abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 28 juli 2021 @ 21:35:43 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200604047
Wie posten hier mee:

Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven - Colin - September 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - Oktober 2020

Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen

Hier een vervolg ;)

Mijn laatste post:

Afgelopen nacht ging goed, dus ik heb hoop :) Al vrees ik wel dat ik tegelijk naar citronella en methol (van het koelfoam) tegelijk ruik :@

Maar een klamboe, werkt dat ook bij een bijna-peuter? Ik zie zo voor me hoe ze die zo van het plafond aftrekt :D

Zingen is hier trouwens helemaal favoriet. Vooral “Olifantje in het bos” komt er steeds een stukje vloeiender/verstaanbaarder uit. Maar af en toe lijkt het ook wel een beetje op dat spel in “Ik hou van Holland” waar die Chinese man met Nederlandse nummers meezong en de kandidaten het liedje moesten raden. Maar dan in de kinderliedjes editie ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 24-10-2021 21:38:18 ]
Chick on a mission
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2021 @ 18:47:20 #2
148247 taxibabe
pi_200619840
Fijn dat het weer wat beter gaat! Een klamboe lijkt mij best wel eng bij zo'n kleintje.. maar misschien ben ik wel een angsthaas wat dat betreft!

Verder geen tips.. hier zijn bijna geen muggen.
pi_200661747
Crosspost uit babytopic, met tevens aanmelding van F

mijn baby is gister 1 jaar geworden. Als cadeau kreeg ik de eerste keer ongesteldheid >:) ben benieuwd hoe erg het los zal gaan haha.

F had twee heerlijke dagen. Gister met ons en vandaag met wat oma's en opa. Half dagje, meer dan genoeg. Wat kleine cadeautjes gekregen O+ en tegelijk zit ik met een enorme knoop in mijn maag. Waar is mijn baby, nooit meer de babytijd :'( heb ik wel voldoende met hem geknuffeld in de kleine baby fase? Heb ik wel alles bewust genoeg mee gemaakt en genoten? Ik weet het niet, het is vaak overleven op te weinig slaap, teveel tijd aan voedingen kwijt en huilen, kramp, pittig, heftig. Dus overleven. Maar poeh nu denk ik ik had veel meer moeten genieten en filmpjes maken ;( ik ben er gewoon echt wel verdrietig over. Herkent iemand dat? Voel me er best alleen in. Ik weet dat er nooit meer een baby zal komen en vind dat toch echt lastig. Als ik eens ziek ben, denk ik van. Ja zie je, dit zou je dan hebben met een klein hummeltje die er al rondloopt en daar krijg je maanden niks van mee met een HG zwangerschap. Dus het moet niet en kan niet maar poeh. Bij de eerste vond ik het een feest, eerste verjaardag. Nu een zwaar moment.

Stats: hij kruipt soms, tijgert vooral, gaat op de goede manier zitten (ipv de W zit eerder), sinds vandaag probeert hij soms op te trekken tot staan en zit Op de knieën hoog. Lust geen pasta maar verder veel, klapt in handen sinds gister en IKEA/HEMA knijpers is het leukste speelgoed
pi_200663873
Daar zijn jullie al! Gefeliciteerd Hilmo!

Verder herkenbaar, het gaat zo snel allemaal. En mijn dreumes :o , gaat juist heel snel. Vorige week zette ze 2-3 losse stapjes, deze week zijn het er 6-7 per keer en oefent ze ook veel vaker. O+
De 3-wiel loopfiets vindt ze te gek maar daarop gaat ze voornamelijk achteruit haha.

Verder heb ik het keukentrapje nu maar in de gang gezet; de deur naar de gang dicht. Als iemand die open laat gaat ze er in no-time naartoe voor het trapje, de grote trap (na 2 treden een hekje) of om door de wc pot te roeren. :')
Als de buitendeur open gaat is ze er ook meteen vandoor, de oprit op of de achtertuin in de glijbaan van onderen naar boven proberen te klimmen net als grote zus. Ze klimt nog steeds in een paar seconden uit de eetstoel als ze niet meer wil eten dus het is echt even een fase van heel goed opletten. Vooral omdat ze overal op klimt.
pi_200762635
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer. O+

@Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè. :+
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
pi_200803423
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:
We hebben een loper! De verhouding lopen/kruipen gaat al flink richting lopen nu. Zo leuk weer. O+

@:Hilmo het is wel een stuk beter bij te houden hier dan in het babytopic hè. :+
Bijlezen lukte altijd wel, maar posten vaker niet dan wel.
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.

Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneu :'( Ik had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
pi_200941775
Meld met een dreumes! Jeetje, een dreumes alweer... Het jaar is voorbij gevlogen! Een jaar geleden meldde ik me smorgens vroeg in het ziekenhuis om ingeleid te worden met 42 weken en nu zijn we alweer een jaar verder :o

Een redelijk lastige start gehad waarbij ik dacht dat ik een huilbaby had. Achteraf had hij heel veel last van krampjes. Sinds dat over is, is hij ontzettend vrolijk *O*

Hij zet ondertussen al wat stapjes, is ontzettend actief (gewoon echt geen rust in zijn kont) en kletst al lekker. Ik merk dat hij anders is aks mijn oudste rond die leeftijd. Mijn oudste was en is rustig en verlegen en hij is echt aanwezig en eist een beetje alle aandacht op :@

Leuk, een dreumes in huis O+
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 20:15:33 #8
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200941933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oh mijlpaal!! Dat wordt zelf ook meer lopen! Tenminste dat is hier wel zo, haha.

Hier was het vanavond drama, zijn muziekdoosje om bij te slapen is vanavond kapot gegaan. Hij was helemaal overstuur, echt heel sneu :'( Ik had nog wel mijn oude muziekdoosje van toen ik klein was, maar dat is een ander melodietje.. Daar was hij het eerst niet mee eens, uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen. Nu maar hopen dat hij aan dit melodietje kan wennen.
Wij hadden op vakantie Vosje (een vos muziekmobiel) niet meegenomen. De eerste avond heeft ze ook echt verdriet gehad om het ontbreken van Vosje. Mijn vriend heeft op Youtube de melodie nog proberen te vinden, zonder succes. Volgende dag was gelukkig al beter.

Overigens zijn we al bij Vosje nr2 en ik denk nu, moet ik niet alvast een nr3 kopen? :)
Chick on a mission
pi_200942997
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen >:)

Ultieme tip voor iedereen hier dus.

Helaas is uiltje niet meer te koop
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 22:10:35 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200944424
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Zo zijn wij een keer uiltje vergeten bij mijn ouders. Gelukkig was mijn zus daar ook en zij heeft toen het geluid opgenomen. Dat staat nog steeds op mijn telefoon en wordt nog regelmatig gebruikt als hij achterin de auto niet wil gaan slapen >:)

Whooo pro-tip!
Chick on a mission
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:34:35 #11
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_200957158
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef B.ertha het volgende:

Haha slim!
Hier gelukkig geen vaste dingen zoals een knuffel of een geluidje.

Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:39:07 #12
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200957232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Haha slim!

Wat is jullie idee / advies straks met het vervolg bed? Peuterbed of meteen naar een groot bed?
Ik neig naar een peuterbed of meegroeibed. Van een ledikant naar een 1 persoonsbed lijkt me wel een hele forse stap. Hoewel je vaak genoeg leest dat het prima gaat.
Chick on a mission
pi_200957663
quote:

[..]
Haha slim!

Wij hadden met de oudste een meegroeibed gekocht bij de Ikea. Prima ding en er zit ook zo'n rechtopstaand stuk (weet even niet hoe het heet) die je in de zijkant kan schuiven zodat ze niet uit bed kunnen vallen. Dat bed heeft ze gehad tot 5 jaar en toen ging ze over op een hoogslaper, ook van de Ikea :P
pi_200957708
quote:

[..]
Haha slim!

Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe de dreumes onder een dekbed moet slapen :D . Hij draait nog zoveel in zijn ledikant. Of is het gebruikelijk dat de kids ook dan nog in een slaapzak slapen? Lijkt me niet ideaal met uit bed kunnen enzo.

Vragen, vragen :D
Shine bright like a diamond.
pi_200957777
Mijn oudste heeft vrij lang in een ledikant gelegen. Pas met ruim 2 zijn we over gegaan naar een meegroeibed. Zolang ze het prima vinden in een ledikant zou ik ze lekker daar laten slapen :)
pi_200957852
Ja, dat was ik ook van plan. Pas wanneer hij het concept deken snapt.
pi_200958997
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.

We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
pi_200959039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef Nolita het volgende:
Bij de oudste hebben we met 1,5 de zijkant uit het ledikant gehaald omdat ze eruit klom (en dus viel). Met 2,5 jaar is ze naar een groot bed gegaan omdat we ivm verbouwing bij mijn moeder sliepen waar het bed van mijn broertje nog stond. Ik heb haar destijds laten kiezen tussen het grote bed of haar ledikant mee verhuizen en ze koos voor het grote bed.
Voor haar nieuwe kamer, na verbouwing, had ik een peuterbed op het oog, maar toen ik wilde bestellen was het niet meer leverbaar doordat de fabriek stil had gelegen ivm Corona. Ik vond het bed echter zo leuk dat ik noodgedwongen de grote versie heb besteld en eigenlijk gaat dat al vanaf het begin helemaal prima.

We hebben een dreumes die tot ze een jaar was heel veel (onze mening) at bij het avondeten. Als ze een potje kreeg (12+m) kreeg ze dat met gemak op en nog wat yoghurt na. Sinds ze 1 jaar is heeft ze besloten alleen nog maar te willen eten wat wij eten en gaat er wat hoeveelheden betreft vrij weinig naar binnen. Groente en aardappelen minimaal; pasta en vlees gaat wel goed, maar we eten niet altijd vlees wat ze makkelijk kan eten. Ze krijgt nog wel altijd wat yoghurt na.
Ze is de afgelopen weken wat ziekjes geweest en lijkt wat last te hebben van kiezen etc wat ook zeker zal meespelen.
Maar ze slaapt vooral de tweede helft van de nacht ook veel minder goed. Ze wordt vaak wakker en vaak is een korte voeding (borst) nodig om haar weer verder te laten slapen.
Waar ik voorheen alleen voor het slapen gaan en 1x in de nacht voedde, vraagt ze nu ook net voor etenstijd/ laat op de avond en in de nacht nog 1 of 2 keer. Inmiddels raak ik wat vermoeid merk ik en heb ik het idee dat het mss verband heeft met haar minder avondeten.
Iemand tips of herkennen jullie de fase en moeten we er even doorheen?
Ik heb gemerkt dat rapley maar voor een deel bij ons werkt. Fruit gaat prima, groente niet. Hij eet het gewoon niet en gaat ermee spelen. Als ik het prak (aardappelen en groente door elkaar), dan gaat het wel op. Heb je dat al geprobeerd? Verder gaan potjes hier ook erg goed (helaas :')) .

Wat we trouwens wel doen als hij weinig eet bij het avondeten een volkorenbroodje geven of een stuk fruit, want dat eet hij sowieso wel. Eigenlijk zorgen we er altijd wel voor dat hij niet met een semi-lege maag uit zijn eetstoel gehesen wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-08-2021 22:33:45 ]
pi_200961340
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.

Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.

Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen :+
pi_200963699
Hier is het ook een tijd wisselend geweest. Als hij echt twee dagen slecht / weinig at, dan gaf ik hem de derde dag een potje. Dat ging er dan vaak vanzelf in :+

Maar moet zeggen dat hij, na een avond slecht eten, ook niet in de nacht wakker werd ofzo. Misschien ietsjes vroeger wakker en wilde hij snel(let) z’n ochtend fles.

Qua bed hoeft hij ook niet over, bijna 22mnd en blijft braaf erin liggen haha, maar was best nieuwsgierig.
Neigen nu meer naar een peuterbedje omdat de overgang zo groot is.
pi_200963820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 08:27 schreef June. het volgende:
Ik zou het ook een beetje proberen los te laten @:Nolita, maar dat is wel lastig, helemaal als je denkt dat ze 's avonds nog honger heeft. Lust ze wel snoeptomaatjes of komkommer? Fruit? Crackers met zuivelspread? Die zou je overdag meer kunnen geven. Wij geven vaak nog griekse yoghurt (10%) en/of een papfles erna als de draak weinig gegeten heeft in de avond. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in.

Draak heeft altijd wisselend gegeten, vanaf 9 maanden is hij pas een beetje begonnen te eten. Daarvoor wilde hij alleen maar melk met pap erin. Rapley, potje, gepureerd: maakte allemaal niets uit, want de lippen bleven stijf op elkaar. Dus dan maar niet. Nu eet hij meestal wel redelijk met ons mee, groente ook matig.

Hier werkt prakken trouwens ook niet, want dan moeten we hem voeren en hij wil alles zelf doen :+
Oja, nee dan werkt prakken ook niet inderdaad :P Hier is dat gelukkig nog niet.

Hij moet alles eerst even keuren wat hij voorgeschoteld krijgt. Als ik hem een lepel gepakt voer voorhou neemt hij altijd eerst een paar mini hapjes om te checken of het wel ok is wat ik hem geef. Daarna is het vaak goed en kan het zo naar binnen lepelen :Y)
pi_200965332
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.

We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
pi_200982746
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOT :') Echt, bootcamp is er niks bij ;(
  FOK!fossiel donderdag 19 augustus 2021 @ 15:20:48 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200982794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even 2 uurtjes met een dreumes in monkeytown en ik ben KAPOT :') Echt, bootcamp is er niks bij ;(
Haha de laatste keer moest ik met mijn (vrij) zwangere buik in zo'n krap dreumes-speeltoestel kruipen om haar te 'redden' :D
Chick on a mission
pi_200989014
Een rondje Google leerde me dat er een behoorlijke 13 maanden sprong bestaat met slechter slapen (beginnend dromen) en minder eten (en driftig/hangerig gedrag, maar dat heeft ze vooral als ze moe is) dus ja. Ik denk dat het ‘even’ de fase uitzitten is en proberen zelf op tijd naar bed te gaan.

Het is de eerste sprong die ik überhaupt opmerk sinds ik kinderen heb. :D
pi_200994274
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.

We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
Wat grappig, ik herken me hier heel erg in!

Hoi :W Ik was er ook in het babytopic (daar heette ik Millie's Fling), de mijne is bijna 1,5 nu. Lukte me daar niet echt om aan te haken (hoewel ik wel alles las) maar ik probeer het hier gewoon nog eens.

Wij hebben ook haar 70x140 ledikant/bed nodig als ze net 2 is, dus ben inderdaad aan het twijfelen of ze tegen die tijd naar een peuterbed kan of dat we via Marktplaats een simpel ledikant extra kopen voor de tussentijd. En ook zij gaat dan naar een andere kamer dus ik denk dat we dat dan in elk geval maar wat eerder doen, los van met welk bed.

En eten is een drama. Ze heeft één recept dat ze eigenlijk altijd eet (echt een random couscousgerecht, gelukkig vol groenten) maar verder gaat er bijna niks in. Ze krijgt dan gewoon wat yoghurt maar niets vervangends, al lijkt ze dat ook niet te missen.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  FOK!fossiel vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:27:04 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201006192
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag :D

Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.

Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.

Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.

Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Chick on a mission
pi_201012976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:27 schreef Keroppi het volgende:
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag :D

Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.

Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.

Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.

Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Die peuterpubertijd :{ Ik vond dat een pittige periode wel en ik hoop dat jongens daar iets makkelijker in zijn 8-)

Net even gekeken voor een cadeau voor A zijn eerste verjaardagsfeestje, maar ik vind het voor ons niet nodig om een heel speelgoedding te kopen. We krijgen van familie al wat spulletjes plus dat ik hier nog speelgoed van zijn zus heb. Hij krijgt van ons zijn eerste schoentjes. Hij loopt steeds vaker en daar heeft hij voor nu meer aan. Oja, omdat in bad gaan niet bepaald zijn hobby is een pinguïn met allemaal toeters en bellen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven :)
pi_201014080
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
pi_201014160
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
Dat is inderdaad ook iets waar of ik maar gekeken heb, die driewieler (met stang). Over een paar maandjes ga ik daar eens verder maar kijken.

We moeten half November heel het huis en schuur leegruimen. Ons huis wordt gerenoveerd en we moeten ook 2 maanden naar een wisselwoning. Dus het liefst koop ik nu niet al te veel meer. Komt allemaal wel na de verbouwing :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-08-2021 18:02:01 ]
  FOK!fossiel zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:22:00 #31
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201015185
Als je voor een fietsje wil gaan, wij hebben op aanraden van mensen hier een pukylino en dat is echt een instant hit! Super stubiel en in tegenstelling tot de hippe Veloretti veel beter qua formaat voor een 1 jarige :)

Mocht je voor een loopwagen gaan, kijk dan zeker naar de Pinolino loopwagen. Was ook een tip van hier en dat ding is zo mega stabiel, ik vind ‘m echt geniaal. Ze kan er op klimmen en apekooien maar ik heb ‘m nog nooit zien kiepen.
Chick on a mission
pi_201026601
Heel erg spuit11, maar ledikant heeft onze oudste tot 3,5 in geslapen. Ledikant van IKEA kan zijkant uit en dan met dekbedje en plat kussen. Ging op zich prima. Toen over op een houten 1 pers bed met zijstuk die eraan hoorde en die nu (6 jaar) eraf kan worden geschroefd. Ideaal en die schuift over paar jaar door naar nu-dreumes. Die gaat ook tot 3 jaar in dit ledikant, kan prima. Met 2,5 ofzo de zijkant van dat ledikant eraf zodat hij niet meer kon klimmen :P
pi_201026690
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!

Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel. O+
pi_201026832
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!

Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel. O+
3 stukken fruit in 1 sessie? :o O+
pi_201027008
Drie op een rij: wij hebben als cadeautje voor eerste jaar van silliconen een regenboog gekocht van een Deens merk. Super klein ding en best leuk. Een wobbel denk ik over na om te kopen maar zoek ik via MP en in de buurt en zolang dat er niet is, koop ik het niet. Verder hebben we alle loopfietsen en auto's en driewieler van R nog. De loopauto is grootste hit, zit hij mooi stevig op maar moet nog geduwd worden. De puky (niet pukilino) hebben we ook maar is nog te hoog. Is dacht ik vanaf 1,5 pas. Wheelybug hebben we ook maar glijden ze vanaf. Onze 6 jarige heeft er meer lol op :X dat is vaker zo met dat baby spul.
pi_201027052
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
3 stukken fruit in 1 sessie? :o O+
Ja :o en dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
pi_201027567
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:19 schreef Hilmo het volgende:

[..]
Ja :o en dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
Dat zeg jij nu van die boontjes, maar dat is lange tijd favoriet geweest bij mijn oudste. Als wij patat aten, at zij koude boontjes uit zo'n klein bonduelle blikje met aardappelpuree (zo'n bak die je alleen in de magnetron hoeft te schuiven). Ideaal.

Mijn oudste lustte lang geen patat (nu wel, maar geen favoriet) en pannenkoeken lust ze nog steeds niet :?
pi_201039108
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken :)

Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
pi_201042621
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken :)

Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehad :)

Ik struggel de laatste tijd met slaapjes. Ik doe A. nu smorgens rond een uur of tien naar bed. Dan is hij zo rond 12 weer wakker. Dan probeer ik hem zo rond drie weer naar bed te doen voor zijn middagslaap, alleen weigert hij deze de laatste tijd. Het komt nu vaak voor dat hij van 12 uur tot aan bedtijd wakker is. Is dit een fase die iemand herkent? Of is het beter om het ochtendslaapje op te schuiven zodat hij wat later wakker wordt en het bij één slaapje overdag te laten? Zoals het nu gaat is hij rond 18 u niet meer te genieten :/
pi_201042740
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).

Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
pi_201042817
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).

Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
Is sinds een week één :)
pi_201044461
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?

Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.

Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd. :+ Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
pi_201049272
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:03 schreef Nolita het volgende:
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?

Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.

Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd. :+ Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
Jullie schema klinkt perfect!

Bij ons is hij tussen de 6.30 en 7 uur wakker en gaat dan weer rond 9/9.30 naar bed, wat eigenlijk altijd makkelijk gaat. Dan is hij rond 11/11.30 wakker en daarna is het de laatste tijd prut. Ik laat hem altijd jammeren in bed, maar na een minuut of 10 haal ik 'm er altijd weer uit. Ik probeer het dan na een half uurtje weer, maar zelfde verhaal.

Misschien langer laten pruttelen?
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:48:08 #44
148247 taxibabe
pi_201050039
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.

Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker :Y) . Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk _O-

Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
pi_201050159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.

Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker :Y) . Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk _O-

Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
Een caravan O+ Zo leuk, kamperen. Leuker dan een huisje ergens vind ik. Goed dat jullie het niet al te ver van huis gaan uitproberen, ik ben benieuwd! Ik heb vroeger vaak met mijn ouders gekampeerd in Luxemburg. We sliepen toen in tenten en dat ging prima. Leuke herinneringen aan O+ Luxemburg is sowieso erg leuk om met de caravan naartoe te gaan. Zat mooie campings, mooie omgeving en ook leuk voor kinderen. Misschien een ideetje voor volgend jaar zomer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 24-08-2021 10:05:28 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:14:02 #46
148247 taxibabe
pi_201050345
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
pi_201050403
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:14 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
Leuk :) Dat doen volgens mij best wat mensen zo.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:17:43 #48
148247 taxibabe
pi_201059013
Nou..het heeft 3 kwartier geduurd voordat hij sliep. Maar hij heeft zich al geweldigd vermaakt vandaag! En de campingdouche vond hij ook bijzonder, haha!
pi_201072125
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
pi_201080997
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:23 schreef taxibabe het volgende:
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
Heerlijk hè! Je bent niet ver van huis, maar het voelt toch als even er uit zijn. Fijn dat Thomas het zo leuk heeft, het was gisteren ook fantastisch weer O+

Ik heb net een foto van mijn kids gemaakt en ik vind 'm zo leuk!

Let maar niet op de tokkie-style gefixte beugel :')
pi_201083081
Leuke foto Sun!
Wij hebben ook een vakantie geboekt, naar Mallorca. Eerste keer vliegen met de draak. Ik ben benieuwd. We zijn niet zo van het kamperen, hoewel het me voor een keer best leuk lijkt als het mooi weer is. Denk dat we dan een tent of stacaravan aan huren.
pi_201084731
Leuke foto O+
En wat klinkt de camping heerlijk zo met Bas Thomas O+

[ Bericht 5% gewijzigd door B.ertha op 26-08-2021 20:51:08 (Hoe kom ik nou bij Bas :?) ]
pi_201085100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:26 schreef June. het volgende:
Leuke foto Sun!
Wij hebben ook een vakantie geboekt, naar Mallorca. Eerste keer vliegen met de draak. Ik ben benieuwd. We zijn niet zo van het kamperen, hoewel het me voor een keer best leuk lijkt als het mooi weer is. Denk dat we dan een tent of stacaravan aan huren.
Leuk! Wanneer gaan jullie?
pi_201086574
Leuke foto Sun!

Vandaag heeft Thomas wel een kort middagslaapje gedaan gelukkig! Afgelopen nacht moesten we op muggenjacht, zeker 50 muggen vermoord. Helaas heeft Thomas minstens 25 muggenbulten in zijn gezicht :X , gelukkig heeft hij er niet veel last van.

Ff nog wat plaatjes bij het praatje O+
SPOILER
pi_201086817
Noh O+
pi_201086960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Leuk! Wanneer gaan jullie?
Over 3 weken.
pi_201087635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:55 schreef June. het volgende:

[..]
Over 3 weken.
Leuk! Wij willen ook naar Mallorca (rond 20/9), maar moeten nog iets boeken. We vinden dat ook een mooie afstand om een eerste keer te vliegen.
pi_201177240
Bij Mallorca denk ik niet 1, 2, 3 aan kamperen, maar mooi weer heb je vast! Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Kamperen O+ Back to basic O+

Poe, hier wel drukke dagen achter de rug. Afgelopen dagen moest ik werken en ik begin 3 dagen in de week al om 5.45 :O Voordeel is dat ik wel vroeg klaar ben, maar dan toch wel al een redelijke werkdag achter de rug heb. Nu wil het feit dat A zijn gastouder vakantie heeft, dus ik kan thuis gelijk door :{ Ik was DOOD gisteravond. Lag om 9 uur al te pitten _O_

Drukke fase dit wel. Overal naartoe lopen, duidelijk laten weten als hij iets niet wil... Zo is het momenteel een Heel Groot Probleem om hem in de kinderwagen te krijgen. Hij trekt zich zodanig strak dat ik hem zonder afleiding er gewoon niet in krijg. En laten we het over omkleden maar niet hebben. Hel op aarde. Ik zie er(no kidding) ook soms tegenop om hem te verschonen. Krijsen, huilen wat ik ook doe ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 20:09:40 #59
148247 taxibabe
pi_201200648
Liggend verschonen begint hier ook wat lastig te worden, we zitten voor de nacht al een tijdje aan de luierbroekjes. Staand aan- en uitkleden werkt goed hier. Overdag nog wel gewone luiers, staand een poepluier verschonen lijkt mij lastig, dus het is alleen de luier liggend verschonen en de rest gaat staand.

Geen tips qua kinderwagen.. Thomas liep met 1 jaar en wilde alleen nog maar lopen, dus de wandelwagen wordt weinig gebruikt.

Hier is het middagslaapje waarschijnlijk verleden tijd. :{ Al 3 dagen is het ruk qua slapen 's middags en dan krijgen we het 's avonds er bijna niet in. Voor 21.00 uur krijgen we hem niet aan het slapen. Vandaag dus maar gewoon geen poging gedaan voor middagslaapje en om 19.30 uur de fles gedaan en door naar bed. Hij slaapt gewoon binnen 10 minuten na wat gebabbel. Geen gehuil of drama en 10 x naar boven! ^O^

Oh het kamperen gaat goed.. al slapen we wel regelmatig thuis, maar overdag is het heerlijk daar! Dit weekend veel kindjes en Thomas maakt steeds makkelijker contact met de kindjes! O+
We hebben nu het naseizoen er ook gewoon bijgeboekt!
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:41:32 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201201112
Hier is verschonen (22mnd) ook horror. En hij poept nogal veel, dus mag ook vaak op het aankleed kussen :{
pi_201201366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:41 schreef automatic_ het volgende:
Hier is verschonen (22mnd) ook horror. En hij poept nogal veel, dus mag ook vaak op het aankleed kussen :{
Vervelend is dat hè. A spartelt al tegen zodra ik hem op het aankleedkussen wil neerleggen ;( En ik dacht, misschien werkt het beter op de bank. Nou, nee. Zelfde verhaal.

Hier is het middagslaapje ook van de baan denk ik. Ochtendslaap gaat prima, maar hij vertikt het om in de middag nog te slapen. Vandaag heb ik zijn ochtendslaap wat naar een later tijdstip getrokken, maar dat was volgens mij ook niet zo'n succes. Hij was op een gegeven moment ontzettend moe en was na een klein anderhalf uurtje alweer wakker. Ik ga nog even verder puzzelen en zoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik weet dus echt niet meer hoe ik dat bij mijn oudste gedaan heb.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:05:19 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201201451
Hier precies hetzelfde, maar het stomme is dat het vooral (alleen...) bij ons thuis is. Bij m'n ouders en opvang gaat het beter.

Wij hebben toen het ochtend slaapje van het ene op het andere moment geschrapt. Wel rond 11.30 eten en 12.00 uur naar bed.

Nu slaapt hij nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Heerlijk O+
pi_201201667
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehad :)

Ik struggel de laatste tijd met slaapjes. Ik doe A. nu smorgens rond een uur of tien naar bed. Dan is hij zo rond 12 weer wakker. Dan probeer ik hem zo rond drie weer naar bed te doen voor zijn middagslaap, alleen weigert hij deze de laatste tijd. Het komt nu vaak voor dat hij van 12 uur tot aan bedtijd wakker is. Is dit een fase die iemand herkent? Of is het beter om het ochtendslaapje op te schuiven zodat hij wat later wakker wordt en het bij één slaapje overdag te laten? Zoals het nu gaat is hij rond 18 u niet meer te genieten :/
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.

En F is gaan staan!!! Met 13 maanden weer een mijlpaal voor hem. Zo leuk.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 21:28:05 #64
148247 taxibabe
pi_201201792
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:05 schreef automatic_ het volgende:
Hier precies hetzelfde, maar het stomme is dat het vooral (alleen...) bij ons thuis is. Bij m'n ouders en opvang gaat het beter.

Wij hebben toen het ochtend slaapje van het ene op het andere moment geschrapt. Wel rond 11.30 eten en 12.00 uur naar bed.

Nu slaapt hij nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Heerlijk O+
Zo hebben wij dat ook gedaan met het ochtendslaapje en dezelfde tijden voor het middagslaapje. Maar dat was de laatste 3 dagen dus echt drama. Half uur tot een uur bezig om hem aan het slapen te krijgen en dan 's avonds weer hetzelfde (en dan nog langer bezig zijn). :{ Dus vandaag middagslaapje overgeslagen, hij had het er rond 16 uur wel ff moeilijk mee maar gewoon goed bezig gehouden en vanavond als een roosje in slaap gevallen.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 21:29:18 #65
148247 taxibabe
pi_201201807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:18 schreef Hilmo het volgende:

[..]
Ik hanteer strikt de tijden voor de beide slaapjes. Ochtend slaap om 9 uur en die Max drie kwartier. Dan om 1 uur op bed en max 1,5 uur. Dan trek je het tot 19.00 uur. Het is nu zo'n fase dat het even lastig kan zijn las ik met 12 maanden slaapregressie. Die van ons is nu heel onrustig snachts dus overdag moet hij echt niet te lang slapen want dan nog veel erger snachts.

En F is gaan staan!!! Met 13 maanden weer een mijlpaal voor hem. Zo leuk.
Oh die mijlpalen zijn geweldig! Ze zijn dan zelf ook zoooo trots! O+
pi_201202483
Wat fijn dat het kamperen zo goed bevalt taxibabe!

Hier rommelt ze ook even met slapen, normaal is het in bed leggen en snel in slaap. Gisteren op de opvang werkte dat niet en had ze weinig geslapen. Vanochtend deed ze er ook een half uur over om vervolgens maar een half uur te slapen. De middagslaap was wel oke gelukkig. Ik ga ervan uit dat het wel weer bij trekt.
‘S nachts begint ze eindelijk weer wat langere rukken te maken dan 3-4 uur. (Natuurlijk is de fokwet gekomen en was ze erg onrustig vannacht, bijna ieder uur gezien denk ik.) Ik voed haar voor het slapen gaan; nog een late voeding (tussen 23:00 en 1:00) en dan probeer ik het te rekken tot opstaan. Helaas is ze dan soms wel erg vroeg rond 6:00. Klokje rond zit er echt nog niet in.
Stiekem kijk ik er wel naar uit dat alleen de ochtend/middag/avond voeding over blijven. Bij oudste was dat rond 15 maanden ongeveer, maar ik heb het idee dat L er langer over gaat doen. Al weet ik ook dat het opeens zover kan zijn.

Kleuter was vandaag verstoppertje aan het doen met de buurkindjes. Op een gegeven moment was ze met het buurmeisje aan het roepen; L gaat er gewoon tussen staan en begint mee te roepen met haar 13,5 maand. :D
Het watergevecht vond ze ook alleen maar prachtig. Heerlijk kind. O+
Ik negeer even dat ze bij alles wat haar niet zint al een volleerde stervende zwaan doet. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Nolita op 04-09-2021 09:37:40 ]
pi_201210191
Dat laatste @Nolita :D

Ik moet even in het dreumesritme komen hoor. As in: wat doen jullie allemaal met jullie dreumes als ze wakker zijn? Het liefst banjert hij uren de hele benedenverdieping door, maar ik heb daar eerlijk gezegd geen zin in om langdurig achter hem aan te hobbelen.
Van de week naar de speeltuin geweest, maar is hij nog net te klein voor.
pi_201211410
Wij zaten toen nog in de lockdown periode haha.
Hij vond toen kleuren (krassen, haha) en stickers plakken wel leuk. Verder maar wat wandelen, boekje lezen. Soms wel even naar een kleine speeltuin in de buurt (vooral de schommel was een succes). Verder weet ik het niet meer zo goed.
pi_201217495
Hoi! Wij vliegen het dreumestopic weer binnen!

Onze mini is sinds 1,5 uur officieel de stap van baby naar dreumes gemaakt. :9 Ze blijft nog een beetje klein van stuk, maar de laatste paar weken maakt ze enorme stappen in haar ontwikkeling.

Zie dat het topic niet super hard loopt, pagina 1 gewoon uit juli! Weinig actieve ouders van dreumesen op 't moment? Allemaal te weinig energie? *) Jammer dat hier geen lijstje is eigenlijk wie er allemaal rondhangen hier.
pi_201218339
Welkom!!

Ja zo'n lijstje is soms wel handig.
  zondag 5 september 2021 @ 08:26:20 #71
208890 June.
Seriously?
pi_201220862
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoi! Wij vliegen het dreumestopic weer binnen!

[ afbeelding ]

Onze mini is sinds 1,5 uur officieel de stap van baby naar dreumes gemaakt. :9 Ze blijft nog een beetje klein van stuk, maar de laatste paar weken maakt ze enorme stappen in haar ontwikkeling.

Zie dat het topic niet super hard loopt, pagina 1 gewoon uit juli! Weinig actieve ouders van dreumesen op 't moment? Allemaal te weinig energie? *) Jammer dat hier geen lijstje is eigenlijk wie er allemaal rondhangen hier.
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rug :{ Hij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder :') Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
pi_201223474
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef automatic_ het volgende:
Welkom!!

Ja zo'n lijstje is soms wel handig.
Dankjewel!

Zullen we de start maken? :9
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Hier eigenlijk weinig te melden.. Dreumes is 21 maanden nu en het is zo leuk met praten etc. Enige vervelende is dat hij dus nog niet loopt. Vooral voor onze rug :{ Hij heeft wel zijn eerste pasjes gezet, maar daarna gaat hij gewoon weer op zijn knieën verder :') Ik heb wel het idee dat hij het kan, maar dat hij gewoon nog niet durft. Nog meer late lopers hier?
Al veel goede woorden/zinnetjes? Hij zal zeker wel zwaar te tillen worden met 21 maanden, pff. Wij hadden met de oudste het geluk dat ze al vroeg wilde lopen, dus geen ervaring helaas.. Nu staat deze dreumes nog niet, dus ze is sowieso later dan haar zus.. Maar ja, ze weegt nu 7-8 kilo, dus dat is nog redelijk te tillen!
pi_201223621
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020

@taxibabe
@Keroppi
@Ticootje

Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?

@QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
pi_201223737
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 08:26 schreef June. het volgende:

[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hier :{ Aan de hand kan hij al rennen :')

Welkom NJ!
pi_201223753
Gefeliciteerd NJ!
pi_201223855
Mini-ToT wordt over een week 3 jaar, en hij begint beetje bij beetje iets te praten.
Ik zette net koffie, en hij: "Papa pakt drinken?" :D O+

Oh ja, wat pica's:

SPOILER
En een filmpje, onlangs gemaakt in Milaan: https://i.imgur.com/tNs4G30.mp4
  FOK!fossiel zondag 5 september 2021 @ 14:23:21 #77
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201225497
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020

@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje

Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?

@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Thanks maar ik hoef niet in het lijstje :) We zijn ondertussen ook door naar de peuters!
Chick on a mission
pi_201226331
Wij waren vandaag voor het eerst aan het water, gewoon een strandje aan een grote plas. Wat vond ze dat ge-wel-dig! Het was best koud vond ik, maar gierend van het lachen rende ze (aan de hand) het water in. Kon nog maar net m'n eigen rok opstropen. Dat belooft wel wat voor op vakantie over een paar weken O+

Had al zo'n idee dat ze zwemmen echt heel leuk zou vinden maar door corona maar één keer naar babyzwemmen geweest. Toch maar zwemles oppakken na de vakantie.

Over rommelig slapen trouwens, dat was hier de afgelopen tijd ook. Rete-irritant want je kunt niets plannen. Afgelopen week lijkt er wat ritme in te komen. 7:30 wakker (of we maken haar wakker), rond 12u naar bed en dan slaapt ze zo een ruime 2 uur. Dat deed ze eerder nooit, ze sliep maandenlang 2x max een uur. Wel lekker hoor die pauze voor ons midden op de dag, hoop dat dit voorlopig aanblijft.
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2021 @ 18:30:47 #79
148247 taxibabe
pi_201230517
Welkom NJ! Ik hoef ook niet in het lijstje hoor, over maand schuiven wij al weer door naar de peuters!
Thomas was snel met lopen (week na zijn verjaardag) maar praten ho maar. Hij babbelt de hele dag door, maar weinig concrete woorden. Hij kan wel een paar dingen zeggen: Poetie (poes), vragwa (vrachtwagen), plapla (slapen), baj (bal), tukkel (sukkel :') ), koko (komkommer) en nog een paar dingen en natuurlijk papa, mama, Kay en Didi (Dion) de grote broers. Maar echte zinnetjes nog niet.

Vanavond wilde hij na het eten per se de trap op naar boven, hij werd echt boos dat hij daar niet bij kon. Dus hem de trap op laten gaan om te kijken wat hij nou boven wilde doen. Gaat hij rechtstreeks naar de badkamer en gaat hij onder de douche staan en naar boven wijzen! :D O+
pi_201237274
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:

@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk! O+ Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.

Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
pi_201237352
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk! O+ Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.

Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?

Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte :*
pi_201237910
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:04 schreef B.ertha het volgende:

[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hier :{ Aan de hand kan hij al rennen :')

Welkom NJ!
Haha ook al zo'n eigenwijze :D
pi_201237932
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?

Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte :*
Nee in januari heeft ze de laatste gehad gelukkig. En dank je! :*
pi_201237964
Hier kan A al zo rond zijn eerste verjaardag lopen. Zijn zus was iets later, met 14 maanden. Ik denk toch dat de jongste kinderen een hoop meekrijgen van broer/zus waardoor ze zelf misschien wat sneller zijn in dingen. Op schoentjes buiten gaat het nog niet zo. Hij moet erg wennen aan lopen met schoenen, wat natuurlijk niet zo raar is. Vandaag maar weer eens een klein stukje oefenen :)
pi_201238764
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden :')

Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!

pi_201244617
quote:

[..]

Heb nog regelmatig aan je/jullie gedacht. :*
Heel fijn te horen dat Frummel het goed doet! Toch een best intensief jaar achter de rug. Zelf heeft zij er misschien nog wel heel minst van mee gekregen, dus super super goed dat je hulp hebt gezocht. O+ Hoop dat dat je gaat helpen. Even goed voor jezelf zorgen ook!

quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden :')

Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!

[ afbeelding ]
Toffe foto! O+ O+
Hier gaat zoiets echt 1000x op de grond, tot frustratie van peuter, dreumes en ouders. :9
pi_201266330
NJ welkom hier ook! Fijn jullie hier ook weer te zien en meteen zo'n fijn lijstje, leuk!!

Sun haha handig van het ijsje. Zou ik ook eens moeten doen. Kreeg hij op de opvang ook, maar wel geklieder ja.

Je vroeg wat je kan doen met je dreumes. Wij doen ook haast niks maar even met een bal spelen binnen of met een puzzel gooien (puzzelen lukt nog niet, ook al hebben we echt zon dikke houten puzzel, aller simpelste dat er is). Soms zetten we hem op een loopauto en dan duwen. Een hamerbank is het einde trouwens en met sint wil ik zo'n rollerbaan met auto's kopen die zo naar beneden glijden. Met Duplo spelen is ook het einde. Vooral dingen met vlapjes.

Hier nu met 13 maanden staan en soms met 1 hand los of een klein stapje per ongeluk. Denk lopen duurt nog een tijd. Grote broer helpt niet haha. Wel een prachtige tijd. Slapen lijkt nu beter, is nu 1x in de nacht en de eerste kies komt door. Toen was het even 5x in de nacht. Wonderbaarlijk overleefde ik dat wel :+ ik ging voeden en verder slapen. Nu is wegleggen in bed standaard huilen ineens, maar na tijdje huilen valt hij in slaap. Hij is tussendoor ook stil om te horen of we komen. En zegt boe op wat zegt de koe/spook? Zo leuk O+
pi_201270805
Thomas heeft een vriendinnetje op de camping! O+ O+ Zooooo schattig, samen hand in hand door het water lopen en elkaar knuffeltjes en kusjes geven! _O- O+

Heel even een fotootje in de spoiler, straks is de foto weer weg ivm privacy van meisje
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door taxibabe op 08-09-2021 23:00:33 ]
pi_201271409
Te cute O+
pi_201271525
*meldt met 'Mickey' sep 2020

Wat een schattige foto's! Ijsjes O+

Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan. O+

Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen. *O*
pi_201275768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan. O+

Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen. *O*
Gefeliciteerd!
pi_201279065
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
tpopml - Mickey - September 2020
pi_201279074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

Fijn je hier weer te zien! :D

Heerlijk nazomerweer nog even hé, geweldig zo met de kinderen ook. O+
pi_201282833
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken ;)

Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
pi_201283875
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:

Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlug :o En hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is :P

Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
pi_201285240
Gefeliciteerd en welkom nog verse dreumessen! *O*

Hier een zeer sterke eigen wil. Als ze het ergens niet mee eens is begint ze me toch te krijsen en vouwt ze zich dubbel (de stervende zwaan). Maar gelukkig duurt die vaak nog geen 30 seconden en dan is het goed. Maar soms echt haar mond dicht houden als ik haar vitamine d wil geven; flink tegengas geven bij haar grote zus; zonnehoedje heeft ze ook nooit geaccepteerd. Haar haar begint nu eindelijk wat meer te groeien maar zelfs een speldje lukt nog steeds niet en op foto’s lijkt ze nog steeds kaal doordat ze blond is. :')

Ik moest gister wel weer met haar lachen. De buurkindjes waren naar kleuter aan het roepen/praten over de schutting; ze begint gewoon terug te roepen in brabbel taal. _O-

Ik ben best trots op mezelf. Sinds woensdagochtend alleen met de kindjes (nog 24 uur te gaan) en het loopt echt prima. Ik ben wat meer van de structuur dan vriend dus die kan dat nu niet verstoren. :+

Die derde kriebelt hier wel heel erg. Bij mij in ieder geval, maar nu nog even niet. En ja moe ben ik in de avonden ook wel, maar dat komt echt nog door de gebroken nachten. Meestal 2x per nacht, doorslapen zou heeeel fijn zijn. Ik heb afgelopen nacht niet eens bewust gemerkt dat kleuter naast me in bed was gekropen.
pi_201285441
quote:

[..]

Fijn dat het zo goed gaat met Frum en goed dat je hulp hebt gezocht. Het was ook superheftig. Zorg goed voor jezelf :* .
Resistance is futile.
pi_201292566
Haha Sun, goed geformuleerd dat je je niet hoeft te vervelen! Ik moet dat nog echt aan wennen hoor, hij was zo'n makke beer en alles komt wel naar hem toe. Dus ik kon rustig even in de keuken wat doen terwijl hij in de woonkamer zat. Nou niet meer dus, van achterdeur naar kamerdeur naar gordijn, aaah het is over met de rust. Nja, wel goed voor het lichaam moet ik maar denken.

Heerlijke beeldtaal ook Nolita, "stervende zwaan" :P
Zij komt duidelijk wel voor zichzelf op!

Hier ook team structuur *O*
en kudos dat je dat maar even geregeld hebt! Je klinkt er nog zen onder. Hier wordt ook niet doorgeslapen, al merk ik dat hij overdag langer gaat slapen nu hij meer beweegt. Het achtste sprongetje deed hem wel moeilijk inslapen.
Door samen slapen zijn nachten ook redelijk te doen, maar soms zou het wel lekker zijn als ik langer zonder plakbaby kon slapen }:|
pi_201297999
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat

Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik _O-
pi_201298958
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:

Beetje leven in de brouwerij!

Ze kan hier ook aardig een keel opzetten als er iets nét niet gaat zoals ze in gedachten had. :9
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlug :o En hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is :P

Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
Ik neig naar een vasectomie, een derde... Ben dan geen 39, maar net 30, maar ik heb aan twee al behoorlijk de handen vol! :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat

Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik _O-
Pfft. Altijd jammer als er weer even zo'n fase komt, stukje verlatingsangst ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')