Coronel riep al 3 jaar verstappen gaat winnen en toen hij won zichzelf na 3 seizoenen op de borst kloppen. Een goede voorspelling wil niet zeggen dat je mijn applaus verdient.quote:
Jammer van het resultaat bedoelde ikquote:Op zondag 18 juli 2021 19:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jammer? Lijkt me niet, jij hebt het meeste plezier gehad denk ik
Alles naar de kloten. Dat was wel duidelijk.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:15 schreef Johannes788 het volgende:
Max is ok holé holé!
https://www.gptoday.net/n(...)erieuze-verwondingen
Hopen op geen kapotte bak enz
Hier moet ik een clip van zien.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Will Buxton___! "We know that Lewis isn't a dirty racer, he doesn't get in touch with other racers... Regularly... Sorry Alex" terwijl Albon langs hem af staat. Fokkof biased asswipe.
Dat is, grofweg, van 200km/h naar stilstand in 0,1 seconde. Zegt heel veel over de auto's van tegenwoordig dat je daar min of meer zonder kleerscheuren van wegloopt.quote:
Gelden die max aantal onderdelen ook onder dit soort omstandigheden? Dan word je dus driedubbel genaaid.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:15 schreef Johannes788 het volgende:
Max is ok holé holé!
https://www.gptoday.net/n(...)erieuze-verwondingen
Hopen op geen kapotte bak enz
Er vallen er meer van een voetstuk vandaag.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:19 schreef vosss het volgende:
Ik had Buxton hoger zitten dan dat eigenlijk
Dan ben je dood. Ook in deze veilige auto's.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is, grofweg, van 200km/h naar stilstand in 0,1 seconde. Zegt heel veel over de auto's van tegenwoordig dat je daar min of meer zonder kleerscheuren van wegloopt.
Blijkbaar niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ben je dood. Ook in deze veilige auto's.
Ik begin me toch wel een beetje af te vragen wanneer het patroon van dit soort incidenten en Hamilton sommigen gaat opvallen. Zelfs Buxton wil het niet echt uitspreken blijkbaar.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Will Buxton___! "We know that Lewis isn't a dirty racer, he doesn't get in touch with other racers... Regularly... Sorry Alex" terwijl Albon langs hem af staat. Fokkof biased asswipe.
O nee, die heeft het in Drive to Survive al bij mij verpest. God wat hoort die zichzelf graag praten onzin uit kramenquote:Op zondag 18 juli 2021 19:19 schreef vosss het volgende:
Ik had Buxton hoger zitten dan dat eigenlijk
Dit was gewoon een zeldzame fout.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik begin me toch wel een beetje af te vragen wanneer het patroon van dit soort incidenten en Hamilton sommigen gaat opvallen. Zelfs Buxton wil het niet echt uitspreken blijkbaar.
Ja. Kan dus grote gevolgen hebben voor Max in het WKquote:Op zondag 18 juli 2021 19:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gelden die max aantal onderdelen ook onder dit soort omstandigheden? Dan word je dus driedubbel genaaid.
Bedoel je de straf of de actie van Hamilton?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:20 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik vraag me wel af of deze straf ook in Oostenrijk was gegeven. Het feit dat het in Engeland gebeurd laat mij ook vermoeden dat dit bewust was. Ik snap die Coronel daarom wel.
Dus gaat vaker coureurs eraf beuken de komende GP'squote:Op zondag 18 juli 2021 19:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Het is fijn om te horen dat Lewis geen issues heeft, hij was tenslotte niet degene die met 52g in de muur lag.
Zoals de officiele Red Bull Duitsland twitter al poste:quote:Op zondag 18 juli 2021 19:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Nogal logisch dat Lewis geen issues heeft, hij was tenslotte niet degene die met 52g in de muur lag.
Hamilton wist precies wat hij deed.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:24 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja. Kan dus grote gevolgen hebben voor Max in het WK
En dan een dag later:quote:Op zondag 18 juli 2021 19:27 schreef 007700 het volgende:
Oh wat gaat dit gezellig worden voor Lewis op Zandvoort
Vijand van het Nederlandse volk.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:27 schreef 007700 het volgende:
Laten we het erop houden dat hij wereldwijd vandaag geen fans heeft gemaaktquote:Op zondag 18 juli 2021 19:27 schreef 007700 het volgende:
Haha, ja Lewis zal het dan wel meteen op racisme gooien met zijn kronkels in zijn hoofdquote:Op zondag 18 juli 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dan een dag later:
"Racism is a very big problem in The Netherlands, as we all saw this racing weekend."
Dit soort opmerkingen van Hamilton walg ik ook zo van he. Steeds Max willen neerzetten als roekeloos terwijl hij degene is die de één na de ander er af tikt. Prutser.quote:"Ik probeer altijd heel berekenend te zijn in het gevecht met Max, juist omdat ik weet dat hij heel agressief is."
Die van Kubica in 2007 was harder. Die was 75G.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ben je dood. Ook in deze veilige auto's.
Is dat sarcastisch?quote:
Hij doet het al in zijn broek zie ik.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Nogal logisch dat Lewis geen issues heeft, hij was tenslotte niet degene die met 52g in de muur lag.
Nou aan die auto te zien kan je daar echt niks meer van hergebruiken hoor.quote:
Het respect moet dan wel van Lewis komen, die had dat deze race niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
De echte Lewis Hamilton is opgestaan vandaag.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het respect moet dan wel van Lewis komen, die had dat deze race niet.
Dat is de piek. En die is maar heel kort.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die van Kubica in 2007 was harder. Die was 75G.
En David Purley overleefde een crash van 178G. Dat was van 173 naar 0 in 66 cm.
Oh men dit is nog walgelijker. Het er op spelen dat Max niet genoeg respect toont en het alvast zo voorkneden dat als 't weer gebeurt het sws dus hoe dan ook door Max zijn rijgedrag komt.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
En dan nog legt hij de schuld bij Max, die volgens hem te agressief was.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De echte Lewis Hamilton is opgestaan vandaag.
Er zijn mensen die hem verdedigenquote:Op zondag 18 juli 2021 19:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh men dit is nog walgelijker. Het er op spelen dat Max niet genoeg respect toont en het alvast zo voorkneden dat als 't weer gebeurt het sws dus hoe dan ook door Max zijn rijgedrag komt.
Wat een clown.
Mercedes is al het hele seizoen bezig om de media te bespelen ten opzichte van RBR. De onzin die Toto en Hamilton uitkramen over dat de RBR niet legaal zou zijn hoort daar ook bij.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh men dit is nog walgelijker. Het er op spelen dat Max niet genoeg respect toont en het alvast zo voorkneden dat als 't weer gebeurt het sws dus hoe dan ook door Max zijn rijgedrag komt.
Wat een clown.
Lewis heeft in de loop der jaren zijn "holier than thou" persona geperfectioneerd.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wat een clown.
Organen vinden dit soort dingen vaak niet zo leuk..quote:Op zondag 18 juli 2021 19:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die van Kubica in 2007 was harder. Die was 75G.
En David Purley overleefde een crash van 178G. Dat was van 173 naar 0 in 66 cm.
Had gehoopt dat ze hem met respect behandelde, dat gevoel is nu wel weg. Hopelijk hoort niemand een woord van wat hij zegt door het mega fluitconcert en als hij slim is blijft hij weg van het podium.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:27 schreef 007700 het volgende:
Ik doe niet aan instagram. Wat staat hier?quote:
Enige juiste reactie.quote:
Dan zeg je eigenlijk dat Hamilton de briljantste coureur ooit is.quote:
Wij sturen gewoon Geertje naar Zandvoort, kan Lewis zweten.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:43 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga Tom Cruise ook boycotten mensen, die smeerlap juichte als een gek bij de winst van die natnek.
Prima reactie van Max!quote:
Heeft ie bij Albon al op kunnen oefenenquote:Op zondag 18 juli 2021 19:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan zeg je eigenlijk dat Hamilton de briljantste coureur ooit is.
Als je met bijna 300 km/u bewust iemand kunt aantikken met je linkervoorwiel om diegene eraf te knallen, zeker weet dat je zelf niet spint en in de muur belandt met de kans op ernstig letsel voor de ander of jezelf, geen schade aan je auto of banden oploopt en indien wel dat de race wordt stilgelegd zodat je dat kunt repareren, slechts een 10 sec straf krijgt die je op snelheid goed kunt maken en daardoor de race wint, ben je gewoonweg geniaal.
Ik houd het op een fout en onbezonnen actie.
Prima acteur in het genre wat hij doet, maar verder is er toch niemand die hem nog serieus genomen heeft de afgelopen twintig jaar?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:43 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga Tom Cruise ook boycotten mensen, die smeerlap juichte als een gek bij de winst van die natnek.
Je wordt geen zevenvoudig wereldkampioen omdat je zo'n aardige jongen bent. Dit soort mensen zijn bereid heel ver te gaan voor de winst, inclusief onsportief gedrag.quote:
Wel Twitter?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik doe niet aan instagram. Wat staat hier?
Dat ging net bij het uitlaten van de hond ook door mijn hoofd. Als hij de microfoon krijgt gaat hij een mooie speech over diversiteit en racisme opvoeren, wetende dat hij uitgefloten wordt.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:29 schreef 007700 het volgende:
[..]
Haha, ja Lewis zal het dan wel meteen op racisme gooien met zijn kronkels in zijn hoofd
Dat was een langzame bocht tochquote:Op zondag 18 juli 2021 19:48 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Heeft ie bij Albon al op kunnen oefenen
Dus? Doet er niet aan af dat je een totale gek bent als je je zo gedraagt nadat je je concurrent het ziekenhuis in gereden hebt. Op het narcistische af.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je wordt geen zevenvoudig wereldkampioen omdat je zo'n aardige jongen bent. Dit soort mensen zijn bereid heel ver te gaan voor de winst, inclusief onsportief gedrag.
Klopt. Daar hadden Schumacher, Senna en Prost ook een handje van.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je wordt geen zevenvoudig wereldkampioen omdat je zo'n aardige jongen bent. Dit soort mensen zijn bereid heel ver te gaan voor de winst, inclusief onsportief gedrag.
Achterlijk is het sowieso...quote:Op zondag 18 juli 2021 19:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat was een langzame bocht toch
Juist deze actie in een snelle bocht is achterlijk en dan weet je dondersgoed dat een klein tikje tegen het achterwiel zo'n gevolgen heeft
Nou, heb gehoord dat hij je lens slaat en tegelijkertijd oud ijzer kan ophalen.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:53 schreef edjeuitdebijlmer het volgende:
[..]
ach die ouwe lul is geen party voor my
Wanneer is de laatste keer dat hij niet goed weg kwam dan?quote:
hij is in een enorme pot geluk gevallen. Dat geluk moet een keer op zijn lijkt mequote:Op zondag 18 juli 2021 19:53 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Achterlijk is het sowieso...![]()
Maar Hamilton weet ze altijd zo te tikken en er zelf mee weg te komen....
En jij bent de eerste die het hier heeft over de huidskleur. Lees geen andere reacties dan wat ik las over Ocon, maar durf te wedden dat je daar geen commentaar over had. Dus wie is hier de racist?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:53 schreef Mortaxx het volgende:
Zit hier een hoop latent racisme. Kan me een hoop vergelijkbare gevallen herinneren en toen werd er niet zo gereageerd. Nu komt een zwarte man een keer goed weg en is het alsof hij iemand heeft vermoord
Ik zou er niet vanuit gaan.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij is in een enorme pot geluk gevallen. Dat geluk moet een keer op zijn lijkt me
Ook niet maar dat kan ik hier wel zien.quote:
Volgens mij gaat er geen raceweekend voorbij dat de huidskleur van Hamilton niet genoemd wordt.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En jij bent de eerste die het hier heeft over de huidskleur. Lees geen andere reacties dan wat ik las over Ocon, maar durf te wedden dat je daar geen commentaar over had. Dus wie is hier de racist?
Blank, zwart, geel, paars of groen het is gewoon misselijkmakend wat Lewis doet en daar heeft zijn huidskleur niets mee te maken. Ga anders maar jengelen bij sylvana.
En toch denk ik dat Verstappen ook gewoon had staan juichen op het podium als het andersom geweest was. Is niet erg ook, het is een adrenalinesport en om te winnen moet je op de grens opereren. Dit hoort er wel een beetje bij.quote:
Dat is geen geluk, dat is natuurkunde.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij is in een enorme pot geluk gevallen. Dat geluk moet een keer op zijn lijkt me
Onzin.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En toch denk ik dat Verstappen ook gewoon had staan juichen op het podium als het andersom geweest was. Is niet erg ook, het is een adrenalinesport en om te winnen moet je op de grens opereren. Dit hoort er wel een beetje bij.
Prost was niet onsportiefquote:Op zondag 18 juli 2021 19:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. Daar hadden Schumacher, Senna en Prost ook een handje van.
Matige trollpoging. Ga eens weg.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:53 schreef Mortaxx het volgende:
Zit hier een hoop latent racisme. Kan me een hoop vergelijkbare gevallen herinneren en toen werd er niet zo gereageerd. Nu komt een zwarte man een keer goed weg en is het alsof hij iemand heeft vermoord
quote:Op zondag 18 juli 2021 19:53 schreef Mortaxx het volgende:
Prost en Senna waren allebei klootzakken. Doorgaans wel met respect naar elkaar, maar die hebben ook elkaars bloed wel eens kunnen drinken na een incident.quote:
Met name door hemzelf.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er geen raceweekend voorbij dat de huidskleur van Hamilton niet genoemd wordt.
Geen idee, dan zijn ze meestal (terecht) gemod want ik zie ze niet. Lewis was een top 5 favoriete rijder van mij, en dat ongeluk neem ik hem niet kwalijk. Het is racen op hoge snelheid en niveau en dit soort zaken gebeuren. Maar zijn reacties achteraf en zijn gedrag storen mij wel, en huidskleur heeft mij bij Lewis nog nooit geboeid. Iedere topper maakt ook wel eens een fout, max, schumi, senna, prost, hill etc. Zou hem sieren om eens 1x hand in eigen boezem te steken want de laatste maanden ligt alles aan iedereen behalve Lewis. Kampioen onwaardig gedrag, fantastische coureur dat wel.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er geen raceweekend voorbij dat de huidskleur van Hamilton niet genoemd wordt.
Dan heb jij die posts hier gemist met kk N-woord zekerquote:Op zondag 18 juli 2021 19:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En jij bent de eerste die het hier heeft over de huidskleur. Lees geen andere reacties dan wat ik las over Ocon, maar durf te wedden dat je daar geen commentaar over had. Dus wie is hier de racist?
Blank, zwart, geel, paars of groen het is gewoon misselijkmakend wat Lewis doet en daar heeft zijn huidskleur niets mee te maken. Ga anders maar jengelen bij sylvana.
2016 Spanje, alleen toen crashte Rosberg door hem ookquote:Op zondag 18 juli 2021 19:55 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer dat hij niet goed weg kwam dan?
Er was een debiel die wat van die posts neerplempte en die werd direct door iedereen uitgekotst.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Dan heb jij die posts hier gemist met kk N-woord zeker
Mwa, juichen ok. Maar wees dan ook een vent en geef niet een ander de schuld van je eigen fout.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En toch denk ik dat Verstappen ook gewoon had staan juichen op het podium als het andersom geweest was. Is niet erg ook, het is een adrenalinesport en om te winnen moet je op de grens opereren. Dit hoort er wel een beetje bij.
Ditquote:Op zondag 18 juli 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus? Doet er niet aan af dat je een totale gek bent als je je zo gedraagt nadat je je concurrent het ziekenhuis in gereden hebt. Op het narcotische af.
hoezo klootzakken?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Prost en Senna waren allebei klootzakken. Doorgaans wel met respect naar elkaar, maar die hebben ook elkaars bloed wel eens kunnen drinken na een incident.
In de zin dat ze ook lang niet altijd fair racete. Er so dt soms net gedaan alsof Senna en Schumacher de grootste waren en dit soort tactieken niet gebruikten, maar dat is gewoon onzin.quote:
20 km/uur = 20 × (1000/3600) = 5,556 m/squote:Op zondag 18 juli 2021 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal eerder van 20 naar 0 in 0.01s zijn geweest
Keihard en medogenloos naar elkaar toe.quote:
Dan hoop ik dat die mafklapper een flinke ban heeft gekregen, die heb ik idd gemist. Maar scheer niet elke f1 fan hier wat kritiek heeft op Lewis over één kam. Het huidskleur argument is weer een excuus om Lewis te ontzien van kritiek. En Lewis krijgt dezelfde kritiek die elke andere blanke rijder ook had gekregen of al eens heeft gekregen.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Dan heb jij die posts hier gemist met kk N-woord zeker
Hij is al drie jaar op rij voor dezelfde actie bestraft. Maar helaas had dat vandaag weinig effect.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:53 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Achterlijk is het sowieso...![]()
Maar Hamilton weet ze altijd zo te tikken en er zelf mee weg te komen....
Van poging tot moord naar terrorisme dus.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:08 schreef Rianne84 het volgende:
Volgens Reddit is er ook publiek gewond geraakt bij de crash.
voor zover ik weet botste Prost tegen Senna aan, waardoor Prost WK werd, door die grote franse neus van een wedstrijd commissaris. Het jaar daarna knalde Senna, Prost eruit om WK te worden, Senna zag dat als een payback.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In de zin dat ze ook lang niet altijd fair racete. Er so dt soms net gedaan alsof Senna en Schumacher de grootste waren en dit soort tactieken niet gebruikten, maar dat is gewoon onzin.
Ik las dat één vrouw door de ambulance afgevoerd zou zijn en er daarnaast wat toeschouwers waren met snijwonden van brokstukken/grind.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:08 schreef Rianne84 het volgende:
Laten we hopen dat dit "fake" nieuws is dan, zo niet dat het meevalt. Lang niet meer gebeurd, veiligheid publiek is de laatste jaren toch goed in orde.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik las dat één vrouw door de ambulance afgevoerd zou zijn en er daarnaast wat toeschouwers waren met snijwonden van brokstukken/grind.
sodeju zeg. Dat mag wel breder bekend worden dan.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik las dat één vrouw door de ambulance afgevoerd zou zijn en er daarnaast wat toeschouwers waren met snijwonden van brokstukken/grind.
Is dit echt zo? Je wordt door je concurrent uit de race geknald en als dank zou je ook nog een gridpenalty krijgen?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:59 schreef uitstapmodel het volgende:
Heb niet alles gelezen, en misschien is het al voorbij gekomen, maar klopt dit hieronder?
Don't forget Max did not only lose all these points, he will also get a gridpenalty due to his engine getting destroyed.
dit is nieuwsquote:Op zondag 18 juli 2021 20:08 schreef Rianne84 het volgende:
We need the HULK.quote:
de payback zal nog wel komen, hopen dat Max dan gewoon er ook 10 sec voor krijgt.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:09 schreef Ixnay het volgende:
Mag Verstappen Hamilton volgende wedstrijd van de baan rijden voor een 10 seconden straf?
Of dat hij eventueel zijn eigen podiumplek opoffert om Hamilton van de baan te krijgen. Als beide coureurs steeds 0 punten krijgen wordt Verstappen ook wereldkampioen.
Ik ben geen Verstappen fan en ben een neutrale toeschouwer. Maar de manier hoe Hamilton niet kan accepteren dat nu uiteindelijk iemand beter is wekt weinig sympathie op bij mij.
Hopelijk gaat het goed met deze dame.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heeft die gezegd jaquote:Op zondag 18 juli 2021 20:13 schreef Evenstar het volgende:
Als die echt heeft gezegd dat Max meer respect moet tonen "want anders gaat dit vaker gebeuren" dan is hij nog verder heen dan dat ik al dacht ....
Yes, motor was 2 races oud, nieuwe versnellingsbak en dan heb je straf. Dus gridpenalty. Had dit al gezegd tijdens de crash toen ik die auto zag, max is dubbel genaaid want die motor zal niet meer te redden zijn als ik die auto zo zag.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dit echt zo? Je wordt door je concurrent uit de race geknald en als dank zou je ook nog een gridpenalty krijgen?
Respect moet je verdienen zeg ik altijdquote:
Je wil je niet verlagen naar dit soort spelletjes, maar je zou toch echt opzettelijk Lewis er een paar keer afrijden met Perez en of Gasly. iedere race iemand anders .... just to make a point.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Yes, motor was 2 races oud, nieuwe versnellingsbak en dan heb je straf. Dus gridpenalty. Had dit al gezegd tijdens de crash toen ik die auto zag, max is dubbel genaaid want die motor zal niet meer te redden zijn als ik die auto zo zag.
tenzij de FIA achter de schermen een oogje dichtknijptquote:Op zondag 18 juli 2021 20:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Yes, motor was 2 races oud, nieuwe versnellingsbak en dan heb je straf. Dus gridpenalty. Had dit al gezegd tijdens de crash toen ik die auto zag, max is dubbel genaaid want die motor zal niet meer te redden zijn als ik die auto zo zag.
Hij legt dus, nadat hij iemand met bijna 300km/h ziekenhuis in heeft gereden, de schuld ook nog eens compleet bij iemand anders neer. Levensgevaarlijk joh ..... Max moet dus maar wijken, want dat is wat hij eigenlijk bedoelt met respect tonen.quote:
Dat dusquote:Op zondag 18 juli 2021 20:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oké, het kleine beetje respect dat ik had voor Hamilton is nu echt weg.![]()
Wat een mafklapper.
ik vind het wel een discussie waard, door alle teams en de FIAquote:Op zondag 18 juli 2021 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tenzij de FIA achter de schermen een oogje dichtknijpt
Ja, als een andere team een collision causes, moeten de penalties die daaruit volgen op hun kosten komen te staan.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het wel een discussie waard, door alle teams en de FIA
Nog niet, pas bij de vierde motor. En de versnellingsbak mag gratis gewisseld worden na een DNF.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat geldt bij een crash toch niet? Of in ieder geval andere regelsquote:Op zondag 18 juli 2021 20:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat maakt Senna toch ook een klootzak?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor zover ik weet botste Prost tegen Senna aan, waardoor Prost WK werd, door die grote franse neus van een wedstrijd commissaris. Het jaar daarna knalde Senna, Prost eruit om WK te worden, Senna zag dat als een payback.
waarom hebben ze dan alleen voor de versbak gekozen en niet voor motoronderdelen?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nog niet, pas bij de vierde motor. En de versnellingsbak mag gratis gewisseld worden na een DNF.
dan is iedereen die erg comparatief is ingesteld automatisch een klootzak.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat maakt Senna toch ook een klootzak?
(Waar niks mis mee is trouwens)
Op dat niveau denk ik dat dat ook zo is jaquote:Op zondag 18 juli 2021 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan is iedereen die erg comparatief is ingesteld automatisch een klootzak.
Linksom of rechtsom gaat Max hier ontzettend veel last van hebben.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat geldt bij een crash toch niet? Of in ieder geval andere regels
Prost was meer een sluwe vos achter de schermen. (Vraag ook maar aan Nigel Mansell.)quote:Op zondag 18 juli 2021 20:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor zover ik weet botste Prost tegen Senna aan, waardoor Prost WK werd, door die grote franse neus van een wedstrijd commissaris. Het jaar daarna knalde Senna, Prost eruit om WK te worden, Senna zag dat als een payback.
Het wordt dan wel een gevaarlijke sport zo.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de payback zal nog wel komen, hopen dat Max dan gewoon er ook 10 sec voor krijgt.
Die gek was al af toen die stond te springen op de bak bij Oprah.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:43 schreef Sfancta het volgende:
Mocht je nog respect voor Wolff hebben: die heeft gezegd dit soort dingen gebeuren in een battle met de beste coureur ooit en iemand die minder goed is.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oké, het kleine beetje respect dat ik had voor Hamilton is nu echt weg.![]()
Wat een mafklapper.
Als je vaak vergelijkingen maakt, ben je automatisch een klootzak?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan is iedereen die erg comparatief is ingesteld automatisch een klootzak.
nee, maar zo ken ik Max wel.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het wordt dan wel een gevaarlijke sport zo.
Is dit iets wat we aan moeten moedigen?
"Prima dat mensen elkaar van de baan rijden, gewoon 10 seconde strafje uitzitten en je mag door."
Precies; en dit gebeurt in een split second (en eigenlijk nog minder). Daarom beschouw ik het in de eerste plaats als een race-incident. Ik hoop in vredesnaam dat Max hier (fysiek) geen last van gaat/blijft hebben. Z'n pa weet er alles van, zo'n enorme klap op je hoofd, nek en schouders. Bah.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max' onboard is niet vaak uitgezonden en staat ook (nog) niet op Youtube, maar wat wel opvalt is dat die tot 2 keer instuurt in Copse. Die tweede keer om Hamilton meer ruimte geven vermoed ik, alleen was het toen al te laat
[ afbeelding ]
Waarom zit Lewis niet op de apex? Als Lewis die haalt dan raakt hij Max niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies; en dit gebeurt in een split second (en eigenlijk nog minder). Daarom beschouw ik het in de eerste plaats als een race-incident. Ik hoop in vredesnaam dat Max hier (fysiek) geen last van gaat/blijft hebben. Z'n pa weet er alles van, zo'n enorme klap op je hoofd, nek en schouders. Bah.
sorry, bedoelde dit, competitiefquote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je vaak vergelijkingen maakt, ben je automatisch een klootzak?
Omdat hij altijd gelijk heeft.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef opreis het volgende:
Ik vind het totale gebrek aan zelfreflectie bij Lewis nog het meest absurde. Is dit nu de posterboy voor de F1?
Als organisatie en andere rijders accepteer je toch niet dat juist deze gast constant de moraalridder uit loopt te hangen.
Zei Kloto dat echt?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht je nog respect voor Wolff hebben: die heeft gezegd dit soort dingen gebeuren in een battle met de beste coureur ooit en iemand die minder goed is.
Hamilton verwacht dat anderen hem wel de ruimte geven daar waar hij dat zelf niet doet. Deze botsing is imho een kopie van die van die met Albon in Brazilië 2019 en Oostenrijk 2020 en elke keer is Hamilton daarvoor bestraft. En weer maakt hij dezelfde fout en weigert hij schuld te erkennen omdat hij vindt dat anderen hem maar de ruimte moeten geven.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Prost was meer een sluwe vos achter de schermen. (Vraag ook maar aan Nigel Mansell.)
Senna was meer rücksichtlos op de baan.
Ze haatten elkaar oprecht, maar toen Prost met pensioen was gegaan, besefte Senna pas wat hij aan Prost had gehad. Iemand van een oudere generatie die hij te vuur en te zwaard kon bestrijden. In 1994 was Senna zelf de veteraan op wie door een jonge en razendsnelle gast werd gejaagd. Dat was wennen.
Opwarmronde Imola; Senna zegt: "A special hello to my dear friend Alain, we all miss you, Alain."
Het blijft eeuwig zonde dat de strijd tussen Senna & Schumi door dat afschuwelijke ongeval op Imola veel te vroegtijdig werd afgebroken.
W.b. de crash van vandaag: ik geef toe dat ik maar moeilijk de beschuldigende vinger naar wie dan ook durf uit te steken. Wel is het (weer) opvallend dat Hamilton zo'n beetje de enige is/blijft die Max' goocheme verdedigende lijnen kan inschatten en lezen. Ik geloof niet in opzet... maar Hamilton had al een paar de minst risicovolle oplossing moeten kiezen en misschien dacht hij nu: "ga jij nu maar eens wat naar buiten." Max leek mij de normale lijn te rijden, maar gezien Hamiltons positie was dat misschien niet de verstandigste. Wel de moedigste, zeer zeker, maar niet de verstandigste.
Het enorme gejuich tijdens de klap van Verstappen was ronduit genant, maar van Britse supporters verwacht ik eigenlijk weinig meer. Sorry, lads.
En Hamilton had inderdaad wel wat meer ingetogenheid kunnen tonen. Maar beide heren hebben een Ego dat te groot is voor dit universum. En dat gaat ook niet meer veranderen.
Dat respect is nu ook weg. Al was dat eigenlijk al weg na alle onzin die Toto over de RBR uitkraamde.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht je nog respect voor Wolff hebben: die heeft gezegd dit soort dingen gebeuren in een battle met de beste coureur ooit en iemand die minder goed is.
Heeft ie dat echt gezegd?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton heeft natuurlijk jarenlang in een superieure auto gereden waarin de enige auto die hij vaak voorbij hoefde zijn teamgenoot was die een teamorder kreeg. Die is het gewoon niet gewend dat iemand niet voor hem aan de kant gaat.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton verwacht dat anderen hem wel de ruimte geven daar waar hij dat zelf niet doet. Deze botsing is imho een kopie van die van die met Albon in Brazilië 2019 en Oostenrijk 2020 en elke keer is Hamilton daarvoor bestraft. En weer maakt hij dezelfde fout en weigert hij schuld te erkennen omdat hij vindt dat anderen hem maar de ruimte moeten geven.
Alleen al daarom had hij wat mij betreft wel een zwaardere straf mogen krijgen want hij leert blijkbaar niet van zijn fouten.
Mja, ook Max vindt een straf lang niet altijd terecht achterafquote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef opreis het volgende:
Ik vind het totale gebrek aan zelfreflectie bij Lewis nog het meest absurde. Is dit nu de posterboy voor de F1?
Als organisatie en andere rijders accepteer je toch niet dat juist deze gast constant de moraalridder uit loopt te hangen.
Op het podium laten zien dat je blij bent met de overwinning, dat mag. Maar dat ererondje met die fucking vlag en daar nog even als een debiel mee staan dansen, daar zou ik Max niet snel op betrappen. Dat doe je als je kampioen geworden bent, niet als je een race gewonnen hebt door je rivaal het ziekenhuis in te rijden. Dan hou je het sober, ook als het je thuiscircuit is, het recht om dan uit je plaat te gaan heb je dan wel verspeeld.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat inderdaad raar is: Hamilton heeft volgens de 'jury' wel schuld, want anders krijgt hij ook geen 10 seconden tijdstraf. Maar, gezien de gevolgen, is dat gewoonweg een straf van niks.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton verwacht dat anderen hem wel de ruimte geven daar waar hij dat zelf niet doet. Deze botsing is imho een kopie van die van die met Albon in Brazilië 2019 en Oostenrijk 2020 en elke keer is Hamilton daarvoor bestraft. En weer maakt hij dezelfde fout en weigert hij schuld te erkennen omdat hij vindt dat anderen hem maar de ruimte moeten geven.
Alleen al daarom had hij wat mij betreft wel een zwaardere straf mogen krijgen want hij leert blijkbaar niet van zijn fouten.
Dat dus.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:42 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Op het podium laten zien dat je blij bent met de overwinning, dat mag. Maar dat ererondje met die fucking vlag en daar nog even als een debiel mee staan dansen, daar zou ik Max niet snel op betrappen. Dat doe je als je kampioen geworden bent, niet als je een race gewonnen hebt door je rivaal het ziekenhuis in te rijden.
De stewards stellen dat de ruimte er was, maar dat Lewis de Apex niet raakte en daardoor de crash veroorzaaktequote:Op zondag 18 juli 2021 20:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat inderdaad raar is: Hamilton heeft volgens de 'jury' wel schuld, want anders krijgt hij ook geen 10 seconden tijdstraf. Maar, gezien de gevolgen, is dat gewoonweg een straf van niks.
Verder is het gewoon hopen dat Max er z.s.m 100% bovenop komt.
En dat hij er weer volop tegenaan kan.
En dat hij wereldkampioen wordt (wat mij betreft), want hij heeft het talent en het komt hem eindelijk wel eens toe (hoewel er met dat laatste niet altijd rekening wordt gehouden in het leven).
Dit soort crashes zal verder tot in eeuwigheid een welles-nietes discussie blijven.
Dus blijft hij de veroorzaker.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stewards stellen dat de ruimte er was, maar dat Lewis de Apex niet raakte en daardoor de crash veroorzaakte
Volgens mij zitten er in die oortjes die ze in doen ook medische sensorenquote:Op zondag 18 juli 2021 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met die 52G bedoelen ze de klap die de auto kreeg, neem ik aan?
Er zitten geen sensoren op de coureur zelf.
Ik vermoed zomaar dat de coureur in de auto een vergelijkbare klap te verwerken krijgt.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar je krijgt een straf voor de actie die je doet, niet of dat tegen je concurrent om de titel is of als het ik plek 13 gaat..quote:Op zondag 18 juli 2021 20:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat inderdaad raar is: Hamilton heeft volgens de 'jury' wel schuld, want anders krijgt hij ook geen 10 seconden tijdstraf. Maar, gezien de gevolgen, is dat gewoonweg een straf van niks.
En dat hij wereldkampioen wordt (wat mij betreft), want hij heeft het talent en het komt hem eindelijk wel eens toe (hoewel er met dat laatste niet altijd rekening wordt gehouden in het leven).
Dit soort crashes zal verder tot in eeuwigheid een welles-nietes discussie blijven.
De stewards kijken niet naar de gevolgen, alleen naar het incident, las ik net.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daar moet misschien maar eens over nagedacht worden. Als coureurs die regel schijnbaar gaan misbruiken om er winst uit te trekken en daar 0,0 spijt van hebben.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar je krijgt een straf voor de actie die je doet, niet of dat tegen je concurrent om de titel is of als het ik plek 13 gaat..
Serieus?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee toch? Bron? Als hij dat echt gezegd heeft is het echt klaar hoor.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ben een poging aan het wagen om een screenrecord te maken, maar om de een of andere reden kan ik de clip niet afspelenquote:
En toeschouwers?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:53 schreef tripel7 het volgende:
Ben toch benieuwd wat de mening is van de user die een tijdje terug een topic opende over hoe Verstappen een mental midget zou zijn, Hamilton mag een paar keer niet op het podiumplekje met de '1' erop staan, en rijd vervolgens uit woede een andere coureur en toeschouwers het ziekenhuis in...
quote:Op zondag 18 juli 2021 20:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar je krijgt een straf voor de actie die je doet, niet of dat tegen je concurrent om de titel is of als het ik plek 13 gaat..
Yep.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De stewards kijken niet naar de gevolgen, alleen naar het incident, las ik net.
Er zitten sensoren in de handschoenen.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Beetje misplaatst ditquote:Op zondag 18 juli 2021 20:57 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Echt hoor, de gemiddelde dictator geilt zichzelf nog niet zo erg op
quote:Op zondag 18 juli 2021 20:57 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Hij durft Hamilton "iemand die minder goed is" te noemen. Toch weer respect voor Totoquote:Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien de straf standaard zwaarder maken. Een DT bijvoorbeeld. Dat lijkt me wat eerlijker.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar moet misschien maar eens over nagedacht worden. Als coureurs die regel schijnbaar gaan misbruiken om er winst uit te trekken en daar 0,0 spijt van hebben.
Haha, die analyse, ja Lewis misde de apex. Maar Max stuurde in om de bocht te nemen, maar dan had hij moeten zien dat Lewis daar zat en meer ruimte te geven. Zei hij terwijl hij frame bij frame een situatie van 300km/u over een afstand van 5m analyseerde.quote:
Natuurlijk. Hamilton maakt geen fouten. Dus dit was ook niet zijn fout.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:01 schreef THEFXR het volgende:
Wolff legt schuld bij Verstappen: "Straf Hamilton onterecht"
https://racingnews365.nl/(...)f-hamilton-onterecht
Die PR-persoon ziet een vlag met rood-wit-blauw erin en denkt dat Verstappen een Fransman is en wil zo wat olie op het vuur gooien?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:57 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Staat er ook iemand met een bel te zwaaien?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Shame is trending. 125.764 tweets, bijna allemaal over sir Lewis.
Ik ga maar ff naar NASCAR, want ik vind dit echt té respectloos.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Koning, in Frankrijk.
Weet de Mercedes stagair wat die met hun laatste koning gedaan hebben?
Dus als je de kans krijgt om zonder teveel risico je concurrent van de baan te tikken (achterbandje tikken is een beproefde techniek in de politiewereld zoals al eerder aangehaald) en er zelf dan meer punten aan over te houden is dat volledig legaal op wat seconden straf na... dat is toch absurd? Dan zou Max dat eigenlijk constant moeten gaan doen nu als hij bereid is om alle respect uit het raam te gooien.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar moet misschien maar eens over nagedacht worden. Als coureurs die regel schijnbaar gaan misbruiken om er winst uit te trekken en daar 0,0 spijt van hebben.
Britse vlag is wit, rood en blauw...quote:Op zondag 18 juli 2021 21:04 schreef PirE het volgende:
[..]
Die PR-persoon ziet een vlag met rood-wit-blauw erin en denkt dat Verstappen een Fransman is en wil zo wat olie op het vuur gooien?
Zoveel vragen bij deze tweet.
Het gejuich van de mensen die echt dichtbij zitten slaat volgens mij erg snel om in schrik om de heftigheid van de klap. Dat dan weer wel.quote:
Schrik om zichzelf omdat er wat het publiek in vliegt ja. Niet om Max.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gejuich van de mensen die echt dichtbij zitten slaat volgens mij erg snel om in schrik om de heftigheid van de klap. Dat dan weer wel.
Klopt ook niet wat Wolff zegt, want Max zat er voor de apex verder voor.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bord voor de kop: https://racingnews365.nl/(...)f-hamilton-onterecht
Gaat over die Louvre tweet. Die snap ik totaal niet. In het Louvre hangt kunst, een foto van een man met een terugtrekkende haarlijn die zwaait met een Britse vlag is nooit kunst.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Britse vlag is wit, rood en blauw...
Dit ja, het incident in de race hoort er gewoon bij en dat zal ik Lewis nooit kwalijk nemen. Maar door zijn gedrag is hij zwaar in aanzien gedaald bij mij.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:04 schreef Evenstar het volgende:
Crash kan gebeuren, shit happens, allemaal prima (hoe kut het ook is).
Alleen gedrag van Lewis, Toto, Mercedes etc. na de race is echt schandalig, respectloos en uitermate schadelijk voor de sport.
Wat natuurlijk ook wel weer treurig zou zijnquote:Op zondag 18 juli 2021 21:05 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dus als je de kans krijgt om zonder teveel risico je concurrent van de baan te tikken (achterbandje tikken is een beproefde techniek in de politiewereld zoals al eerder aangehaald) en er zelf dan meer punten aan over te houden is dat volledig legaal op wat seconden straf na... dat is toch absurd? Dan zou Max dat eigenlijk constant moeten gaan doen nu als hij bereid is om alle respect uit het raam te gooien.
I knowquote:Op zondag 18 juli 2021 21:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt ook niet wat Wolff zegt, want Max zat er voor de apex verder voor.
1 coureur (die normaal gesproken altijd gematst wordt) heeft straf en de andere niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:09 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht. Als ik iets zeg dat niet klopt laat het even weten
De regels zeggen dat de verdedigende auto altijd een "car's width" ruimte moet laten voor de aanvaller als ik het goed begrepen heb. Als de verdediger die ruimte laat, kan hij dan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden als er dan toch contact ontstaat, lijkt me.
Ik zie op geen enkel moment dat Verstappen minder dan die car's width ruimte geeft aan Hamilton. Dus Verstappen heeft aan zijn vereisten voldaan lijkt me. Op dat moment is het dus volledig de verantwoordelijkheid van Hamilton om een botsing te voorkomen. Het lijkt me niet dat we Verstappen moeten verwijten dat hij had moeten weten dat Hamilton de apex zou missen ofzo.
Dat is denk ik dan ook de reden dat de straf was "causing a collision". Klinkt logisch
Z'n engineer had iig na de race wel ff mogen melden dat Max naar het ziekenhuis moest...quote:Op zondag 18 juli 2021 21:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit ja, het incident in de race hoort er gewoon bij en dat zal ik Lewis nooit kwalijk nemen. Maar door zijn gedrag is hij zwaar in aanzien gedaald bij mij.
Mja dat kan dus niet, want dan tikt hij jou er gewoon af.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook wel weer treurig zou zijn
Dan liever gewoon Lewis 1 op 1 rechtstreeks verslaan dit jaar.
Ik vraag het me af.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je ziet daar wel wat het publiek in vliegen ...
Ja het lijkt me ook zonneklaar. Maar toch zijn er ontzettend veel mensen die Hamilton gewoon verdedigen en dan ga je toch twijfelen. Maar uiteindelijk kan ik alleen maar zeggen dat dit 100% de schuld van Hamilton was en een straf zeer terecht is.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef opreis het volgende:
[..]
1 coureur (die normaal gesproken altijd gematst wordt) heeft straf en de andere niet.
Overdrijven is ook een kunst..quote:Op zondag 18 juli 2021 21:12 schreef Sfancta het volgende:
Gewoon niks anders dan poging tot moord op verstappen en doodslag op de getroffenen in het publiek
Dramaqueen.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:12 schreef Sfancta het volgende:
Gewoon niks anders dan poging tot moord op verstappen en doodslag op de getroffenen in het publiek
Dat sowieso.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:12 schreef Sfancta het volgende:
Of Lewis wist dat die 1e ronde(n) z’n enige kans op winst was en hij Max nooit meer voorbij was gegaan als ze een paar ronden onderweg waren.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
Vooral jammer dat het al in ronde 1 gebeurde. Het had zo'n boeiende race kunnen worden.
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat er ook iemand met een bel te zwaaien?
Dat sowieso.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of Lewis wist dat die 1e ronde(n) z’n enige kans op winst was en hij Max nooit meer voorbij was gegaan als ze een paar ronden onderweg waren.
En dat vind ik dan ook weer overdrevenquote:Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja dat kan dus niet, want dan tikt hij jou er gewoon af.
Of hij gaat er met een rotgang voorbij zoals bij de mindere autos, of hij heeft een team order nodig, of hij tikt jou er af.
Dat was Norrisquote:Op zondag 18 juli 2021 21:16 schreef Dazalbest het volgende:
Hoeveel strafpunten heeft Lulu nu en tot wanneer? Hij zat al op het randje toch?
Je moet ook nog rekening houden met of er iemand er (deels) naast zit of er al (deels) voorbij is.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:09 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht. Als ik iets zeg dat niet klopt laat het even weten
De regels zeggen dat de verdedigende auto altijd een "car's width" ruimte moet laten voor de aanvaller als ik het goed begrepen heb. Als de verdediger die ruimte laat, kan hij dan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden als er dan toch contact ontstaat, lijkt me.
Ik zie op geen enkel moment dat Verstappen minder dan die car's width ruimte geeft aan Hamilton. Dus Verstappen heeft aan zijn vereisten voldaan lijkt me. Op dat moment is het dus volledig de verantwoordelijkheid van Hamilton om een botsing te voorkomen. Het lijkt me niet dat we Verstappen moeten verwijten dat hij had moeten weten dat Hamilton de apex zou missen ofzo.
Dat is denk ik dan ook de reden dat de straf was "causing a collision". Klinkt logisch
Not even close.. 4 nu geloof ik.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:16 schreef Dazalbest het volgende:
Hoeveel strafpunten heeft Lulu nu en tot wanneer? Hij zat al op het randje toch?
Er is ergens een foto met Lewis vs. Max en Lewis vs. Leclerc in die bocht. Kan het even niet terugvinden.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja het lijkt me ook zonneklaar. Maar toch zijn er ontzettend veel mensen die Hamilton gewoon verdedigen en dan ga je toch twijfelen. Maar uiteindelijk kan ik alleen maar zeggen dat dit 100% de schuld van Hamilton was en een straf zeer terecht is.
Inderdaad, hij deed het bij Charles een stuk rustiger aan bij de restart omdat ie wist dat ie toch sneller zou zijn (wat uiteindelijk nog best tegenviel...quote:
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:12 schreef Sfancta het volgende:
Met zulke opmerkingen neemt niemand je meer serieus.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:12 schreef Sfancta het volgende:
Goed gezegd. Spijker op z'n kop.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:
10s straf is (helaas) volgens het boekje, dus hoe onterecht het ook is kan ik daar nog mee leven. Alleen dat gedrag na de race kan echt niet en dat heeft denk ik bij veel mensen voorgoed imago van zowel Lewis als Mercedes beschadigd. Tuurlijk zullen er "die hard" fans zijn die er niks om geven, maar bij de gemiddelde kijken zijn zij vandaag hard door het ijs gezakt hoor.
Hey Zjwame, hoe gaa het met het waterquote:Op zondag 18 juli 2021 21:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Met zulke opmerkingen neemt niemand je meer serieus.
OPquote:Op zondag 18 juli 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:
Er is ergens een foto met Lewis vs. Max en Lewis vs. Leclerc in die bocht. Kan het even niet terugvinden.
quote:Op zondag 18 juli 2021 20:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max' onboard is niet vaak uitgezonden en staat ook (nog) niet op Youtube, maar wat wel opvalt is dat die tot 2 keer instuurt in Copse. Die tweede keer om Hamilton meer ruimte geven vermoed ik, alleen was het toen al te laat
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Er is ergens een foto met Lewis vs. Max en Lewis vs. Leclerc in die bocht. Kan het even niet terugvinden.
Daar zie je eigenlijk heel goed dat Lewis fout zit. Max laat meer ruimte dan Leclerc dat deed. Alleen zit Lewis bij Leclerc echt vol op de apex (en dus de kerbs), terwijl bij de actie op Max er nog bijna een auto past tussen Lewis en de apex/kerbs.
Lewis ging daar gewoon te snel, had die bocht nooit gehaald, zat niet op de apex en was dus 100% de schuldige.
10s straf is (helaas) volgens het boekje, dus hoe onterecht het ook is kan ik daar nog mee leven. Alleen dat gedrag na de race kan echt niet en dat heeft denk ik bij veel mensen voorgoed imago van zowel Lewis als Mercedes beschadigd. Tuurlijk zullen er "die hard" fans zijn die er niks om geven, maar bij de gemiddelde kijken zijn zij vandaag hard door het ijs gezakt hoor.
Als ze na de race hadden gezegd "Hope Max is ok, sorry this happened, we got lucky today, but are ofcourse happy with the win" was het nu wel klaar geweest.
Dat vind ik nog veel te netjes verwoord.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ook wel een typisch gevalletje Mad Max om Lewis een respectloze galbak te noemen.
Volgens mij noemde Lewis Max eerder respectloos dan andersomquote:Op zondag 18 juli 2021 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ook wel een typisch gevalletje Mad Max om Lewis een respectloze galbak te noemen.
Lewis toont ook weinig respect voor Max.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iedere keer als hij mentaal wat klappen krijgt te verduren doet hij dit hoor.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dat vind ik dan ook weer overdreven
FTFYquote:Op zondag 18 juli 2021 21:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lewis toont ook vooral weinig respect voor Max.
quote:I have to say the outcome of this race has left me disappointed.
I am old enough to remember when the championships were decided between Ayrton Senna and Alain Prost by driving each other off the road.
We also had the Michael Schumacher era when argy-bargy with Damon Hill and then Jacques Villeneuve (in the Jerez 1997 collision pictured below) affected the championship outcomes.
Is that what we want all over again?
There was nothing wrong with Hamilton’s drive, it was very good, but to be judged at fault and to get only a time penalty for pushing another driver off the track just shows that the penalty system is not adequate and doesn’t fit the crime.
Hopefully Max is all OK. It did look like the impact rang his bell, but he will be getting the best medical attention. He still has an eight-point lead in the championship so all is not lost.
What Verstappen needs remember is that if that tyre hadn’t exploded in Baku and he hadn’t been ushered off the road at Silverstone he would probably be leading the championship by another 50 points.
And for Red Bull this accident damage has cost it probably in excess of £1million in damage and all it prompted was a 10s penalty.
Of 2x seconden zoals Perez in Oostenrijk en dan nog voor Leclerc eindigenquote:Op zondag 18 juli 2021 21:30 schreef maan_man het volgende:
Van de ene kant blijf ik erbij dat 10 seconden een gepaste straf is als je kijkt naar straffen in soortgelijke omstandigheden. Van de andere kant is het totaal ridicuul dat je 10 seconden krijgt voor het in de kreukels rijden van je concurrent, terwijl Tsunoda twee keer 10 seconden straf krijgt voor het marginaal overschrijden van de lijn bij de pitingang één of twee races geleden.
Bullshitquote:Op zondag 18 juli 2021 21:31 schreef BroesWillems het volgende:
https://the-race.com/form(...)-sets-bad-precedent/
[..]
quote:Watching the celebrations after the race while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on
Ja, Lewis heeft zich hier ook weer van zijn slechtste kant laten zien. Je moet toch gewoon trollen als je werkelijk fan bent van dit gedrag van de beste man.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lewis toont ook weinig respect voor Max.
Dat er niks mis was met het rijgedrag van Hamiltonquote:
Daarmee bedoeld hij de rest van de race, hij zegt toch duidelijk dat Hamilton er makkelijk mee weg komt?quote:Op zondag 18 juli 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat er niks mis was met het rijgedrag van Hamilton
Ik denk dat de beste man bedoelt dat er verder niets mis was met zijn race behalve dus die crashquote:Op zondag 18 juli 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over z'n race na de crashquote:Op zondag 18 juli 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Wel geinig dat Verstappen zijn eigen gedrag (kijken vanuit het ziekenhuis) respectloos noemt, ipv Hamilton's gedrag. Nog een beetje pijnstillers in z'n bloed?
[..]
Eens. Een 10s penalty is te weinig voor "causing a collision". Een drive through zou meer op zijn plaats zijn, imho.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:31 schreef BroesWillems het volgende:
https://the-race.com/form(...)-sets-bad-precedent/
[..]
Nee.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zijn we allemaal niet een tikkeltje teveel aan het overdrijven?
Dat is een betere vergelijking. Goed punt en geen haan die er naar kraaide (behalve naar ik hoop de leklerk fans)quote:Op zondag 18 juli 2021 21:32 schreef PirE het volgende:
[..]
Of 2x seconden zoals Perez in Oostenrijk en dan nog voor Leclerc eindigen
Lees nou eens rustig wat Gary Anderson zegt.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
slaat denk ik op zijn race, dus dat hij gewoon een prima race heeft gereden na de crash. Anders is het heel raar in context met wat hij verder zegt namelijk.quote:There was nothing wrong with Hamilton’s drive, it was very good
Helaas kun je tegen een tijdstraf niet in beroep gaan.quote:
Dacht ik ook. Toch lees ik dit her en der.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Helaas kun je tegen een tijdstraf niet in beroep gaan.
Niet als die aan jou is toegekend. Dit kan wel.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Helaas kun je tegen een tijdstraf niet in beroep gaan.
Ik las het. Maar dat is blijkbaar alleen mogelijk als ze iets nieuws gaan neerleggen rondom dit incident. Het lijkt me niet erg zinvol.quote:
De Twitter van Mercedes is aan het overdrijven, wij praten gewoon wat na aan het einde van een race.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zijn we allemaal niet een tikkeltje teveel aan het overdrijven?
Wordt eens tijd dat RBR zulke dingen niet over hun kant laat gaan. Continue aantijgingen over illegale dingen, en uit het niets rijden MB en Ferrari ineens vooraan. Uhuh.quote:
Owh, dat zou kunnen iddquote:Op zondag 18 juli 2021 21:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet als die aan jou is toegekend. Dit kan wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |