abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200196749
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:51 schreef ACT-F het volgende:
Nog meer mensen naar Nederland halen!
[..]

En dit precies het probleem met CAO's, er is geen marktwerking. Kennelijk hebben we 17 miljoen advocaten, bestuurders en economen nodig om in te zien dat er niemand is die het productieve werk doet.
Dat is het effect van welvaart.
Kijk naar Qatar, geen inwoner doet iets met zijn handen. Worden Indiërs voor ingevlogen.
Vakman pur sang
pi_200196762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit vooral. Als je pensioen is ondergebracht bij een verzekeraar weet je zo goed als zeker dat jouw pensioen meer een symbolisch bedrag per maand wordt. Miljoenen mensen in NL gaan daar pas achter komen als het zover is.

Wat mij betreft is dat 1 van de grootste schandalen allertijden. De verzekeraars hebben al die jaren lekker gecashed en stellen daar een zeeeeer geringe tegenprestatie tegenover.
Kun je daar meer over vertellen?
Vakman pur sang
  zondag 4 juli 2021 @ 09:41:58 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200196826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit vooral. Als je pensioen is ondergebracht bij een verzekeraar weet je zo goed als zeker dat jouw pensioen meer een symbolisch bedrag per maand wordt. Miljoenen mensen in NL gaan daar pas achter komen als het zover is.

Wat mij betreft is dat 1 van de grootste schandalen allertijden. De verzekeraars hebben al die jaren lekker gecashed en stellen daar een zeeeeer geringe tegenprestatie tegenover.
Dat is wel te verwachten ja

Een oplossing is zelf een pensioenBV oprichten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 4 juli 2021 @ 09:43:47 #154
323876 michaelmoore
pi_200196841
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:47 schreef Cockwhale het volgende:
Gewoon al die stinkfabrieken uit NL weggooien, zoals Skere Tata Steel, zijn er wel weer wat extra werklozen.
Die komen wel weer elders aan de slag dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200196879
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:25 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ho, daar moest ook ervaring staan ipv interesse. De interesse had ik wel.
Dan in dat geval had ik het bedrijf opgebeld en om uitleg gevraagd. ;)
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_200196894
Ik zou me graag laten omscholen, maar weet niet hoe en wat. Welke sectoren zijn het eens waard om mezelf in te verdiepen?
pi_200196917
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:48 schreef Sfancta het volgende:
Ik zou me graag laten omscholen, maar weet niet hoe en wat. Welke sectoren zijn het eens waard om mezelf in te verdiepen?
"Wat goed dat je hebt laten omscholen maar je hebt nog steeds geen werkervaring"
"Waar haal ik dat vandaan dan?"
"....."
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 4 juli 2021 @ 09:51:56 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200196931
quote:
Dat hangt af van je natuurlijk skills. Waar ben je goed in?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200196936
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:50 schreef HSG het volgende:

[..]

"Wat goed dat je hebt laten omscholen maar je hebt nog steeds geen werkervaring"
"Waar haal ik dat vandaan dan?"
"....."
Begrijpelijk, maar er zullen vast kansen voorkomen waarbij ik wel iets kan betekenen voor iemand. Of bijvoorbeeld een omscholen met werkgarantie? (als dat nog bestaat)
pi_200196956
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat hangt af van je natuurlijk skills. Waar ben je goed in?
Ben gewoon nergens uitzonderlijk goed in, ik ben handig met handen, met computers, grafisch. Maar gewoon niet goed goed.

Kan net zo goed een tegel liggen, of iets met hout maken als een advertentie opmaken zeg maar.
pi_200196982
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Valt het jullie ook op dat bij een personeelsoverschot de bal vaak bij de werknemer wordt gelegd (had jij maar een betere opleiding moeten doen, jij moet maar genoegen nemen met minder loon, jij moet niet zeuren om 100 km woon-werkverkeer, etc), maar bij personeelstekorten niet bij de werkgever? Nee, dan is het "tsja hier kunnen we niet zoveel aan doen, misschien kunnen mensen meer gaan werken of kunnen we ergens nog een blikje arbeidsmigranten vandaan halen".

Het uitgangspunt van een vrije arbeidsmarkt zou inhouden dat in een dergelijk krapte dan de werkgevers met elkaar om personeel gaat concurreren, in plaats van de werknemers met elkaar. Als je zo zit te springen om receptionisten of verkopers ga je maar proberen om ze te lokken met beter loon en/of arbeidsvoorwaarden dan elders.
_O_
pi_200196994
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:54 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ben gewoon nergens uitzonderlijk goed in, ik ben handig met handen, met computers, grafisch. Maar gewoon niet goed goed.

Kan net zo goed een tegel liggen, of iets met hout maken als een advertentie opmaken zeg maar.
Installalatie techniek, IT zou ik afraden, veel stijlere leercurve, bij installatie techniek komt handig en ervaring met computers juist weer erg van pas.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200196996
Misschien wel de zorg in, ben een zorgzaam typ, en kerels zullen ze vast graag hebben.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:57:05 #164
240618 Micson
The lonely stoner
pi_200197005
quote:

[..]

De meeste mensen kunnen niks dus dat maakt niet uit.

Ik kan ook niks en ik ben middelbareschoolleraar.
pi_200197010
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Installalatie techniek, IT zou ik afraden, veel stijlere leercurve, bij installatie techniek komt handig en ervaring met computers juist weer erg van pas.
Thanks, ga me eens vediepen hierin, nooit aan gedacht zelf.
pi_200197031
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:57 schreef Micson het volgende:

[..]

De meeste mensen kunnen niks dus dat maakt niet uit.

Ik kan ook niks en ik ben middelbareschoolleraar.
Ik heb zelf ook totaal geen bewijsdrang of van mezelf steeds hogerop komen, carriere maken. Dat boeit me helemaal niks, gewoon een normaal loon, normaal werk en verder thuis alles op orde met wat geld om te kunnen sparen en wat geld om leuke dingen mee te doen.
pi_200197048
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:57 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Thanks, ga me eens vediepen hierin, nooit aan gedacht zelf.
Naar mijn weten word daar ook veel intern opgeleid, kortom dan verdien je ook nog wat.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:11:24 #168
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_200197172
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:56 schreef Sfancta het volgende:
Misschien wel de zorg in, ben een zorgzaam typ, en kerels zullen ze vast graag hebben.
Daar zijn ook wel allerlei mooie dingen in te vinden. Van echte zorg tot meer in de richting van werkbegeleiding van bijvoorbeeld gehandicapten of 'uitgerangeerden' in de maatschappij, zoals ex-verslaafden of ex-gedetineerden. Bij dat soort werkbegeleiding komt een beetje handig zijn met alles wel aardig van pas.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:20:41 #169
323876 michaelmoore
pi_200197284
quote:

[..]

wat je niet bent , kun je wel worden,
opleiding

zelfs mij ( 67 )vragen ze weer om te komen werken
pi_200197299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee? Beide niet.
Ik ken jou branche niet, maar dat geklaag dat ze geen geschikt personeel kunnen vinden hoor ik bijwijlen al een jaar of dertig, en het is nooit de schuld van de branche in kwestie. Ondertussen vallen die bedrijven dan om en dat had zogenaamd niemand aan zien komen.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:24:29 #171
323876 michaelmoore
pi_200197314
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:58 schreef appeleibanaan het volgende:

En als ze om een reden vragen dan geef ik aan dat ze elders wel normaal willen betalen :7
Ja als je dat zegt dan , denk ik dat je gelijk, je papieren kunt halen bij P en O
  zondag 4 juli 2021 @ 10:48:36 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200197570
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit. Installatie techniek is veel werk en men wil ook in je investeren. Markt gaat groeien komende jaren. Wel zorgen dat je doorstroomt naar de “betere” banen. Basis werk zal op termijn ingevuld gaan worden met buitenlandse inhuur
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200197635
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit. Installatie techniek is veel werk en men wil ook in je investeren. Markt gaat groeien komende jaren. Wel zorgen dat je doorstroomt naar de “betere” banen. Basis werk zal op termijn ingevuld gaan worden met buitenlandse inhuur
Dat verwacht ik ook, er komt sowieso heel veel werk omtrent van het gas af gaan en huizen energie neutraal maken, maar ook op gebied van IOT staan we nog maar aan het begin.
pi_200198009
quote:
In de I(C)T wereld het meeste aanbod, ook qua traineeships e.d.
Je verdient er genoeg, maar je moet het wel interessant vinden. Ik vind er geen fuck aan.
pi_200198727
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:22 schreef Horzula het volgende:

[..]

Ik ken jou branche niet, maar dat geklaag dat ze geen geschikt personeel kunnen vinden hoor ik bijwijlen al een jaar of dertig, en het is nooit de schuld van de branche in kwestie. Ondertussen vallen die bedrijven dan om en dat had zogenaamd niemand aan zien komen.
Laat staan het proberen te behouden van goed personeel. Moeilijk doen over honderd euro in de maand, maar wel een heel traject willen starten om nieuw personeel te zoeken en in te werken wat het veelvoudige kost van een ervaren iemand wat meer betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')