SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dit is in lijn met de prognoses. Ik ben niet verbaasd.quote:Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Het is ook nog een cirkel; we kunnen minder/moeilijker op vakantie door code rood, dus gaan jongeren maar nog meer feesten hier want ja ik snap ook wel dat je in de zomervakantie niet de hele tijd thuis gaat zitten.
Nog een soort van mazzel dat het weer matig is, anders zaten de parken ook bomvol zo.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:33 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)euw-advies~acc497e1/Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Als de ziekenhuizen over twee weken nog steeds leeg zijn dan weten we een ding zeker, dan kan echt alles overboord worden gegooid.![]()
Die twee weken red ik nog wel.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Is er trouwens al data bekend van de 'ernst' van Delta, qua opname- en sterftecijfers?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef popje het volgende:
[..]
Maar besmettelijker in virus evolutie termen betekent ook minder ziekte... als je kijkt naar de Spaanse griep in 1918.![]()
Vaak wel, maar hoeft niet per se.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef popje het volgende:
[..]
Maar besmettelijker in virus evolutie termen betekent ook minder ziekte... als je kijkt naar de Spaanse griep in 1918.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Daarom zijn de komende twee weken cruciaal.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als de ziekenhuizen over twee weken nog steeds leeg zijn dan weten we een ding zeker, dan kan echt alles overboord worden gegooid.![]()
Die twee weken red ik nog wel.![]()
Is inderdaad interessant om te zien wat de ziekenhuiscijfers straks gaan doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
- 10-29 jaar is voor 83% ! verantwoordelijk voor alle besmettingen
- Overige leeftijdsgroepen dalen verder procentueel gezien
- Datavertraging loopt weer op
- Percentage positief 2 dagen geleden 15%wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen 1 uur was.![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dansen met Janssen, wiens idee was dat ook alweer?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ere wie ere toekomt, zo'n snelle stijging had ik ook niet verwacht. Waarschijnlijk had je toch iets van gelijk qua snelheid van opengooien.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is in lijn met de prognoses. Ik ben niet verbaasd.![]()
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dus TvT niet is gestopt, maar je kunt in feite nergens meer naar toe waar je zo'n test voor zou gebruiken.
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Van iemand zonder zelfreflectie dus we hoeven niet te kijken of het een goed idee was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dansen met Janssen, wiens idee was dat ook alweer?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik denk dat we nu vooral zien hoe groot de virusbrand in de jonge populatie eigenlijk al was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:38 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt, zo'n snelle stijging had ik ook niet verwacht. Waarschijnlijk had je toch iets van gelijk qua snelheid van opengooien.![]()
Als je nu ziet wat de datavertraging doet, zaten we 6 dagen geleden ook al op 4000.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
TvT was toch maar max 10% van de cijfers van de afgelopen dagen? Grootste deel komt van gewone GGD testen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef GemMagic het volgende:
Dus TvT niet is gestopt, maar je kunt in feite nergens meer naar toe waar je zo'n test voor zou gebruiken.
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik verwacht er eigenlijks niet heel veel van. De mensen die echt risico lopen hebben allang hun eerste vaccinatie gehad, wat zk. opname voorkomt met bijna 100%. Nog een maandje en het liedje is wel uit. Maar laten we alsjeblieft ophouden met het verschuiven van de doelpalen. En bovendien nog wat dichter bij groepsimmuniteit.
Tja, en die jongeren. Eigen risico toch? Wat extra long covid, maar dat is ook niet bijzonder hoog. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren.
Nee, totaal geen paniek. Maar laten we niet dystopisch gaan doen. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren, ja er is covid, nee het leidt niet tot hogere zk. opnames. Ga desnoods dan gewoon niet testen ofzo, als dat alleen maar tot angst leidt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat klopt, maar het mag geen naam hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Jawel hoor, bij festivals tot 1000 mensen wordt alsnog tvt gevraagdquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef GemMagic het volgende:
Zou je het feit dat er dan veel minder getest hoeft te worden, niet direct terugzien in het aantal dagelijks ontdekte besmettingen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
UK en NL kan je toch niet een op een vergelijken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande op het VK blijven ze niet leeg. Alleen is de verhouding tussen besmettingen en ziekhuisopnames wel lager dan voor de vaccinatiecampagne.
- Veel meer geprikt met AZ
- Veel halen 2e prik nietwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar wel nav TvT. Al die jongeren laten zich nu immers testen na hun weekendje stappen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
TvT was toch maar max 10% van de cijfers van de afgelopen dagen? Grootste deel komt van gewone GGD testen.![]()
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu vooral zien hoe groot de virusbrand in de jonge populatie eigenlijk al was.![]()
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.![]()
Over 5 dagen weten we door de datavertraging of er een afvlakking komt of we doorstijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nu laten ze zich testen doordat je zelf BCO moet doen, eg je contacten inlichten, dat deed de GGD eerder.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Frankrijk houdt ook al lange tijd 4 weken aan voor Janssen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik las maanden terug al dat de bescherming van Janssen 28 dagen duurt. Geen idee waarom de overheid dacht dat het 14 dagen was.
Overigens beschermt Janssen (volgens hunzelf, dat wel) goed tegen Delta en wordt de werking na verloop van tijd steeds beter:
https://www.nytimes.com/2(...)n-vaccine-delta.html![]()
Jazeker. Er werd veel getest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar lieten ze zich toen ook testen is de vraag.![]()
Dat is samen met exponentiële groei een hele verkeerde combinatie. Je zou een gelijk groeipercentage verwachten maar we zijn op 1 dag van x7 naar x9 week op week gegaan. Deels datavertraging en deels nog dominantere delta variant?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Als je nu ziet wat de datavertraging doet, zaten we 6 dagen geleden ook al op 4000.![]()
Onjuist. Zijn nog flink wat in de 50 - 65 groep die nog niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verwacht er eigenlijks niet heel veel van. De mensen die echt risico lopen hebben allang hun eerste vaccinatie gehad, wat zk. opname voorkomt met bijna 100%. Nog een maandje en het liedje is wel uit. Maar laten we alsjeblieft ophouden met het verschuiven van de doelpalen. En bovendien nog wat dichter bij groepsimmuniteit.
Tja, en die jongeren. Eigen risico toch? Wat extra long covid, maar dat is ook niet bijzonder hoog. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren.
Nee, totaal geen paniek. Maar laten we niet dystopisch gaan doen. Op een gegeven moment moeten we het gewoon accepteren, ja er is covid, nee het leidt niet tot hogere zk. opnames. Ga desnoods dan gewoon niet testen ofzo, als dat alleen maar tot angst leidt.![]()
Ja, maar dat zal wel een paar dagen duren. Deze cijfers zijn tenslotte eigenlijk van gister (tot 10 uur vanochtend), dus TvT is nog steeds van toepassing in deze cijfers. En dan mensen die zich erna testen zoals je zegt, dat zal ook wel over een paar dagen uitgesmeerd zijn. Niet iedereen laat zich nog precies dezelfde dag testen als ze horen dat ze met een positief iemand stonden te dansen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wel nav TvT. Al die jongeren laten zich nu immers testen na hun weekendje stappen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Kan het niet lezen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Frankrijk houdt ook al lange tijd 4 weken aan voor Janssen.
Overigens beschermt Janssen (volgens hunzelf, dat wel) goed tegen Delta en wordt de werking na verloop van tijd steeds beter:
![]()
Lezenswaardig draadje. Dit komt niet door fraudeurs, dit komt door een kutsysteem.zie email 27 oktober![]()
Het is wel echt zaak nu om al die jongeren de komende pakweg zes weken te vaccineren. Straks in september krijg je weer de scholen, de sportcompetities, dan wil je deze shit niet weer hebben.![]()
Hoogste tussen de 0 en de 30 jaar:quote:
- Veelal nog geen volledige vaccinatie;
- Veelal betrokken bij feesten, dansen en intieme contacten.
Bizar dat onze overheid daarop niet was voorbereidt. Fail!
Dansen met JanssenWTF?
Love is in the air!![]()
Volgens mij geldt het voor alle vaccins dat de werking beter wordt naar verloop van tijd. Sommigen hebben het idee dat het na twee weken "optimaal werkt", maar dat is volgens mij helemaal niet zo: daarna werkt het nog beter.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Zijn nog flink wat in de 50 - 65 groep die nog niet volledig gevaccineerd zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat laatste hadden ze nóóit moeten zeggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoogste tussen de 0 en de 30 jaar:
- Veelal nog geen volledige vaccinatie;
- Veelal betrokken bij feesten, dansen en intieme contacten.
Bizar dat onze overheid daarop niet was voorbereidt. Fail!
Dansen met JanssenWTF?
(Un)masking for the greater good.![]()
Ja misschien lopen ze in die kut gehuchten wat achter, zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Verschilt per regio hoe snel het gaat.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.![]()
Gaat niet door ivm ingelaste persco.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef SilverEyes het volgende:
Over 30 jaar in Andere Tijden: Dansen met Janssen.
![]()
En wel allemaal op vakantie, want Hugo wil natuurlijk ook gewoon op vakantie.![]()
En jongeren mogen niet meer omdat Hugo niet naar nachtclubs gaat. Ironisch wel, wees dan ook consequent mbt vakantie, want je haalt daar evengoed veel besmettingen mee binnen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waarom kun je dan toch al een dag na je prik doorrollen naar de club? "Direct na de vaccinatie ben je zodanig goed beschermd, dat wij het verantwoord vinden om je naar binnen te laten", zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid. "Het laatste gedeelte van bescherming afwachten vinden we niet nodig."
Niet meegerekend dat je mogelijk al besmet kan zijn en dus toch ook nog besmet kan worden.
Wat een faal-beleid.Love is in the air!![]()
Hoe een basisschoolleraar die per ongeluk verantwoordelijk werd voor een pandemie ons land in chaos stortte.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef SilverEyes het volgende:
zie email 27 oktober![]()
Van de 50-jarigen is de helft nog niet eens gevaccineerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer dan? Iedereen van 50 - 65 die ik ken in mijn omgeving zijn al lang en breed gevaccineerd.![]()
![]()
Janssen is alleen maar gepromoot omdat we er als NL in geinvesteerd hebben denk ik, want het was nooit het beste vaccin van de klasOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Dat is gewoon dom. Blij dat het in mijn regio wel perfect loopt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Verschilt per regio hoe snel het gaat.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nou sneller groepsimmuniteit iigquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het maakt weinig uit aangezien beleid niet per regio gaat.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is gewoon dom. Blij dat het in mijn regio wel perfect loopt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dit zijn de tweede prikkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van de 50-jarigen is de helft nog niet eens gevaccineerd.
[ afbeelding ]![]()
Hele EU gaat gewoon weer stijgen in besmettingen binnenkort.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
En wel allemaal op vakantie, want Hugo wil natuurlijk ook gewoon op vakantie.![]()
En jongeren mogen niet meer omdat Hugo niet naar nachtclubs gaat. Ironisch wel, wees dan ook consequent mbt vakantie, want je haalt daar evengoed veel besmettingen mee binnen.![]()
Oh! Zouden ze dan ook mensen interviewen die nog altijd aan long-covid lijden?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef SilverEyes het volgende:
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nou ik ga lekker naar een feestje, veel plezier hier.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Veel halen tweede prik niet??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
UK en NL kan je toch niet een op een vergelijken.
- Veel meer geprikt met AZ
- Veel halen 2e prik niet
(Un)masking for the greater good.![]()
M'n half-broer (begin 20) stond ook echt non-stop op feesten en clubs sinds de opening. Echt 24/7. Club > afterparty > uitslapen > door naar volgende feest. Veel jongeren hebben zich hier echt op voorbereid door geld op te sparen enzo.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:41 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Deels. Ik werk met jonge mensen en de laatste week gaat het echt compleet los, de een na de ander. Daarvoor is het nog nooit zo 'erg' geweest.
Het verbaast me dus weinig dat het zo snel gaatGelukkig is hij al volledig gevaccineerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Het aantal mensen dat hun eerste prik heeft is een stuk hoger, tegen de 80% voor 50ers.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eerste prik +2 weken geeft wel gedeeltelijke bescherming dus is ook relevant![]()
Vreemd, zal het eerste stuk even quoten:quote:Hier nog nieuwsbericht op de site van J&J zelf:quote:Johnson & Johnson Vaccine Protects Against Delta Variant, Company Reports
The vaccine also produced long-lasting immune responses, researchers said. Booster shots seem unnecessary, at least for now.
The Johnson & Johnson coronavirus vaccine is effective against the highly contagious Delta variant, even eight months after inoculation, the company reported on Thursday — a finding that should reassure the 11 million Americans who have gotten the shot.
The vaccine showed a small drop in potency against the variant, compared with its effectiveness against the original virus, the company said. But the vaccine was more effective against the Delta variant than the Beta variant, first identified in South Africa — the pattern also seen with mRNA vaccines.
Antibodies stimulated by the vaccine grow in strength over time, researchers also reported.
The results were described in a news release, and the company said that both studies had been submitted for online publication on Thursday. One of those studies has been accepted for publication in a scientific journal. Both studies are small, and the researchers said they had released the results early because of intense interest from the public.
“The coverage of the variants is going to be better than what people anticipated,” said Dr. Dan Barouch, a virologist at Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston. “There was a lot of misinformation that was spreading, so we decided that we needed to get this into the public domain right away.”
https://www.jnj.com/johns(...)inst-global-pandemic
Meer details van de studie: https://www.nature.com/articles/s41586-021-03681-2![]()
Dus eind volgende week mogen Nederlanders in principe niet meer op vakantie?
Breekt dan niet de pleuris uit?![]()
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hebben ze dat écht gezegd?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Landgeld het volgende:
Waarom kun je dan toch al een dag na je prik doorrollen naar de club? "Direct na de vaccinatie ben je zodanig goed beschermd, dat wij het verantwoord vinden om je naar binnen te laten", zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid. "Het laatste gedeelte van bescherming afwachten vinden we niet nodig."
Niet meegerekend dat je mogelijk al besmet kan zijn en dus toch ook nog besmet kan worden.
Wat een faal-beleid.
Wat een blamage.
Je bént niet meteen beschermd nadat je je vaccinatie hebt gehad. Dat weten ze drommelsgoed.
Wat een inschattingsfout, zeg.(Un)masking for the greater good.![]()
Klopt. Dat schijnt een problematisch issue te zijn in UK.quote:
Want er is toch freedom day en versoepelingen, en de tijd tussen prikken was enorm lang.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lijkt me niet aangezien het niet onze regels zijn die andere landen opleggen over toegang en quarantaine. Het is gewoon dikke pech.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:53 schreef asco het volgende:
Dus eind volgende week mogen Nederlanders in principe niet meer op vakantie?
Breekt dan niet de pleuris uit?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Maatregelen? We doen de kroegen een uurtje eerder dicht.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.
Ik heb deze aflevering al gezien…zie email 27 oktober![]()
Als je denkt dat Hugo nu lekker vakantie gaat vieren heb je echt een enorme plaat voor je kop..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
En jongeren mogen niet meer omdat Hugo niet naar nachtclubs gaat. Ironisch wel, wees dan ook consequent mbt vakantie, want je haalt daar evengoed veel besmettingen mee binnen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nee tegen besmetting met de delta variant, niet tegen ziekenhuisopname of overlijden, dat is er al na 1 prik (2 weken erna). Ik verwacht dan ook dat er niet veel ziekenhuisopnames komen onder volledig gevaccineerden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twee prikken zijn nodig voor goede bescherming tegen de delta variant...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
1e prik zit op 78-84% bescherming voor zieknhuisopname. 2e gaat over de 95% Het is maar net wat je goed vind, een 2e prik geeft een betere bescherming en een 1e redelijkequote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twee prikken zijn nodig voor goede bescherming tegen de delta variant...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ook.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maatregelen? We doen de kroegen een uurtje eerder dicht.
Ik heb deze aflevering al gezien…
We hebben er 7 maanden over gedaan om van 10.000 besmettingen naar 600 te gaan.
In 10 dagen is dit alles weg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat krijg je als kut boomers de macht hebben. En inderdaad, heel EU gaat straks weer stijgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele EU gaat gewoon weer stijgen in besmettingen binnenkort.
Maarja, misschien ook wel beter. Dan maar ff door de zure appel heen, want groepsimmuniteit. En vaccinatie gaat ook snel. Anders zitten we misschien nog langer in deze ellende.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zorg is nog steeds flink beter geworden, daar ging het om.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
In 10 dagen is dit alles weg.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Er waren vandaag 12 ziekenhuisopnames. Noem jij 1 een toename?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Is al aan de gang:quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele EU gaat gewoon weer stijgen in besmettingen binnenkort.![]()
![]()
Ziekenhuisopnames dalen nog steeds volgens mij?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Besmettingen bij 40ers en 50ers lopen ook al iets op. Net als de ziekenhuisopnamen.![]()
Het goeie nieuws is dat de maatregelen dus werkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Bedankt voor dat TvT Hugo!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar los daar van. Dit wordt toch een grote ellende zo.zie email 27 oktober![]()
Hoeveel komt die stijgende lijn door Nederlandquote:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zou wel mooi zijn als ze dat en masse ineens niet meer deden. Zou er dan echt een verschil ontstaan? Ik denk dat het wel meevalt met zk. opnames straks.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Ronald het volgende:
Hopelijk zijn onze jongeren komende week wat minder fanatiek met testen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Bedoel je dan niet een epidemie?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe een basisschoolleraar die per ongeluk verantwoordelijk werd voor een pandemie ons land in chaos stortte.(Un)masking for the greater good.![]()
Fat is 50% hoger dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef popje het volgende:
[..]
Er waren vandaag 12 ziekenhuisopnames. Noem jij 1 een toename?
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
En we zijn nog maar net aan het stijgen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
is ook goed te zien bij het inzoomen op de leeftijdsgrafiek:quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twee prikken zijn nodig voor goede bescherming tegen de delta variant...![]()
![]()
Voor een deel, zeker. Maar ook in Portugal, Spanje, Frankrijk zit de boel in de lift.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel komt die stijgende lijn door Nederland![]()
Oplossing -> prikkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Za het volgende:
Het valt gewoon niet meer te ontkennen, we zitten in een permanente covid situatie hier.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het lijkt me toch dat bij mensen met gezinnen die hard moeten werken en nu op het laatste moment de vakantie door de neus geboord zien worden een keer de stoppen gaan doorslaan.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me niet aangezien het niet onze regels zijn die andere landen opleggen over toegang en quarantaine. Het is gewoon dikke pech.
Ik ben echt blij dat ik niet in die situatie zit.![]()
Ach ja, die 10.000 besmettingen compenseren iets van de te lage vaccinaties die we al een tijdje hebben.- verwijderd door admin -![]()
Deze gaat maar t/m week 25. We zitten nu aan 't einde van week 27. Kan intussen al wat verander zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van de 50-jarigen is de helft nog niet eens gevaccineerd.
[ afbeelding ](Un)masking for the greater good.![]()
Voorspellingen doen, altijd leuk:
Nou ja, strikt genomen is het nog geen 1 september. We hebben nog iets meer dan anderhalve maand om vanuit deze positie naar het oude normaal terug te komen en Sjerrie een poepie te laten ruiken.![]()
Zo niet, dan hebben we nieuwe maatregelen en oude schuldigen:![]()
Nog wel, maar de daling is aan het afvlakken. Zal niet lang duren voordat het een stijging wordt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames dalen nog steeds volgens mij?![]()
![]()
Gewoon een truukje om de vaccinatiebereidheid onder jongeren wat op te krikken. En dat heeft ongetwijfeld gewerkt, alleen zien we er nu de nadelige effecten van.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hebben ze dat écht gezegd?
Wat een blamage.
Je bént niet meteen beschermd nadat je je vaccinatie hebt gehad. Dat weten ze drommelsgoed.
Wat een inschattingsfout, zeg.![]()
Gelukkig is het zomervakantie. Tenminste, in deze regio.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
Dochterlief is vrij, dus via school komt er in ieder geval geen covid-19 het huis in. Al haar grootouders zijn volledig gevaccineerd (en hun wachttijd allang voorbij), dus daar maken we ons ook niet zoveel zorgen om.
Maar goed nieuws is het oplopen van de besmettingen en opnames idd niet.(Un)masking for the greater good.![]()
Heeft Hugo toch ook gewoon toegegeven trouwens?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gewoon een truukje om de vaccinatiebereidheid onder jongeren wat op te krikken. En dat heeft ongetwijfeld gewerkt, alleen zien we er nu de nadelige effecten van.![]()
Zit je dan met je vaccinaties.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog wel, maar de daling is aan het afvlakken. Zal niet lang duren voordat het een stijging wordt.
[ afbeelding ]
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Enige oplossing -> Iedereen moet zichzelf thuis dmv sneltest testen alvorens zich in de maatschappij te begeven.quote:
Per direct alles opgelost.
Gezien dit volgens velen niet haalbaar is omdat men daar niet toe bereid is, zitten we in een permanente covid situatie, vaccins of niet.![]()
Je zou toch denken, als je die eerste vaccinatie neemt, waarom die tweede dan niet? Een vaccinatie brengt je op weg, maar niet naar die vrijheid die we allemaal zo graag willen. De Britten net zo goed als wij.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. Dat schijnt een problematisch issue te zijn in UK.
Want er is toch freedom day en versoepelingen, en de tijd tussen prikken was enorm lang.
Zat er ook geen 3 maanden tussen, zoals hier? Of nog langer, zelfs.(Un)masking for the greater good.![]()
Tm vorige week 41% en 57%quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Celestien het volgende:
[..]
Deze gaat maar t/m week 25. We zitten nu aan 't einde van week 27. Kan intussen al wat verander zijn.![]()
Juist nu is het toch fijn een vaccinatie te hebben?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Zit je dan met je vaccinaties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Alsof het gaat helpen om die kroegen een uur eerder dicht te doen...quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maatregelen? We doen de kroegen een uurtje eerder dicht.
Ik heb deze aflevering al gezien…(Un)masking for the greater good.![]()
Als er over 2 weken nog steeds niks aan de hand is in de ziekenhuizen krijgen we weer heel andere discussies.
Want dan is het in feite ook gewoon klaar.![]()
We moeten nog even wachten of het ook gevaccineerden zijn die gaan zorgen voor de stijging, of dat het louter niet-gevaccineerden zullen zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist nu is het toch fijn een vaccinatie te hebben?Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Ach zolang de ziekenhuizen niet overstromen zie ik het probleem niet... vaccins beschermen tegen de meeste ziekenhuisopnames.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Za het volgende:
[..]
Enige oplossing -> Iedereen moet zichzelf thuis dmv sneltest testen alvorens zich in de maatschappij te begeven.
Per direct alles opgelost.
Gezien dit volgens velen niet haalbaar is omdat men daar niet toe bereid is, zitten we in een permanente covid situatie, vaccins of niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Maakt het jou ook zo pissig?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
In 10 dagen is dit alles weg.(Un)masking for the greater good.![]()
Zolang het onder de 100% zit blijft het argument terugkomen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Celestien het volgende:
[..]
Deze gaat maar t/m week 25. We zitten nu aan 't einde van week 27. Kan intussen al wat verander zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja dat heeft hij blatant toegegeven, maar ik vind het een smerige vorm van manipulatie. Daarnaast denk ik dat mensen het ook hadden gedaan als je na 2 weken de club in mocht. Dat had zelfs voor iedereen beter uitgepakt, want je hoefde nu direct na Janssen ook niet meer getest te worden, waardoor mensen zelf besmet naar binnen konden. Daar hoef je geen QR voor te kopieren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft Hugo toch ook gewoon toegegeven trouwens?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Hoeveel besmettingen hebben we nodig om donkerrood te worden?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Hoe meer er is gevaccineerd is dus hoge totaal aantal % hoe eerder ook gevaccineerde in het ziekenhuis komt. Dat is toch logisch?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
We moeten nog even wachten of het ook gevaccineerden zijn die gaan zorgen voor de stijging, of dat het louter niet-gevaccineerden zullen zijn.![]()
Behalve dat de quarantaine-eisen vanuit het buitenland voor reizigers uit Nederland weer terugkomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef asco het volgende:
Als er over 2 weken nog steeds niks aan de hand is in de ziekenhuizen krijgen we weer heel andere discussies.
Want dan is het in feite ook gewoon klaar.![]()
Nog wel met wat achterstallige info, dus kans bestaat dat er wat meer uitstroom is nog. Gisteren was dat sowieso maar 0 (of 1?).quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog wel, maar de daling is aan het afvlakken. Zal niet lang duren voordat het een stijging wordt.
[ afbeelding ]
Ik moet die stijging nog maar zien gebeuren; en zelfs als het gebeurd verwacht ik niet een groei die verdere maatregelen zou rechtvaardigen met het oog op de vaccinaties.![]()
Covid-19 zal ook niet weggaan, maar we kunnen onszelf er wel tegen beschermen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:57 schreef Za het volgende:
Het valt gewoon niet meer te ontkennen, we zitten in een permanente covid situatie hier.
Al iedereen straks volledig gevaccineerd is, wat gelukkig niet heel lang meer gaat duren, dan kunnen ze 't niet maken om het land nog langer op slot gaat houden. Dat zal niet meer geaccepteerd worden.(Un)masking for the greater good.![]()
Vooral ook omdat Janssen maar 60% bescherming biedtquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gewoon een truukje om de vaccinatiebereidheid onder jongeren wat op te krikken. En dat heeft ongetwijfeld gewerkt, alleen zien we er nu de nadelige effecten van.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik zou wel even dat kwantificeren. Iets van max 100 opnames per dag, anders gaan mensen bij een instroom van 25 al schreeuwen dat de hel is losgebarsten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef asco het volgende:
Want dan is het in feite ook gewoon klaar.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hele land in rep en roer, festivalorganisatoren dreigen voor tonnen het schip in te gaan, reisbureaus weten niet wat ze volgende week tegen hun klanten moeten zeggen, Europa bestempelt ons straks (deels ten onrechte) als hoogrisicogebied.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft Hugo toch ook gewoon toegegeven trouwens?
Maar we hebben toch maar mooi een stel studenten gevaccineerd via een simpel trucje, mensen die je anders vast later nog wel een keer over de streep had kunnen trekken.
Worth it.![]()
![]()
Zoveel capaciteit heeft de GGD niet. Percentage positief zal dus wel lekker gaan stijgen.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, en alle negers zijn luiquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:33 schreef Confetti het volgende:
Vervelende is ook dat jongeren extreem bijdehand zijn en niet allemaal in isolatie zullen gaan.
Dat straatverbod voor jongeren van de mondkapjes-user hier was misschien zo gek nog niet.
Zo irritant dit. Stel jankende kut boomers.Go hard or go home![]()
Meer dan 500 per 100.000 en een positiviteitspercentage van meer dan 4%.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef Pisces29 het volgende:
Hoeveel besmettingen hebben we nodig om donkerrood te worden?
https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement![]()
Volgens mij zijn we al willy-wonka-meisje-paars ondertussen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef Pisces29 het volgende:
Hoeveel besmettingen hebben we nodig om donkerrood te worden?![]()
![]()
Het is nu al meer dan 13% (!)quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel capaciteit heeft de GGD niet. Percentage positief zal dus wel lekker gaan stijgen.![]()
![]()
Nog even en we zitten met z'n allen bovenop de trein want we zijn India maar dan met boerenkool ipv curry.Go hard or go home![]()
Was het nog maar twee weken geleden.... Toen leek het er allemaal nog zo rooskleurig.quote:(Un)masking for the greater good.![]()
Niet vanwege maatregelen, of vakantie e.d. Dat maakt mij niet zo uit.quote:
Waar ik boos om word is onnodig verdriet en lijden, van mensen die onnodig in het ziekenhuis belanden. Dit had niet gehoeven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In dit tempo is 10-29 volgende week allemaal besmet geweest, en hoeven we ze niet meer te vaccineren.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik hoop eigenlijk dat landen goed meekijken. En snel hun juiste beslissing gaan nemen of ze NLers nog wel willen ontvangen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:10 schreef asco het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we al willy-wonka-meisje-paars ondertussen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben benieuwd of we komende week het dagrecord gaan breken qua besmettingen, staat nu nog op 13.066 van 20-12-2020Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Celestien, het is al duidelijk dat de vaccins na 6 mnd een groot deel van hun effectiviteit verliezen, tevens dat in de UK de helft van de covid slachtoffers gavaccineerden zijn. Daar gaat de oplossing echt niet liggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:07 schreef Celestien het volgende:
Covid-19 zal ook niet weggaan, maar we kunnen onszelf er wel tegen beschermen.
Al iedereen straks volledig gevaccineerd is, wat gelukkig niet heel lang meer gaat duren, dan kunnen ze 't niet maken om het land nog langer op slot gaat houden. Dat zal niet meer geaccepteerd worden.
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.![]()
Echt hequote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Was het nog maar twee weken geleden.... Toen leek het er allemaal nog zo rooskleurig.![]()
![]()
Dat is dan hét moment om de doelpalen eens te verschuiven in ons voordeel.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Behalve dat de quarantaine-eisen vanuit het buitenland voor reizigers uit Nederland weer terugkomen natuurlijk.
Positief getesten loslaten en kijken naar opnames en aantal gevaccineerden.![]()
![]()
Dit is volledig wensdenken en totaal niet gestoeld op cijfers.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In dit tempo is 10-29 volgende week allemaal besmet geweest, en hoeven we ze niet meer te vaccineren.Géén kloon van tvlxd!![]()
Morgen alquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
Ben benieuwd of we komende week het dagrecord gaan breken qua besmettingen, staat nu nog op 13.066 van 20-12-2020![]()
![]()
Bron?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Celestien, het is al duidelijk dat de vaccins na 6 mnd een groot deel van hun effectiviteit verliezen, tevens dat in de UK de helft van de covid slachtoffers gavaccineerden zijn. Daar gaat de oplossing echt niet liggen.
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.![]()
Ja. Trend is iedere 2 dagen een verdubbeling.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik hoop dat ze vooral niet alleen kijken naar besmettingen maar naar ziekenhuissituatie en vaccinaties. Ik zie niet in waarom je gevaccineerd niet zou mogen reizen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat landen goed meekijken. En snel hun juiste beslissing gaan nemen of ze NLers nog wel willen ontvangen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kroegen dicht om middernacht gaat het antwoord zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Trend is iedere 2 dagen een verdubbeling.![]()
Ik vrees echt met grote vrezen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.ctvnews.ca/he(...)d-19-study-1.5488596quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Celestien, het is al duidelijk dat de vaccins na 6 mnd een groot deel van hun effectiviteit verliezen, tevens dat in de UK de helft van de covid slachtoffers gavaccineerden zijn. Daar gaat de oplossing echt niet liggen.
Iedereen elke dag aan de thuis(snel)test gedurende twee weken is de enige oplossing, en hiermee wordt lichamelijke integriteit ook niet geschonden.
Dat is nog helemaal niet duidelijk. Deze studie beweert het tegendeel..![]()
![]()
Hugo die zojuist de vaccinatiegraad onder jongeren heeft opgekrikt. Op een halve minuut zie je het moment waarop alle contacten van TvT-positieven in het contactonderzoek eruit gepikt worden.![]()
Omdat in een ander land ze wellicht nog niet zo ver met vaccineren zijn??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef popje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze vooral niet alleen kijken naar besmettingen maar naar ziekenhuissituatie en vaccinaties. Ik zie niet in waarom je gevaccineerd niet zou mogen reizen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou het scheelt natuurlijk wel veel dat clubs en dergelijke weer dicht gaan. Kroegen mogen ook niet zo stampvol zitten als afgelopen 2 weken.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Kroegen dicht om middernacht gaat het antwoord zijn.![]()
Ik vrees echt met grote vrezen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: