abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200344913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:07 schreef RipCity het volgende:
Net m'n 2de prik gehaald in Londen en was meteen van: Oh you are Dutch? Not going so well there right!! Zei al tegen hem: wacht maar over 3 weken.. Kunnen jullie hetzelfde zeggen :P
Haha ja wat verwachten ze nou met hun Freedom Day? Dat het virus dat eiland van ze al af is ofzo?
pi_200344926
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij dicht je het virus nu eigenschappen toe die het niet heeft.
Want?

Als je bacteriën in een vat kweekt die je steeds warmer maakt krijg je uiteindelijk een populatie met hitte resistentie. Zelfde als virussen die vaccinatie resistentie ontwikkelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:32:01 #103
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_200344942
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Tering, die smerige FvD'er. Dat gebaar wat hij maakte toen hij vaccin zei :r :r :r :r :r :r :r

Beter tyfen ze FvD uit de kamer
Maar gelukkig heb je wel een regenboogje als avatar.
pi_200344945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:14 schreef KingRadler het volgende:
Ik vind het zo makkelijk feestjes de schuld geven voor besmettingen.
Als iedereen gewoon afstand houd en buiten gaan zitten kan er niks mis gaan.
huh? dat laatste is toch juist wat mensen NIET doen tijdens een feestje?
pi_200344952
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Tering, die smerige FvD'er. Dat gebaar wat hij maakte toen hij vaccin zei :r :r :r :r :r :r :r

Beter tyfen ze FvD uit de kamer
Wat dan?
pi_200344959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Want?

Als je bacteriën in een vat kweekt die je steeds warmer maakt krijg je uiteindelijk een populatie met hitte resistentie. Zelfde als virussen die vaccinatie resistentie ontwikkelen.
Say what? Hoe krijgt een virus precies resistentie tegen een vaccin, gaan we virussen vaccineren?
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:33:18 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_200344962
En dan gaan we straks een situatie krijgen dat we elke mutatie hier denken te voorkomen en daarvoor mensen zelfs een derde prik aanbieden.

En dan ontstaat die mutatie in een deel van de wereld waar ze helemaal geen vaccins hadden omdat wij ze hier op voorraad hadden met het idee misschien onze huisdieren ook in te gaan enten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200344969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat dan?
Die gast maakte een gebaar. Over een vaccin.
Starhopper helemaal over de jank.
Go hard or go home
pi_200344978
We laten ons teveel leiden door paniek, angst, vage cijfers en wie het hardst roept. Beter gewoon kijken naar de juiste harde cijfers (ziekenhuis, want daar draait het voornamelijk om).

Vrijheid, idealen en lichamelijke integriteit zijn we maar gewoon overboord aan het gooien. Voor wat..? Vage cijfers, a la besmettingen. In veel gevallen zelfs zonder ook maar enige symptoom.

We gaan deze week records breken qua gemelde besmettingen op een dag. Laat dat nog even een reminder/waarschuwing zijn om te vaccineren, voor zij die daar (wel/niet) behoefte aan hebben. Dan is het verder ook gewoon goed.
pi_200344980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Ja, laten we alle oude maatregelen weer van stal halen, en terug naar januari 2021 gaan.
Lockdown, avondklok, winkels dicht.

Als je een mondkapje op wilt zetten moet je dat voor jezelf beslissen.

Ja, laten we iedereen die nu ook maar iets van maatregelen voorstelt wegzetten als iemand die gelijk terug wil naar een complete lockdown. Superproductief voor de discussie. ^O^
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:34:56 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_200344984
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:33 schreef OProg het volgende:
En dan gaan we straks een situatie krijgen dat we elke mutatie hier denken te voorkomen en daarvoor mensen zelfs een derde prik aanbieden.

En dan ontstaat die mutatie in een deel van de wereld waar ze helemaal geen vaccins hadden omdat wij ze hier op voorraad hadden met het idee misschien onze huisdieren ook in te gaan enten.
Ik zou uit voorzorg ook de planten vaccineren. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:35:16 #112
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_200344987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Want?

Meh, dat is gewoon selectie.

Ze ontwikkelen geen resistentie, de (meer) resistente mutaties overleven en vermenigvuldigen zich (beter).
pi_200344990
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:29 schreef Starhopper het volgende:
Nog 500k kwetsbaren die nog wachten op 2e prik
Dat zou dus in 5 dagen geregeld kunnen zijn, dus hup prikken prikken prikken
pi_200344991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:33 schreef Noek het volgende:

[..]

Die gast maakte een gebaar. Over een vaccin.
Starhopper helemaal over de jank.
Ja, maar wat voor gebaar dan?
pi_200344994
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Say what? Hoe krijgt een virus precies resistentie tegen een vaccin, gaan we virussen vaccineren?
Virussen muteren en worden langzaam resistent. Het beste voorbeeld is antibiotica, die op een gegeven moment niet meer aanslaat, omdat de bacterie resistent geworden is.
pi_200345009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Virussen muteren en worden langzaam resistent. Het beste voorbeeld is antibiotica, die op een gegeven moment niet meer aanslaat, omdat de bacterie resistent geworden is.
Ik dacht dat antibiotica niet werkt tegen een virus.
pi_200345019
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Of krijg je juist een variant die de vaccinaties omzeilt volgens de doemscenario's van mensen hier. Je duwt het zelf als mensheid evolutionair een richting in. Maar ik ben het met je eens dat het veel waarschijnlijker is dat het zwakker en zwakker wordt en het wel klaar is daarna.
Dat is geen doemscenario, dat is gewoon een realistisch scenario. Sterker nog, het is het meest waarschijnlijke scenario.
pi_200345020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Antibiotica creeert resistentie omdat het gericht is op een bacterie, vaccins geven MENSEN resistentie, niet het virus. Jouw afweer wordt verbeterd, niet die van het virus.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:38:21 #119
14505 OProg
A Life in Music
pi_200345028
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik dacht dat antibiotica niet werkt tegen een virus.
Wel tegen bacteriën. Die zijn soms wel resistent er voor.
Anders 'beestje' maar het ging denk ik om het idee van zoiets. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200345033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Antibiotica creeert resistentie omdat het gericht is op een bacterie, vaccins geven MENSEN resistentie, niet het virus. Jouw afweer wordt verbeterd, niet die van het virus.
quote:
Ook viroloog Lia van der Hoek, werkzaam in het Amsterdam UMC, locatie amc, ziet het virus voorlopig niet verdwijnen – ook niet uit Nederland. Ze verwacht ook niet dat er groepsimmuniteit zal optreden – ook niet door vaccinaties. Daarvoor moet zo’n 85 procent van de bevolking gevaccineerd worden. Bovendien moeten de vaccins de verspreiding van het virus stoppen. Dat is bij luchtwegvirussen altijd lastig, al lijken met name de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna daar wonderbaarlijk goed in te slagen.

Desondanks verwacht Van der Hoek dat op redelijk korte termijn het virus ook onder gevaccineerden weer rond zal kunnen gaan. ‘Wanneer steeds meer mensen immuun worden, zal de druk op het virus om die te omzeilen toenemen. En vanuit ons onderzoek naar verkoudheidscoronavirussen weten we dat die daar na ongeveer een jaar in slagen.’
https://www.groene.nl/art(...)ngename-verrassingen
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:39:18 #121
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200345041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat dan?
Hij maakt het tussen haakjes gebaar. Alsof het vaccin geen vaccin is :(
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:39:31 #122
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_200345045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als we dan technisch worden, het vaccin geeft je geen resistentie, dat doet je afweersysteem als reactie.
pi_200345046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:38 schreef OProg het volgende:

[..]

Wel tegen bacteriën. Die zijn soms wel resistent er voor.
Anders 'beestje' maar het ging denk ik om het idee van zoiets. ;)
Dan zouden medicaties die je krijgt als je covid hebt na verloop van tijd niet werkzaam meer zijn als het op dezelfde manier werkte, niet het vaccin.
pi_200345047
Waar de media/RIVM/OMT (al dan niet op persoonlijke titel) nu allemaal mee bezig zijn is vooral (voeren van) angst.
Ik heb momenteel niet het idee dat we uit de crisis willen komen.

De comfortabelste reactie is (meer) maatregelen nemen, want in het verleden "werkte" dat goed.

Maar in deze fase met deze vaccinatiegraad moet je een keer een keuze maken om ander beleid te gaan voeren.

De gok van 2 weken geleden liep niet goed af om diversen redenen, maar het naar mijn idee ook geen vrijbrief om de maatregelen nu maar weer 5-10-20 weken actief te houden, en allerlei oude maatregelen weer te activeren

Maar ik heb voorlopig even geen hoop op snelle verandering van gedachten, dit gaat maanden duren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:39:48 #125
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_200345050
quote:
Oei, als het virus maar geen burn-out krijgt van die druk! :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')