abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211161305
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
@:laiveneertiekje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel gedaan. De laatste keer ging het tussen mij en 1 ander. Volgens de school gelijk qua ervaring, geschiktheid, maar de ander had LB, en die is het dus geworden.

Nu aan het twijfelen of ik de tijd ga stoppen in een sollicitatie waarbij aangegeven wordt dat LB de enige optie is. Als ze mij echt willen hebben dan vraag ik mij af of die eis heel hard blijft staan.
pi_211163794
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
@:laiveneertiekje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_211430682
Goed, laat ik dan ook even hier de afloop neer gaan zetten.

SPOILER
pi_211439503
Succes met je overstap ^O^
pi_211533618
Dankjewel. Ik heb er zin in. Alleen die opzegtermijn...
  donderdag 14 december 2023 @ 07:11:35 #281
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_211613484
Deze week 2 wendagen voor het telefoonverbod gehad.. 'thuis of in de kluis, dit gaat een drama worden.

Goedbedoelde regel, maar praktisch zijn we nu slechter af dan de telefoons in de telefoontassen.
Het valt niet te handhaven (je kan alle leerlingen immers moeilijk fouilleren waardoor de telefoons dus gewoon in de zak of tas zitten ipv zichtbaar in de telefoontas) en levert docenten weer meer werk op als je het ook op de gangen wil handhaven zoals bij ons op school.
Er is namelijk bedacht dat je leerlingen die je met een telefoon ziet in de gang moet aanspreken om de telefoon in de kluis te leggen, dat je dan moet vragen naar naam, klas en mentor en een melding moet maken in SOM. Dit allemaal zodat als een leerling een x aantal meldingen heeft verzameld er een maatregel op komt te staan.
Ik heb wel wat beters te doen dan als een soort patrouille over de gang lopen..
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  donderdag 14 december 2023 @ 10:11:26 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211614589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:11 schreef Tha_Bartman het volgende:
Deze week 2 wendagen voor het telefoonverbod gehad.. 'thuis of in de kluis, dit gaat een drama worden.

Goedbedoelde regel, maar praktisch zijn we nu slechter af dan de telefoons in de telefoontassen.
Het valt niet te handhaven (je kan alle leerlingen immers moeilijk fouilleren waardoor de telefoons dus gewoon in de zak of tas zitten ipv zichtbaar in de telefoontas) en levert docenten weer meer werk op als je het ook op de gangen wil handhaven zoals bij ons op school.
Er is namelijk bedacht dat je leerlingen die je met een telefoon ziet in de gang moet aanspreken om de telefoon in de kluis te leggen, dat je dan moet vragen naar naam, klas en mentor en een melding moet maken in SOM. Dit allemaal zodat als een leerling een x aantal meldingen heeft verzameld er een maatregel op komt te staan.
Dat is dus exact de reden waarom ik in onze school tegen dit voorstel gestemd heb. Dat gaat een kat-en-muisspel worden wat heel veel energie kost en heel weinig oplevert.

Je kunt ook op je vingers natellen dat er nu heel veel leerlingen heel erg vaak 'even iets uit hun kluisje moeten pakken'. En uiteindelijk draaien al die schijtapps ook gewoon op hun laptop. Hier is weer eens heel goed over nagedacht, door mensen die het niet zelf uit hoeven te voeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211614622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:11 schreef Tha_Bartman het volgende:

Wij hebben ook zo'n periode gehad. Dat was een aantal weken pittig, maar was de investering daarna dubbel en dwars waard. Imho dan.
  zaterdag 16 december 2023 @ 17:26:09 #284
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_211639574
Wij zijn er dit schooljaar mee begonnen. Eerste week nog even wennen voor de leerlingen, maar daarna verdwenen de telefoons langzaam uit het zicht. En ja, af en toe zit er nog wel eens eentje stiekem op zijn telefoon, maar die moet 'm dan inleveren bij de conrector. De eerste weken hebben we nog het principe "1e keer waarschuwing, 2e keer inleveren bij conrector" gehanteerd. De leerlingen lijken er nu langzaam gewend aan te zijn.
.
pi_211640135
De school van mijn dochters heeft net vorig schooljaar alle kluisjes (met sleutel) vervangen door kluisjes die geopend moeten worden met de mobiele telefoon. Op zich wel humor.

Zelf gaan we naar een "uit het zicht" beleid. Dus in de tas of in de kluis. Ben benieuwd.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 8 januari 2024 @ 17:22:01 #286
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_211962859
Deze column van Jeffrey Wijnberg is wel raak.
.
pi_211965665
Bij ons zijn luxe telefoonkluisje waarin de telefoons opgeladen kunnen worden. Daar gaan ze sinds de zomervakantie in. We zijn een VAVO, dus de regels zijn bij de intake verteld en staan ook in het contract dat de leerlingen bij ons ondertekenen. Na een paar weken handhaven is het nu gewoon.
Leerlingen geven zelf ook aan dat ze er heel blij mee zijn (je komt natuurlijk niet voor niets op een VAVO terecht).

Geen uitzonderingen, als ouders contact moeten hebben met jongvolwassene op school, dan bellen ze naar de school, de telefoon gaat om geen enkele reden mee de klas in. Dat iedereen nu overal dezelfde regels hanteert, scheelt ook stukken, want eerlijk is eerlijk, vaak is ons telefoonbeleid in het verleden mislukt doordat de een zich veel consequenter aan gemaakte afspraken hield dan de ander. Nu komen de mobieltjes niet meer voorbij de binnendeuren, wie wil bellen oid moet, net als de rokers, naar buiten, weer of geen weer.

We zijn ultra-streng geweest, er is een leerling van school gestuurd die zich niet aan de regels hield. Onze leerlingen zijn in de regel niet meer leerplichtig en als ze per se liever willen vakkenvullen dan later gaan studeren, is dat helemaal hun eigen verantwoordelijkheid. Dat hoort bij volwassen zijn en als volwassene behandeld worden.

Maar het is eigenlijk vooral opvallend hoe opgelucht en blij de leerlingen met de verbanning van de telefoon zijn, haast meer nog dan de docenten.
pi_211977716
Voor wie in de exacte hoek zit: heb wat natuur- en wiskunde video's op YT geplaatst de afgelopen weken:

https://youtube.com/@haushofer100?si=KpwS_bDWEt3r165r
  woensdag 10 januari 2024 @ 20:23:08 #289
346939 Janneke141
pi_211987396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 21:07 schreef Haushofer het volgende:
Voor wie in de exacte hoek zit: heb wat natuur- en wiskunde video's op YT geplaatst de afgelopen weken:

https://youtube.com/@:haushofer100?si=KpwS_bDWEt3r165r
Ik heb er een paar bekeken, en ze zien er erg netjes uit. Maar toch denk ik niet dat ik mijn leerlingen er heel blij mee maak O-)
pi_211990856
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb er een paar bekeken, en ze zien er erg netjes uit. Maar toch denk ik niet dat ik mijn leerlingen er heel blij mee maak O-)
Thnx :* Het is vooral gericht op bovenbouw (4e) havo/vwo, dat was niet jouw straatje geloof ik, toch? :P

De video's zijn gebaseerd op materiaal dat ik heb ontwikkeld uit frustratie dat er op school nooit een gezamelijk programma vanuit de exacte sectie aan het begin van de bovenbouw was om de rekenvaardigheden te verbeteren (staat ook op mijn website).
  donderdag 11 januari 2024 @ 10:47:47 #291
346939 Janneke141
pi_211991252
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Thnx :* Het is vooral gericht op bovenbouw (4e) havo/vwo, dat was niet jouw straatje geloof ik, toch? :P

De video's zijn gebaseerd op materiaal dat ik heb ontwikkeld uit frustratie dat er op school nooit een gezamelijk programma vanuit de exacte sectie aan het begin van de bovenbouw was om de rekenvaardigheden te verbeteren (staat ook op mijn website).

Klopt, ik geef alleen vmbo-klassen les en dan met name in de bovenbouw. Die verwijs ik vaak door naar de filmpjes van de wiskunde-academie, die zijn voor mijn doelgroep dan weer heel geschikt.

Ik herken je frustratie over zo'n gemeenschappelijke aanpak trouwens wel. Op mijn school zijn de wiskunde- en economiesecties al een paar schooljaren aan het touwtrekken over een gemeenschappelijke aanpak voor het rekenen met procenten, maar de strekking van het verhaal is eigenlijk vooral 'die andere sectie moet zich aanpassen aan ons'. Dat schiet niet op natuurlijk.

Wij leren ze vanaf klas 1 aan om te rekenen met verhoudingstabellen, terwijl in de economieboeken staat dat ze moeten rekenen met formules als (nieuw-oud):oud x 100. Dat maakt voor jou en mij natuurlijk weinig uit, maar de zwakkere rekenaars, waar wij er gewoon nogal wat van hebben, die raken hier echt van in de war. Vrij matig dat we hier niet als volwassen mensen uit kunnen komen.
pi_212085974
https://www.aob.nl/actuee(...)l%20af%20te%20bouwen.

Vijf van de acht pvo-scholen (voorheen SvPO) gaan dicht. Wat een drama voor die leerlingen. In Zeeland sluiten de deuren per 1-8-24 al. Die leerlingen hebben PTA’s die voor geen meter lijken op dat van de nabije andere scholen.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 08:45:17 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212086669
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 07:07 schreef Jentin het volgende:

Vijf van de acht pvo-scholen (voorheen SvPO) gaan dicht. Wat een drama voor die leerlingen. In Zeeland sluiten de deuren per 1-8-24 al. Die leerlingen hebben PTA’s die voor geen meter lijken op dat van de nabije andere scholen.
Tragisch. Veel mismanagement zo te lezen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 19 januari 2024 @ 15:30:06 #294
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_212091863
Diep triest.

In de eerste regel van dat artikel een dikke taalfout: "Per school word gekeken hoe deze het beste afgebouwd of overgedragen kan worden".
.
pi_212131781
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 07:07 schreef Jentin het volgende:

Waar haal je dat van die PTA's vandaan? Of lees ik er overheen in die link?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_212135757
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:26 schreef Hineni het volgende:

[..]
Waar haal je dat van die PTA's vandaan? Of lees ik er overheen in die link?
Dat weet ik uit eigen ervaring. (Ik werk op een school waar regelmatig PvO-leerlingen naartoe kwamen. Altijd een ramp qua aansluiting.)
pi_212150970
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:54 schreef Jentin het volgende:

[..]
Dat weet ik uit eigen ervaring. (Ik werk op een school waar regelmatig PvO-leerlingen naartoe kwamen. Altijd een ramp qua aansluiting.)
Waarom is dat, denk je?
  woensdag 24 januari 2024 @ 11:07:09 #299
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212151237
Je mag als school persoonlijke PTA's maken, waardoor je alle doorstromers van de pvo school gewoon een herstel toets laat maken over de PTA onderdelen die in het jaar er voor zijn gemaakt.

Hiervoor geef je ook nog recht op herkansing (dit neem je op in het Pta) en zo tik je in een keer het Pta dicht.

Die laat je 1 keer meetellen, zodat het niet te zwaar op het eindcijfer drukt wanneer ze met een niet solide basis binnen komen, maar wel met de voorwaarde dat er gemiddeld een 6 gehaald moet zijn voor alle vakken samen.

Het is niet moeilijk als de examencommissie een beetje meedenkt en belt naar het ministerie voor advies.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212152330
Uiteraard. Wel lastiger als ze binnenkomen met Spaans en filosofie bijvoorbeeld, wat wij niet aanbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')