abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200405883
pi_200405889
3 keer raden wat er vanochtend niet geleverd is *O*

Het komt nog wel maar de grondwerker is natuurlijk al naar huis.
Spoilers!
pi_200405913
Oh wij wonen op 4 meter hoogte zie ik met een beetje hulp van @sigme *G*
pi_200405918
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
3 keer raden wat er vanochtend niet geleverd is *O*

Het komt nog wel maar de grondwerker is natuurlijk al naar huis.
8)7 En nu? Jezus zeg :(
  zaterdag 17 juli 2021 @ 10:54:03 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200405942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:51 schreef Blues het volgende:
Oh wij wonen op 4 meter hoogte zie ik met een beetje hulp van @:sigme *G*
-2 hier zie ik

Sprak tijdje terug een Afrikaan die daar helemaal niets van snapte. Hoe kán dat _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200405944
quote:

[..]

8)7 En nu? Jezus zeg :(
Nu gaan we maar andere dingen doen. Ach ja. Zo gaat dat. We verwachten toch niet voor september klaar te zijn.
Spoilers!
pi_200406034
quote:
Oh wij wonen op 4 meter hoogte zie ik met een beetje hulp van @:sigme *G*
Tja, fout linkje was dat. Zat nog onder de wijsvinger touch. Het was laat geworden.
https://overstroomik.nl/ Sorry.
Genieten van een rustig weekend. B-)

Handig zo’n chat: hoor en lees je inderdaad een andere visie op gebeurtenissen als controles.
Niet alleen over kaas en koriander. (8>
pi_200406076
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nu gaan we maar andere dingen doen. Ach ja. Zo gaat dat. We verwachten toch niet voor september klaar te zijn.
Helaasch. Nog 6 weken om te fiksen.
Onbegrip en frustratie er een beetje uitgewerkt? Hopelijk. w/

@Kaatje1 ondanks de barre tijden had je alsnog een feestelijke jaardag zie ik! Met bloemen, kadootjes en kaarten. *O*
pi_200406149
Lucky, je zou bijna een bouw/klusbedrijf beginnen met op nr 1 dat je je afspraken na komt. Dat klinkt al héél uniek _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200406238
Wat een heerlijk weer. O+ Vandaag een stadswandeling in Delft en naar het Royal Delft museum.

Een van de gerechtjes van de wandeling is als het goed is een watermeloensalade met feta, dat is echt perfect met dit weer. :9
pi_200406270
Wat een gedoe zeg, Lucky. Wat Isa zegt, kan je je niet gaan verhuren als planner aan bouwbedrijven? 8-)

@Blues: ik schrijf maar een hoofdstuk, gelukkig. Maar het zijn casusbeschrijvingen uit ons vakgebied, begrijpelijk voor geïnteresseerde leken. Ik dénk dat het supertof wordt om te lezen, maar ik heb natuurlijk een totaal vertekende blik 8-) Het schrijven is in ieder geval al ontzettend leuk om te doen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200406493
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:09 schreef Isabeau het volgende:
Lucky, je zou bijna een bouw/klusbedrijf beginnen met op nr 1 dat je je afspraken na komt. Dat klinkt al héél uniek _O-
Die zijn er wel, maar die zijn volgeboekt. Altijd. Volledig. Daar kom je bijna niet tussen als nieuwe klant, en je moet iemand kennen die dat bedrijf kent en je vertelt van de hoe en de wat; het zullen geen adverterende bedrijven zijn want daar hebben ze het te druk voor ;)

Verder is er momenteel geen klusbedrijf dat geen last heeft van onverwacht lange levertijden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200406725
Wat betreft de controles: als je eisen stelt, moet je ook controleren wat mij betreft. Anders is het een papieren oefening waarmee je alleen de eigen verantwoordelijkheden indekt. Ik verbaas me er gewoon over.

G is alweer op de terugweg dus zo maar richting Schiphol waar ik dus buiten op de parkeerplaats moet blijven ipv wachten bij de aankomsthal :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200406734
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:16 schreef Myraela het volgende:
Wat een heerlijk weer. O+ Vandaag een stadswandeling in Delft en naar het Royal Delft museum.

Een van de gerechtjes van de wandeling is als het goed is een watermeloensalade met feta, dat is echt perfect met dit weer. :9
Haal ook een ijsje bij De Lelie :Y En Delftenaartjes zijn goeie bonbons :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200406826
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En de rondvaart met interessante weetjes *O* en het binnenterras waar wij gebakjes aten.
( onlangs zag ik de foto’s terug).
pi_200406900
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

En de rondvaart met interessante weetjes *O* en het binnenterras waar wij gebakjes aten.
( onlangs zag ik de foto’s terug).
Dat was bij Jans op de Brabantse Turfmarkt :Y
pi_200406932
@DancingPhoebe het viva forum gaat door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in Trouw.nl
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 12:25:32 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200406982
Groeten uit bijna Dintelmond. Lunchpauze voor de laatste vijf kilometer 😛
Helaas is het tweede deel toch een beetje saai.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200407138
Groeten uit de trein. Op weg naar A en B. *G*

Vanochtend ruim 18 km gerend, door wat dorpen heen en over de dijk terug. Het uitzicht vanaf de dijk was uniek. Wát een water. _O_
De Waal is nog niet bijzonder hoog. Alle uiterwaarden en nevengeulen kunnen een hoop water opnemen. Het een-na-laagste stuk kade is nu overstroomd, maar de kade zelf heeft nog een kleine meter schat ik. En dan heb je nog de schotten en het hogere stuk kade voordat je in de benedenstad zit.
Aan de overkant staat het water aan de voet van de dijk. Ik heb één ontruimde camping gezien - de stacaravans direct tegen de voet van de dijk staan nog droog. Ik weet niet of ze die evt over de dijk heen zouden kunnen halen als het erger wordt - stacaravans zijn nou niet enorm mobiel.
pi_200407565
Onhandig… ik wilde die straat oversteken.

Toen maar twee kilometer omgereden. Het ziet spannender uit dan het is, afzetting is preventief, aan de andere kant staat geen druppel.

Maar shit is real: een local wees me op een uitzichtpunt. Het zal je verenigingsgebouw maar zijn…

De weg waarop ik stond verdween naar rechts dus ook in het water.

En van collega kreeg ik een foto waarbij het water tot aan de platen van de ophoging staat. Reguliere waterkering and het niet gered. Diverse cliënten vertelden ook dat hun huizen in 93 en 95 in 60cm water stonden. Nu dus gelukkig niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 13:36:28 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200407962
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:22 schreef AnneX het volgende:
@:DancingPhoebe het viva forum gaat door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in Trouw.nl
Er staat dat er een oplossing is gevonden :P Dat kan ook rouwtherapie zijn voor mensen die het verdwijnen mentaal niet aankunnen ofzo :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200408252
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 13:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]

Toen maar twee kilometer omgereden. Het ziet spannender uit dan het is, afzetting is preventief, aan de andere kant staat geen druppel.

Maar shit is real: een local wees me op een uitzichtpunt. Het zal je verenigingsgebouw maar zijn…
[ afbeelding ]

En van collega kreeg ik een foto waarbij het water tot aan de platen van de ophoging staat. Reguliere waterkering and het niet gered. Diverse cliënten vertelden ook dat hun huizen in 93 en 95 in 60cm water stonden. Nu dus gelukkig niet.
Oh wow zeg.
pi_200408806
Wat een heerlijk weer inderdaad O+, die zon doet me echt goed. Weer een paar uur flink gewerkt in de tuin, die er weer wat tooonbaarder uitziet. Had nog een grappig gesprek met de postbode die mijn ongemaaide "gras"veld vol bloemen eigenlijk wel kon waarderen. De rest van de straat niet volgens mij.

Nu tijd voor een douche en dan een boek in de hangmat denk ik. En een biertje. Het lijkt wel vakantie.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:47:29 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200408819
Hele ochtend grasveldherstel gedaan; de 1e zaaironde van afgelopen woensdag begon al te kiemen; op de zonnigste stukken is het helaas tussendoor te droog geweest.
Komende dagen wordt het sproeien dus kritiek....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200408913
Na lang wachten en 23 misfoto's toch de, in de ouwe conifeer van de buren lunchende, Vlaamse gaai op de foto gekregen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Blues op 17-07-2021 20:34:40 ]
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:00:41 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200408960
Oow ik dacht dat golfer aan het snoeien was geslagen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200410225
quote:
Oh, niet geweest, sorry! Wel een ijsje van IJs&zo gedeeld, was ook lekker ijs.
pi_200410248
Overigens viel de stadswandeling weer tegen. Ik wilde het nog een dappere poging geven, maar nee, ik vind het geen succes. Simpele hapjes waar ze alsnog de hoofdprijs voor vragen. We hebben uiteindelijk maar gewoon nog ergens wat gehaald.
pi_200410706
Wij hebben in Maastricht een tijdje terug de wijn en spijs wandeling gelopen. Ik vind dat ook heel wisselend.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:41:50 #30
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200410848
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben in Maastricht een tijdje terug de wijn en spijs wandeling gelopen. Ik vind dat ook heel wisselend.
Das wel een beetje een dooie mus nu :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_200411080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Das wel een beetje een dooie mus nu :+
Haha heb je in meer steden :p
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:58:19 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_200411175
quote:
Wat betreft de controles: als je eisen stelt, moet je ook controleren wat mij betreft. Anders is het een papieren oefening waarmee je alleen de eigen verantwoordelijkheden indekt. Ik verbaas me er gewoon over.

G is alweer op de terugweg dus zo maar richting Schiphol waar ik dus buiten op de parkeerplaats moet blijven ipv wachten bij de aankomsthal :’)
Controles zijn ere vooral naar vakantie bestemmingen. Zakenreizigers en mensen op familiebezoek hebben meestal alles wel voor elkaar. Daar kun je met een steekproef vanaf.
Dat wat naar Griekenland gaat of terug komt wordt veel meer gecontroleerd.

En net even gekeken. 18 meter hoog. Mijn ouders wonen nog een paar meter hoger.

En weer eens opgebakken rijst gemaakt. Kreeg een bak rijst mijn kant op geschoven, was over. Deze samen met groene curry opgebakken. Wat tomatenpuree er daar en groot gedeelte klaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:21 #33
63722 z80
I fink you freaky
pi_200411254
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:36 schreef Tele6 het volgende:
Groeten uit de trein. Op weg naar A en B. *G*

Vanochtend ruim 18 km gerend, door wat dorpen heen en over de dijk terug. Het uitzicht vanaf de dijk was uniek. Wát een water. _O_
De Waal is nog niet bijzonder hoog. Alle uiterwaarden en nevengeulen kunnen een hoop water opnemen. Het een-na-laagste stuk kade is nu overstroomd, maar de kade zelf heeft nog een kleine meter schat ik. En dan heb je nog de schotten en het hogere stuk kade voordat je in de benedenstad zit.
Aan de overkant staat het water aan de voet van de dijk. Ik heb één ontruimde camping gezien - de stacaravans direct tegen de voet van de dijk staan nog droog. Ik weet niet of ze die evt over de dijk heen zouden kunnen halen als het erger wordt - stacaravans zijn nou niet enorm mobiel.
Dat wat er in de uiterwaarden staat is wel mobiel. Deze moeten elke winter hogerop. En inderdaad de kade staat nog niet onder. Ik zag er op weg naar huis nog een terras op staan. Misschien straks nog een stukje over de dijk hier. Anders morgen. Even kijken hoe hoog het staat.
pi_200411274
We zijn weer klaar voor vandaag. Het ging allemaal een beetje met een omweg maar het is best lekker opgeschoten :)

Nu even de F1 kijken en dan gaan er hot dogs en aardappelkroketten in de oven.
Spoilers!
pi_200411409
Ook net F1 gekeken. Ik ben nog een beetje in tweestrijd wat ik van die sprint race vind.
pi_200411603
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn weer klaar voor vandaag. Het ging allemaal een beetje met een omweg maar het is best lekker opgeschoten :)

Nu even de F1 kijken en dan gaan er hot dogs en aardappelkroketten in de oven.
Tof. Dat jij tevreden bent. Alsnog.
En hoezo, dat het (?) begin sept. af moet zijn. De reden ben ik vergeten dan.

Cat…wat een plaatjes laat je zien. En dan de berichten van Tele en Zet.
Er wordt niet geschipperd op de Lek vanwege láag water en té snelle stroming. Nu zijn de berichten van het waterschap anders.
SPOILER
Eigenlijk vond ik de sprintrace leuk, omdat Max Ham verschalkte. B-)
pi_200411749
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 13:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik hoop dat ze die schapen op tijd gaan evacueren :{ . Er zijn echt al veel dieren omgekomen, zowel huisdieren (ik zag net een foto van een konijntje op een kussen in de Maas) als koeien e.d. . (Las net nog even de frustratie van iemand die voor een dierenhulpvereniging werkt, maar echt van het kastje naar de muur werd gestuurd, en vervolgens de koeien voor d'r ogen zag verdrinken. Alles zou onder controle zijn volgens de Limburgse LTO. )
pi_200411768
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, niet geweest, sorry! Wel een ijsje van IJs&zo gedeeld, was ook lekker ijs.
Goeie tweede :Y
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:32:45 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_200411773
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

Cat…wat een plaatjes laat je zien. En dan de berichten van Tele en Zet.
Er wordt niet geschipperd op de Lek vanwege láag water en té snelle stroming. Nu zijn de berichten van het waterschap anders.
SPOILER
Eigenlijk vond ik de sprintrace leuk, omdat Max Ham verschalkte. B-)
Het plotselinge hoogwater is voornamelijk een probleem voor de uitgedroogde dijk. Normaal krijgt deze de tijd om van binnen nat te worden, waardoor deze zwaarder wordt. Ook zijn in de winter de uiterwaarden leeg. Nu staat er van alles tot aan de zomerdijk. Wat meer een glooiing in het landschap is.
pi_200411779
Ik had net een Magnum :9 En gisteren dus lekker gegeten bij VanPlanten.
Zometeen maar eenvoudig aan de broccoli en aardappelpartjes, het kan niet elke dag feest zijn :P
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 18:39:24 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200411856
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik had net een Magnum :9 En gisteren dus lekker gegeten bij VanPlanten.
Zometeen maar eenvoudig aan de broccoli en aardappelpartjes, het kan niet elke dag feest zijn :P
Ik wou ook een Magnum. Maar ze hadden geen witte meer :(
pi_200411868
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wou ook een Magnum. Maar ze hadden geen witte meer :(
Ik had er een met almond, die vind ik het lekkerste :9
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 18:48:34 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200411949
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze die schapen op tijd gaan evacueren :{ . Er zijn echt al veel dieren omgekomen, zowel huisdieren (ik zag net een foto van een konijntje op een kussen in de Maas) als koeien e.d. . (Las net nog even de frustratie van iemand die voor een dierenhulpvereniging werkt, maar echt van het kastje naar de muur werd gestuurd, en vervolgens de koeien voor d'r ogen zag verdrinken. Alles zou onder controle zijn volgens de Limburgse LTO. )
Je kunt een huis gecontroleerd uit laten branden, maw onder controle is niet hetzelfde als niets aan de hand. Ik denk dat ze dus bedoelen dat 99% van de dieren in veiligheid is gebracht en genoeg eten en dergelijke heeft voor de komende tijd.

Tegelijkertijd maakten boeren die vee van anderen opvangen zich zorgen wat dit voor hun betekend. Meer vee is meer fosfaat, teveel vee in de stal. Quarantaine gedoe bij verplaatsen van vee etc. Van der Plas heeft Schouten al gevraagd hier soepel mee om te gaan. Ik hoop het.
pi_200412013
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je kunt een huis gecontroleerd uit laten branden, maw onder controle is niet hetzelfde als niets aan de hand. Ik denk dat ze dus bedoelen dat 99% van de dieren in veiligheid is gebracht en genoeg eten en dergelijke heeft voor de komende tijd.

Tegelijkertijd maakten boeren die vee van anderen opvangen zich zorgen wat dit voor hun betekend. Meer vee is meer fosfaat, teveel vee in de stal. Quarantaine gedoe bij verplaatsen van vee etc. Van der Plas heeft Schouten al gevraagd hier soepel mee om te gaan. Ik hoop het.
Mwoah het verhaal was ook wel wat langer dan ik het hier neerschrijf, echt kastje/muur. :) En dus gewoon verdrinkende koeien die allang weggehaald hadden moeten zijn en waar er nu ook verder niemand naar omkeek. Dat is gewoon triest, zeker als er dus diverse hulpinstanties klaar staan maar de reikende handen niet worden aangepakt. En 1% van tienduizenden dieren is nog steeds belachelijk veel natuurlijk. Je kunt ze nooit allemaal redden, maar er is wel ruimte voor verbetering in bijvoorbeeld de communicatie/taakverdeling.

Schouten zou het inderdaad sieren er eens een beetje humaan mee om te gaan. Ik weet dat de PvdD er ook mee bezig is, in de zin dat er noodplannen moeten komen voor dit soort situaties om ook de dieren snel en veilig te kunnen evacueren.
pi_200412042
Goed, anyway, ik word er droef van. En ik vond mijn week al vrij droef.

Dus.....ik ga maar eens inspiratie opdoen voor inrichtingen van huizen enzo. Mijn vriend is druk bezig met allerlei technische uitwerkingen/tekeningen van een mogelijk eerste ontwerp.
(We hebben nog geen land ofzo, maar een beetje fantaseren mag hè ;) )
pi_200412117
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:58 schreef Candaasje het volgende:
Goed, anyway, ik word er droef van. En ik vond mijn week al vrij droef.

Dus.....ik ga maar eens inspiratie opdoen voor inrichtingen van huizen enzo. Mijn vriend is druk bezig met allerlei technische uitwerkingen/tekeningen van een mogelijk eerste ontwerp.
(We hebben nog geen land ofzo, maar een beetje fantaseren mag hè ;) )
Beter voel post (zonder foto helaas) F&F / Gastopvang DOC: Cat's 26e nestje: kwartetje
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200412121
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beter voel post (zonder foto helaas) F&F / Gastopvang DOC: Cat's 26e nestje: kwartetje
O+
pi_200412597
Net in overleg met G maar de roadtrip voor de zomer geannuleerd. We zien het niet snel verbeteren dus we laten mini-G terugkomen met oma L die dan een tijdje bij ons blijft en dan teruggaat naar Slowakije.

Jammer wel :{ Nu maar kijken of ik betaalbaar met G een paar dagen in NL kan vakantievieren.
pi_200412652
@DancingPhoebe : we kunnen stoppen met onze inclusiviteitsact, het VIVA forum blijft bestaan!
pi_200412782
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:50 schreef PdeHoog het volgende:
Net in overleg met G maar de roadtrip voor de zomer geannuleerd. We zien het niet snel verbeteren dus we laten mini-G terugkomen met oma L die dan een tijdje bij ons blijft en dan teruggaat naar Slowakije.

Jammer wel :{ Nu maar kijken of ik betaalbaar met G een paar dagen in NL kan vakantievieren.
Waar zouden jullie heen gaan?

(Wij zitten ook een beetje te kijken, maar veel landen staan wel op groen mits gevaccineerd, dat durven we wel aan met auto + tent).
pi_200413076
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:50 schreef PdeHoog het volgende:

Wat jammer zeg!
Je vind vast wel wat leuks, leuks genoeg in NL te vinden.
Maar de plannen zijn flink in de war voor veel mensen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:34:31 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200413083
Gras gemaaid.
Was toch nog... uitdagend warm in de tuin
pi_200413095
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Waar zouden jullie heen gaan?

(Wij zitten ook een beetje te kijken, maar veel landen staan wel op groen mits gevaccineerd, dat durven we wel aan met auto + tent).
Via Duitsland en Oostenrijk naar Slowakije en terug.
pi_200413275
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het hoeft niet op een bepaalde datum klaar te zijn hoor. Ik bedoelde dat we er niet eens meer vanuit gaan dat we dit jaar nog op een terras kunnen zitten. Of uberhaupt ergens vlak een stoel neer kunnen zetten. We zijn 5 jaar bezig, die paar maanden extra kan er ook nog wel bij :)
Spoilers!
pi_200413281
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Balen zeg.
Spoilers!
pi_200413565
Wij hebben geboekt voor Italië. We gaan het zien kan tot twee weken van te voren heel de boel kosteloos annuleren. 1 augustus tweede prik dus dan zitten we daar in september sowieso wel goed mee.
pi_200413572
Balen P! Er is vast nog een mooi plekkie in Nederland om naar toe te gaan waar jullie nog niet geweest zijn.

Vanmiddag kreeg ik een verjaardagslunch aangeboden van vriendinnen en daarna had ik de fotoshoot. Dat was best leuk om te doen en ik ben benieuwd wat eruit komt. Ze maakte ontzettend veel foto’s. Locatie was de Heemtuin dus ook qua licht niet altijd even makkelijk. Kon nog net een kikker (sorry @Lucky_Strike) ontwijken, die zat zomaar onder m’n voet. Was een mooie maar had zelf geen camera bij me en op internet zijn er te veel die er een beetje op lijken.

Zag net dat de boer van de Landwinkel z’n koeien uit de uiterwaarden had gehaald naar een weide in Velp, ver weg van water. Ze stonden met de pootjes in het water en hadden niet het benul om naar een hoger geleden deel te gaan
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:22:31 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200414060
*gaap* F1 terugkijken is toch ff leuk :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 22:05:29 #59
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200414961
Balen P. -O-
Benieuwd naar de foto's Kaatje :).

Het voordeel van een lange wandeling in de zon, je valt als een blok in slaap thuis _O-. Na de OS etappe 12 van Floris V-pad. Bergen Op Zoom is in zicht :P Eerst nog even met een omweg naar Steenbergen.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 17-07-2021 23:02:49 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200415961
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het hoeft niet op een bepaalde datum klaar te zijn hoor. Ik bedoelde dat we er niet eens meer vanuit gaan dat we dit jaar nog op een terras kunnen zitten. Of uberhaupt ergens vlak een stoel neer kunnen zetten. We zijn 5 jaar bezig, die paar maanden extra kan er ook nog wel bij :)
Ja, das wel handig een vlak terras voor een tafel en stoelen en een parasol.
Komt vast goed. Positief blijven. Tralala. B-)

En P. jammer van de geplande reis. Heeft G. al veel gezien hier. En jij? Anders zijn er nog genoeg plekken of een eiland misschien?
pi_200416037
Nog een gezellige uitloop verjaardag voor je @Kaatje1. w/
Is de fotoshoot om Linkedin op te leuken of voor de zomaar?
Scherm je bij sollicitatie eigenlijk je fb pagina af, tzt.?
pi_200416270
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:05 schreef borisz het volgende:
Balen P. -O-
Benieuwd naar de foto's Kaatje :).

Het voordeel van een lange wandeling in de zon, je valt als een blok in slaap thuis _O-. Na de OS etappe 12. Bergen Op Zoom is in zicht :P Eerst nog even met een omweg naar Steenbergen.
Ha ik ga morgen ook die kant op… naar mijn ouders op bezoek _O-
pi_200416324
Morgen nog een verjaardagsetentje 😉, binnenkort nog met schoonzus omdat ze er gisteren niet bij was.

Foto’s zijn voor LinkedIn en cv, en ik weet nog niet wat ik met fb doe. Volgens mij is het redelijk afgeschermd, op alleen vrienden, maar dat moet nog wat verder misschien
pi_200417348
Zo mijn man had Wingspan gekregen voor zijn verjaardag van een vriend. En die hebben we vanavond met diezelfde vriend gesprek. Tof spel wel ^O^
  zondag 18 juli 2021 @ 00:08:16 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200417361
quote:
82s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen nog een verjaardagsetentje 😉, binnenkort nog met schoonzus omdat ze er gisteren niet bij was.

Foto’s zijn voor LinkedIn en cv, en ik weet nog niet wat ik met fb doe. Volgens mij is het redelijk afgeschermd, op alleen vrienden, maar dat moet nog wat verder misschien
Goeie PI wel :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200418868
Goedemorgen!

Ik zei toch enige tijd geleden dat de wilgenroosjes hier altijd massaal staan?

Wilgenroosjes. Mijn vader noemt ze 'geknakte wilgenroosje', maar dat kan ik nergens terugvinden als aanduiding. En knakken doen ze niet. Wél is er ook een ander wilgenroosje, wat ik wel ken maar nog nooit hier in de buurt gezien had. Maar hier is 'ie:

Harig wilgenroosje!
Erg harig vind ik 'm niet :D
Maar zie ik het nu omdat ik beter kijk (omdat ik steeds speur of ik al een nieuwe foto kan maken voor een nieuw bloemetje op fok) of omdat het er nu voor het eerst staat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200419162
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, das wel handig een vlak terras voor een tafel en stoelen en een parasol.
Komt vast goed. Positief blijven. Tralala. B-)

En P. jammer van de geplande reis. Heeft G. al veel gezien hier. En jij? Anders zijn er nog genoeg plekken of een eiland misschien?
Ik hoor wel dat Nederland ook helemaal is volgeboekt, dus dat kan ook nog een uitdaging worden helaas.
pi_200419198
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:06 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik hoor wel dat Nederland ook helemaal is volgeboekt, dus dat kan ook nog een uitdaging worden helaas.
En zéker de eilanden, helaas.
pi_200419252
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 00:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo mijn man had Wingspan gekregen voor zijn verjaardag van een vriend. En die hebben we vanavond met diezelfde vriend gesprek. Tof spel wel ^O^
Die staat ook al lang hoog op onze verlanglijst.
pi_200419312
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:06 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ergens zag ik nog een optie aan de andere kant van het land.,
Als het naar de smaak is van het verloofde stel…. B-)
Wat een gedoe.
Bekenden zouden voor het eerst sinds 100 jaar een paar dagen weg, naar Luxemburg. -O- Nu is het voor de mensen daar nog erger.
Vanmorgen het laatste nieuws: dijken dreigen in te zakken vanwege verzadiging.
Wat een rampjaar.
pi_200419424
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die staat ook al lang hoog op onze verlanglijst.
Ik beveel hem aan :Y straks eens kijken wat de uitbreidingen toevoegen

Jij nog tips voor spellen ?
pi_200419497
Medecullers, wat is hét recept voor pastasalade? Wat moet er vooral in?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200419513
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Euh, pasta?
Gedroogde tomaatjes.
Dus ging ik spieken https://www.ah.nl/allerha(...)OEAAYAiAAEgL2vfD_BwE
pi_200419525
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:57 schreef AnneX het volgende:

Euh, pasta?
Gedroogde tomaatjes.
Ik zal de pasta niet vergeten :+
pi_200419558
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik flikker er vooral restjes in. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200419563
Ik vind het vaak zo'n laffe bak worden. Dus iets van een zuur als stukjes augurk, en wat mosterd oid voor een beetje pit.
pi_200419570
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:57 schreef AnneX het volgende:

Euh, pasta?
Gedroogde tomaatjes.
Dus ging ik spieken https://www.ah.nl/allerha(...)OEAAYAiAAEgL2vfD_BwE
Ja. Nee. Ik zie al rucola. En ik bedoel meer een pastasalade voor bij een bbq. Hoeft niet per se de gezondste pastasalade te zijn.
pi_200419576
Ik zou als salade ook eerder een romaine ofzo doen, die blijft wat langer knapperig.
pi_200419620
Ik vond een 'saus' van huttenkase en pesto altijd erg lekker.

Pastasalade was sowieso al een belediging van de Italianen, toch?
pi_200419690
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Ik vond een 'saus' van huttenkase en pesto altijd erg lekker.

Pastasalade was sowieso al een belediging van de Italianen, toch?
Ik had ook geen enkele intentie er iets Italiaans van te maken? Huh? Wat een raar iets.
pi_200419729
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had ook geen enkele intentie er iets Italiaans van te maken? Huh? Wat een raar iets.
Dat bedoel ik ook niet, maar als de Italianen al niet beledigd waren door het concept van pasta salade, dan zijn ze dat na mijn suggestie wel.
pi_200419754
quote:
2s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik flikker er vooral restjes in. :')
Dat dus, ideaal om restjes op te maken
pi_200419756
Je bracht me wel op het idee een saus te maken met feta _O_
pi_200419761
Pesto, beetje mosterd en augurk gaan er bij mij sowieso altijd in. En qua groenten meestal wat ik nog heb liggen :’) wortel julienne vind ik ook altijd wel lekker.

Sommige mensen doen er iets van vis doorheen of ham.
pi_200419823
Ik heb net toch maar een tweede vaccinatie-afspraak gemaakt. Ik vind het allemaal maar onduidelijk met welke landen wel of geen 1 besmetting + 1 vaccinatie accepteren, en heb geen zin dat ze dat de komende tijd misschien op meer plekken gaan weigeren. :')
pi_200419969
Ik heb het wel eens met @sigme en @Lucky_Strike over mijn bescheiden siergras gehad...

Eind maart tot de grond gesnoeid, voor de volledigheid nog een dag of wat met namlaarzen op de pollen staan springen, maar het laat zich niet ontmoedigen.
Ongeveer 1.80 hoog, en dan zijn de snoezige sierlijke pluimen nog niet eens onderweg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200420004
Mogguh :O Ontbijt bij Lof der Zoetheid :9 Buiten aan het water O+
pi_200420108
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb het wel eens met @:sigme en @:Lucky_Strike over mijn bescheiden siergras gehad...
[ afbeelding ]
Eind maart tot de grond gesnoeid, voor de volledigheid nog een dag of wat met namlaarzen op de pollen staan springen, maar het laat zich niet ontmoedigen.
Ongeveer 1.80 hoog, en dan zijn de snoezige sierlijke pluimen nog niet eens onderweg.
Siergrassen zijn tof :Y heb die van ons echt veeeeelll te laat gesnoeid want ja uh lui :’) maar die doet nu ook alweer poef
pi_200420138
Dit was eigenlijk een klacht :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200420396
Hardgelopen, een groot zweetfeest *O* :')
  zondag 18 juli 2021 @ 11:02:33 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200420433
Pfff, gisteren de hele dag bezig geweest de gereedschapschuur op te ruimen, sorteren, vegen, etc.
Nuttig werk, maar was daarna kletsnat gezweet.
pi_200420438
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
Hardgelopen, een groot zweetfeest *O* :')
Me2! Eerste keer 20 minuten en heb het helemaal gedaan! Onderweg best wat fietsers met lange mouwen gezien. Dat snap ik echt niet. Tenzij het tegen processierupsen is wellicht.
  zondag 18 juli 2021 @ 11:03:43 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200420454
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Me2! Eerste keer 20 minuten en heb het helemaal gedaan! Onderweg best wat fietsers met lange mouwen gezien. Dat snap ik echt niet. Tenzij het tegen processierupsen is wellicht.
Zonlicht? Ik heb ook altijd wat langs aan, tegen verbranden, maar ook muggen, rupsen, etc.
pi_200420510
Jongus ik wil mijn Ebike }:|
pi_200420620
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:08 schreef Blues het volgende:
Jongus ik wil mijn Ebike }:|
Hoe lang moet je nog geduld hebben?
pi_200420745
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat houdt jullie precies tegen? :) Wij willen ook mogelijk die kant op (Oostenrijk/Slovenië/Italië) als het geen Noorwegen wordt, dus gisteren even neuzen en toen stonden al die landen wel op 'groen', mits volledig gevaccineerd wel.
(Of haal ik je nu met een ander door elkaar en hebben jullie niet (allemaal) 2 vaccinaties gehad tegen de tijd van je vakantie?)

Ik begrijp het overigens wel als je het door mogelijke onzekerheid van de situatie niet zit zitten (landen kunnen natuurlijk altijd weer in lockdown gaan), maar was gewoon nieuwsgierig. Misschien zie ik wel iets over het hoofd ook voor onszelf :D
pi_200420750
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:43 schreef Vanyel het volgende:
Dit was eigenlijk een klacht :D
:D
pi_200420775
Wij houden hier denk ik een rustig dagje. Net lekker uitgeslapen, zo meteen eens aankleden, beetje opruimen... en ik ben begonnen aan mijn Lama-legpuzzel :P , terwijl vriend ons huisontwerp in voor mij ingewikkelde ogende bouwprogramma's aan het bouwen is (hij heeft ook maar een studieboek Bouwkunde besteld, om alles nog wat beter door te kunnen rekenen :D ). En af en toe wandelen we er dan doorheen met de VR-set, dat geeft wel een beetje een idee.
pi_200420811
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:17 schreef Tuindier het volgende:

Hoe lang moet je nog geduld hebben?
Dat is de vraag :+
Vanaf de aanvraag is het al heen en weer mailen/bellen, dit moet nog aangevuld, dat document moet wel in bruto bedragen zijn terwijl op de aanvraag juist gezegd wordt nettobedragen. Dan moet ik wachten op het definitieve contract dat ik ondertekend moet terugsturen.
Dat heb ik nog steeds niet terwijl het mailtje dat daarna moet komen, nl; uw aanvraag is goedgekeurd en u hoort binnen 1 werkdag waar en wanneer uw fiets wordt afgeleverd allang heb gehad.
Maar... als je belt, super aardige mensen hoor, niks mis mee, maar ja blablie, duurt allemaal wat langer want vakantie, minder medewerkers enorm veel aanvragen (ja consumentenbond adverteert zich gek wat wil je dan :D )

Ja maar de volgorde klopt niet, ik krijg mn fiets al volgens jullie, hoor dat binnen 1 werkdag maar IK HEb NoG niKS geTekENd!!!!11111111 :P :P :P

Laatse mailtje van vrijdag (zou allemaal binnen 1 week tot 10 dagen geregeld zijn..)
quote:
De Piaggo fietsen worden geleverd door Friesland Lease zelf. Een collega zal binnenkort contact met u opnemen over de levering
.
Nu is het 'binnenkort'.

IK WIL M NU NU NU :{w
pi_200420821
Ik mot eigenlijk gymmen.
Maar ga eerst maar ff grasmaaien.

/energie zoekt
pi_200420901
quote:
7s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat houdt jullie precies tegen? :) Wij willen ook mogelijk die kant op (Oostenrijk/Slovenië/Italië) als het geen Noorwegen wordt, dus gisteren even neuzen en toen stonden al die landen wel op 'groen', mits volledig gevaccineerd wel.
(Of haal ik je nu met een ander door elkaar en hebben jullie niet (allemaal) 2 vaccinaties gehad tegen de tijd van je vakantie?)

Ik begrijp het overigens wel als je het door mogelijke onzekerheid van de situatie niet zit zitten (landen kunnen natuurlijk altijd weer in lockdown gaan), maar was gewoon nieuwsgierig. Misschien zie ik wel iets over het hoofd ook voor onszelf :D
Ik heb wat moeite met de onzekerheden onderweg en het gebrek aan fatsoenlijke, engelstalige websites bij de deelstaten van onze oosterburen. Tel daarbij op dat wij nu rood zijn voor de rest van Europa en dat dat ongetwijfeld extra maatregelen gaat opleveren de komende tijd.

Ik voel me daar gewoon niet fijn bij en als ik op vakantie ga, wil ik ook een beetje kunnen genieten en niet continue bezig zijn met testjes, mondkapjes en al die andere shit in talen die ik niet 100% machtig ben.

Qua vaccinaties zijn we dan allebei helemaal rond hoor :) Maar kijk nu eens naar de regels: je hebt een negatieve test nodig on een land binnen te komen, die mag max 24 uur oud zijn. G. is woensdag getest en heeft nog steeds geen resultaat binnen! En dan lees ik bijv in Beieren waar ik in een hotel wilde dat je dus een test van max 24 uur oud moet hebben om te mogen overnachten. Waar ga ik die in godnaam vinden? Dat soort onzinnige regels ontneemt mij alle plezier in de vakantie.

[ Bericht 7% gewijzigd door PdeHoog op 18-07-2021 18:58:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')