De vrouwen hier willen hoofddoeken dragen en leven volgens de koran, dus ik verwacht daar zeker geen bh-verbrandingen of dolle mina'squote:
Dat dusquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:29 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Islamitische staat voor de liefhebbers
Zo bizar dat ze daar nog rondloopt. Wachten op de eerste weirdo die de gangrape beyintquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
"They are chanting death to America but they seem friendly at the same time"
Erhmmm dat is wel een hele vreemde definitie van 'friendly'.
[ twitter ]
Waaaaaar is dat feestje?"quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:32 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Samen in een optocht naar het hoogste gebouw van Kabul?
Ik denk dat het grootste probleem rivaliserende etniciteiten en andere islamitische clubs zijn. In het Noorden houdt men bijvoorbeeld niet zo van de Taliban. Amerika zal zich voorlopig niet meer laten zien.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je weet het niet.
Nu hebben ze, kinderlijk eenvoudig, heel het land onder hun controle en hebben ze hun doel bereikt en zullen ze de sharia invoeren en dat zullen ze niet kwijt willen raken.
Ze weten heus wel dat als ze (te ver) over de schreef gaan dat ze dan waarschijnlijk wel aangepakt zullen worden.
Ze mogen dan wel een achterlijke visie hebben, ze zijn niet achterlijk.
De tijd zal het leren.
Er zijn al clashes geweest tussen de Taliban en vrijgelaten/ontsnapte IS-ers.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste probleem rivaliserende etniciteiten en andere islamitische clubs zijn. In het Noorden houdt men bijvoorbeeld niet zo van de Taliban. Amerika zal zich voorlopig niet meer laten zien.
Tja, en wat dat betreft is de macht hebben ook lastig in die contreien. Je bent altijd kwetsbaar voor aanslagen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn al clashes geweest tussen de Taliban en vrijgelaten/ontsnapte IS-ers.
Op uitzending/oefening etc. werk je gewoon 7 dagen per week en ben je gemiddeld zo'n 16 uur per dag in touw. Je bouwt verder ook geen vrije uren op (want afgekocht) en bv je oefentoelage is bruto een tientje of 6 per 24 uur. Dus voor een weekend ontvang je ongeveer 100 euro netto ongeacht het aantal uren dat je draait aangezien de vergoedingen per etmaal uitgekeerd worden.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Hoe zouden die 128 uur gecompenseerd moeten worden? Voor hetzelfde standaard uurloon?
Maar goed, deze discussie ligt natuurlijk buiten de scope van dit topic. Ik geloof dat we het er in #DEF ook wel eens over gehad hebben. Zal eens zoeken.quote:Deze vergoeding staat bekend als bekend onder de ‘vergoeding voor overwerk, onregelmatigheid, beschikbaarheid en bereikbaarheid’ (VROB) en wordt uitgekeerd bij ‘meerdaagse activiteiten’ zoals varen, oefenen en bijzondere inzet die langer dan een etmaal duren. Per etmaal krijgen militairen — afhankelijk van hun rang — een compensatie die ligt tussen de 53 en 73,72 euro per etmaal, hetgeen neerkomt op een bruto uurloon tussen de 2,20 en 3,07 euro.
Ik zie de VS er wel voor aan om in dit geval IS te steunenquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, en wat dat betreft is de macht hebben ook lastig in die contreien. Je bent altijd kwetsbaar voor aanslagen.
Misschien kan het westen wederom wat verzetsgroepen steunen, zoals ze vroeger bij de Mujahideen deden.
Je hebt een punt. Maar die IS-hangers zijn natuurlijk niet de snuggersten. Met een leuke campagne en wat prikkelende YouTube-videootjes, trek je ze wel over de streep.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is en Taliban zijn niet bepaald vriendjes.
Hoop mannen afgemaakt. Vrouwen niet meer in het openbaar zonder als vuilniszak verkleed te zijn. Hoop zwangere minderjarige ex-maagden.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:23 schreef Sfancta het volgende:
Wat is jullie voorspelling qua Afghanistan over pak en beet 3 maanden vanaf nu?
Met een kek Monsieur Taliban muziekje eronder, a la Monsieur Cannibale van de Eftelingquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar die IS-hangers zijn natuurlijk niet de snuggersten. Met een leuke campagne en wat prikkelende YouTube-videootjes, trek je ze wel over de streep.
Waarom heb je het over de Randstad?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoop mannen afgemaakt. Vrouwen niet meer in het openbaar zonder als vuilniszak verkleed te zijn. Hoop zwangere minderjarige ex-maagden.
Het is mij niet echt duidelijk wie die Taliban eigenlijk is, aangezien alles op 1 hoop gegooid wordt. Baard = Taliban, voor het westenquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:10 schreef thedeedster het volgende:
Ik kijk nu het Staatsjournaal. Die lui durven de vraag te stellen of de Taliban iets gematigder zijn geworden.
Alsof je je afvraagt of het misschien toch best wel meeviel met die NAZI’s.
Het framen en klaarstomen is al weer in volle gang.
Denk idd dat het beter voor die hele regio is als er een muur omheen gebouwd wordt dat ze beschermd tegen westerse rooftochten, oorlogen en bemoeizucht. Geen gek idee dus.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:01 schreef Enchanter het volgende:
Groot hek om Afghanistan bouwen en nooit meer naar omkijken
Wil je nu beweren dat de werkelijkheid genuanceerder is?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is mij niet echt duidelijk wie die Taliban eigenlijk is, aangezien alles op 1 hoop gegooid wordt. Baard = Taliban, voor het westen= Alle Moslims (fok frontpage)
we kunnen niet voor de hele wereld zorgenquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En dan verbaasd zijn als ze anders tegen het westen aan gaan kijken...
Het zal wel meevallen, je moet wel je vrouw thuis laten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:51 schreef Sfancta het volgende:
Zou je daar nu als blanke Westerling op vakantie nu gekilled worden?
niet alleen als blanke westerlingquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:51 schreef Sfancta het volgende:
Zou je daar nu als blanke Westerling op vakantie nu gekilled worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |