abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201237352
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 10:09 schreef QuattroF het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk! O+ Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.

Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?

Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte :*
pi_201237910
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:04 schreef B.ertha het volgende:

[..]
20,5 maand en nog geen enkel los stapje hier :{ Aan de hand kan hij al rennen :')

Welkom NJ!
Haha ook al zo'n eigenwijze :D
Shine bright like a diamond.
pi_201237932
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je dreumes. Geen operaties meer?

Het is allemaal niet niks wat jullie in haar eerste jaar hebben meegemaakt. Ik snap heel goed dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Sterkte :*
Nee in januari heeft ze de laatste gehad gelukkig. En dank je! :*
pi_201237964
Hier kan A al zo rond zijn eerste verjaardag lopen. Zijn zus was iets later, met 14 maanden. Ik denk toch dat de jongste kinderen een hoop meekrijgen van broer/zus waardoor ze zelf misschien wat sneller zijn in dingen. Op schoentjes buiten gaat het nog niet zo. Hij moet erg wennen aan lopen met schoenen, wat natuurlijk niet zo raar is. Vandaag maar weer eens een klein stukje oefenen :)
pi_201238764
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden :')

Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!

pi_201244617
quote:

[..]
Lief dat je het vraagt! Ik ben al maanden niet echt actief. Af en toe lees ik wat. Het gaat ontzettend goed met Frummel. Ze groeit als kool, kan inmiddels lopen en praat voluit. Ook echt zinnen van 2-3 woorden. Zo leuk! O+ Ze vindt zichzelf al heeeel groot, klimt de trap op, etc.

Met mij gaat het wisselend. De laatste maanden veel last van wat er allemaal is voorgevallen de afgelopen twee jaar, dus daar heb ik hulp voor gezocht. Binnenkort wordt dat opgestart, dus hopelijk geeft dat rust. Daardoor ook niet echt actief, want minder energie voor dingen. En ook gewoon druk met een dreumes.
Heb nog regelmatig aan je/jullie gedacht. :*
Heel fijn te horen dat Frummel het goed doet! Toch een best intensief jaar achter de rug. Zelf heeft zij er misschien nog wel heel minst van mee gekregen, dus super super goed dat je hulp hebt gezocht. O+ Hoop dat dat je gaat helpen. Even goed voor jezelf zorgen ook!

quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik vind zelf ijsjes maken ideaal om 2 dingen. Je weet zelf wat erin gaat en je dreumes is zeker wel een kwartier zoet met het op knagen van een ijsje. Nadeel is wel dat je dreumes nadien schoongemaakt dient te worden :')

Aardbei-yoghurtijsjes zijn favoriet!

[ afbeelding ]
Toffe foto! O+ O+
Hier gaat zoiets echt 1000x op de grond, tot frustratie van peuter, dreumes en ouders. :9
pi_201266330
NJ welkom hier ook! Fijn jullie hier ook weer te zien en meteen zo'n fijn lijstje, leuk!!

Sun haha handig van het ijsje. Zou ik ook eens moeten doen. Kreeg hij op de opvang ook, maar wel geklieder ja.

Je vroeg wat je kan doen met je dreumes. Wij doen ook haast niks maar even met een bal spelen binnen of met een puzzel gooien (puzzelen lukt nog niet, ook al hebben we echt zon dikke houten puzzel, aller simpelste dat er is). Soms zetten we hem op een loopauto en dan duwen. Een hamerbank is het einde trouwens en met sint wil ik zo'n rollerbaan met auto's kopen die zo naar beneden glijden. Met Duplo spelen is ook het einde. Vooral dingen met vlapjes.

Hier nu met 13 maanden staan en soms met 1 hand los of een klein stapje per ongeluk. Denk lopen duurt nog een tijd. Grote broer helpt niet haha. Wel een prachtige tijd. Slapen lijkt nu beter, is nu 1x in de nacht en de eerste kies komt door. Toen was het even 5x in de nacht. Wonderbaarlijk overleefde ik dat wel :+ ik ging voeden en verder slapen. Nu is wegleggen in bed standaard huilen ineens, maar na tijdje huilen valt hij in slaap. Hij is tussendoor ook stil om te horen of we komen. En zegt boe op wat zegt de koe/spook? Zo leuk O+
pi_201270805
Thomas heeft een vriendinnetje op de camping! O+ O+ Zooooo schattig, samen hand in hand door het water lopen en elkaar knuffeltjes en kusjes geven! _O- O+

Heel even een fotootje in de spoiler, straks is de foto weer weg ivm privacy van meisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door taxibabe op 08-09-2021 23:00:33 ]
pi_201271409
Te cute O+
pi_201271525
*meldt met 'Mickey' sep 2020

Wat een schattige foto's! Ijsjes O+

Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan. O+

Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen. *O*
pi_201275768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

Onze hummel heeft vandaag heerlijk genoten op het strand. Het werd wat laat maar ik blijf me verbazen hoe goed hij het doet op de aanwezigheid van anderen. Hij vindt het echt reuze gezellig en is dan niet uit het veld te slaan. O+

Nieuwe skill ook 'unlocked': met je vinger langs je lippen heen en weer gaan en bwaaaaa zeggen. *O*
Gefeliciteerd!
pi_201279065
Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
pi_201279074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

Fijn je hier weer te zien! :D

Heerlijk nazomerweer nog even hé, geweldig zo met de kinderen ook. O+
pi_201282833
Dit topic kan nog wel wat versterking gebruiken ;)

Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
pi_201283875
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:

Hoe staat het hier met de eigen willetjes? Meneer begint nu te mopperen en te stuiteren als hij iets niet mag...
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlug :o En hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is :P

Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
pi_201285240
Gefeliciteerd en welkom nog verse dreumessen! *O*

Hier een zeer sterke eigen wil. Als ze het ergens niet mee eens is begint ze me toch te krijsen en vouwt ze zich dubbel (de stervende zwaan). Maar gelukkig duurt die vaak nog geen 30 seconden en dan is het goed. Maar soms echt haar mond dicht houden als ik haar vitamine d wil geven; flink tegengas geven bij haar grote zus; zonnehoedje heeft ze ook nooit geaccepteerd. Haar haar begint nu eindelijk wat meer te groeien maar zelfs een speldje lukt nog steeds niet en op foto’s lijkt ze nog steeds kaal doordat ze blond is. :')

Ik moest gister wel weer met haar lachen. De buurkindjes waren naar kleuter aan het roepen/praten over de schutting; ze begint gewoon terug te roepen in brabbel taal. _O-

Ik ben best trots op mezelf. Sinds woensdagochtend alleen met de kindjes (nog 24 uur te gaan) en het loopt echt prima. Ik ben wat meer van de structuur dan vriend dus die kan dat nu niet verstoren. :+

Die derde kriebelt hier wel heel erg. Bij mij in ieder geval, maar nu nog even niet. En ja moe ben ik in de avonden ook wel, maar dat komt echt nog door de gebroken nachten. Meestal 2x per nacht, doorslapen zou heeeel fijn zijn. Ik heb afgelopen nacht niet eens bewust gemerkt dat kleuter naast me in bed was gekropen.
pi_201285441
quote:

[..]

Fijn dat het zo goed gaat met Frum en goed dat je hulp hebt gezocht. Het was ook superheftig. Zorg goed voor jezelf :* .
Resistance is futile.
pi_201292566
Haha Sun, goed geformuleerd dat je je niet hoeft te vervelen! Ik moet dat nog echt aan wennen hoor, hij was zo'n makke beer en alles komt wel naar hem toe. Dus ik kon rustig even in de keuken wat doen terwijl hij in de woonkamer zat. Nou niet meer dus, van achterdeur naar kamerdeur naar gordijn, aaah het is over met de rust. Nja, wel goed voor het lichaam moet ik maar denken.

Heerlijke beeldtaal ook Nolita, "stervende zwaan" :P
Zij komt duidelijk wel voor zichzelf op!

Hier ook team structuur *O*
en kudos dat je dat maar even geregeld hebt! Je klinkt er nog zen onder. Hier wordt ook niet doorgeslapen, al merk ik dat hij overdag langer gaat slapen nu hij meer beweegt. Het achtste sprongetje deed hem wel moeilijk inslapen.
Door samen slapen zijn nachten ook redelijk te doen, maar soms zou het wel lekker zijn als ik langer zonder plakbaby kon slapen }:|
pi_201297999
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat

Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_201298958
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef tpopml het volgende:

Beetje leven in de brouwerij!

Ze kan hier ook aardig een keel opzetten als er iets nét niet gaat zoals ze in gedachten had. :9
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook hoor. En als ik iets van hem af pak wat hij niet in zijn handjes mag hebben. Hij is echt vliegensvlug :o En hij is super beweeglijk. Op schoot zitten langer dan 5 seconden, dan moet hij echt moe zijn. Voor de rest is hij bezig met lopen, kruipen, onderzoeken, spelen,.... Ik hoef me niet te vervelen als hij wakker is :P

Collega vroeg aan mij of ik nog een derde wil, want zij wilt dat wel graag. Euhm... nope. Ik word binnenkort 39 en ik kan zo'n beweeglijk kind nog wel aan, maar ik ben 's avonds gewoon versleten. Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent je dat nog meer hebt.
Ik neig naar een vasectomie, een derde... Ben dan geen 39, maar net 30, maar ik heb aan twee al behoorlijk de handen vol! :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:
Hier weer wat nieuws. Meneer gaat goed naar bed, maar na ongeveer een half uur gaat hij hard huilen. Gisteren tot 2x gepakt en teruggelegd. Bij de 3e keer bij ons in bed gelegd en viel hij in slaap. Toen terug getransporteerd in eigen bed.
Vandaag, met moeite, hem 20min bezig gelaten en toch maar gepakt. Ben benieuwd hoe het wegleggen dadelijk gaat

Overdag geen centje pijn, maar in de avond... Het is z'n verjaardagscadeau aan mij denk ik _O-
Pfft. Altijd jammer als er weer even zo'n fase komt, stukje verlatingsangst ofzo...
pi_201338869
Mijn babydreumes wil als het aan hem ligt lopen, lopen, lopen. Ik hobbel elke keer achter hem aan, maar echt samen dingen doen zit er niet in. Als ik een bal naar hem rol is het van 'ja leuk mama, maar ik ga weer verder aan de wandel'. Ik ben een beetje bang dat ik hem te weinig aandacht geef. Maar daarentegen vraagt hij ook weinig aandacht. Hij trekt heel erg zijn eigen plan.

Is dat misschien nog te vroeg, samen dingen doen?
pi_201339625
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn babydreumes wil als het aan hem ligt lopen, lopen, lopen. Ik hobbel elke keer achter hem aan, maar echt samen dingen doen zit er niet in. Als ik een bal naar hem rol is het van 'ja leuk mama, maar ik ga weer verder aan de wandel'. Ik ben een beetje bang dat ik hem te weinig aandacht geef. Maar daarentegen vraagt hij ook weinig aandacht. Hij trekt heel erg zijn eigen plan.

Ja, dat kan. Mijn dreumes van 20 maanden heeft echt pas een paar weken geleden besloten dat wij niet alleen nuttig zijn als hij honger heeft of ergens bij wil kunnen, maar ook leuk zijn om boekjes voor te lezen, potten tegenaan te rammen of samen speelgoed te 'bedienen'
pi_201346489
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

Hier heel lang andersom juist. Ik ben blij dat hij nu steeds meer zichzelf kan entertainen door te spelen. Dingen samen doen zit m bij ons vooral in eten en drinken, maar ook liedjes zingen en diertjes aanwijzen en geluidjes na doen. Überhaupt nadoen eigenlijk :)

Jouwes wil gewoon op avontuur! O+
pi_201350109
Ik zag zoiets leuks vandaag, dat moest ik even delen O+

https://www.stoffen.net/1(...)itron-wit-zwart.html

Stof om in te kleuren. Ik ga er een tafelkleed van bestellen hoor O+
pi_201350117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:21 schreef B.ertha het volgende:

[ afbeelding ]

Leuk
Werewolf
pi_201352240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:21 schreef B.ertha het volgende:

[ afbeelding ]

Leuk maar mijn precieze ik zou mijn kind er niet op willen laten krassen :X Zo netjes als het op de afbeelding is, is wel geweldig haha.

Sun, ik heb ook het idee van verwaarlozen van aandacht. Laat hen tijden zelf spelen, soms in de box (probeer ik hem te laten wennen) of zo. Paar dagen geleden buiten gezet met het Lidl regenpak van broer in het natte gras, bak knijpers en de lege wasmand en hij heeft een half uur (!!!!) Knijpers in de box gegooid. Toen was het bakje leeg, alles weer terug gegooid en kon nog een sessie doen haha. Ik ondertussen in beeld de bijkeuken opruimen O+ ik ben erg oplettend op teveel vermaakt worden, ging bij oudste mis rond deze leeftijd. Wel samen fietsen en aanwijzen, doe ik graag. En ballen. Staan oefent hij nu alleen op de bank, met mij en dan staan en op de billen vallen en dat keer 20. Lopen doen we nog niet dus lekker rustig. Tis wel een top ventje. Gister zijn haar in badje bijgeknipt. Bij oudste ooit geprobeerd en met een baby kan durf ik dat aan. Pony en bij de oortjes. Ging perfect. Trots op mezelf.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2021 @ 21:34:58 #107
148247 taxibabe
pi_201360434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef automatic_ het volgende:

Geen tips... zit hier met hetzelfde.. Meneer wil geen middagslaapje meer doen en 's avonds is ook weer drama, we krijgen hem in zijn ledikantje niet meer aan het slapen.
Het enige wat werkt is hem in ons bed leggen en ernaast gaan liggen en met een beetje geluk slaapt hij dan na een half uur vechten tegen zijn slaap.. 'Ik ben hartstikke moe, maar ik wil niet, ik herhaal, niet slapen..' :N :X

Schijnt de slaapregressie van (bijna) 2 jarigen te zijn.. dus een faaaaaaaaase, maar wel een frustrerende en vermoeiende fase.. }:|
Sowieso is Thomas volgens mij al in de peuterpuberteit beland, ik voel me soms net een politieagente, pfff. Ik vind het soms best moeilijk dat opvoeden :@
pi_201361322
Ik herken dat wel, Mickey zegt dan ook al nee-nee (inclusief toontje) voordat hij op dingen afstevent waar hij niet aan mag zitten. Confronterend vind ik dat, alsof we continu nee-nee zeggen. Ik probeer wat meer af te leiden ipv nee-nee, maar die kunst moet ik nog onder de knie krijgen.
pi_201361434
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Automatic_ - Erwt - Oktober 2019
Bottoms_up - protje - November 2019
June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020

@:taxibabe
@:Keroppi
@:Ticootje

Ik mis vast veel mensen, maar deze namen kwamen even bij me op van het meelezen de laatste maanden!
Mensen die er liever niet in willen, of er juist nog bij?

@:QuattroF hier eigenlijk nog actief geweest? Benieuwd hoe het met haar meisje gaat nu..
Ik vind zo'n lijstje eigenlijk ook wel leuk! Moeten we dan @MaJo lief aankijken?
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 23:03:11 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201361897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:35 schreef tpopml het volgende:

[..]
Ik vind zo'n lijstje eigenlijk ook wel leuk! Moeten we dan @:MaJo lief aankijken?
Done *)

Als er nog iemand in wil laat het me weten!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201375912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Done *)

Thanks! :D Nu het er staat voegen nieuwe dreumessen waarschijnlijk sowieso makkelijker toe. *)
pi_201375925
Onze wil nu ze zich weer goed voelt ineens alles tegelijk doen. :9 Meer kletsen, gillen, schreeuwen, optrekken, staan, kruipen op handen en knieën, rondjes rollen, alles in de mond, overal mee gooien.. Zoveel ontwikkeling ineens. O+
pi_201376086
Wat gezellig NJ O+
Waar had ze last van?

Voor het eerst maandag weer een volledige dag op werk gewerkt, en sindsdien heb ik wel het idee dat hij weer aan me plakt. Deze dreumes is nog niet klaar voor het loslaten van het thuiswerken! En mama ook niet :@
pi_201376333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:06 schreef tpopml het volgende:
Wat gezellig NJ O+
Waar had ze last van?

Voor het eerst maandag weer een volledige dag op werk gewerkt, en sindsdien heb ik wel het idee dat hij weer aan me plakt. Deze dreumes is nog niet klaar voor het loslaten van het thuiswerken! En mama ook niet :@
Ik weet niet of er iets anders achteraan is gekomen, gewoon griepje ofzo, maar ze is heel lang herstellende geweest van het RS-virus. Denk dat ze er een aantal weken slecht van is geweest, maar minstens zo lang ook aan het kwakkelen bleef. Maar dat lijkt nu over! Nu gewoon weer tandjesleed, sprongetjes.. Al het andere waarschijnlijk. :D

Maar ja, wel onwijs gezellig! Je hebt ineens echt weer een extra kindje in huis i.p.v. een baby. Zelf op onderzoek uit, zelf spelen. Je herinnert je ook ineens weer dingen van de oudste waarvan je blij was dat je er destijds vanaf was. :+

Heb je al die tijd thuisgewerkt? Lijkt me wel intens om dan weer te starten inderdaad.. Ook voor je dreumes, echt wennen weer.
pi_201377124
Och jeetje, dat is dan echt al een tijdje. Ik dacht dat ze inmiddels ergens anders last van had. Arm ding! Maar gelukkig achter de rug nu.

Haha ja moet je nu ook ineens achter haar aan hobbelen? :+

Jep, al die tijd thuis gewerkt! Vooral vreemd dat ik met 14 weken zwangerschap thuis ging werken en dat heel veel mensen me nu weer zien, paar kilo zwaarder, maar... Niet meer zwanger. Dus intussen even kind op de wereld gezet, maar normaal maakt je omgeving die hele periode mee natuurlijk. Jij niet thuis gewerkt dan?
pi_201384482
Hier in september 2019 met verlof gegaan, toen mijn verlof in maart 2020 stopte ging de lockdown in en werd het thuiswerken. Daarna werd ik boventallig verklaard en nu sinds 1 augustus werkloos. De laatste keer op kantoor was met het kerstpakket ophalen in 2019.. :') _O-

Zit ik net op de wc, gaat de deur open, komt meneer mij een gevonden kattenbrokje brengen.. _O- _O-
pi_201384512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef taxibabe het volgende:
Hier in september 2019 met verlof gegaan, toen mijn verlof in maart 2020 stopte ging de lockdown in en werd het thuiswerken. Daarna werd ik boventallig verklaard en nu sinds 1 augustus werkloos. De laatste keer op kantoor was met het kerstpakket ophalen in 2019.. :') _O-

Zit ik net op de wc, gaat de deur open, komt meneer mij een gevonden kattenbrokje brengen.. _O- _O-
De oudste van mij vrat ze op :Y)
pi_201384565
Haha herkenbaar van het thuiswerken. Ik zit sinds het begin van mijn verlof thuis (eind oktober 2019). Ik denk dat we binnenkort ook weer rustig aan naar kantoor zullen gaan. En vanaf februari zit ik weer een tijd thuis :+
pi_201385269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De oudste van mij vrat ze op :Y)
Dat heeft hij ook geprobeerd, maar hij vond ze toch niet zo lekker :+
pi_201386013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:51 schreef tpopml het volgende:
Och jeetje, dat is dan echt al een tijdje. Ik dacht dat ze inmiddels ergens anders last van had. Arm ding! Maar gelukkig achter de rug nu.

Haha ja moet je nu ook ineens achter haar aan hobbelen? :+

Jep, al die tijd thuis gewerkt! Vooral vreemd dat ik met 14 weken zwangerschap thuis ging werken en dat heel veel mensen me nu weer zien, paar kilo zwaarder, maar... Niet meer zwanger. Dus intussen even kind op de wereld gezet, maar normaal maakt je omgeving die hele periode mee natuurlijk. Jij niet thuis gewerkt dan?
Gelukkig niks anders nee! RS is hier gewoon echt heel hardnekkig geweest, maar hé, ook die ervaring weer gehad. :9

Er achteraan, soms lijkt ze heel even kwijt :9 Helpen draaien, dingen pakken, want ze ziet ineens alles overal. :+

Dat lijkt me als collega ook wel heel gek hoor. Tijd gaat ongemerkt zo snel en dan klopt het voor je gevoel nog echt niet. :9 Hier is het werk al die tijd gewoon door gegaan; we hebben een winkel. Of ja, gewoon.. Met alle aanpassingen, maar wel heel gelukkig dat ik al die tijd gewoon mensen heb kunnen zien.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef taxibabe het volgende:

Jeetje, dat is helemaal bijzonder, dan ben je gewoon al twee jaar verder.. Nu rustig aan op zoek, of nog niet echt haast?

Cute. :+ Beter brengen dan zelf opeten zoals bij @Sunshine1982 :D
pi_201386097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Gelukkig niks anders nee! RS is hier gewoon echt heel hardnekkig geweest, maar hé, ook die ervaring weer gehad. :9

Er achteraan, soms lijkt ze heel even kwijt :9 Helpen draaien, dingen pakken, want ze ziet ineens alles overal. :+

Dat lijkt me als collega ook wel heel gek hoor. Tijd gaat ongemerkt zo snel en dan klopt het voor je gevoel nog echt niet. :9 Hier is het werk al die tijd gewoon door gegaan; we hebben een winkel. Of ja, gewoon.. Met alle aanpassingen, maar wel heel gelukkig dat ik al die tijd gewoon mensen heb kunnen zien.
[..]
Jeetje, dat is helemaal bijzonder, dan ben je gewoon al twee jaar verder.. Nu rustig aan op zoek, of nog niet echt haast?

Cute. :+ Beter brengen dan zelf opeten zoals bij @:Sunshine1982 :D
Rustig op zoek maar nog niet echt haast hoor, Thomas wordt in oktober 2 en dan mag hij al snel naar de psz, dan wordt het wat makkelijker. Hij gaat nu niet naar de opvang, want wij hebben geen recht op kot. Dat is dan onbetaalbaar. En de psz wordt hier deels vergoed door de gemeente (ieder kind vanaf 2,5 heeft recht op opvang ongeacht situatie).
pi_201387516
Ik kom weer even binnenvallen met een vraag. Spruit word 29 oktober 2 en loopt nog steeds niet, hij kan het wel maar vertikt het gewoon. :+ hebben jullie misschien tips om hem meer te stimuleren? Ook met een new born is het tillen echt zwaar aan het worden, bijna 17 kg is hij.. ;(
pi_201387627
Hem laten helpen? Boodschapjes in de handjes geven die hij naar de keuken moet brengen, of spulletjes voor de baby ergens naar toe brengen, desnoods met een loopkarretje waarbij je de spulletjes in het bakje doet?
pi_201390125
Ik heb 3 weken gewerkt met mijn verlof en toen thuis. Tijdens tweede lockdown is hij wel naar de opvang geweest ivm vitaal beroep. Nu werken wij nog steeds veel thuis, maar meneer gaat gewoon naar de opvang :W

Wij vliegen dinsdag naar Mallorca, ben zooooo benieuwd! Vind het echt wel spannend.

Bella; wow, 17kg. Lekker binkie! Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
pi_201395754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:11 schreef automatic_ het volgende:
Bella; wow, 17kg. Lekker binkie! Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
Dit heb ik vaker gehoord, buiten op de tegels laten spelen. Dan gaan de knieën vanzelf pijn doen en gaan ze lopen. Dat was de theorie hoor, geen eigen ervaring haha.

Die van ons lijkt ineens meer dingen te snappen, reeksen van dingen zeg maar. Zo leuk. Als we de hond uitgelaten hebben dan loopt Mini naar het keukenkastje, pakt de doos hondenkoekjes, pakt er een uit, geeft die aan de hond, zet het pak terug en doet de deur weer dicht. Smelt :D

We gaan over een weekje ook vliegen, vind het ook best wel spannend. Ze heeft een hele harde stem en ik ben zelf veel te gevoel voor overlast voor anderen dus het zal even doorbijten zijn de reis. Maar daarna wel lekker naar het strand samen O+
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_201397100
quote:
Qua lopen eigenlijk geen tips... Die van ons liep op z'n knieën en ik denk dat die pijn gingen doen, want daarna ging lopen opeens goed.
Die van mij kruipt probleemloos over grind :')

Fijne vakantie!
  zondag 19 september 2021 @ 14:38:48 #127
208890 June.
Seriously?
pi_201426918
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:25 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Die van mij kruipt probleemloos over grind :')

Fijne vakantie!
Same :')
  zondag 19 september 2021 @ 14:39:34 #128
208890 June.
Seriously?
pi_201426926
quote:
Ik heb 3 weken gewerkt met mijn verlof en toen thuis. Tijdens tweede lockdown is hij wel naar de opvang geweest ivm vitaal beroep. Nu werken wij nog steeds veel thuis, maar meneer gaat gewoon naar de opvang :W

Wij vliegen dinsdag naar Mallorca, ben zooooo benieuwd! Vind het echt wel spannend.

Veel plezier! Wij zitten er nu en zie veel stellen met kinderen onder de 2 jaar :D
pi_201447971
Oeh Mallorca klinkt ook wel erg lekker O+

Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest. Mickey is echt helemaal zot van beesten! Moe maar voldaan weer terug naar huis O+

Gezien de kruidnoten weer in de schappen liggen... Hebben jullie al ideeën voor Sintcadeaus? En hebben jullie stelregels?
pi_201452067
Ik deel niet vaak foto's, maar dit weekend was mijn mannetje echt in de zevende hemel. Hij wist niet waar hij moest kijken en wijzen en werd helemaal gek! O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is zijn pyjama, maar slapen in de auto zit er echt niet meer in tegenwoordig ;(
pi_201453095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:44 schreef B.ertha het volgende:
Ik deel niet vaak foto's, maar dit weekend was mijn mannetje echt in de zevende hemel. Hij wist niet waar hij moest kijken en wijzen en werd helemaal gek! O+ O+

SPOILER
Ja, dat is zijn pyjama, maar slapen in de auto zit er echt niet meer in tegenwoordig ;(
O+
Oh dat zou hier ook een dikke hit zijn!
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:50:17 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201454675
Leuk Bertha!
Wij zijn gearriveerd en hij heeft het superrrr gedaan. Laatste 15min viel hij in slaap, haha. Dropje.

Hij hoort nu ook vliegtuigen dus dan gaat hij ter plekke stil staan en omhoog kijken
pi_201456252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:50 schreef automatic_ het volgende:
Leuk Bertha!
Wij zijn gearriveerd en hij heeft het superrrr gedaan. Laatste 15min viel hij in slaap, haha. Dropje.

Hij hoort nu ook vliegtuigen dus dan gaat hij ter plekke stil staan en omhoog kijken
Fijn! Nog tips? Wij vliegen over een paar dagen :D
pi_201466576
Wij hadden de iPad vol gegooid met z’n favoriete YouTube haha. En hij mocht z’n speen onbeperkt hebben :@
Maaaar eten en zo’n Nijntje tekenbord vielen ook goed in de smaak. Dat kreeg hij in het vliegtuig.
pi_201478818
/Egopost!

Opa kwam gisteren en toen Thomas hem zag zei hij 'Opa!'! O+
Zaterdag nog 2 weekjes en dan schuiven we door naar het volgende topic. Gisteren van opa en oma al cadeautje gekregen, samen herfst/winterkleertjes halen, dus hij zit voorlopig weer goed in de kleren _O_ O+
pi_201488394
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:47 schreef automatic_ het volgende:
Wij hadden de iPad vol gegooid met z’n favoriete YouTube haha. En hij mocht z’n speen onbeperkt hebben :@
Maaaar eten en zo’n Nijntje tekenbord vielen ook goed in de smaak. Dat kreeg hij in het vliegtuig.
Haha die eerste drie is ook ons strijdplan. Filmpjes, speen en vreten. We gaan het zien :D
pi_201489823
Fijne vakantie voor degenen die nu weg zijn!

Mijn 14 maander gaat hard. Haar hobby is nu van de glijbaan gaan. Ze klimt nu zelf alle trappetjes op dus rustig in de tuin zitten/schoffelen/was ophangen terwijl zij wat speelt is er niet meer bij. Ze ging ook per ongeluk een keer op haar buik van de glijbaan. :D
Ze begint nu met wat woordjes. Ze zegt heel vaak ‘hallo’ en ‘haa’ als begroeting. O+
pi_201495031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:23 schreef Nolita het volgende:
Fijne vakantie voor degenen die nu weg zijn!

Mijn 14 maander gaat hard. Haar hobby is nu van de glijbaan gaan. Ze klimt nu zelf alle trappetjes op dus rustig in de tuin zitten/schoffelen/was ophangen terwijl zij wat speelt is er niet meer bij. Ze ging ook per ongeluk een keer op haar buik van de glijbaan. :D
Ze begint nu met wat woordjes. Ze zegt heel vaak ‘hallo’ en ‘haa’ als begroeting. O+
Jeetje Nolita, dat gaat inderdaad hard O+ weg met de rust! Loopt ze eigenlijk al lang?

Hier kunnen we niet meer zomaar langs een schommel lopen! Dat vindt hij echt het einde. En hij zegt nu 'nana' voor banaan!
pi_201496791
Hier nu een kleintje met verborgen reflux.
Wordt er wel een beetje moedeloos van eigenlijk.

Nu eerst gestart met indikken van de voeding en veel meer rechtop houden, maar die kleine heeft er zoveel last van.
Neig er na om toch te gaan aandringen op medicatie.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_201497852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:35 schreef tpopml het volgende:

[..]
Jeetje Nolita, dat gaat inderdaad hard O+ weg met de rust! Loopt ze eigenlijk al lang?

Hier kunnen we niet meer zomaar langs een schommel lopen! Dat vindt hij echt het einde. En hij zegt nu 'nana' voor banaan!
Schommelen vindt ze idd ook te gek; leuk ook hè, die taalontwikkeling. O+

Ze loopt sinds 2 weken na haar verjaardag, dus nu zo’n 2 maanden alweer. :o
pi_201499256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:25 schreef Nolita het volgende:

[..]
Schommelen vindt ze idd ook te gek; leuk ook hè, die taalontwikkeling. O+

Ze loopt sinds 2 weken na haar verjaardag, dus nu zo’n 2 maanden alweer. :o
Ja echt heel leuk om te volgen!
Dat is al wel een tijdje. Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog duurt. Soms trekt hij zich op maar verder maakt hij nog niet veel aanstalten. Makke beer!

@dezomervoorbij wat vervelend zeg! hoe oud is jouw kleintje?
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:24:16 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201516799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Done *)

Colin is van september 2020, mag hij er ook bij?

Tevens kom ik me hier melden, vandaag zijn eerste verjaardag gevierd.
Resistance is futile.
pi_201516867
Gefeliciteerd Colin en Seven! *O*

Hoe was jullie dag?
pi_201516881
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O*
pi_201517246
:W *O*
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:13:47 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201517581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:29 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd Colin en Seven! *O*

Hoe was jullie dag?
*O*

Superleuk! Colin was erg blij met z'n ballenbak, z'n loopfietsje, z'n houten puzzel en nog ander speelgoed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
*O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:55 schreef tpopml het volgende:
:W *O*
*O*
Resistance is futile.
pi_201517598
Gefeliciteerd met Colin *O*
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:28:34 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201517868
Voor degenen die nog niet weten wie Colin is, dit is 'm:

Bijzonder eigenwijs kereltje, dat heeft hij echt van mij.. Colin (foknaam) is erg ondernemend. Hij loopt sinds een maandje. Zijn 4 boventanden komen nu net door maar daar heeft hij weinig last van. En hij staat overal op de kop in te trekken. Dat is op zich mooi en grappig. Colin is superlomp in het spelen. Maar als het bedtijd is, dan knuffelt hij graag.
M'n man is fulltime vader en ik werk fulltime thuis (nog zeker een jaar). Maar m'n man wil wel weer aan het werk als zijn rugklachten het toelaten, en dan gaat Colin naar kdv. Zal hem wel goed doen qua sociale ontwikkeling, er komt geen broertje of zusje bij. Hij heeft wel 2 halfzussen van 13 en 16 maar die wonen bij hun moeder.

Fysiek gaat de ontwikkeling veel sneller dan mentaal. 'Nee' komt niet in zijn woordenboek voor :') .

Colin houdt van kabaal maken, hij heeft ook een hele harde lage stem. En zijn favoriete speelgoed is mijn plastic slabak :+ . Die gooit hij altijd naast het kleed want het maakt veel meer herrie op het laminaat. Colin zit nooit in de box, we hebben de hele woonkamer maar afgezet en hufterproof gemaakt. Hij luistert (en kijkt) graag naar Miley Cyrus.

M'n man denkt dat Colin binnenkort begint met praten, hij tettert veel en graag. Leuke leeftijd is dit O+ . Eeg benieuwd wat de rest van de dreumestijd zal brengen!
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 21:40:50 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201518178
quote:

[..]

Uiteraard ^O^

Gefeliciteerd met Colin *O* Wij volgen jullie over 4 weken :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201522088
quote:

[..]

Congrats! :D
pi_201525561
Nogmaals gefeliciteerd @Seven. Welkom O+
pi_201548946
:O pfoe, elke twee uur een sirenebaby door een dichte neus. Gelukkig hielp de neusspray iets..

c_/
pi_201552160
Ziekenhuisafspraak achter de rug. Eigenlijk heel positief. Het lijkt in dit geval positief dat ze in beide ogen hetzelfde 'euvel' heeft. Hierdoor zijn de ogen vaker gelijk aan elkaar en krijg je minder snel een lui oog. (Worden op dezelfde wijze geprikkeld). Het beste nieuws is dat het netvlies gesloten is, de oogzenuwen helemaal intact. Bij de testjes zien ze een kleine afwijking (+2/+3), maar dit kan met de groei zelfs nog volledig rechttrekken, dit zie je vaker bij jonge kinderen.

Uiteraard moeten we wel onder controle blijven vanwege de colobomen. Zodra ze groeit zou het in theorie nog weer kunnen veranderen.

Zoals het nu oogt ( *) ), misschien later een bril of lui oog of iets, maar geen grote zorgen, dit kan iedere gek overkomen.

Ze vonden het wel een tekortkoming dat ze nu pas gezien is. Dit had het CB veel eerder moeten doorverwijzen. Gebeurt normaal al in de eerste weken/maanden als het zo goed te zien is.
pi_201555788
Als ik het zo zie :7 dan valt dat alles mee. Ik duim dat ze erover heen groeit. Ontlading bij jullie?
pi_201555789
NJ wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Ik duim mee dat het helemaal bij gaat trekken.

Ik zou dit overigens zeker terug geven aan het CB als het ziekenhuis dit niet al doet.

We hebben hier een zielige dreumes sinds zondag. De hoektanden komen door (volgens mij allemaal) en ze heeft er echt veel last van. Ze schiet van vrolijk naar verdrietig, wil alleen maar bij mama plakken, eet slecht, weigert tandenpoetsen, bloed zodra de tandenborstel ook maar iets raakt. Zo sneu. Ik hoop dat het snel over is, maar daar lijkt het voorlopig niet op.
pi_201565896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:42 schreef tpopml het volgende:
Als ik het zo zie :7 dan valt dat alles mee. Ik duim dat ze erover heen groeit. Ontlading bij jullie?
*)

En hoe! Je merkt eigenlijk pas nu dat je er toch stiekem wel echt zenuwachtig voor was.
Nu gaat het gevoel gewoon weer meer naar; ze heeft gewoon bijzondere ogen. O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:42 schreef Nolita het volgende:
NJ wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Ik duim mee dat het helemaal bij gaat trekken.

Ik zou dit overigens zeker terug geven aan het CB als het ziekenhuis dit niet al doet.

We hebben hier een zielige dreumes sinds zondag. De hoektanden komen door (volgens mij allemaal) en ze heeft er echt veel last van. Ze schiet van vrolijk naar verdrietig, wil alleen maar bij mama plakken, eet slecht, weigert tandenpoetsen, bloed zodra de tandenborstel ook maar iets raakt. Zo sneu. Ik hoop dat het snel over is, maar daar lijkt het voorlopig niet op.
Jaa, thanks! :D

Morgen mogen we even langs bij het CB voor een check qua eten en gewicht, dus dan kunnen we het zelf al terugkoppelen, maar de oogarts(en) zelf wilden dit ook direct oppakken. Als er wel serieuze problemen waren (zoals niet volledig gesloten netvlies o.i.d.) is actie zo snel mogelijk nodig. Dus hier mogen ze wel even van leren.

:* Voor de dreumes, maar vooral voor papa en mama. :9 Tandjesleed is zo lastig..
  donderdag 30 september 2021 @ 00:22:35 #157
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201573863
Mensen hier die in de slaapkamer een klein kacheltje gebruiken? De kinderkamer boven is ondanks het nog september is nu al richting de 15 graden aan het zakken, beneden in de woonkamer nog gewoon 20 graden.. beetje vervelend. Over een maand zal het nog iets verder zakken.

Verleden jaar dit met een kruik aangepakt. Nu dus zoekende naar iets wat klein is, maar wel beetje kwaliteit. Eventueel kan kacheltje in de hal staan, gericht op de open deur zodat ie niet in de kamer zelf is, omdat het toch een electrisch apparaat is.

Iemand tips? :)
Mai pben rai~!
pi_201584302
Gewicht en lengte ... goedgekeurd. *)

In de afgelopen anderhalve maand is mevrouw even veel aangekomen en gegroeid als de 6 maanden ervoor. :9
pi_201584316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Gewicht en lengte ... goedgekeurd. *)

In de afgelopen anderhalve maand is mevrouw even veel aangekomen en gegroeid als de 6 maanden ervoor. :9
Wat goed! Weer een zorg minder O+ Jullie komen er wel!
pi_201584826
Zijn nou alle consultatiebureaus gewoon open behalve de onze? Wij zijn er al een jaar ofzo niet meer geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')