abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200361548
Zal wel meevallen toch heren? ;)
pi_200361646
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ah mooi
Damn wat zal ik blij zijn als we niet meer bezig hoeven te zijn met deze dagelijkse cijfers :)
Nou echt zeg, dat je gewoon dat allemaal achter je kan laten en hier af en toe komt om het er nog eens gezellig over te hebben. ;) Maar niet zoals nu, elke keer weer een hartverzakking! :{ Maar gaat goed komen! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200361668
Mijn grafieken van vandaag:

De piek op 6 juli lijkt nog steeds wat te groeien. Meestal zijn de getallen van een week terug wel compleet, vandaag zijn er toch nog een 500 registraties voor vorige week dinsdag bij gekomen. Na 8 juli is er wel een daling zichtbaar. Het is nog even afwachten hoeveel registraties daar nog bij komen, maar ik verwacht zelf niet dat de cijfers van 8 juli boven die van 6 en 7 juli uit gaan komen.

In de dagcurve van vandaag is de piek weer wat hoger dan de vorige dagen. Dit gebeurt vaker op woensdag en donderdag, omdat er op maandag en dinsdag weer meer getest wordt (mensen die zich in het weekend niet willen laten testen of op maandag/dinsdag via school of werk worden getest).

De groep 20-40 jaar is ook op 7 juli verantwoordelijk voor ongeveer 2/3e van het totaal aantal besmettingen net zoals op 6 juli. Ook het aandeel van de andere leeftijdsgroepen is op 7 juli ongeveer gelijk aan dat van 6 juli.

Ook in absolute aantallen lijkt 7 juli heel erg veel op 6 juli. In de cijfers van de dagen daarna lijken de jongste leeftijdsgroepen weer te dalen terwijl de oudere leeftijdsgroepen daar nog wel lijken te stijgen. Dit is in lijn met een model dat jongeren eerst besmet raken en dat weer doorgeven aan oudere familieleden. Wel zijn er in de oudere groepen nog steeds veel minder besmettingen dan in de jongere groepen.
pi_200361696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Nou echt zeg, dat je gewoon dat allemaal achter je kan laten en hier af en toe komt om het er nog eens gezellig over te hebben. ;) Maar niet zoals nu, elke keer weer een hartverzakking! :{ Maar gaat goed komen! *O*
Niet heel positief maar ik had al wel eerder verwacht dat er eens een joekel van een pandemie zou komen. Ik vrees soms wel eens dat 2000-2010 het decennium was van terreur/kredietcrisis, 2010-2020 IS/eurocrisis ofzo en dat 2020-2030 het decennium wordt van de pandemieën.

Dit mag echter niet in dit topic want deze opleving is natuurlijk maar gewoon een kleine drempel!
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:15:30 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200361781
Het percentage positieve tests is gedaald, van 14,6 naar 14,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200361979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Vind het ook vooral lastig dat mijn cliënten weer in paniekmodus zijn en ik eigenlijk niet de discussie aan kan/mag gaan......
pi_200362113
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Vind het ook vooral lastig dat mijn cliënten weer in paniekmodus zijn en ik eigenlijk niet de discussie aan kan/mag gaan......
Ja ik snap wat je bedoelt en herken het erg, de ouderen bij mij begrijpen ook niet de details en denken dat alles weer van voren af aan begint. Hier weten we de details en nuanceringen, maar zij niet. Kost veel energie alles uit te leggen en duidelijk te krijgen. Maar het lukt wel. :)
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:40:27 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200362194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:36 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja ik snap wat je bedoelt en herken het erg, de ouderen bij mij begrijpen ook niet de details en denken dat alles weer van voren af aan begint. Hier weten we de details en nuanceringen, maar zij niet. [...]
Nou, corona is geclassificeerd als A-ziekte en dat betekent ook nogal wat. De overheid kan allerlei maatregelen treffen als ze dat nodig vinden. Ik vind het allemaal zorgelijk. Niemand weet hoe het precies gaat lopen, ook niet met de vaccins, maar we weten wel dat de overheid veel macht heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200362251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:55 schreef Piethur het volgende:

[..]

Het is ook wel interessant om te weten wanneer eventueel een gemiddelde IC op de IC kwam, na hoeveel dagen op een 'gewoon' ziekenhuisbed ze werden getransfereerd (gemiddeld) naar de IC.
Ik heb wel wat cijfers op basis van een model dat ik in oktober/november heb gemaakt voor de ziekenhuisbesmetting. Later (rond februari/ maart) heeft @George_of_the_Jungle ook diverse berekeningen gedaan over het percentage besmettingen en de tijd tussen besmetting en ziekenhuis opnames.

Wat het overzicht een beetje lastig maakt is dat je kunt kijken naar de datum waarop een besmetting gemeld is of naar de datum die het RIVM registreert (de datum van eerste klachten). Uit de modellen kwam dat er ongeveer 8 dagen zat tussen de datum van eerste klachten en een ziekenhuisopname of ongeveer 4 dagen tussen de melding van het RIVM en de ziekenhuisopnames. Dus voor het aantal ziekenhuisopnames van vandaag zou je dan uit moeten gaan van het aan registraties op 6 juli (dus rond de 9000) of het dagcijfer van 10 juli (=10238).

Voor de IC was dat in het model ongeveer 11 dagen tussen eerste klachten en een IC opname en dus ongeveer 7 dagen tussen de melding en IC opnames.

Als ik het me goed herinner werd in november ongeveer 3% van het aantal meldingen in het ziekenhuis opgenomen (dat zou dus voor vandaag tussen de 270 en 300 ziekenhuisopnames betekenen!) en in februari/maart was dat ongeveer 4% (ik weer nog steeds niet waar dat verschil vandaan komt, wellicht was de weerstand van mensen na de winter iets lager)

Voor de IC was het percentage 0.6% van de meldingen 7 dagen eerder; in februari/maart was dat 0,85%. Oftewel ongeveer 20% van de mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen werden na 3 dagen verplaatst naar de IC.

Let wel: dit was op basis van een model! En in een situatie waar nog geen mensen waren gevaccineerd en waar dus ook de leeftijdsverdeling van de besmettingen heel anders was dan het nu is.

Rond mei/juni heb ik ook nog gekeken naar het aantal ziekenhuis opnames per leeftijdsgroep als percentage van het aantal besmettingen in dezelfde leeftijdsgroep een week eerder. Voor de groep 0-30 jaar, waar nu het grootste aantal besmettingen is, kwam ik toen uit op ongeveer 0,2%. In de groep 40-60 kom je op ongeveer 3,5% uit, voor 60-70 op ongeveer 8% en voor de groep 70-80 op ongeveer 15-18% en 80+ ca 20%.
Als je dan het aantal geregistreerde besmettingen pakt van 6 juli (=8 dagen geleden, dus mensen die vandaag in het ziekenhuis konden komen dan veracht ik ruwweg:
0-40 jaar: 8000 personen * 0,2* = 16 ziekenhuisopnames
40-60 jaar: 533 personen * 3,5% = 18 ziekenhuisopnames
60-80 jaar: 85 personen * 11% = 9 ziekenhuisopnames
80+: 9 personen * 20% = 2 ziekenhuisopnames
Totaal dus ca 45 opnames. Met 18 gemelde ziekenhuis opnames zitten we daar dus nog een heel stuk onder.

Er zijn volgens mij twee redenen dat we nog lager zitten dan op basis van mijn cijfers:
- Er zijn meer mensen getest die geen/weinig symptomen hadden (in het kader van Testen van Toegang). Deze mensen werden eerder niet getest waardoor de verhouding tussen positieve test en ziekenhuisopname nu lager zal zijn.
- Veel mensen zijn al (deels) gevaccineerd. Niet alleen voorkomt vaccinatie besmettingen, het zorgt ook voor een milder verloop (en dus minder ziekenhuisopnames) als men wel besmet wordt.
pi_200362440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:36 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja ik snap wat je bedoelt en herken het erg, de ouderen bij mij begrijpen ook niet de details en denken dat alles weer van voren af aan begint. Hier weten we de details en nuanceringen, maar zij niet. Kost veel energie alles uit te leggen en duidelijk te krijgen. Maar het lukt wel. :)
Heb wel geprobeerd het uit te leggen, maar na een paar zinnen denken ze al dat ik dit niet serieus neem. Ik ga maar niet het risico lopen dat ze naar mijn leidinggevende gaan bellen dat ik een 'wappie' ben ;)
pi_200362495
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Heb wel geprobeerd het uit te leggen, maar na een paar zinnen denken ze al dat ik dit niet serieus neem. Ik ga maar niet het risico lopen dat ze naar mijn leidinggevende gaan bellen dat ik een 'wappie' ben ;)
Nou snap ik, zal daar zeker mee oppassen. ;)
pi_200362513
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, corona is geclassificeerd als A-ziekte en dat betekent ook nogal wat. De overheid kan allerlei maatregelen treffen als ze dat nodig vinden. Ik vind het allemaal zorgelijk. Niemand weet hoe het precies gaat lopen, ook niet met de vaccins, maar we weten wel dat de overheid veel macht heeft.
Klopt, niemand weet hoe het gaat lopen, maar dat vaccins helpen wordt heel duidelijk door de data en onderzoeken.
pi_200363543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:43 schreef simonblue het volgende:

Als ik het me goed herinner werd in november ongeveer 3% van het aantal meldingen in het ziekenhuis opgenomen (dat zou dus voor vandaag tussen de 270 en 300 ziekenhuisopnames betekenen!) en in februari/maart was dat ongeveer 4% (ik weer nog steeds niet waar dat verschil vandaan komt, wellicht was de weerstand van mensen na de winter iets lager)

Voor de IC was het percentage 0.6% van de meldingen 7 dagen eerder; in februari/maart was dat 0,85%. Oftewel ongeveer 20% van de mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen werden na 3 dagen verplaatst naar de IC.

Let wel: dit was op basis van een model! En in een situatie waar nog geen mensen waren gevaccineerd en waar dus ook de leeftijdsverdeling van de besmettingen heel anders was dan het nu is.

Rond mei/juni heb ik ook nog gekeken naar het aantal ziekenhuis opnames per leeftijdsgroep als percentage van het aantal besmettingen in dezelfde leeftijdsgroep een week eerder. Voor de groep 0-30 jaar, waar nu het grootste aantal besmettingen is, kwam ik toen uit op ongeveer 0,2%. In de groep 40-60 kom je op ongeveer 3,5% uit, voor 60-70 op ongeveer 8% en voor de groep 70-80 op ongeveer 15-18% en 80+ ca 20%.
Als je dan het aantal geregistreerde besmettingen pakt van 6 juli (=8 dagen geleden, dus mensen die vandaag in het ziekenhuis konden komen dan veracht ik ruwweg:
0-40 jaar: 8000 personen * 0,2* = 16 ziekenhuisopnames
40-60 jaar: 533 personen * 3,5% = 18 ziekenhuisopnames
60-80 jaar: 85 personen * 11% = 9 ziekenhuisopnames
80+: 9 personen * 20% = 2 ziekenhuisopnames
Totaal dus ca 45 opnames. Met 18 gemelde ziekenhuis opnames zitten we daar dus nog een heel stuk onder.

Er zijn volgens mij twee redenen dat we nog lager zitten dan op basis van mijn cijfers:
- Er zijn meer mensen getest die geen/weinig symptomen hadden (in het kader van Testen van Toegang). Deze mensen werden eerder niet getest waardoor de verhouding tussen positieve test en ziekenhuisopname nu lager zal zijn.
- Veel mensen zijn al (deels) gevaccineerd. Niet alleen voorkomt vaccinatie besmettingen, het zorgt ook voor een milder verloop (en dus minder ziekenhuisopnames) als men wel besmet wordt.
Om in te haken hierop. Het percentage opanems in NL tov besmettingen wsa lager dan in de UK, in de UK lag dat percentage in januari rond de 10%, nu is dat gedaald naar 2-3% (en dan vind men het acceptabel alles volgende week open te gooien met de verwachting 100.000 besmettingen per dag te hebben in de weken erna, dus 2000-3000 opnames...).
Het percentage opgenomen mensen kan dus flink kelderen door de vaccinaties. Helaas is er geen goede data over opnames per leeftijdsgroep in de UK, aangezien ze 18-64 op een hoop gooien, en je ziet in de cijfers hierboven dat er een flink verschil zit tussen 20 en 60.
Ook lijkt de lag tussen cases en opnames lijkt gegroeid te zijn in de UK, het duurde echt weken van groei in cases voordat de groei in opnames op gang kwam, maar de laatste dagen is de groei in opnames groter dan de groei in cases. Die lag kan veroorzaakt zijn doordat de meeste mensen die in eerste instantie besmet raakten jongeren waren, en nauwelijks in het ziekenhuis kwamen. Rond half juni werden er in Engeland (niet UK) ongeveer 350 besmettingen per dag geconstateerd bij 60-plussers, op 8 juli waren er dat ongeveer 1400 (en 3-4 juli nog 950).
In de groep 20-24 waren er half juni ongeveer 2000 cases per dag, 8 juli 4500 (7 juli 5500) en 3-4 juli 3500. In Nederland lijkt de groei bij de oudere groepen dan weer wel sneller op gang te komen tov de UK.

Feit is is dat de delta variant er nu echt is in Nederland, en dominant is. De kiemsurveillance laat een verdubbeling elke week zien en in week 25 was het bijna 36% (zitten nu in week 28). De cases zullen oplopen, en de ziekenhuizen zullen ook oplopen. In de UK lijkt de toename in de ziekenhuizen relatief tov cases 5x zo laag te zijn in vergelijking met januari. Hopelijk is dat effect in Nederland net zo sterk, maar er zal een toename in de ziekenhuizen komen.
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:37:29 #264
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200364471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:55 schreef Sangha het volgende:

[..]

Klopt, niemand weet hoe het gaat lopen, maar dat vaccins helpen wordt heel duidelijk door de data en onderzoeken.
We krijgen in elk geval niet de beloofde redelijk normale zomer. Nog steeds moeten we thuiswerken, afstand houden, zijn er geen meerdaagse festivals en wordt op vakantie gaan moeilijk.
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:39:28 #265
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200364502
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja, kansloos dat het zo werkt. Vroeger heette dat 'kritisch denkend'. Nu word je al snel in dezelfde hoek gezet als allerlei idioten.
pi_200364723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, kansloos dat het zo werkt. Vroeger heette dat 'kritisch denkend'. Nu word je al snel in dezelfde hoek gezet als allerlei idioten.
Ja en het kost stiekem wel meer energie dan ik dacht, maar goed over twee en een halve week vakantie :)
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:06:07 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200364923
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja en het kost stiekem wel meer energie dan ik dacht, maar goed over twee en een halve week vakantie :)
Snap ik. De meeste mensen zien dingen als zwart-wit en zijn niet erg kritisch over wat de overheid en de media ze vertellen. Dus als je het kabinetsbeleid niet voor waar aanneemt, zit je al snel in de w*****-hoek (ik weiger dat woord te gebruiken, omdat ik het van die kindertaal vind.)
pi_200365004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Snap ik. De meeste mensen zien dingen als zwart-wit en zijn niet erg kritisch over wat de overheid en de media ze vertellen. Dus als je het kabinetsbeleid niet voor waar aanneemt, zit je al snel in de w*****-hoek (ik weiger dat woord te gebruiken, omdat ik het van die kindertaal vind.)
Ja vind het én een stom woord én ik vind dat je niet zomaar moet oordelen omdat iemand een iets andere kijk op deze crisis heeft....
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:18:19 #269
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200365077
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja vind het én een stom woord én ik vind dat je niet zomaar moet oordelen omdat iemand een iets andere kijk op deze crisis heeft....
Nee, helaas gebeurt dat wel. Terwijl je als je doorvraagt vaak veel van anderen kunt leren. Niet dat ze per se gelijk hebben, maar het kan een slijpsteen zijn voor je eigen gedachten; het kan zijn dat er bepaalde nuances zijn die je niet zag. En het kan zorgen voor wat twijfel; en dat is het begin van wijsheid.

Maar ik zie het overal om me heen gebeuren, vooral onder hoogopgeleide mensen, die nogal eens denken dat ze maatschappelijke onderwerpen beter begrijpen dan mensen met een lage opleiding. Er is maar één goede mening over veel onderwerpen (voor het vaccinatiebeleid, tegen de doodstraf, voor euthanasie, voor abortus, voor de EU (en dus tegen de brexit en een nexit), tegen vrij wapenbezit, tegen discriminatie, voor grootscheepse immigratie).
pi_200365645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, helaas gebeurt dat wel. Terwijl je als je doorvraagt vaak veel van anderen kunt leren. Niet dat ze per se gelijk hebben, maar het kan een slijpsteen zijn voor je eigen gedachten; het kan zijn dat er bepaalde nuances zijn die je niet zag. En het kan zorgen voor wat twijfel; en dat is het begin van wijsheid.

Maar ik zie het overal om me heen gebeuren, vooral onder hoogopgeleide mensen, die nogal eens denken dat ze maatschappelijke onderwerpen beter begrijpen dan mensen met een lage opleiding. Er is maar één goede mening over veel onderwerpen (voor het vaccinatiebeleid, tegen de doodstraf, voor euthanasie, voor abortus, voor de EU (en dus tegen de brexit en een nexit), tegen vrij wapenbezit, tegen discriminatie, voor grootscheepse immigratie).
Had het niet beter kunnen verwoorden
pi_200365929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

We krijgen in elk geval niet de beloofde redelijk normale zomer. Nog steeds moeten we thuiswerken, afstand houden, zijn er geen meerdaagse festivals en wordt op vakantie gaan moeilijk.
Dit laat bijvoorbeeld zien hoe goed vaccins werken. Zodra de proportie mensen die volledig gevaccineerd is in een leeftijdsklasse omhoog gaat, gaat het aandeel mensen bij wie een besmetting wordt vastgesteld naar beneden, en blijft laag. Dit is op basis van data in de UK.

pi_200366075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Inderdaad, echt jammer man, had er zo op verheugd, maar goed, laten we het positief houden. Het is accepteren en doorgaan, doorprikken en leren van de fouten. Ik had zelf overigens niet de gedachte dat het zo vlekkeloos zou gaan en dat is ook niet logisch. Het zal met horten en stoten beter worden, maar dat het beter zal gaan geloof ik sterk in! ^O^
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:43 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200366079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dit laat bijvoorbeeld zien hoe goed vaccins werken. Zodra de proportie mensen die volledig gevaccineerd is in een leeftijdsklasse omhoog gaat, gaat het aandeel mensen bij wie een besmetting wordt vastgesteld naar beneden, en blijft laag. Dit is op basis van data in de UK.

[ afbeelding ]
Ik neem het zo aan. Alleen ik maak me persoonlijk meer zorgen om de macht van de overheid dan om corona. Periodieke lockdowns en mogelijk op termijn geen medische behandeling meer als je niet gevaccineerd bent - ik vind het nogal wat.
pi_200366482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik neem het zo aan. Alleen ik maak me persoonlijk meer zorgen om de macht van de overheid dan om corona. Periodieke lockdowns en mogelijk op termijn geen medische behandeling meer als je niet gevaccineerd bent - ik vind het nogal wat.
Dat idee vind ik ook wel eng inderdaad....we doen nog een persco en laten we nog maar een keer weten dat we er nog niet zijn en nog 'even moeten doorbijten ;(
pi_200366759
Laten we het positief houden. ;)
pi_200366826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:51 schreef Sangha het volgende:
Laten we het positief houden. ;)
:D
pi_200367399
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fijne post dit, soort van licht aan het einde van de tunnel.
pi_200367618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Fijne post dit, soort van licht aan het einde van de tunnel.
Vaccines werken, en ze werken goed, we moeten er alleen wat meer vertrouwen in krijgen. Helaas, als er heel veel virus rondwaart, duiken er toch veel cases op van mensen die volledig gevaccineerd waren, omdat ze gewoon niet voor 100% beschermen, en, ook helaas, zijn er op dit moment nog niet genoeg mensen volledig gevaccineerd om de R alleen op basis van de werking van de vaccins onder de 1 te houden. Ik vermoed dat met de huidige variant dan ongeveer 85% van alle mensen gevaccineerd zou moeten zijn, dus er is nog wel even te gaan. En het is lastig vertrouwen op te bouwen in de vaccins terwijl overall de cijfers stijgen. Dus hopelijk kunnen dit soort figuren daar toch iets in meehelpen.
pi_200367713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vaccines werken, en ze werken goed, we moeten er alleen wat meer vertrouwen in krijgen. Helaas, als er heel veel virus rondwaart, duiken er toch veel cases op van mensen die volledig gevaccineerd waren, omdat ze gewoon niet voor 100% beschermen, en, ook helaas, zijn er op dit moment nog niet genoeg mensen volledig gevaccineerd om de R alleen op basis van de werking van de vaccins onder de 1 te houden. Ik vermoed dat met de huidige variant dan ongeveer 85% van alle mensen gevaccineerd zou moeten zijn, dus er is nog wel even te gaan. En het is lastig vertrouwen op te bouwen in de vaccins terwijl overall de cijfers stijgen. Dus hopelijk kunnen dit soort figuren daar toch iets in meehelpen.
Las dat pfizer iets van 88% dekking geeft op delta ofzo. Dan zou inderdaad 1 op de 8 mensen het alsnog kunnen krijgen. Belangrijk dat we doorprikken. Percentages van hoeveel mensen geprikt moeten zijn heb ik geen verstand van, maar je grafiek gaf wel heel duidelijk aan dat we moeten blijven prikken.
pi_200372945
Extra zorgkosten door corona lijken lager dan verwacht

De extra zorgkosten door corona lijken minder hoog uit te pakken dan werd verwacht. Dat stelt het Zorginstituut op basis van gegevens over het eerste kwartaal van 2021. Maar over de kosten van de medisch-specialistische zorg zijn de schattingen nog onzeker. >>>

Bron: medisch contact

[ Bericht 8% gewijzigd door Sangha op 15-07-2021 10:15:28 ]
pi_200376011
Waar is iedereen vandaag? :{
pi_200376148
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Sangha het volgende:
Weggespoeld..... :+

Overigens wel echt serieuze water ellende in Limburg, België en Duitsland :'(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 13:42:03 ]
pi_200376682
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Sangha het volgende:
Ben niet lekker van de 2e prik maar wel aan het werk waar het een chaos is :{
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:06:45 #284
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:08:49 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200376814
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een minieme daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute stijging van 18 (relatieve stijging: 8,5%). Het zijn 230 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 15 juli: 72 (absolute daling 2; relatieve daling 2,7%);
- woensdag 14 juli: 74 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 13 juli: 75 (absolute daling 9; relatieve daling 10,7%);
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 15 juli: 158 (absolute stijging 20; relatieve stijging 14,5%);
- woensdag 14 juli: 138 (absolute stijging 9; relatieve stijging 7,0%);
- dinsdag 13 juli: 129 (geen wijziging);
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
pi_200376905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Oh balen, sterkte kerel!
pi_200377110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:11 schreef Sangha het volgende:

[..]

Oh balen, sterkte kerel!
Komt goed, gewoon doorbuffelen.

Ziekenhuiscijfers zijn beter dan ik gehoopt had, met een instroom van 35 is het allemaal nog goed te overzien. Hopelijk gaat het wel snel weer naar beneden, maar deze week zal dat wel niet gebeuren denk ik.
pi_200377117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Beterschap en succes met de chaos!
pi_200377472
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Beterschap en succes met de chaos!
Komt goed hoor, vanavond op tijd naar bed. Het gaat al beter dan vannacht, het was veel zweten en wat hoofdpijn. Maar ik zie het positief, mijn immuunsysteem krijgt een spoedcursus en laat dat merken ook :)

Ben heel benieuwd naar de cijfers dadelijk, buigen we weer om richting de goede kant of ettert de ellende nog door.
pi_200378070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Komt goed hoor, vanavond op tijd naar bed. Het gaat al beter dan vannacht, het was veel zweten en wat hoofdpijn. Maar ik zie het positief, mijn immuunsysteem krijgt een spoedcursus en laat dat merken ook :)

Ben heel benieuwd naar de cijfers dadelijk, buigen we weer om richting de goede kant of ettert de ellende nog door.
Het zijn toch wel voornamelijk mannen die ik heb horen klagen over bijwerkingen hoor ;) :6

Maar zijn de ziekenhuiscijfers een beetje in lijn met de toename van de besmettingcijfers van afgelopen weken?
pi_200378096
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het zijn toch wel voornamelijk mannen die ik heb horen klagen over bijwerkingen hoor ;) :6
Ben meer een jongetje dan een man hoor ;) Op dat vlak dan haha.

quote:
Maar zijn de ziekenhuiscijfers een beetje in lijn met de toename van de besmettingcijfers van afgelopen weken?
Tis nog wat te vroeg om daar iets over te zeggen, rapportages lopen ook altijd wel wat achter.
pi_200378151
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben meer een jongetje dan een man hoor ;) Op dat vlak dan haha.
[..]

Tis nog wat te vroeg om daar iets over te zeggen, rapportages lopen ook altijd wel wat achter.
Jochie :D

Maar eerste nachtleven weekend is toch al twee weken geleden en toename van de cijfers toch ook al in die eerste week?
pi_200378197
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Jochie :D
Kom je uit Utreg ofzo? :P

quote:
Maar eerste nachtleven weekend is toch al twee weken geleden en toename van de cijfers toch ook al in die eerste week?
Klopt, maar de verwachting is niet dat er veel jongeren in het ziekenhuis komen. Dit zal dus eerst wat moeten doorsijpelen naar de oudere generatie. Hopelijk heeft @Oliver23 straks weer de leeftijdscijfers van de opnames.

Maar ziekenhuis loopt altijd een week of 2 achter en de laatste dagen is er wat moeite geweest in de rapportage. Laten we eerst maar eens wat rust in de tent krijgen voor we een conclusie trekken.
pi_200378232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kom je uit Utreg ofzo? :P
[..]

Klopt, maar de verwachting is niet dat er veel jongeren in het ziekenhuis komen. Dit zal dus eerst wat moeten doorsijpelen naar de oudere generatie. Hopelijk heeft @:Oliver23 straks weer de leeftijdscijfers van de opnames.

Maar ziekenhuis loopt altijd een week of 2 achter en de laatste dagen is er wat moeite geweest in de rapportage. Laten we eerst maar eens wat rust in de tent krijgen voor we een conclusie trekken.
Wil ook nog geen conclusie trekken hoor, maar beetje inschatten wanneer ze de 10000 verwerkt hebben zeg maar
pi_200378278
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Wil ook nog geen conclusie trekken hoor, maar beetje inschatten wanneer ze de 10000 verwerkt hebben zeg maar
Die is pas van afgelopen zaterdag (en gisteren ook weer). Dus denk dat het nog wel even door stijgt. Pas loop volgende week zal dat verwerkt zijn.

Het is met alles te hopen dat we vanaf vandaag weer een stapje omlaag maken.
pi_200378309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het was vannacht ook best warm hoor, net zo warm als overdag ongeveer, dus je had sowieso wel liggen zweten :P
Tap tap tap
pi_200378343
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het was vannacht ook best warm hoor, net zo warm als overdag ongeveer, dus je had sowieso wel liggen zweten :P
Mijn partner vond het ook nodig om ruw om te draaien, precies tegen mijn linkerschouder aan _O-
pi_200378362
We gaan hem dichtdoen, kan @Oliver23 in een nieuw topic beginnen.
pi_200378366
Lijkt mij wel fair toch?
pi_200378373
Want dit schiet niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')