Dit is meten met 2 matenquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Maar het zou hem in ieder geval sieren als hij toegeeft dat hij bijvoorbeeld wat betreft corona fout is geweest.
Dan waren de westerse troepen weer terug gekomen en dat is precies wat de Taliban niet willen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 23:18 schreef Amplifier het volgende:
Ze mogen daar van geluk spreken dat de Taliban (nu nog) niet uit is op bloedvergieten en dat ze geen anti aircraft wapens hebben anders was deze dag heel beroerd afgelopen....
Dan waren de westerse troepen weer terug gekomen en dat is precies wat de Taliban niet willen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 23:18 schreef Amplifier het volgende:
Ze mogen daar van geluk spreken dat de Taliban (nu nog) niet uit is op bloedvergieten en dat ze geen anti aircraft wapens hebben anders was deze dag heel beroerd afgelopen....
Dat denk jij. 20 jaar geleden zijn ze het land binnen gevallen omdat het brein van die aanslagen in hun land woonde.quote:Op zondag 15 augustus 2021 23:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Amerika gaat zich heus niet bedenken als het tot wat gevechten en Amerikaanse doden komt bij het vliegveld. Dat kan de Taliban alleen maar een grotere overwinning geven als ze daar staan met wat Amerikaanse lijken. Letterlijk weggejaagd en overwonnen.
Nee. Dat is het niet. Het gaat om het toegeven en excuses maken voor fouten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is meten met 2 maten
Als de taliban morgen hier door de straat komen ga ik ze ook niet tegenhouden hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan waren de westerse troepen weer terug gekomen en dat is precies wat de Taliban niet willen.
De snelheid verbaast mij wel zonder steun van de bevolking kan zoiets zelden zo snel gaan.
Ik wel. Liever sterven in vrijheid dan leven in een hel. En ik mag hopen dat de meeste vrije Europeanen zo denken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de taliban morgen hier door de straat komen ga ik ze ook niet tegenhouden hoor.
M'n vriendin heeft m'n auto totall loss gereden, dus mijn meest dodelijke wapen is een keukenmes. Keukenmes vs ak is een kansloze dood.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik wel. Liever sterven in vrijheid dan leven in een hel. En ik mag hopen dat de meeste vrije Europeanen zo denken.
Nee maar het leger wel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de taliban morgen hier door de straat komen ga ik ze ook niet tegenhouden hoor.
quote:'Zeker vijf doden door chaotische situatie op vliegveld van Kabul'
Op de luchthaven van Kabul zijn ten minste vijf doden gevallen, melden getuigen aan persbureau Reuters. Een van hen zou hebben gezien dat er vijf lichamen in een voertuig werden geladen. Een ander zei dat niet duidelijk is of de slachtoffers zijn neergeschoten of vertrapt zijn door de menigte.
Eerder meldde The Wall Street Journal dat er ten minste drie doden zijn gevallen door schoten op de luchthaven.
Op Twitter gaan beelden rond waarop geweerschoten te horen zijn, waarop een menigte zich uit de voeten maakt:
De Amerikaanse krant schrijft verder dat getuigen bebloede lichamen op de grond zien liggen net buiten de terminal.
quote:WASHINGTON (ANP) - Oud-president Donald Trump van de Verenigde Staten vindt dat zijn opvolger moet opstappen wegens de snelle verovering van Afghanistan door de Taliban. In een verklaring zei Trump zondag dat "het tijd is dat Joe Biden in schande aftreedt voor wat hij heeft laten gebeuren".
Verwijzend naar de door hem aangevochten uitslag van de presidentsverkiezingen van vorig jaar, voegde hij daaraan toe: "Het zou niet moeilijk moeten zijn, want hij was toch al niet legitiem gekozen."
Biden gaf eerder dit jaar na twintig jaar Amerikaanse militaire aanwezigheid in Afghanistan het bevel de troepen terug te trekken uit het land, waarop NAVO-partners volgden. De Taliban grepen de terugtrekking, die aan het eind van de maand voltooid moet zijn, aan om met hun razendsnelle opmars te beginnen.
Het was echter de regering van Trump die vorig jaar tijdens onderhandelingen in Doha, in Qatar, overeenstemming bereikte met de Taliban over de terugtrekking van de Amerikaanse troepen.
Waar zijn de Turken dan? Die hadden daar toch de vinger in de pap en noemden de Taliban een bezettingsleger?quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
De Amerikanen hebben nu de leiding over het vliegveld van Kabul. Gaan ze naar verloop van tijd het vliegveld ook afstaan aan de Taliban? Zo van: "jongens veel plezier er mee"???
Ik las dat troepen bereid waren Kabul te verdedigen, maar het bevel kregen om zich over te geven. Misschien uit vrees voor represailles van de Taliban?quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan waren de westerse troepen weer terug gekomen en dat is precies wat de Taliban niet willen.
De snelheid verbaast mij wel zonder steun van de bevolking kan zoiets zelden zo snel gaan.
Zodra het personeel van NAVO-landen is geëvacueerd zal dat de laatste stap zijn idd.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
De Amerikanen hebben nu de leiding over het vliegveld van Kabul. Gaan ze naar verloop van tijd het vliegveld ook afstaan aan de Taliban? Zo van: "jongens veel plezier er mee"???
Angst, corruptie, incompetentie, nog meer angst, etc.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
iets wat op mij raar overkomt is dat er zo weinig weerstand is gegeven. ik zie het woord corruptie telkens terugkomen. Politie schijnt al maanden geen salaris meer gehad te hebben en de Taliban betaalt beter.
Voordat Nederland overlopen wordt door de Taliban zal de bevolking wel bewapend worden mag ik hopen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft m'n auto totall loss gereden, dus mijn meest dodelijke wapen is een keukenmes. Keukenmes vs ak is een kansloze dood.
quote:
steun van de bevolking of angst om dadelijk op de bekende barbaarse manieren afgerekend te worden om maar enig verzet tegen deze extremisten getoond te hebben.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat een deceptie zou dat zijn zeg.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodra het personeel van NAVO-landen is geëvacueerd zal dat de laatste stap zijn idd.
Demente opa Donald is weer even ontsnapt naar een computer, kan een verzorger hem niet even terug op z'n kamer zetten?quote:
Gladioquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voordat Nederland overlopen wordt door de Taliban zal de bevolking wel bewapend worden mag ik hopen.
Inclusief iedereen die nul komma nul militaire ervaring heeft? Dat lijkt me niet, nee.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voordat Nederland overlopen wordt door de Taliban zal de bevolking wel bewapend worden mag ik hopen.
Verzorgers zijn te druk met seniele opa Biden momenteel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Demente opa Donald is weer even ontsnapt naar een computer, kan een verzorger hem niet even terug op z'n kamer zetten?
We kunnen natuurlijk wel alvast oefenen met 'pang pang' roepen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat hij dement is, is wel duidelijk. Hij is begonnen met de terugtrekking van de Amerikanen. Blijkbaar is hij dat vergeten?quote:
Zeker, maar ik zie geen andere uitkomst. Volgens mij kan de Taliban dat vliegveld zo overnemen met de overmacht die ze hebben.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat een deceptie zou dat zijn zeg.
Ze lijken over het algemeen inderdaad wat pragmatischer dan de monsters van IS die er waarschijnlijk een "quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker, maar ik zie geen andere uitkomst. Volgens mij kan de Taliban dat vliegveld zo overnemen met de overmacht die ze hebben.
Enige reden dat dat nog niet is gebeurd is dat ze het Westen de kans geven hun personeel te evacueren. Puur uit diplomatieke overwegingen.
Geloof je het zelf? Er is al amper voldoende voor het reguliere leger.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee dat is hij niet vergeten. Biden heeft zich alleen niet gehouden aan het "fantastische plan van Trump", waardoor hij nu een stok heeft om mee te slaan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hij dement is, is wel duidelijk. Hij is begonnen met de terugtrekking van de Amerikanen. Blijkbaar is hij dat vergeten?
Als ze willen meepraten en ook maar van enige invloed willen zijn in de regio dan doen ze dat niet.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker, maar ik zie geen andere uitkomst. Volgens mij kan de Taliban dat vliegveld zo overnemen met de overmacht die ze hebben.
Enige reden dat dat nog niet is gebeurd is dat ze het Westen de kans geven hun personeel te evacueren. Puur uit diplomatieke overwegingen.
Huhquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hij dement is, is wel duidelijk. Hij is begonnen met de terugtrekking van de Amerikanen. Blijkbaar is hij dat vergeten?
quote:In a statement, Obama called the day “a milestone for our country” and said the United States was safer and more secure after 13 years of war.
“Thanks to the extraordinary sacrifices of our men and women in uniform, our combat mission in Afghanistan is ending and the longest war in American history is coming to a responsible conclusion,” he declared.
Hoe lang deden de Duitsers er destijds ook weer over.. een dag of 4, 5?quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gaan we hier nu serieus debatteren over een hypothetische invasie van Nederland door de Taliban?quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Er is al amper voldoende voor het reguliere leger.
Los van de wenselijkheid om ongetrainde burgers wapens te gaan geven.
Dat ze het westen tijd geven hebben ze gisteren ook aangegeven in een verklaring dacht ik.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker. Ze pakken het wat slimmer aan door de grenzen op te zoeken van wat het westen accepteert, maar het blijven beesten imo.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ze lijken over het algemeen inderdaad wat pragmatischer dan de monsters van IS die er waarschijnlijk een "
No Russian" scenario van gemaakt hadden, maar daar is alles ook mee gezegd.
Taliban heeft niet zoveel vliegtuigen als de Duitsers toendertijd.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe lang deden de Duitsers er destijds ook weer over.. een dag of 4, 5?
Dan worden ze uitgeroeid door de nieuwe legermacht van de vs.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gaan we hier nu serieus debatteren over een hypothetische invasie van Nederland door de Taliban?
Ok. Maar wat als de Taliban het International Space Station aan zou vallen? Wat dan?
Waarom niet? Ze hebben niets, dan kan je geld verdienen door net te doen alsof je mensen inschrijft in het leger, die eigenlijk niet bestaan. Ik zou het dan ook wel weten hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
Eigenlijk was al wel bekend dat die 300.000 soldaten op papier een veel te rooskleurige voorstelling vormden en dat veel Afghaanse officials geld achterover drukten door duizenden 'spooksoldaten' te registreren. Misschien een zesde van dat aantal kon op de been worden gebracht om de Taliban het hoofd te bieden, schatte het Pentagon in de afgelopen weken.
https://www.nu.nl/buitenl(...)chok-mogen-zijn.html
Hoe kan een volk zo corrupt zijn?
Sywert van der Lienden is blijkbaar niet de enige, die zo corrupt is.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
Eigenlijk was al wel bekend dat die 300.000 soldaten op papier een veel te rooskleurige voorstelling vormden en dat veel Afghaanse officials geld achterover drukten door duizenden 'spooksoldaten' te registreren. Misschien een zesde van dat aantal kon op de been worden gebracht om de Taliban het hoofd te bieden, schatte het Pentagon in de afgelopen weken.
Arme meisjes.
Hopelijk is het een retorische vraagquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
Arme meisjes.
Maar Obama heeft niets teruggetrokken. Trump is vorig jaar begonnen met de daadwerkelijke terugtrekking:quote:
Dan pakken ze een Mitsubishi Spacestar in plaats van een Toyota Hi-Lux.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gaan we hier nu serieus debatteren over een hypothetische invasie van Nederland door de Taliban?
Ok. Maar wat als de Taliban het International Space Station aan zou vallen? Wat dan?
Heeft sywertje een talibantje gedaan?quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sywert van der Lienden is blijkbaar niet de enige, die zo corrupt is.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 07:44 schreef sp3c het volgende:
GroenLinks Deventer zal het wel beter weten dan iedereen
Wij hebben nogal een slechte geschiedenis wat betreft mensen die ons helpen aan hun lot over laten. Kijk maar naar Indië.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
Omdat je daar indirect je eigen land in groot gevaar mee brengt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze hebben niets, dan kan je geld verdienen door net te doen alsof je mensen inschrijft in het leger, die eigenlijk niet bestaan. Ik zou het dan ook wel weten hoor.
En dan krijg je nog eens 10 mooie wapens van de Amerikanen ook. De vlag gaat dan uit!
Ja, in navolging van. Als je het hebt over het begin van de terugtrekking is dat gewoon begonnen onder Obama. Trump heeft dat doorgezet, Biden afgemaakt. Maar he, kritiek op 1 van je lievelingetjes he.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar Obama heeft niets teruggetrokken. Trump is vorig jaar begonnen met de daadwerkelijke terugtrekking:
‘Trump komt snel met bevel terugtrekking uit Afghanistan’
Trump had duidelijk afspraken en luisterde naar de militaire top toen zij hem afraden te snel de troepen terug te trekken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar Obama heeft niets teruggetrokken. Trump is vorig jaar begonnen met de daadwerkelijke terugtrekking:
‘Trump komt snel met bevel terugtrekking uit Afghanistan’
Ja dit is wat het volk wiltquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
Als het volk dit zou willen, waarom vluchten er dan zoveel mensen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |