abonnement Unibet Coolblue
pi_200298879
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 14:27:35 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200298887
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute daling van 1 (relatieve daling: 0,5%). Het zijn 205 bezette bedden in totaal, dus nog steeds iets boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%);
- woensdag 7 juli: 104 (absolute stijging 1; relatieve stijging 1,0%);
- dinsdag 6 juli: 103 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- maandag 5 juli: 110 (absolute stijging 11; relatieve stijging 11,1%);
- zondag 4 juli: 99 (absolute daling 3; relatieve daling 2,9%);
- zaterdag 3 juli: 102 (absolute daling 6; relatieve daling 5,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%);
- woensdag 7 juli: 102 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- dinsdag 6 juli: 109 (absolute daling 17; relatieve daling 13,5%);
- maandag 5 juli: 126 (geen wijziging);
- zondag 4 juli: 126 (absolute daling 2; relatieve daling 1,6%);
- zaterdag 3 juli: 128 (absolute daling 12; relatieve daling 8,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200299453
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)

dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557


totaal: 4.286


Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397


Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 511,1%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag:
maandag:


totaal: 39.893 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)





[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 10-07-2021 15:45:53 ]
pi_200299638
Bizarre aantallen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:30:08 #5
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200299680
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 13,9 naar 14,9.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:30:36 #6
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200299686
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:27 schreef TheVulture het volgende:
Bizarre aantallen
Ja, onvoorstelbaar. E
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200299698
Hoe hoog moet de R nu wel niet zijn?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200299713
Het aparte is dat bij de vorige stijgingen mensen zelf ook voorzichtiger werden en dat beeld heb ik niet bepaald als ik nu naar buiten kijk.
Tap tap tap
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:35:38 #10
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200299755
Dit lag helemaal in de lijn der verwachting toch? Verdubbeling elke ~2 dagen, en 2 dagen geleden zaten we rond de 5.000. Aangezien we pas sinds vandaag weer enige maatregelen hebben om dit tegen te gaan zou dit best nog een week door kunnen stijgen. In dit tempo zitten we dan komende woensdag op de 40.000 (al zullen de cijfers lager zijn omdat de teststraten dat niet aan kunnen).

Enigszins positief puntje: het zit nog steeds bijna volledig in de groep 10-29, met slechts een in verhouding minimale stijging in 30-59:

pi_200299770
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:32 schreef CherryLips het volgende:
Het aparte is dat bij de vorige stijgingen mensen zelf ook voorzichtiger werden en dat beeld heb ik niet bepaald als ik nu naar buiten kijk.
Nu gaan mensen er vanuit dat ze alleen risico nemen voor hun nog nog niet gevaccineerde zelf en dat alle kwetsbaren wel volledig gevaccineerd zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200299787
De grote aantallen zitten ook vooral in de steden, op Maastricht en Nijmegen na. Amsterdam en Utrecht tikken elk al bijna de 1000 aan.
Tap tap tap
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:38:22 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200299796
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:32 schreef CherryLips het volgende:
Het aparte is dat bij de vorige stijgingen mensen zelf ook voorzichtiger werden en dat beeld heb ik niet bepaald als ik nu naar buiten kijk.
Waarschijnlijk doordat ze geen volle ziekenhuizen zien en ze zich onkwetsbaar wanen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:39:10 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200299810
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:35 schreef Sirolf het volgende:
Dit lag helemaal in de lijn der verwachting toch? Verdubbeling elke ~2 dagen, en 2 dagen geleden zaten we rond de 5.000. Aangezien we pas sinds vandaag weer enige maatregelen hebben om dit tegen te gaan zou dit best nog een week door kunnen stijgen. In dit tempo zitten we dan komende woensdag op de 40.000 (al zullen de cijfers lager zijn omdat de teststraten dat niet aan kunnen).
[...]
Moet je je voorstellen... Gunstig is wel dat er weer heel veel mensen antistoffen aanmaken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200299870
10k+, de tering hé, gelukkig vrijwel alleen jongeren.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:45:01 #16
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200299891
Blij dat ik een camping in Nederland geboekt heb :D

Ik weet niet eens meer wat ik van die besmettingscijfers moet vinden :') :') gelukkig is bijna iedereen in mijn vrienden en familiekring minstens 1 keer gevaccineerd en veel al volledig.
pi_200299921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
Blij dat ik een camping in Nederland geboekt heb :D

Ik weet niet eens meer wat ik van die besmettingscijfers moet vinden :') :') gelukkig is bijna iedereen in mijn vrienden en familiekring minstens 1 keer gevaccineerd en veel al volledig.
Dat is het wel natuurlijk. Alle 60+-ers die mentaal in orde zijn zijn inmiddels twee keer gevaccineerd. 50+ denk ik ook al een eind.
pi_200299949
Dat wordt dus komende weken billen knijpen hoeveel er hiervan in het ziekenhuis komen......
pi_200300028
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dat wordt dus komende weken billen knijpen hoeveel er hiervan in het ziekenhuis komen......
Nou, het wordt vooral een mooie case of we inderdaad het virus vrij kunnen laten woekeren onder jongeren of niet.
pi_200300139
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nou, het wordt vooral een mooie case of we inderdaad het virus vrij kunnen laten woekeren onder jongeren of niet.
Dat sowieso :Y
pi_200300273
Ik zeg niets meer, ben echt woest op de verantwoordelijke personen. En die zitten niet in Den Haag, die hebben eindelijk eens ingegrepen toen duidelijk werd dat het mis ging.

Gelukkig krijg ik woensdag mijn 2e prik Moderna, dan nog even 14 dagen wachten en dan kan ik zelf iets relaxter buiten zijn.

Positief nieuws, het weer hier in Duitsland is goed.

Houd jullie haaks lieve mensen, we komen ook hier wel doorheen. :*
pi_200300508
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:15 schreef GereDathan het volgende:
Ik zeg niets meer, ben echt woest op de verantwoordelijke personen. En die zitten niet in Den Haag, die hebben eindelijk eens ingegrepen toen duidelijk werd dat het mis ging.

Gelukkig krijg ik woensdag mijn 2e prik Moderna, dan nog even 14 dagen wachten en dan kan ik zelf iets relaxter buiten zijn.

Positief nieuws, het weer hier in Duitsland is goed.

Houd jullie haaks lieve mensen, we komen ook hier wel doorheen. :*
Met alle respect hoor.......,maar Den Haag heeft het nachtleven open gegooit terwijl ze wisten dat precies die groep nog niet gevaccineerd was of hooguit de Janssenprik. Juist die groep heeft zich massaal laten testen en als je dan én geen klachten hebt én een negatieve testuitslag dan is het logisch dat je denkt dat je veilig naar binnen kunt, Bovendien hadden ze er ook voor kunnen zorgen dat die QR code niet te kopiëren zou zijn en ze zouden met een ID-kaart zelfs een dubbele entree check kunnen doen. Dus sorry, maar dit is niet de schuld van de jeugd, niet álle jeugd want er zijn er nog meer dan genoeg die zich wel netjes aan de regels houden en inmiddels hun eerste prik al hebben gehad......
pi_200301065
De jeugd en clubs die zich netjes overal aan gehouden hebben, daar ben ik zeker niet boos op.

Den Haag ook niet, we gaan er toch prat op dat we met zijn allen zo verantwoordelijk zijn? Niet dus, een deel van Nederland zijn gewoon kleuters. Den Haag heeft gelukkig direct ingegrepen nu dit duidelijk werd.
pi_200301129
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:10 schreef GereDathan het volgende:
De jeugd en clubs die zich netjes overal aan gehouden hebben, daar ben ik zeker niet boos op.

Den Haag ook niet, we gaan er toch prat op dat we met zijn allen zo verantwoordelijk zijn? Niet dus, een deel van Nederland zijn gewoon kleuters. Den Haag heeft gelukkig direct ingegrepen nu dit duidelijk werd.
Den Haag heeft nu te laat ingegrepen.....het nachtleven is opengegooid zonder erbij na te denken dat juist deze groep nog niet gevaccineerd was........dat is op geen énkele manier goed te praten.....
pi_200301266
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:15 schreef GereDathan het volgende:
Ik zeg niets meer, ben echt woest op de verantwoordelijke personen. En die zitten niet in Den Haag, die hebben eindelijk eens ingegrepen toen duidelijk werd dat het mis ging.

Gelukkig krijg ik woensdag mijn 2e prik Moderna, dan nog even 14 dagen wachten en dan kan ik zelf iets relaxter buiten zijn.

Positief nieuws, het weer hier in Duitsland is goed.

Houd jullie haaks lieve mensen, we komen ook hier wel doorheen. :*
Den Haag heeft geblunderd. Er had gewoon duidelijkheid moeten zijn dat je pas nadat je volledig beschermd bent na (ik meen) een week of twee na vaccinatie. Nu was het, ga maar een Janssen halen en daarna feesten. Dat is natuurlijk dom en naïef vanuit Den Haag. Verder hebben een hoop toko’s zich in de vingers gesneden door laks te zijn in de controle.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 17:27:09 #26
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200301313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:10 schreef GereDathan het volgende:
De jeugd en clubs die zich netjes overal aan gehouden hebben, daar ben ik zeker niet boos op.

Den Haag ook niet, we gaan er toch prat op dat we met zijn allen zo verantwoordelijk zijn? Niet dus, een deel van Nederland zijn gewoon kleuters. Den Haag heeft gelukkig direct ingegrepen nu dit duidelijk werd.
Ehm... wie heeft er ook alweer gezegd dat je met een test zonder probleem kon gaan feesten in een discotheek, ook al bleven die vorig jaar zomer dicht met cijfers onder de 100 per dag (dit keer zijn we nooit onder de 500 geweest) en met een virusvariant die veel minder besmettelijk was? Dat was toch echt Den Haag.

Met zoveel onduidelijkheden rondom nieuwe varianten, niet gevolgde voorwaarden vanuit fieldlab-onderzoek (40 ipv 24 uur geldige testbewijzen, direct feesten na een Janssen-vaccinatie), het feit dat als ze even iets langer hadden gewacht ook de meerderheid van 18+ op z'n minst een eerste prik had gehad (maandje was genoeg geweest) en de vraag wat er vanuit het buitenland geïmporteerd zou worden door vakantiegangers hadden ze nooit in 1 keer zoveel moeten versoepelen.
pi_200306686
Een positieve insteek vanuit de UK. De groei in de UK neemt af, en de ziekenhuisopnames zijn wel gestegen, maar nog steeds relatief veel en veel lager dan in januari. Toen was het aantal ziekenhuisopnames bijna 10% van het aantal besmettingen, nu is dat nog geen 2%.
Keihard doorprikken, als het kan het tempo omhoog gooien. En veel testen. In Oxford, waar de cases nu enorm hoog zijn, wordt iedereen tussen 18-29 opgeroepen zich te laten testen (pcr-test, let wel, vrijwel iedereen heeft antigeen testen thuis liggen). En er wordt opgeroepen Oxford niet te verlaten om de verspreiding tegen te gaan (maar daar is geen controle op ofzo). Ook zijn er 3 extra vaccinatiecentra geopend in Oxford, waar je zonder afspraak binnen kunt lopen om direct geprikt te worden. Mogelijk zijn dergelijke acties in brandhaarden in Nederland ook mogelijk, al zijn dergelijke test efforts door de beperkte grootte van Nederland misschien minder effectief, extra vaccineren kan geen kwaad.
pi_200308666
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:47 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat is het wel natuurlijk. Alle 60+-ers die mentaal in orde zijn zijn inmiddels twee keer gevaccineerd. 50+ denk ik ook al een eind.
De mensen van 60 tot 65 zijn nu net bezig met de herhaalprik van AZ, voor hun (en mij dus) komt deze golf net een paar weken te vroeg kwa besmettelijkheid.
pi_200308693
Een van de positieve dingen van nu is dat het wel veel makkelijke is duidelijk te maken dat de maatregelen wel degelijk gewerkt hebben. Als zal je de harde kern toch nooit kunnen overtuigen.
pi_200309548
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 09:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De mensen van 60 tot 65 zijn nu net bezig met de herhaalprik van AZ, voor hun (en mij dus) komt deze golf net een paar weken te vroeg kwa besmettelijkheid.
Oh ja, AZ had 12 weken ertussen of zo?
  zondag 11 juli 2021 @ 11:01:39 #31
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200309566
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 09:13 schreef qajariaq het volgende:
Een van de positieve dingen van nu is dat het wel veel makkelijke is duidelijk te maken dat de maatregelen wel degelijk gewerkt hebben. Als zal je de harde kern toch nooit kunnen overtuigen.
Ik zie sowieso weinig mensen op FOK! die overtuigd raken van het tegendeel van waar ze in geloven. Mensen hebben een overtuiging en die wordt deel van hun identiteit. Dat laten ze niet zomaar los. Bovendien werkt het denkende deel van de hersenen niet erg goed wanneer mensen worden geconfronteerd met bewijs voor het tegendeel van waar ze in geloven; dan stroomt het bloed van het denkende deel van de hersenen naar het geheugen. Discussies - op FOK!, Twitter, Facebook, Instagram en YouTube - verworden al snel tot persoonlijke aanvallen en dat vind ik altijd jammer.

Zelf weet ik niet of de maatregelen werken. Ik zie dezelfde dingen als iedereen, maar voor mij zijn correlatie en causaal verband twee verschillende dingen. De correlatie is er - ervan uitgaand dat de cijfers kloppen - of er causaal verband is, weet ik niet. Het kan heel goed, maar ik hoor veel te veel tegenstrijdige geluiden van experts over het nut van mondkapjes, afstand etc. En als er twee experts ,et elkaar discussiëren, weet ik als leek niet goed wie ik moet geloven, want ik kan het zelf niet beoordelen. En ik ben niet iemand die ervan uitgaat dat de expert die zegt wat de meerderheid zeg automatisch gelijk heeft.

Maar goed, de maatregelen waren bedoeld om de druk op de zorg tegen te gaan. De besmettingen schieten omhoog, maar de ziekenhuisbezetting blijft - gelukkig - laag. Als er nu veel mensen besmet raken en ziek worden maar niet ziek genoeg om naar het ziekenhuis te hoeven, lijkt me dat in die zin gunstig, dat dat allemaal mensen zijn die antistoffen ontwikkelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200310601
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik zie sowieso weinig mensen op FOK! die overtuigd raken van het tegendeel van waar ze in geloven. Mensen hebben een overtuiging en die wordt deel van hun identiteit. Dat laten ze niet zomaar los. Bovendien werkt het denkende deel van de hersenen niet erg goed wanneer mensen worden geconfronteerd met bewijs voor het tegendeel van waar ze in geloven; dan stroomt het bloed van het denkende deel van de hersenen naar het geheugen. Discussies - op FOK!, Twitter, Facebook, Instagram en YouTube - verworden al snel tot persoonlijke aanvallen en dat vind ik altijd jammer.

Zelf weet ik niet of de maatregelen werken. Ik zie dezelfde dingen als iedereen, maar voor mij zijn correlatie en causaal verband twee verschillende dingen. De correlatie is er - ervan uitgaand dat de cijfers kloppen - of er causaal verband is, weet ik niet. Het kan heel goed, maar ik hoor veel te veel tegenstrijdige geluiden van experts over het nut van mondkapjes, afstand etc. En als er twee experts ,et elkaar discussiëren, weet ik als leek niet goed wie ik moet geloven, want ik kan het zelf niet beoordelen. En ik ben niet iemand die ervan uitgaat dat de expert die zegt wat de meerderheid zeg automatisch gelijk heeft.

Maar goed, de maatregelen waren bedoeld om de druk op de zorg tegen te gaan. De besmettingen schieten omhoog, maar de ziekenhuisbezetting blijft - gelukkig - laag. Als er nu veel mensen besmet raken en ziek worden maar niet ziek genoeg om naar het ziekenhuis te hoeven, lijkt me dat in die zin gunstig, dat dat allemaal mensen zijn die antistoffen ontwikkelen.
Het is ook vooral dat iedereen hun eigen leven heeft en dus deze crisis en maatregelen op hun eigen manier beleeft en verwerkt. Maar inderdaad, vorig jaar was er nog een soort saamhorigheidsgevoel, werden er spontane akties georganiseerd vooral voor de oudjes.....nu gaat het voor iedereen te lang duren en worden we nukkiger enzo.....Dus hopelijk komen deze hoge cijfers niet in het ziekenhuis terecht en kunnen we straks weer een nieuwe start maken :)
pi_200311115
Vooralsnog laat NICE geen stijgingen zien dit weekend, aangezien LCPS in het weekend beperkt rapporteert is NICE dan een betere bron. En hoewel ik er van overtuigd ben dat we in de ziekenhuizen echt wel iets gaan terugzien is het vooralsnog goed nieuws dat we iets meer dan 2 weken sinds versoepeling/start stijging daar nog niets zien.

Spannend om te volgen, volgende week zullen we meer weten verwacht ik.
pi_200311145
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 09:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De mensen van 60 tot 65 zijn nu net bezig met de herhaalprik van AZ, voor hun (en mij dus) komt deze golf net een paar weken te vroeg kwa besmettelijkheid.
Ik weet niet of het te vroeg is, het is op het randje. Zolang de besmettingen bij de jeugd blijven is het goed, voor dit doorsijpelt zijn we wel even verder. Gelukkig is 65+ en 40-60 ondertussen ook behoorlijk beschermd. Laten we hopen dat het een voldoende grote dijk is.
pi_200311191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:27 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Ehm... wie heeft er ook alweer gezegd dat je met een test zonder probleem kon gaan feesten in een discotheek, ook al bleven die vorig jaar zomer dicht met cijfers onder de 100 per dag (dit keer zijn we nooit onder de 500 geweest) en met een virusvariant die veel minder besmettelijk was? Dat was toch echt Den Haag.

Met zoveel onduidelijkheden rondom nieuwe varianten, niet gevolgde voorwaarden vanuit fieldlab-onderzoek (40 ipv 24 uur geldige testbewijzen, direct feesten na een Janssen-vaccinatie), het feit dat als ze even iets langer hadden gewacht ook de meerderheid van 18+ op z'n minst een eerste prik had gehad (maandje was genoeg geweest) en de vraag wat er vanuit het buitenland geïmporteerd zou worden door vakantiegangers hadden ze nooit in 1 keer zoveel moeten versoepelen.
Je moet toch wat proberen? En met TvT zou het goed moeten gaan, zie oa songfestival en andere test evenementen.

Als ik mijn voordeur open heb staan mag je mijn TV ook niet pikken. Er ligt op zijn minst een hele grote verantwoordelijkheid bij de jeugd. Zie ze vandaag ook weer in de krant, Knokke in België wordt overspoeld met feestende Nederlandse jongeren. Er zijn echt teveel jongeren met het IQ van een banaan in NL.

Los van dat er terecht opgemerkt werd, en wat we al eerder opgemerkt hebben, dat de versoepelingen wel heel snel en grootschalig waren. Daar is ook terecht kritiek op.
  zondag 11 juli 2021 @ 13:17:30 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200311355
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als ik mijn voordeur open heb staan mag je mijn TV ook niet pikken. [...]
Deze vergelijking snapt Federer-fan niet helemaal. Een tv stelen is verboden. hier ging het er toch juist om dat ze iets deden wat wel mocht maar misschien niet verstandig was? Of bedoel je iets anders.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 13:21:43 #37
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200311410
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:00 schreef GereDathan het volgende:
Vooralsnog laat NICE geen stijgingen zien dit weekend, aangezien LCPS in het weekend beperkt rapporteert is NICE dan een betere bron. En hoewel ik er van overtuigd ben dat we in de ziekenhuizen echt wel iets gaan terugzien is het vooralsnog goed nieuws dat we iets meer dan 2 weken sinds versoepeling/start stijging daar nog niets zien.

Spannend om te volgen, volgende week zullen we meer weten verwacht ik.
Mijn weekcijfers komen er in de namiddag aan. Je ziet toch een aantal kleine veranderingen. Totaal niet zorgwekkend, maar je ziet ze wel ;)
  zondag 11 juli 2021 @ 13:23:40 #38
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200311432
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een positieve insteek vanuit de UK. De groei in de UK neemt af, en de ziekenhuisopnames zijn wel gestegen, maar nog steeds relatief veel en veel lager dan in januari. Toen was het aantal ziekenhuisopnames bijna 10% van het aantal besmettingen, nu is dat nog geen 2%.
Keihard doorprikken, als het kan het tempo omhoog gooien. En veel testen. In Oxford, waar de cases nu enorm hoog zijn, wordt iedereen tussen 18-29 opgeroepen zich te laten testen (pcr-test, let wel, vrijwel iedereen heeft antigeen testen thuis liggen). En er wordt opgeroepen Oxford niet te verlaten om de verspreiding tegen te gaan (maar daar is geen controle op ofzo). Ook zijn er 3 extra vaccinatiecentra geopend in Oxford, waar je zonder afspraak binnen kunt lopen om direct geprikt te worden. Mogelijk zijn dergelijke acties in brandhaarden in Nederland ook mogelijk, al zijn dergelijke test efforts door de beperkte grootte van Nederland misschien minder effectief, extra vaccineren kan geen kwaad.
Fijn om te lezen. Ik ben ook eens in de ziekenhuiscijfers van VK gedoken, maar die zijn niet heel snel met doorgeven. Aan de hand van de laatste cijfers lijkt het plafond qua besmettingen en ziekenhuisopnames bereikt te zijn.

twitter
pi_200311460
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je moet toch wat proberen? En met TvT zou het goed moeten gaan, zie oa songfestival en andere test evenementen.

Als ik mijn voordeur open heb staan mag je mijn TV ook niet pikken. Er ligt op zijn minst een hele grote verantwoordelijkheid bij de jeugd. Zie ze vandaag ook weer in de krant, Knokke in België wordt overspoeld met feestende Nederlandse jongeren. Er zijn echt teveel jongeren met het IQ van een banaan in NL.

Los van dat er terecht opgemerkt werd, en wat we al eerder opgemerkt hebben, dat de versoepelingen wel heel snel en grootschalig waren. Daar is ook terecht kritiek op.
Ze kregen toestemming om te mogen gaan dansen, denk je dan echt dat ze dan toch maar voor de zekerheid thuisblijven? En dan hebben ze ook maar meteen het IQ van een banaan?

Bovendien ging het bij het Songfestival veel gestroomlijnder, moesten mensen ook een kaartje kopen en wisten ze dus ook hoeveel testen er ingekocht en verwerkt moesten worden.
  zondag 11 juli 2021 @ 13:28:50 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200311489
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ze kregen toestemming om te mogen gaan dansen, denk je dan echt dat ze dan toch maar voor de zekerheid thuisblijven? En dan hebben ze ook maar meteen het IQ van een banaan?

[...]
Ze hadden voor het overgrote deel naar Huge de Jonge geluisterd. Ook nu deden ze dat. Stel even dat GereDathan gelijk heeft en ze het desondanks niet hadden moeten doen, dan toont het wel weer an hoezeer je kritisch moet blijven op gezagsdrager en hoe je altijd voor jezelf moet nadenken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200311512
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ze hadden voor het overgrote deel naar Huge de Jonge geluisterd. Ook nu deden ze dat. Stel even dat GereDathan gelijk heeft en ze het desondanks niet hadden moeten doen, dan toont het wel weer an hoezeer je kritisch moet blijven op gezagsdrager en hoe je altijd voor jezelf moet nadenken.
Maar nu krijgt de jeugd genadeloos op hun donder terwijl de regering dat nachtleven te vlug heeft heropend, maar hun fout is het blijkbaar niet :{
pi_200311564
Wat ik wel schandalig vind is dat veel mensen vrijdag nog eventjes een laatste keer zijn gaan feesten. En gisteren was het ook weer overal druk op straat. Dan vraag ik me af of je wel helemaal lekker bent. Dan heb je er ook gewoon schijt aan.
Tap tap tap
pi_200311745
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Fijn om te lezen. Ik ben ook eens in de ziekenhuiscijfers van VK gedoken, maar die zijn niet heel snel met doorgeven. Aan de hand van de laatste cijfers lijkt het plafond qua besmettingen en ziekenhuisopnames bereikt te zijn.

Hoe data doorgegeven wordt in de UK laat wel wat te wensen over ja.
Deze link geeft doordeweeks een dagelijks update per regio, wekelijks een update waar je ook bezetting per ziekenhuis op kan zoeken, en maandelijks de opnames per leeftijdsgroep (maar 18-64 wordt op een hoop gegooid).

Hier kun je data downloaden per UK, land, NHS regio, NHS trust, Upper Tier Local Authority, Lower Tier Local Authority, of Middle Layer Super Output Areas. Dan is het in Nederland met provincies en gemeentes and GGD's die zich aan dezelfde grenzen houden een stuk overzichtelijker. NHS regio's volgens namelijk niet gemeente grenzen of county grenzen bijv. Ook loopt deze data vaak achter volgens mij op de vorige link.
  zondag 11 juli 2021 @ 14:09:30 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200311981
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar nu krijgt de jeugd genadeloos op hun donder terwijl de regering dat nachtleven te vlug heeft heropend, maar hun fout is het blijkbaar niet :{
Ik ben het met je eens. Als de overheid zegt dat het mag, moet je er - zeker als jongere - van uit kunnen gaan dat het verantwoord is om het te doen. Anders had het kabinet moeten zeggen: "We gaan het niet verbieden, maar doe het alsjeblieft niet want het is onverstandig."
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 14:10:07 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200311985
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:35 schreef CherryLips het volgende:
Wat ik wel schandalig vind is dat veel mensen vrijdag nog eventjes een laatste keer zijn gaan feesten. En gisteren was het ook weer overal druk op straat. Dan vraag ik me af of je wel helemaal lekker bent. Dan heb je er ook gewoon schijt aan.
Maar op straat is buiten en buiten zit het gevaar volgens mij niet. Die feesten vind ik een ander verhaal.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200312094
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Als de overheid zegt dat het mag, moet je er - zeker als jongere - van uit kunnen gaan dat het verantwoord is om het te doen. Anders had het kabinet moeten zeggen: "We gaan het niet verbieden, maar doe het alsjeblieft niet want het is onverstandig."
De overheid zei dat het mocht, mits ze bepaalde regels zouden opvolgen. En wat doen onze lieve kinders? Elkaars QR code kopiëren.
pi_200312110
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Deze vergelijking snapt Federer-fan niet helemaal. Een tv stelen is verboden. hier ging het er toch juist om dat ze iets deden wat wel mocht maar misschien niet verstandig was? Of bedoel je iets anders.
Ik bedoel ermee, ook al wordt de gelegenheid geboden dan hoef je er nog niet direct iets mee te doen. En het illegale zat hem erin dat ze de geldende regels voor het uitgaan overtraden, maar daarin was ik niet duidelijk sorry.
pi_200312116
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:35 schreef CherryLips het volgende:
Wat ik wel schandalig vind is dat veel mensen vrijdag nog eventjes een laatste keer zijn gaan feesten. En gisteren was het ook weer overal druk op straat. Dan vraag ik me af of je wel helemaal lekker bent. Dan heb je er ook gewoon schijt aan.
Precies hetzelfde als de vorige keer met de horeca sluiting. Ikke ikke ikke.
pi_200312148
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ze kregen toestemming om te mogen gaan dansen, denk je dan echt dat ze dan toch maar voor de zekerheid thuisblijven? En dan hebben ze ook maar meteen het IQ van een banaan?
Van wie kregen ze gisteren toestemming? In Nederland wordt alles gesloten omdat in een bepaalde groep het de spuigaten uitloopt, en die groep gaat vervolgens vrolijk in Knokke feesten? Dan heb je toch het IQ van een banaan als je dat doet?

Ik heb het vanzelfsprekend niet over jongeren die aan de regels hebben voldaan en op stap zijn gegaan. Die jongeren zijn wat mij betreft vrij van welke schuld dan ook.
  zondag 11 juli 2021 @ 14:21:33 #50
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200312157
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De overheid zei dat het mocht, mits ze bepaalde regels zouden opvolgen. En wat doen onze lieve kinders? Elkaars QR code kopiëren.
Denk jij dat die enorme pieken nu komen doordat kinderen elkaars QR-codes hebben gekopieerd?
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee, ook al wordt de gelegenheid geboden dan hoef je er nog niet direct iets mee te doen. En het illegale zat hem erin dat ze de geldende regels voor het uitgaan overtraden, maar daarin was ik niet duidelijk sorry.
Dat klopt, maar die jongeren smachten ernaar. die hebben hun leven al anderhalf in een soort pauzestand staan, dus als de overheid dan zegt dat het wer mag, snap ik dat ze dat met beide handen aangrijpen (zolang ze het legaal doen natuurlijk).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 14:22:00 #51
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200312168
De ziekenhuizen zien er, gelukkig, nog steeds goed uit en India en de UK laten zien dat het ook weer snel kan afvlakken en dalen (India is fors gedaald in de besmettingen). Laten we hopen dat het hier ook maar een korte en stevige piek is en blijft.
pi_200312223
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Denk jij dat die enorme pieken nu komen doordat kinderen elkaars QR-codes hebben gekopieerd?
Grotendeels ja. Daarmee zijn er heel veel besmettingen de slecht geventileerde discotheken in gekomen. Als ze gewoon waren gaan testen, zoals vereist, dan hadden we het meerendeel eruit gevist. Want één van van redenen om niet te testen is dat het risico bestaat dat je positief bent en dus niet kan gaan. Met een gekopieerde code kon je doen en laten wat je wilde.

quote:
Dat klopt, maar die jongeren smachten ernaar. die hebben hun leven al anderhalf in een soort pauzestand staan, dus als de overheid dan zegt dat het wer mag, snap ik dat ze dat met beide handen aangrijpen (zolang ze het legaal doen natuurlijk).
Dat snap ik ook wel, dat geldt voor bijna heel Nederland. Ik (en daarin ben ik niet uniek) wordt ook keihard geraakt de afgelopen 1,5 jaar. Ik snap ze donders goed, en snap dat ze binnen de regels op pad gaan. Maar de jongeren die netjes de regels volgden, die neem ik niets kwalijk.

De jongeren doe de boel bedonderd hebben, die hebben het voor iedereen verpest ondertussen.
  zondag 11 juli 2021 @ 14:28:35 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200312258
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Grotendeels ja. Daarmee zijn er heel veel besmettingen de slecht geventileerde discotheken in gekomen. Als ze gewoon waren gaan testen, zoals vereist, dan hadden we het meerendeel eruit gevist. Want één van van redenen om niet te testen is dat het risico bestaat dat je positief bent en dus niet kan gaan. Met een gekopieerde code kon je doen en laten wat je wilde.
[..]
Ja, dat is inderdaad wel waar. Een paar besmette jongeren kunnen in zo'n discotheek aardig wat schade aanrichten. Maar waren die tests GGD-tests, ja toch?
quote:
Dat snap ik ook wel, dat geldt voor bijna heel Nederland. Ik (en daarin ben ik niet uniek) wordt ook keihard geraakt de afgelopen 1,5 jaar. [...]

[...]
Klopt, alleen denk ik dat de nood bij de jeugd hoger is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200312286
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Van wie kregen ze gisteren toestemming? In Nederland wordt alles gesloten omdat in een bepaalde groep het de spuigaten uitloopt, en die groep gaat vervolgens vrolijk in Knokke feesten? Dan heb je toch het IQ van een banaan als je dat doet?

Ik heb het vanzelfsprekend niet over jongeren die aan de regels hebben voldaan en op stap zijn gegaan. Die jongeren zijn wat mij betreft vrij van welke schuld dan ook.
Ze konden blijkbaar zo de grens over en ze werden toegelaten.......een bepaalde groep jeugd heeft er blijkbaar behoefte aan om hun grenzen op te zoeken. Nee, dat vind ik zeker niet verstandig maar vind het onnodig om ze meteen dat iq stempeltje geven.......sorry, maar mijn bescheiden mening hierover......
  zondag 11 juli 2021 @ 15:18:25 #56
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200312877
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)

dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557


totaal: 4.286

Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 543,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag:


totaal: 44.115 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



  zondag 11 juli 2021 @ 15:27:58 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200313060
Het percentage positieve tests is gedaald, van 14,9 naar 14,2. Zou gisteren de piek zijn geweest?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 15:27:59 #58
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200313061
De weekcijfers.

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 11,1%


Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 6,3%


Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 140%


Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%


Uitstroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 25%


Uitstroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 46,1%


Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
Daling: 40,0%
pi_200313150
Voor het eerst in dagen ziet het er weer een beetje OK uit. Het is een belangrijk signaal dat in zo’n exploderende groei er ineens een forse daling is. We zijn er natuurlijk niet, maar het is een prettige trendbreuk die hopelijk doorzet.
pi_200313169
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad wel waar. Een paar besmette jongeren kunnen in zo'n discotheek aardig wat schade aanrichten. Maar waren die tests GGD-tests, ja toch?
Nee, TvT is niet bij de GGD.

quote:
Klopt, alleen denk ik dat de nood bij de jeugd hoger is.
Geen idee, ik zit er ook wel redelijk doorheen na 16 maanden hele grote zorgen. We hebben ons portie ook wel gekregen. Waarmee ik zeker niet zeg dat we zielig zijn of zieliger dan een ander.
  zondag 11 juli 2021 @ 15:37:04 #61
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200313175
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:27 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 14,9 naar 14,2. Zou gisteren de piek zijn geweest?
Laten we het hopen... want als de besmettingen vooral komen door uitgaan en dat vooral in het weekend gebeurt zou de echte piek dus vorig weekend hebben gelegen (waarbij het een paar dagen duurt voordat die allemaal klachten krijgen en getest worden).

Veel uitgaansleven is echter ook op donderdagavond, dus hoogst onzeker...

Het kan ook weer een technische storing zijn, en dat de teststraten en techniek het gewoonweg niet meer aan kunnen... dus zéker niet te vroeg juichen (helaas).

[edit]
Ah, er is inderdaad een storing vandaag: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen (gele kader) :z

[ Bericht 10% gewijzigd door Sirolf op 11-07-2021 15:42:07 ]
  zondag 11 juli 2021 @ 15:41:36 #62
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200313218
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:34 schreef GereDathan het volgende:
Voor het eerst in dagen ziet het er weer een beetje OK uit. Het is een belangrijk signaal dat in zo’n exploderende groei er ineens een forse daling is. We zijn er natuurlijk niet, maar het is een prettige trendbreuk die hopelijk doorzet.
RIVM meldt dat niet alle besmettingen vandaag goed administratief zijn verwerkt _O-
pi_200313257
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:41 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

RIVM meldt dat niet alle besmettingen vandaag goed administratief zijn verwerkt _O-
Ja en gisteren waren er teveel. Ofwel, bekend zooitje.
pi_200313259
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:41 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

RIVM meldt dat niet alle besmettingen vandaag goed administratief zijn verwerkt _O-
Alsjeblieft zeg......ben onderhand wel klaar met die storingen.......
pi_200313301
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg......ben onderhand wel klaar met die storingen.......
De vorige storing kwam ook niets spannends uit. Het devies blijft naar de 7 daagse cijfers blijven kijken, dan heb je een veel beter beeld.

Maar het is niet zo gek dat het vertraagd, we zijn ontploft afgelopen week. Alles moet weer opgeschaald. Zal komende week wel weer een stukje soepeler gaan lopen.
pi_200313340
Wel positief, TvT positieve uitslagen zal gigantisch dalen de komende dagen ;)

Maariets serieuzer, dat js wel echt goed. Het procent positief is gigantisch vertekend nu.
pi_200313396
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:52 schreef GereDathan het volgende:
Wel positief, TvT positieve uitslagen zal gigantisch dalen de komende dagen ;)

Maariets serieuzer, dat js wel echt goed. Het procent positief is gigantisch vertekend nu.
Die hebben zich drie slagen in de rondte gewerkt en kunnen nu spelletjes doen en koffie drinken :')


Maar ben benieuwd voor komende week :Y
pi_200313413
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens zijn nu compleet tot en met ongeveer 4 juli. Tot en met drie dagen geleden (lichtblauwe curve) zagen het aantal besmettingen per dag er uit als een smalle piek (met het maximum een dag eerder dan de dag waarop het bestand van het RIVM werd gepubliceerd). In de laatste twee curves begint het meer op een afvlakking of een plateau te lijken. Bijvoorbeeld in de curve van vandaag (gele curve) is er een piek op dinsdag 6 juli en vrijdag 9 juli met daartussen een paar dagen met iets minder besmettingen. Hopelijk blijft dit een plateau en zien we straks weer een daling.


In de laatste dagcurve (paars) is de hoogte van de piek een stukje lager dan gisteren en ongeveer op het niveau van de curve van afgelopen vrijdag. De 'buik' van de grafiek is wel een stuk hoger. Ik verwacht dat dit mensen zijn met wat meer tijd tussen labuitslag en publicatie van deze gegevens en waar men dus al de datum van eerste klachten heeft kunnen achterhalen.


Het aandeel van de groep 20-40 jaar was bijna de 60% op 4 juli. De onderverdeling was 52,3% van het totaal in de groep van 20-30 jaar en 7,2% in de groep 30-40 jaar. De groep 0-20 jaar was verantwoordelijk voor 32% van de besmettingen op 4 juli (met 31,1% van het totaal in de groep 10-20 jaar en 1,4% in de groep 0-10 jaar).
De andere drie groepen zitten samen op ongeveer 7,5% van het totaal.


Ook in absolute aantallen springen de jongste leeftijdsgroepen er uit. Zelf vind ik de oudere leeftijdsgroepen interessanter omdat hier relatief meer ziekenhuis plaatsvinden. De groep 80+ schommelt nog steeds tussen de 5 en 10 personen per dag. Op 4 juli lag het aantal besmettingen in de groep 60-80 jaar nog steeds rond de 40%, dat lijkt na 4 juli wel iets te stijgen (richting 50-60 personen per dag). In de groep 40-60 jaar is wel een duidelijke stijging zichtbaar. Op 4 juli waren hier net iets meer dan 200 besmettingen, terwijl dat eerder rond de 140 personen per dag lag. Dit lijkt daarna nog verder door te stijgen.
Dit zouden gezinsleden van besmette personen in de leeftijdsgroepen 10-30 jaar kunnen zijn. Ik denk dat veel ouders van een 20-jarige zelf tussen de 45 en 55 jaar zijn.
pi_200313430
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Die hebben zich drie slagen in de rondte gewerkt en kunnen nu spelletjes doen en koffie drinken :')

Maar ben benieuwd voor komende week :Y
Lekker rustig voor ze ;)

Ik moet morgenmiddag getest bij TvT. Verplicht voor dinsdag. Stiekem toch spannend.
  zondag 11 juli 2021 @ 16:00:10 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200313435
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, TvT is niet bij de GGD.
Oké.
quote:
[..]

Geen idee, ik zit er ook wel redelijk doorheen na 16 maanden hele grote zorgen. We hebben ons portie ook wel gekregen. Waarmee ik zeker niet zeg dat we zielig zijn of zieliger dan een ander.
Ik vind persoonlijk van wel. Als je nog nooit hebt kunnen feesten of in je eentje op vakantie hebt kunnen gaan terwijl je dat heel graag wilt, vind ik je zieliger dan als je dat al vele malen hebt gedaan,
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 16:00:28 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200313440
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:41 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

RIVM meldt dat niet alle besmettingen vandaag goed administratief zijn verwerkt _O-
Godsamme. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 16:00:39 #72
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200313444
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg......ben onderhand wel klaar met die storingen.......
O+
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200313541
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Lekker rustig voor ze ;)

Ik moet morgenmiddag getest bij TvT. Verplicht voor dinsdag. Stiekem toch spannend.
Waar ga je heen dan?
pi_200313601
Kan het nooit goedgaan met die cijfers verwerken? :/
#WeesGeenWhales
  zondag 11 juli 2021 @ 16:24:55 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200313722
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:15 schreef eragon2890 het volgende:
Kan het nooit goedgaan met die cijfers verwerken? :/
Overheid hè.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 juli 2021 @ 16:25:14 #76
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200313862
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Waar ga je heen dan?
Phantasialand.

Op uitnodiging en helaas zijn de kaartjes al gekocht, want voor mij hoeft het niet meer zo. Gelukkig eisen ze een negatieve test of vaccinatiebewijs van minstens 14 dagen oud en mondkapjes overal behalve buiten. Kans op een besmetting is in Duitsland sowieso zeer gering (onder de 1000 per dag nog steeds), maar met de laatste dagen in Nederland ben ik niet meer zo happig. Maar ja, om nu binnen te blijven zitten… Vorig jaar ook geweest, maar toen was er geen test of vaccinatieplicht en was alles gelukkig ook goed geregeld.
  zondag 11 juli 2021 @ 16:40:45 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200313907
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Thnx weer voor de cijfertjes. ^O^

Hoeveel dagen duurt het ook al weer voordat je het toenemende aantal besmettingen in het aantal ziekenhuisopnames terug zou kunnen zien? Was het niet 1 of 2 weken?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200313917
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:41 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

RIVM meldt dat niet alle besmettingen vandaag goed administratief zijn verwerkt _O-
Beetje verwarrend. Op nu.nl staat het onderstaande maar in hetzelfde artikel wordt toch nog steeds van een achterstand gesproken

https://www.nu.nl/uitleg-(...)l#coral_talk_wrapper

Het RIVM zegt in gesprek met NU.nl dat er bij het instituut geen sprake is van een achterstand in de administratie en dat het onduidelijk is waarom dat op het coronadashboard gemeld wordt.
Alpha kenny one
pi_200313965
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Thnx weer voor de cijfertjes. ^O^

Hoeveel dagen duurt het ook al weer voordat je het toenemende aantal besmettingen in het aantal ziekenhuisopnames terug zou kunnen zien? Was het niet 1 of 2 weken?
Meestal rond de 10 dagen na besmetting, het duurt een paar dagen voor je ziek wordt en dan nog een paar dagen voor je erg ziek wordt. In de cijfers van de ziekenhuizen zou je nu ongeveer het eerste uitgaansweekend moeten kunnen zien. Gelukkig gaan jongeren amper richting ziekenhuis, dus dat valt goed mee. De vraag is hoeveel nog kwetsbare ouderen er aangestoken zijn, en daar zit de crux. Als dat niet zoveel ouderen zijn, dan zullen de ziekenhuizen wel iets oplopen maar valt het goed mee allemaal. Maar dat is niet te voorspellen helaas.
pi_200314000
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

Beetje verwarrend. Op nu.nl staat het onderstaande maar in hetzelfde artikel wordt toch nog steeds van een achterstand gesproken

https://www.nu.nl/uitleg-(...)l#coral_talk_wrapper

Het RIVM zegt in gesprek met NU.nl dat er bij het instituut geen sprake is van een achterstand in de administratie en dat het onduidelijk is waarom dat op het coronadashboard gemeld wordt.
Dat zijn de betere berichten, dat betekent een forse trendbreuk vandaag. Hopen dat dat doorzet.
pi_200314066
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Phantasialand.

Op uitnodiging en helaas zijn de kaartjes al gekocht, want voor mij hoeft het niet meer zo. Gelukkig eisen ze een negatieve test of vaccinatiebewijs van minstens 14 dagen oud en mondkapjes overal behalve buiten. Kans op een besmetting is in Duitsland sowieso zeer gering (onder de 1000 per dag nog steeds), maar met de laatste dagen in Nederland ben ik niet meer zo happig. Maar ja, om nu binnen te blijven zitten… Vorig jaar ook geweest, maar toen was er geen test of vaccinatieplicht en was alles gelukkig ook goed geregeld.
Tis vooral voor de kinderen leuk lijkt me :) Maar heb me hier in de efteling altijd wel veilig gevoeld, genoeg maatregelen én genoeg personeel om het in goede banen te leiden.....Hoe dan ook, veel plezier!
pi_200314140
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Tis vooral voor de kinderen leuk lijkt me :) Maar heb me hier in de efteling altijd wel veilig gevoeld, genoeg maatregelen én genoeg personeel om het in goede banen te leiden.....Hoe dan ook, veel plezier!
Ga met 2 volwassenen _O-

Vorig jaar al met het gezin geweest, was meer dan prima te doen. In tegenstelling tot Nederland moet je in Duitsland mondkapjes op in de attracties. Geloof mij, als je Taron doet (dubbel launched rollercoaster, 117 km/uur) met mondkapje dan moet je niet gillen als je niet de volgende dag een mondkapje wil uitpoepen :+

Dank je wel, komt goed. Drukke week zo. Maandag testen, dinsdag op pad en woensdag 2e prik. Dan nog 14 dagen duimen draaien en daarna genieten!
pi_200314346
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ga met 2 volwassenen _O-

Vorig jaar al met het gezin geweest, was meer dan prima te doen. In tegenstelling tot Nederland moet je in Duitsland mondkapjes op in de attracties. Geloof mij, als je Taron doet (dubbel launched rollercoaster, 117 km/uur) met mondkapje dan moet je niet gillen als je niet de volgende dag een mondkapje wil uitpoepen :+

Dank je wel, komt goed. Drukke week zo. Maandag testen, dinsdag op pad en woensdag 2e prik. Dan nog 14 dagen duimen draaien en daarna genieten!
Oeh een je bent een dare devil :o :D
pi_200316386
In de UK ook al 2 dagen lagere aantallen dan vrijdag.

Ook weer eens een gifje in elkaar gedraaid van proportie besmettingen per leeftijdsgroep, en proportie volledig gevaccineerden. Dan zie je toch echt dat de proportie cases wegzakt, en laag blijft.

  zondag 11 juli 2021 @ 19:44:02 #86
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200316631
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ga met 2 volwassenen _O-

Vorig jaar al met het gezin geweest, was meer dan prima te doen. In tegenstelling tot Nederland moet je in Duitsland mondkapjes op in de attracties. Geloof mij, als je Taron doet (dubbel launched rollercoaster, 117 km/uur) met mondkapje dan moet je niet gillen als je niet de volgende dag een mondkapje wil uitpoepen :+

[...]
Ik ga altijd met zo'n treintje mee dat dor het park rijdt. Die rijden geloof ik zes km/uur. _O- *O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200317102
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ga altijd met zo'n treintje mee dat dor het park rijdt. Die rijden geloof ik zes km/uur. _O- *O*
Dapper hoor ;)
  zondag 11 juli 2021 @ 20:23:12 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200317309
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dapper hoor ;)
Bedankt, maar het stelt weinig voor hoor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200317320
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, maar het stelt weinig voor hoor.
*sarcasm* :6
  zondag 11 juli 2021 @ 20:25:06 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200317338
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

*sarcasm* :6
En dat van mij dan?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200317351
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En dat van mij dan?
Oh..... :@
  zondag 11 juli 2021 @ 20:47:03 #92
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200318684
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ga altijd met zo'n treintje mee dat dor het park rijdt. Die rijden geloof ik zes km/uur. _O- *O*
Dan ben je al ff niet geweest, die is in 2008 afgebrand -O-
pi_200318736
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Oeh een je bent een dare devil :o :D
Dat is zeker, maar ik ken wel betere banen dan Taron hoor ;)
Alleen al in Phantasialand, Fly en Black Mamba. Met name BM vind ik 1 van de beste banen die ik gedaan heb.
pi_200319015
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 21:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is zeker, maar ik ken wel betere banen dan Taron hoor ;)
Alleen al in Phantasialand, Fly en Black Mamba. Met name BM vind ik 1 van de beste banen die ik gedaan heb.
Held ha ha!
pi_200319242
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 14:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Grotendeels ja. Daarmee zijn er heel veel besmettingen de slecht geventileerde discotheken in gekomen. Als ze gewoon waren gaan testen, zoals vereist, dan hadden we het meerendeel eruit gevist. Want één van van redenen om niet te testen is dat het risico bestaat dat je positief bent en dus niet kan gaan. Met een gekopieerde code kon je doen en laten wat je wilde.
Dat is echt te kort door de bocht. Ja er zal zijn gefraudeerd. Of een poging tot. Maar ik vind dit niet fair om de schuld van de toename te leggen bij de jeugd. Dan ga je voorbij aan deze zaken:

- De Jonge oppert dat je na een prik meteen kunt uitgaan terwijl bekend is dat een vaccin een inwerktijd kent

- De Jonge hanteert een termijn van 40u geldigheid voor de test terwijl er best nog eea kan gebeuren

- De antigenentest is verre van 100% betrouwbaar. Bij 100.000 testen zul je honderden vals negatieven vinden. Die jongeren zijn dus in de overtuiging dat ze op stap kunnen terwijl ze besmet zijn

- Er is geen aandacht voor ventilatie (blijkbaar wel nog steeds voor wassen) terwijl het virus airborne is. Dat icm met clubs is natuurlijk wel iets anders dan een fieldlab in het theater.

- Clubs waren slecht voorbereid op open gaan.

De politiek is de hoofdschuldige. Jongeren hebben gebruik gemaakt van de gelegenheid die ze is geboden en een minderheid heeft daar misbruik van gemaakt
pi_200320268
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 21:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is echt te kort door de bocht. Ja er zal zijn gefraudeerd. Of een poging tot. Maar ik vind dit niet fair om de schuld van de toename te leggen bij de jeugd. Dan ga je voorbij aan deze zaken:

- De Jonge oppert dat je na een prik meteen kunt uitgaan terwijl bekend is dat een vaccin een inwerktijd kent

- De Jonge hanteert een termijn van 40u geldigheid voor de test terwijl er best nog eea kan gebeuren

- De antigenentest is verre van 100% betrouwbaar. Bij 100.000 testen zul je honderden vals negatieven vinden. Die jongeren zijn dus in de overtuiging dat ze op stap kunnen terwijl ze besmet zijn

- Er is geen aandacht voor ventilatie (blijkbaar wel nog steeds voor wassen) terwijl het virus airborne is. Dat icm met clubs is natuurlijk wel iets anders dan een fieldlab in het theater.

- Clubs waren slecht voorbereid op open gaan.

De politiek is de hoofdschuldige. Jongeren hebben gebruik gemaakt van de gelegenheid die ze is geboden en een minderheid heeft daar misbruik van gemaakt
Ik deel deze mening. De eigen gezette kaders van de overheid waren al matig en daarnaast is er niet goed rekening gehouden met mogelijk misbruik van het systeem.

Moeilijk om positief te blijven. Ik moet de cijfers van maandag en dinsdag eerst nog zien of de dip van vandaag het kantelpunt is of een hikje met verdere groei.
pi_200321788
Er zijn nog voldoende positieve punten hoor. De vaccins werken heel erg goed en er komen iedere dag zo’n 100.000 volledig gevaccineerden bij. De ziekenhuizen zijn nog steeds comfortabel leeg. De vakanties beginnen, dus geen besmettingen meer op school en minder op werk. En het wordt vanaf donderdag prachtig weer. Geen idee of dat veel zoden aan de dijk zet qua besmettingen, maar het is toch mooi meegenomen.
Als dan de komende dagen ook nog eens het aantal besmettingen wat stabiliseert of zelfs daalt, dan zou dat helemaal mooi zijn.
pi_200322038
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 21:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is echt te kort door de bocht. Ja er zal zijn gefraudeerd. Of een poging tot. Maar ik vind dit niet fair om de schuld van de toename te leggen bij de jeugd. Dan ga je voorbij aan deze zaken:

- De Jonge oppert dat je na een prik meteen kunt uitgaan terwijl bekend is dat een vaccin een inwerktijd kent

- De Jonge hanteert een termijn van 40u geldigheid voor de test terwijl er best nog eea kan gebeuren

- De antigenentest is verre van 100% betrouwbaar. Bij 100.000 testen zul je honderden vals negatieven vinden. Die jongeren zijn dus in de overtuiging dat ze op stap kunnen terwijl ze besmet zijn

- Er is geen aandacht voor ventilatie (blijkbaar wel nog steeds voor wassen) terwijl het virus airborne is. Dat icm met clubs is natuurlijk wel iets anders dan een fieldlab in het theater.

- Clubs waren slecht voorbereid op open gaan.

De politiek is de hoofdschuldige. Jongeren hebben gebruik gemaakt van de gelegenheid die ze is geboden en een minderheid heeft daar misbruik van gemaakt
Men is anderhalf jaar bezig met vaccins, een bewezen goed en betrouwbaar beschermingsmiddel tegen virussen. Maar wat doet men? In het zicht van de haven, en met een nieuwe erg besmettelijke variant al flink in opkomst, gooit men een sector van de economie open die het vooral moet hebben van een groep die nog niet de kans heeft gehad zich te beschermen door middel van vaccinatie, en vertrouwt men op een testsysteem op basis van niet erg betrouwbare testen, een fraudegevoelige registratie, en een enforcement die niet te controleren is. Mensen maken altijd gebruik van de mogelijkheden die ze geboden worden. Met deze variant heb je maar 1 iemand nodig in een kroeg of club om een groot deel van de aanwezigen te besmetten helaas.
De politiek heeft voor die route gekozen, maar de politiek zit op een veilige positie, als demissionair kabinet kunnen ze niet weggestuurd worden, en de verkiezingen zijn al geweest.
pi_200322147
Ik denk dat de besmettingen de komende 2 weken ook weer fors gaan dalen. Over een week of 3 heeft een groot deel van de 35 plussers al een tweede vaccinatie erin.
pi_200325774
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:16 schreef pretpletter het volgende:
Ik denk dat de besmettingen de komende 2 weken ook weer fors gaan dalen. Over een week of 3 heeft een groot deel van de 35 plussers al een tweede vaccinatie erin.
Klopt, dat vooruitzicht is uitermate positief. Het is erg goed om te weten dat omstreeks nu het aantal 2e prikken fors zal toenemen, het aantal eerste prikken nam namelijk een week of 5 geleden ook toe. Ongeveer 5 weken (wellicht iets langer geleden) gingen we van 2 geboortejaren per 3 dagen open naar 2 geboortejaren per dag open.

Jammer dat we net voor de eindstreep zoveel problemen op de hals hebben gekregen, maar ik verwacht net als jij dat dit van tijdelijke aard is.
pi_200325968
Afgaande op NICE: ten opzichte van gisteren +2 op zowel de IC als de verpleeg.

Vooralsnog ziet dat er nog goed uit.
pi_200326242
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:33 schreef GereDathan het volgende:
Jammer dat we net voor de eindstreep zoveel problemen op de hals hebben gekregen, maar ik verwacht net als jij dat dit van tijdelijke aard is.
Om er dan toch nog een positieve draai aan te kunnen geven. Mogelijk trekt dit een hoop twijfelaars alsnog over de streep om wel te laten vaccineren en daarmee een vijfde(?) golf te kunnen voorkomen.
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 juli 2021 @ 09:41:50 #104
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200326426
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, dat vooruitzicht is uitermate positief. Het is erg goed om te weten dat omstreeks nu het aantal 2e prikken fors zal toenemen, het aantal eerste prikken nam namelijk een week of 5 geleden ook toe. Ongeveer 5 weken (wellicht iets langer geleden) gingen we van 2 geboortejaren per 3 dagen open naar 2 geboortejaren per dag open.

Jammer dat we net voor de eindstreep zoveel problemen op de hals hebben gekregen, maar ik verwacht net als jij dat dit van tijdelijke aard is.
Ja ik kreeg mijn eerste prik in de recordweek (ook op een recorddag) dus ik zit een beetje in de week met de meeste aantallen. Morgen krijg ik mijn tweede prik dus deze week volgt er ook een recordaantal tweede prikken.
pi_200326508
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:41 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ja ik kreeg mijn eerste prik in de recordweek (ook op een recorddag) dus ik zit een beetje in de week met de meeste aantallen. Morgen krijg ik mijn tweede prik dus deze week volgt er ook een recordaantal tweede prikken.
Hier hetzelfde (al ben ik pas woensdag), ben je ook van rond 1980 neem ik aan? Vriend van mij uit 79 heeft vorige week zijn 2e gehad.
pi_200326520
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Om er dan toch nog een positieve draai aan te kunnen geven. Mogelijk trekt dit een hoop twijfelaars alsnog over de streep om wel te laten vaccineren en daarmee een vijfde(?) golf te kunnen voorkomen.
Absoluut waar. En ondanks de hele situatie die ontstaan is, is het wel positief dat een hoop jongeren de Janssen prik hebben gehad een paar weken terug. Een deel zal nog wel besmet zijn geraakt, maar het overgrote deel niet. En die hebben toch maar mooi een bepaalde mate van bescherming te pakken. Op de iets langere termijn betaalt dat zich wel uit.
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 juli 2021 @ 11:12:15 #107
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200327479
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hier hetzelfde (al ben ik pas woensdag), ben je ook van rond 1980 neem ik aan? Vriend van mij uit 79 heeft vorige week zijn 2e gehad.
1986, maar ik kon gelijk op de dag van openstellen van mijn geboortejaar, er was nog een gaatje. Mazzelaar daarmee dus :)
pi_200327537
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:12 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

1986, maar ik kon gelijk op de dag van openstellen van mijn geboortejaar, er was nog een gaatje. Mazzelaar daarmee dus :)
Dan had je inderdaad wel heel veel mazzel, fijn dat het meezat! Ik ken ook wat mensen uit 1986 en die moeten nog wel een week of 2 wachten op de 2e prik.
  maandag 12 juli 2021 @ 11:21:58 #109
67174 Dos37
Come on Twente
pi_200327611
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan had je inderdaad wel heel veel mazzel, fijn dat het meezat! Ik ken ook wat mensen uit 1986 en die moeten nog wel een week of 2 wachten op de 2e prik.
Ik 1985 en mag donderdag 29 juli pas
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_200327775
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:21 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik 1985 en mag donderdag 29 juli pas
Dat klinkt wel logisch, dat zal voor de meesten gelden rond 1985/1986. Deze week is hoofdzakelijk 1979-1981 voor de 2e ronde aan de beurt.
  maandag 12 juli 2021 @ 11:51:11 #111
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_200328051
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat klinkt wel logisch, dat zal voor de meesten gelden rond 1985/1986. Deze week is hoofdzakelijk 1979-1981 voor de 2e ronde aan de beurt.
yep, ben zelf over 10 dagen aan de beurt dus dan zou 82/83 aan de beurt moeten zijn :)
pi_200328091
Ik ben van '74 en komende vrijdag de 2e, dochter uit '97 volgende week vrijdag. Het verschilt echt enorm.
pi_200328415
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:54 schreef caroro het volgende:
Ik ben van '74 en komende vrijdag de 2e, dochter uit '97 volgende week vrijdag. Het verschilt echt enorm.
Klopt, er zijn verschillende factoren van invloed. Zo heb je ook nog een groep die voorrang heeft gehad (griepprik groep) en heb je te maken met capaciteit van de priklokaties. Zo weet ik bijvoorbeeld dat het in Tilburg vrij lastig was (en misschien nog wel is) om op korte termijn in Tilburg een afspraak te maken, maar in Utrecht was het dan weer snel te regelen.
pi_200328502
In de omgeving Den Haag zit alles vol tot eind juli. Ga donderdag met mijn dochter naar Hellevoetsluis zodat ze voor haar vakantie nog de eerste prik heeft gehad. Dan heeft ze de 2e net voordat de school begint. Blijkbaar is vaccineren onder jongeren dus best populair.
pi_200328632
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:32 schreef blissard1984 het volgende:
In de omgeving Den Haag zit alles vol tot eind juli. Ga donderdag met mijn dochter naar Hellevoetsluis zodat ze voor haar vakantie nog de eerste prik heeft gehad. Dan heeft ze de 2e net voordat de school begint. Blijkbaar is vaccineren onder jongeren dus best populair.
Dat gevoel heb ik ook, zeker dankzij de situatie die nu ontstaan is. Ik denk dat een hoop jongeren die het eerst niet zo belangrijk vonden nu als een blad aan de boom draaien. Ze hebben nu gezien wat het resultaat is. En de beste manier om allemaal weer meer te mogen op korte termijn is vaccineren. Maar ook het constant langs TvT moeten zal mensen over de streep getrokken hebben.

Goed om te horen dat het zo vol zit :Y
pi_200328633
Vanavond 2e prik voor mij (1977), en mijn dochter vrijdag de 1e (2007).
pi_200328869
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:51 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

yep, ben zelf over 10 dagen aan de beurt dus dan zou 82/83 aan de beurt moeten zijn :)
1983 hier en zondag mijn 2e prik!

[ Bericht 0% gewijzigd door magrec op 12-07-2021 13:13:18 (Typo) ]
  maandag 12 juli 2021 @ 14:04:17 #118
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200329679
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute stijging van 7 (relatieve stijging: 3,4%). Het zijn 213 bezette bedden in totaal, dus nog steeds iets boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%);
- woensdag 7 juli: 104 (absolute stijging 1; relatieve stijging 1,0%);
- dinsdag 6 juli: 103 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- maandag 5 juli: 110 (absolute stijging 11; relatieve stijging 11,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%);
- woensdag 7 juli: 102 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- dinsdag 6 juli: 109 (absolute daling 17; relatieve daling 13,5%);
- maandag 5 juli: 126 (geen wijziging).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200329859
Ondanks de stijgende cijfers van de afgelopen periode houden de ziekenhuiscijfers zich goed. De stijging is zelfs fors minder dan vorige week.

Ik hoop met alles dat dit zo blijft, al word ik wel met de dag een heel klein beetje positiever. Ondertussen zou je wel echt effecten moeten zien weten we uit het verleden. Ik merk dat ik het lastig vind om, ondanks dat ik overtuigd ben van de werking, te vertrouwen op de vaccins. Maar met elke dag dat we zo laat blijven groeit er een stukje vertrouwen.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:19:45 #120
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  maandag 12 juli 2021 @ 15:17:58 #121
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200330597
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)

dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557


totaal: 4.286

Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254
pi_200330618
Poehee......de piek achter de rug? De angel eruit?
  maandag 12 juli 2021 @ 15:20:53 #123
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200330645
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 525,3%
pi_200330685
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Poehee......de piek achter de rug? De angel eruit?
Duimen!
Tap tap tap
pi_200330738
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Poehee......de piek achter de rug? De angel eruit?
Laten we het hopen, al zal er nog wel iets volgen. Goed nieuws is dat deze cijfers nog zonder de aangescherpte maatregelen zijn, en ik verwacht daar ook wel een serieuze impact van.

Hopen dat dit doorzet de komende dagen, het voelt al best als een opluchting om 2 dagen op rij serieuze dalingen te zien.
pi_200330845
Nu nog een prikkenteller die met 200k+ omhoog gaat en dan hebben we eigenlijk best wel een lekker dagje!

Weet niet hoe het bij jullie is, maar ik voelde net een soort van spanning van mij afglijden. Spanning voor wederom een dikke stijging en meer ellende, ik ben blij dat dat vooralsnog achterwege is gebleven.
pi_200330873
Het voordeel is dat we de komende weken weer kunnen genieten van dalende cijfers :+
pi_200330908
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Laten we het hopen, al zal er nog wel iets volgen. Goed nieuws is dat deze cijfers nog zonder de aangescherpte maatregelen zijn, en ik verwacht daar ook wel een serieuze impact van.

Hopen dat dit doorzet de komende dagen, het voelt al best als een opluchting om 2 dagen op rij serieuze dalingen te zien.
Ja precies, sinds zaterdag wordt er weer fors minder getest dus dat moeten we komende dagen wel terugzien
pi_200330974
Wow, wat is het ook een wonderlijk virus.... Dit is toch niet te volgen? Kan het zijn dat dit het gat is tussen mensen die klachten hebben gekregen na feesten in het ene weekend en de anderen die klachten hebben gekregen tijdens het daarop volgende weekend? Dat we elke keer een piek krijgen als de bulk van dat weekend weer langs komt?

Sowieso zie ik het helemaal niet zo negatief in als veel andere mensen, komt allemaal wel goed
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 juli 2021 @ 15:45:25 #130
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200330975
Het is maandag, kans dat er in de loop van de week hogere cijfers bijzitten. Alle trendanalyses kan je op dit moment naar buiten gooien. Goed nieuws is dat het niet weer verdubbelt is in de dagcijfers, hoe het precies gaat wordt afwachten.
  maandag 12 juli 2021 @ 15:45:50 #131
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200330980
Het zit er weer op voor vandaag voor jullie rekenmeester. *) Het percentage positieve tests is gestegen, van 14,2 naar 14,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200331071
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja precies, sinds zaterdag wordt er weer fors minder getest dus dat moeten we komende dagen wel terugzien
Dat verwacht ik, en dit weekend zijn er in ieder geval geen massale binnenfeesten geweest waar iedereen elkaar heeft kunnen besmetten. Het zou mij niets verbazen als we eind deze week echt serieus dalen.
pi_200331075
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:33 schreef GereDathan het volgende:
Nu nog een prikkenteller die met 200k+ omhoog gaat en dan hebben we eigenlijk best wel een lekker dagje!

Weet niet hoe het bij jullie is, maar ik voelde net een soort van spanning van mij afglijden. Spanning voor wederom een dikke stijging en meer ellende, ik ben blij dat dat vooralsnog achterwege is gebleven.
Ik begrijp wat je zegt, het groeide zo exponentieel de laatste tijd dat het net zo goed veel hoger had kunnen zijn nu. Dat dat juist niet zo is is geruststellend te noemen, een mooie dalende trend nu. Hopelijk zet dit door, dan hebben we het mooi gedaan. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Sangha op 12-07-2021 16:45:32 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200331208
Mooi cijfer vandaag vergeleken met zaterdag! Ben benieuwd naar percentage positieve testen @Federer-fan
Denk dat bij veel mensen de schrik er aardig in zat, en dat zich vorige week wat sneller heeft laten testen, en men ook iets voorzichtiger is geweest in contacten met mensen buiten het huishouden.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:09:19 #135
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 juli 2021 @ 16:10:15 #136
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200331247
Hier en daar toch berichten dat er storingen zijn. Er is zoveel data dat niet alles goed doorgepompt wordt helaas.

twitter
  maandag 12 juli 2021 @ 16:13:09 #137
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200331288
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Hier en daar toch berichten dat er storingen zijn. Er is zoveel data dat niet alles goed doorgepompt wordt helaas.

[ twitter ]
Jammer, ik hoopte dat ze inmiddels weer bij waren, maar kennelijk niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200331316
Ze kunnen gewoon niet uitstaan dat die verdubbelingen er nu niet gaan komen ;) :6
  Moderator / Miss SHO maandag 12 juli 2021 @ 16:30:37 #139
22592 crew  Ole
pi_200331483
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Hier en daar toch berichten dat er storingen zijn. Er is zoveel data dat niet alles goed doorgepompt wordt helaas.

[ twitter ]
was gekkenhuis afgelopen dagen. Maar geen storimgen gehad
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200331538
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Hier en daar toch berichten dat er storingen zijn. Er is zoveel data dat niet alles goed doorgepompt wordt helaas.

[ twitter ]
Manmanman, qua ICT zou iedereen zich toch gewoon dagelijks moeten kunnen laten testen. Wat is dit voor kansloze shit dan :')

Een systeem dat al crasht bij enkele 10000en meldingen is wél heel beroerd in elkaar gezet.
pi_200331557
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Hier en daar toch berichten dat er storingen zijn. Er is zoveel data dat niet alles goed doorgepompt wordt helaas.

[ twitter ]
Er staat niks over storingen op het Dashboard.
Ik lees hier vooral uit dat het doorgeven richting de testers vertraagd is, niet zozeer dat de totale rapportage.
pi_200332011
Sorry, maar Marino vind ik geen betrouwbare bron. De GGD kan deze getallen sowieso prima aan dus geloof geen barst van serieuze storingen.

Voor mij een positief negatief bericht net, TvT was uitgestorven dus had snel resultaat. Coronavrij *O*
pi_200332100
En geloof het of niet, er geen test of vaccinatie meer vereist voor Phantasialand vanaf heden _O-

Lekker voor niks laten peuren grrrrr
pi_200332378
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:22 schreef GereDathan het volgende:
En geloof het of niet, er geen test of vaccinatie meer vereist voor Phantasialand vanaf heden _O-

Lekker voor niks laten peuren grrrrr
Je bent zo beroemd dat ze jou nog perse een keertje daar wilde testen? :o :D
pi_200332425
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je bent zo beroemd dat ze jou nog perse een keertje daar wilde testen? :o :D
Ik las het na de test pas haha.

Maar de TvT dames en heren verveelden zich toch, dus goede daad gedaan :7
pi_200332487
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik las het na de test pas haha.

Maar de TvT dames en heren verveelden zich toch, dus goede daad gedaan :7
Ha ha goedzo ^O^
  maandag 12 juli 2021 @ 18:40:31 #147
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200333091
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:22 schreef GereDathan het volgende:
En geloof het of niet, er geen test of vaccinatie meer vereist voor Phantasialand vanaf heden _O-

Lekker voor niks laten peuren grrrrr
Nou, ik heb een levendige phantasie, maar daar kan ik me niks bij voorstellen. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200333142
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, ik heb een levendige phantasie, maar daar kan ik me niks bij voorstellen. _O-
_O-
pi_200333310
Een bekende vanmij is positief, binnen 96 uur na mogelijke besmetting al meteen klachten en een thuistest die geen twijfel geeft. Zou binnenkort ook 2e prik krijgen. Lekkere variant dit..
pi_200333504
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef magrec het volgende:
Een bekende vanmij is positief, binnen 96 uur na mogelijke besmetting al meteen klachten en een thuistest die geen twijfel geeft. Zou binnenkort ook 2e prik krijgen. Lekkere variant dit..
Heb ergens gelezen dat de besmetting -> klachten maar 4 dagen is. Dat zou ook die hele snelle toename verklaren, maar ook beter, want hoe eerder je ziek wordt, hoe sneller je thuis blijft, dus minder mensen besmet.
pi_200333624
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef magrec het volgende:
Een bekende vanmij is positief, binnen 96 uur na mogelijke besmetting al meteen klachten en een thuistest die geen twijfel geeft. Zou binnenkort ook 2e prik krijgen. Lekkere variant dit..
Oef... Dat is zuur. Voelt die bekende zich verder oké? Geen ernstige klachten?

Krijg zelf ook binnenkort de tweede prik en ben extra voorzichtig. Wil 'm niet mislopen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200333685
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef magrec het volgende:
Een bekende vanmij is positief, binnen 96 uur na mogelijke besmetting al meteen klachten en een thuistest die geen twijfel geeft. Zou binnenkort ook 2e prik krijgen. Lekkere variant dit..
Hoe oud? Risicogroep? Hoe weet je zeker dat het om deze variant gaat? Moet diegene naar ziekenhuis/IC?


Volgens mij is dit topic vooral voor de feiten en cijfers, dit soort verhalen kunnen beter in het algemene CORtopic imho......

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 19:29:23 ]
pi_200333781
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hoe oud? Risicogroep? Hoe weet je zeker dat het om deze variant gaat? Moet diegene naar ziekenhuis/IC?


Volgens mij is dit topic vooral voor de feiten en cijfers, dit soort verhalen kunnen beter in het algemene CORtopic imho......
Was meer om aan te geven hoe snel dit virus werkt. Je mag er wel van uitgaan dat elke besmetting die er nu is de deltavariant is. Persoon zelf hoest een beetje en is geen risicogroep.
pi_200333895
:{

[ Bericht 44% gewijzigd door Sangha op 12-07-2021 20:55:52 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200334012
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:36 schreef magrec het volgende:

[..]

Was meer om aan te geven hoe snel dit virus werkt. Je mag er wel van uitgaan dat elke besmetting die er nu is de deltavariant is. Persoon zelf hoest een beetje en is geen risicogroep.
Met alle respect, maar dit komt op mij over als een 'sensatie' verhaal.....dit virus heerst nou eenmaal en kan iedereen ziek maken.
pi_200334070
Ennn ik ga de bunker weer in.
Tap tap tap
pi_200334178
Hier las ik het:
https://www.npr.org/secti(...)ew-study-sheds-light
quote:
In addition, after someone catches the delta variant, the person likely becomes infectious sooner. On average, it took about four days for the delta variant to reach detectable levels inside a person, compared with six days for the original coronavirus variant.
  maandag 12 juli 2021 @ 20:04:42 #158
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_200334226
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
Ennn ik ga de bunker weer in.
Ik wilde er net uit komen, maar bedenk me spontaan. :{
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 20:06:40 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200334256
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
Ennn ik ga de bunker weer in.
Wel goed ventileren, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200334312
Kunnen we er even rekening mee houden dat dit het POSITIVITEITSTOPIC is??
pi_200334412
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel goed ventileren, he?
Nou ja als ik er in m'n eentje zit...
Tap tap tap
pi_200334457
:D

[ Bericht 42% gewijzigd door Sangha op 12-07-2021 20:58:32 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200334597
Kom op mensen.....positief blijven! Deze piek was vooral omdat het nachtleven geopend werd voor niet gevaccineerden.....
  maandag 12 juli 2021 @ 20:39:31 #164
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200334791
Ik kan t even niet... We moeten alle leuke dingen bij onze bruiloft schrappen. Band, muziek, openingsdans, foodtruck, photobooth... En ja, mensen zijn ziek en er zijn veel ergere dingen, maar :'(
pi_200334811
quote:
99s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik kan t even niet... We moeten alle leuke dingen bij onze bruiloft schrappen. Band, muziek, openingsdans, foodtruck, photobooth... En ja, mensen zijn ziek en er zijn veel ergere dingen, maar :'(
Dat is mooi kut!
  maandag 12 juli 2021 @ 20:41:46 #166
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200334831
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:40 schreef Freudie het volgende:

[..]

Dat is mooi kut!
Ja, op naar t negativiteitstopic! :P
pi_200334853
quote:
99s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:41 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, op naar t negativiteitstopic! :P
Nee joh, uiteindelijk wordt het toch een leuke dag, en vier je volgend jaar een fucking groot feest.

En het is ook kut!
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 20:49:11 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200334951
Jongens, dit is het positiviteits topic, als je niets positiefs te melden hebt is dat prima maar doe dat dan liever niet hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200336026
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:16 schreef Freudie het volgende:

[..]

Heb ergens gelezen dat de besmetting -> klachten maar 4 dagen is. Dat zou ook die hele snelle toename verklaren, maar ook beter, want hoe eerder je ziek wordt, hoe sneller je thuis blijft, dus minder mensen besmet.
Las verschillende verhalen van jongeren die zaterdagnacht besmet raakten en dinsdag klachten kregen inderdaad. Lijkt vrij snel te gaan dus inderdaad. Maar dat wilt dus inderdaad wel zeggen dat iemand vaak korter besmettelijk is zonder daar een vermoeden van te hebben.
pi_200339093
quote:
99s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik kan t even niet... We moeten alle leuke dingen bij onze bruiloft schrappen. Band, muziek, openingsdans, foodtruck, photobooth... En ja, mensen zijn ziek en er zijn veel ergere dingen, maar :'(
Dit is toch geen bruiloft? Alles afzeggen en geef een groot feest bij iemand met een grote tuin
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 13 juli 2021 @ 09:52:26 #171
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200340357
Prik twee zit erin. Toch bang geweest om mis te lopen, gelukkig niet gebeurd.
pi_200342920
Het gaat echt nog wel heel goed in de ziekenhuizen in Twente gaan ze naar 0 coronagevallen in het ziekenhuis *O* https://www.tubantia.nl/e(...)het-lukken~adc4034a/ .

Nou hopen dat de besmettingen ook weer de weg omlaag vinden door de aangepaste maatregelen.
pi_200343038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 12:17 schreef Zolena het volgende:
Het gaat echt nog wel heel goed in de ziekenhuizen in Twente gaan ze naar 0 coronagevallen in het ziekenhuis *O* https://www.tubantia.nl/e(...)het-lukken~adc4034a/ .

Nou hopen dat de besmettingen ook weer de weg omlaag vinden door de aangepaste maatregelen.
Oh dat is echt goed nieuws! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200344373
quote:
99s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik kan t even niet... We moeten alle leuke dingen bij onze bruiloft schrappen. Band, muziek, openingsdans, foodtruck, photobooth... En ja, mensen zijn ziek en er zijn veel ergere dingen, maar :'(
-O-
Het 1- of 2-jarig huwelijk dan misschien groot vieren. Kan de foodtruck niet in de straat gaan staan en als afhaal dienen?
Wel gefelicteerd met je huwelijk!
pi_200344421
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:45 schreef Federer-fan het volgende:
Het zit er weer op voor vandaag voor jullie rekenmeester. *) Het percentage positieve tests is gestegen, van 14,2 naar 14,5.
Dat valt mee. Vandaag wordt hopelijk duidelijk of de piek in besmettingen alweer achter de rug is. Hopelijk is vandaag lager dan zaterdag, dat zou al mooi zijn.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:58:14 #176
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200344425
Jaa ik ben al weer positiever hoor. T belangrijkste is toch dat ja zeggen. En taart eten. En dat mag beiden nog. :s)
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:14:48 #177
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200344672
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s; op de verpleegafdelingen is er geen wijziging. In totaal is het een absolute daling van 9 (relatieve daling: 4,2%). Het zijn 204 bezette bedden in totaal, dus nog maar een fractie boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 13 juli: 75 (absolute daling 9; relatieve daling 10,7%);
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%);
- woensdag 7 juli: 104 (absolute stijging 1; relatieve stijging 1,0%);
- dinsdag 6 juli: 103 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 13 juli: 129 (geen wijziging);
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%);
- woensdag 7 juli: 102 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- dinsdag 6 juli: 109 (absolute daling 17; relatieve daling 13,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:17:27 #178
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200344722
Kijk, dat is iets om positief van te worden! *O*
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:20:19 #179
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200344778
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:17 schreef egeltje1985 het volgende:
Kijk, dat is iets om positief van te worden! *O*
Ik? :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:21:44 #180
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200344796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik? :@
Zeker, en de boodschap die je brengt. :D
pi_200344974
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:14 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s; op de verpleegafdelingen is er geen wijziging. In totaal is het een absolute daling van 9 (relatieve daling: 4,2%). Het zijn 204 bezette bedden in totaal, dus nog maar een fractie boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 13 juli: 75 (absolute daling 9; relatieve daling 10,7%);
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%);
- woensdag 7 juli: 104 (absolute stijging 1; relatieve stijging 1,0%);
- dinsdag 6 juli: 103 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 13 juli: 129 (geen wijziging);
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%);
- woensdag 7 juli: 102 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- dinsdag 6 juli: 109 (absolute daling 17; relatieve daling 13,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Mooi hoor. Al weer bijna 30 minder patiënten op de IC in 1 week. Jammer van de stijging op de verpleegafdeling, maar beter zo, dan andersom.
pi_200344975
Ziekenhuiscijfers zijn positief, maar maak me wel een beetje zorgen over de besmettingscijfers, hoop dat ik het mis heb
pi_200345107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:34 schreef Piethur het volgende:
Ziekenhuiscijfers zijn positief, maar maak me wel een beetje zorgen over de besmettingscijfers, hoop dat ik het mis heb
Denk dat het goed is dat daar sinds het weekend al wel de angel is uitgehaald, dus dat het in ieder geval niet meer verder escaleert.... en ondertussen rijgen steeds meer mensen hun 2e prik in de hogere leeftijdscategorieën. Ik ben zelf morgen aan de beurt (41) en ik hoor van velen in mijn omgeving dat zij ook deze week voor de 2e keer geprikt worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_200345238
Hier in Phantasialand hebben de Duitsers het woord ‘afstand’ geschrapt uit hun woordeboek..

Ziekenhuizen nog steeds top, hopen op nog meer goede cijfers vandaag!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:16:48 #185
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200345534
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)

dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557


totaal: 4.286

Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 254,1%

dinsdag: 7.821
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 54.747 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200345655
Mooi, weer een daling, ik ga niet uit van storingen. Gaat gestaag door zo! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:27:30 #187
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200345755
Pfffff, gelukkig maar.
Tap tap tap
pi_200345767
Als we nou dagelijks met 500 tot 1000 besmettingen weer omlaag gaan, zitten we over een week wellicht weer op het "niveau" van eind juni. ^O^ Dit met de geldende maatregelen de komende maand, plus dat er in de tussentijd nog volop wordt door geprikt, stemt me dat iig wel positief, zeker voor de mensen die tijdens de bouwvak (en later) op vakantie gaan. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_200345868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Als we nou dagelijks met 500 tot 1000 besmettingen weer omlaag gaan, zitten we over een week wellicht weer op het "niveau" van eind juni. ^O^ Dit met de geldende maatregelen de komende maand, plus dat er in de tussentijd nog volop wordt door geprikt, stemt me dat iig wel positief, zeker voor de mensen die tijdens de bouwvak (en later) op vakantie gaan. ^O^
Helemaal mee eens, zou mooi zijn als het zo gaat, dan was het een korte opleving! Laten we duimen dat het zo gaat. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200345895
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:27 schreef egeltje1985 het volgende:
Fijn, weer een daling. :s)
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:30 schreef CherryLips het volgende:
Pfffff, gelukkig maar.
*O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200345943
Theorie: Ieder fanatiek stappersoon en kroegtijger is de eerste paar dagen helemaal losgegaan en heel veel andere fanatiekelingen besmet, na die eerste golf van besmettingen kwam de grote snel oplopende piek en nu is groot gedeelte van die groep besmet en stopt deze piek weer heel snel (ook door de nieuwe beperkingen)

Wel heel erg positief mensen!
pi_200346005
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef Piethur het volgende:
Theorie: Ieder fanatiek stappersoon en kroegtijger is de eerste paar dagen helemaal losgegaan en heel veel andere fanatiekelingen besmet, na die eerste golf van besmettingen kwam de grote snel oplopende piek en nu is groot gedeelte van die groep besmet en stopt deze piek weer heel snel (ook door de nieuwe beperkingen)

Wel heel erg positief mensen!
Of er werd op donderdag en vrijdag genoeg duidelijk dat het verkeerd ging en veel jongeren hebben het toch voorzichtiger aan gedaan. Daarnaast lijkt de delta variant al na 4 dagen symptomen te geven. Hoe korter de incubatietijd, hoe sneller je een reactie kan zien.

Zaterdag dacht ik echt dat we dinsdag op 20k zouden zitten. Dit geeft de burger moed.
pi_200346094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef Brad het volgende:

[..]

Zaterdag dacht ik echt dat we dinsdag op 20k zouden zitten. Dit geeft de burger moed.

Hier was ik dus ook bang voor omdat het zo exponentieel verliep, hoe het nu gaat is zeker positief te noemen. Niet alleen is de groei eruit, het daalt ook nog eens. Als dat niet positief is! ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200346138
Ik wacht nog even de berekening van het percentage positief af, maar dit lijkt wel heel erg gunstig. Niet alleen geen exponentiële stijging, maar zelfs een daling. En dat ondanks dat er nog steeds heel veel versoepelingen zijn doorgevoerd.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:57:38 #196
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200346207
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 14,5 naar 14,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200346305
Mijn grafieken van vandaag:

Meestal zijn de cijfers compleet tot en met 7 dagen terug. In de huidige grafieken lijkt het dat ook nog correcties zijn van 8 en 9 dagen geleden, dus ik schat dat de cijfers nu tot en met 4 juli compleet zijn.
De vorm van de piek is aan het veranderen en dat vind ik positief. In de curve van 4 dagen geleden (lichtblauwe curve) was de piek op de een na laatste dag waarvan cijfers beschikbaar waren. In de curve van vandaag (donkerrode curve) is de piek 7 dagen eerder. Ook al zijn cijfers van daarna niet compleet, toch is de stijging van dag op dag er uit en lijkt er sprake te zijn van een daling.


In de dagcurves is te zien dat de hoogte van de piek aan het afnemen is. Op afgelopen zaterdag lag de piek op 5000 geregistreerde besmettingen voor een enkele dag, nu is dat gedaald naar 3000. De buik van de grafiek is nog wel hoog en ook erg breed. In de curve van vandaag zitten nog 800 registraties voor 6 juli.


In het aandeel besmettingen per leeftijdsgroep is te zien dat de groep 20-40 jaar verantwoordelijk was voor ongeveer 2/3e van het aantal registraties op 6 juli. Alle andere leeftijdsgroepen, ook die van 0-20 jaar laten op dat moment een daling zien.


In absolute aantallen springen op 6 juli de twee laagste leeftijdsgroepen er duidelijk uit. Echter is ook voor de oudere leeftijdsgroepen een stijging zichtbaar. De groep 80+ ligt nu op 10-15 besmettingen per dag (dit is even ongeveer 5 per dag geweest), de groep 60-80 ligt tussen de 80 en 100 (dit is even tussen de 30-40 geweest) en de groep 40-60 is nog wat sterker gestegen van ca 140 personen naar ca 500 personen per dag op 6 juli.
pi_200346479
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef Piethur het volgende:
Theorie: Ieder fanatiek stappersoon en kroegtijger is de eerste paar dagen helemaal losgegaan en heel veel andere fanatiekelingen besmet, na die eerste golf van besmettingen kwam de grote snel oplopende piek en nu is groot gedeelte van die groep besmet en stopt deze piek weer heel snel (ook door de nieuwe beperkingen)

Wel heel erg positief mensen!
Ik merk het aan mezelf ook, word een dagje ouder maar wij waren tijdens het eerste weekend van TvT een week met de boot weg en wij zijn toen ook (super slecht maar wel heel leuk) ook naar de lokale discotheek gegaan onder het mom van komt wel goed. Nou was bij ons het gros al gevaccineerd (ik niet) maar merk nu dat ik wel beetje huiverig ben voor iets simpels als vrijdag bieren met oud studiegenoot uit Groningen:P
pi_200346485
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:57 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 14,5 naar 14,6.
0.1% is peanuts, heel mooi dat deze dinsdag lager is dan maandag!
pi_200346743
Fijne cijfers vandaag! *O* *O*
  dinsdag 13 juli 2021 @ 16:58:21 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200347048
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

0.1% is peanuts, heel mooi dat deze dinsdag lager is dan maandag!
Ja, weet je hoe lang ik wel niet heb zitten rekenen voordat ik dat had ontdekt. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200347510
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, weet je hoe lang ik wel niet heb zitten rekenen voordat ik dat had ontdekt. o|O
Op je telraam? _O-
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:34:51 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200347539
Fijn dat deze piek weer onder controle lijkt
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:23:51 #204
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 20:31:36 #205
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200350355
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef Piethur het volgende:
Theorie: Ieder fanatiek stappersoon en kroegtijger is de eerste paar dagen helemaal losgegaan en heel veel andere fanatiekelingen besmet, na die eerste golf van besmettingen kwam de grote snel oplopende piek en nu is groot gedeelte van die groep besmet en stopt deze piek weer heel snel (ook door de nieuwe beperkingen)
Ik wil niet negatief gaan zitten doen in het positiveitstopic maar ik denk niet dat de besmettingen beperkt blijven tot enkel die groep. Die groep vliegt uit naar de eigen omgeving en besmet daar weer anderen. Het lijkt me niet dat die nieuwe beperkingen dat gaan voorkomen.
pi_200350572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wil niet negatief gaan zitten doen in het positiveitstopic maar ik denk niet dat de besmettingen beperkt blijven tot enkel die groep. Die groep vliegt uit naar de eigen omgeving en besmet daar weer anderen. Het lijkt me niet dat die nieuwe beperkingen dat gaan voorkomen.
Waarom zijn dan de cijfers sinds zaterdag weer dalende? Bovendien is waarschijnlijk het grootste deel van hun omgeving al wel gevaccineerd??
  dinsdag 13 juli 2021 @ 20:45:17 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200350628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wil niet negatief gaan zitten doen in het positiveitstopic maar ik denk niet dat de besmettingen beperkt blijven tot enkel die groep. Die groep vliegt uit naar de eigen omgeving en besmet daar weer anderen. Het lijkt me niet dat die nieuwe beperkingen dat gaan voorkomen.
De meeste van hun ouders zullen wel gevaccineerd zijn en zolang ze niet in overvolle kroegen komen valt het wel mee denk ik.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 20:46:29 #208
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200350650
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Waarom zijn dan de cijfers sinds zaterdag weer dalende? Bovendien is waarschijnlijk het grootste deel van hun omgeving al wel gevaccineerd??
Ik weet het ook niet, maar het zou wel heel typisch zijn als de mensen die op zo'n evenement besmet raken allemaal blijkbaar niet gevaccineerd zijn en degenen in hun verdere omgeving ineens wel.
pi_200350733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:46 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, maar het zou wel heel typisch zijn als de mensen die op zo'n evenement besmet raken allemaal blijkbaar niet gevaccineerd zijn en degenen in hun verdere omgeving ineens wel.
Dat klopt toch ook? Dit is echt de specifieke leeftijdsgroep die pas net hun afspraken hebben gepland of misschien de Janssenprik hebben gehad, de rest in hun omgeving heeft minimaal en misschien al twee keer hun prik gehad.
pi_200351031
Dit inderdaad. Zet een groep niet gevaccineerden bij elkaar en de besmettingen verspreiden zich razendsnel. Haal de groep uit elkaar en verspreidt deze onder gevaccineerden en de besmettingen dalen.
pi_200351107
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Jaa ik ben al weer positiever hoor. T belangrijkste is toch dat ja zeggen. En taart eten. En dat mag beiden nog. :s)
Nou dat zal een knalfuif worden
  dinsdag 13 juli 2021 @ 21:12:53 #212
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200351144
Dit blijven toch aparte cijfers om te zien deze week, extremen in het spectrum naast elkaar:



Laten we hopen dat het zoveel als mogelijk zo blijft (qua ziekenhuis dan, niet qua positief getesten uiteraard). :)
pi_200351964
Ziet er goed uit op alle fronten, ziekenhuizen zullen wel wat stijgen eind deze week maar met de daling in de besmettingen verwacht ik dat dit maar kort zal zijn.
pi_200352214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 22:00 schreef GereDathan het volgende:
Ziet er goed uit op alle fronten, ziekenhuizen zullen wel wat stijgen eind deze week maar met de daling in de besmettingen verwacht ik dat dit maar kort zal zijn.
Ah u leeft nog? Alle achtbanen overleefd?
pi_200352250
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 22:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ah u leeft nog? Alle achtbanen overleefd?
Zekers! Weer helemaal opgeladen *O*
pi_200352564
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 22:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zekers! Weer helemaal opgeladen *O*
Goedzo!
pi_200353461
Dit topic zie ik veel liever
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200357102
Ik heb mijn bijdrage aan de positieve cijfers weer geleverd, vanmorgen is de 2e Moderna erin gegaan *O*
  woensdag 14 juli 2021 @ 11:27:25 #219
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_200357208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb mijn bijdrage aan de positieve cijfers weer geleverd, vanmorgen is de 2e Moderna erin gegaan *O*
nice ^^
moet nog 8 dagen wachten :P
pi_200357795
quote:
Van het totaal aantal positieve testen (59.097) die gemeld zijn van 1 juli tot op heden is van 42.274 personen (72%) de vaccinatiestatus bekend. Van deze meldingen waarvan de vaccinatiestatus bekend is rapporteerden 35.584 personen, ofwel 84% van de meldingen dat zij niet gevaccineerd waren op moment van testen (Figuur 3a). 2.562 personen (6%) meldden aan de GGD dat zij op moment van testen volledig gevaccineerd waren, en 4.128 personen (10%) dat zij deels gevaccineerd waren op moment van testen.
https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-positieve-testen-verzesvoudigd

Mooi om te zien, als we voor het gemak aannemen dat de 10 procent die nog niet volledig gevaccineerd is inderdaad niet voldoende beschermd was dan zou je mogen aannemen dat 94 procent van de besmettingen niet gevaccineerde mensen betreft. Dat komt overeen met de onderzoeken die uitgewezen hebben dat de bescherming van de vaccins ook rond dat getal hangen.
pi_200357870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-positieve-testen-verzesvoudigd

Mooi om te zien, als we voor het gemak aannemen dat de 10 procent die nog niet volledig gevaccineerd is inderdaad niet voldoende beschermd was dan zou je mogen aannemen dat 94 procent van de besmettingen niet gevaccineerde mensen betreft. Dat komt overeen met de onderzoeken die uitgewezen hebben dat de bescherming van de vaccins ook rond dat getal hangen.
En een deel van de 6% zal ook pas vrij recent de 2e prik hebben gehad. Maar dat is niet ver van het percentage wat je verwacht gezien de effectiviteit van de vaccins. En het percentage met 1 prik is ook bemoedigend laag eigenlijk, dat duidt erop dat 1 prik ook wel degelijk helpt.
pi_200357883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-positieve-testen-verzesvoudigd

Mooi om te zien, als we voor het gemak aannemen dat de 10 procent die nog niet volledig gevaccineerd is inderdaad niet voldoende beschermd was dan zou je mogen aannemen dat 94 procent van de besmettingen niet gevaccineerde mensen betreft. Dat komt overeen met de onderzoeken die uitgewezen hebben dat de bescherming van de vaccins ook rond dat getal hangen.
dit klopt, wel met de kanttekening, de groep die de afgelopen tijd is blootgesteld aan het virus (veelal jongeren) waarom ook in grotere maten niet gevaccineerd. Daar kan het ook vandaan komen dat de meeste niet gevaccineerd zijn.
Desalniettemin is er bewijs te over dat de vaccins werken!
pi_200357928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En een deel van de 6% zal ook pas vrij recent de 2e prik hebben gehad. Maar dat is niet ver van het percentage wat je verwacht gezien de effectiviteit van de vaccins. En het percentage met 1 prik is ook bemoedigend laag eigenlijk, dat duidt erop dat 1 prik ook wel degelijk helpt.
Ik weet niet of ze 2e prik + 14 dagen aanhouden voor een volledige vaccinatie in deze rapportage. Maar inderdaad, ook met 1 prik is er ook al iets van bescherming gelukkig.
pi_200357968
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

dit klopt, wel met de kanttekening, de groep die de afgelopen tijd is blootgesteld aan het virus (veelal jongeren) waarom ook in grotere maten niet gevaccineerd. Daar kan het ook vandaan komen dat de meeste niet gevaccineerd zijn.
Leeftijd heeft er inderdaad mee te maken, maar dan zou je ook mee moeten nemen dat de besmettingen zoals het er nu uitziet ook hoofdzakelijk in die groep blijft hangen.

Ik denk dat deze getallen nog wel wat verschuiven als we over een langere periode gaan kijken over elke maanden, maar dat zullen geen tientallen procenten zijn.

quote:
Desalniettemin is er bewijs te over dat de vaccins werken!
Gelukkig wel, elke keer komt er meer bewijs bij.
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:52:10 #225
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200358658
Wat omhoog, geheel volgens verwachting. Het is spannend hoe het gaat lopen, maar vooralsnog ziet het er prima uit.
  woensdag 14 juli 2021 @ 13:59:30 #227
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200359592
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute stijging van 8 (relatieve stijging: 3,9%). Het zijn 212 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 14 juli: 74 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 13 juli: 75 (absolute daling 9; relatieve daling 10,7%);
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%);
- woensdag 7 juli: 104 (absolute stijging 1; relatieve stijging 1,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 14 juli: 138 (absolute stijging 9; relatieve stijging 7,0%);
- dinsdag 13 juli: 129 (geen wijziging);
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%);
- woensdag 7 juli: 102 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200360065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:54 schreef GereDathan het volgende:
Wat omhoog, geheel volgens verwachting. Het is spannend hoe het gaat lopen, maar vooralsnog ziet het er prima uit.
En ook voornamelijk verpleeg en niet zo zeer de ic, toch?
pi_200360207
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

En ook voornamelijk verpleeg en niet zo zeer de ic, toch?
Voor nu wel, we weten dat IC altijd na de verpleeg komt, meestal een paar dagen later. Maar er is ook veel onzeker, waar we tot begin dit jaar een bepaalde ratio hadden (bv. 10 opnames is 1 IC, dit is geen werkelijk getal!) kan dat nu ineens anders zijn. Er komen nu mensen met geen, 1, kortgeleden 2 of al langer geleden 2 vaccinaties in de ziekenhuizen binnen. Het is een vraag of en hoeveel er van deze groepen naar de IC moeten. Tevens is leeftijd van belang, jongeren worden minder ziek maar als ze dan naar het ziekenhuis moeten is het maar de vraag hoeveel er naar de IC moeten.

Ofwel, de doelpalen zijn dankzij enerzijds de vaccinaties en anderzijds de groep waarin het rondgaat behoorlijk verplaatst.

Ik denk zelf dat we nog wat stijging zullen zien op de verpleeg, dat zal nog wel tot zeker loop volgende week zijn en is ook sterk afhankelijk van de dagelijkse besmettingen. Voor de IC vind ik het lastig, ik denk dat een stabilisatie wel realistisch is (stabilisatie is ook een paar meer en paar minder, hoeft niet exact gelijk te blijven).

Maar het is uitermate positief dat nu 2,5 week nadat de explosie begon er maar een hele minimale stijging zichtbaar is. Elke dag dat we dit volhouden is een dag verder weg van de explosie en daarom ook een dag verder weg van problemen.
pi_200360307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor nu wel, we weten dat IC altijd na de verpleeg komt, meestal een paar dagen later. Maar er is ook veel onzeker, waar we tot begin dit jaar een bepaalde ratio hadden (bv. 10 opnames is 1 IC, dit is geen werkelijk getal!) kan dat nu ineens anders zijn. Er komen nu mensen met geen, 1, kortgeleden 2 of al langer geleden 2 vaccinaties in de ziekenhuizen binnen. Het is een vraag of en hoeveel er van deze groepen naar de IC moeten. Tevens is leeftijd van belang, jongeren worden minder ziek maar als ze dan naar het ziekenhuis moeten is het maar de vraag hoeveel er naar de IC moeten.

Ofwel, de doelpalen zijn dankzij enerzijds de vaccinaties en anderzijds de groep waarin het rondgaat behoorlijk verplaatst.

Ik denk zelf dat we nog wat stijging zullen zien op de verpleeg, dat zal nog wel tot zeker loop volgende week zijn en is ook sterk afhankelijk van de dagelijkse besmettingen. Voor de IC vind ik het lastig, ik denk dat een stabilisatie wel realistisch is (stabilisatie is ook een paar meer en paar minder, hoeft niet exact gelijk te blijven).

Maar het is uitermate positief dat nu 2,5 week nadat de explosie begon er maar een hele minimale stijging zichtbaar is. Elke dag dat we dit volhouden is een dag verder weg van de explosie en daarom ook een dag verder weg van problemen.
Wat kan jij dat toch altijd weer goed & duidelijk uiteenzetten, chapeau! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200360341
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:51 schreef Sangha het volgende:

[..]

Wat kan jij dat toch altijd weer goed & duidelijk uiteenzetten, chapeau! ^O^
Het is ook wel interessant om te weten wanneer eventueel een gemiddelde IC op de IC kwam, na hoeveel dagen op een 'gewoon' ziekenhuisbed ze werden getransfereerd (gemiddeld) naar de IC.
pi_200360625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor nu wel, we weten dat IC altijd na de verpleeg komt, meestal een paar dagen later. Maar er is ook veel onzeker, waar we tot begin dit jaar een bepaalde ratio hadden (bv. 10 opnames is 1 IC, dit is geen werkelijk getal!) kan dat nu ineens anders zijn. Er komen nu mensen met geen, 1, kortgeleden 2 of al langer geleden 2 vaccinaties in de ziekenhuizen binnen. Het is een vraag of en hoeveel er van deze groepen naar de IC moeten. Tevens is leeftijd van belang, jongeren worden minder ziek maar als ze dan naar het ziekenhuis moeten is het maar de vraag hoeveel er naar de IC moeten.

Ofwel, de doelpalen zijn dankzij enerzijds de vaccinaties en anderzijds de groep waarin het rondgaat behoorlijk verplaatst.

Ik denk zelf dat we nog wat stijging zullen zien op de verpleeg, dat zal nog wel tot zeker loop volgende week zijn en is ook sterk afhankelijk van de dagelijkse besmettingen. Voor de IC vind ik het lastig, ik denk dat een stabilisatie wel realistisch is (stabilisatie is ook een paar meer en paar minder, hoeft niet exact gelijk te blijven).

Maar het is uitermate positief dat nu 2,5 week nadat de explosie begon er maar een hele minimale stijging zichtbaar is. Elke dag dat we dit volhouden is een dag verder weg van de explosie en daarom ook een dag verder weg van problemen.
Ja dit inderdaad......het is even afwachten wat die piek van 10000 gaat doen, maar daarna kunnen we wel enigszins weer makkelijker ademhalen lijkt me :)
pi_200360750
Ik zeg maar even niks :'(
pi_200360782
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja dit inderdaad......het is even afwachten wat die piek van 10000 gaat doen, maar daarna kunnen we wel enigszins weer makkelijker ademhalen lijkt me :)
Mooie beeldspraak ook. Ik heb wel veel vertrouwen in de modelleurs van het RIVM, maar ik hoop dat ze er met de voorspelling van een ondergrens van 150 bezette IC bedden nog behoorlijk boven zullen zitten.
  woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:44 #235
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200360796
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)

dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557


totaal: 4.286

Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519


totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441


totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 211,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 63.685 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200360823
Foei toch! Hopen op een 'eendagsvlieg'... :{
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200360841
Huh?? Achterstalligheid bijgewerkt? Wat een bizarheid dit zeg......krijg je net weer een beetje optimisme ;(
  woensdag 14 juli 2021 @ 15:20:57 #238
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200360873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:16 schreef GereDathan het volgende:
Ik zeg maar even niks :'(
Rekening houdende met die waarschijnlijk kortere incubatieperiode, zou dit niet de piek van afgelopen weekend kunnen zijn? Besmet op donderdag-/vrijdagavond en nu getest en gemeld. Dan zou het na vandaag toch echt moeten gaan dalen.

Daarnaast kan het ook inhaalgedrag door eerdere storingen zijn natuurlijk, geen idee hoe erg alles heeft lopen kraken de afgelopen dagen...
pi_200360906
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Huh?? Achterstalligheid bijgewerkt? Wat een bizarheid dit zeg......krijg je net weer een beetje optimisme ;(
Dit was ook mijn gedachte, er wordt al een paar dagen gesproken over een achterstand. Het is goed om even op @simonblue te wachten, daar kan je dat altijd goed bij zien in de grafieken.

Maar laten we positief blijven, de explosieve groei is er uit. De vraag is vooral van wanneer de cijfers zijn en hoe de rest van de week verlopen gaat.
pi_200360924
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:20 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Rekening houdende met die waarschijnlijk kortere incubatieperiode, zou dit niet de piek van afgelopen weekend kunnen zijn? Besmet op donderdag-/vrijdagavond en nu getest en gemeld. Dan zou het na vandaag toch echt moeten gaan dalen.

Daarnaast kan het ook inhaalgedrag door eerdere storingen zijn natuurlijk, geen idee hoe erg alles heeft lopen kraken de afgelopen dagen...
Kan beiden, lastig te duiden. Ik probeer mij nu her en der in te lezen om te zien of ik er iets uit kan halen.
pi_200360944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dit was ook mijn gedachte, er wordt al een paar dagen gesproken over een achterstand. Het is goed om even op @:simonblue te wachten, daar kan je dat altijd goed bij zien in de grafieken.

Maar laten we positief blijven, de explosieve groei is er uit. De vraag is vooral van wanneer de cijfers zijn en hoe de rest van de week verlopen gaat.
Ja dat is inderdaad zo
  woensdag 14 juli 2021 @ 15:24:44 #242
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200361248
Dit zijn de huisgenoten die na 5 dagen quarantaine mochten testen toch ;)
Positive thinking..
pi_200361253
twitter


Het is iets minder ernstig dan gedacht.
pi_200361321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:39 schreef Loj het volgende:
Dit zijn de huisgenoten die na 5 dagen quarantaine mochten testen toch ;)
Positive thinking..
En de laatste die hard kroegtijgers die nog niet besmet waren of het zelf nog niet door hebben of niet hebben getest icm achterstallige besmettingen vanwege de chaos vd piek. Lager was beter maar ik maak me zeker geen zorgen
pi_200361339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:39 schreef Loj het volgende:
Dit zijn de huisgenoten die na 5 dagen quarantaine mochten testen toch ;)
Positive thinking..
Mede, wel gewoon thuis door getongd :9
pi_200361362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Mede, wel gewoon thuis door getongd :9
Ik was vroeger volgens mij een wandelend superspreadevent in mijn eentje :@
pi_200361368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:39 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]

Het is iets minder ernstig dan gedacht.
Ah mooi


Damn wat zal ik blij zijn als we niet meer bezig hoeven te zijn met deze dagelijkse cijfers :)
pi_200361416
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:45 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ik was vroeger volgens mij een wandelend superspreadevent in mijn eentje :@
Ik was en ben te lelijk ;(
pi_200361431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik was en ben te lelijk ;(
Ik ook
pi_200361548
Zal wel meevallen toch heren? ;)
pi_200361646
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ah mooi
Damn wat zal ik blij zijn als we niet meer bezig hoeven te zijn met deze dagelijkse cijfers :)
Nou echt zeg, dat je gewoon dat allemaal achter je kan laten en hier af en toe komt om het er nog eens gezellig over te hebben. ;) Maar niet zoals nu, elke keer weer een hartverzakking! :{ Maar gaat goed komen! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200361668
Mijn grafieken van vandaag:

De piek op 6 juli lijkt nog steeds wat te groeien. Meestal zijn de getallen van een week terug wel compleet, vandaag zijn er toch nog een 500 registraties voor vorige week dinsdag bij gekomen. Na 8 juli is er wel een daling zichtbaar. Het is nog even afwachten hoeveel registraties daar nog bij komen, maar ik verwacht zelf niet dat de cijfers van 8 juli boven die van 6 en 7 juli uit gaan komen.


In de dagcurve van vandaag is de piek weer wat hoger dan de vorige dagen. Dit gebeurt vaker op woensdag en donderdag, omdat er op maandag en dinsdag weer meer getest wordt (mensen die zich in het weekend niet willen laten testen of op maandag/dinsdag via school of werk worden getest).


De groep 20-40 jaar is ook op 7 juli verantwoordelijk voor ongeveer 2/3e van het totaal aantal besmettingen net zoals op 6 juli. Ook het aandeel van de andere leeftijdsgroepen is op 7 juli ongeveer gelijk aan dat van 6 juli.


Ook in absolute aantallen lijkt 7 juli heel erg veel op 6 juli. In de cijfers van de dagen daarna lijken de jongste leeftijdsgroepen weer te dalen terwijl de oudere leeftijdsgroepen daar nog wel lijken te stijgen. Dit is in lijn met een model dat jongeren eerst besmet raken en dat weer doorgeven aan oudere familieleden. Wel zijn er in de oudere groepen nog steeds veel minder besmettingen dan in de jongere groepen.
pi_200361696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Nou echt zeg, dat je gewoon dat allemaal achter je kan laten en hier af en toe komt om het er nog eens gezellig over te hebben. ;) Maar niet zoals nu, elke keer weer een hartverzakking! :{ Maar gaat goed komen! *O*
Niet heel positief maar ik had al wel eerder verwacht dat er eens een joekel van een pandemie zou komen. Ik vrees soms wel eens dat 2000-2010 het decennium was van terreur/kredietcrisis, 2010-2020 IS/eurocrisis ofzo en dat 2020-2030 het decennium wordt van de pandemieën.

Dit mag echter niet in dit topic want deze opleving is natuurlijk maar gewoon een kleine drempel!
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:15:30 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200361781
Het percentage positieve tests is gedaald, van 14,6 naar 14,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200361979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Nou echt zeg, dat je gewoon dat allemaal achter je kan laten en hier af en toe komt om het er nog eens gezellig over te hebben. ;) Maar niet zoals nu, elke keer weer een hartverzakking! :{ Maar gaat goed komen! *O*
Vind het ook vooral lastig dat mijn cliënten weer in paniekmodus zijn en ik eigenlijk niet de discussie aan kan/mag gaan......
pi_200362113
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Vind het ook vooral lastig dat mijn cliënten weer in paniekmodus zijn en ik eigenlijk niet de discussie aan kan/mag gaan......
Ja ik snap wat je bedoelt en herken het erg, de ouderen bij mij begrijpen ook niet de details en denken dat alles weer van voren af aan begint. Hier weten we de details en nuanceringen, maar zij niet. Kost veel energie alles uit te leggen en duidelijk te krijgen. Maar het lukt wel. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:40:27 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200362194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:36 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja ik snap wat je bedoelt en herken het erg, de ouderen bij mij begrijpen ook niet de details en denken dat alles weer van voren af aan begint. Hier weten we de details en nuanceringen, maar zij niet. [...]
Nou, corona is geclassificeerd als A-ziekte en dat betekent ook nogal wat. De overheid kan allerlei maatregelen treffen als ze dat nodig vinden. Ik vind het allemaal zorgelijk. Niemand weet hoe het precies gaat lopen, ook niet met de vaccins, maar we weten wel dat de overheid veel macht heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200362251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:55 schreef Piethur het volgende:

[..]

Het is ook wel interessant om te weten wanneer eventueel een gemiddelde IC op de IC kwam, na hoeveel dagen op een 'gewoon' ziekenhuisbed ze werden getransfereerd (gemiddeld) naar de IC.
Ik heb wel wat cijfers op basis van een model dat ik in oktober/november heb gemaakt voor de ziekenhuisbesmetting. Later (rond februari/ maart) heeft @George_of_the_Jungle ook diverse berekeningen gedaan over het percentage besmettingen en de tijd tussen besmetting en ziekenhuis opnames.

Wat het overzicht een beetje lastig maakt is dat je kunt kijken naar de datum waarop een besmetting gemeld is of naar de datum die het RIVM registreert (de datum van eerste klachten). Uit de modellen kwam dat er ongeveer 8 dagen zat tussen de datum van eerste klachten en een ziekenhuisopname of ongeveer 4 dagen tussen de melding van het RIVM en de ziekenhuisopnames. Dus voor het aantal ziekenhuisopnames van vandaag zou je dan uit moeten gaan van het aan registraties op 6 juli (dus rond de 9000) of het dagcijfer van 10 juli (=10238).

Voor de IC was dat in het model ongeveer 11 dagen tussen eerste klachten en een IC opname en dus ongeveer 7 dagen tussen de melding en IC opnames.

Als ik het me goed herinner werd in november ongeveer 3% van het aantal meldingen in het ziekenhuis opgenomen (dat zou dus voor vandaag tussen de 270 en 300 ziekenhuisopnames betekenen!) en in februari/maart was dat ongeveer 4% (ik weer nog steeds niet waar dat verschil vandaan komt, wellicht was de weerstand van mensen na de winter iets lager)

Voor de IC was het percentage 0.6% van de meldingen 7 dagen eerder; in februari/maart was dat 0,85%. Oftewel ongeveer 20% van de mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen werden na 3 dagen verplaatst naar de IC.

Let wel: dit was op basis van een model! En in een situatie waar nog geen mensen waren gevaccineerd en waar dus ook de leeftijdsverdeling van de besmettingen heel anders was dan het nu is.

Rond mei/juni heb ik ook nog gekeken naar het aantal ziekenhuis opnames per leeftijdsgroep als percentage van het aantal besmettingen in dezelfde leeftijdsgroep een week eerder. Voor de groep 0-30 jaar, waar nu het grootste aantal besmettingen is, kwam ik toen uit op ongeveer 0,2%. In de groep 40-60 kom je op ongeveer 3,5% uit, voor 60-70 op ongeveer 8% en voor de groep 70-80 op ongeveer 15-18% en 80+ ca 20%.
Als je dan het aantal geregistreerde besmettingen pakt van 6 juli (=8 dagen geleden, dus mensen die vandaag in het ziekenhuis konden komen dan veracht ik ruwweg:
0-40 jaar: 8000 personen * 0,2* = 16 ziekenhuisopnames
40-60 jaar: 533 personen * 3,5% = 18 ziekenhuisopnames
60-80 jaar: 85 personen * 11% = 9 ziekenhuisopnames
80+: 9 personen * 20% = 2 ziekenhuisopnames
Totaal dus ca 45 opnames. Met 18 gemelde ziekenhuis opnames zitten we daar dus nog een heel stuk onder.

Er zijn volgens mij twee redenen dat we nog lager zitten dan op basis van mijn cijfers:
- Er zijn meer mensen getest die geen/weinig symptomen hadden (in het kader van Testen van Toegang). Deze mensen werden eerder niet getest waardoor de verhouding tussen positieve test en ziekenhuisopname nu lager zal zijn.
- Veel mensen zijn al (deels) gevaccineerd. Niet alleen voorkomt vaccinatie besmettingen, het zorgt ook voor een milder verloop (en dus minder ziekenhuisopnames) als men wel besmet wordt.
pi_200362440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:36 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja ik snap wat je bedoelt en herken het erg, de ouderen bij mij begrijpen ook niet de details en denken dat alles weer van voren af aan begint. Hier weten we de details en nuanceringen, maar zij niet. Kost veel energie alles uit te leggen en duidelijk te krijgen. Maar het lukt wel. :)
Heb wel geprobeerd het uit te leggen, maar na een paar zinnen denken ze al dat ik dit niet serieus neem. Ik ga maar niet het risico lopen dat ze naar mijn leidinggevende gaan bellen dat ik een 'wappie' ben ;)
pi_200362495
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Heb wel geprobeerd het uit te leggen, maar na een paar zinnen denken ze al dat ik dit niet serieus neem. Ik ga maar niet het risico lopen dat ze naar mijn leidinggevende gaan bellen dat ik een 'wappie' ben ;)
Nou snap ik, zal daar zeker mee oppassen. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200362513
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, corona is geclassificeerd als A-ziekte en dat betekent ook nogal wat. De overheid kan allerlei maatregelen treffen als ze dat nodig vinden. Ik vind het allemaal zorgelijk. Niemand weet hoe het precies gaat lopen, ook niet met de vaccins, maar we weten wel dat de overheid veel macht heeft.
Klopt, niemand weet hoe het gaat lopen, maar dat vaccins helpen wordt heel duidelijk door de data en onderzoeken.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200363543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:43 schreef simonblue het volgende:

Als ik het me goed herinner werd in november ongeveer 3% van het aantal meldingen in het ziekenhuis opgenomen (dat zou dus voor vandaag tussen de 270 en 300 ziekenhuisopnames betekenen!) en in februari/maart was dat ongeveer 4% (ik weer nog steeds niet waar dat verschil vandaan komt, wellicht was de weerstand van mensen na de winter iets lager)

Voor de IC was het percentage 0.6% van de meldingen 7 dagen eerder; in februari/maart was dat 0,85%. Oftewel ongeveer 20% van de mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen werden na 3 dagen verplaatst naar de IC.

Let wel: dit was op basis van een model! En in een situatie waar nog geen mensen waren gevaccineerd en waar dus ook de leeftijdsverdeling van de besmettingen heel anders was dan het nu is.

Rond mei/juni heb ik ook nog gekeken naar het aantal ziekenhuis opnames per leeftijdsgroep als percentage van het aantal besmettingen in dezelfde leeftijdsgroep een week eerder. Voor de groep 0-30 jaar, waar nu het grootste aantal besmettingen is, kwam ik toen uit op ongeveer 0,2%. In de groep 40-60 kom je op ongeveer 3,5% uit, voor 60-70 op ongeveer 8% en voor de groep 70-80 op ongeveer 15-18% en 80+ ca 20%.
Als je dan het aantal geregistreerde besmettingen pakt van 6 juli (=8 dagen geleden, dus mensen die vandaag in het ziekenhuis konden komen dan veracht ik ruwweg:
0-40 jaar: 8000 personen * 0,2* = 16 ziekenhuisopnames
40-60 jaar: 533 personen * 3,5% = 18 ziekenhuisopnames
60-80 jaar: 85 personen * 11% = 9 ziekenhuisopnames
80+: 9 personen * 20% = 2 ziekenhuisopnames
Totaal dus ca 45 opnames. Met 18 gemelde ziekenhuis opnames zitten we daar dus nog een heel stuk onder.

Er zijn volgens mij twee redenen dat we nog lager zitten dan op basis van mijn cijfers:
- Er zijn meer mensen getest die geen/weinig symptomen hadden (in het kader van Testen van Toegang). Deze mensen werden eerder niet getest waardoor de verhouding tussen positieve test en ziekenhuisopname nu lager zal zijn.
- Veel mensen zijn al (deels) gevaccineerd. Niet alleen voorkomt vaccinatie besmettingen, het zorgt ook voor een milder verloop (en dus minder ziekenhuisopnames) als men wel besmet wordt.
Om in te haken hierop. Het percentage opanems in NL tov besmettingen wsa lager dan in de UK, in de UK lag dat percentage in januari rond de 10%, nu is dat gedaald naar 2-3% (en dan vind men het acceptabel alles volgende week open te gooien met de verwachting 100.000 besmettingen per dag te hebben in de weken erna, dus 2000-3000 opnames...).
Het percentage opgenomen mensen kan dus flink kelderen door de vaccinaties. Helaas is er geen goede data over opnames per leeftijdsgroep in de UK, aangezien ze 18-64 op een hoop gooien, en je ziet in de cijfers hierboven dat er een flink verschil zit tussen 20 en 60.
Ook lijkt de lag tussen cases en opnames lijkt gegroeid te zijn in de UK, het duurde echt weken van groei in cases voordat de groei in opnames op gang kwam, maar de laatste dagen is de groei in opnames groter dan de groei in cases. Die lag kan veroorzaakt zijn doordat de meeste mensen die in eerste instantie besmet raakten jongeren waren, en nauwelijks in het ziekenhuis kwamen. Rond half juni werden er in Engeland (niet UK) ongeveer 350 besmettingen per dag geconstateerd bij 60-plussers, op 8 juli waren er dat ongeveer 1400 (en 3-4 juli nog 950).
In de groep 20-24 waren er half juni ongeveer 2000 cases per dag, 8 juli 4500 (7 juli 5500) en 3-4 juli 3500. In Nederland lijkt de groei bij de oudere groepen dan weer wel sneller op gang te komen tov de UK.

Feit is is dat de delta variant er nu echt is in Nederland, en dominant is. De kiemsurveillance laat een verdubbeling elke week zien en in week 25 was het bijna 36% (zitten nu in week 28). De cases zullen oplopen, en de ziekenhuizen zullen ook oplopen. In de UK lijkt de toename in de ziekenhuizen relatief tov cases 5x zo laag te zijn in vergelijking met januari. Hopelijk is dat effect in Nederland net zo sterk, maar er zal een toename in de ziekenhuizen komen.
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:37:29 #264
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200364471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:55 schreef Sangha het volgende:

[..]

Klopt, niemand weet hoe het gaat lopen, maar dat vaccins helpen wordt heel duidelijk door de data en onderzoeken.
We krijgen in elk geval niet de beloofde redelijk normale zomer. Nog steeds moeten we thuiswerken, afstand houden, zijn er geen meerdaagse festivals en wordt op vakantie gaan moeilijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:39:28 #265
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200364502
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Heb wel geprobeerd het uit te leggen, maar na een paar zinnen denken ze al dat ik dit niet serieus neem. Ik ga maar niet het risico lopen dat ze naar mijn leidinggevende gaan bellen dat ik een 'wappie' ben ;)
Ja, kansloos dat het zo werkt. Vroeger heette dat 'kritisch denkend'. Nu word je al snel in dezelfde hoek gezet als allerlei idioten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200364723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, kansloos dat het zo werkt. Vroeger heette dat 'kritisch denkend'. Nu word je al snel in dezelfde hoek gezet als allerlei idioten.
Ja en het kost stiekem wel meer energie dan ik dacht, maar goed over twee en een halve week vakantie :)
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:06:07 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200364923
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja en het kost stiekem wel meer energie dan ik dacht, maar goed over twee en een halve week vakantie :)
Snap ik. De meeste mensen zien dingen als zwart-wit en zijn niet erg kritisch over wat de overheid en de media ze vertellen. Dus als je het kabinetsbeleid niet voor waar aanneemt, zit je al snel in de w*****-hoek (ik weiger dat woord te gebruiken, omdat ik het van die kindertaal vind.)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200365004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Snap ik. De meeste mensen zien dingen als zwart-wit en zijn niet erg kritisch over wat de overheid en de media ze vertellen. Dus als je het kabinetsbeleid niet voor waar aanneemt, zit je al snel in de w*****-hoek (ik weiger dat woord te gebruiken, omdat ik het van die kindertaal vind.)
Ja vind het én een stom woord én ik vind dat je niet zomaar moet oordelen omdat iemand een iets andere kijk op deze crisis heeft....
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:18:19 #269
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200365077
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja vind het én een stom woord én ik vind dat je niet zomaar moet oordelen omdat iemand een iets andere kijk op deze crisis heeft....
Nee, helaas gebeurt dat wel. Terwijl je als je doorvraagt vaak veel van anderen kunt leren. Niet dat ze per se gelijk hebben, maar het kan een slijpsteen zijn voor je eigen gedachten; het kan zijn dat er bepaalde nuances zijn die je niet zag. En het kan zorgen voor wat twijfel; en dat is het begin van wijsheid.

Maar ik zie het overal om me heen gebeuren, vooral onder hoogopgeleide mensen, die nogal eens denken dat ze maatschappelijke onderwerpen beter begrijpen dan mensen met een lage opleiding. Er is maar één goede mening over veel onderwerpen (voor het vaccinatiebeleid, tegen de doodstraf, voor euthanasie, voor abortus, voor de EU (en dus tegen de brexit en een nexit), tegen vrij wapenbezit, tegen discriminatie, voor grootscheepse immigratie).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200365645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, helaas gebeurt dat wel. Terwijl je als je doorvraagt vaak veel van anderen kunt leren. Niet dat ze per se gelijk hebben, maar het kan een slijpsteen zijn voor je eigen gedachten; het kan zijn dat er bepaalde nuances zijn die je niet zag. En het kan zorgen voor wat twijfel; en dat is het begin van wijsheid.

Maar ik zie het overal om me heen gebeuren, vooral onder hoogopgeleide mensen, die nogal eens denken dat ze maatschappelijke onderwerpen beter begrijpen dan mensen met een lage opleiding. Er is maar één goede mening over veel onderwerpen (voor het vaccinatiebeleid, tegen de doodstraf, voor euthanasie, voor abortus, voor de EU (en dus tegen de brexit en een nexit), tegen vrij wapenbezit, tegen discriminatie, voor grootscheepse immigratie).
Had het niet beter kunnen verwoorden
pi_200365929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

We krijgen in elk geval niet de beloofde redelijk normale zomer. Nog steeds moeten we thuiswerken, afstand houden, zijn er geen meerdaagse festivals en wordt op vakantie gaan moeilijk.
Dit laat bijvoorbeeld zien hoe goed vaccins werken. Zodra de proportie mensen die volledig gevaccineerd is in een leeftijdsklasse omhoog gaat, gaat het aandeel mensen bij wie een besmetting wordt vastgesteld naar beneden, en blijft laag. Dit is op basis van data in de UK.

pi_200366075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

We krijgen in elk geval niet de beloofde redelijk normale zomer. Nog steeds moeten we thuiswerken, afstand houden, zijn er geen meerdaagse festivals en wordt op vakantie gaan moeilijk.
Inderdaad, echt jammer man, had er zo op verheugd, maar goed, laten we het positief houden. Het is accepteren en doorgaan, doorprikken en leren van de fouten. Ik had zelf overigens niet de gedachte dat het zo vlekkeloos zou gaan en dat is ook niet logisch. Het zal met horten en stoten beter worden, maar dat het beter zal gaan geloof ik sterk in! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:43 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200366079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dit laat bijvoorbeeld zien hoe goed vaccins werken. Zodra de proportie mensen die volledig gevaccineerd is in een leeftijdsklasse omhoog gaat, gaat het aandeel mensen bij wie een besmetting wordt vastgesteld naar beneden, en blijft laag. Dit is op basis van data in de UK.

[ afbeelding ]
Ik neem het zo aan. Alleen ik maak me persoonlijk meer zorgen om de macht van de overheid dan om corona. Periodieke lockdowns en mogelijk op termijn geen medische behandeling meer als je niet gevaccineerd bent - ik vind het nogal wat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200366482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik neem het zo aan. Alleen ik maak me persoonlijk meer zorgen om de macht van de overheid dan om corona. Periodieke lockdowns en mogelijk op termijn geen medische behandeling meer als je niet gevaccineerd bent - ik vind het nogal wat.
Dat idee vind ik ook wel eng inderdaad....we doen nog een persco en laten we nog maar een keer weten dat we er nog niet zijn en nog 'even moeten doorbijten ;(
pi_200366759
Laten we het positief houden. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200366826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:51 schreef Sangha het volgende:
Laten we het positief houden. ;)
:D
pi_200367399
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dit laat bijvoorbeeld zien hoe goed vaccins werken. Zodra de proportie mensen die volledig gevaccineerd is in een leeftijdsklasse omhoog gaat, gaat het aandeel mensen bij wie een besmetting wordt vastgesteld naar beneden, en blijft laag. Dit is op basis van data in de UK.

[ afbeelding ]
Fijne post dit, soort van licht aan het einde van de tunnel.
pi_200367618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Fijne post dit, soort van licht aan het einde van de tunnel.
Vaccines werken, en ze werken goed, we moeten er alleen wat meer vertrouwen in krijgen. Helaas, als er heel veel virus rondwaart, duiken er toch veel cases op van mensen die volledig gevaccineerd waren, omdat ze gewoon niet voor 100% beschermen, en, ook helaas, zijn er op dit moment nog niet genoeg mensen volledig gevaccineerd om de R alleen op basis van de werking van de vaccins onder de 1 te houden. Ik vermoed dat met de huidige variant dan ongeveer 85% van alle mensen gevaccineerd zou moeten zijn, dus er is nog wel even te gaan. En het is lastig vertrouwen op te bouwen in de vaccins terwijl overall de cijfers stijgen. Dus hopelijk kunnen dit soort figuren daar toch iets in meehelpen.
pi_200367713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vaccines werken, en ze werken goed, we moeten er alleen wat meer vertrouwen in krijgen. Helaas, als er heel veel virus rondwaart, duiken er toch veel cases op van mensen die volledig gevaccineerd waren, omdat ze gewoon niet voor 100% beschermen, en, ook helaas, zijn er op dit moment nog niet genoeg mensen volledig gevaccineerd om de R alleen op basis van de werking van de vaccins onder de 1 te houden. Ik vermoed dat met de huidige variant dan ongeveer 85% van alle mensen gevaccineerd zou moeten zijn, dus er is nog wel even te gaan. En het is lastig vertrouwen op te bouwen in de vaccins terwijl overall de cijfers stijgen. Dus hopelijk kunnen dit soort figuren daar toch iets in meehelpen.
Las dat pfizer iets van 88% dekking geeft op delta ofzo. Dan zou inderdaad 1 op de 8 mensen het alsnog kunnen krijgen. Belangrijk dat we doorprikken. Percentages van hoeveel mensen geprikt moeten zijn heb ik geen verstand van, maar je grafiek gaf wel heel duidelijk aan dat we moeten blijven prikken.
pi_200372945
Extra zorgkosten door corona lijken lager dan verwacht

De extra zorgkosten door corona lijken minder hoog uit te pakken dan werd verwacht. Dat stelt het Zorginstituut op basis van gegevens over het eerste kwartaal van 2021. Maar over de kosten van de medisch-specialistische zorg zijn de schattingen nog onzeker. >>>

Bron: medisch contact

[ Bericht 8% gewijzigd door Sangha op 15-07-2021 10:15:28 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200376011
Waar is iedereen vandaag? :{
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200376148
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Sangha het volgende:
Waar is iedereen vandaag? :{
Weggespoeld..... :+


Overigens wel echt serieuze water ellende in Limburg, België en Duitsland :'(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 13:42:03 ]
pi_200376682
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Sangha het volgende:
Waar is iedereen vandaag? :{
Ben niet lekker van de 2e prik maar wel aan het werk waar het een chaos is :{
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:06:45 #284
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:08:49 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200376814
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een minieme daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute stijging van 18 (relatieve stijging: 8,5%). Het zijn 230 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 15 juli: 72 (absolute daling 2; relatieve daling 2,7%);
- woensdag 14 juli: 74 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 13 juli: 75 (absolute daling 9; relatieve daling 10,7%);
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 15 juli: 158 (absolute stijging 20; relatieve stijging 14,5%);
- woensdag 14 juli: 138 (absolute stijging 9; relatieve stijging 7,0%);
- dinsdag 13 juli: 129 (geen wijziging);
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200376905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben niet lekker van de 2e prik maar wel aan het werk waar het een chaos is :{
Oh balen, sterkte kerel!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200377110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:11 schreef Sangha het volgende:

[..]

Oh balen, sterkte kerel!
Komt goed, gewoon doorbuffelen.

Ziekenhuiscijfers zijn beter dan ik gehoopt had, met een instroom van 35 is het allemaal nog goed te overzien. Hopelijk gaat het wel snel weer naar beneden, maar deze week zal dat wel niet gebeuren denk ik.
pi_200377117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben niet lekker van de 2e prik maar wel aan het werk waar het een chaos is :{
Beterschap en succes met de chaos!
pi_200377472
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Beterschap en succes met de chaos!
Komt goed hoor, vanavond op tijd naar bed. Het gaat al beter dan vannacht, het was veel zweten en wat hoofdpijn. Maar ik zie het positief, mijn immuunsysteem krijgt een spoedcursus en laat dat merken ook :)

Ben heel benieuwd naar de cijfers dadelijk, buigen we weer om richting de goede kant of ettert de ellende nog door.
pi_200378070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Komt goed hoor, vanavond op tijd naar bed. Het gaat al beter dan vannacht, het was veel zweten en wat hoofdpijn. Maar ik zie het positief, mijn immuunsysteem krijgt een spoedcursus en laat dat merken ook :)

Ben heel benieuwd naar de cijfers dadelijk, buigen we weer om richting de goede kant of ettert de ellende nog door.
Het zijn toch wel voornamelijk mannen die ik heb horen klagen over bijwerkingen hoor ;) :6


Maar zijn de ziekenhuiscijfers een beetje in lijn met de toename van de besmettingcijfers van afgelopen weken?
pi_200378096
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het zijn toch wel voornamelijk mannen die ik heb horen klagen over bijwerkingen hoor ;) :6
Ben meer een jongetje dan een man hoor ;) Op dat vlak dan haha.

quote:
Maar zijn de ziekenhuiscijfers een beetje in lijn met de toename van de besmettingcijfers van afgelopen weken?
Tis nog wat te vroeg om daar iets over te zeggen, rapportages lopen ook altijd wel wat achter.
pi_200378151
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben meer een jongetje dan een man hoor ;) Op dat vlak dan haha.
[..]

Tis nog wat te vroeg om daar iets over te zeggen, rapportages lopen ook altijd wel wat achter.
Jochie :D


Maar eerste nachtleven weekend is toch al twee weken geleden en toename van de cijfers toch ook al in die eerste week?
pi_200378197
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Jochie :D
Kom je uit Utreg ofzo? :P

quote:
Maar eerste nachtleven weekend is toch al twee weken geleden en toename van de cijfers toch ook al in die eerste week?
Klopt, maar de verwachting is niet dat er veel jongeren in het ziekenhuis komen. Dit zal dus eerst wat moeten doorsijpelen naar de oudere generatie. Hopelijk heeft @Oliver23 straks weer de leeftijdscijfers van de opnames.

Maar ziekenhuis loopt altijd een week of 2 achter en de laatste dagen is er wat moeite geweest in de rapportage. Laten we eerst maar eens wat rust in de tent krijgen voor we een conclusie trekken.
pi_200378232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kom je uit Utreg ofzo? :P
[..]

Klopt, maar de verwachting is niet dat er veel jongeren in het ziekenhuis komen. Dit zal dus eerst wat moeten doorsijpelen naar de oudere generatie. Hopelijk heeft @:Oliver23 straks weer de leeftijdscijfers van de opnames.

Maar ziekenhuis loopt altijd een week of 2 achter en de laatste dagen is er wat moeite geweest in de rapportage. Laten we eerst maar eens wat rust in de tent krijgen voor we een conclusie trekken.
Wil ook nog geen conclusie trekken hoor, maar beetje inschatten wanneer ze de 10000 verwerkt hebben zeg maar
pi_200378278
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Wil ook nog geen conclusie trekken hoor, maar beetje inschatten wanneer ze de 10000 verwerkt hebben zeg maar
Die is pas van afgelopen zaterdag (en gisteren ook weer). Dus denk dat het nog wel even door stijgt. Pas loop volgende week zal dat verwerkt zijn.

Het is met alles te hopen dat we vanaf vandaag weer een stapje omlaag maken.
pi_200378309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Komt goed hoor, vanavond op tijd naar bed. Het gaat al beter dan vannacht, het was veel zweten en wat hoofdpijn. Maar ik zie het positief, mijn immuunsysteem krijgt een spoedcursus en laat dat merken ook :)

Ben heel benieuwd naar de cijfers dadelijk, buigen we weer om richting de goede kant of ettert de ellende nog door.
Het was vannacht ook best warm hoor, net zo warm als overdag ongeveer, dus je had sowieso wel liggen zweten :P
Tap tap tap
pi_200378343
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het was vannacht ook best warm hoor, net zo warm als overdag ongeveer, dus je had sowieso wel liggen zweten :P
Mijn partner vond het ook nodig om ruw om te draaien, precies tegen mijn linkerschouder aan _O-
pi_200378362
We gaan hem dichtdoen, kan @Oliver23 in een nieuw topic beginnen.
pi_200378366
Lijkt mij wel fair toch?
pi_200378373
Want dit schiet niet op.
pi_200378375
En nog een titel bedenken dan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')