abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 28 juli 2021 @ 21:35:43 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200604047
Wie posten hier mee:

Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven - Colin - September 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - Oktober 2020

Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen

Hier een vervolg ;)

Mijn laatste post:

Afgelopen nacht ging goed, dus ik heb hoop :) Al vrees ik wel dat ik tegelijk naar citronella en methol (van het koelfoam) tegelijk ruik :@

Maar een klamboe, werkt dat ook bij een bijna-peuter? Ik zie zo voor me hoe ze die zo van het plafond aftrekt :D

Zingen is hier trouwens helemaal favoriet. Vooral “Olifantje in het bos” komt er steeds een stukje vloeiender/verstaanbaarder uit. Maar af en toe lijkt het ook wel een beetje op dat spel in “Ik hou van Holland” waar die Chinese man met Nederlandse nummers meezong en de kandidaten het liedje moesten raden. Maar dan in de kinderliedjes editie ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 24-10-2021 21:38:18 ]
Chick on a mission
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2021 @ 18:47:20 #2
148247 taxibabe
pi_200619840
Fijn dat het weer wat beter gaat! Een klamboe lijkt mij best wel eng bij zo'n kleintje.. maar misschien ben ik wel een angsthaas wat dat betreft!

Verder geen tips.. hier zijn bijna geen muggen.
pi_200661747
Crosspost uit babytopic, met tevens aanmelding van F

mijn baby is gister 1 jaar geworden. Als cadeau kreeg ik de eerste keer ongesteldheid >:) ben benieuwd hoe erg het los zal gaan haha.

F had twee heerlijke dagen. Gister met ons en vandaag met wat oma's en opa. Half dagje, meer dan genoeg. Wat kleine cadeautjes gekregen O+ en tegelijk zit ik met een enorme knoop in mijn maag. Waar is mijn baby, nooit meer de babytijd :'( heb ik wel voldoende met hem geknuffeld in de kleine baby fase? Heb ik wel alles bewust genoeg mee gemaakt en genoten? Ik weet het niet, het is vaak overleven op te weinig slaap, teveel tijd aan voedingen kwijt en huilen, kramp, pittig, heftig. Dus overleven. Maar poeh nu denk ik ik had veel meer moeten genieten en filmpjes maken ;( ik ben er gewoon echt wel verdrietig over. Herkent iemand dat? Voel me er best alleen in. Ik weet dat er nooit meer een baby zal komen en vind dat toch echt lastig. Als ik eens ziek ben, denk ik van. Ja zie je, dit zou je dan hebben met een klein hummeltje die er al rondloopt en daar krijg je maanden niks van mee met een HG zwangerschap. Dus het moet niet en kan niet maar poeh. Bij de eerste vond ik het een feest, eerste verjaardag. Nu een zwaar moment.

Stats: hij kruipt soms, tijgert vooral, gaat op de goede manier zitten (ipv de W zit eerder), sinds vandaag probeert hij soms op te trekken tot staan en zit Op de knieën hoog. Lust geen pasta maar verder veel, klapt in handen sinds gister en IKEA/HEMA knijpers is het leukste speelgoed
pi_200663873
Daar zijn jullie al! Gefeliciteerd Hilmo!

Verder herkenbaar, het gaat zo snel allemaal. En mijn dreumes :o , gaat juist heel snel. Vorige week zette ze 2-3 losse stapjes, deze week zijn het er 6-7 per keer en oefent ze ook veel vaker. O+
De 3-wiel loopfiets vindt ze te gek maar daarop gaat ze voornamelijk achteruit haha.

Verder heb ik het keukentrapje nu maar in de gang gezet; de deur naar de gang dicht. Als iemand die open laat gaat ze er in no-time naartoe voor het trapje, de grote trap (na 2 treden een hekje) of om door de wc pot te roeren. :')
Als de buitendeur open gaat is ze er ook meteen vandoor, de oprit op of de achtertuin in de glijbaan van onderen naar boven proberen te klimmen net als grote zus. Ze klimt nog steeds in een paar seconden uit de eetstoel als ze niet meer wil eten dus het is echt even een fase van heel goed opletten. Vooral omdat ze overal op klimt.
pi_200762635
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer. O+

@Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè. :+
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
pi_200803423
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer. O+

@:Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè. :+
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.

Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneu :'( Ik had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
pi_200941775
Meld met een dreumes! Jeetje, een dreumes alweer... Het jaar is voorbij gevlogen! Een jaar geleden meldde ik me smorgens vroeg in het ziekenhuis om ingeleid te worden met 42 weken en nu zijn we alweer een jaar verder :o

Een redelijk lastige start gehad waarbij ik dacht dat ik een huilbaby had. Achteraf had hij heel veel last van krampjes. Sinds dat over is, is hij ontzettend vrolijk *O*

Hij zet ondertussen al wat stapjes, is ontzettend actief (gewoon echt geen rust in zijn kont) en kletst al lekker. Ik merk dat hij anders is aks mijn oudste rond die leeftijd. Mijn oudste was en is rustig en verlegen en hij is echt aanwezig en eist een beetje alle aandacht op :@

Leuk, een dreumes in huis O+
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 20:15:33 #8
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200941933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.

Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneu :'( Ik had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
Wij hadden op vakantie Vosje (een vos muziekmobiel) niet meegenomen. De eerste avond heeft ze ook echt verdriet gehad om het ontbreken van Vosje. Mijn vriend heeft op Youtube de melodie nog proberen te vinden, zonder succes. Volgende dag was gelukkig al beter.

Overigens zijn we al bij Vosje nr2 en ik denk nu, moet ik niet alvast een nr3 kopen? :)
Chick on a mission
pi_200942997
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen >:)

Ultieme tip voor iedereen hier dus.

Helaas is uiltje niet meer te koop
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 22:10:35 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200944424
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen >:)

Whooo pro-tip!
Chick on a mission
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:34:35 #11
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_200957158
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:

Haha slim!
Hier gelukkig geen vaste dingen zoals een knuffel of een geluidje.

Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:39:07 #12
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200957232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Haha slim!

Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Ik neig naar een peuterbed of meegroeibed. Van een ledikant naar een 1 persoonsbed lijkt me wel een hele forse stap. Hoewel je vaak genoeg leest dat het prima gaat.
Chick on a mission
pi_200957663
quote:

[..]
Haha slim!

Wij hadden met de oudste een meegroeibed gekocht bij de Ikea. Prima ding en er zit ook zo'n rechtopstaand stuk (weet even niet hoe het heet) die je in de zijkant kan schuiven zodat ze niet uit bed kunnen vallen. Dat bed heeft ze gehad tot 5 jaar en toen ging ze over op een hoogslaper, ook van de Ikea :P
pi_200957708
quote:

[..]
Haha slim!

Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe de dreumes onder een dekbed moet slapen :D . Hij draait nog zoveel in zijn ledikant. Of is het gebruikelijk dat de kids ook dan nog in een slaapzak slapen? Lijkt me niet ideaal met uit bed kunnen enzo.

Vragen, vragen :D
Shine bright like a diamond.
pi_200957777
Mijn oudste heeft vrij lang in een ledikant gelegen. Pas met ruim 2 zijn we over gegaan naar een meegroeibed. Zolang ze het prima vinden in een ledikant zou ik ze lekker daar laten slapen :)
pi_200957852
Ja, dat was ik ook van plan. Pas wanneer hij het concept deken snapt.
pi_200958997
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.

We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
pi_200959039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef Nolita het volgende:
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.

We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
Ik heb gemerkt dat rapley maar voor een deel bij ons werkt. Fruit gaat prima, groente niet. Hij eet het gewoon niet en gaat ermee spelen. Als ik het prak (aardappelen en groente door elkaar), dan gaat het wel op. Heb je dat al geprobeerd? Verder gaan potjes hier ook erg goed (helaas :')) .

Wat we trouwens wel doen als hij weinig eet bij het avondeten een volkorenbroodje geven of een stuk fruit, want dat eet hij sowieso wel. Eigenlijk zorgen we er altijd wel voor dat hij niet met een semi-lege maag uit zijn eetstoel gehesen wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-08-2021 22:33:45 ]
pi_200961340
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.

Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.

Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen :+
pi_200963699
Hier is het ook een tijd wisselend geweest. Als hij echt twee dagen slecht / weinig at, dan gaf ik hem de derde dag een potje. Dat ging er dan vaak vanzelf in :+

Maar moet zeggen dat hij, na een avond slecht eten, ook niet in de nacht wakker werd ofzo. Misschien ietsjes vroeger wakker en wilde hij snel(let) z’n ochtend fles.

Qua bed hoeft hij ook niet over, bijna 22mnd en blijft braaf erin liggen haha, maar was best nieuwsgierig.
Neigen nu meer naar een peuterbedje omdat de overgang zo groot is.
pi_200963820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 08:27 schreef June. het volgende:
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @:Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.

Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.

Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen :+
Oja, nee dan werkt prakken ook niet inderdaad :P Hier is dat gelukkig nog niet.

Hij moet alles eerst even keuren wat hij voorgeschoteld krijgt. Als ik hem een lepel gepakt voer voorhou neemt hij altijd eerst een paar mini hapjes om te checken of het wel ok is wat ik hem geef. Daarna is het vaak goed en kan het zo naar binnen lepelen :Y)
pi_200965332
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.

We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
pi_200982746
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOT :') Echt, bootcamp is er niks bij ;(
  FOK!fossiel donderdag 19 augustus 2021 @ 15:20:48 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200982794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOT :') Echt, bootcamp is er niks bij ;(
Haha de laatste keer moest ik met mijn (vrij) zwangere buik in zo'n krap dreumes-speeltoestel kruipen om haar te 'redden' :D
Chick on a mission
pi_200989014
Een rondje Google leerde me dat er een behoorlijke 13 maanden sprong bestaat met slechter slapen (beginnend dromen) en minder eten (en driftig/hangerig gedrag, maar dat heeft ze vooral als ze moe is) dus ja. Ik denk dat het ‘even’ de fase uitzitten is en proberen zelf op tijd naar bed te gaan.

Het is de eerste sprong die ik überhaupt opmerk sinds ik kinderen heb. :D
pi_200994274
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.

We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
Wat grappig, ik herken me hier heel erg in!

Hoi :W Ik was er ook in het babytopic (daar heette ik Millie's Fling), de mijne is bijna 1,5 nu. Lukte me daar niet echt om aan te haken (hoewel ik wel alles las) maar ik probeer het hier gewoon nog eens.

Wij hebben ook haar 70x140 ledikant/bed nodig als ze net 2 is, dus ben inderdaad aan het twijfelen of ze tegen die tijd naar een peuterbed kan of dat we via Marktplaats een simpel ledikant extra kopen voor de tussentijd. En ook zij gaat dan naar een andere kamer dus ik denk dat we dat dan in elk geval maar wat eerder doen, los van met welk bed.

En eten is een drama. Ze heeft één recept dat ze eigenlijk altijd eet (echt een random couscousgerecht, gelukkig vol groenten) maar verder gaat er bijna niks in. Ze krijgt dan gewoon wat yoghurt maar niets vervangends, al lijkt ze dat ook niet te missen.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  FOK!fossiel vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:27:04 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201006192
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag :D

Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.

Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.

Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.

Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Chick on a mission
pi_201012976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:27 schreef Keroppi het volgende:
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag :D

Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.

Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.

Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.

Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Die peuterpubertijd :{ Ik vond dat een pittige periode wel en ik hoop dat jongens daar iets makkelijker in zijn 8-)

Net even gekeken voor een cadeau voor A zijn eerste verjaardagsfeestje, maar ik vind het voor ons niet nodig om een heel speelgoedding te kopen. We krijgen van familie al wat spulletjes plus dat ik hier nog speelgoed van zijn zus heb. Hij krijgt van ons zijn eerste schoentjes. Hij loopt steeds vaker en daar heeft hij voor nu meer aan. Oja, omdat in bad gaan niet bepaald zijn hobby is een pinguïn met allemaal toeters en bellen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven :)
pi_201014080
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
pi_201014160
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
Dat is inderdaad ook iets waar of ik maar gekeken heb, die driewieler (met stang). Over een paar maandjes ga ik daar eens verder maar kijken.

We moeten half November heel het huis en schuur leegruimen. Ons huis wordt gerenoveerd en we moeten ook 2 maanden naar een wisselwoning. Dus het liefst koop ik nu niet al te veel meer. Komt allemaal wel na de verbouwing :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-08-2021 18:02:01 ]
  FOK!fossiel zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:22:00 #31
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201015185
Als je voor een fietsje wil gaan, wij hebben op aanraden van mensen hier een pukylino en dat is echt een instant hit! Super stubiel en in tegenstelling tot de hippe Veloretti veel beter qua formaat voor een 1 jarige :)

Mocht je voor een loopwagen gaan, kijk dan zeker naar de Pinolino loopwagen. Was ook een tip van hier en dat ding is zo mega stabiel, ik vind ‘m echt geniaal. Ze kan er op klimmen en apekooien maar ik heb ‘m nog nooit zien kiepen.
Chick on a mission
pi_201026601
Heel erg spuit11, maar ledikant heeft onze oudste tot 3,5 in geslapen. Ledikant van IKEA kan zijkant uit en dan met dekbedje en plat kussen. Ging op zich prima. Toen over op een houten 1 pers bed met zijstuk die eraan hoorde en die nu (6 jaar) eraf kan worden geschroefd. Ideaal en die schuift over paar jaar door naar nu-dreumes. Die gaat ook tot 3 jaar in dit ledikant, kan prima. Met 2,5 ofzo de zijkant van dat ledikant eraf zodat hij niet meer kon klimmen :P
pi_201026690
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!

Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel. O+
pi_201026832
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!

Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel. O+
3 stukken fruit in 1 sessie? :o O+
pi_201027008
Drie op een rij: wij hebben als cadeautje voor eerste jaar van silliconen een regenboog gekocht van een Deens merk. Super klein ding en best leuk. Een wobbel denk ik over na om te kopen maar zoek ik via MP en in de buurt en zolang dat er niet is, koop ik het niet. Verder hebben we alle loopfietsen en auto's en driewieler van R nog. De loopauto is grootste hit, zit hij mooi stevig op maar moet nog geduwd worden. De puky (niet pukilino) hebben we ook maar is nog te hoog. Is dacht ik vanaf 1,5 pas. Wheelybug hebben we ook maar glijden ze vanaf. Onze 6 jarige heeft er meer lol op :X dat is vaker zo met dat baby spul.
pi_201027052
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
3 stukken fruit in 1 sessie? :o O+
Ja :o en dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
pi_201027567
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:19 schreef Hilmo het volgende:

[..]
Ja :o en dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
Dat zeg jij nu van die boontjes, maar dat is lange tijd favoriet geweest bij mijn oudste. Als wij patat aten, at zij koude boontjes uit zo'n klein bonduelle blikje met aardappelpuree (zo'n bak die je alleen in de magnetron hoeft te schuiven). Ideaal.

Mijn oudste lustte lang geen patat (nu wel, maar geen favoriet) en pannenkoeken lust ze nog steeds niet :?
pi_201039108
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken :)

Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
pi_201042621
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken :)

Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehad :)

Ik struggel de laatste tijd met slaapjes. Ik doe A. nu smorgens rond een uur of tien naar bed. Dan is hij zo rond 12 weer wakker. Dan probeer ik hem zo rond drie weer naar bed te doen voor zijn middagslaap, alleen weigert hij deze de laatste tijd. Het komt nu vaak voor dat hij van 12 uur tot aan bedtijd wakker is. Is dit een fase die iemand herkent? Of is het beter om het ochtendslaapje op te schuiven zodat hij wat later wakker wordt en het bij één slaapje overdag te laten? Zoals het nu gaat is hij rond 18 u niet meer te genieten :/
pi_201042740
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).

Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
pi_201042817
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).

Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
Is sinds een week één :)
pi_201044461
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?

Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.

Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd. :+ Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
pi_201049272
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:03 schreef Nolita het volgende:
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?

Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.

Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd. :+ Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
Jullie schema klinkt perfect!

Bij ons is hij tussen de 6.30 en 7 uur wakker en gaat dan weer rond 9/9.30 naar bed, wat eigenlijk altijd makkelijk gaat. Dan is hij rond 11/11.30 wakker en daarna is het de laatste tijd prut. Ik laat hem altijd jammeren in bed, maar na een minuut of 10 haal ik 'm er altijd weer uit. Ik probeer het dan na een half uurtje weer, maar zelfde verhaal.

Misschien langer laten pruttelen?
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:48:08 #44
148247 taxibabe
pi_201050039
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.

Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker :Y) . Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk _O-

Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
pi_201050159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.

Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker :Y) . Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk _O-

Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
Een caravan O+ Zo leuk, kamperen. Leuker dan een huisje ergens vind ik. Goed dat jullie het niet al te ver van huis gaan uitproberen, ik ben benieuwd! Ik heb vroeger vaak met mijn ouders gekampeerd in Luxemburg. We sliepen toen in tenten en dat ging prima. Leuke herinneringen aan O+ Luxemburg is sowieso erg leuk om met de caravan naartoe te gaan. Zat mooie campings, mooie omgeving en ook leuk voor kinderen. Misschien een ideetje voor volgend jaar zomer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 24-08-2021 10:05:28 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:14:02 #46
148247 taxibabe
pi_201050345
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
pi_201050403
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:14 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
Leuk :) Dat doen volgens mij best wat mensen zo.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:17:43 #48
148247 taxibabe
pi_201059013
Nou..het heeft 3 kwartier geduurd voordat hij sliep. Maar hij heeft zich al geweldigd vermaakt vandaag! En de campingdouche vond hij ook bijzonder, haha!
pi_201072125
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
pi_201080997
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:23 schreef taxibabe het volgende:
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
Heerlijk hè! Je bent niet ver van huis, maar het voelt toch als even er uit zijn. Fijn dat Thomas het zo leuk heeft, het was gisteren ook fantastisch weer O+

Ik heb net een foto van mijn kids gemaakt en ik vind 'm zo leuk!

Let maar niet op de tokkie-style gefixte beugel :')
pi_201083081
Leuke foto Sun!
Wij hebben ook een vakantie geboekt, naar Mallorca. Eerste keer vliegen met de draak. Ik ben benieuwd. We zijn niet zo van het kamperen, hoewel het me voor een keer best leuk lijkt als het mooi weer is. Denk dat we dan een tent of stacaravan aan huren.
pi_201084731
Leuke foto O+
En wat klinkt de camping heerlijk zo met Bas Thomas O+

[ Bericht 5% gewijzigd door B.ertha op 26-08-2021 20:51:08 (Hoe kom ik nou bij Bas :?) ]
pi_201085100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:26 schreef June. het volgende:
Leuke foto Sun!
Wij hebben ook een vakantie geboekt, naar Mallorca. Eerste keer vliegen met de draak. Ik ben benieuwd. We zijn niet zo van het kamperen, hoewel het me voor een keer best leuk lijkt als het mooi weer is. Denk dat we dan een tent of stacaravan aan huren.
Leuk! Wanneer gaan jullie?
pi_201086574
Leuke foto Sun!

Vandaag heeft Thomas wel een kort middagslaapje gedaan gelukkig! Afgelopen nacht moesten we op muggenjacht, zeker 50 muggen vermoord. Helaas heeft Thomas minstens 25 muggenbulten in zijn gezicht :X , gelukkig heeft hij er niet veel last van.

Ff nog wat plaatjes bij het praatje O+
SPOILER
pi_201086817
Noh O+
pi_201086960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Leuk! Wanneer gaan jullie?
Over 3 weken.
pi_201087635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:55 schreef June. het volgende:

[..]
Over 3 weken.
Leuk! Wij willen ook naar Mallorca (rond 20/9), maar moeten nog iets boeken. We vinden dat ook een mooie afstand om een eerste keer te vliegen.
pi_201177240
Bij Mallorca denk ik niet 1, 2, 3 aan kamperen, maar mooi weer heb je vast! Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Kamperen O+ Back to basic O+

Poe, hier wel drukke dagen achter de rug. Afgelopen dagen moest ik werken en ik begin 3 dagen in de week al om 5.45 :O Voordeel is dat ik wel vroeg klaar ben, maar dan toch wel al een redelijke werkdag achter de rug heb. Nu wil het feit dat A zijn gastouder vakantie heeft, dus ik kan thuis gelijk door :{ Ik was DOOD gisteravond. Lag om 9 uur al te pitten _O_

Drukke fase dit wel. Overal naartoe lopen, duidelijk laten weten als hij iets niet wil... Zo is het momenteel een Heel Groot Probleem om hem in de kinderwagen te krijgen. Hij trekt zich zodanig strak dat ik hem zonder afleiding er gewoon niet in krijg. En laten we het over omkleden maar niet hebben. Hel op aarde. Ik zie er(no kidding) ook soms tegenop om hem te verschonen. Krijsen, huilen wat ik ook doe ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 20:09:40 #59
148247 taxibabe
pi_201200648
Liggend verschonen begint hier ook wat lastig te worden, we zitten voor de nacht al een tijdje aan de luierbroekjes. Staand aan- en uitkleden werkt goed hier. Overdag nog wel gewone luiers, staand een poepluier verschonen lijkt mij lastig, dus het is alleen de luier liggend verschonen en de rest gaat staand.

Geen tips qua kinderwagen.. Thomas liep met 1 jaar en wilde alleen nog maar lopen, dus de wandelwagen wordt weinig gebruikt.

Hier is het middagslaapje waarschijnlijk verleden tijd. :{ Al 3 dagen is het ruk qua slapen 's middags en dan krijgen we het 's avonds er bijna niet in. Voor 21.00 uur krijgen we hem niet aan het slapen. Vandaag dus maar gewoon geen poging gedaan voor middagslaapje en om 19.30 uur de fles gedaan en door naar bed. Hij slaapt gewoon binnen 10 minuten na wat gebabbel. Geen gehuil of drama en 10 x naar boven! ^O^

Oh het kamperen gaat goed.. al slapen we wel regelmatig thuis, maar overdag is het heerlijk daar! Dit weekend veel kindjes en Thomas maakt steeds makkelijker contact met de kindjes! O+
We hebben nu het naseizoen er ook gewoon bijgeboekt!
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:41:32 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201201112
Hier is verschonen (22mnd) ook horror. En hij poept nogal veel, dus mag ook vaak op het aankleed kussen :{
pi_201201366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:41 schreef automatic_ het volgende:
Hier is verschonen (22mnd) ook horror. En hij poept nogal veel, dus mag ook vaak op het aankleed kussen :{
Vervelend is dat hè. A spartelt al tegen zodra ik hem op het aankleedkussen wil neerleggen ;( En ik dacht, misschien werkt het beter op de bank. Nou, nee. Zelfde verhaal.

Hier is het middagslaapje ook van de baan denk ik. Ochtendslaap gaat prima, maar hij vertikt het om in de middag nog te slapen. Vandaag heb ik zijn ochtendslaap wat naar een later tijdstip getrokken, maar dat was volgens mij ook niet zo'n succes. Hij was op een gegeven moment ontzettend moe en was na een klein anderhalf uurtje alweer wakker. Ik ga nog even verder puzzelen en zoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik weet dus echt niet meer hoe ik dat bij mijn oudste gedaan heb.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:05:19 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201201451
Hier precies hetzelfde, maar het stomme is dat het vooral (alleen...) bij ons thuis is. Bij m'n ouders en opvang gaat het beter.

Wij hebben toen het ochtend slaapje van het ene op het andere moment geschrapt. Wel rond 11.30 eten en 12.00 uur naar bed.

Nu slaapt hij nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Heerlijk O+
pi_201201667
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehad :)

Ik struggel de laatste tijd met slaapjes. Ik doe A. nu smorgens rond een uur of tien naar bed. Dan is hij zo rond 12 weer wakker. Dan probeer ik hem zo rond drie weer naar bed te doen voor zijn middagslaap, alleen weigert hij deze de laatste tijd. Het komt nu vaak voor dat hij van 12 uur tot aan bedtijd wakker is. Is dit een fase die iemand herkent? Of is het beter om het ochtendslaapje op te schuiven zodat hij wat later wakker wordt en het bij één slaapje overdag te laten? Zoals het nu gaat is hij rond 18 u niet meer te genieten :/
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.

En F is gaan staan!!! Met 13 maanden weer een mijlpaal voor hem. Zo leuk.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 21:28:05 #64
148247 taxibabe
pi_201201792
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:05 schreef automatic_ het volgende:
Hier precies hetzelfde, maar het stomme is dat het vooral (alleen...) bij ons thuis is. Bij m'n ouders en opvang gaat het beter.

Wij hebben toen het ochtend slaapje van het ene op het andere moment geschrapt. Wel rond 11.30 eten en 12.00 uur naar bed.

Nu slaapt hij nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Heerlijk O+
Zo hebben wij dat ook gedaan met het ochtendslaapje en dezelfde tijden voor het middagslaapje. Maar dat was de laatste 3 dagen dus echt drama. Half uur tot een uur bezig om hem aan het slapen te krijgen en dan 's avonds weer hetzelfde (en dan nog langer bezig zijn). :{ Dus vandaag middagslaapje overgeslagen, hij had het er rond 16 uur wel ff moeilijk mee maar gewoon goed bezig gehouden en vanavond als een roosje in slaap gevallen.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 21:29:18 #65
148247 taxibabe
pi_201201807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:18 schreef Hilmo het volgende:

[..]
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.

En F is gaan staan!!! Met 13 maanden weer een mijlpaal voor hem. Zo leuk.
Oh die mijlpalen zijn geweldig! Ze zijn dan zelf ook zoooo trots! O+
pi_201202483
Wat fijn dat het kamperen zo goed bevalt taxibabe!

Hier rommelt ze ook even met slapen, normaal is het in bed leggen en snel in slaap. Gisteren op de opvang werkte dat niet en had ze weinig geslapen. Vanochtend deed ze er ook een half uur over om vervolgens maar een half uur te slapen. De middagslaap was wel oke gelukkig. Ik ga ervan uit dat het wel weer bij trekt.
‘S nachts begint ze eindelijk weer wat langere rukken te maken dan 3-4 uur. (Natuurlijk is de fokwet gekomen en was ze erg onrustig vannacht, bijna ieder uur gezien denk ik.) Ik voed haar voor het slapen gaan; nog een late voeding (tussen 23:00 en 1:00) en dan probeer ik het te rekken tot opstaan. Helaas is ze dan soms wel erg vroeg rond 6:00. Klokje rond zit er echt nog niet in.
Stiekem kijk ik er wel naar uit dat alleen de ochtend/middag/avond voeding over blijven. Bij oudste was dat rond 15 maanden ongeveer, maar ik heb het idee dat L er langer over gaat doen. Al weet ik ook dat het opeens zover kan zijn.

Kleuter was vandaag verstoppertje aan het doen met de buurkindjes. Op een gegeven moment was ze met het buurmeisje aan het roepen; L gaat er gewoon tussen staan en begint mee te roepen met haar 13,5 maand. :D
Het watergevecht vond ze ook alleen maar prachtig. Heerlijk kind. O+
Ik negeer even dat ze bij alles wat haar niet zint al een volleerde stervende zwaan doet. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Nolita op 04-09-2021 09:37:40 ]
pi_201210191
Dat laatste @Nolita :D

Ik moet even in het dreumesritme komen hoor. As in: wat doen jullie allemaal met jullie dreumes als ze wakker zijn? Het liefst banjert hij uren de hele benedenverdieping door, maar ik heb daar eerlijk gezegd geen zin in om langdurig achter hem aan te hobbelen.
Van de week naar de speeltuin geweest, maar is hij nog net te klein voor.
pi_201211410
Wij zaten toen nog in de lockdown periode haha.
Hij vond toen kleuren (krassen, haha) en stickers plakken wel leuk. Verder maar wat wandelen, boekje lezen. Soms wel even naar een kleine speeltuin in de buurt (vooral de schommel was een succes). Verder weet ik het niet meer zo goed.
pi_201217495
Hoi! Wij vliegen het dreumestopic weer binnen!

Onze mini is sinds 1,5 uur officieel de stap van baby naar dreumes gemaakt. :9 Ze blijft nog een beetje klein van stuk, maar de laatste paar weken maakt ze enorme stappen in haar ontwikkeling.

Zie dat het topic niet super hard loopt, pagina 1 gewoon uit juli! Weinig actieve ouders van dreumesen op 't moment? Allemaal te weinig energie? *) Jammer dat hier geen lijstje is eigenlijk wie er allemaal rondhangen hier.
pi_201218339
Welkom!!

Ja zo'n lijstje is soms wel handig.
  zondag 5 september 2021 @ 08:26:20 #71
208890 June.
Seriously?
pi_201220862
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoi! Wij vliegen het dreumestopic weer binnen!

[ afbeelding ]

Onze mini is sinds 1,5 uur officieel de stap van baby naar dreumes gemaakt. :9 Ze blijft nog een beetje klein van stuk, maar de laatste paar weken maakt ze enorme stappen in haar ontwikkeling.

Zie dat het topic niet super hard loopt, pagina 1 gewoon uit juli! Weinig actieve ouders van dreumesen op 't moment? Allemaal te weinig energie? *) Jammer dat hier geen lijstje is eigenlijk wie er allemaal rondhangen hier.
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rug :{ Hij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder :') Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
pi_201223474
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef automatic_ het volgende:
Welkom!!

Ja zo'n lijstje is soms wel handig.
Dankjewel!

Zullen we de start maken? :9
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rug :{ Hij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder :') Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
Al veel goede woorden/zinnetjes? Hij zal zeker wel zwaar te tillen worden met 21 maanden, pff. Wij hadden met de oudste het geluk dat ze al vroeg wilde lopen, dus geen ervaring helaas.. Nu staat deze dreumes nog niet, dus ze is sowieso later dan haar zus.. Maar ja, ze weegt nu 7-8 kilo, dus dat is nog redelijk te tillen!
pi_201223621
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020

@taxibabe
@Keroppi
@Ticootje

Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?

@QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
pi_201223737
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:

[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hier :{ Aan de hand kan hij al rennen :')

Welkom NJ!
pi_201223753
Gefeliciteerd NJ!
pi_201223855
Mini-ToT wordt over een week 3 jaar, en hij begint beetje bij beetje iets te praten.
Ik zette net koffie, en hij: "Papa pakt drinken?" :D O+

Oh ja, wat pica's:

SPOILER
En een filmpje, onlangs gemaakt in Milaan: https://i.imgur.com/tNs4G30.mp4
  FOK!fossiel zondag 5 september 2021 @ 14:23:21 #77
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201225497
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020

@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje

Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!

@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Thanks maar ik hoef niet in het lijstje :) We zijn ondertussen ook door naar de peuters!
Chick on a mission
pi_201226331
Wij waren vandaag voor het eerst aan het water, gewoon een strandje aan een grote plas. Wat vond ze dat ge-wel-dig! Het was best koud vond ik, maar gierend van het lachen rende ze (aan de hand) het water in. Kon nog maar net m'n eigen rok opstropen. Dat belooft wel wat voor op vakantie over een paar weken O+

Had al zo'n idee dat ze zwemmen echt heel leuk zou vinden maar door corona maar één keer naar babyzwemmen geweest. Toch maar zwemles oppakken na de vakantie.

Over rommelig slapen trouwens, dat was hier de afgelopen tijd ook. Rete-irritant want je kunt niets plannen. Afgelopen week lijkt er wat ritme in te komen. 7:30 wakker (of we maken haar wakker), rond 12u naar bed en dan slaapt ze zo een ruime 2 uur. Dat deed ze eerder nooit, ze sliep maandenlang 2x max een uur. Wel lekker hoor die pauze voor ons midden op de dag, hoop dat dit voorlopig aanblijft.
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2021 @ 18:30:47 #79
148247 taxibabe
pi_201230517
Welkom NJ! Ik hoef ook niet in het lijstje hoor, over maand schuiven wij al weer door naar de peuters!
Thomas was snel met lopen (week na zijn verjaardag) maar praten ho maar. Hij babbelt de hele dag door, maar weinig concrete woorden. Hij kan wel een paar dingen zeggen: Poetie (poes), vragwa (vrachtwagen), plapla (slapen), baj (bal), tukkel (sukkel :') ), koko (komkommer) en nog een paar dingen en natuurlijk papa, mama, Kay en Didi (Dion) de grote broers. Maar echte zinnetjes nog niet.

Vanavond wilde hij na het eten per se de trap op naar boven, hij werd echt boos dat hij daar niet bij kon. Dus hem de trap op laten gaan om te kijken wat hij nou boven wilde doen. Gaat hij rechtstreeks naar de badkamer en gaat hij onder de douche staan en naar boven wijzen! :D O+
pi_201237274
quote:

@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk! O+ Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.

Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
pi_201237352
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk! O+ Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.

Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?

Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte :*
pi_201237910
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:04 schreef B.ertha het volgende:

[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hier :{ Aan de hand kan hij al rennen :')

Welkom NJ!
Haha ook al zo'n eigenwijze :D
pi_201237932
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?

Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte :*
Nee in januari heeft ze de laatste gehad gelukkig. En dank je! :*
pi_201237964
Hier kan A al zo rond zijn eerste verjaardag lopen. Zijn zus was iets later, met 14 maanden. Ik denk toch dat de jongste kinderen een hoop meekrijgen van broer/zus waardoor ze zelf misschien wat sneller zijn in dingen. Op schoentjes buiten gaat het nog niet zo. Hij moet erg wennen aan lopen met schoenen, wat natuurlijk niet zo raar is. Vandaag maar weer eens een klein stukje oefenen :)
pi_201238764
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden :')

Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!

pi_201244617
quote:

[..]

Heb nog regelmatig aan je/jullie gedacht. :*
Heel fijn te horen dat Frummel het goed doet! Toch een best intensief jaar achter de rug. Zelf heeft zij er misschien nog wel heel minst van mee gekregen, dus super super goed dat je hulp hebt gezocht. O+ Hoop dat dat je gaat helpen. Even goed voor jezelf zorgen ook!

quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden :')

Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!

[ afbeelding ]
Toffe foto! O+ O+
Hier gaat zoiets echt 1000x op de grond, tot frustratie van peuter, dreumes en ouders. :9
pi_201266330
NJ welkom hier ook! Fijn jullie hier ook weer te zien en meteen zo'n fijn lijstje, leuk!!

Sun haha handig van het ijsje. Zou ik ook eens moeten doen. Kreeg hij op de opvang ook, maar wel geklieder ja.

Je vroeg wat je kan doen met je dreumes. Wij doen ook haast niks maar even met een bal spelen binnen of met een puzzel gooien (puzzelen lukt nog niet, ook al hebben we echt zon dikke houten puzzel, aller simpelste dat er is). Soms zetten we hem op een loopauto en dan duwen. Een hamerbank is het einde trouwens en met sint wil ik zo'n rollerbaan met auto's kopen die zo naar beneden glijden. Met Duplo spelen is ook het einde. Vooral dingen met vlapjes.

Hier nu met 13 maanden staan en soms met 1 hand los of een klein stapje per ongeluk. Denk lopen duurt nog een tijd. Grote broer helpt niet haha. Wel een prachtige tijd. Slapen lijkt nu beter, is nu 1x in de nacht en de eerste kies komt door. Toen was het even 5x in de nacht. Wonderbaarlijk overleefde ik dat wel :+ ik ging voeden en verder slapen. Nu is wegleggen in bed standaard huilen ineens, maar na tijdje huilen valt hij in slaap. Hij is tussendoor ook stil om te horen of we komen. En zegt boe op wat zegt de koe/spook? Zo leuk O+
pi_201270805
Thomas heeft een vriendinnetje op de camping! O+ O+ Zooooo schattig, samen hand in hand door het water lopen en elkaar knuffeltjes en kusjes geven! _O- O+

Heel even een fotootje in de spoiler, straks is de foto weer weg ivm privacy van meisje
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door taxibabe op 08-09-2021 23:00:33 ]
pi_201271409
Te cute O+
pi_201271525
*meldt met 'Mickey' sep 2020

Wat een schattige foto's! Ijsjes O+

Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan. O+

Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen. *O*
pi_201275768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan. O+

Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen. *O*
Gefeliciteerd!
pi_201279065
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
pi_201279074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

Fijn je hier weer te zien! :D

Heerlijk nazomerweer nog even hé, geweldig zo met de kinderen ook. O+
pi_201282833
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken ;)

Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
pi_201283875
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:

Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlug :o En hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is :P

Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
pi_201285240
Gefeliciteerd en welkom nog verse dreumessen! *O*

Hier een zeer sterke eigen wil. Als ze het ergens niet mee eens is begint ze me toch te krijsen en vouwt ze zich dubbel (de stervende zwaan). Maar gelukkig duurt die vaak nog geen 30 seconden en dan is het goed. Maar soms echt haar mond dicht houden als ik haar vitamine d wil geven; flink tegengas geven bij haar grote zus; zonnehoedje heeft ze ook nooit geaccepteerd. Haar haar begint nu eindelijk wat meer te groeien maar zelfs een speldje lukt nog steeds niet en op foto’s lijkt ze nog steeds kaal doordat ze blond is. :')

Ik moest gister wel weer met haar lachen. De buurkindjes waren naar kleuter aan het roepen/praten over de schutting; ze begint gewoon terug te roepen in brabbel taal. _O-

Ik ben best trots op mezelf. Sinds woensdagochtend alleen met de kindjes (nog 24 uur te gaan) en het loopt echt prima. Ik ben wat meer van de structuur dan vriend dus die kan dat nu niet verstoren. :+

Die derde kriebelt hier wel heel erg. Bij mij in ieder geval, maar nu nog even niet. En ja moe ben ik in de avonden ook wel, maar dat komt echt nog door de gebroken nachten. Meestal 2x per nacht, doorslapen zou heeeel fijn zijn. Ik heb afgelopen nacht niet eens bewust gemerkt dat kleuter naast me in bed was gekropen.
pi_201285441
quote:

[..]

Fijn dat het zo goed gaat met Frum en goed dat je hulp hebt gezocht. Het was ook superheftig. Zorg goed voor jezelf :* .
Resistance is futile.
pi_201292566
Haha Sun, goed geformuleerd dat je je niet hoeft te vervelen! Ik moet dat nog echt aan wennen hoor, hij was zo'n makke beer en alles komt wel naar hem toe. Dus ik kon rustig even in de keuken wat doen terwijl hij in de woonkamer zat. Nou niet meer dus, van achterdeur naar kamerdeur naar gordijn, aaah het is over met de rust. Nja, wel goed voor het lichaam moet ik maar denken.

Heerlijke beeldtaal ook Nolita, "stervende zwaan" :P
Zij komt duidelijk wel voor zichzelf op!

Hier ook team structuur *O*
en kudos dat je dat maar even geregeld hebt! Je klinkt er nog zen onder. Hier wordt ook niet doorgeslapen, al merk ik dat hij overdag langer gaat slapen nu hij meer beweegt. Het achtste sprongetje deed hem wel moeilijk inslapen.
Door samen slapen zijn nachten ook redelijk te doen, maar soms zou het wel lekker zijn als ik langer zonder plakbaby kon slapen }:|
pi_201297999
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat

Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik _O-
pi_201298958
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:

Beetje leven in de brouwerij!

Ze kan hier ook aardig een keel opzetten als er iets nét niet gaat zoals ze in gedachten had. :9
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlug :o En hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is :P

Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
Ik neig naar een vasectomie, een derde... Ben dan geen 39, maar net 30, maar ik heb aan twee al behoorlijk de handen vol! :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat

Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik _O-
Pfft. Altijd jammer als er weer even zo'n fase komt, stukje verlatingsangst ofzo...
pi_201338869
Mijn babydreumes wil als het aan hem ligt lopen, lopen, lopen. Ik hobbel elke keer achter hem aan, maar echt samen dingen doen zit er niet in. Als ik een bal naar hem rol is het van 'ja leuk mama, maar ik ga weer verder aan de wandel'. Ik ben een beetje bang dat ik hem te weinig aandacht geef. Maar daarentegen vraagt hij ook weinig aandacht. Hij trekt heel erg zijn eigen plan.

Is dat misschien nog te vroeg, samen dingen doen?
pi_201339625
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn babydreumes wil als het aan hem ligt lopen, lopen, lopen. Ik hobbel elke keer achter hem aan, maar echt samen dingen doen zit er niet in. Als ik een bal naar hem rol is het van 'ja leuk mama, maar ik ga weer verder aan de wandel'. Ik ben een beetje bang dat ik hem te weinig aandacht geef. Maar daarentegen vraagt hij ook weinig aandacht. Hij trekt heel erg zijn eigen plan.

Ja, dat kan. Mijn dreumes van 20 maanden heeft echt pas een paar weken geleden besloten dat wij niet alleen nuttig zijn als hij honger heeft of ergens bij wil kunnen, maar ook leuk zijn om boekjes voor te lezen, potten tegenaan te rammen of samen speelgoed te 'bedienen'
pi_201346489
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

Hier heel lang andersom juist. Ik ben blij dat hij nu steeds meer zichzelf kan entertainen door te spelen. Dingen samen doen zit m bij ons vooral in eten en drinken, maar ook liedjes zingen en diertjes aanwijzen en geluidjes na doen. Überhaupt nadoen eigenlijk :)

Jouwes wil gewoon op avontuur! O+
pi_201350109
Ik zag zoiets leuks vandaag, dat moest ik even delen O+

https://www.stoffen.net/1(...)itron-wit-zwart.html

Stof om in te kleuren. Ik ga er een tafelkleed van bestellen hoor O+
pi_201350117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:21 schreef B.ertha het volgende:

[ afbeelding ]

Leuk
Werewolf
pi_201352240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:21 schreef B.ertha het volgende:

[ afbeelding ]

Leuk maar mijn precieze ik zou mijn kind er niet op willen laten krassen :X Zo netjes als het op de afbeelding is, is wel geweldig haha.

Sun, ik heb ook het idee van verwaarlozen van aandacht. Laat hen tijden zelf spelen, soms in de box (probeer ik hem te laten wennen) of zo. Paar dagen geleden buiten gezet met het Lidl regenpak van broer in het natte gras, bak knijpers en de lege wasmand en hij heeft een half uur (!!!!) Knijpers in de box gegooid. Toen was het bakje leeg, alles weer terug gegooid en kon nog een sessie doen haha. Ik ondertussen in beeld de bijkeuken opruimen O+ ik ben erg oplettend op teveel vermaakt worden, ging bij oudste mis rond deze leeftijd. Wel samen fietsen en aanwijzen, doe ik graag. En ballen. Staan oefent hij nu alleen op de bank, met mij en dan staan en op de billen vallen en dat keer 20. Lopen doen we nog niet dus lekker rustig. Tis wel een top ventje. Gister zijn haar in badje bijgeknipt. Bij oudste ooit geprobeerd en met een baby kan durf ik dat aan. Pony en bij de oortjes. Ging perfect. Trots op mezelf.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2021 @ 21:34:58 #107
148247 taxibabe
pi_201360434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:

Geen tips... zit hier met hetzelfde.. Meneer wil geen middagslaapje meer doen en 's avonds is ook weer drama, we krijgen hem in zijn ledikantje niet meer aan het slapen.
Het enige wat werkt is hem in ons bed leggen en ernaast gaan liggen en met een beetje geluk slaapt hij dan na een half uur vechten tegen zijn slaap.. 'Ik ben hartstikke moe, maar ik wil niet, ik herhaal, niet slapen..' :N :X

Schijnt de slaapregressie van (bijna) 2 jarigen te zijn.. dus een faaaaaaaaase, maar wel een frustrerende en vermoeiende fase.. }:|
Sowieso is Thomas volgens mij al in de peuterpuberteit beland, ik voel me soms net een politieagente, pfff. Ik vind het soms best moeilijk dat opvoeden :@
pi_201361322
Ik herken dat wel, Mickey zegt dan ook al nee-nee (inclusief toontje) voordat hij op dingen afstevent waar hij niet aan mag zitten. Confronterend vind ik dat, alsof we continu nee-nee zeggen. Ik probeer wat meer af te leiden ipv nee-nee, maar die kunst moet ik nog onder de knie krijgen.
pi_201361434
quote:
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020

@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje

Ik vind zo'n lijstje eigenlijk ook wel leuk! Moeten we dan @MaJo lief aankijken?
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 23:03:11 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201361897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:35 schreef tpopml het volgende:

[..]
Ik vind zo'n lijstje eigenlijk ook wel leuk! Moeten we dan @:MaJo lief aankijken?
Done *)

Als er nog iemand in wil laat het me weten!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201375912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Done *)

Thanks! :D Nu het er staat voegen nieuwe dreumessen waarschijnlijk sowieso makkelijker toe. *)
pi_201375925
Onze wil nu ze zich weer goed voelt ineens alles tegelijk doen. :9 Meer kletsen, gillen, schreeuwen, optrekken, staan, kruipen op handen en knieën, rondjes rollen, alles in de mond, overal mee gooien.. Zoveel ontwikkeling ineens. O+
pi_201376086
Wat gezellig NJ O+
Waar had ze last van?

Voor het eerst maandag weer een volledige dag op werk gewerkt, en sindsdien heb ik wel het idee dat hij weer aan me plakt. Deze dreumes is nog niet klaar voor het loslaten van het thuiswerken! En mama ook niet :@
pi_201376333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:06 schreef tpopml het volgende:
Wat gezellig NJ O+
Waar had ze last van?

Voor het eerst maandag weer een volledige dag op werk gewerkt, en sindsdien heb ik wel het idee dat hij weer aan me plakt. Deze dreumes is nog niet klaar voor het loslaten van het thuiswerken! En mama ook niet :@
Ik weet niet of er iets anders achteraan is gekomen, gewoon griepje ofzo, maar ze is heel lang herstellende geweest van het RS-virus. Denk dat ze er een aantal weken slecht van is geweest, maar minstens zo lang ook aan het kwakkelen bleef. Maar dat lijkt nu over! Nu gewoon weer tandjesleed, sprongetjes.. Al het andere waarschijnlijk. :D

Maar ja, wel onwijs gezellig! Je hebt ineens echt weer een extra kindje in huis i.p.v. een baby. Zelf op onderzoek uit, zelf spelen. Je herinnert je ook ineens weer dingen van de oudste waarvan je blij was dat je er destijds vanaf was. :+

Heb je al die tijd thuisgewerkt? Lijkt me wel intens om dan weer te starten inderdaad.. Ook voor je dreumes, echt wennen weer.
pi_201377124
Och jeetje, dat is dan echt al een tijdje. Ik dacht dat ze inmiddels ergens anders last van had. Arm ding! Maar gelukkig achter de rug nu.

Haha ja moet je nu ook ineens achter haar aan hobbelen? :+

Jep, al die tijd thuis gewerkt! Vooral vreemd dat ik met 14 weken zwangerschap thuis ging werken en dat heel veel mensen me nu weer zien, paar kilo zwaarder, maar... Niet meer zwanger. Dus intussen even kind op de wereld gezet, maar normaal maakt je omgeving die hele periode mee natuurlijk. Jij niet thuis gewerkt dan?
pi_201384482
Hier in september 2019 met verlof gegaan, toen mijn verlof in maart 2020 stopte ging de lockdown in en werd het thuiswerken. Daarna werd ik boventallig verklaard en nu sinds 1 augustus werkloos. De laatste keer op kantoor was met het kerstpakket ophalen in 2019.. :') _O-

Zit ik net op de wc, gaat de deur open, komt meneer mij een gevonden kattenbrokje brengen.. _O- _O-
pi_201384512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef taxibabe het volgende:
Hier in september 2019 met verlof gegaan, toen mijn verlof in maart 2020 stopte ging de lockdown in en werd het thuiswerken. Daarna werd ik boventallig verklaard en nu sinds 1 augustus werkloos. De laatste keer op kantoor was met het kerstpakket ophalen in 2019.. :') _O-

Zit ik net op de wc, gaat de deur open, komt meneer mij een gevonden kattenbrokje brengen.. _O- _O-
De oudste van mij vrat ze op :Y)
pi_201384565
Haha herkenbaar van het thuiswerken. Ik zit sinds het begin van mijn verlof thuis (eind oktober 2019). Ik denk dat we binnenkort ook weer rustig aan naar kantoor zullen gaan. En vanaf februari zit ik weer een tijd thuis :+
pi_201385269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De oudste van mij vrat ze op :Y)
Dat heeft hij ook geprobeerd, maar hij vond ze toch niet zo lekker :+
pi_201386013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:51 schreef tpopml het volgende:
Och jeetje, dat is dan echt al een tijdje. Ik dacht dat ze inmiddels ergens anders last van had. Arm ding! Maar gelukkig achter de rug nu.

Haha ja moet je nu ook ineens achter haar aan hobbelen? :+

Jep, al die tijd thuis gewerkt! Vooral vreemd dat ik met 14 weken zwangerschap thuis ging werken en dat heel veel mensen me nu weer zien, paar kilo zwaarder, maar... Niet meer zwanger. Dus intussen even kind op de wereld gezet, maar normaal maakt je omgeving die hele periode mee natuurlijk. Jij niet thuis gewerkt dan?
Gelukkig niks anders nee! RS is hier gewoon echt heel hardnekkig geweest, maar hé, ook die ervaring weer gehad. :9

Er achteraan, soms lijkt ze heel even kwijt :9 Helpen draaien, dingen pakken, want ze ziet ineens alles overal. :+

Dat lijkt me als collega ook wel heel gek hoor. Tijd gaat ongemerkt zo snel en dan klopt het voor je gevoel nog echt niet. :9 Hier is het werk al die tijd gewoon door gegaan; we hebben een winkel. Of ja, gewoon.. Met alle aanpassingen, maar wel heel gelukkig dat ik al die tijd gewoon mensen heb kunnen zien.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef taxibabe het volgende:

Jeetje, dat is helemaal bijzonder, dan ben je gewoon al twee jaar verder.. Nu rustig aan op zoek, of nog niet echt haast?

Cute. :+ Beter brengen dan zelf opeten zoals bij @Sunshine1982 :D
pi_201386097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Gelukkig niks anders nee! RS is hier gewoon echt heel hardnekkig geweest, maar hé, ook die ervaring weer gehad. :9

Er achteraan, soms lijkt ze heel even kwijt :9 Helpen draaien, dingen pakken, want ze ziet ineens alles overal. :+

Dat lijkt me als collega ook wel heel gek hoor. Tijd gaat ongemerkt zo snel en dan klopt het voor je gevoel nog echt niet. :9 Hier is het werk al die tijd gewoon door gegaan; we hebben een winkel. Of ja, gewoon.. Met alle aanpassingen, maar wel heel gelukkig dat ik al die tijd gewoon mensen heb kunnen zien.
[..]
Jeetje, dat is helemaal bijzonder, dan ben je gewoon al twee jaar verder.. Nu rustig aan op zoek, of nog niet echt haast?

Cute. :+ Beter brengen dan zelf opeten zoals bij @:Sunshine1982 :D
Rustig op zoek maar nog niet echt haast hoor, Thomas wordt in oktober 2 en dan mag hij al snel naar de psz, dan wordt het wat makkelijker. Hij gaat nu niet naar de opvang, want wij hebben geen recht op kot. Dat is dan onbetaalbaar. En de psz wordt hier deels vergoed door de gemeente (ieder kind vanaf 2,5 heeft recht op opvang ongeacht situatie).
pi_201387516
Ik kom weer even binnenvallen met een vraag. Spruit word 29 oktober 2 en loopt nog steeds niet, hij kan het wel maar vertikt het gewoon. :+ hebben jullie misschien tips om hem meer te stimuleren? Ook met een new born is het tillen echt zwaar aan het worden, bijna 17 kg is hij.. ;(
pi_201387627
Hem laten helpen? Boodschapjes in de handjes geven die hij naar de keuken moet brengen, of spulletjes voor de baby ergens naar toe brengen, desnoods met een loopkarretje waarbij je de spulletjes in het bakje doet?
pi_201390125
Ik heb 3 weken gewerkt met mijn verlof en toen thuis. Tijdens tweede lockdown is hij wel naar de opvang geweest ivm vitaal beroep. Nu werken wij nog steeds veel thuis, maar meneer gaat gewoon naar de opvang :W

Wij vliegen dinsdag naar Mallorca, ben zooooo benieuwd! Vind het echt wel spannend.

Bella; wow, 17kg. Lekker binkie! Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
pi_201395754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:11 schreef automatic_ het volgende:
Bella; wow, 17kg. Lekker binkie! Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
Dit heb ik vaker gehoord, buiten op de tegels laten spelen. Dan gaan de knieën vanzelf pijn doen en gaan ze lopen. Dat was de theorie hoor, geen eigen ervaring haha.

Die van ons lijkt ineens meer dingen te snappen, reeksen van dingen zeg maar. Zo leuk. Als we de hond uitgelaten hebben dan loopt Mini naar het keukenkastje, pakt de doos hondenkoekjes, pakt er een uit, geeft die aan de hond, zet het pak terug en doet de deur weer dicht. Smelt :D

We gaan over een weekje ook vliegen, vind het ook best wel spannend. Ze heeft een hele harde stem en ik ben zelf veel te gevoel voor overlast voor anderen dus het zal even doorbijten zijn de reis. Maar daarna wel lekker naar het strand samen O+
pi_201397100
quote:
Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
Die van mij kruipt probleemloos over grind :')

Fijne vakantie!
  zondag 19 september 2021 @ 14:38:48 #127
208890 June.
Seriously?
pi_201426918
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:25 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Die van mij kruipt probleemloos over grind :')

Fijne vakantie!
Same :')
  zondag 19 september 2021 @ 14:39:34 #128
208890 June.
Seriously?
pi_201426926
quote:
Ik heb 3 weken gewerkt met mijn verlof en toen thuis. Tijdens tweede lockdown is hij wel naar de opvang geweest ivm vitaal beroep. Nu werken wij nog steeds veel thuis, maar meneer gaat gewoon naar de opvang :W

Wij vliegen dinsdag naar Mallorca, ben zooooo benieuwd! Vind het echt wel spannend.

Veel plezier! Wij zitten er nu en zie veel stellen met kinderen onder de 2 jaar :D
pi_201447971
Oeh Mallorca klinkt ook wel erg lekker O+

Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest. Mickey is echt helemaal zot van beesten! Moe maar voldaan weer terug naar huis O+

Gezien de kruidnoten weer in de schappen liggen... Hebben jullie al ideeën voor Sintcadeaus? En hebben jullie stelregels?
pi_201452067
Ik deel niet vaak foto's, maar dit weekend was mijn mannetje echt in de zevende hemel. Hij wist niet waar hij moest kijken en wijzen en werd helemaal gek! O+ O+

SPOILER
Ja, dat is zijn pyjama, maar slapen in de auto zit er echt niet meer in tegenwoordig ;(
pi_201453095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:44 schreef B.ertha het volgende:
Ik deel niet vaak foto's, maar dit weekend was mijn mannetje echt in de zevende hemel. Hij wist niet waar hij moest kijken en wijzen en werd helemaal gek! O+ O+

SPOILER
Ja, dat is zijn pyjama, maar slapen in de auto zit er echt niet meer in tegenwoordig ;(
O+
Oh dat zou hier ook een dikke hit zijn!
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:50:17 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201454675
Leuk Bertha!
Wij zijn gearriveerd en hij heeft het superrrr gedaan. Laatste 15min viel hij in slaap, haha. Dropje.

Hij hoort nu ook vliegtuigen dus dan gaat hij ter plekke stil staan en omhoog kijken
pi_201456252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:50 schreef automatic_ het volgende:
Leuk Bertha!
Wij zijn gearriveerd en hij heeft het superrrr gedaan. Laatste 15min viel hij in slaap, haha. Dropje.

Hij hoort nu ook vliegtuigen dus dan gaat hij ter plekke stil staan en omhoog kijken
Fijn! Nog tips? Wij vliegen over een paar dagen :D
pi_201466576
Wij hadden de iPad vol gegooid met z’n favoriete YouTube haha. En hij mocht z’n speen onbeperkt hebben :@
Maaaar eten en zo’n Nijntje tekenbord vielen ook goed in de smaak. Dat kreeg hij in het vliegtuig.
pi_201478818
/Egopost!

Opa kwam gisteren en toen Thomas hem zag zei hij 'Opa!'! O+
Zaterdag nog 2 weekjes en dan schuiven we door naar het volgende topic. Gisteren van opa en oma al cadeautje gekregen, samen herfst/winterkleertjes halen, dus hij zit voorlopig weer goed in de kleren _O_ O+
pi_201488394
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:47 schreef automatic_ het volgende:
Wij hadden de iPad vol gegooid met z’n favoriete YouTube haha. En hij mocht z’n speen onbeperkt hebben :@
Maaaar eten en zo’n Nijntje tekenbord vielen ook goed in de smaak. Dat kreeg hij in het vliegtuig.
Haha die eerste drie is ook ons strijdplan. Filmpjes, speen en vreten. We gaan het zien :D
pi_201489823
Fijne vakantie voor degenen die nu weg zijn!

Mijn 14 maander gaat hard. Haar hobby is nu van de glijbaan gaan. Ze klimt nu zelf alle trappetjes op dus rustig in de tuin zitten/schoffelen/was ophangen terwijl zij wat speelt is er niet meer bij. Ze ging ook per ongeluk een keer op haar buik van de glijbaan. :D
Ze begint nu met wat woordjes. Ze zegt heel vaak ‘hallo’ en ‘haa’ als begroeting. O+
pi_201495031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:23 schreef Nolita het volgende:
Fijne vakantie voor degenen die nu weg zijn!

Mijn 14 maander gaat hard. Haar hobby is nu van de glijbaan gaan. Ze klimt nu zelf alle trappetjes op dus rustig in de tuin zitten/schoffelen/was ophangen terwijl zij wat speelt is er niet meer bij. Ze ging ook per ongeluk een keer op haar buik van de glijbaan. :D
Ze begint nu met wat woordjes. Ze zegt heel vaak ‘hallo’ en ‘haa’ als begroeting. O+
Jeetje Nolita, dat gaat inderdaad hard O+ weg met de rust! Loopt ze eigenlijk al lang?

Hier kunnen we niet meer zomaar langs een schommel lopen! Dat vindt hij echt het einde. En hij zegt nu 'nana' voor banaan!
pi_201496791
Hier nu een kleintje met verborgen reflux.
Wordt er wel een beetje moedeloos van eigenlijk.

Nu eerst gestart met indikken van de voeding en veel meer rechtop houden, maar die kleine heeft er zoveel last van.
Neig er na om toch te gaan aandringen op medicatie.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_201497852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:35 schreef tpopml het volgende:

[..]
Jeetje Nolita, dat gaat inderdaad hard O+ weg met de rust! Loopt ze eigenlijk al lang?

Hier kunnen we niet meer zomaar langs een schommel lopen! Dat vindt hij echt het einde. En hij zegt nu 'nana' voor banaan!
Schommelen vindt ze idd ook te gek; leuk ook hè, die taalontwikkeling. O+

Ze loopt sinds 2 weken na haar verjaardag, dus nu zo’n 2 maanden alweer. :o
pi_201499256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:25 schreef Nolita het volgende:

[..]
Schommelen vindt ze idd ook te gek; leuk ook hè, die taalontwikkeling. O+

Ze loopt sinds 2 weken na haar verjaardag, dus nu zo’n 2 maanden alweer. :o
Ja echt heel leuk om te volgen!
Dat is al wel een tijdje. Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog duurt. Soms trekt hij zich op maar verder maakt hij nog niet veel aanstalten. Makke beer!

@dezomervoorbij wat vervelend zeg! hoe oud is jouw kleintje?
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:24:16 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201516799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Done *)

Colin is van september 2020, mag hij er ook bij?

Tevens kom ik me hier melden, vandaag zijn eerste verjaardag gevierd.
Resistance is futile.
pi_201516867
Gefeliciteerd Colin en Seven! *O*

Hoe was jullie dag?
pi_201516881
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O*
pi_201517246
:W *O*
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:13:47 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201517581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:29 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd Colin en Seven! *O*

Hoe was jullie dag?
*O*

Superleuk! Colin was erg blij met z'n ballenbak, z'n loopfietsje, z'n houten puzzel en nog ander speelgoed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
*O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:55 schreef tpopml het volgende:
:W *O*
*O*
Resistance is futile.
pi_201517598
Gefeliciteerd met Colin *O*
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:28:34 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201517868
Voor degenen die nog niet weten wie Colin is, dit is 'm:

Bijzonder eigenwijs kereltje, dat heeft hij echt van mij.. Colin (foknaam) is erg ondernemend. Hij loopt sinds een maandje. Zijn 4 boventanden komen nu net door maar daar heeft hij weinig last van. En hij staat overal op de kop in te trekken. Dat is op zich mooi en grappig. Colin is superlomp in het spelen. Maar als het bedtijd is, dan knuffelt hij graag.
M'n man is fulltime vader en ik werk fulltime thuis (nog zeker een jaar). Maar m'n man wil wel weer aan het werk als zijn rugklachten het toelaten, en dan gaat Colin naar kdv. Zal hem wel goed doen qua sociale ontwikkeling, er komt geen broertje of zusje bij. Hij heeft wel 2 halfzussen van 13 en 16 maar die wonen bij hun moeder.

Fysiek gaat de ontwikkeling veel sneller dan mentaal. 'Nee' komt niet in zijn woordenboek voor :') .

Colin houdt van kabaal maken, hij heeft ook een hele harde lage stem. En zijn favoriete speelgoed is mijn plastic slabak :+ . Die gooit hij altijd naast het kleed want het maakt veel meer herrie op het laminaat. Colin zit nooit in de box, we hebben de hele woonkamer maar afgezet en hufterproof gemaakt. Hij luistert (en kijkt) graag naar Miley Cyrus.

M'n man denkt dat Colin binnenkort begint met praten, hij tettert veel en graag. Leuke leeftijd is dit O+ . Eeg benieuwd wat de rest van de dreumestijd zal brengen!
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 21:40:50 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201518178
quote:

[..]

Uiteraard ^O^

Gefeliciteerd met Colin *O* Wij volgen jullie over 4 weken :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201522088
quote:

[..]

Congrats! :D
pi_201525561
Nogmaals gefeliciteerd @Seven. Welkom O+
pi_201548946
:O pfoe, elke twee uur een sirenebaby door een dichte neus. Gelukkig hielp de neusspray iets..

c_/
pi_201552160
Ziekenhuisafspraak achter de rug. Eigenlijk heel positief. Het lijkt in dit geval positief dat ze in beide ogen hetzelfde 'euvel' heeft. Hierdoor zijn de ogen vaker gelijk aan elkaar en krijg je minder snel een lui oog. (Worden op dezelfde wijze geprikkeld). Het beste nieuws is dat het netvlies gesloten is, de oogzenuwen helemaal intact. Bij de testjes zien ze een kleine afwijking (+2/+3), maar dit kan met de groei zelfs nog volledig rechttrekken, dit zie je vaker bij jonge kinderen.

Uiteraard moeten we wel onder controle blijven vanwege de colobomen. Zodra ze groeit zou het in theorie nog weer kunnen veranderen.

Zoals het nu oogt ( *) ), misschien later een bril of lui oog of iets, maar geen grote zorgen, dit kan iedere gek overkomen.

Ze vonden het wel een tekortkoming dat ze nu pas gezien is. Dit had het CB veel eerder moeten doorverwijzen. Gebeurt normaal al in de eerste weken/maanden als het zo goed te zien is.
pi_201555788
Als ik het zo zie :7 dan valt dat alles mee. Ik duim dat ze erover heen groeit. Ontlading bij jullie?
pi_201555789
NJ wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Ik duim mee dat het helemaal bij gaat trekken.

Ik zou dit overigens zeker terug geven aan het CB als het ziekenhuis dit niet al doet.

We hebben hier een zielige dreumes sinds zondag. De hoektanden komen door (volgens mij allemaal) en ze heeft er echt veel last van. Ze schiet van vrolijk naar verdrietig, wil alleen maar bij mama plakken, eet slecht, weigert tandenpoetsen, bloed zodra de tandenborstel ook maar iets raakt. Zo sneu. Ik hoop dat het snel over is, maar daar lijkt het voorlopig niet op.
pi_201565896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:42 schreef tpopml het volgende:
Als ik het zo zie :7 dan valt dat alles mee. Ik duim dat ze erover heen groeit. Ontlading bij jullie?
*)

En hoe! Je merkt eigenlijk pas nu dat je er toch stiekem wel echt zenuwachtig voor was.
Nu gaat het gevoel gewoon weer meer naar; ze heeft gewoon bijzondere ogen. O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:42 schreef Nolita het volgende:
NJ wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Ik duim mee dat het helemaal bij gaat trekken.

Ik zou dit overigens zeker terug geven aan het CB als het ziekenhuis dit niet al doet.

We hebben hier een zielige dreumes sinds zondag. De hoektanden komen door (volgens mij allemaal) en ze heeft er echt veel last van. Ze schiet van vrolijk naar verdrietig, wil alleen maar bij mama plakken, eet slecht, weigert tandenpoetsen, bloed zodra de tandenborstel ook maar iets raakt. Zo sneu. Ik hoop dat het snel over is, maar daar lijkt het voorlopig niet op.
Jaa, thanks! :D

Morgen mogen we even langs bij het CB voor een check qua eten en gewicht, dus dan kunnen we het zelf al terugkoppelen, maar de oogarts(en) zelf wilden dit ook direct oppakken. Als er wel serieuze problemen waren (zoals niet volledig gesloten netvlies o.i.d.) is actie zo snel mogelijk nodig. Dus hier mogen ze wel even van leren.

:* Voor de dreumes, maar vooral voor papa en mama. :9 Tandjesleed is zo lastig..
  donderdag 30 september 2021 @ 00:22:35 #157
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201573863
Mensen hier die in de slaapkamer een klein kacheltje gebruiken? De kinderkamer boven is ondanks het nog september is nu al richting de 15 graden aan het zakken, beneden in de woonkamer nog gewoon 20 graden.. beetje vervelend. Over een maand zal het nog iets verder zakken.

Verleden jaar dit met een kruik aangepakt. Nu dus zoekende naar iets wat klein is, maar wel beetje kwaliteit. Eventueel kan kacheltje in de hal staan, gericht op de open deur zodat ie niet in de kamer zelf is, omdat het toch een electrisch apparaat is.

Iemand tips? :)
Mai pben rai~!
pi_201584302
Gewicht en lengte ... goedgekeurd. *)

In de afgelopen anderhalve maand is mevrouw even veel aangekomen en gegroeid als de 6 maanden ervoor. :9
pi_201584316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Gewicht en lengte ... goedgekeurd. *)

In de afgelopen anderhalve maand is mevrouw even veel aangekomen en gegroeid als de 6 maanden ervoor. :9
Wat goed! Weer een zorg minder O+ Jullie komen er wel!
pi_201584826
Zijn nou alle consultatiebureaus gewoon open behalve de onze? Wij zijn er al een jaar ofzo niet meer geweest
pi_201585447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:11 schreef B.ertha het volgende:
Zijn nou alle consultatiebureaus gewoon open behalve de onze? Wij zijn er al een jaar ofzo niet meer geweest
Ik had laatst de 14 maanden afspraak voor mijn dochter, normaal gesproken zou de volgende afspraak met 18 maanden zijn maar omdat alles goed gaat en ik geen vragen heb is de volgende afspraak met, ik dacht, 2 jaar. Krijg ik tegen die tijd een brief over. Niet 'noodzakelijke' afspraken laten ze niet doorgaan nu bij ons.
pi_201586151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:11 schreef B.ertha het volgende:
Hier qua afspraken inderdaad al een tijdje open. Tijdens corona alleen voor vaccinatie.
Het inloopspreekuur is overigens wel dicht, maar bij twijfel mag je een groei/weeg afspraak maken.
pi_201607501
Protège moi de mes désirs.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:20:51 #164
148247 taxibabe
pi_201609788
Iedereen die hier op vakantie is naar Mallorca veilig? https://www.ad.nl/buitenl(...)nde-dakpan~a4082e43/ :{
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:33:04 #165
208890 June.
Seriously?
pi_201610094
Ik las het ja, wat vreselijk. Kreeg er helemaal de rillingen van.
pi_201612441
Jeetje, wat heftig :'(
pi_201613258
Oh wat vreselijk :'(
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:08:48 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201614086
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:20 schreef taxibabe het volgende:
Iedereen die hier op vakantie is naar Mallorca veilig? https://www.ad.nl/buitenl(...)nde-dakpan~a4082e43/ :{
Ja, wij waren al weer thuis. Maar pff…. Zo heftig! :'(
pi_201630846
Pf, duidelijk een offday hier. A is nu elke keer voor zessen wakker en na dagen achter elkaar vroeg wakker kan ik het gedrein even niet meer hebben. Hij is momenteel zo dwars -O- Vooral het luier verschonen en omkleden is echt niet leuk. Het is dat ik genoeg buikvet heb :7 anders had hij me echt veel zeer gedaan met zijn getrap :{
  FOK!fotograaf maandag 4 oktober 2021 @ 19:44:02 #170
148247 taxibabe
pi_201636478
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pf, duidelijk een offday hier. A is nu elke keer voor zessen wakker en na dagen achter elkaar vroeg wakker kan ik het gedrein even niet meer hebben. Hij is momenteel zo dwars -O- Vooral het luier verschonen en omkleden is echt niet leuk. Het is dat ik genoeg buikvet heb :7 anders had hij me echt veel zeer gedaan met zijn getrap :{
Vroege peuterpuberteit?
Hier is het al vanaf zijn geboorte een uitzondering als hij na half 7 wakker wordt, dat kan ik op 2 handen tellen.
Klokje rond doet hij niet aan.

Pff wat gaat de tijd hard! Nog 4 nachtjes slapen en we hebben geen dreumes meer! De peuterpuberteit is hier nu ook echt al een maandje ingetreden. En hij heeft treuzelen ontdekt :') Bij alles wat we gaan doen moet hij eerst zijn autootjes ergens 'parkeren'. }:|
pi_201636939
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook |:( vandaag naar de HA geweest omdat hij hysterisch werd bij het verschonen en dan vooral als ik zijn fluit wil schoonmaken. Blijkt die een blaasonsteking te hebben! :{ misschien dat even na laten kijken?
pi_201648651
Hoiiiii! Ootje en ik komen ons bij dit clubje aanmelden!
pi_201651843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
pi_201652325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Dankjewel!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:18:42 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201653074
quote:
Jaaaaa! Gefeliciteerd *O*
Resistance is futile.
pi_201662216
quote:
Yay! Gefeliciteerd en wellekom O+
pi_201662370
Ze wil ineens staan, langs de bank lopen (lukt nog totaal niet!). Zo fijn ineens de ontwikkelingen te zien.

Alleen dat slapen... }:|
Volgen nu weer even een andere wijze van aanpassen, als dit niet werkt gaan we met een slaapcoach in de weer.
pi_201662395
Meneer is hier niet meer te houden. Optrekken aan tafel en bank. Mentaal steekt hij al over alleen werken zijn voeten nog niet mee ;)

Hij kletst je de oren van je kop, alleen is het nog niet allemaal verstaanbaar. Maar wat een gezelligheid O+

Hij eist ook met de pot mee te eten. Zodra hij in zijn stoel zegt hij 'eten' en worden we vermaand op te schieten. Als wij iets eten wat hij niet heeft dan wordt daar grondig stennis over geschopt. Zo is hij GEK op kaas. En eet hij dat het liefst elke dag op brood. Het Voedingscentrum raadt dat af ivm zoutgehalte. }:|

Dus nu geef ik het toch maar af en toe bekruipt me een schuldgevoel. Lang verhaal kort: wat geven jullie op brood?
pi_201662483
Mevrouw blieft hier alleen maar appelstroop. Voor de rest haalt ze haar neus op. :9
pi_201662545
Whaaa dat is toch ook een bijzondere keus! Hoe gaat het met haar verder?
pi_201663838
Hier ook een zeer kieskeurige dreumes wat eten betreft. Vlees staat op 1, pasta lukt ook meestal wel, maar aardappelen en groente nauwelijks tegenwoordig.
Op brood probeer ik te smeren (stroop, smeerkaas, spread, hummus) als ik eens vlees of kaas probeer eet ze alleen dat eraf. Maar eigenlijk wil ze het liefst mijn boterham met hagelslag. }:| (Die ik na 1 hapje voor haar snel zelf op eet).
Yoghurt gaat er altijd wel in. Ik sta er heel relax in, als ze honger heeft eet ze vast wel.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 22:31:22 #182
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201665205
Hier bijna 2 en eten gaat wisselend. Vlees bijna niet. Hij weet dan heel duidelijk wat hij wel en vooral niet wil haha. Soms, als hij echt paar dagen niet lekker eet, geven we nog weleens een potje en dat is dan zo op :')
Zegt iets over mijn kookkunsten denk ik _O-
pi_201666714
;( :{ :'(

Gisteren is onze druktemakertje zo hard op zijn mondje gevallen dat allebei zijn voortandjes schuin afgebroken zijn.

Ik kwam thuis van boodschappen doen, vriend deed de deur open en ik hoorde gevallen en tandjes afgebroken... Ik ben nog nooit zo geschrokken ;(

Voor de zekerheid naar de spoedtandarts gegaan, maar ze doen er niks aan. Maar toch even fijn dat er naar gekeken is.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 07:54:58 #184
208890 June.
Seriously?
pi_201666898
Waarom doen ze er niks aan eigenlijk? Omdat het melktanden zijn?
pi_201666987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:54 schreef June. het volgende:
Waarom doen ze er niks aan eigenlijk? Omdat het melktanden zijn?
Klopt. Ze zei nog wel dat ik voor over 2 weken een afspraak kon maken bij mijn eigen tandarts, dus ik ga zo even bellen of hij dat nodig vind. Afgebroken blijft afgebroken :{ En de scherpe puntjes eraan worden vanzelf vlakker door eten en drinken zei de tandarts gisteren. Dusja... Wachten op grote mensen tanden dan maar. En hopen dat deze tandjes niet zwart worden...
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2021 @ 08:28:38 #186
148247 taxibabe
pi_201667081
Ooh wat sneu Sunshine!

Onze bijna peuter eet als een bouwvakker, hij vreet echt alles. Sinds deze week eet hij ook sla, hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij die met een vorkje kan eten is hij er helemaal gek op.
Hij is ook helemaal verzot op haring en olijven, haha!
pi_201667193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Klopt. Ze zei nog wel dat ik voor over 2 weken een afspraak kon maken bij mijn eigen tandarts, dus ik ga zo even bellen of hij dat nodig vind. Afgebroken blijft afgebroken :{ En de scherpe puntjes eraan worden vanzelf vlakker door eten en drinken zei de tandarts gisteren. Dusja... Wachten op grote mensen tanden dan maar. En hopen dat deze tandjes niet zwart worden...
Wat zonde zeg!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:03:19 #188
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201667263
Schrikken Sunshine! Hopelijk gaan de scherpe randjes er snel vanaf.
Bij ons zoontje is er een klein stukje van z'n voortand af. Ik ben toen eens rond gaan kijken, maar je ziet het best veel. Zijn zo kwetsbaar ;(
pi_201668231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:03 schreef automatic_ het volgende:
Schrikken Sunshine! Hopelijk gaan de scherpe randjes er snel vanaf.
Bij ons zoontje is er een klein stukje van z'n voortand af. Ik ben toen eens rond gaan kijken, maar je ziet het best veel. Zijn zo kwetsbaar ;(
Ik lees het ook best vaak ja. Mijn oudste had het ook, dat was met haar mond tegen de rand van het zwembad geklapt. Maar bij haar was het een klein stukje. Je maakt wat mee met kinderen.

Ondertussen tandarts gebeld en die vond het niet nodig dat we langs kwamen. Alleen als hij pijn heeft. Nou, hij loopt weer rond alsof er niks gebeurd is gelukkig O+ Ben nu wel voorzichtiger, vind het eng om hem nu los te laten lopen. Maar hij tolereert geen schoot, dus ik moet het wel loslaten.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:17 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201673976
Fijn dat hij zo rond huppelt!

Hier heerst RS en Krentenbaard op KDV en volgens mij spot ik al een vlekje krentenbaard ;(
Nu heb ik dat zelf ook weleens, dus het zou mij niet verbazen als hij ook vatbaar is. Zo geen zin in :')
pi_201674069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:46 schreef tpopml het volgende:
Whaaa dat is toch ook een bijzondere keus! Hoe gaat het met haar verder?
Vind het vooral een onhandige keus. Zoveel plakkerij en troep. :9

Ze heeft het naar haar zin! Stapt sinds een paar dagen langs de bank, dus voelt ineens als een daadwerkelijke dreumes. O+ Alleen dat slapen moeten we haar nog even leren.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
;( :{ :'(

Gisteren is onze druktemakertje zo hard op zijn mondje gevallen dat allebei zijn voortandjes schuin afgebroken zijn.

Ik kwam thuis van boodschappen doen, vriend deed de deur open en ik hoorde gevallen en tandjes afgebroken... Ik ben nog nooit zo geschrokken ;(

Voor de zekerheid naar de spoedtandarts gegaan, maar ze doen er niks aan. Maar toch even fijn dat er naar gekeken is.
Och jeetje, verschrikkelijk! Ook al kan het dan niet echt kwaad, ik zou me kapot schrikken ook.. :{
pi_201678845
Dus. Ik bracht net mijn oudste naar school met A in de kinderwagen. Hij had echt net zijn sokken uitgefrot, fietst er een vrouw voorbij.

'MEVROUW, HEEFT HIJ GEEN SOKKEN!!!! HET IS HEEL KOUD!!!! '

}:|
  FOK!fotograaf vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:14:58 #193
148247 taxibabe
pi_201679111
Tot op heden is Thomas nog niet ziek geweest, ben benieuwd hoe het gaat als hij over een half jaartje naar de psz gaat.

Vandaag de laatste dag met een dreumes is huis! :o Man man wat vliegt de tijd :X
Waar tijdens de zwangerschap de planning was om verlof op te nemen tot 6 maanden om daarna met ouderschapsverlof een dag minder te gaan werken ben ik uiteindelijk door corona en boventalligheid al heerlijk de volledige 2 jaar bij hem geweest. O+ Wat kan het leven toch raar lopen..

Morgen wordt Thomas 2 en wat een heerlijk jong! 90% van de tijd is hij vrolijk, af en toe een driftbuitje (dat zullen er geheid meer worden in de peuterpuberteit }:| ) Supersociaal naar iedereen, op straat en in de winkels bezorgt hij iedereen een glimlach op het gezicht. Hij krijgt ook steeds meer een 'eigen ik', zo mooi om te zien! O+ O+

Deze zomer voor het eerst op de camping vond ik nog spannend, maar hij fladdert er heerlijk rond, weet de weg naar de trampoline en het water, vermaakt zich 100% daar.

Morgen dus een peuter in huis, hij krijgt een mooie driewieler van ons en slaapt al (verrassend goed) op zijn nieuwe grote slaapkamer. Na zijn verjaardag gaan we nog een stoere tijdcapsule verstoppen achter een luikje in chillhoek _O-

Oh was het duidelijk dat ik ontzettend veel van mijn kereltje hou en supertrots op hem ben? :+ :@ O+
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 08-10-2021 09:20:59 ]
pi_201679176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:14 schreef taxibabe het volgende:
Tot op heden is Thomas nog niet ziek geweest, ben benieuwd hoe het gaat als hij over een half jaartje naar de psz gaat.

Vandaag de laatste dag met een dreumes is huis! :o Man man wat vliegt de tijd :X
Waar tijdens de zwangerschap de planning was om verlof op te nemen tot 6 maanden om daarna met ouderschapsverlof een dag minder te gaan werken ben ik uiteindelijk door corona en boventalligheid al heerlijk de volledige 2 jaar bij hem geweest. O+ Wat kan het leven toch raar lopen..

Morgen wordt Thomas 2 en wat een heerlijk jong! 90% van de tijd is hij vrolijk, af en toe een driftbuitje (dat zullen er geheid meer worden in de peuterpuberteit }:| ) Supersociaal naar iedereen, op straat en in de winkels bezorgt hij iedereen een glimlach op het gezicht. Hij krijgt ook steeds meer een 'eigen ik', zo mooi om te zien! O+ O+

Deze zomer voor het eerst op de camping vond ik nog spannend, maar hij fladdert er heerlijk rond, weet de weg naar de trampoline en het water, vermaakt zich 100% daar.

Morgen dus een peuter in huis, hij krijgt een mooie driewieler van ons en slaapt al (verrassend goed) op zijn nieuwe grote slaapkamer. Na zijn verjaardag gaan we nog een stoere tijdcapsule verstoppen achter een luikje in chillhoek _O-

Oh was het duidelijk dat ik ontzettend veel van kereltje hou en supertrots op hem ben? :+ :@ O+
SPOILER
Leuk kereltje! Alvast gefeliciteerd O+
pi_201679510
Dat klinkt als een heerlijk mannetje, alvast gefeliciteerd!
pi_201679755
Alvast gefeliciteerd taxibabe! Leuk ventje is het.

Mijn lieve dreumes leek gisteren tijdens zijn slaapje wel omgewisseld voor een peutermonster. Van elke activiteit tot en met het slapen die avond heeft hij een strijd gemaakt. Misschien niet toevallig dat ik er toen alleen voor stond. En deze avond weer, hoera :X
Voor de rest is er weinig dreumes meer aan (behalve zijn gestalte dan). Het praten gaat ineens snel vooruit. Elke dag komen er woorden bij. Misschien toeval, maar het is een paar weken nadat hij buisjes kreeg begonnen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:34:01 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201680555
Alvast gefeliciteerd taxibabe! Heerlijke foto!

Hier valt het praten nog een beetje tegen vind ik. Maar goed… Soms verrast bij ons opeens met woorden dat je denkt; huh?
pi_201680771
Ja, wij verbazen ons ook vaak over welke dingen zoveel indruk maken dat ze blijven hangen in dat hoofdje. Sinds een paar weken is hij helemaal vol van aanhangers (aa-ange). Elk exemplaar moet aangewezen worden. Leuk jongen, maar het zou fijn zijn als je ook woorden zou leren die ons helpen in het dagelijkse leven zodat je niet die! die! DIE! moet krijsen en wij sneller begrijpen wat je in godsnaam wil :D
  FOK!fotograaf vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:18:41 #199
148247 taxibabe
pi_201680989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja, wij verbazen ons ook vaak over welke dingen zoveel indruk maken dat ze blijven hangen in dat hoofdje. Sinds een paar weken is hij helemaal vol van aanhangers (aa-ange). Elk exemplaar moet aangewezen worden. Leuk jongen, maar het zou fijn zijn als je ook woorden zou leren die ons helpen in het dagelijkse leven zodat je niet die! die! DIE! moet krijsen en wij sneller begrijpen wat je in godsnaam wil :D
Hahaha exact dit! _O-
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:51:55 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201681313
Oh ja. Herkenbaar!
Ik was net ff tv aan het kijken en zegt hij ‘andere’ ehh oké. Maar vervolgens aan tafel drama met Die Die Die. En hij wijst soms ergens in de lucht en zegt ‘deze’. Ja schat, dat snap ik niet :{
pi_201683665
Hier zegt hij soms 'meer' als hij iets anders wilt. Dan moet ik een tractor filmpje opzetten en dan is het MEER TRACTOR :(
Wanneer kunnen ze zelf filmpjes opzetten op tv? O-)

Ik kreeg net op het kdv te horen dat het ze ook opvalt dat hij vanuit het niets veel woorden zegt. Waarschijnlijk toch die buisjes dan. Volgens de KNO arts was het geen must want het gehoorverlies door het vocht was niet zo ernstig en hij kon al wat woorden. Maar we hebben nu echt een ander kind. Plus al 2 maanden geen oorontsteking.

Net weer een mooie miscommunicatie. Hij zegt 'schoen aan'. Zijn veter is los dus ik doe die weer vast. SCHOEN AAN!! :(
Ze moesten dus uit :+
pi_201685911
Snap dat dan ook!!!

O+
  FOK!fotograaf zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:08:55 #203
148247 taxibabe
pi_201696232
Ik ga uitzwaaien met Thomas! :W :W
We hebben een heerlijke dag gehad en hij is overladen met mooie cadeaus! O+ :Y Hij is nu helemaal kapot, haha, ff bijkomen van de drukte van vandaag en dan zo lekker naar bed.

Tot ziens in het peutertopic!

SPOILER
pi_201696663
Nog gefeliciteerd met Thomas!

Wat zijn dreumessen leuk zeg. O+

Ze begint heel veel na te zeggen. Ik zeg schijnbaar vaak 'oh no' als iets niet gaat zoals ik wil, L zegt het inmiddels ook consequent als iets valt. :')
Vandaag kwam ze op me aflopen en zei 'baah, baah' op zichzelf wijzend en toen had ze dus gepoept. Ze gaat zo hard met dr bijna 15 maanden.
pi_201701568
Nog gefeliciteerd @taxibabe! Helemaal blij met z'n fietsje O+

:D @Nolita, handig dat ze zichzelf even komt melden met een vieze broek. Mickey gaat echt het hele huis door, ben benieuwd wanneer hij de eerste stapjes zet. Van de week zat hij ineens op de derde trede van de trap :X
pi_201710946
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:01 schreef tpopml het volgende:
Nog gefeliciteerd @:taxibabe! Helemaal blij met z'n fietsje O+

:D @:Nolita, handig dat ze zichzelf even komt melden met een vieze broek. Mickey gaat echt het hele huis door, ben benieuwd wanneer hij de eerste stapjes zet. Van de week zat hij ineens op de derde trede van de trap :X
Ook goed in de gaten gaan houden dus!

L wilde aansluiten bij de brokkenpiloten. Wij hebben het 1ste ritje HAP erop zitten. Ik was aan het schoffelen toen ze richting achterdeur ging. Ik hoorde vriend tegen haar kletsen en ging er dus niet achteraan. Hoor ik de deur dichtslaan en daarna heel hard huilen. :'(
Vriend stond binnen dus we hebben niet gezien wat er gebeurde, wss heeft ze de deur zelf dichtgegooid.

Haar duim werd meteen dik, rood, blauw. Huilen, huilen. En dan pas 1,5 uur later naar de HAP mogen. Gelukkig kalmeerde ze na de zetpil. Ze heeft daarna geen kik meer gegeven, zelfs de arts mocht aan haar duim komen. Conclusie was daarom, niet gebroken. Met een zetpil naar bed was het advies. Die had ze om 16:00 dus al gehad en ze ligt nu zonder avondvoeding te slapen... :? Hopelijk een goede nacht en geen last van haar duim. Ik krijg al bijna pijn als ik m zie. En mijn moederhart jongens. Ik heb met haar mee gehuild vlak erna. :@
pi_201713248
Oh wat naar Nolita! Ik snap dat je wel kunt meejanken ;( Gelukkig niets gebroken en is het zo weer vergeten.
pi_201713407
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:45 schreef Nolita het volgende:

[..]

L wilde aansluiten bij de brokkenpiloten. Wij hebben het 1ste ritje HAP erop zitten. Ik was aan het schoffelen toen ze richting achterdeur ging. Ik hoorde vriend tegen haar kletsen en ging er dus niet achteraan. Hoor ik de deur dichtslaan en daarna heel hard huilen. :'(
Vriend stond binnen dus we hebben niet gezien wat er gebeurde, wss heeft ze de deur zelf dichtgegooid.

Haar duim werd meteen dik, rood, blauw. Huilen, huilen. En dan pas 1,5 uur later naar de HAP mogen. Gelukkig kalmeerde ze na de zetpil. Ze heeft daarna geen kik meer gegeven, zelfs de arts mocht aan haar duim komen. Conclusie was daarom, niet gebroken. Met een zetpil naar bed was het advies. Die had ze om 16:00 dus al gehad en ze ligt nu zonder avondvoeding te slapen... :? Hopelijk een goede nacht en geen last van haar duim. Ik krijg al bijna pijn als ik m zie. En mijn moederhart jongens. Ik heb met haar mee gehuild vlak erna. :@
;( Wat een schrik. Ik heb altijd de deuren naar de keuken en de gang dicht, want A. knalt echt met de deuren en ik ben zo bang dat het eens mis gaat. Hoe is de nacht gegaan?

Wij zijn tijdelijk overgestapt naar potjes met het avondeten. Van vers eet hij te weinig waardoor hij weer voor een avond/nachtvoeding komt. Volle yoghurt dekt de lading niet helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-10-2021 10:57:33 ]
pi_201716286
quote:

[..]

Ai, arme L. :* Hoe gaat het nu met de duim?
pi_201719267
Het gaat wonderbaarlijk goed. Zelf heb ik best wat gekneusde vingers gehad, wat echt wel vervelend is in dagelijkse dingen, maar ze doet alsof er niets gebeurd is. Terwijl de vinger er best heftig uitziet. De nacht was dan ook niet anders dan normaal en op de opvang was ze ook gewoon vrolijk. Gelukkig maar!

@Sunshine1982 Hier ook een slechte avondeter sinds ze een jaar is ongeveer. Ook nog een avond/late en nachtvoeding, ben er wel aan toe dat dat wat minder wordt, maar hier gaat het niet anders als ze goed eet. Hopelijk bij jullie wel!
pi_201720370
Gelukkig! Toch spannend hoe je ze dan uit bed trekt..
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:49:43 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201721037
quote:

[..]

Oh nee ;( wat ellendig. Ik zou ook huilen :@.
Resistance is futile.
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:51:19 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201721072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:38 schreef tpopml het volgende:
Meneer is hier niet meer te houden. Optrekken aan tafel en bank. Mentaal steekt hij al over alleen werken zijn voeten nog niet mee ;)

Hij kletst je de oren van je kop, alleen is het nog niet allemaal verstaanbaar. Maar wat een gezelligheid O+

Hij eist ook met de pot mee te eten. Zodra hij in zijn stoel zegt hij 'eten' en worden we vermaand op te schieten. Als wij iets eten wat hij niet heeft dan wordt daar grondig stennis over geschopt. Zo is hij GEK op kaas. En eet hij dat het liefst elke dag op brood. Het Voedingscentrum raadt dat af ivm zoutgehalte. }:|

Dus nu geef ik het toch maar af en toe bekruipt me een schuldgevoel. Lang verhaal kort: wat geven jullie op brood?
Pindakaas, jam, sinds kort ook wel eens honing, soms marmite :+ .
Resistance is futile.
pi_201721878
@tpopml je hebt ook smeerkaas kids van eru. Misschien kan dat de kaas een beetje vervangen?

Ik geef dus bovenstaande, halvajam, gewoon boter. Laatst had ik wat eiersalade over. Vond ie heerlijk.
pi_201722590
Wij geven echt vanalles. Pindakaas, smeerkaas, vega paté, paprika spread, hummus en voor de verwennerij soms appelstroop, jam, worst, kaas of avocado.
pi_201725710
Marmite heb ik ook geprobeerd, dat vond ze écht heel vies haha. Later nog eens proberen. Die van ons eet op brood meestal vega paté, pindakaas of Hüttenkäse. En af en toe roerei. Thuis in elk geval, wat ze op het kdv weet weet ik eigenlijk niet.

Verder is avondeten ook echt geen feest, nooit echt heel goed geweest eigenlijk. Wel fijn om hier te lezen dat we niet de enigen zijn. Ze eet nu graag zelf maar is erg picky. Vlees gaat er altijd in, soms een of twee boontjes en dan houdt het meestal wel weer op. Aardappels worden de ene keer aangevallen en de andere keer uitgespuugd. Zucht, kan niet wachten tot ze enigszins met de pot mee-eet.
pi_201725749
Ik heb het idee met avondeten dat A alleen tot moes geprakt voer accepteert. We aten gisteren diepvries spinazie met aardappelen en had dat door elkaar geprakt. Ging er prima in. En dat terwijl ik me altijd keurig aan de rapley methode had gehouden _O-

En wat echt heel apart is, is dat hij op een gegeven moment bij mij eten gaat weigeren, maar als zijn grote zus hem dan gaat voeren eet hij het wel :?
pi_201725836
Op brood doen we vaak dezelfde dingen: in de ochtend pindakaas en appelstroop, voor de lunch smeerkaas en jam. In het weekend krijgt hij soms een paar korrels hagelslag. Trouwens geen idee wat hij op de opvang krijgt.

Met het avondeten eet hij niet alles met de pot mee. Als we iets eten waarvan ik weet dat hij niets eet, krijgt hij een potje. Krijgt hij ook nog eens groenten binnen want die eet hij los amper. En dan aangevuld met een bakje volle yoghurt en voor het slapen nog een fles pap. Ik kook nu wel vaker dingen die hij graag heeft. Aardappelpuree en risotto zijn een dikke hit.
De hoeveelheid is trouwens heel wisselend. Soms roept hij na een paar happen al KLAAR. Gisteren duwde hij een heel potje naar binnen en toen was het MEEEEEEEER.
pi_201735182
Nolita, jeetje wat zielig... Je moederhartje :*

Vegapate, smeerkaas en hummus ga ik ook eens proberen. Maar MARMITE?!! Kan je daar niet de kinderbescherming voor bellen? :P
  woensdag 13 oktober 2021 @ 00:21:56 #220
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201736276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Op brood doen we vaak dezelfde dingen: in de ochtend pindakaas en appelstroop, voor de lunch smeerkaas en jam. In het weekend krijgt hij soms een paar korrels hagelslag. Trouwens geen idee wat hij op de opvang krijgt.

Met het avondeten eet hij niet alles met de pot mee. Als we iets eten waarvan ik weet dat hij niets eet, krijgt hij een potje. Krijgt hij ook nog eens groenten binnen want die eet hij los amper. En dan aangevuld met een bakje volle yoghurt en voor het slapen nog een fles pap. Ik kook nu wel vaker dingen die hij graag heeft. Aardappelpuree en risotto zijn een dikke hit.
De hoeveelheid is trouwens heel wisselend. Soms roept hij na een paar happen al KLAAR. Gisteren duwde hij een heel potje naar binnen en toen was het MEEEEEEEER.
Haha. Ik heb bij ons (ook) het idee dat hij bij een potje altijd mee wil :s)
Bepaalde losse groentes gaan hier wel goed. Hij vindt het ook prima om voor het eten wat komkommer, paprika of een worteltje te eten. Bijv als ik weet dat we iets eten wat minder in de smaak valt.

Ik zal ook eens aardappelpuree gaan proberen. Gebakken aardappels eet hij meer dan dat ik eet :{ Maar gekookte gaan er niet zo in. Snap ik wel, want ik ben ook geen fan van aardappels.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 05:17:16 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201736844
Gisteren pizza, dat vond 'ie heerlijk :+ .
Resistance is futile.
pi_201736846
quote:
7s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 05:17 schreef Seven. het volgende:
Gisteren pizza, dat vond 'ie heerlijk :+ .
Ohja, pizzakorstjes :9
pi_201748894
Bwuh, wij hebben al wekenlang een dreumes die heel slecht slaapt :{ Veel korte huiltjes, soms echt om het kwartier. Aaien helpt even, negeren helpt niet. Soms helpt het om even wat langer te knuffelen of hem bij ons in bed te nemen, dan slaapt hij de rest van de nacht aardig. Vannacht moest hij gewoon echt even keten. Hij heeft drie kwartier bij ons in bed gelegen om te slapen, maar had de slappe lach en maakte gekke geluidjes. Daarna was het wel goed en heeft hij van half 5 tot 8 geslapen, maar daarvoor heeft ie geen uur volgemaakt :{ :O
pi_201749080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:14 schreef B.ertha het volgende:
Bwuh, wij hebben al wekenlang een dreumes die heel slecht slaapt :{ Veel korte huiltjes, soms echt om het kwartier. Aaien helpt even, negeren helpt niet. Soms helpt het om even wat langer te knuffelen of hem bij ons in bed te nemen, dan slaapt hij de rest van de nacht aardig. Vannacht moest hij gewoon echt even keten. Hij heeft drie kwartier bij ons in bed gelegen om te slapen, maar had de slappe lach en maakte gekke geluidjes. Daarna was het wel goed en heeft hij van half 5 tot 8 geslapen, maar daarvoor heeft ie geen uur volgemaakt :{ :O
Aiii :{ :O Heb je een hoop koffie in huis?

Hier is het ook een tijdje prut, maar niet zó erg gelukkig. Hij heeft een tijdje last gehad van krijsen en extreem onrustig gedrag vertonen 's nachts, waarvan ik vermoedde dat hij last had van nachtangst. Dit is al een tijdje niet meer aan de orde (even afkloppen), maar hij wordt wel vaak wakker. En ik was al zo blij toen met 6 maanden door sliep. Zijn zus sliep pas door met 2,5 jaar. Gok dat het een fase is, of een sprongetje. Succes vandaag!

Gisteren belde de gastouder op. Of ik A kon ophalen. Hij was daar al heel de ochtend aan het huilen en hij hield de andere kinderen wakker. Ze wist ook niet meer wat ze moest doen. Ik was vroeger klaar met werken, dus Als eerder opgehaald. Ik ben wel benieuwd of ze duren in mindering gaat brengen.
pi_201753241
@tpopml Poffertje is ook gek op eiersalade en linzenspread. En kaas krijgt ze ook gewoon af en toe. :@

In totaal eet ze toch nog niet zoveel dat de hoeveelheid zout echt oploopt, denk ik.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201755693
Ik kan niet wachten op het doorslapen.. De borstvoeding bouwen 'we' nu af, proberen de nachtvoeding(en) er af te krijgen, maar pfff. Zitten nu nog op gemiddeld 4 onderbrekingen tussen 23u30 en 5u30. }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door NicolasJoy op 15-10-2021 21:20:45 ]
pi_201758344
Fijn om samen ontaard te zijn @PKM *)

Mickey drinkt niet zo fanatiek meer uit zijn antilekbeker, maar als ik een open beker neerzet dan tikt hij deze (half proestend :')) zo achterover :o

Poeh @NicolasJoy ja pittig he. Ik merk wel verschil qua slapen en ben al lang blij dat hij nu ook met papa naar bed kan om in slaap te vallen. Maar de borst afwennen 's nachts zie ik nog niet makkelijk gaan. Ik heb nog geen zin om mijn handen eraan te branden, en hoop dat het vanzelf minder wordt.

Ik vind samen slapen eigenlijk ook nog wel heel gezellig :@ al kan ik me niet voorstellen dat we het nog jaren zullen doen.
pi_201758942
Jee NJ 4x in de nachtelijke uren is nogal heftig. Hier 1 of 2x en ook ik ben inmiddels wel toe aan een nacht doorslapen. Heel soms hebben we tegenwoordig 6 uur slaap achter elkaar. O+ Om dat daarna weer 2 weken niet te doen ofzo.

Van mij mag de bv wel naar 2x (avond en ochtend) inmiddels.
pi_201760224
Denk dat wij nu inmiddels met een paar uitzonderlijke onderbrekingen dus al meer dan een jaar maximaal 4-5 uur per nacht slapen. Waarbij de meeste nachten dan dus met minimaal 2-3, maximaal 6-7 onderbrekingen is en regelmatig een nacht waarbij je maar 2 á 3 uurtjes pakt.

Je begrijpt dat we overdag ook wel regelmatig in slaap vallen. :9
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:30:12 #230
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201760950
Jemie… Dat is wel heel heftig! :{

Jullie kunnen straks zelf niet meer de hele nacht slapen joh! :+
pi_201761096
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Denk dat wij nu inmiddels met een paar uitzonderlijke onderbrekingen dus al meer dan een jaar maximaal 4-5 uur per nacht slapen. Waarbij de meeste nachten dan dus met minimaal 2-3, maximaal 6-7 onderbrekingen is en regelmatig een nacht waarbij je maar 2 á 3 uurtjes pakt.

Nou, jouw post zet me wel weer met beide benen op de grond zeg. Ik raak al sjago van een paar slechte nachten.
pi_201770878
Het is altijd subjectief.. We hebben voor een maand of wat geleden ineens twee nachten achter elkaar gehad dat ze allebei doorsliepen. Hebben we gewoon tussen 23 en 6 wel zeven uur achter elkaar kunnen slapen. :o O+

Maar die nacht daarna... Hij was eigenlijk niet eens zo erg, maar na die twee goede nachten voelde hij zo onwijs kut en zwaar.. Was de hele dag chagrijnig. :9

Dus ik kan mij zelfs best voorstellen dat één slechte nacht bij een (relatief) goed slapend kind op korte termijn slechter voelt dan bij een kind dat al slecht slaapt. Alleen lange termijn.. Dit kost me jaren van m'n leven voor m'n gevoel. :+
pi_201799711
Poeh pittig NJ. Hier 1x in de nacht eigenlijk altijd, soms 3x. Ik voed Savonds en sochtends. Trouwens, warm eten hé: groente is helemaal afgekeurd. Eigenlijk al het eten behalve sommige fruit en yoghurt. En 1 gerecht: spaghetti met tonijn en spinazie. Favoriet van mijn oudste altijd en nu ook van deze. Zo apart. Verder wil hij niks proeven, bijv aardbei, moet ik echt erin proppen en dan denkt hij hmm lekker en eet een hele bak op. Dag erna: niks. Als ik het ene stukje ook niet in zijn mond krijg, lukt het niet. wat voor smaak potje geven jullie dan? Misschien hier ook nog een idee. Of is het een fase? Wel tweede kies komt door. Tandenpoetsen is krijsen, elke avond weer. Staan favoriet, lopen op knieën.
pi_201800749
Kiezen komen door. Ik word gek. En morgen ook nog z’n 11 maanden vaccinatie erbovenop (beetje aan de late kant maar oké). Send help.
pi_201800761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:38 schreef NicolasJoy het volgende:

Oke, ik heb niks gezegd. Wat heftig!
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 06:36:55 #236
447051 crew  Peejtur
pi_201802691
:W

Vandaag is ze 1 geworden. Geweldige meid is LL. Ze staat al. Loopt langs tafels en banken. Af en toe achter een loopwagentje. Ze danst, lacht en zegt wat kleine woordjes. Eerste woordjes was haai alsin hoi. Dat zeggen we hier nogal vaak blijkbaar :@ Maar ook papa en mama passeren het revue. Steeds vaker op goede momenten.
  maandag 18 oktober 2021 @ 08:11:37 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201803017
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 06:36 schreef Peejtur het volgende:

Vandaag is ze 1 geworden. Geweldige meid is LL. Ze staat al. Loopt langs tafels en banken. Af en toe achter een loopwagentje. Ze danst, lacht en zegt wat kleine woordjes. Eerste woordjes was haai alsin hoi. Dat zeggen we hier nogal vaak blijkbaar :@ Maar ook papa en mama passeren het revue. Steeds vaker op goede momenten.
Welkom hier en gefeliciteerd! *O*
En leuk, zo'n kletskousje O+
Resistance is futile.
pi_201803385
quote:

Gefeliciteeeeerd en welkom!
pi_201809458
quote:

Haaai O+
Gefeliciteerd! *O*

Dat klinkt heel gezellig!

Hier heeft Mickey een koutje te pakken... Ik kijk nu al nu naar een lekkere pot koffie morgen c_/ maar ik hoop voor ons beide dat hij toch wel een paar uurtjes slaap kan pakken :O

Er zijn al zoveel dingen uitgevonden maar een permanente neusontstopper, ho maar :{w
pi_201810625
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:38 schreef LittleTeaCup het volgende:
Kiezen komen door. Ik word gek. En morgen ook nog z’n 11 maanden vaccinatie erbovenop (beetje aan de late kant maar oké). Send help.
Hoe is het gegaan met de vaccinatie? Beetje oké?

Gewoon even van je afschrijven hier hoor! Het is naar mijn mening niet zo dat als ik toevallig pech heb met de nachten niemand anders meer mag klagen. :9
pi_201810632
quote:

pi_201815584
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hoe is het gegaan met de vaccinatie? Beetje oké?

Gewoon even van je afschrijven hier hoor! Het is naar mijn mening niet zo dat als ik toevallig pech heb met de nachten niemand anders meer mag klagen. :9
Ik heb vannacht niet geslapen. Hij heeft enorm pijn aan z’n beentjes, is heel erg aan het jammeren en gisteravond huilde hij zo hard dat we dachten dat ie er in bleef. Ligt nu al spelend te jammeren in z’n box. Dat wordt veel knuffelen en contact naps vandaag denk ik. Heb m’n hele agenda ook vrijgemaakt hiervoor dus dat is ook helemaal oké, maar ik ben echt zo gaar.
pi_201818833
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]
Ik heb vannacht niet geslapen. Hij heeft enorm pijn aan z’n beentjes, is heel erg aan het jammeren en gisteravond huilde hij zo hard dat we dachten dat ie er in bleef. Ligt nu al spelend te jammeren in z’n box. Dat wordt veel knuffelen en contact naps vandaag denk ik. Heb m’n hele agenda ook vrijgemaakt hiervoor dus dat is ook helemaal oké, maar ik ben echt zo gaar.
Blegh. Viel dus niet mee... Hopelijk snel weer helemaal boven jan en vandaag gewoon een gezellige dag samen (en een goede nacht...) :*
pi_201834092
Hebben jullie dreumesen ook zo'n behoefte tot klimmen? Die van mij loopt nog niet en klimt dus op lage hoogte. Over liggende benen van mij heen of in kleermakers zit overheen klimmen. Over een bank kussens kan ook. Verder geen ideeën. Een wobbel overweeg ik maar wil ik alleen tweedehands en in de buurt. Het is ook niet enorm de hoogte in klimmen dus hele klimrekken hoef ik niet. Iemand nog een leuk idee waar ik nu nog niet over na denk?
pi_201834153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie dreumesen ook zo'n behoefte tot klimmen? Die van mij loopt nog niet en klimt dus op lage hoogte. Over liggende benen van mij heen of in kleermakers zit overheen klimmen. Over een bank kussens kan ook. Verder geen ideeën. Een wobbel overweeg ik maar wil ik alleen tweedehands en in de buurt. Het is ook niet enorm de hoogte in klimmen dus hele klimrekken hoef ik niet. Iemand nog een leuk idee waar ik nu nog niet over na denk?
De trap! Hier stapt ze sinds kort langs de bank, kalm aan. Maar zodra het traphekje open staat is ze zo boven. :9

Geen ideeën die handig zijn trouwens. :+
pi_201837047
Twee verschillende (met boeken gevulde) dozen was hier een tijd een succes. Tuinkussens van de loungeset kan hij ook mooi overheen. En dan een doostunnel en je parcours is af ^O^
Hij kon ook al heel snel goed meekomen in het peuterdeel van de Monkey Town, dat vond hij fantastisch!
pi_201838056
Klimbehoefte ten top hier, niets is meer veilig. Haar nieuwste level is op de trip trap van grote zus klimmen. Even lekker zitten (wat nou babyset :{w ) en dan door de eettafel op. :X

Ze staat ook altijd op het IKEA trapje als ik in de keuken bezig ben, want eten.

Ze zei gisteren voor het eerst de naam van grote zus (nog niet zoals het moet, maar wel zoals grote zus zichzelf ook eerst noemde) en wees ook naar haar. Ze wilde haar een kus geven. O+
  woensdag 20 oktober 2021 @ 21:42:55 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201838278
quote:
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.

Colin klautert op de bank, op het traphek, op de stoelen waarmee ik mezelf inbouw als ik thuis moet werken. Hij klautert de trap op in zijn slaapzak, op mijn yogakussen, zijn opvouwbare Ikeamatje.

De tripp trapp heeft hij nog niet door trouwens!

We hebben uiteindelijk de hele woonkamer maar als grote box ingericht :') want het joch is niet te houden (box zelf is alweer verkocht).

8)7

Ik ben benieuwd wanneer hem dit weer gaat lukken.
Resistance is futile.
pi_201838320
quote:
9s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.

Colin klautert op de bank, op het traphek, op de stoelen waarmee ik mezelf inbouw als ik thuis moet werken. Hij klautert de trap op in zijn slaapzak, op mijn yogakussen, zijn opvouwbare Ikeamatje.

We hebben uiteindelijk de hele woonkamer maar als grote box ingericht :') want het joch is niet te houden (box zelf is alweer verkocht).

8)7

Dat filmpje _O-

De mijnes klimt alleen over benen heen, de trap vindt ie nog eng. De eerste tree vindt hij nog wel tof, maar de rest van de trap is nog een beetje te avontuurlijk :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 20-10-2021 21:49:47 ]
  woensdag 20 oktober 2021 @ 21:52:06 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201838499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 21:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat filmpje _O-
Ja, echt hè? En hij is nog geen 13 maanden :X

Ik dacht tot een paar weken geleden dat het gewoon een jochie is die behoorlijk vroeg is met de fysieke ontwikkeling (mentaal trouwens niks bijzonders). Maar alle ouders die Colin kennen, laten zich wel iets ontvallen in de trend van 'het is me er één' of 'zo, daar krijg je je handen nog vol aan'. M'n man heeft 2 pubermeiden en die zei laatst ook al dat Colin opvoeden wel bijzonder bewerkelijk is :X .

Dus dat energieke heeft hij echt niet van mij. Maar het is wel zo'n 'dat bepaal ik zelf wel' figuur, precies z'n moeder. Fuckkkkkk...!

Geniet van de rust, Sun! Zo'n lekker relaxt kereltje die alles eerst rustig bekijkt en onderzoekt ^O^ .
Resistance is futile.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 21:59:40 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201838661
Oh, zo'n kinderversie van Poång... niet aan beginnen. Colin wil er wel lekker in luieren als hij TV kijkt maar zodra het programma af is: klauteren en op de armleuning gaan staan. En als bonus hartverlamming ook nog lomp hard gaan bouncen :') . Die kan ik niet filmen want dan moet ik natuurlijk ingrijpen.
Resistance is futile.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 22:00:46 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201838675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]
Hoe is het nu?
Resistance is futile.
pi_201838686
Haha Seven, heerlijk om te zien. _O-

Ik denk dat die van ons het wel met elkaar kunnen vinden. :D
pi_201842270
quote:
9s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 22:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe is het nu?
Inmiddels wel redelijk, maar gisteravond wilden we met z’n 3en uit eten voor m’n verjaardag (gisteren 37 geworden) maar na een kwartier hebben we maar gevraagd of we het in bakje mee naar huis konden nemen want hij begon zodra we binnenkwamen met huilen en jammeren. Hij heeft echt nog last van de prikjes en van z’n kiesje die linksonder doorkomt. Zo zielig.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 08:14:02 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201842282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:12 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]
Inmiddels wel redelijk, maar gisteravond wilden we met z’n 3en uit eten voor m’n verjaardag (gisteren 37 geworden) maar na een kwartier hebben we maar gevraagd of we het in bakje mee naar huis konden nemen want hij begon zodra we binnenkwamen met huilen en jammeren. Hij heeft echt nog last van de prikjes en van z’n kiesje die linksonder doorkomt. Zo zielig.
Nog gefeliciteerd!

Awwww, sneu ;(
Resistance is futile.
pi_201843246
quote:

[..]

8)7

_O- wat een draakje!

Hier wordt ook geklauterd en overal aan opgetrokken. Ook het liefst parcours dus onder zijn kinderstoel door (maar over de dwarsbalken), onder de eetstoelen, over de kussen op het bed. Hier zit hij ook binnen no time op de trap, al lijkt hij er dan halverwege geen zin meer in te hebben :')
pi_201843260
@LittleTeaCup :* en nog gefeliciteerd!

Smeer je iets op de kies? Hier werkt chamodent altijd wel goed!
pi_201843391
quote:

[..]

8)7

:o Wat een boef :D
pi_201861530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:08 schreef tpopml het volgende:
@:LittleTeaCup :* en nog gefeliciteerd!

Smeer je iets op de kies? Hier werkt chamodent altijd wel goed!
Bedankt voor de felicitaties lieve mensen!
Ja ik smeer met Dentinox, dat helpt wel. Het blijken nu trouwens een tandje en een kies te zijn, aan dezelfde kant, onderin. Arm mannetje.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 21:37:17 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201890855
quote:

[..]

8)7

Dit is echt hilarisch, Colin is geweldig _O_ Heerlijk toch zo’n mannetje met een eigen willetje? Love it!

Aapie kan alleen nog maar optrekken tot staan dus die heeft nog geen gekke kapriolen uitgehaald. Dat komt er allemaal nog aan :X

Hoe pakken jullie het nee zeggen eigenlijk aan? Als ik zeg “nee Aapie” dan stopt hij soms met wat hij doet en schudt hij nee. Maar 4 van de 5 keer gaat hij gewoon door met wat hij deed en trekt hij zich niets van me aan. Naar mijn man luistert hij beter, die verheft ook meer zijn stem. Ik ben daar maar slecht in :@

Tevens, hey ik heb een dreumes :D :W
pi_201893665
Nog gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Hier proberen we ook nee te zeggen, met (korte) uitleg waarom niet. Mickey doet hetzelfde als aapie... Als iets niet mag dan zegt hij zelf eerst uitgebreid nee-nee incl wijzend vingertje en dan hup doen. Ik sta ook open voor tips :')

Vandaag heeft Mickey een lekkere hap blauw wasco-achtig krijt naar binnen gekregen :N
pi_201894525
Gefeliciteerd Majo *O*

Nee is heer vooral heel grappig :') Hij weet donders goed wat het betekent maar 9 van de 10 keer kiest hij ervoor om dan te gaan boeven ipv te luisteren.

Tevens: de kinderopvang vindt dat C. zich nog te baby-achtig gedraagt en wil hem laten observeren :{ Ze zien wel dat hij zich in zijn eigen tempo ontwikkelt en veel nieuwe dingen kan, maar vergeleken met andere kindjes loopt hij dus achter :{
pi_201894707
Majo *O* Welkom met Aapie!

@B.ertha waar loopt hij mee achter? Wat verstaan ze onder babyachtig?

Pfoeeee hallo gebroken nachten :O A. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen }:|

Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
pi_201895035
quote:
Niet om te klimmen, maar een tunnel om doorheen te kruipen is ook wel wat voor kleine avonturiers. :)

Poffertje staat in een halve minuut bovenaan de trap. :X Maar wij horen hier nog niet. :W
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201895565
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

@:B.ertha waar loopt hij mee achter? Wat verstaan ze onder babyachtig?
Hij communiceert blijkbaar baby-achtig, wat dat ook moge betekenen en hij loopt nog niet los, maar dat is volgens ons een zelfvertrouwen-issue. Maar het klopt dat andere dreumessen al tweewoordjeszinnen maken en hij niet. Hij doet ook niet aan wijzen en dan "die, die" roepen maar meer jengelen om.
Wat ik lastig vind is dat hij het wel allemaal snapt. Hij loopt misschien wat achter in de ontwikkeling, maar hij heeft geen ontwikkelingsachterstand, zal ik maar zeggen..
quote:
Pfoeeee hallo gebroken nachten :O A. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen }:|

Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
Pfoe, sterkte!
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 11:36:45 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201895747
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 00:17 schreef tpopml het volgende:
Nog gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Hier proberen we ook nee te zeggen, met (korte) uitleg waarom niet. Mickey doet hetzelfde als aapie... Als iets niet mag dan zegt hij zelf eerst uitgebreid nee-nee incl wijzend vingertje en dan hup doen. Ik sta ook open voor tips :')

Vandaag heeft Mickey een lekkere hap blauw wasco-achtig krijt naar binnen gekregen :N
Ja het was erg leuk, hij is flink verwend door opa, oma en tantes en ooms O+ Hij was alleen ziek maar deed het super.

Vandaag is het een heel ander verhaal, zodra ik 1 meter van hem af ben is het krijsen. Hij is overduidelijk niet lekker. Hopelijk gaat hij zo slapen.

Haha nee zeggen werkt dan ook nog niet echt nee :D
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:04 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd Majo *O*

Nee is heer vooral heel grappig :') Hij weet donders goed wat het betekent maar 9 van de 10 keer kiest hij ervoor om dan te gaan boeven ipv te luisteren.

Tevens: de kinderopvang vindt dat C. zich nog te baby-achtig gedraagt en wil hem laten observeren :{ Ze zien wel dat hij zich in zijn eigen tempo ontwikkelt en veel nieuwe dingen kan, maar vergeleken met andere kindjes loopt hij dus achter :{
Aapie vindt het inderdaad ook heel grappig, we doen toch iets fout denk ik :')

Hmmm wat lijkt me dat lastig! Kinderen ontwikkelen zich natuurlijk ook allemaal op hun eigen tempo, dus wanneer loop je dan precies achter? Waarschijnlijk zal het allemaal wel loslopen :*
quote:

Dank!

Oef, flinke pot koffie zetten dan maar c_/ Aapie had vorige week precies hetzelfde en de dag erna was hij ziek met flinke koorts. Hopelijk geen voorbode voor een zieke A :*

Hopelijk klikt het met de nieuwe gastouder beter!

Gelijk nog een dreumesvraag: Aapie krijgt nog 2/3 flesjes kv per dag. Kunnen we gewoon kv aanhouden of kunnen we beter overstappen op echte melk?
pi_201895785
Echte melk! KV is heel zoet, dus dat vinden ze lekkerder maar daardoor wennen ze ook aan suiker. En koemelk is zoveel makkelijker en goedkoper. Wij hebben gewoon altijd een treetje houdbare halfvolle melk in huis
Je kunt het langzaam vermengen zodat Apie aan de smaak went.

Volgens mij had de keuringsdienst van waarde er ook nog een stuk over.
pi_201895847
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:41 schreef B.ertha het volgende:
Echte melk! KV is heel zoet, dus dat vinden ze lekkerder maar daardoor wennen ze ook aan suiker. En koemelk is zoveel makkelijker en goedkoper. Wij hebben gewoon altijd een treetje houdbare halfvolle melk in huis
Je kunt het langzaam vermengen zodat Apie aan de smaak went.

Volgens mij had de keuringsdienst van waarde er ook nog een stuk over.
Wij geven met 14 maanden ook nog KV... Hoe doe je dat met melk? Warm maken ook?

Ik weet niet eens meer hoe ik dat bij mijn oudste deed...
pi_201896976
Ja, gewoon in de magnetron. Toen hij nog flessen van 150 of 180 ml kreeg, gewoon een minuutje op vol vermogen. Nu iets korter.
Ook voor de pap trouwens, ideaal en zo klaar.

Tijdens de overgang maakte ik vaak poedermelk met de Quooker en deed er dan koude melk bij, of ik zette het met koude melk en koud water en deed dan het geheel in de magnetron. Scheelt dat onze smurf ook niet zo moeilijk is qua temperaturen, hij vindt het al snel best.
pi_201897119
Wij zijn met een jaar overgegaan van kv naar halfvolle melk. Volgens mij 2 dagen gemengd tot het pak op was en toen was het klaar. Ze heeft er niks van gemerkt of het maakte d'r niets uit! Ik haal in de magnetron de kou er even af maar mevrouw drinkt het ook prima koud. Ze kan alleen nog niet uit een open beker drinken dus die ochtendfles blijft nog wel even denk ik. Maar ze vindt het ook wel lekker beetje wakker worden al lurkend aan een fles :)
pi_201897347
Wij zijn wat later overgegaan naar gewone (volle) melk. Ook eerst gemengd met KV en zo langzaam over. In de magnetron is het snel warm. Als hij thuis is krijgt hij voor zijn slaapje nog wat warme melk (op het kdv al lang niet meer) en 's avonds een fles pap. Na bijna 2 jaar is het nog altijd een ongelooflijke zeikerd qua temperatuur, dat zal er helaas altijd wel in blijven...

Nog een late welkom aan alle nieuwe dreumesen!
Zelf voel ik mij niet meer helemaal op mijn plek hier, prot is steeds meer aan het peuteren. Zo leuk O+

@B.ertha, zo'n berichten zijn vervelend. Wie zou dan die observatie moeten doen? Er zijn toch wel meer kinderen die wat later gaan praten. Prot liep met 15 maanden achter (minstens 1 minnetje op de checklist van het CB qua communicatie, weet het niet meer precies) maar daar hebben ze niet echt iets van gezegd.
pi_201898088
Zonder heel veel bij te lezen en te reageren :@ even een kleine update van hier. Mevrouw heeft het eten ineens uitgevonden! (Bijna) alles gaat er in, steeds meer ook in de vorm zoals we het aanleveren in plaats van gepureerd. Borstvoeding afbouwen gaat moeizaam, maar je merkt dat het steeds meer voor erbij is in plaats van de hoofdzaak. Hopelijk kunnen we daarna de nachtvoedingen een beetje minderen en krijgen we slaap.. Afgelopen nacht kwam ze maar drie keer, dus hebben we ~ 5 uurtjes kunnen pakken! *) Verder ook aan het water drinken, aan het lopen langs de bank, kruipen gaat megasnel! Alleen dat haar blijft níet te temmen. :9

Blije dreumes!

SPOILER
pi_201899348
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Bottoms_up het volgende:

@:B.ertha, zo'n berichten zijn vervelend. Wie zou dan die observatie moeten doen? Er zijn toch wel meer kinderen die wat later gaan praten. Prot liep met 15 maanden achter (minstens 1 minnetje op de checklist van het CB qua communicatie, weet het niet meer precies) maar daar hebben ze niet echt iets van gezegd.
Iemand van de GGD die dat speciaal doet op kinderdagverblijven.
We gaan het wel meemaken :s)
pi_201899430
Ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen wat betreft koemelk vanaf je eerste jaar. Het schijnt dat er best wel wat eiwitten in melk zitten voor een dreumes. In België raden ze bijvoorbeeld pas aan om vanaf je 3e met koemelk te beginnen :?
pi_201899528
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen wat betreft koemelk vanaf je eerste jaar. Het schijnt dat er best wel wat eiwitten in melk zitten voor een dreumes. In België raden ze bijvoorbeeld pas aan om vanaf je 3e met koemelk te beginnen :?
Kleine kanttekening: "ze" lijkt enkel Kind en Gezin te zijn. Ik lees ook veel kritiek op dat advies.
Te weinig vitamine D zou ook een argument tegen koemelk zijn. Dat krijgt prot nog elke ochtend dus ik geloof het allemaal wel.
  maandag 25 oktober 2021 @ 17:03:44 #276
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201899727
Zo… Vanaf vandaag hebben wij een 2-jarige in huis O+ Heel feestweekend geweest en vandaag vissen kijken bij Sea Life. Sinds vandaag zit het woord ‘vis’ er goed in, haha. Dus wij schuiven door naar het volgende topic!

pi_201899831
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Zo… Vanaf vandaag hebben wij een 2-jarige in huis O+ Heel feestweekend geweest en vandaag vissen kijken bij Sea Life. Sinds vandaag zit het woord ‘vis’ er goed in, haha. Dus wij schuiven door naar het volgende topic!

Gefeliciteerd!
En tot over een kleine 3 weken :)
pi_201899987
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:47 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Kleine kanttekening: "ze" lijkt enkel Kind en Gezin te zijn. Ik lees ook veel kritiek op dat advies.
Te weinig vitamine D zou ook een argument tegen koemelk zijn. Dat krijgt prot nog elke ochtend dus ik geloof het allemaal wel.
Klopt ja.

Ik zal het denk ik langzaam introduceren. Ik denk dat ik voorlopig nog wel de avondfles met kv zal maken aangezien hij die nog steeds met smaak opdrinkt :9
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 18:33:43 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201900589
quote:

Gefeliciteerd! Klinkt als een goede verjaardag O+

Qua melk: moet deze per se warm? Ik kan me voorstellen dat een flesje koude melk ook lekker kan zijn, net als een glas (ik “kan het me voorstellen” want zelf hou ik er niet van :P )
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:41:28 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201901280
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dit is echt hilarisch, Colin is geweldig _O_ Heerlijk toch zo’n mannetje met een eigen willetje? Love it!

Aapie kan alleen nog maar optrekken tot staan dus die heeft nog geen gekke kapriolen uitgehaald. Dat komt er allemaal nog aan :X

Hoe pakken jullie het nee zeggen eigenlijk aan? Als ik zeg “nee Aapie” dan stopt hij soms met wat hij doet en schudt hij nee. Maar 4 van de 5 keer gaat hij gewoon door met wat hij deed en trekt hij zich niets van me aan. Naar mijn man luistert hij beter, die verheft ook meer zijn stem. Ik ben daar maar slecht in :@

Tevens, hey ik heb een dreumes :D :W
Welkom hier.

Nee is een kwestie van volharding hier. Hij snapt het wel maar het stukje 'dan moet ik er ook mee ophouden' wil maar niet blijven plakken.
Resistance is futile.
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:42:15 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201901291
quote:

Gefeliciteerd en :W
Resistance is futile.
pi_201901449
Vis! is hier ook veelgehoord O+ Gefelicteerd *O*
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:09:05 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201902475
Colin is trouwens snotverkouden sinds de fokmeet. Dat zal hem leren om speentjes te jatten >:) . Maar ik lig nu dus elke avond om half 9 in bed want hij gaat alleen slapen met zetpil, luuf en minstens 30 minuten aan liedjes gezongen door mama. Sneu. En cute :@ .
Resistance is futile.
pi_201902757
Gefeliciteerd aan de verse dreumessen en vertrekkende peuters! *O*

NJ heerlijk dat haar, hier begint het eindelijk wat te groeien, maar zie je het op foto's nog bijna niet. Kan niet wachten tot ik er speldjes in kan doen. Ik bekijk het in de ochtenden maar positief dat het een paar minuten scheelt met klaarmaken. :+

Vanmiddag werd ik gebeld om L op te halen omdat ze heel verkouden is en schijnbaar koorts had. Nu heerst er ook nog eens corona op de opvang onder een paar medewerkers, kindjes en ouders, dus zijn ze hyperalert op verhoging. Ik hoop dat we de dans ontspringen. -O-
Ze was op de verkoudheid na gewoon zichzelf toen ik haar op had gehaald. Gelukkig hoeft ze over een week pas weer.
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:56:35 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201903286
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:29 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd aan de verse dreumessen en vertrekkende peuters! *O*

NJ heerlijk dat haar, hier begint het eindelijk wat te groeien, maar zie je het op foto's nog bijna niet. Kan niet wachten tot ik er speldjes in kan doen. Ik bekijk het in de ochtenden maar positief dat het een paar minuten scheelt met klaarmaken. :+

Vanmiddag werd ik gebeld om L op te halen omdat ze heel verkouden is en schijnbaar koorts had. Nu heerst er ook nog eens corona op de opvang onder een paar medewerkers, kindjes en ouders, dus zijn ze hyperalert op verhoging. Ik hoop dat we de dans ontspringen. -O-
Ze was op de verkoudheid na gewoon zichzelf toen ik haar op had gehaald. Gelukkig hoeft ze over een week pas weer.
Nog een snotterdreumes.. beterschap!
Resistance is futile.
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:01:25 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201903386
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:18 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Hij communiceert blijkbaar baby-achtig, wat dat ook moge betekenen en hij loopt nog niet los, maar dat is volgens ons een zelfvertrouwen-issue. Maar het klopt dat andere dreumessen al tweewoordjeszinnen maken en hij niet. Hij doet ook niet aan wijzen en dan "die, die" roepen maar meer jengelen om.
Wat ik lastig vind is dat hij het wel allemaal snapt. Hij loopt misschien wat achter in de ontwikkeling, maar hij heeft geen ontwikkelingsachterstand, zal ik maar zeggen..
[..]
Pfoe, sterkte!
Wat zegt jouw eigen gevoel? Sta jij wel achter een observatie?
Resistance is futile.
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:02:03 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201903397
quote:

Was er een goeie klik?
Resistance is futile.
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:10:22 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201903492
Trouwens.. ikzwlf heb naar het schijnt tot ik 3 was geen woord gezegd. Geen papa, geen mama, geen bweh bweh, baaaah of gebrabbel. Ik maakte gewoon vrijwel geen geluid buiten het huiluurtje.

Maar toen ik eenmaal begon met praten, wel direct volzinnen! :+
Resistance is futile.
pi_201905670
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
Was er een goeie klik?
Ja! A. gaat het enige kindje daar zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg. Hij begon al lekker rond te lopen daar en overal aan te zitten. Onze huidige heeft al schriftelijk opgezegd dus ik ga zo even naar het bureau bellen wat we nu het beste eerst kunnen doen.

Sommige kinderen zijn nu eenmaal wat later met sommige dingen. Ik vind het op zich wel goed dat ze er actief mee bezig zijn, maar ik heb het idee dat het vaak wel los loopt. Om maar even een voorbeeld te geven: mijn dochter van 7 kan nog niet fietsen. Heeft ook nooit de drang gehad om het te leren. Heb het wel regelmatig gevraagd, maar ze wilde gewoon niet. Pas sinds kort vraagt ze om een fiets, dus we gaan binnenkort even bij de kringloop kijken :)

Even nog een fotootje van mijn binkie toen hij net van de kapper af kwam. Hij is nu 2 keer geweest en het gaat eigenlijk prima. Beetje liedjes zingen en vooral zichzelf bewonderen in de spiegel maakt dat de kapster haar werk kan doen O+

Ik kan geen foto's meer plaatsen met imgur? :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 26-10-2021 08:47:31 ]
pi_201905757
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat zegt jouw eigen gevoel? Sta jij wel achter een observatie?
Ik weet het niet zo goed.... Kijk, ik zie echt wel dat alle andere dreumessen mijlenver voor lopen, maar eigenlijk heb ik me nog geen echte zorgen gemaakt omdat hij wel gewoon vooruitgaat in zijn eigen tempo. Maar dan ga je googelen en dan staan er allemaal mijlpalen die hij niet haalt (voor kruipen, lopen, praten) en dan moet je je zorgen gaan maken bij 2 of meer. Of volgens sommigen al bij 1 laten onderzoeken. Dat vind ik dan niet fijn :{
pi_201905762
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja! A. gaat het enige kindje daar zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg. Hij begon al lekker rond te lopen daar en overal aan te zitten. Onze huidige heeft al schriftelijk opgezegd dus ik ga zo even naar het bureau bellen wat we nu het beste eerst kunnen doen.

Sommige kinderen zijn nu eenmaal wat later met sommige dingen. Ik vind het op zich wel goed dat ze er actief mee bezig zijn, maar ik heb het idee dat het vaak wel los loopt. Om maar even een voorbeeld te geven: mijn dochter van 7 kan nog niet fietsen. Heeft ook nooit de drang gehad om het te leren. Heb het wel regelmatig gevraagd, maar ze wilde gewoon niet. Pas sinds kort vraagt ze om een fiets, dus we gaan binnenkort even bij de kringloop kijken :)

Even nog een fotootje van mijn binkie toen hij net van de kapper af kwam. Hij is nu 2 keer geweest en het gaat eigenlijk prima. Beetje liedjes zingen en vooral zichzelf bewonderen in de spiegel maakt dat de kapster haar werk kan doen O+

[ afbeelding ]

Ik kan geen foto's meer plaatsen met imgur? :{

Je had de hotlink ipv de image link :) Wat een stoere bink!
pi_201906455
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Thanks O+
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:26:48 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201912068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:57 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik weet het niet zo goed.... Kijk, ik zie echt wel dat alle andere dreumessen mijlenver voor lopen, maar eigenlijk heb ik me nog geen echte zorgen gemaakt omdat hij wel gewoon vooruitgaat in zijn eigen tempo. Maar dan ga je googelen en dan staan er allemaal mijlpalen die hij niet haalt (voor kruipen, lopen, praten) en dan moet je je zorgen gaan maken bij 2 of meer. Of volgens sommigen al bij 1 laten onderzoeken. Dat vind ik dan niet fijn :{
Blijkbaar zat het goed voor je eigen gevoel tot het kdv er iets van zei. Als jij het geen fijn idee vindt om het te laten observeren, ga dan gewoon op je eigen gevoel af.

Gaat het KDV daar dan anders mee om, als blijkt dat er inderdaad ruis op de ontwikkelingslijn zit?
Resistance is futile.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:28:23 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201912087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
O+ scheetje! En wat een bos haar O+ .
Resistance is futile.
pi_201916700
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Blijkbaar zat het goed voor je eigen gevoel tot het kdv er iets van zei. Als jij het geen fijn idee vindt om het te laten observeren, ga dan gewoon op je eigen gevoel af.

Gaat het KDV daar dan anders mee om, als blijkt dat er inderdaad ruis op de ontwikkelingslijn zit?
Het zit toch iets anders dan ik dacht, de observatie is meer voor hen. Ze willen graag tips want hij is lomp met de kleine baby's (lief bedoeld maar hij knijpt ze en kruipt eroverheen) en het lukt hen dan niet om tot hem door te dringen dat het niet mag. Daar willen ze tips voor. Dan zou ik dus zeggen, dreumessen snappen 'nee' soms niet want thuis snapt hij het soms prima maar soms is het alleen maar grappig. Maar zij vinden dus dat hij dan baby-achtig reageert, wat dat ook in dit verband moge zijn.

Nouja, ik vind het prima :s)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:01:14 #296
208890 June.
Seriously?
pi_201918189
Ik snap ook niet zo goed wat ze dan met babyachtig bedoelen hoor, @B.ertha . Dat hij niet als een stervende zwaan een driftbui krijgt als hij iets niet mag? :')

Hier vannacht had draak alles ondergebraakt. We hebben niets gehoord dus kan zomaar zijn dat hij er dus ook al ff heeft ingelegen :@ Gelukkig kon vriend meehelpen want die kotsgeur kan ik nu echt niet hebben met mijn zwangerschapsmisselijkheid.
pi_201919583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Het zit toch iets anders dan ik dacht, de observatie is meer voor hen. Ze willen graag tips want hij is lomp met de kleine baby's (lief bedoeld maar hij knijpt ze en kruipt eroverheen) en het lukt hen dan niet om tot hem door te dringen dat het niet mag. Daar willen ze tips voor. Dan zou ik dus zeggen, dreumessen snappen 'nee' soms niet want thuis snapt hij het soms prima maar soms is het alleen maar grappig. Maar zij vinden dus dat hij dan baby-achtig reageert, wat dat ook in dit verband moge zijn.

Nouja, ik vind het prima :s)
Hoi, meeleeslurkerpost :P Wij hadden met Bas het zelfde eerder dit jaar, zo rond april/mei gaven zijn leidsters aan dat ze zich zorgen maakten over zijn ontwikkeling en gedrag. Hij zou achter lopen, voornamelijk op sociaal vlak. Tolereerde geen andere kindjes in de buurt, huilde veel en was snel uit zijn doen op het KDV. We zijn nu 5 maanden verder en inmiddels is het een sociale kletskous die nogal iets teveel weet en snapt en ondeugende streken uit weet te halen :+. Het gedrag kwam bij Bas ook toch een beetje voort uit frustratie van zichzelf nog niet goed duidelijk kunnen maken, maar wel veel snappen. Sinds hij lekker kan praten, wat ineens echt heel snel ging, gaat het aanzienlijk beter met hem. En hij kon wel praten, maar hij was er simpelweg gewoon nog niet zeker genoeg voor om het te doen.

Wij zijn thuis aan de slag gegaan met het boek montessori voor thuis, om hem zo iets meer aanbod te bieden en vooral veel voor te lezen, plaatjesboeken met natuurgetrouwe platen werkten het beste. En verder heeft hij het eigenlijk allemaal zelf gedaan.
pi_201920188
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Hoi, meeleeslurkerpost :P Wij hadden met Bas het zelfde eerder dit jaar, zo rond april/mei gaven zijn leidsters aan dat ze zich zorgen maakten over zijn ontwikkeling en gedrag. Hij zou achter lopen, voornamelijk op sociaal vlak. Tolereerde geen andere kindjes in de buurt, huilde veel en was snel uit zijn doen op het KDV. We zijn nu 5 maanden verder en inmiddels is het een sociale kletskous die nogal iets teveel weet en snapt en ondeugende streken uit weet te halen :+. Het gedrag kwam bij Bas ook toch een beetje voort uit frustratie van zichzelf nog niet goed duidelijk kunnen maken, maar wel veel snappen. Sinds hij lekker kan praten, wat ineens echt heel snel ging, gaat het aanzienlijk beter met hem. En hij kon wel praten, maar hij was er simpelweg gewoon nog niet zeker genoeg voor om het te doen.

Wij zijn thuis aan de slag gegaan met het boek montessori voor thuis, om hem zo iets meer aanbod te bieden en vooral veel voor te lezen, plaatjesboeken met natuurgetrouwe platen werkten het beste. En verder heeft hij het eigenlijk allemaal zelf gedaan.
Hoe oud is Bas? De mijnes vertoont ook dit gedrag op de opvang.
pi_201920335
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ga ook naar dat boek kijken ^O^

Ah June, wat sneu... Hopelijk voelt hij zich nu beter (en jij ook)
pi_201921339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hoe oud is Bas? De mijnes vertoont ook dit gedrag op de opvang.
Bas is van juni 2019, dit speelde in april/mei dit jaar. Dus net zo voor zijn 2e verjaardag.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 19:32:45 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201923641
En dicht :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')