abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200945833
quote:
Formal start of final phase of Afghan pullout by US, NATO

KABUL, Afghanistan (AP) — The final phase of ending America’s “forever war” in Afghanistan after 20 years formally began Saturday, with the withdrawal of the last U.S. and NATO troops by the end of summer.

President Joe Biden had set May 1 as the official start of the withdrawal of the remaining forces — about 2,500-3,500 U.S. troops and about 7,000 NATO soldiers.

Even before Saturday, the herculean task of packing up had begun.

The military has been taking inventory, deciding what is shipped back to the U.S., what is handed to the Afghan security forces and what is sold as junk in Afghanistan’s markets. In recent weeks, the military has been flying out equipment on massive C-17 cargo planes.

The U.S. is estimated to have spent more than $2 trillion in Afghanistan in the past two decades, according to the Costs of War project at Brown University, which documents the hidden costs of the U.S. military engagement.

Defense department officials and diplomats told The Associated Press the withdrawal has involved closing smaller bases over the last year. They said that since Biden announced the end-of-summer withdrawal date in mid-April, only roughly 60 military personnel had left the country.

The U.S. and its NATO allies went into Afghanistan together on Oct. 7, 2001 to hunt the al-Qaida perpetrators of the 9/11 terrorist attacks who lived under the protection of the country’s Taliban rulers. Two months later, the Taliban had been defeated and al-Qaida fighters and their leader, Osama bin Laden, were on the run.

In his withdrawal announcement last month, Biden said the initial mission was accomplished a decade ago when U.S. Navy SEALS killed bin Laden in his hideout in neighboring Pakistan. Since then, al-Qaida has been degraded, while the terrorist threat has “metastasized” into a global phenomenon that is not contained by keeping thousands of troops in one country, he said.

Until now the U.S. and NATO have received no promises from the Taliban that they won’t attack troops during the pullout. In a response to AP questions, Taliban spokesman Suhail Shaheen said the Taliban leadership was still mulling over its strategy.

The insurgent group continues to accuse Washington of breaching the deal it signed with Biden’s predecessor more than a year ago. In that agreement, the U.S. said it would have all troops out by May 1.

In a statement Saturday, Taliban military spokesman Zabihullah Mujahid said the passing of the May 1 deadline for a complete withdrawal “opened the way for (Islamic Emirate of Afghanistan) mujahidin to take every counteraction it deems appropriate against the occupying forces.”

However, he said fighters on the battlefield will wait for a decision from the leadership before launching any attacks and that decision will be based on “the sovereignty, values and higher interests of the country.”

Violence has spiked in Afghanistan since the February 2020 deal was signed. Peace talks between the Taliban and Afghan government, which were part of the agreement, quickly bogged down. On Friday, a truck bomb in eastern Logar province killed 21 people, many of them police and students.

Afghans have paid the highest price since 2001, with 47,245 civilians killed, according to the Costs of War project. Millions more have been displaced inside Afghanistan or have fled to Pakistan, Iran and Europe.

Afghanistan’s security forces are expected to come under increasing pressure from the Taliban after the withdrawal if no peace agreement is reached in the interim, according to Afghan watchers.

Since the start of the war they have taken heavy losses, with estimates ranging from 66,000 to 69,000 Afghan troops killed. The Afghan military has been battered by corruption. The U.S. and NATO pay $4 billion a year to sustain the force.

Some 300,000 Afghan troops are on the books, although the actual number is believed to be lower. Commanders have been found to inflate the numbers to collect paychecks of so-called “ghost soldiers,” according to the U.S. watchdog monitoring Washington’s spending in Afghanistan.

Last year was the only year U.S. and NATO troops did not suffer a loss. The Defense Department says 2,442 U.S. troops have been killed and 20,666 wounded since 2001. It is estimated that over 3,800 U.S. private security contractors have been killed. The Pentagon does not track their deaths.

The conflict also has killed 1,144 personnel from NATO countries.

The Taliban, meanwhile, are at their strongest since being ousted in 2001. While mapping their gains and territorial holds is difficult, they are believed to hold sway or outright control over nearly half of Afghanistan.

“We are telling the departing Americans ... you fought a meaningless war and paid a cost for that and we also offered huge sacrifices for our liberation,” Shaheen told the AP on Friday.

Striking a more conciliatory tone, he added: “If you ... open a new chapter of helping Afghans in reconstruction and rehabilitation of the country, the Afghans will appreciate that.”

In announcing the departure, Biden said waiting for ideal conditions to leave would consign America to an indefinite stay.

In the Afghan capital and throughout the country, there is a growing fear that chaos will follow the departure of the last foreign troops. After billions of dollars and decades of war, many Afghans wonder at whether it was worth it.
twitter

Einde van een tijdperk.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200945836
@Fok-it kijk deze TT
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:35:50 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200945838
Het gaat snel in deze topics
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200945851
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:35 schreef Starhopper het volgende:
Het gaat snel in deze topics
Valt reuze mee.
pi_200945855
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:35 schreef Mortaxx het volgende:
@:fok-it kijk deze TT
Is this the real life?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200945857
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Trump vergeten die geen reet deed aan de pandemie omdat hij op de golfbaan stond? :')
Snap niet zo goed wat die hier mee te maken heeft maar goed
pi_200945860
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:30 schreef Caland het volgende: [ afbeelding ] (lol)
Ja terecht toch? Dat je er weg gaat prima maar dat je moet gaan airliften is toch wel een blunder van jewelste van Biden.
pi_200945874
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja terecht toch? Dat je er weg gaat prima maar dat je moet gaan airliften is toch wel een blunder van jewelste van Biden.
Blunder van jewelste? Dat lees ik hier steeds maar kunnen jullie dan ook eens naar de posts linken waar jullie op voorhand aangaven dat het Afghaanse leger zich gewoon zou overgeven? Ik kan ze niet vinden namelijk
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200945877
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik geloof het best, maar blijkbaar is hij van gedachten veranderd.
Maar nu zegt ie "Afghanistan was never about nation-building", terwijl hij toen het belang van nation building benadrukte ...
are we infinite or am I alone
pi_200945882
twitter

Aah friendly, peaceful protests, daar is CNN al te bekend mee. _O-
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_200945895
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Trump vergeten die geen reet deed aan de pandemie omdat hij op de golfbaan stond? :')
Uitermate dom gelul Biden is gaan prikken met de vaccins die Trump heeft gekocht.
pi_200945899
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:40 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Dit filmpje is echt al zestig keer gepost.
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:43:34 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200945912
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:40 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Blunder van jewelste? Dat lees ik hier steeds maar kunnen jullie dan ook eens naar de posts linken waar jullie op voorhand aangaven dat het Afghaanse leger zich gewoon zou overgeven? Ik kan ze niet vinden namelijk
De laatste jaren won de Taliban voortdurend terrein, ondanks de buitenlandse troepen. Had je dan verwacht dat de Afghanen het in hun eentje zouden klaren?
pi_200945918
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200945928
quote:

[..]
Ben even naar de kelder gelopen om het aan mijn militaire inlichtingendienst te vragen. Wat blijkt....? Ik heb er geen. Nogal ridicuul om mij en anderen met Biden te vergelijken.
pi_200945929
quote:

[..]
Dat had je toch wel kunnen zien aankomen ? Sinds de aankondiging dat de VS ervandoor zou gaan is de Taliban met een opmars begonnen, als je dat in de smiezen had gehouden had je kunnen zien dat ze 2 weken geleden al 8 provincies ingenomen hadden zonder al teveel weerstand. Waarom zou je dan denken dat het nog wel 3 maanden duurt voordat ze Kabul krijgen, en waarom denk je in hemelsnaam dat een leger dat zo apathisch reageert en in zo’n slechte staat verkeerd opeens wel zou gaan functioneren? Ik zou niet weten waarom Biden opeens verrast zou moeten zijn, of zijn inlichtingendiensten waren echt amateurs.
pi_200945945
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De laatste jaren won de Taliban voortdurend terrein, ondanks de buitenlandse troepen. Had je dan verwacht dat de Afghanen het in hun eentje zouden klaren?
Zeker niet, maar de verwachting was dat er een strijd zou ontstaan en er nog een aantal maanden zou zijn om mensen te evacueren. Het is gewoon absurd dat er gewoon een onvoorwaardelijke overgave heeft plaatsgevonden. Terwijl maar 13% van de bevolking de Taliban steunt!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200945948
https://www.flightradar24.com/CREEP57/28ce3735

Weer wat Amerikaantjes zojuist geland.
pi_200945954
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:45 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ben even naar de kelder gelopen om het aan mijn militaire inlichtingendienst te vragen. Wat blijkt....? Ik heb er geen. Nogal ridicuul om mij en anderen met Biden te vergelijken.
Ga dan ook niet achteraf roepen dat je het allemaal wel aan zag komen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200945960
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Zeker niet, maar de verwachting was dat er een strijd zou ontstaan en er nog een aantal maanden zou zijn om mensen te evacueren. Het is gewoon absurd dat er gewoon een onvoorwaardelijke overgave heeft plaatsgevonden. Terwijl maar 13% van de bevolking de Taliban steunt!
Maar die overgave gebeurde twee maanden geleden al h, dat is niet iets van de afgelopen paar dagen. Afgelopen paar dagen is het vooral in een stroomversnelling gekomen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:50:02 #21
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200945967
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die 13% is wel echt een prima fabeltje
pi_200945977
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ga dan ook niet achteraf roepen dat je het allemaal wel aan zag komen
Heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat hij het heeft laten uitlopen op een ongelofelijke teringzooi en dat mag hem in zijn positie worden aangerekend. Mij geen worden in de mond legen aub.
pi_200945992
Overigens hield Biden tot 3 weken geleden nog vol dat er geen airlift scenario’s nodig zouden zijn.

Das gewoon een Trumpiaanse uitspraak geworden die hem nog lang zal achtervolgen.
pi_200946006
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar die overgave gebeurde twee maanden geleden al h, dat is niet iets van de afgelopen paar dagen. Afgelopen paar dagen is het vooral in een stroomversnelling gekomen.
Een maand geleden had de Taliban nog een relatief klein gedeelte in handen. En zeker de grote steden waren nog in handen van de regering. Het is in een week gigantisch snel gegaan dus ik begrijp best dat de evacuatie zo verloopt.
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200946015
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:51 schreef maan_man het volgende:

[..]
Heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat hij het heeft laten uitlopen op een ongelofelijke teringzooi en dat mag hem in zijn positie worden aangerekend. Mij geen worden in de mond legen aub.
Als je het nooit gezegd hebt moet je niet op mijn post reageren. Ik spreek namelijk de mensen aan die dat wel zeggen

Dag
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:59:17 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200946026
Die speech van Biden in 2008 staat vol met interessante uitspraken:
quote:
And to me it seems time for NATO to realize that they must get fully in the fight because, quite frankly, if they do not, I fear for the unity of NATO. If Afghanistan falls, I'm not sure how far behind NATO will be.
Waarom koos hij er dan voor om Afghanistan te laten vallen?
https://www.cfr.org/event/conversation-senator-joseph-r-biden-jr
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:00:42 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200946032
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
HIerdoor waarschijnlijk? https://en.wikipedia.org/wiki/Beau_Biden
Never mind
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_200946034
quote:
[..]
Kiest hij dan?

Dacht dat het slechts een puppet was.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200946038
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als je het nooit gezegd hebt moet je niet op mijn post reageren. Ik spreek namelijk de mensen aan die dat wel zeggen

Dag
Sorry, jij hebt gelijk. Als narcisme en domheid samenkomen in een post, dan voel ik altijd de behoefte om te reageren. Ik moet die drang gewoon onderdrukken. Het slaat natuurlijk nergens op om dit te doen op een openbaar forum.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:01:46 #30
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200946044
Is het niet beter dat al die mensen van die vliegtuigen afghaan?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:02:28 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200946047
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kiest hij dan?

Dacht dat het slechts een puppet was.
Jij denkt dat Biden zelf geen beslissingen neemt? Wie is de puppetmaster dan wel?
pi_200946061
quote:
Niks nieuws onder de zon.
pi_200946075
quote:
[ twitter ]

Zij heeft wel lef om tussen die barbaren te blijven lopen. Dat kan niet goed aflopen.
pi_200946085
quote:
Die Van Doorn heeft vooral zelf een probleem. Ik kan mij best voorstellen dat jij zegt die Geert heeft toch een paar scherpe kantjes die mij niet bevallen. Ik ga mijn heil ergens anders zoeken. Iets milder. Maar de 180 graden draai die hij heeft gemaakt, laat zich alleen verklaren door een geestelijk defect.
pi_200946098
quote:
[..]
Voortschrijdend inzicht? Die uitspraak is inmiddels 13 jaar geleden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200946111
Tja dan zie je mensen op de landingsbaan lopen en klimmen op rijdende vliegtuigen.

Maar hoe vreselijk om te zien dat ze blijkbaar zijn blijven zitten tot het te laat was en zo naar hun dood vallen... https://twitter.com/ragipsoylu/status/1427189716294815752?s=24

Wat bezielt ze. Te dom om het risico te weten? Te wanhopig? Vreselijk, dit is echt een dieptepunt.

Evacuatie a la Saigon is een afgang. Maar een take-off doorzetten terwijl een paar domme tieners danwel wanhopige vluchtelingen zich aan je vliegtuig vastklampen is een hele stap erger.
pi_200946114
quote:
[ twitter ]

Is een beetje van hetzelfde niveau als: Stratumseind, de kans dat g daar op uw bakkes wordt geslagen is groot, maar als het gebeurd, dan gebeurd het wel gemoedelijk. Alleen was het bij Theo Maassen cabaret.
pi_200946129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:10 schreef maan_man het volgende:

[..]
Die Van Doorn heeft vooral zelf een probleem. Ik kan mij best voorstellen dat jij zegt die Geert heeft toch een paar scherpe kantjes die mij niet bevallen. Ik ga mijn heil ergens anders zoeken. Iets milder. Maar de 180 graden draai die hij heeft gemaakt, laat zich alleen verklaren door een geestelijk defect.
Je moet haast wel een defect hebben wil je het uithouden in de huidige politiek. Christus die liegen en draaien me zowat op warp speed
pi_200946139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:14 schreef tstile het volgende:
Tja dan zie je mensen op de landingsbaan lopen en klimmen op rijdende vliegtuigen.

Maar hoe vreselijk om te zien dat ze blijkbaar zijn blijven zitten tot het te laat was en zo naar hun dood vallen... https://twitter.com/ragipsoylu/status/1427189716294815752?s=24

Wat bezielt ze. Te dom om het risico te weten? Te wanhopig? Vreselijk, dit is echt een dieptepunt.

Evacuatie a la Saigon is een afgang. Maar een take-off doorzetten terwijl een paar domme tieners danwel wanhopige vluchtelingen zich aan je vliegtuig vastklampen is een hele stap erger.
Verwerpelijke westerse muziek. R. Kelly met I believe I can fly. Gelukkig wordt die nu weer verboden en gaan jongeren deze onzin niet meer uithalen.
pi_200946145
pi_200946150
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lees je eigen reactie eens door en vraag jezelf af of dit nu een normale reactie is en ingaat op het bericht dat je citeert. Sorry hoor, maar ik heb weinig trek om het stokje te zijn waar jouw onderbuik de vlag aan ophangt.
Ja, net (weer) doorgelezen. Prima reactie, waarin ik met droge feiten cynisch aangeef dat wat er nu in Afganistan gebeurt geheel des islams is. Mijn stelling waarbij ik het omdraai (hoeveel moslims zien de daden van IS, taliban enz als strijdig met dat wat er in de koran staat geschreven) negeer jij volledig onder het smoesje ''onderbuik bla bla''.

De arme slager, de arme meisjes, de feministen, allen zijn slachtoffer van de islam zelf. Maar het is ook iets wat ze zelf in stand houden, door de islam zelf, en de islamisering van Afghanistan, niet tegen te werken.

quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:41 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Ben je dom of zo? Excuse my taalgebruik... Mensen hangen de religie aan waar ze mee opgroeien. En dat is voor hen de religie van de vrede..
Nee de islam is de religie van onderdrukking en haat. Mensen kunnen er ook voor kiezen om die religie te verlaten, maar in landen die sterk verislamiseerd zijn, staat daar de doodstraf op. Sorry dat ik nu niet week word van de getoonde barmhartigheid van deze religie van ''vrede en liefde''. Elders (lees; hier) kunnen mensen hun eigen (veilige) leven vergeten als ze dat besluiten om te doen. Awwww schattig.
quote:
Je kan bij alle religies ter wereld wle kijken naar de negatieve kanten. De aanhangers van die religies zien vaak alleen de positieve dingen. Mohammed heeft het bijvoorbeeld ook gehad over vergeving, en niet alleen over oorlog en dergelijke.
Tuurlijk vergeving. Bekeer je tot de islam en je word niet gedood. Wat vergevings gezind. O+
quote:
Kerel, wat lul je nou dom? Ontken je dat de meisjes onder het bewind van de USA gewoon naar school konden?
Ik lul dom? Nee, ik heb het over de islam. Voor een echte moslim zal het idee van een meisje dat naar school mag/gaat een idioot gegeven zijn. Waarom? Alles wat een moslim meisje dient te leren kan in de moskee en thuis.
quote:
Dat laat zien dat de gewone burger dit wel wil. Maar dat een groepje minderheid met zware wapens anders beslist vanaf nu.
En mohammed zou trots zijn op die ware strijders van de islam.
quote:
Dikke onzin is dit zeg. De vroege Mohammed was niet zo krijgslustig en had het over vrede met de anders denkenden.. Pas later is hij extremer geworden (als je tenminste ervan uit gaat dat Mohammed ook daadwerkelijk geleefd heeft en alles meegemaakt heeft wat in de heilige boeken van de islam vermeldt staat).

Jij moet niet denken, er komt alleen maar onzin uit.
Ik lees over de islam, en zie wat het in de realiteit teweeg brengt. Een moslim zou nooit kunnen ontkennen dat Mohammed geleefd heeft, en zal beamen dat alles wat hij deed zonder fouten was.

Jij weet geen kut van de islam.
quote:
Kerel, er zijn meer dan een miljard moslims. Als die net zo erg waren als de nazi's dan hadden we er niet meer gezeten...
Maar gelukkig is minimaal 90% gewoon normaal.
De passieve meerderheid houd uit angst en/of onwetendheid hun mond, en zorgen ervoor dat de agressieve minderheid dominant word. Zie Afghanistan nu. Want de islam faciliteert in de kern en ook daarbuiten barbaars geweld op n ieder niet-islamitisch, (kinder) mutilatie, (kinder) slavernij, (kinder) seksueel misbruik, afbreuk o.a. aan de universele rechten van de mens, vrij denken, seksuele vrijheid, democratie en nog veel meer. Een stuk enger en erger nog dan het nazisme.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:21:51 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200946163
quote:
quote:
[..]

https://www.eia.gov/energ(...)orts-and-exports.php

Kijk eens naar de olieafhankelijkheid toen in 2008 en nu. Het maakt niet uit of de president Bush, Obama, Trump of Biden heet, want ze hebben namelijk hetzelfde doel: het belang van de VS dienen. Niets meer, niets minder.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:29:46 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200946202
Best wel heel erg schrikken hoe mensen proberen weg te komen uit het godvergeten land.

Volgende keer maar niet klagen dat je te weinig beenruimte hebt,

en dan ergens (do not show) dat mensen in wielkasten gekropen uit opstijgende vliegtuigen vallen.
Pfff..... even geen woorden meer :'(
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200946205
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja, net (weer) doorgelezen. Prima reactie, waarin ik met droge feiten cynisch aangeef dat wat er nu in Afganistan gebeurt geheel des islams is. Mijn stelling waarbij ik het omdraai (hoeveel moslims zien de daden van IS, taliban enz als strijdig met dat wat er in de koran staat geschreven) negeer jij volledig onder het smoesje ''onderbuik bla bla''.

De arme slager, de arme meisjes, de feministen, allen zijn slachtoffer van de islam zelf. Maar het is ook iets wat ze zelf in stand houden, door de islam zelf, en de islamisering van Afghanistan, niet tegen te werken.
[..]
Nee de islam is de religie van onderdrukking en haat. Mensen kunnen er ook voor kiezen om die religie te verlaten, maar in landen die sterk verislamiseerd zijn, staat daar de doodstraf op. Sorry dat ik nu niet week word van de getoonde barmhartigheid van deze religie van ''vrede en liefde''. Elders (lees; hier) kunnen mensen hun eigen (veilige) leven vergeten als ze dat besluiten om te doen. Awwww schattig.
[..]
Tuurlijk vergeving. Bekeer je tot de islam en je word niet gedood. Wat vergevings gezind. O+
[..]
Ik lul dom? Nee, ik heb het over de islam. Voor een echte moslim zal het idee van een meisje dat naar school mag/gaat een idioot gegeven zijn. Waarom? Alles wat een moslim meisje dient te leren kan in de moskee en thuis.
[..]
En mohammed zou trots zijn op die ware strijders van de islam.
[..]
Ik lees over de islam, en zie wat het in de realiteit teweeg brengt. Een moslim zou nooit kunnen ontkennen dat Mohammed geleefd heeft, en zal beamen dat alles wat hij deed zonder fouten was.

Jij weet geen kut van de islam.
[..]
De passieve meerderheid houd uit angst en/of onwetendheid hun mond, en zorgen ervoor dat de agressieve minderheid dominant word. Zie Afghanistan nu. Want de islam faciliteert in de kern en ook daarbuiten barbaars geweld op n ieder niet-islamitisch, (kinder) mutilatie, (kinder) slavernij, (kinder) seksueel misbruik, afbreuk o.a. aan de universele rechten van de mens, vrij denken, seksuele vrijheid, democratie en nog veel meer. Een stuk enger en erger nog dan het nazisme.
Zeg, waar zijn die pussy Amerikanen dan? Durven ze niet gene de eckte islam mannen daar :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200946221
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:29 schreef Vallon het volgende:
Best wel heel erg schrikken hoe mensen proberen weg te komen uit het godvergeten land.

[ afbeelding ]
Volgende keer maar niet klagen dat je te weinig beenruimte hebt,

en dan ergens (do not show) dat mensen in wielkasten gekropen uit opstijgende vliegtuigen vallen.
Pfff..... even geen woorden meer :'(
Vraag me wel af of die aan de buitenkant nou wanhopig zijn of gewoon jong en ongelofelijk dom en onwetend.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:37:25 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200946240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:33 schreef tstile het volgende:

[..]
Vraag me wel af of die aan de buitenkant nou wanhopig zijn of gewoon jong en ongelofelijk dom en onwetend.
Ik gok op wanhopig en dat maakt het ook zo onwezenlijk dat get onvoorstelbaar is.
Ben vaker mensen tegen gekomen die dan ten einde van hun raad zijn.

Stel je voor dat het je enige kans nog is op een 'toekomst'... wat doe je ?
Een zekere dood niets gedaan of een onmetelijk kleine kans dat je het heel misschien toch redt.
Geen moeilijke keuze (on bended knee), wel n die alles vraagt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Vallon op 17-08-2021 00:45:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200946305
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Zeg, waar zijn die pussy Amerikanen dan? Durven ze niet gene de eckte islam mannen daar :')
Die zijn zo onderhand wel klaar met die gepompte miljarden in die kansloze islam shit.
pi_200946376
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Die zijn zo onderhand wel klaar met die gepompte miljarden in die kansloze islam shit.
De Islam is wel geniaal dichtgetimmerd.
Alles wordt geweldadig overgenomen, gendoctrineerd. Je kan niet afvallig zijn of bekeren. Het boek kan niet gemoderniseerd worden.

Ik weet zeker dat als de mensheid zichzelf niet om zeep helpt de Islam uiteindelijk zou domineren.
Die nodige verlichting zit er niet in.
Europa wordt ook geislamiseerd uiteindelijk.
Is gewoon als onkruid en mensen zijn er blind voor.
Op plekken waar weinig islam is merk je niks omdat meeste mensen gewoon normaal zijn en gewoon hun leven willen leiden.
Probleem komt wanneer het dominant wordt. Dan drukken de extremisten hun zin door. En de rest kan niks zeggen omdat ze als het puntje bij paaltje komt de koran/hadith volgen.
Snap wel dat Napoleon Mohammed bewonderde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cesare-Borgia op 17-08-2021 01:25:23 ]
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:12:31 #49
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200946383
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik gok op wanhopig en dat maakt het ook zo onwezenlijk dat get onvoorstelbaar is.
Ben vaker mensen tegen gekomen die dan ten einde van hun raad zijn.

Stel je voor dat het je enige kans nog is op een 'toekomst'... wat doe je ?
Een zekere dood niets gedaan of een onmetelijk kleine kans dat je het heel misschien toch redt.
Geen moeilijke keuze (on bended knee), wel n die alles vraagt.
Och God de peter r quote. :')
pi_200946468
quote:
Wat een afgang voor Biden.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200946526
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Alles wordt geweldadig overgenomen, gendoctrineerd. Je kan niet afvallig zijn of bekeren. Het boek kan niet gemoderniseerd worden.

Ik weet zeker dat als de mensheid zichzelf niet om zeep helpt de Islam uiteindelijk zou domineren.
Op plekken waar weinig islam is merk je niks omdat meeste mensen gewoon normaal zijn en gewoon hun leven willen leiden.
Probleem komt wanneer het dominant wordt. Dan drukken de extremisten hun zin door. En de rest kan niks zeggen omdat ze als het puntje bij paaltje komt de koran/hadith volgen.
Ja, eens.

Ik bedoelde ''kansloos'' ook vanuit westers perspectief. Inmenging heeft geen zin, heeft het nooit gehad, islam's gonna islam. And its gonna islam to its core.
En de westerse meerderheid gaat zich niet uitspreken, uit angst. Angst om verketterd te worden tot xenofoob en hater, pure naviteit (ach komt wel goed met die islam, kijk naar het christendom) enz.

Kansloos.
pi_200946540
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:53 schreef Scorpie het volgende:
Overigens hield Biden tot 3 weken geleden nog vol dat er geen airlift scenario’s nodig zouden zijn.

Das gewoon een Trumpiaanse uitspraak geworden die hem nog lang zal achtervolgen.
Trumpiaans zou het pas zijn als hij ook nu nog gaat ontkennen dat die airlifts hebben plaatsgevonden.
pi_200946544
quote:

[..]

De Chinezen hebben met de Oeigoeren vooralsnog laten zien dat het mogelijk wel te bestrijden is, het kost wel een paar generaties en het schenden van wat men in Nederland mensenrechten noemt.
Met de vooruitgang van AI en drones gaan de Chinezen uiteindelijk veel efficinter zijn dan de islamieten.
pi_200946585
quote:
Het boek kan niet gemoderniseerd worden.
Tuurlijk wel. Druk nummer hoeveel?
Google is your friend, abuse your friends
pi_200946596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:52 schreef WammesWaggel het volgende:
De Chinezen hebben met de Oeigoeren vooralsnog laten zien dat het mogelijk wel te bestrijden is, het kost wel een paar generaties en het schenden van wat men in Nederland mensenrechten noemt.
Met de vooruitgang van AI en drones gaan de Chinezen uiteindelijk veel efficinter zijn dan de islamieten.
De eerste zelfmoordaanslag op Chinezen in het buitenland is inmiddels gepleegd. Dit gaat nog verder escaleren als de Chinezen niet stoppen met het onderdrukken van de Oeigoeren. Wie weet zullen de Chinezen ooit zo stom zijn om Afghanistan binnen te vallen.

Pakistan says attack that killed Chinese was a suicide bombing
https://www.reuters.com/w(...)-suicide-2021-08-12/
pi_200946652
Eigenlijk komt het er dus op neer dat vanaf het moment dat Trump de Doha-deal met de Taliban sloot in febr 2020 de grote uitverkoop richting de Taliban begon en tegen de tijd dat Biden in april dit jaar het terugtrekken van de troepen in de zomer afkondigde waren de deals al lang gemaakt.

twitter

quote:
The spectacular collapse of Afghanistan’s military that allowed Taliban fighters to walk into the Afghan capital Sunday despite 20 years of training and billions of dollars in American aid began with a series of deals brokered in rural villages between the militant group and some of the Afghan government’s lowest-ranking officials.

The deals, initially offered early last year, were often described by Afghan officials as cease-fires, but Taliban leaders were in fact offering money in exchange for government forces to hand over their weapons, according to an Afghan officer and a U.S. official.

Over the next year and a half, the meetings advanced to the district level and then rapidly on to provincial capitals, culminating in a breathtaking series of negotiated surrenders by government forces, according to interviews with more than a dozen Afghan officers, police, special operations troops and other soldiers.

Within a little more than a week, Taliban fighters overran more than a dozen provincial capitals and entered Kabul with no resistance, triggering the departure of Afghanistan’s president and the collapse of his government. Afghan security forces in the districts ringing Kabul and in the city itself simply melted away. By nightfall, police checkpoints were left abandoned and the militants roamed the streets freely.

The pace of the military collapse has stunned many American officials and other foreign observers, forcing the U.S. government to dramatically accelerate efforts to remove personnel from its embassy in Kabul.

The Taliban capitalized on the uncertainty caused by the February 2020 agreement reached in Doha, Qatar, between the militant group and the United States calling for a full American withdrawal from Afghanistan. Some Afghan forces realized they would soon no longer be able to count on American air power and other crucial battlefield support and grew receptive to the Taliban’s approaches.

“Some just wanted the money,” an Afghan special forces officer said of those who first agreed to meet with the Taliban. But others saw the U.S. commitment to a full withdrawal as an “assurance” that the militants would return to power in Afghanistan and wanted to secure their place on the winning side, he said. The officer spoke on the condition of anonymity because he, like others in this report, was not authorized to disclose information to the press.

The Doha agreement, designed to bring an end to the war in Afghanistan, instead left many Afghan forces demoralized, bringing into stark relief the corrupt impulses of many Afghan officials and their tenuous loyalty to the country’s central government. Some police officers complained that they had not been paid in six months or more.

“They saw that document as the end,” the officer said, referring to the majority of Afghans aligned with the government. “The day the deal was signed we saw the change. Everyone was just looking out for himself. It was like [the United States] left us to fail.”

The negotiated surrenders to the Taliban slowly gained pace in the months following the Doha deal, according to a U.S. official and an Afghan officer. Then, after President Biden announced in April that U.S. forces would withdraw from Afghanistan this summer without conditions, the capitulations began to snowball.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2021 03:27:23 ]
pi_200946823
Afghaanse piloten zijn naar Sovjet staten gevlucht:

twitter
pi_200946836
twitter
pi_200946845
pi_200946858
twitter

Kan er iig weer gevlogen worden.
pi_200947194
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 05:14 schreef Kijkertje het volgende:
Afghaanse piloten zijn naar Sovjet staten gevlucht:

[ twitter ]
Dan hebben de Taliban in ieder geval die vliegtuigen niet meer. ;)
pi_200947282
Er is vanochtend een NLse C130 vertrokken vanuit Eindhoven. Vliegt momenteel over Italie.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:08:40 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200947286
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:07 schreef Dar.Adal het volgende:
Er is vanochtend een NLse C130 vertrokken vanuit Eindhoven. Vliegt momenteel over Italie.
Lekker op tijd @Bijleveld
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_200947301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Lekker op tijd @:Bijleveld
.... Janken he...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200947320
Die hypocrisie van de media ook tov Biden VS Trump..

Seniele Joe Biden wordt geen vlieg kwaad gedaan.

Bij Trump was het burn loot murder over de states geweest.

Het vuurtje zou ook enorm opgestookt zijn door de media dat Trump een roekeloze idioot is en weg moet etc.

Biden? Geen vliegje aan de lucht joh.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:14:39 #67
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200947321
quote:
11s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Is this the real life?
Is this just fantasy?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200947329
quote:

[..]
Er moesten nog wat vergaderingen worden gehouden en 83 handtekeningen worden gezet…. :')
pi_200947356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 02:11 schreef Rambolin het volgende:

[..]
De eerste zelfmoordaanslag op Chinezen in het buitenland is inmiddels gepleegd. Dit gaat nog verder escaleren als de Chinezen niet stoppen met het onderdrukken van de Oeigoeren. Wie weet zullen de Chinezen ooit zo stom zijn om Afghanistan binnen te vallen.

Pakistan says attack that killed Chinese was a suicide bombing
https://www.reuters.com/w(...)-suicide-2021-08-12/
Dom?

De Amerikanen hebben aardig wat weggepist.
pi_200947359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:15 schreef Dar.Adal het volgende:

[..]
Er moesten nog wat vergaderingen worden gehouden en 83 handtekeningen worden gezet…. :')
Incapabel, motie van wantrouwen, weg ermee.
pi_200947370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:15 schreef Dar.Adal het volgende:

[..]
Of er draaide nog een leuke film.
"Ja dat komt maandag wel hoor, heb nu weekend!"
pi_200947386
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:14 schreef ludovico het volgende:
Die hypocrisie van de media ook tov Biden VS Trump..

Seniele Joe Biden wordt geen vlieg kwaad gedaan.

Bij Trump was het burn loot murder over de states geweest.

Het vuurtje zou ook enorm opgestookt zijn door de media dat Trump een roekeloze idioot is en weg moet etc.

Biden? Geen vliegje aan de lucht joh.
Ligt toch sterk aan de bron lijkt mij. Foxnews bijvoorbeeld:
quote:
Biden points fingers for Afghan horror despite campaign vow to take responsibility as president
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:37:30 #73
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200947439
4045
onlogisch
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:39:37 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_200947451
De verontwaardiging over de woorden van die CNN-verslaggeefster blijft ook wel apart. Lekker niet naar het filmpje kijken maar gelijk CNN afzeiken, want CNN.

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:42:16 #75
284411 crew  heywoodu
pi_200947464
Oh ja, en deze :')

twitter
.

Lekker stemming maken, maar ondertussen negeren dat ze ook n de binnenkomst van de Taliban gewoon nog segmenten had zonder hoofdbedekking. Alleen, net als op de eerste afbeelding, niet in het openbaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_200947499
quote:
Aanvankelijk was hun bestuurlijke bemoeienis beperkt tot twee sectoren: rechtspraak en het heffen van belastingen. Vooral dat eerste is van niet te onderschatten belang in de cultuur van het land en zeker die van de Pathanen, de etnische groep waaruit de Taliban voortkomen. Beslechting van lokale geschillen is voor de Pathanen van oudsher de kern van wat de overheid te bieden heeft. Voor het overige hebben ze nooit veel aan de staat gehad, integendeel. ‘Voor de mensen in deze gebieden’, schrijft Anatol Lieven in An Afghan Tragedy: The Pashtuns, The Taliban and the State, was het gezicht van de staat – als die zich al liet zien – dat van de officier die dienstplichtigen kwam ronselen, de onbeschofte en corrupte politieman, en de nog corrupter belastinginner.’

In het zuiden van Afghanistan, zegt Lieven, werden de juridische diensten van de Taliban de afgelopen vijftien jaar een van de voornaamste pluspunten van de beweging boven de staat.

Die staat werd, zowel onder president Hamid Karzai (2001-2014) als onder zijn opvolger Ashraf Ghani, geteisterd door corruptie en wanbeheer. In Kabul maakten de leiders samen met hun westerse donoren de mooiste plannen, maar op lokaal niveau liet de regering het veelal grootscheeps afweten. Een falende ‘overheid’ is in die zin een beter woord dan ‘regering’. Waar de gewone Afghanen last van hadden, waren de corrupte politiemannen en rechters in hun stad of dorp. Van een lokale overheid die niet leverde.

Graasweide
De organisatie Cooperation for Peace and Unity (CPAU) in Kabul constateerde in 2009 dat het aantal lokale conflicten in Afghanistan sterk was toegenomen. Conflicten waarover? Ideologische tweespalt? Nee. Het ging over stukjes akkergrond of graasweide. Een waterpomp. Een huwelijk. Burenruzies, gedoe over een lening. Maar door de falende overheid, en het Afghaanse oorlogstrauma, ontstegen ruzies al snel het niveau van de Rijdende Rechter en werden ze onderdeel van de Afghaanse burgeroorlog.

‘Als je bij niemand gehoor krijgt, zoek je je recht elders’, zei CPAU-directeur Mirwais Wardak destijds. De Taliban waren maar al te graag bereid in die behoefte te voorzien. ‘Zij lossen conflicten veel efficinter op dan de overheid.’
Ik vond dit stukje over de taliban/Afghanistan wel interessant.

Uit: https://www.volkskrant.nl(...)enlijk-wel~b57ae75c/
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200947534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:39 schreef heywoodu het volgende:
De verontwaardiging over de woorden van die CNN-verslaggeefster blijft ook wel apart. Lekker niet naar het filmpje kijken maar gelijk CNN afzeiken, want CNN.

[ twitter ]
Ze bijten wel lekker van zich af :7

twitter

context
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:54:21 #78
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200947536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vond dit stukje over de taliban/Afghanistan wel interessant.

Uit: https://www.volkskrant.nl(...)enlijk-wel~b57ae75c/
Als ik de gemiddelde Afghaanse man (niet Taliban) hoor over het leven onder de Taliban vinden de meeste het zo beroerd nog niet. Ja, de sharia is streng en vrouwen hebben geen klote te vertellen. Maar ik kan als marktkoopman 's middags mijn kraam onbeheerd achterlaten en terugkomen zonder dat er maar een sinasappel gestolen is. Onder de Taliban (1996-2001) heerste er een heel groot gevoel van veiligheid zonder corruptie. Iets wat met de inmenging van de Yanks alleen maar toenam.

Dat maakt het ook lastig vanuit ons Westerse moraal ; we willen gerechtigheid voor vrouwen. Tegelijkertijd weten we uit eerste hand dat het door de strot rammen van democratie in dat soort landen gewoonweg niet werkt. Terugtrekken lijkt dan je enige optie. Alleen de manier waarop dit nu gebeurt is ronduit een blamage.
4045
onlogisch
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:56:04 #79
284411 crew  heywoodu
pi_200947552
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ze bijten wel lekker van zich af :7

[ twitter ]
Sow _O_

Goed antwoord wel, zeker op die algemeen erkende lafbek van een Cruz. CNN doet echt wel dingen fout, maar het stikt ook gewoon van de leeghoofdjes die niks anders doen dan CNN afkraken 'omdat CNN', ook als er geen echte reden voor is. Zoals nu. Een nog niet gevluchte journaliste afzeiken omdat ze toch wel probeert in leven te blijven tijdens het doen van verslag, internetheldjes _O_
pi_200947567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Als ik de gemiddelde Afghaanse man (niet Taliban) hoor over het leven onder de Taliban vinden de meeste het zo beroerd nog niet. Ja, de sharia is streng en vrouwen hebben geen klote te vertellen. Maar ik kan als marktkoopman 's middags mijn kraam onbeheerd achterlaten en terugkomen zonder dat er maar een sinasappel gestolen is. Onder de Taliban (1996-2001) heerste er een heel groot gevoel van veiligheid zonder corruptie. Iets wat met de inmenging van de Yanks alleen maar toenam.
De Taliban zijn natuurlijk ook corrupt. Ze zorgen goed voor zichzelf en hun eigen groep. Hoogstens zijn ze iets minder corrupt dan de regering vanuit Kabul.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:58:26 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200947582
quote:

[..]
Er was gisterenavond toch "al" een NL vliegtuig in Afghanistan? Kon alleen niet landen in Kabul ivm de chaos op het vliegveld
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200947600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:39 schreef heywoodu het volgende:

[ twitter ]
Ja, zo doorzichtig ook... Neem bv. ook deze nepperd:

twitter

twitter

twitter

twitter
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:00:07 #83
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200947601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Taliban zijn natuurlijk ook corrupt. Ze zorgen goed voor zichzelf en hun eigen groep. Hoogstens zijn ze iets minder corrupt dan de regering vanuit Kabul.
Zonder meer. Maar ik denk toch corrupt op een heel andere wijze. De corruptie die de Taliban hanteert treft de gewone man niet zo. Althans, dat is wat ik proef uit vele opmerkingen van de 'gewone Afghaanse man'.
4045
onlogisch
pi_200947619
Ik vermoed dat Biden tegenover het Amerikaanse publiek maar weinig verloren heeft. In Afghanistan blijven was ook geen populaire optie.

quote:
De Amerikaanse president Biden verkondigde maandagavond een heldere boodschap in zijn toespraak tot de natie: volgens hem was het niet in het Amerikaanse belang om nog langer in Afghanistan te blijven. "Amerikaanse troepen moeten niet vechten en sterven in een land waar het Afghaanse leger zelf ook niet voor wil vechten", verkondigde hij.
En voor de rest dit:

quote:
In zijn toespraak stak Biden de hand niet in eigen boezem, constateert Marieke De Vries. "Hij zei niets over dat het ook anders had kunnen gaan. Volgens de president was de Taliban zo sterk geworden dat hij maar n keuze had: nog meer Amerikaanse troepen naar Afghanistan sturen om te vechten, of terugtrekken. Maar er was natuurlijk ook een tussenweg te bedenken, zoals een deel van de troepen daar houden - ook voor het moraal onder Afghaanse militairen."
Die tussenoplossing was beter geweest. Al waren er maar enkele duizenden militairen achtergebleven. Als Amerikanen gaan schieten, durven de Afghanen het ook. En al helemaal als er luchtsteun is.
pi_200947670
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zonder meer. Maar ik denk toch corrupt op een heel andere wijze. De corruptie die de Taliban hanteert treft de gewone man niet zo. Althans, dat is wat ik proef uit vele opmerkingen van de 'gewone Afghaanse man'.
Dat denk ik ook hoor. Als de gemiddelde Afghaan zijn handeltje kan drijven of zijn stukje landbouwgrond kan beheren, is de rest van het bestuur al snel okay.

Toch blijf ik het zonde vinden hoe makkelijk alles weggegeven is. Neem zo'n Mazar-i-Sharif, als de Amerikanen daar het voortouw genomen hadden, hadden ze de strijd nog heel lang kunnen voeren.

En ik vraag me ook af hoeveel Afghanen wij er hier weer bij krijgen. De IND stuurt nu niemand meer terug, en zeggen dat je te westers bent, zal wel een prima reden worden om hier te mogen blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-08-2021 09:17:05 ]
pi_200947714
Voor de vrouwen en jonge meisjes is het wel echt kut.
Die worden nu gewoon uit scholen gehaald en weer thuis geplaatst als broedmachines die zich niet mogen ontwikkelingen of werken.
Itt de mannen heb ik met hen wel medelijden en zou ze als vluchtelingen willen helpen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:13:58 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200947715
quote:

[..]
Dat een random Fokker dat niet ziet is niet zo gek, maar neem aan dat Amerika er een lading personeel op heeft zitten die niet vanaf mama's zolderkamer werkt?
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:15:59 #88
284411 crew  heywoodu
pi_200947754
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:42 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Dit filmpje is echt al zestig keer gepost.
En nog altijd kijken mensen het niet en zeiken ze alleen maar, want CNN.
pi_200947763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:02 schreef luxerobots het volgende:
Ik vermoed dat Biden tegenover het Amerikaanse publiek maar weinig verloren heeft. In Afghanistan blijven was ook geen populaire optie.
[..]
En voor de rest dit:
[..]
Die tussenoplossing was beter geweest. Al waren er maar enkele duizenden militairen achtergebleven. Als Amerikanen gaan schieten, durven de Afghanen het ook. En al helemaal als er luchtsteun is.
Eerlijk gezegd snap ik zijn keuze wel. We zijn daar al 20 jaar bezig en verbetering leek er niet op te treden.
Maar een beperkte aanwezigheid voor met name luchtsteun, FAC en SF had dit proces wel georganiseerder kunnen laten verlopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:17:49 #90
284411 crew  heywoodu
pi_200947777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, zo doorzichtig ook... Neem bv. ook deze nepperd:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoe bizar doorzichtig kun je zijn inderdaad _O-

Ongelooflijk. Net als al die statements van Trump nu, er is toch echt niemand met meer dan twee hersencellen die daar nog in trapt :D
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:18:52 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200947788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:14 schreef tstile het volgende: Maar een take-off doorzetten terwijl een paar domme tieners danwel wanhopige vluchtelingen zich aan je vliegtuig vastklampen is een hele stap erger.
Nee lekker blijven wachten om een paar die te dom zijn om te poepen :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_200947808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Hoe kom jij in aanraking met vele opmerkingen van de 'gewone Afghaanse man'?
pi_200947812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd snap ik zijn keuze wel. We zijn daar al 20 jaar bezig en verbetering leek er niet op te treden.
Maar een beperkte aanwezigheid voor met name luchtsteun, FAC en SF had dit proces wel georganiseerder kunnen laten verlopen.
Verbetering zat er niet in, maar nu heeft de taliban zijn grootste overwinning sinds 911 en kan Al Qaida met de Taliban rustig mensen recruiteren en opleiden tot de heilige oorlog. Dit was een grote fout

En ze wisten dat het leger het niet vol ging houden. Ze dachten een maand. Wat een puinhoop

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 09:22:14 ]
pi_200947814
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Hoe kom jij in aanraking met vele opmerkingen van de 'gewone Afghaanse man'?
@onlogisch woont in Papendrecht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200947819
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:21 schreef Caland het volgende:

[..]
@:onlogisch woont in Papendrecht.
:D
pi_200947830
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Verbetering zat er niet in, maar nu heeft de taliban zijn grootste overwinning sinds 911 en kan Al Qaida met de Taliban rustig mensen recruiteren en opleiden tot de heilige oorlog. Dit was een grote fout
Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze dat soort fratsen niet meer gaan uithalen. De VS is er niet vies van om een paar miljard aan kruisraketten af te vuren ter vergelding.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200947862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze dat soort fratsen niet meer gaan uithalen. De VS is er niet vies van om een paar miljard aan kruisraketten af te vuren ter vergelding.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet.
Ze hebben nu doodeenvoudig hun doel bereikt en hebben derhalve veel te verliezen.
Ze zijn echt niet zo stom om dat alles op te geven.

De tijd zal het leren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200947878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hoe bizar doorzichtig kun je zijn inderdaad _O-

Ongelooflijk. Net als al die statements van Trump nu, er is toch echt niemand met meer dan twee hersencellen die daar nog in trapt :D
Oh jawel hoor, die zijn er echt, ik heb ze alweer de alom bekende drek zien posten op Facebook. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_200947900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oh jawel hoor, die zijn er echt, ik heb ze alweer de alom bekende drek zien posten op Facebook. :')
Interessant zeg.
pi_200947914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De Taliban zal het ook wel druk met IS krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')