Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer.![]()
@:Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè.![]()
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
Wij hadden op vakantie Vosje (een vos muziekmobiel) niet meegenomen. De eerste avond heeft ze ook echt verdriet gehad om het ontbreken van Vosje. Mijn vriend heeft op Youtube de melodie nog proberen te vinden, zonder succes. Volgende dag was gelukkig al beter.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.
Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneuIk had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
Whooo pro-tip!quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen
Ultieme tip voor iedereen hier dus.
Helaas is uiltje niet meer te koop
Haha slim!quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen
Ultieme tip voor iedereen hier dus.
Helaas is uiltje niet meer te koop
Ik neig naar een peuterbed of meegroeibed. Van een ledikant naar een 1 persoonsbed lijkt me wel een hele forse stap. Hoewel je vaak genoeg leest dat het prima gaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Hier gelukkig geen vaste dingen zoals een knuffel of een geluidje.
Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Wij hadden met de oudste een meegroeibed gekocht bij de Ikea. Prima ding en er zit ook zo'n rechtopstaand stuk (weet even niet hoe het heet) die je in de zijkant kan schuiven zodat ze niet uit bed kunnen vallen. Dat bed heeft ze gehad tot 5 jaar en toen ging ze over op een hoogslaper, ook van de Ikeaquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe de dreumes onder een dekbed moet slapenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Ik heb gemerkt dat rapley maar voor een deel bij ons werkt. Fruit gaat prima, groente niet. Hij eet het gewoon niet en gaat ermee spelen. Als ik het prak (aardappelen en groente door elkaar), dan gaat het wel op. Heb je dat al geprobeerd? Verder gaan potjes hier ook erg goed (helaasquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef Nolita het volgende:
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.
We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
Oja, nee dan werkt prakken ook niet inderdaadquote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:27 schreef June. het volgende:
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @:Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.
Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.
Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen![]()
Haha de laatste keer moest ik met mijn (vrij) zwangere buik in zo'n krap dreumes-speeltoestel kruipen om haar te 'redden'quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOTEcht, bootcamp is er niks bij
Wat grappig, ik herken me hier heel erg in!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.
We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
Die peuterpubertijdquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:27 schreef Keroppi het volgende:
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag
Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.
Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.
Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.
Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven
Dat is inderdaad ook iets waar of ik maar gekeken heb, die driewieler (met stang). Over een paar maandjes ga ik daar eens verder maar kijken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
3 stukken fruit in 1 sessie?quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!
Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel.
Jaquote:
Dat zeg jij nu van die boontjes, maar dat is lange tijd favoriet geweest bij mijn oudste. Als wij patat aten, at zij koude boontjes uit zo'n klein bonduelle blikje met aardappelpuree (zo'n bak die je alleen in de magnetron hoeft te schuiven). Ideaal.quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:19 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Jaen dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruikenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehadquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken![]()
Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
Is sinds een week éénquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).
Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
Jullie schema klinkt perfect!quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:03 schreef Nolita het volgende:
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?
Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.
Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd.Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
Een caravanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.
Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker. Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk
![]()
Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:14 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.LeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.Dat doen volgens mij best wat mensen zo.
Heerlijk hè! Je bent niet ver van huis, maar het voelt toch als even er uit zijn. Fijn dat Thomas het zo leuk heeft, het was gisteren ook fantastisch weerquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:23 schreef taxibabe het volgende:
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
Leuk! Wanneer gaan jullie?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:26 schreef June. het volgende:
Leuke foto Sun!
Wij hebben ook een vakantie geboekt, naar Mallorca. Eerste keer vliegen met de draak. Ik ben benieuwd. We zijn niet zo van het kamperen, hoewel het me voor een keer best leuk lijkt als het mooi weer is. Denk dat we dan een tent of stacaravan aan huren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 3 weken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Leuk! Wanneer gaan jullie?
Leuk! Wij willen ook naar Mallorca (rond 20/9), maar moeten nog iets boeken. We vinden dat ook een mooie afstand om een eerste keer te vliegen.quote:
Vervelend is dat hè. A spartelt al tegen zodra ik hem op het aankleedkussen wil neerleggenquote:Op vrijdag 3 september 2021 20:41 schreef automatic_ het volgende:
Hier is verschonen (22mnd) ook horror. En hij poept nogal veel, dus mag ook vaak op het aankleed kussen
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehad![]()
Ik struggel de laatste tijd met slaapjes. Ik doe A. nu smorgens rond een uur of tien naar bed. Dan is hij zo rond 12 weer wakker. Dan probeer ik hem zo rond drie weer naar bed te doen voor zijn middagslaap, alleen weigert hij deze de laatste tijd. Het komt nu vaak voor dat hij van 12 uur tot aan bedtijd wakker is. Is dit een fase die iemand herkent? Of is het beter om het ochtendslaapje op te schuiven zodat hij wat later wakker wordt en het bij één slaapje overdag te laten? Zoals het nu gaat is hij rond 18 u niet meer te genieten :/
Zo hebben wij dat ook gedaan met het ochtendslaapje en dezelfde tijden voor het middagslaapje. Maar dat was de laatste 3 dagen dus echt drama. Half uur tot een uur bezig om hem aan het slapen te krijgen en dan 's avonds weer hetzelfde (en dan nog langer bezig zijn).quote:Op vrijdag 3 september 2021 21:05 schreef automatic_ het volgende:
Hier precies hetzelfde, maar het stomme is dat het vooral (alleen...) bij ons thuis is. Bij m'n ouders en opvang gaat het beter.
Wij hebben toen het ochtend slaapje van het ene op het andere moment geschrapt. Wel rond 11.30 eten en 12.00 uur naar bed.
Nu slaapt hij nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Heerlijk
Oh die mijlpalen zijn geweldig! Ze zijn dan zelf ook zoooo trots!quote:Op vrijdag 3 september 2021 21:18 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.
En F is gaan staan!!! Met 13 maanden weer een mijlpaal voor hem. Zo leuk.
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rugquote:Op zaterdag 4 september 2021 22:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoi! Wij vliegen het dreumestopic weer binnen!
[ afbeelding ]
Onze mini is sinds 1,5 uur officieel de stap van baby naar dreumes gemaakt.Ze blijft nog een beetje klein van stuk, maar de laatste paar weken maakt ze enorme stappen in haar ontwikkeling.
Zie dat het topic niet super hard loopt, pagina 1 gewoon uit juli! Weinig actieve ouders van dreumesen op 't moment? Allemaal te weinig energie?Jammer dat hier geen lijstje is eigenlijk wie er allemaal rondhangen hier.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef automatic_ het volgende:
Welkom!!
Ja zo'n lijstje is soms wel handig.
Al veel goede woorden/zinnetjes? Hij zal zeker wel zwaar te tillen worden met 21 maanden, pff. Wij hadden met de oudste het geluk dat ze al vroeg wilde lopen, dus geen ervaring helaas.. Nu staat deze dreumes nog niet, dus ze is sowieso later dan haar zus.. Maar ja, ze weegt nu 7-8 kilo, dus dat is nog redelijk te tillen!quote:Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rugHij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder
Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hierquote:Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rugHij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder
Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een filmpje, onlangs gemaakt in Milaan: https://i.imgur.com/tNs4G30.mp4
Thanks maar ik hoef niet in het lijstjequote:Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje
Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?
@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk!quote:Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?quote:Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk!Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.
Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Haha ook al zo'n eigenwijzequote:Op zondag 5 september 2021 12:04 schreef B.ertha het volgende:
[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hierAan de hand kan hij al rennen
![]()
Welkom NJ!
Nee in januari heeft ze de laatste gehad gelukkig. En dank je!quote:Op maandag 6 september 2021 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?
Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte
Heb nog regelmatig aan je/jullie gedacht.quote:Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk!Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.
Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Toffe foto!quote:Op maandag 6 september 2021 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden![]()
Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door taxibabe op 08-09-2021 23:00:33 ]
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:
*meldt met 'Mickey' sep 2020
Wat een schattige foto's! Ijsjes![]()
Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan.![]()
Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen.
Fijn je hier weer te zien!quote:Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:
*meldt met 'Mickey' sep 2020
Wat een schattige foto's! Ijsjes![]()
Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan.![]()
Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen.
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlugquote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken
Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Fijn dat het zo goed gaat met Frum en goed dat je hulp hebt gezocht. Het was ook superheftig. Zorg goed voor jezelfquote:Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Beetje leven in de brouwerij!quote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken
Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Ik neig naar een vasectomie, een derde... Ben dan geen 39, maar net 30, maar ik heb aan twee al behoorlijk de handen vol!quote:Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlugEn hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is
Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
Pfft. Altijd jammer als er weer even zo'n fase komt, stukje verlatingsangst ofzo...quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat
Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik
Ja, dat kan. Mijn dreumes van 20 maanden heeft echt pas een paar weken geleden besloten dat wij niet alleen nuttig zijn als hij honger heeft of ergens bij wil kunnen, maar ook leuk zijn om boekjes voor te lezen, potten tegenaan te rammen of samen speelgoed te 'bedienen'quote:Op maandag 13 september 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn babydreumes wil als het aan hem ligt lopen, lopen, lopen. Ik hobbel elke keer achter hem aan, maar echt samen dingen doen zit er niet in. Als ik een bal naar hem rol is het van 'ja leuk mama, maar ik ga weer verder aan de wandel'. Ik ben een beetje bang dat ik hem te weinig aandacht geef. Maar daarentegen vraagt hij ook weinig aandacht. Hij trekt heel erg zijn eigen plan.
Is dat misschien nog te vroeg, samen dingen doen?
Hier heel lang andersom juist. Ik ben blij dat hij nu steeds meer zichzelf kan entertainen door te spelen. Dingen samen doen zit m bij ons vooral in eten en drinken, maar ook liedjes zingen en diertjes aanwijzen en geluidjes na doen. Überhaupt nadoen eigenlijkquote:Op maandag 13 september 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn babydreumes wil als het aan hem ligt lopen, lopen, lopen. Ik hobbel elke keer achter hem aan, maar echt samen dingen doen zit er niet in. Als ik een bal naar hem rol is het van 'ja leuk mama, maar ik ga weer verder aan de wandel'. Ik ben een beetje bang dat ik hem te weinig aandacht geef. Maar daarentegen vraagt hij ook weinig aandacht. Hij trekt heel erg zijn eigen plan.
Is dat misschien nog te vroeg, samen dingen doen?
Leukquote:Op dinsdag 14 september 2021 10:21 schreef B.ertha het volgende:
Ik zag zoiets leuks vandaag, dat moest ik even delen![]()
[ afbeelding ]
https://www.stoffen.net/1(...)itron-wit-zwart.html
Stof om in te kleuren. Ik ga er een tafelkleed van bestellen hoor
Leuk maar mijn precieze ik zou mijn kind er niet op willen laten krassenquote:Op dinsdag 14 september 2021 10:21 schreef B.ertha het volgende:
Ik zag zoiets leuks vandaag, dat moest ik even delen![]()
[ afbeelding ]
https://www.stoffen.net/1(...)itron-wit-zwart.html
Stof om in te kleuren. Ik ga er een tafelkleed van bestellen hoor
Geen tips... zit hier met hetzelfde.. Meneer wil geen middagslaapje meer doen en 's avonds is ook weer drama, we krijgen hem in zijn ledikantje niet meer aan het slapen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat
Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik
Ik vind zo'n lijstje eigenlijk ook wel leuk! Moeten we dan @MaJo lief aankijken?quote:Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje
Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?
Donequote:Op dinsdag 14 september 2021 22:35 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ik vind zo'n lijstje eigenlijk ook wel leuk! Moeten we dan @:MaJo lief aankijken?
Thanks!quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Done![]()
Als er nog iemand in wil laat het me weten!
Ik weet niet of er iets anders achteraan is gekomen, gewoon griepje ofzo, maar ze is heel lang herstellende geweest van het RS-virus. Denk dat ze er een aantal weken slecht van is geweest, maar minstens zo lang ook aan het kwakkelen bleef. Maar dat lijkt nu over! Nu gewoon weer tandjesleed, sprongetjes.. Al het andere waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:06 schreef tpopml het volgende:
Wat gezellig NJ![]()
Waar had ze last van?
Voor het eerst maandag weer een volledige dag op werk gewerkt, en sindsdien heb ik wel het idee dat hij weer aan me plakt. Deze dreumes is nog niet klaar voor het loslaten van het thuiswerken! En mama ook niet
De oudste van mij vrat ze opquote:Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef taxibabe het volgende:
Hier in september 2019 met verlof gegaan, toen mijn verlof in maart 2020 stopte ging de lockdown in en werd het thuiswerken. Daarna werd ik boventallig verklaard en nu sinds 1 augustus werkloos. De laatste keer op kantoor was met het kerstpakket ophalen in 2019..![]()
![]()
Zit ik net op de wc, gaat de deur open, komt meneer mij een gevonden kattenbrokje brengen..![]()
Dat heeft hij ook geprobeerd, maar hij vond ze toch niet zo lekkerquote:Op donderdag 16 september 2021 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De oudste van mij vrat ze op
Gelukkig niks anders nee! RS is hier gewoon echt heel hardnekkig geweest, maar hé, ook die ervaring weer gehad.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:51 schreef tpopml het volgende:
Och jeetje, dat is dan echt al een tijdje. Ik dacht dat ze inmiddels ergens anders last van had. Arm ding! Maar gelukkig achter de rug nu.
Haha ja moet je nu ook ineens achter haar aan hobbelen?![]()
Jep, al die tijd thuis gewerkt! Vooral vreemd dat ik met 14 weken zwangerschap thuis ging werken en dat heel veel mensen me nu weer zien, paar kilo zwaarder, maar... Niet meer zwanger. Dus intussen even kind op de wereld gezet, maar normaal maakt je omgeving die hele periode mee natuurlijk. Jij niet thuis gewerkt dan?
Jeetje, dat is helemaal bijzonder, dan ben je gewoon al twee jaar verder.. Nu rustig aan op zoek, of nog niet echt haast?quote:Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef taxibabe het volgende:
Hier in september 2019 met verlof gegaan, toen mijn verlof in maart 2020 stopte ging de lockdown in en werd het thuiswerken. Daarna werd ik boventallig verklaard en nu sinds 1 augustus werkloos. De laatste keer op kantoor was met het kerstpakket ophalen in 2019..![]()
![]()
Zit ik net op de wc, gaat de deur open, komt meneer mij een gevonden kattenbrokje brengen..![]()
Rustig op zoek maar nog niet echt haast hoor, Thomas wordt in oktober 2 en dan mag hij al snel naar de psz, dan wordt het wat makkelijker. Hij gaat nu niet naar de opvang, want wij hebben geen recht op kot. Dat is dan onbetaalbaar. En de psz wordt hier deels vergoed door de gemeente (ieder kind vanaf 2,5 heeft recht op opvang ongeacht situatie).quote:Op donderdag 16 september 2021 16:34 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Gelukkig niks anders nee! RS is hier gewoon echt heel hardnekkig geweest, maar hé, ook die ervaring weer gehad.
Er achteraan, soms lijkt ze heel even kwijtHelpen draaien, dingen pakken, want ze ziet ineens alles overal.
Dat lijkt me als collega ook wel heel gek hoor. Tijd gaat ongemerkt zo snel en dan klopt het voor je gevoel nog echt niet.Hier is het werk al die tijd gewoon door gegaan; we hebben een winkel. Of ja, gewoon.. Met alle aanpassingen, maar wel heel gelukkig dat ik al die tijd gewoon mensen heb kunnen zien.
[..]
Jeetje, dat is helemaal bijzonder, dan ben je gewoon al twee jaar verder.. Nu rustig aan op zoek, of nog niet echt haast?
Cute.Beter brengen dan zelf opeten zoals bij @:Sunshine1982
Dit heb ik vaker gehoord, buiten op de tegels laten spelen. Dan gaan de knieën vanzelf pijn doen en gaan ze lopen. Dat was de theorie hoor, geen eigen ervaring haha.quote:Op donderdag 16 september 2021 21:11 schreef automatic_ het volgende:
Bella; wow, 17kg. Lekker binkie! Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
Die van mij kruipt probleemloos over grindquote:Op donderdag 16 september 2021 21:11 schreef automatic_ het volgende:
Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
Samequote:Op vrijdag 17 september 2021 11:25 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Die van mij kruipt probleemloos over grind
Fijne vakantie!
Veel plezier! Wij zitten er nu en zie veel stellen met kinderen onder de 2 jaarquote:Op donderdag 16 september 2021 21:11 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb 3 weken gewerkt met mijn verlof en toen thuis. Tijdens tweede lockdown is hij wel naar de opvang geweest ivm vitaal beroep. Nu werken wij nog steeds veel thuis, maar meneer gaat gewoon naar de opvang![]()
Wij vliegen dinsdag naar Mallorca, ben zooooo benieuwd! Vind het echt wel spannend.
Bella; wow, 17kg. Lekker binkie! Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, dat is zijn pyjama, maar slapen in de auto zit er echt niet meer in tegenwoordig![]()
quote:Op dinsdag 21 september 2021 10:44 schreef B.ertha het volgende:
Ik deel niet vaak foto's, maar dit weekend was mijn mannetje echt in de zevende hemel. Hij wist niet waar hij moest kijken en wijzen en werd helemaal gek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, dat is zijn pyjama, maar slapen in de auto zit er echt niet meer in tegenwoordig![]()
Oh dat zou hier ook een dikke hit zijn!
Fijn! Nog tips? Wij vliegen over een paar dagenquote:Op dinsdag 21 september 2021 13:50 schreef automatic_ het volgende:
Leuk Bertha!
Wij zijn gearriveerd en hij heeft het superrrr gedaan. Laatste 15min viel hij in slaap, haha. Dropje.
Hij hoort nu ook vliegtuigen dus dan gaat hij ter plekke stil staan en omhoog kijken
Haha die eerste drie is ook ons strijdplan. Filmpjes, speen en vreten. We gaan het zienquote:Op woensdag 22 september 2021 10:47 schreef automatic_ het volgende:
Wij hadden de iPad vol gegooid met z’n favoriete YouTube haha. En hij mocht z’n speen onbeperkt hebben![]()
Maaaar eten en zo’n Nijntje tekenbord vielen ook goed in de smaak. Dat kreeg hij in het vliegtuig.
Jeetje Nolita, dat gaat inderdaad hardquote:Op donderdag 23 september 2021 21:23 schreef Nolita het volgende:
Fijne vakantie voor degenen die nu weg zijn!
Mijn 14 maander gaat hard. Haar hobby is nu van de glijbaan gaan. Ze klimt nu zelf alle trappetjes op dus rustig in de tuin zitten/schoffelen/was ophangen terwijl zij wat speelt is er niet meer bij. Ze ging ook per ongeluk een keer op haar buik van de glijbaan.![]()
Ze begint nu met wat woordjes. Ze zegt heel vaak ‘hallo’ en ‘haa’ als begroeting.
Schommelen vindt ze idd ook te gek; leuk ook hè, die taalontwikkeling.quote:Op vrijdag 24 september 2021 10:35 schreef tpopml het volgende:
[..]
Jeetje Nolita, dat gaat inderdaad hardweg met de rust! Loopt ze eigenlijk al lang?
Hier kunnen we niet meer zomaar langs een schommel lopen! Dat vindt hij echt het einde. En hij zegt nu 'nana' voor banaan!
Ja echt heel leuk om te volgen!quote:Op vrijdag 24 september 2021 14:25 schreef Nolita het volgende:
[..]
Schommelen vindt ze idd ook te gek; leuk ook hè, die taalontwikkeling.![]()
Ze loopt sinds 2 weken na haar verjaardag, dus nu zo’n 2 maanden alweer.
Colin is van september 2020, mag hij er ook bij?quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Done![]()
Als er nog iemand in wil laat het me weten!
quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin is van september 2020, mag hij er ook bij?
Tevens kom ik me hier melden, vandaag zijn eerste verjaardag gevierd.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:29 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd Colin en Seven!![]()
Hoe was jullie dag?
quote:
quote:
Uiteraardquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Congrats!quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:42 schreef tpopml het volgende:
Als ik het zo ziedan valt dat alles mee. Ik duim dat ze erover heen groeit. Ontlading bij jullie?
Jaa, thanks!quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:42 schreef Nolita het volgende:
NJ wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Ik duim mee dat het helemaal bij gaat trekken.
Ik zou dit overigens zeker terug geven aan het CB als het ziekenhuis dit niet al doet.
We hebben hier een zielige dreumes sinds zondag. De hoektanden komen door (volgens mij allemaal) en ze heeft er echt veel last van. Ze schiet van vrolijk naar verdrietig, wil alleen maar bij mama plakken, eet slecht, weigert tandenpoetsen, bloed zodra de tandenborstel ook maar iets raakt. Zo sneu. Ik hoop dat het snel over is, maar daar lijkt het voorlopig niet op.
Wat goed! Weer een zorg minderquote:Op donderdag 30 september 2021 20:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Gewicht en lengte ... goedgekeurd.![]()
In de afgelopen anderhalve maand is mevrouw even veel aangekomen en gegroeid als de 6 maanden ervoor.
Ik had laatst de 14 maanden afspraak voor mijn dochter, normaal gesproken zou de volgende afspraak met 18 maanden zijn maar omdat alles goed gaat en ik geen vragen heb is de volgende afspraak met, ik dacht, 2 jaar. Krijg ik tegen die tijd een brief over. Niet 'noodzakelijke' afspraken laten ze niet doorgaan nu bij ons.quote:Op donderdag 30 september 2021 21:11 schreef B.ertha het volgende:
Zijn nou alle consultatiebureaus gewoon open behalve de onze? Wij zijn er al een jaar ofzo niet meer geweest
Hier qua afspraken inderdaad al een tijdje open. Tijdens corona alleen voor vaccinatie.quote:Op donderdag 30 september 2021 21:11 schreef B.ertha het volgende:
Zijn nou alle consultatiebureaus gewoon open behalve de onze? Wij zijn er al een jaar ofzo niet meer geweest
Ja, wij waren al weer thuis. Maar pff…. Zo heftig!quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:20 schreef taxibabe het volgende:
Iedereen die hier op vakantie is naar Mallorca veilig? https://www.ad.nl/buitenl(...)nde-dakpan~a4082e43/
Vroege peuterpuberteit?quote:Op maandag 4 oktober 2021 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pf, duidelijk een offday hier. A is nu elke keer voor zessen wakker en na dagen achter elkaar vroeg wakker kan ik het gedrein even niet meer hebben. Hij is momenteel zo dwarsVooral het luier verschonen en omkleden is echt niet leuk. Het is dat ik genoeg buikvet heb
anders had hij me echt veel zeer gedaan met zijn getrap
Hier ookquote:Op maandag 4 oktober 2021 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pf, duidelijk een offday hier. A is nu elke keer voor zessen wakker en na dagen achter elkaar vroeg wakker kan ik het gedrein even niet meer hebben. Hij is momenteel zo dwarsVooral het luier verschonen en omkleden is echt niet leuk. Het is dat ik genoeg buikvet heb
anders had hij me echt veel zeer gedaan met zijn getrap
Congrats!quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoiiiii! Ootje en ik komen ons bij dit clubje aanmelden!
Jaaaaa! Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
Yay! Gefeliciteerd en wellekomquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
Klopt. Ze zei nog wel dat ik voor over 2 weken een afspraak kon maken bij mijn eigen tandarts, dus ik ga zo even bellen of hij dat nodig vind. Afgebroken blijft afgebrokenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 07:54 schreef June. het volgende:
Waarom doen ze er niks aan eigenlijk? Omdat het melktanden zijn?
Wat zonde zeg!quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt. Ze zei nog wel dat ik voor over 2 weken een afspraak kon maken bij mijn eigen tandarts, dus ik ga zo even bellen of hij dat nodig vind. Afgebroken blijft afgebrokenEn de scherpe puntjes eraan worden vanzelf vlakker door eten en drinken zei de tandarts gisteren. Dusja... Wachten op grote mensen tanden dan maar. En hopen dat deze tandjes niet zwart worden...
Ik lees het ook best vaak ja. Mijn oudste had het ook, dat was met haar mond tegen de rand van het zwembad geklapt. Maar bij haar was het een klein stukje. Je maakt wat mee met kinderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:03 schreef automatic_ het volgende:
Schrikken Sunshine! Hopelijk gaan de scherpe randjes er snel vanaf.
Bij ons zoontje is er een klein stukje van z'n voortand af. Ik ben toen eens rond gaan kijken, maar je ziet het best veel. Zijn zo kwetsbaar
Vind het vooral een onhandige keus. Zoveel plakkerij en troep.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 19:46 schreef tpopml het volgende:
Whaaa dat is toch ook een bijzondere keus! Hoe gaat het met haar verder?
Och jeetje, verschrikkelijk! Ook al kan het dan niet echt kwaad, ik zou me kapot schrikken ook..quote:Op donderdag 7 oktober 2021 07:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Gisteren is onze druktemakertje zo hard op zijn mondje gevallen dat allebei zijn voortandjes schuin afgebroken zijn.
Ik kwam thuis van boodschappen doen, vriend deed de deur open en ik hoorde gevallen en tandjes afgebroken... Ik ben nog nooit zo geschrokken![]()
Voor de zekerheid naar de spoedtandarts gegaan, maar ze doen er niks aan. Maar toch even fijn dat er naar gekeken is.
[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 08-10-2021 09:20:59 ]
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 09:14 schreef taxibabe het volgende:
Tot op heden is Thomas nog niet ziek geweest, ben benieuwd hoe het gaat als hij over een half jaartje naar de psz gaat.
Vandaag de laatste dag met een dreumes is huis!Man man wat vliegt de tijd
![]()
Waar tijdens de zwangerschap de planning was om verlof op te nemen tot 6 maanden om daarna met ouderschapsverlof een dag minder te gaan werken ben ik uiteindelijk door corona en boventalligheid al heerlijk de volledige 2 jaar bij hem geweest.Wat kan het leven toch raar lopen..
Morgen wordt Thomas 2 en wat een heerlijk jong! 90% van de tijd is hij vrolijk, af en toe een driftbuitje (dat zullen er geheid meer worden in de peuterpuberteit) Supersociaal naar iedereen, op straat en in de winkels bezorgt hij iedereen een glimlach op het gezicht. Hij krijgt ook steeds meer een 'eigen ik', zo mooi om te zien!
![]()
![]()
Deze zomer voor het eerst op de camping vond ik nog spannend, maar hij fladdert er heerlijk rond, weet de weg naar de trampoline en het water, vermaakt zich 100% daar.
Morgen dus een peuter in huis, hij krijgt een mooie driewieler van ons en slaapt al (verrassend goed) op zijn nieuwe grote slaapkamer. Na zijn verjaardag gaan we nog een stoere tijdcapsule verstoppen achter een luikje in chillhoek![]()
Oh was het duidelijk dat ik ontzettend veel van kereltje hou en supertrots op hem ben?![]()
![]()
Leuk kereltje! Alvast gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hahaha exact dit!quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja, wij verbazen ons ook vaak over welke dingen zoveel indruk maken dat ze blijven hangen in dat hoofdje. Sinds een paar weken is hij helemaal vol van aanhangers (aa-ange). Elk exemplaar moet aangewezen worden. Leuk jongen, maar het zou fijn zijn als je ook woorden zou leren die ons helpen in het dagelijkse leven zodat je niet die! die! DIE! moet krijsen en wij sneller begrijpen wat je in godsnaam wil
Ook goed in de gaten gaan houden dus!quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:01 schreef tpopml het volgende:
Nog gefeliciteerd @:taxibabe! Helemaal blij met z'n fietsje![]()
@:Nolita, handig dat ze zichzelf even komt melden met een vieze broek. Mickey gaat echt het hele huis door, ben benieuwd wanneer hij de eerste stapjes zet. Van de week zat hij ineens op de derde trede van de trap
quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:45 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ook goed in de gaten gaan houden dus!
L wilde aansluiten bij de brokkenpiloten. Wij hebben het 1ste ritje HAP erop zitten. Ik was aan het schoffelen toen ze richting achterdeur ging. Ik hoorde vriend tegen haar kletsen en ging er dus niet achteraan. Hoor ik de deur dichtslaan en daarna heel hard huilen.![]()
Vriend stond binnen dus we hebben niet gezien wat er gebeurde, wss heeft ze de deur zelf dichtgegooid.
Haar duim werd meteen dik, rood, blauw. Huilen, huilen. En dan pas 1,5 uur later naar de HAP mogen. Gelukkig kalmeerde ze na de zetpil. Ze heeft daarna geen kik meer gegeven, zelfs de arts mocht aan haar duim komen. Conclusie was daarom, niet gebroken. Met een zetpil naar bed was het advies. Die had ze om 16:00 dus al gehad en ze ligt nu zonder avondvoeding te slapen...Hopelijk een goede nacht en geen last van haar duim. Ik krijg al bijna pijn als ik m zie. En mijn moederhart jongens. Ik heb met haar mee gehuild vlak erna.
Ai, arme L.quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:45 schreef Nolita het volgende:
[..]
L wilde aansluiten bij de brokkenpiloten. Wij hebben het 1ste ritje HAP erop zitten. Ik was aan het schoffelen toen ze richting achterdeur ging. Ik hoorde vriend tegen haar kletsen en ging er dus niet achteraan. Hoor ik de deur dichtslaan en daarna heel hard huilen.![]()
Vriend stond binnen dus we hebben niet gezien wat er gebeurde, wss heeft ze de deur zelf dichtgegooid.
Haar duim werd meteen dik, rood, blauw. Huilen, huilen. En dan pas 1,5 uur later naar de HAP mogen. Gelukkig kalmeerde ze na de zetpil. Ze heeft daarna geen kik meer gegeven, zelfs de arts mocht aan haar duim komen. Conclusie was daarom, niet gebroken. Met een zetpil naar bed was het advies. Die had ze om 16:00 dus al gehad en ze ligt nu zonder avondvoeding te slapen...Hopelijk een goede nacht en geen last van haar duim. Ik krijg al bijna pijn als ik m zie. En mijn moederhart jongens. Ik heb met haar mee gehuild vlak erna.
Oh neequote:Op zondag 10 oktober 2021 22:45 schreef Nolita het volgende:
[..]
Pindakaas, jam, sinds kort ook wel eens honing, soms marmitequote:Op woensdag 6 oktober 2021 19:38 schreef tpopml het volgende:
Meneer is hier niet meer te houden. Optrekken aan tafel en bank. Mentaal steekt hij al over alleen werken zijn voeten nog niet mee
Hij kletst je de oren van je kop, alleen is het nog niet allemaal verstaanbaar. Maar wat een gezelligheid![]()
Hij eist ook met de pot mee te eten. Zodra hij in zijn stoel zegt hij 'eten' en worden we vermaand op te schieten. Als wij iets eten wat hij niet heeft dan wordt daar grondig stennis over geschopt. Zo is hij GEK op kaas. En eet hij dat het liefst elke dag op brood. Het Voedingscentrum raadt dat af ivm zoutgehalte.![]()
Dus nu geef ik het toch maar af en toe bekruipt me een schuldgevoel. Lang verhaal kort: wat geven jullie op brood?
Haha. Ik heb bij ons (ook) het idee dat hij bij een potje altijd mee wilquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 09:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Op brood doen we vaak dezelfde dingen: in de ochtend pindakaas en appelstroop, voor de lunch smeerkaas en jam. In het weekend krijgt hij soms een paar korrels hagelslag. Trouwens geen idee wat hij op de opvang krijgt.
Met het avondeten eet hij niet alles met de pot mee. Als we iets eten waarvan ik weet dat hij niets eet, krijgt hij een potje. Krijgt hij ook nog eens groenten binnen want die eet hij los amper. En dan aangevuld met een bakje volle yoghurt en voor het slapen nog een fles pap. Ik kook nu wel vaker dingen die hij graag heeft. Aardappelpuree en risotto zijn een dikke hit.
De hoeveelheid is trouwens heel wisselend. Soms roept hij na een paar happen al KLAAR. Gisteren duwde hij een heel potje naar binnen en toen was het MEEEEEEEER.
Ohja, pizzakorstjesquote:Op woensdag 13 oktober 2021 05:17 schreef Seven. het volgende:
Gisteren pizza, dat vond 'ie heerlijk.
Aiiiquote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:14 schreef B.ertha het volgende:
Bwuh, wij hebben al wekenlang een dreumes die heel slecht slaaptVeel korte huiltjes, soms echt om het kwartier. Aaien helpt even, negeren helpt niet. Soms helpt het om even wat langer te knuffelen of hem bij ons in bed te nemen, dan slaapt hij de rest van de nacht aardig. Vannacht moest hij gewoon echt even keten. Hij heeft drie kwartier bij ons in bed gelegen om te slapen, maar had de slappe lach en maakte gekke geluidjes. Daarna was het wel goed en heeft hij van half 5 tot 8 geslapen, maar daarvoor heeft ie geen uur volgemaakt
![]()
Nou, jouw post zet me wel weer met beide benen op de grond zeg. Ik raak al sjago van een paar slechte nachten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Denk dat wij nu inmiddels met een paar uitzonderlijke onderbrekingen dus al meer dan een jaar maximaal 4-5 uur per nacht slapen. Waarbij de meeste nachten dan dus met minimaal 2-3, maximaal 6-7 onderbrekingen is en regelmatig een nacht waarbij je maar 2 á 3 uurtjes pakt.
Je begrijpt dat we overdag ook wel regelmatig in slaap vallen.
Oke, ik heb niks gezegd. Wat heftig!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Denk dat wij nu inmiddels met een paar uitzonderlijke onderbrekingen dus al meer dan een jaar maximaal 4-5 uur per nacht slapen. Waarbij de meeste nachten dan dus met minimaal 2-3, maximaal 6-7 onderbrekingen is en regelmatig een nacht waarbij je maar 2 á 3 uurtjes pakt.
Je begrijpt dat we overdag ook wel regelmatig in slaap vallen.
Welkom hier en gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 oktober 2021 06:36 schreef Peejtur het volgende:
Vandaag is ze 1 geworden. Geweldige meid is LL. Ze staat al. Loopt langs tafels en banken. Af en toe achter een loopwagentje. Ze danst, lacht en zegt wat kleine woordjes. Eerste woordjes was haai alsin hoi. Dat zeggen we hier nogal vaak blijkbaarMaar ook papa en mama passeren het revue. Steeds vaker op goede momenten.
Gefeliciteeeeerd en welkom!quote:Op maandag 18 oktober 2021 06:36 schreef Peejtur het volgende:
Vandaag is ze 1 geworden. Geweldige meid is LL. Ze staat al. Loopt langs tafels en banken. Af en toe achter een loopwagentje. Ze danst, lacht en zegt wat kleine woordjes. Eerste woordjes was haai alsin hoi. Dat zeggen we hier nogal vaak blijkbaarMaar ook papa en mama passeren het revue. Steeds vaker op goede momenten.
Haaaiquote:Op maandag 18 oktober 2021 06:36 schreef Peejtur het volgende:
Hoe is het gegaan met de vaccinatie? Beetje oké?quote:Op zondag 17 oktober 2021 21:38 schreef LittleTeaCup het volgende:
Kiezen komen door. Ik word gek. En morgen ook nog z’n 11 maanden vaccinatie erbovenop (beetje aan de late kant maar oké). Send help.
Congrats!quote:Op maandag 18 oktober 2021 06:36 schreef Peejtur het volgende:
Ik heb vannacht niet geslapen. Hij heeft enorm pijn aan z’n beentjes, is heel erg aan het jammeren en gisteravond huilde hij zo hard dat we dachten dat ie er in bleef. Ligt nu al spelend te jammeren in z’n box. Dat wordt veel knuffelen en contact naps vandaag denk ik. Heb m’n hele agenda ook vrijgemaakt hiervoor dus dat is ook helemaal oké, maar ik ben echt zo gaar.quote:Op maandag 18 oktober 2021 20:27 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan met de vaccinatie? Beetje oké?
Gewoon even van je afschrijven hier hoor! Het is naar mijn mening niet zo dat als ik toevallig pech heb met de nachten niemand anders meer mag klagen.
Blegh. Viel dus niet mee... Hopelijk snel weer helemaal boven jan en vandaag gewoon een gezellige dag samen (en een goede nacht...)quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Ik heb vannacht niet geslapen. Hij heeft enorm pijn aan z’n beentjes, is heel erg aan het jammeren en gisteravond huilde hij zo hard dat we dachten dat ie er in bleef. Ligt nu al spelend te jammeren in z’n box. Dat wordt veel knuffelen en contact naps vandaag denk ik. Heb m’n hele agenda ook vrijgemaakt hiervoor dus dat is ook helemaal oké, maar ik ben echt zo gaar.
De trap! Hier stapt ze sinds kort langs de bank, kalm aan. Maar zodra het traphekje open staat is ze zo boven.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie dreumesen ook zo'n behoefte tot klimmen? Die van mij loopt nog niet en klimt dus op lage hoogte. Over liggende benen van mij heen of in kleermakers zit overheen klimmen. Over een bank kussens kan ook. Verder geen ideeën. Een wobbel overweeg ik maar wil ik alleen tweedehands en in de buurt. Het is ook niet enorm de hoogte in klimmen dus hele klimrekken hoef ik niet. Iemand nog een leuk idee waar ik nu nog niet over na denk?
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie dreumesen ook zo'n behoefte tot klimmen? Die van mij loopt nog niet en klimt dus op lage hoogte. Over liggende benen van mij heen of in kleermakers zit overheen klimmen. Over een bank kussens kan ook. Verder geen ideeën. Een wobbel overweeg ik maar wil ik alleen tweedehands en in de buurt. Het is ook niet enorm de hoogte in klimmen dus hele klimrekken hoef ik niet. Iemand nog een leuk idee waar ik nu nog niet over na denk?
Dat filmpjequote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.
Colin klautert op de bank, op het traphek, op de stoelen waarmee ik mezelf inbouw als ik thuis moet werken. Hij klautert de trap op in zijn slaapzak, op mijn yogakussen, zijn opvouwbare Ikeamatje.
De tripp trapp heeft hij nog niet door trouwens!
We hebben uiteindelijk de hele woonkamer maar als grote box ingerichtwant het joch is niet te houden (box zelf is alweer verkocht).
![]()
Ik ben benieuwd wanneer hem dit weer gaat lukken.
Ja, echt hè? En hij is nog geen 13 maandenquote:
Hoe is het nu?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Ik heb vannacht niet geslapen. Hij heeft enorm pijn aan z’n beentjes, is heel erg aan het jammeren en gisteravond huilde hij zo hard dat we dachten dat ie er in bleef. Ligt nu al spelend te jammeren in z’n box. Dat wordt veel knuffelen en contact naps vandaag denk ik. Heb m’n hele agenda ook vrijgemaakt hiervoor dus dat is ook helemaal oké, maar ik ben echt zo gaar.
Inmiddels wel redelijk, maar gisteravond wilden we met z’n 3en uit eten voor m’n verjaardag (gisteren 37 geworden) maar na een kwartier hebben we maar gevraagd of we het in bakje mee naar huis konden nemen want hij begon zodra we binnenkwamen met huilen en jammeren. Hij heeft echt nog last van de prikjes en van z’n kiesje die linksonder doorkomt. Zo zielig.quote:
Nog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Inmiddels wel redelijk, maar gisteravond wilden we met z’n 3en uit eten voor m’n verjaardag (gisteren 37 geworden) maar na een kwartier hebben we maar gevraagd of we het in bakje mee naar huis konden nemen want hij begon zodra we binnenkwamen met huilen en jammeren. Hij heeft echt nog last van de prikjes en van z’n kiesje die linksonder doorkomt. Zo zielig.
quote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.
Colin klautert op de bank, op het traphek, op de stoelen waarmee ik mezelf inbouw als ik thuis moet werken. Hij klautert de trap op in zijn slaapzak, op mijn yogakussen, zijn opvouwbare Ikeamatje.
We hebben uiteindelijk de hele woonkamer maar als grote box ingerichtwant het joch is niet te houden (box zelf is alweer verkocht).
![]()
quote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Bedankt voor de felicitaties lieve mensen!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:08 schreef tpopml het volgende:
@:LittleTeaCupen nog gefeliciteerd!
Smeer je iets op de kies? Hier werkt chamodent altijd wel goed!
Dit is echt hilarisch, Colin is geweldigquote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Niet om te klimmen, maar een tunnel om doorheen te kruipen is ook wel wat voor kleine avonturiers.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Hij communiceert blijkbaar baby-achtig, wat dat ook moge betekenen en hij loopt nog niet los, maar dat is volgens ons een zelfvertrouwen-issue. Maar het klopt dat andere dreumessen al tweewoordjeszinnen maken en hij niet. Hij doet ook niet aan wijzen en dan "die, die" roepen maar meer jengelen om.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
MajoWelkom met Aapie!
@:B.ertha waar loopt hij mee achter? Wat verstaan ze onder babyachtig?
Pfoe, sterkte!quote:Pfoeeee hallo gebroken nachtenA. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen
![]()
Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
Ja het was erg leuk, hij is flink verwend door opa, oma en tantes en oomsquote:Op maandag 25 oktober 2021 00:17 schreef tpopml het volgende:
Nog gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad?
Hier proberen we ook nee te zeggen, met (korte) uitleg waarom niet. Mickey doet hetzelfde als aapie... Als iets niet mag dan zegt hij zelf eerst uitgebreid nee-nee incl wijzend vingertje en dan hup doen. Ik sta ook open voor tips![]()
Vandaag heeft Mickey een lekkere hap blauw wasco-achtig krijt naar binnen gekregen
Aapie vindt het inderdaad ook heel grappig, we doen toch iets fout denk ikquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:04 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd Majo
Nee is heer vooral heel grappigHij weet donders goed wat het betekent maar 9 van de 10 keer kiest hij ervoor om dan te gaan boeven ipv te luisteren.
Tevens: de kinderopvang vindt dat C. zich nog te baby-achtig gedraagt en wil hem laten observerenZe zien wel dat hij zich in zijn eigen tempo ontwikkelt en veel nieuwe dingen kan, maar vergeleken met andere kindjes loopt hij dus achter
Dank!quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
MajoWelkom met Aapie!
Pfoeeee hallo gebroken nachtenA. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen
![]()
Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
Wij geven met 14 maanden ook nog KV... Hoe doe je dat met melk? Warm maken ook?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:41 schreef B.ertha het volgende:
Echte melk! KV is heel zoet, dus dat vinden ze lekkerder maar daardoor wennen ze ook aan suiker. En koemelk is zoveel makkelijker en goedkoper. Wij hebben gewoon altijd een treetje houdbare halfvolle melk in huis
Je kunt het langzaam vermengen zodat Apie aan de smaak went.
Volgens mij had de keuringsdienst van waarde er ook nog een stuk over.
Iemand van de GGD die dat speciaal doet op kinderdagverblijven.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Bottoms_up het volgende:
@:B.ertha, zo'n berichten zijn vervelend. Wie zou dan die observatie moeten doen? Er zijn toch wel meer kinderen die wat later gaan praten. Prot liep met 15 maanden achter (minstens 1 minnetje op de checklist van het CB qua communicatie, weet het niet meer precies) maar daar hebben ze niet echt iets van gezegd.
Kleine kanttekening: "ze" lijkt enkel Kind en Gezin te zijn. Ik lees ook veel kritiek op dat advies.quote:Op maandag 25 oktober 2021 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen wat betreft koemelk vanaf je eerste jaar. Het schijnt dat er best wel wat eiwitten in melk zitten voor een dreumes. In België raden ze bijvoorbeeld pas aan om vanaf je 3e met koemelk te beginnen
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Zo… Vanaf vandaag hebben wij een 2-jarige in huisHeel feestweekend geweest en vandaag vissen kijken bij Sea Life. Sinds vandaag zit het woord ‘vis’ er goed in, haha. Dus wij schuiven door naar het volgende topic!
Klopt ja.quote:Op maandag 25 oktober 2021 16:47 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: "ze" lijkt enkel Kind en Gezin te zijn. Ik lees ook veel kritiek op dat advies.
Te weinig vitamine D zou ook een argument tegen koemelk zijn. Dat krijgt prot nog elke ochtend dus ik geloof het allemaal wel.
Gefeliciteerd! Klinkt als een goede verjaardagquote:Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Zo… Vanaf vandaag hebben wij een 2-jarige in huisHeel feestweekend geweest en vandaag vissen kijken bij Sea Life. Sinds vandaag zit het woord ‘vis’ er goed in, haha. Dus wij schuiven door naar het volgende topic!
Welkom hier.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is echt hilarisch, Colin is geweldigHeerlijk toch zo’n mannetje met een eigen willetje? Love it!
Aapie kan alleen nog maar optrekken tot staan dus die heeft nog geen gekke kapriolen uitgehaald. Dat komt er allemaal nog aan
Hoe pakken jullie het nee zeggen eigenlijk aan? Als ik zeg “nee Aapie” dan stopt hij soms met wat hij doet en schudt hij nee. Maar 4 van de 5 keer gaat hij gewoon door met wat hij deed en trekt hij zich niets van me aan. Naar mijn man luistert hij beter, die verheft ook meer zijn stem. Ik ben daar maar slecht in
Tevens, hey ik heb een dreumes![]()
Gefeliciteerd enquote:Op maandag 25 oktober 2021 17:03 schreef automatic_ het volgende:
Nog een snotterdreumes.. beterschap!quote:Op maandag 25 oktober 2021 21:29 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd aan de verse dreumessen en vertrekkende peuters!![]()
NJ heerlijk dat haar, hier begint het eindelijk wat te groeien, maar zie je het op foto's nog bijna niet. Kan niet wachten tot ik er speldjes in kan doen. Ik bekijk het in de ochtenden maar positief dat het een paar minuten scheelt met klaarmaken.![]()
Vanmiddag werd ik gebeld om L op te halen omdat ze heel verkouden is en schijnbaar koorts had. Nu heerst er ook nog eens corona op de opvang onder een paar medewerkers, kindjes en ouders, dus zijn ze hyperalert op verhoging. Ik hoop dat we de dans ontspringen.![]()
Ze was op de verkoudheid na gewoon zichzelf toen ik haar op had gehaald. Gelukkig hoeft ze over een week pas weer.
Wat zegt jouw eigen gevoel? Sta jij wel achter een observatie?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:18 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hij communiceert blijkbaar baby-achtig, wat dat ook moge betekenen en hij loopt nog niet los, maar dat is volgens ons een zelfvertrouwen-issue. Maar het klopt dat andere dreumessen al tweewoordjeszinnen maken en hij niet. Hij doet ook niet aan wijzen en dan "die, die" roepen maar meer jengelen om.
Wat ik lastig vind is dat hij het wel allemaal snapt. Hij loopt misschien wat achter in de ontwikkeling, maar hij heeft geen ontwikkelingsachterstand, zal ik maar zeggen..
[..]
Pfoe, sterkte!
Was er een goeie klik?quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
MajoWelkom met Aapie!
Pfoeeee hallo gebroken nachtenA. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen
![]()
Ja! A. gaat het enige kindje daar zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg. Hij begon al lekker rond te lopen daar en overal aan te zitten. Onze huidige heeft al schriftelijk opgezegd dus ik ga zo even naar het bureau bellen wat we nu het beste eerst kunnen doen.quote:
Ik weet het niet zo goed.... Kijk, ik zie echt wel dat alle andere dreumessen mijlenver voor lopen, maar eigenlijk heb ik me nog geen echte zorgen gemaakt omdat hij wel gewoon vooruitgaat in zijn eigen tempo. Maar dan ga je googelen en dan staan er allemaal mijlpalen die hij niet haalt (voor kruipen, lopen, praten) en dan moet je je zorgen gaan maken bij 2 of meer. Of volgens sommigen al bij 1 laten onderzoeken. Dat vind ik dan niet fijnquote:Op maandag 25 oktober 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat zegt jouw eigen gevoel? Sta jij wel achter een observatie?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja! A. gaat het enige kindje daar zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg. Hij begon al lekker rond te lopen daar en overal aan te zitten. Onze huidige heeft al schriftelijk opgezegd dus ik ga zo even naar het bureau bellen wat we nu het beste eerst kunnen doen.
Sommige kinderen zijn nu eenmaal wat later met sommige dingen. Ik vind het op zich wel goed dat ze er actief mee bezig zijn, maar ik heb het idee dat het vaak wel los loopt. Om maar even een voorbeeld te geven: mijn dochter van 7 kan nog niet fietsen. Heeft ook nooit de drang gehad om het te leren. Heb het wel regelmatig gevraagd, maar ze wilde gewoon niet. Pas sinds kort vraagt ze om een fiets, dus we gaan binnenkort even bij de kringloop kijken
Even nog een fotootje van mijn binkie toen hij net van de kapper af kwam. Hij is nu 2 keer geweest en het gaat eigenlijk prima. Beetje liedjes zingen en vooral zichzelf bewonderen in de spiegel maakt dat de kapster haar werk kan doen![]()
[ afbeelding ]
Ik kan geen foto's meer plaatsen met imgur?![]()
Thanksquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je had de hotlink ipv de image linkWat een stoere bink!
Blijkbaar zat het goed voor je eigen gevoel tot het kdv er iets van zei. Als jij het geen fijn idee vindt om het te laten observeren, ga dan gewoon op je eigen gevoel af.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed.... Kijk, ik zie echt wel dat alle andere dreumessen mijlenver voor lopen, maar eigenlijk heb ik me nog geen echte zorgen gemaakt omdat hij wel gewoon vooruitgaat in zijn eigen tempo. Maar dan ga je googelen en dan staan er allemaal mijlpalen die hij niet haalt (voor kruipen, lopen, praten) en dan moet je je zorgen gaan maken bij 2 of meer. Of volgens sommigen al bij 1 laten onderzoeken. Dat vind ik dan niet fijn
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je had de hotlink ipv de image linkWat een stoere bink!
Het zit toch iets anders dan ik dacht, de observatie is meer voor hen. Ze willen graag tips want hij is lomp met de kleine baby's (lief bedoeld maar hij knijpt ze en kruipt eroverheen) en het lukt hen dan niet om tot hem door te dringen dat het niet mag. Daar willen ze tips voor. Dan zou ik dus zeggen, dreumessen snappen 'nee' soms niet want thuis snapt hij het soms prima maar soms is het alleen maar grappig. Maar zij vinden dus dat hij dan baby-achtig reageert, wat dat ook in dit verband moge zijn.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blijkbaar zat het goed voor je eigen gevoel tot het kdv er iets van zei. Als jij het geen fijn idee vindt om het te laten observeren, ga dan gewoon op je eigen gevoel af.
Gaat het KDV daar dan anders mee om, als blijkt dat er inderdaad ruis op de ontwikkelingslijn zit?
Hoi, meeleeslurkerpostquote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Het zit toch iets anders dan ik dacht, de observatie is meer voor hen. Ze willen graag tips want hij is lomp met de kleine baby's (lief bedoeld maar hij knijpt ze en kruipt eroverheen) en het lukt hen dan niet om tot hem door te dringen dat het niet mag. Daar willen ze tips voor. Dan zou ik dus zeggen, dreumessen snappen 'nee' soms niet want thuis snapt hij het soms prima maar soms is het alleen maar grappig. Maar zij vinden dus dat hij dan baby-achtig reageert, wat dat ook in dit verband moge zijn.
Nouja, ik vind het prima
Hoe oud is Bas? De mijnes vertoont ook dit gedrag op de opvang.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoi, meeleeslurkerpostWij hadden met Bas het zelfde eerder dit jaar, zo rond april/mei gaven zijn leidsters aan dat ze zich zorgen maakten over zijn ontwikkeling en gedrag. Hij zou achter lopen, voornamelijk op sociaal vlak. Tolereerde geen andere kindjes in de buurt, huilde veel en was snel uit zijn doen op het KDV. We zijn nu 5 maanden verder en inmiddels is het een sociale kletskous die nogal iets teveel weet en snapt en ondeugende streken uit weet te halen
. Het gedrag kwam bij Bas ook toch een beetje voort uit frustratie van zichzelf nog niet goed duidelijk kunnen maken, maar wel veel snappen. Sinds hij lekker kan praten, wat ineens echt heel snel ging, gaat het aanzienlijk beter met hem. En hij kon wel praten, maar hij was er simpelweg gewoon nog niet zeker genoeg voor om het te doen.
Wij zijn thuis aan de slag gegaan met het boek montessori voor thuis, om hem zo iets meer aanbod te bieden en vooral veel voor te lezen, plaatjesboeken met natuurgetrouwe platen werkten het beste. En verder heeft hij het eigenlijk allemaal zelf gedaan.
Dankjewel! Ik ga ook naar dat boek kijkenquote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoi, meeleeslurkerpostWij hadden met Bas het zelfde eerder dit jaar, zo rond april/mei gaven zijn leidsters aan dat ze zich zorgen maakten over zijn ontwikkeling en gedrag. Hij zou achter lopen, voornamelijk op sociaal vlak. Tolereerde geen andere kindjes in de buurt, huilde veel en was snel uit zijn doen op het KDV. We zijn nu 5 maanden verder en inmiddels is het een sociale kletskous die nogal iets teveel weet en snapt en ondeugende streken uit weet te halen
. Het gedrag kwam bij Bas ook toch een beetje voort uit frustratie van zichzelf nog niet goed duidelijk kunnen maken, maar wel veel snappen. Sinds hij lekker kan praten, wat ineens echt heel snel ging, gaat het aanzienlijk beter met hem. En hij kon wel praten, maar hij was er simpelweg gewoon nog niet zeker genoeg voor om het te doen.
Wij zijn thuis aan de slag gegaan met het boek montessori voor thuis, om hem zo iets meer aanbod te bieden en vooral veel voor te lezen, plaatjesboeken met natuurgetrouwe platen werkten het beste. En verder heeft hij het eigenlijk allemaal zelf gedaan.
Bas is van juni 2019, dit speelde in april/mei dit jaar. Dus net zo voor zijn 2e verjaardag.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe oud is Bas? De mijnes vertoont ook dit gedrag op de opvang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |