Slipstream bij het zwemmen geeft echt een gigantisch niet te onderschatten voordeelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:27 schreef Faraday01 het volgende:
@:nattekat , dacht dat Maarten van der Weijden dat vertelde.
met handbal is dat eigenlijk precies hetzelfde. Daar zie je ook pas in de slomo dat ze de grond in de circel al vaak aanraken voordat ze daadwerkelijk gegooid hebbenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Klopt maar geeft aan dat er een behoorlijke portie interpretatie en ook willekeur in zit.
Dan komt niemand aanquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Zijn er inmiddels al hulpmiddelen om valsspelen te detecteren?
Met sensoren e.d. moet dat geen probleem zijn.
Onzin, maar dat weet je inmiddels welquote:
Als ze echt sensoren gaan gebruiken die alle atleten 50k lang stap voor stap monitoren ben ik er bang voor dat er geen 5 aankomen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onzin, maar dat weet je inmiddels wel
Maar je snapt dat de atleten dan gewoon hun techniek aan gaan passen zodat ze ook dan grotendeels binnen de regels lopen en het gros dus gewoon finisht? Natuurlijk overtreden ze die dan soms, zoals in elke sport wel gebeurt, en dan krijg je een straf.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als ze echt sensoren gaan gebruiken die alle atleten 50k lang stap voor stap monitoren ben ik er bang voor dat er geen 5 aankomen.
Met drie keer de benen los van de grond is iedereen inderdaad af.quote:
Voor zover dat lukt en dat vraag ik me af met zo'n hoog tempo. Het zou tenminste een goed experiment zijn en met sensoren in de schoenen lijkt dat goed meetbaar te maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar je snapt dat de atleten dan gewoon hun techniek aan gaan passen zodat ze ook dan grotendeels binnen de regels lopen en het gros dus gewoon finisht? Natuurlijk overtreden ze die dan soms, zoals in elke sport wel gebeurt, en dan krijg je een straf.
Een VAR inschakelen en bij elke overtreding het spel minuten stilleggenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Zijn er inmiddels al hulpmiddelen om valsspelen te detecteren?
Met sensoren e.d. moet dat geen probleem zijn.
Zijn ze zondag nog bezigquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:36 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Een VAR inschakelen en bij elke overtreding het spel minuten stilleggen
Ik vraag me dan af of er mensen zijn die hele stukken hardlopen tussen Parijs en Colmar. Een beetje als etappes met de trein afleggen in de Tour. Dat moet toch bijna wel, als hier de verleiding er al is om rood te pakken?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wtf jezus wat een gekken
Nou ja, dan gaan ze iets minder hard, maar dat komt vanzelf goed danquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor zover dat lukt en dat vraag ik me af met zo'n hoog tempo. Het zou tenminste een goed experiment zijn en met sensoren in de schoenen lijkt dat goed meetbaar te maken.
Maar dat is vooral omdat in water de weerstand veel hoger is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo snel zeggen als je zelfs bij het open water zwemmen een voordeel hebt door te 'slipstreamen'
Dat begrijp ik, was meer een ludiek voorbeeld. Als je met hardlopen voordeel hebt, zal dat er hier ook zijn. Wel minder groot natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar dat is vooral omdat in water de weerstand veel hoger is.
Mijn ogen beginnen zwaar te worden, wat te doenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:44 schreef superniger het volgende:
Ik trek hiervoor speciaal een zak Japanse mix open.
Hydrateren! @Dagoduckquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mijn ogen beginnen zwaar te worden, wat te doen
Het leeft hier totaal niet heb ik het idee: ik heb wel kennissen en familie die (halve) marathons hebben gelopen maar ik ken helemaal niemand die ooit aan snelwandelen heeft gedaan of doet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:41 schreef Remco het volgende:
Heeft hier ooit een Nederlander aan meegedaan? Zie dat ene Paul Jansen Nederlands kampioen is in 4:45. Dan kom je niet echt in de buurt van dit niveau.
Gewoon lekker gaan slapenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je staat ook voor lul als je zo door de wijk loopt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:45 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[..]
Het leeft hier totaal niet heb ik het idee: ik heb wel kennissen en familie die (halve) marathons hebben gelopen maar ik ken helemaal niemand die ooit aan snelwandelen heeft gedaan of doet.
Goed planquote:
T is ook een vrij vreemde sport. Eigenlijk loop je alleen zo als je anders denkt de wc net niet op tijd te kunnen halenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:45 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[..]
Het leeft hier totaal niet heb ik het idee: ik heb wel kennissen en familie die (halve) marathons hebben gelopen maar ik ken helemaal niemand die ooit aan snelwandelen heeft gedaan of doet.
Sjaak Afhaakquote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed plan
Het spijt me zeer, maar dit tijdstip valt niks tegen te doen.
Diniz herkent dit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:47 schreef noodgang het volgende:
[..]
T is ook een vrij vreemde sport. Eigenlijk loop je alleen zo als je anders denkt de wc net niet op tijd te kunnen halen
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
NOS geeft geen fuck om alles waar Nederlanders niet aan mee doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
De komende nacht gaat de NOS later beginnen met de uitzending van de Olympische Spelen op NPO 1, NOS.nl en de NOS-app dan normaal.
NOS geeft GEEN FUCK om kanovaren of bronzen wedstrijden.
Disqualificata!quote:
Iets waar de atleten ook voorstander van zijn, voor zover ik weet. Mooi dusquote:
Wel vreemd dat daar een speciale vloer voor nodig schijnt te zijn. Met alleen sensoren in de schoenen kun je perfect de druk meten.quote:
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:04 schreef 3rr0r het volgende:
Krijgen ze bij de ‘eindsprint’ niet (nog meer dan ze al doen) de neiging te rennen? Krijg je pas na een half uur de uitslag want men moet checken wie er een stoute jongen is geweest.
Was getekend, Evan Dunfee.quote:Het is vergelijkbaar met aan een hordenloper vragen of hij de neiging heeft om niet gewoon langs de horden heen te lopen. Ik doe nu al veertien jaar aan snelwandelen en de motoriek zit er flink ingesleten. Voor jongere atleten is het misschien makkelijker om van wandelen over te gaan in rennen, maar de beweging van het snelwandelen zit er zo diep in bij mij dat het gewoon automatisch gaat.
Haha. Maar ik heb nog nooit een hordeloper zien cheaten door erlangs te lopen want dat kan niet eens en/of het kost juist meer tijd/snelheid dan over de horde. Terwijl snelwandelaars regelmatig cheaten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[..]
Was getekend, Evan Dunfee.
Wereldkampioen snelwandelen beantwoordt jullie vragen
Met name op de 400m horden zie je ook wel eens een DQ'tje omdat iemand naast zijn/haar horden kwam.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Haha. Maar ik heb nog nooit een hordeloper zien cheaten door erlangs te lopen want dat kan niet eens en/of het kost juist meer tijd/snelheid dan over de horde. Terwijl snelwandelaars regelmatig cheaten.
16:38 achterstand na 20 kmquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:20 schreef heywoodu het volgende:
De Ecuadoriaan op koers voor een tijd van ver boven de vijf uur
Hij gaat richting de half uur per vijf kilometerquote:
Wel in poepen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:25 schreef zolderraam het volgende:
Diniz is niet zo goed in drinken pakken
Die was er juist wel goed in. Even snel de Dixie in en alsnog wereldkampioen wordenquote:
Krijgt de prijs voor de strijdlustquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:31 schreef heywoodu het volgende:
Villanueva weer gelapt, maar hij stapt dapper door
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:44 schreef heywoodu het volgende:
Diniz weer een tijdje langs de kant gestaan. Gewoon, niks te doen.
Gelukkig maar van nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:43 schreef TLC het volgende:
Doen er Nederlandersmee ? en zo nee waarom niet
Dit begint vrij serieus te worden jaquote:
half 3 ... ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 01:48 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Marathonafstand nu... en dan moet je nog 8 km in die hitte
World Athletics feed zegt derde, wat is de waarheid?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 02:03 schreef heywoodu het volgende:
Dit is Tomala's tweede 50km ooit nog maar, nadat hij eerder dit jaar debuteerde.
Jeetje!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 02:05 schreef SamCooke het volgende:
De regie heeft intussen instructies gekregen om bij de slow motions niet de voeten geheel in beeld te brengen.
De laatste Olympische atleet ooit?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 02:26 schreef heywoodu het volgende:
Villanueva kwam net door op 40km op de achtergrond. Half uur gedaan over die 5km, die is nog wel even bezig.
Wordt vervangen door de 35 km toch? Wel een stukkie minder pittig jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 02:20 schreef heywoodu het volgende:
Vaarwel 50 kilometer, je was 90 jaar lang de ultieme uithoudingstest![]()
35km gemengde estafette ja.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 03:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wordt vervangen door de 35 km toch? Wel een stukkie minder pittig ja
Oh dat is wel heel matig, een snelwandelestafette is best leuk maar niet als vervanging van het langeafstandsnummer.quote:
Buiten dat snelwandelen echt een uithoudingsonderdeel pur sang is, er zit gewoon veel meer een grens aan de maximale snelheid en de limiterende factor is veel meer het uithoudingsvermogen. Kortere onderdelen in het snelwandelen zijn alleen maar matig.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 03:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel matig, een snelwandelestafette is best leuk maar niet als vervanging van het langeafstandsnummer.
Oh het is ook nog eens 2 mannen 2 vrouwen dan? Als het 1 man 1 vrouw zou zijn was het wel prima.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 03:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat snelwandelen echt een uithoudingsonderdeel pur sang is, er zit gewoon veel meer een grens aan de maximale snelheid en de limiterende factor is veel meer het uithoudingsvermogen. Kortere onderdelen in het snelwandelen zijn alleen maar matig.
Typisch weggegeven weer, symbool voor deze spelen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 02:22 schreef zorro28 het volgende:
Mooie diploma voor Spanje @:Mexicanobakker
Volgens Woody omdat het de langste en zwaarste discipline is van het atletiektoernooi. Net zoals dat sommige mensen de marathon het koningsnummer vinden omdat het de langste hardloopafstand is. Of mensen die de tienkamp het koningsnummer is omdat het waarschijnlijk de zwaarste belasting heeft op het lichaam en een immense veelzijdigheid vraagt.quote:
Snelwandelen is echt het debiele neefje van de atletiekwereld. Buiten de atleten en hun familie mist niemand dat.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:07 schreef heywoodu het volgende:
Dunfee heeft omtrent het schandalige verwijderen van de 50km nog even uitgehaald naar het IOC tijdens de persconferentie, blijkbaar. Het IOC-excuus dat ze naar meer 'jeugdige' onderdelen op zoek zijn noemde hij bullshit. "Het IOC wil het weg hebben, omdat het een gratis evenement is waar ze geen geld mee kunnen verdienen en waar geen grote infrastructuur voor nodig is om door vriendjes van IOC-leden te laten bouwen."
Nou, ok!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Snelwandelen is echt het debiele neefje van de atletiekwereld. Buiten de atleten en hun familie mist niemand dat.
Genoten vannacht?quote:
Eindeloos suf event. Zeker de lange afstanden, liever dat ze een goede obstacle trailrun toevoegen als ultiem uithoudingsevent. Factor kracht erbij, dat is tenminste van deze tijd (en past ook beter in de traditie van de oude Spelen).quote:
Zeker genoten! Maar wel met een zure smaak erbij, wetende dat dit de allerlaatste was. Helaas leek dit de eerste 50km in hele lange tijd te worden zonder echte spanning voor de medailles, maar daar kwam in de laatste meters nog verandering inquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Genoten vannacht?
Verrassende winnaar zo te lezen, Pooltjes kunnen zo'n beetje de meeste titels pakken in de atletiek.
Problemen met Vetter?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 04:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Thiam zinspeelt in haar interview toch wel op het hebben van vergelijkbare problemen met Vetter.
als Vetter*quote:
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Heeft toch ook veel druk vanuit Belgiė en dat ze de beste van iedereen is. Het zou mij niets verbazen als ze zich nu puur op hoogspringen gaat richten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 04:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Thiam zinspeelt in haar interview toch wel op het hebben van vergelijkbare problemen met Vetter.
Als Thiam weggaat is er wel echt de komst van wat nieuw talent nodig. Dan is het wel mooi dat Oosterwegel en Vidts er zijn om KJT aan te vallen eventueel, of toch in ieder geval onder druk te zetten, want Vetter zie ik ook niet lang meer doorgaan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Heeft toch ook veel druk vanuit Belgiė en dat ze de beste van iedereen is. Het zou mij niets verbazen als ze zich nu puur op hoogspringen gaat richten.
Nee denk ook niet dat Vetter nog lang doorgaat. Maar nieuw talent komt er altijd wel uit een paar landen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Thiam weggaat is er wel echt de komst van wat nieuw talent nodig. Dan is het wel mooi dat Oosterwegel en Vidts er zijn om KJT aan te vallen eventueel, of toch in ieder geval onder druk te zetten, want Vetter zie ik ook niet lang meer doorgaan.
Dat goud hebben ze wel nodig om Murica af te houden op de SPIEGEL, al denk ik dat dat toch al een verloren zaak is na die medailles bij hetquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:30 schreef heywoodu het volgende:
En we zijn weer los
Met als grote vraag hoeveel medailles China gaat pakken. Een SWEEP kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en polshoog[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Vanwegequote:
Geen idee eigenlijk, lijkt er niet op dat ze een DQ'tje heeft, maar uitstapte?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege?
Kunnen ze tegenwoordig ook andere straffen krijgen dan meteen DQ?
Nou ja, bij rustig aan doen gaat Sena haar pakken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:54 schreef wimderon het volgende:
Arenas kan beter wat rustiger aan doen met 2 waarschuwingen en een gele kaart.
quote:
Kan nog best wel hoor. We hebben een vrij diepe selectie aan 400 meter lopers.quote:
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:11 schreef RipCity het volgende:
Zie geen tijdschema? Hoelaat komt hassan in finale vandaag?
Daarom is de 4x400 ook een floponderdeelquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:29 schreef 3rr0r het volgende:
Als je eenmaal een beetje achter ligt kom je steeds poppetjes tegen die je hinderen bij de wissel
Italisch?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:29 schreef heywoodu het volgende:
Botswaniaans record, Italisch record, Nederlandisch record
Klopt, toen waren vrienden van Eurosport wel live. Die hebben dat erg goed met elkaar afgestemd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar net niet tijdens de 1e race.
Area Record, maar in dit geval is dat Afrikaans jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:31 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[..]
Zelfs een Afrikaans record (denk dat AR dat betekent)
Was bij het baanwielrennen al.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:31 schreef Szura het volgende:
Ze moeten wel ff het geluid harder zetten
Ja. Area record. Dus een Europees record is ook een ARquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:31 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[..]
Zelfs een Afrikaans record (denk dat AR dat betekent)
Iedereen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:33 schreef Zorro het volgende:
Ik word een beetje moe van al die bijnamen van de Belgjes.
Maar in Belgiė is het heel populair.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:33 schreef Zorro het volgende:
Nu de Belgjes zelf nog.quote:
Stiekem word ik inmiddels meer moe van het gedoe over de Belgische namen.quote:
Maar er staan er maar tweequote:
Ik word een beetje moe van mensen die moe worden van de Belgische bijnamen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:33 schreef Zorro het volgende:
Gelukkig is het stiekem, dan merken we er niks van.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stiekem word ik inmiddels meer moe van het gedoe over de Belgische namen.
Zekerquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef Remco het volgende:
Is de huldiging van de meerkamp al geweest?
het team wat al die bijnamen verzint heet de Belgian Nicknamesquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:33 schreef Zorro het volgende:
Ik vermoed dat dat niet gaat blijven staan en de sympathieke Botswanen weer eens een groot probleem hebben in de 4x400 estafette.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Area Record, maar in dit geval is dat Afrikaans ja
Voet buiten de baan is meestal wel DSQ ja.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat niet gaat blijven staan en de sympathieke Botswanen weer eens een groot probleem hebben in de 4x400 estafette.
[ afbeelding ]
Ik ben gewoon moe, zware spelenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik word moe van mensen die steeds moe worden van mensen die moe worden van mensen die moe worden van de Belgische bijnamen
En dat is juist weer vermoeiend.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik word moe van mensen die steeds moe worden van mensen die moe worden van mensen die moe worden van de Belgische bijnamen
Wij zwaaien Botswana.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat niet gaat blijven staan en de sympathieke Botswanen weer eens een groot probleem hebben in de 4x400 estafette.
[ afbeelding ]
Botswanaflopquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We houden je achter de hand voor de estafette.quote:
Oepsie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dju tochquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De scheidsrechter had hem daar gezetquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |