De hele voorkant van de auto en specifiek ook nog de zijkant van de cockpit is behoorlijk versterkt en dat levert kilo's op, dat is het verschil met de 20 kg die BehoorlijkKritisch aangaf, geloof ik.quote:
As for the over-wheel winglets, their job is to help control the wake coming off the front tyres and direct it away from the rear wing. That’s been a role traditionally performed by vortices from the front wing – but in a way that makes them hugely sensitive when running in following car conditions. The winglets will achieve the same thing, but in a way that is more aerodynamically resilient in close racing.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:28 schreef beantherio het volgende:
De achtervleugel ziet er meer uit als het product van een vormgever dan van een aerodynamicus. En de voorvleugel is ook wel lomp groot. Van die dingetjes boven de voorbanden snap ik het nut niet zo.
In principe is het allemaal ontworpen om dirty air achter de auto tegen te gaan of het iig zo te richten dat een volgende auto er zo min mogelijk last van heeft.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:28 schreef beantherio het volgende:
De achtervleugel ziet er meer uit als het product van een vormgever dan van een aerodynamicus. En de voorvleugel is ook wel lomp groot. Van die dingetjes boven de voorbanden snap ik het nut niet zo.
En de nieuwe banden met 18" velgen die zwaarder zijn. Dat scheelt ook wel wat.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De hele voorkant van de auto en specifiek ook nog de zijkant van de cockpit is behoorlijk versterkt en dat levert kilo's op, dat is het verschil met de 20 kg die BehoorlijkKritisch aangaf, geloof ik.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:01 schreef GGMM het volgende:
Na een geslaagd EK hebben we @:r-woud93 gevraagd om te blijven, en hij heeft ja gezegd
Hij gaat samen met @:nattekat en @:zoem het F1-forum modden
Heel veel succes en plezier!
Nu moet ik me gaan gedragenquote:
Deed je dat niet al?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu moet ik me gaan gedragen
[Sarcasme mode]
Zal wel gewoon weggelaten zijn net als al het andere onder de motorkap.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:11 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
Geen DRS meer? Zie geen kantel punt.
Goed punt, DRS blijft echter wel dus er zal wel iets ontbreken aan het modelquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:11 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had dat met de halo, ik vond het hele idee niets en toen ze ermee begonnen vond ik het ook echt foeilelijk. Maar er zijn nu al een aantal coureurs die hun leven aan de halo te danken hebben en na een seizoen was ik er optisch al aan gewend.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik moet eraan wennen. Maar uiteindelijk went alles, de competitie bepaalt alles. Ik ben gewend aan de hogere cockpitranden in 1996, aan smallere auto's en de gegroefde banden vanaf 1998, aan de nieuwe auto's in 2009 en de terugkeer naar bredere auto's in 2017 en dit zal uiteindelijk ook wel wennen. Het blijft Formule 1.
Welkom Paulquote:
Maak er een aanquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:37 schreef Paul het volgende:
Ik zoek eigenlijk het welkomstopic voor Rwoud
Nee hier praten we over belangrijk nieuws.quote:
Aan dat kleutergedoe doen we hier niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:57 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik wilde hem ontgroenen, maar hij rent steeds weg
Zo, die RB is lelijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
@:BehoorlijkKritisch
Zal je net zien, alle teams behalve Ferrari
https://the-race.com/form(...)-with-team-liveries/
Vanaf 2025 hopelijk niet meer.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:11 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
Not my fault-Lewisquote:Op zondag 18 juli 2021 11:44 schreef DKUp het volgende:
[..]
75% van de interviews op de huifkar was met grateful sir Lewis Hamilton
Their car is faster!!!11quote:
Prima dan tochquote:
Hopelijk blijft DRS gwn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vanaf 2025 hopelijk niet meer.
https://www.racefans.net/(...)discussion-for-2025/
Redbull is zijn voorsprong ten op zichte van Mercedes grotendeels kwijt, dus mag het wat minder streng. Aardig van de FIA.quote:
Waarom als ik vragen mag?quote:
En als de nieuwe auto's nou zo goed zijn dat je wel rondes dicht achter elkaar kan blijven IPV dat je nu moet afhaken na een paar rondes?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor het inhalen en bij elkaar kunnen blijven.
Hierop hoop ik….quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:06 schreef fathank het volgende:
[..]
En als de nieuwe auto's nou zo goed zijn dat je wel rondes dicht achter elkaar kan blijven IPV dat je nu moet afhaken na een paar rondes?
ook dat nogquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er is een f1 show topic.
F1 / F1 Shownieuws! #2
Dan nog doet DRS weinig kwaads.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:06 schreef fathank het volgende:
[..]
En als de nieuwe auto's nou zo goed zijn dat je wel rondes dicht achter elkaar kan blijven IPV dat je nu moet afhaken na een paar rondes?
Ben jij het Olav?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan nog doet DRS weinig kwaads.
Het zorgt er dan alsnog even voor dat iemand overspeed krijgt.
Niemand zit erop te wachten dat auto's lang achter elkaar blijven rijden. Ga dan lekker NASCAR rijden waar het 10 ronden duurt voordat ze elkaar in kunnen halen.
Door DRS kunnen ze elkaar sneller inhalen, de ander kan dan vaak wel aanhaken als de dirty air weg blijft en die krijgt dan ook DRS en zo kan het op en neer gaan.
Ok bedankt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan nog doet DRS weinig kwaads.
Het zorgt er dan alsnog even voor dat iemand overspeed krijgt.
Niemand zit erop te wachten dat auto's lang achter elkaar blijven rijden. Ga dan lekker NASCAR rijden waar het 10 ronden duurt voordat ze elkaar in kunnen halen.
Door DRS kunnen ze elkaar sneller inhalen, de ander kan dan vaak wel aanhaken als de dirty air weg blijft en die krijgt dan ook DRS en zo kan het op en neer gaan.
Was dat maar zo, dan zou ik direct ontslag aanbieden zodat heel NL ten minste een goede commentator hadquote:
Graag gedaan.quote:
Graag gedaan vriend.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was dat maar zo, dan zou ik direct ontslag aanbieden zodat heel NL ten minste een goede commentator had![]()
[..]
Graag gedaan.
Jij ook bedankt voor een goede inhoudelijke reactie.
Nou, Toto, je hebt plek voor 2 rijders bij Mercedes dus wat let jequote:Mercedes-teambaas Toto Wolff vindt dat Nyck de Vries een kans in de Formule 1 moet krijgen. Samen met zijn teamgenoot Stoffel Vandoorne maakt de Nederlander op Wolff een sterke indruk tijdens het huidige seizoen in de elektrische raceklasse.
"Nyck en Stoffel hebben het talent, de juiste werkinstelling en de intelligentie om in de Formule 1 te rijden", zei Wolff, over de Formule E-coureurs van Mercedes bij Autosport.com.
"Beiden hebben het meest belangrijke kampioenschap op weg naar de Formule 1 gewonnen. Stoffel reed destijds bij McLaren met een auto die heel moeilijk te besturen was. Ze verdienen het allebei om in de Formule 1 te rijden en ik hoop dat ze beiden hun weg daar naar toe gaan vinden.
https://www.nu.nl/formule(...)-in-f1-verdient.html
Volwassen mannen die over hun katten pratenquote:Op zondag 25 juli 2021 16:41 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk gesprek tijdens de 24uurs simrace
Maar geen juniorteam om ze te stallenquote:Op zondag 25 juli 2021 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is ook wel een aardige:
[..]
Nou, Toto, je hebt plek voor 2 rijders bij Mercedes dus wat let je
Mwa, één plekje is al vergeven en met zijn tweeën op één stoeltje gaat wat lastigquote:Op zondag 25 juli 2021 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is ook wel een aardige:
[..]
Nou, Toto, je hebt plek voor 2 rijders bij Mercedes dus wat let je
Nahja, dat de Vries een stoeltje heeft verdiend ben ik wel met hem eens.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:49 schreef daNpy het volgende:
Toto en z'n gezwetsDe moeite van het quoten niet waard.
Heh, deeltijd stoeltje?quote:Op zondag 25 juli 2021 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwa, één plekje is al vergeven en met zijn tweeën op één stoeltje gaat wat lastig
Er zijn 4 teams met Mercedes banden, Mercedes, Aston Martin, McLaren en Williams. Tja...dan zie ik niet zo snel plek voor de Vries, eigenlijk tenzij Wolff plek maakt bij Mercedes. Bottas uit de F1 en de Vries bij Williams als vervanger voor Russell zou mij de enige optie lijken.quote:Op zondag 25 juli 2021 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nahja, dat de Vries een stoeltje heeft verdiend ben ik wel met hem eens.
Vandoorne is gewogen en te licht bevonden.
Bottas zou toch in gesprek zijn met Alfa? Dat kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn 4 teams met Mercedes banden, Mercedes, Aston Martin, McLaren en Williams. Tja...dan zie ik niet zo snel plek voor de Vries, eigenlijk tenzij Wolff plek maakt bij Mercedes. Bottas uit de F1 en de Vries bij Williams als vervanger voor Russell zou mij de enige optie lijken.
Van Doorne zie ik niet in F1 terugkeren
En ik maar denken dat alle teams op Pirelli banden redenquote:
Zo las ik hem ook. Ik geef het ook maar toe.quote:Op maandag 26 juli 2021 08:05 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik maar denken dat alle teams op Pirelli banden reden!
Dan moet Hamilton wel in de buurt komen. Hier kon hij net aan door een zeer agressieve vleugelstand en een slipstream een paar bochten er naast komen.quote:Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat ze om positie vechten
Allemachtig...stelletje autistenquote:Op maandag 26 juli 2021 08:05 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik maar denken dat alle teams op Pirelli banden reden!
Ik denk dat je het pakket van Mercedes wat onderschat. Ik verwacht toch echt meer close racing de komende weken en daar gaan echt nog wel dingen gebeuren in die strijd.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:52 schreef babylon het volgende:
[..]
Dan moet Hamilton wel in de buurt komen. Hier kon hij net aan door een zeer agressieve vleugelstand en een slipstream een paar bochten er naast komen.
Hopelijk schiet Hamilton dan met 200 de muur in, kijken of ie het dan nog steeds zo leuk vindt.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:24 schreef Rianne84 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)s--hamilton/6636893/
"als er niet sportief gereden wordt, volgen er meer botsingen"
Wie reed er dan niet sportief Toto?
Gewoon weer een dreigement dit.
En dat het dan zijn eigen schuld is en hij zijn been breekt.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk schiet Hamilton dan met 200 de muur in, kijken of ie het dan nog steeds zo leuk vindt.
Oh, Nattekat is nog steeds ziedend.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk schiet Hamilton dan met 200 de muur in, kijken of ie het dan nog steeds zo leuk vindt.
Bij wijze van spreke. Wmb blijft het bij een kapot wiel, ook leuk.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, Nattekat is nog steeds ziedend.
Wat een debiele post. Hopen dat iemand de muur in gaat met 200.
Lekker bezig, Nattekat.
Of een lullige spin omdat hij probeert te weelbangen maar mist.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke. Wmb blijft het bij een kapot wiel, ook leuk.
Het is maar wat je leuk vindt; hopen op ongevallen.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke. Wmb blijft het bij een kapot wiel, ook leuk.
Hamilton mag met al die mazzel best eens in een muur (of grindbak, 2007 genot) eindigen. Verstappen heeft er al twee mogen koppen.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is maar wat je leuk vindt; hopen op ongevallen.
Ik hoop op een leuke, eerlijke strijd om het kampioenschap.
Overigens een TR gezet op je vorige opmerking. Geef jezelf even een note ofzo.
Omdat Verstappen al een paar keer gecrasht is, gunnen we dat een andere coureur ook?quote:Op maandag 26 juli 2021 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton mag met al die mazzel best eens in een muur (of grindbak, 2007 genot) eindigen. Verstappen heeft er al twee mogen koppen.
Ocon ja?quote:Op maandag 26 juli 2021 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Norris, Ocon, Gasly, Alonso en Räikkönen. Dat zijn de koningen van F1.
(ter info dit)
Ja. Niet zo'n verwend rijkeluiskind. Gewoon een sympathieke gast met talent. Heeft zijn stoel verdiend met talent. Niet met rijke ouders, ouders met netwerk, of omdat ie op een andere manier werd voorgetrokken.quote:
Ik veroordeel 'm nergens op, maar ik vind 'm ook geen buitengewoon talent. Tot nu toe laat-ie weinig mooie dingen zien imho.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Niet zo'n verwend rijkeluiskind. Gewoon een sympathieke gast met talent. Heeft zijn stoel verdiend met talent. Niet met rijke ouders, ouders met netwerk, of omdat ie op een andere manier werd voorgetrokken.
En als je hem veroordeelt op dat incident met Verstappen dan neem ik dat niet serieus.
Laat dat sympathiek er maar af. Was hij in de F3 en bij Force India ook niet.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Niet zo'n verwend rijkeluiskind. Gewoon een sympathieke gast met talent. Heeft zijn stoel verdiend met talent. Niet met rijke ouders, ouders met netwerk, of omdat ie op een andere manier werd voorgetrokken.
En als je hem veroordeelt op dat incident met Verstappen dan neem ik dat niet serieus.
Bij een lullige spin is de kans te groot dat hij met een rode vlag of een SC weer bij komt en dan alsnog 2e wordt. HAM moet ook gewoon een 0-score hebben.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of een lullige spin omdat hij probeert te weelbangen maar mist.
Hamilton heeft echt viesveel geluk gehad dit hele seizoen al, dat mag best een keer gecompenseerd worden.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Omdat Verstappen al een paar keer gecrasht is, gunnen we dat een andere coureur ook?
echt wel.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton heeft echt viesveel geluk gehad dit hele seizoen al, dat mag best een keer gecompenseerd worden.
Dat heb je met die hypocriete woke-figuren. Mensenrechten mogen wel geschonden wordenquote:Op maandag 26 juli 2021 18:02 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.autosport.com(...)ith-drivers/6637116/
Lewis was te druk met feestvieren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |