SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dit is in lijn met de prognoses. Ik ben niet verbaasd.quote:Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Het is ook nog een cirkel; we kunnen minder/moeilijker op vakantie door code rood, dus gaan jongeren maar nog meer feesten hier want ja ik snap ook wel dat je in de zomervakantie niet de hele tijd thuis gaat zitten.
Nog een soort van mazzel dat het weer matig is, anders zaten de parken ook bomvol zo.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:33 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)euw-advies~acc497e1/Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Als de ziekenhuizen over twee weken nog steeds leeg zijn dan weten we een ding zeker, dan kan echt alles overboord worden gegooid.![]()
Die twee weken red ik nog wel.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Is er trouwens al data bekend van de 'ernst' van Delta, qua opname- en sterftecijfers?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef popje het volgende:
[..]
Maar besmettelijker in virus evolutie termen betekent ook minder ziekte... als je kijkt naar de Spaanse griep in 1918.![]()
Vaak wel, maar hoeft niet per se.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef popje het volgende:
[..]
Maar besmettelijker in virus evolutie termen betekent ook minder ziekte... als je kijkt naar de Spaanse griep in 1918.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Daarom zijn de komende twee weken cruciaal.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als de ziekenhuizen over twee weken nog steeds leeg zijn dan weten we een ding zeker, dan kan echt alles overboord worden gegooid.![]()
Die twee weken red ik nog wel.![]()
Is inderdaad interessant om te zien wat de ziekenhuiscijfers straks gaan doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
- 10-29 jaar is voor 83% ! verantwoordelijk voor alle besmettingen
- Overige leeftijdsgroepen dalen verder procentueel gezien
- Datavertraging loopt weer op
- Percentage positief 2 dagen geleden 15%wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen 1 uur was.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dansen met Janssen, wiens idee was dat ook alweer?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ere wie ere toekomt, zo'n snelle stijging had ik ook niet verwacht. Waarschijnlijk had je toch iets van gelijk qua snelheid van opengooien.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is in lijn met de prognoses. Ik ben niet verbaasd.![]()
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dus TvT niet is gestopt, maar je kunt in feite nergens meer naar toe waar je zo'n test voor zou gebruiken.
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Van iemand zonder zelfreflectie dus we hoeven niet te kijken of het een goed idee was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dansen met Janssen, wiens idee was dat ook alweer?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik denk dat we nu vooral zien hoe groot de virusbrand in de jonge populatie eigenlijk al was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:38 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt, zo'n snelle stijging had ik ook niet verwacht. Waarschijnlijk had je toch iets van gelijk qua snelheid van opengooien.![]()
Als je nu ziet wat de datavertraging doet, zaten we 6 dagen geleden ook al op 4000.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
TvT was toch maar max 10% van de cijfers van de afgelopen dagen? Grootste deel komt van gewone GGD testen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef GemMagic het volgende:
Dus TvT niet is gestopt, maar je kunt in feite nergens meer naar toe waar je zo'n test voor zou gebruiken.
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik verwacht er eigenlijks niet heel veel van. De mensen die echt risico lopen hebben allang hun eerste vaccinatie gehad, wat zk. opname voorkomt met bijna 100%. Nog een maandje en het liedje is wel uit. Maar laten we alsjeblieft ophouden met het verschuiven van de doelpalen. En bovendien nog wat dichter bij groepsimmuniteit.
Tja, en die jongeren. Eigen risico toch? Wat extra long covid, maar dat is ook niet bijzonder hoog. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren.
Nee, totaal geen paniek. Maar laten we niet dystopisch gaan doen. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren, ja er is covid, nee het leidt niet tot hogere zk. opnames. Ga desnoods dan gewoon niet testen ofzo, als dat alleen maar tot angst leidt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat klopt, maar het mag geen naam hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Jawel hoor, bij festivals tot 1000 mensen wordt alsnog tvt gevraagdquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef GemMagic het volgende:
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
UK en NL kan je toch niet een op een vergelijken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.
- Veel meer geprikt met AZ
- Veel halen 2e prik nietwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar wel nav TvT. Al die jongeren laten zich nu immers testen na hun weekendje stappen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
TvT was toch maar max 10% van de cijfers van de afgelopen dagen? Grootste deel komt van gewone GGD testen.![]()
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu vooral zien hoe groot de virusbrand in de jonge populatie eigenlijk al was.![]()
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.![]()
Over 5 dagen weten we door de datavertraging of er een afvlakking komt of we doorstijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nu laten ze zich testen doordat je zelf BCO moet doen, eg je contacten inlichten, dat deed de GGD eerder.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Frankrijk houdt ook al lange tijd 4 weken aan voor Janssen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen was.
Overigens beschermt Janssen (volgens hunzelf, dat wel) goed tegen Delta en wordt de werking na verloop van tijd steeds beter:
https://www.nytimes.com/2(...)n-vaccine-delta.html![]()
Jazeker. Er werd veel getest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.![]()
Dat is samen met exponentiële groei een hele verkeerde combinatie. Je zou een gelijk groeipercentage verwachten maar we zijn op 1 dag van x7 naar x9 week op week gegaan. Deels datavertraging en deels nog dominantere delta variant?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Als je nu ziet wat de datavertraging doet, zaten we 6 dagen geleden ook al op 4000.![]()
Onjuist. Zijn nog flink wat in de 50 - 65 groep die nog niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verwacht er eigenlijks niet heel veel van. De mensen die echt risico lopen hebben allang hun eerste vaccinatie gehad, wat zk. opname voorkomt met bijna 100%. Nog een maandje en het liedje is wel uit. Maar laten we alsjeblieft ophouden met het verschuiven van de doelpalen. En bovendien nog wat dichter bij groepsimmuniteit.
Tja, en die jongeren. Eigen risico toch? Wat extra long covid, maar dat is ook niet bijzonder hoog. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren.
Nee, totaal geen paniek. Maar laten we niet dystopisch gaan doen. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren, ja er is covid, nee het leidt niet tot hogere zk. opnames. Ga desnoods dan gewoon niet testen ofzo, als dat alleen maar tot angst leidt.![]()
Ja, maar dat zal wel een paar dagen duren. Deze cijfers zijn tenslotte eigenlijk van gister (tot 10 uur vanochtend), dus TvT is nog steeds van toepassing in deze cijfers. En dan mensen die zich erna testen zoals je zegt, dat zal ook wel over een paar dagen uitgesmeerd zijn. Niet iedereen laat zich nog precies dezelfde dag testen als ze horen dat ze met een positief iemand stonden te dansen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wel nav TvT. Al die jongeren laten zich nu immers testen na hun weekendje stappen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Kan het niet lezen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Frankrijk houdt ook al lange tijd 4 weken aan voor Janssen.
Overigens beschermt Janssen (volgens hunzelf, dat wel) goed tegen Delta en wordt de werking na verloop van tijd steeds beter:
![]()
Lezenswaardig draadje. Dit komt niet door fraudeurs, dit komt door een kutsysteem.zie email 27 oktober![]()
Het is wel echt zaak nu om al die jongeren de komende pakweg zes weken te vaccineren. Straks in september krijg je weer de scholen, de sportcompetities, dan wil je deze shit niet weer hebben.![]()
Hoogste tussen de 0 en de 30 jaar:quote:
- Veelal nog geen volledige vaccinatie;
- Veelal betrokken bij feesten, dansen en intieme contacten.
Bizar dat onze overheid daarop niet was voorbereidt. Fail!
Dansen met JanssenWTF?
Love is in the air!![]()
Volgens mij geldt het voor alle vaccins dat de werking beter wordt naar verloop van tijd. Sommigen hebben het idee dat het na twee weken "optimaal werkt", maar dat is volgens mij helemaal niet zo: daarna werkt het nog beter.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Zijn nog flink wat in de 50 - 65 groep die nog niet volledig gevaccineerd zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat laatste hadden ze nóóit moeten zeggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoogste tussen de 0 en de 30 jaar:
- Veelal nog geen volledige vaccinatie;
- Veelal betrokken bij feesten, dansen en intieme contacten.
Bizar dat onze overheid daarop niet was voorbereidt. Fail!
Dansen met JanssenWTF?
(Un)masking for the greater good.![]()
Ja misschien lopen ze in die kut gehuchten wat achter, zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Verschilt per regio hoe snel het gaat.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: