abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200957681
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
Kreeg deze van een anti vaxxer
https://nos.nl/artikel/23(...)g9xpIBP3LkdK5_17xP0M

Ik zei mens lees je dat artikel wel of alleen de clickbait titel?
Het gaat om mensen die al wat aan hun immuunsysteem mankeren door bijvoorbeeld kanker of een transplantatie of hiv .
Kreeg ik de reactie
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt? En de prik verstoort ook je immuunsysteem..”

Lekker hoor zo’n clickbaiterige titel boven een artikel.
Ik ben blij dat ik eindelijk wat cijfers zie over de groepen, die wel gevaccineerd kunnen worden (volgens mij, mede dankzij de nieuwe technologie), maar waar het de vraag is of de vaccinatie aanslaat.
Ik zou sowieso graag gratis serologische tests zien, lijkt, me nuttig qua data.
Wel zou ik graag vermelding van leeftijd zien, in die cijfers.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200957985
quote:
Een van Hazenbergs wil ook dolgraag weer aan het werk, maar durft niet omdat haar collega's antivaxxers zijn en niet in het virus geloven. "Zij houden zich niet aan de regels en vormen dus een gevaar voor mijn patiënt."

Het zou fijn zijn als het niet alleen allemaal 'ikke ikke ikke' zou zijn, zegt Peekel. "Laten we kijken hoe we dit samen kunnen oplossen. Als je je dan niet wilt laten vaccineren, laat je dan in ieder geval twee keer per week testen. En blijf weg bij verpleeghuizen en ziekenhuizen waar veel kwetsbaren zijn."
Wel een beetje waar natuurlijk. Als je niet wilt laten vaccineren om uiteenlopende redenen, moet je eigenlijk wel iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200958136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wel een beetje waar natuurlijk. Als je niet wilt laten vaccineren om uiteenlopende redenen, moet je eigenlijk wel iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.
Zat het stuk net te lezen. Dit is de groep waarbij het vaccin niet werkt. Hartstikke sneu voor die mensen. Maar tegelijk denk ik: hier kan je de maatschappij toch niet voor op slot houden. Hier zal iets van maatwerk moeten komen.
pi_200958172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zat het stuk net te lezen. Dit is de groep waarbij het vaccin niet werkt. Hartstikke sneu voor die mensen. Maar tegelijk denk ik: hier kan je de maatschappij toch niet voor op slot houden. Hier zal iets van maatwerk moeten komen.
Nee klopt, het is al triest genoeg, maar gelukkig wordt er meer onderzoek naar gedaan om hoe hier mee om te gaan.

Neemt niet weg dat dat geen reden mag zijn de maatschappij dicht te houden.

Maar het zijn ook wel verhalen, mitst op de juiste manier gebracht, sommige mensen toch over te halen tot een vaccinatie .
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200958187
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?

B-)

Verder geen BNW of zo. :P
pi_200958208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee klopt, het is al triest genoeg, maar gelukkig wordt er meer onderzoek naar gedaan om hoe hier mee om te gaan.

Neemt niet weg dat dat geen reden mag zijn de maatschappij dicht te houden.

Maar het zijn ook wel verhalen, mitst op de juiste manier gebracht, sommige mensen toch over te halen tot een vaccinatie .
Eens.

Lijkt me enorm heftig trouwens om als jongere geen normaal leven te kunnen hebben en dat je nagenoeg nergens heen kan, omdat je moeder anders mogelijk dood gaat door een virus dat wellicht door jou is binnengebracht…
pi_200958235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens.

Lijkt me enorm heftig trouwens om als jongere geen normaal leven te kunnen hebben en nagenoeg nergens heen kan, omdat je moeder anders mogelijk dood gaat door een virus dat wellicht door jou is binnengebracht…
Ja precies. Dat is voor die gezinnen geen fijne situatie. Zeker niet als je in de puberleeftijd zit.
Hopelijk vinden ze daar een oplossing voor.
pi_200958257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:28 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

B-)

Verder geen BNW of zo. :P
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?
pi_200958286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?
Dat is niet wat hier weergegeven wordt.
pi_200958292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.
I'll give you something to do
pi_200958333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:35 schreef galantis het volgende:

[..]
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.
In principe moeten landen voldoende testen om een kleur te krijgen, anders zijn ze grijs. Hoewel Oost Europa niet corruptievrij is, neem ik aan dat ze geen besmettingen verduisteren.

Waarschijnlijker is; gevaccineerden houden zich minder aan de regels, West Europa is rijker dus meer bewegingen onder de bevolking en rijker=betere educatie=hogere vaccinatiegraad, mogelijk minder beperkingen in landen met een hogere vaccinatiegraad (al betwijfel ik of er in Oost Europa meer beperkingen zijn momenteel).

Maar ik vond het inderdaad ook al een aantal weken opvallen, vandaar dat ik het eens naast elkaar heb gezet.
pi_200958365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:35 schreef galantis het volgende:

[..]
Eigenlijk zijn besmettingsaantallen al lang niet meer zo relevant.
Maar was het voor vaccinatie nog een graadmeter toen de correlatie met opnames nog volledig aanwezig was, maar dat is een stuk minder geworden.
pi_200958565
twitter

SCHUIMBEKKEN.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:58:57 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200958615
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden

:')
pi_200958616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

SCHUIMBEKKEN.
En terecht.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:03:00 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200958672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

SCHUIMBEKKEN.
Er is een tijdelijke camping buiten het circuit gemaakt voor een beperkt aantal bezoekers.

Op Lowlands ga je door de controle naar de camping en zit je op het festivalterrein, hier moet je elke dag weer naar het circuit door de controle.
Festivals gingen niet door vanwege het festival, non-seated met duizenden dicht op elkaar gepakt staan. Niet vanwege de camping. Het was soms een argument maar nooit het doorslaggevende, ook 1 daagse festivals gaan niet door (max 750 is de killer, niet de tent) ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200958676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200958744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er is een tijdelijke camping buiten het circuit gemaakt voor een beperkt aantal bezoekers.

Op Lowlands ga je door de controle naar de camping en zit je op het festivalterrein, hier moet je elke dag weer naar het circuit door de controle.
Festivals gingen niet door vanwege het festival, non-seated met duizenden dicht op elkaar gepakt staan. Niet vanwege de camping. Het was soms een argument maar nooit het doorslaggevende, ook 1 daagse festivals gaan niet door (max 750 is de killer, niet de tent) ;)
Ja en de vergunning van camping die even verderop georganiseerd werd, is geweigerd.
https://www.hartvannederl(...)-naar-nieuwe-camping

Er spelen hier hele andere zaken.
pi_200958781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden

Oh ja, ik heb ook binnenkort een verjaardag.

Snel even alvast wat zelftesten regelen voor al mijn gasten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 17-08-2021 22:50:31 ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:09:38 #70
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200958784
quote:

Cringe.

Na al die tijd nog steeds behandeld worden als een kleuter.

Ben ook benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan testen voor een verjaardag
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:11:11 #71
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200958810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja en de vergunning van camping die even verderop georganiseerd werd, is geweigerd.
https://www.hartvannederl(...)-naar-nieuwe-camping

Er spelen hier hele andere zaken.
De lokale scouting wilde ook op die manier wat bijverdienen en kreeg vandaag ook hetzelfde nieuws.
Ik ken de cases niet goed genoeg om er over te oordelen. Maar het lijkt wat raar te gaan soms.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200958820
quote:

Met van die geënsceneerde tafereeltjes over het er vooral níét aan toe gaat.
I'll give you something to do
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:12:35 #73
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200958834
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Cringe.

Na al die tijd nog steeds behandeld worden als een kleuter.

Ben ook benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan testen voor een verjaardag
Categorietje sex op de middelbare, iedereen riep van wel, maar de werkelijkheid lag wat anders ;)
pi_200958842
pi_200958846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Oh ja, ik heb ook binnenkort een verjaardag.

Stel even alvast wat zelftesten regelen voor al mijn gasten :')
Ja hier ook. Denk dat ik maar QR codes moet gaan checken als een brave burger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')