Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer.![]()
@:Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè.![]()
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
Wij hadden op vakantie Vosje (een vos muziekmobiel) niet meegenomen. De eerste avond heeft ze ook echt verdriet gehad om het ontbreken van Vosje. Mijn vriend heeft op Youtube de melodie nog proberen te vinden, zonder succes. Volgende dag was gelukkig al beter.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.
Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneuIk had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
Whooo pro-tip!quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen
Ultieme tip voor iedereen hier dus.
Helaas is uiltje niet meer te koop
Haha slim!quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen
Ultieme tip voor iedereen hier dus.
Helaas is uiltje niet meer te koop
Ik neig naar een peuterbed of meegroeibed. Van een ledikant naar een 1 persoonsbed lijkt me wel een hele forse stap. Hoewel je vaak genoeg leest dat het prima gaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Hier gelukkig geen vaste dingen zoals een knuffel of een geluidje.
Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Wij hadden met de oudste een meegroeibed gekocht bij de Ikea. Prima ding en er zit ook zo'n rechtopstaand stuk (weet even niet hoe het heet) die je in de zijkant kan schuiven zodat ze niet uit bed kunnen vallen. Dat bed heeft ze gehad tot 5 jaar en toen ging ze over op een hoogslaper, ook van de Ikeaquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe de dreumes onder een dekbed moet slapenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha slim!
Ik heb gemerkt dat rapley maar voor een deel bij ons werkt. Fruit gaat prima, groente niet. Hij eet het gewoon niet en gaat ermee spelen. Als ik het prak (aardappelen en groente door elkaar), dan gaat het wel op. Heb je dat al geprobeerd? Verder gaan potjes hier ook erg goed (helaasquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef Nolita het volgende:
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.
We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
Oja, nee dan werkt prakken ook niet inderdaadquote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:27 schreef June. het volgende:
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @:Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.
Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.
Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen![]()
Haha de laatste keer moest ik met mijn (vrij) zwangere buik in zo'n krap dreumes-speeltoestel kruipen om haar te 'redden'quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOTEcht, bootcamp is er niks bij
Wat grappig, ik herken me hier heel erg in!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.
We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
Die peuterpubertijdquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:27 schreef Keroppi het volgende:
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag
Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.
Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.
Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.
Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven
Dat is inderdaad ook iets waar of ik maar gekeken heb, die driewieler (met stang). Over een paar maandjes ga ik daar eens verder maar kijken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
3 stukken fruit in 1 sessie?quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!
Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel.
Jaquote:
Dat zeg jij nu van die boontjes, maar dat is lange tijd favoriet geweest bij mijn oudste. Als wij patat aten, at zij koude boontjes uit zo'n klein bonduelle blikje met aardappelpuree (zo'n bak die je alleen in de magnetron hoeft te schuiven). Ideaal.quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:19 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Jaen dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruikenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehadquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken![]()
Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
Is sinds een week éénquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).
Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
Jullie schema klinkt perfect!quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:03 schreef Nolita het volgende:
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?
Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.
Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd.Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
Een caravanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.
Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker. Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk
![]()
Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:14 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.LeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.Dat doen volgens mij best wat mensen zo.
Heerlijk hè! Je bent niet ver van huis, maar het voelt toch als even er uit zijn. Fijn dat Thomas het zo leuk heeft, het was gisteren ook fantastisch weerquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:23 schreef taxibabe het volgende:
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
Leuk! Wanneer gaan jullie?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:26 schreef June. het volgende:
Leuke foto Sun!
Wij hebben ook een vakantie geboekt, naar Mallorca. Eerste keer vliegen met de draak. Ik ben benieuwd. We zijn niet zo van het kamperen, hoewel het me voor een keer best leuk lijkt als het mooi weer is. Denk dat we dan een tent of stacaravan aan huren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 3 weken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Leuk! Wanneer gaan jullie?
Leuk! Wij willen ook naar Mallorca (rond 20/9), maar moeten nog iets boeken. We vinden dat ook een mooie afstand om een eerste keer te vliegen.quote:
Vervelend is dat hè. A spartelt al tegen zodra ik hem op het aankleedkussen wil neerleggenquote:Op vrijdag 3 september 2021 20:41 schreef automatic_ het volgende:
Hier is verschonen (22mnd) ook horror. En hij poept nogal veel, dus mag ook vaak op het aankleed kussen
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehad![]()
Ik struggel de laatste tijd met slaapjes. Ik doe A. nu smorgens rond een uur of tien naar bed. Dan is hij zo rond 12 weer wakker. Dan probeer ik hem zo rond drie weer naar bed te doen voor zijn middagslaap, alleen weigert hij deze de laatste tijd. Het komt nu vaak voor dat hij van 12 uur tot aan bedtijd wakker is. Is dit een fase die iemand herkent? Of is het beter om het ochtendslaapje op te schuiven zodat hij wat later wakker wordt en het bij één slaapje overdag te laten? Zoals het nu gaat is hij rond 18 u niet meer te genieten :/
Zo hebben wij dat ook gedaan met het ochtendslaapje en dezelfde tijden voor het middagslaapje. Maar dat was de laatste 3 dagen dus echt drama. Half uur tot een uur bezig om hem aan het slapen te krijgen en dan 's avonds weer hetzelfde (en dan nog langer bezig zijn).quote:Op vrijdag 3 september 2021 21:05 schreef automatic_ het volgende:
Hier precies hetzelfde, maar het stomme is dat het vooral (alleen...) bij ons thuis is. Bij m'n ouders en opvang gaat het beter.
Wij hebben toen het ochtend slaapje van het ene op het andere moment geschrapt. Wel rond 11.30 eten en 12.00 uur naar bed.
Nu slaapt hij nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Heerlijk
Oh die mijlpalen zijn geweldig! Ze zijn dan zelf ook zoooo trots!quote:Op vrijdag 3 september 2021 21:18 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.
En F is gaan staan!!! Met 13 maanden weer een mijlpaal voor hem. Zo leuk.
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rugquote:Op zaterdag 4 september 2021 22:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoi! Wij vliegen het dreumestopic weer binnen!
[ afbeelding ]
Onze mini is sinds 1,5 uur officieel de stap van baby naar dreumes gemaakt.Ze blijft nog een beetje klein van stuk, maar de laatste paar weken maakt ze enorme stappen in haar ontwikkeling.
Zie dat het topic niet super hard loopt, pagina 1 gewoon uit juli! Weinig actieve ouders van dreumesen op 't moment? Allemaal te weinig energie?Jammer dat hier geen lijstje is eigenlijk wie er allemaal rondhangen hier.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef automatic_ het volgende:
Welkom!!
Ja zo'n lijstje is soms wel handig.
Al veel goede woorden/zinnetjes? Hij zal zeker wel zwaar te tillen worden met 21 maanden, pff. Wij hadden met de oudste het geluk dat ze al vroeg wilde lopen, dus geen ervaring helaas.. Nu staat deze dreumes nog niet, dus ze is sowieso later dan haar zus.. Maar ja, ze weegt nu 7-8 kilo, dus dat is nog redelijk te tillen!quote:Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rugHij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder
Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hierquote:Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rugHij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder
Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een filmpje, onlangs gemaakt in Milaan: https://i.imgur.com/tNs4G30.mp4
Thanks maar ik hoef niet in het lijstjequote:Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje
Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?
@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk!quote:Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?quote:Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk!Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.
Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Haha ook al zo'n eigenwijzequote:Op zondag 5 september 2021 12:04 schreef B.ertha het volgende:
[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hierAan de hand kan hij al rennen
![]()
Welkom NJ!
Nee in januari heeft ze de laatste gehad gelukkig. En dank je!quote:Op maandag 6 september 2021 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?
Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte
Heb nog regelmatig aan je/jullie gedacht.quote:Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk!Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.
Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Toffe foto!quote:Op maandag 6 september 2021 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden![]()
Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door taxibabe op 08-09-2021 23:00:33 ]
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:
*meldt met 'Mickey' sep 2020
Wat een schattige foto's! Ijsjes![]()
Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan.![]()
Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen.
Fijn je hier weer te zien!quote:Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:
*meldt met 'Mickey' sep 2020
Wat een schattige foto's! Ijsjes![]()
Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan.![]()
Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen.
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlugquote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken
Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Fijn dat het zo goed gaat met Frum en goed dat je hulp hebt gezocht. Het was ook superheftig. Zorg goed voor jezelfquote:Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Beetje leven in de brouwerij!quote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken
Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Ik neig naar een vasectomie, een derde... Ben dan geen 39, maar net 30, maar ik heb aan twee al behoorlijk de handen vol!quote:Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlugEn hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is
Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
Pfft. Altijd jammer als er weer even zo'n fase komt, stukje verlatingsangst ofzo...quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat
Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |