Pardon? Ik haal dat er bij? Ik reageer gewoon op de jubelberichten van lieden die nu kans zien om Te BoUWeN!quote:Op maandag 5 juli 2021 13:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jij haalt het bouwen er steeds bij? Dit topic gaat toch over hoe de stikstof uitstoot naar beneden kan worden gebracht. Dat er daardoor ruimte is om wat aan het woningtekort is een niet onbelangrijk gevolg maar het gaat in eerste instantie om het halen van de klimaat-, natuur- en milieudoelen voor een gezonde omgeving.
Hou je wel een beetje rekening met cynisme in die aangehaalde reacties?quote:Op maandag 5 juli 2021 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zo maar een greep uit reacties in een topic waarin we ons vooral heel veel zorgen maken over 'de natuur':
- dan maar gelijk alles volgooien met woningen, land wat niet gebruikt wordt is zonde
- Bouwen moet sowieso gebeuren. Dat moet je nou eenmaal compenseren.
- Waarom zou de rest van het land zulke verregaande klimaatschade accepteren? Een paar boeren gijzelen het halve land omdat er nergens meer gebouwd kan worden.
- Voor 1 miljoen woningen is 1,62% van de huidige landbouwgrond genoeg.
- Jaaaaa meer ruimte voor HUIZEN
- Als je een woning bij bouwt heb je niet opeens een extra mond die gevoed moet worden, het betekent alleen dat iemand die nu woningzoekend is een woning kan vinden.
- 4% van de landbouwgrond voor 1 miljoen woningen is meer dan genoeg.
- En dan nog een punt: er zijn 300.000 Nederlanders op zoek naar betaalbare woonruimte, niet naar 3,6 miljard kilo vlees voor de export.
![]()
![]()
![]()
De naïviteit.
Ik zou er nog ergens wat respect voor kunnen opbrengen als al die groene deugers gewoon zouden zeggen: we willen die grond. We willen bouwen. Bewaar dat toneelspel over natuur en beestjes en ander emo-gelul voor de amateur drama-club.
Duly noted; je gaf wel een prachtige samenvatting van wat er werkelijk leeftquote:Op maandag 5 juli 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hou je wel een beetje rekening met cynisme in die aangehaalde reacties?
Is toch lekker man. Karbonades van een varken dat 0.8m2 ruimte heeft, nooit daglicht ziet en volgepompt wordt met antibiotica omdat ie anders ziek wordt van het varken ernaast die ook 0.8m2 heeft.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat zou jouw voorstel zijn dan? Gewoon lekker zo doorgaan als het nu gaat?
Mijn idee zou zijn om juist die fijne lappen grond helemaal op te offeren voor het vrij laten rondscharrelen van al die beesten. En dan de enige nieuwbouw een naar 19e eeuwse tekeningen opgetrokken boerderij uitgerust met 21e eeuwse techniek. En natuurlijk een hoop bosbeplanting.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Is toch lekker man. Karbonades van een varken dat 0.8m2 ruimte heeft, nooit daglicht ziet en volgepompt wordt met antibiotica omdat ie anders ziek wordt van het varken ernaast die ook 0.8m2 heeft.
Of 50.000 kippen bij elkaar in een schuur, is toch heerlijk joh.
Als het om dierenleed gaat moet je Polen etc eerst maar eens aanpakken.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Is toch lekker man. Karbonades van een varken dat 0.8m2 ruimte heeft, nooit daglicht ziet en volgepompt wordt met antibiotica omdat ie anders ziek wordt van het varken ernaast die ook 0.8m2 heeft.
Of 50.000 kippen bij elkaar in een schuur, is toch heerlijk joh.
Je bedoelt dezelfde regering met nog meer kontenlikkers dan dat we gewend waren.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is gelukkig nog geen beleid. Eerst eens zien wat de komende regering gaat doen.
Degenen die niets met dit onderzoek te maken hadden, bedoel je? Volkomen logisch lijkt mij dat.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
WWF en ecologen niet... de patjepeeërs en projectontwikkelaars in de kantoren.
Dan zul je toch je veestapel moeten inkrimpen als je ze allemaal ruimte wil geven om rond te scharrelen.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn idee zou zijn om juist die fijne lappen grond helemaal op te offeren voor het vrij laten rondscharrelen van al die beesten. En dan de enige nieuwbouw een naar 19e eeuwse tekeningen opgetrokken boerderij uitgerust met 21e eeuwse techniek. En natuurlijk een hoop bosbeplanting.
Dwarsboomt wellicht een nieuwe Vinexwijk, maar ach.
Ok, dus de natuur moet kapot want jij vind randstedelingen kut.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou de herinstelling van het Groothertogdom Brabant wel voorstaan, bijvoorbeeld.
En als je de gewenste bosplanting niet gelijk naar de gallemiezen wil helpenquote:Op maandag 5 juli 2021 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Dan zul je toch je veestapel moeten inkrimpen als je ze allemaal ruimte wil geven om rond te scharrelen.
Ik geloof niet dat jouw logica gaat landen in het Groothertogdom Brabantquote:Op maandag 5 juli 2021 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Dan zul je toch je veestapel moeten inkrimpen als je ze allemaal ruimte wil geven om rond te scharrelen.
Het zal een bonte verzameling worden ja. Ben benieuwd wat ze er van gaan bakken en hoe ze dat gaan verkopen aan het volk. En hoe het volk het gaat oppakken.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je bedoelt dezelfde regering met nog meer kontenlikkers dan dat we gewend waren.
Ja, dat heet Nederlander zijnquote:Op maandag 5 juli 2021 14:51 schreef fathank het volgende:
Het is toch altijd hetzelfde, boeren hebben altijd wat te klagen.
Net zoals docenten, mensen in de zorg en binnenvaartschippers. lijkt wel alsof ze gezamenlijk klaagcollege volgen.
https://www.destentor.nl/(...)lles-plat~ad8bfdc44/quote:Europarlementariër Annie Schreijer-Pierik uit Hengevelde laat in een reactie op de voorgenomen protesten weten dat ze alle begrip heeft. ,,Het is een gevecht om de grond en Nederland heeft zijn eigen agenda wat dat betreft. In Brussel gaat de discussie vooral over het overeind houden van agrarische familiebedrijven. In het nieuwe EU-landbouwakkoord is financiële ruimte gemaakt voor de kleine boer die duurzaam wil gaan werken. Dat zie ik niet in Nederland. Ik voel me wat dat betreft meer thuis in Brussel dan hier. Ik heb zo mijn twijfels bij de rekenmethodes die gehanteerd worden. Die vallen opmerkelijk slecht uit voor de boeren, en in het voordeel van industrie en woningbouw.
Ja, ik ben inderdaad degene die de natuur kapot wil.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ok, dus de natuur moet kapot want jij vind randstedelingen kut.
Dat kan.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja, aangezien jij geen verkleining van de veestapel wilt. Dus daaraan gekoppeld wil jij de natuur kapot.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik ben inderdaad degene die de natuur kapot wil.
Ik geloof niet dat ik iets over de veestapel heb gezegd. Maar wellicht heb je daar een quote voor.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, aangezien jij geen verkleining van de veestapel wilt. Dus daaraan gekoppeld wil jij de natuur kapot.
quote:Op maandag 5 juli 2021 15:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)lles-plat~ad8bfdc44/
quote:We lopen over het bedrijf van Willeam. Hij houdt rosé kalveren, het vlees is grotendeels voor de export
Ik zou een stapje verder denken. Dit rapport is, zoals ook wel uit de reacties hier blijkt, natuurlijk vooral gefundenes fressen voor onze betonfetisjisten. Dat het over 'de natuur' gaat is mooi meegenomen, want dat geeft dat streven nog iets van een moreel laagje.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Degenen die niets met dit onderzoek te maken hadden, bedoel je? Volkomen logisch lijkt mij dat.
Dus totdat ze in Polen op hetzelfde bedenkelijke niveau als hier zijn op het gebied van dierenwelzijn mogen we hier geen maatregelen doorvoeren?quote:Op maandag 5 juli 2021 14:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het om dierenleed gaat moet je Polen etc eerst maar eens aanpakken.
Oh, ok, dus de boeren die het land verzieken, de bodem laten dalen waardoor huizen wegzakken en vee in megastallen opsluiten is prima maar huizen bouwen niet. Ok, begrepen.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou een stapje verder denken. Dit rapport is, zoals ook wel uit de reacties hier blijkt, natuurlijk vooral gefundenes fressen voor onze betonfetisjisten. Dat het over 'de natuur' gaat is mooi meegenomen, want dat geeft dat streven nog iets van een moreel laagje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |