Hoe is het nu?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Ik heb vannacht niet geslapen. Hij heeft enorm pijn aan z’n beentjes, is heel erg aan het jammeren en gisteravond huilde hij zo hard dat we dachten dat ie er in bleef. Ligt nu al spelend te jammeren in z’n box. Dat wordt veel knuffelen en contact naps vandaag denk ik. Heb m’n hele agenda ook vrijgemaakt hiervoor dus dat is ook helemaal oké, maar ik ben echt zo gaar.
Inmiddels wel redelijk, maar gisteravond wilden we met z’n 3en uit eten voor m’n verjaardag (gisteren 37 geworden) maar na een kwartier hebben we maar gevraagd of we het in bakje mee naar huis konden nemen want hij begon zodra we binnenkwamen met huilen en jammeren. Hij heeft echt nog last van de prikjes en van z’n kiesje die linksonder doorkomt. Zo zielig.quote:
Nog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Inmiddels wel redelijk, maar gisteravond wilden we met z’n 3en uit eten voor m’n verjaardag (gisteren 37 geworden) maar na een kwartier hebben we maar gevraagd of we het in bakje mee naar huis konden nemen want hij begon zodra we binnenkwamen met huilen en jammeren. Hij heeft echt nog last van de prikjes en van z’n kiesje die linksonder doorkomt. Zo zielig.
quote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.
Colin klautert op de bank, op het traphek, op de stoelen waarmee ik mezelf inbouw als ik thuis moet werken. Hij klautert de trap op in zijn slaapzak, op mijn yogakussen, zijn opvouwbare Ikeamatje.
De tripp trapp heeft hij nog niet door trouwens!
We hebben uiteindelijk de hele woonkamer maar als grote box ingerichtwant het joch is niet te houden (box zelf is alweer verkocht).
![]()
Ik ben benieuwd wanneer hem dit weer gaat lukken.
quote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep. Colin de klauterkabouter. Het allerliefst klautert hij over mensen die op de grond liggen of zitten.
Colin klautert op de bank, op het traphek, op de stoelen waarmee ik mezelf inbouw als ik thuis moet werken. Hij klautert de trap op in zijn slaapzak, op mijn yogakussen, zijn opvouwbare Ikeamatje.
We hebben uiteindelijk de hele woonkamer maar als grote box ingerichtwant het joch is niet te houden (box zelf is alweer verkocht).
![]()
Bedankt voor de felicitaties lieve mensen!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:08 schreef tpopml het volgende:
@:LittleTeaCupen nog gefeliciteerd!
Smeer je iets op de kies? Hier werkt chamodent altijd wel goed!
Dit is echt hilarisch, Colin is geweldigquote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Niet om te klimmen, maar een tunnel om doorheen te kruipen is ook wel wat voor kleine avonturiers.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie dreumesen ook zo'n behoefte tot klimmen? Die van mij loopt nog niet en klimt dus op lage hoogte. Over liggende benen van mij heen of in kleermakers zit overheen klimmen. Over een bank kussens kan ook. Verder geen ideeën. Een wobbel overweeg ik maar wil ik alleen tweedehands en in de buurt. Het is ook niet enorm de hoogte in klimmen dus hele klimrekken hoef ik niet. Iemand nog een leuk idee waar ik nu nog niet over na denk?
Hij communiceert blijkbaar baby-achtig, wat dat ook moge betekenen en hij loopt nog niet los, maar dat is volgens ons een zelfvertrouwen-issue. Maar het klopt dat andere dreumessen al tweewoordjeszinnen maken en hij niet. Hij doet ook niet aan wijzen en dan "die, die" roepen maar meer jengelen om.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
MajoWelkom met Aapie!
@:B.ertha waar loopt hij mee achter? Wat verstaan ze onder babyachtig?
Pfoe, sterkte!quote:Pfoeeee hallo gebroken nachtenA. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen
![]()
Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
Ja het was erg leuk, hij is flink verwend door opa, oma en tantes en oomsquote:Op maandag 25 oktober 2021 00:17 schreef tpopml het volgende:
Nog gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad?
Hier proberen we ook nee te zeggen, met (korte) uitleg waarom niet. Mickey doet hetzelfde als aapie... Als iets niet mag dan zegt hij zelf eerst uitgebreid nee-nee incl wijzend vingertje en dan hup doen. Ik sta ook open voor tips![]()
Vandaag heeft Mickey een lekkere hap blauw wasco-achtig krijt naar binnen gekregen
Aapie vindt het inderdaad ook heel grappig, we doen toch iets fout denk ikquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:04 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd Majo
Nee is heer vooral heel grappigHij weet donders goed wat het betekent maar 9 van de 10 keer kiest hij ervoor om dan te gaan boeven ipv te luisteren.
Tevens: de kinderopvang vindt dat C. zich nog te baby-achtig gedraagt en wil hem laten observerenZe zien wel dat hij zich in zijn eigen tempo ontwikkelt en veel nieuwe dingen kan, maar vergeleken met andere kindjes loopt hij dus achter
Dank!quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
MajoWelkom met Aapie!
@:B.ertha waar loopt hij mee achter? Wat verstaan ze onder babyachtig?
Pfoeeee hallo gebroken nachtenA. werd gister om 11 uur wakker en besloot pas om 2 uur om weer te slapen
![]()
Straks een ontmoeting met een misschien wel nieuwe gastouder voor A. Ben benieuwd!
Wij geven met 14 maanden ook nog KV... Hoe doe je dat met melk? Warm maken ook?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:41 schreef B.ertha het volgende:
Echte melk! KV is heel zoet, dus dat vinden ze lekkerder maar daardoor wennen ze ook aan suiker. En koemelk is zoveel makkelijker en goedkoper. Wij hebben gewoon altijd een treetje houdbare halfvolle melk in huis
Je kunt het langzaam vermengen zodat Apie aan de smaak went.
Volgens mij had de keuringsdienst van waarde er ook nog een stuk over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand van de GGD die dat speciaal doet op kinderdagverblijven.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Bottoms_up het volgende:
@:B.ertha, zo'n berichten zijn vervelend. Wie zou dan die observatie moeten doen? Er zijn toch wel meer kinderen die wat later gaan praten. Prot liep met 15 maanden achter (minstens 1 minnetje op de checklist van het CB qua communicatie, weet het niet meer precies) maar daar hebben ze niet echt iets van gezegd.
Kleine kanttekening: "ze" lijkt enkel Kind en Gezin te zijn. Ik lees ook veel kritiek op dat advies.quote:Op maandag 25 oktober 2021 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen wat betreft koemelk vanaf je eerste jaar. Het schijnt dat er best wel wat eiwitten in melk zitten voor een dreumes. In België raden ze bijvoorbeeld pas aan om vanaf je 3e met koemelk te beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |