quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
3 keer raden wat er vanochtend niet geleverd is
Het komt nog wel maar de grondwerker is natuurlijk al naar huis.
-2 hier zie ikquote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:51 schreef Blues het volgende:
Oh wij wonen op 4 meter hoogte zie ik met een beetje hulp van @:sigme
Nu gaan we maar andere dingen doen. Ach ja. Zo gaat dat. We verwachten toch niet voor september klaar te zijn.quote:
Tja, fout linkje was dat. Zat nog onder de wijsvinger touch. Het was laat geworden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:51 schreef Blues het volgende:
Oh wij wonen op 4 meter hoogte zie ik met een beetje hulp van @:sigme
Helaasch. Nog 6 weken om te fiksen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nu gaan we maar andere dingen doen. Ach ja. Zo gaat dat. We verwachten toch niet voor september klaar te zijn.
Die zijn er wel, maar die zijn volgeboekt. Altijd. Volledig. Daar kom je bijna niet tussen als nieuwe klant, en je moet iemand kennen die dat bedrijf kent en je vertelt van de hoe en de wat; het zullen geen adverterende bedrijven zijn want daar hebben ze het te druk voorquote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:09 schreef Isabeau het volgende:
Lucky, je zou bijna een bouw/klusbedrijf beginnen met op nr 1 dat je je afspraken na komt. Dat klinkt al héél uniek
Haal ook een ijsje bij De Leliequote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:16 schreef Myraela het volgende:
Wat een heerlijk weer.Vandaag een stadswandeling in Delft en naar het Royal Delft museum.
Een van de gerechtjes van de wandeling is als het goed is een watermeloensalade met feta, dat is echt perfect met dit weer.
En de rondvaart met interessante weetjesquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Haal ook een ijsje bij De LelieEn Delftenaartjes zijn goeie bonbons
Dat was bij Jans op de Brabantse Turfmarktquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
En de rondvaart met interessante weetjesen het binnenterras waar wij gebakjes aten.
( onlangs zag ik de foto’s terug).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in Trouw.nl
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:22 schreef AnneX het volgende:
@:DancingPhoebe het viva forum gaat door.
QuoteEr staat dat er een oplossing is gevondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in Trouw.nlDat kan ook rouwtherapie zijn voor mensen die het verdwijnen mentaal niet aankunnen ofzo
Kranplätze müssen verdichtet sein
Oh wow zeg.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onhandig… ik wilde die straat oversteken.
[ afbeelding ]
Toen maar twee kilometer omgereden. Het ziet spannender uit dan het is, afzetting is preventief, aan de andere kant staat geen druppel.
Maar shit is real: een local wees me op een uitzichtpunt. Het zal je verenigingsgebouw maar zijn…
[ afbeelding ]
De weg waarop ik stond verdween naar rechts dus ook in het water.
En van collega kreeg ik een foto waarbij het water tot aan de platen van de ophoging staat. Reguliere waterkering and het niet gered. Diverse cliënten vertelden ook dat hun huizen in 93 en 95 in 60cm water stonden. Nu dus gelukkig niet.
Oh, niet geweest, sorry! Wel een ijsje van IJs&zo gedeeld, was ook lekker ijs.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:05 schreef PdeHoog het volgende:
Haal ook een ijsje bij De LelieEn Delftenaartjes zijn goeie bonbons
Das wel een beetje een dooie mus nuquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben in Maastricht een tijdje terug de wijn en spijs wandeling gelopen. Ik vind dat ook heel wisselend.
Haha heb je in meer steden :pquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Das wel een beetje een dooie mus nu
Controles zijn ere vooral naar vakantie bestemmingen. Zakenreizigers en mensen op familiebezoek hebben meestal alles wel voor elkaar. Daar kun je met een steekproef vanaf.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:05 schreef PdeHoog het volgende:
Wat betreft de controles: als je eisen stelt, moet je ook controleren wat mij betreft. Anders is het een papieren oefening waarmee je alleen de eigen verantwoordelijkheden indekt. Ik verbaas me er gewoon over.
G is alweer op de terugweg dus zo maar richting Schiphol waar ik dus buiten op de parkeerplaats moet blijven ipv wachten bij de aankomsthal :’)
Dat wat er in de uiterwaarden staat is wel mobiel. Deze moeten elke winter hogerop. En inderdaad de kade staat nog niet onder. Ik zag er op weg naar huis nog een terras op staan. Misschien straks nog een stukje over de dijk hier. Anders morgen. Even kijken hoe hoog het staat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:36 schreef Tele6 het volgende:
Groeten uit de trein. Op weg naar A en B.
Vanochtend ruim 18 km gerend, door wat dorpen heen en over de dijk terug. Het uitzicht vanaf de dijk was uniek. Wát een water.![]()
De Waal is nog niet bijzonder hoog. Alle uiterwaarden en nevengeulen kunnen een hoop water opnemen. Het een-na-laagste stuk kade is nu overstroomd, maar de kade zelf heeft nog een kleine meter schat ik. En dan heb je nog de schotten en het hogere stuk kade voordat je in de benedenstad zit.
Aan de overkant staat het water aan de voet van de dijk. Ik heb één ontruimde camping gezien - de stacaravans direct tegen de voet van de dijk staan nog droog. Ik weet niet of ze die evt over de dijk heen zouden kunnen halen als het erger wordt - stacaravans zijn nou niet enorm mobiel.
Tof. Dat jij tevreden bent. Alsnog.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn weer klaar voor vandaag. Het ging allemaal een beetje met een omweg maar het is best lekker opgeschoten
Nu even de F1 kijken en dan gaan er hot dogs en aardappelkroketten in de oven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk vond ik de sprintrace leuk, omdat Max Ham verschalkte.![]()
Ik hoop dat ze die schapen op tijd gaan evacuerenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onhandig… ik wilde die straat oversteken.
[ afbeelding ]
Toen maar twee kilometer omgereden. Het ziet spannender uit dan het is, afzetting is preventief, aan de andere kant staat geen druppel.
Maar shit is real: een local wees me op een uitzichtpunt. Het zal je verenigingsgebouw maar zijn…
[ afbeelding ]
De weg waarop ik stond verdween naar rechts dus ook in het water.
En van collega kreeg ik een foto waarbij het water tot aan de platen van de ophoging staat. Reguliere waterkering and het niet gered. Diverse cliënten vertelden ook dat hun huizen in 93 en 95 in 60cm water stonden. Nu dus gelukkig niet.
Goeie tweedequote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, niet geweest, sorry! Wel een ijsje van IJs&zo gedeeld, was ook lekker ijs.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tof. Dat jij tevreden bent. Alsnog.
En hoezo, dat het (?) begin sept. af moet zijn. De reden ben ik vergeten dan.
Cat…wat een plaatjes laat je zien. En dan de berichten van Tele en Zet.
Er wordt niet geschipperd op de Lek vanwege láag water en té snelle stroming. Nu zijn de berichten van het waterschap anders.Het plotselinge hoogwater is voornamelijk een probleem voor de uitgedroogde dijk. Normaal krijgt deze de tijd om van binnen nat te worden, waardoor deze zwaarder wordt. Ook zijn in de winter de uiterwaarden leeg. Nu staat er van alles tot aan de zomerdijk. Wat meer een glooiing in het landschap is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk vond ik de sprintrace leuk, omdat Max Ham verschalkte.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ik wou ook een Magnum. Maar ze hadden geen witte meerquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik had net een MagnumEn gisteren dus lekker gegeten bij VanPlanten.
Zometeen maar eenvoudig aan de broccoli en aardappelpartjes, het kan niet elke dag feest zijn
Ik had er een met almond, die vind ik het lekkerstequote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wou ook een Magnum. Maar ze hadden geen witte meer
Je kunt een huis gecontroleerd uit laten branden, maw onder controle is niet hetzelfde als niets aan de hand. Ik denk dat ze dus bedoelen dat 99% van de dieren in veiligheid is gebracht en genoeg eten en dergelijke heeft voor de komende tijd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die schapen op tijd gaan evacueren. Er zijn echt al veel dieren omgekomen, zowel huisdieren (ik zag net een foto van een konijntje op een kussen in de Maas) als koeien e.d. . (Las net nog even de frustratie van iemand die voor een dierenhulpvereniging werkt, maar echt van het kastje naar de muur werd gestuurd, en vervolgens de koeien voor d'r ogen zag verdrinken. Alles zou onder controle zijn volgens de Limburgse LTO. )
Mwoah het verhaal was ook wel wat langer dan ik het hier neerschrijf, echt kastje/muur.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt een huis gecontroleerd uit laten branden, maw onder controle is niet hetzelfde als niets aan de hand. Ik denk dat ze dus bedoelen dat 99% van de dieren in veiligheid is gebracht en genoeg eten en dergelijke heeft voor de komende tijd.
Tegelijkertijd maakten boeren die vee van anderen opvangen zich zorgen wat dit voor hun betekend. Meer vee is meer fosfaat, teveel vee in de stal. Quarantaine gedoe bij verplaatsen van vee etc. Van der Plas heeft Schouten al gevraagd hier soepel mee om te gaan. Ik hoop het.
Beter voel post (zonder foto helaas) F&F / Gastopvang DOC: Cat's 26e nestje: kwartetjequote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:58 schreef Candaasje het volgende:
Goed, anyway, ik word er droef van. En ik vond mijn week al vrij droef.
Dus.....ik ga maar eens inspiratie opdoen voor inrichtingen van huizen enzo. Mijn vriend is druk bezig met allerlei technische uitwerkingen/tekeningen van een mogelijk eerste ontwerp.
(We hebben nog geen land ofzo, maar een beetje fantaseren mag hè)
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beter voel post (zonder foto helaas) F&F / Gastopvang DOC: Cat's 26e nestje: kwartetje
Waar zouden jullie heen gaan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:50 schreef PdeHoog het volgende:
Net in overleg met G maar de roadtrip voor de zomer geannuleerd. We zien het niet snel verbeteren dus we laten mini-G terugkomen met oma L die dan een tijdje bij ons blijft en dan teruggaat naar Slowakije.
Jammer welNu maar kijken of ik betaalbaar met G een paar dagen in NL kan vakantievieren.
Wat jammer zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:50 schreef PdeHoog het volgende:
Net in overleg met G maar de roadtrip voor de zomer geannuleerd. We zien het niet snel verbeteren dus we laten mini-G terugkomen met oma L die dan een tijdje bij ons blijft en dan teruggaat naar Slowakije.
Jammer welNu maar kijken of ik betaalbaar met G een paar dagen in NL kan vakantievieren.
Via Duitsland en Oostenrijk naar Slowakije en terug.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waar zouden jullie heen gaan?
(Wij zitten ook een beetje te kijken, maar veel landen staan wel op groen mits gevaccineerd, dat durven we wel aan met auto + tent).
Het hoeft niet op een bepaalde datum klaar te zijn hoor. Ik bedoelde dat we er niet eens meer vanuit gaan dat we dit jaar nog op een terras kunnen zitten. Of uberhaupt ergens vlak een stoel neer kunnen zetten. We zijn 5 jaar bezig, die paar maanden extra kan er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tof. Dat jij tevreden bent. Alsnog.
En hoezo, dat het (?) begin sept. af moet zijn. De reden ben ik vergeten dan.
Balen zeg.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Via Duitsland en Oostenrijk naar Slowakije en terug.
Ja, das wel handig een vlak terras voor een tafel en stoelen en een parasol.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het hoeft niet op een bepaalde datum klaar te zijn hoor. Ik bedoelde dat we er niet eens meer vanuit gaan dat we dit jaar nog op een terras kunnen zitten. Of uberhaupt ergens vlak een stoel neer kunnen zetten. We zijn 5 jaar bezig, die paar maanden extra kan er ook nog wel bij
Ha ik ga morgen ook die kant op… naar mijn ouders op bezoekquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:05 schreef borisz het volgende:
Balen P.![]()
Benieuwd naar de foto's Kaatje.
Het voordeel van een lange wandeling in de zon, je valt als een blok in slaap thuis. Na de OS etappe 12. Bergen Op Zoom is in zicht
Eerst nog even met een omweg naar Steenbergen.
Goeie PI welquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen nog een verjaardagsetentje 😉, binnenkort nog met schoonzus omdat ze er gisteren niet bij was.
Foto’s zijn voor LinkedIn en cv, en ik weet nog niet wat ik met fb doe. Volgens mij is het redelijk afgeschermd, op alleen vrienden, maar dat moet nog wat verder misschien
Ik hoor wel dat Nederland ook helemaal is volgeboekt, dus dat kan ook nog een uitdaging worden helaas.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, das wel handig een vlak terras voor een tafel en stoelen en een parasol.
Komt vast goed. Positief blijven. Tralala.![]()
En P. jammer van de geplande reis. Heeft G. al veel gezien hier. En jij? Anders zijn er nog genoeg plekken of een eiland misschien?
En zéker de eilanden, helaas.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik hoor wel dat Nederland ook helemaal is volgeboekt, dus dat kan ook nog een uitdaging worden helaas.
Die staat ook al lang hoog op onze verlanglijst.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo mijn man had Wingspan gekregen voor zijn verjaardag van een vriend. En die hebben we vanavond met diezelfde vriend gesprek. Tof spel wel
Ergens zag ik nog een optie aan de andere kant van het land.,quote:Op zondag 18 juli 2021 09:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik hoor wel dat Nederland ook helemaal is volgeboekt, dus dat kan ook nog een uitdaging worden helaas.
Ik beveel hem aanquote:Op zondag 18 juli 2021 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die staat ook al lang hoog op onze verlanglijst.
Euh, pasta?quote:Op zondag 18 juli 2021 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Medecullers, wat is hét recept voor pastasalade? Wat moet er vooral in?
Ik zal de pasta niet vergetenquote:
Ik flikker er vooral restjes in.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Medecullers, wat is hét recept voor pastasalade? Wat moet er vooral in?
Ja. Nee. Ik zie al rucola. En ik bedoel meer een pastasalade voor bij een bbq. Hoeft niet per se de gezondste pastasalade te zijn.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:57 schreef AnneX het volgende:
Euh, pasta?
Gedroogde tomaatjes.
Dus ging ik spieken https://www.ah.nl/allerha(...)OEAAYAiAAEgL2vfD_BwE
Ik had ook geen enkele intentie er iets Italiaans van te maken? Huh? Wat een raar iets.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Ik vond een 'saus' van huttenkase en pesto altijd erg lekker.
Pastasalade was sowieso al een belediging van de Italianen, toch?
Dat bedoel ik ook niet, maar als de Italianen al niet beledigd waren door het concept van pasta salade, dan zijn ze dat na mijn suggestie wel.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ook geen enkele intentie er iets Italiaans van te maken? Huh? Wat een raar iets.
Dat dus, ideaal om restjes op te makenquote:
Siergrassen zijn tofquote:Op zondag 18 juli 2021 10:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb het wel eens met @:sigme en @:Lucky_Strike over mijn bescheiden siergras gehad...
[ afbeelding ]
Eind maart tot de grond gesnoeid, voor de volledigheid nog een dag of wat met namlaarzen op de pollen staan springen, maar het laat zich niet ontmoedigen.
Ongeveer 1.80 hoog, en dan zijn de snoezige sierlijke pluimen nog niet eens onderweg.
Me2! Eerste keer 20 minuten en heb het helemaal gedaan! Onderweg best wat fietsers met lange mouwen gezien. Dat snap ik echt niet. Tenzij het tegen processierupsen is wellicht.quote:
Zonlicht? Ik heb ook altijd wat langs aan, tegen verbranden, maar ook muggen, rupsen, etc.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Me2! Eerste keer 20 minuten en heb het helemaal gedaan! Onderweg best wat fietsers met lange mouwen gezien. Dat snap ik echt niet. Tenzij het tegen processierupsen is wellicht.
Wat houdt jullie precies tegen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Via Duitsland en Oostenrijk naar Slowakije en terug.
Dat is de vraagquote:
.quote:De Piaggo fietsen worden geleverd door Friesland Lease zelf. Een collega zal binnenkort contact met u opnemen over de levering
Ik heb wat moeite met de onzekerheden onderweg en het gebrek aan fatsoenlijke, engelstalige websites bij de deelstaten van onze oosterburen. Tel daarbij op dat wij nu rood zijn voor de rest van Europa en dat dat ongetwijfeld extra maatregelen gaat opleveren de komende tijd.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat houdt jullie precies tegen?Wij willen ook mogelijk die kant op (Oostenrijk/Slovenië/Italië) als het geen Noorwegen wordt, dus gisteren even neuzen en toen stonden al die landen wel op 'groen', mits volledig gevaccineerd wel.
(Of haal ik je nu met een ander door elkaar en hebben jullie niet (allemaal) 2 vaccinaties gehad tegen de tijd van je vakantie?)
Ik begrijp het overigens wel als je het door mogelijke onzekerheid van de situatie niet zit zitten (landen kunnen natuurlijk altijd weer in lockdown gaan), maar was gewoon nieuwsgierig. Misschien zie ik wel iets over het hoofd ook voor onszelf
Wat goed!quote:Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Me2! Eerste keer 20 minuten en heb het helemaal gedaan! Onderweg best wat fietsers met lange mouwen gezien. Dat snap ik echt niet. Tenzij het tegen processierupsen is wellicht.
Ah zo, begrijpelijk hoorquote:Op zondag 18 juli 2021 11:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite met de onzekerheden onderweg en het gebrek aan fatsoenlijke, engelstalige websites bij de deelstaten van onze oosterburen. Tel daarbij op dat wij nu rood zijn voor de rest van Europa en dat dat ongetwijfeld extra maatregelen gaat opleveren de komende tijd.
Ik voel me daar gewoon niet fijn bij en als ik op vakantie ga, wil ik ook een beetje kunnen genieten en niet continue bezig zijn met testjes, mondkapjes en al die andere shit in talen die ik niet 100% machtig ben.
Ja dat vraagde ik me dus ook af. Of Duitsland moet het Beherbergungsverbot (d'r zit het woord herberg in, oftewel, geen toeristische overnachtingen toegestaan) weer van stal halen. Maar daar is tot dusverre geen sprake van.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat houdt jullie precies tegen?Wij willen ook mogelijk die kant op (Oostenrijk/Slovenië/Italië) als het geen Noorwegen wordt, dus gisteren even neuzen en toen stonden al die landen wel op 'groen', mits volledig gevaccineerd wel.
(Of haal ik je nu met een ander door elkaar en hebben jullie niet (allemaal) 2 vaccinaties gehad tegen de tijd van je vakantie?)
Ik begrijp het overigens wel als je het door mogelijke onzekerheid van de situatie niet zit zitten (landen kunnen natuurlijk altijd weer in lockdown gaan), maar was gewoon nieuwsgierig. Misschien zie ik wel iets over het hoofd ook voor onszelf
Kamperen maakt het al beter jaquote:Op zondag 18 juli 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah zo, begrijpelijk hoor![]()
Ik kan altijd mijn zus/zwager inschakelen om te vertalen (wonen in Oostenrijk, hij is zelf Oostenrijker) dus in elk geval voor de Duitstalige gebieden komen we er wel uit. Maar we hebben ook beide 2x een vaccin gehad (en ruim voordat we weggaan) dus ik vrees er voor ons verder niet zo voor. Mondkapjes hebben we altijd bij ons, en vorig jaar ging het kamperen en reizen ook zonder enig probleem verder. Maar goed, we zijn ook niet echt fervente steden/horeca-bezoekers, dat maakt het ook wel makkelijker natuurlijk.
Zeg Ludolf, hoe lang ben jij al van school? “Vraagde”? Je lijkt mini-G wel.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat vraagde ik me dus ook af. Of Duitsland moet het Beherbergungsverbot (d'r zit het woord herberg in, oftewel, geen toeristische overnachtingen toegestaan) weer van stal halen. Maar daar is tot dusverre geen sprake van.
Ook qua hoeveelheid mensen en coronacijfers kun je beter onderweg in Europa zijn.
Die woont te dicht bij de Duitse grens denk ik, in de zin van 'ich fragte mich schon'quote:Op zondag 18 juli 2021 11:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zeg Ludolf, hoe lang ben jij al van school? “Vraagde”? Je lijkt mini-G wel.
Dat klopt. Maar die kijkt alleen naar de Duitse rijksoverheid. Vervolgens krijg je de eigenzinnige deelstaten nog die vooral in het Duits communiceren.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:55 schreef Candaasje het volgende:
Hm, negatieve test nodig als je 2x gevaccineerd bent? Dat zie ik op de Rijksoverheidspagina hier niet staan.
Oh, is het toch vroeg. Ik dacht dat dat weer iets lokaals wasquote:Op zondag 18 juli 2021 11:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zeg Ludolf, hoe lang ben jij al van school? “Vraagde”? Je lijkt mini-G wel.
Misschien kun je wel beter onderweg zijn maar qua richtlijnen is er geen peil op te trekken. Dus laat maar dan….
Misschien heb ik het helemaal gemist, maar wat vonden je ouders van jullie huis? En hoe gaat het nu met je moeder?quote:Op zondag 18 juli 2021 11:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar die kijkt alleen naar de Duitse rijksoverheid. Vervolgens krijg je de eigenzinnige deelstaten nog die vooral in het Duits communiceren.
Ouders vonden het tofquote:Op zondag 18 juli 2021 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien heb ik het helemaal gemist, maar wat vonden je ouders van jullie huis? En hoe gaat het nu met je moeder?
Eigenlijk zou je die met stenen moeten bekogelen ipv reddenquote:Op zondag 18 juli 2021 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Manmanman, persconferentie watersnood, hebben ze een zwemmer uit het water moeten halenDan heb je het toch ook niet helemaal begrepen.
Ik begreep dat hij niet in nood was maar gesommeerd om er uit te komen. Mag van mij wel met pek en veren door z'n dorp lopenquote:Op zondag 18 juli 2021 12:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je die met stenen moeten bekogelen ipv redden
/sarcasme
Als we voor iedereen die iets doms deed pek en veren zouden gebruiken hadden we binnen een week alles er doorheen gejastquote:Op zondag 18 juli 2021 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat hij niet in nood was maar gesommeerd om er uit te komen. Mag van mij wel met pek en veren door z'n dorp lopen
Nog extra testen bovenop gevaccineerd zijn (met 2 weken inwerktijd ga ik even vanuit)? Damnquote:Op zondag 18 juli 2021 12:24 schreef Clubsoda het volgende:
In Duitsland kan je vrijwel overal sneltesten regelen. Aanmelden per mail, en binnen 20 minuten de uitslag. Als je geen Duits woonadres hebt, betaal je wel 29 euro per test. Wij gaan binnenkort een nachtje naar Bremen, beiden volledig gevaccineerd dus ik denk dat dat toereikend is, en zo niet, dan gooien we er wat testen tegenaan. Of we gaan niet. We blijven verder ook (gratis) in Nederland en hoewel ik dat saai vind en af en toe echt enorm Fernweh heb, wint voorlopig de opluchting.
En dat soort informatie kan ik dus weer nergens vindenquote:Op zondag 18 juli 2021 12:24 schreef Clubsoda het volgende:
In Duitsland kan je vrijwel overal sneltesten regelen. Aanmelden per mail, en binnen 20 minuten de uitslag. Als je geen Duits woonadres hebt, betaal je wel 29 euro per test. Wij gaan binnenkort een nachtje naar Bremen, beiden volledig gevaccineerd dus ik denk dat dat toereikend is, en zo niet, dan gooien we er wat testen tegenaan. Of we gaan niet. We blijven verder ook (gratis) in Nederland en hoewel ik dat saai vind en af en toe echt enorm Fernweh heb, wint voorlopig de opluchting.
Hoe ik het tot nu toe gelezen niet hoor, vaccinatie is voldoende. Maar die info was voor Duitsers die uit risicogebieden terugkeren, niet voor inwoners vanuit risicogebied. Maar mócht er iemand moeilijk doen of onzekerheden zijn, dan is het vinden van een test in Duitsland dus wel heel makkelijk.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog extra testen bovenop gevaccineerd zijn (met 2 weken inwerktijd ga ik even vanuit)? Damn
Ik zat daar toevallig over na te denken. Eigenlijk helemaal niet zo gek. Vaccinatie is vooral bedoeld om te voorkomen dat je op de IC terecht komt / ernstig ziek wordt. Je bent nog steeds besmettelijk.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog extra testen bovenop gevaccineerd zijn (met 2 weken inwerktijd ga ik even vanuit)? Damn
We spelen de laatste tijd eigenlijk te weinig.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik beveel hem aanstraks eens kijken wat de uitbreidingen toevoegen
Jij nog tips voor spellen ?
Dat begrijp ik hoor. Ik spreek echt best wel vloeiend Duits maar heb best wat moeite om de goeie info te destilleren. Maar ik heb natuurlijk een native speaker in huis, wiens werk zich richt op Duitse toeristen en die dagelijks contact met inwoners van drie Bundesländer. Dus daar sprokkel ik mijn info vandaan. Als ik toch een keer mee kan denken of iets kan vertalen, dan laat je het maar weten hoorquote:Op zondag 18 juli 2021 12:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dat soort informatie kan ik dus weer nergens vindenBlijkbaar keek ik op de verkeerde plekken. Nou ja, het maakt ook niet meer uit. Ik zet al mijn hoop op volgend jaar
![]()
Dit jaar gaan we een paar dagen naar mijn nicht met een melkboerderij in het Oosten en verder doen we wat tripjes door NL met mini-G en oma L als ze terug zijn. Het is goed zo. De komende vijf weken zonder mini-G zijn ook al vakantie zeg maar
quote:Op zondag 18 juli 2021 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee dus.quote:Die Test- und Quarantänepflicht bei der Rückkehr aus Risikogebieten und Hochinzidenz-Gebieten entfällt für Genesene und vollständig Geimpfte. Der Nachweis über die Impfung oder die überstandene Infektion muss dazu jedoch auf dem Einreiseportal der Bundesrepublik* gemeldet werden. Als geimpft gelten in diesem Zusammenhang Reisende, deren vollständige Impfung mindestens 14 Tage vor Einreise stattgefunden hat.
Oh dat klopt, al is het vele malen minder dan wanneer ongevaccineerd. Maar dat gaat vooral ook wel over het idee van de EU afspraken rondom die certificaten heen.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zat daar toevallig over na te denken. Eigenlijk helemaal niet zo gek. Vaccinatie is vooral bedoeld om te voorkomen dat je op de IC terecht komt / ernstig ziek wordt. Je bent nog steeds besmettelijk.
Wij hebben wel de gewone pandemic met uitbreidingen.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We spelen de laatste tijd eigenlijk te weinig.
Had jij Pandemic Legacy al gespeeld? Dat blijft wel mijn favoriet van de laatste jaren.
Nu zijn we veel bezig met Gloomhaven maar dat is wel steeds veel werk
Qua kleine/korten spellen is Lost Cities mijn favoriet.
https://www.ad.nl/tech/va(...)n-door-lek~a4bb3080/quote:Een bedrijf dat coronatesten uitvoert is afgesloten van het systeem met de app CoronaCheck, vanwege een lek in de database van het bedrijf. Dat bevestigt het ministerie van Volksgezondheid, na berichtgeving van RTL Nieuws.
Op de website van het bedrijf, Testcoronanu, was het mogelijk om zelf valse reis- en toegangsbewijzen aan te maken. Deze konden vervolgens worden gebruikt om een geldige QR-code uit de CoronaCheck-app van de overheid te verkrijgen.
Of de QR code scannen die op de tent staatquote:Op zondag 18 juli 2021 12:24 schreef Clubsoda het volgende:
Mooie is ook nog dat ze in navolging hierop, iedereen die een test had staan hebben afgezegd.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/tech/va(...)n-door-lek~a4bb3080/
Hij wilde naar huis, snap dat danquote:Op zondag 18 juli 2021 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Manmanman, persconferentie watersnood, hebben ze een zwemmer uit het water moeten halenDan heb je het toch ook niet helemaal begrepen.
Yep, 120 euro ofzo?quote:Op zondag 18 juli 2021 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben wel de gewone pandemic met uitbreidingen.
Gloomhaven is toch dat heule prijzige spel?
Ik ga er eens over googlen hahaquote:Op zondag 18 juli 2021 13:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yep, 120 euro ofzo?
Maar je krijgt er ook wel veel voor.
Ooit wil ik ook wel het vervolg kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu de balkonbank voor mezelf ipv moeten delenquote:Op zondag 18 juli 2021 14:46 schreef AnneX het volgende:
Is er voor jou nog plaats op het balkon? @:Kaatje1
Moah Dat helpt wel. Mijn vroegere oogarts was wel heel erg leuk ja.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:39 schreef fietsie het volgende:
Moet een dokter leuk zijn voor je hem botox in je laat spuiten?
Ik vind het lastig te zien. Ben benieuwd wat de wedstrijdleiding zegt. Maar we weten allemaal hoe die weleens weg willen kijken als het op Mercedes aankomt.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:11 schreef fietsie het volgende:
Je bedoelt hoe Hamilton een Schumachertje doet om WK punten te scoren?
Dat laatste ja.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te zien. Ben benieuwd wat de wedstrijdleiding zegt. Maar we weten allemaal hoe die weleens weg willen kijken als het op Mercedes aankomt.
Nee, maar ik hoorde wel dat hij een flinke bandenwissel dacht te doenquote:
Ik vind het ook lastig om te zien. Heb het idee als de situatie andersom was dat iedereen in NL nu iets anders zou roepen.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te zien. Ben benieuwd wat de wedstrijdleiding zegt. Maar we weten allemaal hoe die weleens weg willen kijken als het op Mercedes aankomt.
Vanaf volgend jaar kun je F1 abo nemenquote:Op zondag 18 juli 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Net even kunnen zien hoe hij eraf gereden werd, best zwaar zeg.
Dit is de enige reden dat ik het jammer vind dat ik geen ziggo heb
Deed me denken aan zijn docu toen hij behoorlijk dronken in de gang stond.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hopelijk houd hij er niks aan over. Maar zijn houding toen hij die ambulance in stiefelde was niet best.
Wij hebben ook geen Ziggo maar je kan voor F1 wel een klein abbo afsluiten. Mocht je er geld voor over hebben.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat sowieso ik probeer altijd mijn Max bril af te zetten in dit soort situaties. Maar ben benieuwdquote:Op zondag 18 juli 2021 16:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het ook lastig om te zien. Heb het idee als de situatie andersom was dat iedereen in NL nu iets anders zou roepen.
Neuh maar dat wil ook niet zeggen dat hij hem er dus expres afrijdtquote:Op zondag 18 juli 2021 16:32 schreef fietsie het volgende:
Ik vond het wel knap dat Lewis wist te melden dat ie voor Max reed. Want hoe je dan met je neus zijn achterband kan raken is miraculeus.
[ afbeelding ]
Ik zou dan ook echt een slechte zijnquote:Op zondag 18 juli 2021 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij is zijn contract toch kwijt dus zou lekker voor mezelf rijden als ik hem was.
Shut gemist. 10 sec maar.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
10 seconds time penalty. Ben benieuwd of Bottas hem straks weer braaf langs moet laten![]()
Hij is zijn contract toch kwijt dus zou lekker voor mezelf rijden als ik hem was.
Ik weet het, maar na jaren iedere race gezien te hebben ben ik een paar jaar geleden afgehaakt. Keek vorige jaren wel af en toe een race bij rtl, maar het pakte toch niet meer zoquote:Op zondag 18 juli 2021 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hopelijk houd hij er niks aan over. Maar zijn houding toen hij die ambulance in stiefelde was niet best.
[..]
Vanaf volgend jaar kun je F1 abo nemen
Tegenwoordig is het wel weer mooi hoorquote:Op zondag 18 juli 2021 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar na jaren iedere race gezien te hebben ben ik een paar jaar geleden afgehaakt. Keek vorige jaren wel af en toe een race bij rtl, maar het pakte toch niet meer zo
En daarom hebben wij de 2 of 3 jaar lang aangevroten buxus eruit gehaald en daarvoor in de plaats een geweldig veldje met vlinder/bijenmixquote:Op zondag 18 juli 2021 16:03 schreef fietsie het volgende:
!)(@:I#!*&($(*!@*#()@# @ kloterige buxusvlinderbeestjes vliegen weer rond )(I)~(!@:I)(I!)(@#$U*(!
Volgend jaar kan je het zien bij Viaplayquote:Op zondag 18 juli 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik hier de (aangevreten maar inmiddels weer grotendeels herstelde) buxus rooi is 3/4 van de structuur van mn voor en achtertuin weg.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:36 schreef Blues het volgende:
[..]
En daarom hebben wij de 2 of 3 jaar lang aangevroten buxus eruit gehaald en daarvoor in de plaats een geweldig veldje met vlinder/bijenmix
Altijd mooi zo'n veldjequote:Op zondag 18 juli 2021 17:36 schreef Blues het volgende:
[..]
En daarom hebben wij de 2 of 3 jaar lang aangevroten buxus eruit gehaald en daarvoor in de plaats een geweldig veldje met vlinder/bijenmix
Haha bibs in de lucht hondquote:Op zondag 18 juli 2021 17:42 schreef sigme het volgende:
Er is een duif uit z'n nest gevallen.
[ afbeelding ]
Bonus: hond in karakteristieke houding.
[ afbeelding ]
Doif is dooT? Of gered of?quote:Op zondag 18 juli 2021 17:42 schreef sigme het volgende:
Er is een duif uit z'n nest gevallen.
[ afbeelding ]
Bonus: hond in karakteristieke houding.
[ afbeelding ]
Ik weet het niet. Vanochtend had ik 'm even in handen (hij wandelde het gazon op, dat is dom ivm hekjes & honden). Hij is in goede conditie & sterk! Er waren toen ook twee volwassen duiven in de buurt, misschien begeleiden die 'm?quote:
Wij hadden vorig jaar een jonge kauw in het grasveld. Hij werd een paar dagen door zijn ouders gevoerd en ging steeds harder flapperen. Na 4 dagen is hij weggevlogen.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Vanochtend had ik 'm even in handen (hij wandelde het gazon op, dat is dom ivm hekjes & honden). Hij is in goede conditie & sterk! Er waren toen ook twee volwassen duiven in de buurt, misschien begeleiden die 'm?
Nog geen dode duif gevonden in elk geval, dus ik ga ervan uit dat hij nog leeft. Hij kon ook al wel een beetje fladderen en vogels ontwikkelen ongelofelijk rap vind ik.
De houtduif wel. Die gooit de halve kilo veren vol in de strijd. En zijn alles behalve bang.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hadden vorig jaar een jonge kauw in het grasveld. Hij werd een paar dagen door zijn ouders gevoerd en ging steeds harder flapperen. Na 4 dagen is hij weggevlogen.
Maar of deze duivenouders hun jong net zo goed beschermen tegen andere beesten als onze kauwen, betwijfel ik.
Yey!quote:Op zondag 18 juli 2021 18:33 schreef PdeHoog het volgende:
MensenG’s testuitslag is binnen
Ze was negatief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je? Alcohol zal het niet zijn.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:01 schreef fietsie het volgende:
Je brak voelen met dit soort buitentemperaturen is ook extra k*t
Oow nee, ik reageerde op flintertje89quote:Op zondag 18 juli 2021 19:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heb je? Alcohol zal het niet zijn.
Wij hadden wel een fijne dag. Beetje getuinierd, beetje vergaderd over klussen enzo.
Er wordt nu bavette voor me bereid. De pico de gallo, guacamole, feta en koolsla staan al klaar
Oh ja, dat is wel logisch ookquote:Op zondag 18 juli 2021 19:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow nee, ik reageerde op flintertje89![]()
Zelf heb ik me alleen maar lomp verstapt bij het gras-herstellen, en daardoor mn oude achillespeesblessure (schuiven op de hiel) weer getriggerd. Dat is alleen maar kut :p
Uhuh maar net kiemend graszaaid in een grotendeels verdorde zandvlakte is het heeeeeeel ieligquote:Op zondag 18 juli 2021 19:38 schreef Tele6 het volgende:
Groeiende plantjes zijn leuk![]()
Ik heb vorig jaar m'n gatenplant gestekt, toen heeft hij een jaar lang niks gedaan, en een maandje geleden begon hij ineens een uitloper te krijgen. Nu heeft hij daadwerkelijk 2 hele bladeren![]()
Fijn dat jullie tot een vakantiekeuze gekomen zijnquote:Op zondag 18 juli 2021 19:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb met A en B een vakantie geboekt gisterenwe gaan eind augustus 2 weekjes kamperen in Drenthe. We hadden eerst heel wat Limburgse campings op de lijst van favorieten, maar nu toch maar iets hoog & droog gekozen
![]()
@:Isabeau had jij nog tips voor vega uit eten in Assen?
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:55 schreef Candaasje het volgende:
@:DancingPhoebe : we kunnen stoppen met onze inclusiviteitsact, het VIVA forum blijft bestaan!
Klinkt goed. Hier in het dorp is het weer rustig qua overmatig geluid.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:23 schreef Lonaa het volgende:
Na BBQ + bier gisteren vandaag langzame start gehadLekker met Dora geslenterd, even op de bank gelegen, bij schoonouders geweest en daar was taart, doorgereden om lekker ijs te kopen + te eten, thuis BBQ weer aan met restjes van gisteren + wijn van gisteren terwijl we naar RuPauls Dragrace kijken.
Ik vin prima zondag.
Minst zoete volgens mij. Komt de sterkere harder binnen/proeft als sterker.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:16 schreef fietsie het volgende:
Als je 2 radlers wilt vergelijken op hoe zoet ze zijn: neem je dan eerst de (verwachte) zoetste, of de minst zoete (qua marketing op de etiketten?)
Die heeft al weken nergens last (meer) van, nadat de ergste schok weg was.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Klinkt goed. Hier in het dorp is het weer rustig qua overmatig geluid.
Wat ik mij van de week afvroeg was hoe het nu met je vader is?
De minst zoete hebben meestal zo'n vieze stevia smaak. Dus die zou ik sowieso niet drinkenquote:Op zondag 18 juli 2021 21:16 schreef fietsie het volgende:
Als je 2 radlers wilt vergelijken op hoe zoet ze zijn: neem je dan eerst de (verwachte) zoetste, of de minst zoete (qua marketing op de etiketten?)
Goed zo!quote:Op zondag 18 juli 2021 21:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die heeft al weken nergens last (meer) van, nadat de ergste schok weg was.
Wat wilde je kopenquote:Op zondag 18 juli 2021 22:44 schreef Candaasje het volgende:
Storing bij Master Card, nu kan ik mijn vriend zijn geld niet over de balk smijten![]()
@:Blues succes morgen! Ik duim met je mee
Kleding, specifieker; wat nieuwe shirtjes want ik ben nu wel een beetje door alles heen wat ik had. Maar nog steeds dezelfde bestelling als alweer een paar weken terug; ik ben zo'n enorme twijfelkont en niet zo goed met mode en inschatten of iets staat. En dan werken die duurzamere/fair/vegan zaakjes ook nog eens vaak op bestelling; je kunt het wel terugsturen hoor, maar niet alles hebben ze standaard op voorraad om verspilling te voorkomen. Goede zaak natuurlijk, alleen dan vind ik het helemaal een drempel om iets te bestellen waar ik niet zeker van ben.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat wilde je kopen![]()
Tx. Blij dat ik met iets aan de slag kan ipv er alleen maar over piekeren en zaniken![]()
Nergens goed voor, altijd al gezegdquote:Op zondag 18 juli 2021 23:01 schreef Barreltje het volgende:
Vanmorgen wel mn rug verneukt met yoga.. dus dat wordt intressant de rest van de week![]()
Dat wens ik je ookquote:Op zondag 18 juli 2021 22:20 schreef Blues het volgende:
Ik had echt zo'n wisselend weekend qua batterij. Heel bizar. How bizar.
Morgen lekker 3 buizen blood *piepen*
Hope so dat er een pilletje voor is!
Mijn 2 hoopjes voor komende week: een aantoonbaar ontbrekend stofje in lijf waarvoor meds en mn Ebike.
![]()
Ik had al wel een leuke reactie bedacht, maar na inspectie van het profiel blijkt meneer een wappie. Die zou ook nog geloven dat er spuitbomen onder hangen waarmee ze vaccin sproeienquote:Zware vliegtuig geluiden.
Alleen savonds en snachts.
Staan op geen enkel radar beeld.
Ik denk er het mijne van!!
Wat is er mis met linnen? En is niet alles beter dan kunststof kleding?quote:Op zondag 18 juli 2021 23:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kleding, specifieker; wat nieuwe shirtjes want ik ben nu wel een beetje door alles heen wat ik had. Maar nog steeds dezelfde bestelling als alweer een paar weken terug; ik ben zo'n enorme twijfelkont en niet zo goed met mode en inschatten of iets staat. En dan werken die duurzamere/fair/vegan zaakjes ook nog eens vaak op bestelling; je kunt het wel terugsturen hoor, maar niet alles hebben ze standaard op voorraad om verspilling te voorkomen. Goede zaak natuurlijk, alleen dan vind ik het helemaal een drempel om iets te bestellen waar ik niet zeker van ben.
Maar goed, nu wat shirts in het mandje geflikkerd.
En bij een ander zaakje dan maar 2 korte broeken (zwart en wit/crème). En bij weer een ander zaakje (tot zover het duurzame) een linnen wikkeltop. Dat is @:sigme haar schuld, want dankzij haar heb ik nu een linnen shirt en een rok, en dat is zo fijn spul met warm weer
![]()
En ik denk dat jij wat te weinig piept
Doet ook iets aan je beoordelingsvermogen geloof ik, want er staat nergens dat er iets mis is met linnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is er mis met linnen? En is niet alles beter dan kunststof kleding?
Inmiddels genoeg koffie op voor vandaag.
En gister iets te lang in de zon gelopen. De huid kleurt richting rood, maar is niet gevoelig. Volgende keer toch petje op.
Nee, niks mis met linnen! Dat ik voor mezelf een linnen wikkeltop heb besteld, dat is haar 'schuld'quote:Op maandag 19 juli 2021 10:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is er mis met linnen? En is niet alles beter dan kunststof kleding?
Inmiddels genoeg koffie op voor vandaag.
En gister iets te lang in de zon gelopen. De huid kleurt richting rood, maar is niet gevoelig. Volgende keer toch petje op.
Tot voor een paar jaar hadden wij een geweldige 2e hands kledingzaak. Heel veel keuze, ook goed spul. Bij de kringloopwinkel is het veel "glitters"quote:Op maandag 19 juli 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, niks mis met linnen! Dat ik voor mezelf een linnen wikkeltop heb besteld, dat is haar 'schuld'![]()
Maar dat was met een knipoog.![]()
En ik weet niet of alles per se beter is dan kunststof kleding. Hangt er vanaf welk materiaal je dan kiest en de oorsprong daarvan. Ik kies tegenwoordig wel veel natuurlijke, biologische materialen. Linnen, biologisch katoen, hennep... Maar ook wel kleding/schoenen van gerecycleerd plastic zo nu en dan (Two Thirds doet dat met oceaanplastic, mijn werkschoenen van NAE zijn dat ook.) Is ook afhankelijk van de functie en het hangt er ook wel vanaf wat ik zoal kan vinden. Want naast eco en toch liefst zoveel mogelijk uit Europa, moet het dan ook nog eens zo fairtrade mogelijk zijn én bovenal vegan. Dat is soms best een opgave.
Meest duurzame zou zijn om naar de kringloopwinkel te gaan. Moet ik me eigenlijk nog eens toe zetten. Laatste keer hadden ze niet heel veel wat mij kon bekoren. (Ik vind het ook nooit echt leuk om kleding uit te zoeken, dus ik ben vaak ook te lui voor dat soort dingen)
Zit ik daar met mijn ruim 20 shirts ‘voor de net’ en een stuk of zes (met en zonder gaatjes) voor thuisquote:Op maandag 19 juli 2021 10:52 schreef Candaasje het volgende:
Ja zo'n winkel in de omgeving hebben is fijn!
Ik geloof dat er wel wat in Utrecht zelf zitten. Maar dan moet ik weer naar de stad.../geenzin
Het nadeel van nieuw bestellen is dat ik nu dus net mail krijg dat alles 15 augustus verstuurd wordt (er zitten meerdere 'pre-order' stukken bij; dus die worden op bestelling gemaakt) om de CO2 footprint zo klein mogelijk te houden.
Dan ben ik dus waarschijnlijk al 2-3 dagen weg op vakantie![]()
Niet handig qua mijn nood aan T-shirts (ik heb er nog 4 die fatsoenlijk zitten, waarvan 2 met kleine gaatjes...) en niet handig in het geval van moeten retourneren.
Ik hoop dat ze toch ietsje eerder komen, was de vorige keer gelukkig wel zo.
/zitjedanmetjegoeiegedrag
Ik betwijfel dat. Van geen een iets gehoord met mijn verjaardag terwijl het in ieders agenda staat (en ze zolang ik in dienst ben via het systeem automatisch een mailtje krijgen dat er iemand jarig is).quote:Op maandag 19 juli 2021 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zit ik daar met mijn ruim 20 shirts ‘voor de net’ en een stuk of zes (met en zonder gaatjes) voor thuis
Hopelijk komen ze eerder dan voorspeld!
Nu echt tijd voor pauze hier. Omvallend glas water miste nét mijn gloednieuwe laptop![]()
@:Kaatje1 : fijn dat je niet meer naar kantoor hoeft. Ben benieuwd of er vanuit werkgever nog een afscheidscadeau aan vast zit.
Zuurquote:Op maandag 19 juli 2021 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Van geen een iets gehoord met mijn verjaardag terwijl het in ieders agenda staat (en ze zolang ik in dienst ben via het systeem automatisch een mailtje krijgen dat er iemand jarig is).
Zo'n 3 jaar geleden was ik 10 jaar in dienst. In de CAO staat dat je dan met je afdeling gebak gaat eten en je voor ieder jaar 10 euro aan bonnen krijgt. Mijn leidinggevende dacht waarschijnlijk "dat doen we bij ons in Noorwegen niet dus hier ook niet" en gooide dat mailtje weg. Maar die 100 euro wilde ik wel, dus hebben collega's daarvoor gezorgd dat het in orde kwam. Bij de speech kwam ook duidelijk naar voren dat ze het onzinnig vond.
Best wel anders vergeleken bij mijn vorige werkgever. Zowel bij verjaardagen, jubilea en afscheid.
Hier heb ik alleen maar afscheidscadeaus meegemaakt wanneer er een bestuurslid vertrok
Omdenkenquote:
Nou, dat zou me helemaal niets uitmaken al dat gesjouw. Alles is droog gebleven zou ik zo blij mee zijnquote:Op maandag 19 juli 2021 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Alle geëvacueerden die ik ken zijn weer thuisMet droge huizen
![]()
Nu alleen alles weer naar beneden sjouwen
Dit is ook weer zoiets triests.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij de speech kwam ook duidelijk naar voren dat ze het onzinnig vond.
In (volgens mij) 1995 hadden de collega's van een vriendin die in Zaltbommel woonde, al haar spullen naar zolder gebracht (oa meer dan 5000 boeken). Er zijn wel wat mensen geweest die de grote dingen weer naar beneden hebben gebracht, maar ik heb geholpen om die boeken weer naar beneden te brengen. Kon een week lang geen glas water optillenquote:Op maandag 19 juli 2021 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat zou me helemaal niets uitmaken al dat gesjouw. Alles is droog gebleven zou ik zo blij mee zijn
De laatste "werkdag" ligt al een tijdje achter me. Maar m'n laatste inlogdag is volgende week woensdag. Collega komt de spullen op donderdagochtend ophalen.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit is ook weer zoiets triests.
Lekker dat je niet meer in die sfeer zit.
Wanneer is je laatste werkdag ook alweer?
Ik zit niet echt lekker maar ik hoop maar op snel betere tijden. Leuk weekend gehad. Zaterdag gewandeld van Langevelderslag naar Noordwijk en terug. Gisteren dagje gefietst en lekker gegeten.
Goeie workoutquote:Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:
In (volgens mij) 1995 hadden de collega's van een vriendin die in Zaltbommel woonde, al haar spullen naar zolder gebracht (oa meer dan 5000 boeken). Er zijn wel wat mensen geweest die de grote dingen weer naar beneden hebben gebracht, maar ik heb geholpen om die boeken weer naar beneden te brengen. Kon een week lang geen glas water optillen
Je hebt inlogdagenquote:Op maandag 19 juli 2021 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
De laatste "werkdag" ligt al een tijdje achter me. Maar m'n laatste inlogdag is volgende week woensdag. Collega komt de spullen op donderdagochtend ophalen.
Nee, ik zou het niet weten. Heb anderhalf A4 met werkzaamheden, een lijst niet de uitgeschreven werkzaamheden, liggen. Maar niemand vraagt erom en ik ga het niet aanbieden. Nu is dat allemaal niet zo urgent, maar 2e half jaar (heel veel meetings die verzet/geregeld moeten worden) en de eerste 4 maanden van het nieuwe jaar gaat dat leuk worden. Ik heb agenda overzicht van de directie en kan goed overzien wie wanneer wel/niet kan en hou daar natuurlijk rekening mee (ook met bv bank holidays/thanksgiving etc). Wie dat nu gaat doen, geen idee, maar het gaat wel een slachtveld worden (want tijdens mijn vakanties was dat al vaak, en ik was nooit langer dan 2 weken weg)quote:Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt inlogdagen
Maar is er niets wat je nog moet afronden, overdragen, regelen?
Als niemand er naar vraagt, gewoon bij je houden en niet ergens heen sturenquote:Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee, ik zou het niet weten. Heb anderhalf A4 met werkzaamheden, een lijst niet de uitgeschreven werkzaamheden, liggen. Maar niemand vraagt erom en ik ga het niet aanbieden. Nu is dat allemaal niet zo urgent, maar 2e half jaar (heel veel meetings die verzet/geregeld moeten worden) en de eerste 4 maanden van het nieuwe jaar gaat dat leuk worden. Ik heb agenda overzicht van de directie en kan goed overzien wie wanneer wel/niet kan en hou daar natuurlijk rekening mee (ook met bv bank holidays/thanksgiving etc). Wie dat nu gaat doen, geen idee, maar het gaat wel een slachtveld worden (want tijdens mijn vakanties was dat al vaak, en ik was nooit langer dan 2 weken weg)
Precies, niet meer mijn verantwoordingquote:Op maandag 19 juli 2021 12:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als niemand er naar vraagt, gewoon bij je houden en niet ergens heen sturen
Ze zoeken het maar uit.
Zeker. Alleen sneu, echtpaar wat ik ken is allebei lichamelijk beperkt. Gelukkig wel een goed netwerk.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat zou me helemaal niets uitmaken al dat gesjouw. Alles is droog gebleven zou ik zo blij mee zijn
Screw them!quote:Op maandag 19 juli 2021 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Precies, niet meer mijn verantwoording
Zuid Duits kookboek volstaat ook. In Beieren is het eten van hond toegestaan. Handel in hondenvlees dan weer niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, net even, namens de helft van ons gebouw een brief bij de voordeur van de bovenbuurvrouw gelegd (ze doet nl niet open wanneer je aanbelt) over die blaffende k...hond. Kopie van het huishoudelijk regelement van het gebouw en kopie van APV erbij, ben benieuwd wat ze er mee doet (verwacht niets).
Een buurman zei al, ik ben op zoek naar een aziatisch kookboek waar een fijn recept voor hond in staat
IK zal 't m doorgevenquote:Op maandag 19 juli 2021 13:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Zuid Duits kookboek volstaat ook. In Beieren is het eten van hond toegestaan. Handel in hondenvlees dan weer niet.
Wat is een inlogdag? Moet je dan inloggen en einde dag uitloggen en dat was het?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De laatste "werkdag" ligt al een tijdje achter me. Maar m'n laatste inlogdag is volgende week woensdag. Collega komt de spullen op donderdagochtend ophalen.
Ingelogd maar wel met een boek op het balkon mag ik hopen?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Een inlogdag is dat. Ik log 's morgens in en kijk of er mails/vragen etc zijn. Voorheen was dat na een weekend soms wel 80-100 mails, momenteel helemaal niets. Maar voor de zekerheid blijf ik wel ingelogd en eind van de middag sluit ik af.
Je zal maar een zoon hebben die opeens eerder naar huis is gekomen. Dan ga je toch nadenken.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
En je hebt helemaal gelijk. Laffe knullen die ook nog eens naar huis vluchten. Geen idee hoe dat zit met uitlevering, maar van mij mogen ze een tijdje in een spaanse gevangenis zitten
Van mij ook.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Een inlogdag is dat. Ik log 's morgens in en kijk of er mails/vragen etc zijn. Voorheen was dat na een weekend soms wel 80-100 mails, momenteel helemaal niets. Maar voor de zekerheid blijf ik wel ingelogd en eind van de middag sluit ik af.
En je hebt helemaal gelijk. Laffe knullen die ook nog eens naar huis vluchten. Geen idee hoe dat zit met uitlevering, maar van mij mogen ze een tijdje in een spaanse gevangenis zitten
Tuurlijk. Zij werkt 1 dag in de week en verder is het "geoutsourced" dus 3x per dag een andere. Moet ook wel, groot terrein met veel bezoekers (nu dan even niet).quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef AnneX het volgende:
Nou ja, voor een receptioniste is wèl plek?![]()
Na al die weken apparaten een nieuwe toegevoegd voor de schuine buikspieren.
Dat viel tegen.
Overigens hetzelfde blijven eten, nauwelijks snoepen en nog geen halve kilo eraf.
Wel vind ik de bovenbuik ietsjes strakker geworden. Grootste winst is toch wel uithoudingsvermogen van 0 naar 10 op een schaal van 100 🤪
#dream on
Oh ja. 200 = @:Lonaa
Klontervormend ook?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:07 schreef Lonaa het volgende:
Cats best is kattengrit waar ik al jaren bij zweer.
Goed bezig!quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef AnneX het volgende:
Nou ja, voor een receptioniste is wèl plek?![]()
Na al die weken apparaten een nieuwe toegevoegd voor de schuine buikspieren.
Dat viel tegen.
Overigens hetzelfde blijven eten, nauwelijks snoepen en nog geen halve kilo eraf.
Wel vind ik de bovenbuik ietsjes strakker geworden. Grootste winst is toch wel uithoudingsvermogen van 0 naar 10 op een schaal van 100 🤪
#dream on
Oh ja. 200 = @:Lonaa
Ja. En mag in de groenbak. En is naturlijk materiaal. En uh, het is heel licht. 40 liter weegt 18 kg.quote:
Ik zet het op het probeer lijstje. Lees wel over flinke uitloop en ik heb 2 langharen en de buren 2 kortharen en 1 langhaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. En mag in de groenbak. En is naturlijk materiaal. En uh, het is heel licht. 40 liter weegt 18 kg.
Ik vind stank ook verschrikkelijk. Maar ik ben een luie schepper wb de bak en je ruikt deze dus amper. Tenminste, ik ruik mijn katten amper. Het schijnt dat andere mensen mijn huis ook niet naar huisdieren vinden meuren @Lucky_Strikequote:Op maandag 19 juli 2021 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zet het op het probeer lijstje. Lees wel over flinke uitloop en ik heb 2 langharen en de buren 2 kortharen en 1 langhaar.
Maar het gaat ons nu ook heel erg over het stinken. Blijkt nu, met het nieuwe merk is klontervorming veel minder dus veel meer stank.
Zeker, wat er nu is ook, maar dat is heel fijn zandachtig. En ik kan niet goed zien van cats best hoe daar de korrel is. Vroeger had ik Catsan en da's een enorme korrel (leuk als je met blote voeten door het huis loopt)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:21 schreef Lonaa het volgende:
Also, ik denk dat al het kattengrit uitloop heeft?
Het heeft wel wat weg van gepofte rijst, denk ik.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker, wat er nu is ook, maar dat is heel fijn zandachtig. En ik kan niet goed zien van cats best hoe daar de korrel is. Vroeger had ik Catsan en da's een enorme korrel (leuk als je met blote voeten door het huis loopt)
Ja bulten. Maar zo geen zin. Ontzettend geen zin. En toch nog het nodige gedaan gekregen :pquote:
Heb je nu vakantie?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja bulten. Maar zo geen zin. Ontzettend geen zin. En toch nog het nodige gedaan gekregen :p
Silicaatfan hier. Bindt de geur goed, je hoeft alleen drollen te scheppen en een klets diepgeel rondroeren naar een lichtgele vulling is vreemd bevredigend.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker, wat er nu is ook, maar dat is heel fijn zandachtig. En ik kan niet goed zien van cats best hoe daar de korrel is. Vroeger had ik Catsan en da's een enorme korrel (leuk als je met blote voeten door het huis loopt)
Nee ergens in augustus, de ehm 4e geloofikquote:
Ik juich van huis meequote:Op maandag 19 juli 2021 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Morgen poging 2 tot de alternatieve vierdaagse.
Vorig jaar stopte het na 1 dag al![]()
Deze keer heb ik wel goede schoenen dus ben benieuwd.
Zijn er hier nog meer mensen die mee doen?
quote:
Ik zit hier gewoon mijn hoofd bij te schudden.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, ik zou het niet weten. Heb anderhalf A4 met werkzaamheden, een lijst niet de uitgeschreven werkzaamheden, liggen. Maar niemand vraagt erom en ik ga het niet aanbieden. Nu is dat allemaal niet zo urgent, maar 2e half jaar (heel veel meetings die verzet/geregeld moeten worden) en de eerste 4 maanden van het nieuwe jaar gaat dat leuk worden. Ik heb agenda overzicht van de directie en kan goed overzien wie wanneer wel/niet kan en hou daar natuurlijk rekening mee (ook met bv bank holidays/thanksgiving etc). Wie dat nu gaat doen, geen idee, maar het gaat wel een slachtveld worden (want tijdens mijn vakanties was dat al vaak, en ik was nooit langer dan 2 weken weg)
quote:Op maandag 19 juli 2021 18:09 schreef AnneX het volgende:
Wow. @:Blues En @:detl.
Blij voor je met de formidabele lab.waarden. Op naar de bedrijfsarts. You go girl.😘 Stoom afblazen.
Bezinken 2.0 wat een middag.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Blues, kan me voorstellen dat die even binnenkwam. Je was er zo enthousiast over.
Rustig aan en even bijkomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 19 juli 2021 18:40 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Bezinken 2.0 wat een middag.Het houdt ook niet op he bij jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
quote:Bezinken 2.0 wat een middag.Tja lerend vermogen is niet bij iedereen even goed ontwikkeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo stom, liep het eindelijk lekker, en nou krijgen "zij daarboven" weer ellende op te lossen. Alleen die ellende daar moeten jullie mee leven en dat zorgt ook voor mensen die weggaan.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 19 juli 2021 19:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sommige dingen veranderen ook nooit. Ik huilde net weer tranen met tuiten bij de laatste Potter-film![]()
Ik begin trek te krijgen. We eten frittata. Het begon als Ottolenghi-recept maar nog niet de helft van de ingrediënten komt overeen. Er moet chorizo, tuinboon, courgette, sperzieboon, aardappel en blauwe kaas op. Het wordt vast lekker
quote:Op maandag 19 juli 2021 17:51 schreef Blues het volgende:
Straks, vanaaf of morgen teruglezen.Oh wow. Wel heel fijn dat het lab allemaal prima was, weet je dat ook weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar qua werkvloer, poeh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op maandag 19 juli 2021 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wow. Wel heel fijn dat het lab allemaal prima was, weet je dat ook weer.
Maar qua werkvloer, poeh.Ja echt blij met het lab.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna alles dat je kan bedenken op een algemeen formulier is aangevinkt
Alles doet 't bij me
En voor de rest gaan we het zien. Ze is al halverwege de zomervakanties van iedereen weg.
Dus het wordt bikkelen. Met nog weer minder mensen.
Maar ik wil daar niet tegenop zien. Ik doe afgebakende taakjes net als 2 jr geleden toen ik erdoor zat na ziek.
En rustig 1 ding / patient tegelijk.
Anders is het gewoon niet te doen en zijn we straks allemaal doorgedraaid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze week een sociaal drukke week voor meGisteren verjaardag met buffetje, vandaag via stream de eindmusical van neefje gekeken, met mijn ouders en door hen meegenomen sushi erbij. Morgenavond online werkoverleg en woensdag dineren in het reuzenrad.
Daarna gelukkig nog maar 1 dag werken tot vakantie
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 19 juli 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Narigheid BluesHet zijn toch vaak de goeien die vertrekken.
Goed dat je een de uberleidinggevende- en bedrijfsartsbel trekt.
Ik heb eraan bijgedragen dat binnen onze organisatie een goede gaat beginnenWat goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze week een sociaal drukke week voor meGisteren verjaardag met buffetje, vandaag via stream de eindmusical van neefje gekeken, met mijn ouders en door hen meegenomen sushi erbij. Morgenavond online werkoverleg en woensdag dineren in het reuzenrad.
Daarna gelukkig nog maar 1 dag werken tot vakantie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |