abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200476490
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_200476499
TT: ......alleen maar wuppies ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2021 20:21:09 ]
pi_200479618
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 16:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mooie cijfers vandaag.
Morgen waarschijnlijk lager omdat er door DDOS aanvallen op GGD website weinig afspraken voor testen gemaakt kunnen worden.
Ben benieuwd wat UK vandaag wordt, hoop onder 50k.
44k vandaag, ruim onder de 50k, en 'maar' 3k hoger dan vorige week woensdag. Ik hoop dat het voorzichtig teken van afname groei is, maar ik vermoed dat er vorige week een piekje was ivm voetbal, en deze week nog geen effect van 'freedom'. Een soort stilte voor de storm. Ook opnames al 3 dagen vrijwel hetzelfde (722, 748, 747).
pi_200483665
Nederland niet helemaal donkerrood voor de ECDC, dat lijkt me een meevaller. Hopelijk volgende week de donkerrode gebieden weer terug naar gewoon rood. En hopelijk heeft het niet teveel impact op geplande vakanties.
pi_200484403
Als we vandaag en morgen gewoon lekker wat stapjes omlaag doen, dan zullen die kleuren volgende week weer aardig bij gaan trekken denk ik.
pi_200486329
Gaat gewoon goedkomen toch!

Positive thinking!

zegt de persoon die net voor morgen nog een weekendje weg heeft geboekt omdat ze bang is dat haar echte vakantie niet door kan gaan over twee weken _O-
pi_200486603
De ziekenhuiscijfers zijn optimistisch. Kom d'r maar in @Federer-fan!
  donderdag 22 juli 2021 @ 14:04:10 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200486617
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een – zij het geringe - stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 8 (relatieve stijging: 1,9%). Het zijn 436 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 400. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer ver onder de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);
- dinsdag 20 juli: 100 (absolute stijging 16; relatieve stijging 19,0%);
- maandag 19 juli: 84 (absolute stijging 8; relatieve stijging 10,5%);
- zondag 18 juli: 76 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 17 juli: 77 (absolute stijging 2; relatieve stijging 2,7%);
- vrijdag 16 juli: 75 (absolute stijging 3; relatieve stijging 4,2%);
- donderdag 15 juli: 72 (absolute daling 2; relatieve daling 2,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- dinsdag 20 juli: 315 (absolute stijging 38; relatieve stijging 13,7%);
- maandag 19 juli: 277 (absolute stijging 42; relatieve stijging 17,9%);
- zondag 18 juli: 235 (absolute stijging 28; relatieve stijging 13,5%);
- zaterdag 17 juli: 207 (absolute stijging 17; relatieve stijging 8,9%);
- vrijdag 16 juli: 190 (absolute stijging 32; relatieve stijging 20,3%);
- donderdag 15 juli: 158 (absolute stijging 20; relatieve stijging 14,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200486667
Wat een mooie cijfers, de instroom is ook nog steeds laag met 61 vandaag. Daar lijkt al dagen geen serieuze stijging in te zitten en elke dag verder neemt de kans daarop ook af natuurlijk. We zitten duidelijk op een plateau in de ziekenhuizen wat volgde na de absurde stijgingen een dag of 14 terug.

Nu we qua besmettingen de groei er ook uit hebben en het zich laat aanzien dat we daar ook gaan dalen denk ik dat de ziekenhuizen het prima gaan houden. Ik had 500 mensen in het ziekenhuis voorspeld eerder, zoals het er nu uitziet gaan we zelfs dat niet eens halen.

Allemaal met een slag om de arm, 1 zwaluw en zomer en dat soort dingen. Maar het ziet er steeds zonniger uit!
pi_200486671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 13:40 schreef Loj het volgende:
Gaat gewoon goedkomen toch!

Positive thinking!

zegt de persoon die net voor morgen nog een weekendje weg heeft geboekt omdat ze bang is dat haar echte vakantie niet door kan gaan over twee weken _O-
Extra vakantie is altijd goed ;)
  donderdag 22 juli 2021 @ 14:10:38 #11
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_200486689
Fijn om te zien dat elke dag een bevestiging is dat vaccins werken. Nu nog hopen dat de gemiddelde knurft dat ook ziet.

Ben er sowieso voor dat wappies trouwens per heden knurften genoemd worden. Wappies klinken zo aaibaar. Knurften daarentegen... Nou :{
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  donderdag 22 juli 2021 @ 14:15:55 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200486765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:10 schreef Kleurplaatje het volgende:
Fijn om te zien dat elke dag een bevestiging is dat vaccins werken. Nu nog hopen dat de gemiddelde knurft dat ook ziet.

[...]
Je hoeft mensen met een andere mening toch niet meteen te beledigen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200486818
De explosieve stijging is er wel echt uit *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_200486884
https://www.reuters.com/b(...)tm_source=reddit.com
quote:
LONDON, July 21 (Reuters) - Two doses of Pfizer (PFE.N) or AstraZeneca's (AZN.L) COVID-19 vaccine are nearly as effective against the highly transmissible Delta coronavirus variant as they are against the previously dominant Alpha variant, a study published on Wednesday showed.
pi_200486965
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je hoeft mensen met een andere mening toch niet meteen te beledigen?
Wappies, of nu dan wellicht knurften, zijn geen mensen met een andere mening. Dat zijn gekken die er alles aan doen om in de aandacht te staan. Dit middels verspreiden van complottheorieën en valse informatie. Voorbeelden zijn Willem Engel (alles voor de aandacht (=donaties)), Mischa Kat die de familie van Peter R. de Vries uitlacht en de ene na de andere zwartmakerij in hoofdletters op Twitter gooit, Tinus -Tikkie- Koops of Robert Jensen (koop AUB een Tshirt voor 20 euro!!!!).

Wat jij bedoeld zijn kritische mensen of gewoon mensen met een andere mening. Die hoef je niet te beledigen, maar daar hebben we ook geen bepaald negatief woord voor. Dat zijn gewoon mensen met een mening.

Overigens denk ik niet dat er nog veel kritische mensen zijn die ontkennen dat de vaccins uitstekend werk verrichten. De bewijzen zijn overweldigend en eenduidig in alle landen. Ik denk dat de meeste kritische mensen zich met name kritisch richten op het beleid van de overheid.

En dat is iets wat niet in dit topic hoort, maar ik wil er wel over zeggen dat ik dat begrijp. De 2 deling die ontstaat in de maatschappij dankzij de QR codes en TvT stuit ook mij tegen de borst. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat ik niet weet hoe we anders uit deze crisis kunnen komen. Het meest makkelijk zou zijn als 100% een vaccin krijgt, dan kan heel TvT overboord. Dat gaat echter nooit gebeuren, maar een andere werkbare tussenweg dan de huidige situatie zie ik niet. En dat vind ik persoonlijk wel eens lastig, al heb ik er zelf niet direct last van dankzij mijn groene vinkjes.
pi_200486991
quote:
Dat is heel mooi nieuws! Dat betekent dat we ons hier weinig zorgen hoeven te maken over de kwetsbare groep die AZ heeft gehad.

Eigenlijk blijft mogelijk alleen Janssen over als probleemkindje, de laatste berichten zijn dat Janssen maar 33% bescherming biedt. Dat is, zover ik weet, vergelijkbaar met 1 prik Pfizer/Moderna/AZ. Ik denk dat het niet lang gaat duren voor we de Janssen groep een 2e prik gaan geven (weet alleen niet welke, 2x Janssen of 1xJanssen+1xPfizer/Moderna).
  donderdag 22 juli 2021 @ 14:35:51 #18
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200487019
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wappies, of nu dan wellicht knurften, zijn geen mensen met een andere mening. Dat zijn gekken die er alles aan doen om in de aandacht te staan. Dit middels verspreiden van complottheorieën en valse informatie. Voorbeelden zijn Willem Engel (alles voor de aandacht (=donaties)), Mischa Kat die de familie van Peter R. de Vries uitlacht en de ene na de andere zwartmakerij in hoofdletters op Twitter gooit, Tinus -Tikkie- Koops of Robert Jensen (koop AUB een Tshirt voor 20 euro!!!!).
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar het is altijd goed om ook kritisch te blijven kijken naar je eigen standpunt.
quote:
Wat jij bedoeld zijn kritische mensen of gewoon mensen met een andere mening. Die hoef je niet te beledigen, maar daar hebben we ook geen bepaald negatief woord voor. Dat zijn gewoon mensen met een mening.
Ja, precies.
quote:
Overigens denk ik niet dat er nog veel kritische mensen zijn die ontkennen dat de vaccins uitstekend werk verrichten. De bewijzen zijn overweldigend en eenduidig in alle landen. Ik denk dat de meeste kritische mensen zich met name kritisch richten op het beleid van de overheid.

[...]
Nou, er is best wat kritisch over te zeggen. Zie dit artikel uit The Lancet. De wetenschap is echt niet zo zwart-wit hoor. Het ligt er heel erg aan hoe de onderzoeksvraag is. Ik heb in mijn werk ook te maken met rechtszaken waar twee partijen tegenover elkaar staan die beide wetenschappelijk onderzoek hebben dat hun standpunt ondersteunt. Maar goed, (bijna) niemand die een vaccin heeft gehad zit te wachten op kritische kanttekeningen over vaccins.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200487098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is heel mooi nieuws! Dat betekent dat we ons hier weinig zorgen hoeven te maken over de kwetsbare groep die AZ heeft gehad.

Eigenlijk blijft mogelijk alleen Janssen over als probleemkindje, de laatste berichten zijn dat Janssen maar 33% bescherming biedt. Dat is, zover ik weet, vergelijkbaar met 1 prik Pfizer/Moderna/AZ. Ik denk dat het niet lang gaat duren voor we de Janssen groep een 2e prik gaan geven (weet alleen niet welke, 2x Janssen of 1xJanssen+1xPfizer/Moderna).
Onbegrijpelijk dat een vaccin als Janssen is toegelaten op de Nederlandse markt, als de concurrent bijna tweemaal zo superieur is. Bijna misdadige nalatigheid.
  donderdag 22 juli 2021 @ 14:45:09 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200487120
kan de TT compleet worden gemaakt?
pi_200487383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:45 schreef THEFXR het volgende:
kan de TT compleet worden gemaakt?
Toen ik het maakte kon ik wel volledig lezen, toen ik gepost had miste er één woord die ik heb genoemd in de eerste post. Ik kan de TT niet meer aanpassen blijkbaar......
pi_200487642
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat een vaccin als Janssen is toegelaten op de Nederlandse markt, als de concurrent bijna tweemaal zo superieur is. Bijna misdadige nalatigheid.
Ik denk dat dit ook deels afhankelijk is van de kennis van toen. Er zaten absoluut voordelen aan Janssen (1 prik, op voorraad, makkelijke transport/opslag, e.d.).

Als we geen andere vaccins hadden gehad, dan waren we zielsgelukkig geweest met Janssen.
pi_200487665
Besmettingen weer wat lager! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:32:15 #24
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200487723
"Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is wel weer flink gestegen."

Aldus het AD. 8 extra patiënten? Ze zullen waarschijnlijk alleen naar de instroom hebben gekeken, die inderdaad nog wel flink is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:34:03 #25
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200487748
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 13,1 naar 12,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200487772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar het is altijd goed om ook kritisch te blijven kijken naar je eigen standpunt.
[..]
Je moet kritisch blijven. Maar in de voorbeelden die ik gaf is het volgende gedachten gang heel erg van toepassing: "Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.".

Bij veel wappies of knurften zie je dat er enerzijds een drang is naar roem en anderzijds naar geld. Vroeg of laat gaan ze bijna allemaal tikkies rondsturen. Kijk maar naar Mischa, Tinus en Willem. En zo zijn er nog velen.
En voor de aandacht kan je eens kijken naar die mafklappers die rondliepen met borden over de 2e Wereldoorlog afgelopen weekend. Ze vergeleken een paar maanden niet naar de kroeg met jarenlang opgesloten zitten in het Achterhuis met als afloop de gaskamer. Compleet gek, maar ze genoten op en top van de aandacht.


Bij kritische mensen zie je dat niet :)

quote:
Ja, precies.
[..]

Nou, er is best wat kritisch over te zeggen. Zie dit artikel uit The Lancet. De wetenschap is echt niet zo zwart-wit hoor. Het ligt er heel erg aan hoe de onderzoeksvraag is. Ik heb in mijn werk ook te maken met rechtszaken waar twee partijen tegenover elkaar staan die beide wetenschappelijk onderzoek hebben dat hun standpunt ondersteunt. Maar goed, (bijna) niemand die een vaccin heeft gehad zit te wachten op kritische kanttekeningen over vaccins.
Ik denk dat je hieraan voorbij gaat aan iets wat in de wetenschap gebruikelijk is. Als de (grote) meerderheid dezelfde conclusie trekt, dan is dat de juiste conclusie. 1 onderzoek zegt vrijwel niets, al kan het wel een begin zijn naar meer onderzoeken natuurlijk. De consensus omtrent vaccinaties is duidelijk, het helpt. De wetenschap concludeert het en de cijfers laten het ook heel duidelijk zien. Niet enkel in een land als Nederland, maar alle landen.

Het zou hetzelfde zijn als nu zwaaien met een onderzoek dat roken niet altijd dodelijk is. Dat is op zichzelf natuurlijk een prima uitkomst van een onderzoek, lang niet iedereen die rookt gaat dood aan de gevolgen van roken. Maar ik denk dat we het met elkaar wel eens zijn dat roken niet bevorderlijk is voor je gezondheid. Als je dan naar alle onderzoeken kijkt dan zie je dat er wellicht een handvol onderzoeken zijn die zeggen dat roken prima is, maar daartegenover staan dan honderdduizenden onderzoeken die iets anders laten zien.

Maar goed, laten we niet teveel verzanden in deze discussie. De cijfers zijn mooi, laten we daar van genieten O+
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:37:14 #27
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200487791
Mooie cijfers weer vandaag toppers *O* *O*
pi_200487808
Ja ziet er heerlijk uit weer! En vandaag ook nog vaccinatiecijfers, dus het is nog niet klaar ook!
pi_200487846
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:32 schreef egeltje1985 het volgende:
"Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is wel weer flink gestegen."

Aldus het AD. 8 extra patiënten? Ze zullen waarschijnlijk alleen naar de instroom hebben gekeken, die inderdaad nog wel flink is.
En zelfs de instroom is goed te overzien, die gaat niet skyhigh. Is even op 50 gaan hangen en nu sinds een dag of 2/3 op 60. Maar ook daar is de enge groei er al tijden uit.

Maar ze moeten toch oud papier verkopen..
pi_200487850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:34 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 13,1 naar 12,8.
Dat gaat ook langzaam de goede kant weer op, fijn dat daar ook een daling in zit!
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:43:10 #31
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_200487885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je hoeft mensen met een andere mening toch niet meteen te beledigen?
Zodra mening en feit door elkaar worden gehaald ben ik erg rechtlijnig wat dat betreft. Dat dat in sommige gevallen voor kritisch doorgaat tegenwoordig is erg kwalijk en een teken aan de wand. Dat is voor mij namelijk helemaal niet kritisch. Het is selectief je punt willen scoren.

Niets mis met kritische mensen overigens. Graag zelfs. Al nemen slechts zeer weinigen de moeite om echt kritisch te zijn. Of ze zijn selectief kritisch. Nuance is niet sexy, en het kost wel erg veel tijd om alles tot op de bodem uit te zoeken. En in sommige gevallen is het ook wel geloven wat je wil geloven en/of statistiek bewust of onbewust verkeerd lezen. Tsja... Niet iedereen heeft een IQ van 180 en een denkniveau waar je wereldvrede mee bewerkstelligt (daarom hebben we het ook niet). Als die mensen ook niet aan gedegen bronnenchecks doen, tsja. Begrijpelijk? Ja. Goed? Eigenlijk niet. Maar goed, kokerdenken komt binnen alle denkniveaus voor. Gelukkig zijn argumentatie en discussie daarvoor uitgevonden. Daarom doet de wetenschap aan peer-reviews.

Maar waar ik op doel zijn inderdaad de echte randdebielen. Meest simpele voorbeelden zijn klimaatontkenners, antivaxxers, homohaters, die knakkers die @GereDathan noemt, rabiate racisten met of zonder kleur of flatearthers (en reli-fanaten, maar goed, genoeg kerken, moskeeën en synagoges die het daar niet mee eens zijn...). Dat mensen daar nog iets voor respect voor hebben vind ik bewonderenswaardig en nobel. Ik kan dat echt niet meer opbrengen sinds een jaar. Niet alle mensen deugen wat dat betreft. Maar goed, niemand is roomser dan de paus. Ik zal ook wel een rafelrandje hebben.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_200487895
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

En zelfs de instroom is goed te overzien, die gaat niet skyhigh. Is even op 50 gaan hangen en nu sinds een dag of 2/3 op 60. Maar ook daar is de enge groei er al tijden uit.

Maar ze moeten toch oud papier verkopen..
:D


Nog een weekje werken voor mijn vakantie begint en de cijfers geven me elke dag een geruster gevoel *O*
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:45:04 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200487920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je moet kritisch blijven. Maar in de voorbeelden die ik gaf is het volgende gedachten gang heel erg van toepassing: "Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.".

Bij veel wappies of knurften zie je dat er enerzijds een drang is naar roem en anderzijds naar geld. Vroeg of laat gaan ze allemaal tikkies rondsturen. Kijk maar naar Mischa, Tinus en Willem. En zo zijn er nog velen. En voor de aandacht kan je eens kijken naar die mafklappers die rondliepen met borden over de 2e Wereldoorlog afgelopen weekend. Ze vergeleken een paar maanden niet naar de kroeg met jarenlang opgesloten zitten in het Achterhuis met als afloop de gaskamer. Compleet gek, maar ze genoten op en top van de aandacht.

Bij kritische mensen zie je dat niet :)
Nee, dat klopt.
quote:
[..]

Ik denk dat je hieraan voorbij gaat aan iets wat in de wetenschap gebruikelijk is. Als de (grote) meerderheid dezelfde conclusie trekt, dan is dat de juiste conclusie. 1 onderzoek zegt vrijwel niets, al kan het wel een begin zijn naar meer onderzoeken natuurlijk. De consensus omtrent vaccinaties is duidelijk, het helpt. De wetenschap concludeert het en de cijfers laten het ook heel duidelijk zien. Niet enkel in een land als Nederland, maar alle landen.

[...]
Nee, sorry maar zo werkt het wat mij betreft niet. Er zijn politieke agenda's en als je een mening hebt die afwijkt van de politieke gewenste mening krijg je ghet lastig. Zo krijg je in de VS geen subsidie als je onderzoek doet naar klimaatverandering als je niet van tevoren belooft dat je conclusie zal zijn dat de mens verantwoordelijk is voor klimaatverandering.

In het verleden is over veel dingen consensus geweest die achteraf onjuist bleken te zijn. Galileo Galilei werd gelieerd toen hij zei dat de zon niet om de aarde draait, maar de aarde om de zon. Wetenschappelijk onderzoek is niet het evangelie en wetenschapper zijn verre van onfeilbaar.

Veel wetenschappelijke vooruitgang is gekomen omdat de consensus onder experts werd gewantrouwd. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Ignaz Semmelweiss, Alfred Wegener, Barry Marshall, etc. Een kennis van me schreef laatst het volgende:

quote:
"Follow the science" should not mean "Believe the scientists" as is often the case now with Covid and Climate alarmism.
Scientists are fallible and corruptable too. Ignoring that is unscientific.
En ook een citaat dat ik laatst tegenkwam, sluit aan bij hoe ik het ziet: "I would rather have questions that cannot be answers then answers that cannot be questioned.'

Bij wetenschap moet de mogelijkheid van tegenspraak bestaan. Tegenwoordig staat dat erg onder druk. Dat vind ik jammer en erg onwetenschappelijk. Voert allemaal weert te ver voor dit topic maar ik wilde het wel even zeggen. Voor verdere gedachtewisseling beschikbaar per DM.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:48:15 #35
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_200487986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, dat klopt.
[..]

Nee, sorry maar zo werkt het wat mij betreft niet. Er zijn politieke agenda's en als je een mening hebt die afwijkt van de politieke gewenste mening krijg je ghet lastig. Zo krijg je in de VS geen subsidie als je onderzoek doet naar klimaatverandering als je niet van tevoren belooft dat je conclusie zal zijn dat de mens verantwoordelijk is voor klimaatverandering.

In het verleden is over veel dingen consensus geweest die achteraf onjuist bleken te zijn. Galileo Galilei werd gelieerd toen hij zei dat de zon niet om de aarde draait, maar de aarde om de zon. Wetenschappelijk onderzoek is niet het evangelie en wetenschapper zijn verre van onfeilbaar.

Veel wetenschappelijke vooruitgang is gekomen omdat de consensus onder experts werd gewantrouwd. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Ignaz Semmelweiss, Alfred Wegener, Barry Marshall, etc. Een kennis van me schreef laatst het volgende:
[..]

En ook een citaat dat ik laatst tegenkwam, sluit aan bij hoe ik het ziet: "I would rather have questions that cannot be answers then answers that cannot be questioned.'

Bij wetenschap moet de mogelijkheid van tegenspraak bestaan. Tegenwoordig staat dat erg onder druk. Dat vind ik jammer en erg onwetenschappelijk. Voert allemaal weert te ver voor dit topic maar ik wilde het wel even zeggen. Voor verdere gedachtewisseling beschikbaar per DM.
Apart topic waardig wel. Dat laatste onderken ik ook. Helemaal in de sociale wetenschappen is dat 'de norm' geworden. :)
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:51:28 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200488038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:48 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Apart topic waardig wel. Dat laatste onderken ik ook. Helemaal in de sociale wetenschappen is dat 'de norm' geworden. :)
Ja, wat ik in dat verband ook interessant vind, is dat wanneer mensen (mezelf uiteraard niet uitgezonderd) worden geconfronteerd met bewijs voor het tegendeel van waar ze in geloven, het bloed van het denkende deel van de hersenen naar het geheugen stroomt, waardoor mensen nog overtuigder raken van hun gelijk. Ik zou altijd heel graag mijn mening over alles willen inruilen voor de Waarheid.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200488048
2 opvallende goed nieuws Tweets die stiekem best veel zeggen.

Deze spreekt voor zichzelf:
twitter


Dit is een belangrijke indicatie, het aantal testen is gestabiliseerd maar het percentage positief daalt. Dat betekent dat de R daadwerkelijk weer onder de 1 ligt en we steeds beter beeld krijgen hoe de situatie is.
twitter
  donderdag 22 juli 2021 @ 15:55:51 #38
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200488106
Het is ook heel moeilijk om wetenschap en onderzoek uit te leggen aan het grote publiek. Dat merk je wel zodra je iets in het nieuws ziet over je eigen werk of vakgebied, klopt vaak de helft niet. Of te kort door de bocht.

Dus dat probeer ik ook te onthouden als ik dingen lees over onderwerpen waar ik niks van weet, zoals virussen en vaccins in dit geval. Maar dat is heel moeilijk. Dan lees je 'vaccin x werkt minder goed' en dan denk ik toch omg we gaan allemaal dood. :P
  donderdag 22 juli 2021 @ 16:04:50 #39
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200488247
Maar nu zie ik t weer positief in hoor met de cijfers van vandaag en de afgelopen dagen. *O*
pi_200489060
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Het is ook heel moeilijk om wetenschap en onderzoek uit te leggen aan het grote publiek. Dat merk je wel zodra je iets in het nieuws ziet over je eigen werk of vakgebied, klopt vaak de helft niet. Of te kort door de bocht.

Dus dat probeer ik ook te onthouden als ik dingen lees over onderwerpen waar ik niks van weet, zoals virussen en vaccins in dit geval. Maar dat is heel moeilijk. Dan lees je 'vaccin x werkt minder goed' en dan denk ik toch omg we gaan allemaal dood. :P
Nou o.a. Diederik Jekkel heeft op o.a. Twitter een hoop goed uitgelegd voor absolute leken op dit gebied (like me)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200489551
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

44k vandaag, ruim onder de 50k, en 'maar' 3k hoger dan vorige week woensdag. Ik hoop dat het voorzichtig teken van afname groei is, maar ik vermoed dat er vorige week een piekje was ivm voetbal, en deze week nog geen effect van 'freedom'. Een soort stilte voor de storm. Ook opnames al 3 dagen vrijwel hetzelfde (722, 748, 747).
39k vandaag in de UK, minder dan de 47k vorige week donderdag (waar er een boel van besmet zullen zijn geweest tijdens het voetbal), en de 3e dag op rij met minder besmettingen. Opnames ook niet veel hoger (788). Nog geen effect van Freedom te zien, hopelijk blijft dat weg, en blijft het dalen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 juli 2021 @ 17:39:17 #43
22592 crew  Ole
pi_200489562
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Nou o.a. Diederik Jekkel heeft op o.a. Twitter een hoop goed uitgelegd voor absolute leken op dit gebied (like me)
Die kan het heel goed uitleggen inderdaad!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200489907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Nou o.a. Diederik Jekkel heeft op o.a. Twitter een hoop goed uitgelegd voor absolute leken op dit gebied (like me)
Bij tijd voor max ( ja zo oud ben ik al :@ ;) ) waren er ook wel deskundigen die niet op het bn-er worden uit waren, maar het duidelijk konden uitleggen :Y
pi_200490079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

39k vandaag in de UK, minder dan de 47k vorige week donderdag (waar er een boel van besmet zullen zijn geweest tijdens het voetbal), en de 3e dag op rij met minder besmettingen. Opnames ook niet veel hoger (788). Nog geen effect van Freedom te zien, hopelijk blijft dat weg, en blijft het dalen.
Indrukwekkend! Hopen dat het zo blijft :)
pi_200490804
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 28 juni 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 32,1%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 46.267 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200491012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

39k vandaag in de UK, minder dan de 47k vorige week donderdag (waar er een boel van besmet zullen zijn geweest tijdens het voetbal), en de 3e dag op rij met minder besmettingen. Opnames ook niet veel hoger (788). Nog geen effect van Freedom te zien, hopelijk blijft dat weg, en blijft het dalen.
twitter


Voorzichtig mag je hopen dat aan het einde van de week een voorzichtige daling zichtbaar zal zijn in de weekcijfers in het VK
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:20:50 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200493076
Weet niet of iemand hier misschien iets positiefs van kan maken: net las ik dat we misschien wel tot het voorjaar van 2022 vastzitten aan coronamaatregelen. Dan zijn we alweer twee jaar bezig met die ellende.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:23:11 #49
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200493113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of iemand hier misschien iets positiefs van kan maken: net las ik dat we misschien wel tot het voorjaar van 2022 vastzitten aan coronamaatregelen. Dan zijn we alweer twee jaar bezig met die ellende.
Kies maar:

- *O* er komt een einde aan!
- *O* we zijn over de helft!
- *O* vanaf nu wordt het alleen maar beter!
pi_200493611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of iemand hier misschien iets positiefs van kan maken: net las ik dat we misschien wel tot het voorjaar van 2022 vastzitten aan coronamaatregelen. Dan zijn we alweer twee jaar bezig met die ellende.
Dat ligt puur aan de paniekzaaierij van de regering al dan in combinatie met het omt.....
pi_200493970
Als ik zie hoe de Coronamaatregelen nu worden opgevolgd (en dat is momenteel in Duitsland ook nog) dan zou ik me inderdaad niet druk maken. Er zal best een basis aan maatregelen in zorg, bestuur en ambtelijk paraat moeten blijven, maar verder zul je er na, zeg september, weinig meer van merken.
En dat is dan september 2021, voor de goede orde :)
pi_200494350
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Het is ook heel moeilijk om wetenschap en onderzoek uit te leggen aan het grote publiek. Dat merk je wel zodra je iets in het nieuws ziet over je eigen werk of vakgebied, klopt vaak de helft niet. Of te kort door de bocht.

Dus dat probeer ik ook te onthouden als ik dingen lees over onderwerpen waar ik niks van weet, zoals virussen en vaccins in dit geval. Maar dat is heel moeilijk. Dan lees je 'vaccin x werkt minder goed' en dan denk ik toch omg we gaan allemaal dood. :P
Ik zie ook vaak je dat onderzoek verkeerd begrepen of uitgelegd wordt, ook in de media. Wat ik wel zie, is dat de onzekerheid in schattingen soms iets beter uitgelegd wordt, of in ieder geval vermeld. Dus niet dat de effectiviteit 95% is, maar dat de effectiviteit tussen de 91% en 98% bijvoorbeeld, want echt precies weten we dat eigenlijk niet, maar wel ongeveer.
pi_200494459
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of iemand hier misschien iets positiefs van kan maken: net las ik dat we misschien wel tot het voorjaar van 2022 vastzitten aan coronamaatregelen. Dan zijn we alweer twee jaar bezig met die ellende.
Een advies om afstand te houden is ook een maatregel, en als dat de enige is, en het slechts een advies is, dan is daar goed mee te leven toch? En eventueel tesetn voor je op bezoek mag in een bejaardentehuis, ook goed te doen lijkt me.
pi_200494981
Ergens vind ik het bijna jammer dat de besmettingen weer dalen. Ik had eigenlijk wel willen weten wat voor een ziekenhuisbezetting een steady 10k besmettingen per dag zou geven. Mijn hoop was dat dat heel erg mee zou vallen, waardoor we een beeld zouden hebben hoeveel acceptabel is en dat we wellicht bijvoorbeeld weer festivals door kunnen laten gaan. Zeker met de gedachte dat de vaccinatiegraad de komende maand nog verbetert.
pi_200495506
Mag een negatieve testuitslag ook in het positiviteitstopic? :+
  vrijdag 23 juli 2021 @ 05:44:46 #56
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_200496736
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:12 schreef NightDancert het volgende:
Mag een negatieve testuitslag ook in het positiviteitstopic? :+
Nou vooruit :6
pi_200497567
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of iemand hier misschien iets positiefs van kan maken: net las ik dat we misschien wel tot het voorjaar van 2022 vastzitten aan coronamaatregelen. Dan zijn we alweer twee jaar bezig met die ellende.
Koffiedik kijken. En het is ook maar de vraag wat "coronamaatregelen" zijn. Dat kan zijn van een advies om niet meer dan 100 man in je huis te halen tot een strikte lockdown.

Dat we nog enkele jaren last zullen hebben en houden van bepaalde maatregelen lijkt mij duidelijk, Corona gaat nog wel even bij ons blijven.

Maar ik denk dat het zich straks gaat beperken tot maatregelen als een verzorgingshuis wat tijdelijk dicht is ivm een uitbraak. Maar dat is niet zoveel anders dan we al jaren doen, ook bij griep of andere virussen nemen we dergelijke maatregelen al jaren.
pi_200497596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
Ergens vind ik het bijna jammer dat de besmettingen weer dalen. Ik had eigenlijk wel willen weten wat voor een ziekenhuisbezetting een steady 10k besmettingen per dag zou geven. Mijn hoop was dat dat heel erg mee zou vallen, waardoor we een beeld zouden hebben hoeveel acceptabel is en dat we wellicht bijvoorbeeld weer festivals door kunnen laten gaan. Zeker met de gedachte dat de vaccinatiegraad de komende maand nog verbetert.
Je kan er wel iets over zeggen, de 10k hebben we wel een week of 1,5 volgehouden toch? En wat je er dan over kan zeggen is dat het allemaal goed meevalt ;)
pi_200497599
Vandaag zat ik bij NICE te kijken, gisteren stond die op de verpleeg erg ruim boven de 400 (rond de 430) en nu er alweer ruim onder (rond de 390). Dit vertaalt zich pas later in LCPS cijfers, maar dat ziet er dus ook allemaal prima uit.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 10:43:17 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200498830
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:12 schreef NightDancert het volgende:
Mag een negatieve testuitslag ook in het positiviteitstopic? :+
Ja, want dat is eh... positief.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200498831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
Ergens vind ik het bijna jammer dat de besmettingen weer dalen. Ik had eigenlijk wel willen weten wat voor een ziekenhuisbezetting een steady 10k besmettingen per dag zou geven. Mijn hoop was dat dat heel erg mee zou vallen, waardoor we een beeld zouden hebben hoeveel acceptabel is en dat we wellicht bijvoorbeeld weer festivals door kunnen laten gaan. Zeker met de gedachte dat de vaccinatiegraad de komende maand nog verbetert.
Ik denk dat dat vrij goed in te schatten is met gemiddelde duur opname, en percentage opnames in elke leeftijdsklassen en vaccinatiestatus. RIVM heeft die data wel. En ik neem aan dat duur opname (iets) afneemt wanneer er meer gevaccineerde mensen opgenomen worden, en ook aantal opnames loopt terug hoe meer mensen er gevaccineerd zijn.
Maar heel grof zou je het in kunnen schatten door alleen naar percentage opnames en ligduur te kijken. In de UK is het opname percentage nu ongeveer 1.5-2% van het aantal besmettingen vorige week, in Nederland ligt dat iets lager. zeg 1% (rekent makkelijk). Dan heb je met 10k besmettingen dus 100 opnames per dag. Vermenigvuldig dat met de gemiddelde ligduur en je hebt de ziekenhuisbezetting, bij gelijkblijvende omstandigheden, over langere tijd.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 10:44:26 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200498841
Een klein positief dingetje is dat ik vanncht rond 04.00 u. toen ik even wakker werd een grap heb bedacht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk vandaag weer mooie cijfers. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200498843
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 08:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Koffiedik kijken. En het is ook maar de vraag wat "coronamaatregelen" zijn. Dat kan zijn van een advies om niet meer dan 100 man in je huis te halen tot een strikte lockdown.

Dat we nog enkele jaren last zullen hebben en houden van bepaalde maatregelen lijkt mij duidelijk, Corona gaat nog wel even bij ons blijven.

Maar ik denk dat het zich straks gaat beperken tot maatregelen als een verzorgingshuis wat tijdelijk dicht is ivm een uitbraak. Maar dat is niet zoveel anders dan we al jaren doen, ook bij griep of andere virussen nemen we dergelijke maatregelen al jaren.
En mondkapjes zul je niet meer alleen bij Aziaten op het vliegveld zien. Je zult ze veel meer zien, al zullen ze niet meer verplicht zijn.
pi_200499256
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En mondkapjes zul je niet meer alleen bij Aziaten op het vliegveld zien. Je zult ze veel meer zien, al zullen ze niet meer verplicht zijn.
Ik denk dat na Corona weer wegzakt bij de niet Aziaten. Maar je bent er wel meer gewoon mee geworden ondertussen als Europeaan :)
pi_200501388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 08:50 schreef GereDathan het volgende:
Vandaag zat ik bij NICE te kijken, gisteren stond die op de verpleeg erg ruim boven de 400 (rond de 430) en nu er alweer ruim onder (rond de 390). Dit vertaalt zich pas later in LCPS cijfers, maar dat ziet er dus ook allemaal prima uit.
Helaas is het momenteel iets minder positief, maar ja, dat is niet heel onverwacht. Ik denk dat de algehele toename wel goed gaat meevallen bij LCPS.
pi_200501624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Helaas is het momenteel iets minder positief, maar ja, dat is niet heel onverwacht. Ik denk dat de algehele toename wel goed gaat meevallen bij LCPS.
We zijn nog maar heel kort aan het dalen hè, nog even wat geduld hebben :)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:12:10 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200502675
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Op de IC’s is er geen wijziging maar er is een stijging op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 41 (relatieve stijging: 9,4%). Het zijn 477 bezette bedden in totaal, dus helaas nog weer verder boven de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);
- dinsdag 20 juli: 100 (absolute stijging 16; relatieve stijging 19,0%);
- maandag 19 juli: 84 (absolute stijging 8; relatieve stijging 10,5%);
- zondag 18 juli: 76 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 17 juli: 77 (absolute stijging 2; relatieve stijging 2,7%);
- vrijdag 16 juli: 75 (absolute stijging 3; relatieve stijging 4,2%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- dinsdag 20 juli: 315 (absolute stijging 38; relatieve stijging 13,7%);
- maandag 19 juli: 277 (absolute stijging 42; relatieve stijging 17,9%);
- zondag 18 juli: 235 (absolute stijging 28; relatieve stijging 13,5%);
- zaterdag 17 juli: 207 (absolute stijging 17; relatieve stijging 8,9%);
- vrijdag 16 juli: 190 (absolute stijging 32; relatieve stijging 20,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200502929
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

We zijn nog maar heel kort aan het dalen hè, nog even wat geduld hebben :)
Zeker, het is geen groot probleem. Beter gezegd, de ziekenhuiscijfers vallen mij zelfs goed mee vandaag uiteindelijk.
pi_200503025
477 bedden, we zitten bijna aan de door mij verwachte en voorspelde (en natuurlijk vooral gehoopte) top van 500 bedden. Met de uitstroom die goed op gang is denk ik dat het een redelijk accurate voorspelling zal blijken. Misschien dat we wel iets over de 500 vallen, maar laten we niet op 1 meer of minder kijken ;)

Al met al best redelijk, als je iets verder kijkt dan de harde getallen dan zie je dat het beter gaan dan de getallen doen vermoeden:
twitter
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:29:28 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200503074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
... In de UK is het opname percentage nu ongeveer 1.5-2% van het aantal besmettingen vorige week, in Nederland ligt dat iets lager. zeg 1% (rekent makkelijk). Dan heb je met 10k besmettingen dus 100 opnames per dag. ...
Best groot verschil eigenlijk; 50-100%. Ook al zijn cijfers tussen de verschillende landen nogal moeilijk te vergelijken, volgens mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:36:27 #71
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200503244
twitter


[ Bericht 6% gewijzigd door Oliver23 op 23-07-2021 14:55:44 ]
pi_200503329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vrij goed in te schatten is met gemiddelde duur opname, en percentage opnames in elke leeftijdsklassen en vaccinatiestatus. RIVM heeft die data wel. En ik neem aan dat duur opname (iets) afneemt wanneer er meer gevaccineerde mensen opgenomen worden, en ook aantal opnames loopt terug hoe meer mensen er gevaccineerd zijn.
Maar heel grof zou je het in kunnen schatten door alleen naar percentage opnames en ligduur te kijken. In de UK is het opname percentage nu ongeveer 1.5-2% van het aantal besmettingen vorige week, in Nederland ligt dat iets lager. zeg 1% (rekent makkelijk). Dan heb je met 10k besmettingen dus 100 opnames per dag. Vermenigvuldig dat met de gemiddelde ligduur en je hebt de ziekenhuisbezetting, bij gelijkblijvende omstandigheden, over langere tijd.
Zelfs die 100 opnames per dag halen we niet eens, we zitten nog ruim onder die procent. We zitten nu gemiddeld op een opname of 70 per dag denk ik de laatste dagen, en er is al veel tijd verstreken sinds we naar de 10-11k besmettingen knalden, het plateau lijkt ook in de opnames wel bereikt.

Het valt mij echt meer dan mee, ook in de UK. De zorg kan het ondertussen prima aan, ondanks veel besmettingen.
pi_200503342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:12 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Op de IC’s is er geen wijziging maar er is een stijging op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 41 (relatieve stijging: 9,4%). Het zijn 477 bezette bedden in totaal, dus helaas nog weer verder boven de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Prima cijfers. Alleen is 329 en 41 370.
pi_200503354
Ik weet al wat @Federer-fan nu gaan zeggen :7
pi_200503381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:41 schreef GereDathan het volgende:
Ik weet al wat @:Federer-Fan nu gaan zeggen :7
Ik ook :s)
pi_200503396
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik ook :s)
Haha, we leren elkaar goed kennen hier ;)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:43:32 #77
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200503410
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:40 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Prima cijfers. Alleen is 329 en 41 370.
Bedankt, maar DM dat voortaan even als je wilt. En verder zijn dat de cijfers zoals ze zijn doorgegeven door de verschillende Twitter-accounts. Dus het klopt dat het niet klopt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200503419
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Haha, we leren elkaar goed kennen hier ;)
Ha ha inderdaad :D
pi_200503686
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Best groot verschil eigenlijk; 50-100%. Ook al zijn cijfers tussen de verschillende landen nogal moeilijk te vergelijken, volgens mij.
Zeker, en ook geen idee waar dat verschil vandaan komt. Er wordt in de UK bijvoorbeeld veel meer getest, maar dan zou je verwachten dat het opname percentage juist lager wordt. Misschien, omdat zorg hier niet commercieel is, men iets voorzichtiger is en eerder opneemt. Maar daar geloof ik niet echt in, men is daarin juist niet heel snel heb ik het idee. Men is misschien wel gemiddeld ongezonder, maar ik weet niet of dat het grote verschil kan verklaren, maar wel een deel. Ook is er meer armoede, wat ook deel kan verklaren, maar dat hangt ook flink samen met gezondheid. Een deel kan ook mogelijk verklaard worden door verschillende definities, de gerapporteerde doden in de UK zijn de mensen die binnen 28 dagen na vaststelling besmetting overlijden met Covid. Maar iemand die dus 5 weken op de IC ligt en dan overlijdt, wordt mogelijk niet als zodanig geregistreerd.
Overigens zie je ook in NL en DUI bijvoorbeeld dat percentage opnames en CFR flink kan verschillen door de tijd. Mogelijk werd het door de Engelse variant hoger in januari bijv.
In januari lag de CFR in NL rond de 1%, in de UK rond de 2.5% en in DUI rond de 4.5%. In mei was de CFR in NL en de UK onder de 0.5%, terwijl die in DUI, na eerst gedaald te zijn tot 1%, weer gestegen tot 1.5%.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:17:11 #80
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200504062
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 35,1%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 46.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)





[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 23-07-2021 15:29:16 ]
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:21:24 #81
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200504129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:41 schreef GereDathan het volgende:
Ik weet al wat @:Federer-Fan nu gaan zeggen :7
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik ook :s)
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Haha, we leren elkaar goed kennen hier ;)
Als een van jullie me kan vertellen wat er is misgegaan met de cijfers hou ik me aanbevolen. Want ik zie dat 329 + 41 370 is, maar in alle tweets staat 371. Dat kan ik natuurlijk vervangen door 370, maar het kan zijn dat die 371 klopt en die 329 niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:21:25 #82
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:28:12 #83
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200504292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]


[..]


[..]

Als een van jullie me kan vertellen wat er is misgegaan met de cijfers hou ik me aanbevolen. Want ik zie dat 329 + 41 370 is, maar in alle tweets staat 371. Dat kan ik natuurlijk vervangen door 370, maar het kan zijn dat die 371 klopt en die 329 niet.
Ik haak af bij cijfers hoor ha ha :)
pi_200504476
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als een van jullie me kan vertellen wat er is misgegaan met de cijfers hou ik me aanbevolen. Want ik zie dat 329 + 41 370 is, maar in alle tweets staat 371. Dat kan ik natuurlijk vervangen door 370, maar het kan zijn dat die 371 klopt en die 329 niet.
Ik zou de Tweets aanhouden, 1 meer of minder…
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:43:53 #86
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200504508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zou de Tweets aanhouden, 1 meer of minder…
Doe ik ook. Maar als iemand het snapt, hou ik me aanbevolen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:44:08 #87
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200504510
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:28 schreef egeltje1985 het volgende:
Nou, mooi weer hoor! *O*
Ach ja, het is in elk geval droog, dus we mogen niet klagen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200504515
Bijzonder, ik voel een soort van teleurstelling bij de dagelijkse besmettingscijfers. Waarom is het niet lager!

Maar dan bedenk ik mij dat we storingen gehad hebben voor het maken van een afspraak, maar belangrijker nog, we van de week eigenlijk een wat te grote (onverwachte) daling hebben gezien.

Als je naar de weekcijfers kijkt wordt je gewoon blij, vooralsnog op -35 procent!
pi_200504562
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met 16 juli. Het maximum aantal registraties staat nog steeds op 12 juli met ongeveer 11500 besmettingen. Op 16 juli is dit gedaald tot ongeveer 7500, dus ongeveer een derde (!) minder.


De dagcurves van de laatste twee dagen zien er vergelijkbaar uit met die van de paar dagen daarvoor. De piek en de buik van de curves lijken iets hoger te zijn, maar daar staat tegenover dat de buik minder breed is (dus minder vertraging) en een negatieve waarde voor de registraties op de dag van eergisteren (dus minder nieuwe registraties dan waarvan de datum gewijzigd is naar dag van eerste klachten).


In het aandeel per leeftijdsgroep aan de besmettingen lijkt wel wat te veranderen. Vooral het aandeel van 20-40 jaar daalt terwijl die van de andere leeftijdsgroepen weer stijgt. Het zou mij niets verbazen als we de percentages van eind juni weer terug gaan zien, wellicht met een wat kleiner aandeel van de groep 40-60 omdat ik daar verwacht een effect van vaccinaties terug te zien.


In het absolute aantal besmettingen per leeftijdsgroep is te zien dat op 16 juli er bij de jongste drie leeftijdsgroepen al duidelijk weer een daling is. Bij de groep 60-80 jaar lijkt het maximum rond 16 juli te zitten en daarna lijkt het ook weer te dalen.
pi_200504708
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:44 schreef GereDathan het volgende:
Bijzonder, ik voel een soort van teleurstelling bij de dagelijkse besmettingscijfers. Waarom is het niet lager!

Maar dan bedenk ik mij dat we storingen gehad hebben voor het maken van een afspraak, maar belangrijker nog, we van de week eigenlijk een wat te grote (onverwachte) daling hebben gezien.

Als je naar de weekcijfers kijkt wordt je gewoon blij, vooralsnog op -35 procent!
Snap je gevoel inderdaad, maar komende tijd gaan we vast weer meer dalen en de vaccinaties nog behoorlijk toenemen :)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:57:25 #91
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200504760
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Snap je gevoel inderdaad, maar komende tijd gaan we vast weer meer dalen en de vaccinaties nog behoorlijk toenemen :)
Ja, alleen ben ik bang dat er ook derde prikken komen en dat het een terugkerend verschijnsel wordt. Dat is duidelijk niet het geval. en als de deltavariant afneemt, komt er gok ik weer een andere variant die nog gevaarlijker is. Positief? Nee. Realistisch? Ja. Ik noem het omdat het nogal eens gebeurt dat er wordt gezegd "Zodra X dan kunnen we gaan versoepelen" en dat valt dan vaak weer tegen. Ik ben bang dat de w***** uiteindelijk vaker gelijk hebben dan we zouden willen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200504833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, alleen ben ik bang dat er ook derde prikken komen en dat het een terugkerend verschijnsel wordt. Dat is duidelijk niet het geval. en als de deltavariant afneemt, komt er gok ik weer een andere variant die nog gevaarlijker is. Positief? Nee. Realistisch? Ja. Ik noem het omdat het nogal eens gebeurt dat er wordt gezegd "Zodra X dan kunnen we gaan versoepelen" en dat valt dan vaak weer tegen. Ik ben bang dat de w***** uiteindelijk vaker gelijk hebben dan we zouden willen.
Meerdere prikken lijkt me geen probleem mits iedereen deze bij de huisarts/huisartsenpost/ggd in eigen stad kan gaan halen. Ben er banger voor dat de regering inderdaad deze crisis niet meer los durft te laten, dat we nooit meer stoppen met testen en altijd wel enkele maatregelen in stand willen blijven houden.....
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:05:46 #93
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200504888
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Meerdere prikken lijkt me geen probleem mits iedereen deze bij de huisarts/huisartsenpost/ggd in eigen stad kan gaan halen.
Ja, dat zou handig zijn, maar wat ik niet fijn vind, is dat het anders werd voorgespiegeld. De vaccins zouden de terugkeer naar het nieuwe normaal inluiden, maar ik merk er nog niet heel veel van. Misschien dat ik in mei 2022 weer op kantoor mag werken, maar zelfs dat verwacht ik niet.
quote:
Ben er banger voor dat de regering inderdaad deze crisis niet meer los durft te laten, dat we nooit meer stoppen met testen en altijd wel enkele maatregelen in stand willen blijven houden.....
Zo zie ik het ook. Ik heb nooit begrepen hoe mensen denken dat het gaat werken als je tegen een organisatie zegt: "Hier heb je alle macht. Zorg wel dat je jezelf beperkt en je macht niet misbruikt." En nu zitten we bovendien met een demissionair kabinet dat - zoals Rutte terecht maar helaas met een lach zei - meer macht heeft dan een missionair kabinet omdat ze niet kunnen worden weggestuurd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:07:32 #94
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200504907
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 12,8 naar 12,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200504918
Zaten we vorige week nog op een plafond van zijn 10.000+ besmettingen, we zitten nu weer op een nieuw plateau van zo rond de 6000+ besmettingen. Ik had het ook graag lager gezien, maar de explosieve groei is er al even uit en we dalen flink, als dat met dit soort grote stappen en plateaus gaat, nou prima, 6.000 is al een klap minder dan de 10.000 van vorig plateau.

Eens zien waar we komende week naar toe gaan, ik zie het positief tegemoet. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200504931
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:07 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 12,8 naar 12,0.
Dit gaat de goede kant op, steeds weer een paar tienden minder is ook wat waard! :P
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:15:10 #97
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200505049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ach ja, het is in elk geval droog, dus we mogen niet klagen.
:6

Ik dacht al, dit kun je ook anders lezen. :P
pi_200505062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, alleen ben ik bang dat er ook derde prikken komen en dat het een terugkerend verschijnsel wordt. Dat is duidelijk niet het geval. en als de deltavariant afneemt, komt er gok ik weer een andere variant die nog gevaarlijker is. Positief? Nee. Realistisch? Ja. Ik noem het omdat het nogal eens gebeurt dat er wordt gezegd "Zodra X dan kunnen we gaan versoepelen" en dat valt dan vaak weer tegen. Ik ben bang dat de w***** uiteindelijk vaker gelijk hebben dan we zouden willen.
Waren die eerste 2 prikken zo erg? Een derde zal niet erger zijn, toch? Bij AZ was de derde in ieder geval degene met de mildste bijwerkingen voor mij :)
Varianten: Delta heeft Beta overvleugeld, dus dat is een goede bijkomstigheid van Delta. Beta is de nare Zuid-Afrikaanse variant die minder gevoelig is voor bestaande immuniteit (maar waar het wel nog steeds wat egen werkt).
Het is zaak wereldwijd de hoeveelheid virus te verkleinen, en dat zal nog wel zeker een jaar duren, en ik denk ook wel dat daar een derde prik bij gaat komen kijken. Ik hoop alleen wel dat ze die derde prik pas inzetten in het Westen, als de rest van de wereld er 2 gehad heeft. Het heeft weinig zin mensen in het Westen extra te prikken, als er elders weinig aan gedaan wordt om de kans op varianten terug te dringen.
Eigenlijk denk ik dat met de huidige vaccins, vrijwel alles spoedig vrijgegeven kan worden, op de plekken met grote, oncontroleerbare menigtes na. Dus dit jaar nog even geen festivals, feestkroegen en carnaval, en stadions mogelijk op halve capaciteit. Laat de overheid alsjeblieft die dingen volledig steunen. Maar met die maatregelen en vaccins zou het virus tot lage levels teruggedrongen kunnen worden (<100 cases per dag). En alleen als het echt laag is kun je denk ik die laatste dingen opengooien zonder dat er een grote kans is op een grote opleving. Ik keek uit naar een festival deze zomer, maar ik heb er een hard hoofd in (inmiddels wel een stapel kaarten liggen van nieuwe en uitgestelde festivals :') ).
Vaccineren, erg lage hoeveelheden virus, en dan pas laatste dingen open. Volgens mij hebben we dat wel moeten leren van het openen van clubs vorige maand.
pi_200505093
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, dat zou handig zijn, maar wat ik niet fijn vind, is dat het anders werd voorgespiegeld. De vaccins zouden de terugkeer naar het nieuwe normaal inluiden, maar ik merk er nog niet heel veel van. Misschien dat ik in mei 2022 weer op kantoor mag werken, maar zelfs dat verwacht ik niet.
[..]

Zo zie ik het ook. Ik heb nooit begrepen hoe mensen denken dat het gaat werken als je tegen een organisatie zegt: "Hier heb je alle macht. Zorg wel dat je jezelf beperkt en je macht niet misbruikt." En nu zitten we bovendien met een demissionair kabinet dat - zoals Rutte terecht maar helaas met een lach zei - meer macht heeft dan een missionair kabinet omdat ze niet kunnen worden weggestuurd.
Vaccins zijn er heel goed in om uitbraken te voorkomen of lokaal te houden, en daar moeten we vertrouwen in krijgen. Ze zijn iets minder goed in terugdringen van grote uitbraken, tenminste, dat gaat een stuk minder snel, zeker niet als minder mensen volledig zijn gevaccineerd dan nodig voor groepsimmuniteit.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:20:19 #100
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200505121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Waren die eerste 2 prikken zo erg? Een derde zal niet erger zijn, toch? Bij AZ was de derde in ieder geval degene met de mildste bijwerkingen voor mij :)
Varianten: Delta heeft Beta overvleugeld, dus dat is een goede bijkomstigheid van Delta. Beta is de nare Zuid-Afrikaanse variant die minder gevoelig is voor bestaande immuniteit (maar waar het wel nog steeds wat egen werkt).
Het is zaak wereldwijd de hoeveelheid virus te verkleinen, en dat zal nog wel zeker een jaar duren, en ik denk ook wel dat daar een derde prik bij gaat komen kijken. Ik hoop alleen wel dat ze die derde prik pas inzetten in het Westen, als de rest van de wereld er 2 gehad heeft. Het heeft weinig zin mensen in het Westen extra te prikken, als er elders weinig aan gedaan wordt om de kans op varianten terug te dringen.
Eigenlijk denk ik dat met de huidige vaccins, vrijwel alles spoedig vrijgegeven kan worden, op de plekken met grote, oncontroleerbare menigtes na. Dus dit jaar nog even geen festivals, feestkroegen en carnaval, en stadions mogelijk op halve capaciteit. Laat de overheid alsjeblieft die dingen volledig steunen. Maar met die maatregelen en vaccins zou het virus tot lage levels teruggedrongen kunnen worden (<100 cases per dag). En alleen als het echt laag is kun je denk ik die laatste dingen opengooien zonder dat er een grote kans is op een grote opleving. Ik keek uit naar een festival deze zomer, maar ik heb er een hard hoofd in (inmiddels wel een stapel kaarten liggen van nieuwe en uitgestelde festivals :') ).
Vaccineren, erg lage hoeveelheden virus, en dan pas laatste dingen open. Volgens mij hebben we dat wel moeten leren van het openen van clubs vorige maand.
Haha mijn lijst met concerten en festivals wordt ook steeds langer. Maar dat komt wel weer een keer inderdaad.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:27:31 #101
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200505209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zou de Tweets aanhouden, 1 meer of minder…
twitter
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:57:32 #102
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200505628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Waren die eerste 2 prikken zo erg? Een derde zal niet erger zijn, toch? Bij AZ was de derde in ieder geval degene met de mildste bijwerkingen voor mij :)
Misschien niet, maar het is weer meer ran aanvankelijk nodig leek. En ik sluit niet uit dat er periodiek weer een prik nodig is.
quote:
Varianten: Delta heeft Beta overvleugeld, dus dat is een goede bijkomstigheid van Delta. Beta is de nare Zuid-Afrikaanse variant die minder gevoelig is voor bestaande immuniteit (maar waar het wel nog steeds wat egen werkt).
Het is zaak wereldwijd de hoeveelheid virus te verkleinen, en dat zal nog wel zeker een jaar duren, en ik denk ook wel dat daar een derde prik bij gaat komen kijken. Ik hoop alleen wel dat ze die derde prik pas inzetten in het Westen, als de rest van de wereld er 2 gehad heeft. Het heeft weinig zin mensen in het Westen extra te prikken, als er elders weinig aan gedaan wordt om de kans op varianten terug te dringen.
Eigenlijk denk ik dat met de huidige vaccins, vrijwel alles spoedig vrijgegeven kan worden, op de plekken met grote, oncontroleerbare menigtes na. Dus dit jaar nog even geen festivals, feestkroegen en carnaval, en stadions mogelijk op halve capaciteit. Laat de overheid alsjeblieft die dingen volledig steunen. Maar met die maatregelen en vaccins zou het virus tot lage levels teruggedrongen kunnen worden (<100 cases per dag). En alleen als het echt laag is kun je denk ik die laatste dingen opengooien zonder dat er een grote kans is op een grote opleving. Ik keek uit naar een festival deze zomer, maar ik heb er een hard hoofd in (inmiddels wel een stapel kaarten liggen van nieuwe en uitgestelde festivals :') ).
Vaccineren, erg lage hoeveelheden virus, en dan pas laatste dingen open. Volgens mij hebben we dat wel moeten leren van het openen van clubs vorige maand.
Ik hoop zoals wel vaker dat jij gelijk hebt en dat ik het helemaal verkeerd zie. Maar ik ben sceptisch wegens alle macht die de overheid heeft. Zoals de classificatie als A-ziekte maar ook dat ze 'avondklokken' kunnen instellen zonder dat er tijdstippen in de wet staan. Ik vind het zorgelijk dat de overheid zo veel macht heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200505827
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Misschien niet, maar het is weer meer ran aanvankelijk nodig leek. En ik sluit niet uit dat er periodiek weer een prik nodig is.
[..]

Ik hoop zoals wel vaker dat jij gelijk hebt en dat ik het helemaal verkeerd zie. Maar ik ben sceptisch wegens alle macht die de overheid heeft. Zoals de classificatie als A-ziekte maar ook dat ze 'avondklokken' kunnen instellen zonder dat er tijdstippen in de wet staan. Ik vind het zorgelijk dat de overheid zo veel macht heeft.
Er zijn afgelopen jaar maatregelen genomen waarvan het moeilijk voorstelbaar was het jaar ervoor dat die zonder veel protesten geaccepteerd zouden worden. Vooral omdat de meesten mensen het er mee eens waren dat ze nodig waren. Ik hoop alleen wel dat sommige dingen of 'verkregen macht' teruggedraaid zal worden zonder veel morren van de kant van de overheid. Wat is de exitstrategie van de corona-check app bijv?
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:20:52 #104
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200505894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Er zijn afgelopen jaar maatregelen genomen waarvan het moeilijk voorstelbaar was het jaar ervoor dat die zonder veel protesten geaccepteerd zouden worden. Vooral omdat de meesten mensen het er mee eens waren dat ze nodig waren. Ik hoop alleen wel dat sommige dingen of 'verkregen macht' teruggedraaid zal worden zonder veel morren van de kant van de overheid. Wat is de exitstrategie van de corona-check app bijv?
Dit is inderdaad waar het mij om gaat. Maar daar zit een interessante paradox. Want wat betreft bijvoorbeeld de avondklok was de kritiek op de overheid dat er geen wettelijke grondslag was. Die heeft de overheid vervolgens gecreëerd. Het probleem is dat er vanaf dat moment een wettelijke grondlag is. Met andere woorden, als ze willen ingrijpen, hebben ze een wet op basis waarvan ze dat kunnen doen. Dat kan natuurlijk niet zomaar, maar er is vast wel wat beleidsruimte voor de overheid.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200505896
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Er zijn afgelopen jaar maatregelen genomen waarvan het moeilijk voorstelbaar was het jaar ervoor dat die zonder veel protesten geaccepteerd zouden worden. Vooral omdat de meesten mensen het er mee eens waren dat ze nodig waren. Ik hoop alleen wel dat sommige dingen of 'verkregen macht' teruggedraaid zal worden zonder veel morren van de kant van de overheid. Wat is de exitstrategie van de corona-check app bijv?
Ja precies.....daar waar wij als burger zonder morren maatregelen geaccepteerd hebben, mag de overheid ook wel zonder morren aangeven dat we weer naar het oude normaal terug kunnen gaan.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:25:12 #106
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200505941
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja precies.....daar waar wij als burger zonder morren maatregelen geaccepteerd hebben, mag de overheid ook wel zonder morren aangeven dat we weer naar het oude normaal terug kunnen gaan.
Ja, dat wordt wel interessant. Ben heel benieuwd. Rutte vertrouw ik in elk geval niet, en De Jonge ook niet. Vooral Rutte heeft liegen wel tot een kunst verheven.

Ik denk dat ze de maatregelen gewoon in portefeuille houden. Dus ze laten vast wat dingen los, maar ze kunnen ze altijd weer uit de kast trekken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200505977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, dat wordt wel interessant. Ben heel benieuwd. Rutte vertrouw ik in elk geval niet, en De Jonge ook niet. Vooral Rutte heeft liegen wel tot een kunst verheven.

Ik denk dat ze de maatregelen gewoon in portefeuille houden. Dus ze laten vast wat dingen los, maar ze kunnen ze altijd weer uit de kast trekken.
Hoog tijd dat de nieuwe formatie rond komt.....
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:47:33 #108
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200506135
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hoog tijd dat de nieuwe formatie rond komt.....
Liever nieuwe verkiezingen wat mij betreft, en dan een coalitie vormen op thema's en niet op partijen. Maar goed, "No matter who you vote for, the government always gets elected."
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200506234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Liever nieuwe verkiezingen wat mij betreft, en dan een coalitie vormen op thema's en niet op partijen. Maar goed, "No matter who you vote for, the government always gets elected."
Mag ook, maar of er inderdaad mensen zijn die nu anders gaan stemmen.....maar goed, dat is meer voor een ander topic denk ik :)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:36:25 #110
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200507495
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:56 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Mag ook, maar of er inderdaad mensen zijn die nu anders gaan stemmen.....
Nee, dat niet.
quote:
maar goed, dat is meer voor een ander topic denk ik :)
Hoezo dat? :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200507664
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, dat niet.
[..]

Hoezo dat? :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je best hè :)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:36:12 #112
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200508223
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Weet je best hè :)
Jaa. Stond ook in de spoiler.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200508614
Ik had nog wel een positief dingetje, vannacht slaap ik voorlopig voor het laatst in een stenen huis.

Inderdaad, ik ga weer tussen het aluminium en spaanplaat slapen voor een paar weken. Ver weg van de wereldse tragiek. Wat overigens niet waar is, zit gewoon in Drenthe :D

Maar betekent dus wel dat ik wat minder actief ben voorlopig. Gaan jullie lief zijn voor elkaar? :*
pi_200508857
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 21:06 schreef GereDathan het volgende:
Ik had nog wel een positief dingetje, vannacht slaap ik voorlopig voor het laatst in een stenen huis.

Inderdaad, ik ga weer tussen het aluminium en spaanplaat slapen voor een paar weken. Ver weg van de wereldse tragiek. Wat overigens niet waar is, zit gewoon in Drenthe :D

Maar betekent dus wel dat ik wat minder actief ben voorlopig. Gaan jullie lief zijn voor elkaar? :*
Succes....of sterkte....doorhalen wat niet van toepassing is.....ben jij ook vooral lief voor jouw familie? Fijne vakantie!
pi_200519577
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja precies.....daar waar wij als burger zonder morren maatregelen geaccepteerd hebben, mag de overheid ook wel zonder morren aangeven dat we weer naar het oude normaal terug kunnen gaan.
Dat kan nog wel een dingetje worden, waar ook @Federer-fan zich zorgen om maakt. Macht afstaan is niet iets waar mensen goed in zijn.
pi_200519592
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat kan nog wel een dingetje worden, waar ook @:Federer-fan zich zorgen om maakt. Macht afstaan is niet iets waar mensen goed in zijn.
Inderdaad......
pi_200520057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

39k vandaag in de UK, minder dan de 47k vorige week donderdag (waar er een boel van besmet zullen zijn geweest tijdens het voetbal), en de 3e dag op rij met minder besmettingen. Opnames ook niet veel hoger (788). Nog geen effect van Freedom te zien, hopelijk blijft dat weg, en blijft het dalen.
En 36k gisteren. Weer een dag met minder besmettingen dan de dag ervoor, en ruim minder dan vorige week vrijdag (51k). Dat was toen hoog als gevolg van voetbalfeesten, maar je zou toch verwachten dat het door zou groeien, die besmettelijke delta variant. Maar net als in Nederland is er daling. Week op week nog slechts een toename van 11.4%. Wel een toename in opnames, 870, waar het vorige dagen in de 700 was.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 14:12:11 #118
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200521142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 21:06 schreef GereDathan het volgende:
Ver weg van de wereldse tragiek. Wat overigens niet waar is, zit gewoon in Drenthe :D
Drenthe is op zichzelf al vrij tragisch :P
  zaterdag 24 juli 2021 @ 14:13:43 #120
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200521143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:12 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Om misverstanden te voorkomen: mijn like van je post is omdat ik het fijn vind dat je dit meldt, niet omdat ik blij ben met de vertraging.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:13:36 #121
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:17:48 #122
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200522419
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

dinsdag: 1.032
woensdag: 1.016
donderdag: 1.064
vrijdag: 888
zaterdag: 686
zondag: 701
maandag: 558

totaal: 5.945

Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)

dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557


totaal: 4.286 [/spoiler]

Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 38,8%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag:
maandag:


totaal: 46.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200522432
Halleluja. Geen storing?
Tap tap tap
pi_200522495
Lekker dat we blijven dalen *O*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:22:06 #125
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200522701
Gisteren voelde ik teleurstelling, nu sta ik te juichen :)

Mooie daling!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:40:41 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200522716
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 27 (relatieve stijging: 5,7%). Het zijn 504 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);
- dinsdag 20 juli: 100 (absolute stijging 16; relatieve stijging 19,0%);
- maandag 19 juli: 84 (absolute stijging 8; relatieve stijging 10,5%);
- zondag 18 juli: 76 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 17 juli: 77 (absolute stijging 2; relatieve stijging 2,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- dinsdag 20 juli: 315 (absolute stijging 38; relatieve stijging 13,7%);
- maandag 19 juli: 277 (absolute stijging 42; relatieve stijging 17,9%);
- zondag 18 juli: 235 (absolute stijging 28; relatieve stijging 13,5%);
- zaterdag 17 juli: 207 (absolute stijging 17; relatieve stijging 8,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200523107
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:39 schreef GereDathan het volgende:
Gisteren voelde ik teleurstelling, nu sta ik te juichen :)

Mooie daling!
Beetje de tactiek van voorheen. Een stevige daling in het weekend en geen stijging op andere dagen.
pi_200523124
Jeuj, zaterdag is dus rood ipv donkerrood.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 16:17:35 #130
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200523156
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 12,0 naar 11,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200523588
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 16:13 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Beetje de tactiek van voorheen. Een stevige daling in het weekend en geen stijging op andere dagen.
Da virus ies slimmm!

;)
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:13:05 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200526230
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 16:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Da virus ies slimmm!

;)
Doet me denken aan die keer dat ik in Duitsland niet goed uitkeek tegen een man opbotste.
Ik zei zo van: "Tut mir leid."
Hij zo van: "Naja, das is nicht zo schlimm."
Dus ik zei: "Dat verstehe ich,. Darum habe ich auch gesagt das es mir leid tut."

:{
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200527395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Doet me denken aan die keer dat ik in Duitsland niet goed uitkeek tegen een man opbotste.
Ik zei zo van: "Tut mir leid."
Hij zo van: "Naja, das is nicht zo schlimm."
Dus ik zei: "Dat verstehe ich,. Darum habe ich auch gesagt das es mir leid tut."

:{
:D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200527531
Onze avontuurlijk Federer-fan _O_ :D
pi_200528910
Weer eens met cijfertjes van de UK bezig geweest. Ze publiceren dagelijks het aantal gevaccineerden per leeftijdsklasse (hier) en in rapporten publiceert men het aantal besmettingen van de delta variant bij mensen boven de 50, hun vaccinatie status (niet gevaccineerd, <21 na eerste prik, >21 dagen na eerste prik, >14 dagen na 2e prik) en of ze bezoek aan de EHBO post nodig hadden, minstens een nacht moesten blijven in het ziekenhuis en overlijden. Ik heb de rapporten van van 23 juli en 25 juni gepakt. En dat ook weer gecombineerd met het aantal mensen in die leeftijdsklassen die in week overzichten van de eerste link gevonden kunnen worden.

Dit alles, om weer eens, maar wat beter, te kijken naar percentages besmettingen, opnames en overlijden tussen mensen met verschillende vaccinatie status. We moeten gewoon goed vertrouwen opbouwen in de vaccins!

Ik heb dus gekeken hoeveel mensen tussen de data van de rapporten zijn gevaccineerd en hoeveel er besmet zijn geraakt.

Als je puur naar de aantallen besmettingen kijkt, kun je denken dat de vaccins niet of weinig bescherming bieden.
In die periode raakten 1.361 ongevaccineerde mensen >50 besmet en 9.881 volledig gevaccineerde mensen.
Maar er waren maar 573.718 ongevaccineerde mensen, terwijl er 19.744.839 volledig gevaccineerde mensen waren. Oftewel, 0.23% van de ongevaccineerde 50-plussers raakten besmet, terwijl dit bij 0.05% van volledige gevaccineerde mensen het geval was, of ~4.75x zo weinig.
Kijk je naar ziekenhuisbezoek, dan waren die percentages 0.078% voor ongevaccineerden en 0.044% voor volledig gevaccineerden. Oftewel volledig gevaccineerden hoefden 17.8 keer minder naar het ziekenhuis.
Kijk je naar opname van minimaal een nacht, dan werd 0.053% van ongevaccineerde opgenomen (of 22.3% van degenen bij wie een besmetting was vastgesteld!) en 0.0027% van de volledig gevaccineerden (of 5.5% van degenen bij wie een besmetting was vastgesteld). Dus volledig gevaccineerde 50-plussers werden 19.4 keer minder vaak opgenomen, en 4 keer minder opgenomen als een besmetting bij ze werd vastgesteld.
0.0162% van 50-plussers overleed in die maand in de UK aan Covid, of 6.8% van degenen bij wie een besmetting werd vastgesteld. Bij volledig gevaccineerden waren die cijfers 0.0009% of 1.7% van degenen bij wie een besmetting werd vastgesteld, weer ongeveer een 4x kleinere kans op overlijden als er een besmetting werd vastgesteld, en een 18.9 keer kleinere kans overall.

Samengevat, voor 50-plussers, bij de delta variant in de UK:
Een besmetting werd bij ongevaccineerden 4.75 keer zo vaak vastgesteld als bij volledig gevaccineerden. Ongevacineerden werden in bijna een kwart van de gevallen en bijna 20 keer vaker opgenomen dan volledig gevaccineerden (die slechts in 5.5% van de gevallen werden opgenomen). Ongevaccineerde 50-plussers overleden in bijna 7% van de gevallen als een besmetting was vastgesteld, en bijna 19 keer vaker overall tov volledig gevaccineerden.


In de spoiler de cijfers en ook vergelijkingen mensen die <21 dagen en >21 dagen na de eerste prik zaten, maar nog geen 2e prik hadden gehad. Die groepen zijn erg klein (1 groep had maar 1 overledene bijv) en daardoor is die data een stuk onzekerder. Maar je kunt er wel aan zien dat men echt een 2e prik nodig heeft om echt goede bescherming te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 juli 2021 @ 08:40:12 #136
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200538818
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:40 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Wilde het net postten! Je had het al voorspelt, een lichte daling op het weekgemiddelde nu!
Ik blijf het wel frappant vinden, maar vind het nog te vroeg om te juichen, eerst eens het effect van een weekend met de clubs open afwachten.
Overigens waren er gister problemen bij het doorgeven van de overledenen, waardoor ook de besmettingen pas om 23:59 werden doorgegeven. Opnames 917, nog wel een stijging van bijna 25%.
Inmiddels heeft 88% volwassenen minstens een prik gehad, en vandaag wordt de grens van 70% gepasseerd voor volledig gevaccineerde volwassenen. Helaas worden 12-17-jarigen in de UK niet gevaccineerd.
  zondag 25 juli 2021 @ 14:03:58 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200538830
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 29 (relatieve stijging: 5,8%). Het zijn 533 bezette bedden in totaal, dus helaas weer ruim boven de 500. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);
- dinsdag 20 juli: 100 (absolute stijging 16; relatieve stijging 19,0%);
- maandag 19 juli: 84 (absolute stijging 8; relatieve stijging 10,5%);
- zondag 18 juli: 76 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- dinsdag 20 juli: 315 (absolute stijging 38; relatieve stijging 13,7%);
- maandag 19 juli: 277 (absolute stijging 42; relatieve stijging 17,9%);
- zondag 18 juli: 235 (absolute stijging 28; relatieve stijging 13,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 juli 2021 @ 14:05:38 #139
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 25 juli 2021 @ 14:12:01 #140
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200538945
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Onze avontuurlijk Federer-fan _O_ :D
Jaa, klopt. Ik ben best wel een beetje een globetrotter. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200539185
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Jaa, klopt. Ik ben best wel een beetje een globetrotter. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Via discovery channel zeker? :6


Mooie uitstroom dit weekend met deze ziekenhuiscijfers
  zondag 25 juli 2021 @ 15:22:33 #142
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200540146
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397


Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254


Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565


Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 41,3%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag:


totaal: 42.260 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200540295
Mooi! Gaat de goede kant op qua besmettingen, weer een 600-honderd-tal lager! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200540392
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:29 schreef Sangha het volgende:
Mooi! Gaat de goede kant op qua besmettingen, weer een 600-honderd-tal lager! ^O^
Fijn dat de dalingen blijven doorzetten inderdaad *O*
pi_200540721
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken compleet te zijn tot en met 18 juli. Na de piek op maandag 12 juli met ongeveer 11500 gevallen, is er een constante daling tot en met 18 juli met ongeveer 6500 gevallen. Ook voor maandag 19 juli is nu nog een daling zichtbaar , terwijl er meestal een maandagpiekje is.


De dagcurves van gisteren en vandaag laten vooral een daling van de piek zien. De buik daalt ook maar wat minder snel.


De daling van het aandeel 20-40 jarigen gaat verder door, naar ongeveer 45% op 18 juli. De andere leeftijdsgroepen stijgen tegelijkertijd een beetje. De percentages van de leeftijdsgroepen lijkt terug te gaan naar dat van eind juni.


Bij de groep 80+ lijkt nog een kleine stijging in absolute aantallen te zijn. Dit blijft echter nog steeds een hele kleine groep te zijn (~15 personen per dag). Bij de andere leeftijdsgroepen is de piek voorbij op 18 juli, ook bij de groep 60-80 jaar.
  zondag 25 juli 2021 @ 15:58:38 #146
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 25 juli 2021 @ 16:02:21 #147
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200540877
De Weekcijfers

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 76,3%


Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 69,8%


Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 304,3%


Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 114,4%


Uitstroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 25,0%


Uitstroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 197,1%


Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 besmetting
Stijging: 109%
  zondag 25 juli 2021 @ 18:11:43 #148
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200542262
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 12,0 naar 11,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 juli 2021 @ 19:01:08 #149
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_200542914
*O*
quote:
Steeds meer volwassenen halen laatste prik: twintig miljoenste vaccin toegediend

Een door demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) gesteld doel nadert met rasse schreden. Medio augustus zouden na ruim 23 miljoen prikken alle volwassenen - die dat willen - hun coronaprikken kunnen hebben gehad. Zondag, exact drie weken voor die deadline, is zeer waarschijnlijk de twintig miljoenste prik in een bovenarm gezet.
https://www.nu.nl/coronav(...)ccin-toegediend.html
Isn't it ironic, don't you think
pi_200542931
Als je een simpel sommetje op de aantallen besmettingen doet, dan zitten we, met een halvering per week, op een Reff van 0,7.
Nu is de R volgens mij niet meer goed te berekenen door de grote verschillen in leeftijdsgroepen, maar als globaal beeld is het volgens mij prima.
pi_200543000
quote:
Beetje flauw, maar het sommetje klopt nu natuurlijk niet meer. In de 20 miljoen prikken zijn ook kinderen meegerekend. En ik verwacht de komende 3 weken geen 150.000 vaccinaties per dag.
Toch een mooie prestatie van de GGD’s en ons als eenvoudige burgers (ik spreek voor mezelf, wellicht zit er volop adel hier op ‘t forum).
pi_200543123
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:07 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Beetje flauw, maar het sommetje klopt nu natuurlijk niet meer. In de 20 miljoen prikken zijn ook kinderen meegerekend. En ik verwacht de komende 3 weken geen 150.000 vaccinaties per dag.
Toch een mooie prestatie van de GGD’s en ons als eenvoudige burgers (ik spreek voor mezelf, wellicht zit er volop adel hier op ‘t forum).
:o _O-
  zondag 25 juli 2021 @ 19:23:56 #153
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200543203
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:07 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Beetje flauw, maar het sommetje klopt nu natuurlijk niet meer. In de 20 miljoen prikken zijn ook kinderen meegerekend. En ik verwacht de komende 3 weken geen 150.000 vaccinaties per dag.
Toch een mooie prestatie van de GGD’s en ons als eenvoudige burgers (ik spreek voor mezelf, wellicht zit er volop adel hier op ‘t forum).
Nee.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200544910
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:07 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Beetje flauw, maar het sommetje klopt nu natuurlijk niet meer. In de 20 miljoen prikken zijn ook kinderen meegerekend. En ik verwacht de komende 3 weken geen 150.000 vaccinaties per dag.
Toch een mooie prestatie van de GGD’s en ons als eenvoudige burgers (ik spreek voor mezelf, wellicht zit er volop adel hier op ‘t forum).
Het beeld vertekend inderdaad wat, toch is het een prestatie en fijn om te zien dat zoveel mensen deelnemen aan de groep.

Langzaam zie je in het nieuws nu steeds meer mensen die het vaccin geweigerd hebben en nu in het ziekenhuis komen, soms aan de beademing moeten en af en toe ook overlijden. Het doet mij pijn om te zien dat deze mensen dankzij misinformatie of hun stupide geloofsovertuiging (ik heb het dus niet over geloof in het algemeen, maar over geloof wat nog in 1700 leeft) in deze vermijdbare situatie belanden. Ik weiger om te gaan vingerwijzen en roepen ‘zie je wel’ of ‘eigen schuld’, maar ik hoop dat deze verhalen wel laten zien hoe belangrijk het is om je te laten voorlichten door echte deskundigen.

Voor de rest qua besmettingen weer heel positief, ziekenhuis ijlt helaas nog na en heeft de 500 ruimschoots gepasseerd. Al is het wel weekend en zal het maandag/dinsdag weer een net ander beeld zijn. Als het goed is moet aankomende week (tegen het eind) de instroom weer gaan dalen, als deze in lijn blijven met de besmettingen.
pi_200547161
Lijkt er dus op dat het iets voorzichtiger worden en met name het vaccineren de besmettingen weer terugdringt?
pi_200547608
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:07 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Beetje flauw, maar het sommetje klopt nu natuurlijk niet meer. In de 20 miljoen prikken zijn ook kinderen meegerekend. En ik verwacht de komende 3 weken geen 150.000 vaccinaties per dag.
Toch een mooie prestatie van de GGD’s en ons als eenvoudige burgers (ik spreek voor mezelf, wellicht zit er volop adel hier op ‘t forum).
Dat hoeft ook niet. 14miljoen en een beetje zijn 18+, en 1,1 miljoen 12-18 x 2 prikken x 85% = 25,6 miljoen prikken nodig.
Met 1 miljoen prikken bereik je het doel van 85% in 4 weken. Er vanuitgaande dat iedereen 2 prikken nodig heeft, wat natuurlijk niet zo is.

Als je daarna nog even doorprikt en wat extra veegrondes gaat houden ga je inderdaad een heel mooi percentage gevaccineerd halen, waar we uiteindelijk best trots op mogen zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200550612
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:18 schreef Solstice1 het volgende:
Lijkt er dus op dat het iets voorzichtiger worden en met name het vaccineren de besmettingen weer terugdringt?
Zo simpel lijkt het inderdaad te zijn gelukkig.
Die explosie van een paar weken geleden was ook extreem, ik ben benieuwd wat de heftigste aanjager daarvan dan was want dat moet voor de volgende keer vermeden worden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_200550778
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:05 schreef pullup het volgende:

[..]

Zo simpel lijkt het inderdaad te zijn gelukkig.
Die explosie van een paar weken geleden was ook extreem, ik ben benieuwd wat de heftigste aanjager daarvan dan was want dat moet voor de volgende keer vermeden worden
Dat was hier al uitgelegd hè, de regering gooide het nachtleven open voor precies die groep die nog niet gevaccineerd was óf op aanraden van ome Hugo gingen dansen met Janssen.....én tvt was totaal niet waterdicht.
pi_200553864
Weer nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Heb wel een positief gevoel erover, dalende besmettingen en hopelijk wordt het plafond bereikt van ziekenhuisbezettingen. We gaan het zien! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  maandag 26 juli 2021 @ 11:14:49 #160
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200554167
twitter



Eindelijk een (flinke) daling in de weekcijfers in VK
pi_200554636
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:14 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Eindelijk een (flinke) daling in de weekcijfers in VK
Ik denk dat een (flink?) deel van de daling er ook mee te maken heeft dat het universiteitsjaar en schooljaar zijn afgelopen. De meeste besmettingen waren in die groepen en die kinderen en studenten hebben nu veel minder contacten. Die zouden nu allemaal hun ouders kunnen besmetten, maar 85% van de 35-plussers is inmiddels volledig gevaccineerd, dus dat zal niet zo heel veel gebeuren. En als het wel gebeurd, niet tot heel veel opnames leiden.
Hopelijk zet het door deze week, als er een groot effect is van het openen clubs, verwacht ik daar woensdag de eerste tekenen van te zien. Is er wel een effect, maar niet zo groot, dan zou dat donderdag/vrijdag duidelijk moeten worden. Is er nauwelijks een effect dan zou de daling ook donderdag en vrijdag nog door moeten zetten. Fingers crossed!
  maandag 26 juli 2021 @ 14:03:19 #162
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200557121
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 44 (relatieve stijging: 8,3%). Het zijn 577 bezette bedden in totaal, dus helaas nog weer verder boven de 500. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);
- dinsdag 20 juli: 100 (absolute stijging 16; relatieve stijging 19,0%);
- maandag 19 juli: 84 (absolute stijging 8; relatieve stijging 10,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- dinsdag 20 juli: 315 (absolute stijging 38; relatieve stijging 13,7%);
- maandag 19 juli: 277 (absolute stijging 42; relatieve stijging 17,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 26 juli 2021 @ 14:05:42 #163
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200557173
Procentueel gezien lager dan een week geleden :)
Tap tap tap
pi_200557788
Is het nou duidelijk dat er bij eenzelfde aantal besmettingen nu minder ziekenhuisopnames zijn dan bijv. in oktober of in de winter?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:52:11 #166
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200558147
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:35 schreef JohnDDD het volgende:
Is het nou duidelijk dat er bij eenzelfde aantal besmettingen nu minder ziekenhuisopnames zijn dan bijv. in oktober of in de winter?
De door jou genoemde periodes durf ik niet direct te zeggen, maar wat ik in de grafieken van RIVM zie is dat in april ziekenhuisopnames tussen de 200 en 300 per dag zaten en momenteel tussen de 30 en 40 per dag. Groot verschil dus.
  maandag 26 juli 2021 @ 15:17:20 #167
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200558612
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
pi_200558617
Besmettingen weer mooi omlaag! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  maandag 26 juli 2021 @ 15:18:18 #169
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200558631
Mooi met de besmettingen inderdaad. Hopelijk volgen de ziekenhuiscijfers ook snel weer.
pi_200558653
Weer een lekkere daling *O*
  maandag 26 juli 2021 @ 15:20:35 #171
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200558674
Weekcijfers: Besmettingen
Daling: 43,2%
pi_200558753
Ruim gehalveerd in een week *O*
Tap tap tap
pi_200558817
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:24 schreef CherryLips het volgende:
Ruim gehalveerd in een week *O*
Vergeleken met het hoogste punt nu een derde zelfs! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  maandag 26 juli 2021 @ 15:29:19 #174
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  maandag 26 juli 2021 @ 15:34:05 #175
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200558971
Het percentage positieve tests is licht gestegen, van 11,5 naar 11,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 26 juli 2021 @ 15:43:41 #176
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  maandag 26 juli 2021 @ 15:49:04 #177
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200559265
Zijn er eigenlijk ook cijfers over de vaccinatiestatus van de mensen die nu opgenomen worden? Al die 70+ers bijvoorbeeld.
pi_200559476
quote:
99s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:49 schreef egeltje1985 het volgende:
Zijn er eigenlijk ook cijfers over de vaccinatiestatus van de mensen die nu opgenomen worden? Al die 70+ers bijvoorbeeld.
Volgens de wappies in de kroeg gister zeker 95%

Maar goed, die wilds ook niet dat iemand die net gevaccineerd had naast hem kwam zitten :')
A mind with a heart of it's own
pi_200559739
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:35 schreef JohnDDD het volgende:
Is het nou duidelijk dat er bij eenzelfde aantal besmettingen nu minder ziekenhuisopnames zijn dan bijv. in oktober of in de winter?
In de UK is dat wel duidelijk ja. Maar je kunt niet zomaar de percentages vergelijken. Nu worden veel jongere mensen besmet (wat ook weer het gevolg is van het vaccineren van oudere mensen). Maar het percentage is wel een stuk lager.
Ik verbaasde me in de UK overigens over het percentage ongevaccineerde 50-plussers wat minstens een nachtje moet worden opgenomen na het vaststellen van een besmetting. Dat was afgelopen maand ruim 22%. Terwijl dat over het geheel 1% was (dus alle leeftijden en gevaccineerd en ongevaccineerd).
pi_200559757
Mooie cijfers in Nederland! Blijkt dat die delta variant toch prima onder de duim gehouden kan worden.

quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Volgens de wappies in de kroeg gister zeker 95%

Maar goed, die wilds ook niet dat iemand die net gevaccineerd had naast hem kwam zitten :')
In de VS zijn er meer cijfers over, daar is inderdaad meer dan 95% van opgenomen en overleden mensen sinds april ongevaccineerd.
  maandag 26 juli 2021 @ 16:12:20 #181
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200559764
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Volgens de wappies in de kroeg gister zeker 95%

Maar goed, die wilds ook niet dat iemand die net gevaccineerd had naast hem kwam zitten :')
Euh, seems legit. :D Wel fijn dat iemand dat zo door de kroeg roept, dan weet je ook waar je kunt gaan zitten.
pi_200559806
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In de UK is dat wel duidelijk ja. Maar je kunt niet zomaar de percentages vergelijken. Nu worden veel jongere mensen besmet (wat ook weer het gevolg is van het vaccineren van oudere mensen). Maar het percentage is wel een stuk lager.
Ik verbaasde me in de UK overigens over het percentage ongevaccineerde 50-plussers wat minstens een nachtje moet worden opgenomen na het vaststellen van een besmetting. Dat was afgelopen maand ruim 22%. Terwijl dat over het geheel 1% was (dus alle leeftijden en gevaccineerd en ongevaccineerd).
22% en 1% van wat precies?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200559830
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mooie cijfers in Nederland! Blijkt dat die delta variant toch prima onder de duim gehouden kan worden.
[..]

In de VS zijn er meer cijfers over, daar is inderdaad meer dan 95% van opgenomen en overleden mensen sinds april ongevaccineerd.
Ah, zie dat ik het er niet duidelijk heb staan. Hij bedoelt uiteraard dat 95% gevaccineerd is.
Maar hij zegt ook dat alle gevaccineerder over 2 jaar dood zijn :P
A mind with a heart of it's own
pi_200559870
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

22% en 1% van wat precies?
22% van ongevaccineerde 50-plussers die positief testen moesten minstens 1 nacht in het ziekenhuis doorbrengen. Dus ben je 50-plus en niet gevaccineerd in de UK, en test je positief, dan heb je een behoorlijke kans om een nachtje in het ziekenhuis te liggen. Voor gevaccineerde 50-plussers lag die kans op 5%.
1% van alle mensen die positief testten moest minsten een nachtje in het ziekenhuis liggen. Dus dat zijn ook de tieners, twintigers en gevaccineerde mensen.
pi_200559894
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

22% van ongevaccineerde 50-plussers die positief testen moesten minstens 1 nacht in het ziekenhuis doorbrengen. Dus ben je 50-plus en niet gevaccineerd in de UK, en test je positief, dan heb je een behoorlijke kans om een nachtje in het ziekenhuis te liggen. Voor gevaccineerde 50-plussers lag die kans op 5%.
1% van alle mensen die positief testten moest minsten een nachtje in het ziekenhuis liggen. Dus dat zijn ook de tieners, twintigers en gevaccineerde mensen.
Ik vind het wel erg hoog.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200559952
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ah, zie dat ik het er niet duidelijk heb staan. Hij bedoelt uiteraard dat 95% gevaccineerd is.
Maar hij zegt ook dat alle gevaccineerder over 2 jaar dood zijn :P
Aha, 0.053% van de ongevaccineerde 50-plussers in de UK is afgelopen maand opgenomen met Covid, en 0.0027% van de gevaccineerde 50-plussers. Dus ongevaccineerde 50-plussers werden bijna 20 keer vaker opgenomen, en overleden ook bijna 19 keer vaker aan covid.

Dit lijkt misschien in contract met vorig post, maar vorige post had alleen betrekking op 50-plussers die positief testten, dit heeft betrekking op alle 50-plussers. Heel veel 50-plussers zullen immers niet positief testten omdat ze gevaccineerd zijn. De andere vergelijking ging erom of er verschil is tussen gevaccineerden en ongevaccineerden als ze positief testen.
pi_200560373
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ah, zie dat ik het er niet duidelijk heb staan. Hij bedoelt uiteraard dat 95% gevaccineerd is.
Maar hij zegt ook dat alle gevaccineerder over 2 jaar dood zijn :P
Dat is supervervelend voor de niet gevaccineerden zeg. Eerst het praktische ongemak dat 70% van de mensen die je dagelijks door je leventje helpen er ineens niet meer is. Geen bus, geen tandarts, amper supermarktpersoneel en bevoorrading. En ga maar door... Maar erger nog, wat overblijft zijn de kinderen + de mensen aan wie je de opvoeding van die kinderen niet zou toevertrouwen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200560450
Mooie daling weer ^O^. Volgende week weer minimaal 40% er af graag.
En ik heb eindelijk Marino ontvolgd, dat is ook positief.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_200560555
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat is supervervelend voor de niet gevaccineerden zeg. Eerst het praktische ongemak dat 70% van de mensen die je dagelijks door je leventje helpen er ineens niet meer is. Geen bus, geen tandarts, amper supermarktpersoneel en bevoorrading. En ga maar door... Maar erger nog, wat overblijft zijn de kinderen + de mensen aan wie je de opvoeding van die kinderen niet zou toevertrouwen.
En allemaal met longschade.
Tap tap tap
pi_200561541
UK blijft ook dalen, 24k vandaag. Vorige week maandag nog 39k.
Wel is er een storing in Engeland, dus nog niet alle data is binnen, maar die heeft schijnbaar geen betrekking op besmettingsdata.
pi_200561739
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
UK blijft ook dalen, 24k vandaag. Vorige week maandag nog 39k.
Wel is er een storing in Engeland, dus nog niet alle data is binnen, maar die heeft schijnbaar geen betrekking op besmettingsdata.
Da's een flinke hap minder!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  maandag 26 juli 2021 @ 18:59:58 #192
451005 Grems
Clown World
pi_200562111
Ik was toch al van plan met pensioen te gaan zo rond 2020 maar de geldpers heeft zoveel rendement gegenereerd dat mijn neefje en nichtje op het huidige tempo uberhaupt niet aan het werk hoeven ^O^
pi_200562962
Toch nog iets positiefs door die positieve test van mijn dochter: Nu hoeft ze niet meer getest te worden voor als we naar Frankrijk gaan!
pi_200562982
Hoop vooral dat we héél gauw gaan stoppen met testen.....
pi_200563704
quote:
17s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hoop vooral dat we héél gauw gaan stoppen met testen.....
Ik ook, maar hier was zij dan zelf weer erg blij mee
pi_200563757
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:42 schreef Freudie het volgende:

[..]

Ik ook, maar hier was zij dan zelf weer erg blij mee
-O- :)
pi_200575493
Net weer in de supermarkt geweest in de UK, alle schappen lagen gewoon vol, en nog steeds heeft vrijwel iedereen een mondkapje op.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:05:48 #198
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200575583
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 39 (relatieve stijging: 6,8%). Het zijn 616 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%);
- dinsdag 20 juli: 100 (absolute stijging 16; relatieve stijging 19,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- dinsdag 20 juli: 315 (absolute stijging 38; relatieve stijging 13,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:15:25 #199
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200575759
twitter


Positieve noot.
Ja, er is met 100 een hoge instroom op de Kliniek. Maar die stelt met een uitstroom van 80 nauwelijks iets voor _O_
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 14:16:24 #200
236264 crew  capricia
pi_200575778
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:15 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Positieve noot.
Ja, er is met 100 een hoge instroom op de Kliniek. Maar die stelt met een uitstroom van 80 nauwelijks iets voor _O_
Precies. De mensen gaan met extra zuurstof naar huis. En zijn daar vaak blij mee.
Definitely not CIA
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:18:48 #201
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200575835
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies. De mensen gaan met extra zuurstof naar huis.
Dat bekende riedeltje had ik lang niet meer gehoord als er een hoge uitstroom was _O-

Laatste keer door Yorickje geloof ik toen de ziekenhuisbezetting dik 2400 was met Covid-19 patiënten ;)
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 14:26:37 #202
236264 crew  capricia
pi_200576018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:18 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Dat bekende riedeltje had ik lang niet meer gehoord als er een hoge uitstroom was _O-

Laatste keer door Yorickje geloof ik toen de ziekenhuisbezetting dik 2400 was met Covid-19 patiënten ;)
Huh? Dat staat toch gewoon in krantenartikelen. Is een normale gang van zaken, al een tijdje. En mensen willen dat ook echt graag. Prima toch, dat dat zo kan.
Wat dat met Yorick te maken heeft, begrijp ik niet.
Definitely not CIA
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:34:27 #203
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200576174
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh? Dat staat toch gewoon in krantenartikelen. Is een normale gang van zaken, al een tijdje. En mensen willen dat ook echt graag. Prima toch, dat dat zo kan.
Wat dat met Yorick te maken heeft, begrijp ik niet.
Klopt, stond in de krant tijdens de laatste golf. Om de drukte in de ziekenhuizen een beetje af te laten nemen, werden er sommige patiënten met een zuurstoffles naar huis gestuurd.

Nu is het een compleet ander verhaal. De druk op de ziekenhuizen is er niet. Dus waarom zouden ziekenhuizen patiënten gehaast met een zuurstoffles naar huis sturen ;). Overigens van de 80 uitstromers ken ik er twee. Beide hadden geen zuurstoffles bij zich ;)

Wat het met Yorick te maken heeft? Die heeft ook weleens de neiging om te beweren dat ''alle'' uitstromers met zuurstofflessen naar huis worden gestuurd. _O-

Maar als jij mij een recent krantenartikel laat lezen waarin staat dat ze ook nu allemaal met een zuurstoffles naar huis worden gestuurd, zal ik mijn oprechte excuses aanbieden :s)
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:04 #204
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200576275
twitter


zoals @George_of_the_Jungle al beweerde, blijft het VK dalen qua besmettingen.

Ook in de ziekenhuisopnames lijkt stagnatie te ontstaan, misschien zelfs al een daling.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:23 #205
236264 crew  capricia
pi_200576284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:34 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Klopt, stond in de krant tijdens de laatste golf. Om de drukte in de ziekenhuizen een beetje af te laten nemen, werden er sommige patiënten met een zuurstoffles naar huis gestuurd.

Nu is het een compleet ander verhaal. De druk op de ziekenhuizen is er niet. Dus waarom zouden ziekenhuizen patiënten gehaast met een zuurstoffles naar huis sturen ;). Overigens van de 80 uitstromers ken ik er twee. Beide hadden geen zuurstoffles bij zich ;)

Wat het met Yorick te maken heeft? Die heeft ook weleens de neiging om te beweren dat ''alle'' uitstromers met zuurstofflessen naar huis worden gestuurd. _O-

Maar als jij mij een recent krantenartikel laat lezen waarin staat dat ze ook nu allemaal met een zuurstoffles naar huis worden gestuurd, zal ik mijn oprechte excuses aanbieden :s)
Waarom doe je dit? Ik zeg nergens dat ze 'allemaal met een zuurstoffles' naar huis gaan.
Het is gewoon redelijk standaard protocol. Als je thuis met zuurstof en monitoring kunt herstellen, is dat prima.
https://www.antoniuszieke(...)t-zuurstof-naar-huis

En dat lijkt me gewoon okay, toch?
Definitely not CIA
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:45:40 #206
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200576381
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom doe je dit? Ik zeg nergens dat ze 'allemaal met een zuurstoffles' naar huis gaan.
Het is gewoon redelijk standaard protocol. Als je thuis met zuurstof en monitoring kunt herstellen, is dat prima.
https://www.antoniuszieke(...)t-zuurstof-naar-huis

En dat lijkt me gewoon okay, toch?
Mijn excuses. Ik dacht met je uitspraak bedoelde dat alle 80 uitstromers vandaag met een zuurstoffles naar huis werden gestuurd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies. De mensen gaan met extra zuurstof naar huis. En zijn daar vaak blij mee.
Dan begreep ik je verkeerd. Sorry :s)
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:46:06 #207
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200576390
Besmettingcijfers van mijn kant volgen wat later.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:06:34 #208
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200576846
Weekcijfers: R-getal weer ruim onder de 1, nog wel druk in ziekenhuis

Bizarre schommelingen wel. Maar evengoed positief.
pi_200577149
Laatste update: 27-07-2021 - 15:22

Totaal aantal besmettingen: 4042
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:26:07 #210
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200577200
twitter



Straks de uitgebreide versie
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:36:33 #211
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200577344
Het rekenwerk zit er weer op. *) Het percentage positieve tests is gestegen, van 11,6 naar 12,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:46:22 #212
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200577465
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 40,9%

dinsdag: 3.957
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 27.760 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:50:04 #213
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200577503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:36 schreef Federer-fan het volgende:
Het rekenwerk zit er weer op. *) Het percentage positieve tests is gestegen, van 11,6 naar 12,0.
Dat klinkt niet als goed nieuws, of betekent t dat mensen gewoon weinig klachten hebben in deze tijd en er dus sowieso niet veel getest wordt?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:52:24 #214
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200577537
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:50 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als goed nieuws, of betekent t dat mensen gewoon weinig klachten hebben in deze tijd en er dus sowieso niet veel getest wordt?
Heel eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe ik deze cijfers moet interpreteren. Sowieso worden ook niet elke dezelfde aantal testen gedaan danwel verwerkt toch?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 16:00:07 #216
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200577643
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:50 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als goed nieuws, of betekent t dat mensen gewoon weinig klachten hebben in deze tijd en er dus sowieso niet veel getest wordt?
Mja, ik vind het een bescheiden stijging. Van de 1.000 mensen die zich laten testen zijn er vier extra positief getest.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 27 juli 2021 @ 16:02:59 #217
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200577677
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mja, ik vind het een bescheiden stijging. Van de 1.000 mensen die zich laten testen zijn er vier extra positief getest.
Ja da's sowieso niet veel. Maar stel, er worden 2000 positief getest en dat is 20% van de geteste mensen. Is dat dan iets om je zorgen over te maken?
pi_200577725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

zoals @:George_of_the_Jungle al beweerde, blijft het VK dalen qua besmettingen.

Ook in de ziekenhuisopnames lijkt stagnatie te ontstaan, misschien zelfs al een daling.
Waardoor komt de daling in besmettingscijfers in de UK? Iemand?
pi_200578302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:07 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waardoor komt de daling in besmettingscijfers in de UK? Iemand?
Er zijn volgens mij 3 variabelen.

1 De R0 van het virus
2 De vaccinatiegraad + natuurlijke immuniteit
3 Het gedrag

1 is nog steeds Delta dus niet gewijzigd.
2 neemt ook in de UK gestaag toe
3 de beperkingen zijn opgeheven, maar wellicht zijn mensen toch wat voorzichtig. Ook zal in de UK de schoolvakantie al begonnen zijn wat ook veel besmettingen op scholen voorkomt.

Ik gok op een combi van 2 en 3 waarbij de gestage afname door 2 wordt veroorzaakt en de felle pieken en dalen door 3. Uiteindelijk zullen de pieken en dalen steeds kleiner worden tot het uitsterft, zo rond 3 oktober van dit jaar.
pi_200578874
Besmettingen blijven goed gaan, jammer van de ziekenhuizen.
pi_200579563
https://nos.nl/artikel/23(...)jn-niet-gevaccineerd

Altijd fijn, even de extra bevestiging dat de prikjes werken
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ &lt;-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_200580471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

zoals @:George_of_the_Jungle al beweerde, blijft het VK dalen qua besmettingen.

Ook in de ziekenhuisopnames lijkt stagnatie te ontstaan, misschien zelfs al een daling.
Vandaag weer iets lager, al een week lang elke dag lager dan de vorige dag! Benieuwd of het morgen hoger is. Woensdag is vaak een van de hoogste dagen in de week, en als er een flink effect van openen nachtleven zou zijn, dan zou je daar woensdag mogelijk de eerste tekenen van kunnen zien, maar donderdag en vrijdag moet dat pas echt een beetje duidelijk worden.
pi_200580507
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:19 schreef ikweetnietwat het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)jn-niet-gevaccineerd

Altijd fijn, even de extra bevestiging dat de prikjes werken
En ook reden om nog weer harder in te zetten om mensen in achterstandswijken en mensen met een migratieachtergrond goede informatie te verschaffen om ze over te halen zich toch te laten vaccineren.
pi_200583928
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vandaag weer iets lager, al een week lang elke dag lager dan de vorige dag! Benieuwd of het morgen hoger is. Woensdag is vaak een van de hoogste dagen in de week, en als er een flink effect van openen nachtleven zou zijn, dan zou je daar woensdag mogelijk de eerste tekenen van kunnen zien, maar donderdag en vrijdag moet dat pas echt een beetje duidelijk worden.
Ik ben elke dag verbaasd als ik de UK zie, ik hoop heel hard dat de daling blijft doorgaan.
pi_200584027
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ben elke dag verbaasd als ik de UK zie, ik hoop heel hard dat de daling blijft doorgaan.
Ik ook, allebei! Morgen is misschien iets hoger, dat zou me niets verbazen, en ook niet ongerust maken. Woensdag is vaak ietsjes hoger dan dinsdag, zelfs in tijden van afname (in april was dat een aantal keer het geval bijv). En donderdag en vrijdag zijn meestal hoger dan woensdag als het toeneemt (maar niet als het afneemt). Maar als het blijft afnemen de rest van de week, dan is dat een erg goed teken. Neemt het wel toe, dan is het afwachten hoeveel, maar dat hoeft niet perse een slecht teken te zijn.
pi_200584047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik ook, allebei! Morgen is misschien iets hoger, dat zou me niets verbazen, en ook niet ongerust maken. Woensdag is vaak ietsjes hoger dan dinsdag, zelfs in tijden van afname (in april was dat een aantal keer het geval bijv). En donderdag en vrijdag zijn meestal hoger dan woensdag als het toeneemt (maar niet als het afneemt). Maar als het blijft afnemen de rest van de week, dan is dat een erg goed teken. Neemt het wel toe, dan is het afwachten hoeveel, maar dat hoeft niet perse een slecht teken te zijn.
Heb je toevallig een idee van de vaccinatiegraad in de groep die vorige week maandag ‘los is gegooid’?
pi_200584308
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Heb je toevallig een idee van de vaccinatiegraad in de groep die vorige week maandag ‘los is gegooid’?
18-24: 54.5% minstens 1 dosis, 20.4% 2e dosis
25-29: 77.4% / 27.4%
30-34: 80.0% / 40.8%

Overall nu 88.2% volwassenen minstens 1 prik, en 70.2% beide prikken.

Mijn studenten, allemaal 25-29 zijn volgende week aan de beurt voor de 2e prik.
pi_200584438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

18-24: 54.5% minstens 1 dosis, 20.4% 2e dosis
25-29: 77.4% / 27.4%
30-34: 80.0% / 40.8%

Overall nu 88.2% volwassenen minstens 1 prik, en 70.2% beide prikken.

Mijn studenten, allemaal 25-29 zijn volgende week aan de beurt voor de 2e prik.
Thx!
Dat zou wel verklaren waarom de cijfers dalen, benieuwd naar eind deze week.
pi_200595365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Mijn studenten, allemaal 25-29 zijn volgende week aan de beurt voor de 2e prik.
Als je dit zo stelt, dan klinkt het alsof ze op leeftijdsgroep worden opgeroepen (en er dus minder plannings-vrijheid is dan in Nederland). is dat ook zo?
pi_200595933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:41 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Als je dit zo stelt, dan klinkt het alsof ze op leeftijdsgroep worden opgeroepen (en er dus minder plannings-vrijheid is dan in Nederland). is dat ook zo?
Ja, het is altijd op leeftijdsgroep gegaan, tot ongeveer 25, pas toen heeft men gezegd dat iedereen boven de 18 een prik kon komen halen.
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:06:05 #231
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200597158
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een - zij het beperkte - stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 13 (relatieve stijging: 2,1%). Het zijn 629 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 21 juli: 106 (absolute stijging 6; relatieve stijging 6,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 28 juli: 465 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 21 juli: 322 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200597411
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:06 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een - zij het beperkte - stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 13 (relatieve stijging: 2,1%). Het zijn 629 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);

Nou ja, het is positief dat het RIVM zulke kundige modelleurs heeft dat ze goed hebben voorspelt dat de IC piek inderdaad boven de 150 en (naar alle waarschijnlijkheid) onder de 600 blijft. Wel jammer dat het niet ook onder de 150 is gebleven. Ik vind de IC instroom met 24 ook nog wel hoog. Hopelijk neemt dat snel af nu het aantal besmetting zo daalt.
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:21:51 #233
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200597452
Goed om te zien dat na de hoge instroom nu ook de uitstroom weer hoog is :)
pi_200597564
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:20 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Nou ja, het is positief dat het RIVM zulke kundige modelleurs heeft dat ze goed hebben voorspelt dat de IC piek inderdaad boven de 150 en (naar alle waarschijnlijkheid) onder de 600 blijft. Wel jammer dat het niet ook onder de 150 is gebleven. Ik vind de IC instroom met 24 ook nog wel hoog. Hopelijk neemt dat snel af nu het aantal besmetting zo daalt.
Dat zal nog wel even zo hoog blijven, aangezien de ziekenhuisopnames nu ook vrij hoog zijn. Deze week nog wat stijgen en hopelijk vanaf volgende week weer flinke dalingen als de besmettingscijfers ook blijven dalen.
pi_200597628
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:21 schreef Tinos85 het volgende:
Goed om te zien dat na de hoge instroom nu ook de uitstroom weer hoog is :)
En dat de instroom lager is dan gisteren. Eerste aanzet?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200598686
De dagcijfers zijn weer eens beïnvloed door storing 36646264. Hecht er niet teveel waarde aan.

twitter
pi_200598758
Update vaccinaties van 27/7

12,0 - 12,3 miljoen mensen hebben tenminste één prik gekregen. Dat is ongeveer 70% van de bevolking.
8,6 - 8,8 miljoen mensen zijn volledig ingeënt. Dat is ongeveer 50% van de bevolking.
Er zijn gisteren ongeveer 125 duizend prikken gezet.

Het RIVM heeft geen complete registratie met gevaccineerden, maar rapporteert cijfers op basis van een rekenmodel. De cijfers zijn daarom een benadering van de werkelijkheid.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200598915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:
De dagcijfers zijn weer eens beïnvloed door storing 36646264. Hecht er niet teveel waarde aan.

[ twitter ]
Ja dag.....we doen niet meer aan storingen hoor :+
pi_200599416
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:43 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja dag.....we doen niet meer aan storingen hoor :+
Eens. Maar toch is het zo haha
pi_200599434
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken compleet te zijn tot ongeveer dinsdag 20 juli. Vanaf de piek op maandag 12 juli is een continue daling zichtbaar. Voor maandag 19 juli is geen piek zichtbaar, wel lijkt te daling dan even iets minder snel te gaan.
Op dinsdag 20 juli was het aantal registraties ongeveer 5500 dus minder dan helft van dat van maandag 12 juli.


De dagcurves van de twee voorgaande dagen lijken veel op die van afgelopen zondag. De dagcurve vandaag laat een iets lagere piek zien dan de dagen daarvoor (ongeveer 900 ipv 1300).


De percentages van ieder leeftijdsgroep aan het totaal aantal besmettingen verandert nog steeds. Vooral de groep 20-40 jaar is aan het dalen en daarom zijn de andere leeftijdsgroepen aan het stijgen. Het lijkt nog steeds in de richting van de verhoudingen eind juni te gaan.


In absolute aantallen is er een daling te zien voor alle leeftijdsgroepen, behalve de oudste. Voor de oudste leeftijdsgroep lijkt inmiddels wel een plateau bereikt te zijn.
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:41:56 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200599924
Het percentage positieve tests is gedaald, van 12,0 naar 11,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200600063
Mooie cijfers weer uit Nederland!
pi_200600416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vandaag weer iets lager, al een week lang elke dag lager dan de vorige dag! Benieuwd of het morgen hoger is. Woensdag is vaak een van de hoogste dagen in de week, en als er een flink effect van openen nachtleven zou zijn, dan zou je daar woensdag mogelijk de eerste tekenen van kunnen zien, maar donderdag en vrijdag moet dat pas echt een beetje duidelijk worden.
Hoger vandaag dus. Gister 23k, vandaag 27k. Nog steeds een stuk lager dan vorige week, toen waren er nog 43k besmettingen op woensdag. Zelfs in maart toen de besmettingen hard daalden was de woensdag vaak hoger dan de dinsdag. Maar toen was het slechts hooguit een paar honderd besmettingen hoger (op een totaal van 3k-6k). Dus ik denk dat dit wel een eerste teken is van het openen van het nachtleven, maar het valt me nog goed mee. Het aantal opnames lijkt ook al weer wat te zakken.
  woensdag 28 juli 2021 @ 18:43:09 #244
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200601391
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 45,5%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 25.924 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



  woensdag 28 juli 2021 @ 18:47:16 #245
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:57:45 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200610030
Waar ik de laatste tijd veel over nadenk is: je loopt toch vooral kans op corona wanneer je urenlang met andere mensen in een slecht geventileerde ruimte bent? Als dat zo is, loop je nauwelijks kans op besmetting als je even naar de supermarkt gaat of naar een andere winkel (ervan uitgaand dat je niet een gesprek met iemand voert waarbij je nauwelijks afstand houdt en hard praat). Is dat te simpel gedacht?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200610608
Dat klopt, maar weten we toch ook al even? Van supermarkten (of winkels in het algemeen) zijn geen clusters of brandhaarden bekend.

Langere tijd kort bij elkaar samen zijn, daar gaat het mis. Met, helaas, als bonus dat bij slechte ventilatie of een superspreader (sommige mensen verspreiden meer virus) de kans nog groter wordt.

Vluchtige contacten, buiten (niet in een feesttent) en dergelijken zijn amper een risico.

De vuistregel is, langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter is risicovol (als in, bijna zeker dat je het oploopt).
pi_200611644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:57 schreef Federer-fan het volgende:
Waar ik de laatste tijd veel over nadenk is: je loopt toch vooral kans op corona wanneer je urenlang met andere mensen in een slecht geventileerde ruimte bent? Als dat zo is, loop je nauwelijks kans op besmetting als je even naar de supermarkt gaat of naar een andere winkel (ervan uitgaand dat je niet een gesprek met iemand voert waarbij je nauwelijks afstand houdt en hard praat). Is dat te simpel gedacht?
Je loopt pas echt risico als iemand vlak naast je en ergens binnen langdurig hoest of niest. Na anderhalf jaar hebben we toch wel genoeg besmettingen én vaccins geprikt om genoeg weerstand te hebben lijkt me. Bovendien loop je élke dag van leven het risico besmet te raken door welk virus dan ook. Tis hoe je lichaam daarop reageert en hoe ziek je daarvan wordt.
pi_200611669
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je loopt pas echt risico als iemand vlak naast je en ergens binnen langdurig hoest of niest. Na anderhalf jaar hebben we toch wel genoeg besmettingen én vaccins geprikt om genoeg weerstand te hebben lijkt me. Bovendien loop je élke dag van leven het risico besmet te raken door welk virus dan ook. Tis hoe je lichaam daarop reageert en hoe ziek je daarvan wordt.
Ik denk dat het wel iets makkelijker gaat, vooral met de Delta.
Tap tap tap
pi_200611893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel iets makkelijker gaat, vooral met de Delta.
Ik wilde het gewoon even uitleggen......risico's zijn er altijd, gaat erom hoe bang je hiervoor nog wil zijn. (mijn bescheiden mening :@ )
pi_200611956
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel iets makkelijker gaat, vooral met de Delta.
Ik denk dat het wel meevalt. Bij de Oxford trial studie vul ik nog steeds elke week een lijstje vragen in. En een vraag is: Hoe vaak heb je deze week met iemand buiten je huishouden, 5u of langer binnen 2m doorgebracht. Volgens mij heb ik daar altijd '0' op geantwoord. Het verbaast me ook wel dat dat nooit is aangepast, of dat ze geen vragen hebben toegevoegd over het verloop van de studie. Maar als spread events bij supermarkten geregeld voor zouden komen, zou je daar wel over horen neem ik aan, en ik heb daar niet over gehoord. En bijna iedereen komt toch regelmatig in een supermarkt, of iig heel veel mensen.

Edit: Sorry, dacht dat je op Geredathan's berichtje antwoorde. Hoe dichterbij en hoe langer je dichtbij iemand bent hoe groter de kans. Niest/hoest diegene dan is de kans op besmetting ook weer hoger natuurlijk. Maar bedenk ook dat de meeste mensen, zelfs wanneer ze hoesten of niezen, geen virus bij zich dragen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 13:54:43 #252
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200615041
Zojuist mijn tweede vaccinatie gehad _O_
pi_200615326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:54 schreef Oliver23 het volgende:
Zojuist mijn tweede vaccinatie gehad _O_
Yesss, en het leven begint weer! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:15:10 #254
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200615482
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 19 (relatieve stijging: 3,0%). Het zijn 648 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 29 juli: 177 (absolute stijging 13; relatieve stijging 7,9%);
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 29 juli: 471 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,3%);
- woensdag 28 juli: 465 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:24:51 #255
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200615694
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:15 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 19 (relatieve stijging: 3,0%). Het zijn 648 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 29 juli: 177 (absolute stijging 13; relatieve stijging 7,9%);
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging);
- donderdag 22 juli: 107 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 29 juli: 471 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,3%);
- woensdag 28 juli: 465 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%);
- donderdag 22 juli: 329 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
De enorme stijging lijkt eruit te zijn, de laatste dagen maar kleine stijgingen, mooi. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:38:58 #257
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200615935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:27 schreef GereDathan het volgende:
Dat klopt, maar weten we toch ook al even? Van supermarkten (of winkels in het algemeen) zijn geen clusters of brandhaarden bekend.

Langere tijd kort bij elkaar samen zijn, daar gaat het mis. Met, helaas, als bonus dat bij slechte ventilatie of een superspreader (sommige mensen verspreiden meer virus) de kans nog groter wordt.

Vluchtige contacten, buiten (niet in een feesttent) en dergelijken zijn amper een risico.

De vuistregel is, langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter is risicovol (als in, bijna zeker dat je het oploopt).
Ja, mee eens, alleen ik vraag het omdat mensen vaak ook al paniekerig doen als ze even een pakje boter bij de AH halen, terwijl ze dan binnen drie minuten weer buiten staan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200616742
Aantal besmettingen is minder leuk.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:18:16 #259
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200616779
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 40,6%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 27.596 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200616804
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:16 schreef Sangha het volgende:
Aantal besmettingen is minder leuk.
Maar gisteren hadden we storing toch?
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:19:32 #261
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200616814
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar gisteren hadden we storing toch?
Klopt, zal een gedeelte bij zitten,
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:24:23 #262
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200616904
twitter


Stichting NICE laat al de eerste flinke daling zien vanmiddag op de verpleegafdelingen *O* *O* *O* *O*
pi_200616950
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar gisteren hadden we storing toch?
Klopt, maar dat zal niet alles verklaren, tis een stuk hoger, jammer.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:29:13 #264
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200616996
Ik ben weer klaar met rekenen. 8-) Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 11,6 naar 11,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200617008
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zal niet alles verklaren, tis een stuk hoger, jammer.
Het gemiddelde zou 3900 opleveren dat is toch zo heel veel meer dan dinsdag?
pi_200617021
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het gemiddelde zou 3900 opleveren dat is toch zo heel veel meer dan dinsdag?
Dat klinkt redelijk in lijn met de huidige daling.
pi_200617027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zal niet alles verklaren, tis een stuk hoger, jammer.
Valt toch heel erg mee? Meestal zijn woensdag en donderdag hoger dan maandag en dinsdag, maar dat valt nu gemiddeld genomen heel erg mee. Wat mij betreft prima cijfers.
pi_200617046
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat klinkt redelijk in lijn met de huidige daling.
Precies :)
pi_200617712
Vandaag alleen even een update van de dagcurves, dus het verschil in registraties per dag in het bestand van het RIVM:

En alleen even de laatste drie dagen:

De rode curve (van eergisteren) heeft een normaal patroon. Dat wil zeggen:
- een piek een dag eerder dan het bestand (dus mensen met een registratie op de dag van 'gisteren'),
- een dip (erg laag aantal nieuwe registraties of zelfs een negatief aantal) twee dagen eerder dan het bestand
- een buik drie tot zes dagen eerder dan het bestand. De hoogte van de buik is vaak ongeveer 40% van de hoogte van de piek.

De blauwe curve van gisteren wijkt vooral af in de hoogte van de piek ten opzichte van de buik. De buik is in dit geval 75% van de hoogte van de piek. Dus op basis van de buik had ik een piek van ongeveer 1400 verwacht ipv 800.

De oranje curve is de dagcurve van vandaag. Hierin valt het op dat er geen sprake is van een dip tussen de piek en de buik. Er zijn vandaag ongeveer 400 registraties bijgekomen op de dag van eergisteren terwijl dat de vorige twee dagen -200 waren. Te verhouding tussen buik (500) en piek (1200) is wel weer normaal.

Mijn conclusie uit deze grafieken is dat er gisteren ongeveer 500-600 gevallen te min zijn geregistreerd op 27 juli en dat die vandaag aan zijn gevuld.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 29 juli 2021 @ 16:23:47 #270
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200617918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zal niet alles verklaren, tis een stuk hoger, jammer.
Volgens de trend had het aantal besmettingen rond 3900 moeten zitten. Als je daar de vertraging van gisteren bijtelt lijkt de trend gewoon nog dalend te zijn.
pi_200618688
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stoffen-tegen-corona

'93 procent bloeddonoren heeft antistoffen tegen corona'
Tap tap tap
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:19:06 #272
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200618882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:07 schreef CherryLips het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stoffen-tegen-corona

'93 procent bloeddonoren heeft antistoffen tegen corona'
Lijkt me ook wel typisch de mensen die zich laten vaccineren.
pi_200618926
quote:
99s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:19 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel typisch de mensen die zich laten vaccineren.
??
pi_200618998
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

??
Ik geloof ook wel dat mensen die bloed doneren (dat doe je vooral voor anderen) zich ook meer dan gemiddeld vaak laten vaccineren.
pi_200619038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat mensen die bloed doneren (dat doe je vooral voor anderen) zich ook meer dan gemiddeld vaak laten vaccineren.
Ja, maar er is toch niks mis met je laten vaccineren? Of begrijp ik die post verkeerd??
pi_200619161
31k in de UK, dus van dinsdag 23k, gister 27k, nu 31k. Het loopt weer op, en dit zal het effect van Freedom en openen nachtleven zijn. De demografische data loopt ongeveer 5 dagen achter, maar ik hoop dat de nieuwe toename vooral (weer) onder jongeren plaatsvindt.

De stijging en daling afgelopen maand was het sterkst onder jongeren. Dit plaatje laat het aantal besmettingen zien op 22 juli (volle kleuren) en 15 juli (fletse kleuren), dan zie je dat de afname vooral bij 15-34 was. Ik denk wel dat er iets van een verschuiving zal zijn, met relatief iets meer besmettingen bij >34 (nachtleven) en < 20 (niet gevaccineerd), tov 20-29 (scholen en uni's dicht nu).



Jammer dat de daling niet doorzette, maar dat was ook wel heel mooi geweest.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:42:31 #277
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200619172
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja, maar er is toch niks mis met je laten vaccineren? Of begrijp ik die post verkeerd??
Ownee, zeker niks mis mee! Ik heb prik 2 gisteren ontvangen. :P

Maar ik bedoel dat die antistoffen bij bloeddonoren daarmee niet een indicatie is voor antistoffen bij de gemiddelde bevolking. Als kanttekening. Verder zeker positief nieuws. :s)
pi_200619194
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja, maar er is toch niks mis met je laten vaccineren? Of begrijp ik die post verkeerd??
ik denk dat ie bedoelt dat je weinig uit dat cijfer kunt halen omdat de mensen die zich niet laten vaccineren doorgaans ook minder geneigd zullen zijn om bloed te geven. De mensen die bloed geven zijn begaan met de medemens en dat soort mensen zullen zich doorgaans ook wel laten vaccineren.

(Hoop aannames in 1 post, maar denk dat ze wel kloppen :P )
A mind with a heart of it's own
pi_200619211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:07 schreef CherryLips het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stoffen-tegen-corona

'93 procent bloeddonoren heeft antistoffen tegen corona'
De stijging ging opeens snel vanaf april. Niet zo heel onlogisch omdat je vanaf dacht is 65 geen donor meer mag zijn. In april was 60 tot 65 aan de beurt met vaccineren.
pi_200619242
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja, maar er is toch niks mis met je laten vaccineren? Of begrijp ik die post verkeerd??
Er wordt bedoelt dat 93% waarschijnlijk hoger is dan gemiddeld in Nederland.
Er is zeker niks mis met je laten vaccineren :)
pi_200619245
quote:
99s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ownee, zeker niks mis mee! Ik heb prik 2 gisteren ontvangen. :P

Maar ik bedoel dat die antistoffen bij bloeddonoren daarmee niet een indicatie is voor antistoffen bij de gemiddelde bevolking. Als kanttekening. Verder zeker positief nieuws. :s)
Goedzo :) ^O^

Maar het grootste gedeelte laat zich wel prikken volgens mij en de rest heeft het misschien al gehad dus op zich vind ik die cijfers wel positief :)
  vrijdag 30 juli 2021 @ 14:04:53 #282
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200636016
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme daling op de IC’s en een minieme stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute stijging van 3 (relatieve stijging: 0,5%). Het zijn 651 bezette bedden in totaal, dus helaas weer iets verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 29 juli: 176 (absolute daling 1; relatieve daling 0,6%);
- donderdag 29 juli: 177 (absolute stijging 13; relatieve stijging 7,9%);
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 29 juli: 475 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,8%);
- donderdag 29 juli: 471 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,3%);
- woensdag 28 juli: 465 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 30 juli 2021 @ 14:15:37 #283
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200636371
Ondanks die 'elfduizend piek' vallen de ziekenhuiscijfers goed mee toch??
  vrijdag 30 juli 2021 @ 14:36:45 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200636855
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ondanks die 'elfduizend piek' vallen de ziekenhuiscijfers goed mee toch??
Je kunt mij altijd blij maken met elfduizend piek. *)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200636860
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ondanks die 'elfduizend piek' vallen de ziekenhuiscijfers goed mee toch??
zeker, vooral ook omdat het voornamelijk ongevaccineerden betreft.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_200636927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:36 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

zeker, vooral ook omdat het voornamelijk ongevaccineerden betreft.
Ja precies


quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je kunt mij altijd blij maken met elfduizend piek. *)
Ja snap ik :D
pi_200637326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:04 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme daling op de IC’s en een minieme stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute stijging van 3 (relatieve stijging: 0,5%). Het zijn 651 bezette bedden in totaal, dus helaas weer iets verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 29 juli: 176 (absolute daling 1; relatieve daling 0,6%);
- donderdag 29 juli: 177 (absolute stijging 13; relatieve stijging 7,9%);
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%);
- zaterdag 24 juli: 116 (absolute stijging 9; relatieve stijging 8,4%);
- vrijdag 23 juli: 107 (geen wijziging).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 29 juli: 475 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,8%);
- donderdag 29 juli: 471 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,3%);
- woensdag 28 juli: 465 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 24 juli: 388 (absolute stijging 18; relatieve stijging 4,9%);
- vrijdag 23 juli: 371 (absolute stijging 41; relatieve stijging 12,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
EEN DALING
EEN DALING!!!```1
Tap tap tap
pi_200637367
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja precies

En dat is dus 1 van de redenen dat ik me niet zo druk meer maak. Als iedereen die de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, dan is het wat mij betreft wel klaar (mits geen mutaties en dergelijke). Dan ook geen maatregelen meer, men zoekt het maar uit.

ik kan wel 100x tegen een bestuurder van een auto zeggen "doe je gordel om"
Maar als die het afdoet met, "ahh joh, ik heb nog nooit een ongeluk gehad en het zal niet zo vaart lopen", dan moet je zelf maar de consequenties er voor dragen als je wel door een ander wordt aangereden.
Je hebt de kans om jezelf te beschermen en erger te voorkomen als je dat niet doet zijn de consequentie voor jezelf.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_200637576
Morgen gaan we dalen denk ik!
pi_200637845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:51 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

En dat is dus 1 van de redenen dat ik me niet zo druk meer maak. Als iedereen die de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, dan is het wat mij betreft wel klaar (mits geen mutaties en dergelijke). Dan ook geen maatregelen meer, men zoekt het maar uit.

ik kan wel 100x tegen een bestuurder van een auto zeggen "doe je gordel om"
Maar als die het afdoet met, "ahh joh, ik heb nog nooit een ongeluk gehad en het zal niet zo vaart lopen", dan moet je zelf maar de consequenties er voor dragen als je wel door een ander wordt aangereden.
Je hebt de kans om jezelf te beschermen en erger te voorkomen als je dat niet doet zijn de consequentie voor jezelf.
Precies dit inderdaad
pi_200637977
Gisteren tweede Pfizer gehad, wederom buiten een wat stijve arm geen bijwerkingen *O*

Minder positief, nog steeds geen 5G :{
  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:19:31 #293
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200638131
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874


totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 42,1%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 26.625 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:20:22 #294
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200638156
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:13 schreef NightDancert het volgende:
Gisteren tweede Pfizer gehad, wederom buiten een wat stijve arm geen bijwerkingen *O*

Minder positief, nog steeds geen 5G :{
Ik ook. Weinig klachten na tweede Pfizer. Beetje moe, maar dat is het.

Maar..... mijn arm is niet magnetisch geworden -O-
pi_200638157
Vandaag volledig gevaccineerd verklaart. Dus geen gezeik meer met PCR tests. Kan ik zonder al te veel gedoe eindelijk naar Griekenland, mijn schoonouders bezoeken.
pi_200638172
Mijn QR-code met het fietsje doet het *O*
Tap tap tap
pi_200638211
Nog een daling *O*
Tap tap tap
  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:22:38 #298
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200638236
Toch weer mooie cijfers vandaag, zouden we dit weekend onder de 3000-grens gaan komen?

Zelf mag ik morgen weer naar de plaatselijke priktent voor de 2e ronde. Behalve wat spierpijn en wat vermoeidheid op de dag erna verder geen problemen gehad na de eerste, dus hopen dat dat nu ook zo zal zijn. :)
pi_200638253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik ook. Weinig klachten na tweede Pfizer. Beetje moe, maar dat is het.

Maar..... mijn arm is niet magnetisch geworden -O-
Nee, en ik heb ook nog steeds maar 2 streepjes op mijn 5G.

Ik slaap nu 's nachts wel een stuk slechter. Ik lig normaal zo in bed, dat het licht dat mijn schouder nu afgeeft helaas recht in mijn ogen schijnt. En mijn lichaam denkt elke tweede keer dat ik omdraai dat het al ochtend is. :(
pi_200638256
Daling in de cijfers blijft lekker doorzetten *O*
  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:24:10 #301
268495 Oliver23
Ninja Mime!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')