Dit.quote:Op maandag 5 juli 2021 08:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En beide kunnen behouden worden. Het is alleen dat de hoge heren en dames in het westen goedkoop aan grond voor massale huizenbouw willen komen. En windmolenparken, zonneparken, distributiecentra en natuurlijk energieverslindende datacenters.
Alleen worden dat soort onderzoeken als schaamlap gebruikt. Verder wel kek dat men pretendeert het vooral voor 'de natuur' te willen doen.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:28 schreef Raw85 het volgende:
Dit is echt helemaal geen Randstad vs. provincie-kwestie. Om de natuur niet verder te vernietigen is een flinke vermindering van de uitstoot van stikstof gewoon noodzakelijk. Zie o.a. dit onderzoek van wetenschappers op het gebied van stikstofecologie/biodiversiteit.
Ja ik denk dat het Wereld Natuur Fonds echt onderzoek verdraait om bedrijvenparken te realiseren ja. Al die ecologen doen het ook alleen maar voor betonnen nieuwbouwquote:Op maandag 5 juli 2021 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen worden dat soort onderzoeken als schaamlap gebruikt. Verder wel kek dat men pretendeert het vooral voor 'de natuur' te willen doen.
We zullen wel zien over een paar jaar hoe dat heeft uitgepakt. Ik gok op prachtige betonnen nieuwbouw met bedrijvenparken en ander esthetisch en met oog voor flora en fauna geconstrueerde heerlijkheden.
WWF en ecologen niet... de patjepeeërs en projectontwikkelaars in de kantoren.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het Wereld Natuur Fonds echt onderzoek verdraait om bedrijvenparken te realiseren ja. Al die ecologen doen het ook alleen maar voor betonnen nieuwbouw
Het is gelukkig nog geen beleid. Eerst eens zien wat de komende regering gaat doen.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:31 schreef Metalfrost het volgende:
En maar meer huizen bouwen. Dan over pakweg twintig jaar erachter komen waar die enorme toename in stikstof en CO2 nou vandaan komt. De landbouw en haar veestapel? Dat kan niet, want dat zit ver onder de norm..
Dit beleid.. is om te janken.
Wat zou jouw voorstel zijn dan? Gewoon lekker zo doorgaan als het nu gaat?quote:Op maandag 5 juli 2021 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
WWF en ecologen niet... de patjepeeërs en projectontwikkelaars in de kantoren.
Een woning op zich stoot geen stikstof uit, behalve de graafmachines tijdens de bouw (maar dat is tijdelijk).quote:Op maandag 5 juli 2021 13:31 schreef Metalfrost het volgende:
En maar meer huizen bouwen. Dan over pakweg twintig jaar erachter komen waar die enorme toename in stikstof en CO2 nou vandaan komt. De landbouw en haar veestapel? Dat kan niet, want dat zit ver onder de norm..
Dit beleid.. is om te janken.
Welnee, ik heb me er allang bij neergelegd dat dit land, waaronder mijn eens mooie provincie, is overgeleverd aan de Randstedelijke kabal met hun bijkomende utilistische filosofie, die zich thans mooi verhuld in een schitterende mantel van 'oprechte zorgen voor de natuur en de biodiversiteit' maar vooral op zoek is naar goedkope grond om de boel naar Randstedelijke allure en geheel in dienst van de H. Economie aan gort te helpen.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat zou jouw voorstel zijn dan? Gewoon lekker zo doorgaan als het nu gaat?
Ik 1,5 week terug, in de wijk woont iemand met een tam varkenquote:Op maandag 5 juli 2021 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
We moeten gewoon veel minder vlees eten. En dieren moeten naar buiten.
Wanneer hebben jullie voor het laatst een varken buiten gezien?
Je bedoelt zijn vrouw, of wat? 😄quote:Op maandag 5 juli 2021 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik 1,5 week terug, in de wijk woont iemand met een tam varken
Wat een slachtoffercomplotgedoe weer.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee, ik heb me er allang bij neergelegd dat dit land, waaronder mijn eens mooie provincie, is overgeleverd aan de Randstedelijke kabal met hun bijkomende utilistische filosofie, die zich thans mooi verhuld in een schitterende mantel van 'oprechte zorgen voor de natuur en de biodiversiteit' maar vooral op zoek is naar goedkope grond om de boel naar Randstedelijke allure en geheel in dienst van de H. Economie aan gort te helpen.
Alleen blijft het natuurlijk niet bij 1%.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een slachtoffercomplotgedoe weer.
Met 1% van de landbouwgrond kun je voor iedereen bouwen dus al die angstverhalen slaan nergens op. En intussen blijven varkensbaronnen de leefogeving slopen met hun megastallen.
Het ene kwaad inruilen voor het andere is niet per se vooruitgang. Er staan al meer dan genoeg van die prefab betondozen hier.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een slachtoffercomplotgedoe weer.
Met 1% van de landbouwgrond kun je voor iedereen bouwen dus al die angstverhalen slaan nergens op. En intussen blijven varkensbaronnen de leefogeving slopen met hun megastallen.
Maar eigenlijk wil jij dus helemaal niksquote:Op maandag 5 juli 2021 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen blijft het natuurlijk niet bij 1%.
Andersom weiger ik me erbij neer te leggen dat mijn leefomgeving (de Veluwe) aantoonbaar naar de knoppen gaat door veebedrijven die voor half Europa produceren, terwijl we hartstikke dicht op elkaar wonen hier. Wat mij betreft worden boeren die dat willen zo ruim uitgekocht dat ze de rest van hun leven niet meer hoeven te werken maar zoals het nu gaat is het niet houdbaar. De prachtige eikenbomen in mijn straat sterven langzaam door stikstof.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee, ik heb me er allang bij neergelegd dat dit land, waaronder mijn eens mooie provincie, is overgeleverd aan de Randstedelijke kabal met hun bijkomende utilistische filosofie, die zich thans mooi verhuld in een schitterende mantel van 'oprechte zorgen voor de natuur en de biodiversiteit' maar vooral op zoek is naar goedkope grond om de boel naar Randstedelijke allure en geheel in dienst van de H. Economie aan gort te helpen.
Ik zou de herinstelling van het Groothertogdom Brabant wel voorstaan, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wil jij dus helemaal niks
Over 100 jaar is de situatie precies zoals nu met het paard 100 jaar geleden. Er waren honderden miljoenen paarden (en ezels) wereldwijd, deels voor het leger, deels voor vervoer, etc.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je bedoelt zijn vrouw, of wat? 😄
Nee, maar serieus. Over 100 jaar kijken de mensen echt terug naar hoe wij nu met dieren omgaan in de bio-industrie en vragen zich af hoe de brede massa dat heeft kunnen accepteren.
Allemaal prima, maar wat heeft dat met bouwen te maken?quote:Op maandag 5 juli 2021 13:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Andersom weiger ik me erbij neer te leggen dat mijn leefomgeving (de Veluwe) aantoonbaar naar de knoppen gaat door veebedrijven die voor half Europa produceren, terwijl we hartstikke dicht op elkaar wonen hier. Wat mij betreft worden boeren die dat willen zo ruim uitgekocht dat ze de rest van hun leven niet meer hoeven te werken maar zoals het nu gaat is het niet houdbaar. De prachtige eikenbomen in mijn straat sterven langzaam door stikstof.
Jij haalt het bouwen er steeds bij? Dit topic gaat toch over hoe de stikstof uitstoot naar beneden kan worden gebracht. Dat er daardoor ruimte is om wat aan het woningtekort is een niet onbelangrijk gevolg maar het gaat in eerste instantie om het halen van de klimaat-, natuur- en milieudoelen voor een gezonde omgeving. Jij doet steeds alsof het vaststaat dat er gelijk de dag erna volgebouwd wordt met datacenters en distributiecentra.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar wat heeft dat met bouwen te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |