Afscheiden van Nederland om af te zijn van het beleid in Den Haag, ik ben voor!quote:Op maandag 5 juli 2021 08:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom zouden deze 3 provincies zulke verregaande cultuurvernietiging accepteren? Den Haag stelt zich op als een koloniale macht.
Als deze 3 provincies zich aansluiten bij Duitsland dan zijn alle Haagse papieren politieke problemen vrijwel opgelost. Iedereen blij.
Ja, of je wil gewoon niet begrijpen dat dit soort rapporten voor de baksteenbrigade een heel ander doel dient.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, dus de boeren die het land verzieken, de bodem laten dalen waardoor huizen wegzakken en vee in megastallen opsluiten is prima maar huizen bouwen niet. Ok, begrepen.
Brabanders, het blijft bijzonder volk
Even een knuppel in het hoenderhok gooienquote:Op maandag 5 juli 2021 14:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ok, dus de natuur moet kapot want jij vind randstedelingen kut.
Wat wil je nou eigenlijk wel dan?quote:Op maandag 5 juli 2021 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik iets over de veestapel heb gezegd. Maar wellicht heb je daar een quote voor.
Verder wel benieuwd hoe het gebruiken van die grond voor woningbouw precies 'de natuur' bevordert.
Welnee, het verschil tussen zuiderlingen met Belgen is veel groter dan met randstedelingen.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Even een knuppel in het hoenderhok gooien
Ze moeten Brabant en Limburg toevoegen aan België. Lekker de Bourgondische levenstijl met een lekker stuk vlees,een lekkere pint en dit afsluiten met een lekker sigaartje. Dan kan al het overige volgebouwd worden.
Dat er onderhand eens gestopt wordt met het willen volbouwen van de provincie omdat men in de Randstad ruimtegebrek heeft.quote:
quote:Op maandag 5 juli 2021 15:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, het verschil tussen zuiderlingen met Belgen is veel groter dan met randstedelingen.
Prima! Of zoiets als dit:quote:Op maandag 5 juli 2021 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorstel:
Omdat de natuur zo belangrijk is, gaan we inderdaad alles drastisch terugbrengen. Ofwel, boeren uitkopen en zo en de landbouwgronden onteigenen.
Zullen we die vrijgekomen grond dan gewoon mooi opleuken met bossen en ander groen spul?
Ja het is wel stoer en populair om je te gaan afzetten tegen de Hollanders. Maar eigenlijk deel je heel wat meer met ze dan met Belgen wat echt een heel ander volk is.quote:
Overigens dingen in handen van de consument neerleggen is een dooddoener waar we geen genoegen mee moeten nemenquote:
Nee. Gewoon nee. Verder is er niets stoers aan; is gewoon een geschiedkundig gegeven.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is wel stoer en populair om je te gaan afzetten tegen de Hollanders. Maar eigenlijk deel je heel wat meer met ze dan met Belgen wat echt een heel ander volk is.
Ook Brabant en Limburg zijn vergeven van de typisch Nederlandse gewoonten. Het is een net wat andere tint van dezelfde kleur.
D66 weet wat het beste is voor de burgerlul.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens dingen in handen van de consument neerleggen is een dooddoener waar we geen genoegen mee moeten nemen
De consument is opportunistisch, gierig en lui. Dus die zal dat binnen een ander kader moeten doen dat de regering maakt.
Uiteraard, dat schrijven we op in een verkiezingsprogramma en kijken dan of mensen daar op stemmen.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 weet wat het beste is voor de burgerlul.
Documentaire erbij en gaan.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, dat schrijven we op in een verkiezingsprogramma en kijken dan of mensen daar op stemmen.
Ik heb voor gestemd om die reden, uiteraard. En om Brabanders die terug willen naar de Middeleeuwen te narren.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, dat schrijven we op in een verkiezingsprogramma en kijken dan of mensen daar op stemmen.
De schoft! Hoe durft hij. Zomaar handel drijven met het buitenland. Duitsers, Belgen, Fransen en ander gespuis. Eigen volk eerst en NIMBY.quote:
Prima, en een stuk voor de overgebleven dieren zodat die nogquote:Op maandag 5 juli 2021 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorstel:
Omdat de natuur zo belangrijk is, gaan we inderdaad alles drastisch terugbrengen. Ofwel, boeren uitkopen en zo en de landbouwgronden onteigenen.
Zullen we die vrijgekomen grond dan gewoon mooi opleuken met bossen en ander groen spul?
Tijdje terug eens zitten googlen hiernaar. Jammer dat er maar 1 partij is die dat serieus wil.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Afscheiden van Nederland om af te zijn van het beleid in Den Haag, ik ben voor!
En welke partij is dat?quote:Op maandag 5 juli 2021 16:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tijdje terug eens zitten googlen hiernaar. Jammer dat er maar 1 partij is die dat serieus wil.
Kwam toen uit bij https://www.partijvoorhetnoorden.nl maar als ik nu Google zie ik ook wat uit Friesland terugkomen.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En welke partij is dat?
Als dit plan doorgedrukt wordt reken er dan maar op dat provinciale staten er in vele provincies heel anders uitziet in 2023.
Vanwege een handvol boze boeren?quote:Op maandag 5 juli 2021 16:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En welke partij is dat?
Als dit plan doorgedrukt wordt reken er dan maar op dat provinciale staten er in vele provincies heel anders uitziet in 2023.
Beter gaat ie wat verhandelen waar we hier minder overlast van hebben.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De schoft! Hoe durft hij. Zomaar handel drijven met het buitenland. Duitsers, Belgen, Fransen en ander gespuis. Eigen volk eerst en NIMBY.
Sluit de grenzen, niets meer exporteren en ook niets meer importeren.
Eerder 10% bebouwen, 90% natuur en recreatie. En de boeren die moeten wijken een finks zak geld geven.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorstel:
quote:Op maandag 5 juli 2021 16:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kwam toen uit bij https://www.partijvoorhetnoorden.nl maar als ik nu Google zie ik ook wat uit Friesland terugkomen.
https://www.partijvoorhet(...)ij-voor-het-noorden/quote:De Partij voor het Noorden is een onafhankelijke regionale politieke partij die strijdt voor meer autonomie.
Deze grotere autonomie vraagt naar de mening van de Partij voor het Noorden echter een forse versterking van het midden bestuur. Meer bevoegdheden voor de gemeenten en voor de provincies. Uiteindelijk wil zij de drie noordelijke provincies bestuurlijk samenvoegen tot een gewest met een eigen rechtstreeks verkozen parlement.
Die provincies zijn juist al behoorlijk volgebouwd. Buiten het zuiden werd altijd al iets beter nagedacht over de Ruimtelijke Ordening.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Even een knuppel in het hoenderhok gooien
Ze moeten Brabant en Limburg toevoegen aan België. Lekker de Bourgondische levenstijl met een lekker stuk vlees,een lekkere pint en dit afsluiten met een lekker sigaartje. Dan kan al het overige volgebouwd worden.
Die partijen zijn natuurlijk niet voor niets vrij marginaal.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
https://www.partijvoorhet(...)ij-voor-het-noorden/
Het richt zich nu nog op Friesland, Groningen en Drenthe. Als dit aangevuld wordt met Overijssel en Gelderland dan vorm je een stevige blok tegen Den Haag.
Het kartel staat al te trillen als de vibrator van Caroline vd Plasquote:Op maandag 5 juli 2021 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
https://www.partijvoorhet(...)ij-voor-het-noorden/
Het richt zich nu nog op Friesland, Groningen en Drenthe. Als dit aangevuld wordt met Overijssel en Gelderland dan vorm je een stevige blok tegen Den Haag.
Onbekend maakt onbemind. Tijd voor actie om de vluchtelingenstroom uit het westen in te dammenquote:Op maandag 5 juli 2021 16:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die partijen zijn natuurlijk niet voor niets vrij marginaal.
Begrijpelijk, want zonder stikstofrechten is het westen gedoemd.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Het kartel staat al te trillen als de vibrator van Caroline vd Plas
Valt wel mee. In Brabant heb je enorme leegtes. De steden zijn juist erg compact.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die provincies zijn juist al behoorlijk volgebouwd. Buiten het zuiden werd altijd al iets beter nagedacht over de Ruimtelijke Ordening.
Zo staat het in de literatuur niet echt bekend.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Valt wel mee. In Brabant heb je enorme leegtes. De steden zijn juist erg compact.
In ben geen kenner van de ruimtelijke ordening natuurlijk. Maar de verstedelijking zit aardig op wat kluitjes. De grote vier steden zitten wel met een soort verstedelijkt lint verbonden. Maar zelfs daar tussen ben je nog wel door flink wat natuur/landbouw aan het rijden voor je bij de volgende plaats bent.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zo staat het in de literatuur niet echt bekend.
Stikstof heeft niks met het klimaat te maken.quote:Op maandag 5 juli 2021 08:16 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom zou de rest van het land zulke verregaande klimaatschade accepteren? Een paar boeren gijzelen het halve land omdat er nergens meer gebouwd kan worden.
Het RIVM denkt daar anders over, ik denk dat ik het oordeel van het RIVM volg hierin.quote:Op maandag 5 juli 2021 17:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stikstof heeft niks met het klimaat te maken.
1,3 procent, immens jaquote:Op maandag 5 juli 2021 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Al die linkse opportunisten hier die roeptoeteren dat boeren maar weg moeten. Niet beseffen dat ze de meest efficiënte boeren ter wereld zijn, en een immense bijdrage leveren aan de inkomsten van dit land.
Veel kleine fruittelers zijn verdwenen. Daar is een vorm van een venixwijk voor in de plaats gekomen. De boer heeft zijn grond wel goed kunnen verkopen. Die kon doodeenvoudig niet meer concurreren met Italië etc. Bovendien fruit zat te rotten vanwege gebrek aan plukkers. Dan om spreeuwen te verjagen mocht een kanon dat regelmatig een knal liet horen niet meer worden gebruikt.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die provincies zijn juist al behoorlijk volgebouwd. Buiten het zuiden werd altijd al iets beter nagedacht over de Ruimtelijke Ordening.
Nederland is de grootste vlees exporteur in de EU. Levert de economie jaarlijks 8,7 miljard op. Dus ja, immens.quote:Op maandag 5 juli 2021 17:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
1,3 procent, immens ja![]()
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)als-tien-jaar-eerder
Bron?quote:Op maandag 5 juli 2021 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het RIVM denkt daar anders over, ik denk dat ik het oordeel van het RIVM volg hierin.
Ik zit even te bladeren op de site van het RIVM. Kan geen artikelen vinden waarbij stikstof wordt benoemd als iets wat van invloed is op het klimaat. Kan je me even helpen met een directe link?quote:Op maandag 5 juli 2021 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens een gok, begint met een R en eindigt met IVM.
Stikstof is wat anders dan CO2...quote:Op maandag 5 juli 2021 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
Het RIVM denkt daar anders over, ik denk dat ik het oordeel van het RIVM volg hierin.
Dat klopt, ik stelde dan ook nergens dat die twee gelijk zijn. Klimaat is echter meer dan alleen CO2. Maar goed, dat is een veel gemaakte fout.quote:Op maandag 5 juli 2021 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stikstof is wat anders dan CO2...
Maar goed, het is een veel gemaakte fout hoor.
Het is toch heel makkelijk te vinden.quote:Op maandag 5 juli 2021 17:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zit even te bladeren op de site van het RIVM. Kan geen artikelen vinden waarbij stikstof wordt benoemd als iets wat van invloed is op het klimaat. Kan je me even helpen met een directe link?
Te makkelijk. Er is geen direct verband tussen stikstof en klimaat zoals jij suggereert. En ook deze RIVM site geeft niet aan dat er zo'n direct verband is.quote:Op maandag 5 juli 2021 17:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is toch heel makkelijk te vinden.
https://www.rivm.nl/stikstof
Zie de sectie "Effect van stoffen in de lucht"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |