abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200358014


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
pi_200358032
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Minder overheid betekend dan ook gewoon minder overheid voor mij. Iedereen moet zich aanpassen, behalve jij zelf. Want ja, jij bent hier niet te gast en op de een of andere manier de standaard, terwijl geen buurman hetzelfde is. De zogenaamde minder overheid-huilers willen graag alles kunnen zeggen en doen, en alles wat ze eng of niet zo belangrijk vinden moet hard aangepakt worden.

Homopromotie (wat dat ook in hemelsnaam is)
Transgenders in sport en leger (terwijl transgenders in het leger gewoon trainingen voltooien en de klagers nooit in het leger hebben gezeten, maar op de een of andere manier maakt het een natie zwakker of zoiets)
Abortus (mannen die vrouwen even vertellen wat de vrouwen zouden moeten doen)
Je mening geven over uitsluiten van mensen (lees zelfs op fok veel reacties over zogenaamd cancel culture en dat je vooral alles moet kunnen zeggen, behalve als je een andere mening hebt - tot aan strafrecht aan toe)
Belasting betalen - Illegalen zijn vreselijk! Trump die belasting ontduikt is 'slim'
Eigen verantwoordelijkheid in alles, behalve als het tegen je werkt
Iets over religie mag ook wel in dit lijstje. Atheisten verdienen, paradoxaal, ook verrassend weinig vrijheid volgens deze vrijheidsliefhebbers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_200358044
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, DeSantis gaat dit verliezen.
Als jij het zegt :')

Gelukkig is men in de VS wat verstandiger.
  woensdag 14 juli 2021 @ 14:15:33 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_200359817
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:21 schreef MoreDakka het volgende:
Gelukkig is men in de VS wat verstandiger.
Shots fired!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200359866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als jij het zegt :')

Gelukkig is men in de VS wat verstandiger.
Zeker onder de huidige omstandigheden zou een toeristisch bedrijf zelf moeten bepalen of het een vaccinatieplicht oplegt aan zijn klanten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 14:26:17 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200359937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker onder de huidige omstandigheden zou een toeristisch bedrijf zelf moeten bepalen of het een vaccinatieplicht oplegt aan zijn klanten.
NCL volgt de CDC adviezen, Florida vindt dat zij dat mogen verbieden. Volgens mij heeft Florida geen poot om op te staan, de federale Commerce clause reguleert wat Staten aan bedrijven kunnen opleggen vziw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200360649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker onder de huidige omstandigheden zou een toeristisch bedrijf zelf moeten bepalen of het een vaccinatieplicht oplegt aan zijn klanten.
Natuurlijk niet, dat is absurd.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

NCL volgt de CDC adviezen, Florida vindt dat zij dat mogen verbieden. Volgens mij heeft Florida geen poot om op te staan, de federale Commerce clause reguleert wat Staten aan bedrijven kunnen opleggen vziw.
Florida heeft absoluut een poot om op te staan. In een eerdere zaak heeft Florida al gelijk gekregen dat de CDC maatregelen niet gelden voor cruiseships in Florida: https://www.nytimes.com/2021/06/18/us/cdc-covid-cruises.html

De rechter geeft hier de staat gelijk dat de huidige situatie niet gevaarlijk genoeg meer is om dit soort maatregelen op te kunnen leggen (door de CDC). Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een vaccinatieplicht verbieden, maar het geeft wel aan dat Florida echt wel ruimte heeft om zelf te bepalen wat de maatregelen zijn.
  woensdag 14 juli 2021 @ 15:24:37 #8
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200360954
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker onder de huidige omstandigheden zou een toeristisch bedrijf zelf moeten bepalen of het een vaccinatieplicht oplegt aan zijn klanten.
Inderdaad, daar staan ze helemaal vrij in. Dit soort bedrijven hebben verantwoordelijkheid voor hun passagiers, ze hebben de afgelopen jaren ook ingezet op locaties. En hebben er voor geadverteerd. Als je bijv. Miami hebt staan in je folder, dan mag de klant ook verwachten dat die er kan aanleggen. Ze zijn verantwoordelijk voor zowel het welzijn als de beloftes die ze hebben gemaakt. Ik denk dat Desantis pissed off zou zijn als hij zelf bij Cancun rechtsomkeerd zou hebben moeten maken als hij van plan is om er ook naar toe te gaan. Het schijnt een populistische plek te zijn..

[ Bericht 4% gewijzigd door klappernootopreis op 14-07-2021 16:10:36 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 17:04:26 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200362746
Wat een anarchie laat die slappe lul van een DeathSantis weer toe! Ik wil dit rellend tuig achter slot en grendel! Law and Order!


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200363317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat is absurd.
[..]

Florida heeft absoluut een poot om op te staan. In een eerdere zaak heeft Florida al gelijk gekregen dat de CDC maatregelen niet gelden voor cruiseships in Florida: https://www.nytimes.com/2021/06/18/us/cdc-covid-cruises.html

De rechter geeft hier de staat gelijk dat de huidige situatie niet gevaarlijk genoeg meer is om dit soort maatregelen op te kunnen leggen (door de CDC). Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een vaccinatieplicht verbieden, maar het geeft wel aan dat Florida echt wel ruimte heeft om zelf te bepalen wat de maatregelen zijn.
In die eerdere zaak loopt nog een appeal.

En het feit blijft dat de aanbeveling van het CDC nog steeds een gegronde reden heeft: in Florida loopt het aantal besmettingen weer flink op en geldt er in andere aanleghavens wél een vaccinatieplicht. Als ze bovendien aantoonbaar verlies lijden door DeSantis' verbod (zoals zij stellen) hebben ze een prima zaak lijkt mij. Waarom zou een bedrijf dat niet zelf kunnen bepalen als de gezondheid van je passagiers ermee op het spel staat.

Maar we zullen zien.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 18:11:31 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200364026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Inderdaad, daar staan ze helemaal vrij in. Dit soort bedrijven hebben verantwoordelijkheid voor hun passagiers, ze hebben de afgelopen jaren ook ingezet op locaties. En hebben er voor geadverteerd. Als je bijv. Miami hebt staan in je folder, dan mag de klant ook verwachten dat die er kan aanleggen. Ze zijn verantwoordelijk voor zowel het welzijn als de beloftes die ze hebben gemaakt. Ik denk dat Desantis pissed off zou zijn als hij zelf bij Cancun rechtsomkeerd zou hebben moeten maken als hij van plan is om er ook naar toe te gaan. Het schijnt een populistische plek te zijn..
Alleen als het koud is kan je naar Cancun, natuurlijk ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200364766
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

In die eerdere zaak loopt nog een appeal.

En het feit blijft dat de aanbeveling van het CDC nog steeds een gegronde reden heeft: in Florida loopt het aantal besmettingen weer flink op en geldt er in andere aanleghavens wél een vaccinatieplicht. Als ze bovendien aantoonbaar verlies lijden door DeSantis' verbod (zoals zij stellen) hebben ze een prima zaak lijkt mij. Waarom zou een bedrijf dat niet zelf kunnen bepalen als de gezondheid van je passagiers ermee op het spel staat.
Omdat bedrijven niet mogen beslissen wie 'gezond' is en wie niet. Dat moet je gewoon niet willen.

De gegronde reden is de rechter het niet met je eens. Mensen kunnen gewoon een vaccin krijgen als ze dat willen.
pi_200364838
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat bedrijven niet mogen beslissen wie 'gezond' is en wie niet. Dat moet je gewoon niet willen.

De gegronde reden is de rechter het niet met je eens. Mensen kunnen gewoon een vaccin krijgen als ze dat willen.
Geen idee wat de uitspraak gaat zijn, maar laten we eens een analogie maken met roken. Stel dat een kroegbaas wil verbieden dat mensen in zijn etablissement roken, omdat hij zijn personeel en klanten niet wil blootstellen aan de risico's van meeroken, zou de overheid dan moeten mogen ingrijpen?
pi_200364889
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Geen idee wat de uitspraak gaat zijn, maar laten we eens een analogie maken met roken. Stel dat een kroegbaas wil verbieden dat mensen in zijn etablissement roken, omdat hij zijn personeel en klanten niet wil blootstellen aan de risico's van meeroken, zou de overheid dan moeten mogen ingrijpen?
De analogie klopt niet. Beter zo zijn om te zeggen dat de kroegbaas eist dat zijn personeel en klanten röntgenfoto's van hun longen laten zien voordat ze mogen roken.
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:19:15 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200365099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat bedrijven niet mogen beslissen wie 'gezond' is en wie niet. Dat moet je gewoon niet willen.

De gegronde reden is de rechter het niet met je eens. Mensen kunnen gewoon een vaccin krijgen als ze dat willen.
Leuk. Weet je wat de nasleep is geweest van dat cruiseship die vorig jaar noodhedwongen buiten de kust voor anker moest liggen? Ik denk dat ze aardig wat hebben moeten dokken. Ik vind het besluit van een bedrijf die wil hebben dat hun klanten gezond blijven stukken beter dan een politiek besluit waar ze scheit hebben aan wat er met je toeristen gebeurt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_200366358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Leuk. Weet je wat de nasleep is geweest van dat cruiseship die vorig jaar noodhedwongen buiten de kust voor anker moest liggen? Ik denk dat ze aardig wat hebben moeten dokken. Ik vind het besluit van een bedrijf die wil hebben dat hun klanten gezond blijven stukken beter dan een politiek besluit waar ze scheit hebben aan wat er met je toeristen gebeurt.
Dat kan ook zonder vaccinatiebewijs.
pi_200368396
Met artikel over de geschiedenis van het opleggen van vaccinatieplicht in de VS:

twitter


En voor de volledigheid de stand op dit moment:

twitter

twitter


Overigens wordt ook de Surgeon General aangeklaagd in de zaak van NCL. Die zou er tenslotte verstand van moeten hebben en niet DeSantis, die heeft een heel andere agenda.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 14-07-2021 22:40:45 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200368490
En een artikel over de hiaten in het uitgebrachte IG-report dat stelde geen bewijs te hebben gevonden van een verband tussen de ontruiming van Lafayette Square en Trump's photo op met de bijbel:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200368634
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
Met artikel over de geschiedenis van het opleggen van vaccinatieplicht in de VS:

[ twitter ]

En voor de volledigheid de stand op dit moment:

[ twitter ]
Probeer het eens in je eigen woorden. Ik zit niet op twitter en ben niet in discussie met George Conway, wie dat dan ook mag zijn.

PS volgens die cijfers staat Florida er 4 keer zo goed voor als Nederland.
pi_200368737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Probeer het eens in je eigen woorden. Ik zit niet op twitter en ben niet in discussie met George Conway, wie dat dan ook mag zijn.

PS volgens die cijfers staat Florida er 4 keer zo goed voor als Nederland.
Het artikel heeft niks met twitter of Conway te maken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200368802
quote:
81s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het artikel heeft niks met twitter of Conway te maken.
Maar ook niets met vaccinatiebewijzen, heb je het überhaupt wel gelezen :?
pi_200368918
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar ook niets met vaccinatiebewijzen, heb je het überhaupt wel gelezen :?
Jazeker het gaat er toch om of er in de VS een vaccinatieplicht opgelegd mag worden vanuit de overheid? Het artikel geeft de geschiedenis weer waarbij rechtbanken bepaald hebben dat dat mag zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.

Overigens heb je in Nederland ook gewoon een vaccinatiebewijs nodig:

quote:
Cruises met Holland America Line vanuit Griekenland zijn beschikbaar voor gasten die hun laatste dosis van een goedgekeurd COVID-19-vaccin ten minste 14 dagen voor het begin van de cruise hebben gekregen en een vaccinatiebewijs kunnen aantonen.

HAL
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200368956
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Jazeker het gaat er toch om of er in de VS een vaccinatieplicht opgelegd mag worden vanuit de overheid? Het artikel geeft de geschiedenis weer waarbij rechtbanken bepaald hebben dat dat mag zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.
In dit geval wil een bedrijf een vaccinatieplicht opleggen. De overheid verbiedt dat. Misschien in het vervolg gewoon het artikel linken zonder al dat twitter-geneuzel.

Overigens ben ik ook in Nederland tegen vaccinatiebewijzen, geen idee waarom je dat er met de haren bij sleept.
pi_200369080
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In dit geval wil een bedrijf een vaccinatieplicht opleggen. De overheid verbiedt dat. Misschien in het vervolg gewoon het artikel linken zonder al dat twitter-geneuzel.

Overigens ben ik ook in Nederland tegen vaccinatiebewijzen, geen idee waarom je dat er met de haren bij sleept.
Zo moeilijk is het niet hoor. Als de overheid het kan waarom doet DeSantis het dan niet? Of waarom laat hij het dan tenminste de bedrijven niet zelf besluiten die tenslotte de zorg dragen van de passagiers en die schade lijden vanwege zijn verbod? Op grond waarvan heeft hij het recht om dit soort maatregelen te verbieden?

Omdat je zelf Nederland er met de haren bijsleept :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200369120
quote:
81s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet hoor. Als de overheid het kan waarom doet DeSantis het dan niet? Of waarom laat hij het dan tenminste de bedrijven niet zelf besluiten die tenslotte de zorg dragen van de passagiers en die schade lijden vanwege zijn verbod? Op grond waarvan heeft hij het recht om dit soort maatregelen te verbieden?
Op grond van persoonlijk vrijheid. Nogal een dingetje in de VS, mocht je het gemist hebben.

Wat je hier nu doet is een beetje stampvoeten. "Hij kan wettelijk gezien doen wat ik wil zien, waarom doet hij het niet??? :( "
pi_200369180
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op grond van persoonlijk vrijheid. Nogal een dingetje in de VS, mocht je het gemist hebben.

Wat je hier nu doet is een beetje stampvoeten. "Hij kan wettelijk gezien doen wat ik wil zien, waarom doet hij het niet??? :( "
Daar gaat het artikel natuurlijk juist over :')

Nou het is meer DeSantis die stampvoet: ik wil het niet want boehoehoe DE VRIJHEID! Dus maar een verbod, een duidelijk politiek besluit.

Nee je hebt dus niet de vrijheid om de gezondheid van andere mensen in gevaar te brengen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200369289
quote:
81s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daar gaat het artikel natuurlijk juist over :')

Nou het is meer DeSantis die stampvoet: ik wil het niet want boehoehoe DE VRIJHEID! Dus maar een verbod, een duidelijk politiek besluit.
Beetje zielig om het zo te draaien. Maar niet verrassend. Vind je persoonlijk vrijheid geen goed streven dan?

quote:
Nee je hebt dus niet de vrijheid om de gezondheid van andere mensen in gevaar te brengen.
Natuurlijk wel, wat een onzin. Alsof het de taak van de overheid is om elk risico volledig uit te bannen. Daarnaast is er een simpele oplossing als je jezelf wil beschermen: neem een vaccin. De overheid biedt gratis vaccins aan voor iedereen die dat wil. De overheid bied je de kans om jezelf te beschermen, dat is hun zorgplicht. Als ongevaccineerd persoon op zo'n cruise gaan heb je vooral jezelf mee. Bovendien kun je ook gewoon besmet worden door een gevaccineerd persoon. Vaccinatiebewijzen zijn wat dat betreft schijnveiligheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 14-07-2021 23:18:32 ]
pi_200369544
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Beetje zielig om het zo te draaien. Maar niet verrassend. Vind je persoonlijk vrijheid geen goed streven dan?
[..]

Natuurlijk wel, wat een onzin. Alsof het de taak van de overheid is om elk risico volledig uit te bannen. Daarnaast is er een simpele oplossing als je jezelf wil beschermen: neem een vaccin. De overheid biedt gratis vaccins aan voor iedereen die dat wil. De overheid bied je de kans om jezelf te beschermen, dat is hun zorgplicht. Als ongevaccineerd persoon op zo'n cruise gaan heb je vooral jezelf mee. Bovendien kun je ook gewoon besmet worden door een gevaccineerd persoon. Vaccinatiebewijzen zijn wat dat betreft schijnveiligheid.
Natuurlijk is persoonlijke vrijheid belangrijk maar die houdt op waar de algemene volksgezondheid eronder gaat lijden en het is wel degelijk de taak van de overheid om daarop toe te zien. Het is daarentegen niet de taak van de overheid een bedrijf te belemmeren in het nemen van maatregelen die de volksgezondheid bevordert en bovendien financiele schade oplevert.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200369912
quote:
81s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Natuurlijk is persoonlijke vrijheid belangrijk maar die houdt op waar de algemene volksgezondheid eronder gaat lijden en het is wel degelijk de taak van de overheid om daarop toe te zien. Het is daarentegen niet de taak van de overheid een bedrijf te belemmeren in het nemen van maatregelen die de volksgezondheid bevordert en bovendien financiele schade oplevert.
Wel als die maatregelen ingaan tegen de persoonlijke vrijheid en discriminatie mogelijk maakt. Bovendien is de 'bevordering voor de volksgezondheid' nihil. Sterker nog, vaccinatiebewijzen leveren alleen schijnveiligheid.

Stel iemand neemt zo'n cruise maar raakt alsnog besmet en sterft aan corona. Dat kan gewoon gebeuren, zelfs met twee prikken. Zeker bij ouderen wat natuurlijk de doelgroep is van die cruises. Wie is dan aansprakelijk als die persoon veiligheid beloofd is door het certificaat?

Of kinderen die geen vaccin mogen. Wat doe je daar mee? Als ze mee mogen kunnen ze alsnog besmet zijn of op de cruise een besmetting oplopen en dat weer doorgeven.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 15-07-2021 00:06:56 ]
pi_200371448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wel als die maatregelen ingaan tegen de persoonlijke vrijheid en discriminatie mogelijk maakt. Bovendien is de 'bevordering voor de volksgezondheid' nihil. Sterker nog, vaccinatiebewijzen leveren alleen schijnveiligheid.

Stel iemand neemt zo'n cruise maar raakt alsnog besmet en sterft aan corona. Dat kan gewoon gebeuren, zelfs met twee prikken. Zeker bij ouderen wat natuurlijk de doelgroep is van die cruises. Wie is dan aansprakelijk als die persoon veiligheid beloofd is door het certificaat?

Of kinderen die geen vaccin mogen. Wat doe je daar mee? Als ze mee mogen kunnen ze alsnog besmet zijn of op de cruise een besmetting oplopen en dat weer doorgeven.
Dat is maar de vraag, er spelen ook allerlei andere belangen/vrijheden van individuen. Het is nu eenmaal zo dat het samenleven in een (geordende en veilige) maatschappij soms ten koste gaat van de individuele vrijheid van een deel daarvan, daar ontkom je niet aan. Zo'n maatregel moet natuurlijk dan wel het algemene welzijn van de hele bevolking dienen en er mag geen misbruik van gemaakt worden om andere doelen te dienen. Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat DeSantis met zijn verbod daar nou juist wél mee bezig is met het oog op zijn eventuele kandidaatstelling voor het presidentschap bij de volgende verkiezingen.

Het gaat hier niet alleen om de vrijheid van een individu om deel te kunnen nemen aan een cruise maar ook om de vrijheid van een (privé) bedrijf om tijdens een pandemie te bepalen wat de voorwaarden zijn als je weet dat zo'n schip een broedplaats van het virus kan zijn. En ja zelfs met vaccinatiebewijs is er geen (volledige) garantie maar je maakt iig de kans op een uitbraak een stuk kleiner als je zo verstandig bent om de aanbevelingen op te volgen die de wetenschap (het CDC) voorschrijft. DeSantis gaat daar regelrecht tegenin en dat is slecht leiderschap. Zo'n verbod van DeSantis trekt natuurlijk ook juist ongevaccineerde klanten aan.

Ook economisch gezien is het slecht leiderschap want de cruise-industrie is voor Florida een belangrijke bron van inkomsten, niet alleen voor cruisemaatschappijen maar ook voor ondernemers aan de wal die (mee-)profiteren van die toeristen. Daar komt bij dat je als passagier natuurlijk het recht hebt om tijdens zo'n reis een zo'n veilig mogelijke omgeving te eisen ook al ben je ingeent want zoals je zelf zegt is dat geen (volledige) garantie. En dat gebeurt dus ook gewoon met als gevolg dat cruiselijnen in Florida klantenverlies lijden/inkomsten mislopen omdat klanten om die reden hun reis elders gaan boeken waar die vaccinatieplicht wel geldt.

En als DeSantis nou nog een meerderheid van de inwoners van Florida zou vertegenwoordigen op dit punt maar dat is ook al niet zo. Driekwart van de Floridianen is het helemaal niet met DeSantis eens, waar ben je dan in hemelsnaam als gouverneur mee bezig? Ja ik weet het, hij is vooral bezig met Trump en aanhang niet tegen de haren in te strijken want dan verliest hij cruciale electorale steun en kan hij dat presidentschap wel op zijn buik schrijven. Het is ook niet voor niets dat het aantal toegenomen besmettingen juist in Florida nu weer piekt en ze daarmee op nr. 2 staan na Tennessee met hetzelfde of nog belabberder COVID-beleid. Het was al voorspeld zoals het filmpje eerder laat zien maar DeSantis wist het weer eens beter lapte de adviezen van wetenschappers gewoon weer aan zijn laars.

En nou heb ik er wel weer (meer dan) genoeg woorden aan besteed. We zien wel waar het schip strandt :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 15-07-2021 04:47:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200371480
27 juli beginnen de hearings:

twitter


De hearing met Generaal Milley belooft wat :P

twitter

twitter


Wow! Wat een verhaal:

twitter


Joint Chiefs chairman feared potential 'Reichstag moment' aimed at keeping Trump in power

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 15-07-2021 06:49:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200371498
En er is alweer een nieuwe serie beelden van 6 jan. vrijgegeven:

Draadje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200371681
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:00 schreef MoreDakka het volgende:
.
Zeker bij ouderen wat natuurlijk de doelgroep is van die cruises.
. A Disney Cruise Line or Carnival ship in the Caribbean in July will be full of kids, as would almost any big-ship cruise sailing out of Florida in the middle of summer.

Ik denk dat je beeld over cruises in de VS nogal vertekend is. :D
pi_200372382
Al die vooraankondigingen en trailers van uitspraken van bijv. Gen. Milley is dat om zo veel mogelijk interesse in de hearings te genereren?
En dat heeft het nog meer impact omdat het onder ede gebeurt?
Alsof trumpisten erdoor worden overtuigd? naast waarheidsvinding.
Of alles wat hierboven staat…

Soms heb ik de indruk, dat zaken hóe belangrijk ook, worden opgeklopt voor en door journalisten. En daalt het stof weer tot het volgende schandaal.
pi_200372463
Dit zegt men er zelfs over: “Part of the problem” 8)7
twitter

Link met filmpje van interview: https://www.rawstory.com/(...)tter_impression=true
  donderdag 15 juli 2021 @ 09:27:54 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_200372664
Dus de hoogste militair van het land, de chairman of the joint chiefs of staff, noemt Trump supporters een stel nazi's en zegt dat Trump zich als Hitler gedraagt, maar het extreemlinkse kliekje van POL leeft in een bizarre bubbel? :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200372816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:27 schreef speknek het volgende:
Dus de hoogste militair van het land, de chairman of the joint chiefs of staff, noemt Trump supporters een stel nazi's en zegt dat Trump zich als Hitler gedraagt, maar het extreemlinkse kliekje van POL leeft in een bizarre bubbel? :').
Heuh? Mis ik een post?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 juli 2021 @ 09:48:02 #38
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200372841
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:58 schreef AnneX het volgende:
Al die vooraankondigingen en trailers van uitspraken van bijv. Gen. Milley is dat om zo veel mogelijk interesse in de hearings te genereren?
En dat heeft het nog meer impact omdat het onder ede gebeurt?
Alsof trumpisten erdoor worden overtuigd? naast waarheidsvinding.
Of alles wat hierboven staat…

Soms heb ik de indruk, dat zaken hóe belangrijk ook, worden opgeklopt voor en door journalisten. En daalt het stof weer tot het volgende schandaal.
Fox news flikt dit elke keer. Zelfs wanneer ze live op tv onderuit worden gehaald door iemand die een andere mening heeft, weten ze het zo te draaien dat het bij de meest radicale achterban niet blijft hangen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 15 juli 2021 @ 09:57:33 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_200372996
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Heuh? Mis ik een post?
Het filmpje van Anderson Cooper in Kijkertje's post #31 hierboven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:43:37 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200373572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:27 schreef speknek het volgende:
Dus de hoogste militair van het land, de chairman of the joint chiefs of staff, noemt Trump supporters een stel nazi's en zegt dat Trump zich als Hitler gedraagt, maar het extreemlinkse kliekje van POL leeft in een bizarre bubbel? :').
Het is allemaal de schuld van de MSM, jeweettoch. ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 15 juli 2021 @ 11:07:44 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200373863
quote:
81s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daar gaat het artikel natuurlijk juist over :')

Nou het is meer DeSantis die stampvoet: ik wil het niet want boehoehoe DE VRIJHEID! Dus maar een verbod, een duidelijk politiek besluit.

Nee je hebt dus niet de vrijheid om de gezondheid van andere mensen in gevaar te brengen.
Ahh, niets klinkt meer als vrijheid dan een verbod.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 11:09:29 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200373884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ahh, niets klinkt meer als vrijheid dan een verbod.
Een verbod voor "hullie", natuurlijk, dat is de essentie van vrijheid bij Republikeinen ;)

Zie het verbod op demonstraties van DeSantis, bij BLM wordt het gehandhaaft, bij Cubanen niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200374337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wel als die maatregelen ingaan tegen de persoonlijke vrijheid en discriminatie mogelijk maakt. Bovendien is de 'bevordering voor de volksgezondheid' nihil. Sterker nog, vaccinatiebewijzen leveren alleen schijnveiligheid.

Stel iemand neemt zo'n cruise maar raakt alsnog besmet en sterft aan corona. Dat kan gewoon gebeuren, zelfs met twee prikken. Zeker bij ouderen wat natuurlijk de doelgroep is van die cruises. Wie is dan aansprakelijk als die persoon veiligheid beloofd is door het certificaat?

Of kinderen die geen vaccin mogen. Wat doe je daar mee? Als ze mee mogen kunnen ze alsnog besmet zijn of op de cruise een besmetting oplopen en dat weer doorgeven.
Ik kan jouw argumentatie echt niet begrijpen. Er wordt niemand verplicht om zich te laten vaccineren toch? Ze kunnen alleen niet ket die cruise mee. Dan kunnen ze toch met een andere? Het is niet alsof het een nuts dienst is.

Als volgend jaar Vvv in de champions league finale staat, mag ik dan geen feestje geven thuis waar alleen maar vvv supporters komen? Mag ik als uitbater van een nachtclub geen mensen met sportschoenen weigeren vanwege persoonlijke vrijheid om zelf te kiezen welk schoeisel men draagt?
Iets controversieler, mag men als werkgever geen sollicitanten weigeren op basis van een drugtest (medicinale marihuana)? Of medische aandoeningen? Denk aan gezondheidsverklaringen bijvoorbeeld.
pi_200374853
quote:
Wellicht, maar dit versterkt mijn punt alleen maar. Met vaccinatiebewijzen zou zo'n cruise niet door kunnen gaan omdat kinderen geen vaccin krijgen.
pi_200374917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:35 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik kan jouw argumentatie echt niet begrijpen. Er wordt niemand verplicht om zich te laten vaccineren toch? Ze kunnen alleen niet ket die cruise mee. Dan kunnen ze toch met een andere? Het is niet alsof het een nuts dienst is.

Als volgend jaar Vvv in de champions league finale staat, mag ik dan geen feestje geven thuis waar alleen maar vvv supporters komen? Mag ik als uitbater van een nachtclub geen mensen met sportschoenen weigeren vanwege persoonlijke vrijheid om zelf te kiezen welk schoeisel men draagt?
Iets controversieler, mag men als werkgever geen sollicitanten weigeren op basis van een drugtest (medicinale marihuana)? Of medische aandoeningen? Denk aan gezondheidsverklaringen bijvoorbeeld.
Het punt is vooral dat het inderdaad om een niet-zichtbare medische status gaat. Niet om welke schoenen je draagt, totaal andere orde en niet vergelijkbaar wat mij betreft. Het belangrijkste tegenargument is dat je gewoon niet wil beginnen aan onzin als vaccinatiebewijzen. Heb je mijn aansprakelijkheidsargumenten ook gezien?

Voor werkgevers gelden heel andere regels, meestal mogen die helemaal niet eens vragen naar vaccinatiestatus. Weet niet precies hoe dat in Florida zit.
pi_200374938
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juli 2021 04:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag, er spelen ook allerlei andere belangen/vrijheden van individuen. Het is nu eenmaal zo dat het samenleven in een (geordende en veilige) maatschappij soms ten koste gaat van de individuele vrijheid van een deel daarvan, daar ontkom je niet aan. Zo'n maatregel moet natuurlijk dan wel het algemene welzijn van de hele bevolking dienen en er mag geen misbruik van gemaakt worden om andere doelen te dienen.
Precies. Een vaccinatiebewijs dient niet het algemene welzijn van de bevolking zoals ik al heb uitgelegd. En dus zijn we klaar :)
pi_200375440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies. Een vaccinatiebewijs dient niet het algemene welzijn van de bevolking
Zeker wel.... het is een drempel om besmettingen te voorkomen
pi_200375811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op grond van persoonlijk vrijheid. Nogal een dingetje in de VS, mocht je het gemist hebben.

Wat je hier nu doet is een beetje stampvoeten. "Hij kan wettelijk gezien doen wat ik wil zien, waarom doet hij het niet??? :( "
Je hebt de persoonlijke vrijheid een andere cruisemaatschappij te kiezen. Zo werkt het ook met clubs en alle bedrijven, behalve monopolisten (die te vaak vrij spel krijgen in de USA overigens)

Mocht de vaccinatieplicht ingegaan zijn ná boeking mag ik trouwens wel hopen dat de cruisemaatschappij de tickets vergoedt indien je geen vaccinatie wil.

[ Bericht 7% gewijzigd door Knipoogje op 15-07-2021 13:27:43 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 13:44:46 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200376204
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:50:07 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200376316
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:35 schreef ITs_relative het volgende:
Als volgend jaar Vvv in de champions league finale staat
Lol.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')