Ik stond zaterdag op een camping naast exact zo'n echtpaar wat uit 'Wij zijn er bijna' had kunnen komen.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:31 schreef AnneX het volgende:
@:Thinkk-Pinkk keek je vanavond naar slow tv: “Wij zijn er bijna…”
@:Blues: kale plekjes zijn bijgetrokken sort of, na lokaal zaaien van graszaad.
Werd je nog uitgenodigd voor het jeux-de-boules toernooi?quote:Op maandag 12 juli 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik stond zaterdag op een camping naast exact zo'n echtpaar wat uit 'Wij zijn er bijna' had kunnen komen.
Hard om gelachen samen met de campingeigenaar
Vast netjes witquote:Op maandag 12 juli 2021 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Nieuwe kapper bezocht, paar huizen verderop. ¤7 goedkoper als de vorige. Da's ook de reden dat ik daar weg ging hoor, volgens mij werd het elke keer duurderVorige keer betaalde ik ¤24,50 voor alleen knippen.
Nee ze waren druk met ruzie maken over tentstokken en me aan het afraden op vakantie naar Zweden te gaan vanwege corona en dat 'wij jongeren' (38 en 46quote:Op maandag 12 juli 2021 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werd je nog uitgenodigd voor het jeux-de-boules toernooi?
Jij pillen poppend partybeestquote:Op maandag 12 juli 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee ze waren druk met ruzie maken over tentstokken en me aan het afraden op vakantie naar Zweden te gaan vanwege corona en dat 'wij jongeren' (38 en 46) de ouderen weer in gevaar brachten ermee.
Ik had vrijdag al gewonnen met jeu de boules met teambuilding met collega's![]()
Ondanks spelletjeshater
Is het een nieuw seizoen?quote:Op maandag 12 juli 2021 20:31 schreef AnneX het volgende:
@:Thinkk-Pinkk keek je vanavond naar slow tv: “Wij zijn er bijna…”
@:Blues: kale plekjes zijn bijgetrokken sort of, na lokaal zaaien van graszaad.
Ja mijn verwondering was vrij groot, daar staand op mijn Teva's en hardcore party campingoutfitquote:
Ik ben ruim 10 jaar ouderquote:Op maandag 12 juli 2021 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben van 89. Ik deed via brand new day toch al iedere maand geld inleggen. Doe dat nu extra. Tot je 68 doorwerkenhoop tegen die tijd toch net een camper door Europa te trekken. Als het zo mag zijn.
Da's haar verantwoordelijkheid, ze staat gewoon ingeschreven bij de KvKquote:
Ik hier in t dorp 34. 20 min in en uit zonder wassen/drogen.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Nieuwe kapper bezocht, paar huizen verderop. ¤7 goedkoper als de vorige. Da's ook de reden dat ik daar weg ging hoor, volgens mij werd het elke keer duurderVorige keer betaalde ik ¤24,50 voor alleen knippen.
3 uren wakker geweest na slapie na nachtdienst?quote:Op maandag 12 juli 2021 20:58 schreef Isabeau het volgende:
Het waren 3 mooie uren. Ik ga weer naar bed
quote:Op maandag 12 juli 2021 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben ruim 10 jaar ouderBerekening slaat nergens op of jij bent een mazzelpik
Nu weer tijd om te posten. Na viervoudig dapper bankbeklimmen en vooral van de leuning afstorten, als ik even niet oplette, zijn de peuters nu in slaap gesukkeld.
Yup wij ook.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:16 schreef gcjoel het volgende:
Oh jammer![]()
Dan kijk ik maar max vakantieman
Check dit filmpje voor de sfeerquote:Op maandag 12 juli 2021 21:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh jammer![]()
Dan kijk ik maar max vakantieman
Veel van die parken zijn vergane glorie he.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Yup wij ook.
Wij hadden in juni een leuke roompotweek!
In hun nieuwste ecopark. Zou ik zo weer doen! Rest van hun parken vond ik wat sneuiig eruit zien.
Expedquote:Op maandag 12 juli 2021 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Check dit filmpje voor de sfeer![]()
https://www.bever.nl/p/ex(...)001.html?colour=5260
Nog mooier verhaal.... Ik ga ze bestellenquote:
Exped is wel goed spul. Voor thuis lijkt het me prima. Voor de camping zie ik het nut niet echtquote:Op maandag 12 juli 2021 21:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog mooier verhaal.... Ik ga ze bestellen
Mijn favo sloffen hebben ze niet meer en ik heb op mijn werkkamer echt vaak koude poten
"It's gonna grip pretty darn well..."quote:Op maandag 12 juli 2021 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Check dit filmpje voor de sfeer![]()
https://www.bever.nl/p/ex(...)001.html?colour=5260
Ah ok. Maar jij loopt natuurlijk op een dag waarschijnlijk meer als een ander? Hond, sport etc.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:37 schreef Lonaa het volgende:
@:Kaatje1 ik heb 2 weken de tijd gekregen om er een volle dag op te kunnen lopen. Dus zelf beetje aanvoelen. Als dat niet gaat, met 2 weken, moet ik bellen. Heb over 6 weken een controleafspraak.
Ja dat snap ik ook niet. Berghut ofzo misschien comfy maar die dingen ga je echt niet van berg naar berg sjouwenquote:Op maandag 12 juli 2021 21:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Exped is wel goed spul. Voor thuis lijkt het me prima. Voor de camping zie ik het nut niet echt
Ik denk wel dat ik vrij veel stappen zet per dag, meer dan gemiddeld.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah ok. Maar jij loopt natuurlijk op een dag waarschijnlijk meer als een ander? Hond, sport etc.
Zomervakantie ? Geen scholen meer? Acuut ineens geen gehandhaafde bedtijd meer?quote:
Ik vind het eigenlijk gewoon sowieso niet normaal? Vakantie of niet. Ik ga naar bed. Lekker met het raam dicht.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zomervakantie ? Geen scholen meer? Acuut ineens geen gehandhaafde bedtijd meer?
Kan, die van mij is ook weleens op en full loco aan het gaan rond die tijdquote:
Ja, maar dit is niet een tantrum. Dit is gewoon een luid klote kind.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan, die van mij is ook weleens op en full loco aan het gaan rond die tijd
Stompen danquote:Op maandag 12 juli 2021 22:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar dit is niet een tantrum. Dit is gewoon een luid klote kind.
Hier is ook gewoon een normale bedtijd, gericht op een wakkere en gezonde dag.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk gewoon sowieso niet normaal? Vakantie of niet. Ik ga naar bed. Lekker met het raam dicht.
Kijken hoe zo'n zooltje aankomt :pquote:Op maandag 12 juli 2021 22:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar dit is niet een tantrum. Dit is gewoon een luid klote kind.
Mijn directe buurvrouw heeft een nieuwe puppy die de hele tijd blaft en waar zijn dan tegen schreeuwt. Buiten en/of met de deuren open. Die daarnaast staat tot middernacht in de tuin te bellen op luidspreker, er loopt nu ergens een klote kind in de tuin en daarnaast woont een oude vent wiens zoon daar komt om zich een stuk in de kraag te zuipen en die gaat dan zingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:02 schreef Molo het volgende:
Maar kun je er niet heen lopen dan? Deed ik laatst ook toen buurman het handig vond om om 22 uur tuintegels te gaan slijpen
Dat was ik min of meer gisteren en vandaag ook. Die kuthond van de bovenbuurvrouw blafte weer het hele gebouw bij elkaar. Morgen ga ik even langs andere buren of zij ook achter mijn klachten staan.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:02 schreef Lonaa het volgende:
Eigelijk wil ik helemaal niet zo iemand zijn die uit het raam schreeuwt of het godverdomme normaal kan omdat er mensen zijn die wel vroeg op moeten. Maar ja.
Heb jij uit het raam staan schreeuwen?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat was ik min of meer gisteren en vandaag ook. Die kuthond van de bovenbuurvrouw blafte weer het hele gebouw bij elkaar. Morgen ga ik even langs andere buren of zij ook achter mijn klachten staan.
Ja daar valt geen eer aan te behalen neequote:Op maandag 12 juli 2021 22:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn directe buurvrouw heeft een nieuwe puppy die de hele tijd blaft en waar zijn dan tegen schreeuwt. Buiten en/of met de deuren open. Die daarnaast staat tot middernacht in de tuin te bellen op luidspreker, er loopt nu ergens een klote kind in de tuin en daarnaast woont een oude vent wiens zoon daar komt om zich een stuk in de kraag te zuipen en die gaat dan zingen.
Los daarvan zijn het gewoon ontzettende luide tokkiemensen dus het voelt zo als verloren zaak.
Ik ben er bang voor. Dus als het straks te erg wordt ondanks dicht raam (en dan word ik vannacht badend in het zweet wakker om half 3 en doe ik het raam open) dan krijs ik wel een keer naar buiten. Dan moet ik maar ook zo worden. Ofzo. Weet niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja daar valt geen eer aan te behalen nee
Yep.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:12 schreef borisz het volgende:
NieuwDe Dee Gees
Foo Fighters hadden zin in iets anders
Dit klinkt niet echt alsof je het rustig gaat krijgen.. kut zegquote:Op maandag 12 juli 2021 22:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn directe buurvrouw heeft een nieuwe puppy die de hele tijd blaft en waar zijn dan tegen schreeuwt. Buiten en/of met de deuren open. Die daarnaast staat tot middernacht in de tuin te bellen op luidspreker, er loopt nu ergens een klote kind in de tuin en daarnaast woont een oude vent wiens zoon daar komt om zich een stuk in de kraag te zuipen en die gaat dan zingen.
Los daarvan zijn het gewoon ontzettende luide tokkiemensen dus het voelt zo als verloren zaak.
quote:Op maandag 12 juli 2021 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
pfffff...twee medebestuursleden met eigenwijze harde koppen en lange tenen. En arme ik zit er tussen![]()
Voor ellende heb ik niet eens de klote buurman nodig!
Pensioen gaat in op 16 oktober 2028 en dan ben ik ruim 67![]()
En begin augustus komt de nieuwe serie "we zijn er bijna" en die is in Nederland opgenomen.
Moet je die zooltjes ook "inlopen" @:Lonaa? Dus opbouwen of moet je er meteen fulltime mee rondlopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Hoop echt dat je nog iets kunt vinden, al is t misschien niet iets wat je al doet, of wel.
Bah Lonaa, rust is zo belangrijk thuissterkte.
Ik heb veel nagedacht vannacht. Gisteren 3 uur gesprek gehad met huidige werkgever maar achteraf niet tevreden. Hij is zo veranderd en geeft mij en collega overal de schuld van... Anyways, vanaf morgen moeten we verplicht weer naar kantoor en worden we als team uit elkaar gehaald qua werkplekken (hoe kinderachtig).Ik hoop dat je snel wat anders hebt, FFT. Ipv die wappies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
[..]Hoop echt dat je nog iets kunt vinden, al is t misschien niet iets wat je al doet, of wel.
Bah Lonaa, rust is zo belangrijk thuissterkte.
Ik heb veel nagedacht vannacht. Gisteren 3 uur gesprek gehad met huidige werkgever maar achteraf niet tevreden. Hij is zo veranderd en geeft mij en collega overal de schuld van... Anyways, vanaf morgen moeten we verplicht weer naar kantoor en worden we als team uit elkaar gehaald qua werkplekken (hoe kinderachtig).Op naar een nieuwe jobSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Waarom zou je geen pindakaas mogen eten bij een walnotenallergie?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik hoor net dat AH pindakaas uit de schappen haalt… omdat er noten in zitten![]()
Oké, soorten noten die niet op het etiket staan, maar als je een allergie hebt dan lijkt mij dat je alle soorten pindakaas vermijdt?
Ja, nachtdiensten putten uit. Ik ben de halve week een zombie en de andere helft ben ik aan het bijkomen en dan mag ik weer. Gemiddeld 1 dag fris per weekquote:Op maandag 12 juli 2021 21:15 schreef Blues het volgende:
3 uren wakker geweest na slapie na nachtdienst?
Dit put je ook uit joh
Het is een peulvruchtenpasta huhquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Snel door naar een nieuwe baan FFT! Want dit lijkt me op de langere termijn (nu al) niet gezond.
Ik hoor net dat AH pindakaas uit de schappen haalt… omdat er noten in zitten![]()
Oké, soorten noten die niet op het etiket staan, maar als je een allergie hebt dan lijkt mij dat je alle soorten pindakaas vermijdt?
Is er een reden dat jij enkel nachtdiensten draait?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, nachtdiensten putten uit. Ik ben de halve week een zombie en de andere helft ben ik aan het bijkomen en dan mag ik weer. Gemiddeld 1 dag fris per week
Omdat dat de baan wasquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:24 schreef Candaasje het volgende:
Is er een reden dat jij enkel nachtdiensten draait?
Pinda's zijn geen noten en pinda-allergie heeft geen relatie met notenallergie dus je assumptie is onjuist.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Aaah op die manier, dat lijkt me best wel pittig!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat dat de baan wasDe mensen van de dagploeg wilden liever geen nachten meer doen in de weekenden en dus werd er een functie gecreëerd voor (toen alleen geneeskunde) studenten voor de nacht. Dat was in totaal 4 nachten per week en we waren met vijf man. Dat kwam neer op 3-4 nachten per maand. Dat is uitgebreid naar alle nachten plus eventueel avonddiensten bij vakantie en ziekte en we zijn nu met 4 man die dat doen.
Ja en nee, het is ook wel per persoon afhankelijk. Maar enkel nachtdiensten is eigenlijk niet zo gezond heb ik altijd begrepen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het hoe dan ook beter zou zijn om een vastish rooster te hebben dan eentje waarbij je continu van ritme wisselt, dus een nachtdienstploeg klinkt voor mij logischer...
Wat een eer je beloning te zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef Bramito het volgende:
Zo 2e prik erin. Nu effe 15 minuten fokken als beloning.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef Bramito het volgende:
Zag dit in het nieuws maar zo'n 1,5 week geleden was dit ook al in het nieuws. Toen was het AH en Jumbo en nog een zooi. Dus maf dat het alweer zo ver is. En wat er verder wordt gezegd over pinda's en noten,quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Snel door naar een nieuwe baan FFT! Want dit lijkt me op de langere termijn (nu al) niet gezond.
Ja te laat hè, midlifecrisis is voorbij.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, moet zeker wel op mijn bucketlist?
ZO oud ben ik nog niet zeg!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja te laat hè, midlifecrisis is voorbij.
Ik word al moe als ik dat lees.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik lees 's avonds af en toe bij maar kom even niet zo aan posten toe. Ik heb nog 9 werkdagen tot m'n vakantie en er staan nog 41 dingen op m'n to do lijst die af moeten voor m'n vakantie (en ik moet nog even m'n vorige to do lijst checken of daar nog dingen opstaan die ik nog steeds moet doen nu). Gelukkig een redelijk aantal to do's van mails die ik naar mensen moet sturen, die dus redelijk snel af te vinken zijn. Maar er zitten ook dingen als feedback op een conceptversie totale scriptie, 3x een aanvraag voor ethische goedkeuring voor een onderzoek en 8x eindversie scriptie nakijken tussen, waar ik dus wel best even tijd aan kwijt ben per stuk.![]()
Maar daarna wel 3 weken echt helemaal vrij
Toortsquote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:37 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen! Ik had de wekker een uurtje later staan![]()
Deze kwam ik een paar dagen geleden tegen in de berm. Kende 'm niet:
[ afbeelding ]
Zwarte toorts.
Verspreidingskaartje geeft aan dat ie inderdaad in mijn regio niet veel voorkomt.
[ afbeelding ]
Prachtig ding hoor!
SNEEUWUILSKUIKENSquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Jeetje wat een kinderachtig gedoe FFTHopelijk snel een leukere, vriendelijkere werkplek!
Dat wordt nog aanpoten @:vlindertje89 , toi toi toi!
Fijn dat je je rooster wat anders kunt indelen @:Blues![]()
En ik las dat @:Lonaa het maximale uit haar treinkaartje heeft gehaald![]()
Verder niet echt bijgelezen nog, want ik ben net wakker. Het werd weer wat later vannacht (hoewel niet dramatisch). Op de een of andere manier ontploft de spoedtelefoon altijd als de baliemedewerkster naar huis gaat.
Het verschil in patiënten is wel leuk, we hadden gisteren een hondje van 2,5kg zitten, maar ook een van bijna 70kg (Ierse wolfshond). En ook nog 2 sneeuwuil-kuikens
En @ de anderen die mij corrigeerden: noted! (No pun intended..)quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom zou je geen pindakaas mogen eten bij een walnotenallergie?
Welk ontvlooimiddel gebruik jij voor de katten?
Alleen maar nachtdiensten werken lijkt me funest voor je sociale leven. Of gooi je dan in het weekend heel je schema weer om zodat je dan wel overdag dingen kunt gaan doen met vrienden?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het hoe dan ook beter zou zijn om een vastish rooster te hebben dan eentje waarbij je continu van ritme wisselt, dus een nachtdienstploeg klinkt voor mij logischer...
Het zegt iets wanneer Tele dit zegtquote:
Geniet ervan ouwe bok! Het is je gegund!quote:
ik doe met je mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef Bramito het volgende:
Ik was gelukkig nét op tijd daarvoorquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja te laat hè, midlifecrisis is voorbij.
Je hebt dan gewoon nachtdienstmensen en dagdienstmensen met hun eigen cirkels in mijn praktische wereldbeeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Alleen maar nachtdiensten werken lijkt me funest voor je sociale leven. Of gooi je dan in het weekend heel je schema weer om zodat je dan wel overdag dingen kunt gaan doen met vrienden?
Ik ben echt een kei in schema's omgooienquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:06 schreef Tele6 het volgende:
Alleen maar nachtdiensten werken lijkt me funest voor je sociale leven. Of gooi je dan in het weekend heel je schema weer om zodat je dan wel overdag dingen kunt gaan doen met vrienden?
Dat zie ik niet gebeuren. Wat dan als die nachtdienstmensen kinderen krijgen? Moeten dan de kinderen ook in de nacht naar school?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hebt dan gewoon nachtdienstmensen en dagdienstmensen met hun eigen cirkels in mijn praktische wereldbeeld.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
SNEEUWUILSKUIKENS![]()
waar komen die vandaan? en wat deden ze bij jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nachtdiermensen gaan naar hun werk als de kinderen op bed liggen en komen vaak op tijd thuis om ze naar school te brengen. En dan ben je vaak al uit bed als ze weer thuis komen van school. Veel verpleegkundigen doen expres nachtdiensten omdat ze kinderen hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:09 schreef Tele6 het volgende:
Dat zie ik niet gebeuren. Wat dan als die nachtdienstmensen kinderen krijgen? Moeten dan de kinderen ook in de nacht naar school?
Uiteraardquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren. Wat dan als die nachtdienstmensen kinderen krijgen? Moeten dan de kinderen ook in de nacht naar school?
Ah oké.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nachtdiermensen gaan naar hun werk als de kinderen op bed liggen en komen vaak op tijd thuis om ze naar school te brengen. En dan ben je vaak al uit bed als ze weer thuis komen van school. Veel verpleegkundigen doen expres nachtdiensten omdat ze kinderen hebben.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]Interessant. Duurde even voor ik het bij elkaar gegoogeld had (kreeg alleen in het Engels zinnige info, raar hoe weinig er op internet staat over vogelziektes) maar man dat klinkt oncomfortabelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.arm vogeltje.
wanneer het weer bij jullie net zo is als hier gaat je dit vandaag niet lukken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisteren een leuke roadtrip door brabant gedaan. Nooit verder dan 45 minuten van huis geweest, maar toch veel nieuwe dingen gezien. Tussendoor ook lekker aan de Maas zitten picknicken, tussen de koeien en ijsvogels
Nee, vandaag gaan we lekker thuis brouwenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
wanneer het weer bij jullie net zo is als hier gaat je dit vandaag niet lukken.
Wat een zeikweer buiten
Nachtdiermensen zijn een bijzonder soort.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nachtdiermensen gaan naar hun werk als de kinderen op bed liggen en komen vaak op tijd thuis om ze naar school te brengen. En dan ben je vaak al uit bed als ze weer thuis komen van school. Veel verpleegkundigen doen expres nachtdiensten omdat ze kinderen hebben.
Goed hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt superleuk!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisteren een leuke roadtrip door brabant gedaan. Nooit verder dan 45 minuten van huis geweest, maar toch veel nieuwe dingen gezien. Tussendoor ook lekker aan de Maas zitten picknicken, tussen de koeien en ijsvogels
Zou je eventeel een ander rooster willen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben echt een kei in schema's omgooienIk sta ook gerust om 5 uur 's morgens op. Dus dat 'ga op regelmatige tijden naar bed' is bij mij totaal niet bestaand.
Verder is vooral nachtdiensten draaien in het weekend serieus funest voor een sociaal leven ja.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:06 schreef Blues het volgende:
Doorgepakt hier, vrijdagmiddag afspraak h.a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Doorgepakt hier, vrijdagmiddag afspraak h.a.dat zou de enorme vermoeidheid tot in je kern wel verklarenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deed 1,5 uur wandelen in de regen."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik heb veel nagedacht vannacht. Gisteren 3 uur gesprek gehad met huidige werkgever maar achteraf niet tevreden. Hij is zo veranderd en geeft mij en collega overal de schuld van... Anyways, vanaf morgen moeten we verplicht weer naar kantoor en worden we als team uit elkaar gehaald qua werkplekken (hoe kinderachtig).Ik hoop echt dat er iets tussenzit voor je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dit is prima zo. Ik zou alleen graag willen dat mijn lijf niet zo moe bleef. Alleen tips voor slapen en dergelijke zijn allemaal voor de mensen die overdag werkenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:09 schreef Blues het volgende:
Zou je eventeel een ander rooster willen?
Ook overdag (als dat kan) en eens in de maand een nachtdienst?
Iets in je biosysteem zal in verweer zitten omdat het niet 'natuurlijk' is om 's nachts te werken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dit is prima zo. Ik zou alleen graag willen dat mijn lijf niet zo moe bleef. Alleen tips voor slapen en dergelijke zijn allemaal voor de mensen die overdag werkenEr is heel weinig te vinden voor nachtdiensten. Wat wel wat idioot is, want Nederland telt 1,2 miljoen mensen die ook nachtdiensten doen
![]()
Doorgepakt hier, vrijdagmiddag afspraak h.a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Er is daar regen ????quote:
Er wordt meer meegelogd dan je soms voor mogelijk houdt...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:19 schreef Blues het volgende:
Oh @:sigme :
de wederopstanding van je horrortulp op mijn dagelijks wisselende laptop bureablad![]()
![]()
https://www.bing.com/sear(...):%2220210713_0700%22
Doorgepakt hier, vrijdagmiddag afspraak h.a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Hier al dagen de voorspellen dat er wat komt, en dan is het zo ver, zie ik uit de tuin de bui overdrijven, zowel over heerenveen als over sneek. En hier gewoon -nul-quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]het is wel motregen, niet echt een fikse bui of zo.
Ik heb het dus voornamelijk andersom, van wat ik nu merk. Ik ben nooit een ochtendmens geweest, en ben ik na een dagdienst echt compleet afgedraaid. Komt echt niks meer uit mijn handen of hoofd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Iets in je biosysteem zal in verweer zitten omdat het niet 'natuurlijk' is om 's nachts te werken.
En kennelijk kan je systeem er ook niet echt aan gewend raken.
Ik had het ook... 4 - 5 uur slapen overdag was de max. en ook moe maar daarnaast waren de jongens klein dus het waren tropenjaren. Ik geef die kids de schuld![]()
Dat was het zekerquote:
Doorgepakt hier, vrijdagmiddag afspraak h.a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hopelijk is het op te lossen met een simpel vitamientje extra.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:43 schreef Lonaa het volgende:
Blues
Ik heb ook niet een hele goede dag, geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
En er zijn er veelquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die autoroutes zijn ook wel iets voor ons. Leuke tip
Er is sowieso vast nog een heleboel in de buurt te ontdekken waar je woontquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:49 schreef Sarabi het volgende:
En er zijn er veel
Echt ideaal voor ons. Lekker in eigen land en het kost niets. Gewoon lekker een picknickmand mee en 0.0 biertjes.
Vorig jaar zijn we begonnen met een van de routes door zuid Limburgquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is sowieso vast nog een heleboel in de buurt te ontdekken waar je woontEn ook Limburg en Zeeland zijn prachtig, da's allemaal net een stukje verderop.
Ja, in Limburg krijg je net een beetje dat Frankrijk/België gevoelquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:04 schreef Sarabi het volgende:
Vorig jaar zijn we begonnen met een van de routes door zuid Limburgdaar krijg je ook al meteen het gevoel in het buitenland te zijn. Het rijden was wel iets minder relaxt omdat er zo veel wielrenners zijn.
Vooral op de bergjes zijn het er veel en daar zijn geen echte fietspaden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, in Limburg krijg je net een beetje dat Frankrijk/België gevoelVooral ook omdat het er niet overal plat is
Het stikt hier van de fietspaden in Drenthe. Hebben ze daar veel minder fietspaden of fietsen de wielrenners gewoon maar op de weg?
Doorgepakt hier, vrijdagmiddag afspraak h.a.o jemigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt wel snel genoemd maar ik hoop het niet, hoop ook een pitamientje en een leger hoofd
Erg hoe zoiets je gedachten kan overnemen he, en dat uren- of dagenlang.Stoerquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
dat zou de enorme vermoeidheid tot in je kern wel verklaren
Ik deed 1,5 uur wandelen in de regen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
why nut?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:43 schreef Lonaa het volgende:
Blues
Ik heb ook niet een hele goede dag, geloof ik.
Leuk zeg! Geniet ze nog evenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:48 schreef Sarabi het volgende:
Zal eens wat foto's dumpen van gisteren
Gevangentoren met ooievaarsnest
[ afbeelding ]
Picknickplekje. De vogels hadden allemaal nestjes in die gaten in de muur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder nog in Heusden de vesting en ruïnes van het kasteel bekeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nauwelijks fietspaden daar, en waar ze er zijn zijn ze niet veilig voor de wielrenners, want rijden er e-bikes bereden door mensen die hun nek niet meer kunnen draaien op :pquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, in Limburg krijg je net een beetje dat Frankrijk/België gevoelVooral ook omdat het er niet overal plat is
Het stikt hier van de fietspaden in Drenthe. Hebben ze daar veel minder fietspaden of fietsen de wielrenners gewoon maar op de weg?
Thanksquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
why nut?
[..]
Leuk zeg! Geniet ze nog even
Wel accuraat denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa, om de een of andere reden moet ik hierbij heel erg aan Dora denken. Ook zo'n blij ei
https://twitter.com/i/status/1414621858100621319
Wordt er eigenlijk wel bier gebrouwen van haver vraag ik me nu ineens af? Gerst en tarwe is standaard, rogge heb ik ook wel eens gehoord.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thankskomt goed. Vandaag een dagje binnen blijven.
Voor het eerst aan het brouwen met rogge (rechts op de foto).
[ afbeelding ]
In de middeleeuwen gebruikten ze vooral haver.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wordt er eigenlijk wel bier gebrouwen van haver vraag ik me nu ineens af? Gerst en tarwe is standaard, rogge heb ik ook wel eens gehoord.
Of heeft dat een te hoog eiwit gehalte? Ik dacht dat gerst soms een te hoog eiwit gehalte heeft voor brouwgerst en dat het dan wordt afgewaardeerd als voergerst.
M'n dagelijkse wandelingetje skip ik ook. Het is enorm vochtig, het regent nu niet maar het is zo klam en warmquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vies weer, natgeregend
Dus nu lekker op de grond met kittens spelen. Beter
Wow die eerstequote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:48 schreef Sarabi het volgende:
Zal eens wat foto's dumpen van gisteren
Gevangentoren met ooievaarsnest
[ afbeelding ]
Picknickplekje. De vogels hadden allemaal nestjes in die gaten in de muur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder nog in Heusden de vesting en ruïnes van het kasteel bekeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat denk je van in retrospectief al 2 jaarquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:34 schreef FutureFairytale het volgende:
o jemigWordt wel snel genoemd maar ik hoop het niet, hoop ook een pitamientje en een leger hoofd
Erg hoe zoiets je gedachten kan overnemen he, en dat uren- of dagenlang.
Maar Maar dat is hard werk !quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in de miezer getuinierd maar was het na een uur toch wel zat. Ik moet nog aan het werk ook.
Klein stadjequote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:02 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg Blues: dat komt binnen als iemand de diagnose noemt.
Stekte tot je meer uitsluitsel hebt. 😘
Toch maar gaan duwen en trekken enzo, want in de ruime sportschool zijn weinig mensen en die houden zich aan afstanden.
Als cooling down wezen wandelen in Vancouver, langs het strand en door de stad.
Wel 5 minuten.
Nee joh! Dit is toeval qua tulp.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:25 schreef fietsie het volgende:
Er wordt meer meegelogd dan je soms voor mogelijk houdt...
Wij proberen vaak te raden waar iets is voor we gaan kijkenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:03 schreef Blues het volgende:
Nee joh! Dit is toeval qua tulp.
Ik heb gewoon elke dag een andere vastgesteld door Bing bureaublad.
Veel architectuur ookEn bijzonder foto's.
Elke dag weer een kadootje als ik opstart.
/kinderhandisgauwgevuld
Ik weet hoe dat voeltquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik viel in slaap op de bank en werd vercrackter wakker dan ik me eerst voelde. Altijd zo'n enorme tegenvaller
Mijn telefoon maakt niet zo'n mooie foto's maar ik heb geprobeerd in te zoomen.quote:
Goed van haar zeg, doorzetter! Ook al zo'n lul van een eigenaar. Wat heb je er toch veel. Bah bah.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:04 schreef Kaatje1 het volgende:
@:FutureFairytale, niet helemaal hetzelfde maar lees dit eens https://www.rtlnieuws.nl/(...)pJcWvh-4tIfKNbWKz3JY
Jaquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet hoe dat voeltDan baal je dat je een dutje bent gaan doen
Vandaag viel het reuze mee. Ik heb op het gemakje karwijzaad, augurken, knoflook en wat klein spul geoogst. En ook nog 6 tomaten opgebonden. Ik doe dat met reepjes panty en dat bevalt echt enorm goed.quote:
Jaaaa dat doe ik ookquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Wij proberen vaak te raden waar iets is voor we gaan kijken
Zaten deze week helemaal verkeerd. Dachten dat iets in Iran/Syrie omgeving was, maar het was ergens in de VS van de Navajo. We associeerden de VS niet met zulke oude bouwwerken
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn telefoon maakt niet zo'n mooie foto's maar ik heb geprobeerd in te zoomen.
[ afbeelding ]
Sowieso veel nesten gezien gisteren.
Aan den (sub-) top heb je veel eikelsquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Goed van haar zeg, doorzetter! Ook al zo'n lul van een eigenaar. Wat heb je er toch veel. Bah bah.
Ik denk altijd maar dat dat samen gaat met bepaalde kwaliteiten om daar überhaupt te kunnen komen. Als je altijd maar vriendelijk en aardig bent, en nooit meedogenloos of kil, dan haal je de top gewoon nietquote:
Narcisme helptquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk altijd maar dat dat samen gaat met bepaalde kwaliteiten om daar überhaupt te kunnen komen. Als je altijd maar vriendelijk en aardig bent, en nooit meedogenloos of kil, dan haal je de top gewoon niet
Zou dat blad ook nog te eten zijn?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor geïnteresseerden, hier is een moestuinverslag: F&F / Het Moestuintopic #32 Genoeg geregend nu!
En ook maar gelijk wat diverse foto's:
Bezoek in de moestuin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor @:isabeau, zo groeit bloemkool:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben afgelopen weekend naar Fort Sabina geweest. Dat was ooit gebouwd als kruitopslag voor Napoleon.
[ afbeelding ]
Tuinproject:
Begin:
[ afbeelding ]
Na 1 dag:
[ afbeelding ]
Na 2 dagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zaterdag wordt op de fundering van de laatste foto een muur gebouwd. In het midden komt een terras.
Het is eetbaar ja. In Flavour staat een recept van geroosterde bloemkool waarbij je het groen aan de kool laat zitten. Dat wordt dan erg knapperig. Helaas is dat alleen geschikt voor bloemkolen uit de winkel. Ik haal hier al het blad van de kool om te zien of er verstekelingen op de kool zijn achtergeblevenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou dat blad ook nog te eten zijn?![]()
Ziet er allemaal geweldig uit en die pulletjes
Ik heb van die bietenpizzabodems en die beleg ik zo met burrata, pesto, warmgerookte zalm, garnaal, mossel, tonijn en ansjovis. En kaas.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat iemand nog iets lekkers eten vanavond? Ik wel, denk ik. Taco's met garnalen, koolsla, mais en avocado-poblanosaus.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb van die bietenpizzabodems en die beleg ik zo met burrata, pesto, warmgerookte zalm, garnaal, mossel, tonijn en ansjovis. En kaas.
Ben er zo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb van die bietenpizzabodems en die beleg ik zo met burrata, pesto, warmgerookte zalm, garnaal, mossel, tonijn en ansjovis. En kaas.
een soort van droge chips in blokjesvormquote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik las gisteren een topic over... gedroogde aardappelblokjes.... ik was... geïntrigeerd
Linkje?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik las gisteren een topic over... gedroogde aardappelblokjes.... ik was... geïntrigeerd
Ergens op reddit in r/frugalquote:
Dat zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteren had ik wat pindanetjes gekocht omdat de koolmeesjes (samen met een gaai) in 1 week zo'n netje leegvraten. Vanmiddag zag ik 5 jonkies er om heen vliegen, de romantische ziel in mij denkt dat dat de jonkies zijn die een maand geleden zijn uitgevlogen vanuit mijn/hun nestkastje.
Vet een uil!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Oh @:candaasje mocht onze uil iets mankeren, kunnen we dus ook bij jullie terecht?gelukkig istie kerngezond vooralsnog hoor
Die had het hier niet overleeft.quote:
Wat voor uil heb je?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Oh @:candaasje mocht onze uil iets mankeren, kunnen we dus ook bij jullie terecht?gelukkig istie kerngezond vooralsnog hoor
Is vaak met deze dieren zo jaquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:18 schreef Memento-Mori het volgende:
Zou ook niet mijn of, m'n vriend zijn keuze zijn. Idee van zijn ex en wat haar in de kop zit, zit niet in dr kont. Dus m'n vriend heeft 'n ruime volière gebouwd in de tuin toentertijd, voldoenend aan alle eisen en als we 'm weg zouden doen, is de kans heel groot dat ie 't slechter treft dus zodoende.
De bevlieging van ara’s houden was over en was onpraktisch. Die zijn verhuisd naar de dierentuin.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:18 schreef Memento-Mori het volgende:
Zou ook niet mijn of, m'n vriend zijn keuze zijn. Idee van zijn ex en wat haar in de kop zit, zit niet in dr kont. Dus m'n vriend heeft 'n ruime volière gebouwd in de tuin toentertijd, voldoenend aan alle eisen en als we 'm weg zouden doen, is de kans heel groot dat ie 't slechter treft dus zodoende.
Moet je die ook muizen voeren?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:38 schreef Memento-Mori het volgende:
Afrikaanse oehoe is het overigens. In menig dierentuin heb ik minder geschikte verblijven gezien dus we zorgen gewoon er goed voor. En de oehoe's onder het slaapkamerraam in de nacht zijn heerlijk rustgevend
quote:
Deze uiltjes konden het nog niet helemaal zelf, en aangezien op één na de rest van mijn collega's een beetje stond te walgen maar ze toch moesten eten, heb ik samen met die andere collega dode eendagskuikentjes gevild en uit elkaar getrokken om in stukken in hun snavel te stoppen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]muisjes of ratjes en kuikens. Alles uit de diepvries, iedere dag halen we wat eruit om te ontdooien. Wilde muisjes enzo kunnen natuurlijk ziektes hebben.
Waarom is dat erger dan bijvoorbeeld papagaaien?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Naïef als ik ben, wist niet dat er ook gefokt wordt met uilen. Walgelijk zeg.
Ik ook niet. Vond (en vind) die vogels bij shows altijd zo zielig, dacht dat ze uit het wild gehaald waren. Dit is zielig maar uit het wild gehaald zijn ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Naïef als ik ben, wist niet dat er ook gefokt wordt met uilen. Walgelijk zeg.
Dat is het niet. Dat is net zo walgelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom is dat erger dan bijvoorbeeld papagaaien?
Naar aanleiding hiervan weer wat Afrika albums doorgekeken. Wist dat ik ook een oehoe had vastgelegd, maar dat was dus een ander dan de afrikaanse.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:38 schreef Memento-Mori het volgende:
Afrikaanse oehoe is het overigens. In menig dierentuin heb ik minder geschikte verblijven gezien dus we zorgen gewoon er goed voor. En de 'oe hoe's' onder het slaapkamerraam in de nacht zijn heerlijk rustgevend
Of andere huisdieren. Ik zie het verschil niet zo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is het niet. Dat is net zo walgelijk.
Op instagram volg ik een paar mensen die verwaarloosde papagaaien opvangen. Het zijn wel enorm leuke, en ontzettend eigenwijze vogels.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is het niet. Dat is net zo walgelijk.
Ik snap dat ook niet, ook al heb ik wel 2 raskatten. Maar beiden herplaatsers die weg moesten toen het fokken klaar was. Mocht dat ooit weer eens op m'n pad komen prima. mocht er een htk op m;n pad komen gaat het die worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of andere huisdieren. Ik zie het verschil niet zo.
Vrienden van me (hoewel, vooral werk van vriendin) hebben twee "katten" gekocht, tijgerkatten ofzo. Ze zullen ook eens normale beesten kopen![]()
Ik snap dat gegeil op rassen en bijzondere soorten niet zo. Haal voor een flesje wijn een kat van een boerderij of voor een schappelijk bedrag een asbakras hond. Lekker genetische gemixt, niet om de haverklap bij de veearts en leven langer.
Ja, alle dieren. Maar ik vind vogels nog net iets erger. Papegaaien en uilen zijn ook gewoon wilde dieren, niet gedomesticeerd. En vogels kunnen hun natuurlijke beweging niet maken. Katten, honden, cavia's, kunnen lopen. Vogels in een kooi kunnen niet vliegen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrienden van me (hoewel, vooral werk van vriendin) hebben twee "katten" gekocht, tijgerkatten ofzo. Ze zullen ook eens normale beesten kopen![]()
Ik snap dat gegeil op rassen en bijzondere soorten niet zo. Haal voor een flesje wijn een kat van een boerderij of voor een schappelijk bedrag een asbakras hond. Lekker genetische gemixt, niet om de haverklap bij de veearts en leven langer.
Met honden snap ik het vooral vanwege kennis over het ras en het te verwachten karakter van de hond.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:30 schreef derLudolf het volgende:
Qua honden snap ik het bij honden met een bepaald doel nog wel, dat je die zuiver wilt houden. Jack Russells of teckels bijvoorbeeld.
Bellefleur was letterlijk vuilnisbakkenras (gevonden nestje)quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Proost.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:36 schreef borisz het volgende:
Van 8.30 t/m 22u bijna nonstop in overleg gezeten. Eerst nog op werk alle belangrijke zaken voordat mensen op vakantie gaan en ook nog bestuursvergadering.*gaar*. Maar even een slok whisky ingeschonken.
.
Komende anderhalve week kan ik vooral aan het werk en bijna geen overlegquote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Proost.
Ik voel me al niet productief als we een overleg van 2 uur hebben. Da's gelukkig nog maar twee keer via Teams geweest en twee keer in het echt. Een hele dag zou ik echt gek van worden
Ja I know,dat het haantjes zijn en dus "nutteloos". Wist ik altijd al maar was ook eens 'n keuringsdienst van waarde over.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Deze uiltjes konden het nog niet helemaal zelf, en aangezien op één na de rest van mijn collega's een beetje stond te walgen maar ze toch moesten eten, heb ik samen met die andere collega dode eendagskuikentjes gevild en uit elkaar getrokken om in stukken in hun snavel te stoppen.
Ik voelde me even niet meer zo vegan![]()
(Ik ben niet tegen een uil die een prooi vangt in het wild. Ik ben alleen echt geen fan van waar deze kuikens vandaan komen (haantjes uit o.a. de eier-industrie) dus dan is het wel een beetje dubbel. Maar goed, ik verander er verder niet zoveel aan en anders hadden we nog meer dode vogels om in de vriezer te leggen. Maar ze mogen dus wat mij betreft wel nokken met de fok (om meerdere redenen), hoe cute ik de uiltjes zelf ook vind)
Dat zuiver houden levert volgens mij ook meer ellende dan goeds op.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:30 schreef derLudolf het volgende:
Qua honden snap ik het bij honden met een bepaald doel nog wel, dat je die zuiver wilt houden. Jack Russells of teckels bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik moet natuurlijk terugkomen want ze hebben mijn collega nodig die boos is op het beleid en ik ben de veroorzaker van zijn 'slechte gedrag'. Er hangt ook heel erg spanning hier.
Hoop dat ik mij erdoorheen sla want vanavond wil ik goed zwemmen. Hoop dan lekker alles eruit te kunnen gooien.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:11 schreef Tuindier het volgende:
@:Lucky_Strike en @:Lonaa jullie hebben toch zo'n voedselveiligheids-certificaat? Vraagje:Volgens mij is dat niet ok. Als er meerdere mensen werken is dat echt wel een extra risico. Je moet etenswaren gescheiden van je schoonmaakmiddelen bewaren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Dank jequote:Op woensdag 14 juli 2021 09:29 schreef FutureFairytale het volgende:
@:Lucky_Strike; wilde nog zeggen dat jullie moestuin zo mooi is geworden. Was hiervoor al gaaf om te zien.
Het valt wel mee hoor. In de tijd dat jij 2 uur wandelt, heb ik 20 planten uitgeplant of 80 zaadjes geplant of 30 potjes gevuld. En uiteindelijk groeien die planten best vanzelf.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:54 schreef Isabeau het volgende:
Bij LS' moestuin denk ik de hele tijd: ooooh, wát een werkEn wat wordt het mooi
Mogen wij ook bestellen? Ik zat van de week te kijken, dat wil ik allemaal proeven.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoor. In de tijd dat jij 2 uur wandelt, heb ik 20 planten uitgeplant of 80 zaadjes geplant of 30 potjes gevuld. En uiteindelijk groeien die planten best vanzelf.
Vorig jaar was het echt wel heel veel werk om alles op te zetten.
Ik heb wel ontzettend veel zin om de tuin in te gaan vandaag. Maar regen en werk![]()
Al is het werk ook leuk. Ik heb een klant gevonden voor de kruidenmixen. Vrijdag ga ik de eerste bestelling brengen en dan liggen mijn producten in de winkel.
Je valt in herhalingquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:12 schreef fietsie het volgende:
Welke regen Lucky? Krijgen jullie daar alles, en wij hier niks??
Ik kijk even of ik de voorspelde regen van vannacht door kan sturen naar julliequote:Op woensdag 14 juli 2021 10:12 schreef fietsie het volgende:
Gisteravond zaten we op de tuinbank, in afwachting van de beloofde bui. Buienradar erbij.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je valt in herhalingNaar mijn idee zeg je dit al 2 maanden tegen iedereen die hier het woord regen noemt
In principe is dit alleen voor boerderijwinkels. Ik zal er eens over nadenken. Misschien is er wel iets mogelijk. Ik wil ook niet met mijn bedrijfsnaam op FOK! ofzo.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mogen wij ook bestellen? Ik zat van de week te kijken, dat wil ik allemaal proeven.
Wat mij het minste lijkt van zo'n moestuin (iedere tuin trouwens en ook balkons) is het opruimen aan het eind van het seizoen.
Het is een complotquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gisteravond zaten we op de tuinbank, in afwachting van de beloofde bui. Buienradar erbij.
Gezorgd dat alles wat water moest hebben op het terras stond, de moestuin geschoffeld.
Vlak onder het dorp brak de bui in twee delen...
En aangezien ik ook gras heb ingezaaid is een beetje natuurlijk vocht wel erg welkom in de andere tuin die ik onderhoud...
Op 10 minuten fietsen is een populaire Landwinkel ;-). En op 2 minuten fietsen een winkel die hoort bij het Natuurcentrum (en die hebben ook een vestiging in Arnhem Zuid)quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In principe is dit alleen voor boerderijwinkels. Ik zal er eens over nadenken. Misschien is er wel iets mogelijk. Ik wil ook niet met mijn bedrijfsnaam op FOK! ofzo.
Dat opruimen valt ook wel mee eigenlijk. Niet alles is tegelijkertijd 'klaar' dus het gaat allemaal wel geleidelijk. En veel vaste planten kunnen ook gewoon blijven staan.
Meestal zet ik de kliko naast een bak. Tuinschaar er bij. Wortels blijven in de aarde. Kost nog geen 5 minuten.
Paksoi, boontjes, komkommerkruid en een augurk.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is een complot![]()
Wat staat er in je moestuin?
Yes, op dit moment lopen 3 dingen voor hem.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je![]()
Succes jij vandaag. Laat je niet gekmaken.
Is collega vriend ook aan het solliciteren?
quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
In het kader van nieuwe baan zoeken heb ik voor aanstaande zaterdag een fotoshoot staan om wat actueels op m'n CV en Linkedin te gebruiken.
Ook bij dezelfde bedrijven als jij?quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes, op dit moment lopen 3 dingen voor hem.
Hele seizoen door blijven groeien. Dan heb je dat niet.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat mij het minste lijkt van zo'n moestuin (iedere tuin trouwens en ook balkons) is het opruimen aan het eind van het seizoen.
Wat een mazzelquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:28 schreef PdeHoog het volgende:
Gisteren goed nieuws gekregen van de apparatuurverzekering![]()
De reparatie van de gevallen lens (alweer 1,5 maand geleden) zou rond de 220 EUR gaan kosten, maar ze konden hem niet volledig fixen. Lens is 14 jaar oud en de onderdelen zijn niet meer leverbaar. Das mooi k*t want dat betekent dat ik er geen filters op kan schroeven en voor landschapsfotografie zijn die filters toch wel heul handig
Ik had mezelf al een nieuw lensje cadeau gedaan daarvoor. Ook gelijk maar iets meer richting het bereik wat ik zocht.
Ik stuurde de kostenopgave met mijn verhaal richting verzekering en die zegt doodleuk: nou, geen probleem.....stuur de lens op, dan verklaren we hem total loss en krijg je de verzekerde waarde uitgekeerd (minus eigen risico) ook al heb je geen factuur meer.
Het bedrag wat overblijft is precies mijn nieuwe, wel tweedehands, lensje
Logisch dat je een light-jaar hebt. Wel leuk om toch nog iets te hebben staan. Ik wil ook paksoiquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Paksoi, boontjes, komkommerkruid en een augurk.
In de kas hebben we in het voorjaar een hele berg krootjes gekweekt, die moet ik eerdaags gaan invriezen.
We hebben dit jaar door alle gedoe weinig aan de tuin gedaan, normaal had ik ook wel courgettes enzo. Nu ff niet.
In de potten staan een augurk, tomaten, twee potten met kattekruid :p en wat bloemen.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:44 schreef Kaatje1 het volgende:
woah Net even gechat met een collega. Die had gehoord dat ik weg moest. Als ik zeg "het rommelt" bedoel ik eigenlijk dat de "moeder alle onweren" bezig is.
Hij gaat naar een ander onderdeel, ooit gekocht maar die hadden geeist dat ze hun eigen identiteit konden behouden. Iedereen op de afdeling loopt op z'n tenen.
Nu moet iemand die in Bulgarije en in Engeland een universitaire graad heeft gehaald op finance gebied de declaraties doen van de CEOEn zij is al enorm overvraagd omdat 2 jaar geleden iemand heel plotseling vertrok.
De Noorse PA moet ook weg, kosten besparingen. Alleen, neem een reis organiseren, dat doen wij grotendeels tussendoor en schakelen een reisbureau (70 euro voor een makkelijke reis/ 70 euro per 30 min voor een lastige) voor het daadwerkelijke boeken (tenzij online, dan 35 euro). In het vervolg moet het reisbureau alles doen (hotels/auto's/treinen/vluchten/transfers). Echt heel veel goedkoper![]()
Maar de sfeer blijkt ook diep onder vriespunt te liggen
Wel leuk om te horen dat ze het daar niet voor elkaar hebben en als jij weggaat nog erger.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:44 schreef Kaatje1 het volgende:
woah Net even gechat met een collega. Die had gehoord dat ik weg moest. Als ik zeg "het rommelt" bedoel ik eigenlijk dat de "moeder alle onweren" bezig is.
Hij gaat naar een ander onderdeel, ooit gekocht maar die hadden geeist dat ze hun eigen identiteit konden behouden. Iedereen op de afdeling loopt op z'n tenen.
Nu moet iemand die in Bulgarije en in Engeland een universitaire graad heeft gehaald op finance gebied de declaraties doen van de CEOEn zij is al enorm overvraagd omdat 2 jaar geleden iemand heel plotseling vertrok.
De Noorse PA moet ook weg, kosten besparingen. Alleen, neem een reis organiseren, dat doen wij grotendeels tussendoor en schakelen een reisbureau (70 euro voor een makkelijke reis/ 70 euro per 30 min voor een lastige) voor het daadwerkelijke boeken (tenzij online, dan 35 euro). In het vervolg moet het reisbureau alles doen (hotels/auto's/treinen/vluchten/transfers). Echt heel veel goedkoper![]()
*code oranje meldt*quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:12 schreef fietsie het volgende:
Daar aan de andere kant van die provincie schijnen ze zelfs in vlaaibodems te kano-en.....quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*code oranje meldt*
Al valt het hier mee, al anderhalve dag pisregen maar geen wolkbreuk.
Harde wener bodem doet het erg goed jaquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar aan de andere kant van die provincie schijnen ze zelfs in vlaaibodems te kano-en.....
Rommelrommel…quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat heb jij een toffe verzekeringsmaatschappijquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:28 schreef PdeHoog het volgende:
Gisteren goed nieuws gekregen van de apparatuurverzekering![]()
De reparatie van de gevallen lens (alweer 1,5 maand geleden) zou rond de 220 EUR gaan kosten, maar ze konden hem niet volledig fixen. Lens is 14 jaar oud en de onderdelen zijn niet meer leverbaar. Das mooi k*t want dat betekent dat ik er geen filters op kan schroeven en voor landschapsfotografie zijn die filters toch wel heul handig
Ik had mezelf al een nieuw lensje cadeau gedaan daarvoor. Ook gelijk maar iets meer richting het bereik wat ik zocht.
Ik stuurde de kostenopgave met mijn verhaal richting verzekering en die zegt doodleuk: nou, geen probleem.....stuur de lens op, dan verklaren we hem total loss en krijg je de verzekerde waarde uitgekeerd (minus eigen risico) ook al heb je geen factuur meer.
Het bedrag wat overblijft is precies mijn nieuwe, wel tweedehands, lensje
Net een ander op de lijn...rommelderommel is donderdedonderquote:
Geloof dat ik me ga verhuren als "lieve Rita"quote:
Even een rondje lopen een idee? Dan zal je wel weer warm worden, maar da's ook weer afleidingquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanochtend een uur met A gebeld want hij had studie-stress en familie-stress en corona-stress en alles. Wel goed dat hij erover wilde praten iig. Maar nu kan ik me niet op m'n eigen studie concentreren
Da's wel een goeie. Zometeen met de lunch wilde ik sowieso een lunchwandeling doen. Voor die tijd even een kleine klus bedenken zodat ik het gevoel heb dat ik in ieder geval al íets gedaan heb gekregen voor studie.quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even een rondje lopen een idee? Dan zal je wel weer warm worden, maar da's ook weer afleiding
Filters schroef je in het schroefdraad voorop de lens, ik vermoed dat die is ingedeukt door de val wat dus niet herstelt kon wordenquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat heb jij een toffe verzekeringsmaatschappijMaar kan je er nu wel filters op doen dan? Of had je daar de helaas overleden lens voor nodig?
Me me me me 😉 4 x yesquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, er is geen kruidenlinkjeEr is een Instagram en Facebookpagina met beide 4 posts en een handvol likes. Meer likes en volgers zijn meer dan welkom maar ik geef die links alleen aan mensen waar ik meer contact mee heb dan alleen op FOK! Dus als ik met je mail, meet, whatsapp of Facebook kan je een linkje krijgen en anders niet
En uitweiden over wat "mijn kruidenmixen" inhoudt? Ook liever niet op fok?quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, er is geen kruidenlinkjeEr is een Instagram en Facebookpagina met beide 4 posts en een handvol likes. Meer likes en volgers zijn meer dan welkom maar ik geef die links alleen aan mensen waar ik meer contact mee heb dan alleen op FOK! Dus als ik met je mail, meet, whatsapp of Facebook kan je een linkje krijgen en anders niet
T is hier droog en rommel en donder is alleen in het bedrijfquote:Op woensdag 14 juli 2021 13:51 schreef AnneX het volgende:
En de JeugdBieb is opgeruimd: planken netjes, uitstallingen weg.
Veel Boomhutten en Mutsen en Losers uitgeleend. ( en corona boetes weggeklikt, omdat wij dat kunnen) en Foute Reserveringen opgelost.
Zomervakantie.![]()
Het zou droog blijven hiero, dat het rommelt en dondert in Kaatjes regio is daaro.
Wat but in Limburg met al dat water.
Yup. tWas ook symbolisch bedoeld. 😉quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T is hier droog en rommel en donder is alleen in het bedrijf
Dat kan welquote:Op woensdag 14 juli 2021 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En uitweiden over wat "mijn kruidenmixen" inhoudt? Ook liever niet op fok?
En als je niet weet in welke categorie je valt?quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat men wil verkopen is al groots! Nu de klanten nog 👍🏼quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan wel
Ik zocht ivm eeuwige hoofdpijn een manier om te werken zonder computer. Uiteindelijk ben ik bezig om potjes met kruidenmixen te verkopen aan boerderijwinkels. Ik heb nu dus 1 klant die gelijk een grote bestelling deed dus dat is cool.
De mixen zijn vrij simpel. Exclusieve mixen zou ik leuker vinden maar ik moet natuurlijk rekening houden met het publiek dat bij een boerderijwinkel komt. Dat bestaat hier maar voor een klein deel uit hipsters en voor een groot deel uit wat oudere Hollandse pot-etende mensen. Dus ik heb kipkruiden, kruidenboterkruiden, gehaktkruiden, macaronimix, etc. 10 Soorten, met het idee dat er vanzelf iets afvalt of bij komt. Tot nu toe wil die ene klant alle 10 potjes gaan verkopen.
Gaaf meteen zo'n grote klantquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan wel
Ik zocht ivm eeuwige hoofdpijn een manier om te werken zonder computer. Uiteindelijk ben ik bezig om potjes met kruidenmixen te verkopen aan boerderijwinkels. Ik heb nu dus 1 klant die gelijk een grote bestelling deed dus dat is cool.
De mixen zijn vrij simpel. Exclusieve mixen zou ik leuker vinden maar ik moet natuurlijk rekening houden met het publiek dat bij een boerderijwinkel komt. Dat bestaat hier maar voor een klein deel uit hipsters en voor een groot deel uit wat oudere Hollandse pot-etende mensen. Dus ik heb kipkruiden, kruidenboterkruiden, gehaktkruiden, macaronimix, etc. 10 Soorten, met het idee dat er vanzelf iets afvalt of bij komt. Tot nu toe wil die ene klant alle 10 potjes gaan verkopen.
En ditquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En als je niet weet in welke categorie je valt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |