SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Het houdt een keer op natuurlijk. Maar zolang we dagelijks nog duizenden besmettingen en tientallen ziekenhuisopnames hebben blijft waakzaamheid geboden, zeker met het oog op seizoenseffect.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:10 schreef galantis het volgende:
[..]
while(True):
decision='ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de: '+get_season()
En het beetje maatregelen dat we nu hebben is best te overzien.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 17:17:31 ]![]()
Waakzaamheid hoeft zich niet per se te vertalen in het aanhouden van maatregelen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het houdt een keer op natuurlijk. Maar zolang we dagelijks nog duizenden besmettingen en tientallen ziekenhuisopnames hebben blijft waakzaamheid geboden, zeker met het oog op seizoenseffect.Vind ik niet, maar dat is mijn mening.quote:En het beetje maatregelen dat we nu hebben is best te overzien.I'll give you something to do![]()
Tot 750 mensen per dag kan ook helemaal niet uit voor de meeste kleinere festivalletjes of evenementen. De kosten zij groter dan de opbrengsten.
Het mag maar weinig doen het.
Onder het mom van jullie mogen maar wij demotiveren meteen.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Hangt natuurlijk ook maar net van je persoonlijke situatie en/of voorkeuren af hoe veel je van de geldende maatregelen merkt hè.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het houdt een keer op natuurlijk. Maar zolang we dagelijks nog duizenden besmettingen en tientallen ziekenhuisopnames hebben blijft waakzaamheid geboden, zeker met het oog op seizoenseffect.
En het beetje maatregelen dat we nu hebben is best te overzien.![]()
Toch is de wanneer zoek. En das precies wat mij dwars zit aan de hele situatie nu. ‘Waakzaamheid’ is geen argument als je het niet concreet kan maken. En het liberale in mij komt wel naar boven als ik zeg dat je vrijheden nooit zonder goede reden moet opgeven. Al lijken ze onbelangrijk. Anders blijf je simpelweg bezig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het houd een keer op natuurlijk. Maar zolang we dagelijks nog duizenden besmettingen en tientallen ziekenhuisopnames hebben blijft waakzaamheid geboden, zeker met het oog op seizoenseffect.
En het beetje maatregelen dat we nu hebben is best te overzien.Makkelijk eerste![]()
Zelfs een beetje dorpsfeest heeft al meer bezoekers dan dat. Het overgrote deel van de evenementen kan niet anders dan afhaken, het is niet te doen. Maar het stond natuurlijk leuk om te zeggen dat alles onder voorwaarden door mocht gaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Tot 750 mensen per dag kan ook helemaal niet uit voor de meeste kleinere festivalletjes of evenementen. De kosten zij groter dan de opbrengsten.
Onder het mom van jullie mogen maar wij demotiveren meteen.I'll give you something to do![]()
Dit. Er is trouwens wel om een ondergrens gevraagd door de senaat, maar Hugo voert die motie gewoon niet uit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch is de wanneer zoek. En das precies wat mij dwars zit aan de hele situatie nu. ‘Waakzaamheid’ is geen argument als je het niet concreet kan maken. En het liberale in mij komt wel naar boven als ik zeg dat je vrijheden nooit zonder goede reden moet opgeven. Al lijken ze onbelangrijk. Anders blijf je simpelweg bezig.![]()
Of het gaat wel door maar dan krijg je van die geplaceerde events waarbij je officieel niet eens met mensen buiten je eigen huishouden aan een tafel magquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs een beetje dorpsfeest heeft al meer bezoekers dan dat. Het overgrote deel van de evenementen kan niet anders dan afhaken, het is niet te doen. Maar het stond natuurlijk leuk om te zeggen dat alles onder voorwaarden door mocht gaan.Juni 2020 belde.
![]()
Precies dat iddquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs een beetje dorpsfeest heeft al meer bezoekers dan dat. Het overgrote deel van de evenementen kan niet anders dan afhaken, het is niet te doen. Maar het stond natuurlijk leuk om te zeggen dat alles onder voorwaarden door mocht gaan.And everything under the sun is in tune
Vrijwel iedereen die ik spreek denkt er zo over hoor. Al dat testen en gezeik rondom vakanties is lastig, maar vrijwel alles kan weer.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook maar net van je persoonlijke situatie en/of voorkeuren af hoe veel je van de geldende maatregelen merkt hè.Het is toch gewoon concreet te maken? Duizenden besmettingen per dag i.c.m. delta variant waarbij we een paar weken geleden gezien hebben hoe snel besmettingen op kunnen lopen als we alle maatregelen los laten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
‘Waakzaamheid’ is geen argument als je het niet concreet kan maken![]()
Er staat altijd dat juridisch het hebben van maatregelen proportioneel moet zijn met de dreiging voor de algehele volksgezondheid. Met 200 man op de IC en geen enkele kans op overstroming meer en enkele duizenden besmettingen (en steeds minder mensen die ziek kunnen worden, en als ze het worden omdat ze vaccinatie weigeren, vind ik het niet proportioneel om een heel land daarvoor op te laten draaien), vind ik het steeds minder proportioneel om maatregelen te houden 'voor het geval dat'.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch is de wanneer zoek. En das precies wat mij dwars zit aan de hele situatie nu. ‘Waakzaamheid’ is geen argument als je het niet concreet kan maken. En het liberale in mij komt wel naar boven als ik zeg dat je vrijheden nooit zonder goede reden moet opgeven. Al lijken ze onbelangrijk. Anders blijf je simpelweg bezig.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Behalve als je studeert natuurlijk, dan kun je in veruit de meeste gevallen nog steeds geen onderwijs op locatie krijgen (of dat per september weer kan is nog hoogst onzeker). Of als je in de entertainmentsector werkzaam bent, daar ligt nu ook nog vrijwel alles op zijn gat. Of in de horeca waar de kortere openingstijden toch ook wel flink op je winstmarge inhakken. Of eigenlijk als je ondernemer bent in zo'n beetje elke sector dan ook, want opereren op anderhalve meter betekent dat je structureel met veel lagere bezetting moet werken dan je eigenlijk zou kunnen. Dat jij of je persoonlijke omgeving niet direct getroffen wordt betekent niet dat het niet bestaat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen die ik spreek denkt er zo over hoor. Al dat testen en gezeik rondom vakanties is lastig, maar vrijwel alles kan weer.![]()
Het meest concrete argument wat mij betreft is dat de ziekenhuizen een grote golf coronapatiënten er niet bij kunnen hebben. Er liggen nu 200 mensen op de IC, terwijl dat er vorig jaar een stuk of 30 waren. Ik vind het verstandig om dat aantal eerst wat te laten dalen, zodat er een buffer is in het geval het misgaat. Er zijn immers ook flinke achterstanden die nog weggewerkt moeten worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is toch gewoon concreet te maken? Duizenden besmettingen per dag i.c.m. delta variant waarbij we een paar weken geleden gezien hebben hoe snel besmettingen op kunnen lopen als we alle maatregelen los laten.![]()
Das al niet concreet (genoeg) meer, de vaccinatiegraad lag velen malen lager en de immuniteit onder jongeren ook. Even ter verduidelijking ik was tegen die volledige heropening, kwam net te vroeg. Ik was enkel voor het heropenen van openlucht festivals.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen die ik spreek denkt er zo over hoor. Al dat testen en gezeik rondom vakanties is lastig, maar vrijwel alles kan weer.
[..]
Het is toch gewoon concreet te maken? Duizenden besmettingen per dag i.c.m. delta variant waarbij we een paar weken geleden gezien hebben hoe snel besmettingen op kunnen lopen als we alle maatregelen los laten.
Nee, waakzaamheid moet je echt concretiseren. Wat is het eindpunt? Wanneer zijn maatregelen niet meer nodig?Makkelijk eerste![]()
Naast dat ik het funest vind, heeft wat mij betreft het halfbakken aanhouden van maatregelen onder dit mom ook weinig nut. Aan de ene kant ga je er namelijk nooit achter komen wanneer ze los kunnen. En aan de andere kant, wanneer de cijfers oplopen dan moet je eventueel toch weer extra maatregelen overwegen/treffen, dát lijkt mij waakzaamheid.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:27 schreef popje het volgende:
[..]
Er staat altijd dat juridisch het hebben van maatregelen proportioneel moet zijn met de dreiging voor de algehele volksgezondheid. Met 200 man op de IC en geen enkele kans op overstroming meer en enkele duizenden besmettingen (en steeds minder mensen die ziek kunnen worden, en als ze het worden omdat ze vaccinatie weigeren, vind ik het niet proportioneel om een heel land daarvoor op te laten draaien), vind ik het steeds minder proportioneel om maatregelen te houden 'voor het geval dat'.I'll give you something to do![]()
Die waren een aantal weken geleden vrijwel helemaal van de baan. En toen ging het gigantisch mis. Nogal logisch dan dat men nu geen datum gaat noemen waarop het dan, WEER, allemaal voorbij is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das al niet concreet (genoeg) meer, de vaccinatiegraad lag velen malen lager en de immuniteit onder jongeren ook. Even ter verduidelijking ik was tegen die volledige heropening, kwam net te vroeg. Ik was enkel voor het heropenen van openlucht festivals.
Nee, waakzaamheid moet je echt concretiseren. Wat is het eindpunt? Wanneer zijn maatregelen niet meer nodig?
Het eindpunt is Nederland groen qua corona cijfers en daar zijn we nog steeds niet. Nog niet eens in de buurt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 17:53:06 ]![]()
Ik verwacht trouwens wel dat ze bij de volgende persconferentie iets gaan zeggen over hoe ze de toekomst voor zich zien. Wat zouden ze anders te melden hebben?![]()
Volgens mij stond deze al een tijdje gepland, aanvankelijk om de nu door het kortgeding vervroegde aankondiging van maatregelen vanaf 14 augustus te doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:59 schreef Tijn het volgende:
Ik verwacht trouwens wel dat ze bij de volgende persconferentie iets gaan zeggen over hoe ze de toekomst voor zich zien. Wat zouden ze anders te melden hebben?I'll give you something to do![]()
Politici denken altijd in stemmen: "hoeveel stemmen kost of levert deze beslissing mij op?" Het liefst hadden zowel politici als het OMT evenementen en vakantiereizen compleet verboden, maar dat kost de dames en heren politici te veel stemmen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Onder het mom van jullie mogen maar wij demotiveren meteen.
Als compromis, waarmee zowel politici als OMT tevreden kunnen zijn, rollen er dan gedrochten als festivals met maximaal 750 bezoekers en test- en quarantaineverplichtingen voor vakantiegangers uit waardoor uiteindelijk zoveel barrières opgeworpen dat de gemiddelde burger denk "dan laat maar".“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat Hugo nieuwe schoenen heeft of zo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:59 schreef Tijn het volgende:
Ik verwacht trouwens wel dat ze bij de volgende persconferentie iets gaan zeggen over hoe ze de toekomst voor zich zien. Wat zouden ze anders te melden hebben?"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Als ze daar verder niks over willen zeggen, schrap die persco dan maar. Zonde van de tijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:59 schreef Tijn het volgende:
Ik verwacht trouwens wel dat ze bij de volgende persconferentie iets gaan zeggen over hoe ze de toekomst voor zich zien. Wat zouden ze anders te melden hebben?![]()
Schrap hem maar dan. Want dat doen ze al 1,5 jaar niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:59 schreef Tijn het volgende:
Ik verwacht trouwens wel dat ze bij de volgende persconferentie iets gaan zeggen over hoe ze de toekomst voor zich zien. Wat zouden ze anders te melden hebben?
Waan van de dag. Thats it.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Jawel, maar de coronawet loopt 1 september ook af, toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij stond deze al een tijdje gepland, aanvankelijk om de nu door het kortgeding vervroegde aankondiging van maatregelen vanaf 14 augustus te doen.![]()
Waarom zouden ze evenementen en vakantiereizen helemaal willen verbieden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politici denken altijd in stemmen: "hoeveel stemmen kost of levert deze beslissing mij op?" Het liefst hadden zowel politici als het OMT evenementen en vakantiereizen compleet verboden, maar dat kost de dames en heren politici te veel stemmen.
Als compromis, waarmee zowel politici als OMT tevreden kunnen zijn, rollen er dan gedrochten als festivals met maximaal 750 bezoekers en test- en quarantaineverplichtingen voor vakantiegangers uit waardoor uiteindelijk zoveel barrières opgeworpen dat de gemiddelde burger denk "dan laat maar".And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Sterker nog, de VVD is doorgaans de laatste partij die het bedrijfsleven plat wil leggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze evenementen en vakantiereizen helemaal willen verbieden?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Omdat besmettingen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze evenementen en vakantiereizen helemaal willen verbieden?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Juist ja, nooit bij stilgestaan. Dat zal er vast mee te maken hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jawel, maar de coronawet loopt 1 september ook af, toch?I'll give you something to do![]()
Ik geloof je meteen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politici denken altijd in stemmen: "hoeveel stemmen kost of levert deze beslissing mij op?" Het liefst hadden zowel politici als het OMT evenementen en vakantiereizen compleet verboden, maar dat kost de dames en heren politici te veel stemmen.
Als compromis, waarmee zowel politici als OMT tevreden kunnen zijn, rollen er dan gedrochten als festivals met maximaal 750 bezoekers en test- en quarantaineverplichtingen voor vakantiegangers uit waardoor uiteindelijk zoveel barrières opgeworpen dat de gemiddelde burger denk "dan laat maar".
Niemand zit daar dankzij mij gelukkig. Dat maakt dus mijn woedend terecht.
And everything under the sun is in tune
Maar ze hebben eind juni een enorme blunder begaan. Dat willen ze niet weer natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, de VVD is doorgaans de laatste partij die het bedrijfsleven plat wil leggen.And everything under the sun is in tune
Wel leuk dat vergelijken met vorig jaar. Positief voor over een half jaar in elk geval, weinig kans dat we er dan boven zitten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het meest concrete argument wat mij betreft is dat de ziekenhuizen een grote golf coronapatiënten er niet bij kunnen hebben. Er liggen nu 200 mensen op de IC, terwijl dat er vorig jaar een stuk of 30 waren. Ik vind het verstandig om dat aantal eerst wat te laten dalen, zodat er een buffer is in het geval het misgaat. Er zijn immers ook flinke achterstanden die nog weggewerkt moeten worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat Hugo nieuwe schoenen heeft of zo.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is ook het hele idee van het vaccineren: dat het aantal ziekenhuisopnames de komende golf een flink stuk lager gaat zijn. Daarom is vergelijken met vorig jaar imho een goede graadmeter. Zolang we eronder zitten, gaat het de goede kant op.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel leuk dat vergelijken met vorig jaar. Positief voor over een half jaar in elk geval, weinig kans dat we er dan boven zitten.![]()
Tja, nog steeds hetzelfde virus als een jaar geleden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee van het vaccineren: dat het aantal ziekenhuisopnames de komende golf een flink stuk lager gaat zijn. Daarom is vergelijken met vorig jaar imho een goede graadmeter. Zolang we eronder zitten, gaat het de goede kant op.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Over een (half) jaar, uitgewerkt met wat winter & missing out fear benadrukt, wordt dat vast anders. Zeker wanneer overheden die mensen anders gaat uitsluiten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het animo voor de 3e prik drastisch zal kelderen.
Sterk marketingconcept ook, dat elke uitbraak - die beslist komt - zal worden verweten omdat men geen vaccin (her)neemt. Desnoods simpel de schuld geven aan ongeïdentificeerde weigeraars of als dat niet lukt, de dieren in de slachthuizen.
Het tragikomsiche is dat de aanpak, mensen onbewust schuldig doet maken waarom zij niet zorg(d)en voor veiligheid, niet eens als zekerheid maar omdat iets doen immers 'helpt'. Ook al is dat voor 98% niet eens nodig.
Dit is o.a. ook de reden waarom kruisridders ten velde bezig zijn anderen te overtuigen van de gepropageerde heilzaamheid.
Best knap voor een methode die beloften wat anders deed voorstellen, met vaccinatie denk ik toch aan iets permanents; anders noem ik het een injectie zoals bij griep.
Verder dat vaccingebruik ondanks voorwaarden en proeffase, nauwelijks nog ter discussie staat.
Ongeacht resultaat; heeft de farmacie vanwege de nu ontstane legitimiteit voor DNA/RNA/GMO toepassing, een compleet nieuwe tak van sport heeft geëffend.
Het zal mij niet gaan verbazen dat we volgend jaar hier over elkaar heen vallen waarom iemand nog geen 3e of4e prik heeft genomen van de laatste moderniteit.
Ik hoop dat zsm het verstand zal indalen dat gebruik alleen nog is wanneer het (bvk medische gezien) zelf wenselijk is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hij loopt af op 1 september, maar ik denk niet dat hij dan eindigt. Als ze het gebruikelijke recept volgen, dan maken ze op de persconferentie bekend dat de wet verlengd wordt en mag de Tweede Kamer er daarna voor de vorm nog even over stemmen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jawel, maar de coronawet loopt 1 september ook af, toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe dan ook gaan ze dus iets over de toekomst zeggenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij loopt af op 1 september, maar ik denk niet dat hij dan eindigt. Als ze het gebruikelijke recept volgen, dan maken ze op de persconferentie bekend dat de wet verlengd wordt en mag de Tweede Kamer er daarna voor de vorm nog even over stemmen.![]()
![]()
Hope it with you. Maar aan de reacties op Nu.nl en Dumpert.nl te lezen vindt "regulier NL" het allemaal wel prima, die ongevaccineerden uitsluiten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over een (half) jaar, uitgewerkt met wat winter & missing out fear benadrukt, wordt dat vast anders. Zeker wanneer overheden die mensen anders gaat uitsluiten.
Sterk marketingconcept ook, dat elke uitbraak - die beslist komt - zal worden verweten omdat men geen vaccin (her)neemt. Desnoods simpel de schuld geven aan ongeïdentificeerde weigeraars of als dat niet lukt, de dieren in de slachthuizen.
Het tragikomsiche is dat de aanpak, mensen onbewust schuldig doet maken waarom zij niet zorg(d)en voor veiligheid, niet eens als zekerheid maar omdat iets doen immers 'helpt'. Ook al is dat voor 98% niet eens nodig.
Dit is o.a. ook de reden waarom kruisridders ten velde bezig zijn anderen te overtuigen van de gepropageerde heilzaamheid.
Best knap voor een methode die beloften wat anders deed voorstellen, met vaccinatie denk ik toch aan iets permanents; anders noem ik het een injectie zoals bij griep.
Verder dat vaccingebruik ondanks voorwaarden en proeffase, nauwelijks nog ter discussie staat.
Ongeacht resultaat; heeft de farmacie vanwege de nu ontstane legitimiteit voor DNA/RNA/GMO toepassing, een compleet nieuwe tak van sport heeft geëffend.
Het zal mij niet gaan verbazen dat we volgend jaar hier over elkaar heen vallen waarom iemand nog geen 3e of4e prik heeft genomen van de laatste moderniteit.
Ik hoop dat zsm het verstand zal indalen dat gebruik alleen nog is wanneer het (bvk medische gezien) zelf wenselijk is.
Die Willem Engel heeft met zijn radicale praatjes de haat goed aangewakkerd."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als je de comments bekijkt, roepen mensen dat er ook landen zijn met een lage vaccinatiegraad en laag dodental. Lijkt een beetje cherry-picked.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:36 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Maar vaccins werken niet hoor...Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Derde wereldlanden zeker? Zelfs in India gaan ze er toch wel vanuit dat het dodental velen malen hoger ligt dan officieel gerapporteerd werd.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:13 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Als je de comments bekijkt, roepen mensen dat er ook landen zijn met een lage vaccinatiegraad en laag dodental. Lijkt een beetje cherry-picked."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja India is een land waar de oversterfte fors boven de gerapporteerde sterfte ligt, naar schatting een factor 10. De hoeveelheid antilichamen staat ook niet in verhouding tot het vermeende aantal besmettingen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Derde wereldlanden zeker? Zelfs in India gaan ze er toch wel vanuit dat het dodental velen malen hoger ligt dan officieel gerapporteerd werd.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Bedenk wel dat er veel bot/troll-comments op dat soort sites staan. De buitenwereld lijkt vaak totaal niet op wat er op internet gezegd wordt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hope it with you. Maar aan de reacties op Nu.nl en Dumpert.nl te lezen vindt "regulier NL" het allemaal wel prima, die ongevaccineerden uitsluiten.
Die Willem Engel heeft met zijn radicale praatjes de haat goed aangewakkerd.
Hier zitten toch wel vaak de extreme angsthazen, anonieme trollen en bots die een agenda moeten ondersteunen.
In het echte leven is dat wat lastiger en hoor je toch vaak andere meningen.Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Correct. En dat land heeft echt een grote bevolking.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja India is een land waar de oversterfte fors boven de gerapporteerde sterfte ligt. De hoeveelheid antilichamen staat ook niet in verhouding tot het vermeende aantal besmettingen.
Thailand en Myanmar gaan er nu aan.
Weinig vaccinaties. Veel Delta.
Myanmar is de verwachting dat 50% van de bevolking een besmetting door gaat maken binnen nu en 2/3 weken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar die hebben waarschijnlijk ook lage besmettingsaantallen (of een jonge bevolking). Het gaat in principe om de verhouding natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:13 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Als je de comments bekijkt, roepen mensen dat er ook landen zijn met een lage vaccinatiegraad en laag dodental. Lijkt een beetje cherry-picked.I'll give you something to do![]()
Waarom gaat Myanmar zó idioot hard?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. En dat land heeft echt een grote bevolking.
Thailand en Myanmar gaan er nu aan.
Weinig vaccinaties. Veel Delta.
Myanmar is de verwachting dat 50% van de bevolking een besmetting door gaat maken binnen nu en 2/3 weken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dank!quote:
Kijk, op de jongere groepen na die de ziekenhuizen bevolken wegens Covid na zijn dit dus mensen die of niet gevaccineerd zijn, of waar een vaccinatie geen bescherming tegen ziekenhuisopname heeft geboden.
Vervelend voor het individu. Nette cijfers als je het iets meer hoog over bekijkt.
Zeker met de huidige vaccinatiegraad, nétjesen prima om meer open te mikken lijkt mij. Zonder het onzinnige TvT
Willem Engel speelt maar een kleine rol daarin. Na anderhalf jaar alles dicht zorgen de vaccinweigeraars ervoor dat we misschien wel nog een jaar in de ellende zitten. Daar hoef je geen geduld voor te verwachten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hope it with you. Maar aan de reacties op Nu.nl en Dumpert.nl te lezen vindt "regulier NL" het allemaal wel prima, die ongevaccineerden uitsluiten.
Die Willem Engel heeft met zijn radicale praatjes de haat goed aangewakkerd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Waarom zou er überhaupt nog een golf komen? Ons land is massaal gevaccineerd en voor eind augustus nog meer zelfs.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee van het vaccineren: dat het aantal ziekenhuisopnames de komende golf een flink stuk lager gaat zijn. Daarom is vergelijken met vorig jaar imho een goede graadmeter. Zolang we eronder zitten, gaat het de goede kant op.
Het hele punt van het vaccineren zou moeten zijn om eindelijk eens een streep te kunnen zetten door alle maatregelen, maar dat gebeurt maar niet.
Wanneer stopt dit eindeloze circus?٩๏̯͡๏)۶![]()
Inmiddels weer meer dan 60.000 Amerikanen in de ziekenhuizen, het hoogst in een half jaar..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
90% niet gevaccineerd.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels weer meer dan 60.000 Amerikanen in de ziekenhuizen, het hoogst in een half jaar..![]()
Militair regime (coupe geweest). 0 vaccinaties plus Delta.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom gaat Myanmar zó idioot hard?
Recept voor ellende."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Of er nog een golf kan komen hangt af van de mate waarin vaccinaties de transmissie remmen, als dat niet hoog genoeg is en er nog genoeg ongevaccineerde personen zijn kunnen er alsnog golven ontstaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Waarom zou er überhaupt nog een golf komen? Ons land is massaal gevaccineerd en voor eind augustus nog meer zelfs.
Het hele punt van het vaccineren zou moeten zijn om eindelijk eens een streep te kunnen zetten door alle maatregelen, maar dat gebeurt maar niet.
Wanneer stopt dit eindeloze circus?![]()
Ja ok, maar 50% van de bevolking in 2/3 weken is echt absurd snelle verspreiding. Dat klinkt alsof.je elkaar moedwillig massaal gaat opzoeken om het te krijgen ipv normaal menselijk contact ofzo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Militair regime (coupe geweest). 0 vaccinaties plus Delta.
Recept voor ellende.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zie 4000 besmettingen op 53 miljoen mensen, waar hebben we het over?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ok, maar 50% van de bevolking in 2/3 weken is echt absurd snelle verspreiding. Dat klinkt alsof.je elkaar moedwillig massaal gaat opzoeken om het te krijgen ipv normaal menselijk contact ofzo.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat dachten ze in Israel ook, en die gaan binnenkort weer in lockdown.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Waarom zou er überhaupt nog een golf komen? Ons land is massaal gevaccineerd en voor eind augustus nog meer zelfs.![]()
Maar hebben ze ook een nieuwe golf?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Israel ook, en die gaan binnenkort weer in lockdown.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Is dat niet gewoon zo'n "170.000 besmettingen per dag !!!!!11" vergezocht worst case scenario zoals hier ook wel eens rondgebazuind is?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ok, maar 50% van de bevolking in 2/3 weken is echt absurd snelle verspreiding. Dat klinkt alsof.je elkaar moedwillig massaal gaat opzoeken om het te krijgen ipv normaal menselijk contact ofzo.![]()
Als je niks/amper/slecht test is dat natuurlijk een makkiequote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie 4000 besmettingen op 53 miljoen mensen, waar hebben we het over?
Rond een coupe staat een testprogramma niet echt hoog op de agenda gok ik.
Maar goed, 27 miljoen besmettingen in 2/3 weken, het lijkt me nogal een operatie voor dat virusOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik weet de cijfers niet precies, maar ik las dat volgens de modellen die ze hanteren ze in september sowieso een lockdown moeten afroepen. Ik neem aan om de zorg te beschermen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hebben ze ook een nieuwe golf?![]()
Keb net een golf gekocht uit 2014!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hebben ze ook een nieuwe golf?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja. Dat heb je zo in derde wereldlanden, die idiote lage cijfers. De UN gaat zich er inmiddels mee bemoeien.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie 4000 besmettingen op 53 miljoen mensen, waar hebben we het over?https://twitter.com/UNGeneva/status/1423320392559702017?s=19quote:"As #Myanmar is facing growing humanitarian needs and the devastating impact of COVID-19, the UN is focusing its efforts to provide life-saving assistance. @antonioguterres reiterates his call to ensure full and unimpeded humanitarian access to those in need," - @UN_Spokesperson https://t.co/D0ZebdfmNh
En hier het artikel over de infectie rate.https://www.irrawaddy.com(...)tter_impression=truequote:Half of Myanmar’s Population Could Have COVID-19 in Two Weeks, UN Told
Britain’s UN ambassador warned on Thursday that half of Myanmar’s more than 54 million people could be infected with COVID-19 in the next two weeks. “The coup has resulted in a near total collapse of the healthcare system, and healthcare workers are being attacked and arrested,” Barbara Woodward told an informal Security Council discussion on Myanmar.
“The virus is spreading through the population, very fast indeed. By some estimates, in the next two weeks, half of the population of Myanmar could be infected with COVID,” she said.
Al zou het de helft zijn. Dan is het nog een grote humanitaire catastrofe. Zo erg voor de mensen daar.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is daar een "golf" dan? Zegmaar op hoeveel % van de piek zitten ze?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Israel ook, en die gaan binnenkort weer in lockdown."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hier stopte ik met lezen. Lekker doorgaan met fearporn verspreidenquote:Half of Myanmar’s Population Could Have COVID-19 in Two Weeks, UN Told![]()
![]()
Verschrikkelijk idd. Fuck science, fuck common knowledge, fuck yeah propaganda.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Lekker doorgaan met fearporn verspreiden"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zeker, vele vele doden zullen volgen..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Al zou het de helft zijn. Dan is het nog een grote humanitaire catastrofe. Zo erg voor de mensen daar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoezo is dit fearporn?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Lekker doorgaan met fearporn verspreiden
Zij hebben geen vaccins. Wij wel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Toen wij nog geen vaccins hadden werd er ook gedreigd met 150k besmettingen per dagquote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo is dit fearporn?
Zij hebben geen vaccins. Wij wel.![]()
Moest hier in Zweden wel lachen van de week
Elandsafari. In de wagons waarmee ze (buiten) reden moest er 1 meter tussen elk huishouden zitten.
De winkel erna propvol mensen, binnen![]()
Qua besmettingen begint het op een redelijke golf te lijken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is daar een "golf" dan? Zegmaar op hoeveel % van de piek zitten ze?
Qua opnames geen idee. Het verloop van ongeveer de belangrijkste indicator is gek genoeg knap lastig te vinden.I'll give you something to do![]()
Het huidige beleid is gebaseerd op 'wat als?' dus dat gaat nog wel 5 jaar duren.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wanneer stopt dit eindeloze circus?![]()
Dat zijn in dat soort landen lockdowns ook. In India konden ze ook geen lockdowns doen omdat dan 3 kwart van het land geen inkomen meer heeft om eten te kopen. Het is gewoon lastig in dat soort landen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Al zou het de helft zijn. Dan is het nog een grote humanitaire catastrofe. Zo erg voor de mensen daar.![]()
Je kunt onze overheid niet echt vergelijken met de militaire junta in zo'n derde wereldland. Dit is wat je krijgt als de hele zorg instort.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Toen wij nog geen vaccins hadden werd er ook gedreigd met 150k besmettingen per dag"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Had de Golf 8 uit 2020 gekocht...!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb net een golf gekocht uit 2014!Graag op #ANONIEM![]()
...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Qua besmettingen begint het op een redelijke golf te lijken.
Qua opnames geen idee. Het verloop van ongeveer de belangrijkste indicator is gek genoeg knap lastig te vinden.
Deze wereld, ik word gek."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Denk het kleine broertje golf 7?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:09 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Had de Golf 8 uit 2020 gekocht...!"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Volgens mij ontkent dat militaire regime ook gewoon alles. Er zijn daar (bij mijn weten) niet eens lockdowns, in Myanmar. Ze laten het gewoon uitrazen. Geen vaccins. Belabberde gezondheidszorg, wat nu instort. Zoek het maar uit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zijn in dat soort landen lockdowns ook. In India konden ze ook geen lockdowns doen omdat dan 3 kwart van het land geen inkomen meer heeft om eten te kopen. Het is gewoon lastig in dat soort landen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je kunt dat land ook niet vergelijken met Nederland. Een jonge, gezonde bevolking die voornamelijk buiten leeftquote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt onze overheid niet echt vergelijken met de militaire junta in zo'n derde wereldland. Dit is wat je krijgt als de hele zorg instort.
Je hebt daar geen obesitas en onderliggend lijden![]()
Zag in de supermarkt zojuist een vrouw die droeg haar mondkap een kwartslag gedraaidDus de ene lus om de nek en de andere lus als een soort bril vanaf de neus over de oren heen om het hoofd. Heerlijk.
I'll give you something to do![]()
Kijk als vaccins niet werken, ook goed, even goede vrienden, maar dan is de vaccinatieroute dus ook gewoon klaar, laten we svp gewoon weer normaal gaan doen en kwetsbaren die willen gericht beschermen. Kost minder.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Qua opnames geen idee. Het verloop van ongeveer de belangrijkste indicator is gek genoeg knap lastig te vinden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
In India schijnt het dodental een factor 10 (!) hoger te liggen dan ze melden. Het is echt dramatisch.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zijn in dat soort landen lockdowns ook. In India konden ze ook geen lockdowns doen omdat dan 3 kwart van het land geen inkomen meer heeft om eten te kopen. Het is gewoon lastig in dat soort landen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lockdown lijkt me ook niet te werken in landen waar men “op straat” leeft en werkt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent dat militaire regime ook gewoon alles. Er zijn daar (bij mijn weten) niet eens lockdowns, in Myanmar. Ze laten het gewoon uitrazen. Geen vaccins. Belabberde gezondheidszorg, wat nu instort. Zoek het maar uit.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Op ourworldindata.org staat het vrij goed. Dit is de ziekenhuisbezetting van Israel momenteel: ourworldindata.orgquote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Qua opnames geen idee. Het verloop van ongeveer de belangrijkste indicator is gek genoeg knap lastig te vinden.
Gaat ongeveer even hard omhoog als vorig jaar, zo lijkt het![]()
![]()
Noteren ze de doden niet?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
In India schijnt het dodental een factor 10 (!) hoger te liggen dan ze melden. Het is echt dramatisch."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zwaar onderrapportage.quote:
Ze gaan gewoon dood. Punt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb hier beeld bij en ik vind dit erg raar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:10 schreef galantis het volgende:
Zag in de supermarkt zojuist een vrouw die droeg haar mondkap een kwartslag gedraaidDus de ene lus om de nek en de andere lus als een soort bril vanaf de neus over de oren heen om het hoofd. Heerlijk.
Zonder wrijving geen glans![]()
Nog geen 25% van de piek.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op ourworldindata.org staat het vrij goed. Dit is de ziekenhuisbezetting van Israel momenteel: ourworldindata.org
Gaat ongeveer even hard omhoog als vorig jaar, zo lijkt het"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Iedereen gaat dood.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Zwaar onderrapportage.
Ze gaan gewoon dood. Punt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk dat ze in Myanmar wel andere prioriteiten hebben dan corona, zoals eten voor je gezin ofzo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je kunt dat land ook niet vergelijken met Nederland. Een jonge, gezonde bevolking die voornamelijk buiten leeft
Je hebt daar geen obesitas en onderliggend lijden
Stel dat de pandemie pak hem beet 20 jaar geleden was gekomen. Dan vraag ik me af of wij ook de weg van anderhalf jaar aan maatregelen en lockdowns hadden gekozen. Zonder fatsoenlijk internet waren thuisonderwijs en thuiswerk niet eens een optie, het welvaartsniveau zou een paar decennia teruggevallen zijn. Dat was net zo goed een ramp geworden.![]()
Ook zij zullen inmiddels kampen met achterstanden. Ik snap best dat ze aan de bel trekken als het dan zo hard omhoog schiet.quote:![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:10 schreef galantis het volgende:
![]()
![]()
Ah, de angst voor de verticale variant neemt toe.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:10 schreef galantis het volgende:
![]()
Meer middelen naar de zorg, ontlasten die hap, meer uren laten maken voor hen die willen, inhalen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook zij zullen inmiddels kampen met achterstanden. Ik snap best dat ze aan de bel trekken als het dan zo hard omhoog schiet.
25%........ Ik sta er uberhaupt van te kijken dat ze dat nog halen? Hoeveel mensen hadden nou antistoffen daar? Meer dan hier?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
In Israël zit je natuurlijk met een relatief grote groep orthodoxe joden die overal schijt aan hebben en zich niet laten vaccineren. Blijkt nu toch wel een ding te zijn. En dan zijn er nog een paar miljoen ongevaccineerde Palestijnen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op ourworldindata.org staat het vrij goed. Dit is de ziekenhuisbezetting van Israel momenteel: ourworldindata.org
[ afbeelding ]
Gaat ongeveer even hard omhoog als vorig jaar, zo lijkt het![]()
Onbegrijpelijk dat ze jou niet inhuren om het even op te komen knappen eigenlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meer middelen naar de zorg, ontlasten die hap, meer uren laten maken voor hen die willen, inhalen.![]()
Och je zou maar een onpopulair standpunt innemen dat er een beetje doorgewerkt moet worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze jou niet inhuren om het even op te komen knappen eigenlijk.
Gommers was bang dat mensen zich op de IC gingen vervelen, nou, doorwerken dan pik."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, ongelofelijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze jou niet inhuren om het even op te komen knappen eigenlijk.![]()
Leuk zo’n uit z’n verband getrokken quotequote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gommers was bang dat mensen zich op de IC gingen vervelen, nou, doorwerken dan pik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hmmm weet niet of dat klopt.. Begreep van mijn Indiaanse collega's dat het juist beter ging door vaccinatie en het beter houden aan de maatregelen/adviezen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
In India schijnt het dodental een factor 10 (!) hoger te liggen dan ze melden. Het is echt dramatisch.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Opschalen van de IC is in normale omstandigheden misschien niet heilig, bij zorgachterstanden is het natuurlijk wel handig om die zo snel mogelijk in te lopen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Leuk zo’n uit z’n verband getrokken quote"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
En weer een boel persoonlijke medical bankruptcies.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels weer meer dan 60.000 Amerikanen in de ziekenhuizen, het hoogst in een half jaar..![]()
8% is daar volledig gevaccineerd..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hmmm weet niet of dat klopt.. Begreep van mijn Indiaanse collega's dat het juist beter ging door vaccinatie en het beter houden aan de maatregelen/adviezen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die blijven op 60 procent hangen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Israël zit je natuurlijk met een relatief grote groep orthodoxe joden die overal schijt aan hebben en zich niet laten vaccineren. Blijkt nu toch wel een ding te zijn. En dan zijn er nog een paar miljoen ongevaccineerde Palestijnen.![]()
Het zijn behoorlijke dramatische situaties daarzo. Maar het nadeel is dat je er gewoon geen juiste keuze kan maken in dat soort landen. Als je kiest voor een lockdown maar dat zorgt er voor dat er bergen mensen zonder inkomen komen te zitten dat ze op straat komen en geen eten meer kunnen kopen werkt dat ook weer in je nadeel. Daarom is het vaak voor die landen kiezen tussen 2 hele erge keuzes maar welke je maakt beide hebben gewoon een grote nadelige gevolgen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
In India schijnt het dodental een factor 10 (!) hoger te liggen dan ze melden. Het is echt dramatisch.![]()
India had ook nauwelijks vaccins met de delta variant. Dat leidde tot een aantal weken paniek in de ziekenhuizen, maar dat is sindsdien ook al weer sterk verbeterd.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo is dit fearporn?
Zij hebben geen vaccins. Wij wel.![]()
Kan best kloppen, het feit dat men daar iets meer respect kreeg voor het virus en het verbeteren van de logistiek/verdeling van ventilators/zuurstof was zoals ik van ze begreep al een aardige stap in het verminderen van het aantal doden..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
8% is daar volledig gevaccineerd..
Diegene die hier in NL wonen waren echt verbaasd dat er in India net gedaan werdt of er geen virus was... Nou ja verbaasd.. ze hadden niet anders verwacht eigenlijk..The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Je kunt toch niet met droge ogen zeggen dat het daar wel mee viel?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
India had ook nauwelijks vaccins met de delta variant. Dat leidde tot een aantal weken paniek in de ziekenhuizen, maar dat is sindsdien ook al weer sterk verbeterd.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is uiteindelijk niet zo erg geworden daar als men ons wilt laten geloven hoe slecht het in Myanmar gaat worden. Maar daarmee zeg ik ook niet dat het in Myanmar mee zal gaan vallen. Misschien moeten ze beter duidelijk maken wat het probleem in Myanmar gaat zijn. Hoeveel patienten verwachten ze die zuurstof nodig hebben, en hoeveel zuurstof hebben ze? Hoeveel bedden denken ze nodig te hebben en hoeveel bedden zijn er? Etc.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt toch niet met droge ogen zeggen dat het daar wel mee viel?![]()
Leuk jouw westerse blik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk niet zo erg geworden daar als men ons wilt laten geloven hoe slecht het in Myanmar gaat worden. Maar daarmee zeg ik ook niet dat het in Myanmar mee zal gaan vallen. Misschien moeten ze beter duidelijk maken wat het probleem in Myanmar gaat zijn. Hoeveel patienten verwachten ze die zuurstof nodig hebben, en hoeveel zuurstof hebben ze? Hoeveel bedden denken ze nodig te hebben en hoeveel bedden zijn er? Etc.![]()
Zo'n land registreert niks. Of maximaal de helft. They don't care.
Ik ben het met je eens hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://cgdev.org/publica(...)ng-covid-19-pandemicquote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hmmm weet niet of dat klopt.. Begreep van mijn Indiaanse collega's dat het juist beter ging door vaccinatie en het beter houden aan de maatregelen/adviezen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Tot nu toe blijken de vaccins prima te werken, de ziekenhuisopnames zijn laag. Er zijn straks niet veel ongevaccineerde personen in Nederland, hooguit 10-15%. En die worden lang niet allemaal ziek.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of er nog een golf kan komen hangt af van de mate waarin vaccinaties de transmissie remmen, als dat niet hoog genoeg is en er nog genoeg ongevaccineerde personen zijn kunnen er alsnog golven ontstaan.
Dus wanneer stopt dit eeuwig durende circus?٩๏̯͡๏)۶![]()
Een factor 10 dus.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://cgdev.org/publica(...)ng-covid-19-pandemic
400.000 doden gerapporteerd. 4.000.000 mensen overleden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb er wat oud studenten zitten. Die gaven wel aan dat het slecht was, een had zelf ook corona, en die was toen al maanden niet buiten geweest. Een keer buiten geweest, en kreeg corona, en was daar behoorlijk ziek van. Dat was voor mij wel een alarmbelletje dat de delta variant besmettelijker was. Maar dat was in april ofzo. Inmiddels is ie alweer bezig met een in-person workshop te organiseren voor een flinke groep. Life goes in, in veel niet-westerse landen is de dood iets wat veel meer aanwezig is in het dagelijks leven, men is dus wel wat meer gewend ook, dat speelt ook wel mee denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Leuk jouw westerse blik.![]()
Zo'n land registreert niks. Of maximaal de helft. They don't care.
Ik ben het met je eens hoor.![]()
Engel mag zeggen wat die vindt, zal mij niet veel boeien. De 'overheid' heeft zich hier zelf ook schuldig gemaakt door mensen eenkennig te beperken in hun vrijheden dat sws zorgt voor antigevoelens.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die Willem Engel heeft met zijn radicale praatjes de haat goed aangewakkerd.
Gemiste kans dat het onderwerp Corona, inhoudelijk onbespreekbaar is geworden. Ook door eenzijdige inzet van 'wetenschap' die geen ander denken duldt dan haar vakgebied toestaat (de bewijzen/modellen oorlog).
Het ging/gaat wmb fout door Covid19 als A-ziekte te definiëren en daarmee de rest van de santenkraam doet veroorzaken. Die definitie was ms ook nodig om tot 'vaccinatie' te - kunnen - komen maar heeft als naar bijeffect dat het al argument, vrijheden ontneemt.
Iemand wordt dan 'slim' voorstander van repressieve 'veiligheid' of anders dus dom afgeschilderd als gevaar dat afgestraft moet worden.
Terwijl er een hele wereld tussen die uitersten zit. Te beginnen bij de eigen keuze en het eerbiedigen van grondrechten; ook wanneer iemand het daar slim/dom niet mee eens is.
Iemands medische status zoals onderzoek & behandeling is altijd een volstrekt persoonlijke zaak."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik lees het nu ook ja.. slik..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Een factor 10 dus.
400.000 doden gerapporteerd. 4.000.000 mensen overleden.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Relatief gezien is dat gelijkwaardig aan ons sterftecijferquote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik lees het nu ook ja.. slik..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is helemaal niets op een miljardquote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik lees het nu ook ja.. slik..![]()
3 ongevaccineerde medewerkers van CNN zijn ontslagen vanwege dat feit.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zo wat een rare maatregel, ontslagen om geen vaccinatie te krijgen???? Het moet niet gekker worden, Amerikanen zijn ook echt gek aan het worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
3 ongevaccineerde medewerkers van CNN zijn ontslagen vanwege dat feit.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Maar de landen zijn ook niet zonder meer vergelijkbaar. De gemiddelde leeftijd in India ligt bijvoorbeeld 15 jaar lager dan hier.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Relatief gezien is dat gelijkwaardig aan ons sterftecijferVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het huidige beleid is gebaseerd op 'wat als?' dus dat gaat nog wel 5 jaar duren.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dus CNN denkt ook al de moral high grounds te mogen wandelen. En kunnen blijkbaar slecht tegen afwijkende standpunten. Wil je dan nog wel voor zo'n bedrijf werken, vraag ik me dan af.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
3 ongevaccineerde medewerkers van CNN zijn ontslagen vanwege dat feit.I'll give you something to do![]()
![]()
Wembley variant ook weer over. En signaal aan Nederland dat evenementen best kunnen. Hier zitten theaters, sport evenementen en alles gewoon weer voor 95% vol. Alleen ff vaccinatiebewijsje laten zien bij entree (vluchtige look) of gratis thuistestje doen en registreren.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
In de VS kunnen ondernemingen zulke eisen stellen. Zo heeft de NFL een vaccinatieverplichting voor alle "tier 1 employees": personen die met de spelers in contact komen (coaches, verzorgers, medical staff, etc.. ). Maar niet voor de spelers zelf...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo wat een rare maatregel, ontslagen om geen vaccinatie te krijgen???? Het moet niet gekker worden, Amerikanen zijn ook echt gek aan het worden.
are we infinite or am I alone![]()
Zeker, als je goed op let is CNN echt geen goede werkgever voor zijn/haar medewerkers.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus CNN denkt ook al de moral high grounds te mogen wandelen. En kunnen blijkbaar slecht tegen afwijkende standpunten. Wil je dan nog wel voor zo'n bedrijf werken, vraag ik me dan af.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ja, maar in andere landen kan of mag geen eisen gesteld aan mensen om vaccinatieverplichting te op te leggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In de VS kunnen ondernemingen zulke eisen stellen. Zo heeft de NFL een vaccinatieverplichting voor alle "tier 1 employees": personen die met de spelers in contact komen (coaches, verzorgers, medical staff, etc.. ). Maar niet voor de spelers zelf...Humor, serieus en vrolijk!![]()
Voor welke (werk)gebieden zouden jullie eventueel wel een vaccinatieplicht toelaatbaar achten/begrijpelijk vinden?
(nog los of het wenselijk is in Nederland)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Geen enkele.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
Voor welke (werk)gebieden zouden jullie eventueel wel een vaccinatieplicht toelaatbaar achten/begrijpelijk vinden?
(nog los of het wenselijk is in Nederland)Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bedrijven die vaccinatie verplichten voor sommige of alle werknemers:
Anthem
BlackRock
Cisco
Delta Air Lines
DoorDash
Equinox
Ford
Goldman Sachs
Jefferies
Lyft
Microsoft
Morgan Stanley
Netflix
The New York Times
Saks
Salesforce
Tyson Foods
Uber
Union Square Hospitality Group
United Airlines
Walgreens
The Walt Disney Company
Walmart
The Washington Post
Bij de meeste geldt het niet voor wie van thuis werkt, maar enkel twitter heeft aangekondigd dat werknemers zo lang ze willen thuis mogen blijven werken.are we infinite or am I alone![]()
Toch wel bizar dat je hier in Griekenland enkel met QR Vaccin Code in een restaurant kan zitten, en een ober een medisch document moet scannen en controleren
Nieuw Normaal, chip zou handiger zijn![]()
![]()
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:34 schreef crystal_meth het volgende:
Bedrijven die vaccinatie verplichten voor sommige of alle werknemers:
Anthem
BlackRock
Cisco
Delta Air Lines
DoorDash
Equinox
Ford
Goldman Sachs
Jefferies
Lyft
Microsoft
Morgan Stanley
Netflix
The New York Times
Saks
Salesforce
Tyson Foods
Uber
Union Square Hospitality Group
United Airlines
Walgreens
The Walt Disney Company
Walmart
The Washington Post
Bij de meeste geldt het niet voor wie van thuis werkt, maar enkel twitter heeft aangekondigd dat werknemers zo lang ze willen thuis mogen blijven werken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Waarschijnlijk baanverlies. en het veelal ontbreken van sociaal vangnet zoals wij hier hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?
Je kan daar veelal morgen ontslagen worden zonder enige regeling.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Qua arbeidsverhoudingen is de VS altijd een derdewereldland geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, naja ik zou me ook laten dwingen tot prikje wss, maar neemt niet weg dat ik het een hele grove schending vindt van de lichamelijke integriteit dat je een vaccin aan iemand opdringt, niet 100% ongevaarlijk, okay, hele kleine kans, maar je zou het maar zijn en niet gewild hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk baanverlies. en het veelal ontbreken van sociaal vangnet zoals wij hier hebben.
Vaccinaties moeten vrijwillig, dat is mij zo klaar als een klontje, en iedereen die een andere mening heeft vind ik echt bijzonder vreemd.
Als je nou écht over medische nood sprak, maar dat is er gewoon niet, men kan zichzelf beschermen als ze willen en klaar."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Enige voordeel is dat ze zelf ook two weeks notice hebben en eigenlijk morgen weg kunnen zijn als ze dat willen. Van de VS verbaast me dit niets eigenlijk, een aantal bedrijven in de lijst had ik 't niet van verwacht. De eigenwijze Sillicon Valley startups had ik niet van verwacht dat ze hierin zouden staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Qua arbeidsverhoudingen is de VS altijd een derdewereldland geweest.![]()
En in Amerika hebben ze dan ook geen vakbond waarmee je zaken rondom ontslag kan regelen zoals juridisch bijstand en een advocaat in schakelen om werkgever voor de rechter dagen om ontslag terug kunnen draaien?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk baanverlies. en het veelal ontbreken van sociaal vangnet zoals wij hier hebben.
Je kan daar veelal morgen ontslagen worden zonder enige regeling.Humor, serieus en vrolijk!![]()
De opmaak tot algemene vaccinatieverplichtibg.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?![]()
We worden helemaal gestoord door die debiele controledrang. Wat is dat toch zeg?
Frankrijk neemt ook echt dystopische vormen aan, medische apartheid. Wat zijn we toch een dom volk hier op aarde. Accepteer gewoon shit.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Stapje voor stapje......... Zodat men al vaccinatie heeft en zich niet zal scharen onder een grote groep mensen die tegen is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De opmaak tot algemene vaccinatieverplichtibg.
Zou je haast denken.... Of zijn ze echt zo gek zo collectief?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Voor Covid? Geen enkelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
(nog los of het wenselijk is in Nederland)![]()
Van de zotte dit idee überhauptOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
"Meneer u had gisteren ook al rood vlees van de grill lees ik hier. Nee hoor dat is niet gezond, u krijgt vanavond salade met paprika, olijven en broccoli"quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:35 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bizar dat je hier in Griekenland enkel met QR Vaccin Code in een restaurant kan zitten, en een ober een medisch document moet scannen en controleren
Nieuw Normaal, chip zou handiger zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Minister van Volksgezondheid. Practice what you preach zegmaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
(nog los of het wenselijk is in Nederland)![]()
Daarom staat er ook nog los of we dit moeten willen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor Covid? Geen enkel![]()
Van de zotte dit idee überhaupt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die heeft z'n prikmomentje al gehad op tv.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Minister van Volksgezondheid. Practice what you preach zegmaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je CO2 credits zijn op meneer, wilt u nieuwe kopen? Omdat je al 3x hebt bijgehaald wordt de 4e keer 3x duurder (progressief belasten natuurlijk).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
"Meneer u had gisteren ook al rood vlees van de grill lees ik hier. Nee hoor dat is niet gezond, u krijgt vanavond salade met paprika, olijven en broccoli""Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: