abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200790238
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 01:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je spreekt in termen als echte moeder en dan schrijf je ook nog moeder tussen aanhalingstekens. Dát is wat het kortzichtig maakt. Want écht ouderschap heeft helemaal niets te maken met biologisch ouderschap. Het gaat om de rol die je oppakt, en de liefde die je daarin stopt.

En zo ook bij deze twee vaders. Het maakt werkelijk geen fluit uit wie de biologische vader is, want Kaj zal twee echte vaders hebben die van hem houden. En zo ook voor kinderen die opgroeien met twee moeders. Allebei echte moeders, alleen één is dan ook nog je biologische moeder. Dat maakt de ene moeder niet echter dan de ander.

Zolang buitenstaanders die er niets mee te maken hebben, er hun oordeel over vellen in termen als je echte vader of moeder, dan kun je daar als kind een tik van meekrijgen.
Dat kun jij helemaal niet bepalen voor Kaj. Genoeg mensen die zijn geadopteerd of zijn geboren doormiddel van een donor en liefdevol zijn opgevoed door hun (adoptie)ouders die op latere leeftijd op zoek gaan naar hun biologische ouder omdat het voor hun dus wel belangrijk is om te weten waar ze vandaan komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200790319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, van die figuren die hun kinderen amper te eten kunnen geven, geen geld voor anticonceptie hebben en dus toch nog weer een kind krijgen (en dat 2 keer om dezelfde reden), dat is lekker voor het "evenwicht".
Ook slecht, sowieso meer dan twee kinderen vind ik een slecht idee zoals het nu is.
pi_200790331
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay dominee, ik dacht dat 1950 belde, maar het bleek de jaren 1850 te zijn.

Wat is een appeal to nature fallacy.

What a book a Devil's Chaplain might write on the clumsy, wasteful, blundering low and horridly cruel works of nature. -- Charles Darwin.
Als je andere mensen moet gaan quoten om mij of andere pogen de mond te snoeren, moet je vooral zo doorgaan.
Kan ik af en toe ook even lachen.

Darwin zat op meer vlakken er radicaal naast, zo blijkt.
pi_200790397
Fijn voor ze. Ik wens ze alle goeds toe met hun gezinnetje :)
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:45:13 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200790404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:19 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar er is en blijft en verschil tussen de moeder/vader zijn (biologisch) en de moeder/vader zijn (als in de ouderrol). Iemand op de wereld zetten is natuurlijk iets heel anders dan iemand liefde geven en opvoeden. Dat laatste is vele malen belangrijker.

Maar we hoeven toch niet te ontkennen dat een kind met twee vaders of twee moeders een keer tot het besef komt dat zijn/haar situatie anders is dan gebruikelijk?
[..]

Richting een kind moet je dat soort termen uiteraard nooit gebruiken, dat lijkt me helder.
Ik ontken niet dat het afwijkend is, ik ageer tegen het waardeoordeel dat jij en andere buitenstaanders daarover vellen.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:47:58 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200790438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:
Een kind heeft een vader en moeder nodig, masculiene en feminiene energie. Het verschil met hetero-koppels waarbij het 'misgaat' is dat je in dit geval bij voorbaat al besluit dat het kind twee vaders zal hebben.

Alle onderzoeken die aangeven dat kinderen gelukkiger zijn als ze twee vaders hebben, zijn uitgevoerd door homo-onderzoekers die met een andere man een kind opvoeden. Diederik Stapel-onderzoeken met een hoog propaganda-gehalte.
Zelden zoveel nonsens bij elkaar gezien in 1 verhaal......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200790451
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:
en kind heeft een vader en moeder nodig, masculiene en feminiene energie. Het verschil met hetero-koppels waarbij het 'misgaat' is dat je in dit geval bij voorbaat al besluit dat het kind twee vaders zal hebben.
Heel vaak is dit bij een homostel ook zo, dat de een wat meer feminien is en de ander meer masculien.
Eens kijken
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:49:50 #58
152789 karr-1
pi_200790455
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die kinderen hebben geen twee vaders maar twee verzorgers.

En als één van die twee homo's voor het sperma heeft gezorgd (wat irrelevant zou zijn!) dan heeft het kind een vader en een verzorger.

Ik sluit overigens niet uit dat ook een homo voor "feminiene energie" kan zorgen, als het zo'n verwijfd type is.
:') Flnk aan de vooroordelen maakt het altijd beter
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:49:52 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200790456
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kun jij helemaal niet bepalen voor Kaj. Genoeg mensen die zijn geadopteerd of zijn geboren doormiddel van een donor en liefdevol zijn opgevoed door hun (adoptie)ouders die op latere leeftijd op zoek gaan naar hun biologische ouder omdat het voor hun dus wel belangrijk is om te weten waar ze vandaan komen.
Ik refereer dan ook naar het benoemen van de 'echte' ouder en niet naar het opzoeken van je donor of biologische ouder(s). Kaj heeft gewoon 2 echte vaders. En als je een beetje doorgelezen had, dan wist je allang dat mijn eigen de gegevens van zijn donor op mag vragen. Sterker nog, ik heb al van alles voor hem klaarliggen.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:54:05 #60
152789 karr-1
pi_200790500
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Homo's willen graag op hetero's lijken. Daarom willen ze trouwen. En nu ook kinderen krijgen. En straks ook scheiden.
O wauw, serieus? Waar komt dit soort middeleeuwse praat vandaan?
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:55:56 #61
152789 karr-1
pi_200790524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:49 schreef Maharski het volgende:

[..]

Heel vaak is dit bij een homostel ook zo, dat de een wat meer feminien is en de ander meer masculien.
Ha ha ha nou nee....maar ik snap dat vooroordelen sterk zijn......
pi_200790892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:55 schreef karr-1 het volgende:
Ha ha ha nou nee....maar ik snap dat vooroordelen sterk zijn......
Echt wel. Niet altijd, maar echt wel vaak.
Volgens mij is dat gewoon de aantrekkingskracht tussen + en -.

OT: liever dat kinderen terecht komen bij een liefdevol homostel, dan terecht komen in één of ander tokkiegezin waar vader een halve psychopaat is en moeder een hysterische borderliner.
Eens kijken
pi_200790919
Waar gaat het heen met de wetenschap? Alles is mogelijk als er maar voor betaald wordt zeker :') Nog even en we belanden in Gattaca
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:15:55 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200792012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verkloot het evenwicht, kijk wat er gebeurt met je leefbare omgeving.
Dat kan gaan over klimaat / ecologische veranderingen tot allerlei mensen importeren die niet aansluiten op de normen en waarden waar je honderden jaren aan gewerkt hebt, als het ware.
Nogmaals, definieer onnatuurlijk. Er zijn maar heel weinig mensen die in de natuur beter af waren geweest dus dat als heilig zien vind ik nogal onzinnig.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200792197
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:45 schreef Seven. het volgende:
Ik ontken niet dat het afwijkend is, ik ageer tegen het waardeoordeel dat jij en andere buitenstaanders daarover vellen.
Ik heb in geen enkele post in dit topic gezegd wat ik ervan vind, dus ik heb er hier geen waardeoordeel over gegeven.

Heb ik laatst in een ander topic overigens wel gedaan en die post werd vervolgens verwijderd. Ik vind er namelijk wel iets van inderdaad, als je als man/man of vrouw/vrouw koppel er bewust voor kiest om een kindje op de wereld te (laten) zetten om die vervolgens in een niet natuurlijk situatie te laten opgroeien.

Maar goed, ik ben zoals je zegt een buitenstaander en mijn mening hierover is totaal niet relevant. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben? Ik snap ook wel dat het niet wenselijk is als ik mijn mening hierover één op één ventileer bij dergelijke koppels of het richting een kind ga benoemen (als je dat doet spoor je sowieso niet), maar ik hoef op een forum toch niet te doen alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is als ik daar anders over denk?
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:29:48 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200792478
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onze zoon heeft maar 1 echte vader en dat is mijn man. En als hij zelf aangeeft dat te willen, dan kan hij ook contact opnemen met de donor. Maar wat we niet gaan doen, is hem van jongs af aan bekrompen denkbeelden aanpraten dat zijn 'echte vader' niet in beeld is. Want daar krijg je verknipte kinderen van.

Zou wat zijn als je erachter komt dat jouw moeder zich heeft laten bezwangeren door de buurman. Dan is je vader niet ineens je 'verzorger' of zo. Als zijn kind blijf je hem gewoon als je vader zien.

En je kunt wel praten in holle termen als 'respect voor jouw visie' maar jouw post heeft helemaal niets te maken met respect. Wij donorouders en ons donorkind zitten niet te wachten op jouw waardeoordeel. Je hebt namelijk geen idee waar je het over hebt.
Wat hij zegt is dat jullie kind de genetische eigenschappen van zijn biologische vader heeft, niet die van je man. Meer niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:31:25 #67
pi_200792523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je andere mensen moet gaan quoten om mij of andere pogen de mond te snoeren, moet je vooral zo doorgaan.

Nee natuurlijk, jij zal de expert zijn die Darwin wel even op zijn plek zet :') Gast, de natuur is niet een sprookjespark waarin alle wezens in vreedzame harmonie met elkaar samenleven met een nadruk op traditionele normen en waarden. De natuur is dit:

Dat is niet leuk. Je zou je voorouders dankbaar moeten zijn dat zij dat wel door hadden waardoor jij nu de kans hebt gekregen om zover van de natuur af te kunnen staan dat je het voor elkaar krijgt te denken dat het iets is waar men naar zou moeten streven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:32:28 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_200792543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

_O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:33:32 #69
pi_200792566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]

_O-.
Dat is bij nader inzien nog een betere reactie dan de mijne.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:49:47 #70
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200792933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Ranzig stuk vreten gespot.

Je bent zeker religieus?
Ja, die kerel is een islamitische gek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:56:58 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200793085
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ook slecht, sowieso meer dan twee kinderen vind ik een slecht idee zoals het nu is.
Oh, dat "natuurlijke evenwicht" mag weer wel ontwricht worden als het jou uitkomt?
Als we werkelijk een natuurlijk evenwicht hadden dan waren er sowieso weinig vrouwen met maar 2 kinderen, daar was dan waarschijnlijk iets mis mee.

Ergo: "Natuurlijk evenwicht" is een bagger-argument dat je alleen maar gebruikt als het je uitkomt om te sneren naar ouders die een andere gezinssamenstelling hebben dat vader-moeder, en naar ouders die zich helemaal niet nog een kind kunnen permitteren.

Lekker cherry picken met je "natuurlijk evenwicht" :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200793341
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat "natuurlijke evenwicht" mag weer wel ontwricht worden als het jou uitkomt?
Als we werkelijk een natuurlijk evenwicht hadden dan waren er sowieso weinig vrouwen met maar 2 kinderen, daar was dan waarschijnlijk iets mis mee.

Ergo: "Natuurlijk evenwicht" is een bagger-argument dat je alleen maar gebruikt als het je uitkomt om te sneren naar ouders die een andere gezinssamenstelling hebben dat vader-moeder, en naar ouders die zich helemaal niet nog een kind kunnen permitteren.

Lekker cherry picken met je "natuurlijk evenwicht" :W
Hoe zou ik, of wanneer zou ik, dat opeens wel okay vinden? Ik roep al jaren dat het aantal kinderen beperkt moet worden tot 1 of 2.

Anders zie ik graag een andere bewering van mij tegemoet. Hint : die is er niet.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:12:19 #73
pi_200793423
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hoe zou ik, of wanneer zou ik, dat opeens wel okay vinden? Ik roep al jaren dat het aantal kinderen beperkt moet worden tot 1 of 2.

Anders zie ik graag een andere bewering van mij tegemoet. Hint : die is er niet.
Omdat je loopt te strooien met het begrip "natuurlijk" alsof je enig idee hebt wat het inhoudt. Maar het enige wat je ermee doet is het als excuus gebruiken voor je eigen achterhaalde denkbeelden. En wanneer het daarmee niet strookt is de natuur toch maar weer geen leidraad.
pi_200793456
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Omdat je loopt te strooien met het begrip "natuurlijk" alsof je enig idee hebt wat het inhoudt. Maar het enige wat je ermee doet is het als excuus gebruiken voor je eigen achterhaalde denkbeelden. En wanneer het daarmee niet strookt is de natuur toch maar weer geen leidraad.
Weinig achterhaald aan.
Maw dat is jouw mening net zo min als het mijn mening is qua hoe ik erover denk.

Het verschil is dat ik niemand de mond wil snoeren in tegenstelling tot de stalkers hier die alles wat ik vind 100x moeten quoten uit onmacht of iets dergelijks.

Fijne dag nog verder.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:14:20 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200793458
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het beperken van het aantal kinderen tot 1 of 2 is per definitie geen "natuurlijk evenwicht", dus begin ook niet over "natuurlijk evenwicht" als het om ouders gaat die geen standaard gezinssamenstelling hebben.

Je wilt helemaal geen "natuurlijk evenwicht" je wilt kunnen bepalen dat sommige mensen geen kinderen (meer) mogen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')