Haha ja wat verwachten ze nou met hun Freedom Day? Dat het virus dat eiland van ze al af is ofzo?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:07 schreef RipCity het volgende:
Net m'n 2de prik gehaald in Londen en was meteen van: Oh you are Dutch? Not going so well there right!! Zei al tegen hem: wacht maar over 3 weken.. Kunnen jullie hetzelfde zeggen
Want?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij dicht je het virus nu eigenschappen toe die het niet heeft.
Maar gelukkig heb je wel een regenboogje als avatar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Tering, die smerige FvD'er. Dat gebaar wat hij maakte toen hij vaccin zei![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beter tyfen ze FvD uit de kamer
huh? dat laatste is toch juist wat mensen NIET doen tijdens een feestje?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:14 schreef KingRadler het volgende:
Ik vind het zo makkelijk feestjes de schuld geven voor besmettingen.
Als iedereen gewoon afstand houd en buiten gaan zitten kan er niks mis gaan.
Wat dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Tering, die smerige FvD'er. Dat gebaar wat hij maakte toen hij vaccin zei![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beter tyfen ze FvD uit de kamer
Say what? Hoe krijgt een virus precies resistentie tegen een vaccin, gaan we virussen vaccineren?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want?
Als je bacteriën in een vat kweekt die je steeds warmer maakt krijg je uiteindelijk een populatie met hitte resistentie. Zelfde als virussen die vaccinatie resistentie ontwikkelen.
Die gast maakte een gebaar. Over een vaccin.quote:
Ja, laten we iedereen die nu ook maar iets van maatregelen voorstelt wegzetten als iemand die gelijk terug wil naar een complete lockdown. Superproductief voor de discussie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ja, laten we alle oude maatregelen weer van stal halen, en terug naar januari 2021 gaan.
Lockdown, avondklok, winkels dicht.
Als je een mondkapje op wilt zetten moet je dat voor jezelf beslissen.
Ik zou uit voorzorg ook de planten vaccineren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:33 schreef OProg het volgende:
En dan gaan we straks een situatie krijgen dat we elke mutatie hier denken te voorkomen en daarvoor mensen zelfs een derde prik aanbieden.
En dan ontstaat die mutatie in een deel van de wereld waar ze helemaal geen vaccins hadden omdat wij ze hier op voorraad hadden met het idee misschien onze huisdieren ook in te gaan enten.
Meh, dat is gewoon selectie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want?
Als je bacteriën in een vat kweekt die je steeds warmer maakt krijg je uiteindelijk een populatie met hitte resistentie. Zelfde als virussen die vaccinatie resistentie ontwikkelen.
Dat zou dus in 5 dagen geregeld kunnen zijn, dus hup prikken prikken prikkenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:29 schreef Starhopper het volgende:
Nog 500k kwetsbaren die nog wachten op 2e prik
Ja, maar wat voor gebaar dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Die gast maakte een gebaar. Over een vaccin.
Starhopper helemaal over de jank.
Virussen muteren en worden langzaam resistent. Het beste voorbeeld is antibiotica, die op een gegeven moment niet meer aanslaat, omdat de bacterie resistent geworden is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Say what? Hoe krijgt een virus precies resistentie tegen een vaccin, gaan we virussen vaccineren?
Ik dacht dat antibiotica niet werkt tegen een virus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Virussen muteren en worden langzaam resistent. Het beste voorbeeld is antibiotica, die op een gegeven moment niet meer aanslaat, omdat de bacterie resistent geworden is.
Dat is geen doemscenario, dat is gewoon een realistisch scenario. Sterker nog, het is het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Of krijg je juist een variant die de vaccinaties omzeilt volgens de doemscenario's van mensen hier. Je duwt het zelf als mensheid evolutionair een richting in. Maar ik ben het met je eens dat het veel waarschijnlijker is dat het zwakker en zwakker wordt en het wel klaar is daarna.
Antibiotica creeert resistentie omdat het gericht is op een bacterie, vaccins geven MENSEN resistentie, niet het virus. Jouw afweer wordt verbeterd, niet die van het virus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Virussen muteren en worden langzaam resistent. Het beste voorbeeld is antibiotica, die op een gegeven moment niet meer aanslaat, omdat de bacterie resistent geworden is.
Wel tegen bacteriën. Die zijn soms wel resistent er voor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik dacht dat antibiotica niet werkt tegen een virus.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Antibiotica creeert resistentie omdat het gericht is op een bacterie, vaccins geven MENSEN resistentie, niet het virus. Jouw afweer wordt verbeterd, niet die van het virus.
https://www.groene.nl/art(...)ngename-verrassingenquote:Ook viroloog Lia van der Hoek, werkzaam in het Amsterdam UMC, locatie amc, ziet het virus voorlopig niet verdwijnen – ook niet uit Nederland. Ze verwacht ook niet dat er groepsimmuniteit zal optreden – ook niet door vaccinaties. Daarvoor moet zo’n 85 procent van de bevolking gevaccineerd worden. Bovendien moeten de vaccins de verspreiding van het virus stoppen. Dat is bij luchtwegvirussen altijd lastig, al lijken met name de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna daar wonderbaarlijk goed in te slagen.
Desondanks verwacht Van der Hoek dat op redelijk korte termijn het virus ook onder gevaccineerden weer rond zal kunnen gaan. ‘Wanneer steeds meer mensen immuun worden, zal de druk op het virus om die te omzeilen toenemen. En vanuit ons onderzoek naar verkoudheidscoronavirussen weten we dat die daar na ongeveer een jaar in slagen.’
Als we dan technisch worden, het vaccin geeft je geen resistentie, dat doet je afweersysteem als reactie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Antibiotica creeert resistentie omdat het gericht is op een bacterie, vaccins geven MENSEN resistentie, niet het virus. Jouw afweer wordt verbeterd, niet die van het virus.
Dan zouden medicaties die je krijgt als je covid hebt na verloop van tijd niet werkzaam meer zijn als het op dezelfde manier werkte, niet het vaccin.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Wel tegen bacteriën. Die zijn soms wel resistent er voor.
Anders 'beestje' maar het ging denk ik om het idee van zoiets.
Oei, als het virus maar geen burn-out krijgt van die druk!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.groene.nl/art(...)ngename-verrassingen
Het punt is dat er een situatie ontstaat waarin mensen resistent zijn tegen een bepaalde variant van het virus, waardoor mutaties van het virus met eigenschappen die het vaccin omzeilen meer kans op overleven hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen worden immuun, het virus niet. Exact wat ik stelde dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.groene.nl/art(...)ngename-verrassingen
Er is een reden dat de griepprik ieder jaar aangepast moet worden, hè? Het influenzavirus 'ontsnapt' deels aan de vaccinwerking.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zouden medicaties die je krijgt als je covid hebt na verloop van tijd niet werkzaam meer zijn als het op dezelfde manier werkte, niet het vaccin.
Correct. Wat een hele andere benadering is. En tot dusverre is er geen mutatie die volledige vaccinatie betrouwbaar kan omzeilen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat er een situatie ontstaat waarin mensen resistent zijn tegen een bepaalde variant van het virus, waardoor mutaties van het virus met eigenschappen die het vaccin omzeilen meer kans op overleven hebben.
Alleen als een virus muteert dan kan de werking van immuniteit wel minder worden, zoals hierboven ook er is een reden dat ze vaccins steeds bij moeten werken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen worden immuun, het virus niet. Exact wat ik stelde dus.
Dat is niet resistent. Ze muteren soms dusdanig dat ons afweersysteem ze niet herkennen en we soms weer goed ziek kunnen worden. Dat gebeurt ook met influenza. Om de 5 jaar is er een mutatie die mij goed ziek maakt. Daarna kan ik er weer 5 jaar tegen aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat doet ie niet actief en/of bewust. Het lijkt alsof je dat wel denkt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een reden dat de griepprik ieder jaar aangepast moet worden, hè? Het influenzavirus 'ontsnapt' deels aan de vaccinwerking.
Dat snap ik maar deze spelregels zijn in het begin met de EU zo afgesproken en de spelregels aanpassen omdat het ons dan beter uit komt is niet eerlijk voor landen die al tijden in oranje of rode kleuren leven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:34 schreef Benny het volgende:
We laten ons teveel leiden door paniek, angst, vage cijfers en wie het hardst roept. Beter gewoon kijken naar de juiste harde cijfers (ziekenhuis, want daar draait het voornamelijk om).
Vrijheid, idealen en lichamelijke integriteit zijn we maar gewoon overboord aan het gooien. Voor wat..? Vage cijfers, a la besmettingen. In veel gevallen zelfs zonder ook maar enige symptoom.
We gaan deze week records breken qua gemelde besmettingen op een dag. Laat dat nog even een reminder/waarschuwing zijn om te vaccineren, voor zij die daar (wel/niet) behoefte aan hebben. Dan is het verder ook gewoon goed.
Niet alleen hè. Ze 'gokken' daarnaast welke varianten er rondgaan. Soms zitten ze ernaast en gaan er meer mensen dood, soms gaat het goed en gaan er minder dood.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een reden dat de griepprik ieder jaar aangepast moet worden, hè? Het influenzavirus 'ontsnapt' deels aan de vaccinwerking.
Omdat het een familie van virussen is? En het maar net de gok is welke dit jaar weer eens dominant gaan worden?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De spelregels zijn wat mij betreft een beetje verkeerd afgesproken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar deze spelregels zijn in het begin met de EU zo afgesproken en de spelregels aanpassen omdat het ons dan beter uit komt is niet eerlijk voor landen die al tijden in oranje of rode kleuren leven.
Alsof een Barcelona en omgeving geen toeristen uit NL wil verwelkomen maar met status Oranje of hoger van ze ook niet echt handig.
Oh, ja met die wappies sta ik nergens meer van te kijken. Heel raar gezelschapquote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij maakt het tussen haakjes gebaar. Alsof het vaccin geen vaccin is
Volledig resistent zal het hopelijk nooit worden, nee, dan hebben we een groot probleem. De resistentie zal wel steeds sterker worden met iedere mutatie. Dat zie je nu ook al, waarbij de vaccins minder goed werken tegen de deltavariant dan tegen de alfavariant.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is niet resistent. Ze muteren soms dusdanig dat ons afweersysteem ze niet herkennen en we soms weer goed ziek kunnen worden. Dat gebeurt ook met influenza. Om de 5 jaar is er een mutatie die mij goed ziek maakt. Daarna kan ik er weer 5 jaar tegen aan.
Ze bedoelen wat anders. De vraag is niet "waarom heb je besloten je te vaccineren?" maar "wat is de reden dat je bent uitgenodigd om een afspraak te maken?".quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:43 schreef Benny het volgende:
Na het vaccineren hangt in die 15 minuten-wachtruimte een poster met QR-code voor een vragenlijst over je vaccinatie. Daarin komt de volgende vraag voor:
[ afbeelding ]
Waar zijn de opties:
Ik doe het voor mijn eigen gezondheid/bescherming
Of
Ik doe het om uit deze puinhoop te komen
Toch wel een van de belangrijkste overwegingen die ik hoor
Dan nog mis ik een aantal standaard en nogal voor de hand liggende opties die eerder zijn genoemd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze bedoelen wat anders. De vraag is niet "waarom heb je besloten je te vaccineren?" maar "wat is de reden dat je bent uitgenodigd om een afspraak te maken?".
Die vraag zit ook wanneer je een test aanvraagt. De formulering is verkeerd, en qua bruikbare informatie zeer beperkt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:43 schreef Benny het volgende:
Na het vaccineren hangt in die 15 minuten-wachtruimte een poster met QR-code voor een vragenlijst over je vaccinatie. Daarin komt de volgende vraag voor:
[ afbeelding ]
Waar zijn de opties:
Ik doe het voor mijn eigen gezondheid/bescherming
Of
Ik doe het om uit deze puinhoop te komen
Toch wel een van de belangrijkste overwegingen die ik hoor
Zolang het in de marge valt van het geheugen van ons afweersysteem zitten we goed.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volledig resistent zal het hopelijk nooit worden, nee, dan hebben we een groot probleem. De resistentie zal wel steeds sterker worden met iedere mutatie. Dat zie je nu ook al, waarbij de vaccins minder goed werken tegen de deltavariant dan tegen de alfavariant.
Uiteindelijk zal het voorlopig een race blijven tussen de mutaties en de vaccinaanpassingen (dan wel het vermogen van het lichaam om zelf mutaties aan te pakken).
Daarover gesproken: toen de Britse variant opkwam, was er nieuws dat het Pfizer-vaccin binnen zes weken aangepast zou kunnen worden. Vervolgens hebben we daar nooit meer iets over gehoord. Voor zover ik weet, vaccineren we nu nog steeds met precies hetzelfde spul dat in 2020 is ontwikkeld en goedgekeurd door de EMA etc.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het voorlopig een race blijven tussen de mutaties en de vaccinaanpassingen (dan wel het vermogen van het lichaam om zelf mutaties aan te pakken).
De spelregels zijn al veranderd door landen die wel/niet/meer of minder testen. Testen vs. vaccineren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar deze spelregels zijn in het begin met de EU zo afgesproken en de spelregels aanpassen omdat het ons dan beter uit komt is niet eerlijk voor landen die al tijden in oranje of rode kleuren leven.
Alsof een Barcelona en omgeving geen toeristen uit NL wil verwelkomen maar met status Oranje of hoger van ze ook niet echt handig.
Nee, dat zou het helemaal niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zou de mutatie des doods zijn met 170.000 besmettingen per dag...
Nee, dit zijn de enige mogelijke redenen dat je bent uitgenodigd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dan nog mis ik een aantal standaard en nogal voor de hand liggende opties die eerder zijn genoemd.
Klopt, alleen is de vraag niet of er een variant komt waarbij dat minder goed gaat werken, maar wanneer.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zolang het in de marge valt van het geheugen van ons afweersysteem zitten we goed.
Ik herinner me dat er gezegd is dat het niet te doen is om die aanpassingen te doen qua logistiek. Zeker zolang de 'huidige' versies nog steeds goed (genoeg) werken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarover gesproken: toen de Britse variant opkwam, was er nieuws dat het Pfizer-vaccin binnen zes weken aangepast zou kunnen worden. Vervolgens hebben we daar nooit meer iets over gehoord. Voor zover ik weet, vaccineren we nu nog steeds met precies hetzelfde spul dat in 2020 is ontwikkeld en goedgekeurd door de EMA etc.
Als er daadwerkelijk een race is tussen varianten en vaccinaanpassingen, waar blijven dan die aanpassingen?
Dat roept Baudet al een tijdje.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, ja met die wappies sta ik nergens meer van te kijken. Heel raar gezelschap
Wie krijgt dit dan? Voor mij zou geen enkele reden van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dit zijn de enige mogelijke redenen dat je bent uitgenodigd.
10% die 3 maanden een beetje moe is is best te overzien.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar die 10-20% is lang niet zeker. En hoe lang ga je de maatregelen verder volhouden dan ?
Het moet een keer stoppen.
Jij bent onder de 12?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wie krijgt dit dan? Voor mij zou geen enkele reden van toepassing zijn.
Als je niet in een instelling woont, niet in een beroepsgroep werkzaam bent die een vaccin aangeboden krijgen en je hebt geen medische reden om uitgenodigd te worden, ben je dus op basis van leeftijd uitgenodigd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wie krijgt dit dan? Voor mij zou geen enkele reden van toepassing zijn.
Ik mis de optie weigerboomer.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet in een instelling woont, niet in een beroepsgroep werkzaam bent die een vaccin aangeboden krijgen en je hebt geen medische reden om uitgenodigd te worden, ben je dus op basis van leeftijd uitgenodigd.
Dank.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet in een instelling woont, niet in een beroepsgroep werkzaam bent die een vaccin aangeboden krijgen en je hebt geen medische reden om uitgenodigd te worden, ben je dus op basis van leeftijd uitgenodigd.
Dat vroeg ik me gisteren ook af. En stel ze passen het aan voor bijvoorbeeld die Delta variant - misschien logisch met een derde prik voor kwetsbaren - dan weet ik eigenlijk niet welk traject van goedkeuren het in moet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarover gesproken: toen de Britse variant opkwam, was er nieuws dat het Pfizer-vaccin binnen zes weken aangepast zou kunnen worden. Vervolgens hebben we daar nooit meer iets over gehoord. Voor zover ik weet, vaccineren we nu nog steeds met precies hetzelfde spul dat in 2020 is ontwikkeld en goedgekeurd door de EMA etc.
Als er daadwerkelijk een race is tussen varianten en vaccinaanpassingen, waar blijven dan die aanpassingen?
https://www.newsweek.com/(...)elta-variant-1608123quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, die zes weken was volgens mij de tijd die nodig is om een update te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:53 schreef jealgu het volgende:
[..]
In augustus zouden trials voor een nieuwe versie tegen de deltavariant moeten beginnen. Zou die 6 weken zonder trial zijn?
Maar wordt de kans dat dat gebeurt dan niet groter als het virus ook nog rond kan waren onder gevaccineerden?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Correct. Wat een hele andere benadering is. En tot dusverre is er geen mutatie die volledige vaccinatie betrouwbaar kan omzeilen.
5 dagen is meestal de norm.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:52 schreef RipCity het volgende:
Zondag bij de Ek finale en nu net dit bericht:
[ link | afbeelding ]
calculus symbols and what they mean
Kan dat al van daar zijn of is 1.5 dag te snel?(net thuistest gedaan en is negatief).
Het lijkt me dat er alleen aanpassingen komen als de vaccins niet meer voldoende bescherming geven tegen ziekenhuisopname of erger en dat is met geen van de varianten het geval. Ik denk dat ze zelfs net zo goed beschermen als tegen het originele virus. Varianten zijn alleen besmettelijker, maar dat zou niet uit moeten maken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe langer het rondwaart, bij wie dan ook, hoe groter de kans op mutaties.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:54 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Maar wordt de kans dat dat gebeurt dan niet groter als het virus ook nog rond kan waren onder gevaccineerden?
Hier wordt echt veel te weinig aandacht aan geschonken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Het bericht die je wist dat zou komen is (eindelijk) hier.
Zou allebei kunnen denk ik, er zijn aanwijzigingen dat de Delta-variant een veel kortere incubatietijd heeft, maar de kans dat het bij de halve finale was lijkt me wel iets groter (of nog ergens anders wellicht?).quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:52 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kan dat al van daar zijn of is 1.5 dag te snel?(net thuistest gedaan en is negatief). Was woensdag ook bij halve finale dus lijkt me eerder van daar dan?
Stapelen!!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:56 schreef Nielsch het volgende:
en en en liggen er al mensen in de gang van het ziekenhuis???
Lekker dat je daarbij was. Die app flipt in zulke gevallen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:52 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kan dat al van daar zijn of is 1.5 dag te snel?(net thuistest gedaan en is negatief). Was woensdag ook bij halve finale dus lijkt me eerder van daar dan?
Nee, omdat iedereen vanaf 12 jaar sowieso opgeroepen is vanwege de leeftijd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat ik om context vraag?
In dit geval, yep.
Ik vrees dat dit nog wel erger gaat worden. Al die tijd is het perspectief het vaccinatieprogramma geweest. Als dat rond is en het blijft doorgaan is het perspectief echt voor een grote groep mensen weg.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier wordt echt veel te weinig aandacht aan geschonken.
We kleuren donkerrood vanwege de besmettingen en dat hoeft geen probleem te zijn als andere landen daar goed mee omgaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De spelregels zijn wat mij betreft een beetje verkeerd afgesproken.
- Besmettingspercentage is leidend.
- Aantal besmettingen zijn leidend
Nergens het aantal ziekenhuis opnames/IC opnames of vaccinatiegraad. En dat is een gemiste kans.
Eens. Het bijkomende effect van cancelen van de Summer of Love wordt ook onderschat denk ik, maar dat valt onder dezelfde noemer.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alleen kinderen van onder de 12 vallen niet in één van die categorieën.quote:
Nu al zin in de "Kappa Kappa Gamma"-variant (Tip: Google het, het verrijkt je levenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe langer het rondwaart, bij wie dan ook, hoe groter de kans op mutaties.
Klinkt nogal als een ‘we are fucked’quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe langer het rondwaart, bij wie dan ook, hoe groter de kans op mutaties.
Hm, telt minder SOA's ook mee?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Het bijkomende effect van cancelen van de Summer of Love wordt ook onderschat denk ik, maar dat valt onder dezelfde noemer.
Maar het is allemaal de schuld van de jeugd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Het bijkomende effect van cancelen van de Summer of Love wordt ook onderschat denk ik, maar dat valt onder dezelfde noemer.
Hmm idd. Verder weinig plekken geweest maar irritant idd dat je t niet kan achterhalen. Ga je hele tijd afvragen waar/wanneer.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zou allebei kunnen denk ik, er zijn aanwijzigingen dat de Delta-variant een veel kortere incubatietijd heeft, maar de kans dat het bij de halve finale was lijkt me wel iets groter (of nog ergens anders wellicht?).
Valt wel mee, sowieso zijn mRNA vaccins is vrij eenvoudig aan te passen indien nodig.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:00 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Klinkt nogal als een ‘we are fucked’
Nee, blijkbaar was leeftijd in deze context gerelateerd aan medische indicatie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, omdat iedereen vanaf 12 jaar sowieso opgeroepen is vanwege de leeftijd.
Voor veel mensen die gevoelig zijn voor herfstdipjes is de zomer juist een periode om daar wat minder last van te hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die missen idd een hoop. Maar wat stel je voor? Als de jeugd iets niet wil is dat we iets voor ze organiseren? Die willen namelijk van alles doen wat de oude lullen juist niet willen wat ze doenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar het is allemaal de schuld van de jeugd.![]()
Gaan ze ook nog eens rekening houden met de jeugd, vraag ik me wel eens af. Die missen zoveel de afgelopen 1,5 jaar.
Je krijgt wel erg snel het idee dat het momenteel enkel draait om Corona voorkomen ja. Al 1.5 jaar. Ja; af en toe een ''we erkennen dat het zwaar is!'' op een persconferentie, en wat ''hou vol'' berichten, maar dat is het dan ook wel. Gaat ook niet veranderen met hoe er nu op veel plekken al weer om maatregelen gesmeekt wordt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wordt dat op den duur niet onhoudbaar. Zou betekenen jaar in jaar uit zo’n 40 miljoen spuiten zetten of meer. Vond 2 al veel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Valt wel mee, sowieso zijn mRNA vaccins is vrij eenvoudig aan te passen indien nodig.
Waarom is dat specifiek iets voor de jeugd? Hebben we niet allemaal veel moeten missen dan? Mischien kan je het ook anders zien, de jeugd heeft vreselijk veel geluk gehad dat zij er maar zelden ziek door werden in de afgelopen 1.5 jaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar het is allemaal de schuld van de jeugd.![]()
Gaan ze ook nog eens rekening houden met de jeugd, vraag ik me wel eens af. Die missen zoveel de afgelopen 1,5 jaar.
Tja als je er zelf weinig last van hebt is het makkelijk om zulke dingen te roepen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je krijgt wel erg snel het idee dat het momenteel enkel draait om Corona voorkomen ja. Al 1.5 jaar. Ja; af en toe een ''we erkennen dat het zwaar is!'' op een persconferentie, en wat ''hou vol'' berichten, maar dat is het dan ook wel. Gaat ook niet veranderen met hoe er nu op veel plekken al weer om maatregelen gesmeekt wordt.
Dat lijkt me niet zo'n probleem. Het probleem is dat veel mensen die prikken niet willen laten zetten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:04 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Maar wordt dat op den duur niet onhoudbaar. Zou betekenen jaar in jaar uit zo’n 40 miljoen spuiten zetten of meer. Vond 2 al veel.
Omdat het gewoon heel serieus gebezigd is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dat zou het helemaal niet.
Waarom wordt dit soort onzin toch elke keer weer verkondigd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |