abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:17:50 #76
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_200344731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gaat mij er om dat de britse mutatie ook gewoonweg overschat is met alle spookverhalen in het begin. Die vergelijking kan je wel trekken inmiddels met iedere andere mutatie.
De Britse mutatie is in Nederland ontzettend overschat geweest doordat er met een extreem kleine sample is gewerkt waarop basis van voorspellingen werden gemaakt. Hierdoor werd de ‘piek’ van de mutatie te vroeg ingeschat, wat zonde is want dit heeft versoepelingen als de horeca en winkels onder voorwaarden openen tegengehouden. Dat is wel een blunder geweest, maar het is niet echt te vergelijken met de delta variant.

De delta variant is gewoon inmiddels dominant en verspreidt ontzettend snel, dat is duidelijk. Hierbij moeten we meer kijken of we niet het effect van veel besmettingen overschatten, aangezien de ziekenhuizen niet vollopen, maar de transmissie valt hier niet te onderschatten, integendeel.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_200344735
Van Meijeren God
- verwijderd door admin -
pi_200344751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar die zijn niet meer relatief leeg. Gisteren een toename van 500 nieuwe opnames in het VK, vandaag nog even afwachten maar het stijgt gewoon weer hard dus die argumentatie klopt ook niet tenzij het een gelegenheidsargument is of zo.
Nou, ik vind ze relatief leeg als ik kijk naar hoe het eerst was. Bron van die 500?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200344754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:17 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd en zou fijn zijn als we eens wat achterstanden kunnen wegwerken. Gezondheidszorg is al een drama en nu gaat het helemaal dramatisch worden.
Met name het VK heeft daar inderdaad een enorm probleem mee, ja. Miljoenen ingrepen zijn uitgesteld daar bovenop de achterstand die er al was.
pi_200344759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, de IC's zijn bijna leeg. Wat gaan ze doen met al die ruimte? :P
Niet meer nodig, joh. Gewoon weer een nieuwe ronde van bezuinigingen op IC bedden.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:19:41 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_200344762
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik sta volledig achter wat het VK doet eerlijk gezegd. Het moet een keer klaar zijn en je moet het accepteren. Als de ziekenhuizen relatief leeg blijven is het prima. Wat maakt het uit of je na vaccinatie positief test of heel misschien milde symptomen ontwikkeld? Niets.
Half Augustus heeft iedereen die wilde het vaccin kunnen hebben. En ook dubbel.

Dan nog een veegsessie of iets maar dan moet je echt zorgen dat je er uit gaat komen. Anders ga je echt uitzichtloos bezig zijn. Dat is ook wat er mis ging. Nu triggert de te grote groep zonder vaccinatie dit hele gebeuren. Maar als zelfs kinderen de kans hebben gehad voor vaccinatie moet je er echt een keer uit.

Dat was vrij stom, het moment op deze manier nu. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:20:49 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200344786
in de UK wordt het gewoon dit:
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:21:40 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200344795
quote:
Ik sta volledig achter wat het VK doet eerlijk gezegd. Het moet een keer klaar zijn en je moet het accepteren. Als de ziekenhuizen relatief leeg blijven is het prima. Wat maakt het uit of je na vaccinatie positief test of heel misschien milde symptomen ontwikkeld? Niets.
het wordt dan een broeigebied voor nieuwe varianten
pi_200344814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het wordt dan een broeigebied voor nieuwe varianten
Dat wordt het sowieso ongeacht vaccinatie, we weten dat de keten van transmissie niet verbroken wordt. Maar da's gewoon evolutie. Binnen een aantal jaar is het een verkoudheidje, extreem besmettelijk maar geen of milde ziektelast. Zo werkt evolutie gewoon.
pi_200344833
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat wordt het sowieso ongeacht vaccinatie, we weten dat de keten van transmissie niet verbroken wordt. Maar da's gewoon evolutie. Binnen een aantal jaar is het een verkoudheidje, extreem besmettelijk maar geen of milde ziektelast. Zo werkt evolutie gewoon.
Over het algemeen wordt een virus na mutatie zwakker, zelden gevaarlijker.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:25:42 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200344841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

De Britse mutatie is in Nederland ontzettend overschat geweest doordat er met een extreem kleine sample is gewerkt waarop basis van voorspellingen werden gemaakt. Hierdoor werd de ‘piek’ van de mutatie te vroeg ingeschat, wat zonde is want dit heeft versoepelingen als de horeca en winkels onder voorwaarden openen tegengehouden. Dat is wel een blunder geweest, maar het is niet echt te vergelijken met de delta variant.

De delta variant is gewoon inmiddels dominant en verspreidt ontzettend snel, dat is duidelijk. Hierbij moeten we meer kijken of we niet het effect van veel besmettingen overschatten, aangezien de ziekenhuizen niet vollopen, maar de transmissie valt hier niet te onderschatten, integendeel.
Kijk. Dit is nu een genuanceerde inkijk waar ik het mee eens ben.

Wat tot nu is gedaan is moord, brand en paniek schreeuwen en zwartste scenario's naar buiten brengen om vooral op de angst in te gaan zetten. Half jaar later wordt het ontkracht en verliest dat gebrul de waarde. En laat het gebrul nu net gekomen zijn van iemand die dat niet moet doen.

Wat ook mee werkt is dat bij iedere mutatie het maar 'aangekeken' wordt. Je kan niet voor iedere mutatie gaan aankijken wat het wordt in de toekomst, want dan hou je de maatschappij netto gezien voor eeuwig op slot omdat mutaties iedere 3 maande de kop op steken.

Op een gegeven moment moet je gewoon zeggen dat het klaar is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200344842
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt een virus na mutatie zwakker, zelden gevaarlijker.
Jep, en dat gebeurd ongeacht door vaccinatie aangezien het nog steeds mogelijkerwijs overgedragen gaat worden ook al ben je gevaccineerd. Dus het VK een broeinest van varianten? Zeg gerust de hele wereld.
pi_200344845
quote:
Elke besmetting is een kans op een mutatie, hoe klein ook.
Hoe meer besmettingen hoe grote de kans op een mutatie.

En daarmee dus ook risico op variant waar vaccins niet op werken.
pi_200344851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:25 schreef Red_85 het volgende:

Op een gegeven moment moet je gewoon zeggen dat het klaar is.
Ok, COR is klaar, dicht, alles is gezegd. *O*
pi_200344855
Het virus gewoon z'n gang laten gaan. Dikke prima
pi_200344858
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Elke besmetting is een kans op een mutatie, hoe klein ook.
Hoe meer besmettingen hoe grote de kans op een mutatie.

En daarmee dus ook risico op variant waar vaccins niet op werken.
Maar vaccineren breekt helemaal niet de keten van transmissie. Die varianten krijg je toch wel doordat je druk uitoefent op het virus met vaccintie.
pi_200344869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar vaccineren breekt helemaal niet de keten van transmissie. Die varianten krijg je toch wel doordat je druk uitoefent op het virus met vaccintie.
Feit is gewoon als je voldoende vaccinaties hebt, de transmissie steeds meer remt, en op een geven moment stopt het of is her dermate zwak dat het geen snars meer uitmaakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:28:37 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200344880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, COR is klaar, dicht, alles is gezegd. *O*
Jij bent blauw, you've got the powers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200344884
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Volgens mij dicht je het virus nu eigenschappen toe die het niet heeft.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:29:14 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200344889
Nog 500k kwetsbaren die nog wachten op 2e prik
pi_200344890
Van alles wat ik nu meegekregen heb, zijn de superspreader events vooral in de (feest)horeca/clubs te vinden. Maar dat wisten we eigenlijk al.
pi_200344892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij bent blauw, you've got the powers.
Niet die power, daar is een andere kleur voor nodig :+
pi_200344897
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Feit is gewoon als je voldoende vaccinaties hebt, de transmissie steeds meer remt, en op een geven moment stopt het of is her dermate zwak dat het geen snars meer uitmaakt.
Of krijg je juist een variant die de vaccinaties omzeilt volgens de doemscenario's van mensen hier. Je duwt het zelf als mensheid evolutionair een richting in. Maar ik ben het met je eens dat het veel waarschijnlijker is dat het zwakker en zwakker wordt en het wel klaar is daarna.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:30:05 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200344907
Tering, die smerige FvD'er. Dat gebaar wat hij maakte toen hij vaccin zei :r :r :r :r :r :r :r

Beter tyfen ze FvD uit de kamer
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:30:08 #100
12221 Tijn