Dat kun jij helemaal niet bepalen voor Kaj. Genoeg mensen die zijn geadopteerd of zijn geboren doormiddel van een donor en liefdevol zijn opgevoed door hun (adoptie)ouders die op latere leeftijd op zoek gaan naar hun biologische ouder omdat het voor hun dus wel belangrijk is om te weten waar ze vandaan komen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 01:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je spreekt in termen als echte moeder en dan schrijf je ook nog moeder tussen aanhalingstekens. Dát is wat het kortzichtig maakt. Want écht ouderschap heeft helemaal niets te maken met biologisch ouderschap. Het gaat om de rol die je oppakt, en de liefde die je daarin stopt.
En zo ook bij deze twee vaders. Het maakt werkelijk geen fluit uit wie de biologische vader is, want Kaj zal twee echte vaders hebben die van hem houden. En zo ook voor kinderen die opgroeien met twee moeders. Allebei echte moeders, alleen één is dan ook nog je biologische moeder. Dat maakt de ene moeder niet echter dan de ander.
Zolang buitenstaanders die er niets mee te maken hebben, er hun oordeel over vellen in termen als je echte vader of moeder, dan kun je daar als kind een tik van meekrijgen.
Ook slecht, sowieso meer dan twee kinderen vind ik een slecht idee zoals het nu is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, van die figuren die hun kinderen amper te eten kunnen geven, geen geld voor anticonceptie hebben en dus toch nog weer een kind krijgen (en dat 2 keer om dezelfde reden), dat is lekker voor het "evenwicht".
Als je andere mensen moet gaan quoten om mij of andere pogen de mond te snoeren, moet je vooral zo doorgaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Okay dominee, ik dacht dat 1950 belde, maar het bleek de jaren 1850 te zijn.
Wat is een appeal to nature fallacy.
What a book a Devil's Chaplain might write on the clumsy, wasteful, blundering low and horridly cruel works of nature. -- Charles Darwin.
Ik ontken niet dat het afwijkend is, ik ageer tegen het waardeoordeel dat jij en andere buitenstaanders daarover vellen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar er is en blijft en verschil tussen de moeder/vader zijn (biologisch) en de moeder/vader zijn (als in de ouderrol). Iemand op de wereld zetten is natuurlijk iets heel anders dan iemand liefde geven en opvoeden. Dat laatste is vele malen belangrijker.
Maar we hoeven toch niet te ontkennen dat een kind met twee vaders of twee moeders een keer tot het besef komt dat zijn/haar situatie anders is dan gebruikelijk?
[..]
Richting een kind moet je dat soort termen uiteraard nooit gebruiken, dat lijkt me helder.
Zelden zoveel nonsens bij elkaar gezien in 1 verhaal......quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:
Een kind heeft een vader en moeder nodig, masculiene en feminiene energie. Het verschil met hetero-koppels waarbij het 'misgaat' is dat je in dit geval bij voorbaat al besluit dat het kind twee vaders zal hebben.
Alle onderzoeken die aangeven dat kinderen gelukkiger zijn als ze twee vaders hebben, zijn uitgevoerd door homo-onderzoekers die met een andere man een kind opvoeden. Diederik Stapel-onderzoeken met een hoog propaganda-gehalte.
Heel vaak is dit bij een homostel ook zo, dat de een wat meer feminien is en de ander meer masculien.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:
en kind heeft een vader en moeder nodig, masculiene en feminiene energie. Het verschil met hetero-koppels waarbij het 'misgaat' is dat je in dit geval bij voorbaat al besluit dat het kind twee vaders zal hebben.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Die kinderen hebben geen twee vaders maar twee verzorgers.
En als één van die twee homo's voor het sperma heeft gezorgd (wat irrelevant zou zijn!) dan heeft het kind een vader en een verzorger.
Ik sluit overigens niet uit dat ook een homo voor "feminiene energie" kan zorgen, als het zo'n verwijfd type is.
Ik refereer dan ook naar het benoemen van de 'echte' ouder en niet naar het opzoeken van je donor of biologische ouder(s). Kaj heeft gewoon 2 echte vaders. En als je een beetje doorgelezen had, dan wist je allang dat mijn eigen de gegevens van zijn donor op mag vragen. Sterker nog, ik heb al van alles voor hem klaarliggen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet bepalen voor Kaj. Genoeg mensen die zijn geadopteerd of zijn geboren doormiddel van een donor en liefdevol zijn opgevoed door hun (adoptie)ouders die op latere leeftijd op zoek gaan naar hun biologische ouder omdat het voor hun dus wel belangrijk is om te weten waar ze vandaan komen.
O wauw, serieus? Waar komt dit soort middeleeuwse praat vandaan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Homo's willen graag op hetero's lijken. Daarom willen ze trouwen. En nu ook kinderen krijgen. En straks ook scheiden.
Ha ha ha nou nee....maar ik snap dat vooroordelen sterk zijn......quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:49 schreef Maharski het volgende:
[..]
Heel vaak is dit bij een homostel ook zo, dat de een wat meer feminien is en de ander meer masculien.
Echt wel. Niet altijd, maar echt wel vaak.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:55 schreef karr-1 het volgende:
Ha ha ha nou nee....maar ik snap dat vooroordelen sterk zijn......
Nogmaals, definieer onnatuurlijk. Er zijn maar heel weinig mensen die in de natuur beter af waren geweest dus dat als heilig zien vind ik nogal onzinnig.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Verkloot het evenwicht, kijk wat er gebeurt met je leefbare omgeving.
Dat kan gaan over klimaat / ecologische veranderingen tot allerlei mensen importeren die niet aansluiten op de normen en waarden waar je honderden jaren aan gewerkt hebt, als het ware.
Ik heb in geen enkele post in dit topic gezegd wat ik ervan vind, dus ik heb er hier geen waardeoordeel over gegeven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:45 schreef Seven. het volgende:
Ik ontken niet dat het afwijkend is, ik ageer tegen het waardeoordeel dat jij en andere buitenstaanders daarover vellen.
Wat hij zegt is dat jullie kind de genetische eigenschappen van zijn biologische vader heeft, niet die van je man. Meer niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onze zoon heeft maar 1 echte vader en dat is mijn man. En als hij zelf aangeeft dat te willen, dan kan hij ook contact opnemen met de donor. Maar wat we niet gaan doen, is hem van jongs af aan bekrompen denkbeelden aanpraten dat zijn 'echte vader' niet in beeld is. Want daar krijg je verknipte kinderen van.
Zou wat zijn als je erachter komt dat jouw moeder zich heeft laten bezwangeren door de buurman. Dan is je vader niet ineens je 'verzorger' of zo. Als zijn kind blijf je hem gewoon als je vader zien.
En je kunt wel praten in holle termen als 'respect voor jouw visie' maar jouw post heeft helemaal niets te maken met respect. Wij donorouders en ons donorkind zitten niet te wachten op jouw waardeoordeel. Je hebt namelijk geen idee waar je het over hebt.
Nee natuurlijk, jij zal de expert zijn die Darwin wel even op zijn plek zetquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je andere mensen moet gaan quoten om mij of andere pogen de mond te snoeren, moet je vooral zo doorgaan.
Kan ik af en toe ook even lachen.
Darwin zat op meer vlakken er radicaal naast, zo blijkt.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je andere mensen moet gaan quoten om mij of andere pogen de mond te snoeren, moet je vooral zo doorgaan.
Kan ik af en toe ook even lachen.
Darwin zat op meer vlakken er radicaal naast, zo blijkt.
Dat is bij nader inzien nog een betere reactie dan de mijne.quote:
Ja, die kerel is een islamitische gek.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ranzig stuk vreten gespot.
Je bent zeker religieus?
Oh, dat "natuurlijke evenwicht" mag weer wel ontwricht worden als het jou uitkomt?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ook slecht, sowieso meer dan twee kinderen vind ik een slecht idee zoals het nu is.
Hoe zou ik, of wanneer zou ik, dat opeens wel okay vinden? Ik roep al jaren dat het aantal kinderen beperkt moet worden tot 1 of 2.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat "natuurlijke evenwicht" mag weer wel ontwricht worden als het jou uitkomt?
Als we werkelijk een natuurlijk evenwicht hadden dan waren er sowieso weinig vrouwen met maar 2 kinderen, daar was dan waarschijnlijk iets mis mee.
Ergo: "Natuurlijk evenwicht" is een bagger-argument dat je alleen maar gebruikt als het je uitkomt om te sneren naar ouders die een andere gezinssamenstelling hebben dat vader-moeder, en naar ouders die zich helemaal niet nog een kind kunnen permitteren.
Lekker cherry picken met je "natuurlijk evenwicht"
Omdat je loopt te strooien met het begrip "natuurlijk" alsof je enig idee hebt wat het inhoudt. Maar het enige wat je ermee doet is het als excuus gebruiken voor je eigen achterhaalde denkbeelden. En wanneer het daarmee niet strookt is de natuur toch maar weer geen leidraad.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe zou ik, of wanneer zou ik, dat opeens wel okay vinden? Ik roep al jaren dat het aantal kinderen beperkt moet worden tot 1 of 2.
Anders zie ik graag een andere bewering van mij tegemoet. Hint : die is er niet.
Weinig achterhaald aan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Omdat je loopt te strooien met het begrip "natuurlijk" alsof je enig idee hebt wat het inhoudt. Maar het enige wat je ermee doet is het als excuus gebruiken voor je eigen achterhaalde denkbeelden. En wanneer het daarmee niet strookt is de natuur toch maar weer geen leidraad.
Het beperken van het aantal kinderen tot 1 of 2 is per definitie geen "natuurlijk evenwicht", dus begin ook niet over "natuurlijk evenwicht" als het om ouders gaat die geen standaard gezinssamenstelling hebben.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe zou ik, of wanneer zou ik, dat opeens wel okay vinden? Ik roep al jaren dat het aantal kinderen beperkt moet worden tot 1 of 2.
Anders zie ik graag een andere bewering van mij tegemoet. Hint : die is er niet.
Natuurlijk evenwicht draait om balans, we consumeren teveel, stoten teveel co2 uit per mens, ergo minder mensen aanmaken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het beperken van het aantal kinderen tot 1 of 2 is per definitie geen "natuurlijk evenwicht", dus begin ook niet over "natuurlijk evenwicht" als het om ouders gaat die geen standaard gezinssamenstelling hebben.
Je wilt helemaal geen "natuurlijk evenwicht" je wilt kunnen bepalen dat sommige mensen geen kinderen (meer) mogen krijgen.
Doe toch niet zo maf man.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk evenwicht draait om balans, we consumeren teveel, stoten teveel co2 uit per mens, ergo minder mensen aanmaken.
Hij heeft wel gelijk. Een (nieuw) mens is de grootste ecologische voetafdruk. Dus als je het klimaat wilt redden moeten er minder mensen geboren worden. Dat is vast niet leuk om te horen als je net je 5e (meen ik me te herinneren) hebt gebaard, maar het is wel gewoon een feit.quote:
Er bestaat geen maatregel zo effectief als minder mensen.quote:
Er zijn alleen maar onderzoeken die dat uitwijzen, maar dat sluit natuurlijk niet echt lekker aan op dat onderbuikgereutel met energieën.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:
Een kind heeft een vader en moeder nodig, masculiene en feminiene energie. Het verschil met hetero-koppels waarbij het 'misgaat' is dat je in dit geval bij voorbaat al besluit dat het kind twee vaders zal hebben.
Alle onderzoeken die aangeven dat kinderen gelukkiger zijn als ze twee vaders hebben, zijn uitgevoerd door homo-onderzoekers die met een andere man een kind opvoeden. Diederik Stapel-onderzoeken met een hoog propaganda-gehalte.
Als net doen alsof je een simpele repliek niet snapt je beste verdediging is, heb je verloren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weinig achterhaald aan.
Maw dat is jouw mening net zo min als het mijn mening is qua hoe ik erover denk.
Het verschil is dat ik niemand de mond wil snoeren in tegenstelling tot de stalkers hier die alles wat ik vind 100x moeten quoten uit onmacht of iets dergelijks.
Fijne dag nog verder.
Voor mij is de vader diegene die het kind liefdevol opvoed, niet diegene die 'toevallig' of niet, even langskwam.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De donor is de echte (biologische) vader. Jouw man is de verzorger. Met respect voor jouw visie, is dit hoe ik het zie.
Het kind ziet jouw man wel als zijn of haar vader, aangezien het niet beter weet. Hoe dit later zal zijn, als het kind volwassen is, is nog onbekend. Jouw kind heeft eigenschappen meegekregen van zijn biologische vader (de donor). Het is mogelijk dat hij of zij later toch contact wil met de biologische vader.
Jij maakt er een wedstrijd van.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als net doen alsof je een simpele repliek niet snapt je beste verdediging is, heb je verloren.
Groetjes.
Dit is geen wedstrijd hoor, geloof me.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jij maakt er een wedstrijd van.
Ik niet.
Ik zeg geen dingen om te "winnen".
Het staat iedereen vrij zijn eigen woordenboek te gebruiken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:26 schreef verita het volgende:
[..]
Voor mij is de vader diegene die het kind liefdevol opvoed, niet diegene die 'toevallig' of niet, even langskwam.
Nee. Off-topic: Ik ben verwekt buiten het huwelijk, uit een verkrachting ook nog. Maar degene die mij liefdevol heeft opgevoed en mij nooit anders behandeld heeft dan als zijn andere dochters en zoons, is mijn VADER.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij zijn eigen woordenboek te gebruiken.
Voor 99% van de mensen heeft vader een andere betekenis. Wat jij bedoelt wordt stiefvader genoemd.
Dat is ook zo. Bovendien, het kind 9 maanden dragen en dan van de hand doen aan 2 kerels. Wat een faal als vrouw ben je dan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 00:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Rustig maar.. vermoedelijk heeft de journalist in kwestie deze hondsbrutale vraag rechtstreeks gesteld en hebben ze van tevoren al bedacht dat ze dit niet willen delen met de hele wereld.
Lesbische moeders schreeuwen ook niet altijd van de daken wie nou de biologische moeder is. Buitenstaanders hebben namelijk wel eens de neiging om over de 'echte' moeder te praten, ook met het kind. In het hoofd van een jong kind kan dan een beeld ontstaan dat er dus ook sprake van een nepmoeder is.
Kan van belang zijn i.v.m. erfelijke aandoeningen in de familie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 00:18 schreef Nober het volgende:
Roy en Corné vertellen niet wie van hen de biologische vader van het kind is. Dat vinden ze 'niet relevant'. "De enige die het recht heeft om dat te weten, is het kind zelf.”
Hou het dan helemaal voor jezelf.
Mwah, het is in zekere zin een nabootsing van het "natuurlijk evenwicht", een stabiele situatie met weinig of geen bevolkingsgroei zoals die onder natuurlijke omstandigheden zou bestaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het beperken van het aantal kinderen tot 1 of 2 is per definitie geen "natuurlijk evenwicht", dus begin ook niet over "natuurlijk evenwicht" als het om ouders gaat die geen standaard gezinssamenstelling hebben.
Wel grappig hoe sommige conservatieve figuren ineens in natuurhippies veranderen als het even zo uitkomt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je het natuurlijke evenwicht gaat ontwrichten, betaal je daar vanzelf inderdaad de prijs voor.
En liefdevol, dat weet je natuurlijk niet.
Want dat kan niet meer?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:13 schreef Oceanier het volgende:
Soms, als ik al dit gedoe lees, denk ik welis bij mezelf, wat mis ik die goeie ouwe tijd, toen papa nog gewoon een man was, en mama gewoon een vrouw, en kinderen nog verwekt werden door sex.
Die hadden ze altijd al.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Homo's willen helemaal niet op hetero's lijken. Ze willen alleen dezelfde rechten en kansen als hetero's.
Nope. Huwelijk en adoptie van kinderen was voor lange tijd niet mogelijk. En is het nog steeds niet in veel delen van de wereld.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Die hadden ze altijd al.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:13 schreef Oceanier het volgende:
Soms, als ik al dit gedoe lees, denk ik welis bij mezelf, wat mis ik die goeie ouwe tijd, toen papa nog gewoon een man was, en mama gewoon een vrouw, en kinderen nog verwekt werden door sex.
Lijkt me inderdaad ook best wel heftig. Er zal wel heel wat tegenover staan. Ze zal het ook niet zomaar doen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Bovendien, het kind 9 maanden dragen en dan van de hand doen aan 2 kerels. Wat een faal als vrouw ben je dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |