Het klinkt zo heerlijk avontuurlijk, camper pakken en gaan!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Enorm![]()
Wij hebben de laatste avond op de camping in Zuid-Frankrijk. Morgen vertrekken we en we rijden in 4 dagen naar Nederland. Dan wordt het daar ook goed weer dus dat is een mooie timingIk ben echt zo blij dat ik deze camping geboekt heb en dat we gegaan zijn!
Die vond het super! En vindt het nog steeds leuk. De camper zorgt ervoor dat hij altijd in hetzelfde bed slaapt en dat al zijn spulletjes mee gaan, dat vindt hij heel fijn. Hij houdt van avontuur en natuur. We stopten op de heenweg bij een heel mooi meer ergens in de Alpen. Hij kwam naar me toe, gaf me een knuffel en zei: “ik vind het zo mooi dat ik een traantje in mij oog krijg.”quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:31 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Het klinkt zo heerlijk avontuurlijk, camper pakken en gaan!Hoe vond Sjaak het?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die vond het super! En vindt het nog steeds leuk. De camper zorgt ervoor dat hij altijd in hetzelfde bed slaapt en dat al zijn spulletjes mee gaan, dat vindt hij heel fijn. Hij houdt van avontuur en natuur. We stopten op de heenweg bij een heel mooi meer ergens in de Alpen. Hij kwam naar me toe, gaf me een knuffel en zei: “ik vind het zo mooi dat ik een traantje in mij oog krijg.”Ik smolt ter plekke.
wij hebben geen auto en doen dingen met de trein, is dat geen optie?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:32 schreef krijtlijk het volgende:
Ik zit even flink te balen, heb sinds vandaag 3 weken vakantie en het leek er op dat vriend ook 3 weken vrij zou zijn dus was al dagjes uit aan het bekijken met de kinderen. Nu is is hij opeens toch ingepland voor een paar klussen dus dat wordt 3 weken saai thuiszitten. Er is hier in de buurt geen hol te doen en heb geen auto en het zwembad blijkt doordeweeks ook nog gesloten te zijn ivm personeelsgebrek, maar daar was het ook al niet echt lekker weer voor. Festival wat mijn jaarlijkse uitje is gaat ook al niet door en ben al 12 jaar niet op vakantie geweest. Bah, heb echt een pesthumeur.
Ja dat had gekund, maar ligt allemaal een beetje gecompliceerd. Ik heb ASS en ADD en daardoor is het voor mij vaak moeilijk om zelfstandig op pad te gaan, ik heb iemand nodig die mij een beetje op sleeptouw neemt zeg maar. En qua budget kan ik ook niet zoveel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:38 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
wij hebben geen auto en doen dingen met de trein, is dat geen optie?
al hangt 1 en ander af van welke provincie je woont maar veel is te bereiken met ov.
miss een vriendin (met of zonder kinderen) die ook vrij is en dagjes samen wil doen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:48 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ja dat had gekund, maar ligt allemaal een beetje gecompliceerd. Ik heb ASS en ADD en daardoor is het voor mij vaak moeilijk om zelfstandig op pad te gaan, ik heb iemand nodig die mij een beetje op sleeptouw neemt zeg maar. En qua budget kan ik ook niet zoveel.
Nee helaas niet, heb al allerlei opties lopen bedenken, maar niks is haalbaar. Het zijt zo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
miss een vriendin (met of zonder kinderen) die ook vrij is en dagjes samen wil doen?
Dus je kunt drie hele weken helemaal niks omdat je vriend moet werken? Dat kan toch niet waar zijn. Maak je het niet gewoon te moeilijk in je hoofd nu omdat je boos bent omdat de situatie wijzigt?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:07 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Nee helaas niet, heb al allerlei opties lopen bedenken, maar niks is haalbaar. Het zijt zo.
Ik ben niet boos, ik vind het gewoon jammer. Ik zei al dat het wat gecompliceerd lag. Als mijn vriend ons een dagje mee uit zou nemen dan hoef ik me over het vervoer en entreekosten geen zorgen te maken. Ik heb zelf geen budget en geen vervoer en hij is niet het type die mij wat geld in mijn handen drukt en zegt dat ik een leuke dag moet gaan hebben.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Dus je kunt drie hele weken helemaal niks omdat je vriend moet werken? Dat kan toch niet waar zijn. Maak je het niet gewoon te moeilijk in je hoofd nu omdat je boos bent omdat de situatie wijzigt?
Wat een vervelende situatie zeg. Ik snap best dat je teleurgesteld bent. Ik vraag me wel af.. het is toch ook zijn kind? Wilt hij niet dat je jullie kind vermaakt? Daarnaast zijn jullie een stel. Zijn budget is jouw budget. Dat zou het tenminste wel moeten zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:23 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, ik vind het gewoon jammer. Ik zei al dat het wat gecompliceerd lag. Als mijn vriend ons een dagje mee uit zou nemen dan hoef ik me over het vervoer en entreekosten geen zorgen te maken. Ik heb zelf geen budget en geen vervoer en hij is niet het type die mij wat geld in mijn handen drukt en zegt dat ik een leuke dag moet gaan hebben.
Ik was aan het zoeken naar indooractiviteiten ivm weersomstandigheden en kwam uit op de orchideeënhoeve in Flevoland, de naam klinkt misschien saai maar toen ik op de site ging kijken leek het me wel heel leuk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:29 schreef CaVaBien het volgende:
Nu heb ik dus geen plannen meer voor de komende twee weken. Ik ga maar eens het huis grondig opruimen en overdag wat tripjes inplannen om de peuter te vermaken. Tips zijn welkom
Het is niet zijn kind, we hebben 6 jaar een relatie en wonen bewust niet samen omdat we allebei onze patronen en riedeltjes hebben en we zijn zo ongeveer buren, en ook al zijn we bijna buren komt het vaak voor dat we elkaar soms een week niet zien. Klinkt voor heel veel mensen gek maar voor ons werkt het goed op deze manier.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:31 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Wat een vervelende situatie zeg. Ik snap best dat je teleurgesteld bent. Ik vraag me wel af.. het is toch ook zijn kind? Wilt hij niet dat je jullie kind vermaakt? Daarnaast zijn jullie een stel. Zijn budget is jouw budget. Dat zou het tenminste wel moeten zijn.
Hij is alweer thuis en ligt naast me te slapenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Nee joh, dat wordt hij uitslapen daar! Ik hoop dat het een succes wordt arvensis.
Lekker dat je niet tot middernacht hoefde te wachten op dat telefoontjequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:49 schreef arvensis het volgende:
[..]
Hij is alweer thuis en ligt naast me te slapen![]()
Ken je geocachen? Misschien is dat iets om een keer te proberen met kind?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:39 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Het is niet zijn kind, we hebben 6 jaar een relatie en wonen bewust niet samen omdat we allebei onze patronen en riedeltjes hebben en we zijn zo ongeveer buren, en ook al zijn we bijna buren komt het vaak voor dat we elkaar soms een week niet zien. Klinkt voor heel veel mensen gek maar voor ons werkt het goed op deze manier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@arvensis slaap lekker, je wordt in elk geval niet net in slaap weer uit bed gebeld om hem op te halen
Fake it till you make it...
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ken je geocachen? Misschien is dat iets om een keer te proberen met kind?
Is buiten (moet je wel het weer mee hebben), is gratis. En er liggen overal geocaches.
Of gewoon een stukje wandelen, stenen zoeken en die beschilderen en dan weer verstoppen (happystones)?Die app heb ik toevallig vorige week geïnstalleerd maar nog niet verder in verdiept, en was ook weer even naar mijn achterhoofd verdwenen, daar ga ik morgen even naar kijken, goeie! Morgen komt een vriendinnetje spelen en die vermaken zich altijd wel, dus voor morgen is de dag wel ingevuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:arvensis slaap lekker, je wordt in elk geval niet net in slaap weer uit bed gebeld om hem op te halen![]()
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:49 schreef arvensis het volgende:
[..]
Hij is alweer thuis en ligt naast me te slapen![]()
Dat soort dingen proberen we te doen, beeldscherm liever wat minder. Maar ik heb een fornuis met oven uit de jaren 50, en kan geen temperatuur instellen, dus alles mislukt en we moeten ook nog op de calorieën denken. En knutselen met een beetje papier zijn we slecht in, we hebben vaak briljante knutselideeën maar hebben dan daar ook weer spul voor nodig wat ik hier niet in de kast heb liggen. Ik klink als een zeikerd, maar alle tips die ik in mijn omgeveving al krijg zijn al meerdere keren door mijn hoofd gegaan. Ik hoef verder ook geen tips hoor, maar wou alleen even van mij afpraten. Het is gewoon even zo als het isquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:08 schreef arvensis het volgende:
Precies! Vind het al heel wat dat hij de stap überhaupt heeft gezet.
@:krijtlijk misschien wat leuks binnenhuis doen, dan? Filmdag, taart bakken, iets creatiefs doen?
Nee hoor, totaal niet. Alles op zijn eigen tempo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:04 schreef hilliebillie het volgende:
@:arvensis wat jammer dat het logeren nog wat te spannend is.
Helaas, uiteindelijk alsnog anderhalf uur met m doorgebrachtquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:24 schreef SQ het volgende:
Wat een positieve berichten!
Ik zit pas 7 minuten naast mijn baby en hij lijkt al bijna in diepe slaapik denk dat ik de kamer wel durf te verlaten. 🤞
Als hij zo dichtbij woont kun je misschien wel zijn oven gebruiken om wat lekkers te bakkenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:33 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Dat soort dingen proberen we te doen, beeldscherm liever wat minder. Maar ik heb een fornuis met oven uit de jaren 50, en kan geen temperatuur instellen, dus alles mislukt en we moeten ook nog op de calorieën denken. En knutselen met een beetje papier zijn we slecht in, we hebben vaak briljante knutselideeën maar hebben dan daar ook weer spul voor nodig wat ik hier niet in de kast heb liggen. Ik klink als een zeikerd, maar alle tips die ik in mijn omgeveving al krijg zijn al meerdere keren door mijn hoofd gegaan. Ik hoef verder ook geen tips hoor, maar wou alleen even van mij afpraten. Het is gewoon even zo als het is
Dat is leuk!!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:34 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ik was aan het zoeken naar indooractiviteiten ivm weersomstandigheden en kwam uit op de orchideeënhoeve in Flevoland, de naam klinkt misschien saai maar toen ik op de site ging kijken leek het me wel heel leuk.
Is een ander land geen optie? Italië is prachtig, maar als je geen accommodatie kunt vinden, dan houd 't wel een beetje op. Jullie zijn met de auto, toch?quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:07 schreef MaJo het volgende:
Ik begin een beetje in paniek te raken. We zitten tot morgen in ons hotel in Slovenië en wilde door naar Italië. Nog niks geboekt wegens weer/covid en nu ik kijk zit werkelijk alles volgeboektAlleen de scruffy hotels zijn nog over (en hotels van een paar duizend euro voor een week
). Hopelijk kunnen we toch nog iets vinden
Slaapt Aapie al intussen?quote:Ondertussen zit ik in een hotelkamer met Aapie. Manlief is naar de wasserette en ik heb Aapie op bed gelegd zodat hij kan slapen en we daarna weer iets actiefs kunnen ondernemen. Het is inmiddels 1,5 uur later en slapen ho maar![]()
Ik zit nu naar Oostenrijk te kijken, daar is een stuk meer te vinden. Zo maar eens met man overleggenquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:27 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is een ander land geen optie? Italië is prachtig, maar als je geen accommodatie kunt vinden, dan houd 't wel een beetje op. Jullie zijn met de auto, toch?
Nopequote:Slaapt Aapie al intussen?
Wat is dat balen, hè? Weet je 't eindelijk, ga je ervoor en dan: Bam! Volgeboekt.quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:18 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn nu in NL op vakantie, maar het voelt niet echt als vakantie. We waren aan het kijken om toch nog een weekje naar het buitenland te gaan. Hadden iets gezien, weekje Bulgarije, moeten nog even een kleine rekensom doen, besloten om het te doen... volgeboekt 🤬😭
Wie weet in regio Innsbruck? Mooie omgeving, goede wegen & veel natuurschoon.quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zit nu naar Oostenrijk te kijken, daar is een stuk meer te vinden. Zo maar eens met man overleggen
Agossie... Arm kleintjequote:Nope
Ik kijk nu inderdaad naar Innsbruckquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wie weet in regio Innsbruck? Mooie omgeving, goede wegen & veel natuurschoon.
[..]
Agossie... Arm kleinte
Hoop dat de slaap alsnog snel zal volgen.
Airbnb?quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:07 schreef MaJo het volgende:
Ik begin een beetje in paniek te raken. We zitten tot morgen in ons hotel in Slovenië en wilde door naar Italië. Nog niks geboekt wegens weer/covid en nu ik kijk zit werkelijk alles volgeboektAlleen de scruffy hotels zijn nog over (en hotels van een paar duizend euro voor een week
). Hopelijk kunnen we toch nog iets vinden
Ondertussen zit ik in een hotelkamer met Aapie. Manlief is naar de wasserette en ik heb Aapie op bed gelegd zodat hij kan slapen en we daarna weer iets actiefs kunnen ondernemen. Het is inmiddels 1,5 uur later en slapen ho maar![]()
Hoop dat je wat vindt! Heb evt. wel een adresje in Sölden (regio Ötztal, even onder Innsbruck), waar wij geweest zijn tijdens onze vakantie een paar jaar geleden. Is een appartement.quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kijk nu inderdaad naar InnsbruckVorig jaar zaten we in de omgeving van Salzburg dus wel leuk om even iets anders te doen. En Oostenrijk is prachtig
Wie weet dat wat frisse lucht hem goed doet.quote:Ik hoop het ook maar ik sta eigenlijk op het punt om hem maar uit bed te halen en maar even naar buiten te gaan ofzo.
Wat een cool ideequote:Op zondag 8 augustus 2021 12:35 schreef Celestien het volgende:
Ik heb net een 'Vermist' poster ontworpen voor de missende 'Hatchimal CollEGGtible' van mijn dochter van 5. We kwamen er onlangs achter dat hij ontbrak en hebben alle speelgoedbakken al omgekieperd, but to no avail. Meisje verdrietig, maar mamma geeft niet zomaar op: dus poster ontworpen, foto erbij, kenmerken & als beloning 'Een hele dikke knuffel van Hamster'. Heb de jpg naar al haar opa's en oma's gestuurd. Je weet 't nooit
quote:
Totaal niet aan gedachtquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:37 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Heb je ook op airbnb gekeken? Daar hebben wij in Italië een mega fijn huisje via geboekt, al was dat wel pre-Corona enzo. Maar iig het proberen waard, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Meisje van 14 alleen op vakantie met vrienden?quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:38 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zusje zit nu met het gezin op de bonnefooi in Rome , airbnb doen zij altijd.
Ze hebben middelste echt met dikke tegenzin opgehaald met de auto![]()
Die van 14 was daar met vrienden en die zou gewoon met die vrienden naar huis vliegen maar ze wilden sowieso nog zelf ook op vakantie en zijn tegen haar wil in die kant op gereden om haar op te halen en gewoon via hoe het uit komt naar huis te komen.
Je mag me een PM sturenquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hoop dat je wat vindt! Heb evt. wel een adresje in Sölden (regio Ötztal, even onder Innsbruck), waar wij geweest zijn tijdens onze vakantie een paar jaar geleden. Is een appartement.
[..]
Wie weet dat wat frisse lucht hem goed doet.
Het is het proberen waard. Als ze moe genoeg zijn dan gaan die ogen wel dicht, hoop ik.
Zou me niet verbazenquote:Op zondag 8 augustus 2021 13:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat een cool ideeHopelijk komt het vermiste speelgoed alsnog boven water
Done. Wij wilden afgelopen zomer ook weer gaan, maar toen kwam covid. Grmbl. Volgend jaar zomer doen we weer een poging.quote:Je mag me een PM sturen
Aawww, gelukkig! Vervelend ook, zo'n poepluier. Gelukkig nu lekker aan het slapen. Slaapt hij nog lang 's middags?quote:Ik heb Aapie uit bed gehaald en rook dat hij een poepluier had. Verschoond, weer even in bed gelegd en zelf wat gaan rommelen in de kamer. 5 minuten later lag hij opgekruld boven in het bedjeIk denk dus dat de poepluier de reden was
Bijzonder altijd wel hoe speelgoed kan verdwijnen en zo weer boven kan komenquote:Op zondag 8 augustus 2021 13:31 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen
Dikke kans dat hij ergens in de afgelopen maanden bij opa en oma in de speelgoedbak terecht is gekomen.
[..]
Done. Wij wilden afgelopen zomer ook weer gaan, maar toen kwam covid. Grmbl. Volgend jaar zomer doen we weer een poging.
[..]
Aawww, gelukkig! Vervelend ook, zo'n poepluier. Gelukkig nu lekker aan het slapen. Slaapt hij nog lang 's middags?
Ik mis die tijd.quote:Op zondag 8 augustus 2021 13:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bijzonder altijd wel hoe speelgoed kan verdwijnen en zo weer boven kan komenIk heb daar vooralsnog geen last van met baby, wel dat ik voortdurend op allemaal speelgoed sta
Aapie doet nog 2 tukkies per dag, variërend van een half uur tot 3 uur en alles er tussenin. Maar meestal is het zo 1,5 uur per keer
Ik ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, ik kan heel slecht tegen gillende kinderen. Hopelijk is het minder erg met je eigen kindquote:Op zondag 8 augustus 2021 14:02 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik mis die tijd.
Mijn dochter is alweer vijf en springt de hele dag door het huis. Incl geluidseffecten
Hij had nu eigenlijk Lowlands moeten opbouwen maar dat is gecanceld, dus had gehoopt dat hij aankomende weken vrij zou zijn, maar hij is nu opeens ingepland voor andere klussen, dus helaas geen vrij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:04 schreef hilliebillie het volgende:
@:krijtlijk balen dat zijn vakantie last minute niet door gaat. Is het bekend waarom dat ineens niet kan en heeft hij wellicht wel een paar dagen vrij in de weken dat jij vakantie hebt? Of is het gewoon volle bak werken voor hem. Snap dat je er van baalt.
Hopelijk gaan jullie nog wat leuke dingen met zijn tweeën kunnen plannen, ook al zijn het dan misschien andere dingen als dat je vooraf bedacht had.
En de geocache-tip die eerder gegeven werd, dat is echt leuk om te doen. Kan zo kort of zo uitgebreid als je zelf zou willen aangezien er veel keuze is.
Niet alle kinderen gillen, gelukkigquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, ik kan heel slecht tegen gillende kinderen. Hopelijk is het minder erg met je eigen kind
Wat een goed plan! En Wenen is ook prachtig, natuurlijk. Graz ken ik dan weer niet. Laat me weten als het goed bevalt. Wie weet kan ik er iets mee voor ons volgende uitjequote:We hebben trouwens besloten om via Graz en Wenen terug te reizen. We hebben voor morgen 2 overnachtingen in Graz geboekt en de rest bekijk ik verder vanavond even
Mochten ze al zelfstandig vliegen op die leeftijd?quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:25 schreef oh-oh het volgende:
Ze gingen met 6 14 jarigen naar het vakantiehuis van de ouders van een van die kids. Met het vliegtuig. Voor zover we weten is er niemand erg dronken geworden of zwanger geraakt en leven ze allemaal nog. Dit zijn echt hele zelfstandige kinderen, ach ja mijn zusje en ik gingen op die leeftijd ook alleen naar concerten en festivals en zo, geloof ook wel naar Londen weekendjes als we iets wilden daar.
Ja hoorquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:00 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mochten ze al zelfstandig vliegen op die leeftijd?
Ik besef dat ik dat eigenlijk niet eens weet...
Ik vind het nogal wat zes pubers naar het buitenland, maar de ouders zullen er veel vertrouwen in hebbenquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:25 schreef oh-oh het volgende:
Ze gingen met 6 14 jarigen naar het vakantiehuis van de ouders van een van die kids. Met het vliegtuig. Voor zover we weten is er niemand erg dronken geworden of zwanger geraakt en leven ze allemaal nog. Dit zijn echt hele zelfstandige kinderen, ach ja mijn zusje en ik gingen op die leeftijd ook alleen naar concerten en festivals en zo, geloof ook wel naar Londen weekendjes als we iets wilden daar.
De laatste keer dat ik in Wenen was is ook alweer 20 jaar geleden dus ik vind het wel leuk om er weer heen te gaan! Ik hoop er over een half jaar nog eens heen te gaan (mijn favoriete musical Miss Saigon wordt er dan opgevoerd) maar dat lijkt me niet zo haalbaar met (of eigenlijk zonderquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:59 schreef Celestien het volgende:
[..]
Niet alle kinderen gillen, gelukkig
[..]
Wat een goed plan! En Wenen is ook prachtig, natuurlijk. Graz ken ik dan weer niet. Laat me weten als het goed bevalt. Wie weet kan ik er iets mee voor ons volgende uitje
Wat heerlijk zo'n verhaalquote:Op zondag 8 augustus 2021 21:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een toffe ervaring voor ze @:oh-oh . Al moet ik er nog even niet aan denken dat mijn elfjarige over 3 jaar alleen op het vliegtuig zou stappen met haar vriendinnen.
Wij hebben de kinderen wijsgemaakt dat er een maffiabaas tegenover ons woont op de camping in Italië, hij ziet er namelijk nogal stereotype maffia uit.Ze zijn helemaal onder de indruk en gaan nu stiekem al fluisterend op onderzoek uit. Ze hebben al ontdekt dat hij twee vrouwen heeft, mazzelaar.
En ik, ik geniet vanaf onze veranda van hun avontuur.
Oh heerlijk dit!quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben de kinderen wijsgemaakt dat er een maffiabaas tegenover ons woont op de camping in Italië, hij ziet er namelijk nogal stereotype maffia uit.Ze zijn helemaal onder de indruk en gaan nu stiekem al fluisterend op onderzoek uit. Ze hebben al ontdekt dat hij twee vrouwen heeft, mazzelaar.
En ik, ik geniet vanaf onze veranda van hun avontuur.
Wij rijden komend weekend over Graz naar Hongarije. Echt een hele mooie omgeving daarquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, ik kan heel slecht tegen gillende kinderen. Hopelijk is het minder erg met je eigen kind
We hebben trouwens besloten om via Graz en Wenen terug te reizen. We hebben voor morgen 2 overnachtingen in Graz geboekt en de rest bekijk ik verder vanavond even
Pfffff... sterkte met die laatste loodjes voor de vakantie dan.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:17 schreef LeSage het volgende:
Hm... dat je vrijdagnacht op vakantie gaat en deze week door een collega in quarantaine ineens 42 uur moet werken ipv de gebruikelijke 24![]()
So far voor mijn relaxte voorbereidingsdagen. Nu nog fijner dat vriend deze week al vakantie heeft en dus in zijn eentje mag gaan regelen
Oei pittig! Maar daarna extra verdiend dan de vakantiequote:Op zondag 8 augustus 2021 23:17 schreef LeSage het volgende:
Hm... dat je vrijdagnacht op vakantie gaat en deze week door een collega in quarantaine ineens 42 uur moet werken ipv de gebruikelijke 24![]()
So far voor mijn relaxte voorbereidingsdagen. Nu nog fijner dat vriend deze week al vakantie heeft en dus in zijn eentje mag gaan regelen
Ik ga uiteraard een deel wel zelf inpakken en lijstjes klaarmaken. Hij moet gewoon de was doen, boodschappen halen, auto poetsen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:28 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is balen LeSage. Dan begin je een stuk gestresster aan je vakantie… en ik zou geen vertrouwen hebben in de inpakkunsten van mijn man, dan zouden we opeens 2x zoveel kleding mee hebben, een aparte koffer voor alle (drogisterij)medicijnen en missen we de helft van de andere spullen. Maar van de positieve kant gezien, heb je wel gelijk bijna 1 week vakantie terug verdiend.
Nee maar dat kind van wiens ouders het huis is komt daar wel al haar hele leven natuurlijk. Ik zie mijn neefje van 12 dat nu ook nog niet over 2 jaar doen maar eerlijk is eerlijk, de middelste die het nu wel deed was altijd de bangeschijter van het stel, en gedraagd zich nu als een volwassene, dus ik denk dat het echt van het kind af hangt hoor en mijn neefje heeft ook bizarre sprongen vooruit gemaakt het afgelopen jaar, die ging van af en toe nog complete kleuter naar behulpzame charmeur in 1 jaar tijd.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen enkele ouder mee?
Ook niet in het vakantiehuis?
Ik ben benieuwd! Ben je ook wel eens in Graz zelf geweest?quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij rijden komend weekend over Graz naar Hongarije. Echt een hele mooie omgeving daar
Oh dat is wel balen jaquote:Op zondag 8 augustus 2021 23:17 schreef LeSage het volgende:
Mijn man heeft juist veel meer ruimtelijk inzicht dus die pakt altijd de tassen en de auto inquote:Op maandag 9 augustus 2021 00:28 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is balen LeSage. Dan begin je een stuk gestresster aan je vakantie… en ik zou geen vertrouwen hebben in de inpakkunsten van mijn man, dan zouden we opeens 2x zoveel kleding mee hebben, een aparte koffer voor alle (drogisterij)medicijnen en missen we de helft van de andere spullen. Maar van de positieve kant gezien, heb je wel gelijk bijna 1 week vakantie terug verdiend.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vrij gevraagd, 3 dagen, voor als de puppy komt en de kinderen komen ( hij komt donderdagavond, vrijdag ben ik sowieso vrij ) maar ik ben gewoon ingeroosterd. Die nieuwe baan valt echt smerig tegen hoor.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:31 schreef BE het volgende:
Kunnen jullie echtgenoten/-s/partners überhaupt wel alleen overleven on de wereld? Of zouden ze in een begeleid wonen project zitten als ze jullie niet tegen gekomen waren?![]()
Ik verbaas me echt over hoe weinig vertrouwen ze van sommigen krijgen.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vrij gevraagd, 3 dagen, voor als de puppy komt en de kinderen komen ( hij komt donderdagavond, vrijdag ben ik sowieso vrij ) maar ik ben gewoon ingeroosterd. Die nieuwe baan valt echt smerig tegen hoor.
Weinig vertrouwen? Qua koffers pakken is hij gemakzuchtig omdat we daar eerst naar ons eigen huis gaan. Staat verder los van hoe hij verder is.quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:31 schreef BE het volgende:
Kunnen jullie echtgenoten/-s/partners überhaupt wel alleen overleven on de wereld? Of zouden ze in een begeleid wonen project zitten als ze jullie niet tegen gekomen waren?![]()
Nee, ik heb vandaag om opheldering gevraagd, ik heb sinds eind mei vorig jaar alleen maar een keer een week vrij gehad na een spoedoperatie dus ik vind het wel welletjes eerlijk gezegd.quote:
De mijne pakt altijd zijn eigen koffer in.quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:31 schreef BE het volgende:
Echt he. Ik weet niet wat er precies in dat hoofd gebeurt als ie was vouwt. Maar als ik een door hem gevouwen shirt uit de kast pak, dan ontvouwt het zich al zodra ik het aanraakquote:Op maandag 9 augustus 2021 09:09 schreef Vicky het volgende:
Mijne is ook van de "ze hebben op vakantie ook wel winkels, mocht je iets vergeten zijn".
Ik ben van de lijstje. Het grappige is dat A en T mijn lijstjes-tik hebben overgenomen. Beiden hebben zelf hun spullen gepakt. Samen hebben we gekeken of het goed was. A heeft haar eigen tas gedaan.
Mijn man zou het prima redden. Hij kookt, hij wast, hij ruimt op, hij zeemt ramen. Hij vouwt alleen de was niet.. maar dat mag ook niet van mij 🤐🤐🤣🤣
Whaha zo erg??quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Echt he. Ik weet niet wat er precies in dat hoofd gebeurt als ie was vouwt. Maar als ik een door hem gevouwen shirt uit de kast pak, dan ontvouwt het zich al zodra ik het aanraak
Hier ook, maar wel op een bloedirritante manier.quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:56 schreef Books1 het volgende:
[..]
De mijne pakt altijd zijn eigen koffer in.
Heerlijk, ik kan niet wachten tot ik serieus kan gaan delegeren naar het tuig. Momenteel vinden ze zichzelf al extreem uitgebuit omdat ze 1 keer in de week hun kamer helemaal moeten opruimen en dagelijks de tafel moeten afruimen na het eten.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha zo erg??
Mijne begint er niet eens aan omdat ie het dan volgens hem toch niet goed doet. Maar hij wil het ook niet leren.
Och, hij was de hele teringzooi weg als ik aan het werk ben, das al prima.
A is op zondag verantwoordelijk voor de beddengoed was.
Ik denk dat ze na deze vakantie volgend jaar prima kan gaan backpacken door Azië ook, maar daar is ze ook al vaak zat geweest met ouders. En dan is ze ook alweer helemaal 15, bijna volwassen!quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:14 schreef Nanukerst het volgende:
Hier zou de 13-jarige ook wel naar het buitenland op vakantie mogen hoor, daar is hij zelfstandig en wereldwijs genoeg voor. Misschien niet in zijn eentje backpacken door Azie, maar een huisje met anderen die hij kent in Europa.. absoluut wel.
Bij mijn zus doet die van 16 het voor het hele huishouden, mijn zus en haar vriend kunnen goed hard werken maar zijn niet zo praktisch ingesteld, en de oudste juist wel, door haar chaotische oudersquote:Op maandag 9 augustus 2021 09:17 schreef Nanukerst het volgende:
Iedereen hier pakt zijn eigen koffer in, de kinderen ook. Bij de jongste kijken we dan wel mee, hij heeft de neiging zich weinig van de temperatuur aan te trekken tijdens het inpakken, maar verder gaat dat ook prima. Dit alles om te voorkomen dat het later mannen worden die begeleid moeten wonen.
Ieder kind is natuurlijk anders. Waar ik de oudste zonder moeite los laat, vind ik dat bij de jongste wat gecompliceerder vanwege zijn onbedwingbare neiging tot Jackass-achtige taferelen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik denk dat ze na deze vakantie volgend jaar prima kan gaan backpacken door Azië ook, maar daar is ze ook al vaak zat geweest met ouders. En dan is ze ook alweer helemaal 15, bijna volwassen!
Mijn broertje liet vroeger thuis altijd iets stuk vallen als ie moest helpen afwassen.
Thuisgewoond tot zn 28e of zo en toen ie op zichzelf ging eindefuckinglijk kreeg ie van mijn ouders ook nog eens een vaatwasser kado, dus dat heeft ie slim aangepakt.
Mijn zus en ik deden de afwas zo lang we thuis woonden want dat moest. Toen wij uit huis waren en mijn broertje afwasonbekwaam was verklaard kochten mijn ouders ook een vaatwasser, naaiers
quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ieder kind is natuurlijk anders. Waar ik de oudste zonder moeite los laat, vind ik dat bij de jongste wat gecompliceerder vanwege zijn onbedwingbare neiging tot Jackass-achtige taferelen.
Pff je wil ze hier af en toe niet horen hoor.. stelletje verwende kutpubers.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Heerlijk, ik kan niet wachten tot ik serieus kan gaan delegeren naar het tuig. Momenteel vinden ze zichzelf al extreem uitgebuit omdat ze 1 keer in de week hun kamer helemaal moeten opruimen en dagelijks de tafel moeten afruimen na het eten.
A is 15 en gaat volgende week 3 nachten kamperen met vrienden. Super leuk!! Ze loopt ook niet in 7 sloten te gelijk.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ieder kind is natuurlijk anders. Waar ik de oudste zonder moeite los laat, vind ik dat bij de jongste wat gecompliceerder vanwege zijn onbedwingbare neiging tot Jackass-achtige taferelen.
Sticker doet dat ook, alles is te zwaar zeg maar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Pff je wil ze hier af en toe niet horen hoor.. stelletje verwende kutpubers.
Ze hebben samen de taak om voor de katten te zorgen, de ene week doet T de bak en A geeft eten, andere week wisselen ze.. dat geeft al een hoop gezucht.
Dan moeten ze helpen met de vaatwasser in/uitruimen en de tafel dekken. Het lijkt soms wel of de wereld vergaat..
Zucht, steun, "ja maar ik heb al *vul iets in* gedaan", moet dat nu??, dat doe ik zoooooohoooo..
Maar ze zijn ook wel lief hoor. als ze slapen 🤣🤣
Oh ja T is zoals jouw jongste..quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:37 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Sticker doet dat ook, alles is te zwaar zeg maar.Hij loopt ook rustig met lege handen naar de voordeur als wij ieder drie tassen proberen te jongleren na het doen van de grote boodschappen. En dan verontwaardigd zijn als we opperen dat hij even helpt.
![]()
De Puber daarentegen doet alles wat we vragen zonder gedoe, wat erg onpuberachtig is natuurlijk maar hij vindt het heel logisch dat iedereen zijn steentje bijdraagt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa, samen met mijn zoon, broertje en moeder.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Venco ben je in de baron geweest?
OMG ik krijg net een mail dat mijn supervisor gaat regelen dat ik dat verlof krijg, like omg
Mijn man zou het zo spotless krijgen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:
Kan je man even mijn ramen komen doen als de steigers weg zijn denk je? Dank!
Morgen weer naar de Efteling!quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:03 schreef vencodark het volgende:
Overigens: mijn kinderen slapen nog!
Hij werkt zo graag, send him over!quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man zou het zo spotless krijgen.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Op vakantie pak ik meestal alles in, behalve de tas van man. Dat zoekt hij liever zelf uit.
Maar hij zou het ook wel kunnen. Het is meer gewoonte dat ik veel dingen in/om huis/kinderen regel omdat ik geen werk heb. Maar als ik eens een paar dagen ziek ben, dan pikt hij alles net zo makkelijk op..
De kinderen helpen het liefst niet mee. En als ik dan vraag dan zeggen ze "op een vraag mag ik ook nee zeggen toch"..![]()
Afhankelijk van mijn humeur krijgen ze daarna een commando, of ze krijgen een mopperbui over hun heen. Dan krijgen ze te horen wat ik die dag al voor hun gedaan heb en wat ik nog moet doen en of ik dat misschien ook maar moet laten, zoals avondeten koken![]()
Mijn oudste (13) zegt te snel ja, die gaat bij mij te makkelijk over zijn eigen grenzen heen. Dus als hij nee zegt krijgt hij ook nog weleens een compliment. De jongste(9) hoeft niet perse te helpen, dat is zo'n ongeleid projectiel soms dat je dan 3x zo lang bezig bent
Dit is voor mijn man ook vaak reden om het dan maar zelf te doen. Ik ben het daar hartgrondig mee oneens: ik laat ze niet helpen zodat het sneller klaar is, ik laat ze helpen zodat ze enige zelfstandigheid verkrijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, lijkt me niet eens zo gek.quote:
Wandelen met je roedel?quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:05 schreef oh-oh het volgende:
Of beter nog kom mee, gaan wij iets leuks doen
Dit loont echt. Ik geef eerlijk toe dat ik met die van mijn zus echt vaak genoeg gedacht heb jeetje moeten ze dat echt zelf doen allemaal? En vroeger ook toen wij klein waren dacht ik echt heel vaak nou lekkere ouders hebben wij zeg, mijn vriendinnetjes hoeven dit echt allemaal niet te doen. Maar bij mijn zus zie je nu al dat het vruchten afwerpt en bij mij en mijn zus is het verschil met ons verwende broertje ook nooit rechtgetrokkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:05 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit is voor mijn man ook vaak reden om het dan maar zelf te doen. Ik ben het daar hartgrondig mee oneens: ik laat ze niet helpen zodat het sneller klaar is, ik laat ze helpen zodat ze enige zelfstandigheid verkrijgen.
Mijn man hoefde thuis ook niets te doen. Toen we gingen samenwonen heeft hij die shit pas geleerd, dat wil ik erg graag voorkomen als het om onze kinderen gaat.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:59 schreef vencodark het volgende:
We proberen onze kinderen wel die kleine dingen in huis te laten doen die er gewoon bij horen.
A. doucht zichzelf en maakt dan ook de douche schoon, handdoeken ruim je netjes op en wat je knoeit in huis, ruim je ook op ipv dat moeders dat allemaal maar achter je aan doet.
Kleding in de wasmand, spullen aanvullen die op zijn, de bakken binnen en/of buiten zetten en de tafel opruimen.
Meestal gaat dat prima. Mijn ouders deden echt alles na ons opruimen en we hebben amper in bal huis hoeven doen.
Ja, ooit maakte mijn moeder een rooster voor afdrogen, afwassen en opruimen maar dat was slechts tijdelijk.
Maar goed: als kind had ik het makkelijk en dingen als koken heb ik dus ook totaal niet vanuit huis meegekregen.
Mijn man is voor zichzelf heel zelfstandig. Als ik morgen neerval, zou het huis alsnog perfect op orde zijn, net als de tuin en de ramen etc.![]()
That’s my guy! Als ie goeie zin heeft, is niets hem teveel. Tot het einde blijven, alle souvenirs die ze willen, eten wat ze willen, lekker met Z. in de bootjes terwijl wij in de achtbanen gaan.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:07 schreef oh-oh het volgende:
Oh jeez jullie zijn wel echt kampioen kort slapen zeg!
Ja en ik trakteer op ons leuke terras en we kunnen naar de kinderboerderij dan zijn die ramen toch wel spotless of wat?quote:
Ik ken serieus volwassen mannen (echt 50+) die nog steeds op de bank blijven zitten met de voetjes op de tafel terwijl hun echtgenotes (met reuma, of een nieuwe heup enzoquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dit loont echt. Ik geef eerlijk toe dat ik met die van mijn zus echt vaak genoeg gedacht heb jeetje moeten ze dat echt zelf doen allemaal? En vroeger ook toen wij klein waren dacht ik echt heel vaak nou lekkere ouders hebben wij zeg, mijn vriendinnetjes hoeven dit echt allemaal niet te doen. Maar bij mijn zus zie je nu al dat het vruchten afwerpt en bij mij en mijn zus is het verschil met ons verwende broertje ook nooit rechtgetrokken
Mijn man moest thuis ook heel veel zelf doen. Strenge vader, strenge moeder.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mijn man hoefde thuis ook niets te doen. Toen we gingen samenwonen heeft hij die shit pas geleerd, dat wil ik erg graag voorkomen als het om onze kinderen gaat.
Die slaat geen plekje over!quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja en ik trakteer op ons leuke terras en we kunnen naar de kinderboerderij dan zijn die ramen toch wel spotless of wat?
Ik heb twee x zo een vriend gehad, ik was daar vrij snel klaar meequote:Op maandag 9 augustus 2021 10:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ken serieus volwassen mannen (echt 50+) die nog steeds op de bank blijven zitten met de voetjes op de tafel terwijl hun echtgenotes (met reuma, of een nieuwe heup enzo) door het huis rennen voor de visite en het huishouden. Dat is mijn schrikbeeld.
Nou, ik heb binnenkort vakantie en een pup en die voorbeeldige kinderen van mijn zus te logeren, die nemen die van jou met liefde op sleeptouw, bring it on!quote:
Jij bent mijn man!quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man moest thuis ook heel veel zelf doen. Strenge vader, strenge moeder.
En het zit ook in zijn aard. Mijn man kan ook kleding naaien, deed vroeger zijn hele appartement schoon houden en regelt zijn eigen zaakjes. Kan goed koken, de was doen etc etc.
Kapt het haar van de kinderen beter dan menig ouder, denk ik soms.![]()
Nadeel is wel dat hij deze verwachtingen ook van mij heeft en ik ben gewoon niet zo goed daarin.![]()
Ik leerde pas echt koken toen ik zo zachtjes aan samenwoonde.
Waar het kan moet hij ook wel.. Dan duurt het kamer opruimen maar 10x zolang omdat hij dingen onhandig doet en halverwege nog een boek uitleest..quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:05 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit is voor mijn man ook vaak reden om het dan maar zelf te doen. Ik ben het daar hartgrondig mee oneens: ik laat ze niet helpen zodat het sneller klaar is, ik laat ze helpen zodat ze enige zelfstandigheid verkrijgen.
Ik ken(de) dit soort mannen waarvan hun vrouw zelfs het eten nog voor ze door elkaar prakte met wat appelmoes en jus vooraleer ze het op wilden eten. Truestory. Wat een horror.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ken serieus volwassen mannen (echt 50+) die nog steeds op de bank blijven zitten met de voetjes op de tafel terwijl hun echtgenotes (met reuma, of een nieuwe heup enzo) door het huis rennen voor de visite en het huishouden. Dat is mijn schrikbeeld.
Mijn tante deed dit voor mijn oom, tot de dag dat ie dood ging, mijn oma ( moeder van die oom) heeft haar daar altijd over uitgescholden want vroeger kon Jan prima zijn eigen eten prakkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ken(de) dit soort mannen waarvan hun vrouw zelfs het eten nog voor ze door elkaar prakte met wat appelmoes en jus vooraleer ze het op wilden eten. Truestory. Wat een horror.
Oeh, dat wordt een portie heropvoeden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:38 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn 8jarige klaagde ook steen en been dat hij ''steeds'' moest helpen afdrogen na het afwassen. Ik vroeg hem hoe dat later moest, als hij zelf kinderen had. Dan wil hij het toch ook niet steeds alleen hoeven doen? Reactie; ''Ja maar dan heb ik toch een vrouw?''
Het ligt hem niet aan MIJN opvoedingquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:45 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Oeh, dat wordt een portie heropvoeden.
1 van mijn kinderen heeft het weleens geopperd, daarna nooit weer. Toen noemde ik mijn zusje die 40 uur werkt en waar zwager huisman is. Dus het is een kwestie van eerlijk verdelen. Dat gaat er gelukkig wel in.
Maar die zouden ook zeggen dat ze wel een vaatwasser kopen
Sommige mannenquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:46 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Het ligt hem niet aan MIJN opvoeding![]()
Dus na de vakantie verzin ik wat extra taakjes voor hem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Sommige mannen![]()
En met hem bedoel je man of zoon
Ik ben alleenstaand. Kind ziet mij dus ook werkelijk álles doen en nóg is helpen too much.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik som dus ook regelmatig een lijstje op met wat ik elke dag voor hém doe, dat helpt soms
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Oh, dat is nog anders.. (ik ken mannen die het bij hun kinderen aanwakkerenquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben alleenstaand. Kind ziet mij dus ook werkelijk álles doen en nóg is helpen too much.
Ik som dus ook regelmatig een lijstje op met wat ik elke dag voor hém doe, dat helpt soms
En het stomme is, bij z'n vader heeft hij ook heus taakjes, maar dat is 2 weekenden per maand en dat vergeet hij snel weer ofzoquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Oh, dat is nog anders.. (ik ken mannen die het bij hun kinderen aanwakkeren)
De kinderen doen nu bijna standaard het tafeldekken. Dat is net zo'n klusje in loze tijd.. Of ik vraag ze om te helpen, zodat ik net wat sneller met ze weg kan/spelletje kan doen.. Dat helpt ook wel..
Aangeleerde hulpeloosheid.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:24 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Waar het kan moet hij ook wel.. Dan duurt het kamer opruimen maar 10x zolang omdat hij dingen onhandig doet en halverwege nog een boek uitleest..
Van de week had ik veel boodschappen mee, inc ijs en veel koelkastspul (normaal nooit zoveel, maar nu ivm verjaardag). De oudste kan ik wel vragen dat vlot op te ruimen. De jongste is in staat de magnums in de koelkast te leggen, de melk in de vriezer. Maar pas nadat hij zijn boek heeft uitgelezen![]()
Maar ze helpen wel mee met tafel dekken, ruimen op als ze iets gemorst hebben en doen hun eigen kamers. Dus zo slecht is het nou ook weer niet.
Ik merk daarin wel een verschil tussen beide kinderen. De oudste is misschien niet zo dapper en komt wat verlegen over. Maar die deed die dingen toch sneller zelfstandig/goed.
De jongste heeft ook nogal de neiging om klein te doen, dan verwachten mensen niet zoveel van je, kun je ook niks fout doen. Dat zorgt ervoor dat mensen hem nogal snel helpen, dat probeer ik er ook wel uit te krijgen, maar dat valt niet mee voor zorgzame juffen![]()
Maar daar wordt aan gewerkt, opvoeden noemen ze dat geloof ik
Hahahahaaa oh de herkenningquote:Op maandag 9 augustus 2021 11:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Aangeleerde hulpeloosheid.
Ik ken het, het gebeurde hier net nog. De jongens gaan zwemmen met oma (en ik ga proberen te slapen, want nachtdiensten) en Sticker wilde een duikbril mee. Van zolder, dus tikje stoffig. Hij vond dat de bril afgespoeld moet, ik zei dat hij dat zelf wel kon doen. 'Hoe dan?' 'Gewoon de duikbril onder de kraan houden' zeg ik. MOET DE KRAAN DAN OOK AAN, zegt-ie met een stalen gezicht.Alles in de hoop dat ik geloof dat hij het niet kan en het overneem. Bij papa werkt dat wel erg goed trouwens.
Oh man, zo herkenbaar! Dat gezeik en geboekhoud over wie wat al gedaan heeft en wiens beurt het is!quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Pff je wil ze hier af en toe niet horen hoor.. stelletje verwende kutpubers.
Ze hebben samen de taak om voor de katten te zorgen, de ene week doet T de bak en A geeft eten, andere week wisselen ze.. dat geeft al een hoop gezucht.
Dan moeten ze helpen met de vaatwasser in/uitruimen en de tafel dekken. Het lijkt soms wel of de wereld vergaat..
Zucht, steun, "ja maar ik heb al *vul iets in* gedaan", moet dat nu??, dat doe ik zoooooohoooo..
Maar ze zijn ook wel lief hoor. als ze slapen 🤣🤣
Man heeft dit nu met neefje van 16, die gaat met hem mee werken en hij geeft hem een taakje. ‘Ja dat lukt niet kijk maar’. Dus hij zegt dan doe je het zo en zo. Weer een tijd later ‘nee dat lukt ook niet kijk maar’. Nou dan op deze manier maar wel heel voorzichtig dat je het niet perongeluk kapot stoot. ‘Ja dat zie ik al gebeuren hoor, dat gaat mij lukken dat weet ik zeker, dat gaat me lukken dat het dadelijk kapot is’quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Aangeleerde hulpeloosheid.
Ik ken het, het gebeurde hier net nog. De jongens gaan zwemmen met oma (en ik ga proberen te slapen, want nachtdiensten) en Sticker wilde een duikbril mee. Van zolder, dus tikje stoffig. Hij vond dat de bril afgespoeld moet, ik zei dat hij dat zelf wel kon doen. 'Hoe dan?' 'Gewoon de duikbril onder de kraan houden' zeg ik. MOET DE KRAAN DAN OOK AAN, zegt-ie met een stalen gezicht.Alles in de hoop dat ik geloof dat hij het niet kan en het overneem. Bij papa werkt dat wel erg goed trouwens.
Het is inmiddels sneller om de tijd uit te zitten tot ze zelfstandig zijn dan om de tijd weer terug te draaien tot voor ze bestondenquote:Op maandag 9 augustus 2021 11:22 schreef BE het volgende:
[..]
Oh man, zo herkenbaar! Dat gezeik en geboekhoud over wie wat al gedaan heeft en wiens beurt het is!Godallemachtig!
Ik neurie dan altijd in mijn hoofd: If I could turn back time...![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ken(de) dit soort mannen waarvan hun vrouw zelfs het eten nog voor ze door elkaar prakte met wat appelmoes en jus vooraleer ze het op wilden eten. Truestory. Wat een horror.
Wij hebben in de ochtend minimaal 20 broodjes die gesmeerd moeten worden voor school + ontbijtquote:Op maandag 9 augustus 2021 11:12 schreef hilliebillie het volgende:
De kinderen smeren zelf hun brood om mee naar school te nemen (en de rest van de schooltas inpakken) dit is met name gekomen dat de jongste áltijd mopperde over wat ze op haar brood had, of het was te weinig, of te veel, of.., of.. dus daar was ik een beetje klaar mee.
Whahaha dit doet me denken aan mijn moeder die eens drama maakte dat mijn vader niks voor moederdag had gekocht voor haar. Mijn vader mompelde dat ze toch niet zijn moeder was. Wij hadden leuke gedichtjes en asbakjes en sleutelhangerdingen natuurlijk gemaakt op school, dus hij zag echt het probleem niet.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:26 schreef BE het volgende:
[..]Oh gawd!
Mooi verhaal van mijn ouders hierover wel trouwens. Mijn vader vroeg echt elke dag aan mijn moeder 'waar zijn mijn schone sokken?' Dat hing haar uiteraard vrij snel de keel uit en op een gegeven moment zei ze dus 'in de wasmand'. Waarop hij terug kwam met 'deze zijn vies'.![]()
![]()
Hij heeft het daarna nooit meer gevraagd!![]()
Wel ooit nog een keer een appelmoes gevecht toen hij aan het zeuren was over 'mijn moeder kookt dit altijd heel anders' waarop mijn moeder, die net een lepel appelmoes in haar handen had, die zo richting zijn hoofd flatsjte.![]()
Uiteindelijk zat de appelmoes tot in de gordijnen en op het plafond en heeft hij ook dat niet meer gezegd.
Het is hier vooral met opa en oma vaak zo: die nemen de prul van 2,5 alles uit handen. Alles... dus ook brood smeren (wil en kan ze best zelf proberen) en schoenen aantrekken en hapjes in haar mond stoppen bij het avondeten. En ik vind dat zó strontirritant dat ik daar dus continu roep 'kan ze zelluf!' en dat helpt wel iets.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:09 schreef SQ het volgende:
Ik vond het vroeger ook heel erg stom om dingen in het huishouden te doen hoor. Voelde ontzettend als oneerlijke slavendrijverij, dus ik neem het mijn kinderen ook echt niet kwalijk. Kinderen zijn ook helemaal niet afgestemd op karweitjes, die hersenen zijn met heel andere dingen bezig. Soms zou ik ook wel eens willen dat mijn hersenen wat meer bezig waren met ontdekken en verwonderen in plaats van met opruimen, maar soit, ik ben allang succesvol gecultiveerd!
Zelfstandigheid vind ik ook wel een ding ja, ik merkte een tijdje terug dat ik wel heel gemakszuchtig alles oploste (inderdaad, omdat het sneller gaat als ik het doe) maar ik dacht ook wel echt dat mijn kinderen dat nog niet konden. Tot je hoort dat ze op de BSO al 2 jaar d'r eigen brood smeert enzo
dus toen ben ik ook wel wat dingen gaan veranderen. Al hebben ze nog steeds moeite met mijn veranderde attitude.
"Maaamaaaaa? Ik heb dorrrrrst!"
<Dan pak je toch gewoon zelf een beker water>
"![]()
![]()
![]()
![]()
"
Hier smeren ze s avonds na het avondeten. Voor dat ze het zelf deden deden man en ik het s avonds vlak voor we naar bed gingen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Wij hebben in de ochtend minimaal 20 broodjes die gesmeerd moeten worden voor school + ontbijt![]()
(en dan hebben alleen de kinderen nog te eten, ik eet pas als ik ze weggebracht heb.)
het is hier echt geen doen om de kinderen dat zelf te laten doen, moet ik echt een uur extra de tijd hebben.
Hier in huis krijg je op schooldagen op je brood wat er op je brood zit, ik geef meestal 2 opties en dan mogen ze kiezen maar vaak genoeg ook hebben ze gewoon geen keuze, ik zorg dat je het lust en je doet het er maar mee.
(vaak doet mijn man de broodjes en die smeert gewoon altijd dat wat ze het liefste eten aka chocopasta)
Op de woensdag heb ik tijd voor verzoekjes en maak ik graag dingen zoals pannekoeken, knakworsten of andere speciele lekkernijen en in het weekend en vakanties mogen ze het helemaal zelf kiezen en smeren.
oooh ja in de avond vind ik zelf echt heel erg vies, ik heb een beetje een broodfobie en ik gruwel van brood dat ouder is dan een paar uur.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier smeren ze s avonds na het avondeten. Voor dat ze het zelf deden deden man en ik het s avonds vlak voor we naar bed gingen.
Aan de andere kant zouden de kindjes er in de ochtend ook wel tijd voor hebben. Ze zijn altijd op tijd op (eerder dan ikben geen ochtendmens, als ik beneden kom is alles aangekleed en heeft gegeten. Hoef ze bij wijze van alleen nog maar naar school te sturen
)
Om dan daarna te vragen of je ze wil wegbrengen want ze moeten altijd fietsenquote:Op maandag 9 augustus 2021 11:36 schreef BE het volgende:
Ik geloof dat ze liever die iPhone 12 zouden willen.![]()
Hoe kan dit eigenlijk? Zwakke blaas?quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:59 schreef oh-oh het volgende:
Oh joh toen was die van mijn zus krap aan zindelijk dus dat komt wel in orde
quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:54 schreef oh-oh het volgende:
Mijn leidinggevende zag net hoeveel verlof uren ik opgebouwd heb.
Of ik niet nog langer vakantie wil
Je zit er pas net toch?quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:54 schreef oh-oh het volgende:
Mijn leidinggevende zag net hoeveel verlof uren ik opgebouwd heb.
Of ik niet nog langer vakantie wil
Natuurlijk… er is van alles van te maken, maar bij deze vader durfde ik dit wel te zeggen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:45 schreef Nanukerst het volgende:
Het afkopen van een schuldgevoel of gewoon de kinderen iets leuks gunnen omdat die het vast ook niet makkelijk hebben gehad tijdens zo'n scheiding..
Vooral dat, altijd kijken naar een ander en meermeermeer… het is nooit genoeg lijkt het…quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:57 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik HAAT het jaloerse gedrag en gezeur om wat andere mensen hebben.
zeker omdat we het echt goed hebben.
je doet het maar met je ds en mini nes en snes en af en toe spelen op mijn switch en mijn playstation5.
Mee eens.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Natuurlijk… er is van alles van te maken, maar bij deze vader durfde ik dit wel te zeggen.
Alles draait daar om geld, de nieuwste playstations etc etc. En ‘iets leuks’ gunnen van 1200 euro? Neem ze een weekje mee kamperen of voor mijn part Ibiza, daar hebben ze echt meer aan denk ik, in dit geval.
Nee echt pure luiheid van mijn zus uit hoor, en van het kind.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe kan dit eigenlijk? Zwakke blaas?
Nee ander project, zelfde werkgever dus dat telde doorquote:
Ik sloeg ook stijl achterover. Ik kreeg de tip omdat er twee simkaarten in kunnen en ik nu met twee (refurbished overigens) telefoons rondsjouw.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik wist niet dat een iPhone zo duur was.
Dat gaat er bij mij echt niet in. ook onderlinge jaloezie heb ik geen tijd voor.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:58 schreef BE het volgende:
[..]
Vooral dat, altijd kijken naaf een ander en meermeermeer… het is nooit genoeg lijkt het…
Ik geloof dat wij geluk hebben, want ik herken dit niet. Nu is de Puber hier ook wel een wereldverbeteraar pur sang hoor, die was op zijn 7de al geld aan het inzamelen voor de haaien enzo, en zich van jongs af aan al meer dan wenselijk bewust van armoede, de klimaatcrisis, en andere wereldellende. Hij wil dus ook bioloog worden en dan onderzoek doen naar de oorzaken van het uitsterven van bepaalde diersoorten.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:58 schreef BE het volgende:
[..]
Vooral dat, altijd kijken naar een ander en meermeermeer… het is nooit genoeg lijkt het…
Puber krijgt onze afdankertjes. Of eigenlijk die van mijn man, want ik heb geen smartphone. Als ik de Puber zeg dat hij 1200,- kan uitgeven aan iets denk ik dat hij een hond koopt ipv een telefoon.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:00 schreef BE het volgende:
[..]
Ik sloeg ook stijl achterover. Ik kreeg de tip omdat er twee simkaarten in kunnen en ik nu met twee (refurbished overigens) telefoons rondsjouw.
Nou, dat hou ik nog wel even zo. Echt, wat een geld voor een telefoon…
Betere investering.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zus heeft er na de vakantie drie op het gym, en ook nog alledrie op een andere school.
Dure fietsen, dure tassen, dure laptops.
Ik kop gewoon puppies van mijn geld
quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:07 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik geloof dat wij geluk hebben, want ik herken dit niet. Nu is de Puber hier ook wel een wereldverbeteraar pur sang hoor, die was op zijn 7de al geld aan het inzamelen voor de haaien enzo, en zich van jongs af aan al meer dan wenselijk bewust van armoede, de klimaatcrisis, en andere wereldellende. Hij wil dus ook bioloog worden en dan onderzoek doen naar de oorzaken van het uitsterven van bepaalde diersoorten.
Gelukkig hebben we Sticker ook nog, die zelfs op zijn 8ste een tantrum gooide laatst omdat hij in de stad na het kaasbroodje EN het ijsje niet ook nog een loempia kreeg.Ik kijk erg uit naar de puberteit.
Nou ja, ik vind dat ik na al die rescues wel een showpup mag.quote:
Heerlijk, die totaal verschillende kinderen binnen 1 gezin.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]Oudste van mijn zus is heel georganiseert en werkt hard en geeft dat geld ook echt weer uit want ze werkt met een doel, anders doet ze het niet. Dus voor concerten, of die telefoon, etc. Middelste is een dromer en een beetje traag en artistiek en geeft geen geld uit, loopt voorop in demonstraties voor BLM en de pride en noem maar op en is heel erg idealistisch, eet vanaf haar tiende geen vlees meer en wil al haar hele leven dierenarts worden en rescues helpen, en de jongste zegt letterlijk wat kunnen mij die negers nou schelen en nodigt al zijn vrienden uit die dan de hele koelkast leegeten en die liggen dan met zn allen te gamen
Doe ik normaal wel want ik koop nooit een tasje maar de bal was groter dan de tas.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:16 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik heb echt al geen jaren meer ergens een tas gekocht dus ik ben wat dat betreft wel team je man Venco, denk aan het millieu, neem een tasje mee altijd!
Ok ok, ik vergeef het je.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Doe ik normaal wel want ik koop nooit een tasje maar de bal was groter dan de tas.
Misschien heeft het te maken met je plek in het gezin?quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja wij lijken ook niet echt op elkaar alledrie, echt grappig idd dat dat bij haar kinderen ook weer zo terug komt en eigenlijk ook nog op dezelfde volgorde bij dezelfde kinderen
Als je op zoek zou willen naar iets anders, mijn dm staat openquote:Op maandag 9 augustus 2021 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Ok ik ben wel echt heel benieuwd want eigenlijk ben ik hier gewoon echt veel te goed voor!quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je op zoek zou willen naar iets anders, mijn dm staat open
Wij hebben ook alles van Apple.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik hou wel echt van apple, het gebruiksgemak als je meerdere apple producten hebt is gewoon zo fijn.
ik heb dure noice cancelling van sony maar is altijd gedoe met verbinden met mijn iphone, terwijl de airpods pro die ik heb gewoon altijd direct lekker gaat, geen frustratie maar gewoon altijd zonder issues direct werkend, dat vind ik echt heerlijk
Same same, ik had geen apple product tot ik met hem samen was, maar ik ben wel omquote:Op maandag 9 augustus 2021 12:28 schreef vencodark het volgende:
Ik geef eigenlijk weinig om telefoons hoor en de luxe audio etc. Als ik niet met mijn man was, liep ik nog met een Nokia uit 1999 en oordopjes met snoertje.![]()
Ik ben gemoderniseerd door hem.
Ik denk dat ook wel eens hoor... soms wel vakerquote:Op maandag 9 augustus 2021 11:22 schreef BE het volgende:
[..]
Oh man, zo herkenbaar! Dat gezeik en geboekhoud over wie wat al gedaan heeft en wiens beurt het is!Godallemachtig!
Ik neurie dan altijd in mijn hoofd: If I could turn back time...![]()
Ja, het werkt als een tiet. Maar ik kan nu al een hele tijd mijn abonnement verlengen maar aangezien deze telefoon nog prima werkt, ga ik niet verlengen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Same same, ik had geen apple product tot ik met hem samen was, maar ik ben wel om
Maar echt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik denk dat ook wel eens hoor... soms wel vaker
Aaah ja ik ben wel van echt wachten tot iets dood is, mijn laptop heb ik ook nog maanden lang reanimatie gegeven tot hij echt niet meer kon en niets meer werkte en uit elkaar viel, toen heeft mijn man uiteindelijk een nieuwe gekocht voor mij omdat hij het niet meer aan kon zien.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, het werkt als een tiet. Maar ik kan nu al een hele tijd mijn abonnement verlengen maar aangezien deze telefoon nog prima werkt, ga ik niet verlengen.![]()
Mijn man vervangt wel vaak dingen die nog niet versleten zijn.
Ik las gedemoniseerdquote:Op maandag 9 augustus 2021 12:28 schreef vencodark het volgende:
Ik geef eigenlijk weinig om telefoons hoor en de luxe audio etc. Als ik niet met mijn man was, liep ik nog met een Nokia uit 1999 en oordopjes met snoertje.![]()
Ik ben gemoderniseerd door hem.
Toch geluktquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:28 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wat is dat balen, hè? Weet je 't eindelijk, ga je ervoor en dan: Bam! Volgeboekt.
huh, hebben ze personeelstekort ofzo..quote:Op maandag 9 augustus 2021 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Over kapper gesproken... Ik wilde een afspraak maken, zitten ze tot eind oktober vol. Wtf.
Er zijn veel te weinig curlsys kappers in Limburg gewoonquote:Op maandag 9 augustus 2021 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
huh, hebben ze personeelstekort ofzo..
Maarja, ik ga meestal op dinsdagochtend naar een kapper die zonder afspraak werkt en waar ik voor 18¤ weer de deur uit loop
Mijn moeder controleerde dit vroeger altijd en ik zou het denk ik wel even checken, afhankelijk van wie het is.quote:Op maandag 9 augustus 2021 14:24 schreef vencodark het volgende:
Vraagje hier:
Als jullie kind meegaat met een kinderfeestje door een bekende/familie georganiseerd, check je dan als ouder of er evenveel kinderen als autogordels zijn, of ga je er vanuit dat de verantwoordelijke chauffeur, tevens bekende, dit wel goed heeft geregeld?
Vorige week heb ik het niet gecheckt toen de jongste een kinderfeestje had. En die ouders ken ik niet eens zo heel goed. Als het een bekende is, ligt het eraan wie het is. Want ik heb ook een familielid die weleens 4 op de achterbank meeneemt..quote:Op maandag 9 augustus 2021 14:24 schreef vencodark het volgende:
agje hier:
Als jullie kind meegaat met een kinderfeestje door een bekende/familie georganiseerd, check je dan als ouder of er evenveel kinderen als autogordels zijn, of ga je er vanuit dat de verantwoordelijke chauffeur, tevens bekende, dit wel goed heeft geregeld?
Het aantal gordels check ik niet, ik neem inderdaad aan dat mijn kind standaard in een gordel wordt vervoerd. Ik bied wel altijd aan dat Sticker zijn zitverhoger mee neemt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 14:24 schreef vencodark het volgende:
Vraagje hier:
Deed ik vroeger wel, heb ook een keer een zitje meegegeven naar school voor een uitje met naam van kind er op geplakt, bij navraag aan kind had op de terugweg een ander kind in het zitje gezeten en die van mij met alleen heupgordel, toen was ik even flink over de zeik.quote:Op maandag 9 augustus 2021 14:24 schreef vencodark het volgende:
Vraagje hier:
Sticker heeft veel moeite met afscheid nemen van lievelingsitems, ja. Meestal doen we pas iets weg als er iets anders lievelings voor in de plaats is gekomen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 13:59 schreef hilliebillie het volgende:
Even iets anders, zijn jullie kinderen (of wellicht dat het alleen iets voor jongens is) ook zo gehecht aan (met name) kleding die ze hebben?
De oudste wil hier dus niks weg doen en vervangen voor iets nieuws.. ook al is het hoogwater of kapot. Ik zeg vanmorgen tegen hem dat ik zag dat het tijd is voor een nieuwe trainingsbroek. Hij helemaal teleurgesteld want de oude is nog goed (zitten letterlijk 5 flinke gaten op de knie).
Het is niet zo dat hij er voor mee naar de winkel moet (want dat is voor hem sowieso de horror en hij moest vorige week al mee voor schoenen). Maar nog is het drama dat het weg moet (en hij zal het ook gerust van de ‘dit moet weg stapel’ afhalen als hij het ziet liggen![]()
Met schoenen vorige week ook drama, nou ja hij zag dat hij nieuwe nodig had want hij had bij mad science er slijm op geknoeid en ze waren wat kapot. Gaat ie daar in de schoenwinkel mega teleurgesteld zijn dat die schoenen er niet (meer) waren in z’n nieuwe maat. (En dikke drama over de schoenen die er dan waren, op elk paar was wel iets aan te merken, en als ik dan zeg laat maar zitten we gaan wel naar huis zonder schoenen, dan is het ook niet goed). Uiteindelijk wel geslaagd trouwens hoor maar pff..
En dan het kapper-drama.. hij wil niet naar de kapper want hij wil z’n haar houden zoals het is (maar hij wil het ook niet lang laten groeien, en hij weet wel dat het of het een of het ander is, maar hij wil dus beiden niet.)
En dan ben ik nog maar niet begonnen over de lange broek die hij van het weekend aan had na een paar weken korte broek.. dat was een skinny-jeans geworden en tevens driekwart broek (maar blijkbaar dus geen probleem) maar die vervang ik wel zonder te zeggen voor een maat groter.. scheelt weer.
Ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:00 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Deed ik vroeger wel, heb ook een keer een zitje meegegeven naar school voor een uitje met naam van kind er op geplakt, bij navraag aan kind had op de terugweg een ander kind in het zitje gezeten en die van mij met alleen heupgordel, toen was ik even flink over de zeik.
"als hij dat zo belangrijk vond"? Huh. Iedereen vindt het toch belangrijk dat kinderen een gordel om hebben in een auto? Ik vind dat heel raar, maar misschien ligt dat aan mij.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Mijn vraag kwam vanwege de volgende situatie afgelopen weekend:
Mijn neefje was jarig en hield een feestje.
Mijn schoonzus stuurde haar nieuwe vriend (we hebben hem een aantal keer ontmoet) naar ons huis om onze zoon van 8 op te halen.
A. heeft geen autostoeltje meer nodig.
Ik was op werk en mijn man heeft A. dus mee op pad gestuurd.
Nu vertelde A. gisteren dat hij de heen -en terugweg naar/van het feestje (20 minuten over de snelweg) geen gordel heeft omgehad omdat er teveel kinderen in de auto zaten.
Mijn man had het niet gecheckt want hij ging er vanuit dat er gewoon normaal plek is.
Anders hadden we A. namelijk nooit meegegeven.![]()
![]()
Dus mijn man heeft er tegen mijn schoonzus wat over gezegd en nu was ze boos want dat had hij zelf maar moeten checken als hij dat zo belangrijk vond.
Ik vind het de omgekeerde wereld want als je mensen meeneemt in je auto doe je dat toch alleen met voldoende plek/autogordels.
Nou dat vind ik ook de omgekeerde wereld, ik zou flink pissig zijn. Ik vind er ook wat van als mensen zeggen ja maar vroeger had je ook geen autostoeltjes en gordels, die zijn niet voor niks nu verplicht.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Mijn vraag kwam vanwege de volgende situatie afgelopen weekend:
Mijn neefje was jarig en hield een feestje.
Mijn schoonzus stuurde haar nieuwe vriend (we hebben hem een aantal keer ontmoet) naar ons huis om onze zoon van 8 op te halen.
A. heeft geen autostoeltje meer nodig.
Ik was op werk en mijn man heeft A. dus mee op pad gestuurd.
Nu vertelde A. gisteren dat hij de heen -en terugweg naar/van het feestje (20 minuten over de snelweg) geen gordel heeft omgehad omdat er teveel kinderen in de auto zaten.
Mijn man had het niet gecheckt want hij ging er vanuit dat er gewoon normaal plek is.
Anders hadden we A. namelijk nooit meegegeven.![]()
![]()
Dus mijn man heeft er tegen mijn schoonzus wat over gezegd en nu was ze boos want dat had hij zelf maar moeten checken als hij dat zo belangrijk vond.
Ik vind het de omgekeerde wereld want als je mensen meeneemt in je auto doe je dat toch alleen met voldoende plek/autogordels.
Vind ik ook want het is simpelweg logisch.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
"als hij dat zo belangrijk vond"? Huh. Iedereen vindt het toch belangrijk dat kinderen een gordel om hebben in een auto? Ik vind dat heel raar, maar misschien ligt dat aan mij.
Argument hoor ik vaker.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:38 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Nou dat vind ik ook de omgekeerde wereld, ik zou flink pissig zijn. Ik vind er ook wat van als mensen zeggen ja maar vroeger had je ook geen autostoeltjes en gordels, die zijn niet voor niks nu verplicht.
Er was 1 kind teveel en hij parkeerde om de hoek en ons neefje kwam hem aan de deur ophalen. Dus mijn man heeft alleen uitgezwaaid en ging er vanuit dat het gewoon goed wasquote:Op maandag 9 augustus 2021 17:52 schreef Elleska het volgende:
Die vriend kwam A dus ophalen met een volgeladen auto? Dat klopt al niet, hoe kan je iemand ophalen waar geen zitplek voor is. Dan is er of totaal niet over nagedacht of vooraf al bedacht dat een gordel niet nodig is.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:21 schreef Vanyel het volgende:
Dat.
Tevens Android.
Apple van de baas. Ril. Ik vind het al 10 jaar niks.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]?
Ik vind het bloedirritant dat apple altijd meent voor mij te moeten denken. Laat. me. dat. zelf. doen.
Onlogisch? Hoe dan?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]!
Precíes daarom.
Apple denkt ook nog eens superonlogisch, dus ik kan het de helft van de tijd niet volgen met mijn logische Androidbrein.
Enorme personeelstekorten op het moment in de diergeneeskunde, en ook echt overal. Ik hoor veel over vacatures waarop nul reacties komen en praktijken met patientenstops. Het is een probleem wat de komende tijd enkel groter lijkt te gaan worden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 14:47 schreef oh-oh het volgende:
De kapper kan je hier overal zo binnen lopen maar de dierenarts is een ander verhaal zeg.
Als je dier niet ligt te versterven moet je alle mankementen drie weken vooruit plannen
Alles!quote:
Joh, bij onze dierenarts kunnen we zonder uitzondering binnen 48 uur terecht.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:22 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Enorme personeelstekorten op het moment in de diergeneeskunde, en ook echt overal. Ik hoor veel over vacatures waarop nul reacties komen en praktijken met patientenstops. Het is een probleem wat de komende tijd enkel groter lijkt te gaan worden.
Je moet gewoon swipenquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alles!
Alleen al dat ik niet gewoon een logisch plekje op mijn scherm kan kiezen om mijn icoontje te planten. Gewoon, waar ik wil omdat mijn vinger daar makkelijk landt.
Neeeheeeeeee, alles moet per se op een rijtje aansluitend staan, zodat je nooit iets kunt vinden en een scherm bomvol moet plempen om iets onderin te krijgen.
WAAAAROM???
Ja zegt zo'n Appelaar dan tegen me, maar je kunt gewoon 84 (?) keer op die ene knop tikken en dan gaat je scherm omlaag. Heus heel simpel!
Maar dat is toch niet logisch? Dat ik een extra handeling moet doen, die totaal niet intuïtief is, om gewoon bij mijn iconen te kunnen?
Of dat er geen terugknop is. Hoe lang ik daarnaar heb gezocht, bij mijn eerste. Of (toen nog vruchteloos) naar de mogelijkheid om een ander toetsenbord te installeren.
Ik ben echt geen Apple-fan en had destijds best wat moeite om te wennen na jaren Samsung, maar wat je nu zegt herken ik echt niet. Je swipet toch gewoon?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alles!
Alleen al dat ik niet gewoon een logisch plekje op mijn scherm kan kiezen om mijn icoontje te planten. Gewoon, waar ik wil omdat mijn vinger daar makkelijk landt.
Neeeheeeeeee, alles moet per se op een rijtje aansluitend staan, zodat je nooit iets kunt vinden en een scherm bomvol moet plempen om iets onderin te krijgen.
WAAAAROM???
Ja zegt zo'n Appelaar dan tegen me, maar je kunt gewoon 84 (?) keer op die ene knop tikken en dan gaat je scherm omlaag. Heus heel simpel!
Maar dat is toch niet logisch? Dat ik een extra handeling moet doen, die totaal niet intuïtief is, om gewoon bij mijn iconen te kunnen?
Of dat er geen terugknop is. Hoe lang ik daarnaar heb gezocht, bij mijn eerste. Of (toen nog vruchteloos) naar de mogelijkheid om een ander toetsenbord te installeren.
Wat bedoel je dan?quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]?
Ik vind het bloedirritant dat apple altijd meent voor mij te moeten denken. Laat. me. dat. zelf. doen.
Homescreen kan je ook swipen. Je kan alles naar beneden swipen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Misschien moet ik bekennen dat ik het ook niet meer heb geprobeerd nadat ze het me toen gingen uitleggen. Destijds snapte Apple swipen nog niet (of mijn bejaarde collega's niet, dat kan ook).
Van je homescreen bedoel ik dan trouwens, niet van een app.
Maar ik WIL niet moeten swipen. Ik wil gewoon zelf mogen bepalen waar ik dingen neerzet.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:41 schreef arvensis het volgende:
[..]
Homescreen kan je ook swipen. Je kan alles naar beneden swipen.
Kan ook met een beetje creativiteit.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar ik WIL niet moeten swipen. Ik wil gewoon zelf mogen bepalen waar ik dingen neerzet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Kan ook met een beetje creativiteit.
Ja, ik zie hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dan moet je dus je scherm volplempen met zooi die je eigenlijk niet wil om om het voor je denken heen te werken
![]()
Ik betaal wel de helft voor een Android die wel doet wat ik wil
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
En dan hopen dat je als laatste thuis werd afgezet.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Throwback naar vroeger toen je met z’n achten in de kofferbak zat bij een kinderfeestje
“En dat ging toch ook goed? We leven allemaal nog”!?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Throwback naar vroeger toen je met z’n achten in de kofferbak zat bij een kinderfeestje
Jaquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
En dan hopen dat je als laatste thuis werd afgezet.
Ik vind het verschil met hoe men er tegenwoordig over denkt gewoon heel erg groot. Het scheelt 20 jaar hooguit, denk ik. Dat is een grote omslag.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
“En dat ging toch ook goed? We leven allemaal nog”!?
En roken deed je gewoon waar de kinderen bijzaten en de baby kreeg een speentje gedompeld in whiskey.
Oh, the good old days.
![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
En dan hopen dat je als laatste thuis werd afgezet.
Ik weet niet of het nu anders is, maar vroeger kon je bijvoorbeeld niet in whatsapp gewoon een foto toevoegen aan een bericht want 'whatsapp is niet van apple dus misschien is het wel gevaarlijk!!!!1!!!11'. Dat soort dingen. Ik bepaal mooi zelf wel op welke knop ik druk.quote:
Ik vind het appels met peren vergelijken. Een groepje kinderen in de kofferbak naar huis brengen die over het algemeen in dezelfde stad wonen (want een kinderfeestje is toch vooral met klasgenootjes, buurtgenootjes, vriendjes van voetbal, etc), of waar @vencodark het over had: 20 minuten over de snelweg, op de achterbank zonder gordel. Ik zou echt woedend zijn over dat laatste.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind het verschil met hoe men er tegenwoordig over denkt gewoon heel erg groot. Het scheelt 20 jaar hooguit, denk ik. Dat is een grote omslag.
Die specifieke situatie is anders ja. Maar de discussie/opsomming die daarna ontstond ging over het tellen van gordels/meegeven van autostoeltjes etc. Volgens mij is er niemand meer die nu de kinderen na een feestje naar huis brengt in de kofferbak. En als je het wel zou doen, zouden er mensen boos worden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vind het appels met peren vergelijken. Een groepje kinderen in de kofferbak naar huis brengen die over het algemeen in dezelfde stad wonen (want een kinderfeestje is toch vooral met klasgenootjes, buurtgenootjes, vriendjes van voetbal, etc), of waar @:vencodark het over had: 20 minuten op de snelweg, op de achterbank zonder gordel. Ik zou echt woedend zijn over dat laatste.
Zo gingen wij vroeger ook op vakantie. Ik lag in het midden en dan bovenop de dekbedden. Kan het zo voor de geest halen dan ik een jaar of 7 was en wij zo alle 3 lagen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:02 schreef BE het volgende:
Wij zaten ook in de achterbak van de station en ik weet nog van één vakantiejaar dat we ‘s nachts gingen rijden en mijn ouders alles zo hadden gepakt dat wij bovenop alle spullen lagen met de slaapzakken en kussens.Gordels? Neuh…
![]()
Maar… toch denk ik dat er 35-40 () jaar geleden wel heel anders en minder hard werd.
Dus helemaal vergelijkbaar is het niet.
Sjaakquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja
[..]
Ik vind het verschil met hoe men er tegenwoordig over denkt gewoon heel erg groot. Het scheelt 20 jaar hooguit, denk ik. Dat is een grote omslag.
Mijn kind durft niet bij andere mensen in de auto, dus ik heb dat probleem sowieso niet. Hij durfde alleen bij @:Malteser in de auto, maar zij is ook gewoondus dat snap ik wel.
Ze zijn wel uitgelijnd maar het scherm staat niet vol. Ik heb ze graag per soort bij elkaar en bv op scherm 1 alleen de dagelijks gebruikte apps. En alle apps van 1 soort onder 1 icoontje vind ik niet fijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 03:31 schreef laziness het volgende:
Team iphone. Ik vraag me af hoe een android scherm er dan uitziet? Ik zie nu iets met schots en scheve icoontjes voor me want wat is anders het probleem van het in een rijtje uitlijnen van de icoontjes wat Iphone doet. Net als het scherm helemaal vol. Graag want wat moet ik met 15 pagina’s aan apps. Dus hoe meer apps op één pagina hoe beter.
Heb trouwens al een iphone sinds de 4 en kan me niet herinneren dat er een beperking op zat ooit qua foto’s versturen in whatsapp etc.
Verkijken ouders van klasgenoten zich daar misschien op omdat hun eigen kinderen al lang op een zitverhoger mogen en er gewoon niet bij nadenken dat Twix nog een groep 1 stoel nodig had?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:31 schreef Malteser het volgende:
Mijn kinderen gaan altijd in hun autostoelen. En dat wordt heus niet altijd begrepen door ouders van klasgenoten maar daar heb ik poep aan. Twix is pas sinds kort over naar een groep 2 stoel trouwens, want hij haalde de 15 kilo niet eerder. Hij is bijna 6.
Mijn schoonouders hebben een camper, en daar ligt er ook regelmatig eentje gewoon op het bed van de camper terwijl de ander rijdt. Dat had ze ook voorgesteld om met onze kinderen te doen, zodat we gewoon met z'n allen met de camper wegkonden (kort ritje). Echt, krijg je dan een ongeluk dan vlieg je zo die hele camper door...quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:02 schreef BE het volgende:
Wij zaten ook in de achterbak van de station en ik weet nog van één vakantiejaar dat we ‘s nachts gingen rijden en mijn ouders alles zo hadden gepakt dat wij bovenop alle spullen lagen met de slaapzakken en kussens.Gordels? Neuh…
![]()
Maar… toch denk ik dat er 35-40 () jaar geleden wel heel anders en minder hard werd.
Dus helemaal vergelijkbaar is het niet.
Ja, die heb ik dus ook, bij gebrek aan een kleinerequote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:27 schreef Nijna het volgende:
@:twist02, ik heb de a41 die is niet enorm (maar ook niet echt klein). Mijn ouders hebben een apple, die is echt wel kleiner. Ik geloof dat mijn oude ogen een iets groter scherm niet zo'n punt vinden![]()
De regel is 1.35m toch? Maar goed dan vervolgens zit die gordel echt niet altijd goed al. Lange romp vs korte romp, vorm zitting etcquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:06 schreef Kyara het volgende:
Ik geef mijn kinderen gewoon mee. Toen ze kleiner waren informeerde ik wel eens of er nog autostoelen nodig waren. Ik heb zelf mijn auto nog steeds vol stoelen en zitverhogers dsu er is altijd wel voor iedereen een plekje.
Overigens had ik de andere kant, groep 4 kinderen in de auto die he0t echt belachelijk vonden dat er nog autostoelen in de auto waren. Die dame was zelf de 1,40 echt nog niet gepasseerd. Tja, mijn auto, mijn verantwoordelijkheid dus in die stoel.
(stoelen zijn gewoon van die zitverhogers met leuning of zo, iig die met de gordel vast gaan, ik heb haar niet in een babystoel of zo gepropt 😂)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |