abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200789225
quote:
81s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nou inderdaad, en nu hebben "ze" het gewoon voor elkaar om op deze wijze een kind liefdevol op te voeden. Zijn wij daar toch even in getrapt. Toch nog de maatschappij ontwricht.
Als je het natuurlijke evenwicht gaat ontwrichten, betaal je daar vanzelf inderdaad de prijs voor.

En liefdevol, dat weet je natuurlijk niet.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:37:32 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200789229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat dit juridisch juist het meest complex is met de draagmoeder, want ondanks het feit dat ze niet de biologische moeder is, is het kind wel uit haar geboren en daardoor dus de wettelijke moeder.
Draagmoederschap is heel vervelend in NL want om afstand te doen van je kind moet je eigenlijk verklaren niet geschikt te zijn om het kind op te voeden.... en dat is dan weer lastig als je meer kinderen hebt.

Ik denk dat de draagmoeder de enige is die op het moment van de geboorte de juridische ouder was, hoewel de vader het kind natuurlijk wel voor de geboorte erkend kan hebben, maar ook dat kan niet als de draagmoeder gehuwd is, want dan is haar man ook automatisch de juridische ouder van het kind.

Het is in NL een behoorlijk mijnenveld met dat soort dingen.
Ja, best gek dat dat wettelijk niet goed gekaderd is.

Ik zou het trouwens niet kunnen, een kindje voldragen en vervolgens aan de biologische ouder(s) meegeven. Tijdens de zwangerschap ben je echt wel moeder, zelfs al is het kindje biologisch gezien niet van jou.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:40:33 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200789299
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je het natuurlijke evenwicht gaat ontwrichten, betaal je daar vanzelf inderdaad de prijs voor.

Je mag er vanuit gaan dat homo's en lesbiennes die kinderen krijgen, in ieder geval zeer bewuste keuzes maken aangaande het aangaan van ouderschap. Net als stellen die niet vanzelf zwanger raken.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:41:40 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200789312
Een en ander is qua wetgeving wel verbeterd in 2019:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)chap-regenboogouders
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:43:56 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_200789336
Koekoek, jaren 50 belde, ze was wat mensen kwijt en zitten in dit topic.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:44:43 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200789344
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, best gek dat dat wettelijk niet goed gekaderd is.

Ik zou het trouwens niet kunnen, een kindje voldragen en vervolgens aan de biologische ouder(s) meegeven. Tijdens de zwangerschap ben je echt wel moeder, zelfs al is het kindje biologisch gezien niet van jou.
Nee, ik zou er ook heel veel moeite mee hebben, zelfs in de wetenschap dat het niet mijn eitje zou zijn.
Een zwangerschap is zo'n hormoonfiësta dat je met alle vezels in je lijf aan die baby vastklampt, daar kun je niet eens wat aan doen, hoe goed de intentie ook is.

Neemt niet weg dat ik het knap vind dat er vrouwen zijn die het wel kunnen, ik weet alleen dat ik er niet geschikt voor zou zijn.
Even los van het feit dat ik mijn gezin ook geen 9 maanden hormonster zou willen aan doen voor een baby die vervolgens niet bij ons gezin hoort :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:46:36 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200789370
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je mag er vanuit gaan dat homo's en lesbiennes die kinderen krijgen, in ieder geval zeer bewuste keuzes maken aangaande het aangaan van ouderschap. Net als stellen die niet vanzelf zwanger raken.
Ik denk dat het idd veel bewuster ouderschap is, en maak me eerder zorgen over kinderen in een huishouden waar ze kind nummer 4 krijgen omdat er geen geld voor anticonceptie is.
En ja, dat gebeurt echt, ook in NL.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:48:49 #33
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200789406
quote:

[..]

Nou het is bepaald geen oepsbaby natuurlijk. Geeft wel aan dat het in elk geval goed overwogen en gewenst is en dan ben je al een eind.

En natuurlijk evenwicht :') Definieer natuurlijk en vertel me eens waarom dat het hoogst haalbare is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:48:53 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200789407
Moeten zij weten , maar alsnog gefelicteerd
Ik ben inmiddels overleden
pi_200789416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:43 schreef speknek het volgende:
Koekoek, jaren 50 belde, ze was wat mensen kwijt en zitten in dit topic.
Koekoek, miljoenen jaren aan biologisch leven stelt bepaalde mensen volledig in het gelijk.

Andere meningen brrr, mag niet.
pi_200789433
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nou het is bepaald geen oepsbaby natuurlijk. Geeft wel aan dat het in elk geval goed overwogen en gewenst is en dan ben je al een eind.

En natuurlijk evenwicht :') Definieer natuurlijk en vertel me eens waarom dat het hoogst haalbare is.
Verkloot het evenwicht, kijk wat er gebeurt met je leefbare omgeving.
Dat kan gaan over klimaat / ecologische veranderingen tot allerlei mensen importeren die niet aansluiten op de normen en waarden waar je honderden jaren aan gewerkt hebt, als het ware.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:53:30 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200789495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat kan gaan over klimaat / ecologische veranderingen tot allerlei mensen importeren die niet aansluiten op de normen en waarden waar je honderden jaren aan gewerkt hebt, als het ware.
Nee, van die figuren die hun kinderen amper te eten kunnen geven, geen geld voor anticonceptie hebben en dus toch nog weer een kind krijgen (en dat 2 keer om dezelfde reden), dat is lekker voor het "evenwicht".
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:53:31 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_200789496
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Koekoek, miljoenen jaren aan biologisch leven stelt bepaalde mensen volledig in het gelijk.

Andere meningen brrr, mag niet.
Okay dominee, ik dacht dat 1950 belde, maar het bleek de jaren 1850 te zijn.

Wat is een appeal to nature fallacy.

What a book a Devil's Chaplain might write on the clumsy, wasteful, blundering low and horridly cruel works of nature. -- Charles Darwin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200789583
Van hieruit mijn hartelijke felicitaties aan Roy en Corné en de kleine spruit.
pi_200789649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:
Een kind heeft een vader en moeder nodig, masculiene en feminiene energie. Het verschil met hetero-koppels waarbij het 'misgaat' is dat je in dit geval bij voorbaat al besluit dat het kind twee vaders zal hebben.

Alle onderzoeken die aangeven dat kinderen gelukkiger zijn als ze twee vaders hebben, zijn uitgevoerd door homo-onderzoekers die met een andere man een kind opvoeden. Diederik Stapel-onderzoeken met een hoog propaganda-gehalte.
Ranzig stuk vreten gespot.

Je bent zeker religieus?
"Pools are perfect for holding water"
pi_200789660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die kinderen hebben geen twee vaders maar twee verzorgers.

En als één van die twee homo's voor het sperma heeft gezorgd (wat irrelevant zou zijn!) dan heeft het kind een vader en een verzorger.

Ik sluit overigens niet uit dat ook een homo voor "feminiene energie" kan zorgen, als het zo'n verwijfd type is.
En nummer 2.

Het zijn ook altijd dezelfde. Bij elk onderwerp.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200789691
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onze zoon heeft maar 1 echte vader en dat is mijn man. En als hij zelf aangeeft dat te willen, dan kan hij ook contact opnemen met de donor. Maar wat we niet gaan doen, is hem van jongs af aan bekrompen denkbeelden aanpraten dat zijn 'echte vader' niet in beeld is. Want daar krijg je verknipte kinderen van.

Zou wat zijn als je erachter komt dat jouw moeder zich heeft laten bezwangeren door de buurman. Dan is je vader niet ineens je 'verzorger' of zo. Als zijn kind blijf je hem gewoon als je vader zien.

En je kunt wel praten in holle termen als 'respect voor jouw visie' maar jouw post heeft helemaal niets te maken met respect. Wij donorouders en ons donorkind zitten niet te wachten op jouw waardeoordeel. Je hebt namelijk geen idee waar je het over hebt.
Ik heb het volste recht om hier mijn mening te geven, net als jij.

Wij zijn het volgens mij ook niet oneens over de feiten. Alleen gebruik jij een ander woordenboek.

Het woord "vader" heeft een geschiedenis van vele duizenden jaren. Het is niet alleen een biologisch begrip, maar ook een algemeen geaccepteerde term in alle talen en in alle culturen.

Het is waar dat het woord "vader" vaak in overdrachtelijke betekenis wordt gebruikt, zoals jij ook doet.

Het is theoretisch mogelijk dat mijn moeder zich door de buurvrouw heeft laten bezwangeren, negen maanden voor mijn geboorte. Dat zou dan echter niet verklaren waarom ik een diepe verwantschap voel, niet alleen met mijn vader, maar ook mijn grootouders en zelfs overgrootouders in die tak. Ik ben niet zomaar geboren uit een willekeurige zaadcel en willekeurige eicel. Integendeel, ik ben een schakel in een lange keten van verwanten die vele eeuwen teruggaat en, naar ik hoop, ook nog vele eeuwen in de toekomst zal voortduren. Dat is een aspect dat jij blijkbaar negeert of gewoon niet belangrijk vindt.
pi_200789772
quote:

[..]

Deze kunstmatige bevruchting is dan wel weer beter dan adoptie door twee homo's.
pi_200789796
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Homo's willen graag op hetero's lijken. Daarom willen ze trouwen. En nu ook kinderen krijgen. En straks ook scheiden.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:13:32 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200789878
Na eerder het negatieve nieuws over Bryan Roy gelukkig ook positief nieuws voor deze andere Roy.

Veel geluk samen!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:14:39 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200789906
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik heb het volste recht om hier mijn mening te geven, net als jij.

Wij zijn het volgens mij ook niet oneens over de feiten. Alleen gebruik jij een ander woordenboek.

Het woord "vader" heeft een geschiedenis van vele duizenden jaren. Het is niet alleen een biologisch begrip, maar ook een algemeen geaccepteerde term in alle talen en in alle culturen.

Het is waar dat het woord "vader" vaak in overdrachtelijke betekenis wordt gebruikt, zoals jij ook doet.

Het is theoretisch mogelijk dat mijn moeder zich door de buurvrouw heeft laten bezwangeren, negen maanden voor mijn geboorte. Dat zou dan echter niet verklaren waarom ik een diepe verwantschap voel, niet alleen met mijn vader, maar ook mijn grootouders en zelfs overgrootouders in die tak. Ik ben niet zomaar geboren uit een willekeurige zaadcel en willekeurige eicel. Integendeel, ik ben een schakel in een lange keten van verwanten die vele eeuwen teruggaat en, naar ik hoop, ook nog vele eeuwen in de toekomst zal voortduren. Dat is een aspect dat jij blijkbaar negeert of gewoon niet belangrijk vindt.
Volgens jouw eigen stelregel, zou je in het scenario waarin de buurman je biologische vader zou zijn, dus ineens een diepe band voelen met hem en heel zijn familie. Zelfs al ken je hem alleen van een beleefd praatje op straat.

Die verbondenheid met je vader komt door opvoeding, niet door genen. Onze zoon voelt zich absoluut meer verbonden met mijn schoonouders dan mijn eigen ouders ^O^ . En dat komt omdat mijn schoonouders vaker oppassen, ze komen vaker langs, wij gaan vaker daar naartoe.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:17:06 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200789961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Homo's willen graag op hetero's lijken. Daarom willen ze trouwen. En nu ook kinderen krijgen. En straks ook scheiden.
Homo's willen helemaal niet op hetero's lijken. Ze willen alleen dezelfde rechten en kansen als hetero's.
Resistance is futile.
pi_200790007
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 01:45 schreef Seven. het volgende:
Je spreekt in termen als echte moeder en dan schrijf je ook nog moeder tussen aanhalingstekens. Dát is wat het kortzichtig maakt. Want écht ouderschap heeft helemaal niets te maken met biologisch ouderschap. Het gaat om de rol die je oppakt, en de liefde die je daarin stopt.

En zo ook bij deze twee vaders. Het maakt werkelijk geen fluit uit wie de biologische vader is, want Kaj zal twee echte vaders hebben die van hem houden. En zo ook voor kinderen die opgroeien met twee moeders. Allebei echte moeders, alleen één is dan ook nog je biologische moeder. Dat maakt de ene moeder niet echter dan de ander.
Dat ben ik wel met je eens, maar er is en blijft en verschil tussen de moeder/vader zijn (biologisch) en de moeder/vader zijn (als in de ouderrol). Iemand op de wereld zetten is natuurlijk iets heel anders dan iemand liefde geven en opvoeden. Dat laatste is vele malen belangrijker.

Maar we hoeven toch niet te ontkennen dat een kind met twee vaders of twee moeders een keer tot het besef komt dat zijn/haar situatie anders is dan gebruikelijk?

quote:
2s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 01:45 schreef Seven. het volgende:
Zolang buitenstaanders die er niets mee te maken hebben, er hun oordeel over vellen in termen als je echte vader of moeder, dan kun je daar als kind een tik van meekrijgen.
Richting een kind moet je dat soort termen uiteraard nooit gebruiken, dat lijkt me helder.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:25:43 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200790122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou en, die primitieve normen en waarden hanteer jij ook. Met je 'natuurlijk evenwicht'. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:28:43 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200790175
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay dominee, ik dacht dat 1950 belde, maar het bleek de jaren 1850 te zijn.

Wat is een appeal to nature fallacy.

What a book a Devil's Chaplain might write on the clumsy, wasteful, blundering low and horridly cruel works of nature. -- Charles Darwin.
Vertel ze maar niet dat er al onderzoek gedaan wordt met DNA van 3 of meer ouders, ipv 2, En artificiële baarmoeders. :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')