abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200312571
In de strijd tegen corona is Malta volgens eigen zeggen het eerste land van de Europese Unie dat niet-gevaccineerde bezoekers gaat weigeren. De autoriteiten van Malta zullen vanaf woensdag alle bezoekers de toegang tot het land ontzeggen die niet volledig zijn ingeënt tegen Covid-19.

Negatieve virustests zullen niet langer voldoende zijn om naar het kleine eiland in de Middellandse Zee te mogen. „We zullen het eerste EU-land zijn dat dit doet, maar we moeten onze samenleving beschermen”, aldus gezondheidsminister Fearne.

https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-gevaccineerden

Precedent is gezet -O-
pi_200312606
Goede zaak. De wappies moet je aan de grens tegenhouden. Zouden we in Nederland ook moeten doen.
pi_200312608
Mooi, optie voor de vakantie dus
pi_200312620
Prima actie. Heeft nog lang geduurd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200312635
Dit zat er natuurlijk keihard aan te komen. Maargoed, iedereen die hierop hintte was natuurlijk een doorgeslagen wappie.

Overigens vind ik mensen die dit goed praten door te zeggen: " het vaccin nemen is volledig vrijwillig, maar dan moet je de logische gevolgen ook maar gewoon accepteren" nogal heel erg enge mensen. En dan druk ik mij voorzichtig thuis. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 11 juli 2021 @ 15:02:38 #6
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200312658
Logisch, het vaccin nemen is volledig vrijwillig, maar dan moet je de logische gevolgen ook maar gewoon accepteren.
pi_200312664
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200312677
Goedzo.
pi_200312708
quote:
15s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:00 schreef vosss het volgende:
Overigens vind ik mensen die dit goed praten door te zeggen: " het vaccin nemen is volledig vrijwillig, maar dan moet je de logische gevolgen ook maar gewoon accepteren" nogal heel erg enge mensen.
Je bedoeld de meerderheid van de Nederlanders?
pi_200312734
Het is natuurlijk op zo'n eiland ook veel makkelijker te controleren, dan in de rest van Europa.
  zondag 11 juli 2021 @ 15:10:48 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_200312757
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Prima actie. Heeft nog lang geduurd.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200312804
Benieuwd wat de EU er van vindt.
pi_200312976
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:14 schreef Halcon het volgende:
Benieuwd wat de EU er van vindt.
Wat moet de EU ervan vinden. Als je volledig gevaccineerd bent is vrij reizen weer toegestaan. Ik zou willen dat mijn provincie dit deed in nederland! Alleen mensen welkom die gevaccineerd zijn! de rest blijft maar thuis.
pi_200313030
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wat moet de EU ervan vinden. Als je volledig gevaccineerd bent is vrij reizen weer toegestaan. Ik zou willen dat mijn provincie dit deed in nederland! Alleen mensen welkom die gevaccineerd zijn! de rest blijft maar thuis.
De EU was volgens mij niet zo'n fan van het dichtspijkeren van allerlei landen. Ben benieuwd.

In Israel is volledig gevaccineerd zijn inmiddels al niet meer genoeg. En zoals we weten is Israel geen EU, maar lopen ze in cojona wel wat voor op de rest.
pi_200313033
Nu de rest van Europa nog..
  zondag 11 juli 2021 @ 15:27:38 #16
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200313056
Prima. Met al die maltezers en schmopses had ik toch al niks. Aan het kruis ermee.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200313099
Prima vakantiebestemming dus als je geen zin hebt om tussen de FvD gekkies te zitten.
  zondag 11 juli 2021 @ 15:49:49 #18
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200313307
Mooi kunnen de rechtszaken vast beginnen *O*
-XOXO-
  zondag 11 juli 2021 @ 15:54:43 #19
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200313362
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

De EU was volgens mij niet zo'n fan van het dichtspijkeren van allerlei landen. Ben benieuwd.

In Israel is volledig gevaccineerd zijn inmiddels al niet meer genoeg. En zoals we weten is Israel geen EU, maar lopen ze in cojona wel wat voor op de rest.
https://ourworldindata.or(...)ovid?country=ISR~NLD

Israël blijft op een vaccinatiegraad van circa 67% van de bevolking steken. Voor de deltavariant is dat onvoldoende (vaccinatiegraad van boven de 80% vereist). Gelukkig gaat Nederland Israël voorbij qua vaccinatiegraad.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200313573
Oei, nu staan de wappies op scherp.
Hun BNW "voorspellingen" komen uit :')
pi_200313582
quote:
Dit zat er natuurlijk keihard aan te komen. Maargoed, iedereen die hierop hintte was natuurlijk een doorgeslagen wappie.

Overigens vind ik mensen die dit goed praten door te zeggen: " het vaccin nemen is volledig vrijwillig, maar dan moet je de logische gevolgen ook maar gewoon accepteren" nogal heel erg enge mensen. En dan druk ik mij voorzichtig thuis. :{
Waarom? Vind het hartstikke logisch en juich het van harte toe.
  zondag 11 juli 2021 @ 16:16:15 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200313609
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

https://ourworldindata.or(...)ovid?country=ISR~NLD

Israël blijft op een vaccinatiegraad van circa 67% van de bevolking steken. Voor de deltavariant is dat onvoldoende (vaccinatiegraad van boven de 80% vereist). Gelukkig gaat Nederland Israël voorbij qua vaccinatiegraad.
Yep. Met dank aan de parallelle samenlevingen in de Israëlische maatschappij. Orthodoxe Joden en de Arabische gemeenschap laten het grotendeels afweten.
pi_200313624
quote:
10s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:12 schreef An_0_Niem het volgende:
Is het al tijd om het te hebben over wappies in kampen stoppen?
pi_200313646
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Yep. Met dank aan de parallelle samenlevingen in de Israëlische maatschappij. Orthodoxe Joden en de Arabische gemeenschap laten het grotendeels afweten.
Heb je in Nederland ook een beetje.. hier laten de allochtonen en de kansarme paupers het afweten. Daarom zijn artsen in Rotterdam ook de straat op gegaan om dat soort types over de streep te trekken.
pi_200313681
Betekent dit ook dat als we dit breed gaan hanteren, dat geen enkele "vluchteling" meer Europa binnen kan komen? :D
pi_200313744
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:17 schreef Nober het volgende:

[..]

Is het al tijd om het te hebben over wappies in kampen stoppen?
Verdomd ja, daar komen ze ook altijd weer mee.
Zo voorspelbaar }:|
  zondag 11 juli 2021 @ 16:26:39 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200313745
Dat moet Malta lekker zelf weten.
Dat is de keuze van een land, net zoals wel of niet vaccineren een keuze is.

Ze mogen buiten houden wie ze willen, en dit wordt dus een van de criteria, helemaal prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200313801
Nou, gelukkig ben ik al op Malta geweest, ver, ver ver voor corona. Het was destijds een prachtig eiland. Heerlijk warm (beetje te warm soms), prachtige oude gebouwen en archeologische sites, lekker eten, prachtige stranden, azuurblauwe zee. Ik heb zelfs de ' azure window' rotsformatie gezien, een soort portaal van stenen, maar dit is inmiddels alweer ingestort.

Ik heb prachtige herinneringen aan malta en zou er graag nogmaals heen willen gaan, maar ik ga me er niet voor laten vaccineren. Dus jammerdebammer, ik ga wel lekker naar Benidorm.

Er zal vast wel minstens een land zijn dat juist een slaatje wil slaan uit de reisverboden voor nietgevaccineerden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200313915
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
Nou, gelukkig ben ik al op Malta geweest, ver, ver ver voor corona. Het was destijds een prachtig eiland. Heerlijk warm (beetje te warm soms), prachtige oude gebouwen en archeologische sites, lekker eten, prachtige stranden, azuurblauwe zee. Ik heb zelfs de ' azure window' rotsformatie gezien, een soort portaal van stenen, maar dit is inmiddels alweer ingestort.

Ik heb prachtige herinneringen aan malta en zou er graag nogmaals heen willen gaan, maar ik ga me er niet voor laten vaccineren. Dus jammerdebammer, ik ga wel lekker naar Benidorm.

Er zal vast wel minstens een land zijn dat juist een slaatje wil slaan uit de reisverboden voor nietgevaccineerden.

Ik gok dan op een turkije of rusland ofzo
pi_200313947
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik gok dan op een turkije of rusland ofzo
Maar er is natuurlijk geen mens die op vakantie wil gaan in Rusland.

Turkije zou kunnen, maar wat ook heel goed zou kunnen is een onbekend niet-EU land. Bijvoorbeeld Albanie, Moldavie, een van die landen of zo. Zeker albanie is trouwens prachtig met ook een mooie kustlijn en heerlijk weer.

Kan ook zijn dat juist meerdere landen voor deze strategie kiezen, dus je krijgt in de toekomst dan vaxlanden en antivaxlanden om op vakantie te gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 11 juli 2021 @ 16:43:08 #31
405562 Erno-BE
pi_200313949
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat betreft hebben wij het in Noord-West-Europa beter voor elkaar en is de vaccinatiebereidheid een heel stuk hoger. Zowel in Nederland, als in veel andere EU-landen (enkele landen als Roemenië en Bulgarije zijn daar helaas uitzondering op).
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 11 juli 2021 @ 16:45:17 #32
405562 Erno-BE
pi_200313978
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb je in Nederland ook een beetje.. hier laten de allochtonen en de kansarme paupers het afweten. Daarom zijn artsen in Rotterdam ook de straat op gegaan om dat soort types over de streep te trekken.
Die groepen zijn lang niet zo groot als de groep Orthodoxe Joden of bepaalde Arabieren in Israël die zich nauwelijks laten vaccineren. Ook in de Verenigde Staten zijn het aantal vaccinwappies relatief gezien veel groter als in Nord-West-Europa en dus blijft ook daar de vaccinatiegraad rond de 60% steken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 11 juli 2021 @ 16:49:09 #33
405562 Erno-BE
pi_200314038
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar er is natuurlijk geen mens die op vakantie wil gaan in Rusland.

Turkije zou kunnen, maar wat ook heel goed zou kunnen is een onbekend niet-EU land. Bijvoorbeeld Albanie, Moldavie, een van die landen of zo. Zeker albanie is trouwens prachtig met ook een mooie kustlijn en heerlijk weer.

Kan ook zijn dat juist meerdere landen voor deze strategie kiezen, dus je krijgt in de toekomst dan vaxlanden en antivaxlanden om op vakantie te gaan.
Rusland heeft prachtige kusten rond de Zwarte Zee en natuurlijk De Krim wat ook aardig wat strandgebieden heeft. Antivaxxers toelaten tot Albanië of Moldavië is ronduit onverstandig, gezien de lage vaccinatiegraad in die landen. De deltavariant kan zo de gehele zorginfrastructuur van die landen lamleggen met alle gevolgen van dien.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200314050
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Die groepen zijn lang niet zo groot als de groep Orthodoxe Joden of bepaalde Arabieren in Israël die zich nauwelijks laten vaccineren. Ook in de Verenigde Staten zijn het aantal vaccinwappies relatief gezien veel groter als in Nord-West-Europa en dus blijft ook daar de vaccinatiegraad rond de 60% steken.
Hey erno ouwe pik, hoe is het ermee ! Lang niet gezien.

Ik denk trouwens wel dat het vaccinatiecijfer in Nederland lager uit gaat vallen dan hier in Ierland waar ik momenteel woonachtig ben. Ieren zijn wat volgzamer vanwege de eeuwenlange engelse overheersing.
pi_200314059
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Rusland heeft prachtige kusten rond de Zwarte Zee en natuurlijk De Krim wat ook aardig wat strandgebieden heeft. Antivaxxers toelaten tot Albanië of Moldavië is ronduit onverstandig, gezien de lage vaccinatiegraad in die landen. De deltavariant kan zo de gehele zorginfrastructuur van die landen lamleggen met alle gevolgen van dien.
Ik zou ze met alle liefde mijn vaccin willen geven. Ik neem die troep namelijk niet.

Maar helaas, daartoe ben ik niet in staat.
pi_200314074
quote:
10s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:12 schreef An_0_Niem het volgende:
Dat is geen voorspelling maar een logisch gevolg hopelijk volgen populaire vakantiebestemmingen snel. Want als die wappies niet jaarlijks op vakantie kunnen verdwijnen hun bezwaren opeens als sneeuw voor de zon. Diezelfde zon waar ze zich nauwelijks voor insmeren want dat is maar onzin. Lange termijn effecten zijn immers alleen van belang als het uitkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200314177
quote:

Als je een beetje verstandig bent dan laat je je gewoon vaccineren.
Malta gaat zulke domoren echt niet missen hoor, genoeg wel nadenkende mensen die gevaccineerd zijn.
pi_200314217
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als je een beetje verstandig bent dan laat je je gewoon vaccineren.
Malta gaat zulke domoren echt niet missen hoor, genoeg wel nadenkende mensen die gevaccineerd zijn.
En ik ben al een keer op Malta geweest dus ik kan ook wel toe met naar andere landen op vakantie gaan hoor.

Wel opvallend, ik zeg jou helemaal niet wat je moet doen, als jij je wil laten vaccineren is dat helemaal prima. Maar jij zegt wel wat ik moet doen. Dan vind ik mijzelf toch een stuk aardiger dan jou.
pi_200314364
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De wappies moet je aan de grens tegenhouden
Waarom moet het nou altijd zo weer.... Zo makkelijk. Je noemt het "wappies" en dan is alles weer verklaard. Zo ongehoord slordig "denkwerk" is dit. Toetsenbordridders altijd weer.. :{w
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200314471
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:00 schreef sirdanilot het volgende:
En ik ben al een keer op Malta geweest
En anderen niet. Prima dat Malta dit doet.

Wat ik niet goed begrijp dat werkelijk iedereen zich weer zo snel als maar mogelijk is over de aardbol wil verspreiden. Die drang of dwang is niet te bedwingen blijkbaar. Als iedereen nou gewoon eens op zijn eigen plek blijft hebben we dat virus er zo onder. Maar men kan zich niet inhouden om weer z.s.m. de hele wereld over te vliegen.. Waarom mensen? Waarom in Godsnaam?? :{
pi_200314496
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ik niet goed begrijp dat werkelijk iedereen zich weer over de aardbol wil verspreiden. Die drang of dwang is niet te bedwingen blijkbaar. Als iedereen nou gewoon eens op zijn eigen plek blijft hebben we dat virus er zo onder. Maar men kan zich niet inhouden om weer z.s.m. de hele wereld over te vliegen.. Waarom mensen? Waarom in Godsnaam?? :{
Omdat de rijke shell CEOs en bobos naar hun optrekje op de Bahams moeten natuurlijk.

We wisten allang dat Grenzen Dicht de beste manier is om covid te bestrijden. We hadden namelijk de v oorbeelden uit australie, nieuw zeeland, mongolie e.d. We hebben dat bewust nooit gedaan.

Waarom? Rutte en zijn vriendjes. Het is gewoon zo lekker dat je ff in je privejet kunt stappen en gaan golfen aan de andere kant van de wereld he...
pi_200314503
quote:

[..]

En ik ben al een keer op Malta geweest dus ik kan ook wel toe met naar andere landen op vakantie gaan hoor.

Wel opvallend, ik zeg jou helemaal niet wat je moet doen, als jij je wil laten vaccineren is dat helemaal prima. Maar jij zegt wel wat ik moet doen. Dan vind ik mijzelf toch een stuk aardiger dan jou.
Dat komt omdat jij profiteert van de mensen die zich wel laten vaccineren terwijl je zelf een risico vormt voor de samenleving en ervoor zorgt dat wij nog heel lang met maatregelen geconfronteerd gaan worden.

Dat wordt niet bepaald gewaardeerd en dan vind je jezelf nog aardiger ook dan mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen.
pi_200314518
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij profiteert van de mensen die zich wel laten vaccineren terwijl je zelf een risico vormt voor de samenleving en ervoor zorgt dat wij nog heel lang met maatregelen geconfronteerd gaan worden.

Dat wordt niet bepaald gewaardeerd en dan vind je jezelf nog aardiger ook dan mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen.
Tsja, wat ga je eraan doen dan? De politie bellen?
pi_200314519
Volkomen volgens de verwachting en terecht.
pi_200314531
quote:

[..]

Als je denkt dat het alleen bij Malta blijft dan ga je zeer teleurgesteld raken.
pi_200314545
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja, wat ga je eraan doen dan? De politie bellen?
Nee hoor. Gewoon toejuichen dat er steeds meer onderscheid gemaakt word tussen beide groepen zoals in dit topic.
Een beetje zoals iedereen hier doet. Ga er maar vanuit dat jij nog veel meer nadelen van je keuze gaat ondervinden en dat je daar geen enkele sympathie van anderen over mag verwachten.
pi_200314576
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je denkt dat het alleen bij Malta blijft dan ga je zeer teleurgesteld raken.
Nou wat wordt het volgende land? Ik ben benieuwd hoor.

Ik gok.... even raden hoor..... drrrrrrrrrrrrrr.......

Canada. Ik denk dat ze daar ook ongevaccineerden gaan verbieden.

Gaan we hier ook een wedje op leggen of wat?
pi_200314590
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou ze met alle liefde mijn vaccin willen geven. Ik neem die troep namelijk niet.

Maar helaas, daartoe ben ik niet in staat.
Kijk je ook geen tv meer?
pi_200314606
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
Omdat de rijke shell CEOs en bobos naar hun optrekje op de Bahams moeten natuurlijk.
Nou dat zal zeker zo zijn. Maar zij zijn niet de enigen. Die domme "reisdrang" wil ik even tegen het licht houden. Waarom doen we dat terwijl we tevens weten dat we dat beter niet zouden moeten doen... Dat totale gebrek aan verantwoordelijkheid van de mens geeft m.i. toch wel aan dat het een totaal mislukte soort is, altijd bereid om alles kapot te maken voor hun eigen plezier. Mogelijk ontstaan er in de toekomst verantwoordelijker soorten dan wij.
pi_200314615
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon toejuichen dat er steeds meer onderscheid gemaakt word tussen beide groepen zoals in dit topic.
Een beetje zoals iedereen hier doet. Ga er maar vanuit dat jij nog veel meer nadelen van je keuze gaat ondervinden en dat je daar geen enkele sympathie van anderen over mag verwachten.
Lieverd ik heb mijn ganse leven lang nog nooit sympathie van andere mensen gehad. Ben altijd buitengesloten etc.

Wat heb ik nog te verliezen. Ze kotsen mij toch al uit. Dus nou ook. Er verandert echt niks.

En in tegenstelling tot jou kan ik nog altijd terug en gewoon een prik halen als ik wil. Behalve als ik net bij de pechgroep hoor en daadwerkelijk kom te overlijden. Nou ja dan is dat maar zo, interesseert me eigenlijk weinig mocht dat gebeuren.
  zondag 11 juli 2021 @ 17:24:08 #51
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200314664
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:21 schreef Bart2002 het volgende:

Die domme "reisdrang" wil ik even tegen het licht houden. Waarom doen we dat terwijl we tevens weten dat we dat beter niet zouden moeten doen... Dat totale gebrek aan verantwoordelijkheid van de mens geeft m.i. toch wel aan dat het een totaal mislukte soort is, altijd bereid om alles kapot te maken voor hun eigen plezier. Mogelijk ontstaan er in de toekomst verantwoordelijker soorten dan wij.
Of het verstandig is om nu te gaan reizen kan je je afvragen. Maar het is wel begrijpelijk na al anderhalf jaar weinig te kunnen. Veel mensen staan mentaal onderhand op springen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lieverd ik heb mijn ganse leven lang nog nooit sympathie van andere mensen gehad. Ben altijd buitengesloten etc.

Wat heb ik nog te verliezen. Ze kotsen mij toch al uit. Dus nou ook. Er verandert echt niks.

En in tegenstelling tot jou kan ik nog altijd terug en gewoon een prik halen als ik wil. Behalve als ik net bij de pechgroep hoor en daadwerkelijk kom te overlijden. Nou ja dan is dat maar zo, interesseert me eigenlijk weinig mocht dat gebeuren.
Dat klinkt niet goed.
  zondag 11 juli 2021 @ 17:24:33 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200314680
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat betreft hebben wij het in Noord-West-Europa beter voor elkaar en is de vaccinatiebereidheid een heel stuk hoger. Zowel in Nederland, als in veel andere EU-landen (enkele landen als Roemenië en Bulgarije zijn daar helaas uitzondering op).
Behalve in de bible belt dan weer....
Maar.... gelukkig is het niet zo erg als met de vaccinaties tegen kinderziektes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200314685
quote:
Behalve als ik net bij de pechgroep hoor en daadwerkelijk kom te overlijden. Nou ja dan is dat maar zo, interesseert me eigenlijk weinig mocht dat gebeuren.
Dat is dan ook weer niet te hopen hoor. ;) Maar in het algemeen geldt: blijf op je plek en zit op je handen. Als we dit even een half jaartje hadden gedaan was het virus reeds lang historie. Gewoon ff niks en daarna weer door.
pi_200314707
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer niet te hopen hoor. ;) Maar in het algemeen geldt: blijf op je plek en zit op je handen. Als we dit even een half jaartje hadden gedaan was het virus reeds lang historie. Gewoon ff niks en daarna weer door.
Wat betreft alle maatregelen, behalve vaccinatie, doe ik echt mijn best. Ik ga niet naar een of andere illegale raveparty of zo.

Ik was ook de eerste hier die met een mondkapje liep.
  zondag 11 juli 2021 @ 17:26:23 #55
405562 Erno-BE
pi_200314719
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behalve in de bible belt dan weer....
Maar.... gelukkig is het niet zo erg als met de vaccinaties tegen kinderziektes.
De bijbelgordel is maar een redelijk beperkt gebied gelukkig.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200314815
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou wat wordt het volgende land? Ik ben benieuwd hoor.

Ik gok.... even raden hoor..... drrrrrrrrrrrrrr.......

Canada. Ik denk dat ze daar ook ongevaccineerden gaan verbieden.

Gaan we hier ook een wedje op leggen of wat?
En je vraagt je serieus af waarom mensen je niet pruimen?
  zondag 11 juli 2021 @ 17:32:50 #57
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200314850
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:49 schreef datismijnmening het volgende:
Mooi kunnen de rechtszaken vast beginnen *O*
Als je geen ingezetene van Malta bent heb je geen enkele grond om een rechtszaak te beginnen.
pi_200314851
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En je vraagt je serieus af waarom mensen je niet pruimen?
Ik doe maar gewoon positief op dit soort strontreacties, want de enige manier om blij te zijn is altijd blijven lachen.
pi_200314859
quote:

[..]
Ik heb mij 3 weken geleden laten vaccineren. Alles wat er in die spuit zit is allang weer mijn systeem uit. Enige dat over blijft zijn antistoffen die mijn lichaam zelf aangemaakt heeft.

Geen idee waar jij allemaal angst voor hebt, maar dat is niet nodig. Je moet je alleen zorgen maken als je niet gevaccineerd bent.

Hopelijk kies je alsnog voor vaccinatie voordat het virus je kan besmetten.
pi_200314883
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb mij 3 weken geleden laten vaccineren. Alles wat er in die spuit zit is allang weer mijn systeem uit. Enige dat over blijft zijn antistoffen die mijn lichaam zelf aangemaakt heeft.

Geen idee waar jij allemaal angst voor hebt, maar dat is niet nodig. Je moet je alleen zorgen maken als je niet gevaccineerd bent.

Hopelijk kies je alsnog voor vaccinatie voordat het virus je kan besmetten.
Ok dat is dan honderdduizend euro. Je mag me contant betalen of je mag het even overmaken op mijn ABN amro.

Als het erop staat ren ik a la minute naar de kliniek en zet ik ieder vaccin dat ik kan krijgen, zelfs astrazenica zou ik voor dat bedrag zetten.

Voor niks gaat de zon op.
  zondag 11 juli 2021 @ 17:38:51 #61
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200314953
quote:
14s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:32 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Als je geen ingezetene van Malta bent heb je geen enkele grond om een rechtszaak te beginnen.
Volgens mij heeft elke EU burger het recht op ongehinderde doorgang en vestiging binnen andere EU landen.
-XOXO-
  zondag 11 juli 2021 @ 17:46:23 #62
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200315106
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:38 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Volgens mij heeft elke EU burger het recht op ongehinderde doorgang en vestiging binnen andere EU landen.
Dat klopt. En iedere lidstaat mag aanvullende voorwaarden stellen.
pi_200315239
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik doe maar gewoon positief op dit soort strontreacties, want de enige manier om blij te zijn is altijd blijven lachen.
Ja sorry hoor, maar je gedraagt je als een volslagen debiel met je opmerkingen, en dan in een ander topic ga je een potje janken dat iedereen zo tegen je is. Guess what, je bent gewoon een klojo met een kutkarakter, daarom pruimen mensen je niet.

Kan je lachen, kan je huilen, maar dat is gewoon de reden waarom niemand het leuk vind met je om te gaan. En dan ga ik er even vanuit dat je net zo doet in het echt als hier op Fok.
pi_200315283
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is geen voorspelling maar een logisch gevolg hopelijk volgen populaire vakantiebestemmingen snel. Want als die wappies niet jaarlijks op vakantie kunnen verdwijnen hun bezwaren opeens als sneeuw voor de zon. Diezelfde zon waar ze zich nauwelijks voor insmeren want dat is maar onzin. Lange termijn effecten zijn immers alleen van belang als het uitkomt.
E, leest u mee? >:)
pi_200315291
quote:

Waarom zou een toeristisch land dat doen het is gewoonweg simpeler om ongevaccineerde te weigeren. Als je inkomsten komen uit toerisme zit je gewoon niet te wachten op uitbraken.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 11 juli 2021 @ 18:00:03 #66
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200315325
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ik niet goed begrijp dat werkelijk iedereen zich weer zo snel als maar mogelijk is over de aardbol wil verspreiden. Die drang of dwang is niet te bedwingen blijkbaar. Als iedereen nou gewoon eens op zijn eigen plek blijft hebben we dat virus er zo onder. Maar men kan zich niet inhouden om weer z.s.m. de hele wereld over te vliegen.. Waarom mensen? Waarom in Godsnaam?? :{
Nog 2 weken genot :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200315346
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:58 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom zou een toeristisch land dat doen het is gewoonweg simpeler om ongevaccineerde te weigeren. Als je inkomsten komen uit toerisme zit je gewoon niet te wachten op uitbraken.
Omdat je dan je eigen markt hebt van mensen die nooit naar een ander land gaan, omdat ze dat niet mogen.

Uitbraken leiden verder niet altijd tot hoger aantal doden, b.v. een uitbraak onder gevaccineerde mensen zorgt niet voor meer doden, of uitbraken onder kinderen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Guess what, je bent gewoon een klojo met een kutkarakter, daarom pruimen mensen je niet.

Klopt. En ik kan dat helaas maar erg moeilijk veranderen. Ik hoor dit ook al letterlijk sinds mijn allervroegste kindertijd. Ik ben er gewoonweg mee vervloekt.

Ik ga wel met een psycholoog praten, maar dit heeft in alle voorgaande jaren van mijn leven ook nooit soelaas geboden. Dus misschien is het maar gewoon jammer maar helaas.
pi_200315359
quote:

[..]

Jeetje, wat is dit voor complex dat je hier ten toon spreidt?
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
pi_200315368
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:57 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

E, leest u mee? >:)
En E is?
pi_200315382
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Jeetje, wat is dit voor complex dat je hier ten toon spreidt?
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Ik loop al sinds mijn kindertijd bij psychologen. Dit is letterlijk altijd al zo geweest.

Maar goed ik ga vanaf nu stoppen met reageren op de persoonlijke aanvallen, want de Moderators hebben mij er terecht op gewezen dat ik te veel op dit onderwerp focus. Dus allemaal fijne zondag gewenst.
pi_200315408
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik loop al sinds mijn kindertijd bij psychologen. Dit is letterlijk altijd al zo geweest.

Maar goed ik ga vanaf nu stoppen met reageren op de persoonlijke aanvallen, want de Moderators hebben mij er terecht op gewezen dat ik te veel op dit onderwerp focus. Dus allemaal fijne zondag gewenst.
Sterkte daarmee (meen ik oprecht)
pi_200315424
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Omdat je dan je eigen markt hebt van mensen die nooit naar een ander land gaan, omdat ze dat niet mogen.

Uitbraken leiden verder niet altijd tot hoger aantal doden, b.v. een uitbraak onder gevaccineerde mensen zorgt niet voor meer doden, of uitbraken onder kinderen.
[..]

Klopt. En ik kan dat helaas maar erg moeilijk veranderen. Ik hoor dit ook al letterlijk sinds mijn allervroegste kindertijd. Ik ben er gewoonweg mee vervloekt.

Ik ga wel met een psycholoog praten, maar dit heeft in alle voorgaande jaren van mijn leven ook nooit soelaas geboden. Dus misschien is het maar gewoon jammer maar helaas.
Een land als Turkije, Griekenland, Spanje, Italie of Frankrijk verdienen meer aan andere mensen. En ik heb niet het idee dat ongevaccineerden naar een ander land willen. Want moeten vertellen dat je naar Albanie bent geweest doet het niet zo goed
pi_200315447
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:59 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

TR gezet.
Blijkbaar voel je je aangesproken. })
Jij voelt je aangesproken.
pi_200315452
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Elke randdebiel is hier welkom hoor. Leven en laten leven.
pi_200315517
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:21 schreef Cockwhale het volgende:
Betekent dit ook dat als we dit breed gaan hanteren, dat geen enkele "vluchteling" meer Europa binnen kan komen? :D
Eens.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200315564
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop oprecht dat ze je kunnen fixen, of er iig mee leren om te gaan.
  zondag 11 juli 2021 @ 18:18:56 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200315581
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hey erno ouwe pik, hoe is het ermee ! Lang niet gezien.

Ik denk trouwens wel dat het vaccinatiecijfer in Nederland lager uit gaat vallen dan hier in Ierland waar ik momenteel woonachtig ben. Ieren zijn wat volgzamer vanwege de eeuwenlange engelse overheersing.
Onderschat niet hoeveel Nederlanders ineens omslaan nu omdat hun heilige vakantie in het gedrang komt. We roepen altijd wel heel trots wat een eigengereid volkje we zijn, maar eigenlijk zijn we ontzettende trutten.
pi_200315683
quote:

Ik dwing je toch nergens?
Ik zeg alleen dat verstandige mensen zich laten vaccineren. Enige reden om het niet te doen is medisch.
pi_200315768
Voor de mensen hierboven, hartelijk dank voor jullie steun. Ik ben aan het kijken voor mogelijkheden voor psychische hulp. Dat zal niet betekenen dat ik van de ene op de andere dag in een engeltje verander overigens. Maar ik ben er mee bezig.

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Onderschat niet hoeveel Nederlanders ineens omslaan nu omdat hun heilige vakantie in het gedrang komt. We roepen altijd wel heel trots wat een eigengereid volkje we zijn, maar eigenlijk zijn we ontzettende trutten.
Inderdaad gaan er heel veel mensen om momenteel. En dat vind ik ook alleen maar mooi.

Ik heb mijn visie op vaccinatie wel vaker gezegd maar ik zal hem heir nogmaals zetten. Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat mensen hierover van mening verschillen.

1. Ik raad alle kwetsbaren aan om zich te laten vaccineren, behalve dan als je een voltooid levenseindewens hebt en zelfs dan zou ik zeggen dat een vaccin alsnog beter is en dan kun je je richten op die voltooid levenseindewens.
Wie is er kwetsbaar? Ouderen, dikken, zieken, astma etc. Alles wat de dokter zegt dat kwetsbaar is.

2. Ik raad mensen met een voorbeeldfunctie (b.v. politicus, politieagent) aan om zich te laten vaccineren. Anders geef je niet het goede voorbeeld voor de mensen.

3. Ik raad zorgmedewerkers en andere contactberoepen aan zich te laten vaccineren.

4. Ik raad het tieners en kinderen, tenzij ze medisch kwetsbaar zijn, zeer sterk AF om zich te laten vaccineren. Ik vind dat de mogelijke langetermijnbijwerkingen nog onvoldoende bekend zijn, ik vind dat niet verantwoord.

5. Mensen die niet in bovenstaande groepen vallen kunnen zelf de keuze maken.
  zondag 11 juli 2021 @ 19:08:37 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200316189
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat idd, als ze naar Bali willen laten ze zich ook probleemloos vaccineren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200316347
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:54 schreef Rambolin het volgende:
In de strijd tegen corona is Malta volgens eigen zeggen het eerste land van de Europese Unie dat niet-gevaccineerde bezoekers gaat weigeren. De autoriteiten van Malta zullen vanaf woensdag alle bezoekers de toegang tot het land ontzeggen die niet volledig zijn ingeënt tegen Covid-19.

Negatieve virustests zullen niet langer voldoende zijn om naar het kleine eiland in de Middellandse Zee te mogen. „We zullen het eerste EU-land zijn dat dit doet, maar we moeten onze samenleving beschermen”, aldus gezondheidsminister Fearne.

Precedent is gezet -O-
YES! *O*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_200316428
Grappig om te zien hoe allerlei Fokkers die zichzelf weldenkend, fatsoenlijk en deugdzaam vinden behept zijn met de Mengele-mentaliteit. En nee.. roepen dat de vaccinatie niet verplicht is maar dat ongevaccineerden wel de gevolgen mogen ondervinden pleit je niet vrij. Dat zeg je puur om je eigen geweten te sussen (je hoeft als het ware niet zelf de trekker over te halen) en omdat je nog steeds de schijn op wil kunnen houden dat je weldenkend, fatsoenlijk en deugdzaam bent.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_200316583
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:28 schreef Oostwoud het volgende:
Grappig om te zien hoe allerlei Fokkers die zichzelf weldenkend, fatsoenlijk en deugdzaam vinden behept zijn met de Mengele-mentaliteit. En nee.. roepen dat de vaccinatie niet verplicht is maar dat ongevaccineerden wel de gevolgen mogen ondervinden pleit je niet vrij. Dat zeg je puur om je eigen geweten te sussen (je hoeft als het ware niet zelf de trekker over te halen) en omdat je nog steeds de schijn op wil kunnen houden dat je weldenkend, fatsoenlijk en deugdzaam bent.
Het interesseert me gewoon niet als mensen de gevolgen ergens van ondervinden. En er zijn geen gevolgen behalve de onzin die ze zichzelf aangepraat hebben over vaccins en het verlies van vrijheid.
pi_200316709
quote:
Je ondervindt toch altijd de gevolgen van je keuzes?
Waarom zou dat bij vaccineren anders zijn?
Antivaxxers willen juist niet gevaccineerd vanwege de gevolgen die dat voor hen zou kunnen hebben.
pi_200317417
quote:
Wacht even, nu zijn de gevaccineerden degenen die de wappies dood laten gaan?
pi_200317427
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat idd, als ze naar Bali willen laten ze zich ook probleemloos vaccineren.
Echt zo hypocriet hè, knokkelkoorts vaccins gaan erin als snoepjes als ze naar Afrika willen :r
  zondag 11 juli 2021 @ 20:29:38 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200317429
quote:
Pleit me niet vrij waarvan?
  zondag 11 juli 2021 @ 20:43:52 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200317687
Nu maar hopen op een Europabrede invoer, in elk geval tot de situatie wereldwijd onder controle is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200317756
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Echt zo hypocriet hè, knokkelkoorts vaccins gaan erin als snoepjes als ze naar Afrika willen :r
Of Tetanus als ze hun knietjes schaven op het trottoir. Echt, het is alleen maar tegendraadse flauwekul van die types
pi_200317788
quote:
de vaccinatie niet verplicht is maar dat ongevaccineerden wel de gevolgen mogen ondervinden pleit je niet vrij. Dat zeg je puur om je eigen geweten te sussen (je hoeft als het ware niet zelf de trekker over te halen) en omdat je nog steeds de schijn op wi
Voor mij als ongevaccineerde is het zo dat ik bepaalde restricties voor nietgevaccineerden wel begrijp.

- landen hebben simpelweg het recht om mij te weren. Het is nu eenmaal een onafhankelijk land. Ik kan geen enkel land erop aanspreken dat zij simpelweg niet willen hebben dat ik op hun grondgebied kom. Dat is gewoon hun soevereiniteit en recht. Dus tsja, jammerdebammer dat ik niet naar Malta mag, maar het is niet anders. Ik accepteer dit.

- Ik heof echt niet per se naar massale events zoals lowlands en dergelijke hoor. Nu zie ik eigenlijk geen medische reden om een negatief geteste ongevaccineerde van zoiets te weren. Maar omdat ik toch niet echt naar dat soort dingen ga, vind ik zo een verbod niet zo erg.

- Ik vind een maatregel zoals hier in ierland dat je niet binnen in de kroeg mag zitten als ongevaccineerde, maar wel buiten de kroeg (en het regent hier altijd) pure pesterij en dat gaat echt niks oplossen. Bovendien, ik moet toch naar binnen om te gaan pissen zeker. Dus ik verspreid sowieso mijn virus. Weer me dan helemaal, dan is het tenminste nog logisch. Ik denk ook zomaar dat ik na 3 bier buiten in de regen wel gewoon naar binnen glip, misschien vergeet ik vanwege al dat bier dat ik eigenlijk niet binnen mag staan als ongevaccineerde.
pi_200317815
En kinderen dan
pi_200318374
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:08 schreef Nober het volgende:

[..]

Jij voelt je aangesproken.
Wet van Godwin :s)
pi_200318732
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Of Tetanus als ze hun knietjes schaven op het trottoir. Echt, het is alleen maar tegendraadse flauwekul van die types
Onder het mom van non conformisme, oftewel:gewoon ordinair dwarsliggen. Daar is het de wappies enkel om te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2021 21:13:06 ]
pi_200319846
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Pleit me niet vrij waarvan?
Van de Mengele mentaliteit die man heeft hele erge dingen gedaan maar van dit zou hij zeggen is dit nu nodig.
  zondag 11 juli 2021 @ 22:23:35 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200320576
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 21:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Van de Mengele mentaliteit die man heeft hele erge dingen gedaan maar van dit zou hij zeggen is dit nu nodig.
Voel jij je wel helemaal lekker?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zondag 11 juli 2021 @ 23:14:21 #96
332671 crew  indiaantje89
pi_200322091
Ik ben hier best op tegen. Persoonlijk zou ik iedereen aanraden om het vaccine te nemen, maar ik sta ook voor het mensenrecht dat het een vrije keuze is. En nee aan een vrij keuze kan je dus geen enkele consequentie aan hangen. Anders is het geen vrije keuze meer.

Want als we het op deze manier gaan doen dan kunnen we mensenrechten beter afschaffen en men verplicht vaccineren. Als je toch die kant op wil gaan doe het dan goed. Nu vind ik het allemaal erg schijnheilig om eerlijk te zijn.
pi_200322097
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 21:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Godwin :')
pi_200322160
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben hier best op tegen. Persoonlijk zou ik iedereen aanraden om het vaccine te nemen, maar ik sta ook voor het mensenrecht dat het een vrije keuze is. En nee aan een vrij keuze kan je dus geen enkele consequentie aan hangen. Anders is het geen vrije keuze meer.

Want als we het op deze manier gaan doen dan kunnen we mensenrechten beter afschaffen en men verplicht vaccineren. Als je toch die kant op wil gaan doe het dan goed. Nu vind ik het allemaal erg schijnheilig om eerlijk te zijn.
Je hebt nergens vrije keuze in.
pi_200322180
quote:

naja, het is wel hun huis als het ware. Dus zij nemen de beslissing waarvan zij denken dat het beste is voor hun land. Zo raar is dat dus niet.

Kinderen zonder andere vaccinaties kunnen ook worden geweigerd op het kinderdagverblijf. Ook een keuze. Ik kies er ook voor om ongure types niet uit te nodigen on huis.
pi_200322192
quote:

Maar het gaat hier om een land, die mag gewoon eisen stellen aan wie ze binnen laten en wie niet.
Onze eigen overheid krijgt continu kritiek op dat de grenzen niet worden gesloten voor reizigers uit brandhaarden. Dit land kiest ervoor om de grenzen wel te sluiten, met een uitzondering.
Andere landen hanteren een strenge quarantaine..
En zo heb je er wel meer.
En nieuw is het ook niet, tijdens de HIV crisis sloten diverse landen ook hun grenzen deels om import van het virus in te dammen.
  Moderator zondag 11 juli 2021 @ 23:28:20 #101
pi_200322436
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar het gaat hier om een land, die mag gewoon eisen stellen aan wie ze binnen laten en wie niet.
Onze eigen overheid krijgt continu kritiek op dat de grenzen niet worden gesloten voor reizigers uit brandhaarden. Dit land kiest ervoor om de grenzen wel te sluiten, met een uitzondering.
Andere landen hanteren een strenge quarantaine..
En zo heb je er wel meer.
En nieuw is het ook niet, tijdens de HIV crisis sloten diverse landen ook hun grenzen deels om import van het virus in te dammen.
Nee, Malta is een EU land en hoort zich daarom ook gewoon aan onze afgesproken mensenrechten houden. Als we ons mond opentrekken over Hongarije (wat volledig terecht is) dan moet je je nu ook laten horen als je het mij vraagt.

Vergeet niet dat de keuze voor vaccinatie behoorlijk veel gekoppeld is aan lagere sociale klasse in onze samenleving. En dat als meer landen binnen ons EU dit beleid gaan volgen, dat we oprecht heel veel minder bedeelde mensen uitsluiten. En dat vind ik moreel gezien niet juist.

Je gaat letterlijk mensen weigeren op basis van hun achtergrond en overtuiging. En het verleden heeft altijd aangetoond dat we dat niet moeten doen.
  zondag 11 juli 2021 @ 23:31:44 #102
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200322530
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nee, Malta is een EU land en hoort zich daarom ook gewoon aan onze afgesproken mensenrechten houden. Als we ons mond opentrekken over Hongarije (wat volledig terecht is) dan moet je je nu ook laten horen als je het mij vraagt.

Vergeet niet dat de keuze voor vaccinatie behoorlijk veel gekoppeld is aan lagere sociale klasse in onze samenleving. En dat als meer landen binnen ons EU dit beleid gaan volgen, dat we oprecht heel veel minder bedeelde mensen uitsluiten. En dat vind ik moreel gezien niet juist.

Je gaat letterlijk mensen weigeren op basis van hun achtergrond en overtuiging. En het verleden heeft altijd aangetoond dat we dat niet moeten doen.
Mensen die zich niet willen inzetten om een pandemie te bestrijden, horen niet thuis in een samenleving.
  Moderator zondag 11 juli 2021 @ 23:37:56 #103
pi_200322670
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mensen die zich niet willen inzetten om een pandemie te bestrijden, horen niet thuis in een samenleving.
Nee gewoon ter plekke neerschieten inderdaad. Veel beter idee toch?
pi_200322686
quote:

[..]

Welk mensenrecht wordt er precies geschonden in jouw optiek en is daar al een precedent voor geschapen in de vorm van een uitspraak van een Europees Hof?
pi_200322785
quote:

[..]

Nee, Malta is een EU land en hoort zich daarom ook gewoon aan onze afgesproken mensenrechten houden.
Het is geen mensenrecht om Malta te mogen bezoeken.

quote:
Als we ons mond opentrekken over Hongarije (wat volledig terecht is) dan moet je je nu ook laten horen als je het mij vraagt.
Hongarije is een totaal andere kwestie.

Dit is ook niet de eerste keer dat een EU land zijn grenzen sluit voor inwoners van andere EU landen.

quote:
Ik begrijp niet waarom de toegang tot het vaccin in de EU gebonden is aan sociale klasse.

quote:
Niet mee eens.
Eerste prioriteit van Malta is de eigen bevolking beschermen. De wijze waarop mogen ze als souverein land zelf bepalen.

Zij kiezen voor vaccinatie, andere landen voor tests en weer andere landen voor quarantaine.

Op zich zou je het ook als een inbreuk op je mensenrecht kunnen zien als je een land niet in mag vanwege een micro-organisme dat je bij je draagt.
In de jaren tachtig was dat het geval met HIV.
En dat is ook niet terug gefloten als schending van mensenrechten. Omdat het belang van de volksgezondheid hoger werd geacht.

Dat groepen mensen vanwege een of andere overtuiging niet willen vaccineren moeten ze helemaal zelf weten.
Maar moet een land daarvoor de gezondheid van de eigen bevolking in gevaar brengen?
Of mag een land zelf beslissen wie ze toelaten en wie niet?
  Moderator zondag 11 juli 2021 @ 23:51:16 #106
pi_200323221
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welk mensenrecht wordt er precies geschonden in jouw optiek en is daar al een precedent voor geschapen in de vorm van een uitspraak van een Europees Hof?
Dat is juist het probleem. De mensenrechten spreken elkaar behoorlijk tegen op dat gebied. College van de rechten van de mens hebben daar best wat artikelen over geschreven. Het is juist zo dat er nu mensenrechten worden geschonden om andere mensenrechten hun werk te laten doen. De avondklok was daar ook een voorbeeld van.

En daar moet men naar mijn mening echt eens goed naar kijken na deze pandemie. Ik kan gewoon een beetje slecht tegen dat hypocriet gedoe. Of verplicht gewoon vaccinaties of geef mensen gewoon inderdaad vrijheid zonder consequenties er aan te hangen. Anders is het in mijn optiek geen vrij keuze meer. Nu Malta, dan de rest van Europa, dan de creche van je zoon of dochter of je lokale festival of discotheek… Tsja verplicht het dan maar gewoon gelijk hoor.
pi_200323433
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waarom moet het nou altijd zo weer.... Zo makkelijk. Je noemt het "wappies" en dan is alles weer verklaard. Zo ongehoord slordig "denkwerk" is dit. Toetsenbordridders altijd weer.. :{w
Wappie is een prima woord omdat het voor iedereen duidelijk is wat ermee wordt bedoeld.

Normale mensen willen niet besmet worden met een besmettelijke ziekte die mogelijk ook tot het overlijden kan leiden. Normale mensen willen zo'n ziekte ook niet doorgeven aan anderen. Dat is normaal, sociaal gedrag. Normale mensen laten zich daarom vaccineren tegen ziekten als polio, dyfterie, kinkhoest, tetanus, mazelen, covid, etc. Voor mensen in Europa zijn deze vaccins gratis en van hoge kwaliteit.

Wappies zijn doorgaans laagopgeleide lui die zich gemakkelijk laten beïnvloeden door allerlei prietpraat.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 00:04:02 #108
pi_200323947
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is geen mensenrecht om Malta te mogen bezoeken.
[..]

Hongarije is een totaal andere kwestie.

Dit is ook niet de eerste keer dat een EU land zijn grenzen sluit voor inwoners van andere EU landen.
[..]

Ik begrijp niet waarom de toegang tot het vaccin in de EU gebonden is aan sociale klasse.
[..]

Niet mee eens.
Eerste prioriteit van Malta is de eigen bevolking beschermen. De wijze waarop mogen ze als souverein land zelf bepalen.

Zij kiezen voor vaccinatie, andere landen voor tests en weer andere landen voor quarantaine.

Op zich zou je het ook als een inbreuk op je mensenrecht kunnen zien als je een land niet in mag vanwege een micro-organisme dat je bij je draagt.
In de jaren tachtig was dat het geval met HIV.
En dat is ook niet terug gefloten als schending van mensenrechten. Omdat het belang van de volksgezondheid hoger werd geacht.

Dat groepen mensen vanwege een of andere overtuiging niet willen vaccineren moeten ze helemaal zelf weten.
Maar moet een land daarvoor de gezondheid van de eigen bevolking in gevaar brengen?
Of mag een land zelf beslissen wie ze toelaten en wie niet?
- Malta is een EU land, vrijheid van beweging is essentiële levens behoefte. Nu zijn het grenzen, morgen zijn het verenigingen of scholen. Daarnaast is het een bedreiging voor de open grenzen die we in de EU zouden aanhouden.
- ik ben het ook daar niet mee eens. In mijn optiek ben je onschuldig tot dat het tegendeel is bewezen en niet andersom.
- Ook wel gevaccineerde mensen kunnen het virus bij zich dragen.
- Daarom zeg ik ook, volledig verplichten of volledig vrij laten. Niet dit hypocriet gedoe. En ja de overheid is verplicht om ons te beschermen. Dat kan dus prima aan de mensen die dat ook willen. Maar misschien we dan ook eens iets meer geld steken in de zorg en IC bedden in plaats van geld steken in plaats van extra controle.
  maandag 12 juli 2021 @ 00:06:31 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200323981
Zo te zien beschermt de overheid van Malta de bevolking juist prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200323996
Enge situatie. Ik ben zelf niet tegen het vaccin, maar begrijp mensen die het even willen aankijken erg goed. Dit vaccin is enorm snel ontwikkeld en in zowel duitsland als Nederland zijn wetten aangepast zodat het vaccin legaal was (een of andere uitstoot).

Ik geloof verder niet in de chips of totale controle. Maar ben wel enorm benieuwd wat het op langere termijn doet.
pi_200324033
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:07 schreef fokexpert het volgende:
Enge situatie. Ik ben zelf niet tegen het vaccin, maar begrijp mensen die het even willen aankijken erg goed. Dit vaccin is enorm snel ontwikkeld en in zowel duitsland als Nederland zijn wetten aangepast zodat het vaccin legaal was (een of andere uitstoot).

Ik geloof verder niet in de chips of totale controle. Maar ben wel enorm benieuwd wat het op langere termijn doet.
Het heeft geen zin, je wordt toch wel voor wappie uitgemaakt.
West-Melanesia
pi_200324141
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:06 schreef Leandra het volgende:
Zo te zien beschermt de overheid van Malta de bevolking juist prima.
Zouden we hier ook moeten doen.
pi_200324145
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

- Malta is een EU land, vrijheid van beweging is essentiële levens behoefte. Nu zijn het grenzen, morgen zijn het verenigingen of scholen. Daarnaast is het een bedreiging voor de open grenzen die we in de EU zouden aanhouden.
- ik ben het ook daar niet mee eens. In mijn optiek ben je onschuldig tot dat het tegendeel is bewezen en niet andersom.
- Daarom zeg ik ook, volledig verplichten of volledig vrij laten. Niet dit hypocriet gedoe. En ja de overheid is verplicht om ons te beschermen. Dat kan dus prima aan de mensen die dat ook willen. Maar misschien we dan ook eens iets meer geld steken in de zorg en IC bedden in plaats van geld steken in plaats van extra controle.
Het heeft geen zin om het uit te leggen. Wat je ook zegt, je wordt meteen beschuldigd van het geloven in ufo’s, lid zijn van viruswaanzin, geloven in 911 inside job en weet ik veel wat. Iedereen die ook maar een klein beetje bang is of kritiek heeft op het vaccin wordt voor wappie uitgemaakt,

Een groep arrogante gevaccineerden gaan nu ineens allemaal de moraalridder uithangen alsof ze het vaccin voor de bevolkingsgezondheid hebben genomen terwijl ze het alleen voor zichzelf hebben genomen.
West-Melanesia
pi_200324217
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bedoeld de meerderheid van de Nederlanders?
Alsof meerderheden niet een stel engnekken kunnen zijn.
pi_200324278
quote:
Enge situatie. Ik ben zelf niet tegen het vaccin, maar begrijp mensen die het even willen aankijken erg goed.
Ik ook wel, maar inmiddels zijn we een jaar verder sinds de eerste toepassing van het vaccin en zijn honderden miljoenen mensen ons voorgegaan.

quote:
Dit vaccin is enorm snel ontwikkeld
Klopt, in enkele weken tijd.
Dat is het mooie van mRNA.
De techniek is al 20 jaar oud.

quote:
en in zowel duitsland als Nederland zijn wetten aangepast zodat het vaccin legaal was (een of andere uitstoot).
Wat maakte het vaccin dan illegaal?
En welk vaccin? We hebben 2 soorten in Nederland.

quote:
Niets.
De mRNA wordt gewoon door het lichaam afgebroken en de hulpstoffen zijn niet nieuw.
Het gaat om 1 shot van 3 mm

Wat zou dat op langere termijn moeten doen?
Wat voor giftig effect verwacht je dat kennelijk niet onmiddellijk optreedt, maar pas over enkele jaren?
Na 1 blootstelling?
pi_200324317
Persoonlijk zie ik dit wel als het schenden van de mensenrechten en ook als het niet nakomen van de EU regels.

Ik ben helemaal pro vaccineren maar ook geloof ook in de eigen keuze.

Ik ben volledig gevaccineerd maar kan net zoals alle andere gevaccineerde corona bij mij dragen en overdragen.

Corona is en blijft hier en het is heel goed dat wij dankzij het vaccin de zorg kunnen ontlasten en mogen genieten van meer vrijheid maar maak er geen tweestrijd van.
  maandag 12 juli 2021 @ 00:21:54 #117
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200324327
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:37 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nee gewoon ter plekke neerschieten inderdaad. Veel beter idee toch?
Neerschieten? Wat voor idioot ben jij…

Mijn broer moest naar Silverstone voor een vergadering en zijn collega ook. Mijn broer was een keer gevaccineerd en zijn collega is anti vax, mondkapjes en testen. Dus mijn broertje kon het vliegtuig nemen en moet vijf dagen in quarantaine, een andere collega (eerder) is al twee keer thuis gecontroleerd of die wel in quarantaine zit.

Zegt die anti vaxxer, ja dan doe ik ff mee met de vergadering via jou met zoom…. :wtf:

Dikke doei dus, broer moet daar naar toe, testen en vaccineren en vijf dagen thuis, en hij dan niet. Dus zoek het maar uit met de baas, zei mijn broer. Wel de lusten maar niet de lasten.

Trots op mijn broer. Zijn vrouw zit alleen op de camping met de kids. Ik heb hem vanavond geadviseerd om de bonusregeling van degene die wel gaan, enorme bedrijfsklapper, wel even op de naam te zetten van degene die wel moeite doen.

Ook als anti vaxxer kun je naar Silverstone met een negatieve test, maar meneer doet dat niet. Ok vreemd.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 00:22:15 #118
pi_200324332
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om het uit te leggen. Wat je ook zegt, je wordt meteen beschuldigd van het geloven in ufo’s, lid zijn van viruswaanzin, geloven in 911 inside job en weet ik veel wat. Iedereen die ook maar een klein beetje bang is of kritiek heeft op het vaccin wordt voor wappie uitgemaakt,

Een groep arrogante gevaccineerden gaan nu ineens allemaal de moraalridder uithangen alsof ze het vaccin voor de bevolkingsgezondheid hebben genomen terwijl ze het alleen voor zichzelf hebben genomen.
Tsja ik ben ook gevaccineerd, en ik zou het ook iedereen willen aanraden. Maar ik geloof net zo goed in de wetenschap als ik geloof ik een bepaalde normen en waarden. En ik moet zeggen dat ik veel van die normen en waarden heb zien veranderen de afgelopen covid periode. En het zegt mij best veel dat wij in een crisis ons moreel kompas heel snel opzij zetten. Dat baart me zorgen en is wat mij betreft tekenend voor een non socialistische samenleving.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 00:25:44 #119
pi_200324376
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Neerschieten? Wat voor idioot ben jij…

Mijn broer moest naar Silverstone voor een vergadering en zijn collega ook. Mijn broer was een keer gevaccineerd en zijn collega is anti vax, mondkapjes en testen. Dus mijn broertje kon het vliegtuig nemen en moet vijf dagen in quarantaine, een andere collega (eerder) is al twee keer thuis gecontroleerd of die wel in quarantaine zit.

Zegt die anti vaxxer, ja dan doe ik ff mee met de vergadering via jou met zoom…. :wtf:

Dikke doei dus, broer moet daar naar toe, testen en vaccineren en vijf dagen thuis, en hij dan niet. Dus zoek het maar uit met de baas, zei mijn broer. Wel de lusten maar niet de lasten.

Trots op mijn broer. Zijn vrouw zit alleen op de camping met de kids. Ik heb hem vanavond geadviseerd om de bonusregeling van degene die wel gaan, enorme bedrijfsklapper, wel even op de naam te zetten van degene die wel moeite doen.

Ook als anti vaxxer kun je naar Silverstone met een negatieve test, maar meneer doet dat niet. Ok vreemd.
Ik spiegel enkel je eigen gedachtegoed voor, er zijn nu eenmaal in ons land en binnen de EU. Volgens jou is er geen plaats voor… ik zou niet weten hoe je het dan anders wil oplossen. Dus wie is nu de idioot? Ja ik snap wel dat je dat niet bedoeld, maar indirect gaf je het wel aan met je populistische post.
pi_200324377
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

- Malta is een EU land, vrijheid van beweging is essentiële levens behoefte.
Nee, dat is het niet.

Verder is Malta nu niet bepaald een doorstroomland. Denk dat maar weinig fokkers daar ooit zijn geweest.
Dit is dan ook meer een principekwestie.

quote:
Nu zijn het grenzen, morgen zijn het verenigingen of scholen. Daarnaast is het een bedreiging voor de open grenzen die we in de EU zouden aanhouden.
Zit toch een wezenlijk verschil tussen landen onderling en wat binnen een land gebeurt.
Al vanaf het begin is er sprake van beperking van reisbewegingen tussen landen.

quote:
Malta kiest voor het buiten houden van het virus, in plaats van de Rijksbegroting te laten opdrogen aan meer IC bedden, omdat de rest van Europa het recht wil hebben het virus te exporteren...
Ik snap die keuze wel.
Ik had ook liever gezien dat wij strikter waren geweest met het beschermen van onze landsgrenzen en wie zoal binnenkwam.
Maar dat is bij een eiland als Malta een stuk eenvoudiger.
  maandag 12 juli 2021 @ 00:27:38 #121
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200324403
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:25 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik spiegel enkel je eigen gedachtegoed voor, er zijn nu eenmaal in ons land en binnen de EU. Volgens jou is er geen plaats voor… ik zou niet weten hoe je het dan anders wil oplossen. Dus wie is nu de idioot? Ja ik snap wel dat je dat niet bedoeld, maar indirect gaf je het wel aan met je populistische post.
Lol man, iemand op Fok die Ootje nog ff de les wil lezen.

^p^

Edit:
Je gooit me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Of gedachtengangen.
pi_200324446
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:21 schreef -river- het volgende:
Persoonlijk zie ik dit wel als het schenden van de mensenrechten en ook als het niet nakomen van de EU regels.

Ik ben helemaal pro vaccineren maar ook geloof ook in de eigen keuze.

Ik ben volledig gevaccineerd maar kan net zoals alle andere gevaccineerde corona bij mij dragen en overdragen.

Corona is en blijft hier en het is heel goed dat wij dankzij het vaccin de zorg kunnen ontlasten en mogen genieten van meer vrijheid maar maak er geen tweestrijd van.
Ik zie het simpel: wil je naar Malta? Dan laat je je vaccineren.
Er wordt net gedaan alsof het een beenamputatie is of zoiets ingrijpends.
Terwijl er voor Covid-19 zat bestemmingen waren waarvoor je gevaccineerd moest zijn voordat je er heen ging. En daar werd ook geen drama van gemaakt.
Nu is het opeens een mensenrecht om ongevaccineerd naar een land te mogen...
pi_200324458
quote:

Bullshit.
Is het dragen van een auto gordel een vrije keuze?
Of stoppen voor rood licht?
Je kunt nog steeds kiezen het niet te doen maar draagt gewoon de consequenties van je keuze. En de rest van de samenleving hoeft jouw keuze niet toe te juichen.
dag
  maandag 12 juli 2021 @ 00:33:42 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200324471
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.

Verder is Malta nu niet bepaald een doorstroomland. Denk dat maar weinig fokkers daar ooit zijn geweest.
Dit is dan ook meer een principekwestie.
[..]

Zit toch een wezenlijk verschil tussen landen onderling en wat binnen een land gebeurt.
Al vanaf het begin is er sprake van beperking van reisbewegingen tussen landen.
[..]

Malta kiest voor het buiten houden van het virus, in plaats van de Rijksbegroting te laten opdrogen aan meer IC bedden, omdat de rest van Europa het recht wil hebben het virus te exporteren...
Ik snap die keuze wel.
Ik had ook liever gezien dat wij strikter waren geweest met het beschermen van onze landsgrenzen en wie zoal binnenkwam.
Maar dat is bij een eiland als Malta een stuk eenvoudiger.
Dit, geef ze groot gelijk. Ik wil naar Denemarken eind augustus maar ik denk niet dat boeken zin heeft. Vorig jaar gooiden ze de deuren eind augustus alweer dicht vanwege de besmettingen hier.

Dit jaar verwacht ik niks anders, en Denemarken heeft maar drie ingangen naar Duitsland dus goed te controleren. En ik snap die landen wel.

Het is hier in Zeeland weer knetterdruk met Belgen en Duitsers.
pi_200324478
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zie het simpel: wil je naar Malta? Dan laat je je vaccineren.
Er wordt net gedaan alsof het een beenamputatie is of zoiets ingrijpends.
Terwijl er voor Covid-19 zat bestemmingen waren waarvoor je gevaccineerd moest zijn voordat je er heen ging. En daar werd ook geen drama van gemaakt.
Nu is het opeens een mensenrecht om ongevaccineerd naar een land te mogen...
Iedereen moet de keuze hebben en een gevaccineerde kan net zo goed corona meenemen naar Malta.
pi_200324493
quote:

[..]

Zoek maar eens naar het onderzoek van pieter omtzigt over Malta. Zo democratisch zijn ze niet, woker
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_200324501
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, geef ze groot gelijk. Ik wil naar Denemarken eind augustus maar ik denk niet dat boeken zin heeft. Vorig jaar gooiden ze de deuren eind augustus alweer dicht vanwege de besmettingen hier.

Dit jaar verwacht ik niks anders, en Denemarken heeft maar drie ingangen naar Duitsland dus goed te controleren. En ik snap die landen wel.

Het is hier in Zeeland weer knetterdruk met Belgen en Duitsers.
Ik hoop dat Denemarken gevaccineerden gewoon toe blijft laten.
dag
pi_200324508
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:34 schreef -river- het volgende:

[..]

Iedereen moet de keuze hebben en een gevaccineerde kan net zo goed corona meenemen naar Malta.
Naar alle waarschijnlijkheid (lopende studies) veel minder. Dus is dat een redelijke reden om gevaccineerden wel toe te laten en anderen niet.
dag
pi_200324516
quote:

[..]

Nee, ze weigeren op basis van gezondheidsredenen, dat mag gewoon.
pi_200324522
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:34 schreef -river- het volgende:

[..]

Iedereen moet de keuze hebben
Iedereen heeft de keuze.

quote:
en een gevaccineerde kan net zo goed corona meenemen naar Malta.
Dat is verder zaak van Malta.
pi_200324536
Ik hoop dat iedereen zich laat vaccineren maar meer dat iedereen die kans dan ook krijgt.
Maar het moet wel uit vrije wil.
pi_200324547
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:22 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Tsja ik ben ook gevaccineerd, en ik zou het ook iedereen willen aanraden. Maar ik geloof net zo goed in de wetenschap als ik geloof ik een bepaalde normen en waarden. En ik moet zeggen dat ik veel van die normen en waarden heb zien veranderen de afgelopen covid periode. En het zegt mij best veel dat wij in een crisis ons moreel kompas heel snel opzij zetten. Dat baart me zorgen en is wat mij betreft tekenend voor een non socialistische samenleving.
Tuurlijk helemaal prima als men gevaccineerd wilt worden. Het belangrijkste is dat men in hun waarde gelaten wordt en dat je ieder zijn keuze respecteert.

Ik weet alleen nu niet meer wat enger is, mensen die in complottheorien geloven of gevaccineerden die hun woede koelen op iedereen die hun mening/standpunt niet deelt.
West-Melanesia
pi_200324552
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:40 schreef -river- het volgende:
Ik hoop dat iedereen zich laat vaccineren maar meer dat iedereen die kans dan ook krijgt.
Ja, maar een ander land verplichten jouw vrije wil te accepteren is natuurlijk een inbreuk op de rechten van dat andere land, he?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 00:41:38 ]
  maandag 12 juli 2021 @ 00:41:52 #134
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200324556
quote:

Eens, mijn kinderen zijn te jong voor een vaccinatie gelukkig maar het verspreidt zich zeker via BSO’S en scholen zoals elke verkoudheid, griep en ander virus.

Ik wil geen kinderen meer, en zie geen enkele vreemde reactie van mijn kinderen op de stand vaccinaties.
Maar ik sta niet vooraan omdat ik zo nodig op vakantie naar Spanje moet. Nee, ik wil naar Denemarken maar dat geweldige land is strenger qua regels, en dat heb ik maar te respecteren.
pi_200324559
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar dat is in strijd met de mensenrechten ;)
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 00:43:42 #136
pi_200324572
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Bullshit.
Je kunt nog steeds kiezen het niet te doen maar draagt gewoon de consequenties van je keuze. En de rest van de samenleving hoeft jouw keuze niet toe te juichen.
Ja het is bullshit. Daarom zeg ik ook verplichten of vrijgeven. Waar ik het niet mee eens ben is dat aan een vrije keuze er consequenties aanhangen. Dan is het simpelweg niet meer vrij. Nu blijf je juist dit soort discussies houden omdat we er veel te hypocriet niet om gaan.

Dus nogmaals:
- ik ben voor vaccineren, maar als niemand niet wil dan hangen er ook geen consequenties aan.

Of

- We verplichten medische ingrepen ongeacht wie wat hoe of wat voor geloof.

En juist niet daar tussenin bungelen zoals we nu doen.
pi_200324573
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar een ander land verplichten jouw vrije wil te accepteren is natuurlijk een inbreuk op de rechten van dat andere land, he?
Zeker wel als het land in de EU zit.
pi_200324574
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:40 schreef -river- het volgende:
Je hebt de keuze toch? Alleen krijg je er ook de gevolgen bij.

Zonder rijles en rijbewijs mag ik ook geen auto rijden.. eigen keuze.
dag
pi_200324592
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is in strijd met de mensenrechten ;)
Nee hoor. Als een land zijn bevolking niet goed beschermd tegen een virus is dat wel het geval. Dit zijn te verantwoorden maatregelen.
Redelijk en billijk.
dag
pi_200324597
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Tuurlijk helemaal prima als men gevaccineerd wilt worden. Het belangrijkste is dat men in hun waarde gelaten wordt en dat je ieder zijn keuze respecteert.

Ik weet alleen nu niet meer wat enger is, mensen die in complottheorien geloven of gevaccineerden die hun woede koelen op iedereen die hun mening/standpunt niet deelt.
Het theatrale van de antivaxxers is wat eng is..
Gevaccineerden die hun woede koelen....
Tssk...
  maandag 12 juli 2021 @ 00:46:16 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200324606
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Ze zijn al jaren streng aan de grenzen, ook buiten Corona om. Ik vind hun beleid prettiger dan ons beleid, dat van hun is gewoon duidelijker.
pi_200324608
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja het is bullshit. Daarom zeg ik ook verplichten of vrijgeven. Waar ik het niet mee eens ben is dat aan een vrije keuze er consequenties aanhangen. Dan is het simpelweg niet meer vrij. Nu blijf je juist dit soort discussies houden omdat we er veel te hypocriet niet om gaan.

Dus nogmaals:
- ik ben voor vaccineren, maar als niemand niet wil dan hangen er ook geen consequenties aan.

Of

- We verplichten medische ingrepen ongeacht wie wat hoe of wat voor geloof.

En juist niet daar tussenin bungelen zoals we nu doen.
Het is toch nooit een 100% vrije keuze? Er zijn altijd consequenties.
Waarom zou je recht hebben op een keuze zonder consequenties? Dat staat in geen enkele wet of verdrag.
dag
pi_200324614
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:44 schreef Oceanier het volgende:
Waarom is er nog geen aids/hiv paspoort?
Er zijn in het verleden wel beperkingen opgelegd tegen homo's die bijvoorbeeld naar de VS wilden afreizen.

Tegenwoordig is HIV geen probleem meer.
pi_200324620
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het theatrale van de antivaxxers is wat eng is..
Gevaccineerden die hun woede koelen....
Tssk...
Lees het andere topic ff door. In de middag was het net een vuurpeloton als je ook maar “begrip” had voor niet-gevaccineerden.
West-Melanesia
pi_200324621
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hebt de keuze toch? Alleen krijg je er ook de gevolgen bij.

Zonder rijles en rijbewijs mag ik ook geen auto rijden.. eigen keuze.
Wat een rare vergelijkingen heb jij toch.
pi_200324622
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:43 schreef -river- het volgende:

[..]

Zeker wel als het land in de EU zit.
Nee, dat is niet het geval.
pi_200324625
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zijn al jaren streng aan de grenzen, ook buiten Corona om. Ik vind hun beleid prettiger dan ons beleid, dat van hun is gewoon duidelijker.
Gaat wel een beetje in tegen de open grenzen van de EU.
pi_200324629
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er zijn in het verleden wel beperkingen opgelegd tegen homo's die bijvoorbeeld naar de VS wilden afreizen.

de VS vroeg recentelijk iig nog naar je Hiv/aids status bij het inreizen.
dag
pi_200324633
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Alleen de VS?
West-Melanesia
pi_200324640
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat klopt en daarvoor is een uitzondering opgenomen in de EU regelgeving. Die geldt voor volksgezondheidsbedreigende situaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 00:49:37 ]
pi_200324642
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lees het andere topic ff door. In de middag was het net een vuurpeloton als je ook maar “begrip” had voor niet-gevaccineerden.
Nee, dat heet gewoon discussie voeren.
pi_200324653
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

En terecht.
Heb je een medische uitzonderingsgrond dan snap ik dat. Anders ben je een grote egoïst in mijn ogen. Een gevaar voor de volksgezondheid. Met beperkingen om de mensheid zo veel mogelijk te beschermen tegen je schadelijke gedrag.
dag
pi_200324657
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat heet gewoon discussie voeren.
Iedereen die “begrip” heeft voor niet-gevaccineerden een wappie noemen is geen discussievoeren. Raar beeld van discussie voeren heb jij.
West-Melanesia
pi_200324658
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Alleen de VS?
Ongetwijfeld meer landen.
VS weet ik me nog te herinneren.
Was een beetje hypocriet aangezien de meeste gevallen in de VS waren...
pi_200324663
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Iedereen die “begrip” heeft voor niet-gevaccineerden een wappie noemen is geen discussievoeren. Raar beeld van discussie voeren heb jij.
Ik heb dat stuk dan even gemist.
pi_200324669
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:49 schreef Peter het volgende:

[..]

En terecht.
Heb je een medische uitzonderingsgrond dan snap ik dat. Anders ben je een grote egoïst in mijn ogen. Een gevaar voor de volksgezondheid. Met beperkingen om de mensheid zo veel mogelijk te beschermen tegen je schadelijke gedrag.
Weer een moraalridder die het vaccin zogenaamd neemt voor de bevolkingsgezondheid. Iedereen die dit roept heeft het vaccin egoistisch voor zichzelf genomen.
West-Melanesia
pi_200324679
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:48 schreef Peter het volgende:

[..]

de VS vroeg recentelijk iig nog naar je Hiv/aids status bij het inreizen.
Ah, nog steeds?
Maar ze weigeren je niet meer als het goed is.
pi_200324686
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Weer een moraalridder die het vaccin zogenaamd neemt voor de bevolkingsgezondheid. Iedereen die dit roept heeft het vaccin egoistisch voor zichzelf genomen.
Knap dat jij mijn beweegredenen kent?

En ja, volksgezondheid telde mee, bewegingsvrijheid ook, beschermen van mijzelf en kwetsbare naasten ook. En meehelpen aan het stoppen van de pandemie ook.

Ik heb zelfs een medaille om dat te bewijzen..
dag
pi_200324690
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

En het dan vreemd vinden dat de discussie op de spits wordt gedreven ;)
pi_200324702
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

En het dan vreemd vinden dat de discussie op de spits wordt gedreven ;)
Dat kwam pas nadat ik wappie genoemd werd in de middag ;)
West-Melanesia
  maandag 12 juli 2021 @ 00:55:58 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200324711
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Denemarken is altijd al een outsider geweest in de EU. Geweldig land, die laten zo min mogelijk buitenlanders toe. Of het nu Chinese, Amerikaanse of Nederlanders zijn, ze hebben duidelijke regels,

Wij wilden emigreren en mijn man had een topbaan in Kopenhagen, we wilden een boerderij op Fyn. Is niet gelukt, want ze sturen aan op eerst een jaar huren in Denemarken.
Enfin, dat land zit voor buitenlanders al jaren op slot. En dat is goed.
pi_200324713
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Knap dat jij mijn beweegredenen kent?

En ja, volksgezondheid telde mee, bewegingsvrijheid ook, beschermen van mijzelf en kwetsbare naasten ook. En meehelpen aan het stoppen van de pandemie ook.

Ik heb zelfs een medaille om dat te bewijzen..
Heb je een medaille noem je bange mensen een egoist. Wat is dat eigenlijk voor medaille?
West-Melanesia
pi_200324718
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niet door mij, terwijl je mij nu wel verwijten maakt. Niet netjes van je. Als er 1 vinger naar anderen wijzen, wijzen er nog meer naar jezelf..
dag
pi_200324721
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Heb je een medaille noem je bange mensen een egoist. Wat is dat eigenlijk voor medaille?
https://www.rodekruis.nl/(...)ale-corona-medaille/
dag
pi_200324726
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:49 schreef Peter het volgende:

[..]

En terecht.
Ik zie dat anders. En nee ik kijk vrijwel nooit op wappiesites. Als ik al eens een dubieuze bron vind, dan dubbelcheck ik die. Ik gebruik voornamelijk precies dezelfde media die jij gebruikt. Maar ik kijk dan ook waar die media naar verwijst tot aan de abstracts van de artikelen zelf aan toe.

Mijn visie:

1. Ik raad alle kwetsbaren aan om zich te laten vaccineren, behalve dan als je een voltooid levenseindewens hebt en zelfs dan zou ik zeggen dat een vaccin alsnog beter is en dan kun je je richten op die voltooid levenseindewens.
Wie is er kwetsbaar? Ouderen, dikken, zieken, astma etc. Alles wat de dokter zegt dat kwetsbaar is.

2. Ik raad mensen met een voorbeeldfunctie (b.v. politicus, politieagent) aan om zich te laten vaccineren. Anders geef je niet het goede voorbeeld voor de mensen.

3. Ik raad zorgmedewerkers en andere contactberoepen aan zich te laten vaccineren.

4. Ik raad het tieners en kinderen, tenzij ze medisch kwetsbaar zijn, zeer sterk AF om zich te laten vaccineren. Ik vind dat de mogelijke langetermijnbijwerkingen nog onvoldoende bekend zijn, ik vind dat niet verantwoord.

One tough cookie maandag 12 juli 2021 @ 00:58:10 #166
169210 liesje1979
pi_200324729
Ik vind dat elk land zelf mag bepalen wat er binnenkomt, en tenzij je een vluchteling bent vind ik niet dat het de rechten van de mens in het gedrang brengt. En ja Malta is Europa, en dus zou het volgens sommigen hier precies hetzelfde moeten doen als wij. Maar er zijn nogal grote verschillen in Europa. allereerst bijvoorbeeld qua medische zorg. Het aantal gevaccineerden. De gemiddelde leeftijd van de bevolking. etc.
Je kan gewoon niet alle Europese landen over een kam scheren in deze. Ik denk dat Malta best goed toerisme kan gebruiken maar toch kiezen ze voor deze strenge maatregelen. Daar zullen ze alle reden toe hebben.
pi_200324732
quote:
Nou, als je ook wat meer respect toont naar mensen die bang zijn voor een vaccin i.p.v. hen een egoist te noemen dan krijg je van mij ook medaille
West-Melanesia
pi_200324736
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zie dat anders. En nee ik kijk vrijwel nooit op wappiesites. Als ik al eens een dubieuze bron vind, dan dubbelcheck ik die. Ik gebruik voornamelijk precies dezelfde media die jij gebruikt. Maar ik kijk dan ook waar die media naar verwijst tot aan de abstracts van de artikelen zelf aan toe.

Mijn visie:

Je herhaalt hetzelfde verhaal.

En iedereen heeft een keuze. Maar daar zitten wel consequenties aan. Deal with it.
dag
pi_200324743
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou, als je ook wat meer respect toont naar mensen die bang zijn voor een vaccin i.p.v. hen een egoist te noemen dan krijg je van mij ook medaille
Ik heb liever dat jij je laat vaccineren dan dat ik een medaille van je krijg.
dag
pi_200324747
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:58 schreef Peter het volgende:

[..]

En iedereen heeft een keuze. Maar daar zitten wel consequenties aan. Deal with it.
Het is vooral het consequenties verhaal waar iedere keer heibel over ontstaat :)

Zelfs voor de vaccins beschikbaar waren ging het al meteen mis zodra je opmerkte dat er aan keuzes consequenties kunnen zitten.
pi_200324749
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Niet door mij, terwijl je mij nu wel verwijten maakt. Niet netjes van je. Als er 1 vinger naar anderen wijzen, wijzen er nog meer naar jezelf..
He he jij was begonnen door een ieder ander die geen medische achtergrond heeft een egoist te noemen. Haal eerst die balk uit je eigen oog voordat je de splinter in mijn oog eruit probeert te halen.
West-Melanesia
pi_200324750
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wie is de dader :7
pi_200324757
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 01:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wie is de dader :7
lol er waren verschillende daders
West-Melanesia
pi_200324762
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb liever dat jij je laat vaccineren dan dat ik een medaille van je krijg.
Ik snap hoe jij erin staat.
West-Melanesia
pi_200324774
Maarreh....dit topic gaat over Malta, volgens mij.
pi_200324778
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mijn visie:

Waarom speelt bij tieners het lange termijn effect een rol en niet bij de rest?
pi_200324793
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 01:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

He he jij was begonnen door een ieder ander die geen medische achtergrond heeft een egoist te noemen. Haal eerst die balk uit je eigen oog voordat je de splinter in mijn oog eruit probeert te halen.
Wanneer jij je eigen belang boven die van de groep stelt is dat toch egoïstisch? Daar is toch geen woord aan gelogen?

En ontopic, terecht dat Malta zich beschermt tegen egoïsten die een gevaar voor hun volksgezondheid zijn.
dag
pi_200324843
In mijn eigen omgeving van vrienden, kennissen, familie en buren heb ik een klein onderzoekje gedaan. Daaruit kwam het volgende naar voren:

1. De meeste mensen laten zich vaccineren of hebben dat al gedaan. Weigeraars vormen de uitzondering.

2. Alle hoogopgeleide mensen die ik ken zijn gevaccineerd.

3. Alle ongevaccineerden die ik ken zijn laagopgeleid.
pi_200324861
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 01:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Wanneer jij je eigen belang boven die van de groep stelt is dat toch egoïstisch? Daar is toch geen woord aan gelogen?

En ontopic, terecht dat Malta zich beschermt tegen egoïsten die een gevaar voor hun volksgezondheid zijn.
Bang zijn voor een vaccin hoeft niet perse met egoisme te maken te hebben. Daar ga je weer.

Je bent net een generaal die Nederlandse burgers voor schijtbakken en landverraders uitmaakt wanneer ze niet in dienst willen gaan omdat ze niet uitgezonden willen worden naar Syrie. “Doe het in het belang voor de veiligheid van onze bevolking en de Syrische bevolking”.

Er zijn gevaccineerden die dit roepen die ondertussen wel het liefst een vluchtelingenbootje terug de zee in zouden willen schoppen, in het belang van hun wachtrij op woningnet.

Dus niet te snel oordelen met termen als egoisme en belangen over mensen die je niet kent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oceanier op 12-07-2021 01:32:32 ]
West-Melanesia
pi_200324866
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 01:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
In mijn eigen omgeving van vrienden, kennissen, familie en buren heb ik een klein onderzoekje gedaan. Daaruit kwam het volgende naar voren:

1. De meeste mensen laten zich vaccineren of hebben dat al gedaan. Weigeraars vormen de uitzondering.

Ik ken er ook een:

1. Alle hoogopgeleiden die ik ken zijn gierig.

2. Alle laagopgeleiden die ik ken delen alles.
West-Melanesia
  maandag 12 juli 2021 @ 02:03:01 #181
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200324940
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Bullshit.
Die vergelijkingen ook :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200324978
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:22 schreef Korenfok het volgende:

Het feit dat je gevaccineerd bent is dankzij ongevaccineerden, zonder hen geen vaccin.

Ongevaccineerden niet in je provincie willen is ook niet slim, juist vanwege ongevaccineerden komen varianten razendsnel in beeld, in ieders belang.

Een provincie vol gevaccineerden is derhalve onwenselijk.
pi_200325014
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 01:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom speelt bij tieners het lange termijn effect een rol en niet bij de rest?
Dat speelt ook bij andere jonge mensen van onder de pak em beet 35 jaar oud.

Hoe langer je leeft , hoe meer kans op lange termijn bijwerkingen
pi_200325015
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 01:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Ik ben hoogopgeleid (WO master ) en ik laat me niet vaccineren. Mijn vader is HBO opgeleid en laat zich niet vaccineren.

Verder ken ik niemand die zich niet laat vaccineren.
pi_200325030
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:58 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik vind ' je mag niet naar Malta' geen enkel probleem, qua consequentie.

Maar als de consequentie wordt dat ik een enkelband om moet en nergens meer heen mag dan is dat natuurlijk een ander verhaal.
pi_200325050
quote:
8s.gif Op zondag 11 juli 2021 22:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Voel jij je wel helemaal lekker?
Staat in post 84
  maandag 12 juli 2021 @ 07:20:20 #187
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200325212
quote:

En wat als we dankzij de wappies en antivaxxers de benodigde vaccinatiegraad niet halen? Dan is er dus een kleine groep mensen die de hele samenleving in hun greep houden omdat ze bang zijn voor een prikkie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 juli 2021 @ 07:23:25 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200325226
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:54 schreef Rambolin het volgende:

Precedent is gezet -O-
Mooi dit! Jammer dit ik dit nu pas lees :D Wat een feest *O* *O* Hopelijk gaan er veel meer landen volgen!!!
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 juli 2021 @ 07:25:32 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200325236
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 03:21 schreef Za het volgende:

[..]

Het feit dat je gevaccineerd bent is dankzij ongevaccineerden, zonder hen geen vaccin.
Ja en Jezus was zelf een jood dus eh ja ik weet niet meer wat ik wil zeggen maar dat hoeft mij niet te beperken in het uitbraken van mijn Mening.
quote:
Ongevaccineerden niet in je provincie willen is ook niet slim, juist vanwege ongevaccineerden komen varianten razendsnel in beeld, in ieders belang.
Ja en als we nou eens gaan stoppen met condooms gebruiken kunnen we veel sneller zien hoe aids zich ontwikkelt en er nog beter medicijnen tegen ontwikkelen. En als we dan toch bezig zijn, stoppen met basale hygiëne. We hebben er veel meer aan om razendsnel in beeld te krijgen hoe koudvuur ontstaat. Meer varianten ook van vleesetende bacteriën, misschien kan Corona zich iets meer richting MERS gaan muteren weer.
quote:
Een provincie vol gevaccineerden is derhalve onwenselijk.
Ik stel een kleine provincie vol mensen met goede ideeën zoals de jouwe voor, ongevaccineerd, met een mooie grote tuin eromheen en een hek, aardige mannen met witte jassen her en der. Dan worden er in één klap meerdere voordelen behaald ^O^
  maandag 12 juli 2021 @ 07:40:06 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200325307
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 07:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja en als we nou eens gaan stoppen met condooms gebruiken kunnen we veel sneller zien hoe aids zich ontwikkelt en er nog beter medicijnen tegen ontwikkelen. En als we dan toch bezig zijn, stoppen met basale hygiëne. We hebben er veel meer aan om razendsnel in beeld te krijgen hoe koudvuur ontstaat. Meer varianten ook van vleesetende bacteriën, misschien kan Corona zich iets meer richting MERS gaan muteren weer.
[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Maar wat ie zegt komt daar wel op neer ja :') :')
pi_200325378
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 04:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat speelt ook bij andere jonge mensen van onder de pak em beet 35 jaar oud.

Hoe langer je leeft , hoe meer kans op lange termijn bijwerkingen
Hoezo is dat, wat voor bijwerkingen zijn dat dan en waarom raad je jongeren af te vaccineren, maar ouderen niet, terwijl je beweert dat juist die meer bijwerkingen zien?
pi_200325408
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 04:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben hoogopgeleid (WO master ) en ik laat me niet vaccineren. Mijn vader is HBO opgeleid en laat zich niet vaccineren.

Verder ken ik niemand die zich niet laat vaccineren.
Waaruit maar weer blijkt dat er verschillende vormen van intelligentie zijn.
pi_200325569
De rest van de EU had allang hetzelfde gedaan maar het staat de deug agenda in de weg want dan mogen zogenaamde vluchtelingen er ook niet meer in. En dan moet je die voordat ze de grens over gaan gaan vaccineren om ze binnen te halen. Heel gedoe natuurlijk.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_200325698
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:09 schreef Bloemkool het volgende:
De rest van de EU had allang hetzelfde gedaan maar het staat de deug agenda in de weg want dan mogen zogenaamde vluchtelingen er ook niet meer in. En dan moet je die voordat ze de grens over gaan gaan vaccineren om ze binnen te halen. Heel gedoe natuurlijk.
Alsof vluchtelingen zo naar binnen kunnen lopen en vervolgens vrij zijn te gaan en te staan waar ze willen...
  maandag 12 juli 2021 @ 08:26:40 #195
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200325724
quote:
Wat Malta doet is eigenlijk te laat. Als we gewoon het vlieg en reis verkeer hadden verboden. Hadden we hier wellicht nooit een Delta variant van covid gehad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200325737
Wat opvallend veel mensen niet willen beseffen is dat vrijheden alleen iets waard zijn als ze ook gelden wanneer het schuurt.

Vrijheid van meningsuiting, zolang je maar zegt wat men wil horen, is geen vrijheid van meningsuiting.

Het recht om zelf te kiezen of je wel of geen vaccin wil is geen recht om zelf te kiezen als je vervolgens in je bewegingsvrijheid wordt beperkt.

Zou er een heel ernstig gezondheidsprobleem zijn kun je je er nog iets bij voorstellen. Maar waar corona geen griepje is, is het ook allesbehalve de zwarte dood.

Ondertussen treft dit ook vele gevaccineerden, omdat ze niet in de EU zijn gevaccineerd, of wel in de EU, maar op een andere manier dan men in Malta doet.

En het treft niet alleen toeristen (dat zou nog te billijken zijn wellicht), maar ook inwoners die het eiland ook af en toe willen kunnen verlaten.

Als je deze stap van Malta een goed idee vinden, dan ben je op zijn minst heel vatbaar voor totalitairisme. En het is doodeng om te zien hoeveel mensen dat zijn, aangezien daarmee kwaadwillenden de tools aangereikt wordt om te onderdrukken, misdaden tegen de mensheid te plegen, enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door VEM2012 op 12-07-2021 08:49:27 ]
pi_200325745
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat Malta doet is eigenlijk te laat. Als we gewoon het vlieg en reis verkeer hadden verboden. Hadden we hier wellicht nooit een Delta variant van covid gehad.
Zonder import uit Azië hebben we een probleem, wist je dat niet?
pi_200325846
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
Wat opvallend veel mensen niet willen beseffen is dat vrijheden alleen iets waard zijn als ze ook gelden wanneer het schuurt.

Vrijheid van meningsuiting, zolang je maar zegt wat men wil horen, is geen vrijheid van meningsuiting.

Het recht om zelf te kiezen of je wel of geen vaccin wil is geen recht om zelf te kiezen als je vervolgens in je bewegingsvrijheid wordt beperkt.

Zou er een heel ernstig gezondheidsprobleem zijn kun je je er nog iets bij voorstellen. Maar waar corona geen griepje is, is het ook allesbehalve de zwarte dood.

Ondertussen treft dit ook vele gevaccineerden, omdat ze niet in de EU zijn gevaccineerd, of wel in de EU, maar op een andere manier dan men in Malta doet.

En het treft niet alleen toeristen (dat zou nog te billijken zijn wellicht), maar ook inwoners die het eiland ook af en toe willen kunnen verlaten.

Als je deze stap van Malta een goed idee vind, dan ben je op zijn minst heel vatbaar voor totalitairisme. En het is doodeng om te zien hoeveel mensen dat zijn, aangezien daarmee kwaadwillenden de tools aangereikt wordt om te onderdrukken, misdaden tegen de mensheid te plegen, enz.
Jammer dat ik maar 1 like kan geven, 100% mee eens.
pi_200325920
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
Het gaat om landsgrenzen.
Het is nooit ze geweest dat je zomaar de vrijheid hebt een ander land binnen te gaan.
We zijn binnen de EU dermate verwend daardoor dat we niet meer weten wat landsgrenzen nou precies zijn. Maar ze zijn er nog steeds.
En landen mogen zelf bepalen wie ze binnen laten.

quote:

Die vrijheid heb je nooit gehad.
Je hebt geen recht om een ander land binnen te gaan.
Sterker nog, veel mensen in Nederland vinden dat wij te soepel zijn met het accepteren van mensen uit het buitenland. Dat zou een stuk strenger moeten.

quote:
Dat beslist Malta voor zichzelf.

quote:
Tja, het land sluit zijn grenzen. Daar heb je gewoon mee te dealen.

quote:
Die mogen ongevaccineerd niet weg?

Oplossing is dan simpel: vaccineren.

quote:
Als je deze stap van Malta een goed idee vind, dan ben je op zijn minst heel vatbaar voor totalitairisme.
Nee, het wordt gigantisch overdreven.

quote:
En het is doodeng om te zien hoeveel mensen dat zijn, aangezien daarmee kwaadwillenden de tools aangereikt wordt om te onderdrukken, misdaden tegen de mensheid te plegen, enz.
Hear, hear...
Het gaat hier om een simpele prik. Een vaccinatie.
Voor Covid-19 kon je ook niet naar bepaalde landen afreizen zonder vaccinatie.
Nu opeens is dat een misdaad tegen de menselijkheid.

Het is gewoon een keuze die je maakt.
Jij wilt geen autogordel om? Dan ga je maar met het openbaar vervoer. Je wilt de chipkaart niet? Dan pak je maar de fiets. Je wilt niet vliegen? Dan zijn er heel wat bestemmingen die onbereikbaar voor je zijn.

Dat jij covid-19 niet de moeite waard vindt om je te laten vaccineren wil niet zeggen dat Malta daar in mee moet gaan.
Die maakt haar eigen afweging.
pi_200325959
Het is niet alleen Malta. Noorwegen kom je ook niet in zonder vaccin.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:03:52 #201
33189 RM-rf
1/998001
pi_200326059
quote:

Sowieso heb ik een hekel aan de term 'wappie'..
Maar vermoed juist dat de meeste mensen die dat willen gebruiken het juist als domme overdrijving doen.

Er zijn bepaalde mensen met alternatieve meningen en ook daartussen bestaan veel verschillen.

Wat betreft bepaalde mogelijkheden voor mensen die wel gevaccineerd zijn, ik kan me een discussie een jaar terug herinneren waarin ik uitgelegd heb dat dit soort maatregelen in sommige omstandigheden goed verklaarbaar en ook juridisch houdbaar zijn...

Toen waren het juist 'alternatieve denkers' die heel boos werden dat dat luidop uitgesproken werd.

Wat wel onzin is, is het idee dat deze maatregelen vooraf 'uitgedacht' zijn of 'deel zouden uitmaken van een groot plan'...

Deze maatregelen zijn vooral een reactie op stijgende besmettingsaantallen..
Blijven besmettingen laag, zijn ze niet nodig.
Ook in Malta had men liever dat het niet nodig is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_200326151
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het gaat om landsgrenzen.
Het is nooit ze geweest dat je zomaar de vrijheid hebt een ander land binnen te gaan.
We zijn binnen de EU dermate verwend daardoor dat we niet meer weten wat landsgrenzen nou precies zijn. Maar ze zijn er nog steeds.
En landen mogen zelf bepalen wie ze binnen laten.
[..]

Die vrijheid heb je nooit gehad.
Je hebt geen recht om een ander land binnen te gaan.
Sterker nog, veel mensen in Nederland vinden dat wij te soepel zijn met het accepteren van mensen uit het buitenland. Dat zou een stuk strenger moeten.
[..]

Dat beslist Malta voor zichzelf.
[..]

Tja, het land sluit zijn grenzen. Daar heb je gewoon mee te dealen.
[..]

Die mogen ongevaccineerd niet weg?

Oplossing is dan simpel: vaccineren.
[..]

Nee, het wordt gigantisch overdreven.
[..]

Hear, hear...
Het gaat hier om een simpele prik. Een vaccinatie.
Voor Covid-19 kon je ook niet naar bepaalde landen afreizen zonder vaccinatie.
Nu opeens is dat een misdaad tegen de menselijkheid.

Jij wilt geen autogordel om? Dan ga je maar met het openbaar vervoer. Je wilt de chipkaart niet? Dan pak je maar de fiets. Je wilt niet vliegen? Dan zijn er heel wat bestemmingen die onbereikbaar voor je zijn.

Dat jij covid-19 niet de moeite waard vindt om je te laten vaccineren wil niet zeggen dat Malta daar in mee moet gaan.
Het enige wat je nu zegt is dat jij het eens bent hiermee. Je schakelt je kritisch denkvermogen daar wel voor uit, want je geeft aan dat de mensen die er wonen en gewoon het eiland willen verlaten (wat doodnormaal is) dan maar zich moeten laten vaccineren.

Terwijl het een erkend mensenrecht is dat je zelf mag kiezen om een medische behandeling wel of niet mag ondergaan en het ook voor een deel van de bevolking zo is dat ze medische redenen hebben om niet gevaccineerd te worden.

En daar gaat jouw denkvermogen, want de oplossing waar je mee komt is dan ga je je alsnog laten vaccineren.

Jij bent hoog vatbaar voor totalitairisme, dat is wel duidelijk.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:19:09 #203
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200326197
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:55 schreef Idisrom het volgende:
Dat geldt voor sommige landen al langer voor bv de gele koorts.

Gezegd hebbende dat een vergunning om het land te kunnen verlaten veel te ver gaat. Dat zijn Sovjet praktijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 juli 2021 @ 09:21:31 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200326228
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het enige wat je nu zegt is dat jij het eens bent hiermee. Je schakelt je kritisch denkvermogen daar wel voor uit, want je geeft aan dat de mensen die er wonen en gewoon het eiland willen verlaten (wat doodnormaal is) dan maar zich moeten laten vaccineren.

Terwijl het een erkend mensenrecht is dat je zelf mag kiezen om een medische behandeling wel of niet mag ondergaan en het ook voor een deel van de bevolking zo is dat ze medische redenen hebben om niet gevaccineerd te worden.

En daar gaat jouw denkvermogen, want de oplossing waar je mee komt is dan ga je je alsnog laten vaccineren.

Behalve dat deze regel geldt voor toeristen.

Je kunt wel doen alsof het je om de bewegingsvrijheid van de Maltese bevolking gaat, maar die heeft nou net niet met deze regel te maken.
Het geldt voor toeristen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200326241
quote:
Niet waar.
pi_200326271
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behalve dat deze regel geldt voor toeristen.

Je kunt wel doen alsof het je om de bewegingsvrijheid van de Maltese bevolking gaat, maar die heeft nou net niet met deze regel te maken.
Het geldt voor toeristen.
Nee, geldt ook voor de eigen bevolking. Er is 1 uitzondering: als je nu in het buitenland zit en nog terug wil komen (en volgens mij moet je dan ook nog aantonen dat je je reis al had geboekt, maar dat weet ik niet 100% zeker).

Als het alleen voor toeristen was geweest dan had ik het ook bedenkelijk gevonden, maar wel van een compleet ander niveau.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:28:07 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200326312
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

...
Klopt, Wat alleen opvallend veel mensen niet willen beseffen omdat het hun vrijheden aantast is dat er een behoorlijke noodsituatie heerst waarbij draconische maatregelen nodig zijn en dat het letterlijk van levensbelang is om die maatregelen te blijven opleggen omdat de verspreiding van het virus anders ongehinderd doorgaat. We hebben namelijk ook het recht op een adequate aanpak vanuit onze regering om ons te beschermen tegen verdere verspreiding.

En dat schuurt ja. Ik schuur liever even verder dan dat we met zijn allen nog verder de soep indraaien uit principe. Ik besef me terdege dat daar misbruik van gemaakt kan worden en het een opmaat kan zijn naar blijvende beperkingen bij overheden die daar belang bij hebben. Daar zijn we alleen zelf bij, de regering kiezen we hier zelf. In Iran, Myanmar, Sudan en dergelijke landen ligt dit anders en daar zijn ze gerust in staat om er nog even een halve volkerenmoord overheen te gooien met elk handvat dat ze welgevallig is.

Hier hebben we het over niet op vakantie kunnen op een eiland dat de volksgezondheid boven een economisch belang en de wens van toeristen om het te bezoeken stelt.
pi_200326321
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie nergens in de berichtgeving dat Malta die eis stelt aan de eigen bevolking.
In de berichtgeving gaat het enkel om toeristen.
Ze hadden deze maatregel al voor het VK, en nu voor alle landen.
Malta kent daarnaast de hoogste vaccinatiegraad van de EU.

quote:
Dat is verder aan de bevolking van Malta.
Ik zie geen bewijs dat inwoners uit Malta die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden een reisverbod hebben.

quote:

Nee, je probeert gewoon op mijn sentiment in te spelen.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:30:23 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200326339
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:50 schreef Wantie het volgende:
...

Precies. Vrijheid van keuze betekent niet vrijheid van de consequenties ervan en een soort vrijkaart om anderen met jouw keuze te laten zitten.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:32:23 #210
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200326354
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet waar.
@Fogel ?
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 09:39:49 #211
45833 crew  Fogel
pi_200326411
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:32 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

@:Fogel ?
Die regels veranderen nogal vaak. De huidige regels staan hier: https://www.helsenorge.no/en/coronavirus/international-travels/

Nederland is oranje/rood, en dus is dit van toepassing:

quote:
At present, the opportunity for foreigners to enter Norway is limited. For an overview of who can enter, visit the UDI.

The following applies if you are allowed to enter Norway:

You will need to complete the travel registration form. The digital registration must be completed no earlier than 72 hours prior to the time of arrival. Find the form here.
You will need to provide documentation of a negative test result. The test must be taken less than 24 hours prior to entry to Norway. Certain exceptions apply, see this list
If you arrive by air the test can be taken less than 24 hours prior to departure time. If your journey involves connecting flights, departure time refers to the first flight of your flight itinerary.
You will need to take a test for the corona virus at the border upon arrival to Norway. This is a rapid antigen-based test and you will have to wait at the testing station for the test result. Certain exceptions apply, see further information here.
You will need to complete your travel quarantine duty, either in your own home or at another suitable place of residence. The reason for this is that the level of infection in none of the countries or areas within the EEA or Switzerland is at a level that triggers quarantine duty at a quarantine hotel. As a rule of thumb, the travel quarantine duty period is 10 days.
You will need to take a PCR-based test seven days after arrival to Norway. You will need to contact the municipality to arrange for testing yourself. If the test result comes back negative (no virus detected) the travel quarantine can be ended. You must be able to document the test result.
Children and youth under the age of 18 years old can take a PCR-based test three days after arrival. If the test result comes back negative (no virus detected) the travel quarantine can be ended. You must be able to document the test result.
MAAR, volledig gevaccineerden, met de juiste documentatie, kunnen vrij reizen:
quote:
COVID-19 certificate for foreigners travelling to Norway

You will be able to travel freely to Norway irrespective of which country you travel from if you are fully vaccinated or have had COVID-19 during the preceding six months and can document this via a valid COVID-19 certificate (linked to the EU-specific system). You will not have to enter a travel quarantine, you will not need to take a test in advance or at the border, nor do you need to complete the registration form.
Oh, en Noorwegen is geen EU land.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_200326433
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt, Wat alleen opvallend veel mensen niet willen beseffen omdat het hun vrijheden aantast is dat er een behoorlijke noodsituatie heerst waarbij draconische maatregelen nodig zijn en dat het letterlijk van levensbelang is om die maatregelen te blijven opleggen omdat de verspreiding van het virus anders ongehinderd doorgaat. We hebben namelijk ook het recht op een adequate aanpak vanuit onze regering om ons te beschermen tegen verdere verspreiding.

En dat schuurt ja. Ik schuur liever even verder dan dat we met zijn allen nog verder de soep indraaien uit principe. Ik besef me terdege dat daar misbruik van gemaakt kan worden en het een opmaat kan zijn naar blijvende beperkingen bij overheden die daar belang bij hebben. Daar zijn we alleen zelf bij, de regering kiezen we hier zelf. In Iran, Myanmar, Sudan en dergelijke landen ligt dit anders en daar zijn ze gerust in staat om er nog even een halve volkerenmoord overheen te gooien met elk handvat dat ze welgevallig is.

Hier hebben we het over niet op vakantie kunnen op een eiland dat de volksgezondheid boven een economisch belang en de wens van toeristen om het te bezoeken stelt.
Malta neemt deze maatregel juist om het toeristische seizoen te redden. Als ze nu alle toeristen weigeren, dan is dat helemaal ok natuurlijk.

Ik begin mij wel af te vragen waarom mensen niet eerst kijken naar wat er daar is besloten voordat ze het er wel of niet mee eens zijn…
  maandag 12 juli 2021 @ 09:43:37 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200326442
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet waar.
Mwah, nog veel lastiger:
Bij essentiële reizen is een negatieve test ook toegestaan, maar voor niet-essentiële reizen is een vaccinatie (of minder dan 6 maanden geleden Corona hebben gehad) verplicht, vanaf 1 jaar oud.

Dus met je kinderen van 3 en 10 op vakantie in Noorwegen zit er niet in, want daar ga je geen vaccinatie voor krijgen.

https://www.anwb.nl/vakan(...)aatregelen-noorwegen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200326447
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zie nergens in de berichtgeving dat Malta die eis stelt aan de eigen bevolking.
In de berichtgeving gaat het enkel om toeristen.
Ze hadden deze maatregel al voor het VK, en nu voor alle landen.
Malta kent daarnaast de hoogste vaccinatiegraad van de EU.
[..]

Dat is verder aan de bevolking van Malta.
Ik zie geen bewijs dat inwoners uit Malta die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden een reisverbod hebben.
[..]

Nee, je probeert gewoon op mijn sentiment in te spelen.
Misschien moet je dan even de Times of Malta lezen.

Niet op de hoogte zijn van wat er besloten is, is geen excuus. Dan zoek je gewoon even wat beter.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:45:26 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200326454
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Malta neemt deze maatregel juist om het toeristische seizoen te redden. Als ze nu alle toeristen weigeren, dan is dat helemaal ok natuurlijk.

Ik begin mij wel af te vragen waarom mensen niet eerst kijken naar wat er daar is besloten voordat ze het er wel of niet mee eens zijn…
Ja dat leek me duidelijk. Ik bedoel dan ook dat het er hierom gaat dat ongevaccineerde mensen niet op vakantie kunnen, waar de hele discussie om gaat zeg maar.

Is er verder nog iets inhoudelijks op te merken aan mijn post?
pi_200326455
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:32 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

@:Fogel ?
Voor essentiële reizen is sowieso een PCR prima.
pi_200326468
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, nog veel lastiger:
Bij essentiële reizen is een negatieve test ook toegestaan, maar voor niet-essentiële reizen is een vaccinatie (of minder dan 6 maanden geleden Corona hebben gehad) verplicht, vanaf 1 jaar oud.

Dus met je kinderen van 3 en 10 op vakantie in Noorwegen zit er niet in, want daar ga je geen vaccinatie voor krijgen.

https://www.anwb.nl/vakan(...)aatregelen-noorwegen
Het gaat helemaal niet om toeristen. Gooi het land dicht voor toerisme, helemaal prima.
pi_200326474
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat leek me duidelijk. Ik bedoel dan ook dat het er hierom gaat dat ongevaccineerde mensen niet op vakantie kunnen, waar de hele discussie om gaat zeg maar.

Is er verder nog iets inhoudelijks op te merken aan mijn post?
Ja, dat mijn bezwaar niet over toeristen gaat. Lees gewoon eens wat ik schrijf.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:55:14 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200326542
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad een deel dat ontzettend schuurt maar ik snap het wel. Het is ronduit verstandig in het kader van de bescherming van de volksgezondheid. Mogen ze hier ook doen. Niet omdat ik dat wel okay vind, maar omdat er behoorlijk zwaarwegende redenen zijn.
pi_200326547
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan even de Times of Malta lezen.

Niet op de hoogte zijn van wat er besloten is, is geen excuus. Dan zoek je gewoon even wat beter.
Je kunt ook gewoon zelf aanvullende informatie die je hebt verkregen in de discussie brengen, ipv anderen ermee om de oren te slaan.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:55:52 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200326553
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om toeristen. Gooi het land dicht voor toerisme, helemaal prima.
Dit ging om Noorwegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 12 juli 2021 @ 09:57:28 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200326575
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon zelf aanvullende informatie die je hebt verkregen in de discussie brengen, ipv anderen ermee om de oren te slaan.
Wat? Beperk jij zijn vrijheid nu om dingen te roepen zonder zelf met de geclaimde extra informatie te komen!? :o
Dat schuurt heel erg he. Dat begrijp je toch zelf ook wel...
  maandag 12 juli 2021 @ 09:58:04 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200326583
Topic zit vol met:

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:16 schreef Scorpie het volgende:
Volkomen volgens de verwachting en terecht.
Had je dit 1,5 geleden gezegd wat je een complotgekkie.
Riiight.

Gewoonweg een nee. Dit is ziek. Heel ziek. Want het is immers niet dat je binnen 2 seconden dood neerpleurt als je besmet raakt.
Gaat gewoon te ver dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 12 juli 2021 @ 09:58:28 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200326586
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En? Heeft de Maltese bevolking een enorm probleem met deze maatregel? Of zit je het nu op de nemen voor de Maltese bevolking die dit helemaal prima vindt?
Zijn er al rellen bij het Maltese ministerie voor volksgezondheid?

En wat Wantie zegt: je kunt zelf ook informatie, die niet uit de OP en de bron in de OP blijkt, inbrengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200326724
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad een deel dat ontzettend schuurt maar ik snap het wel. Het is ronduit verstandig in het kader van de bescherming van de volksgezondheid. Mogen ze hier ook doen. Niet omdat ik dat wel okay vind, maar omdat er behoorlijk zwaarwegende redenen zijn.
Alleen is dat ook niet waar, want aldus de WHO werkt vaccinatie niet zo goed tegen transmissie van de delta variant.

Als je dus besmettingen wil tegengaan, is vol inzetten of zoveel mogelijk toeristen, ook al zijn ze gevaccineerd, echt een hele domme keuze.
pi_200326735
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die gaf ik en toen zei jij dat je dat niet had gelezen.

Denk je wel eens na voordat je iets opschrijft?
pi_200326754
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Topic zit vol met:
[..]

Had je dit 1,5 geleden gezegd wat je een complotgekkie.
Riiight.

Gewoonweg een nee. Dit is ziek. Heel ziek. Want het is immers niet dat je binnen 2 seconden dood neerpleurt als je besmet raakt.
Gaat gewoon te ver dit.
Malta moet dit zelf weten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_200326776
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die gaf ik en toen zei jij dat je dat niet had gelezen.

Denk je wel eens na voordat je iets opschrijft?
Nee, je hebt tot op heden geen enkele bronvermelding gedaan. Ik heb zelf moeten googlen. Je begon meteen met verwijten te gooien, ipv gewoon een aanvulling te geven op het artikel, waar die informatie niet in staat, en je dus niet blind kunt verwachten dat anderen in deze discussie die informatie mee hebben genomen in hun visie op de kwestie.
  maandag 12 juli 2021 @ 10:28:09 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200326922
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alleen is dat ook niet waar, want aldus de WHO werkt vaccinatie niet zo goed tegen transmissie van de delta variant.

Als je dus besmettingen wil tegengaan, is vol inzetten of zoveel mogelijk toeristen, ook al zijn ze gevaccineerd, echt een hele domme keuze.
Je roept weer iets zonder onderbouwing. De effectiviteit lijkt rond de 80% te schommelen. Bron.

Voordat je die toon van je steeds opzet, zou ik eerst zelf even kijken naar hoe je zelf discussieert.
pi_200327137
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

....ik schuur liever even verder dan dat we met zijn allen nog verder de soep indraaien uit principe. Ik besef me terdege dat daar misbruik van gemaakt kan worden en het een opmaat kan zijn naar blijvende beperkingen bij overheden die daar belang bij hebben. Daar zijn we alleen zelf bij, de regering kiezen we hier zelf....
^O^
pi_200327211
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

En? Heeft de Maltese bevolking een enorm probleem met deze maatregel? Of zit je het nu op de nemen voor de Maltese bevolking die dit helemaal prima vindt?
Zijn er al rellen bij het Maltese ministerie voor volksgezondheid?

En wat Wantie zegt: je kunt zelf ook informatie, die niet uit de OP en de bron in de OP blijkt, inbrengen.
De gevaccineerden interesseert het geen reet, de rest is inderdaad woedend.

Zoals wel vaker bij vrijheidsbeperkingen: degenen die het niet treft vinden het ok. Totdat ze zelf getroffen worden.
pi_200327229
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je hebt tot op heden geen enkele bronvermelding gedaan.
Ja, ga ook nog liegen. Of is Times of Malta geen bron meer?
pi_200327245
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je roept weer iets zonder onderbouwing. De effectiviteit lijkt rond de 80% te schommelen. Bron.

Voordat je die toon van je steeds opzet, zou ik eerst zelf even kijken naar hoe je zelf discussieert.
Dat gaat over ziek worden, niet transmissie.
pi_200327259
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:47 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

^O^
Zo zijn we ook bij de toeslagenaffaire gekomen…
pi_200327261
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, ga ook nog liegen. Of is Times of Malta geen bron meer?
Daar kwam je veel later mee, plus dat het gebruikelijk is dat je linkt naar het artikel waaraan je refereert, ipv de naam van een krant te roepen met het verwijt dat ik hier post zonder die krant te lezen...
  maandag 12 juli 2021 @ 11:00:30 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200327306
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat gaat over ziek worden, niet transmissie.
Ah, en daar heb jij natuurlijk cijfers over aangezien je dit aandraagt als argument. Fijn, we zien ze graag tegemoet.
pi_200327307
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daar kwam je veel later mee, plus dat het gebruikelijk is dat je linkt naar het artikel waaraan je refereert, ipv de naam van een krant te roepen met het verwijt dat ik hier post zonder die krant te lezen...
Lul niet zo slap. Ook in de OP staat dat het voor alle bezoekers geldt. Jij verzint daar zelf een uitzondering voor inwoners bij.
pi_200327330
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, en daar heb jij natuurlijk cijfers over aangezien je dit aandraagt als argument. Fijn, we zien ze graag tegemoet.
Onder meer Marion Koopmans op twitter. Maar ik heb het echt zeker 10 keer gelezen dit weekend.
  maandag 12 juli 2021 @ 11:02:48 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200327335
twitter
  maandag 12 juli 2021 @ 11:03:43 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200327351
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onder meer Marion Koopmans op twitter. Maar ik heb het echt zeker 10 keer gelezen dit weekend.
Ik heb dit weekend een Terminator-film gezien en nu ben ik bang dat de postbode aanbelt en een vloeibare robot blijkt te zijn.
pi_200327418
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Lul niet zo slap. Ook in de OP staat dat het voor alle bezoekers geldt. Jij verzint daar zelf een uitzondering voor inwoners bij.
Een inwoner is geen bezoeker
pi_200327528
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De gevaccineerden interesseert het geen reet, de rest is inderdaad woedend.
De ongevaccineerden bedoel.
Maar zijn die allemaal woedend?
Of alleen degenen die zichzelf niet laten vaccineren omdat ze dat als een mensenrecht zien?

Mijn partner bijvoorbeeld wilde zich niet laten vaccineren, totdat dat best handig bleek voor de vakantie naar Spanje.
Nu is hij inmiddels volledig gevaccineerd en ik niet, en hij lachende derde omdat ik nu een week in isolatie zit met Covid-19, met een hele reeks symptomen, waaronder 100% reukverlies, en hij gewoon niet besmet is en verder kan met zijn leven...

quote:
Zoals wel vaker bij vrijheidsbeperkingen: degenen die het niet treft vinden het ok. Totdat ze zelf getroffen worden.
Een beperking die heel gemakkelijk is op te heffen: laat je vaccineren.
Als je heel principieel tegen autogordels bent zit daar ook een beperkende consequentie aan.
En tijdens de invoering had je ook een kleine groep die moord e brand schreeuwde over het inperken van hun vrijheid en het gevaar van autogordels, etc.
Tegenwoordig ben je gewoon een hork als je geen gordel draagt.
  maandag 12 juli 2021 @ 11:18:10 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200327553
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of alleen degenen die zichzelf niet laten vaccineren omdat ze dat als een mensenrecht zien?

Mijn partner bijvoorbeeld wilde zich niet laten vaccineren, totdat dat best handig bleek voor de vakantie naar Spanje.
Nu is hij inmiddels volledig gevaccineerd en ik niet, en hij lachende derde omdat ik nu een week in isolatie zit met Covid-19, met een hele reeks symptomen, waaronder 100% reukverlies, en hij gewoon niet besmet is en verder kan met zijn leven...
[..]

Als je heel principieel tegen autogordels bent zit daar ook een beperkende consequentie aan.
En tijdens de invoering had je ook een kleine groep die moord e brand schreeuwde over het inperken van hun vrijheid en het gevaar van autogordels, etc.
Joh, beterschap! Ik kan niet wachten tot die tweede prik zaterdag en hoop de dans te ontspringen tot wanneer die goed werkt...
pi_200328092
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 07:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoezo is dat, wat voor bijwerkingen zijn dat dan en waarom raad je jongeren af te vaccineren, maar ouderen niet, terwijl je beweert dat juist die meer bijwerkingen zien?
Het vaccin bestaat amper een jaar. Het is dus fysiek onmogelijk dat de wetenschap weet wat het gaat doen in je lichaam na 2, 3, 5, 10 jaar.

Hoe langer je leeft na het nemen van je vaccin, hoe langer de tijd er is om momenteel nog onbekende bijwerkingen te ontwikkelen.

Het is niet wetenschappelijk aan te tonen dat het vaccin geen extra langetermijnbijwerkingen KAN geven. Je kan wel wetenschappelijk aantonen dat andere vaccins niet dergelijke bijwerkingen hebben gegeven, dus het ziet er goed uit. Toch neem ik het zekere voor het onzekre en neem ik het vooralsnog niet.

Zoals gezegd, ik kan altijd nog terug. Ik kan altijd nog zeggen van weet je wat. Ik bel de huisarts en ze ramt de eerste de beste prik erin.

quote:
Wat een onzin zeg. Stel ze willen de EU afsluiten voor nietgevaccineerden maar ook vluchtelingen. Wat doe je dan?
Dan stuur je vaccins naar de landen waar vluchtelingen verzamelen en geef je ze daar een bewijsje van,geel papiertje of zo et voila.

quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

Ook vóór corona waren er landen die vaccinatie voor bepaalde ziekten verplicht stelden. Bijvoorbeeld voor Brazilië moest ik in 2016 nog een gelekoortsvaccin halen. Andere vaccins, zoals hepatitis e.d. , waren niet verplicht. Ik had toen over al die vaccins gelezen en uiteindelijk gelekoorts en hepatatitis A vaccins genomen. Deze vaccins bestaan al decennialang en zijn derhalve 100 procent betrouwbaar, i.t.t. het coronavaccin.

quote:

Als je deze stap van Malta een goed idee vinden, dan ben je op zijn minst heel vatbaar voor totalitairisme. En het is doodeng om te zien hoeveel mensen dat zijn, aangezien daarmee kwaadwillenden de tools aangereikt wordt om te onderdrukken, misdaden tegen de mensheid te plegen, enz.
Oh? Dus stel ik was een Maltees geweest, en ik woonde in dublin maar wilde me niet laten prikken maar ik wilde even terug naar malta voor een bruiloft of zo. Mag ik dan niet?

Gaat lekker daaro :') Als Nederland dat bij mij ook gaat flikken neem ik misschien toch maar een iers paspoort (heb ik al recht op) en gaat het NL paspoort zo de prullenbak in.
pi_200328380
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 07:25 schreef Qarrad het volgende:

Ja en Jezus was zelf een jood dus eh ja ik weet niet meer wat ik wil zeggen maar dat hoeft mij niet te beperken in het uitbraken van mijn Mening.

Ik stel een kleine provincie vol mensen met goede ideeën zoals de jouwe voor, ongevaccineerd, met een mooie grote tuin eromheen en een hek, aardige mannen met witte jassen her en der. Dan worden er in één klap meerdere voordelen behaald ^O^
Wanneer je straks je boostershots gaat halen zal de werkzaamheid daarvan alvorens afgezet dienen te worden tegen een control group van ongevaccineerden.

Het virus muteert continu en zal nooit meer verdwijnen, ongevaccineerden zullen zich blijven testen, men zal blijven sequencen waardoor varianten binnen no time in zicht komen, alsmede de virulentie en besmettelijkheid, waardoor je tijdig kunt ingrijpen voor het de kwetsbaren bereikt.

Op wie ga je eventuele nieuwe medicatie tegen corona testen in een maatschappij vol gevaccineerden, dan moet je naar derde wereldlanden gaan, waar mensen soms een andere protectie genieten als een Europeaan, en waar bovendien op dat moment andere mogelijk varianten dominant zijn, en mensen bewust uitdagen met een variant naar keuze is onethisch.
  maandag 12 juli 2021 @ 12:29:57 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200328475
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:20 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je straks je boostershots gaat halen zal de werkzaamheid daarvan alvorens afgezet dienen te worden tegen een control group van ongevaccineerden.
Van te voren bedoel je? En controlegroep? En daarnaast: wat is je punt met deze zin?
quote:
Het virus muteert continu en zal nooit meer verdwijnen, ongevaccineerden zullen zich blijven testen, men zal blijven sequencen waardoor varianten binnen no time in zicht komen, alsmede de virulentie en besmettelijkheid, waardoor je tijdig kunt ingrijpen voor het de kwetsbaren bereikt.

Op wie ga je eventuele nieuwe medicatie tegen corona testen in een maatschappij vol gevaccineerden, dan moet je naar derde wereldlanden gaan, waar mensen soms een andere protectie genieten als een Europeaan, en waar bovendien op dat moment andere mogelijk varianten dominant zijn, en mensen bewust uitdagen met een variant naar keuze is onethisch.
Ah, dus omdat we moeten testen moeten we mensen ongevaccineerd rond laten lopen? Al die mensen die bewust de groepsimmuniteit lopen te verstjeren die proberen eigenlijk een bijdrage te leveren?

Kom op zeg. We hebben de pokken, schaamluis uitgeroeid en polio bijna. Denk je echt dat iemand tijdens die campagnes heeft gezegd: "Jemig mensen, straks is iedereen ingeënt en sterft het uit, dat is niet praktisch! Laten we Niger tot een polio-reservaat verklaren!"
pi_200328478
quote:

Nee hoor. Was voor iedereen met gezond verstand duidelijk dat dit ging gebeuren en dat dit voor nu een goede zaak is.
pi_200328857
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb dit weekend een Terminator-film gezien en nu ben ik bang dat de postbode aanbelt en een vloeibare robot blijkt te zijn.
Je wil even laten zien dat je de kleuterfase niet voorbij bent?
pi_200328872
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:02 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Het gaat specifiek over de deltavariant. Komt dat niet binnen ofzo?
pi_200328891
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een inwoner is geen bezoeker
Onzin. Ik ben inwoner van Nederland en bezoek Nederland regelmatig.

Maar ik mag hopen dat je inmiddels weet dat het ook voor inwoners geldt. Ga je dan nu ook nog eens iets inhoudelijks zeggen, of blijf je dooretteren om de discussie niet meer inhoudelijk te hoeven voeren?
pi_200328893
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het vaccin bestaat amper een jaar. Het is dus fysiek onmogelijk dat de wetenschap weet wat het gaat doen in je lichaam na 2, 3, 5, 10 jaar.
De techniek bestaat meer dan 20 jaar, de mRNA die er aan wordt toegevoegd is binnen enkele weken uit je lichaam.

Het virus bestaat overigens ook net iets meer dan een jaar.
Waarom heeft niemand het over de gevolgen van een besmetting nu over 10 jaar?

quote:
Hoe langer je leeft na het nemen van je vaccin, hoe langer de tijd er is om momenteel nog onbekende bijwerkingen te ontwikkelen.
Noem eens een voorbeeld waarbij een eenmalige blootstelling aan een stof 10 jaar geen schadelijk effect heeft op je lichaam, maar na die 10 jaar opeens wel.

quote:
Het is niet wetenschappelijk aan te tonen dat het vaccin geen extra langetermijnbijwerkingen KAN geven.
Als je zo redeneren bij alles in je leven, dan zou je zelfs geen adem meer durven nemen.
Want hoe toon je aan dat de stoffen die jij op dit moment eenmalig hebt ingeademd niet een schadelijk effect kunnen hebben over 10 jaar?
En dat bij elke ademhaling.

quote:
Je kan wel wetenschappelijk aantonen dat andere vaccins niet dergelijke bijwerkingen hebben gegeven, dus het ziet er goed uit. Toch neem ik het zekere voor het onzekre en neem ik het vooralsnog niet.
Laat dat vooralsnog maar achterwege: als jij over 10 jaar besluit dit vaccin te nemen, dan zit er inmiddels een andere mRNA in van de variant die dan domineert. En begint je hele angstporno weer opnieuw.

quote:
Zoals gezegd, ik kan altijd nog terug. Ik kan altijd nog zeggen van weet je wat. Ik bel de huisarts en ze ramt de eerste de beste prik erin.
[..]

Huisarts?
Niet de GGD?

Anyway, ik blijf het fascinerend vinden dat een klein stukje RNA van het virus zo eng is voor sommigen, dat ze liever het risico lopen te maken te krijgen met alle RNA van het virus zelf.
pi_200328924
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

Het probleem wat ik aankaartte was de vrijheid om te besluiten of je wel of niet jezelf wil laten vaccineren. Dat los je niet op door jezelf te laten vaccineren.

Daarnaast klopt het niet dat iedereen zich kan laten vaccineren. Er is nogal een achterstand bij de overheid, dus heel veel bewoners kunnen zich niet laten vaccineren daar. Naast dat er ook mensen zijn die dat om medische redenen niet kunnen.
pi_200328935
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onzin. Ik ben inwoner van Nederland en bezoek Nederland regelmatig.
Dan woon je hier dus niet.

quote:
Maar ik mag hopen dat je inmiddels weet dat het ook voor inwoners geldt. Ga je dan nu ook nog eens iets inhoudelijks zeggen, of blijf je dooretteren om de discussie niet meer inhoudelijk te hoeven voeren?
Nee, jij voert de discussie op zo'n hautaine manier dat ik inmiddels hoop dat alle landen in Europa dit voorbeeld gaat volgen.
Laat die antivaxxers maar eens voelen wat een keuze kan betekenen.
pi_200328956
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het probleem wat ik aankaartte was de vrijheid om te besluiten of je wel of niet jezelf wil laten vaccineren. Dat los je niet op door jezelf te laten vaccineren.
Die vrijheid heb je nog steeds.
Maar elke vrijheid komt met een prijs.
pi_200328995
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:54 schreef sirdanilot het volgende:

Ook vóór corona waren er landen die vaccinatie voor bepaalde ziekten verplicht stelden. Bijvoorbeeld voor Brazilië moest ik in 2016 nog een gelekoortsvaccin halen. Andere vaccins, zoals hepatitis e.d. , waren niet verplicht. Ik had toen over al die vaccins gelezen en uiteindelijk gelekoorts en hepatatitis A vaccins genomen. Deze vaccins bestaan al decennialang en zijn derhalve 100 procent betrouwbaar, i.t.t. het coronavaccin.
[..]

Oh? Dus stel ik was een Maltees geweest, en ik woonde in dublin maar wilde me niet laten prikken maar ik wilde even terug naar malta voor een bruiloft of zo. Mag ik dan niet?

Gaat lekker daaro :') Als Nederland dat bij mij ook gaat flikken neem ik misschien toch maar een iers paspoort (heb ik al recht op) en gaat het NL paspoort zo de prullenbak in.
Gele koorts is echt van een andere orde. Het gaat mij ook echt niet om vakantiegangers. Vakantie is een luxe. Het gaat om inwoners die nu feitelijk vast zitten op een klein eiland. Dat vind ik echt bizar.

Nederland is gelukkig nog een beetje een democratische rechtsstaat.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:24:44 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200329047
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat specifiek over de deltavariant. Komt dat niet binnen ofzo?
Ik liet even zien hoe simpel het kan zijn om je beweringen met cijfers te staven. Komt dat niet binnen of zo?
Je blijft bijvoorbeeld roepen dat vaccinaties minder effectief zijn tegen de Delta-variant. Dat klopt overigens, maar de mate waarin is voor jou relevant aangezien jij iets roept.

Edit: niet goed gelezen.
pi_200329048
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan woon je hier dus niet.
[..]

Nee, jij voert de discussie op zo'n hautaine manier dat ik inmiddels hoop dat alle landen in Europa dit voorbeeld gaat volgen.
Laat die antivaxxers maar eens voelen wat een keuze kan betekenen.
Dus omdat ik allergisch reageer op de domheid die jij tentoon spreidt wil je dat? Ik ben met je eens dat ik een enorme lul ben als ik geconfronteerd wordt met domheid, maar denk je echt dat je mij daarmee straft?

En bijzonder dat jij concludeert dat ik hier niet woon. Zou ik dat nu echt niet zelf beter weten?

Uiteindelijk valt op dat inhoudelijk niemand wat vindt van de inwoners en het alleen maar naar de toeristen gedraaid wordt. Misschien omdat iedereen ook wel voelt dat wat Malta gedaan heeft een brug te ver is?
pi_200329061
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik liet even zien hoe simpel het kan zijn om je beweringen met cijfers te staven. Komt dat niet binnen of zo?
Je blijft bijvoorbeeld roepen dat vaccinaties minder effectief zijn tegen de Delta-variant. Dat klopt overigens, maar de mate waarin is voor jou relevant aangezien jij iets roept.

Overigens past het niet om anderen van hautaine posts te betichten als je zelf niets anders doet én dit fundamentele stukje etiquette in internet-discussies niet kunt bevatten.
Probeer het eens te sturen naar de inhoud. Erg opzichtig hoe je bezig bent.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:26:20 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200329076
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Probeer het eens te sturen naar de inhoud. Erg opzichtig hoe je bezig bent.
Inhoud, zoals die cijfers waar jij niet meer over de brug komt? Hoeveel minder effectief zijn de vaccins tegen de Delta-variant?
pi_200329110
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

De techniek bestaat meer dan 20 jaar, de mRNA die er aan wordt toegevoegd is binnen enkele weken uit je lichaam.

Het virus bestaat overigens ook net iets meer dan een jaar.
Waarom heeft niemand het over de gevolgen van een besmetting nu over 10 jaar?
Dat doen we wel, longcovid is een ding. Vaccins werken trouwens om longcovid deels te genezen lijkt het op, dus het zou kunnen dat longcovid niet zo'n groot probleem wordt als dat we eerst dachten. Maardat moet nog blijken.

quote:
[..]

Noem eens een voorbeeld waarbij een eenmalige blootstelling aan een stof 10 jaar geen schadelijk effect heeft op je lichaam, maar na die 10 jaar opeens wel.
softenon, asbest, etc. Zat chemische stoffen die in de 60/70er jaren zijn verboden omdat ze erachter kwamen dat het slecht is. Zeker ook binnen de landbouw.
pi_200329140
Prima actie, we zouden groene sterren op de kleding moeten naaien van de mensen die gevacineerd zijn.

Zodat je overal op straat in Europa kan zien we het prikje al gehad heeft.
pi_200329206
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus omdat ik allergisch reageer op de domheid die jij tentoon spreidt wil je dat? Ik ben met je eens dat ik een enorme lul ben als ik geconfronteerd wordt met domheid, maar denk je echt dat je mij daarmee straft?
Dat is precies wat ik bedoel.
Jij vindt dat ik standaard de kranten van Malta moet lezen en dus beter op de hoogte van deze maatregel dan de informatie in de OP.
Anders vind je mij maar dom, ipv dat je gewoon merkt dat de informatie in de OP incompleet is en dat gewoon aanvult zodat we kunnen verder kunnen discussiëren aan de hand van deze nieuwe informatie.

En nee, ik ben hier niet om je te straffen, daarom ging ik er verder niet meer op in. Maar als je er naar vraagt kun je een eerlijk antwoord verwachten.

quote:
En bijzonder dat jij concludeert dat ik hier niet woon. Zou ik dat nu echt niet zelf beter weten?
Als jij gewoon in Nederland woont en bijvoorbeeld voor vakantie of zakelijk naar het buitenland gaat, dan spreek je niet van een bezoek aan Nederland afleggen als je terugkomt naar Nederland.

quote:
Uiteindelijk valt op dat inhoudelijk niemand wat vindt van de inwoners en het alleen maar naar de toeristen gedraaid wordt. Misschien omdat iedereen ook wel voelt dat wat Malta gedaan heeft een brug te ver is?
Nee, door je eigen schuld is de informatie in de OP niet aangevuld, waardoor iedereen blijft reageren op de gevolgen voor bezoekers en niet voor inwoners.

Als je zelf een meer open houding aanneemt in de discussie bereik je eerder dat anderen aan je tegemoet komen.
pi_200329281
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:29 schreef Qarrad het volgende:

Van te voren bedoel je? En controlegroep? En daarnaast: wat is je punt met deze zin?
[..]

Ah, dus omdat we moeten testen moeten we mensen ongevaccineerd rond laten lopen? Al die mensen die bewust de groepsimmuniteit lopen te verstjeren die proberen eigenlijk een bijdrage te leveren?

Kom op zeg. We hebben de pokken, schaamluis uitgeroeid en polio bijna. Denk je echt dat iemand tijdens die campagnes heeft gezegd: "Jemig mensen, straks is iedereen ingeënt en sterft het uit, dat is niet praktisch! Laten we Niger tot een polio-reservaat verklaren!"
Coronavirussen zullen er altijd zijn wereldwijd.
Dit is niet iets waar je ooit meer vanaf kunt raken. Hopelijk muteert het zich tot een variant van generlei betekenis.
Tot die tijd kun je niet de hele wereld vaccineren, zullen per land varianten zijn, en is de enige manier om daar direct zicht op te blijven houden en direct te kunnen anticiperen het feit dat er ongevaccineerden zijn.

Groepsimmuniteit is ondenkbaar, gezien met name bij zwakkeren het vaccin minder of weinig bescherming biedt en ook maar voor bepaalde tijd, daarnaast kunnen ook gevaccineerden het virus overdragen.
pi_200329305
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat doen we wel, longcovid is een ding. Vaccins werken trouwens om longcovid deels te genezen lijkt het op, dus het zou kunnen dat longcovid niet zo'n groot probleem wordt als dat we eerst dachten. Maardat moet nog blijken.
[..]
Ik bedoel nu besmetting, 10 jaar geen last en dan opeens wel.
Long covid vind volgens mij aansluitend aan covid-19 plaats.

quote:
softenon, asbest, etc. Zat chemische stoffen die in de 60/70er jaren zijn verboden omdat ze erachter kwamen dat het slecht is. Zeker ook binnen de landbouw.
Klopt, maar dan bij herhaaldelijke blootstelling.
Niet eenmalig een klein deeltje, dan 10 jaar gezond leven en dan pas schade.
Alleen voor radioactieve stoffen kan ik me dat voorstellen, als die in het lichaam worden opgeslagen en dan door jarenlange straling voor tumoren zorgen.
pi_200329365
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:38 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is niet iets waar je ooit meer vanaf kunt raken. Hopelijk muteert het zich tot een variant van generlei betekenis.
Tot die tijd kun je niet de hele wereld vaccineren, zullen per land varianten zijn, en is de enige manier om daar direct zicht op te blijven houden en direct te kunnen anticiperen het feit dat er ongevaccineerden zijn.

Groepsimmuniteit is ondenkbaar, gezien met name bij zwakkeren het vaccin minder of weinig bescherming biedt en ook maar voor bepaalde tijd, daarnaast kunnen ook gevaccineerden het virus overdragen.
Maar je ziet bij veel besmettelijkere ziektes zoals mazelen, waarbij ook niet de hele wereld is gevaccineerd, dat er toch sprake is van groepsimmuniteit. Degenen waarbij het vaccin niet werkt of wie niet gevaccineerd kon worden is daardoor beschermd.
Alleen in populaties waarbij de benodigde vaccinatiegraad niet behaald wordt hebben we in het verleden wel uitbraken gezien. Maar die doofden uit richting de populaties die wel voldoende zijn gevaccineerd.
En ondanks de instroom van migranten uit gebieden met te lage vaccinatiegraad is het alweer een tijd geleden dat we clusters hebben gezien.
De uitdaging met Covid-19 is volgens mij meer de vraag hoe lang het vaccin immuniteit biedt.
Daar zijn de geleerden nog niet over uit. Het ene bericht spreekt van jaren, andere 6 maanden.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:48:32 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200329399
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:38 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is echt kul. De vaccins hebben een aantoonbaar en spectaculair effect. Dit zal gaan verminderen met de tijd omdat het virus zoals jij zelf aangeeft doorlopend muteert. Dan kom je uiteindelijk uit op een scenario zoals bij griep, waarbij er elk jaar een vaccinatie gehaald kan worden tegen de op dat moment relevante varianten.

De situatie is nu alleen zo dat we eerst de crisis uit moeten. Helaas zijn we een beetje ingehaald door de Delta-variant, waarbij de effectiviteit minder is (zo rond de 80% is voorlopig becijferd) dus is de hoop nu dat voldoende mensen zich laten vaccineren om toch een afdoende dekkingsgraad te krijgen onder de bevolking om de huidige noodsituatie uit te kunnen.

Gevaccineerden kunnen het virus overigens in sterk verminderde mate doorgeven. Voor de vorige varianten varieerde het tussen de 75-94% voor Pfizer bij asymptomatische mensen.
pi_200329490
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Inhoud, zoals die cijfers waar jij niet meer over de brug komt? Hoeveel minder effectief zijn de vaccins tegen de Delta-variant?
Het is serieus lager. Geen kwantificatie. Ergo: als het gaat om het virus buiten de deur houden moet je gewoon alle toeristen dan tegenhouden, of in ieder geval niet zoveel mogelijk toeristen binnenhalen.

Dat staat haaks op zeggen dat het zo belangrijk is dat je zelfs inwoners die niet gevaccineerd zijn niet meer toe wil laten (tenzij nu eenmalig terugkomen).

Je moet toch wel met mij eens zijn dat die twee boodschappen elkaar bijten.

Tenzij je je realiseert dat dit om Malta gaat en de Minister waarschijnlijk veel vriendjes heeft die belangen hebben bij geld verdienen aan toerisme.
pi_200329536
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is echt kul. De vaccins hebben een aantoonbaar en spectaculair effect. Dit zal gaan verminderen met de tijd omdat het virus zoals jij zelf aangeeft doorlopend muteert. Dan kom je uiteindelijk uit op een scenario zoals bij griep, waarbij er elk jaar een vaccinatie gehaald kan worden tegen de op dat moment relevante varianten.

De situatie is nu alleen zo dat we eerst de crisis uit moeten. Helaas zijn we een beetje ingehaald door de Delta-variant, waarbij de effectiviteit minder is (zo rond de 80% is voorlopig becijferd) dus is de hoop nu dat voldoende mensen zich laten vaccineren om toch een afdoende dekkingsgraad te krijgen onder de bevolking om de huidige noodsituatie uit te kunnen.

Gevaccineerden kunnen het virus overigens in sterk verminderde mate doorgeven. Voor de vorige varianten varieerde het tussen de 75-94% voor Pfizer bij asymptomatische mensen.
Ja, die ervaring heb ik zelf, ben ondanks 1 vaccinatie besmet geraakt, bron en contactonderzoek is afgerond en werkelijk niemand met wie ik de afgelopen dagen contact heb gehad is besmet geraakt.
Inclusief mijn partner, die overigens volledig is gevaccineerd. Maar ook collega's niet, waarvan de meesten niet zijn gevaccineerd.
pi_200329591
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is serieus lager. Geen kwantificatie. Ergo: als het gaat om het virus buiten de deur houden moet je gewoon alle toeristen dan tegenhouden, of in ieder geval niet zoveel mogelijk toeristen binnenhalen.
Er is wel een kwantificatie van.
Huidige mRNA vaccins zouden zo'n 30% minder bescherming bieden tegen symptomen maar nog altijd meer dan 90% bescherming bieden tegen ziekenhuisopname. (bron)
pi_200329611
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat staat haaks op zeggen dat het zo belangrijk is dat je zelfs inwoners die niet gevaccineerd zijn niet meer toe wil laten (tenzij nu eenmalig terugkomen).

Je moet toch wel met mij eens zijn dat die twee boodschappen elkaar bijten.

Tenzij je je realiseert dat dit om Malta gaat en de Minister waarschijnlijk veel vriendjes heeft die belangen hebben bij geld verdienen aan toerisme.
Maar dan hadden ze niet de deur dichtgegooid voor iedereen die niet 2 weken volledig gevaccineerd is, en bijvoorbeeld gekozen voor het coronapaspoort.
Desnoods een eigen app die naast vaccinatie toch nog een sneltest vereist.
pi_200329689
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel.
Jij vindt dat ik standaard de kranten van Malta moet lezen en dus beter op de hoogte van deze maatregel dan de informatie in de OP.
Anders vind je mij maar dom, ipv dat je gewoon merkt dat de informatie in de OP incompleet is en dat gewoon aanvult zodat we kunnen verder kunnen discussiëren aan de hand van deze nieuwe informatie.

En nee, ik ben hier niet om je te straffen, daarom ging ik er verder niet meer op in. Maar als je er naar vraagt kun je een eerlijk antwoord verwachten.
[..]

Als jij gewoon in Nederland woont en bijvoorbeeld voor vakantie of zakelijk naar het buitenland gaat, dan spreek je niet van een bezoek aan Nederland afleggen als je terugkomt naar Nederland.
[..]

Nee, door je eigen schuld is de informatie in de OP niet aangevuld, waardoor iedereen blijft reageren op de gevolgen voor bezoekers en niet voor inwoners.

Als je zelf een meer open houding aanneemt in de discussie bereik je eerder dat anderen aan je tegemoet komen.
Ik vind dat je heel slecht leest als ik het heb over de inwoners dat je door blijft drammen over de toeristen en dat als je denkt dat het niet over de inwoners gaat je best even google mag gebruiken.

Ik vind dat je domme dingen roept als je vaccinatie en autogordels met elkaar gaat vergelijken.

En ik sta hier in Nederland ingeschreven, ben dus officieel inwoner. Dat wil niet zeggen dat ik hier mijn dagelijkse verblijf heb. Dat zijn er gescheiden zaken.

Verder heb ik de informatie wel aangevuld met bronvermelding. Dat niemand de moeite wil nemen om daarop in te gaan is het probleem, niet dat ik mij irriteer aan dat als ik zeg dat ik het belachelijk vindt dat inwoners zo beperkt worden dat dan de ene na de andere over toeristen begint EN DOOR BLIJFT DRAMMEN.
pi_200329716
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dan hadden ze niet de deur dichtgegooid voor iedereen die niet 2 weken volledig gevaccineerd is, en bijvoorbeeld gekozen voor het coronapaspoort.
Desnoods een eigen app die naast vaccinatie toch nog een sneltest vereist.
Jij bent niet zo bekend met Malta lees ik.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:17:28 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200329865
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En jij niet met de cijfers uit Israël. Niet heel erg hoor, want ik verwacht namelijk niet dat anderen zoals ik standaard ingelezen zijn in de berichtgeving vanuit zo'n land uit nerderige nieuwsgierigheid.

Maar goed, mijn punt is dat Israël een live venster is voor de effectiviteit van Pfizer, het bij ons meest gegeven vaccin, en dat je daar nu kunt zien wat het effect is van een flinke minderheid (35%) die het vaccin weigert. Ook komt hier de factor van de Delta-variant overheen.

Het aparte karakter van de Israëlische samenleving met die scheiding tussen de meer seculiere en de orthodoxe lagen van de bevolking is hierbij ook een interessante factor. Er zit daar veel meer dan hier een religieuze factor in waar ze niet van weten wat ze ermee aanmoeten en die inmiddels een behoorlijke lont is geworden. De splitsing in de samenleving die je hier ook ziet is daar ook. Hier is het een contrast tussen twijfelachtige bronnen en wetenschap, daar tussen ehm twijfelachtige religieuze bronnen en wetenschap.

Kun je hele volksstammen die weigeren en brandhaardje blijven spelen blijven uitsluiten van volledige deelname aan de samenleving? Ethisch gezien kan dit niet natuurlijk. Maar goed, als er hier leeglopende mensen met Ebola aan de grens staan, dan hebben we ook geen moeite met gesloten grenzen. Corona is (gelukkig) lang niet zo ernstig, maar rechtvaardigt mijns inziens wel bepaalde beperkingen.
pi_200329992
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij roept dat Malta prioriteit geeft aan het toerisme.
Waarom werpen ze dan een drempel op die hoger is dan bij andere toeristische bestemmingen in de EU?
Het kinderachtige 'jij weet het niet, ikke lekker wel' is geen manier van discussie voeren.
pi_200330081
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind dat je heel slecht leest als ik het heb over de inwoners dat je door blijft drammen over de toeristen en dat als je denkt dat het niet over de inwoners gaat je best even google mag gebruiken.
Je doet hetzelfde....

quote:
Ik vind dat je domme dingen roept als je vaccinatie en autogordels met elkaar gaat vergelijken.
Beide keuzes met consequenties en toen de autogordel verplicht werd zagen tegenstanders dat ook als een inbreuk op hun vrijheid.
Nu niet meer.

quote:
En ik sta hier in Nederland ingeschreven, ben dus officieel inwoner. Dat wil niet zeggen dat ik hier mijn dagelijkse verblijf heb. Dat zijn er gescheiden zaken.
Dat bedoel ik.
Je snapt wel wat ik bedoel, maar gebruikt halsstarrig een andere betekenis om je gelijk te halen.

quote:
Verder heb ik de informatie wel aangevuld met bronvermelding.
Nee, je roept uiteindelijk de naam van een krant.

quote:
Dat niemand de moeite wil nemen om daarop in te gaan is het probleem
Nee, je kunt niet van anderen verwachten dat ze maar gaan googlen om te kijken waar je het over hebt.
En door eerst allergisch te reageren omdat je dat maar dom vindt en uiteindelijk met moeite maar een krant noemt nodigt ook niet echt uit...
pi_200330474
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:59 schreef apenoot het volgende:

[..]

Er is wel een kwantificatie van.
Huidige mRNA vaccins zouden zo'n 30% minder bescherming bieden tegen symptomen maar nog altijd meer dan 90% bescherming bieden tegen ziekenhuisopname. (bron)
Dat weet ik. Vaccins helpen heel erg goed tegen ziek worden. Het gaat echter om een ander besmetten. Dat kan ook als je gevaccineerd bent. En bij de eerdere varianten was er een indirect bewijs dat de kans dat je een ander besmet als je gevaccineerd bent lager is.

Echter, bij de deltavariant is dat effect veel minder groot.

Daarom loop je dus als Malta een risico door veel toeristen binnen te willen halen.

Dan kun je echt beter zeggen: nu nog geen toeristen.
pi_200330729
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En jij niet met de cijfers uit Israël. Niet heel erg hoor, want ik verwacht namelijk niet dat anderen zoals ik standaard ingelezen zijn in de berichtgeving vanuit zo'n land uit nerderige nieuwsgierigheid.

Maar goed, mijn punt is dat Israël een live venster is voor de effectiviteit van Pfizer, het bij ons meest gegeven vaccin, en dat je daar nu kunt zien wat het effect is van een flinke minderheid (35%) die het vaccin weigert. Ook komt hier de factor van de Delta-variant overheen.

Het aparte karakter van de Israëlische samenleving met die scheiding tussen de meer seculiere en de orthodoxe lagen van de bevolking is hierbij ook een interessante factor. Er zit daar veel meer dan hier een religieuze factor in waar ze niet van weten wat ze ermee aanmoeten en die inmiddels een behoorlijke lont is geworden. De splitsing in de samenleving die je hier ook ziet is daar ook. Hier is het een contrast tussen twijfelachtige bronnen en wetenschap, daar tussen ehm twijfelachtige religieuze bronnen en wetenschap.

Kun je hele volksstammen die weigeren en brandhaardje blijven spelen blijven uitsluiten van volledige deelname aan de samenleving? Ethisch gezien kan dit niet natuurlijk. Maar goed, als er hier leeglopende mensen met Ebola aan de grens staan, dan hebben we ook geen moeite met gesloten grenzen. Corona is (gelukkig) lang niet zo ernstig, maar rechtvaardigt mijns inziens wel bepaalde beperkingen.
Het gaat hier toch helemaal niet over Israël?
pi_200330757
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij roept dat Malta prioriteit geeft aan het toerisme.
Waarom werpen ze dan een drempel op die hoger is dan bij andere toeristische bestemmingen in de EU?
Het kinderachtige 'jij weet het niet, ikke lekker wel' is geen manier van discussie voeren.
Zij denken dat als de cijfers niet onder controle zijn dat dan de toeristen niet willen komen.

Ik denk dat ze daar ongelijk in hebben, maar goed. De Minister geeft dat als reden: het toerisme.
pi_200330793
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zij denken dat als de cijfers niet onder controle zijn dat dan de toeristen niet willen komen.
Begrijpelijk.
Of dat terecht is, is natuurlijk de vraag, gezien de hoogte van de vaccinatie dekking op Malta.

quote:
Ik denk dat ze daar ongelijk in hebben, maar goed. De Minister geeft dat als reden: het toerisme.
pi_200330817
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je doet hetzelfde....
[..]

Beide keuzes met consequenties en toen de autogordel verplicht werd zagen tegenstanders dat ook als een inbreuk op hun vrijheid.
Nu niet meer.
[..]

Dat bedoel ik.
Je snapt wel wat ik bedoel, maar gebruikt halsstarrig een andere betekenis om je gelijk te halen.
[..]

Nee, je roept uiteindelijk de naam van een krant.
[..]

Nee, je kunt niet van anderen verwachten dat ze maar gaan googlen om te kijken waar je het over hebt.
En door eerst allergisch te reageren omdat je dat maar dom vindt en uiteindelijk met moeite maar een krant noemt nodigt ook niet echt uit...
Als je al het verschil niet weet tussen bron en directe link, dan houdt het wel op. Zo ook met inwonerschap. Duidelijk dat je de begrenzingen daarvan niet kent.

Ik heb tijd noch zin om jou de betekenis van ieder woord uit te leggen en ik mag toch gewoon op een Nederlandstalig forum uitgaan van beheersing van de Nederlandse taal zou ik zo denken.
  maandag 12 juli 2021 @ 15:54:40 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200331077
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat hier toch helemaal niet over Israël?
Als ik het over Israël heb, dan is het de bedoeling dat jij eerst de Times of Israel gaat lezen omdat ik iets roep. Zo werkte het toch met jou?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 juli 2021 @ 15:56:04 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200331094
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Vaccins helpen heel erg goed tegen ziek worden. Het gaat echter om een ander besmetten. Dat kan ook als je gevaccineerd bent. En bij de eerdere varianten was er een indirect bewijs dat de kans dat je een ander besmet als je gevaccineerd bent lager is.

Echter, bij de deltavariant is dat effect veel minder groot.

Daarom loop je dus als Malta een risico door veel toeristen binnen te willen halen.

Dan kun je echt beter zeggen: nu nog geen toeristen.
Kun je nu eindelijk eens met de bijbehorende cijfers komen? Je blijft dit maar roepen maar je onderbouwing blijft uit.
pi_200331345
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je al het verschil niet weet tussen bron en directe link, dan houdt het wel op. Zo ook met inwonerschap. Duidelijk dat je de begrenzingen daarvan niet kent.

Ik heb tijd noch zin om jou de betekenis van ieder woord uit te leggen en ik mag toch gewoon op een Nederlandstalig forum uitgaan van beheersing van de Nederlandse taal zou ik zo denken.
Ja, precies
Zo'n vervelende houding.
En het dan gek vinden dat niemand in gaat op je argumenten over de beperkingen voor de lokale bevolking.
pi_200333469
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als ik het over Israël heb, dan is het de bedoeling dat jij eerst de Times of Israel gaat lezen omdat ik iets roep. Zo werkte het toch met jou?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, als jij iets roept over Israel en ik denk dat het niet klopt, dan zoek ik eerst even voordat ik zeg dat je onjuistheden vertelt.
pi_200333496
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Kun je nu eindelijk eens met de bijbehorende cijfers komen? Je blijft dit maar roepen maar je onderbouwing blijft uit.
Waarom blijf je zo zuigen als ik de bron al heb gegeven en aangegeven dat het nog niet gekwantificeerd is?

Ze zeggen ook dat de deltavariant veel besmettelijker is. Kun jij met die informatie pas iets als dat is vastgelegd in aantal procenten met twee cijfers achter de komma, of is veel besmettelijker al informatie waarmee je iets kan?
pi_200333509
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies
Zo'n vervelende houding.
En het dan gek vinden dat niemand in gaat op je argumenten over de beperkingen voor de lokale bevolking.
Lul niet zo. Als je op de inhoud in wil gaan dan lukt je dat prima. Als je dat niet wil is door blijven drammen over irrelevante zaken de juiste manier.
pi_200333545
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn vanwege het risico op overbelasting van de intensive care.
Vooralsnog heb ik niets gehoord over grote aantallen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200333746
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Een land als Turkije, Griekenland, Spanje, Italie of Frankrijk verdienen meer aan andere mensen. En ik heb niet het idee dat ongevaccineerden naar een ander land willen. Want moeten vertellen dat je naar Albanie bent geweest doet het niet zo goed
Los van het hele vaccinatieverhaal vind, ik iemand die naar Albanië vele malen interssanter dan de zoveelste figuur die naar de standaard bestemmingen gaat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200333773
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn vanwege het risico op overbelasting van de intensive care.
Vooralsnog heb ik niets gehoord over grote aantallen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.
Er is sprake geweest van overbelasting van de zorg. Ruim een jaar zelfs in anderhalf jaar. Met allerlei ernstige gevolgen. Mensen die een hartoperatie nodig hebben en daar al een jaar op moeten wachten. Of mensen die nu uitgezaaide kanker hebben omdat de preventieve zorg heel lang geschrapt is.

Nu hebben we een heel sterk wapen om te voorkomen dat dat nog eens gebeurd en om te zorgen dat allerlei zorg ingehaald kan worden: namelijk vaccineren. Jij weigert dat en daarmee heb jij een belangrijk aandeel in de langdurige ellende die we nog gaan krijgen. En dan heb jij het lef om over andere die wel hun verantwoordelijkheid nemen te gaan klagen. Je zou je kapot moeten schamen.
pi_200333853
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is sprake geweest van overbelasting van de zorg. Ruim een jaar zelfs in anderhalf jaar. Met allerlei ernstige gevolgen. Mensen die een hartoperatie nodig hebben en daar al een jaar op moeten wachten. Of mensen die nu uitgezaaide kanker hebben omdat de preventieve zorg heel lang geschrapt is.

Nu hebben we een heel sterk wapen om te voorkomen dat dat nog eens gebeurd en om te zorgen dat allerlei zorg ingehaald kan worden: namelijk vaccineren. Jij weigert dat en daarmee heb jij een belangrijk aandeel in de langdurige ellende die we nog gaan krijgen. En dan heb jij het lef om over andere die wel hun verantwoordelijkheid nemen te gaan klagen. Je zou je kapot moeten schamen.
Als de kwetsbaren gevaccineerd zijn, is er als het goed is geen risico meer op overbelasting van de intensive care.

Het is helemaal nog niet duidelijk hoelang de vaccins gaan werken.

Ook is er de optie van een serologische test waarmee de aanwezigheid van antistoffen kan worden aangetoond.
Dat staat wat mij betreft gelijk met vaccinatie.

Daarnaast zijn mRNA vaccins nu voor het eerst op grote schaal toegepast.
pi_200333897
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als de kwetsbaren gevaccineerd zijn, is er als het goed is geen risico meer op overbelasting van de intensive care.

Het is helemaal nog niet duidelijk hoelang de vaccins gaan werken.

Ook is er de optie van een serologische test waarmee de aanwezigheid van antistoffen kan worden aangetoond.
Dat staat wat mij betreft gelijk met vaccinatie.

Daarnaast zijn mRNA vaccins nu voor het eerst op grote schaal toegepast.
Als je niet gevaccineerd bent kan je heel goed op de ic belanden. Of ben jij er zo eentje die 'vertrouwt op zijn immuunsysteem'? Sterker, je kan ook daar terecht komen als je wel gevaccineerd bent, alhoewel de kans dan vele malen kleiner is.
pi_200333905
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Los van het hele vaccinatieverhaal vind, ik iemand die naar Albanië vele malen interssanter dan de zoveelste figuur die naar de standaard bestemmingen gaat.
Dat is waar maar misschien heb ik vooroordelen maar de antivaxxers lijken mij juist de standaard bestemmingen types.
pi_200333922
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:45 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is waar maar misschien heb ik vooroordelen maar de antivaxxers lijken mij juist de standaard bestemmingen types.
Dat lijkt mij een vooroordeel, anti-vaxxers komen in alle geledingen voor, zijn bij alle politieke partijen ook te vinden en differentieeren zich ook niet echt naar inkomen of opleiding.
pi_200333976
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een vooroordeel, anti-vaxxers komen in alle geledingen voor, zijn bij alle politieke partijen ook te vinden en differentieeren zich ook niet echt naar inkomen of opleiding.
Ze lijken me gewoon types die graag alles bij het oude houden
pi_200334018
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je niet gevaccineerd bent kan je heel goed op de ic belanden. Of ben jij er zo eentje die 'vertrouwt op zijn immuunsysteem'? Sterker, je kan ook daar terecht komen als je wel gevaccineerd bent, alhoewel de kans dan vele malen kleiner is.
Onder niet kwetsbare doelgroepen is die kans helemaal niet heel groot.
pi_200334037
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:45 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat zijn idd vooroordelen.
Maar dat is je goed recht.
  maandag 12 juli 2021 @ 19:53:22 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200334048
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom blijf je zo zuigen als ik de bron al heb gegeven en aangegeven dat het nog niet gekwantificeerd is?

Ze zeggen ook dat de deltavariant veel besmettelijker is. Kun jij met die informatie pas iets als dat is vastgelegd in aantal procenten met twee cijfers achter de komma, of is veel besmettelijker al informatie waarmee je iets kan?
Even teruggelezen, bedoel je met je bron je een post "dat je het gisteren wel tien keer gelezen hebt"? Of die ene waarbij je schrijft "Het is serieus lager. Geen kwantificatie"?

En nee, ik heb zelf ook al cijfers gepost, zal de bron nog even herhalen, waarin de beste schatting rond de 80% zit. Dus geen twee cijfers achter de komma.

Het is de bedoeling dat wie eist, bewijst. Dat wil zeggen dat als jij iets beweert, dat je het ook staaft. Herhalen dat het serieus zo is is niet voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')