SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:41 schreef Newby6781 het volgende:
Het aantal eerste coronaprikken dat wordt gezet neemt nauwelijks nog toe, aldus het RIVM. Afgelopen week zijn ruim 725.000 coronavaccinaties gezet. Ongeveer 650.000 daarvan zijn tweede prikken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Grotendeels wel, inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, en ik mag vast niet generaliseren o.b.v. uiterlijk, maar ze lijken toch vaak uit een bepaalde laag van de samenleving te komen.![]()
Geen toestemming van de ouders, geen meerwaarde er in zien omdat er geen festivals/concerten/open discotheken en clubs tegenover staan, puberale opstandigheid, mogelijke redenen te over.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Jongeren worden meestal niet ziek, dus de focus op jongeren is eigenlijk niet relevant. Het gaat om ouderen en kwetsbaren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ook al laat je je vaccineren, clubs blijven voorlopig dicht... en festivals komen er deze zomer niet meer...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik vraag me af waar nog het meest te winnen valt. Of die laatste 50-plussers binnen te hengelen of toch een relatief grotere groep jongeren. Als het virus rond zal blijven gaan is de eerstegenoemde optie toch het effectiefst, vermoed ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.I'll give you something to do![]()
Zou wel jammer zijn als het aantal eerste prikken nauwelijks meer stijgt. We zitten nu rond de 70% toch, qua percentage van Nederland dat minstens een prik gekregen heeft?
Gelukkig is de vaccinatiegraad onder mensen van 45 jaar of ouder wel steevast boven de 80%.![]()
Aan de ene kant heb je Frankrijk die vaccinatie middels uitsluiting forceert. Aan de andere kant heb je Nederland die dus totaal geen poging doet voor enige stimulans, zowel niet via voordelen voor het individu als het collectief.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:21 schreef popje het volgende:
[..]
Ook al laat je je vaccineren, clubs blijven voorlopig dicht... en festivals komen er deze zomer niet meer...I'll give you something to do![]()
Jongeren moeten straks test betalen voordat ze ergens naar binnen kunnen.
Dus aantal prikken zie ik in oktober wel weer stijgen.![]()
In communicatie is het natuurlijk ook niet zo handig. Zo'n groep krijgt bijna anderhalf jaar te horen dat ze het niet voor zichzelf doen in combinatie dat de vaccins voor de kwetsbaren heel belangrijk zijn.
Dan kan ik me ergens ook weer voorstellen dat een deel dat het niet echt op de voet volgt nu 'we zien het wel een keer' denkt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dit speelt imo best veel mee. Of de berichten dat ook gevaccineerden zich gewoon nog moeten laten testen en dat er een kans bestaat dat dat straks niet enkel bij een advies blijft. Ik ken in ieder geval al een paar mensen die het wel van plan waren en het nu toch niet doen. Het nog wat langer aankijken. De haast is er uit. Slechts mijn eigen omgeving natuurlijk; geen garantie dat het vaker voor komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:21 schreef popje het volgende:
[..]
Ook al laat je je vaccineren, clubs blijven voorlopig dicht... en festivals komen er deze zomer niet meer...![]()
Waar naar binnen? Dan heb je het alleen over stadions en evenementen met zitplaatsen. Ikzelf gebruik die QR code nu voor vakanties en Feyenoord maar das niet enorm veel ofzo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:30 schreef KingRadler het volgende:
Dus aantal prikken zie ik in oktober wel weer stijgen.
Voor veel jongeren is er echt weinig reden om zich te vaccineren, het maatschappelijke nut valt voor velen lastig uit te leggen (als die er al is) en ‘de kans verkleinen dat je ziek wordt van corona door middel van een prik waar je overigens ook ziek van wordt’ is geen heel goede deal.Makkelijk eerste![]()
Maar de vakanties beginnen deze week, volgende week en de week erna op hun einde te lopen dus wellicht krijgen we nog wel een paar procent erbij in september joh.Zonder wrijving geen glans![]()
Dit. Ik snap heel goed dat jongeren er geen enkele zin in hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor veel jongeren is er echt weinig reden om zich te vaccineren, het maatschappelijke nut valt voor velen lastig uit te leggen (als die er al is) en ‘de kans verkleinen dat je ziek wordt van corona door middel van een prik waar je overigens ook ziek van wordt’ is geen heel goede deal.
De kans dat ze ernstig ziek worden is sowieso minimaal natuurlijk.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Er speelt wel meer hoor. Die groep is al tijden het bokje en dan niet alleen op het vlak van corona maatregelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit. Ik snap heel goed dat jongeren er geen enkele zin in hebben.
De kans dat ze ernstig ziek worden is sowieso minimaal natuurlijk.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ik begin te denken dat er toch sprake is van een soort gordijn-effect. Ik ken in mijn omgeving en leeftijdscategorie niemand die zich niet wilde laten vaccineren. Toch is maar 60-70% komen opdagen. Ik denk dat er nog redelijk wat kat-uit-de-boom-kijkers zouden kunnen zijn, die daar niet voor uit durven komen uit angst om in het wappiekamp gezet te worden.
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.![]()
Zal het ook niet te maken hebben met de vakantietijd. Ik ben 37 en had me laatste prik eind juli. Mensen die jonger zijn hebben hun 2de prik dan in augustus, In juni toen die jaartallen vrij werden gegeven was er nog nergens een vaccinatiepaspoort ingevoerd alleen voor reizen maar dat kon ook met testen. Denk dat zat mensen gedacht hebben ik haal ze wel na me vakantie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begin te denken dat er toch sprake is van een soort gordijn-effect. Ik ken in mijn omgeving en leeftijdscategorie niemand die zich niet wilde laten vaccineren. Toch is maar 60-70% komen opdagen. Ik denk dat er nog redelijk wat kat-uit-de-boom-kijkers zouden kunnen zijn, die daar niet voor uit durven komen uit angst om in het wappiekamp gezet te worden.
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.![]()
Als er geen persoonlijk voordeel te halen valt dan haakt er best een groep af.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit. Ik snap heel goed dat jongeren er geen enkele zin in hebben.
De kans dat ze ernstig ziek worden is sowieso minimaal natuurlijk.
Zeker als de nadelen gevoelsmatig zwaarder wegen dan begint dit te lijken op een gevalletje Prisoner's Dilemma.I'll give you something to do![]()
Tja je wordt el directo in een kamp geduwd want dat is makkelijk. Als jij van "de andere partij" bent (dus pro of anti vax) hoef ik niet meer met je te discussiëren, want je bent toch maar een onbenul.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.
Daarom cringe ik enorm als ik mensen te pas en te onpas zie strooien met wappie. Sowieso is het kinderachtige taal en je schiet er niets mee op. Niet iedereen die nu geen vaccin heeft of gaat nemen is een wappie. Maar zo simpel denken is makkelijk. Hoef je niet na te denken.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Wat nu als we dingen als festivals, concerten etcetera eerst weer toegankelijk maken voor gevaccineerden en direct de timer starten om het na 3 maanden open te stellen voor iedereen. Dan heb je je vaccinatieaansporing maar tegelijkertijd volg je een plan waarbij er op termijn geen onderscheid wordt gemaakt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik ken er genoeg hoor en niemand lijkt er echt moeite mee te hebben om dat open openlijk toe te geven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Klopt. En dat ligt niet alleen bij de jongeren. Dat herken ik ook bij mezelf en leeftijdsgenoten (dertigers). Hier wel gevaccineerd, maar een 3e prik heb ik zeer sterke twijfels over. Ga prikken in andere landen, want daar wil ik ook wel weer eens naar toe. Leuk hoor, een 3e prik voor mijn eigen gezondheid, maar als ik dan niet verder kan komen dan Nederland, laat maar dan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Als er geen persoonlijk voordeel te halen valt dan haakt er best een groep af.
Zeker als de nadelen gevoelsmatig zwaarder wegen dan begint dit te lijken op een gevalletje Prisoner's Dilemma.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Precies. Dat vaccin had ik puur genomen vanwege het voorkomen van gezeik met testen. Ik voel me fit, val niet in de risicogroep en ben pas vooraan in de 30. Dat 3e prikje mogen ze aan een ander geven die het harder nodig heeft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:29 schreef ZarB het volgende:
[..]
Klopt. En dat ligt niet alleen bij de jongeren. Dat herken ik ook bij mezelf en leeftijdsgenoten (dertigers). Hier wel gevaccineerd, maar een 3e prik heb ik zeer sterke twijfels over. Ga prikken in andere landen, want daar wil ik ook wel weer eens naar toe. Leuk hoor, een 3e prik voor mijn eigen gezondheid, maar als ik dan niet verder kan komen dan Nederland, laat maar dan.
Verder trouwens geen voorstander van een tweedelige samenleving ongeacht het motief. Zou het echt absurd vinden dan gevaccineerden eventueel voorrang zouden kunnen krijgen. Al gaan we dat straks natuurlijk wel gewoon meemaken in de praktijk. Walgelijk. En al helemaal om een vaccinatie bij mensen af te dwingen.![]()
Alle landen om ons heen hebben je al een tweedeling, het zou wat zijn als Nederland achter blijft.
Heb je geen Vaccin dan kan je vakantie vergeten naar het buitenland.![]()
Ja stel je voor dat wij niet door de stront gaan rollen, dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:54 schreef KingRadler het volgende:
Alle landen om ons heen hebben je al een tweedeling, het zou wat zijn als Nederland achter blijft.
Naar Europa bedoel je? Daarbuiten kan je volgens mij nog wel zonder vaccin op reis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:54 schreef KingRadler het volgende:
De vraag is natuurlijk wel waar je nog wel en niet binnen komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Naar Europa bedoel je? Daarbuiten kan je volgens mij nog wel zonder vaccin op reis.
De grenzen zijn één, dan heb je nog de deur van het hotel of het restaurant.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gevaccineerd of niet, een vakantie met maskers en tussen kuchschermen en dagelijks op internet moeten controleren of je bij thuiskomst in quarantaine moet is geen vakantie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:54 schreef KingRadler het volgende:
Heb je geen Vaccin dan kan je vakantie vergeten naar het buitenland.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zes landen. Dat is het, volgens mij en dat is nog afhankelijk van waar je vandaan komt:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Naar Europa bedoel je? Daarbuiten kan je volgens mij nog wel zonder vaccin op reis.
https://inews.co.uk/inews(...)requirements-1150802![]()
idd voor Nederlanders kan t verschillen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zes landen. Dat is het, volgens mij en dat is nog afhankelijk van waar je vandaan komt:
https://inews.co.uk/inews(...)requirements-1150802![]()
Is toch na november afgelopen die onzin testen betalen voor niet gevaccineerden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:30 schreef KingRadler het volgende:
Dus aantal prikken zie ik in oktober wel weer stijgen.
Of mis ik wat?? Worden er toch geen testen meer gevraagd?![]()
Ja, dat kan dus dan is mijn vraag, welke landen zijn er voor Nederlanders zonder vaccinatie open?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd voor Nederlanders kan t verschillen.![]()
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gevaccineerd of niet, een vakantie met maskers en tussen kuchschermen en dagelijks op internet moeten controleren of je bij thuiskomst in quarantaine moet is geen vakantie.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.![]()
Nou hier heb ik bijna mijn hele gezin compleet gevaccineerd, had de tweede vaccinatie voor mijn jongste zelfs naar voren kunnen halen maar omdat de lijn vijf keer overbelast was heb ik inderdaad besloten om de moeite niet meer te nemen om het max anderhalve week eerder dwars door onze vakantie te laten fietsen. Ze krijgt die tweede dus volgende week.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zal het ook niet te maken hebben met de vakantietijd. Ik ben 37 en had me laatste prik eind juli. Mensen die jonger zijn hebben hun 2de prik dan in augustus, In juni toen die jaartallen vrij werden gegeven was er nog nergens een vaccinatiepaspoort ingevoerd alleen voor reizen maar dat kon ook met testen. Denk dat zat mensen gedacht hebben ik haal ze wel na me vakantie.
Ik heb het geprobeerd maar helaas. Ga er niet wakker van liggen want dit kind zit in haar vleermuis-fase (niet te verwarren met vleermuizensoep) en heeft nauwelijks contact met stervelingen.![]()
D'r is een zomervakantie topic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:09 schreef weetjewel5 het volgende:
is er geen Corona vakantie topic? welke landen open zijn en wat de maatregelen zijn?
COR / Zomervakantie #13 Nederland is rood[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik ben het wel met hem eens dat de wekelijks wisselende inreiscriteria van landen het er niet overzichtelijker op maken. Je kan nog steeds niet iets boeken zonder het risico dat alles op het laatste moment niet doorgaat. En zo lang dat niet het geval is, is het imo niet normaal.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.![]()
Het zeker niet normaal, en ook irritant. Maar "dan is het geen vakantie" is schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met hem eens dat de wekelijks wisselende inreiscriteria van landen het er niet overzichtelijker op maken. Je kan nog steeds niet iets boeken zonder het risico dat alles op het laatste moment niet doorgaat. En zo lang dat niet het geval is, is het imo niet normaal.![]()
Het is gewoon de realiteit. En als je je daar niet in wil schikken, kan je misschien beter thuisblijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het zeker niet normaal, en ook irritant. Maar "dan is het geen vakantie" is schromelijk overdreven.
Ik probeer bijvoorbeeld een kleine rondreis naar het Caribisch gebied te plannen volgend voorjaar, maar het ziet ernaar uit dat dat niet kan zonder een fortuin aan verplichte testen kwijt te zijn, elk eiland eist een PCR ook voor gevaccineerden. Dus even afwachten of het erin zit. Kan er boos over worden, het is wat het is.![]()
Kreeg deze van een anti vaxxer
https://nos.nl/artikel/23(...)g9xpIBP3LkdK5_17xP0M
Ik zei mens lees je dat artikel wel of alleen de clickbait titel?
Het gaat om mensen die al wat aan hun immuunsysteem mankeren door bijvoorbeeld kanker of een transplantatie of hiv .
Kreeg ik de reactie
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt? En de prik verstoort ook je immuunsysteem..”
Lekker hoor zo’n clickbaiterige titel boven een artikel.![]()
Dat merk je wel hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt?By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Weet even niet meer zeker of ik deze al gelinkt had.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wanneer denken jullie dat betalen voor TvT wordt ingevoerd?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op een gegeven moment prijzen bepaalde bestemmingen zichzelf wel uit de markt als ze tot in lengte van dagen PCR-testen en dat soort ongein blijven eisen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon de realiteit. En als je je daar niet in wil schikken, kan je misschien beter thuisblijven.
Ik probeer bijvoorbeeld een kleine rondreis naar het Caribisch gebied te plannen volgend voorjaar, maar het ziet ernaar uit dat dat niet kan zonder een fortuin aan verplichte testen kwijt te zijn, elk eiland eist een PCR ook voor gevaccineerden. Dus even afwachten of het erin zit. Kan er boos over worden, het is wat het is.![]()
220 september wanneer (volgens het plan) er weer festivals zouden mogen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:51 schreef _serial_ het volgende:
Wanneer denken jullie dat betalen voor TvT wordt ingevoerd?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zag hem in het F1 topic al voorbij komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:49 schreef _serial_ het volgende:
Weet even niet meer zeker of ik deze al gelinkt had.
[ twitter ]
Zit al 2 dagen zenuwachtig naar mijn mobiel te staren bij elke mail die binnenkomt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ze hebben daar wel een issue natuurlijk met ziekenhuiscapaciteiten. Al gaat het daar wel goed met vaccinaties volgens mij, dus verwacht niet dat het heel lang duurt dat die PCR plicht blijft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een gegeven moment prijzen bepaalde bestemmingen zichzelf wel uit de markt als ze tot in lengte van dagen PCR-testen en dat soort ongein blijven eisen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op Sint Maarten is momenteel een grote uitbraak en is het ziekenhuis vol, er is een issue met de vaccinatiebereidheid. Veel andere kleine eilanden in de regio voeren een containmentstrategie en die zullen daar wel mee doorgaan totdat de pandemie in de westerse wereld onder controle is denk ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel een issue natuurlijk met ziekenhuiscapaciteiten. Al gaat het daar wel goed met vaccinaties volgens mij, dus verwacht niet dat het heel lang duurt dat die PCR plicht blijft.![]()
Ik ben blij dat ik eindelijk wat cijfers zie over de groepen, die wel gevaccineerd kunnen worden (volgens mij, mede dankzij de nieuwe technologie), maar waar het de vraag is of de vaccinatie aanslaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
Kreeg deze van een anti vaxxer
https://nos.nl/artikel/23(...)g9xpIBP3LkdK5_17xP0M
Ik zei mens lees je dat artikel wel of alleen de clickbait titel?
Het gaat om mensen die al wat aan hun immuunsysteem mankeren door bijvoorbeeld kanker of een transplantatie of hiv .
Kreeg ik de reactie
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt? En de prik verstoort ook je immuunsysteem..”
Lekker hoor zo’n clickbaiterige titel boven een artikel.
Ik zou sowieso graag gratis serologische tests zien, lijkt, me nuttig qua data.
Wel zou ik graag vermelding van leeftijd zien, in die cijfers.De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.![]()
Wel een beetje waar natuurlijk. Als je niet wilt laten vaccineren om uiteenlopende redenen, moet je eigenlijk wel iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:Een van Hazenbergs wil ook dolgraag weer aan het werk, maar durft niet omdat haar collega's antivaxxers zijn en niet in het virus geloven. "Zij houden zich niet aan de regels en vormen dus een gevaar voor mijn patiënt."
Het zou fijn zijn als het niet alleen allemaal 'ikke ikke ikke' zou zijn, zegt Peekel. "Laten we kijken hoe we dit samen kunnen oplossen. Als je je dan niet wilt laten vaccineren, laat je dan in ieder geval twee keer per week testen. En blijf weg bij verpleeghuizen en ziekenhuizen waar veel kwetsbaren zijn."wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zat het stuk net te lezen. Dit is de groep waarbij het vaccin niet werkt. Hartstikke sneu voor die mensen. Maar tegelijk denk ik: hier kan je de maatschappij toch niet voor op slot houden. Hier zal iets van maatwerk moeten komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel een beetje waar natuurlijk. Als je niet wilt laten vaccineren om uiteenlopende redenen, moet je eigenlijk wel iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.![]()
Nee klopt, het is al triest genoeg, maar gelukkig wordt er meer onderzoek naar gedaan om hoe hier mee om te gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zat het stuk net te lezen. Dit is de groep waarbij het vaccin niet werkt. Hartstikke sneu voor die mensen. Maar tegelijk denk ik: hier kan je de maatschappij toch niet voor op slot houden. Hier zal iets van maatwerk moeten komen.
Neemt niet weg dat dat geen reden mag zijn de maatschappij dicht te houden.
Maar het zijn ook wel verhalen, mitst op de juiste manier gebracht, sommige mensen toch over te halen tot een vaccinatie .wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee klopt, het is al triest genoeg, maar gelukkig wordt er meer onderzoek naar gedaan om hoe hier mee om te gaan.
Neemt niet weg dat dat geen reden mag zijn de maatschappij dicht te houden.
Maar het zijn ook wel verhalen, mitst op de juiste manier gebracht, sommige mensen toch over te halen tot een vaccinatie .
Lijkt me enorm heftig trouwens om als jongere geen normaal leven te kunnen hebben en dat je nagenoeg nergens heen kan, omdat je moeder anders mogelijk dood gaat door een virus dat wellicht door jou is binnengebracht…![]()
Ja precies. Dat is voor die gezinnen geen fijne situatie. Zeker niet als je in de puberleeftijd zit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens.
Lijkt me enorm heftig trouwens om als jongere geen normaal leven te kunnen hebben en nagenoeg nergens heen kan, omdat je moeder anders mogelijk dood gaat door een virus dat wellicht door jou is binnengebracht…
Hopelijk vinden ze daar een oplossing voor.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:28 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Verder geen BNW of zo.![]()
Dat is niet wat hier weergegeven wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?![]()
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.I'll give you something to do![]()
In principe moeten landen voldoende testen om een kleur te krijgen, anders zijn ze grijs. Hoewel Oost Europa niet corruptievrij is, neem ik aan dat ze geen besmettingen verduisteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.
Waarschijnlijker is; gevaccineerden houden zich minder aan de regels, West Europa is rijker dus meer bewegingen onder de bevolking en rijker=betere educatie=hogere vaccinatiegraad, mogelijk minder beperkingen in landen met een hogere vaccinatiegraad (al betwijfel ik of er in Oost Europa meer beperkingen zijn momenteel).
Maar ik vond het inderdaad ook al een aantal weken opvallen, vandaar dat ik het eens naast elkaar heb gezet.![]()
Eigenlijk zijn besmettingsaantallen al lang niet meer zo relevant.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.
Maar was het voor vaccinatie nog een graadmeter toen de correlatie met opnames nog volledig aanwezig was, maar dat is een stuk minder geworden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden![]()
![]()
Er is een tijdelijke camping buiten het circuit gemaakt voor een beperkt aantal bezoekers.quote:
Op Lowlands ga je door de controle naar de camping en zit je op het festivalterrein, hier moet je elke dag weer naar het circuit door de controle.
Festivals gingen niet door vanwege het festival, non-seated met duizenden dicht op elkaar gepakt staan. Niet vanwege de camping. Het was soms een argument maar nooit het doorslaggevende, ook 1 daagse festivals gaan niet door (max 750 is de killer, niet de tent)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja en de vergunning van camping die even verderop georganiseerd werd, is geweigerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een tijdelijke camping buiten het circuit gemaakt voor een beperkt aantal bezoekers.
Op Lowlands ga je door de controle naar de camping en zit je op het festivalterrein, hier moet je elke dag weer naar het circuit door de controle.
Festivals gingen niet door vanwege het festival, non-seated met duizenden dicht op elkaar gepakt staan. Niet vanwege de camping. Het was soms een argument maar nooit het doorslaggevende, ook 1 daagse festivals gaan niet door (max 750 is de killer, niet de tent)
https://www.hartvannederl(...)-naar-nieuwe-camping
Er spelen hier hele andere zaken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh ja, ik heb ook binnenkort een verjaardag.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden
Snel even alvast wat zelftesten regelen voor al mijn gasten
[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 17-08-2021 22:50:31 ]´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Cringe.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden
Na al die tijd nog steeds behandeld worden als een kleuter.
Ben ook benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan testen voor een verjaardagZuiger van het FOK!-OMT![]()
De lokale scouting wilde ook op die manier wat bijverdienen en kreeg vandaag ook hetzelfde nieuws.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en de vergunning van camping die even verderop georganiseerd werd, is geweigerd.
https://www.hartvannederl(...)-naar-nieuwe-camping
Er spelen hier hele andere zaken.
Ik ken de cases niet goed genoeg om er over te oordelen. Maar het lijkt wat raar te gaan soms.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Met van die geënsceneerde tafereeltjes over het er vooral níét aan toe gaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houdenI'll give you something to do![]()
Categorietje sex op de middelbare, iedereen riep van wel, maar de werkelijkheid lag wat andersquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Cringe.
Na al die tijd nog steeds behandeld worden als een kleuter.
Ben ook benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan testen voor een verjaardag
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja hier ook. Denk dat ik maar QR codes moet gaan checken als een brave burger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb ook binnenkort een verjaardag.
Stel even alvast wat zelftesten regelen voor al mijn gasten![]()
Ja ik hoorde het vanmiddag op de radio. Wat een raar verhaal. Dus omdat het vertrouwen geschaad is mag hij ontslagen worden maar krijgt hij maar ~20k mee terwijl hij er zo'n 20 jaar gewerkt heeft. Dat is dan best een karige ontslagvergoeding.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
DuPont ontslaat hoestende werknemer die weigerde naar huis te gaan![]()
Ik zet m’n vrouw wel met de QR-scanner bij de deurquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja hier ook. Denk dat ik maar QR codes moet gaan checken als een brave burger.![]()
![]()
Sterker nog, hij krijgt niets.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ik hoorde het vanmiddag op de radio. Wat een raar verhaal. Dus omdat het vertrouwen geschaad is mag hij ontslagen worden maar krijgt hij maar ~20k mee terwijl hij er zo'n 20 jaar gewerkt heeft. Dat is dan best een karige ontslagvergoeding.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij BNR werd gezegd dat hij iets van 26k meekreeg als ontslagvergoeding ipv de 200k die hij wilde hebben.quote:![]()
Het heeft wel iets aandoenlijks dat er een stel mensen heeft gezeten, dit spotje hebben bedacht en na anderhalf + jaar nog denken dat het spotje iets uit gaat halen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Feitelijk klopt dat wel. De transitievergoeding is natuurlijk aardig uitgekleed de laatste jaren, dat is nog maar 1/3 van het maandloon per gewerkt jaar. Dus ~4K bruto levert 26K op.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij BNR werd gezegd dat hij iets van 26k meekreeg als ontslagvergoeding ipv de 200k die hij wilde hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat had moeten gebeuren per 1 sept. Maar helaas.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:27 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]Als alles nou niet open kan, gebeurt het nooit:
En de bereidheid is wel iets anders dan daadwerkelijkwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het vertaalt zich naar het zich laat aanzien alleen nog niet echt in daadwerkelijke opkomst, dus ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:27 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]Als alles nou niet open kan, gebeurt het nooit:![]()
Mag wel weer wat kosten dit, maar goed is ook weer een schijntje bij al het weggesmeten geld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Het heeft wel iets aandoenlijks dat er een stel mensen heeft gezeten, dit spotje hebben bedacht en na anderhalf + jaar nog denken dat het spotje iets uit gaat halen.
Wat zullen alle kuchschermen, 1,5-meter borden, looproutes, dispensers, mondkapjes, etc bij elkaar een godsvermogen hebben gekost.I'll give you something to do![]()
Het zou ook leuk zijn als ze het ook daadwerkelijk doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:27 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]Als alles nou niet open kan, gebeurt het nooit:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik ben vooral benieuwd of het na de vakanties nog bijtrekt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het vertaalt zich naar het zich laat aanzien alleen nog niet echt in daadwerkelijke opkomst, dus ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.
Vooral de groep 25-35 blijft behoorlijk achter, die hadden al 2 prikken kunnen hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die hele freakshow eromheen heeft vrijwel alleen maar gediend ter bewustwording, “om te laten zien dat het menens is”.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Mag wel weer wat kosten dit, maar goed is ook weer een schijntje bij al het weggesmeten geld.
Wat zullen alle kuchschermen, 1,5-meter borden, looproutes, dispensers, mondkapjes, etc bij elkaar een godsvermogen hebben gekost.
Afstand houden, ventilatie en thuisblijven bij klachten. Daarmee voorkom je de bulk aan besmettingen. De rest is gerommel in de marge.![]()
Ja als er geen lijken op straat liggen moet je mensen toch een beetje 'bewust' makenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele freakshow eromheen heeft vrijwel alleen maar gediend ter bewustwording, “om te laten zien dat het menens is”.
Afstand houden, ventilatie en thuisblijven bij klachten. Daarmee voorkom je de bulk aan besmettingen. De rest is gerommel in de marge.![]()
![]()
Terwijl dat toch de groep “oudere jongeren” is die midden in het leven staat en wellicht een jong gezin heeft. Die ondernemen best veel en komen wel ergens. Dan heb je toch geen zin in al dat testgeneuzel lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het na de vakanties nog bijtrekt.
Vooral de groep 25-35 blijft behoorlijk achter, die hadden al 2 prikken kunnen hebben.![]()
Ja of in het begin wist helemaal niemand hoe en wat en dus kwamen er kuchschermen, 1.5 meter borden en de rest van het rataplan. Maar achteraf is het prachtig wonen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele freakshow eromheen heeft vrijwel alleen maar gediend ter bewustwording, “om te laten zien dat het menens is”.
Afstand houden, ventilatie en thuisblijven bij klachten. Daarmee voorkom je de bulk aan besmettingen. De rest is gerommel in de marge.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Als ik hoorde door hoeveel hoepels een collega moest springen die net z'n 2e prik zou krijgen midden in zijn vakantie, om in Frankrijk wat te kunnen (of een camping op komen) en om terug te komen in NL, daar word je niet vrolijk van hoor. Dan was vakantie 2 weken verplaatsen en een prikje toch wel vele malen eenvoudiger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Terwijl dat toch de groep “oudere jongeren” is die midden in het leven staat en wellicht een jong gezin heeft. Die ondernemen best veel en komen wel ergens. Dan heb je toch geen zin in al dat testgeneuzel lijkt mij.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In het begin is er in blinde paniek van alles ingevoerd, tot aan adviezen om geen trapleuningen aan te raken en wat al niet meer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of in het begin wist helemaal niemand hoe en wat en dus kwamen er kuchschermen, 1.5 meter borden en de rest van het rataplan. Maar achteraf is het prachtig wonen.
Als die kuchschermen en looplijnen geen doel meer dienen kunnen we het toch gewoon weer afvoeren?![]()
Dat is een ander verhaal, maar heeft bijzonder weinig met bewustwording te maken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het begin is er in blinde paniek van alles ingevoerd, tot aan adviezen om geen trapleuningen aan te raken en wat al niet meer.
Als die kuchschermen en looplijnen geen doel meer dienen kunnen we het toch gewoon weer afvoeren?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ben ik niet met je eens. Er zijn diverse keren maatregelen ingevoerd of overwogen “om het gevoel van urgentie erin te houden”. Vooral vorig jaar einde zomer was dat het geval. Mondkapjes vielen daar bijvoorbeeld ook deels onder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, maar heeft bijzonder weinig met bewustwording te maken.![]()
Vooral van die maatregelen die overwogen zijn zien we natuurlijk nog veel terug in het straatbeeld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn diverse keren maatregelen ingevoerd of overwogen “om het gevoel van urgentie erin te houden”. Vooral vorig jaar einde zomer was dat het geval. Mondkapjes vielen daar bijvoorbeeld ook deels onder.
Mondkapjes hebben nooit bewustwording als doel gehad. Dat is onderbuikgeleuter.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee. Het speelde wel degelijk mee in de overweging.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vooral van die maatregelen die overwogen zijn zien we natuurlijk nog veel terug in het straatbeeld.
Mondkapjes hebben nooit bewustwording als doel gehad. Dat is onderbuikgeleuter.
https://www.metronieuws.n(...)ng-mondkapjesplicht/![]()
En wee degene die daar later op terug durft te komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of in het begin wist helemaal niemand hoe en wat en dus kwamen er kuchschermen, 1.5 meter borden en de rest van het rataplan. Maar achteraf is het prachtig wonen.I'll give you something to do![]()
Dat is de mening van een burgemeester.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Het speelde wel degelijk mee in de overweging.
https://www.metronieuws.n(...)ng-mondkapjesplicht/'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Op wat? Dat - volkomen logisch - niemand wist wat er nou eigenlijk precies aan de hand was?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:48 schreef galantis het volgende:
[..]
En wee degene die daar later op terug durft te komen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het was een breedgedragen opinie binnen het Veiligheidsberaad. Maar we vervallen nu in een discussie over punten en komma’s.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is de mening van een burgemeester.![]()
Ik heb het Van Dissel ook horen zeggen, dat zo’n mondkapje kan zorgen voor verbeterde naleving van de andere maatregelen en dat dat ook een effect is. Maar goed, detail discussie inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was een breedgedragen opinie binnen het Veiligheidsberaad. Maar we vervallen nu in een discussie over punten en komma’s.zie email 27 oktober![]()
Dat het misschien niet allemaal heel nuttig is. Maar nee hoor we blijven stug volhouden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op wat? Dat - volkomen logisch - niemand wist wat er nou eigenlijk precies aan de hand was?
Ik ben in het begin van de pandemie in Zweden geweest. Daar hadden ze al dat hippe gedoe niet maar de praktijk komt op gewoon exact hetzelfde neer, wat hygiëne, afstand houden en verder gezond verstand betreft. Bijzonder dat men daar toen wel een idee had van wat er aan de hand was.
Een pandemie is al kut en dit sausje eroverheen maakt het nog eens onnodig veel irritanter.I'll give you something to do![]()
Wat overigens wel een vrij serieus probleem is. Hoe kan dat? Is de drempel te hoog? Is er sprake van luiheid (lees onvoldoende het belang inzien)? Iets anders, dit moet met spoed uitgeplozen worden. Want dan weet je ook waar je op moet inzetten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het vertaalt zich naar het zich laat aanzien alleen nog niet echt in daadwerkelijke opkomst, dus ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.zie email 27 oktober![]()
Nu iedereen niet meer zo spastisch doet en gewoon de draad weer oppakt, vind ik het eerlijk gezegd een stuk beter te behappen, ja. Gewoon het micromanagement negeren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat het misschien niet allemaal heel nuttig is. Maar nee hoor we blijven stug volhouden.
Ik ben in het begin van de pandemie in Zweden geweest. Daar hadden ze al dat hippe gedoe niet maar de praktijk komt op gewoon exact hetzelfde neer, wat hygiëne, afstand houden en verder gezond verstand betreft. Bijzonder dat men daar toen wel een idee had van wat er aan de hand was.
Een pandemie is al kut en dit sausje eroverheen maakt het nog eens onnodig veel irritanter.![]()
Wat houden we stug vol precies?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat het misschien niet allemaal heel nuttig is. Maar nee hoor we blijven stug volhouden.
Een pandemie is al kut en dit sausje eroverheen maakt het nog eens onnodig veel irritanter.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Al was het zo, dan is het alsnog slechts een plus op het initiële doel van het invoeren van de mondkapjes. En dat is dan bij één maatregel, heel wat anders dan 'een freakshow die gediend heeft ter bewustwording' wat gewoon dom gelul is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was een breedgedragen opinie binnen het Veiligheidsberaad. Maar we vervallen nu in een discussie over punten en komma’s.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De bouwvak is in ieder geval voorbij, dus als het de vakantie was, dan moeten we vanaf deze week weer een stijging zien. Anders mogen ze wel rap uit gaan zoeken waar dit mis is gegaan, inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat overigens wel een vrij serieus probleem is. Hoe kan dat? Is de drempel te hoog? Is er sprake van luiheid (lees onvoldoende het belang inzien)? Iets anders, dit moet met spoed uitgeplozen worden. Want dan weet je ook waar je op moet inzetten.![]()
Paar gokjesquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat overigens wel een vrij serieus probleem is. Hoe kan dat? Is de drempel te hoog? Is er sprake van luiheid (lees onvoldoende het belang inzien)? Iets anders, dit moet met spoed uitgeplozen worden. Want dan weet je ook waar je op moet inzetten.
- Geen urgentie omdat men er toch niet ziek van denkt te worden
- Geen urgentie omdat men er toch niets meer voor terug krijgt
- Vakanties
- Veel hebben al corona gehad en denken immuun te zijn.
- Geen andere prikkels om de prik te halen, je kunt het afkopen met een test die veelal gratis is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De bouwvak is nog niet voorbij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De bouwvak is in ieder geval voorbij, dus als het de vakantie was, dan moeten we vanaf deze week weer een stijging zien. Anders mogen ze wel rap uit gaan zoeken waar dit mis is gegaan, inderdaad.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het plaatsen van routes die iedereen negeert, kuchschermen waar iedereen omheen praat, ontsmettingsfaciliteiten die praktisch geen effect hebben, mensen wegjagen uit parken, etc etc.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat houden we stug vol precies?
Wat dat betreft mag de wetenschap ook wel eens worden ingezet om schijnveiligheid de wereld uit te helpen ipv alleen maar maatregelen te adviseren en bij al die overbodige rommel een baat-het-niet-schaadt-het-niet houding aan te nemen.I'll give you something to do![]()
Oké leuk dat je me de maat komt nemen. Wat hebben al die looplijnen, verplichte karren, zeeppompjes, mondkapjes en de rest van het micromanagement dan concreet opgeleverd?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Al was het zo, dan is het alsnog slechts een plus op het initiële doel van het invoeren van de mondkapjes. En dat is dan bij één maatregel, heel wat anders dan 'een freakshow die gediend heeft ter bewustwording' wat gewoon dom gelul is.![]()
Worden er nog nieuwe routes geplaatst ja? Wanneer zijn er voor het laatst mensen uit parken weggejaagd? Heb een beetje het idee dat je een paar maanden geleden leeft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Het plaatsen van routes die iedereen negeert, kuchschermen waar iedereen omheen praat, ontsmettingsfaciliteiten die praktisch geen effect hebben, mensen wegjagen uit parken, etc etc.
Wat dat betreft mag de wetenschap ook wel eens worden ingezet om schijnveiligheid de wereld uit te helpen ipv alleen maar maatregelen te adviseren en bij al die overbodige rommel een baat-het-niet-schaadt-het-niet houding aan te nemen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oké leuk dat je me de maat komt nemen. Wat hebben al die looplijnen, verplichte karren, zeeppompjes, mondkapjes en de rest van het micromanagement dan concreet opgeleverd?
Volgens mij was ik daarnet vrij duidelijk toch over achteraf en mooi wonen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ze worden ook niet weggehaald anders. En ja, dan maar een paar maanden geleden, dat verandert niets aan mijn punt. Toen was het ook al krankzinnig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Worden er nog nieuwe routes geplaatst ja? Wanneer zijn er voor het laatst mensen uit parken weggejaagd? Heb een beetje het idee dat je een paar maanden geleden leeft.
Neem bijv ontsmetten van oppervlakken. Er is gewoon aangetoond dat je gemiddeld iets van 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat tot een besmetting leidt. Maar goed, doen we verder niets mee.
Maar goed, het is wel weer duidelijk. Dit is weer onderdeel van de queeste op COR om iedereen die commentaar op maatregelen heeft te bestrijden.I'll give you something to do![]()
Nou ja, dit was/is het niveau van de persconferenties:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Al was het zo, dan is het alsnog slechts een plus op het initiële doel van het invoeren van de mondkapjes. En dat is dan bij één maatregel, heel wat anders dan 'een freakshow die gediend heeft ter bewustwording' wat gewoon dom gelul is.
Enige verschil is dat dat me destijds wel kon boeien.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Waarom dan zeggen dat ze nog geplaatst worden? Dat 'we stug volhouden? Om welk punt te maken zou je dan liegen op een forumquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze worden ook niet weggehaald anders. En ja, dan maar een paar maanden geleden, dat verandert niets aan mijn punt. Toen was het ook al krankzinnig.
Neem bijv ontsmetten van oppervlakken. Er is gewoon aangetoond dat je gemiddeld iets van 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat tot een besmetting leidt. Maar goed, doen we verder niets mee.
Maar goed, het is wel weer duidelijk. Dit is weer onderdeel van de queeste op COR om iedereen die commentaar op maatregelen heeft te bestrijden.?
En het is goed om te zien dat het ontsmetten van oppervlakten in bijvoorbeeld de horeca wat grondiger gebeurt dan voorheen. Geen idee in welke queeste dit precies valt, maar ik mag het wel.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat laatste is onzin. Er is hier meer dan voldoende ruimte voor iedereen die commentaar heeft op de maatregelen. Sterker nog, dat commentaar overstemt by far mensen die er anders over denken. En ook zij kunnen hier hun mening kwijt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze worden ook niet weggehaald anders. En ja, dan maar een paar maanden geleden, dat verandert niets aan mijn punt. Toen was het ook al krankzinnig.
Maar goed, het is wel weer duidelijk. Dit is weer onderdeel van de queeste op COR om iedereen die commentaar op maatregelen heeft te bestrijden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja, daarvoor werd het 1x in het jaar schoongemaakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En het is goed om te zien dat het ontsmetten van oppervlakten in bijvoorbeeld de horeca wat grondiger gebeurt dan voorheen. Geen idee in welke queeste dit precies valt, maar ik mag het wel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat maak jij ervan dat ik zeg dat ze nu nog geplaatst worden. Ik had het over de gehele gang van (rand)zaken sinds de start van de pandemie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom dan zeggen dat ze nog geplaatst worden? Dat 'we stug volhouden? Om welk punt te maken zou je dan liegen op een forum?
En het is goed om te zien dat het ontsmetten van oppervlakten in bijvoorbeeld de horeca wat grondiger gebeurt dan voorheen. Geen idee in welke queeste dit precies valt, maar ik mag het wel.
Niet al het nutteloze gewoon weghalen is wat mij betreft al een vorm van stug volhouden. Als men niet stug had volgehouden was het inmiddels allemaal al wel afgedankt hoor.
Leuk dat ontsmetten in de horeca maar dat heeft 0,0 met corona te maken dus dat is een compleet andere agenda.I'll give you something to do![]()
Nou, chapeau voor jou. Wil je nu een sticker ofzo?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik weet dat jij ook kritisch bent op commentaar zoals ik dat doorgaans lever, maar van jouw kant verneem ik dan ook wel eens frustratie rondom het beleid. En dat is logisch want het is zelfs statistisch gezien onmogelijk dat ze het altijd - en niet alleen achteraf gesproken - bij het rechte eind hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Er is hier meer dan voldoende ruimte voor iedereen die commentaar heeft op de maatregelen. Sterker nog, dat commentaar overstemt by far mensen die er anders over denken. En ook zij kunnen hier hun mening kwijt.
[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 18-08-2021 09:18:36 ]I'll give you something to do![]()
Dat je dan een taart uitblaast met je vrienden in een soort bizarre opstelling om je heen alsof de 1,5 meter uitgemeten was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Met van die geënsceneerde tafereeltjes over het er vooral níét aan toe gaat.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Bij de fietsenstalling bij het station mogen ze nog steeds mijn OV chipkaart niet aanraken, maar moet ik die op de tafel leggen onder het kuchscherm waar de medewerker met een mondkapje achter staat en dan scant hij de kaart zodat hij er niet direct mee in aanraking komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het begin is er in blinde paniek van alles ingevoerd, tot aan adviezen om geen trapleuningen aan te raken en wat al niet meer.
Als die kuchschermen en looplijnen geen doel meer dienen kunnen we het toch gewoon weer afvoeren?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dergelijke instanties zijn bij uitstek geschikte kandidaten gebleken om gevoelig te zijn voor zulke protocollen. Hoewel spijtig dat het niet eerder gebeurde, hoop en verwacht ik dat afschaffing van afstandsregels tzt ook hier, hetzij onofficieel, een einde aan gaat maken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 00:15 schreef popje het volgende:
[..]
Bij de fietsenstalling bij het station mogen ze nog steeds mijn OV chipkaart niet aanraken, maar moet ik die op de tafel leggen onder het kuchscherm waar de medewerker met een mondkapje achter staat en dan scant hij de kaart zodat hij er niet direct mee in aanraking komt.I'll give you something to do![]()
Mooi gedaan, interessant ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:28 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?
![]()
Verder geen BNW of zo.
Pandemic of the vaccinated.![]()
Wel eentje dan met 1,5-meter eropquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou, chapeau voor jou. Wil je nu een sticker ofzo?
I'll give you something to do![]()
Canada, ambtenaren verplicht gevaccineerd, zo niet consequenties.
Mensen die gebruik maken van vliegtuig of treinen, verplicht gevaccineerd, zo niet zijn er consequenties.![]()
Hoi.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 02:14 schreef Za het volgende:
Canada, ambtenaren verplicht gevaccineerd, zo niet consequenties.
Mensen die gebruik maken van vliegtuig of treinen, verplicht gevaccineerd, zo niet zijn er consequenties.
[ twitter ]
Heb je nog wat fearporn voor ons uit Israël?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Don.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Update is laat vandaag.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 02:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoi.
Heb je nog wat fearporn voor ons uit Israël?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Don.
Zal toch geen storing zijn?![]()
Erg mooiquote:Banken en betaaldiensten blokkeren rekeningen van verspreiders desinformatie
Meerdere banken en betaaldiensten hebben de afgelopen tijd rekeningen geblokkeerd van organisaties die volgens hen nepnieuws verspreiden over corona en vaccinaties. NRC meldt na een rondgang dat zeker acht invloedrijke internetkanalen in de voorbije maanden de wacht is aangezegd of reeds zijn afgesloten van hun bankrekening of betaaldienst. Onder meer Viruswaarheid van Willem Engel, uitgeverij De Blauwe Tijger en evangelist Jaap Dieleman hebben daarmee te maken gehad.
Van de banken lijkt Rabobank volgens de krant het verst te gaan in zijn beleid. 'Rabobank faciliteert geen initiatieven die actief complottheorieën en andere bewezen desinformatie verspreiden', zo staat in een intern bericht. 'We richten ons dan vooral op de activisten, want de radicalen kunnen al via de Wwft (wet tegen witwassen en terrorisme, red.) worden aangepakt.'
Triodos Bank weigert volgens NRC Viruswaarheid als klant. De bank schreef in een e-mail - die in bezit is van de krant - aan de actiegroep dat die 'heeft opgeroepen tot confrontaties die haaks staan op onze waarden'.
Betaaldienst Mollie zegde de samenwerking op met evangelist Jaap Dieleman, omdat de berichten die hij verspreidt niet passen 'bij de bedrijfsvoering van Mollie'. 'Zo publiceert u berichten over het niet laten vaccineren tegen het coronavirus', staat in een e-mail van de betaaldienst. Ook deed Mollie het YouTube-kanaal Café Weltschmerz half april in de ban.
De Blauwe Tijger kreeg problemen met de ING Bank. Dat gebeurde volgens NRC nadat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) in een dreigingsanalyse de conservatieve uitgeverij omschreef als 'een doorgeefluik van anti-overheidspropaganda, nepnieuws en complottheorieën'. Bunq bank zette op zijn beurt de stichting Artsen voor Waarheid aan de kant. Die groep verspreidde in maart een brief onder huisartsen over onbewezen risico's die aan het coronavaccin verbonden zouden zijn. (ANP)
Bron:VKVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vind dit niet echt iets moois eerlijk gezegd. Wie besluit dat iets fakenews is? De bank zelf? Neigt erg in de richting van censuur.quote:
Daarbij is Rabobank van mening dat activisten terroristen zijn?quote:Van de banken lijkt Rabobank volgens de krant het verst te gaan in zijn beleid. 'Rabobank faciliteert geen initiatieven die actief complottheorieën en andere bewezen desinformatie verspreiden', zo staat in een intern bericht. 'We richten ons dan vooral op de activisten, want de radicalen kunnen al via de Wwft (wet tegen witwassen en terrorisme, red.) worden aangepakt.
[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 09:00:26 ]![]()
Ergens is het ook wel sneu dat juist banken dit doen, want het hebben van een bankrekening is verplicht. In theorie kun je dus alle partijenonvoldoende deugen of volgen op deze manier het zwijgen opleggen.quote:
Aan de andere kant lijkt het er op dat ook de samenleving niet zonder moderatie kan..Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dan staat dat mooi klaar voor een volgende pandemie, over een aantal jaren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Mag wel weer wat kosten dit, maar goed is ook weer een schijntje bij al het weggesmeten geld.
Wat zullen alle kuchschermen, 1,5-meter borden, looproutes, dispensers, mondkapjes, etc bij elkaar een godsvermogen hebben gekost.![]()
Ik weet niet wat jij hier erg mooi aan vindt. Met name het eerste zinnetje laat alle rode vlaggetjes wapperen:quote:M.a.w. een bank heeft nu dus ook al verstand van complotten, virusbestrijding en desinformatie? Dat ze even lekker bij hun eigen vak blijven: geld beheren.quote:die volgens hen nepnieuws verspreiden over corona en vaccinaties![]()
Kan me prima voorstellen dat je als bank geen klanten in de boeken wil hebben die geld verdienen aan uiterst schimmige praktijken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:14 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij hier erg mooi aan vindt. Met name het eerste zinnetje laat alle rode vlaggetjes wapperen:
[..]
M.a.w. een bank heeft nu dus ook al verstand van complotten, virusbestrijding en desinformatie? Dat ze even lekker bij hun eigen vak blijven: geld beheren.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nog los van het feit dat je tegenwoordig als bank bij het minste en geringste al beschuldigd kan worden van witwassen als je maar nét niet genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen bij bepaalde cliënten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je als bank geen klanten in de boeken wil hebben die geld verdienen aan uiterst schimmige praktijken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja alleen isquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je als bank geen klanten in de boeken wil hebben die geld verdienen aan uiterst schimmige praktijken.misschien dan niet leuk, maar zeker geen schimmige praktijk. Dat je het niet met ze eens bent (wat overigens ook voor mij geldt) betekent niet dat ze zich met illegale praktijken bezighouden en dat je ze daarom maar moet weigeren.quote:omdat de berichten die hij verspreidt niet passen 'bij de bedrijfsvoering van Mollie'. 'Zo publiceert u berichten over het niet laten vaccineren tegen het coronavirus'
Anders kunnen we bij deze Shell, Unilever en Monsanto ook wel in de ban doen.![]()
Maar is 't dan goed dat een bank op eigen houtje kan bepalen wie er nepnieuws verspreidt? Als er dan een partij is die kritisch is op de Rabobank kunnen ze daar gewoon de rekening van opheffen want 'verspreidt volgens ons nepnieuws'.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat je tegenwoordig als bank bij het minste en geringste al beschuldigd kan worden van witwassen als je maar nét niet genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen bij bepaalde cliënten.
Ik vind dit een flink eind over de grens heen.![]()
Dat ligt er aan welke informatie mbt niet vaccineren er wordt verspreid. Dat vermeldt het artikel niet. Er is wel degelijk informatie mbt al dan niet vaccineren die gevaarlijk en onwaar is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:20 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja alleen is
[..]
misschien dan niet leuk, maar zeker geen schimmige praktijk. Dat je het niet met ze eens bent (wat overigens ook voor mij geldt) betekent niet dat ze zich met illegale praktijken bezighouden en dat je ze daarom maar moet weigeren.
Anders kunnen we bij deze Shell, Unilever en Monsanto ook wel in de ban doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Als een Bank niks doet, dan krijgen ze te horen dat ze bij het complot horen.
En dat ze wappies supporten, ze moeten iets doen.![]()
Eens alleen dan krijg je natuurlijk meteen de volgende vragen:quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er aan welke informatie mbt niet vaccineren er wordt verspreid. Dat vermeldt het artikel niet. Er is wel degelijk informatie mbt al dan niet vaccineren die gevaarlijk en onwaar is.
1) Bepaalt een bank wat gevaarlijk en onwaar is?
2) Mag een bank jou daarom weigeren?![]()
Dat vind ik niet. Er is geen verbod op het delen van die informatie. Hoe bepaal je of het onwaar is? De algemene concensus is dat het niet zo is, maar dat houdt niet in dat ze de mond gesnoerd moeten worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er aan welke informatie mbt niet vaccineren er wordt verspreid. Dat vermeldt het artikel niet. Er is wel degelijk informatie mbt al dan niet vaccineren die gevaarlijk en onwaar is.![]()
Ja, het ter sprake brengen bij de veiligheidsdiensten. Wanneer er door de politie e.d. bepaald wordt dat er actie ondernomen moet worden kunnen ze actie ondernemen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:22 schreef KingRadler het volgende:
Als een Bank niks doet, dan krijgen ze te horen dat ze bij het complot horen.
En dat ze wappies supporten, ze moeten iets doen.![]()
Ik vind het nogal een enge glijdende schaal allemaal. Ik snap dat je iets tegen desinformatie moet en dat er clubs zijn die je niet faciliteren, bijvoorbeeld omdat een rechter inderdaad van mening is dat er inderdaad een grens over is gegaan. Bijvoorbeeld bedrijgingen faciliteren of zoiets.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dit niet echt iets moois eerlijk gezegd. Wie besluit dat iets fakenews is? De bank zelf? Neigt erg in de richting van censuur.
Daarbij is Rabobank van mening dat activisten terroristen zijn?
Maar dan ook: Ik zag iemand op ik meen Instagram een foto posten met #vaccinatie in de tag. Dat staat er direct een link naar een rijksoverheidssite onder. Ik snap dat zo'n medium niet wil dat er achterlijke informatie op staat maar dat was nu niet eens het geval en ik vraag me dan wel af waar straks de grens ligt. Dat een politiek niet zo lekker ligende mening die niet helemaal in lijn is met de overheid direct een tag gaat krijgen met een link naar de wel goede mening? Of iemand met een mening over een windmolen in de achtertuin die direct een link naar de geneugten van groene energie en het klimaat er onder krijgt?
Of gewoon alles weghalen wat niet bevalt?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Er is wel iets meer voor nodig dan 1 nepnieuws berichtje natuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar is 't dan goed dat een bank op eigen houtje kan bepalen wie er nepnieuws verspreidt? Als er dan een partij is die kritisch is op de Rabobank kunnen ze daar gewoon de rekening van opheffen want 'verspreidt volgens ons nepnieuws'.
Ik vind dit een flink eind over de grens heen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kijk maar naar het voorbeeld van Mollie in dat bericht dat Caland postte. Ze willen geen diensten verlenen aan iemand (een dienst die gezien wordt als onderdeel van kritieke infrastructuur) omdat diegene een opvatting heeft over vaccineren die niet aansluit bij ze. Ik vind het nogal ver gaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is wel iets meer voor nodig dan 1 nepnieuws berichtje natuurlijk.![]()
Ik vind dit wel een compleet ander verhaal. Een medium als Instagram is uiteindelijk een platform waarbij Instagram zelf bepaald wat en hoe er gemodereerd wordt, zolang het binnen de wetgeving valt mag het. Dat er een enorme lobby achter zit om mensen tevreden te houden is een probleem, maar wel een ander probleem.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar dan ook: Ik zag iemand op ik meen Instagram een foto posten met #vaccinatie in de tag. Dat staat er direct een link naar een rijksoverheidssite onder. Ik snap dat zo'n medium niet wil dat er achterlijke informatie op staat maar dat was nu niet eens het geval en ik vraag me dan wel af waar straks de grens ligt. Dat een politiek niet zo lekker ligende mening die niet helemaal in lijn is met de overheid direct een tag gaat krijgen met een link naar de wel goede mening? Of iemand met een mening over een windmolen in de achtertuin die direct een link naar de geneugten van groene energie en het klimaat er onder krijgt?
Of gewoon alles weghalen wat niet bevalt?
Een bank is geen platform en heeft helemaal niets van doen met meningen.![]()
Het hebben van een bankrekening is niet verplicht. Wel is het zo dat door uitspraken van de rechter het hebben van een bankrekening de facto tot mensenrecht is verheven, omdat het anders onmogelijk is om aan het maatschappelijk betalingsverkeer deel te nemen. Daarom denk ik ook dat deze houding geen stand houdt bij de rechter, omdat het belang van de klant zwaarder weegt dan dat van de bank.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:01 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ergens is het ook wel sneu dat juist banken dit doen, want het hebben van een bankrekening is verplicht. In theorie kun je dus alle partijenonvoldoende deugen of volgen op deze manier het zwijgen opleggen.
Aan de andere kant lijkt het er op dat ook de samenleving niet zonder moderatie kan..
Dit geldt alleen niet voor zakelijke accounts, omdat het runnen van een onderneming geen grondrecht is: men kan ook ergens in loondienst gaan.![]()
Sjonge, what's next.. De bank die mijn rekening blokkeert omdat ze vinden dat ik gevaarlijk bezig ben aangezien ik geen groen vinkje op mijn mobiel kan laten zien.![]()
Precies dit. Als er geldstromen binnenkomen die verdacht zijn kan dat onderzocht worden en eventueel actie op ondernomen worden. Dat is waar het mandaat van de bank ophoudt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een compleet ander verhaal. Een medium als Instagram is uiteindelijk een platform waarbij Instagram zelf bepaald wat en hoe er gemodereerd wordt, zolang het binnen de wetgeving valt mag het. Dat er een enorme lobby achter zit om mensen tevreden te houden is een probleem, maar wel een ander probleem.
Een bank is geen platform en heeft helemaal niets van doen met meningen.![]()
Dit. Het erge is nog dat je straks nergens meer kunt betalen met cash, en je moet gaan betalen om je geld op de bank te hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat je tegenwoordig als bank bij het minste en geringste al beschuldigd kan worden van witwassen als je maar nét niet genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen bij bepaalde cliënten.![]()
En dit. Daar hebben we toch politie en veiligheidsdiensten voor? dat is toch niet aan een bank?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, het ter sprake brengen bij de veiligheidsdiensten. Wanneer er door de politie e.d. bepaald wordt dat er actie ondernomen moet worden kunnen ze actie ondernemen.![]()
Maar in de horeca is het verboden om het salaris contact uit te betalen. Dat moet giraal. Dus dan zijn werkgever en werknemer verplicht om een bankrekening te openen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het hebben van een bankrekening is niet verplicht. Wel is het zo dat door uitspraken van de rechter het hebben van een bankrekening de facto tot mensenrecht is verheven, omdat het anders onmogelijk is om aan het maatschappelijk betalingsverkeer deel te nemen. Daarom denk ik ook dat deze houding geen stand houdt bij de rechter, omdat het belang van de klant zwaarder weegt dan dat van de bank.
Dit geldt alleen niet voor zakelijke accounts, omdat het runnen van een onderneming geen grondrecht is: men kan ook ergens in loondienst gaan.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat is vooral de achtergrond van het op voorhand weigeren ja.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat je tegenwoordig als bank bij het minste en geringste al beschuldigd kan worden van witwassen als je maar nét niet genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen bij bepaalde cliënten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Oh. Onder aan de streep is het ook een ander verhaal natuurlijk. Maar het maakt wel deel uit van een bredere stroom waarin een afwijkende mening ineens allerhande belemmeringen krijgt. En dan snap ik nog wel dat er na optreden van een rechter omdat er bijvoorbeeld bewezen criminaliteit is geweest een medium of bank actie kan ondernemen. Bijvoorbeeld omdat er witgewassen is of zoiets.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een compleet ander verhaal. Een medium als Instagram is uiteindelijk een platform waarbij Instagram zelf bepaald wat en hoe er gemodereerd wordt, zolang het binnen de wetgeving valt mag het. Dat er een enorme lobby achter zit om mensen tevreden te houden is een probleem, maar wel een ander probleem.
Een bank is geen platform en heeft helemaal niets van doen met meningen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Hier staat een mooi artikel over het de-risken van banken :
De-riskende banken: Wwft-conform gedrag, of toch niet?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het opent de deur naar bijzondere beperkingen. Stem je FVD? Geen bankrekening. Ben je het afgelopen jaar in Saudi-Arabië geweest? Geen bankrekening. Heb jij op internet gepost dat je van mening bent dat het coronabeleid slecht is? Geen bankrekening.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Oh. Onder aan de streep is het ook een ander verhaal natuurlijk. Maar het maakt wel deel uit van een bredere stroom waarin een afwijkende mening ineens allerhande belemmeringen krijgt. En dan snap ik nog wel dat er na optreden van een rechter omdat er bijvoorbeeld bewezen criminaliteit is geweest een medium of bank actie kan ondernemen. Bijvoorbeeld omdat er witgewassen is of zoiets.
Als ze de wet niet overtreden heeft de bank het recht niet die rekeningen te blokkeren. Zelfs als ze de wet wel overtreden hebben ze dat niet in hun eentje.![]()
Hier ben ik het met je eens alleen hoe zit het met het openen van een nieuwe rekening? M.a.w. mag een bank je als nieuwe klant weigeren?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze de wet niet overtreden heeft de bank het recht niet die rekeningen te blokkeren. Zelfs als ze de wet wel overtreden hebben ze dat niet in hun eentje.![]()
is dat zo, een bank heeft toch altijd het recht om een relatie te beëindigen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:
Als ze de wet niet overtreden heeft de bank het recht niet die rekeningen te blokkeren.![]()
Ik zou niet weten op welke grond ze dat willen doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:39 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Hier ben ik het met je eens alleen hoe zit het met het openen van een nieuwe rekening? M.a.w. mag een bank je als nieuwe klant weigeren?![]()
Als jij als ondernemer een dusdanige reputatie hebt opgebouwd dat geen bank je meer binnen wil hebben, bijvoorbeeld omdat je bent veroordeeld voor witwassen oid, dan kan je in principe niet meer ondernemen. Ondernemen is geen grondrecht.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar in de horeca is het verboden om het salaris contact uit te betalen. Dat moet giraal. Dus dan zijn werkgever en werknemer verplicht om een bankrekening te openen.
Al zijn er vaak wel maatwerkoplossingen te bedenken voor dit soort gevallen. Maar in de basis zijn banken gewoon commerciële bedrijven die contractvrijheid hebben en dienstverlening mogen weigeren.![]()
Klopt, krijg je een brief dat je om moverende redenen bent geweigerd/eruit getrapt en de bank is je absoluut geen uitleg verschuldigd verder. Altijd wat apart gevonden dat dat zomaar mag (zonder uitleg), maargoed.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo, een bank heeft toch altijd het recht om een relatie te beëindigen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het gaat ook te ver. Veel te ver, maar kijk de reacties hier in dit topic; er is geen beter moment met dit soort idiote praktijken te beginnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kijk maar naar het voorbeeld van Mollie in dat bericht dat Caland postte. Ze willen geen diensten verlenen aan iemand (een dienst die gezien wordt als onderdeel van kritieke infrastructuur) omdat diegene een opvatting heeft over vaccineren die niet aansluit bij ze. Ik vind het nogal ver gaan.![]()
De relatie beëindigen en rekeningen blokkeren zijn wel twee andere dingen. Als je rekeningen geblokkeerd worden kom je terecht in het bestand van (mogelijke) fraudeurs/witwassers en kun je eigenlijk nergens een rekening meer openen. Als de bank de relatie wil beëindigen zou dat in overleg met de cliënt kunnen, dat kunnen ze niet eenzijdig voor zover ik weet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo, een bank heeft toch altijd het recht om een relatie te beëindigen?![]()
Ja, maar dan ben je veroordeeld voor witwassen. Oftewel, je hebt een strafblad e.d.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als jij als ondernemer een dusdanige reputatie hebt opgebouwd dat geen bank je meer binnen wil hebben, bijvoorbeeld omdat je bent veroordeeld voor witwassen oid, dan kan je in principe niet meer ondernemen. Ondernemen is geen grondrecht.
Al zijn er vaak wel maatwerkoplossingen te bedenken voor dit soort gevallen. Maar in de basis zijn banken gewoon commerciële bedrijven die contractvrijheid hebben en dienstverlening mogen weigeren.
Een bank die op eigen houtje bepalen kan dat jij je schuldig maakt aan witwassen is al voldoende om je op de zwarte lijst te zetten, dan kun je effectief al niet meer ondernemen.![]()
De bank kan de relatie eenzijdig beëindigen als de klant weigert mee te werken aan het klantonderzoek. Dit is dan zelfs verplicht volgens de WWFT.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
De relatie beëindigen en rekeningen blokkeren zijn wel twee andere dingen. Als je rekeningen geblokkeerd worden kom je terecht in het bestand van (mogelijke) fraudeurs/witwassers en kun je eigenlijk nergens een rekening meer openen. Als de bank de relatie wil beëindigen zou dat in overleg met de cliënt kunnen, dat kunnen ze niet eenzijdig voor zover ik weet.
Dit kan ook wanneer er sprake is van een breuk in de vertrouwensrelatie, bijvoorbeeld wanneer eerder gemaakte afspraken niet zijn nagekomen.![]()
Ik vind het ook een beetje ver gaan. Ook achterlijke organisaties mogen hun zaakjes gewoon regelen toch? Als ze hierbij de wet overtreden of er signalen zijn van witwassen/financiering van terrorisme kan dit worden onderzocht.![]()
Het probleem is dat banken geen opsporingsinstellingen zijn, maar door steeds strenger wordende wetgeving dit eigenlijk wel worden geacht te zijn, maar hiervoor niet de noodzakelijke tools ter beschikking hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben je veroordeeld voor witwassen. Oftewel, je hebt een strafblad e.d.
Een bank die op eigen houtje bepalen kan dat jij je schuldig maakt aan witwassen is al voldoende om je op de zwarte lijst te zetten, dan kun je effectief al niet meer ondernemen.
Daardoor blijft er voor banken weinig anders over dan dit soort klanten niet te accepteren of buiten te gooien. Het gevolg is dat er complete branches zijn die nergens meer een bankrekening kunnen krijgen (coffeeshops, sexclubs, autohandelaren, oudijzerboeren, dat werk).![]()
Nu gaat het over corona, maar wat is dan de volgende stap?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kijk maar naar het voorbeeld van Mollie in dat bericht dat Caland postte. Ze willen geen diensten verlenen aan iemand (een dienst die gezien wordt als onderdeel van kritieke infrastructuur) omdat diegene een opvatting heeft over vaccineren die niet aansluit bij ze. Ik vind het nogal ver gaan.
Dat een stel mensen die een stichting opgericht hebben omdat ze geen windmolenpark naast hun huis willen - iets wat ik in de omgeving zag trouwens - geen rekening krijgen omdat de bank zegt een duurzaam karakter te hebben en voorstander is van groene energie?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Er bestaat een verzekeringsmaatschappij die klanten die nergens anders meer een auto kunnen verzekeren, tegen woekertarief een WA-verzekering aanbiedt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:43 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind het ook een beetje ver gaan. Ook achterlijke organisaties mogen hun zaakjes gewoon regelen toch? Als ze hierbij de wet overtreden of er signalen zijn van witwassen/financiering van terrorisme kan dit worden onderzocht.
Er zou ook zo’n soort bank moeten komen, die zich volledig richt op dit soort hoogrisicoklanten. Want de huidige situatie is ook onhoudbaar.![]()
Dat is er voor particulieren, de basisbankrekening.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er bestaat een verzekeringsmaatschappij die klanten die nergens anders meer een auto kunnen verzekeren, tegen woekertarief een WA-verzekering aanbiedt.
Er zou ook zo’n soort bank moeten komen, die zich volledig richt op dit soort hoogrisicoklanten. Want de huidige situatie is ook onhoudbaar.
Voor bedrijven is dat er (nog) niet volgens mij.
Dan wordt het bitcoin
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Aan de basisbetaalrekening zitten veel haken en ogen, geen internationale betalingen, niet contant opnemen of storten enz.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is er voor particulieren, de basisbankrekening.
Voor bedrijven is dat er (nog) niet volgens mij.
Dan wordt het bitcoin
Ik doel meer op een bank die wel volledige service verleent aan dit soort klanten.![]()
De tools die ze hebben gaan best ver, ze kunnen veel onderzoeken op de financiële stromen. Het punt is dat het hier gaat over 'dit soort klanten'. Het gaat hier niet om een partij die elke dag duizenden euro's contant komt storten, het gaat hier om een partij die een mening heeft die niet overeen komt met die van de bank.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is dat banken geen opsporingsinstellingen zijn, maar door steeds strenger wordende wetgeving dit eigenlijk wel worden geacht te zijn, maar hiervoor niet de noodzakelijke tools ter beschikking hebben.
Daardoor blijft er voor banken weinig anders over dan dit soort klanten niet te accepteren of buiten te gooien. Het gevolg is dat er complete branches zijn die nergens meer een bankrekening kunnen krijgen (coffeeshops, sexclubs, autohandelaren, oudijzerboeren, dat werk).
De bank kan (en moet) toezicht houden op de financiële stromen. Als er niets raars op de bankrekening plaatsvindt hebben ze echt niets te zeggen. Dat ze nu deze wet misbruiken ervoor en er mensen zijn die zeggen "Goed idee, doen!" vind ik echt te ver gaan.
Het komt er gewoon op neer dat het onmogelijk gemaakt wordt om op een fatsoenlijke manier te leven omdat iemand een andere mening heeft.![]()
Dat ben ik wel met je eens inderdaad.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tools die ze hebben gaan best ver, ze kunnen veel onderzoeken op de financiële stromen. Het punt is dat het hier gaat over 'dit soort klanten'. Het gaat hier niet om een partij die elke dag duizenden euro's contant komt storten, het gaat hier om een partij die een mening heeft die niet overeen komt met die van de bank.
De bank kan (en moet) toezicht houden op de financiële stromen. Als er niets raars op de bankrekening plaatsvindt hebben ze echt niets te zeggen. Dat ze nu deze wet misbruiken ervoor en er mensen zijn die zeggen "Goed idee, doen!" vind ik echt te ver gaan.
Het komt er gewoon op neer dat het onmogelijk gemaakt wordt om op een fatsoenlijke manier te leven omdat iemand een andere mening heeft.![]()
Ben het met je eens hoor, maar ik ben bang dat banken echt in een spagaat zitten door de veranderde strenge wetgeving.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat het onmogelijk gemaakt wordt om op een fatsoenlijke manier te leven omdat iemand een andere mening heeft.
Niets doen is waarschijnlijk ook geen optie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar als je principieel geen bankrekening wilt, dan kun je niet in de horeca werken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als jij als ondernemer een dusdanige reputatie hebt opgebouwd dat geen bank je meer binnen wil hebben, bijvoorbeeld omdat je bent veroordeeld voor witwassen oid, dan kan je in principe niet meer ondernemen. Ondernemen is geen grondrecht.
Al zijn er vaak wel maatwerkoplossingen te bedenken voor dit soort gevallen. Maar in de basis zijn banken gewoon commerciële bedrijven die contractvrijheid hebben en dienstverlening mogen weigeren.
Verder zijn er veel instanties die alleen giraal geld accepteren. Het is misschien geen recht om een bankrekening te hebben, maar in de praktijk ben je wel verplicht een te hebben om te kunnen deelnemen aan de samenleving.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
we hebben te weinig informatie om zulke conclusies te trekkenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tools die ze hebben gaan best ver, ze kunnen veel onderzoeken op de financiële stromen. Het punt is dat het hier gaat over 'dit soort klanten'. Het gaat hier niet om een partij die elke dag duizenden euro's contant komt storten, het gaat hier om een partij die een mening heeft die niet overeen komt met die van de bank.
Ik zou dat geen woekertarief willen noemen maar een adequate premie... Ik heb eens zo'n klant gehad als ass. adviseur: vijf schuldaanrijdingen in net een jaar, jonge knul met snelle auto. Die kon verzekerd worden tegen f 4.500,00 en f 750,00 eigen risico, vooraf te betalen. Binnen een maand had hij zijn volgende schade...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er bestaat een verzekeringsmaatschappij die klanten die nergens anders meer een auto kunnen verzekeren, tegen woekertarief een WA-verzekering aanbiedt."Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Het VK artikel wat Caland postte heeft wat voorbeelden erin staan. Op basis van die voorbeelden trek ik mijn conclusie.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben te weinig informatie om zulke conclusies te trekken![]()
Mwa, de Rabobank is anders niet vies van het witwassen van het geld van Mexicaanse drugskartels.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je als bank geen klanten in de boeken wil hebben die geld verdienen aan uiterst schimmige praktijken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Die uitgeverij : "De Blauwe Tijger" wordt gewoon uitgesloten van deelnemen aan de maatschappij. Ik vind dit echt heel erg verwerpelijk. Alleen omdat ze een andere mening hebben met betreft het Corona Beleid. Wat is dit voor merkwaardig gedrag van de banken?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.![]()
Kun je nog beter naar Afghanistan verhuizen. Leven onder de Taliban lijkt me gezelliger dan onder dit soort dystopische knuppels.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.
[ twitter ]![]()
Never let a good crisis go to waste!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat ook te ver. Veel te ver, maar kijk de reacties hier in dit topic; er is geen beter moment met dit soort idiote praktijken te beginnen.
Het heeft allemaal niets meer met pandemie- of virusbestreiding te maken, maar vrijwel alleen nog maar met het versneld uitrollen van reeds lang vaststaande agenda's. Banken die mensen gaan "bestraffen" voor het hebben van een mening, hoe gestoord die ook mag zijn. Dat is ver voorbij "dystopisch".“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zou volgens de definitie die banken hanteren voor Fakenews het WEF daar niet ook onder vallen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.
[ twitter ]![]()
Dat zeggen ze toch helemaal nietquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Zie hoofdstukje 2: "The advent of 15 minute spaces".quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch helemaal niet![]()
Ja, heb ik gezien. Waar wordt gezegd dat je niet verder dan 15 minuten van je huis mag zijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Zie hoofdstukje 2: "The advent of 15 minute spaces".Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
zo heb ik 'm ook niet gehoord. Wat me wel opviel is dat het WEF sprak over gezichtsherkenning dat moeilijk werkt met mondkapjes en ze daarom voorstellen je te herkennen met je hartslag. Dan lijken ze er dus vanuit te gaan dat mondkapjes blijvend zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, heb ik gezien. Waar wordt gezegd dat je niet verder dan 15 minuten van je huis mag zijn?![]()
Ben benieuwd, want in steeds meer landen zijn ze zo goed als verdwenen. Maarja, de herfst komt er weer aanquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
zo heb ik 'm ook niet gehoord. Wat me wel opviel is dat het WEF sprak over gezichtsherkenning dat moeilijk werkt met mondkapjes en ze daarom voorstellen je te herkennen met je hartslag. Dan lijken ze er dus vanuit te gaan dat mondkapjes blijvend zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als het buiten -20 is lijkt het me wel lekker om een wollen mondkapje te hebben, soort sjaal die blijft zittenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd, want in steeds meer landen zijn ze zo goed als verdwenen. Maarja, de herfst komt er weer aan![]()
![]()
Wow. Mondkapjes forever dus volgens die club?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Net tijdens een teams meeting een collega gesproken die vertelde in zijn zomervakantie covid te hebben opgelopen samen met zijn vriendin.
Hij is/was niet gevaccineerd vertelde hij, zijn vriendin wel. Beide testten positief en voelden zich ziek met dus symptomen, waarbij zijn vriendin het wel minder hevig had dan hij. Dat is dan het verschil tussen wel/geen vaccinatie I guess?
Overigens wel te stupide voor woorden, toen ik vroeg of hij wist waar ze het hadden opgelopen zei hij dat zijn vermoeden heel sterk lag bij een bezoek aan de dierentuin in Emmen. Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie
Tsja.Maar goed, hij was na een week hersteld en geen klachten meer daarna, dus waar hebben we het over.
![]()
Dat ze er nou nog niet achter zijn dat mensen niet echt warm lopen om hun leven in te richten naar deze dystopische maatstaven.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]I'll give you something to do![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
maar vrijwel alleen nog maar met het versneld uitrollen van reeds lang vaststaande agenda's..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Misschien moet het WEF hier even rondkijken hoe dat zonder mondkapjes gaat. Ach ja, de wereld zal wel niet groter zijn dan Californië of waar dit soort onzin dan ook maar wordt bedacht en opgenomen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
zo heb ik 'm ook niet gehoord. Wat me wel opviel is dat het WEF sprak over gezichtsherkenning dat moeilijk werkt met mondkapjes en ze daarom voorstellen je te herkennen met je hartslag. Dan lijken ze er dus vanuit te gaan dat mondkapjes blijvend zijn.I'll give you something to do![]()
Het gaat ook helemaal niet om wat jij of ik willen, wij hebben ons gewoon te schikken naar wat de boven-ons-gestelden wensen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat ze er nou nog niet achter zijn dat mensen niet echt warm lopen om hun leven in te richten naar deze dystopische maatstaven.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Die kunnen niet dicteren hoe wij leven. Het enige wat ze kunnen doen is dingen verplichten of verbieden. Verder dan dat houdt het snel op, en zelfs de lichtste regels hebben een beperkte houdbaarheidsdatum.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om wat jij of ik willen, wij hebben ons gewoon te schikken naar wat de boven-ons-gestelden wensen.I'll give you something to do![]()
Ah, en leg dan ook eens haarfijn uit welke stok ze hebben om mee te slaan als we dat met miljoenen (of miljarden) mensen niet doen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om wat jij of ik willen, wij hebben ons gewoon te schikken naar wat de boven-ons-gestelden wensen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat dit kan in Nederland.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Net tijdens een teams meeting een collega gesproken die vertelde in zijn zomervakantie covid te hebben opgelopen samen met zijn vriendin.
Hij is/was niet gevaccineerd vertelde hij, zijn vriendin wel. Beide testten positief en voelden zich ziek met dus symptomen, waarbij zijn vriendin het wel minder hevig had dan hij. Dat is dan het verschil tussen wel/geen vaccinatie I guess?
Overigens wel te stupide voor woorden, toen ik vroeg of hij wist waar ze het hadden opgelopen zei hij dat zijn vermoeden heel sterk lag bij een bezoek aan de dierentuin in Emmen. Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie
Tsja.Maar goed, hij was na een week hersteld en geen klachten meer daarna, dus waar hebben we het over.
![]()
Ik ben wel blij dat festivals niet doorgaan, die vinden ook allemaal plaats in een tropische kas met hoge luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens wel te stupide voor woorden, toen ik vroeg of hij wist waar ze het hadden opgelopen zei hij dat zijn vermoeden heel sterk lag bij een bezoek aan de dierentuin in Emmen. Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met[b] zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie
[/b]
Oh, wacht.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 10:48:54 ]![]()
Maar bij festivals hebben ze geen zitplekken hè. Daar lopen ze rond.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat festivals niet doorgaan, die vinden ook allemaal plaats in een tropische kas met hoge luchtvochtigheid.
Oh, wacht.
Je weet wel, rondlopen, net als die tienduizenden mensen die bij de F1 naar binnen en naar buiten lopen, naar de WC gaan, biertjes en patat halen, etc etc
I'll give you something to do![]()
Wacht. Willen jullie nu zeggen dat covid-maatregelen selectief en hypocriet zijn???
Echt???![]()
Neeeeeh toch?![]()
![]()
Oh ja, goed punt. Ze hebben natuurlijk wel zitplekken bij de dierentuin in Emmen en in Avifauna. Dom van mequote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar bij festivals hebben ze geen zitplekken hè. Daar lopen ze rond.
Je weet wel, rondlopen, net als die tienduizenden mensen die bij de F1 naar binnen en naar buiten lopen, naar de WC gaan, biertjes en patat halen, etc etc![]()
Waaah wat is dit voor een eng gedoe? Sfeervol muziekje er onder, alsof het leuk moet wezen dat je hele dagen aan huis geplakt zit want alles kan thuis, en verder altijd en overal je kap op moet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik moest direct denken aan het 'social score' verhaal wat volgens mij in Engeland speelde een paar weken terug. Geen idee wat daar nu nog van over is, maar al die proefballonetjes.. bah.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Never let a good crisis go to waste!
Het heeft allemaal niets meer met pandemie- of virusbestreiding te maken, maar vrijwel alleen nog maar met het versneld uitrollen van reeds lang vaststaande agenda's. Banken die mensen gaan "bestraffen" voor het hebben van een mening, hoe gestoord die ook mag zijn. Dat is ver voorbij "dystopisch".![]()
Is dat F1 festival wat gisteren gepost werd eigenlijk al afgelast?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Je weet wel, rondlopen, net als die tienduizenden mensen die bij de F1 naar binnen en naar buiten lopen, naar de WC gaan, biertjes en patat halen, etc etcOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
De Roelroel en de Waaierduif waren deze keer degenen die de klap uitdeelden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Je moet niet allemaal van die lastige punten aansnijden he.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Je weet wel, rondlopen, net als die tienduizenden mensen die bij de F1 naar binnen en naar buiten lopen, naar de WC gaan, biertjes en patat halen, etc etc![]()
Klap van de warmte in het gezicht.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:56 schreef OProg het volgende:
[..]
De Roelroel en de Waaierduif waren deze keer degenen die de klap uitdeelden.
Géén kloon van tvlxd!![]()
Vooral een hoop idealistisch geleuter. Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is geworden dat digitaal een aanvulling kan zijn, maar zeker geen vervanging is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Ik kan zaken als die buurthubs, minder werken op kantoor en dergelijke niet echt als negatief zien eigenlijk.![]()
De enige die je nog zit is de bezorger van de Gorillaz en Thuisbezorgd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:53 schreef josja het volgende:
[..]
Waaah wat is dit voor een eng gedoe? Sfeervol muziekje er onder, alsof het leuk moet wezen dat je hele dagen aan huis geplakt zit want alles kan thuis, en verder altijd en overal je kap op moet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ze hoeven helemaal niet meer met een stok te slaan; die miljoenen of miljarden zijn al lang gedomesticeerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ah, en leg dan ook eens haarfijn uit welke stok ze hebben om mee te slaan als we dat met miljoenen (of miljarden) mensen niet doen?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
*proest*quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze hoeven helemaal niet meer met een stok te slaan; die miljoenen of miljarden zijn al lang gedomesticeerd.
Spreek voor jezelf.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het doet me een beetje denken aan dat filmpje van de Vlaamse overheid waar vorig jaar zoveel heisa over was.
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.![]()
Bezorgmaaltijden is al wel wat langer aan de gang dan 2020.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Het doet me een beetje denken aan dat filmpje van de Vlaamse overheid waar vorig jaar zoveel heisa over was.
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.![]()
Bezorgmaaltijden is echt iets van de laatste anderhalf jaarquote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die dingen die jij noemt gaan ook zeer waarschijnlijk behouden worden, en dat is ook gezien de infrastructuur alleen maar goed. Dat iedereen massaal vijf dagen per week om half 9 in de file stond om naar het kantoortje te gaan sloeg in feite ook nergens op.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.
Bij mijn bedrijf wordt in ieder geval een 50/50 kantoor/thuis aanstelling verwacht vanaf september en daar kan ik me prima in vinden.![]()
Klinkt als olie op het vuur. Om eerlijk te zijn misgun ik de F1 helemaal niets. Wat mij betreft kan dat prima. Net als openluchtfestivals die nu door ongeveer alle landen en hun moeder worden toegestaan, behalve NL.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dat F1 festival wat gisteren gepost werd eigenlijk al afgelast?I'll give you something to do![]()
Ik vraag me toch af hoe je deze conclusie trekt aan de hand van dat filmpje. Ik ben geen fan van de toekomstfilosofen van het WEF maar puntje 2 gaat gewoon over het idee van buurt-hubs die het sociale aspect van een kantoor kunnen gaan compenseren/vervangen voor thuiswerkers. Niet dat je niet verder mag dan 15 minuten van je huisquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Wel voordelig inderdaad om ook wat meer mensen richting krimpgebieden te krijgen, zeker als je gewoon meerdere dagen per week vanuit huis kunt werken. De Randstad is al overvol.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die dingen die jij noemt gaan ook zeer waarschijnlijk behouden worden, en dat is ook gezien de infrastructuur alleen maar goed. Dat iedereen massaal vijf dagen per week om half 9 in de file stond om naar het kantoortje te gaan sloeg in feite ook nergens op.
Bij mijn bedrijf wordt in ieder geval een 50/50 kantoor/thuis aanstelling verwacht vanaf september en daar kan ik me prima in vinden.![]()
Thuiswerken voor mensen die dat graag willen lijkt me geen probleem. Kan me echter ook best voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt, graag even eruit is en bv geen fijne werkplak heeft thuis. Keuzemogelijkheid lijkt me dan wel prima.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het aantal 'wappies' neemt fors toe met het verstrijken der tijd....quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Wacht. Willen jullie nu zeggen dat covid-maatregelen selectief en hypocriet zijn???
Echt???![]()
Neeeeeh toch?To BG or not to BG!![]()
Ook andersom gunstig: ik ga vanaf september op papier in de randstad werken terwijl ik dat met volledig op kantoor werken nooit had gedaan. Nu is het maar 1 tot maximaal 2 werkdagen per week.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel voordelig inderdaad om ook wat meer mensen richting krimpgebieden te krijgen, zeker als je gewoon meerdere dagen per week vanuit huis kunt werken. De Randstad is al overvol.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ach verdorie ik bedoelde afhaal. En dan niet de Chinees of de patatzaak maar gewoon goed eten. Best fijn als je kleine kinderen hebt en even geen oppas hebt, is mijn ervaring.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bezorgmaaltijden is al wel wat langer aan de gang dan 2020.![]()
ja en dat is gewoon heel summier qua informatiequote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het VK artikel wat Caland postte heeft wat voorbeelden erin staan. Op basis van die voorbeelden trek ik mijn conclusie.![]()
Ze zouden het moeten combineren met de aanleg van goede infrastructuur richting Zeeland, Limburg en Groningen. Als je 1 of 2 dagen per week naar Amsterdam moet komen en de trein doet er 1,5 uur over is het best te overzien. Hou je ook die krimpregio’s leefbaar en je maakt het aantrekkelijker om daar te gaan wonen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel voordelig inderdaad om ook wat meer mensen richting krimpgebieden te krijgen, zeker als je gewoon meerdere dagen per week vanuit huis kunt werken. De Randstad is al overvol.![]()
Cojonadebat 18-08-2021: https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalNIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik misgun de F1 ook helemaal niets, maar het is wel ook zo eerlijk om dan ook de 1 daagse buitenfestivals toe te laten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Klinkt als olie op het vuur. Om eerlijk te zijn misgun ik de F1 helemaal niets. Wat mij betreft kan dat prima. Net als openluchtfestivals die nu door ongeveer alle landen en hun moeder worden toegestaan, behalve NL.
Nu is het verschil niet goed uit te leggen, zeker niet vanwege de enorme schaal van het F1 evenement.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaan gevaccineerden die boosters weigeren straks ook onder wappie vallen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:09 schreef oppiedoppie het volgende:
Het aantal 'wappies' neemt fors toe met het verstrijken der tijd....
En gevaccineerden die bv een eventuele masker plicht niet na willen leven?![]()
Ik vrees van wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:48 schreef Za het volgende:
[..]
Gaan gevaccineerden die boosters weigeren straks ook onder wappie vallen?
En gevaccineerden die bv een eventuele masker plicht niet na willen leven?
Als je niet 100% meegaat met de meute is er een deel die je onmiddelijk tot wappie bombardeerd.
Het oorspronkelijke wappie voor volgers van Engeler (ofzo) is allang uitgebreid.
Vind het ook wel bizar dat er mensen zijn die denken dat iedereen die het vaccin niet wil in gekke complotten geloofd en een volger van die gek is.To BG or not to BG!![]()
Wanneer komt Omtzigt terug in de kamer?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Aha, ons hoge percentage positief zegt dus inderdaad niets meer.
Zal hier vast al wel benoemd zijn maar ik lees het nu net.https://www.telegraaf.nl/(...)antal-coronagevallenquote:Inmiddels gaat het bij de helft van alle nieuwe gevallen om mensen die eerst een zelftest hadden gedaan, daarbij zagen dat ze positief waren en vervolgens naar een testlocatie gingen om zekerheid te krijgen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Zelftesten worden toch niet meegenomen? Gaat om GGD-testen: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:05 schreef Arizona het volgende:
Aha, ons hoge percentage positief zegt dus inderdaad niets meer.
Zal hier vast al wel benoemd zijn maar ik lees het nu net.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)antal-coronagevallen
Dus het zal in ieder geval geen dubbele getallen opleveren.![]()
En dan krijg je straks als gevolg van de F1, de opening van de scholen en het slechter wordende weer een nieuwe golf, en zijn de festivals daar wéér de dupe van.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik misgun de F1 ook helemaal niets, maar het is wel ook zo eerlijk om dan ook de 1 daagse buitenfestivals toe te laten.
Nu is het verschil niet goed uit te leggen, zeker niet vanwege de enorme schaal van het F1 evenement.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
De zelftesten an sich niet, maar de bevestiging bij de GGD wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:07 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Zelftesten worden toch niet meegenomen? Gaat om GGD-testen: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Dus het zal in ieder geval geen dubbele getallen opleveren.
Dus als je 2000 positieven op een dag hebt, zijn 1000 daarvan een bevestiging van een thuistest. En die 1000 zijn dus eigenlijk een percentage positief van (bijna) 100%.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
zal allemaal wel meevallen, zag gisteren iets over een Europese wedstrijd van PSV, 23k toeschouwers, 13 positief getesten en dan was nog de vraag of die het daar opgelopen hebbenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan krijg je straks als gevolg van de F1, de opening van de scholen en het slechter wordende weer een nieuwe golf, en zijn de festivals daar wéér de dupe van.![]()
Zo bizar dat ze nog steeds de tafeltjes schoonmaken in de Tweede kamer tussen sprekers...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Stadions hebben nog nooit een besmettingshaard gevormd, ook festivals niet wanneer volledig in de buitenlucht. Maar men pakt dan net weer die paar festivals eruit die dichte plakkerige tenten hadden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal allemaal wel meevallen, zag gisteren iets over een Europese wedstrijd van PSV, 23k toeschouwers, 13 positief getesten en dan was nog de vraag of die het daar opgelopen hebbenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het RIVM verwacht dat in de komende tijd zo’n 16.000 tot 22.000 coronapatiënten nog in het ziekenhuis zullen belanden, van wie 2200 tot 3400 op de intensive care. Dit zullen volgens Van Dissel vooral niet-gevaccineerden zijn. „Maar komt het in een maand of strekt het zich uit over twee jaar? Dat kunnen we niet voorspellen, de modellering is te complex.”
Bron: Telegraaf.nl
Nou het lijkt me sterk meneer van Dissel dat het allemaal in een maand komt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
I stand corrected, ik las verkeerd, dacht dat je het over het aantal positief getesten had. Percentage heeft nooit wat gezegd natuurlijk, want iedereen die zo'n PCR ging halen voor vakantie boost die testgraad enorm en daar komen betrekkelijk weinig positieven uit (als het goed is). Straks bij thuiskomst zal er wel weer een mooie spike in dat percentage komen als er buitenlandse besmettingen mee terugkomen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
De zelftesten an sich niet, maar de bevestiging bij de GGD wel.
Dus als je 2000 positieven op een dag hebt, zijn 1000 daarvan een bevestiging van een thuistest. En die 1000 zijn dus eigenlijk een percentage positief van (bijna) 100%.
Eigenlijk is het enige wat het hoge percentage testen aantoont dat Hugo pech heeft met z'n random testen en dat mensen weer gewoon gaan testen bij klachten of vermoedens van besmettingen. Prima dus, op naar de 100% positieve testen![]()
![]()
**kUcH, KuCh** Voor de Bühne. **kUcH KuCh**quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:13 schreef popje het volgende:
Zo bizar dat ze nog steeds de tafeltjes schoonmaken in de Tweede kamer tussen sprekers...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
"Ja maar de WHO en een maximum van 5% positieve testen bladiebla."quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:16 schreef Mallerd01 het volgende:
Eigenlijk is het enige wat het hoge percentage testen aantoont dat Hugo pech heeft met z'n random testen en dat mensen weer gewoon gaan testen bij klachten of vermoedens van besmettingen. Prima dus, op naar de 100% positieve testenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ja sorry Erno, dan maar even niet naar Duitsland.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Ja maar de WHO en een maximum van 5% positieve testen bladiebla."![]()
Elke dag 100.000 Nederlanders verplichten om naar de teststraat te gaan!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:20 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja sorry Erno, dan maar even niet naar Duitsland.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat kunnen we makkelijk regelen: alle festivals open met TvT, want die worden ook meegerekend.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:23 schreef popje het volgende:
[..]
Elke dag 100.000 Nederlanders verplichten om naar de teststraat te gaan!![]()
Heeft Robert Cuck al gereageerd?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:20 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja sorry Erno, dan maar even niet naar Duitsland.![]()
GGD testvraag licht dalende, % positief hoog en stijgt zelfs weer
– positieve confirmatietesten maken nu bijna de helft van alle positieve testen uit
Bron: presentatie van Van Dissel vanmorgen
Oftewel 50% van het aantal testen van het aantal positieve testen is een bevestiging van een thuistest.
Het percentage positief zegt niks meer.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Waarom zou je dat willen? Zeker als vaccineren mogelijk is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:23 schreef popje het volgende:
[..]
Elke dag 100.000 Nederlanders verplichten om naar de teststraat te gaan!Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Belangrijk uit de technische briefing:quote:Van de opgenomen patiënten met een covid-infectie is 74 procent nog niet of alleen gedeeltelijk gevaccineerd.![]()
Dat wil ik helemaal niet maar dat zou dan moeten omdat we per se het percentage positief naar beneden willen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Zeker als vaccineren mogelijk is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Met testen los je dat niet op.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:30 schreef popje het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet maar dat zou dan moeten omdat we per se het percentage positief naar beneden willen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik zag die zelftesten altijd een beetje als een wassen neus, maar ze dragen dus wel degelijk wat bij. Op zich goed nieuws toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:29 schreef popje het volgende:
– positieve confirmatietesten maken nu bijna de helft van alle positieve testen uit
Oftewel 50% van het aantal testen van het aantal positieve testen is een bevestiging van een thuistest.
Het percentage positief zegt niks meer.![]()
populatie 17.4 miljoen, ~15.3 miljoen ouder dan ≥12 jr
● vaccinatiegraad ~85% maakt 15% niet gevaccineerd
● nonresponse op vaccinatie ~<5-10%
● natuurlijk doorgemaakte infectie ~20-25%
● doorgemaakte infectie en vaccinaties ~ 2,5 miljoen niet-beschermd
● circa ~1.8 miljoen niet-immuun
● circa ~0.7 miljoen non-responders
● risicopatienten ~5 miljoen personen (vlgs GR)
● 18.7% = ~900.000 niet-beschermd
In het OMT scenario voorspelling houdt een groot deel rekening met het feit dat we wel of niet zouden kunnen versoepelen omdat kwetsbare mensen (die vroeger ook griep krijgen en vatbaar zijn voor allerlei virussen) niet voldoende beschermd zijn en natuurlijk ongevaccineerden.
Als we daar rekening mee gaan houden, kunnen we nooit versoepelen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Eens, maar is nog wel 10% zonder die confirmatietesten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:29 schreef popje het volgende:
Het percentage positief zegt niks meer.![]()
Als 50% een bevestiging is van een zelftest dan kan je het percentage positief delen door 2. En dan is dat percentage alsnog niet laag overigens.Géén kloon van tvlxd!![]()
Alle resterende maatregelen worden voorlopig aangehouden;
– totdat duidelijk is hoe de epidemie verloopt, en hoe de zorgcapaciteit bijv. ook wordt aangesproken
door andere respiratoire virussen waaronder influenza
bron: presentatie van Dissel
Dan gaan we dus nu ineens rekening houden met griep...
wordt door toename van besmettingen een vooraf vastgestelde grens van zorgcapaciteit
overschreden, dan worden versoepelingen verder uitgesteld of zelfs teruggedraaid.
Als ze de 100 IC bedden van Gommers gaan aanhouden, kunnen we nooit verder versoepelen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wantquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:38 schreef Montov het volgende:
Als 50% een bevestiging is van een zelftest dan kan je het percentage positief delen door 2.
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Volgens presentatie 10% zonder confirmatietestenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:38 schreef Montov het volgende:
Als 50% een bevestiging is van een zelftest dan kan je het percentage positief delen door 2. En dan is dat percentage alsnog niet laag overigens.![]()
En we hebben hetzelfde aantal % gevaccineerden als de UK, dus als we alles los zouden laten en we de UK volgen, valt het waarschijnlijk heel erg mee...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het scenario einde maatregelen per 1 november blijkt nog geen week stand gehouden te hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:39 schreef popje het volgende:
– totdat duidelijk is hoe de epidemie verloopt, en hoe de zorgcapaciteit bijv. ook wordt aangesproken
wordt door toename van besmettingen een vooraf vastgestelde grens van zorgcapaciteit
overschreden, dan worden versoepelingen verder uitgesteld of zelfs teruggedraaid.
Als ze de 100 IC bedden van Gommers gaan aanhouden, kunnen we nooit verder versoepelen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dat geeft een beter beeld en is dan weer te vergelijken met percentages van vorig jaar. Ok, de berekening is niet exact, maar goed genoeg.quote:Géén kloon van tvlxd!![]()
Er heeft niemand gezegd dat het om 1 november 2021 ging.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het scenario einde maatregelen per 1 november blijkt nog geen week stand gehouden te hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:39 schreef popje het volgende:
Als ze de 100 IC bedden van Gommers gaan aanhouden, kunnen we nooit verder versoepelen.We komen hier echt nooit vanaf denk ik soms.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Totdat duidelijk is hoe de epidemie verloopt? Die verloopt nu toch al anderhalf jaar? Als je continu zit te wachten op wat komen gaat kan je niks doen.![]()
Komt omdat we telkens een andere fase inschieten. Eerst was er de onwetende fase en hield men zich aan de maatregelen, nu is het omgekeerd en is er giga veel kennis vergaard, is er een vaccin, maar is wel iedereen klaar met de maatregelen die nog in stand zijn. Daarop stuurt men, maar ben het met je eens dat ze te veel in een “wat als..” gedachte hangen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Totdat duidelijk is hoe de epidemie verloopt? Die verloopt nu toch al anderhalf jaar? Als je continu zit te wachten op wat komen gaat kan je niks doen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind dit gewoon wel een nette reactie eigenlijk:quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:39 schreef popje het volgende:
Als ze de 100 IC bedden van Gommers gaan aanhouden, kunnen we nooit verder versoepelen.Hij zegt dat hij helemaal niet over wel of niet versoepelen gaat, alleen dat ze wel situaties door kunnen rekenen.quote:Van Dissel wil niet vooruitlopen op geplande versoepelingen: ,,Dat ligt aan de belastbaarheid van de zorg die u als Kamer en kabinet acceptabel vindt. Als dat doel gesteld is, kunnen wij terugrekenen naar de infecties.”"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat niet alleen, er worden ook elke keer weer nieuwe hypothetische beren op de weg gegooid.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komt omdat we telkens een andere fase inschieten. Eerst was er de onwetende fase en hield men zich aan de maatregelen, nu is het omgekeerd en is er giga veel kennis vergaard, is er een vaccin, maar is wel iedereen klaar met de maatregelen die nog in stand zijn. Daarop stuurt men, maar ben het met je eens dat ze te veel in een “wat als..” gedachte hangen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En rond de 90% voor de gevallen op de IC.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:29 schreef Cynicio het volgende:
Belangrijk uit de technische briefing:
[..]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat een gelegenheidsargument is dit dan. Al anderhalf jaar horen we de dooddoener “een pandemie is niet te voorspellen”, maar nu moeten we ineens eerst weten hoe het gaat verlopen. Waarvan ze dus steeds zeggen dat ze dat niet kunnen weten? Dan kan je eeuwig blijven hangen in “what if”.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Totdat duidelijk is hoe de epidemie verloopt? Die verloopt nu toch al anderhalf jaar? Als je continu zit te wachten op wat komen gaat kan je niks doen.![]()
Woede om camping bij Formule 1 in Zandvoort: 'Hemeltergend dat dit wél mag'
Ik snap die woede wel. Ik zou ook gek worden van dit soort dingen.![]()
Van Dissel is ook gewoon een correcte man.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon wel een nette reactie eigenlijk:
[..]
Hij zegt dat hij helemaal niet over wel of niet versoepelen gaat, alleen dat ze wel situaties door kunnen rekenen.![]()
Een pandemie is voor niemand leuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een gelegenheidsargument is dit dan. Al anderhalf jaar horen we de dooddoener “een pandemie is niet te voorspellen”, maar nu moeten we ineens eerst weten hoe het gaat verlopen. Waarvan ze dus steeds zeggen dat ze dat niet kunnen weten? Dan kan je eeuwig blijven hangen in “what if”."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ook de burgemeester van Zandvoort heeft gereageerd. In het NOS Radio 1 Journaal zegt David Moolenburgh dat de grand prix geen verkapt festival wordt. "Het is sec bedoeld om te slapen.'quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
Woede om camping bij Formule 1 in Zandvoort: 'Hemeltergend dat dit wél mag'
Ik snap die woede wel. Ik zou ook gek worden van dit soort dingen.
Nee op de camping bij een festival kom je niet om te slapen hoor, daar kom je om drie nachten lang wakker te blijven.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Voor de duidelijkheid, het is natuurlijk logisch dat het RIVM met deze informatie komt. Dat is hun taak. Je kan ze moeilijk ervan betichten dat ze hun werk niet doen of onzin lopen uit te kramen. Het wordt kut wanneer het puur epidemiologische standpunt de overhand gaat nemen omdat het kabinet de broek volschijt om wat er deze zomer is gebeurd.![]()
Ik heb Jaap ook nog nooit de media zien opzoeken met allerlei statements. Nette man.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon wel een nette reactie eigenlijk:
[..]
Hij zegt dat hij helemaal niet over wel of niet versoepelen gaat, alleen dat ze wel situaties door kunnen rekenen.
Kan je van Koopmans, Bonten en consorten niet zeggen.![]()
Op zich is wat er voor mutaties en varianten er nog gaan komen niet te voorspellen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een gelegenheidsargument is dit dan. Al anderhalf jaar horen we de dooddoener “een pandemie is niet te voorspellen”, maar nu moeten we ineens eerst weten hoe het gaat verlopen. Waarvan ze dus steeds zeggen dat ze dat niet kunnen weten? Dan kan je eeuwig blijven hangen in “what if”.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:57 schreef OProg het volgende:
[..]
Een pandemie is voor niemand leuk.![]()
![]()
Stond gisteravond in de VK inderdaad. Onder andere Girbes kwam aan het woord. Ze zien de uitweg in 3 pijlers:quote:
-vaccineren moet doorgaan vooral in achterstandswijken
-zorgcapaciteit moet structureel uitgebreid, daar is te weinig debat over, afgelopen jaar hebben ze 0 inspanning gezien
-er moet acceptatie komen dat covid here to stay is en dat er dus mensen ziek van worden en doodgaan.
Zeg maar wat wij al een halfjaar roepen. Goed stuk.![]()
En het kabinet kan zich eeuwig blijven verschuilen achter 'ja maar het OMT zegt...'quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:58 schreef Cynicio het volgende:
Voor de duidelijkheid, het is natuurlijk logisch dat het RIVM met deze informatie komt. Dat is hun taak. Je kan ze moeilijk ervan betichten dat ze hun werk niet doen of onzin lopen uit te kramen. Het wordt kut wanneer het puur epidemiologische standpunt de overhand gaat nemen omdat het kabinet de broek volschijt om wat er deze zomer is gebeurd.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik vindt dit wat kort door de bocht? Mensen die willens en wetens tegen vaccineren zijn solidair noemen.quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat klopt. Des te meer bevestiging dat er een model gevonden moet worden waarin op een normale manier geleefd kan worden terwijl het virus endemisch is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is wat er voor mutaties en varianten er nog gaan komen niet te voorspellen?![]()
Klopt, maar het kabinet heeft het OMT ook meerdere malen aan de kant geschoven. Die geldigheid van 40 uur kwam niet uit de hoed van het OMT, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:01 schreef popje het volgende:
[..]
En het kabinet kan zich eeuwig blijven verschuilen achter 'ja maar het OMT zegt...'![]()
Een lastige optie denk ik. Zeker politiek gezien.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
-er moet acceptatie komen dat covid here to stay is en dat er dus mensen ziek van worden en doodgaan.
Zeg maar wat wij al een halfjaar roepen. Goed stuk.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
De vraag is wel of ze dat nog gaan doen, nu ze het deksel zo hard op de neus hebben gekregen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:03 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Klopt, maar het kabinet heeft het OMT ook meerdere malen aan de kant geschoven. Die geldigheid van 40 uur kwam niet uit de hoed van het OMT, bijvoorbeeld.![]()
Dat klopt, maar dan zorg je er voor dat er op de achtergrond een plan klaar ligt voor het geval de stront weer de ventilator dreigt te raken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is wat er voor mutaties en varianten er nog gaan komen niet te voorspellen?
In de tussentijd gewoon normaal doen.![]()
Maar “wat als” is geen argument om dan maar maatregelen aan te houden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is wat er voor mutaties en varianten er nog gaan komen niet te voorspellen?
Nogmaals: die dooddoener is een gelegenheidsargument. Want in de winter zijn we ook op basis van voorspellingen en prognoses een lockdown en avondklok ingerommeld. Dus hoezo is het niet te voorspellen?![]()
Dit is het Artikel in Volkskrant:
Moeten we solidair blijven met de vaccinweigeraars?
Met een beetje mazzel kun je het lezen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op zich kan je dit ook omdraaien natuurlijk? Accepteren dat het normaal van vroeger niet meer terug gaat komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt. Des te meer bevestiging dat er een model gevonden moet worden waarin op een normale manier geleefd kan worden terwijl het virus endemisch is.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja en ze hebben ook het meezing verbod bij een concert van 750 mensen niet overgenomen. Gerommel in de marge...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:03 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Klopt, maar het kabinet heeft het OMT ook meerdere malen aan de kant geschoven. Die geldigheid van 40 uur kwam niet uit de hoed van het OMT, bijvoorbeeld.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Neehoor dat hoeven we niet te accepteren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich kan je dit ook omdraaien natuurlijk? Accepteren dat het normaal van vroeger niet meer terug gaat komen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ons hele leven inrichten naar een virus waar de meeste mensen alleen een snotneus of een kuchje aan overhouden?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich kan je dit ook omdraaien natuurlijk? Accepteren dat het normaal van vroeger niet meer terug gaat komen.![]()
Waarom niet? Waarom zou je accepteren dat je op een niet normale manier gaat leven om een virus wat nog een klein risico oplevert weg te krijgen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich kan je dit ook omdraaien natuurlijk? Accepteren dat het normaal van vroeger niet meer terug gaat komen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: