SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dit is in lijn met de prognoses. Ik ben niet verbaasd.quote:Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Het is ook nog een cirkel; we kunnen minder/moeilijker op vakantie door code rood, dus gaan jongeren maar nog meer feesten hier want ja ik snap ook wel dat je in de zomervakantie niet de hele tijd thuis gaat zitten.
Nog een soort van mazzel dat het weer matig is, anders zaten de parken ook bomvol zo.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:33 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)euw-advies~acc497e1/Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Als de ziekenhuizen over twee weken nog steeds leeg zijn dan weten we een ding zeker, dan kan echt alles overboord worden gegooid.![]()
Die twee weken red ik nog wel.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Is er trouwens al data bekend van de 'ernst' van Delta, qua opname- en sterftecijfers?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef popje het volgende:
[..]
Maar besmettelijker in virus evolutie termen betekent ook minder ziekte... als je kijkt naar de Spaanse griep in 1918.![]()
Vaak wel, maar hoeft niet per se.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef popje het volgende:
[..]
Maar besmettelijker in virus evolutie termen betekent ook minder ziekte... als je kijkt naar de Spaanse griep in 1918.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Daarom zijn de komende twee weken cruciaal.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als de ziekenhuizen over twee weken nog steeds leeg zijn dan weten we een ding zeker, dan kan echt alles overboord worden gegooid.![]()
Die twee weken red ik nog wel.![]()
Is inderdaad interessant om te zien wat de ziekenhuiscijfers straks gaan doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
- 10-29 jaar is voor 83% ! verantwoordelijk voor alle besmettingen
- Overige leeftijdsgroepen dalen verder procentueel gezien
- Datavertraging loopt weer op
- Percentage positief 2 dagen geleden 15%wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen 1 uur was.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dansen met Janssen, wiens idee was dat ook alweer?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ere wie ere toekomt, zo'n snelle stijging had ik ook niet verwacht. Waarschijnlijk had je toch iets van gelijk qua snelheid van opengooien.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is in lijn met de prognoses. Ik ben niet verbaasd.![]()
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dus TvT niet is gestopt, maar je kunt in feite nergens meer naar toe waar je zo'n test voor zou gebruiken.
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Van iemand zonder zelfreflectie dus we hoeven niet te kijken of het een goed idee was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik denk dat we nu vooral zien hoe groot de virusbrand in de jonge populatie eigenlijk al was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:38 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt, zo'n snelle stijging had ik ook niet verwacht. Waarschijnlijk had je toch iets van gelijk qua snelheid van opengooien.![]()
Als je nu ziet wat de datavertraging doet, zaten we 6 dagen geleden ook al op 4000.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
TvT was toch maar max 10% van de cijfers van de afgelopen dagen? Grootste deel komt van gewone GGD testen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef GemMagic het volgende:
Dus TvT niet is gestopt, maar je kunt in feite nergens meer naar toe waar je zo'n test voor zou gebruiken.
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik verwacht er eigenlijks niet heel veel van. De mensen die echt risico lopen hebben allang hun eerste vaccinatie gehad, wat zk. opname voorkomt met bijna 100%. Nog een maandje en het liedje is wel uit. Maar laten we alsjeblieft ophouden met het verschuiven van de doelpalen. En bovendien nog wat dichter bij groepsimmuniteit.
Tja, en die jongeren. Eigen risico toch? Wat extra long covid, maar dat is ook niet bijzonder hoog. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren.
Nee, totaal geen paniek. Maar laten we niet dystopisch gaan doen. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren, ja er is covid, nee het leidt niet tot hogere zk. opnames. Ga desnoods dan gewoon niet testen ofzo, als dat alleen maar tot angst leidt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat klopt, maar het mag geen naam hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Jawel hoor, bij festivals tot 1000 mensen wordt alsnog tvt gevraagdquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef GemMagic het volgende:
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
UK en NL kan je toch niet een op een vergelijken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.
- Veel meer geprikt met AZ
- Veel halen 2e prik nietwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar wel nav TvT. Al die jongeren laten zich nu immers testen na hun weekendje stappen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
TvT was toch maar max 10% van de cijfers van de afgelopen dagen? Grootste deel komt van gewone GGD testen.![]()
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu vooral zien hoe groot de virusbrand in de jonge populatie eigenlijk al was.![]()
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.![]()
Over 5 dagen weten we door de datavertraging of er een afvlakking komt of we doorstijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nu laten ze zich testen doordat je zelf BCO moet doen, eg je contacten inlichten, dat deed de GGD eerder.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Frankrijk houdt ook al lange tijd 4 weken aan voor Janssen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen was.
Overigens beschermt Janssen (volgens hunzelf, dat wel) goed tegen Delta en wordt de werking na verloop van tijd steeds beter:
https://www.nytimes.com/2(...)n-vaccine-delta.html![]()
Jazeker. Er werd veel getest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.![]()
Dat is samen met exponentiële groei een hele verkeerde combinatie. Je zou een gelijk groeipercentage verwachten maar we zijn op 1 dag van x7 naar x9 week op week gegaan. Deels datavertraging en deels nog dominantere delta variant?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Als je nu ziet wat de datavertraging doet, zaten we 6 dagen geleden ook al op 4000.![]()
Onjuist. Zijn nog flink wat in de 50 - 65 groep die nog niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verwacht er eigenlijks niet heel veel van. De mensen die echt risico lopen hebben allang hun eerste vaccinatie gehad, wat zk. opname voorkomt met bijna 100%. Nog een maandje en het liedje is wel uit. Maar laten we alsjeblieft ophouden met het verschuiven van de doelpalen. En bovendien nog wat dichter bij groepsimmuniteit.
Tja, en die jongeren. Eigen risico toch? Wat extra long covid, maar dat is ook niet bijzonder hoog. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren.
Nee, totaal geen paniek. Maar laten we niet dystopisch gaan doen. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren, ja er is covid, nee het leidt niet tot hogere zk. opnames. Ga desnoods dan gewoon niet testen ofzo, als dat alleen maar tot angst leidt.![]()
Ja, maar dat zal wel een paar dagen duren. Deze cijfers zijn tenslotte eigenlijk van gister (tot 10 uur vanochtend), dus TvT is nog steeds van toepassing in deze cijfers. En dan mensen die zich erna testen zoals je zegt, dat zal ook wel over een paar dagen uitgesmeerd zijn. Niet iedereen laat zich nog precies dezelfde dag testen als ze horen dat ze met een positief iemand stonden te dansen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wel nav TvT. Al die jongeren laten zich nu immers testen na hun weekendje stappen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Kan het niet lezen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Frankrijk houdt ook al lange tijd 4 weken aan voor Janssen.
Overigens beschermt Janssen (volgens hunzelf, dat wel) goed tegen Delta en wordt de werking na verloop van tijd steeds beter:
![]()
Lezenswaardig draadje. Dit komt niet door fraudeurs, dit komt door een kutsysteem.zie email 27 oktober![]()
Het is wel echt zaak nu om al die jongeren de komende pakweg zes weken te vaccineren. Straks in september krijg je weer de scholen, de sportcompetities, dan wil je deze shit niet weer hebben.![]()
Hoogste tussen de 0 en de 30 jaar:quote:
- Veelal nog geen volledige vaccinatie;
- Veelal betrokken bij feesten, dansen en intieme contacten.
Bizar dat onze overheid daarop niet was voorbereidt. Fail!
Dansen met JanssenWTF?
Love is in the air!![]()
Volgens mij geldt het voor alle vaccins dat de werking beter wordt naar verloop van tijd. Sommigen hebben het idee dat het na twee weken "optimaal werkt", maar dat is volgens mij helemaal niet zo: daarna werkt het nog beter.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Zijn nog flink wat in de 50 - 65 groep die nog niet volledig gevaccineerd zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat laatste hadden ze nóóit moeten zeggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoogste tussen de 0 en de 30 jaar:
- Veelal nog geen volledige vaccinatie;
- Veelal betrokken bij feesten, dansen en intieme contacten.
Bizar dat onze overheid daarop niet was voorbereidt. Fail!
Dansen met JanssenWTF?
(Un)masking for the greater good.![]()
Ja misschien lopen ze in die kut gehuchten wat achter, zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Verschilt per regio hoe snel het gaat.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.![]()
Gaat niet door ivm ingelaste persco.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef SilverEyes het volgende:
Over 30 jaar in Andere Tijden: Dansen met Janssen.
![]()
En wel allemaal op vakantie, want Hugo wil natuurlijk ook gewoon op vakantie.![]()
En jongeren mogen niet meer omdat Hugo niet naar nachtclubs gaat. Ironisch wel, wees dan ook consequent mbt vakantie, want je haalt daar evengoed veel besmettingen mee binnen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waarom kun je dan toch al een dag na je prik doorrollen naar de club? "Direct na de vaccinatie ben je zodanig goed beschermd, dat wij het verantwoord vinden om je naar binnen te laten", zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid. "Het laatste gedeelte van bescherming afwachten vinden we niet nodig."
Niet meegerekend dat je mogelijk al besmet kan zijn en dus toch ook nog besmet kan worden.
Wat een faal-beleid.Love is in the air!![]()
Hoe een basisschoolleraar die per ongeluk verantwoordelijk werd voor een pandemie ons land in chaos stortte.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef SilverEyes het volgende:
zie email 27 oktober![]()
Van de 50-jarigen is de helft nog niet eens gevaccineerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.![]()
![]()
Janssen is alleen maar gepromoot omdat we er als NL in geinvesteerd hebben denk ik, want het was nooit het beste vaccin van de klasOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Dat is gewoon dom. Blij dat het in mijn regio wel perfect loopt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Verschilt per regio hoe snel het gaat.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nou sneller groepsimmuniteit iigquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het maakt weinig uit aangezien beleid niet per regio gaat.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is gewoon dom. Blij dat het in mijn regio wel perfect loopt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dit zijn de tweede prikkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van de 50-jarigen is de helft nog niet eens gevaccineerd.
[ afbeelding ]![]()
Hele EU gaat gewoon weer stijgen in besmettingen binnenkort.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
En wel allemaal op vakantie, want Hugo wil natuurlijk ook gewoon op vakantie.![]()
En jongeren mogen niet meer omdat Hugo niet naar nachtclubs gaat. Ironisch wel, wees dan ook consequent mbt vakantie, want je haalt daar evengoed veel besmettingen mee binnen.![]()
Oh! Zouden ze dan ook mensen interviewen die nog altijd aan long-covid lijden?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef SilverEyes het volgende:
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nou ik ga lekker naar een feestje, veel plezier hier.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Veel halen tweede prik niet??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
UK en NL kan je toch niet een op een vergelijken.
- Veel meer geprikt met AZ
- Veel halen 2e prik niet
M'n half-broer (begin 20) stond ook echt non-stop op feesten en clubs sinds de opening. Echt 24/7. Club > afterparty > uitslapen > door naar volgende feest. Veel jongeren hebben zich hier echt op voorbereid door geld op te sparen enzo.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.
Het verbaast me dus weinig dat het zo snel gaatGelukkig is hij al volledig gevaccineerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Het aantal mensen dat hun eerste prik heeft is een stuk hoger, tegen de 80% voor 50ers.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eerste prik +2 weken geeft wel gedeeltelijke bescherming dus is ook relevant![]()
Vreemd, zal het eerste stuk even quoten:quote:Hier nog nieuwsbericht op de site van J&J zelf:quote:Johnson & Johnson Vaccine Protects Against Delta Variant, Company Reports
The vaccine also produced long-lasting immune responses, researchers said. Booster shots seem unnecessary, at least for now.
The Johnson & Johnson coronavirus vaccine is effective against the highly contagious Delta variant, even eight months after inoculation, the company reported on Thursday — a finding that should reassure the 11 million Americans who have gotten the shot.
The vaccine showed a small drop in potency against the variant, compared with its effectiveness against the original virus, the company said. But the vaccine was more effective against the Delta variant than the Beta variant, first identified in South Africa — the pattern also seen with mRNA vaccines.
Antibodies stimulated by the vaccine grow in strength over time, researchers also reported.
The results were described in a news release, and the company said that both studies had been submitted for online publication on Thursday. One of those studies has been accepted for publication in a scientific journal. Both studies are small, and the researchers said they had released the results early because of intense interest from the public.
“The coverage of the variants is going to be better than what people anticipated,” said Dr. Dan Barouch, a virologist at Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston. “There was a lot of misinformation that was spreading, so we decided that we needed to get this into the public domain right away.”
https://www.jnj.com/johns(...)inst-global-pandemic
Meer details van de studie: https://www.nature.com/articles/s41586-021-03681-2![]()
Dus eind volgende week mogen Nederlanders in principe niet meer op vakantie?
Breekt dan niet de pleuris uit?![]()
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hebben ze dat écht gezegd?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Landgeld het volgende:
Waarom kun je dan toch al een dag na je prik doorrollen naar de club? "Direct na de vaccinatie ben je zodanig goed beschermd, dat wij het verantwoord vinden om je naar binnen te laten", zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid. "Het laatste gedeelte van bescherming afwachten vinden we niet nodig."
Niet meegerekend dat je mogelijk al besmet kan zijn en dus toch ook nog besmet kan worden.
Wat een faal-beleid.
Wat een blamage.
Je bént niet meteen beschermd nadat je je vaccinatie hebt gehad. Dat weten ze drommelsgoed.
Wat een inschattingsfout, zeg.(Un)masking for the greater good.![]()
Klopt. Dat schijnt een problematisch issue te zijn in UK.quote:
Want er is toch freedom day en versoepelingen, en de tijd tussen prikken was enorm lang.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lijkt me niet aangezien het niet onze regels zijn die andere landen opleggen over toegang en quarantaine. Het is gewoon dikke pech.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:53 schreef asco het volgende:
Dus eind volgende week mogen Nederlanders in principe niet meer op vakantie?
Breekt dan niet de pleuris uit?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Maatregelen? We doen de kroegen een uurtje eerder dicht.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.
Ik heb deze aflevering al gezien…zie email 27 oktober![]()
Als je denkt dat Hugo nu lekker vakantie gaat vieren heb je echt een enorme plaat voor je kop..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
En jongeren mogen niet meer omdat Hugo niet naar nachtclubs gaat. Ironisch wel, wees dan ook consequent mbt vakantie, want je haalt daar evengoed veel besmettingen mee binnen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nee tegen besmetting met de delta variant, niet tegen ziekenhuisopname of overlijden, dat is er al na 1 prik (2 weken erna). Ik verwacht dan ook dat er niet veel ziekenhuisopnames komen onder volledig gevaccineerden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twee prikken zijn nodig voor goede bescherming tegen de delta variant...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
1e prik zit op 78-84% bescherming voor zieknhuisopname. 2e gaat over de 95% Het is maar net wat je goed vind, een 2e prik geeft een betere bescherming en een 1e redelijkequote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twee prikken zijn nodig voor goede bescherming tegen de delta variant...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ook.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maatregelen? We doen de kroegen een uurtje eerder dicht.
Ik heb deze aflevering al gezien…
We hebben er 7 maanden over gedaan om van 10.000 besmettingen naar 600 te gaan.
In 10 dagen is dit alles weg.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat krijg je als kut boomers de macht hebben. En inderdaad, heel EU gaat straks weer stijgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele EU gaat gewoon weer stijgen in besmettingen binnenkort.
Maarja, misschien ook wel beter. Dan maar ff door de zure appel heen, want groepsimmuniteit. En vaccinatie gaat ook snel. Anders zitten we misschien nog langer in deze ellende.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zorg is nog steeds flink beter geworden, daar ging het om.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
In 10 dagen is dit alles weg.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Er waren vandaag 12 ziekenhuisopnames. Noem jij 1 een toename?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Is al aan de gang:quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele EU gaat gewoon weer stijgen in besmettingen binnenkort.![]()
![]()
Ziekenhuisopnames dalen nog steeds volgens mij?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.![]()
Het goeie nieuws is dat de maatregelen dus werkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Bedankt voor dat TvT Hugo!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar los daar van. Dit wordt toch een grote ellende zo.zie email 27 oktober![]()
Hoeveel komt die stijgende lijn door Nederlandquote:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zou wel mooi zijn als ze dat en masse ineens niet meer deden. Zou er dan echt een verschil ontstaan? Ik denk dat het wel meevalt met zk. opnames straks.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Ronald het volgende:
Hopelijk zijn onze jongeren komende week wat minder fanatiek met testen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Bedoel je dan niet een epidemie?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe een basisschoolleraar die per ongeluk verantwoordelijk werd voor een pandemie ons land in chaos stortte.(Un)masking for the greater good.![]()
Fat is 50% hoger dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef popje het volgende:
[..]
Er waren vandaag 12 ziekenhuisopnames. Noem jij 1 een toename?
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
En we zijn nog maar net aan het stijgen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
is ook goed te zien bij het inzoomen op de leeftijdsgrafiek:quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twee prikken zijn nodig voor goede bescherming tegen de delta variant...![]()
![]()
Voor een deel, zeker. Maar ook in Portugal, Spanje, Frankrijk zit de boel in de lift.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel komt die stijgende lijn door Nederland![]()
Oplossing -> prikkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Za het volgende:
Het valt gewoon niet meer te ontkennen, we zitten in een permanente covid situatie hier.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het lijkt me toch dat bij mensen met gezinnen die hard moeten werken en nu op het laatste moment de vakantie door de neus geboord zien worden een keer de stoppen gaan doorslaan.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me niet aangezien het niet onze regels zijn die andere landen opleggen over toegang en quarantaine. Het is gewoon dikke pech.
Ik ben echt blij dat ik niet in die situatie zit.![]()
Ach ja, die 10.000 besmettingen compenseren iets van de te lage vaccinaties die we al een tijdje hebben.- verwijderd door admin -![]()
Deze gaat maar t/m week 25. We zitten nu aan 't einde van week 27. Kan intussen al wat verander zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van de 50-jarigen is de helft nog niet eens gevaccineerd.
[ afbeelding ](Un)masking for the greater good.![]()
Voorspellingen doen, altijd leuk:
Nou ja, strikt genomen is het nog geen 1 september. We hebben nog iets meer dan anderhalve maand om vanuit deze positie naar het oude normaal terug te komen en Sjerrie een poepie te laten ruiken.![]()
Zo niet, dan hebben we nieuwe maatregelen en oude schuldigen:![]()
Nog wel, maar de daling is aan het afvlakken. Zal niet lang duren voordat het een stijging wordt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames dalen nog steeds volgens mij?![]()
![]()
Gewoon een truukje om de vaccinatiebereidheid onder jongeren wat op te krikken. En dat heeft ongetwijfeld gewerkt, alleen zien we er nu de nadelige effecten van.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hebben ze dat écht gezegd?
Wat een blamage.
Je bént niet meteen beschermd nadat je je vaccinatie hebt gehad. Dat weten ze drommelsgoed.
Wat een inschattingsfout, zeg.![]()
Gelukkig is het zomervakantie. Tenminste, in deze regio.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Dochterlief is vrij, dus via school komt er in ieder geval geen covid-19 het huis in. Al haar grootouders zijn volledig gevaccineerd (en hun wachttijd allang voorbij), dus daar maken we ons ook niet zoveel zorgen om.
Maar goed nieuws is het oplopen van de besmettingen en opnames idd niet.(Un)masking for the greater good.![]()
Heeft Hugo toch ook gewoon toegegeven trouwens?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gewoon een truukje om de vaccinatiebereidheid onder jongeren wat op te krikken. En dat heeft ongetwijfeld gewerkt, alleen zien we er nu de nadelige effecten van.![]()
Zit je dan met je vaccinaties.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog wel, maar de daling is aan het afvlakken. Zal niet lang duren voordat het een stijging wordt.
[ afbeelding ]
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Enige oplossing -> Iedereen moet zichzelf thuis dmv sneltest testen alvorens zich in de maatschappij te begeven.quote:
Per direct alles opgelost.
Gezien dit volgens velen niet haalbaar is omdat men daar niet toe bereid is, zitten we in een permanente covid situatie, vaccins of niet.![]()
Je zou toch denken, als je die eerste vaccinatie neemt, waarom die tweede dan niet? Een vaccinatie brengt je op weg, maar niet naar die vrijheid die we allemaal zo graag willen. De Britten net zo goed als wij.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. Dat schijnt een problematisch issue te zijn in UK.
Want er is toch freedom day en versoepelingen, en de tijd tussen prikken was enorm lang.
Zat er ook geen 3 maanden tussen, zoals hier? Of nog langer, zelfs.(Un)masking for the greater good.![]()
Tm vorige week 41% en 57%quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Celestien het volgende:
[..]
Deze gaat maar t/m week 25. We zitten nu aan 't einde van week 27. Kan intussen al wat verander zijn.![]()
Juist nu is het toch fijn een vaccinatie te hebben?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Zit je dan met je vaccinaties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Alsof het gaat helpen om die kroegen een uur eerder dicht te doen...quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maatregelen? We doen de kroegen een uurtje eerder dicht.
Ik heb deze aflevering al gezien…(Un)masking for the greater good.![]()
Als er over 2 weken nog steeds niks aan de hand is in de ziekenhuizen krijgen we weer heel andere discussies.
Want dan is het in feite ook gewoon klaar.![]()
We moeten nog even wachten of het ook gevaccineerden zijn die gaan zorgen voor de stijging, of dat het louter niet-gevaccineerden zullen zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist nu is het toch fijn een vaccinatie te hebben?Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Ach zolang de ziekenhuizen niet overstromen zie ik het probleem niet... vaccins beschermen tegen de meeste ziekenhuisopnames.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Za het volgende:
[..]
Enige oplossing -> Iedereen moet zichzelf thuis dmv sneltest testen alvorens zich in de maatschappij te begeven.
Gezien dit volgens velen niet haalbaar is omdat men daar niet toe bereid is, zitten we in een permanente covid situatie, vaccins of niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Maakt het jou ook zo pissig?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
In 10 dagen is dit alles weg.(Un)masking for the greater good.![]()
Zolang het onder de 100% zit blijft het argument terugkomen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Celestien het volgende:
[..]
Deze gaat maar t/m week 25. We zitten nu aan 't einde van week 27. Kan intussen al wat verander zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja dat heeft hij blatant toegegeven, maar ik vind het een smerige vorm van manipulatie. Daarnaast denk ik dat mensen het ook hadden gedaan als je na 2 weken de club in mocht. Dat had zelfs voor iedereen beter uitgepakt, want je hoefde nu direct na Janssen ook niet meer getest te worden, waardoor mensen zelf besmet naar binnen konden. Daar hoef je geen QR voor te kopieren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft Hugo toch ook gewoon toegegeven trouwens?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Hoeveel besmettingen hebben we nodig om donkerrood te worden?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Hoe meer er is gevaccineerd is dus hoge totaal aantal % hoe eerder ook gevaccineerde in het ziekenhuis komt. Dat is toch logisch?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
We moeten nog even wachten of het ook gevaccineerden zijn die gaan zorgen voor de stijging, of dat het louter niet-gevaccineerden zullen zijn.![]()
Behalve dat de quarantaine-eisen vanuit het buitenland voor reizigers uit Nederland weer terugkomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef asco het volgende:
Als er over 2 weken nog steeds niks aan de hand is in de ziekenhuizen krijgen we weer heel andere discussies.
Want dan is het in feite ook gewoon klaar.![]()
Nog wel met wat achterstallige info, dus kans bestaat dat er wat meer uitstroom is nog. Gisteren was dat sowieso maar 0 (of 1?).quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog wel, maar de daling is aan het afvlakken. Zal niet lang duren voordat het een stijging wordt.
[ afbeelding ]
Ik moet die stijging nog maar zien gebeuren; en zelfs als het gebeurd verwacht ik niet een groei die verdere maatregelen zou rechtvaardigen met het oog op de vaccinaties.![]()
Covid-19 zal ook niet weggaan, maar we kunnen onszelf er wel tegen beschermen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Za het volgende:
Het valt gewoon niet meer te ontkennen, we zitten in een permanente covid situatie hier.
Al iedereen straks volledig gevaccineerd is, wat gelukkig niet heel lang meer gaat duren, dan kunnen ze 't niet maken om het land nog langer op slot gaat houden. Dat zal niet meer geaccepteerd worden.(Un)masking for the greater good.![]()
Vooral ook omdat Janssen maar 60% bescherming biedtquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gewoon een truukje om de vaccinatiebereidheid onder jongeren wat op te krikken. En dat heeft ongetwijfeld gewerkt, alleen zien we er nu de nadelige effecten van.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik zou wel even dat kwantificeren. Iets van max 100 opnames per dag, anders gaan mensen bij een instroom van 25 al schreeuwen dat de hel is losgebarsten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef asco het volgende:
Want dan is het in feite ook gewoon klaar.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hele land in rep en roer, festivalorganisatoren dreigen voor tonnen het schip in te gaan, reisbureaus weten niet wat ze volgende week tegen hun klanten moeten zeggen, Europa bestempelt ons straks (deels ten onrechte) als hoogrisicogebied.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft Hugo toch ook gewoon toegegeven trouwens?
Maar we hebben toch maar mooi een stel studenten gevaccineerd via een simpel trucje, mensen die je anders vast later nog wel een keer over de streep had kunnen trekken.
Worth it.![]()
![]()
Zoveel capaciteit heeft de GGD niet. Percentage positief zal dus wel lekker gaan stijgen.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, en alle negers zijn luiquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:33 schreef Confetti het volgende:
Vervelende is ook dat jongeren extreem bijdehand zijn en niet allemaal in isolatie zullen gaan.
Dat straatverbod voor jongeren van de mondkapjes-user hier was misschien zo gek nog niet.
Zo irritant dit. Stel jankende kut boomers.Go hard or go home![]()
Meer dan 500 per 100.000 en een positiviteitspercentage van meer dan 4%.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef Pisces29 het volgende:
https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement![]()
Volgens mij zijn we al willy-wonka-meisje-paars ondertussen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef Pisces29 het volgende:
Hoeveel besmettingen hebben we nodig om donkerrood te worden?![]()
![]()
Het is nu al meer dan 13% (!)quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel capaciteit heeft de GGD niet. Percentage positief zal dus wel lekker gaan stijgen.![]()
![]()
Nog even en we zitten met z'n allen bovenop de trein want we zijn India maar dan met boerenkool ipv curry.Go hard or go home![]()
Was het nog maar twee weken geleden.... Toen leek het er allemaal nog zo rooskleurig.quote:(Un)masking for the greater good.![]()
Niet vanwege maatregelen, of vakantie e.d. Dat maakt mij niet zo uit.quote:
Waar ik boos om word is onnodig verdriet en lijden, van mensen die onnodig in het ziekenhuis belanden. Dit had niet gehoeven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In dit tempo is 10-29 volgende week allemaal besmet geweest, en hoeven we ze niet meer te vaccineren.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik hoop eigenlijk dat landen goed meekijken. En snel hun juiste beslissing gaan nemen of ze NLers nog wel willen ontvangen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:10 schreef asco het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we al willy-wonka-meisje-paars ondertussen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben benieuwd of we komende week het dagrecord gaan breken qua besmettingen, staat nu nog op 13.066 van 20-12-2020Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Celestien, het is al duidelijk dat de vaccins na 6 mnd een groot deel van hun effectiviteit verliezen, tevens dat in de UK de helft van de covid slachtoffers gavaccineerden zijn. Daar gaat de oplossing echt niet liggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:07 schreef Celestien het volgende:
Covid-19 zal ook niet weggaan, maar we kunnen onszelf er wel tegen beschermen.
Al iedereen straks volledig gevaccineerd is, wat gelukkig niet heel lang meer gaat duren, dan kunnen ze 't niet maken om het land nog langer op slot gaat houden. Dat zal niet meer geaccepteerd worden.
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.![]()
Echt hequote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Was het nog maar twee weken geleden.... Toen leek het er allemaal nog zo rooskleurig.![]()
![]()
Dat is dan hét moment om de doelpalen eens te verschuiven in ons voordeel.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Behalve dat de quarantaine-eisen vanuit het buitenland voor reizigers uit Nederland weer terugkomen natuurlijk.
Positief getesten loslaten en kijken naar opnames en aantal gevaccineerden.![]()
![]()
Dit is volledig wensdenken en totaal niet gestoeld op cijfers.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In dit tempo is 10-29 volgende week allemaal besmet geweest, en hoeven we ze niet meer te vaccineren.Géén kloon van tvlxd!![]()
Morgen alquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
Ben benieuwd of we komende week het dagrecord gaan breken qua besmettingen, staat nu nog op 13.066 van 20-12-2020![]()
![]()
Bron?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Celestien, het is al duidelijk dat de vaccins na 6 mnd een groot deel van hun effectiviteit verliezen, tevens dat in de UK de helft van de covid slachtoffers gavaccineerden zijn. Daar gaat de oplossing echt niet liggen.
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.![]()
Ja. Trend is iedere 2 dagen een verdubbeling.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik hoop dat ze vooral niet alleen kijken naar besmettingen maar naar ziekenhuissituatie en vaccinaties. Ik zie niet in waarom je gevaccineerd niet zou mogen reizen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat landen goed meekijken. En snel hun juiste beslissing gaan nemen of ze NLers nog wel willen ontvangen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kroegen dicht om middernacht gaat het antwoord zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Trend is iedere 2 dagen een verdubbeling.![]()
Ik vrees echt met grote vrezen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.ctvnews.ca/he(...)d-19-study-1.5488596quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Celestien, het is al duidelijk dat de vaccins na 6 mnd een groot deel van hun effectiviteit verliezen, tevens dat in de UK de helft van de covid slachtoffers gavaccineerden zijn. Daar gaat de oplossing echt niet liggen.
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.
Dat is nog helemaal niet duidelijk. Deze studie beweert het tegendeel..![]()
![]()
Hugo die zojuist de vaccinatiegraad onder jongeren heeft opgekrikt. Op een halve minuut zie je het moment waarop alle contacten van TvT-positieven in het contactonderzoek eruit gepikt worden.![]()
Omdat in een ander land ze wellicht nog niet zo ver met vaccineren zijn??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef popje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze vooral niet alleen kijken naar besmettingen maar naar ziekenhuissituatie en vaccinaties. Ik zie niet in waarom je gevaccineerd niet zou mogen reizen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou het scheelt natuurlijk wel veel dat clubs en dergelijke weer dicht gaan. Kroegen mogen ook niet zo stampvol zitten als afgelopen 2 weken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Kroegen dicht om middernacht gaat het antwoord zijn.![]()
Ik vrees echt met grote vrezen.![]()
Groei tov gister valt mee. Iedereen valt over de 10k natuurlijk maar gister was West Brabant grijs op de kaart. Breda op 11. Nu dik 300. Correctie dus. Gister te weinig gemeld. Vandaag inhaalslag.![]()
Het is ook een tikkeltje sarcastisch hoor.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Dit is volledig wensdenken en totaal niet gestoeld op cijfers.
Maar neemt niet weg, dat het onder de leeftijdsgroepen niet oneindig door kan stijgen, het zal eerst flink pieken en daarna echt wel afvlakken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vrees met grote vrezenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat landen goed meekijken. En snel hun juiste beslissing gaan nemen of ze NLers nog wel willen ontvangen.Groot fan van User Wotte![]()
Ja, juist minimaal 6 maanden, omdat er simpelweg nog geen studies zijn die lang genoeg lopen. Laatste bericht van Janssen geeft minimaal 8 maanden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik heb idd ook juist het omgekeerde gehoord.quote:Persistent immune responses through at least eight months![]()
Als je gevaccineerd bent (volledig) is de kans op overdragen nihil.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat in een ander land ze wellicht nog niet zo ver met vaccineren zijn??Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet echt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:21 schreef popje het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent (volledig) is de kans op overdragen nihil.
Kijk maar bij dat Janssen nieuwsbericht van vandaag."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee joh, gaat voor eeuwig door. Volgende week 1 miljoen cases per dag!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook een tikkeltje sarcastisch hoor.
Maar neemt niet weg, dat het onder de leeftijdsgroepen niet oneindig door kan stijgen, het zal eerst flink pieken en daarna echt wel afvlakken.![]()
![]()
Wel net op tijd voor de vakanties. Het is bijna frappant.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Was het nog maar twee weken geleden.... Toen leek het er allemaal nog zo rooskleurig.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Sommige landen en regio’s trekken het geen tweede jaar om weer geen toeristen te ontvangen. Het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat in een ander land ze wellicht nog niet zo ver met vaccineren zijn??Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Ik denk dat het komende week wel zal dalen, jongeren zullen niet massaal meer gaan testen nu de discotheken weer dicht zitten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze dat en masse ineens niet meer deden. Zou er dan echt een verschil ontstaan? Ik denk dat het wel meevalt met zk. opnames straks.
Ik denk ook dat het aantal ziekenhuis opnames mee zal vallen. Maar dat zien we binnen 2 weken wel terug in de cijfers٩๏̯͡๏)۶![]()
Idd. Ik las zelfs recent, vorige week of twee weken geleden, dat de mRNA vaccins mogelijk jarenlang beschermen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, juist minimaal 6 maanden, omdat er simpelweg nog geen studies zijn die lang genoeg lopen. Laatste bericht van Janssen geeft minimaal 8 maanden.
[..](Un)masking for the greater good.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Totaal wereldvreemd en gebrek aan enige zelfreflectie.
Geef op zijn minst toe dat je een mispeer begaan heeft.
Hij lijkt oprecht verbaasd dat hij deze vraag krijgt. Totaal geen realiteitszin zie je maar weer.
En daar moeten we het dan van hebben...![]()
En vaccineren gaat ook gewoon door met ± 1.5 miljoen per weekquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat het komende week wel zal dalen, jongeren zullen niet massaal meer gaan testen nu de discotheken weer dicht zitten.
Ik denk ook dat het aantal ziekenhuis opnames mee zal vallen. Maar dat zien we binnen 2 weken wel terug in de cijferswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Frappant. Ja. Ik zou het ook anders kunnen noemen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:23 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Wel net op tijd voor de vakanties. Het is bijna frappant.(Un)masking for the greater good.![]()
Dat vraag ik me dus af. Zijn daar al studies naar gedaan? Want ik dacht dat ze wel 't vermoeden hadden dat je 't dan niet meer of moeilijker kon overdragen, maar dat daar nog geen definitief antwoord op was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:21 schreef popje het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent (volledig) is de kans op overdragen nihil.(Un)masking for the greater good.![]()
In Portugal moeten horeca in hoogrisicogebieden nu Testen voor Toegang doen met zelftesten. Ze zijn... not amused:https://www.portugalresid(...)t-unworkable-decree/quote:Portugal’s restaurant sector calls for government to suspend latest unworkable decree
By Natasha Donn -10th July 2021
Facebook Twitter
Portugal’s restaurant sector is calling for the government to “immediately suspend” what is (increasingly becoming clear) an ‘unworkable’ decree obliging clients to present Covid Digital Certificates or negative tests for the SARS-CoV-2 virus in ‘high risk’ and ‘very high risk’ boroughs.
The measure dressed up as “a way of allowing restaurants to keep working” has careered into a wall of antipathy.
Restaurants throughout the country say they ‘refuse to police’ people coming to their establishments for a meal – in spite of the hefty fines threatened.
In the Algarve, hoteliers association AHETA has also criticised the requirement for guests to show Covid Digital Certificates or negative tests in order to take up their reservations.
AHETA president Elidérico Viegas has dubbed the measure “an exaggeration… impractical and of dubious efficacy”.
There are so many ‘holes’ in the rules laid down following the Council of Ministers that many in the hospitality sector seem to have decided to ‘pretend to follow them’ and basically take very little notice.
One AL owner the Resident spoke with told us she would be purchasing 10 autotests this weekend to put in clients rooms “and they can stay there all summer, for all I care … I may use a grapefruit for the test, I may use my cat. As I am meant to be policing this ridiculous measure, I will be the one to decide how I carry out these tests…”
Daniel Serra, president of the PRO.VAR national association of restaurants, told tabloid Correio da Manhã that the measure “which could have brought some kind of security has transformed into a nightmare, and created more difficulties”.
“As soon as the measures were explained, businesses started receiving cancellations for the majority of reservations on their books”, he explained, stressing this weekend – far from seeing increased business in the 60 boroughs affected by the new measures (click here) – will actually see quite the opposite.
“There will be a huge fall in takings”, he told the paper.
Beyond the shattering of clients’ feelings of freedom, Mr Serra stressed “there are many doubts from a legal perspective”.
In Porto, Nuno Fontes of Capa Negra II (one of the best known eateries for the city’s legendary delicacy the “francesinha”), called the new demands on his sector “lunatic”.
His father Amandio, who runs a total of six establishments, gave his opinion: “So I am meant to check clients as they come into the restaurant? I am not a doctor! I am not a nurse! I am not a policeman! I am not going to comply! I don’t have specialised personnel (for this kind of procedure, particularly the overseeing of auto-tests).
The sector’s fury cuts across all boundaries. Over social media yesterday one well-known bar popular with expats in the Algarve sounded off with: ““We will NEVER ask anybody for a Covid test result or proof of vaccine… NEVER! It is none of our business and goes against our clients human rights. We will not be party to society’s descent into fascism and apartheid”.
Thus the government now will be on uncertain ground. Has it got enough ASAE (health & safety) inspectors to ‘police’ its policies in restaurants, hotels and AL accommodation? Will police have to be drafted in: to check citizens either have vaccines (which are not mandatory anyway) or have taken tests in the fashion stipulated that have given negative results? And if so (in the latter case) how will they be able to tell?
The unpopular ‘Lisbon lockdown’ lasted three weeks and has now been dismantled because it failed in its mission (to try and ‘lock’ the Delta variant into the capital).
On that basis, it is very possible this unpopular decree (which doesn’t even apply during days of the week, nor to cafés and pastelarias) will also be short-lived, as well as incapable of any notable positive achievement.
In Albufeira yesterday – one of the boroughs where incidence of transmission of SARS-CoV-2 is considered “very elevated”- long-suffering restaurateur Manuel Pereira stood very straight for a photograph in Correio de Manhã, dutifully wearing his mask, and said for the record: “The measures imposed by the government make no sense at all”.
Over social media, a high court judge has given her professional opinion , entitled “Portugal and the Sanitary Apartheid” (see story to come).
Her blistering post has been shared hundreds of times. On the basis that she has been part of legal decision-making at a ‘Superior’ level for the last 25-years and that social media posts criticising official narratives tend to get removed, we have taken the liberty of translating it.
natasha.donn@algarveresident.com![]()
Heb je toevallig een linkje?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet echt.
Kijk maar bij dat Janssen nieuwsbericht van vandaag.
10k besmettingen in 1 dag tijd..... Echt absurd.
Terwijl we nog niet eens zo lang geleden op 500 zaten.......
Bedankt kabinet voor het opengooien van het nachtleven!! Mafketels.
En bedankt jongeren voor dom gedrag.![]()
Vorige week was toch in het nieuws dat Pfizer (en Moderna?) juist heel lang werkten?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik heb idd ook juist het omgekeerde gehoord.![]()
![]()
Toch hulde voor het land dat we zo progressief waren en dachten:"Yolo!"
Hou ik wel van. 99% is nu boos maar ik hoor wel bij die ene die het mooi vindt dat we het geprobeerd hebben.Go hard or go home![]()
Jongeren hebben alleen maar gedaan wat de overheid mogelijk maakte. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:29 schreef bianconeri het volgende:
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:29 schreef bianconeri het volgende:
![]()
Ja, hoe durven ze mens te zijn. Ga je eens als een robot-esk iets gedragen.
Doe normaal, man. Martelaar met je bedankt.
Go hard or go home![]()
Aangezien de ziekenhuisopnames nog niet stijgen, niet eerder dan 2/3 weken. Als ze al gaan stijgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:31 schreef KingRadler het volgende:
Waneer gaan we de IC cijfers zien stijgen?
Er zit toch altijd een tijd tussen.![]()
Ben benieuwd naar 1 augustusquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:32 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Aangezien de ziekenhuisopnames nog niet stijgen, niet eerder dan 2/3 weken. Als ze al gaan stijgen.![]()
Ik ben zo eerlijk om te zeggen als ik nu jong was geweest had ik ook lopen feesten dat ik er bij neerviel.quote:
Ik vind het nogal hypocriet dat er een hoop 40+-ers lopen te zeiken op de jongeren. Die hebben mijn inziens genoeg geleden. Een jaar 17 zijn krijg je nooit meer terug.![]()
![]()
Ik denk dat de ic daling daarom gewoon doorzet komende wekenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En vaccineren gaat ook gewoon door met ± 1.5 miljoen per week٩๏̯͡๏)۶![]()
Hé, maar we hebben wel lekker kunnen dansen met Janssen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
Dat is ook wat waard he.![]()
Op dit tempo hebben we dinsdag de volgende persconferentie te pakken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Kroegen dicht om middernacht gaat het antwoord zijn.![]()
Ik vrees echt met grote vrezen.![]()
Grappig woord.. frappant.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:26 schreef Celestien het volgende:
[..]
Frappant. Ja. Ik zou het ook anders kunnen noemen.graag op anoniem![]()
Ik denk niet dat het heel erg gaat stijgen en het aantal besmettingen daalt vanaf overmorgen ook (geen tvt meer).quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:33 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat de ic daling daarom gewoon doorzet komende weken
Hugo heeft wel een mispeer begaan (mooi woord!)Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik ook, maar ik hoor ook zeker bij de groep mensen die vind dat we niet alles in de buitenlucht rücksichtslos hadden hoeven dichtgooien voor 5 weken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:31 schreef Noek het volgende:
Toch hulde voor het land dat we zo progressief waren en dachten:"Yolo!"
Hou ik wel van. 99% is nu boos maar ik hoor wel bij die ene die het mooi vindt dat we het geprobeerd hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zo ik ga even een uurtje wandelen, kom terug, anderhalf topic verder en schijnbaar meer dan 10K besmettingen.
Jullie vermaken je wel daar of niet?![]()
![]()
Zeker, morgen 20Kquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Zo ik ga even een uurtje wandelen, kom terug, anderhalf topic verder en schijnbaar meer dan 10K besmettingen.
Jullie vermaken je wel daar of niet?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het lijkt mij dat de versoepelingen binnenkort wel weer allemaal worden teruggedraaid, of niet?
Overigens, hoeveel mensen zijn er nu volledig gevaccineerd?Twiddel![]()
Vorige week paar honderd. Vandaag tienduizend.
Laat het een wake up call zijn voor een ieder die vorige week lak had aan de maatregelen, die kopietjes maakte van de TvT van zijn negatieve maatjes, hugo en mark ... en last but not least voor iedereen die geen vaccin heeft genomen![]()
Sommige discussies zijn ook echt wel een beetje zoals De Speld:quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:33 schreef asco het volgende:
[..]
Ik ben zo eerlijk om te zeggen als ik nu jong was geweest had ik ook lopen feesten dat ik er bij neerviel.
Ik vind het nogal hypocriet dat er een hoop 40+-ers lopen te zeiken op de jongeren. Die hebben mijn inziens genoeg geleden. Een jaar 17 zijn krijg je nooit meer terug.![]()
Dan verliezen ze helemaal alle geloofwaardigheid, want er er is geen reden dindag iets extra te doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op dit tempo hebben we dinsdag de volgende persconferentie te pakken.![]()
6,5 miljoen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
Overigens, hoeveel mensen zijn er nu volledig gevaccineerd?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties![]()
Wat zou je willen terugdraaien dan?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
Het lijkt mij dat de versoepelingen binnenkort wel weer allemaal worden teruggedraaid, of niet?
Overigens, hoeveel mensen zijn er nu volledig gevaccineerd?![]()
Terug gedraaid? Denk niet voor 1 september.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
De mooie zomer is voorbij.
7 miljoen (pas) volledig gevaccineerd![]()
Nee, dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
Op je tweede vraag: zie vorige pagina.![]()
6250 per dag, gemiddeld over 14 dagen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef Pisces29 het volgende:
Hoeveel besmettingen hebben we nodig om donkerrood te worden?![]()
![]()
Voor iedereen die de jongeren de schuld geeft: lees dit ff doorquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lezenswaardig draadje. Dit komt niet door fraudeurs, dit komt door een kutsysteem.![]()
Natuurlijk niet, waarom zou je dat doen? Alleen dat tvt is nu opgeschortquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
Overigens, hoeveel mensen zijn er nu volledig gevaccineerd?٩๏̯͡๏)۶![]()
Zelfs dat nog niet helemaal. Nachtclubs moeten dicht en festivals krijgen zoveel regels dat ze ook niet doorgaan.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, waarom zou je dat doen? Alleen dat tvt is nu opgeschort![]()
Wel in perspectief blijven plaatsen he - 0.06 % van 17.000.000 Nederlanders.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:29 schreef bianconeri het volgende:
En bedankt jongeren voor dom gedrag.
dit is echt een ontzettend laag aantal ....Love is in the air!![]()
Het is maar een cijfertje.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
Niet zoveel eer toewijzen aan ons, het virusje heeft ook wat in te brengen.
+1 (IC)![]()
![]()
=Kleiner: vaccinatie voorkomt geen besmetting noch dat het niet kan worden overgedragen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:21 schreef popje het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent (volledig) is de kans op overdragen nihil.
In welke mate het verminderd, is vooral afhankelijk van degenen die dan eventueel besmet worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik ben in elk geval geen 40+quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:33 schreef asco het volgende:
[..]
Ik ben zo eerlijk om te zeggen als ik nu jong was geweest had ik ook lopen feesten dat ik er bij neerviel.
Ik vind het nogal hypocriet dat er een hoop 40+-ers lopen te zeiken op de jongeren. Die hebben mijn inziens genoeg geleden. Een jaar 17 zijn krijg je nooit meer terug.
En dan nog lekker boeiend dat ene jaartje, wat boeit dat zuipen nou.![]()
Prachtige grafiek die perfect laat zien hoe achterlijk de beslissing was van het kabinet en hoe achterlijk het gedrag van de jongeren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
6250 per dag, gemiddeld over 14 dagen.
[ afbeelding ]
Echt wat achterlijk
We hadden nog zo geweldig in ''groen'' kunnen zitten, maar nee hoor er moest zo nodig gezopen worden.
En kijk naar die gigantische piek.![]()
0.06 % van 17.000.000 Nederlandersquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef Pisces29 het volgende:
0.06%....
ZEER laag nog steeds hé. KomopLove is in the air!![]()
quote:https://www.reuters.com/w(...)l-strong-2021-07-05/quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef Celestien het volgende:
Ik heb idd ook juist het omgekeerde gehoord.![]()
Ik zit al maanden in het groen, heb je geen grafiek voor nodig.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Prachtige grafiek die perfect laat zien hoe achterlijk de beslissing was van het kabinet en hoe achterlijk het gedrag van de jongeren.
Echt wat achterlijk
We hadden nog zo geweldig in ''groen'' kunnen zitten, maar nee hoor er moest zo nodig gezopen worden.
En kijk naar die gigantische piek.![]()
Idd. Dát. We hebben het over hetzelfde berichtquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Vorige week was toch in het nieuws dat Pfizer (en Moderna?) juist heel lang werkten?
En als je besmettingen per uur rekent is het nog een kleiner percentage. Knutselen met cijfers.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
0.06 % van 17.000.000 Nederlanders
0.06%....
ZEER laag nog steeds hé. Komop
Wat is het percentage ziekenhuisbedden tov de volledige bevolking trouwens?Géén kloon van tvlxd!![]()
Mooi die willekeurige kleurtjes.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Ik denk dat een heleboel mensen dat ene jaar 16, 17, 18, 19, 20 zijn een heleboel boeit als ze terugkijken op hun eigen bestaan. Dat is dé leeftijd om te experimenteren met het leven. En dat is voor een groot deel verboden geweest. Logisch dat ze nu LOS gingen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval geen 40+
En dan nog lekker boeiend dat ene jaartje, wat boeit dat zuipen nou.![]()
Dit zijn de kleurtjes waarmee de EU landen inreisbeperkingen mee kunnen bepalen. Tot en met rood is er niet veel aan de hand en zijn er afspraken gemaakt. Bij donkerrood is een land vogelvrij verklaard ...quote:Dobbert nu even niet de wereld rond.![]()
Sorry hoor maar dat jij toevallig je sociale ontplooiing niet zo belangrijk vindt... ze hielden zich aan de regels na anderhalf jaar binnen. Ongetwijfeld rotte appels, maar je kunt niet zo de schuld bij jongeren leggen. Dit is bedacht door Hugo en ligt aan het systeem.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Prachtige grafiek die perfect laat zien hoe achterlijk de beslissing was van het kabinet en hoe achterlijk het gedrag van de jongeren.
Echt wat achterlijk
En kijk naar die gigantische piek.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Je creëert enkel nog meer weerstand.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:07 schreef asco het volgende:
[..]
Ik denk dat een heleboel mensen dat ene jaar 16, 17, 18, 19, 20 zijn een heleboel boeit als ze terugkijken op hun eigen bestaan. Dat is dé leeftijd om te experimenteren met het leven. En dat is voor een groot deel verboden geweest. Logisch dat ze nu LOS gingen.![]()
Een dergelijk vrijwel verticale curve heeft zover ik heb gezien tot op heden nog in geen enkel land ter wereld plaatsgevonden.quote:![]()
Nederland gaat dan ook fier aan kop als het gaat om groeipercentages.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:10 schreef Za het volgende:
[..]
Een dergelijk vrijwel verticale curve heeft zover ik heb gezien tot op heden nog in geen enkel land ter wereld plaatsgevonden.![]()
Achja, daarmee hebben ze ook een eigen zomer omzeep geholpen. Niets mooier om op die leeftijd te gaan reizen en te feesten in Europa. Nu wordt het Renesse, had Ibiza kunnen zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:07 schreef asco het volgende:
[..]
Ik denk dat een heleboel mensen dat ene jaar 16, 17, 18, 19, 20 zijn een heleboel boeit als ze terugkijken op hun eigen bestaan. Dat is dé leeftijd om te experimenteren met het leven. En dat is voor een groot deel verboden geweest. Logisch dat ze nu LOS gingen.Dobbert nu even niet de wereld rond.![]()
Mag Nederland toch wel trots op zijn vind ik!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:10 schreef Za het volgende:
[..]
Een dergelijk vrijwel verticale curve heeft zover ik heb gezien tot op heden nog in geen enkel land ter wereld plaatsgevonden.![]()
Misschien een nieuwe variant, de Hugo-mutant.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:10 schreef Za het volgende:
[..]
Een dergelijk vrijwel verticale curve heeft zover ik heb gezien tot op heden nog in geen enkel land ter wereld plaatsgevonden.
Nederland test ook wel gigantisch veel mensen zonder klachten.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 10-07-2021 17:18:09 ]![]()
Dank Hugo. Maar alsnog, zolang er niks in de ziekenhuizen gebeurt is er niks aan de hand...quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland gaat dan ook fier aan kop als het gaat om groeipercentages.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Hebben zij dat gedaan? Of heeft het kabinet dat gedaan door ze met een enorm gammel systeem die schijnveiligheid te bieden? Ik zie eigenlijk niet waarom zij als leken een grotere verantwoordelijkheid zouden moeten dragen dan de rijksoverheid die bijna oneindig veel meer kennis, modellen en deskundigen tot haar beschikking heeft.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:11 schreef Theebag het volgende:
[..]
Achja, daarmee hebben ze ook een eigen zomer omzeep geholpen. Niets mooier om op die leeftijd te gaan reizen en te feesten in Europa. Nu wordt het Renesse, had Barcelona of Ibiza kunnen zijn.![]()
Om nog maar te zwijgen over dat het niet ''enkel een jaartje'' was. En het is niet alsof het er echt op lijkt dat we in het najaar weer in een normale samenleving terecht komen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:07 schreef asco het volgende:
[..]
Ik denk dat een heleboel mensen dat ene jaar 16, 17, 18, 19, 20 zijn een heleboel boeit als ze terugkijken op hun eigen bestaan. Dat is dé leeftijd om te experimenteren met het leven. En dat is voor een groot deel verboden geweest. Logisch dat ze nu LOS gingen.![]()
Crushing it!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mag Nederland toch wel trots op zijn vind ik!
Go hard or go home![]()
'Testen voor Toegang is noodzakelijk om de samenleving weer veilig te kunnen openen'quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:11 schreef popje het volgende:
[..]
Dank Hugo. Maar alsnog, zolang er niks in de ziekenhuizen gebeurt is er niks aan de hand...
That didn't age well.![]()
Artikel plus duiding.quote:
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik kijk nu naar de UK. Meer mensen dubbel geprikt, toch?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is maar een cijfertje.
Niet zoveel eer toewijzen aan ons, het virusje heeft ook wat in te brengen.
+1 (IC)
Daar lopen de ziekenhuisopnamen ook gewoon weer op. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ecdc kleuren, dus de input voor landen om reisadviezen te vormen, ik heb ze niet bedacht. Het is 50, 200, 500 besmettingen per 100.000 inwoners per 14 dagen.quote:![]()
Wat natuurlijk ook logisch is. De ratio besmettingen : opnames is anders geworden, maar van ontkoppeling kan nooit sprake zijn. Ziekenhuisopnames worden altijd veroorzaakt door besmettingen, daar is altijd een causaal verband tussen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kijk nu naar de UK. Meer mensen dubbel geprikt, toch?
Daar lopen de ziekenhuisopnamen ook gewoon weer op. Helaas.![]()
[ twitter ]![]()
We gaan van die hele chart af stijgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is dit de vechain curve? @onlogischquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Het zou best een groot gemis zijn als ik twee zomers niet met vrienden op zuip vakantie in het buitenland had gekund. Dat was toch het hoogtepunt van het jaar toen ik een jaar of 18-19 was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:07 schreef asco het volgende:
[..]
Ik denk dat een heleboel mensen dat ene jaar 16, 17, 18, 19, 20 zijn een heleboel boeit als ze terugkijken op hun eigen bestaan. Dat is dé leeftijd om te experimenteren met het leven. En dat is voor een groot deel verboden geweest. Logisch dat ze nu LOS gingen.
Het wordt de jeugd allemaal ontnomen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Psycholoog/psychiater/maatschappelijk werker/enz zijn lijkt me binnen afzienbare tijd een goudmijn; steeds meer (vaak jonge) mensen die je nodig gaan hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zou best een groot gemis zijn als ik twee zomers niet met vrienden op zuip vakantie in het buitenland had gekund. Dat was toch het hoogtepunt van het jaar toen ik een jaar of 18-19 was.
Het wordt de jeugd allemaal ontnomen.![]()
![]()
Hier inmiddels in Neurenberg. In alle openbare gelegenheden is een FFP2 masker verplicht.
Voor het boeken van een hotel moet je een negatieve test hebben, of volledig gevaccineerd zijn. Kunnen ze hier de internationale qr-code niet lezen. Ik werd vertrouwd op mijn blauwe ogen.
Nu op zoek naar een restaurant waar ik welkom ben.
Ps: ik ben @Erno-BE nog niet tegen gekomen![]()
Maar we zijn nu solidair met de zwakkere in de samenleving, namelijk de long covid jongerenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zou best een groot gemis zijn als ik twee zomers niet met vrienden op zuip vakantie in het buitenland had gekund. Dat was toch het hoogtepunt van het jaar toen ik een jaar of 18-19 was.
Het wordt de jeugd allemaal ontnomen.![]()
Volgens mij zijn er al een hele tijd lange wachtlijsten voor mentale hulp bij jongeren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Psycholoog/psychiater/maatschappelijk werker/enz zijn lijkt me binnen afzienbare tijd een goudmijn; steeds meer (vaak jonge) mensen die je nodig gaan hebben.![]()
Maar dat is allemaal randschade. Geen Covid krijgen, dat is waar het leven om draait tegenwoordig.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Psycholoog/psychiater/maatschappelijk werker/enz zijn lijkt me binnen afzienbare tijd een goudmijn; steeds meer (vaak jonge) mensen die je nodig gaan hebben.![]()
Jep, geef ze een apart toilet!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar we zijn nu solidair met de zwakkere in de samenleving, namelijk de long covid jongeren"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Tsjah. Ze krijgen de vaccinatie graaf niet echt veel boven ik meen 68%. Dan heb je nog een hoop potentiële slachtoffers.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kijk nu naar de UK. Meer mensen dubbel geprikt, toch?
Daar lopen de ziekenhuisopnamen ook gewoon weer op. Helaas.![]()
[ twitter ]
Nu sprak ik gisteren iemand die ik ken die rond de 60 is, er eigenlijk beroerd uitzien en op geen enkele manier echt gezond kan zijn. Wat je dus ook wel kan zien.
‘Maar ik hoef geen vaccin want ik ben toch gewoon gezond’. Dat soort figuren heb je er ook teveel tussen zitten."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Is dat een niet te stoppen aandrang om de droeftoeter uit te hangen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
2x pfizer volledig gevaccineerd is toch nog steeds boven de 93% bescherming tegen ziekenhuis opname? Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor![]()
Misschien dat mensen misschien wat meer begrip op kunnen brengen voor vluchtelingen dan. Ik denk zomaar dat die het wel zwaarder getroffen hebben dan 2 keer niet op vakantie. :’). Wat ook nog eens bullshit is trouwens, want je kan/kon wel gewoon op vakantie.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het wordt de jeugd allemaal ontnomen.
Sterker nog, dat hebben veel jongeren juist gedaan. Daar hadden we de tweede golf aan te danken, weet je nog?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2021 17:54:57 ]![]()
Ik heb ook wel weer zin in een citytripje (hoeft niet eens ver buiten NL) maar als ik dit zo weer lees, laat maar lekker zitten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:39 schreef patrickt37 het volgende:
Hier inmiddels in Neurenberg. In alle openbare gelegenheden is een FFP2 masker verplicht.
Voor het boeken van een hotel moet je een negatieve test hebben, of volledig gevaccineerd zijn. Kunnen ze hier de internationale qr-code niet lezen. Ik werd vertrouwd op mijn blauwe ogen.
Ps: ik ben @:Erno-BE nog niet tegen gekomen![]()
Veel mensen denken blijkbaar nog steeds dat het hier gaat om een niet-evoluerend virus. Dat je dus groepsimmuniteit aan elke bevolkingsgroep kan geven, en het virus zich niet meer gaat propageren. Dit gaat niet op voor COVID. Onze heterogeneiteit dienen we dus ergens anders vandaan te halen, en NU hebben we daar een perfecte mogelijkheid toe, omdat we nu de kwetsbaren beschermd hebben met een nog enkele maanden werkend oud vaccin, en we de jongeren kunnen laten besmetten met varianten die voor hen niet te gevaarlijk zijn.![]()
Yep.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.
Die 'boys' van de farmacie en de 'cows' van de goedkeuringsinstanties spelen wat ik noem; een zichzelf bevestigend verhaal door testperioden relatief kort te houden. Onduidelijk is wat de lange termijn werking is of wordt.
Eén van de redenen dat men langere termijn testen moet doen van minimaal langer dan een jaar om er als bewijs iets van te kunnen zeggen. Dat niet bewezen is dat bescherming maar kort duurt, is geen bewijs dat het dus langer zal zijn.Bij uitblijven van infectietriggers, verdwijnen antilichamen langzaam maar gestaag een bron: mydr) .quote:bron: medrxiv 25mei21 The mRNA vaccine induces a strong antibody response to four variants at 1 week postvaccination but decreases thereafter, in particular among older individuals. T cell responses, although detectable in the majority, were lower in individuals with immunosenescence. The deterioration of vaccine response needs to be monitored to define the optimal time for the revaccination.
Men neemt in het algemeen aan dat die houdbaarheidsperiode van antilichamen iets van 4 tot 8 maanden is en soms langer. Ook logisch want het lichaam gaat zeker geen 'afweervoorraden' aanhouden voor ziekten die het (n)ooit heeft gehad of kan krijgen.
Zelf hou ik het gezien de karaktereigenschappen - van het nofi, relatief ongevaarlijk - Coronavirus, die periode dus gemakshalve op 6 maanden. Een termijn die ook wordt ingegeven door momentele ontwikkelingen en door de farmacie geïnitieerd die na 6 maanden de antilichamen wil gaan boosteren.
Hoe dan ook, de bescherming door antilichamen neemt na infectie/herstel en vaccinatie af en zal zeker niet langer dan een jaar functioneel blijven om dan voldoende 'effectief' te blijven.
Wat blijft en daar heeft de wetenschap dan semantisch gesproken, haar "gelijk" in dat T-memory cellen als 'afweer' langer beschikbaar blijven (doorgaans orde van jaren of bij onveranderlijke stamvirussen zelfs een half mensenleven).
De vraag is dan of die T-cellen door of zonder het vaccin toch wel zouden zijn ontstaan om aanwezig te zijn ?
De farmacie claimt met vaccinatie imo nu een 'winst' die er feitelijk al is of was.
NB1: afweer veroorzaakt door T-cellen, die de aanmaak van antilichamen veroorzaken welke mensen sws al in zichzelf hadden, worden dan door het vaccin eerder alsmede specifieker bestendigd.
Hiermee ontstaat 'tijdswinst" om sneller te herstellen van een actieve besmetting, een periode die zeker voor het kwetsbare lichaam essentieel is.
Het resultaat is dat mensen gemiddeld 'minder' ernstig ziek worden en met die indicatie niet in het ziekenhuis komen.
NB2: Vaccinatie zelf veroorzaakt geen afweer, het is geen transfusie. Het vaccin versneld alleen de afweer die al in potentie aanwezig is. Dat is goed tegen virusinfecties die anders sneller om zich heen grijpen dan de afweer op dat moment kan bijbenen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Vanaf eind volgende week is de verwachting.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:51 schreef opreis het volgende:
Hoelang voordat het buitenland NLers gaan weren?![]()
Ik zou ook wel zin hebben in een citytrip, echter dit is werk gerelateerd. Morgen door naar Wenen, om maandagochtend de eerste klant te bezoeken in Hongarije. In Hongarije zal alles wel makkelijker gaan.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:53 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik heb ook wel weer zin in een citytripje (hoeft niet eens ver buiten NL) maar als ik dit zo weer lees, laat maar lekker zitten.
Verder probeerde ik aan te geven dat wanneer ze een qr-code niet kunnen scannen, ze je gewoon toelaten. Alles is dus een schijnvertoning.![]()
Ik werd net tijdens mijn wandeling nog vriendelijk begroet door een Fransman.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:51 schreef opreis het volgende:
Hoelang voordat het buitenland NLers gaan weren?
Ik zeg gewoon elke keer accentloos in mijn beste Frans dit terug:
Tot nu toe gaat het goed!![]()
Zodat in die jongeren een vaccin resistente variant gekweekt kan worden?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:55 schreef theunderdog het volgende:
Veel mensen denken blijkbaar nog steeds dat het hier gaat om een niet-evoluerend virus. Dat je dus groepsimmuniteit aan elke bevolkingsgroep kan geven, en het virus zich niet meer gaat propageren. Dit gaat niet op voor COVID. Onze heterogeneiteit dienen we dus ergens anders vandaan te halen, en NU hebben we daar een perfecte mogelijkheid toe, omdat we nu de kwetsbaren beschermd hebben met een nog enkele maanden werkend oud vaccin, en we de jongeren kunnen laten besmetten met varianten die voor hen niet te gevaarlijk zijn.![]()
Zo tegen de 70% is voor veel landen ook wel het max haalbare en zelfs vrij hoog. Ik denk dat Nederland binnenkort ook lang niet zo hard meer gaat stijgen qua percentage eerste prikken. Genoeg landen, ook westerse landen, komen niet of moeilijk aan de 60%. Denk aan de VS, Frankrijk, etc.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Ze krijgen de vaccinatie graaf niet echt veel boven ik meen 68%. Dan heb je nog een hoop potentiële slachtoffers.
Nu sprak ik gisteren iemand die ik ken die rond de 60 is, er eigenlijk beroerd uitzien en op geen enkele manier echt gezond kan zijn. Wat je dus ook wel kan zien.
‘Maar ik hoef geen vaccin want ik ben toch gewoon gezond’. Dat soort figuren heb je er ook teveel tussen zitten.![]()
Jongeren kunnen al anderhalf jaar niet op een normale uitgaan, dat is gewoon een groot gemis voor veel jonge mensen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Misschien dat mensen misschien wat meer begrip op kunnen brengen voor vluchtelingen dan. Ik denk zomaar dat die het wel zwaarder getroffen hebben dan 2 keer niet op vakantie. :’). Wat ook nog eens bullshit is trouwens, want je kan/kon wel gewoon op vakantie.
Sterker nog, dat hebben veel jongeren juist gedaan. Daar hadden we de tweede golf aan te danken, weet je nog?
Maar dat snap je misschien alleen als je zelf veel uit bent gegaan toen je jong was.٩๏̯͡๏)۶![]()
Nogmaals mijn vraagquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:48 schreef Maver24 het volgende:
2x pfizer volledig gevaccineerd is toch nog steeds boven de 93% bescherming tegen ziekenhuis opname? Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor![]()
Op de avonden dat wij niet uit gingen zaten we bij degene wiens ouders de grootse schuur hadden. Dat ging ook gewoon.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:08 schreef Ronald het volgende:
[..]
Jongeren kunnen al anderhalf jaar niet op een normale uitgaan, dat is gewoon een groot gemis voor veel jonge mensen.
Maar dat snap je misschien alleen als je zelf veel uit bent gegaan toen je jong was.![]()
Ja, bescherming bij 2 prikken blijft gewoon goed.quote:In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Welk land?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:15 schreef Celestien het volgende:
* Celestien gaat emigratieplannen opnieuw opperen bij echtgenoot![]()
Ik ga pas naar het buitenland als ik mijn tweede Pfizer-prik binnen heb en de twee weken inwerktijd zijn verstreken. A: ik heb geen zin in testgedoe en met een vaccinatiebewijs kun je zo doorlopen en B: het is zo zonde om in het zicht van de haven nog besmet te raken terwijl het niet nodig is.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:39 schreef patrickt37 het volgende:
Ps: ik ben @:Erno-BE nog niet tegen gekomenRossíya, Rossíya -
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hier zijn wij al bezigquote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:15 schreef Celestien het volgende:
* Celestien gaat emigratieplannen opnieuw opperen bij echtgenoot
Richting een plek waar je avatar ons uitzicht kan zijn![]()
![]()
Zit er eigenlijk ook een leeftijdsgrens ingerekend bij die percentages of is het over totale bevolking gemeten?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zo tegen de 70% is voor veel landen ook wel het max haalbare en zelfs vrij hoog. Ik denk dat Nederland binnenkort ook lang niet zo hard meer gaat stijgen qua percentage eerste prikken. Genoeg landen, ook westerse landen, komen niet of moeilijk aan de 60%. Denk aan de VS, Frankrijk, etc.![]()
Die feestvakanties zijn gewoon zeer problematisch tijdens een pandemie. De hardwerkend Nederlander is meermaals het slachtoffer geworden van feestende jongeren en de feestvakanties van jongeren in Spanje, Portugal en Zuid-Frankrijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het wordt de jeugd allemaal ontnomen.Rossíya, Rossíya -
Het wordt helemaal geen Renesse, het wordt vier weken huisarrest op de zolderkamer om zo de hardwerkende Nederlander te beschermen. De hardwerkende Nederlander is meermaals het slachtoffer geworden van het asociale en criminele gedrag van feestende en drinkende jongeren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:11 schreef Theebag het volgende:
[..]
Achja, daarmee hebben ze ook een eigen zomer omzeep geholpen. Niets mooier om op die leeftijd te gaan reizen en te feesten in Europa. Nu wordt het Renesse, had Ibiza kunnen zijn.Rossíya, Rossíya -
Ik zou jou wel eens op een feestje willen meemaken eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het wordt helemaal geen Renesse, het wordt vier weken huisarrest op de zolderkamer om zo de hardwerkende Nederlander te beschermen. De hardwerkende Nederlander is meermaals het slachtoffer geworden van het asociale en criminele gedrag van feestende en drinkende jongeren.
Razend benieuwd.![]()
Ook die carnaval boomers hebben er een potje van gemaakt en dan hebben het nog niet gehad over de bejaarden-theekransjes, zodat het dodencijfer gigantisch opliep. Dan nog de Turken en Marrokanen, de immigranten die met hun bootjes corona verspreiden, en die kutkoters die zo nodig samen moesten spelen in de pauze.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die feestvakanties zijn gewoon zeer problematisch tijdens een pandemie. De hardwerkend Nederlander is meermaals het slachtoffer geworden van feestende jongeren en de feestvakanties van jongeren in Spanje, Portugal en Zuid-Frankrijk.
Wat een uitschot allemaal!Behalve hardwerkende Nederlander.![]()
Oh, ik zie dat het dagelijkse ‘het komt alleen door die kut feest jongeren’ uurtje weer begonnen is. Gezellig!![]()
Ik ben ervan overtuigd dat bijvoorbeeld restaurants, sportscholen, bioscopen, sauna’s, casino’s en dergelijke echt niet meer dichtgaan in de herfst/winter. Ook de avondklok komt echt niet meer terug. Dat zou betekenen dat het draagvlak en de vaccinatiebereidheid geheel de nek omgedraaid wordt. Dat zou je niet moeten willen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over dat het niet ''enkel een jaartje'' was. En het is niet alsof het er echt op lijkt dat we in het najaar weer in een normale samenleving terecht komen.
Een mondmaskerplicht in het openbaar vervoer tot Pasen zou wat mij betreft wel realistisch zijn en ook is het de vraag of het uitgaansleven wel open kan (blijven) in de herfst/winter.Rossíya, Rossíya -
De boomers zijn volledig gevaccineerd en zijn geen bedreiging meer voor de hardwerkende Nederlander. Turken en Marokkanen kunnen nog wel een bedreiging zijn voor de hardwerkende Nederlander, aangezien de vaccinatiebereidheid onder Turken en Marokkanen laag ligt en met name de Turkse bruiloften van 200 gasten zijn ook behoorlijk risicovol met betrekking tot het coronavirus.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ook die carnaval boomers hebben er een potje van gemaakt en dan hebben het nog niet gehad over de bejaarden-theekransjes, zodat het dodencijfer gigantisch opliep. Dan nog de Turken en Marrokanen, de immigranten die met hun bootjes corona verspreiden, en die kutkoters die zo nodig samen moesten spelen in de pauze.
Wat een uitschot allemaal!Behalve hardwerkende Nederlander.Rossíya, Rossíya -
Wij overnachten morgen in Beieren. We hebben de QR code van onze negatieve test ingeladen en ik heb zo'n internationaal reisdocument gedownload op mijn telefoon. Die laatste ziet er echt super makkelijk te vervalsen uitquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:39 schreef patrickt37 het volgende:
Ps: ik ben @:Erno-BE nog niet tegen gekomen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Gewoon de feestjes inhalen als het weer kan. Er is geen enkel verschil tussen feesten op je 17de of feesten op je 20ste.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:33 schreef asco het volgende:
[..]
Ik vind het nogal hypocriet dat er een hoop 40+-ers lopen te zeiken op de jongeren. Die hebben mijn inziens genoeg geleden. Een jaar 17 zijn krijg je nooit meer terug.Rossíya, Rossíya -
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De boomers zijn volledig gevaccineerd en zijn geen bedreiging meer voor de hardwerkende Nederlander. Turken en Marokkanen kunnen nog wel een bedreiging zijn voor de hardwerkende Nederlander, aangezien de vaccinatiebereidheid onder Turken en Marokkanen laag ligt en met name de Turkse bruiloften van 200 gasten zijn ook behoorlijk risicovol met betrekking tot het coronavirus.
Ferd approved![]()
http://www.disco-jtp.de/quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hé, maar we hebben wel lekker kunnen dansen met Janssen.
Dat is ook wat waard he.
Lekker Tanzen mit Janssen in Janssens Tanzpalast.Rossíya, Rossíya -
Ach, het is een soort aircrash investigation. Het is nooit een enkele oorzaak, maar een complete reeks aan fuck-ups.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Oh, ik zie dat het dagelijkse ‘het komt alleen door die kut feest jongeren’ uurtje weer begonnen is. Gezellig!
- Een OMT dat de Delta variant verkeerd modelleert
- Een kabinet wat denkt dat ze wel wat risico kunnen nemen
- Een testen voor toegang systeem dat kinderziektes heeft
- De horeca die geen kennis en ervaring heeft van wat die controles inhouden
- Jongeren die proberen binnen te komen (met ID-controle goed uitgevoerd zou dit niet mogelijk moeten zijn)
- In tegenstelling tot het buitenland, een vaccinatie als actief beoordelen net na het zetten in plaats van 2 of 4 weken ertussen te laten
- Ouderen die zich veilig waanden na vaccinatie meer even vergaten dat ze wel konden besmetten
- etc..
Uiteindelijk is het krediet dat er was om risico's te nemen 5 keer uitgegevenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja, alles sluiten ja. Maar ik benieuwd of dat überhaupt geaccepteerd wordt door de bevolking.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dan verliezen ze helemaal alle geloofwaardigheid, want er er is geen reden dindag iets extra te doen.Rossíya, Rossíya -
Morgen nog niet. Wel dinsdag en misschien zelfs maandag al.quote:Rossíya, Rossíya -
40% van de bevolkingquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
50% van de volwassenenRossíya, Rossíya -
Is onze anime hugger trouwens al weer opgedoken? Moeten we ons zorgen maken?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat is over de totale bevolking. Als je een vaccinatiebereidheid van 85% hebt, wat zeer hoog is en je hebt ca. 20% jongeren die je niet vaccineert, kom je op 68% uit. Nederland heeft het geluk dat we ook 12 tot 18 vaccineren, daarom komen wij nog wel iets hoger.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk ook een leeftijdsgrens ingerekend bij die percentages of is het over totale bevolking gemeten?
Het is wel zorgelijk dat de huidige percentages nog zo'n gigantische stijging kunnen geven. Voor veel landen is de huidige Nederlandse vaccinatiegraad het hoogst haalbare. Je kan dan eigenlijk niet anders dan die besmettingen accepteren anders zit je voor altijd aan beperkingen vast.![]()
Wat is dat nu weer voor onzin. Er is ontzettend veel verschil tussen de leeftijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gewoon de feestjes inhalen als het weer kan. Er is geen enkel verschil tussen feesten op je 17de of feesten op je 20ste.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Sommige mensen zijn gewoon bejaard geboren...quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin. Er is ontzettend veel verschil tussen de leeftijden.![]()
Maak je borst maar nat, dit kan wel eens gaan pieken op 20-25k dan rennen ze helemaal over straat dat het einde nadert.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:47 schreef Anton91 het volgende:
Mooi moment weer voor de journalisten om paniek te zaaien met meer dan 10.000 besmettingen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Jullie gaan ook naar 't Noorden van Zweden?!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier zijn wij al bezig
Richting een plek waar je avatar ons uitzicht kan zijn
En long covid, alle jongeren lopen binnenkort met een zuurstoftankje rond en kunnen hooguit 3 keer per dag de hond uitlaten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:47 schreef Anton91 het volgende:
Mooi moment weer voor de journalisten om paniek te zaaien met meer dan 10.000 besmettingen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
En dagelijks jongeren in beeld brengen die zich schuldig voelen/spijt hebben omdat ze eens een dagje weer hebben geleefd en nu corona hebbenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En long covid, alle jongeren lopen binnenkort met een zuurstoftank je rond en kunnen hooguit 3 keer per dag de hond uitlaten.![]()
![]()
Ze hebben genoeg geoefend met lachgasquote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En long covid, alle jongeren lopen binnenkort met een zuurstoftankje rond en kunnen hooguit 3 keer per dag de hond uitlaten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ben volledig gevaccineerd, maar ze nemen het hier in Neurenberg met een korreltje zout.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ga pas naar het buitenland als ik mijn tweede Pfizer-prik binnen heb en de twee weken inwerktijd zijn verstreken. A: ik heb geen zin in testgedoe en met een vaccinatiebewijs kun je zo doorlopen en B: het is zo zonde om in het zicht van de haven nog besmet te raken terwijl het niet nodig is.![]()
Gele boekje bij je? Dat nemen ze wel serieus in Duitsland heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:55 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik ben volledig gevaccineerd, maar ze nemen het hier in Neurenberg met een korreltje zout.![]()
Op een gegeven moment is de voorraad jongeren wel op toch? Of gaan er dit weekend weer tienduizenden jongeren naar zo’n teststraat?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat, dit kan wel eens gaan pieken op 20-25k dan rennen ze helemaal over straat dat het einde nadert.٩๏̯͡๏)۶![]()
Uit het BCO zal het nog wel een week gaan naijlen. Dat TvT stilligt zal er wel voor zorgen dat de stroom gaat opdrogen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 19:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is de voorraad jongeren wel op toch? Of gaan er dit weekend weer tienduizenden jongeren naar zo’n teststraat?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waarom zou ik me laten testen wanneer ik gevaccineerd ben?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Za het volgende:
[..]
Enige oplossing -> Iedereen moet zichzelf thuis dmv sneltest testen alvorens zich in de maatschappij te begeven.
Gezien dit volgens velen niet haalbaar is omdat men daar niet toe bereid is, zitten we in een permanente covid situatie, vaccins of niet.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Lekker achter slot en grendel allemaal in NLquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat landen goed meekijken. En snel hun juiste beslissing gaan nemen of ze NLers nog wel willen ontvangen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Soon brother, soon.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:31 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is dit de vechain curve? @:onlogisch![]()
gewoon morgen alquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
Ben benieuwd of we komende week het dagrecord gaan breken qua besmettingen, staat nu nog op 13.066 van 20-12-2020![]()
Hopelijk binnenkort de AMP of ADA curvequote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:31 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is dit de vechain curve? @:onlogisch![]()
![]()
Om te controleren dat er geen besmettingsgevaar is voor anderen, die kwetsbaar zijn of zoiets ?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 19:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom zou ik me laten testen wanneer ik gevaccineerd ben?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ons beste export product. Naast tomaten en XTC.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 19:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lekker achter slot en grendel allemaal in NL
The Dutch Delta komt nu naar je toe deze zomer.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wie maakt even een goed mixjequote:Op zaterdag 10 juli 2021 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ons beste export product. Naast tomaten en XTC.
The Dutch Delta komt nu naar je toe deze zomer.
With the Dutch DeltaaaaaaaaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lijkt wel dat liedje van de Nits (toch?).quote:Op zaterdag 10 juli 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Wie maakt even een goed mixje
With the Dutch Deltaaaaaaaa
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: