quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het huidige beleid is gebaseerd op 'wat als?' dus dat gaat nog wel 5 jaar duren.
Dus CNN denkt ook al de moral high grounds te mogen wandelen. En kunnen blijkbaar slecht tegen afwijkende standpunten. Wil je dan nog wel voor zo'n bedrijf werken, vraag ik me dan af.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
3 ongevaccineerde medewerkers van CNN zijn ontslagen vanwege dat feit.
In de VS kunnen ondernemingen zulke eisen stellen. Zo heeft de NFL een vaccinatieverplichting voor alle "tier 1 employees": personen die met de spelers in contact komen (coaches, verzorgers, medical staff, etc.. ). Maar niet voor de spelers zelf...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo wat een rare maatregel, ontslagen om geen vaccinatie te krijgen???? Het moet niet gekker worden, Amerikanen zijn ook echt gek aan het worden.
Zeker, als je goed op let is CNN echt geen goede werkgever voor zijn/haar medewerkers.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus CNN denkt ook al de moral high grounds te mogen wandelen. En kunnen blijkbaar slecht tegen afwijkende standpunten. Wil je dan nog wel voor zo'n bedrijf werken, vraag ik me dan af.
Ja, maar in andere landen kan of mag geen eisen gesteld aan mensen om vaccinatieverplichting te op te leggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In de VS kunnen ondernemingen zulke eisen stellen. Zo heeft de NFL een vaccinatieverplichting voor alle "tier 1 employees": personen die met de spelers in contact komen (coaches, verzorgers, medical staff, etc.. ). Maar niet voor de spelers zelf...
Geen enkele.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
Voor welke (werk)gebieden zouden jullie eventueel wel een vaccinatieplicht toelaatbaar achten/begrijpelijk vinden?
(nog los of het wenselijk is in Nederland)
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:34 schreef crystal_meth het volgende:
Bedrijven die vaccinatie verplichten voor sommige of alle werknemers:
Anthem
BlackRock
Cisco
Delta Air Lines
DoorDash
Equinox
Ford
Goldman Sachs
Jefferies
Lyft
Microsoft
Morgan Stanley
Netflix
The New York Times
Saks
Salesforce
Tyson Foods
Uber
Union Square Hospitality Group
United Airlines
Walgreens
The Walt Disney Company
Walmart
The Washington Post
Bij de meeste geldt het niet voor wie van thuis werkt, maar enkel twitter heeft aangekondigd dat werknemers zo lang ze willen thuis mogen blijven werken.
Waarschijnlijk baanverlies. en het veelal ontbreken van sociaal vangnet zoals wij hier hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?
Qua arbeidsverhoudingen is de VS altijd een derdewereldland geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon ziek, wat is er mis met mensen hun verstand dat ze dit okay vinden?
Ja, naja ik zou me ook laten dwingen tot prikje wss, maar neemt niet weg dat ik het een hele grove schending vindt van de lichamelijke integriteit dat je een vaccin aan iemand opdringt, niet 100% ongevaarlijk, okay, hele kleine kans, maar je zou het maar zijn en niet gewild hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk baanverlies. en het veelal ontbreken van sociaal vangnet zoals wij hier hebben.
Enige voordeel is dat ze zelf ook two weeks notice hebben en eigenlijk morgen weg kunnen zijn als ze dat willen. Van de VS verbaast me dit niets eigenlijk, een aantal bedrijven in de lijst had ik 't niet van verwacht. De eigenwijze Sillicon Valley startups had ik niet van verwacht dat ze hierin zouden staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Qua arbeidsverhoudingen is de VS altijd een derdewereldland geweest.
En in Amerika hebben ze dan ook geen vakbond waarmee je zaken rondom ontslag kan regelen zoals juridisch bijstand en een advocaat in schakelen om werkgever voor de rechter dagen om ontslag terug kunnen draaien?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk baanverlies. en het veelal ontbreken van sociaal vangnet zoals wij hier hebben.
Je kan daar veelal morgen ontslagen worden zonder enige regeling.
De opmaak tot algemene vaccinatieverplichtibg.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stapje voor stapje......... Zodat men al vaccinatie heeft en zich niet zal scharen onder een grote groep mensen die tegen is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De opmaak tot algemene vaccinatieverplichtibg.
Voor Covid? Geen enkelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
Voor welke (werk)gebieden zouden jullie eventueel wel een vaccinatieplicht toelaatbaar achten/begrijpelijk vinden?
"Meneer u had gisteren ook al rood vlees van de grill lees ik hier. Nee hoor dat is niet gezond, u krijgt vanavond salade met paprika, olijven en broccoli"quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:35 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bizar dat je hier in Griekenland enkel met QR Vaccin Code in een restaurant kan zitten, en een ober een medisch document moet scannen en controleren
Nieuw Normaal, chip zou handiger zijn
Minister van Volksgezondheid. Practice what you preach zegmaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
Daarom staat er ook nog los of we dit moeten willen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor Covid? Geen enkel![]()
Van de zotte dit idee überhaupt
Die heeft z'n prikmomentje al gehad op tv.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Minister van Volksgezondheid. Practice what you preach zegmaar.
Je CO2 credits zijn op meneer, wilt u nieuwe kopen? Omdat je al 3x hebt bijgehaald wordt de 4e keer 3x duurder (progressief belasten natuurlijk).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
"Meneer u had gisteren ook al rood vlees van de grill lees ik hier. Nee hoor dat is niet gezond, u krijgt vanavond salade met paprika, olijven en broccoli"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |