abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200923733
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Over dat laatste kun je twisten natuurlijk. “The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" volgens Burke maar ik geef ook eerlijk toe dat dat vanuit het veilige Nederland wel wat makkelijk roepen is.
En laten we eerlijk zijn, er was in deze kwestie toch echt wel wat meer nodig voor die triomf van het kwaad, dan het niets doen van goede mensen.

Bijvoorbeeld een Russische invasie, Amerikaans-Russische proxyoorlog en decennia van gesponsorde radicalisering omwille van geopolitieke belangen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200923756
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt de man moeilijk verwijten geen narcist te zijn.
Inderdaad. Een Van Gaaleske man
  zondag 15 augustus 2021 @ 16:53:21 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200923799
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:47 schreef luxerobots het volgende:

Als iedereen het verkeerde doet. Blijft iedereen het verkeerde doen. Want groepsdruk. En die consequenties komen van bovenaf.

Daar verschuil jij je achter. Maar het zijn de hoger geplaatsen die daarover beslissen.
Het "verkeerde" is natuurlijk een persoonlijke opvatting.

Maar goed ik had jou en @probeer best als dipli's willen hebben. Lekker tegendraads, dat houdt je scherp. En nadenkend, dat maakt de beste soldaten. Een van jullie zou ik blind aanstellen als mijn plaatsvervanger en korporaal maken. Geef de slimmeren verantwoordelijkheid en dan komt het helemaal goed.
  zondag 15 augustus 2021 @ 16:53:25 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200923802
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:48 schreef probeer het volgende:

[..]
En laten we eerlijk zijn, er was in deze kwestie toch echt wel wat meer nodig voor die triomf van het kwaad, dan het niets doen van goede mensen.

Bijvoorbeeld een Amerikaans-Russische proxyoorlog en decennia van gesponsorde radicalisering omwille van geopolitieke belangen.
Uiteraard, maar Afghanistan was natuurlijk wel altijd al gedoemd om een strenge Islamitische republiek te zijn, de conservatieve krachten waren buiten de gegoede wijken van Kabul natuurlijk ook al alomtegenwoordig voor de Amerikaanse steun aan de mudjahedin.. De internationale alliantie had er na de inval naar moeten streven om er een soort Pakistan van te maken, niet een Denemarken in de Hindu Kush.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 15 augustus 2021 @ 16:53:46 #55
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200923809
Lui die zeggen "De tolken die ons hielpen."

Volgensmij waren wij daar voor hen, niet andersom..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_200923855
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar goed ik had jou en @:probeer best als dipli's willen hebben. Lekker tegendraads, dat houdt je scherp. En nadenkend, dat maakt de beste soldaten. Een van jullie zou ik blind aanstellen als mijn plaatsvervanger en korporaal maken.
Ja, fuck, nu heb je me dus he. Ik zou echt heel makkelijk veel moeite doen om Luxe af te troeven.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 15 augustus 2021 @ 16:58:32 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200923872
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
Lui die zeggen "De tolken die ons hielpen."

Volgensmij waren wij daar voor hen, niet andersom..
Wij waren daar niet op hun uitnodiging. Die tolken staken hun nek uit en kozen zichtbaar partij (al dan niet uit opportunistische overwegingen, maar dat doet er niet toe). Wij hebben een verantwoordelijkheid naar hen toe.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200923874
Hoe kan het dat dit zo is gelopen? Amerika was er jaren, niks echt aan de hand, al die tijd hadden ze de tijd om zich voor te bereiden maar nu is het in een paar dagen gewoon klaar?
pi_200923886
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar goed ik had jou en @:probeer best als dipli's willen hebben. Lekker tegendraads, dat houdt je scherp. En nadenkend, dat maakt de beste soldaten. Een van jullie zou ik blind aanstellen als mijn plaatsvervanger en korporaal maken. Geef de slimmeren verantwoordelijkheid en dan komt het helemaal goed.
Daar praat jij je slim uit deze discussie. ;)
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:00:09 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200923908
Taliban boos op de giftige propaganda van de Telegraaf

twitter

Taliban de deuren langs om meisjes ’vanaf 12 jaar’ te ronselen: ’Het is seksslavernij’
https://www.telegraaf.nl/(...)het-is-seksslavernij
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:04:09 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200923946
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:59 schreef luxerobots het volgende:
Daar praat jij je slim uit deze discussie. ;)
Denk je dat ze mij destijds als dipli korporaal gemaakt hebben omdat ik zo'n uitmuntende soldaat was die alles zonder enige vorm tegenspraak uitvoerde? Ik was ook gewoon een vervelende pax en aan het einde van de rit werd ik nog beroeps ook... _O-
pi_200923980
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het was Trump toch ook? Al had Biden kunnen beslissen het niet uit te voeren.
Maar de bevolking in de VS was het zat.
Obama besloot met de Taliban te onderhandelen, Trump werkte de deal af en Biden voerde hem uit.

Biden is er altijd heel duidelijk in geweest dat hij geen nut zag om de missie in Afghanistan door te zetten, dat was hij als vicepresident al. Als ik zo zie hoe snel het Afghaanse leger instort heeft hij daar gelijk in gehad.

Het enige wat je hem kunt verwijten is dat hij misschien te snel is teruggetrokken zonder met de communiceren met Afghanen(voorbeeldje). Nu belegeren de Taliban een stad met duizenden Amerikaanse burgers als potentieel doelwit.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 17:06:09 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200923982
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:58 schreef Phoenyx-God het volgende:
Hoe kan het dat dit zo is gelopen? Amerika was er jaren, niks echt aan de hand, al die tijd hadden ze de tijd om zich voor te bereiden maar nu is het in een paar dagen gewoon klaar?
Niks echt aan de hand???

Er is 20 jaar gevochten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:08:01 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200924004
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niks echt aan de hand???

Er is 20 jaar gevochten
Hij bedoelt natuurlijk dat ze nu weggaan zonder fatsoenlijke exit-strategie terwijl ze daar 20 jaar de tijd voor hadden om er een te bedenken. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200924009
quote:
What We Got Wrong in Afghanistan

Military officers like me thought we were building a capable Afghan security force. What did we get wrong? Plenty.
quote:
We failed to establish the necessary infrastructure that dealt effectively with military education, training, pay systems, career progression, personnel, accountability--all the things that make a professional security force. Rotating teams through tours of six months to a year, we could not resolve the vexing problems facing Iraq's and Afghanistan's armies and police: endemic corruption, plummeting morale, rampant drug use, abysmal maintenance, and inept logistics. We got really good at preparing platoons and companies to conduct raids and operate checkpoints, but little worked behind them. It is telling that today, the best forces in Afghanistan are the special-forces commandos, small teams that perform courageously and magnificently--but despite a supporting institution, not because of one.
https://www.theatlantic.c(...)-afghanistan/619740/
Incelfrikandel
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:11:44 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200924045
quote:
Hier ben ik het niet mee eens, het ging mis bij het feit dat de VS de oude Afghaanse elites geen plaats aan tafel gunde in het nieuwe politieke bestuur, die oude elites compleet vervangen en buiten spel zetten is zelfs in post WO2 Duitsland niet gebeurd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200924055
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niks echt aan de hand???

Er is 20 jaar gevochten
40 jaar
pi_200924081
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hier ben ik het niet mee eens, het ging mis bij het feit dat de VS de oude Afghaanse elites geen plaats aan tafel gunde in het nieuwe politieke bestuur, die oude elites compleet vervangen en buiten spel zetten is zelfs in post WO2 Duitsland niet gebeurd.
Dat zal zwaarder meegewogen hebben. Maar dit is het perspectief van een officier die natuurlijk geen politiek bedrijft ;). Desondanks interessant om te lezen.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 17:14:07 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200924090
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij bedoelt natuurlijk dat ze nu weggaan zonder fatsoenlijke exit-strategie terwijl ze daar 20 jaar de tijd voor hadden om er een te bedenken. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in.
Denk niet dat hij dat bedoelt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200924091
Ik mag de Taliban wel

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:15:59 #72
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200924128
quote:
14s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:14 schreef Ali_boo het volgende:
Ik mag de Taliban wel

[ twitter ]
_O- _O- _O- _O-
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_200924133
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat ze het land meer federaal hadden moeten besturen. De groepen die al eeuwen bij elkaar leven samen verantwoordelijkheid geven. Op die manier gaan mensen zich verantwoordelijk voelen voor hun eigen provincie. Dan kun je ze helpen met het bouwen van eigen veiligheidstroepen en legers. Nu is veel centraal gegaan, terwijl men totaal geen vertrouwen heeft in de centrale overheid.
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:16:11 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200924134
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat zal zwaarder meegewogen hebben. Maar dit is het perspectief van een officier die natuurlijk geen politiek bedrijft ;). Desondanks interessant om te lezen.
Zeker, dat is waar, en hij zal best een punt hebben dat er militair-logistiek veel steken zijn laten vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200924143
quote:
14s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:14 schreef Ali_boo het volgende:
Ik mag de Taliban wel

[ twitter ]

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: