abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200173404
In dit topic wordt u aanbevolen om statistieken te delen die aantonen dat de IFR en IHR van Corona in de 2e golf, wezenlijk verschilt met die van gemiddelde influenza besmetting.

Verder wachten wij met smart op statistieken m.b.t. long covid, mevrouw koopmans spreekt er weleens over maar de feitelijke data hebben wij nou nog nooit gezien, behalve dan ruime wazig schattingen van wat mensen, als het een reeel probleem is lijkt het me niet teveel gevraagd dat hier cijfers over zouden moeten worden bijgehouden toch? Dan gebeurt dat vast.
En vermeld dan ook m.b.t. long covid ook graag welke definitie gehanteerd is en besef je dat "na 2 weken nog last" tamelijk kleinzerige kwaaltjes kunnen zijn. Dus iets met substantie graag dat mensen kan doordringen van de ernst van long covid.... En nee, ook niet een interview met pechvogel X en pechvogel Y, zoals u weet is anekdotisch "bewijs", geen bewijs.

Dr. Robert Malone (bedenker van het mRNA vaccin)

De meest verwijderde docu van het moment! Corona op zoek naar de Waarheid…
https://www.blckbx.tv/vid(...)oek-naar-de-waarheid

The show must go on folks!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200173436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:40 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Zucht, een beter klimaat begint bij jezelf....

Polio is ook bijna uitgeroeid, dit kan met dit virus ook gebeuren. En als je in NL gevaccineerd bent heb je al tig keer minder risico om elders het virus op te lopen. Dus ook minder kans om het virus in NL te verspreiden. De superverspreiders zijn de niet gevaccineerden die op vakantie gaan of lekker feesten..Of de 1 keer gevaccineerden die een feestje bouwen..
Laat de "experts" maar eens onafhankelijk een rapport schrijven wat de wereld wel niet moet doorstaan om dat te bereiken. Dit is gewoon een utopie, het gaat niet gebeuren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200173459
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:46 schreef ludovico het volgende:
Dus ook minder kans om het virus in NL te verspreiden. De superverspreiders zijn de niet gevaccineerden die op vakantie gaan of lekker feesten..Of de 1 keer gevaccineerden die een feestje bouwen..
En de enige die het oplopen zijn de niet gevaccineerden, so what? Eigen keuze, eigen risico.
pi_200173537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die kunnen het krijgen, waarom moet dat een probleem zijn dan? Dat is jouw DOGMA. En sure het kan muteren OVER DE COMPLETE WERELD, zolang het bestaat! Jij denkt dat het haalbaar is de complete wereld in lock down te gooien danwel in zo een mate te vaccineren dat het stopt te bestaan en te muteren!? Okay, vind ik naiief, en tevens niet doelmatig! Geld kan je wel beter investeren voor grotere gezondheidswinst!
[..]

Dat is beleid, ik vraag je of er een probleem is in dat land m.b.t. ziekenhuisbezetting m.b.t. Sars Cov 2. Dat de complete wereld idioot omgaat met Corona weten we ondertussen wel.
Er staat ook dat het aantal ziekenhuisopnames weer is gestegen in de UK.. Dankzij die deltavariant..

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:42 schreef ludovico het volgende: Nigeria is the latest country to have officially stopped endemic transmission of wild poliovirus, with its last reported case in 2016.[4] Wild poliovirus has been eradicated in all continents except Asia, and as of 2020, Afghanistan and Pakistan are the only two countries where the disease is still classified as endemic.[5][6]
Dit is toch precies wat mijn artikel ook zegt? Er zijn nog een paar landen waar polio aanwezig is, maar de verwachting is dat het binnen een paar jaar daar ook verdwenen is...

En jij beweerde dat men zich beter daar op kon focussen. Want men dus gewoon doet naast de covid crisis. Dus nogmaals, het is gewoon een drogreden van je...

Jammer dat je niet eens jouw ongelijk kan toegeven, zoals volwassenen weleens doen.
pi_200173575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:52 schreef Berjan3 het volgende:
Er staat ook dat het aantal ziekenhuisopnames weer is gestegen in de UK.. Dankzij die deltavariant..
Het kan stijgen het kan dalen, en als het langzamer daalt dan stijgt, daalt het vaker, en als het langzamer stijgt dan daalt dan stijgt het vaker.

Heb je nog meer omschrijvingen die geheel normaal zijn bij virussen?
Iets moet eerst voldoende een probleem zijn voordat je er actie op gaat ondernemen, anders maak je meer kapot dan je goed doet.
pi_200173580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

En de enige die het oplopen zijn de niet gevaccineerden, so what? Eigen keuze, eigen risico.
Neen, het vaccin kan mensen niet honderd procent beschermen. Stel dat een vaccin voor 95% bescherming biedt dan krijgen van de honderd mensen die gevaccineerd zijn 95 niks, en 5 worden wel ziek maar minder dan een niet gevaccineerde..

Niet gevaccineerden kunnen het virus laten muteren, waar vaccins misschien niet op berekend zijn. Moet de gevaccineerden weer een vaccinatie krijgen...

Met andere woorden, mensen die zich niet om medische redenen niet laten vaccineren zijn egoistische mensen.
pi_200173597
quote:
Dit is toch precies wat mijn artikel ook zegt? Er zijn nog een paar landen waar polio aanwezig is, maar de verwachting is dat het binnen een paar jaar daar ook verdwenen is...
Ok dus het is toch niet uitgeroeid? Mooi. Die discussie ook weer klaar. :')
pi_200173620
quote:
En jij beweerde dat men zich beter daar op kon focussen. Want men dus gewoon doet naast de covid crisis. Dus nogmaals, het is gewoon een drogreden van je...

Jammer dat je niet eens jouw ongelijk kan toegeven, zoals volwassenen weleens doen.
Ja, kunnen ze toch ook.

En ja, je kan én én doen, maar of Corona een geschikt virus is om uit te roeien valt echt in twijfel te trekken. De complete hysterie omtrent Covid doet mij in ieder geval vermoeden dat daar niet rationeel over geoordeeld zal worden.
pi_200173622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het kan stijgen het kan dalen, en als het langzamer daalt dan stijgt, daalt het vaker, en als het langzamer stijgt dan daalt dan stijgt het vaker.

Heb je nog meer omschrijvingen die geheel normaal zijn bij virussen?
Iets moet eerst voldoende een probleem zijn voordat je er actie op gaat ondernemen, anders maak je meer kapot dan je goed doet.
Je bent gewoon bang voor het prikkie. Als jij jouw arm voldoende ontspant dan voel je niks. Neem maar van mij aan.
En als je twee keer gevaccineerd bent dan voel jij je de koning te rijk. Kun je weer alles doen, lekker ontspannen. En dan heb je ook nog iets gedaan voor de samenleving.. Tel uit de winst.
pi_200173628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:54 schreef Berjan3 het volgende:
Met andere woorden, mensen die zich niet om medische redenen niet laten vaccineren zijn egoistische mensen.
Heb jij je altijd ingeent tegen influenza of ben jij je hele leven een egoist geweest?
pi_200173652
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:54 schreef Berjan3 het volgende:
Niet gevaccineerden kunnen het virus laten muteren, waar vaccins misschien niet op berekend zijn. Moet de gevaccineerden weer een vaccinatie krijgen...
Dat is dus over de complete wereld, dit stop je niet tenzij je het virus compleet stopt, welk serieus plan ligt er nou om dat te bereiken met Covid, alle landen doen mee? Afghanistan heeft nog Polio en krijgt dat nog niet eens weg, en je wilt al Corona gaan zitten uitroeien over de wereld, een virus dat met een beetje resistentie in de wereld mag hopen dat het kan tippen aan de dodelijkheid van influenza. Corona is gewoon een lachertje straks, die Delta variant slaat ook een deuk in een pakje boter, als samenleving kan je dat prima aan en mensen die het vaccin hebben afgewezen mogen zelf op de blaren ziten, prima, doe je niemand kwaad mee.
pi_200173665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ok dus het is toch niet uitgeroeid? Mooi. Die discussie ook weer klaar. :')
Heere mijn tiet!!!

Ik heb toch gezegd OVER ENKELE JAREN....

Echt, ben je ziende blind of zo?

De discussie ging erover dat je beweerde "laat ze liever iets doen aan laaghangend fruit zoals Polio. Laat ze dat eerst maar uitroeien". Dus ik gaf je de link dat men daar al flink mee bezig is, en dat over een paar jaar Polio is uitgeroeid. Precies wat het artikel dus zei, en wat je met jouw artikel soort van bekrachtigde...

Echt, ik heb het gewoon met een kleuter te communiceren. Begrijpend lezen van likmevestje.
pi_200173684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:56 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Je bent gewoon bang voor het prikkie. Als jij jouw arm voldoende ontspant dan voel je niks. Neem maar van mij aan.
En als je twee keer gevaccineerd bent dan voel jij je de koning te rijk. Kun je weer alles doen, lekker ontspannen. En dan heb je ook nog iets gedaan voor de samenleving.. Tel uit de winst.
Chantage om mensen uit te sluiten van normaal zijn/haar leven kunnen leven.

Je kan alles doen, alleen iemand in een torentje bepaalt allicht van niet of onder voorwaarden, gaat alle perken te buiten om een insignificant virus, wat corona gewoon is anno nu in dit land.
pi_200173720

0,07% = 1/1500 +-
0.01% = 1/10.000 +-

Deze cijfers verschillen zoveel van elkaar omdat er simpelweg geen "law of big numbers" aanwezig is in de statistieken, deze percentages verschillen niet (statistisch) significant van elkaar.

Zet de cijfers van influenza er maar naast als je ze kan vinden, ik ben namelijk enorm benieuwd.
pi_200173733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heb jij je altijd ingeent tegen influenza of ben jij je hele leven een egoist geweest?
Influenza is iets waar de mensheid al jaren mee kampt. Ons immuunsysteem kent het en kan het proberen uit te schakelen. Covid daarentegen is nieuw. Dus die is al ver het lichaam binnengedrongen voordat het immuunsysteem het herkent als foute boel..
Vandaar dat covid op dit moment foute boel is...

Over honderd jaar is het covid virus pas zoiets als influenza en hoeven alleen de probleemgevallen een prikje te halen. Voor nu moeten we ons immuunsysteem helpen door een vaccin..

Dit weet een kleuter nog.
pi_200173770
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:02 schreef Berjan3 het volgende:
Influenza is iets waar de mensheid al jaren mee kampt. Ons immuunsysteem kent het en kan het proberen uit te schakelen.
80% risicogroep heeft antistoffen, als jouw doemscenario uitkomt dat veel mensen besmet raken heeft 100% antistoffen. Wat wil je nou? :')
pi_200173778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:02 schreef Berjan3 het volgende:
Over honderd jaar is het covid virus pas zoiets als influenza en hoeven alleen de probleemgevallen een prikje te halen. Voor nu moeten we ons immuunsysteem helpen door een vaccin..

Dit weet een kleuter nog.
:D

Vertel me nog even hoe lang de Spaanse griep duurde en dat het niet vanwege antistoffen is gestopt anders. Of dat je standaard influenza snotneus niet enorm gevaarlijk was voor Indianen in de nieuwe wereld toen de Europeanen daar voor het eerst kwamen.

De antistoffen, dat is de sleutel. Die sleutel wordt nu om ik weet niet waarom enorm onderschat, misdadig gewoon dat daar geen geluid over te horen valt, want nee, ik geloof niet in eensgezindheid van wetenschappers op dit punt.
pi_200174189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:02 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]

0,07% = 1/1500 +-
0.01% = 1/10.000 +-

Deze cijfers verschillen zoveel van elkaar omdat er simpelweg geen "law of big numbers" aanwezig is in de statistieken, deze percentages verschillen niet (statistisch) significant van elkaar.

Zet de cijfers van influenza er maar naast als je ze kan vinden, ik ben namelijk enorm benieuwd.
Leuk die ifr... Hoeveel gewoon in het ziekenhuis
pi_200174209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

:D

Vertel me nog even hoe lang de Spaanse griep duurde en dat het niet vanwege antistoffen is gestopt anders. Of dat je standaard influenza snotneus niet enorm gevaarlijk was voor Indianen in de nieuwe wereld toen de Europeanen daar voor het eerst kwamen.

De antistoffen, dat is de sleutel. Die sleutel wordt nu om ik weet niet waarom enorm onderschat, misdadig gewoon dat daar geen geluid over te horen valt, want nee, ik geloof niet in eensgezindheid van wetenschappers op dit punt.
Je bent niet serieus te nemen, en je bent af...

Ik kom er nu pas achter dat ik op BNW aan het posten ben. En dat is hetzelfde als voor een kleuterschool gaan staan en daar in discussie gaan over wiskundige problemen...

Je gaat niet meer in op jouw fout met betrekking tot het poliovaccin? Want excuses aanbieden en toegeven dat je ergens ongelijk in hebt zit niet in jouw DNA?
pi_200174351
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Leuk die ifr... Hoeveel gewoon in het ziekenhuis
Staat ook in de grafiek onder IHR....
De IFR is 0.0%.
pi_200174424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:24 schreef Berjan3 het volgende:
Je gaat niet meer in op jouw fout met betrekking tot het poliovaccin? Want excuses aanbieden en toegeven dat je ergens ongelijk in hebt zit niet in jouw DNA?
Ik zei dat het nog niet uitgeroeid was, jij reageerde daarop, het zal wel, ik vind het niet zo boeiend, de stelling dat Polio niet uitgeroeid is is gewoon feitelijk.
pi_200174463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:24 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Je bent niet serieus te nemen, en je bent af...

Ik kom er nu pas achter dat ik op BNW aan het posten ben. En dat is hetzelfde als voor een kleuterschool gaan staan en daar in discussie gaan over wiskundige problemen...

Accepteer anders eerst de cijfers.
pi_200174762
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zei dat het nog niet uitgeroeid was, jij reageerde daarop, het zal wel, ik vind het niet zo boeiend, de stelling dat Polio niet uitgeroeid is is gewoon feitelijk.
Jesus christ. Je zei "laat ze daar een vaccin voor maken"... En dat hebben ze al, tevens is polio bijna uitgeroeid. Ik heb nog gezegd "over enkele jaren is het zover". Dit kun je lezen in het artikel van de rijksvoorlichtingsdienst...

Echt, ik heb het idee dat ik met iemand praat met niveau kleuterklas...

Dit is wat jij schreef (dat ik serieus op jou blijf in ga, ik heb een gouden medaille verdiend voor geduld): " Waarom ga je niet voor laaghangend fruit? Er zijn nog wel wat virussen te verzinnen die nauwelijks muteren, neem Polio ofzo, zullen we daarmee beginnen anders?"...

Dus ik toonde dit: "Je kan al gevaccineerd worden tegen Polio. Dus ook dit snap ik niet..

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/polio"

Met andere woorden, ze zijn er al mee begonnen. Dus EN vaccins tegen polio, en tegen covid. Ze zijn er maar druk mee..

Tevens schreef ik:"Die is in de komende jaren dus totaal uitgeroeid! 3-0 voor de wetenschap!"

Waarop jij reageerde met: "Neehoor, Polio is niet uitgeroeid. Maar lijkt mij wel wat laaghangender fruit dan Sars cov 2. "

Wat ik dus ook niet schreef, en ook het artikel niet beweerde.Wel dat het binnen een aantal jaar zover was...

Dus je hebt gewoon tig keer ongelijk. Geef gewoon toe, zoals een volwassene zou doen. In plaats van steeds maar weer doelpalen verschuiven. De wetenschap pakt alle ziekten aan die problematisch zijn, zowel polio als covid. 5-0 voor de wetenschap!
pi_200175699
Ludo die maar blijft beweren dat Covid = Influenza. Begint een beetje trieste vormen aan te nemen.. :Z
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:37:20 #26
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200176249
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ludo die maar blijft beweren dat Covid = Influenza. Begint een beetje trieste vormen aan te nemen.. :Z
Gek dat het op een of andere reden toch anders heet..
Zou het dan toch een ander virus zijn.. :O
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:07:38 #27
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200177180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus omdat 2 landen in de wereld nog een beetje polio hebben heeft het geen nut een wereldwijde vaccinatie tegen Covid-19 te proberen? :? Whut?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200178268
Covid is zeker geen influenza.
Covid is wel een (nieuw) Corona virus, ons al jaren bekend.
Vakman pur sang
pi_200178443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus omdat 2 landen in de wereld nog een beetje polio hebben heeft het geen nut een wereldwijde vaccinatie tegen Covid-19 te proberen? :? Whut?
Polio verschilt in grote mate van covid omdat het zich niet zo kan muteren.
Covid muteert zo snel dat je het niet kan uitroeien, vaccineren heeft niet zoveel zin.
https://www.bd.nl/brabant(...)-toch-niet~ad9fbcb5/
Vakman pur sang
pi_200178797
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Polio verschilt in grote mate van covid omdat het zich niet zo kan muteren.
Covid muteert zo snel dat je het niet kan uitroeien, vaccineren heeft niet zoveel zin.
https://www.bd.nl/brabant(...)-toch-niet~ad9fbcb5/
Weer dikke onzin.... Vaccineren beschermt mensen tegen een zware variant, dus minder druk op de ziekenhuizen. Ook als het virus muteert zal ons immuunsysteem sneller aanslaan op die variant dan wanneer je niet gevaccineerd bent...

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Covid is zeker geen influenza.
Covid is wel een (nieuw) Corona virus, ons al jaren bekend.
Ook dat is onzin, heb je zeker uit je eigen duim gezogen? Of uit de duim van een of andere mallerd op YT?

quote:

[..]

Ja, zo'n niveau was de discussie al een hele tijd... En het probleem is dat wanneer je die gast schaakmat zet dan is de gast verdwenen. Morgen komt hij waarschijnlijk weer om weer met iemand anders een discussie aan te gaan.. Beetje hit and run.
pi_200178860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:02 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Weer dikke onzin.... Vaccineren beschermt mensen tegen een zware variant, dus minder druk op de ziekenhuizen. Ook als het virus muteert zal ons immuunsysteem sneller aanslaan op die variant dan wanneer je niet gevaccineerd bent...
[..]

Ook dat is onzin, heb je zeker uit je eigen duim gezogen? Of uit de duim van een of andere mallerd op YT?
[..]

Ja, zo'n niveau was de discussie al een hele tijd... En het probleem is dat wanneer je die gast schaakmat zet dan is de gast verdwenen. Morgen komt hij waarschijnlijk weer om weer met iemand anders een discussie aan te gaan.. Beetje hit and run.
Dus je spreekt Jona Walk tegen? Promovendus vaccin-immunologie?

Probleem met jou is, je hebt wat algemene dingen gelezen in overheidsneutrale teksten en dat als ultieme waarheid genomen.
Vakman pur sang
pi_200178892
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Accepteer anders eerst de cijfers.
Hoe kom jij op zo weinig besmettingen?
Zou op 1,7 miljoen moeten zitten.
pi_200178949
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mensen die niet accepteren dat covid vanaf heden niet meer voor significante ziekenhuisbezorging zal gaan zorgen in dit land... Wat denk je nou, met 80% antistoffen risicogroep... Dit wordt echt geen influenza achtige winter vanwege de covid.
pi_200178980
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoe kom jij op zo weinig besmettingen?
Zou op 1,7 miljoen moeten zitten.
2e golf, heeft lagere IFR en IHR.

Toch iets van immuun dat al opbouwt wss zonder antistoffen te detecteren / vanwege maatregelen minder viral load oid. Anyhow, minder zware consequenties van een besmetting.
pi_200179014
quote:

[..]

Om het uit te roeien? Naief,het muteert hoogstwaarschijnlijk te snel.
pi_200179033
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dus je spreekt Jona Walk tegen? Promovendus vaccin-immunologie?

Probleem met jou is, je hebt wat algemene dingen gelezen in overheidsneutrale teksten en dat als ultieme waarheid genomen.
Ik ken die man niet en hoef hem niet te kennen ook. Ik weet namelijk hoe vaccins werken, en dat die ons immuunsysteem een herkenning geven "foute boel, val dat virus aan"... En dat 35% werking nog altijd beter is dan 0% werking...

Tevens heb ik nooit iets als ultieme waarheid genomen. In tegenstelling tot sommige antivaccers, die zelfs dansleraars serieuzer nemen dan mensen die ervoor gestudeerd hebben.
pi_200179086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:12 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Ik ken die man niet en hoef hem niet te kennen ook. Ik weet namelijk hoe vaccins werken, en dat die ons immuunsysteem een herkenning geven "foute boel, val dat virus aan"... En dat 35% werking nog altijd beter is dan 0% werking...

Tevens heb ik nooit iets als ultieme waarheid genomen. In tegenstelling tot sommige antivaccers, die zelfs dansleraars serieuzer nemen dan mensen die ervoor gestudeerd hebben.
Kerel, waarom, met influenza vaccins, gaan er nog steeds mensen dood dan? En niet van Polio in dit land? Leg even uit.
pi_200179104
En ik vraag alleen om de IHR en IFR naast elkaar te zetten van Covid en Influenza. Lastig hoor.. Echt super moeilijk zoveel weerstand dat die vraag oplevert.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:20:51 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200179181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Om het uit te roeien? Naief,het muteert hoogstwaarschijnlijk te snel.
Waar zeg ik dat dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_200179196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan?
Jij bemoeit je met een lopende discussie, dan verwacht ik dat je weet waar het over gaat.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:22:12 #41
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200179202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kerel, waarom, met influenza vaccins, gaan er nog steeds mensen dood dan? En niet van Polio in dit land? Leg even uit.
Omdat influenza nogal funky manieren heeft om te muteren.
Onikaan ni ov dovah
pi_200179374
quote:

[..]

Zonder die vaccins zou de influenza nog dodelijker zijn, dus ik snap het probleem niet zo..

blijkbaar begrijpt die Jan Wolkers figuur dat ook niet "het virus muteert dus laten we er geen vaccinatie tegen geven".... Echt, dat is van dezelfde logica als "ach, het regent ook vaak in NL dus laten we de dijken niet ophogen want nat worden we toch"...

Polio is juist verwoest door vaccinatie, dus nog een mooi voorbeeld om wel vaccinaties te verzinnen.
pi_200179429
quote:

[..]

Dat is een vrouw.

En dat is wel een heel simplistische beschouwing op een complex vraagstuk zoals muterende virusziektes en vaccins.
Eigenlijk laat je met je antwoord zien en geen kaas van gegeten te hebben.
Vakman pur sang
pi_200179614
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is een vrouw.

En dat is wel een heel simplistische beschouwing op een complex vraagstuk zoals muterende virusziektes en vaccins.
Eigenlijk laat je met je antwoord zien en geen kaas van gegeten te hebben.
Dat jij Jona Walk en anderen aanhaalt laat juist zien dat jij er niet veel van snapt... Even een paar linkjes:

https://www.medischcontac(...)tioneel/tegengas.htm

https://www.jonawalk.com/kinderen-vaccineren-voor-covid19
Belangrijk: Dit stuk is niet door het peer-review process gegaan. Ik schreef het als opiniërend, vak-inhoudelijk artiekel bedoeld voor publicatie in een medisch tijdschrift. De tekst moet alleen in die context worden gelezen.

https://static1.squarespa(...)en+voor+Covid-19.pdf
J.Walk25 juni 20211Is het medisch-ethisch verdedigbaarom gezonde kinderen te vaccineren tegen Covid-19? Dr. Jona Walk, M.D., PhD, internist in opleiding

in opleiding dus.... En die haal je aan als expert |:(

Ga eens huiswerk doen, in plaats van dingen posten zonder context.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:50:40 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200179688
quote:

[..]

Zie hier boven!
Influenza muteert, polio niet.
En polio is een voorbeeld dat vaccins wel degelijk helpen aangezien het in heel veel landen niet meer voor komt.

Voor muteert ook daarom heet het covid-19 en niet gewoon covid, de vaccins die momenteel op de markt zijn helpen voor 90%+ ook al komt er weer een nieuwe mutatie op deze vorm zal ook dit vaccin helpen ook al is het minder dan het huidige percentage"het helpt iets"
Voor mensen die dan weer roepen het is niet genoeg getest of nog niet lang genoeg het antwoord bevind zich ook al eerder in je eigen opmerking, covid bestaat al langer en zo doende zijn ze met deze variant nu al 1,5 jaar bezig ze waren ervoor OOK al mee bezig!
En miljoenen mensen zijn al gevaccineerd in Nederland hebben nu al +-4 miljoen mensen een volledige vaccinatie gehad!

En nogmaals covid is geen polio of influenza..
En elk virus is anders andere werking andere besmetting factor, andere symptomen en ga maar even door.
Dus logisch dat een vaccin ook daarop aangepast moet worden.

Althans zo zie ik het.
Ik ben geen expert.
pi_200179962
Hoe gaat het trouwens met Build Back Better, is er al schot ingekomen? Ik zie maar weinig voortgang.

Ik heb begrepen dat men een wereldwijd belastingtarief wil instellen voor multinationals, is dat iets waar men hier zwaar op tegen is of hoort dat er niet bij?
pi_200179980
quote:

[..]

Ik ken die man niet en hoef hem niet te kennen ook. Ik weet namelijk hoe vaccins werken, en dat die ons immuunsysteem een herkenning geven "foute boel, val dat virus aan"...

je bedoelt een klein beetje van t virus inspuiten en het lichaam maakt antistoffen aan?
pi_200179997
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe gaat het trouwens met Build Back Better, is er al schot ingekomen? Ik zie maar weinig voortgang.

Eerst moet de boel kapot voordat er gebouwd kan worden. een deel van de ondernemers is al failliet, de rest gaat kapot als er weer een lockdown komt, daarna bouwen.
pi_200180011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Eerst moet de boel kapot voordat er gebouwd kan worden. een deel van de ondernemers is al failliet, de rest gaat kapot als er weer een lockdown komt, daarna bouwen.
Maar het aantal faillissementen en gestopte ondernemers is nog nooit zo laag geweest
pi_200180012
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Oh. Dus hoe lang moeten we daarop wachten, denk je? Want het vlot niet zo erg daarmee.
pi_200180027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Dus hoe lang moeten we daarop wachten, denk je? Want het vlot niet zo erg daarmee.
2 jaar denk ik, wie zal t zeggen. hoe lang denk je dat ondernemers zonder klanten kunnen zitten?
pi_200180083
quote:
De gevaccineerden (hihi) zijn de lul.Ergens in 2022.
Dat is alvast zeker

zo zonde

quote:
Ik heb begrepen dat men een wereldwijd belastingtarief wil instellen voor multinationals, is dat iets waar men hier zwaar op tegen is of hoort dat er niet bij?
Dat is afleiding. Men wilt dat u zich daar mee bezig houdt.
pi_200180097
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:36 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Dat is alvast zeker

zo zonde
[..]

Ok, en hoe zijn gevaccineerden dan precies de lul? Met wat?

Afleiding? Waar moet ik dan van afgeleid worden want ik lees dat en ik ga weer verder, ik snap niet echt hoe dat dan werkt.
pi_200180101
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

2 jaar denk ik, wie zal t zeggen. hoe lang denk je dat ondernemers zonder klanten kunnen zitten?
Geen idee, de winkel waar ik onlangs een redelijk duur fornuis heb gekocht had afgelopen jaar 600% meer omzet gedraaid
pi_200180113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:36 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Dat is alvast zeker

zo zonde
[..]

Zou niet goed voor de huizenprijzen zijn zoveel leegstand. Vind de elite vast niet goed
pi_200180116
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geen idee, de winkel waar ik onlangs een redelijk duur fornuis heb gekocht had afgelopen jaar 600% meer omzet gedraaid
oke dus daaruit kunnen we concluderen dat het goed gaat met alle ondernemers? gelukkig maar.
pi_200180121
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, en hoe zijn gevaccineerden dan precies de lul? Met wat?

Afleiding? Waar moet ik dan van afgeleid worden want ik lees dat en ik ga weer verder, ik snap niet echt hoe dat dan werkt.
Eigenlijk heb ik geen zin om het daar over te hebben. Ik weet hoe jij erin staat. Waarom zou ik moeite doen?
pi_200180135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:40 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik geen zin om het daar over te hebben. Ik weet hoe jij erin staat. Waarom zou ik moeite doen?
Prima, hoor, dan niet.
pi_200180140
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zou niet goed voor de huizenprijzen zijn zoveel leegstand. Vind de elite vast niet goed
Denk het wel hoor.
pi_200180146
twitter
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:48:03 #61
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_200180174
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
ondertussen ic capaciteit in Nederland AFgeschaald..
Gommeriaanse toestanden..
Huig
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:50:39 #62
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200180192
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Oki, staat me trouwens niet iets van bij dat Duitsland dat probleem had.
Ze hebben zelfs al aantal keren patiënten uit Nederland opgenomen.
pi_200180256
twitter

:?
  zaterdag 3 juli 2021 @ 01:11:32 #64
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_200180299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oki, staat me trouwens niet iets van bij dat Duitsland dat probleem had.
Ze hebben zelfs al aantal keren patiënten uit Nederland opgenomen.
Dat was omdat de Duitse artsen zich begonnen te vervelen op de IC's..
En dat is het laatste wat je wilt, als samenleving..als Europa.
Dus daar is toen heel juist gehandeld..
Huig
pi_200181000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:31 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Zonder die vaccins zou de influenza nog dodelijker zijn, dus ik snap het probleem niet zo..

blijkbaar begrijpt die Jan Wolkers figuur dat ook niet "het virus muteert dus laten we er geen vaccinatie tegen geven".... Echt, dat is van dezelfde logica als "ach, het regent ook vaak in NL dus laten we de dijken niet ophogen want nat worden we toch"...

Polio is juist verwoest door vaccinatie, dus nog een mooi voorbeeld om wel vaccinaties te verzinnen.
Je wilt totaal niet begrijpen dat Polio uit te roeien valt vanwege minder mutatie en dat de mutatie die vaccinatie omzijlt (al is die hoogstwaarschijnlijk totaal niet dodelijk, zoiets als influenza cijfers zul je toch snel wel zien) toch wel komt. Waarschijnlijk van over de grens.

Je geeft kinderen een vaccin waarbij het niet in het voordeel is van de kinderen zelf om het te nemen. Dat vind ik nogal wat.
pi_200181013
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:40 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

oke dus daaruit kunnen we concluderen dat het goed gaat met alle ondernemers? gelukkig maar.
Nee... Het nog nooit zo lage aantal faillissementen en gestopte bedrijven wel
pi_200181027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 01:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]

Wat zijn de cijfers nou van na vaccinatie shot opgenomen worden in het ziekenhuis danwel moeten blijven na de shot vanwege bijwerkingen?
pi_200181031
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 01:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]

jeetje moet je helemaal in Rusland gaan zoeken voor een filmpje waarin iemand onwel is geworden
pi_200181032
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee... Het nog nooit zo lage aantal faillissementen en gestopte bedrijven wel
..... Wow......

Wil je ons het verschil nog even uitleggen tussen de twee, wil je ons nog even uitleggen dat je ook kan stoppen als het financieel niet meer gaat als er nog wat financiële middelen zijn in het bedrijf? Wil je ons nog even vertellen dat dat echt niet erg is als dat die mensen overkomt?
pi_200181038
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

jeetje moet je helemaal in Rusland gaan zoeken voor een filmpje waarin iemand onwel is geworden
Anekdotisch bewijs pro corona is goed.

Anekdotisch bewijs tegen corona is slecht en ridiculiseren we alsof het niet belangrijk is.
pi_200181043
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:48 schreef Orwell het volgende:

[..]

ondertussen ic capaciteit in Nederland AFgeschaald..
Gommeriaanse toestanden..
Nah lijkt me eigenlijk redelijk als daar geen werk is toch. Kan je het personeel reguliere zorg laten leveren en inhalen. Non covid.
pi_200181068
quote:

Hoe gaat het met klimaatneutraal worden? Schiet niet echt op he.. Pas vanaf 2050 terwijl het een tamelijk extreme agenda is.

Overigens "we gaan niet terug naar het oude normaal, dat is een illusie" ondertekent Mark Rutte en Klaus Schwab. Xx. (en Koopmans??).
pi_200181077
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

..... Wow......

Wil je ons het verschil nog even uitleggen tussen de twee, wil je ons nog even uitleggen dat je ook kan stoppen als het financieel niet meer gaat als er nog wat financiële middelen zijn in het bedrijf? Wil je ons nog even vertellen dat dat echt niet erg is als dat die mensen overkomt?
Faillissementen 16% lager
Aantal gestopt 20% hoger. Voornamelijk ZZP'ers

Aantal werkelozen slechts 3,4%

Gaat helemaal prima met de economie.
Horeca kan geen personeel vinden zelfs.

Is het kut voor iemand als hij moet stoppen.. sure. Daarom vaccinatie zodat de kans op een volgende lockdown kleiner wordt.

Ga jij nog uitleggen hoe we niet vaccineren van de jeugd uitleggen aan hun leeftijdsgenootjes die veel risico lopen of wegen die kosten
niet op tegen de baten als iemand een lagere levensverwachting heeft?
pi_200181081
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs pro corona is goed.

Anekdotisch bewijs tegen corona is slecht en ridiculiseren we alsof het niet belangrijk is.
Stroman.
Volgens mij heb je een veld vol van die dingen is het niet?
pi_200181087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Omdat influenza nogal funky manieren heeft om te muteren.
Precies, nu de stap doortrekken naar Corona.
pi_200181089
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Stroman.
Volgens mij heb je een veld vol van die dingen is het niet?
Nee je selectiviteit hoe jij omspringt met anekdotisch bewijs is gewoon nogal hypocriet en onethisch.
pi_200181096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:43 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Denk het wel hoor.
Nou die prins B is het daar vast niet mee eens. Nogal een kapitaalvernietiging.
Al die hypotheekverstrekkers ga je er ook niet blij mee maken
pi_200181102
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee je selectiviteit hoe jij omspringt met anekdotisch bewijs is gewoon nogal hypocriet en onethisch.
Van stroman naar ad hominem.
Weer lekker bezig :W
pi_200181114
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:34 schreef devlinmr het volgende:

Ga jij nog uitleggen hoe we niet vaccineren van de jeugd uitleggen aan hun leeftijdsgenootjes die veel risico lopen of wegen die kosten
niet op tegen de baten als iemand een lagere levensverwachting heeft?
Lagere levensverwachting van Covid?

In alle eerlijkheid. Als de oversterfte 20k zou zijn, en de gemiddelde leeftijd van een sterfte was 81. En de gemiddelde resterende levensduur op die leeftijd is 4 jaar. Maar de levenskwaliteit van de gemiddelde overledene was al lager. Zegge 50% van normaal (er is natuurlijk ook een skew naar ouderen geweest in mindere gezondheid die het niet hebben gehaald).

Reken jij dan even voor mij uit hoeveel kwalitatieve levensjaren er in directe zin verloren zijn gegaan van Corona.
pi_200181129
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Van stroman naar ad hominem.
Weer lekker bezig :W
Waarom is een spiegel voorhouden nou steeds een ad hominem volgens jou? Zo lelijk ben je ook weer niet.
pi_200181138
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lagere levensverwachting van Covid?
nee, door hun aandoening
quote:
In alle eerlijkheid. Als de oversterfte 20k zou zijn, en de gemiddelde leeftijd van een sterfte was 81. En de gemiddelde resterende levensduur op die leeftijd is 4 jaar. Maar de levenskwaliteit van de gemiddelde overledene was al lager. Zegge 50% van normaal (er is natuurlijk ook een skew naar ouderen geweest in mindere gezondheid die het niet hebben gehaald).

Reken jij dan even voor mij uit hoeveel kwalitatieve levensjaren er in directe zin verloren zijn gegaan van Corona.
Oh vele duizenden. Sommige door angst en zorg te mijden. Veel omdat de IC's vol lagen

Je blijft maar redenen voor vaccinatie geven. Top
pi_200181156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom is een spiegel voorhouden nou steeds een ad hominem volgens jou? Zo lelijk ben je ook weer niet.
Je obsessie met mij neemt echt rare vormen aan.. tt 2 waar je mij in noemt om wat voor reden dan ook.

Anyway ik ga mijn zaterdagse 10k lopen. Zou je ook eens moeten doen, een hobby zoeken.
pi_200181158
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zie hier boven!
Influenza muteert, polio niet.
En polio is een voorbeeld dat vaccins wel degelijk helpen aangezien het in heel veel landen niet meer voor komt.

Voor muteert ook daarom heet het covid-19 en niet gewoon covid, de vaccins die momenteel op de markt zijn helpen voor 90%+ ook al komt er weer een nieuwe mutatie op deze vorm zal ook dit vaccin helpen ook al is het minder dan het huidige percentage"het helpt iets"
Voor mensen die dan weer roepen het is niet genoeg getest of nog niet lang genoeg het antwoord bevind zich ook al eerder in je eigen opmerking, covid bestaat al langer en zo doende zijn ze met deze variant nu al 1,5 jaar bezig ze waren ervoor OOK al mee bezig!
En miljoenen mensen zijn al gevaccineerd in Nederland hebben nu al +-4 miljoen mensen een volledige vaccinatie gehad!

En nogmaals covid is geen polio of influenza..
En elk virus is anders andere werking andere besmetting factor, andere symptomen en ga maar even door.
Dus logisch dat een vaccin ook daarop aangepast moet worden.

Althans zo zie ik het.
Ik ben geen expert.
Grotendeels eens, nu de stap nog zetten dat massaal vaccineren zinloos is omdat er mutaties blijven komen. Minder snel schadelijk muteren, als dat al zo zou zijn, is nogal een vreemde objective om vaccineren bij kinderen die er geen persoonlijk baat bij hebben te rechtvaardigen.

En als je ziet dat andere landen in de brand staan is het nog ronduit asociaal ook.
pi_200181170
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je obsessie met mij neemt echt rare vormen aan.. tt 2 waar je mij in noemt om wat voor reden dan ook.

Anyway ik ga mijn zaterdagse 10k lopen. Zou je ook eens moeten doen, een hobby zoeken.
Kijk nou een keer in die spiegel, kan hem wel aanreiken voor je maar je zit zo hard te ontkennen man... Ja dat ben jij, voel je nou eens niet beledigd als iemand je daarop wijst.
pi_200181178
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

nee, door hun aandoening
[..]

Oh vele duizenden. Sommige door angst en zorg te mijden. Veel omdat de IC's vol lagen

Je blijft maar redenen voor vaccinatie geven. Top
Directe zin staat er voor een reden. Je gooit dat nu op een hoop met bijeffecten van enorm negatieve overheidspropaganda.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 09:45:53 #86
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_200181599
Interview De Jonge: 'Het heeft iets decadents om vaccin te weigeren'

Hugo de Jonge gaat nog niet helemaal zonder zorgen op vakantie. Het risico bestaat dat het coronavirus weer opleeft, bijvoorbeeld doordat er een variant opduikt waar de vaccins geen vat op hebben. "We moeten niet denken dat we er al zijn", waarschuwt de demissionair minister van Volksgezondheid. NU.nl sprak met hem over hoe de komende maanden eruitzien en over zijn dagelijkse dilemma hoe hij het best op mensen met complottheorieën kan reageren. "Ik heb een heleboel tweets niet verstuurd."

Een infectieziekte kun je niet uitroeien, zeggen wetenschappers. Hoe ziet het leven met corona eruit?
"Ik blijf het herhalen: jezelf wapenen via vaccinatie. Dat is ook zo - hoe zal ik het zeggen - onbegrijpelijk aan de discussies over vaccineren."

"Mensen die zich niet willen laten prikken, willen ook niet terug naar de maatregelen. Maar zij maken de weg uit de crisis, het vaccineren, wel verdacht. Dat is heel raar. Het kan niet allebei."

"Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."

Hugo en de verdwenen 5,1 miljard is weer eens bezig mensen tegen elkaar uit te spelen. Bruikbare idioten staan natuurlijk achter de man. Gelukkig aan de reacties te lezen zijn er nog mensen die ook zien hoe smerig de clown bezig is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 09:53:12 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200181690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Precies, nu de stap doortrekken naar Corona.
Nope, dat werkt niet. Corona virussen hebben die funky influenza mutatie mechanismen niet.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 3 juli 2021 @ 10:43:44 #88
189978 controlaltdelete
pi_200182198
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 01:11 schreef Orwell het volgende:

[..]

Dat was omdat de Duitse artsen zich begonnen te vervelen op de IC's..
En dat is het laatste wat je wilt, als samenleving..als Europa.
Dus daar is toen heel juist gehandeld..
Geweldig, touché die zit ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_200182247
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kijk nou een keer in die spiegel, kan hem wel aanreiken voor je maar je zit zo hard te ontkennen man... Ja dat ben jij, voel je nou eens niet beledigd als iemand je daarop wijst.
Je noemt mij hypocriet omdat ik een voorbeeld geef uit eigen ervaring. Ik zeg nergens dat het dus bewijs is van wat dan ook.

Mijn commentaar op het filmpje uit rusland was zelfs niet eens gericht op dat het bewijs van weet ik wat is, alleen maar een opmerking over dat men wel erg veel moeite moet doen om een filmpje van iemand die weggedragen wordt na wel of geen vaccinatie te vinden.

Wat jij dus doet is framen en dus op de man spelen :W

Wat helemaal triest is is dat je zodra je ziet dat een topic bijna vol is je snel de laatste 5 posts pakt om mijn naam in de topic titel te zetten. Royal sadness -O-

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 03-07-2021 10:53:08 ]
pi_200182467
Maar weer eens een herinnering om het hier respectvol te houden. Hou die persoonlijke sneren lekker achterwege, ook zonder sneren kan je een discussie hebben.
pi_200182483
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nope, dat werkt niet. Corona virussen hebben die funky influenza mutatie mechanismen niet.
Lol, ik hoop het graag met je mee maar vooralsnog zie ik geen geluid dat je gelijk hebt.
pi_200182503
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar weer eens een herinnering om het hier respectvol te houden. Hou die persoonlijke sneren lekker achterwege, ook zonder sneren kan je een discussie hebben.
Ik heb het vermoeden dat je op mij doelt. Je zult je aardig moeten in gaan lezen wil je begrijpen waarom de zaken daar zo staan beschreven. Hypocriet is geen persoonlijke sneer maar een benaming voor een persoon dat selectief omgaat met argumenten.

Kan je mij wel verbieden dat te benoemen maar dat gaat wel een beetje ver vind je niet?
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:09:28 #93
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200182517
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lol, ik hoop het graag met je mee maar vooralsnog zie ik geen geluid dat je gelijk hebt.
Really? Jij hebt bewijs dat corona virussen ook significant gebruik maken van die influenza mutatie mechanismes? Laat maar zien dan.
Onikaan ni ov dovah
pi_200182518
quote:
Die man heeft niet een beetje het idee dat Hij persoonlijk de Messias is aan wiens hand het simpele gepeupel de donkerte van de crisis uit geleid wordt hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_200182609
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat je op mij doelt. Je zult je aardig moeten in gaan lezen wil je begrijpen waarom de zaken daar zo staan beschreven. Hypocriet is geen persoonlijke sneer maar een benaming voor een persoon dat selectief omgaat met argumenten.

Kan je mij wel verbieden dat te benoemen maar dat gaat wel een beetje ver vind je niet?
Ik heb het niet specifiek over jou. En je weet zelf net zo goed dat het veel verder gaat dan enkel ‘hypocriet’. Hoeft verder niet hier, meer vragen kunnen in FB.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:31:17 #96
189978 controlaltdelete
pi_200182815
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Die man heeft niet een beetje het idee dat Hij persoonlijk de Messias is aan wiens hand het simpele gepeupel de donkerte van de crisis uit geleid wordt hè.
Het is een grote narcist, net als een sekteleider die zijn volgelingen manipuleert om andersdenkenden als vijand te zien, ze moeten worden veroverd en als dit niet lukt te bestrijden. Jim Jones vibes :{
pi_200183119
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Waar in het stuk heeft hij het mis volgens jou?
pi_200183290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Really? Jij hebt bewijs dat corona virussen ook significant gebruik maken van die influenza mutatie mechanismes? Laat maar zien dan.
Het muteert, alle geluiden zijn dat we corona niet uit gaan roeien.
Kan je dus wel iedereen blijven prikken die geen risico loopt om de transmissie af te zwakken. De vraag is of de op lange termijn wel enig effect gaat hebben.

Als dat met corona zinvol is zou het ook met influenza zinvol zijn. Ik denk dat het alleen zinvol is voor de portommonnee van de aandeelhouders van Pfizer etc.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:31:47 #99
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200183401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het muteert, alle geluiden zijn dat we corona niet uit gaan roeien.
Kan je dus wel iedereen blijven prikken die geen risico loopt om de transmissie af te zwakken. De vraag is of de op lange termijn wel enig effect gaat hebben.

Als dat met corona zinvol is zou het ook met influenza zinvol zijn. Ik denk dat het alleen zinvol is voor de portommonnee van de aandeelhouders van Pfizer etc.
Ja leuk, maar maakt het nou gebruik van die influenza mutatie mechanismen?
Onikaan ni ov dovah
pi_200183736
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja leuk, maar maakt het nou gebruik van die influenza mutatie mechanismen?
Geen idee ik heb daar geen koek van gegeten.

Mij is onvoldoende onderbouwt dat je mensen die geen risico lopen moet vaccineren. Dat de gezondheidsraad dan wel wat weet aan te prijzen terwijl dat totaal hypocriet is tov influenza dat maakt mij weer argwanend.

En corona helemaal weg krijgen is geen argument. Daarom die hele discussie.

Corona krijgen we niet compleet weg als niet de hele wereld in hele korte tijd vaccins krijgt en aan de lock downs gaat.

Wordt hem gewoon niet.
pi_200183745
Ziekenhuizen: bijna alleen maar niet-gevaccineerde coronapatiënten

https://www.ad.nl/binnenl(...)apatienten~affed7db/

ik lees verschillende berichten, gisteren waren t juist gevaccineerden in t ziekenhuis :?
pi_200183853
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waar in het stuk heeft hij het mis volgens jou?
Het gaat niet zozeer om 'mis' of 'goed', de hele toonzetting ergert me gewoon. Het koninklijk meervoud, de basisschoolmetaforen, de tekeningetjes, het 'IK BEN MINISTER VAN VWS!'. Het ademt allemaal nogal een verschrikkelijk onzeker mavistisch niveau, maar dat kan ook aan mij liggen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:09:03 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200183862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lees je dan eerst wat beter in, voordat je gekke claims of vergelijkingen maakt.
Onikaan ni ov dovah
pi_200183882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:58 schreef weetjewel5 het volgende:
Ziekenhuizen: bijna alleen maar niet-gevaccineerde coronapatiënten

https://www.ad.nl/binnenl(...)apatienten~affed7db/

ik lees verschillende berichten, gisteren waren t juist gevaccineerden in t ziekenhuis :?
50/50 in Engeland op de IC.

Dat zal zonder IC wat meer skewed zijn tegen de non vaccinated.

Dus beide zal waar zijn.
pi_200183913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees je dan eerst wat beter in, voordat je gekke claims of vergelijkingen maakt.
Jij verzint opeens dat de manier van mutatie verschillend is. Ik zeg dat corona net als influenza sneller muteert dan Polio. Dermate snel dat uitroeien middels vaccins onzin is. Ik blijf bij dat punt.

Me verder inlezen veranderd mijn zienswijze hierin niet. Genoeg experts die dit verhaal ondersteunen. Ik neem het dus op basis van die geluiden aan voor waarheid. Als jij mij en die experts wilt overtuigen dat het anders is dan mag je dat doen met bronnen die dat ondersteunen. Beetje roepen dat we meer research moeten doen is nogal.. In het luchtledige schieten. Keb geen idee waar je het over hebt en het serieus nemen gaat dan niet.

Kan je wel een nieuw onderwerp introduceren maar daar heb ik het helemaal niet over gehad.

Ik ga nou ook niet vragen je in te lezen over aandelen als we discussiëren over Covid.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:15:30 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200183929
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij verzint opeens dat de manier van mutatie verschillend is.
Nee dat doe ik niet, dat is echt het geval.
Onikaan ni ov dovah
pi_200183945
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet, dat is echt het geval.
Je verzint die discussie. Daar gaat het mij niet om.

Als je voldoende inzoomt zijn alle verschillen gigantisch.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:19:01 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200183978
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je verzint die discussie. Daar gaat het mij niet om.
Waarom reageer je er dan zo op? :? Jij komt er mee dat je ziet dat covid-19 ook zoals influenza muteert. Spoiler alert, dat is niet het geval.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:34:10 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200184190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Grotendeels eens, nu de stap nog zetten dat massaal vaccineren zinloos is omdat er mutaties blijven komen. Minder snel schadelijk muteren, als dat al zo zou zijn, is nogal een vreemde objective om vaccineren bij kinderen die er geen persoonlijk baat bij hebben te rechtvaardigen.

En als je ziet dat andere landen in de brand staan is het nog ronduit asociaal ook.
En dan wachten tot de volgende mutatie en de volgende etc etc..
Er zijn geloof ik nu al 2 mutaties.
Sinds de grote uitbraak.
Ook al zou het minder effect hebben op de nieuwe mutaties, laten we voor de grap zeggen 50% dan heeft het alsnog WAT effect.
We kunnen ook weer gewoon de boel op slot gooien, en weer opnieuw beginnen..
Maar daar staat niemand op te wachten.
pi_200184685
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom reageer je er dan zo op? :? Jij komt er mee dat je ziet dat covid-19 ook zoals influenza muteert. Spoiler alert, dat is niet het geval.
Net zoals influenza muteert ook covid 19.

Feit.

Dan zeg ik nog niet dat ze op dezelfde manier muteren.
pi_200184712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

En dan wachten tot de volgende mutatie en de volgende etc etc..
Er zijn geloof ik nu al 2 mutaties.
Sinds de grote uitbraak.
Ook al zou het minder effect hebben op de nieuwe mutaties, laten we voor de grap zeggen 50% dan heeft het alsnog WAT effect.
We kunnen ook weer gewoon de boel op slot gooien, en weer opnieuw beginnen..
Maar daar staat niemand op te wachten.
Ja. Virussen muteren, wat is er nieuw?

Wil je dat tegengaan? Hoe dan? Waarom is dat haalbaar? Is het doelmatig? Wat kost het?

Er hoeft helemaal niks op slot gegooid te worden. De aantallen risico groep worden behoorlijk gedecimeerd vanwege vaccinatie en natuurlijke besmetting.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:01:40 #112
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200185244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Net zoals influenza muteert ook covid 19.

Feit.
Dat klopt, veel gemakkelijker ook dan covid-19.

quote:
Dan zeg ik nog niet dat ze op dezelfde manier muteren.
Ok, leg mij dit eens uit dan. Ik schreef dat ze anders muteren, waarop jij reageerde dat je daar geen bewijs voor zag. Waarom zie je geen geluid dat covid-19 een andere manier van muteren heeft dan influenza? Hint, voor een belangrijk mechanisme bij influenza heb je meerdere segmenten aan genetische code nodig. Dat heeft covid-19 niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_200186098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je blijft die onzin maar verspreiden he.... Ook al werken sommige vaccins niet tegen bepaalde varianten, je wordt er toch minder ziek door..

Tevens ben je wel erg naief als je denkt dat de vaccins die wij nu hebben, en misschien voor kinderen gebruiken, naar andere landen gaan. Die worden weggegooid, dus je kan ze beter aan kinderen geven..Anders worden de scholen weer brandhaarden, moeten scholen weer dicht, en dat is voor die kinderen ook niet leuk.
pi_200186152
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij verzint opeens dat de manier van mutatie verschillend is. Ik zeg dat corona net als influenza sneller muteert dan Polio. Dermate snel dat uitroeien middels vaccins onzin is. Ik blijf bij dat punt.

Me verder inlezen veranderd mijn zienswijze hierin niet. Genoeg experts die dit verhaal ondersteunen.
Ach, dezelfde soort experts die later een vrouw blijk die een opleiding doet? Dezelfde experts?

Misschien moet je wat kritischer worden wat betreft experts. En niet iemand die ooit eens een LOI opleiding heeft gevolgd als expert betitelen?

^O^
pi_200186247
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:52 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Je blijft die onzin maar verspreiden he.... Ook al werken sommige vaccins niet tegen bepaalde varianten, je wordt er toch minder ziek door..

Tevens ben je wel erg naief als je denkt dat de vaccins die wij nu hebben, en misschien voor kinderen gebruiken, naar andere landen gaan. Die worden weggegooid, dus je kan ze beter aan kinderen geven..Anders worden de scholen weer brandhaarden, moeten scholen weer dicht, en dat is voor die kinderen ook niet leuk.
En vergeet niet de verloren levensjaren omdat mensen dan weer niet naar de dokter durven of überhaupt terecht kunnen
pi_200186305
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om 'mis' of 'goed', de hele toonzetting ergert me gewoon. Het koninklijk meervoud, de basisschoolmetaforen, de tekeningetjes, het 'IK BEN MINISTER VAN VWS!'. Het ademt allemaal nogal een verschrikkelijk onzeker mavistisch niveau, maar dat kan ook aan mij liggen.
Dus in principe heeft hij gelijk alleen praat hij wat bekakt.. mooi
pi_200186493
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mij is onvoldoende onderbouwt dat je mensen die geen risico lopen moet vaccineren. Dat de gezondheidsraad dan wel wat weet aan te prijzen terwijl dat totaal hypocriet is tov influenza dat maakt mij weer argwanend.
Serieus? Welke sites lees jij, dat je nog niet snapt dat je mensen die geen risico lopen toch moet vaccineren. Sterker nog, ik heb je gisteren nog een link gegeven over groepsimmuniteit bij vaccinatie..niet gelezen zeker?

Komt nog bij dat iedereen risico loopt, of je nou oud of jong bent. Het is een mythe dat alleen ouderen ziek worden of zwakken. Ons immuunsysteem heeft nog geen weet van dit virus, en stopt het virus dus niet voordat het binnen in het lichaam is. Daar zijn de vaccins voor, een training van het immuunsysteem.

Doet me denken aan een nest met mieren, waar vijanden worden aangevallen en gedood. Dan is er een dier dat dezelfde geur verspreid als de mieren zelf en niet word opgemerkt door de verdedigers van het nest (of hoe je dat ook maar bij mieren noemt). Die kan dan alle mieren opeten zonder dat de verdedigers er ook maar iets tegen doen.
pi_200187177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:52 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Ik ben klaar met dit gedachtegoed jullie zijn gewoon gevaarlijk.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:48:05 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200187188
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja. Virussen muteren, wat is er nieuw?

Wil je dat tegengaan? Hoe dan? Waarom is dat haalbaar? Is het doelmatig? Wat kost het?

Er hoeft helemaal niks op slot gegooid te worden. De aantallen risico groep worden behoorlijk gedecimeerd vanwege vaccinatie en natuurlijke besmetting.
Ik ben niet bereid mijn familie en vrienden op het spel er voor te zetten.
Jij wel schijnbaar..
Denk dat jou familie leden en vrienden en kennissen boven die leeftijdsgrens er net zo over denken.
Dat zij mogelijk hun leven moeten opofferen voor jou principes.
pi_200187196
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:09 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Serieus? Welke sites lees jij, dat je nog niet snapt dat je mensen die geen risico lopen toch moet vaccineren. Sterker nog, ik heb je gisteren nog een link gegeven over groepsimmuniteit bij vaccinatie..niet gelezen zeker?

Dit virus roei je dus niet uit, zoals je influenza ook niet gaat uitroeien. Jij zit vast in een foute overtuiging.
pi_200187215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jij wel schijnbaar..
Denk dat jou familie leden en vrienden en kennissen boven die leeftijdsgrens er net zo over denken.
We hebben het over covid he, niet ebola ofzo.

Wat lul je stom, mijn principes?? Als ze er zelf voor kiezen niet te vaccineren?
pi_200187233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:09 schreef Berjan3 het volgende:

[..]
X
Komt nog bij dat iedereen risico loopt, of je nou oud of jong bent. Het is een mythe dat alleen ouderen ziek worden of zwakken. Ons immuunsysteem heeft nog geen weet van dit virus, en stopt het virus dus niet voordat het binnen in het lichaam is. Daar zijn de vaccins voor, een training van het immuunsysteem.

Doet me denken aan een nest met mieren, waar vijanden worden aangevallen en gedood. Dan is er een dier dat dezelfde geur verspreid als de mieren zelf en niet word opgemerkt door de verdedigers van het nest (of hoe je dat ook maar bij mieren noemt). Die kan dan alle mieren opeten zonder dat de verdedigers er ook maar iets tegen doen.
Leuk verhaal, maar dat minimale risico is dus vergelijkbaar met influenza voor die gezonde 50- groep en het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er dus een vaccinatie nodig is. Laat staan 2.
pi_200187268
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En vergeet niet de verloren levensjaren omdat mensen dan weer niet naar de dokter durven of überhaupt terecht kunnen
Dat is dus effect van je staatspropaganda niet van het virus. Sorry hoor.
pi_200187317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klopt, veel gemakkelijker ook dan covid-19.
[..]

Ok, leg mij dit eens uit dan. Ik schreef dat ze anders muteren, waarop jij reageerde dat je daar geen bewijs voor zag. Waarom zie je geen geluid dat covid-19 een andere manier van muteren heeft dan influenza? Hint, voor een belangrijk mechanisme bij influenza heb je meerdere segmenten aan genetische code nodig. Dat heeft covid-19 niet.
Nou, ff praktisch, dit virus gaan we dat nou kunnen uitroeien of moeten we iedereen oneindig vaccineren om de verspreiding te vertragen zogezegd.

En is het niet aannemelijk dat dit op de lange termijn helemaal geen zin heeft. Een mutant die het vaccin omzijlt is namelijk gelijk besmettelijk bij iedereen..

En als dit rationeel is dan ook bij influenza.

Ik heb er zelf helemaal niks mee. Bescherm jezelf maar. Die optie heb je.
pi_200187359
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jij wel schijnbaar..
Iedereen kan een vaccinatie nemen en zichzelf afzonderen, anderen verbieden een normaal leven te leiden omdat je zelf geen vaccin neemt of vindt dat de verantwoording niet bij jezelf ligt om jezelf te beschermen.. Dat is asociaal.

En dit gedachtegoed wordt hem toch niet. Gelukkig maar. Manmanman zo ver verwijderd van de realiteit.
pi_200187710
quote:
Wie op vakantie gaat in een land waar het coronavirus nog volop rondwaart, kan bij thuiskomst rekenen op bezoek van een boa. Gemeentelijke toezichthouders controleren deze zomer volop of reizigers wel tien dagen verplicht in quarantaine gaan.

Dat moet iedereen die in een hoogrisicoland is geweest, zoals het Verenigd Koninkrijk, Rusland en heel wat landen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Het zijn landen met veel besmettingen of gevaarlijke varianten van het coronavirus. De boete voor het bij herhaling overtreden van de quarantaineplicht kan oplopen tot ruim 20.000 euro.
https://www.ad.nl/gezond/(...)0-000-euro~a92d3e53/
Heel mooie ontwikkeling. Feestende jeugd dat terug komt van gebieden met massatoerisme en terug in Nederland zorgt voor een nieuwe golf van Delta besmettingen kunnen we missen als kiespijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:27:58 #127
189978 controlaltdelete
pi_200187795
Boa je zal het maar zijn ;(

Het ken vriezen het ken dooien met het virus. Je moet het allemaal maar geloven wat ze schrijven.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:28:11 #128
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200187799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou, ff praktisch, dit virus gaan we dat nou kunnen uitroeien of moeten we iedereen oneindig vaccineren om de verspreiding te vertragen zogezegd.

En is het niet aannemelijk dat dit op de lange termijn helemaal geen zin heeft. Een mutant die het vaccin omzijlt is namelijk gelijk besmettelijk bij iedereen..

En als dit rationeel is dan ook bij influenza.

Ik heb er zelf helemaal niks mee. Bescherm jezelf maar. Die optie heb je.
Influenza zit ergens in het grijze gebied of het nut heeft daartegen te vaccineren. Covid-19 muteert langzamer dan influenza. Dan is de conclusie of vaccineren nut heeft niet zo moeilijk meer.

En is het nou echt zo moeilijk je fout toe te geven?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:29:23 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200187816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben klaar met dit gedachtegoed jullie zijn gewoon gevaarlijk.
Wij zijn gevaarlijk? Hoe dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_200187852
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dus effect van je staatspropaganda niet van het virus. Sorry hoor.
Dat mensen geen open hartoperatie kunnen krijgen omdat er geen ic bedden zijn komt door staatspropaganda???

Zkjn zeker acteurs die daar liggen op de IC
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:38:44 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200187939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Iedereen kan een vaccinatie nemen en zichzelf afzonderen, anderen verbieden een normaal leven te leiden omdat je zelf geen vaccin neemt of vindt dat de verantwoording niet bij jezelf ligt om jezelf te beschermen.. Dat is asociaal.

En dit gedachtegoed wordt hem toch niet. Gelukkig maar. Manmanman zo ver verwijderd van de realiteit.
Dat zeg ik niet.

Natuurlijk leven we in een vrij land.
Iedereen heeft zelf de keuze om zich te laten vaccineren

Het ging mij om dit.

De aantallen risico groep worden behoorlijk gedecimeerd vanwege vaccinatie en natuurlijke besmetting.

Alsof ze geen kans meer maken door mutaties en dat we maar moeten stoppen met vaccineren.
Want het kost geld en je denkt dat het geen nut heeft.
Er is nog niet eens duidelijk hoeveel nut het heeft.

Misschien als we een paar maand verder zijn.
De zomer zit er nog tussen en her en der heb je nog enige grote besmettingen.
Zoals bij de discotheek hier vlak bij.

Klinkt kut maar nog even afwachten hoe alles uitpakt maar de vooruitzichten zien er goed uit.

Nadeel is, er zal een keer in de zoveel tijd een pandemie uitbreken, een keer in de honderd jaar een grote gebeurt nu gewoon nou eenmaal dat is natuur..
pi_200188665
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Natuurlijk leven we in een vrij land.
Iedereen heeft zelf de keuze om zich te laten vaccineren

Het ging mij om dit.

De aantallen risico groep worden behoorlijk gedecimeerd vanwege vaccinatie en natuurlijke besmetting.

Alsof ze geen kans meer maken door mutaties en dat we maar moeten stoppen met vaccineren.
Want het kost geld en je denkt dat het geen nut heeft.
Er is nog niet eens duidelijk hoeveel nut het heeft.

Misschien als we een paar maand verder zijn.
De zomer zit er nog tussen en her en der heb je nog enige grote besmettingen.
Zoals bij de discotheek hier vlak bij.

Klinkt kut maar nog even afwachten hoe alles uitpakt maar de vooruitzichten zien er goed uit.

Nadeel is, er zal een keer in de zoveel tijd een pandemie uitbreken, een keer in de honderd jaar een grote gebeurt nu gewoon nou eenmaal dat is natuur..
Nee, de risico groep neemt gewoon af door antistoffen.

Als je antistoffen hebt behoor je niet meer tot de risicogroep, immers, komen er 0 van in het ziekenhuis terecht en worden minder ziek.

De originele risicogroep is 80% kleiner dan die was vanwege de antistoffen, natuurlijk danwel via vaccinatie.

De mensen die niet gevaccineerd zijn maar wel tot de risicogroep behoren zullen het een keertje oplopen met risico, maar wat doe je daar tegen? Uitstel van executie deze groep.
pi_200188686
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat mensen geen open hartoperatie kunnen krijgen omdat er geen ic bedden zijn komt door staatspropaganda???

Zkjn zeker acteurs die daar liggen op de IC
De gemiste kanker, de late diagnoses, de angst om naar de dokter te gaan.

Dat er ook directe problemen zijn van covid op de bezetting van de zorg is natuurlijk gewoon waar. De indirecte effecten die er nog boven komen die puur te herleiden zijn tot de angstpropaganda, daar had ik het over.
pi_200188706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wij zijn gevaarlijk? Hoe dan?
Hele samenleving op slot willen gooien uit angst dat het escaleert terwijl de kans in wezen het grootste is dat er niks bijzonders meer aan de hand is voor de ziekenhuizen als directe resultante van corona besmettingen.

De influenza achtige bezetting bij ziekenhuizen gaan we niet meer accepteren hoor, als je al die angst ziet gaan we ruim van te voren uit van het ergste. Een prognose die nooit uit zal komen....
pi_200188725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Influenza zit ergens in het grijze gebied of het nut heeft daartegen te vaccineren. Covid-19 muteert langzamer dan influenza. Dan is de conclusie of vaccineren nut heeft niet zo moeilijk meer.

En is het nou echt zo moeilijk je fout toe te geven?
Influenza heeft men een breder pallet aan antistoffen tegen, vanuit de positie dat men er op natuurlijke wijze antistoffen tegen heeft nog extra vaccineren zal uiteraard minder effect hebben dan vanuit blote toestand.

Vaccineren heeft nut. Van risicogroepen.

Niet bij kinderen onder de 20 omdat er dan minder infecties zouden zijn.. Dat is uitstel van executie.
pi_200188738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heel mooie ontwikkeling. Feestende jeugd dat terug komt van gebieden met massatoerisme en terug in Nederland zorgt voor een nieuwe golf van Delta besmettingen kunnen we missen als kiespijn.
Of je wilt of niet. Die delta zal een tijdje dominant zijn hier tot weer een andere mutant het overneemt.

Je zou de verspreiding wat kunnen vertragen maar welk nut dient dat vertragen nou?
pi_200188792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)A9bJsbnnRz%3Famp%3D1

Dit is een gebed zonder eind aan het worden. Gewoon als een gek doorprikken en dan over tot de orde van de dag.
Zit ik er nou echt zo ver vanaf dat ik dit angstporno noem?

"SNEL DERDE PRIIKK OMMYGWAADD" terwijl het aantal opgenomen mensen dat volledig gevaccineerd om en nabij de 0 ligt.
pi_200188812
twitter

_O-

Freedom day ook weer uitgesteld in Engeland
  zaterdag 3 juli 2021 @ 19:05:42 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200189141
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hele samenleving op slot willen gooien uit angst dat het escaleert terwijl de kans in wezen het grootste is dat er niks bijzonders meer aan de hand is voor de ziekenhuizen als directe resultante van corona besmettingen.

De influenza achtige bezetting bij ziekenhuizen gaan we niet meer accepteren hoor, als je al die angst ziet gaan we ruim van te voren uit van het ergste. Een prognose die nooit uit zal komen....
Waar heb je het over? :? De ziekenhuizen konden het aan vanwege de maatregelen. Dit is een beetje alsof je zegt dat het onzin is om de volgende keer je paraplu nog een keer mee te nemen, omdat je toch droog bent gebleven tijdens de regen.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 3 juli 2021 @ 19:06:37 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200189153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Influenza heeft men een breder pallet aan antistoffen tegen, vanuit de positie dat men er op natuurlijke wijze antistoffen tegen heeft nog extra vaccineren zal uiteraard minder effect hebben dan vanuit blote toestand.

Vaccineren heeft nut. Van risicogroepen.

Niet bij kinderen onder de 20 omdat er dan minder infecties zouden zijn.. Dat is uitstel van executie.
Vaccineren doe je niet alleen voor het individu, maar ook voor de hele samenleving.
Onikaan ni ov dovah
pi_200189328
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vaccineren doe je niet alleen voor het individu, maar ook voor de hele samenleving.
De zwaar gereformeerde mensen hebben nooit een prik gehad, dat accepteren we ook.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 19:19:41 #142
189978 controlaltdelete
pi_200189333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:39 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
_O-

Freedom day ook weer uitgesteld in Engeland
Maar weer bijspuiten dan.
Leuk liedje uit de goede oude tijd.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 19:23:21 #143
236264 crew  capricia
pi_200189365
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

De zwaar gereformeerde mensen hebben nooit een prik gehad, dat accepteren we ook.
Ja. Het grappige is, ze gaan wel naar de tandarts.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 3 juli 2021 @ 19:27:16 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200189417
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

En daar zie je ook dat bepaalde ziektes nog steeds voorkomen. Wat is je punt?
Onikaan ni ov dovah
pi_200189599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar heb je het over? :? De ziekenhuizen konden het aan vanwege de maatregelen. Dit is een beetje alsof je zegt dat het onzin is om de volgende keer je paraplu nog een keer mee te nemen, omdat je toch droog bent gebleven tijdens de regen.
Nee dit is zeggen dat het onzin is dat je nog nat wordt van de regen omdat je een paraplu hebt gekocht.
pi_200189613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee. Lol. Tis kansloos, dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen dat het totaal kansloos is maar het komt er bij jullie niet in.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:36:35 #147
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200190581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee. Lol. Tis kansloos, dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen dat het totaal kansloos is maar het komt er bij jullie niet in.
Leg dat dan eens uit dan, waarom is dat kansloos.
Onikaan ni ov dovah
pi_200190669
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Leg dat dan eens uit dan, waarom is dat kansloos.
Dan gaat het langzamer maar nog steeds iedereen zonder antistoffen zal het kunnen oplopen en risico lopen.

En wie antistoffen heeft loopt nauwelijks risico.

Dus je bent die 20% van de risicogroep die geen antistoffen heeft vertraagd aan het blootstellen van het virus.

Wat heeft die vertraging voor zin?
pi_200190681
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En daar zie je ook dat bepaalde ziektes nog steeds voorkomen. Wat is je punt?
Dat accepteren we ook en die gaan we niet buiten sluiten. Of proberen om te kopen met dansen bij jansen (hahaha).
pi_200190717
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dat accepteren we ook en die gaan we niet buiten sluiten. Of proberen om te kopen met dansen bij jansen (hahaha).
Joh, de meeste gelijkenis gaan we met influenza vinden maar dat mag je niet zeggen!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:44:55 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200190726
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ook daar is voorlichting om die prikjes alsjeblieft wel te doen. Wat is je punt?
Onikaan ni ov dovah
pi_200190877
De nieuwe lockdown en aanscherping van de maatregelen hangt al weer in de lucht, dat merk je aan alle berichtgevingen. Vaccineren om je vrijheid terug te krijgen :')

Binnen een paar weken gaat alles weer op slot. En dan is dit in principe permanent. Als we ondanks massavaccinatie van de populatie nog steeds in lockdown gaan dan vervalt de reden voor vaccineren bij veel mensen ook. Veel mensen nemen het vaccin gewoon om hun vrijheid terug te krijgen. Hoe wil je de mensen straks wijsmaken dat het nieuwe vaccin ons wel terug bij normaal brengt? In principe zal het weer een herhaling zijn van dit jaar. Er komen vaccins, maar als iedereen ingeënt is dan werken ze niet meer omwille van nieuwe varianten. Wat een prachtige tijd om een "wappie" te zijn, alle puzzelstukjes vallen inmiddels te plek.

Daar zit je dan. Je hebt je mouw voor niks opgestroopt en zit met een nutteloos vaccinatiepaspoort weer op de bank tijdens de avondklok die ze maar al te graag invoeren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_200191193
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De nieuwe lockdown en aanscherping van de maatregelen hangt al weer in de lucht, dat merk je aan alle berichtgevingen. Vaccineren om je vrijheid terug te krijgen :')

Binnen een paar weken gaat alles weer op slot. En dan is dit in principe permanent. Als we ondanks massavaccinatie van de populatie nog steeds in lockdown gaan dan vervalt de reden voor vaccineren bij veel mensen ook. Veel mensen nemen het vaccin gewoon om hun vrijheid terug te krijgen.
Hopelijk hebben wij tegen die tijd dezelfde regel als Duitsland dat alleen ongevaccineerden in lockdown moeten en mensen die wel gewoon een prikje hebben gehad geen last hebben van maatregelen.

Bijzonder effectief van Duitsland.
pi_200191507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hopelijk hebben wij tegen die tijd dezelfde regel als Duitsland dat alleen ongevaccineerden in lockdown moeten en mensen die wel gewoon een prikje hebben gehad geen last hebben van maatregelen.

Bijzonder effectief van Duitsland.
Waarom een lockdown voor ongevaccineerden? Vaak hebben ze een bewuste keuze gemaakt. Of ze worden niet heel ziek van corona omdat ze jong en gezond zijn, of ze nemen de eventuele gevolgen gewoon op de koop toe omdat ze een vaccin gevaarlijker vinden dan een eventuele coronabesmetting. Waarom moet een regering ingrijpen bij deze mensen, mensen kunnen toch zelf nadenken en zelf een risicoafweging maken? Bovendien lopen de gevaccineerden geen gevaar omdat ze gevaccineerd zijn.
pi_200191543
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom een lockdown voor ongevaccineerden? Vaak hebben ze een bewuste keuze gemaakt. Of ze worden niet heel ziek van corona omdat ze jong en gezond zijn, of ze nemen de eventuele gevolgen gewoon op de koop toe omdat ze een vaccin gevaarlijker vinden dan een eventuele coronabesmetting. Waarom moet een regering ingrijpen bij deze mensen, mensen kunnen toch zelf nadenken en zelf een risicoafweging maken? Bovendien lopen de gevaccineerden geen gevaar omdat ze gevaccineerd zijn.
Ongevaccineerden lopen veel meer kans om Het Virus op te lopen en te verspreidden. Lockdowns zijn er om de samenleving te beschermen tegen een uitbraak. Vandaar.
pi_200191745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ongevaccineerden lopen veel meer kans om Het Virus op te lopen en te verspreidden. Lockdowns zijn er om de samenleving te beschermen tegen een uitbraak. Vandaar.
Maar hoe zou een uitbraak tot een probleem voor de samenleving kunnen leiden, als het meerendeel gevaccineerd is en dus nauwelijks meer ernstige klachten krijgt door corona? De vaccins beschermen tegen ziekenhuisopnames en niet tegen besmettingen. Daarom is het ook quatsch om gezonde jongeren in te enten, alleen voor de 50+ groep zou het noodzakelijk zijn om ziekenhuisopnames te voorkomen. Jongeren komen nauwelijks in de ziekenhuizen, dus vaccineren van deze groep is onzin.

Het is op dit moment vooral een casedemic aan het worden. Bewindslieden en veel bang gemaakte burgers dankzij de angstporno van de media raken in paniek bij een stijging van de besmettingen, maar de lijn besmetting --> ziekenhuisopname is weg dankzij de vaccinaties. Waarom zouden we nietszeggende cijfertjes omlaag willen brengen als er nauwelijks consequenties hangen aan deze cijfers. Maar het is straks wel weer de reden dat we weer in lockdown gaan omdat men lijdt aan massavorming (Mattias Desmet).
pi_200191868
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar hoe zou een uitbraak tot een probleem voor de samenleving kunnen leiden, als het meerendeel gevaccineerd is en dus nauwelijks meer ernstige klachten krijgt door corona? De vaccins beschermen tegen ziekenhuisopnames en niet tegen besmettingen. Daarom is het ook quatsch om gezonde jongeren in te enten, alleen voor de 50+ groep zou het noodzakelijk zijn om ziekenhuisopnames te voorkomen. Jongeren komen nauwelijks in de ziekenhuizen, dus vaccineren van deze groep is onzin.

Het is op dit moment vooral een casedemic aan het worden. Bewindslieden en veel bang gemaakte burgers dankzij de angstporno van de media raken in paniek bij een stijging van de besmettingen, maar de lijn besmetting --> ziekenhuisopname is weg dankzij de vaccinaties. Waarom zouden we nietszeggende cijfertjes omlaag willen brengen als er nauwelijks consequenties hangen aan deze cijfers. Maar het is straks wel weer de reden dat we weer in lockdown gaan omdat men lijdt aan massavorming (Mattias Desmet).
Als er geen nieuwe golf of grote aantallen nieuwe besmettingen komen dan is een lockdown niet nodig he. Jij loopt vooruit op de zaken.

Als we desondanks toch veel nieuwe besmettingen komen dan moet de groep die het makkelijkste verspreid beperkt worden. Alleen dan komt er een nieuwe lockdown.
pi_200192297
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

De gemiste kanker, de late diagnoses, de angst om naar de dokter te gaan.
late diagnose is maar gedeeltelijk aan angst te wijten. Veel mensen wilden gewoon de zorg niet extra belasten.
quote:
Dat er ook directe problemen zijn van covid op de bezetting van de zorg is natuurlijk gewoon waar. De indirecte effecten die er nog boven komen die puur te herleiden zijn tot de angstpropaganda, daar had ik het over.
Angstpropaganda van de overheid kwam in het begin vooral van de thierrys van deze wereld.
Verder is er sowieso geen angstpropaganda geweest.
(Behalve dan die voor vaccinatie door wappie en co)
pi_200192446
quote:

[..]

Een duidelijk voorbeeld van iemand die is bevangen door angstporno op internet.
Conscience do cost.
pi_200192453
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er geen nieuwe golf of grote aantallen nieuwe besmettingen komen dan is een lockdown niet nodig he. Jij loopt vooruit op de zaken.

Als we desondanks toch veel nieuwe besmettingen komen dan moet de groep die het makkelijkste verspreid beperkt worden. Alleen dan komt er een nieuwe lockdown.
Golf op de ziekenhuizen bedoel je hopelijk....

Want de doelstellingen lijken aardig verschoven naar besmettingen.
pi_200192684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat maken besmettingen uit? Als er bijna niemand in het ziekenhuis komt dan is er niks aan de hand. Waarom moeten we in lockdown bij een hoog aantal besmettingen, het is geen natuurwet. Dat was misschien eerst zo, maar nu niet meer. Er komt geen hond meer in de ziekenhuizen door de vaccinaties. Zelfs als er een miljoen besmettingen per dag zijn hier maakt het geen ruk uit. Wat is dit voor verschuiving van de doelpalen? Je kunt geen virus uitroeien, als we besmettingen als uitgangspunt nemen bij een seizoensgriep zoals cojona hebben we iedere winter maatregelen.

Waarom altijd maar dat hunkeren naar lage cijfers?
pi_200192751
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat maken besmettingen uit? Als er bijna niemand in het ziekenhuis komt dan is er niks aan de hand. Waarom moeten we in lockdown bij een hoog aantal besmettingen, het is geen natuurwet. Dat was misschien eerst zo, maar nu niet meer. Er komt geen hond meer in de ziekenhuizen door de vaccinaties. Zelfs als er een miljoen besmettingen per dag zijn hier maakt het geen ruk uit. Wat is dit voor verschuiving van de doelpalen? Je kunt geen virus uitroeien, als we besmettingen als uitgangspunt nemen bij een seizoensgriep zoals cojona hebben we iedere winter maatregelen.

Naja dit is precies mijn angst.

Maar de discussie hier wordt natuurlijk wel gevoerd door de meest gepolariseerde partijen... Mensen die bang zijn en redenen zien dat er veel te scherp beleid wordt uitgevaardigd en mensen die in alles een gigantisch risico zien..
pi_200193099
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar de discussie hier wordt natuurlijk wel gevoerd door de meest gepolariseerde partijen... Mensen die bang zijn en redenen zien dat er veel te scherp beleid wordt uitgevaardigd en mensen die in alles een gigantisch risico zien..
In de UK is er al een winter roadmap gemaakt voor de komende 5 jaar. Ieder winterseizoen willen bepaalde invloedhebbenden restricties invoeren tegen corona als de positief getesten weer oplopen _O-

https://www.mirror.co.uk/(...)winter-plan-24440330
pi_200193151
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In de UK is er al een winter roadmap gemaakt voor de komende 5 jaar. Ieder winterseizoen willen bepaalde invloedhebbenden restricties invoeren tegen corona als de positief getesten weer oplopen _O-

Het opheffen van de maatregelen daar wordt mogelijk weer uitgesteld.

quote:
De British Medical Association, de vakbond voor artsen in het Verenigd Koninkrijk, roept de Britse regering op om het loslaten van de coronamaatregelen op 19 juli opnieuw te heroverwegen.

Premier Boris Johnson kondigde maandag aan dat de regering voornemens is om op 19 juli alle coronamaatregelen los te laten. De zogenoemde 'Freedom Day' (Vrijheidsdag) werd vorige maand al uitgesteld tot die datum vanwege de stijging van het aantal nieuwe coronabesmettingen.

Donderdag zei Johnson echter dat het Britse volk mogelijk enkele voorzorgsmaatregelen moet blijven nemen, zonder details te geven.

De artsen vrezen voor een opleving van COVID-19 en pleiten ervoor dat de mondkapjesplicht ook na 19 juli gehandhaafd blijft. Ook moet er een hernieuwde focus komen op het goed ventileren van ruimtes.

De oproep van de artsen komt na een sterke stijging van het aantal besmettingen in het Verenigd Koninkrijk. Vrijdag werden ruim 27.000 nieuwe gevallen gemeld, zaterdag bijna 25.000. Veruit de meeste daarvan worden toegeschreven aan de zeer besmettelijke deltavariant.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 22:29:47 #165
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_200193433
quote:

ijzersterk.
Huig
  zaterdag 3 juli 2021 @ 22:52:47 #166
189978 controlaltdelete
pi_200193984
quote:

[..]

Laten gaan die gozer, die is echt niet goed bezig. Als de volgende stap is razzia op ongevaccineerden gaat hij daar ook in mee. Je ziet nu onder spuiters dat ze zich een beter mens voelen dan niet-gevaccineerden daar kijken ze op neer.
pi_200194074
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zien ze niet als probleem hier, allemaal heel rationeel.
pi_200194211
quote:
GGD: vanaf donderdag geen quarantaineplicht meer voor gevaccineerden na coronacontact
Mensen die gevaccineerd zijn en in contact komen met iemand die besmet is met corona, hoeven vanaf 8 juli niet meer in quarantaine. Dit laat een woordvoerder van de GGD-GHOR weten aan RTL Nieuws. Diegene moet dan wel minstens 14 dagen volledig gevaccineerd zijn.

Deze nieuwe regeling geldt vanaf aankomende donderdag en geldt voor het hele land. De werkwijze blijft verder onveranderd, zegt de woordvoerder. De GGD blijft wel bron- en contactonderzoek uitvoeren. "Alle besmettingen krijgen nog steeds een contactonderzoek."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-pandemie
Ongevaccineerden krijgen bij contact met besmette mensen een quarantaineplicht opgelegd inclusief bezoek van een boa en hoge boetes. Heb je die prik wel gehad, dan gelden die maatregelen niet. ^O^
pi_200194244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ongevaccineerden krijgen bij contact met besmette mensen een quarantaineplicht opgelegd inclusief bezoek van een boa en hoge boetes. Heb je die prik wel gehad, dan gelden die maatregelen niet. ^O^
Die quarantaine plicht was toch altijd al dikke kolder?
pi_200194324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die quarantaine plicht was toch altijd al dikke kolder?
Daar wordt steeds meer op gehandhaafd.

quote:
Wie op vakantie gaat in een land waar het coronavirus nog volop rondwaart, kan bij thuiskomst rekenen op bezoek van een boa. Gemeentelijke toezichthouders controleren deze zomer volop of reizigers wel tien dagen verplicht in quarantaine gaan.

Dat moet iedereen die in een hoogrisicoland is geweest, zoals het Verenigd Koninkrijk, Rusland en heel wat landen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Het zijn landen met veel besmettingen of gevaarlijke varianten van het coronavirus. De boete voor het bij herhaling overtreden van de quarantaineplicht kan oplopen tot ruim 20.000 euro.
https://www.ad.nl/gezond/(...)0-000-euro~a92d3e53/
  zaterdag 3 juli 2021 @ 23:18:33 #171
189978 controlaltdelete
pi_200194435
twitter

...
pi_200194580
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zien ze niet als probleem hier, allemaal heel rationeel.
Weer lekker aan t framen ludo?

Men bereid zich voor op een mogelijk scenario. Iets wat je als overheid moet doen.
Herinner je het tekort aan medische middelen vorig jaar. De tijd dat iedereen en zijn moeder aan het klagen was waarom men niet was voorbereid?

Hell hier klaagt men zelfs nog steeds over het gebrek aan IC capaciteit.

Zien we z'n voorbereiding als een probleem. Nee natuurlijk niet. Is goed leiderschap (eindelijk)
pi_200194600
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

...
Cool, dus er ligt een grondwetswijziging?
pi_200194668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

BS
We zien hetzelfde als wat jij ziet, alleen wij snappen dat een overheid niet mag gokken met de gezondheid van de bevolking en dat ze dus voorzichtig zijn.

Komen gevaccineerde in het ziekenhuis?.. momenteel veel minder daarom vrijwel geen regels meer.
Weten we wat de herfst gaat brengen? Nee, daarom zsm iedereen die het wil vaccineren en voorbereiden op doemscenario's

Nogmaals... Goed leiderschap
pi_200194730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar wordt steeds meer op gehandhaafd.
[..]

Ja sorry hoor maar ik vind dit allemaal enorm over the top, 0.0 rationeel, en ik ben wappie met die mening? Leven mensen echt op een andere planeet dan ik?
pi_200194735
quote:

[..]

Wat maken besmettingen uit? Als er bijna niemand in het ziekenhuis komt dan is er niks aan de hand.
Die "als" is de sleutel. Momenteel is dat zo. Hoe zit dat in September wanneer iedereen weer terug is van het hutje mutje op het strand liggen?

Weet jij het met 100% zekerheid dat er dan hetzelfde te zien is?

Gewoon laten vaccineren, minste risico voor jou en je omgeving
pi_200194778
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:26 schreef devlinmr het volgende:
Herinner je het tekort aan medische middelen vorig jaar. De tijd dat iedereen en zijn moeder aan het klagen was waarom men niet was voorbereid?

Hell hier klaagt men zelfs nog steeds over het gebrek aan IC capaciteit.

Zien we z'n voorbereiding als een probleem. Nee natuurlijk niet. Is goed leiderschap (eindelijk)
Niks mis met kijken hoe je de capaciteit van de IC nog flexibeler kan maken etc.

Ik heb er problemen mee als er zonder concrete gronden schadelijke maatregelen worden genomen, dat is je hopelijk nu toch wel duidelijk.
pi_200194796
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:33 schreef devlinmr het volgende:
BS
We zien hetzelfde als wat jij ziet, alleen wij snappen dat een overheid niet mag gokken met de gezondheid van de bevolking en dat ze dus voorzichtig zijn.
Nee, jij leeft in een compleet andere wereld, eentje waarin de vaccinaties enerzijds heilig zijn, maar anderzijds ineffectief, aangezien jij nog steeds gelooft dat het een realistisch scenario is dat de ziekenhuizen weer overspoelen. :')

Wat is het nou? Werken die vaccins of zijn ze zinloos?
pi_200194804
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leven mensen echt op een andere planeet dan ik?
Jouw mening over corona staat in elk geval haaks op de mening van de overgrote meerderheid van Nederland.
Die vinden dergelijke maatregelen allemaal prima en zien wel het potentiele gevaar van corona in.

Daarom blijf ik me ook echt verbazen om de mensen hier die denken dat het volk elk moment in opstand kan komen.....al 2 jaar lang. Dat gaat echt nooit gebeuren. We zien dat keer op keer als er nieuwe maatregelen ingevoerd worden en telkens vind de meerderheid dat prima of zelfs prachtig.
pi_200194808
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:33 schreef devlinmr het volgende:
Komen gevaccineerde in het ziekenhuis?.. momenteel veel minder daarom vrijwel geen regels meer.
Nee, praktisch niet, dus hoe wil je ook alweer zoveel mensen in het ziekenhuis jagen Devlin?.
pi_200194838
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die "als" is de sleutel. Momenteel is dat zo. Hoe zit dat in September wanneer iedereen weer terug is van het hutje mutje op het strand liggen?

Weet jij het met 100% zekerheid dat er dan hetzelfde te zien is?

Gewoon laten vaccineren, minste risico voor jou en je omgeving
80% is gevaccineerd en raakt niet meer ernstig ziek, er is geen enkele indicatie dat dit gaat veranderen.
pi_200194863
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die vinden dergelijke maatregelen allemaal prima en zien wel het potentiele gevaar van corona in.
Je insinueert nu dat ik het "potentiele gevaar van corona niet in zie"

Er is geen potentieel gevaar in een land met 80% antistoffen bij de risicogroep. Daar ben ik idd van overtuigd, geen idee waarom jij anders denkt.
pi_200194885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom blijf ik me ook echt verbazen om de mensen hier die denken dat het volk elk moment in opstand kan komen.....al 2 jaar lang. Dat gaat echt nooit gebeuren. We zien dat keer op keer als er nieuwe maatregelen ingevoerd worden en telkens vind de meerderheid dat prima of zelfs prachtig.
Het wordt alleen steeds ridiculer je zou verwachten dat mensen het op een gegeven moment wel welletjes vinden....

Vaccinatie gehad en nog je vrijheden niet kwijt? Denk niet dat men dat gaat accepteren...

Vrijheden ingeperkt terwijl er nauwelijks druk is op de ziekenhuizen? Denk niet dat men dat gaat accepteren..

Op een gegeven moment wordt de waarheid ook te lastig in een doemsausje onder te dopen voor de virologen met de grootste angsten.
pi_200194889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je insinueert nu dat ik het "potentiele gevaar van corona niet in zie"

Zeker. Jij vergelijkt het nog steeds met een griepje, denkt dat wel alles permanent open kunnen gooien zonder maatregelen, bagatelliseert voortdurend alarmerende cijfers of waarschuwingen enz enz.
pi_200194898
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeker. Jij vergelijkt het nog steeds met een griepje, denkt dat wel alles permanent open kunnen gooien zonder maatregelen, bagatelliseert voortdurend alarmerende cijfers of waarschuwingen enz enz.
Waarom zou ik het niet met een griep mogen vergelijken?

Dan wordt het een factor x dodelijker, factor x besmettelijker, onder bepaalde voorwaarden. verschillend in gradaties per profilering.
pi_200194911
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het wordt alleen steeds ridiculer je zou verwachten dat mensen het op een gegeven moment wel welletjes vinden....

Vaccinatie gehad en nog je vrijheden niet kwijt? Denk niet dat men dat gaat accepteren...

Vrijheden ingeperkt terwijl er nauwelijks druk is op de ziekenhuizen? Denk niet dat men dat gaat accepteren..

Op een gegeven moment wordt de waarheid ook te lastig in een doemsausje onder te dopen voor de virologen met de grootste angsten.
Steeds meer Nederlanders staan achter het beleid en bijvoorbeeld Hugo de Jonge krijgt ook steeds meer waardering. Mensen zijn heel blij dat het vaccinatieprogramma eindelijk goed loopt.

Als je denkt dat 'we' in opstand gaan komen oid dan zit je heel ver van de realiteit af.
pi_200194914
quote:
denkt dat wel alles permanent open kunnen gooien zonder maatregelen, bagatelliseert voortdurend alarmerende cijfers of waarschuwingen enz enz.
Ja, alles kan nu gewoon open (in dit land, vanaf dit moment), geen enkel probleem

quote:
Opgenomen: 8
COVID-19: 1.146 positief getesten en 1 dode, totaal 1.687.891 en 17.756

8 mensen naar het ziekenhuis op een dag is geen enkel probleem voor een land met fatsoenlijke zorg.

Als je deze 8 mensen over de 100 ziekenhuizen zou moeten verdelen zou je ze in 12 stukken moeten zagen. :')

Er zijn geen alarmerende cijfers. Waarschuwing zijn inderdaad dikke angstporno. Ik hoop dat je dat een keer gaat inzien.

[ Bericht 11% gewijzigd door ludovico op 04-07-2021 00:04:33 ]
  zondag 4 juli 2021 @ 00:04:58 #188
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200195103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, alles kan nu gewoon open, geen enkel probleem
[..]

COVID-19: 1.146 positief getesten en 1 dode, totaal 1.687.891 en 17.756

8 mensen naar het ziekenhuis op een dag is geen enkel probleem voor een land met fatsoenlijke zorg.

Als je deze 8 mensen over de 100 ziekenhuizen zou moeten verdelen zou je ze in 12 stukken moeten zagen. :')

Er zijn geen alarmerende cijfers. Waarschuwing zijn inderdaad dikke angstporno. Ik hoop dat je dat een keer gaat inzien.
yep fearporn om te voorkomen dat mensen zelf rationeel blijven nadenken en bij de feiten blijven .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 4 juli 2021 @ 00:40:15 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200195515
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niks mis met kijken hoe je de capaciteit van de IC nog flexibeler kan maken etc.

Ik heb er problemen mee als er zonder concrete gronden schadelijke maatregelen worden genomen, dat is je hopelijk nu toch wel duidelijk.
Daar heb je toch al een voorbeeld van concrete gronden.
Onikaan ni ov dovah
pi_200195698
quote:

[..]

Geloof jij die “waarschuwingen” dan?
De media is weer enorm versterkend bezig met het rondzingen vh woord “delta variant”
Je kunt er niet omheen, probeerde laatst sochtends dit te negeren bij de ontbijt TV.
Onder in beeld bij nieuws highlights, zap, npo1, zap, RTL 4, zap, RTL Z, zap.
Allemaal beginnen ze het nieuws met Delta variant.

Nou ja voor de niet zo snuggere burger komt dit nogal angstvallig over waardoor het hele angstcircus weer op gang komt.
Vakman pur sang
pi_200196497
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De media is weer enorm versterkend bezig met het rondzingen vh woord “delta variant”
Je kunt er niet omheen, probeerde laatst sochtends dit te negeren bij de ontbijt TV.

Nou ja voor de niet zo snuggere burger komt dit nogal angstvallig over waardoor het hele angstcircus weer op gang komt.
Als je dit niet ziet.. Raar eigenlijk... Indoctrinatie.
pi_200196600
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vorig jaar werd er iedere keer gewaarschuwd dat we ons aan de maatregelen moesten houden omdat de cijfers aan het stijgen waren en daar hielden we ons keer op keer niet aan. Met als gevolg nog strengere maatregelen.
En toen heeft onze gezondheidszorg heel lang op het punt van overspoelen gestaan. Ook daar werd voor gewaarschuwd en dat werd dus bijna waarheid.

Wat betreft de Delta variant zijn er meer dan genoeg landen waar je kan zien wat voor schade die variant aanricht. Ook met gigantisch veel doden en ernstig zieken tot gevolg. Gelukkig hebben wij een veel betere vaccinatiegraad, maar ook hier kan die variant veel schade aan gaan richten. Hij is vooral heel besmettelijk dus een hoop ongevaccineerden zullen het onderling gaan verspreidden in NL.
pi_200196619
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[

Wat betreft de Delta variant zijn er meer dan genoeg landen waar je kan zien wat voor schade die variant aanricht. Ook met gigantisch veel doden en ernstig zieken tot gevolg. Gelukkig hebben wij een veel betere vaccinatiegraad, maar ook hier kan die variant veel schade aan gaan richten. Hij is vooral heel besmettelijk dus een hoop ongevaccineerden zullen het onderling gaan verspreidden in NL.
Je kan wel naar landen gaan kijken die totaal niet op onze huidige situatie lijken maar dan ben je echt de werkelijkheid aan het vertekenen.

Pak de UK en Israël eens. Waar veel gevaccineerd is.

Gigantisch veel doden en zieken in deze landen? Of daar dan toch niet? Waarom zou het in NL anders zijn?
pi_200196664
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan wel naar landen gaan kijken die totaal niet op onze huidige situatie lijken maar dan ben je echt de werkelijkheid aan het vertekenen.

Pak de UK en Israël eens. Waar veel gevaccineerd is.

Gigantisch veel doden en zieken in deze landen? Of daar dan toch niet? Waarom zou het in NL anders zijn?
De stelling van Lospedrosa was dat de Delta variant niet veel voorstelt. Mijn reactie was dat er genoeg landen zijn die in grote problemen zijn gekomen door die variant. Ook landen waar het net daarvoor (redelijk) goed ging zoals Suriname en Rusland. Je ziet gewoon wat die variant in korte tijd aan kan richten.

Dat zal in Nederland niet gebeuren omdat veel meer mensen al gevaccineerd zijn, maar ook hier kan die variant veel schade aanrichten.
pi_200196691
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De stelling van Lospedrosa was dat de Delta variant niet veel voorstelt. Mijn reactie was dat er genoeg landen zijn die in grote problemen zijn gekomen door die variant. Ook landen waar het net daarvoor (redelijk) goed ging zoals Suriname en Rusland. Je ziet gewoon wat die variant in korte tijd aan kan richten.

Dat zal in Nederland niet gebeuren omdat veel meer mensen al gevaccineerd zijn, maar ook hier kan die variant veel schade aanrichten.
Ja focus maar op niet concrete angstprognoses en hou dat aan als meest reële wereldbeeld..
  zondag 4 juli 2021 @ 09:34:11 #196
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200196735
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja focus maar op niet concrete angstprognoses en hou dat aan als meest reële wereldbeeld..
Zo onverstandig en zelfvernietigend :N
pi_200196768
Nog nooit gebeurt in de menselijke geschiedenis dat een virus steeds dodelijker wordt.

Maarrr nu kan dat toch zomaar gebeuren!

Vaccins zijn totaal werkzaam maaaaarrr de nieuwe variant besmet zo snel dus zal in de toekomst opeens wel vaccinatie omzeilen,ofzo.

Okayyy.....
pi_200196781
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef Summers het volgende:

[..]

Zo onverstandig en zelfvernietigend :N
Kinderen vaccineren in dit land! Dan raken de antivaccers minder snel besmet! Zodat ze nog langzamer antistoffen opbouwen! Want er zit zoveel nut in om dat te vertragen ofzo. Zeker op het moment dat ziekenhuizen de capaciteit op orde hebben is dat echt een goed plan. /sarcasme.
pi_200196802
Ja die tegenstrijdigheid in nieuwsberichten: delta variant verspreidt snel en is zeer besmettelijk!
Vaccin beschermt ook tegen delta variant!
Ja hmm
Vakman pur sang
  zondag 4 juli 2021 @ 09:43:50 #200
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200196842
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kinderen vaccineren in dit land! Dan raken de antivaccers minder snel besmet! Zodat ze nog langzamer antistoffen opbouwen! Want er zit zoveel nut in om dat te vertragen ofzo. Zeker op het moment dat ziekenhuizen de capaciteit op orde hebben is dat echt een goed plan. /sarcasme.
Ik houd het wel op mijn natuurlijk vermogen om antistoffen op te bouwen voor de rest van mijn leven , god weet het beter ^O^ laat de rest maar experimenteren en hun natuur vernietigen omdat ze naar valse profeten luisteren en die vertrouwen . Eigen keuze
pi_200196849
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja die tegenstrijdigheid in nieuwsberichten: delta variant verspreidt snel en is zeer besmettelijk!
Vaccin beschermt ook tegen delta variant!
Ja hmm
Vaccins werken super goed! We moeten echt bang zijn dat de vaccins niet goed genoeg werken!
pi_200196873
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:43 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik houd het wel op mijn natuurlijk vermogen om antistoffen op te bouwen voor de rest van mijn leven , god weet het beter ^O^ laat de rest maar experimenteren en hun natuur vernietigen omdat ze naar valse profeten luisteren en die vertrouwen . Eigen keuze
Religekkie dus.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:48:38 #203
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200196893
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Religekkie dus.
Nee hoor het is een feit dat je natuurlijk afweersysteem zo werkt , daar kan geen propaganda tegenop als je rationeel na blijft denken .
pi_200196899
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee hoor het is een feit dat je natuurlijk afweersysteem zo werkt , daar kan geen propaganda tegenop als je rationeel na blijft denken .
Wil je echt discussiëren of 'vertrouw je wel op god'?
pi_200196992
Goed, jouw afweersysteem is niet berekend op onbekende virussen waarmee het nog nooit in aanraking is geweest.
Daardoor zal je langer en ernstiger ziek worden als je voor het eerst met covid in aanraking komt.

Het vaccin is een eiwitspike dat doet alsof het een covidvirus is terwijl het slechts een onschuldig stukje eiwit is dat je niet ziek kan maken. Het traint op die manier je afweersysteem, zorgt voor de aanmaak van natuurlijke antistoffen en helpt het voorbereidden voor wanneer het daadwerkelijk moet vechten tegen het coronavirus.

Als je dus vertrouwt op je immuunsysteem dan neem je het vaccin. En dat is, in tegenstelling tot jouw bewering, wel een feit.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:04:18 #206
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200197090
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, jouw afweersysteem is niet berekend op onbekende virussen waarmee het nog nooit in aanraking is geweest.
Daardoor zal je langer en ernstiger ziek worden als je voor het eerst met covid in aanraking komt.

Het vaccin is een eiwitspike dat doet alsof het een covidvirus is terwijl het slechts een onschuldig stukje eiwit is dat je niet ziek kan maken. Het traint op die manier je afweersysteem en helpt het voorbereidden voor wanneer het daadwerkelijk moet vechten tegen het coronavirus.

Als je dus vertrouwt op je immuunsysteem dan neem je het vaccin. En dat is, in tegenstelling tot jouw bewering, wel een feit.
Mijn afweersysteem is daar wel op berekend dus een experimentele vaccin voegt daar niks aan toe , immuun voor de rest van mijn leven of steeds een prikkie nemen (met als ergste bijwerking de dood ) , wat een moeilijke keuze hoor (NOT)

[ Bericht 1% gewijzigd door Summers op 04-07-2021 10:12:49 ]
pi_200197180
Mwoah, die kans van 0% om opgenomen te worden in het ziekenhuis kan je wel verlagen naar 0% natuurlijk.

Een significant verschil ga je het alleen niet kunnen noemen.
pi_200197230
  zondag 4 juli 2021 @ 10:17:34 #209
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200197249
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:
Mwoah, die kans van 0% om opgenomen te worden in het ziekenhuis kan je wel verlagen naar 0% natuurlijk.

Een significant verschil ga je het alleen niet kunnen noemen.
Vreemd hoe mensen op de feiten vooruit willen lopen , bij elk experiment kan je pas achteraf zeggen nadat alle data is verwerkt met welk doel je iets neemt en wat de uitwerking is , niet tijdens het experiment of voor het experiment .
pi_200197294
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Vreemd hoe mensen op de feiten vooruit willen lopen , bij elk experiment kan je pas achteraf zeggen nadat alle data is verwerkt met welk doel je iets neemt en wat de uitwerking is , niet tijdens het experiment of voor het experiment .
Ik vind het psychologische oorlogsvoering om mensen te dwingen te vaccineren, nu middels polarisatie van de rest van de samenleving... Dat is gewoon beleid gebaseerd op haat.

En ik geloof wel dat Hugo zelf compleet geïndoctrineerd is en denkt dat die goed bezig is. Zie dat filmpje met van Haga dat die uit de slof springt bijv..

Als de voordelen evident zijn hoef je niemand te dwingen hè!

Dit virus is gewoon geen ebola.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:33:55 #211
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200197397
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan gaat het langzamer maar nog steeds iedereen zonder antistoffen zal het kunnen oplopen en risico lopen.

En wie antistoffen heeft loopt nauwelijks risico.

Dus je bent die 20% van de risicogroep die geen antistoffen heeft vertraagd aan het blootstellen van het virus.

Wat heeft die vertraging voor zin?
Dezelfde zin als al die dingen van de afgelopen anderhalf jaar, zorgen dat al die mensen niet tegelijk naar het ziekenhuis moeten. Daar zijn we nu zo'n beetje wel, daarom zijn de maatregelen ook vrijwel afgeschaalt.
Onikaan ni ov dovah
pi_200197796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vaccineren is geen schadelijke maatregel.
Lockdowns wel... Raad eens hoe je die kunt voorkomen zoals het nu lijkt?

Juist vaccinatie
  zondag 4 juli 2021 @ 11:10:20 #213
189978 controlaltdelete
pi_200197845
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Religekkie dus.
Staatsgekkie dus.
pi_200197897
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Staatsgekkie dus.
Een wetenschapsgekkie dus
pi_200197950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, jij leeft in een compleet andere wereld, eentje waarin de vaccinaties enerzijds heilig zijn, maar anderzijds ineffectief, aangezien jij nog steeds gelooft dat het een realistisch scenario is dat de ziekenhuizen weer overspoelen. :')

Wat is het nou? Werken die vaccins of zijn ze zinloos?
Ah zwart wit denken daar ben je goed in.

Pfizer en moderna zijn bij gezonde mensen na 2 prikken 95% effectief.

Janssen ~70%

Ze zijn dus niet heilig en niet 100% effectief.

Nogmaals. Jij wil gokken met mensenlevens. Een overheid kan dat niet.
pi_200197968
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

80% is gevaccineerd en raakt niet meer ernstig ziek, er is geen enkele indicatie dat dit gaat veranderen.
Geen indicatie is niet hetzelfde als zekerheid.
pi_200197977
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het psychologische oorlogsvoering om mensen te dwingen te vaccineren, nu middels polarisatie van de rest van de samenleving... Dat is gewoon beleid gebaseerd op haat.

En ik geloof wel dat Hugo zelf compleet geïndoctrineerd is en denkt dat die goed bezig is. Zie dat filmpje met van Haga dat die uit de slof springt bijv..

Van Haga is dan ook gewoon keihard aan het liegen.
pi_200198119
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, praktisch niet, dus hoe wil je ook alweer zoveel mensen in het ziekenhuis jagen Devlin?.
Nogmaals... Misschien dat het dan eens doordringt... Een overheid kan geen risico's nemen met de levens van de bevolking en moet daarom voorzichtigheid betrachten.

Je framing dat ik mensen het ziekenhuis in wil jagen is triest
  zondag 4 juli 2021 @ 11:40:59 #219
189978 controlaltdelete
pi_200198250
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een wetenschapsgekkie dus
Jup ofwel aanhangers van de bekende virologendictators.
pi_200198373
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:40 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jup ofwel aanhangers van de bekende virologendictators.
Ja die kut Renaissance ook.. beter hadden we gewoon dom onder het juk van de kerk gebleven.
Wetenschap :r
pi_200198792
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dezelfde zin als al die dingen van de afgelopen anderhalf jaar, zorgen dat al die mensen niet tegelijk naar het ziekenhuis moeten. Daar zijn we nu zo'n beetje wel, daarom zijn de maatregelen ook vrijwel afgeschaalt.
Nee de afgelopen winter periode had het meer zin dan nu, immers, reele dreiging overstroming van ziekenhuizen.
Die dreiging is er nu niet dus zinloos.
  zondag 4 juli 2021 @ 12:38:42 #222
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200198863
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

De meelopers en die blind vertrouwen hebben gaan van een koude kermis thuiskomen en achteraf kunnen ze echt niet zeggen dat ze niet wisten wat een experiment inhield of wat het verschil is tussen een feit en wishfull thinking . Ze wisten het al die tijd maar besloten het te negeren want als iedereen in de sloot springt moet je ook springen :? Ik heb altijd geleerd dat ik niet hoef te springen als ik bij mezelf blijf .

Ik denk dat Hugo en consorten juist een crisis hebben gecreeerd met hun experimentele vax op de helft van de bevolking , het gerucht gaat dat de deltavariant de slachtoffers van de vax zijn en dat zou me niks verbazen .
Aangezien de gevaccineerden van de daken schreeuwen dat ze zijn gevaccineerd zullen we straks allemaal precies weten wie in onze omgeving wegvalt en gevaccineerd is .
pi_200198919
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee de afgelopen winter periode had het meer zin dan nu, immers, reele dreiging overstroming van ziekenhuizen.
Hebben we al een winter met vaccinatie meegemaakt dan?

Nee, dus jij baseert je mening op aannames en op huidige cijfers.

Dus jouw statement dat die dreiging er nu niet is kan correct zijn, maar is geenszins een feit.

Een overheid zal dus voorzichtigheid betrachten.

Bovendien hoe meer mensen zich laten vaccineren des te waarschijnlijker jouw theorie wordt
pi_200198994
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
Hebben we al een winter met vaccinatie meegemaakt dan?
Welke suggesties bestaan er in de wereld dat vaccinaties niet werken?
pi_200199014
quote:
Nee, dus jij baseert je mening op aannames en op huidige cijfers.
Zeker 0% hospitalisatierate na vaccinatie is iets wat je inderdaad een behoorlijke suggestie geeft op dat het wel klaar is met dit virus als er iets niet enorm gaat veranderen.
Dat er iets enorm gaat veranderen is 0.0 aanleiding voor om dat te denken.
pi_200199032
quote:
Dus jouw statement dat die dreiging er nu niet is kan correct zijn, maar is geenszins een feit.
Dan is er ook een dreiging van een invasie van Aliëns die alle kinderen komt kidnappen.
pi_200199039
quote:
Een overheid zal dus voorzichtigheid betrachten.
Lijkt me niet handig als de overheid psychotische gedachtes gaat meewegen in het maken van beleid.
pi_200199195
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:38 schreef Summers het volgende:
De meelopers en die blind vertrouwen hebben gaan van een koude kermis thuiskomen en achteraf kunnen ze echt niet zeggen dat ze niet wisten wat een experiment inhield of wat het verschil is tussen een feit en wishfull thinking . Ze wisten het al die tijd maar besloten het te negeren want als iedereen in de sloot springt moet je ook springen Ik heb altijd geleerd dat ik niet hoef te springen als ik bij mezelf blijf .
Nouja dat is het dus,

Dansen met Jansen mag na 1 dag, heeft er natuurlijk alles mee te maken met dat de beloning er gelijk ligt, dat men het neemt in een opwelling ipv zonder er over na te hoeven denken... Tjah.... Slim als je iedereen wilt vaccineren dat wel hoor, alleen als er maar iets van druk bij komt kijken wordt het al akelig onethisch.... En die bewoordingen allemaal... Zet mensen tegen elkaar op... Slechte zaak.

quote:
Ik denk dat Hugo en consorten juist een crisis hebben gecreeerd met hun experimentele vax op de helft van de bevolking , het gerucht gaat dat de deltavariant de slachtoffers van de vax zijn en dat zou me niks verbazen .
Aangezien de gevaccineerden van de daken schreeuwen dat ze zijn gevaccineerd zullen we straks allemaal precies weten wie in onze omgeving wegvalt en gevaccineerd is .
Ik heb nog wel vertrouwen in de cijfers an sich, de ruwe data, alleen ik heb geen vertrouwen in de selectiviteit m.b.t. het rapporteren van die cijfers, bewerken van die cijfers.. Selectiviteit in de onderzoeken die ermee worden gedaan om inzcht te verschaffen....

Ik blijf erbij dat de risico's voor niet risico groepen om en nabij de influenza liggen, als je mij wilt overtuigen van het tegendeel dan is dat helemaal niet zo moeilijk:

Laat zien wat: IFR en IHR en "long covid / Long influenza" cijfers zijn per besmetting per risicogroep......

Duidelijk te onderscheiden risicoprofielen zijn: Onderliggend lijden en leeftijdscategorie.

Dus laat per leeftijdscategorie / met zonder onderliggend lijden, zien wat de risico's zijn voor covid en influenza.

Dat dit niet gebeurt dat zegt voor mij alles, je mag het echt niet met elkaar vergelijken, maar objectieve data die dat ondersteunen dat het onzin is om ze te vergelijken wordt ook niet onderzocht / gedeeld. Zo moeilijk is het niet hoor om daar een mannetje een weekje op te zetten.

quote:
het gerucht gaat dat de deltavariant de slachtoffers van de vax zijn en dat zou me niks verbazen .
Naja er zijn gewoon meer mensen gevaccineerd dan niet, het zijn altijd de oudjes / mensen met zwak immuunsysteem die de sjaak zijn, die zullen toch flink gevaccineerd zijn, maar dat het daar desondanks raak kan zijn vind ik niet gek.

De groep die niet gevaccineerd is en denkt het toch wel probleemloos weg te werken zullen alsnog wat mensen vatbaar zijn, wss grotendeels 45+ in mindere gezondheid... Tjah

De groepen zijn niet homogeen, dat is het voornaamste punt waarom dat soort statistieken nogal.... zonder in perspectief te zetten zegmaar, misleidend zijn.
  zondag 4 juli 2021 @ 13:13:02 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200199282
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig gedacht zo. Laten we er nou voor zorgen dat die dreiging ook weg blijft, anders was al dat harde werken alsnog voor niets.
Onikaan ni ov dovah
pi_200199505
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig gedacht zo. Laten we er nou voor zorgen dat die dreiging ook weg blijft, anders was al dat harde werken alsnog voor niets.
Ayayay......

Vaccinaties zijn zinvol toch? En werken? Antistoffen werken ook toch? Dus als de resterende 20% risicogroep gelelidelijk aan besmet raakt en de zorg dat aankan zijn we klaar toch? Geen zorgcapacitieit crisis meer dan right?

Hoe sneller we erachter komen dat vaccinaties niet voldoende werken hoe beter toch? Beter nu dan in het griepseizoen?
pi_200199637
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:03 schreef ludovico het volgende:

Ik blijf erbij dat de risico's voor niet risico groepen om en nabij de influenza liggen, als je mij wilt overtuigen van het tegendeel dan is dat helemaal niet zo moeilijk:

Nou, daar gaat 'ie nog maar eens. Een coronacriticus en een expert in discussie bij cafe Weltschmerz.
De eerste stelling is: '' sterftecijfers en ziektebeschrijvingen tonen aan dat covid vergelijkbaar is met een stevig griepvirus'. Begint vanaf min 4.40

Daar word even of gepraat. De coronacriticus probeert vervolgens te verdedigen dat het 4x zo dodelijk is als de griep, maar de cijfers van het WHO komen uit op 7x zo dodelijk als de griep.

Kijk het alsjeblieft en geef dan je mening er over. Houd er rekening mee dat zelfs Ab Gietelink het er over eens is dat het 4x zo dodelijk is als de griep.
pi_200199705
Die 7x zo dodelijk is overigens alleen van toepassing als de gezondheidszorg in een land het aan kan. Als die instort, en die kans is met corona veel groter, dan is dat sterftepercentage veel hoger. Daar hebben we ook genoeg voorbeelden van gezien in het recente verleden. Als je bijvoorbeeld geen zuurstof toe kan dienen door een professional dan sterven er al 5x zoveel mensen aan covid.

En kan je gezondheidszorg het wel aan, dan gaan er weer ontzettend veel gezonde levensjaren verloren omdat je andere (preventieve) zorg moet afschalen. Dat hebben we in ons eigen Nederland meegemaakt met honderdduizenden verloren gezonde jaren ten gevolg.
pi_200199852
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nou, daar gaat 'ie nog maar eens. Een coronacriticus en een expert in discussie bij cafe Weltschmerz.
Heh, wat? Lol.

Ik heb deze video zelf gepost in dit topic hè, maar Maaren Keulemans is gewoon journalist, wetenschapsjournalist, geen expert, wel behoorlijk ingelezen, en je maakt nu de aanname dat ik het niet enorm eens zou zijn met Keulemans, of hij niet met mij, of dat hij bepaalde zaken niet arbitrair zou vinden / meningen heeft over sommige maatregelen.

Je schiet de plank enorm mis.
pi_200199887
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daar word even of gepraat. De coronacriticus probeert vervolgens te verdedigen dat het 4x zo dodelijk is als de griep, maar de cijfers van het WHO komen uit op 7x zo dodelijk als de griep.

Kijk het alsjeblieft en geef dan je mening er over. Houd er rekening mee dat zelfs Ab Gietelink het er over eens is dat het 4x zo dodelijk is als de griep.
De cijfers die je aanhaalt zijn een resultante van allerhande omstandigheden, zoals ook besproken in dat interview. De 0.23% was een wereldgemiddelde..

Daarnaast zijn de risico's in de 2e golf lager geworden.... We gaan uit van 0.1% sterftecijfer van Influenza, prima verder hoor, laten we dat aanhouden... De grote vraag is wat er nu gebeurt nu relatief veel 80+ers gevaccineerd zijn en nu praktisch alleen mensen met 0% risico op overlijden besmet raken.

Als 100% besmettingen in de risicoloze groep valt, daalt de IFR naar 0.0%.
pi_200199896
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heh, wat? Lol.

Ik heb deze video zelf gepost in dit topic hè, maar Maaren Keulemans is gewoon journalist, wetenschapsjournalist, geen expert, wel behoorlijk ingelezen, en je maakt nu de aanname dat ik het niet enorm eens zou zijn met Keulemans, of hij niet met mij, of dat hij bepaalde zaken niet arbitrair zou vinden / meningen heeft over sommige maatregelen.

Je schiet de plank enorm mis.
Met wetenschappelijke cijfers word het punt gemaakt dat covid 7x zo dodelijk is als de griep. Dat is precies waar jij om vroeg. Je hebt je cijfers en onderbouwing dus.
pi_200199909
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Met wetenschappelijke cijfers word het punt gemaakt dat covid 7x zo dodelijk is als de griep. Dat is precies waar jij om vroeg. Je hebt je cijfers en onderbouwing dus.
Die 0.7% was berekend op welke manier? 20k oversterfte en.... 3 miljoen besmettingen? Kan ik nog redelijk mee leven hoor met die schatting, denk dat de methode van noteren van een "griep dode" en "corona dode" nog wel enigszins inconsisent is geweest. Als je onderliggend lijden van de equation afhaalt krijg je al hele andere risico's te zien.
Maar ik kan leven met die 0.7%, de methode van berekenen is naar mijn idee wetenschappelijk, de vraag of de bron wel helemaal juist is is wel belangrijk maar iets wat naar mijn idee terecht is om te vertrouwen.
pi_200199929
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

De cijfers die je aanhaalt zijn een resultante van allerhande omstandigheden, zoals ook besproken in dat interview. De 0.23% was een wereldgemiddelde..

Daarnaast zijn de risico's in de 2e golf lager geworden.... We gaan uit van 0.1% sterftecijfer van Influenza, prima verder hoor, laten we dat aanhouden... De grote vraag is wat er nu gebeurt nu relatief veel 80+ers gevaccineerd zijn en nu praktisch alleen mensen met 0% risico op overlijden besmet raken.

Als 100% besmettingen in de risicoloze groep valt, daalt de IFR naar 0.0%.
Je hebt het nu over wat je moet doen nu iedereen gevaccineerd is.

Ik gaf je antwoord op de vraag of covid vergelijkbaar is met de griep. Het antwoord is dat covid 7x dodelijker is en veel meer schade aanricht vanwege de druk die het eist op de gezondheidszorg. Onvergelijkbaar dus.
pi_200199944
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die 0.7% was berekend op welke manier? 20k oversterfte en.... 3 miljoen besmettingen?
Kijk dat stukje nu maar. Duurt ongeveer 5 minuten en daar onderbouwen ze al hun cijfers. Gietelink alleen wat simpeler en minder goed onderbouwt.
pi_200199958
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hebt het nu over wat je moet doen nu iedereen gevaccineerd is.

Ik gaf je antwoord op de vraag of covid vergelijkbaar is met de griep. Het antwoord is dat covid 7x dodelijker is en veel meer schade aanricht vanwege de druk die het eist op de gezondheidszorg. Onvergelijkbaar dus.
Gemiddeld, onder de aannames dat de input data klopt en vergelijkbaar is.
pi_200199964
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Onvergelijkbaar dus.
Huh, je vergelijkt het nu net zelf, je zegt 7x dodelijker dan influenza. gemiddeld, over de complete tijdslijn van de pandemie gezien tot 3 miljoen geschatte besmettingen.
pi_200199992
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kijk dat stukje nu maar. Duurt ongeveer 5 minuten en daar onderbouwen ze al hun cijfers. Gietelink alleen wat simpeler en minder goed onderbouwt.
Gietelink een andere bron en andere case dan Nederland, en andere omschrijving van IFR ook, op een ander moment van de crisis berekend.

Ik durf te wedden dat de IFR en IHR op dit moment vele malen lager zijn dan bij golf 1.
pi_200200015
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huh, je vergelijkt het nu net zelf, je zegt 7x dodelijker dan influenza. gemiddeld, over de complete tijdslijn van de pandemie gezien tot 3 miljoen geschatte besmettingen.
Onvergelijkbaar in de zin dat covid en de griep absoluut niet op elkaar lijken. In cijfers zijn ze wel te vergelijken en dan is covid 7x dodelijker. En dat is mild ingeschat en zonder dat er rekening gehouden wordt met de druk die het aan de gezondheidszorg aanricht in een land.
pi_200200078
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:07 schreef ludovico het volgende:

Ik durf te wedden dat de IFR en IHR op dit moment vele malen lager zijn dan bij golf 1.
Zeker, want wij hebben covid veel serieuzer genomen als de griep. Bijna iedereen is gevaccineerd tegen covid terwijl bijna geen mensen jaarlijks een griepprik haalt. Dat is ook nergens voor nodig omdat de griep totaal niet te vergelijken is met covid.

Nogmaals: je hebt het nu over hoe we nu om moeten gaan met covid na vaccinatie.
pi_200201675
In 2019 lagen de ICs vol met influenza patiënten.
Vakman pur sang
pi_200201694
quote:
‘Vrijheidsdemonstranten’ zorgen voor onrust in Den Haag, politie deelt rake klappen uit
Op verschillende plekken in Den Haag zorgen ‘vrijheidsdemonstranten’ voor de nodige onrust. De politie is met veel agenten aanwezig om de actievoerders naar het Malieveld te brengen. Dit gaat niet zonder slag of stoot.
De groepen worden op last van de burgemeester naar het Malieveld gebracht, dat door de Haagse burgervader is aangewezen als locatie voor deze onaangekondigde demonstratie. ,,Door de ME is inmiddels opgetreden tegen een aantal mensen die zich niet aan aanwijzingen hielden”, laat de politie weten.

Twitteraar Bob van Keulen filmde hoe de politie de demonstranten tegenhield. Daarbij werden rake klappen uitgedeeld.
https://www.ad.nl/den-haa(...)lappen-uit~acbc535d/
Wappieklappen is weer begonnen.

twitter
  zondag 4 juli 2021 @ 15:37:17 #246
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200201731
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar dat is -om geheel onduidelijke reden- totaal verschillend.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200202182
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan is er ook een dreiging van een invasie van Aliëns die alle kinderen komt kidnappen.
Argumentum ad absurdum
pi_200202203
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Een jaar lang?
Wat was de totale oversterfte dat jaar?
pi_200202308
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me niet handig als de overheid psychotische gedachtes gaat meewegen in het maken van beleid.
Weer een non argument.

Wel grappig om te zien dat zelfs als ik van je gelijk uit ga je tegen bent...
pi_200202916
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een jaar lang?
Wat was de totale oversterfte dat jaar?
En hoeveel lockdowns en avondklokken hadden we dat jaar vanwege de griep? Deden we er toen ook alles aan om iedereen gevaccineerd te krijgen tegen de griep? Hoeveel reguliere zorg moesten we afschalen vanwege de griep? enz enz enz
pi_200203072
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En hoeveel lockdowns en avondklokken hadden we dat jaar vanwege de griep? Deden we er toen ook alles aan om iedereen gevaccineerd te krijgen tegen de griep? Hoeveel reguliere zorg moesten we afschalen vanwege de griep? enz enz enz
Détails... T is gewoon een griepje
pi_200203500
Hopelijk keert de griep dit najaar weer terug.. heb hem gemist de laatste anderhalf :'(
Of hij neemt gewoon weer zn oude neem aan. bekt lekkerder dan covid/de deltaspier variant
pi_200203602
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Argumentum ad absurdum
Dikke plaat voor je kop. Je doemscenario heeft niks met de realiteit te maken.
pi_200203769
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')
  zondag 4 juli 2021 @ 16:59:49 #255
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200204062
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:35 schreef PSVCL het volgende:
Hopelijk keert de griep dit najaar weer terug.. heb hem gemist de laatste anderhalf :'(
Of hij neemt gewoon weer zn oude neem aan. bekt lekkerder dan covid/de deltaspier variant
Ook een horror variantje van de griep zal aanleiding geven tot lockdown..moderne tijd
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200204132
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ook een horror variantje van de griep zal aanleiding geven tot lockdown..moderne tijd
Je mag hopen dat het niet die kant op gaat en dat er dan meer mensen in opstand komen. Maar ik ben het afgelopen 1.5 jaar regelmatig verrast; zal me ergens niks meer verbazen nee.
pi_200204338
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het nieuwe normaal

Rutte riep het al tijdens de eerste persconferentie , wat een visionair die man
pi_200204367
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je mag hopen dat het niet die kant op gaat en dat er dan meer mensen in opstand komen. Maar ik ben het afgelopen 1.5 jaar regelmatig verrast; zal me ergens niks meer verbazen nee.
Gaat ook gebeuren .. en dat is allang ingecalculeerd:

Ben meer benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:49:41 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200205037
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ayayay......

Vaccinaties zijn zinvol toch? En werken? Antistoffen werken ook toch? Dus als de resterende 20% risicogroep gelelidelijk aan besmet raakt en de zorg dat aankan zijn we klaar toch? Geen zorgcapacitieit crisis meer dan right?

Hoe sneller we erachter komen dat vaccinaties niet voldoende werken hoe beter toch? Beter nu dan in het griepseizoen?
En dat alles dankzij de maatregelen en de vaccinaties. Precies zoals verwacht dus.
Onikaan ni ov dovah
pi_200205186
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hangt van de risico's af. Bij een griepje alla de Spaanse van 100+ jaar geleden zal er brede steun zijn.
pi_200205216
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hangt van de risico's af. Bij een griepje alla de Spaanse van 100+ jaar geleden zal er brede steun zijn.
Ik ging meer uit van de griepjes die we voor Corona op jaarlijkse basis hadden zeg maar.
pi_200205265
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ging meer uit van de griepjes die we voor Corona op jaarlijkse basis hadden zeg maar.
Daar zullen we geen lockdowns voor krijgen.
Zelfs een zwaar griepjaar heef maar een oversterfte van ~3000
Itt 20000 voor corona
pi_200206204
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat alles dankzij de maatregelen en de vaccinaties. Precies zoals verwacht dus.
Maatregelen genereren geen antistoffen behalve vaccinaties.

Als iederen uiteindelijk antistoffen moet hebben omdat iedereen het toch wel gaat krijgen, wat hebben vertragende maatregelen dan nog voor zin als iedereen die niet het vaccin heeft genomen hem niet gaat nemen en de ziekenhuizen niet overspoeld zijn?.

Gooi het lossssss allesssss
pi_200206421
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daar zullen we geen lockdowns voor krijgen.
Zelfs een zwaar griepjaar heef maar een oversterfte van ~3000
Itt 20000 voor corona
Dit zijn de cijfers.
Zie de grafiek doden per week.
De piek van week 14 2020 zie je wel. Met 5000 mensen per week, normaal zo’n 3000.
Voor de rest is heel het Corona jaar nauwlijks te zien zelfs op die kleine grafiek schaal.
2021 gaat zelfs een jaar worden met ondersterfte.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-

We worden van die overbeschermende moeders in Nederland waarvan de kinderen niet in een boom mogen klimmen maar wel gepest worden.
Vakman pur sang
pi_200206628
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit zijn de cijfers.
De piek van week 14 2020 zie je wel. Met 5000 mensen per week, normaal zo’n 3000.
Voor de rest is heel het Corona jaar nauwlijks te zien zelfs op die kleine grafiek schaal.

We worden van die overbeschermende moeders in Nederland waarvan de kinderen niet in een boom mogen klimmen maar wel gepest worden.
Tjah, 10% meer overleden dan verwacht misschien.. Binnen 3 jaar totaal weer ingelopen omdat de gemiddelde overledene normaliter ook binnen 3 jaar was overleden...

3 jaar ondersterfte van 3.3%. Ik geef het een grote kans.
pi_200206971
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit zijn de cijfers.

Bij normale griep zie je de rest van het jaar ondersterfte omdat dat voornamelijk mensen treft die dat jaar toch zouden overlijden. Bij covid zie je dat niet daar overleden mensen die nog meerdere jaren voor de boeg hadden
pi_200207263
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kijk zelf eens in de spiegel... Experts vind je geen experts omdat ze jouw verhaaltje compleet onderuit halen.. En als een wetenschapsjournalist het ook onderuit haalt is het ook niet goed want hij is geen expert.

Over een plaat voor je kop hebben gesproken...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_200207343
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bij normale griep zie je de rest van het jaar ondersterfte omdat dat voornamelijk mensen treft die dat jaar toch zouden overlijden. Bij covid zie je dat niet daar overleden mensen die nog meerdere jaren voor de boeg hadden
De week cijfers over 5 jaren laten anders alleen 2 pieken zien en de rest ong gelijke cijfers.
2021 2020 2019 2018 2017 2016
Week 2 3 850 3 364 3 262 3 359 3 637 3 075
Week 3 3 860 3 157 3 152 3 364 3 487 3 062
Week 4 3 714 3 046 3 179 3 322 3 626 3 201
Week 5 3 651 3 164 3 139 3 403 3 574 3 103
Week 6 3 548 3 196 3 183 3 513 3 446 3 036
Week 7 3 525 3 198 3 254 3 660 3 417 3 027
Week 8 3 206 2 959 3 220 3 691 3 328 3 319
Week 9 3 105 3 098 3 065 3 937 3 152 3 185
Week 10 3 243 3 107 3 172 4 092 3 054 3 151
Week 11 3 039 3 218 3 225 3 733 2 843 3 062
Week 12 3 042 3 614 3 043 3 430 2 778 3 028
Week 13 3 173 4 458 3 013 3 225 2 850 3 037
Week 14 3 156 5 085 2 898 3 040 2 764 3 010
Week 15 3 133 4 982 2 902 2 860 2 810 2 767
Week 16 3 139 4 308 3 036 2 760 2 713 2 751
Week 17 3 115 3 910 2 956 2 663 2 778 2 742
Week 18 2 990 3 383 2 806 2 645 2 769 2 754
Week 19 3 004 2 989 2 772 2 641 2 802 2 952
Week 20 2 977 2 777 2 821 2 606 2 801 2 671
Week 21 2 798 2 770 2 873 2 674 2 772 2 713
Week 22 2 999 2 732 2 730 2 776 2 701 2 682
Week 23 2 866 2 682 2 734 2 679 2 624 2 587
Week 24 2 829 2 689 2 647 2 557 2 643 2 620
Week 25 2 549 2 696 2 692 2 601 2 627 2 597
Week 26 2 659 2 836 2 619 2 691 2 609
Week 27 2 638 2 725 2 726 2 697 2 693
Week 28 2 619 2 761 2 671 2 520 2 627
Week 29 2 528 2 586 2 704 2 674 2 753
Week 30 2 673 3 006 2 767 2 571 2 542
Week 31 2 666 2 731 2 760 2 510 2 500
Week 32 2 642 2 629 2 745 2 657 2 558
Week 33 3 209 2 613 2 605 2 540 2 568
Week 34 2 856 2 617 2 612 2 545 2 701
Week 35 2 735 2 783 2 527 2 576 2 591
Week 36 2 692 2 553 2 613 2 570 2 584
Week 37 2 742 2 642 2 539 2 707 2 725
Week 38 2 721 2 580 2 706 2 715 2 500
Week 39 2 891 2 751 2 696 2 669 2 665
Week 40 3 002 2 717 2 806 2 641 2 683
Week 41 3 022 2 912 2 760 2 763 2 934
Week 42 3 222 2 879 2 739 2 706 2 744
Week 43 3 448 2 867 2 671 2 676 2 948
Week 44 3 687 2 856 2 815 2 726 2 731
Week 45 3 589 3 015 2 798 2 797 2 912
Week 46 3 580 3 060 2 761 2 916 2 902
Week 47 3 335 3 023 2 859 2 917 2 908
Week 48 3 405 3 045 2 907 2 886 2 949
Week 49 3 530 3 018 2 968 3 027 3 042
Week 50 3 615 3 161 3 017 3 218 3 129
Week 51 3 909 3 253 3 041 3 079

Tevens door de toenemende vergrijzing moest er wel een keer een piek in doden komen, kijk hoeveel 90+ zijn geraakt.
Paar jaar geleden nog haalde niemand de 90.
Vakman pur sang
  zondag 4 juli 2021 @ 20:29:12 #269
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200207555
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maatregelen genereren geen antistoffen behalve vaccinaties.
No shit Sherlock..

quote:
Als iederen uiteindelijk antistoffen moet hebben omdat iedereen het toch wel gaat krijgen, wat hebben vertragende maatregelen dan nog voor zin als iedereen die niet het vaccin heeft genomen hem niet gaat nemen en de ziekenhuizen niet overspoeld zijn?.

Gooi het lossssss allesssss
Dat is toch precies wat er nu gedaan is? Ziekenhuizen hebben het weer rustiger, en de maatregelen zijn al grotendeels losgelaten. Wat is je probleem nu dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_200208647
quote:
Franse minister waarschuwt voor vierde golf
De Franse minister van Volksgezondheid Olivier Véran is er niet gerust op. Op Twitter waarschuwt hij zijn landgenoten dat het aantal besmettingen in zijn land al vijf dagen niet meer daalt. Hij verwijst daarbij naar de opkomst van de deltavariant.

Volgens Véran dreigt een vierde golf. Hij trekt een vergelijking met het Verenigd Koninkrijk, waar het aantal besmettingen ondanks een relatief hoge vaccinatiegraad de laatste tijd flink is opgelopen. Mensen moeten zich houden aan de coronamaatregelen, zich laten vaccineren en testen, aldus Véran. De Fransen staan volgens de minister voor een collectieve uitdaging om een zo groot mogelijk immuniteit op te bouwen
https://nos.nl/liveblog/2(...)itslag-toch-positief
pi_200208990
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als die maar niet zo heftig wordt als de derde golf :N

"We moeten nog sneller gaan qua vaccinatie. Ons land is in een race tegen de klok."

_O-
pi_200209212
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Als die maar niet zo heftig wordt als de derde golf :N
Ze zullen wel maatregelen gaan nemen om te voorkomen dat het weer zo uit de hand loopt.
pi_200209255
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Kijk zelf eens in de spiegel... Experts vind je geen experts omdat ze jouw verhaaltje compleet onderuit halen.. En als een wetenschapsjournalist het ook onderuit haalt is het ook niet goed want hij is geen expert.

Over een plaat voor je kop hebben gesproken...
Expert haalt mijn verhaaltje niet onderuit. Was het maar zo.

Wetenschapsjournalist ben ik het helemaal niet mee oneens. Dat heb jij uit het luchtledige verzonnen.
pi_200209347
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De week cijfers over 5 jaren laten anders alleen 2 pieken zien en de rest ong gelijke cijfers.
2021 2020 2019 2018 2017 2016
Week 2 3 850 3 364 3 262 3 359 3 637 3 075
Week 3 3 860 3 157 3 152 3 364 3 487 3 062
Week 4 3 714 3 046 3 179 3 322 3 626 3 201
Week 5 3 651 3 164 3 139 3 403 3 574 3 103
Week 6 3 548 3 196 3 183 3 513 3 446 3 036
Week 7 3 525 3 198 3 254 3 660 3 417 3 027
Week 8 3 206 2 959 3 220 3 691 3 328 3 319
Week 9 3 105 3 098 3 065 3 937 3 152 3 185
Week 10 3 243 3 107 3 172 4 092 3 054 3 151
Week 11 3 039 3 218 3 225 3 733 2 843 3 062
Week 12 3 042 3 614 3 043 3 430 2 778 3 028
Week 13 3 173 4 458 3 013 3 225 2 850 3 037
Week 14 3 156 5 085 2 898 3 040 2 764 3 010
Week 15 3 133 4 982 2 902 2 860 2 810 2 767
Week 16 3 139 4 308 3 036 2 760 2 713 2 751
Week 17 3 115 3 910 2 956 2 663 2 778 2 742
Week 18 2 990 3 383 2 806 2 645 2 769 2 754
Week 19 3 004 2 989 2 772 2 641 2 802 2 952
Week 20 2 977 2 777 2 821 2 606 2 801 2 671
Week 21 2 798 2 770 2 873 2 674 2 772 2 713
Week 22 2 999 2 732 2 730 2 776 2 701 2 682
Week 23 2 866 2 682 2 734 2 679 2 624 2 587
Week 24 2 829 2 689 2 647 2 557 2 643 2 620
Week 25 2 549 2 696 2 692 2 601 2 627 2 597
Week 26 2 659 2 836 2 619 2 691 2 609
Week 27 2 638 2 725 2 726 2 697 2 693
Week 28 2 619 2 761 2 671 2 520 2 627
Week 29 2 528 2 586 2 704 2 674 2 753
Week 30 2 673 3 006 2 767 2 571 2 542
Week 31 2 666 2 731 2 760 2 510 2 500
Week 32 2 642 2 629 2 745 2 657 2 558
Week 33 3 209 2 613 2 605 2 540 2 568
Week 34 2 856 2 617 2 612 2 545 2 701
Week 35 2 735 2 783 2 527 2 576 2 591
Week 36 2 692 2 553 2 613 2 570 2 584
Week 37 2 742 2 642 2 539 2 707 2 725
Week 38 2 721 2 580 2 706 2 715 2 500
Week 39 2 891 2 751 2 696 2 669 2 665
Week 40 3 002 2 717 2 806 2 641 2 683
Week 41 3 022 2 912 2 760 2 763 2 934
Week 42 3 222 2 879 2 739 2 706 2 744
Week 43 3 448 2 867 2 671 2 676 2 948
Week 44 3 687 2 856 2 815 2 726 2 731
Week 45 3 589 3 015 2 798 2 797 2 912
Week 46 3 580 3 060 2 761 2 916 2 902
Week 47 3 335 3 023 2 859 2 917 2 908
Week 48 3 405 3 045 2 907 2 886 2 949
Week 49 3 530 3 018 2 968 3 027 3 042
Week 50 3 615 3 161 3 017 3 218 3 129
Week 51 3 909 3 253 3 041 3 079

Tevens door de toenemende vergrijzing moest er wel een keer een piek in doden komen, kijk hoeveel 90+ zijn geraakt.
Paar jaar geleden nog haalde niemand de 90.
Ik zou zeggen kaart het aan bij het CBS waar mijn cijfers vandaan komen

Ps de ~2200 100plussers zijn het niet met je eens
pi_200209468
twitter

_O-

scientism.
pi_200209623
twitter

pi_200209773
De premier van Luxemburg, een gezonde veertiger zonder overgewicht en met vaccinatie is een week geleden, de dag na de EU-top, positief getest op de Delta variant en moest vandaag opgenomen worden in het ziekenhuis.

Ook jonge gezonde en gevaccineerde mensen kunnen dus ernstig ziek worden van corona.
pi_200209791
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De premier van Luxemburg, een gezonde veertiger zonder overgewicht en met vaccinatie is een week geleden, de dag na de EU-top, positief getest op de Delta variant en moest vandaag opgenomen worden in het ziekenhuis.

Ook jonge gezonde en gevaccineerde mensen kunnen dus ernstig ziek worden van corona.
Vaccin werkt dus niet?
Vakman pur sang
pi_200209819
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

ja mensen met een griepprik kunnen ook nog steeds ziek worden van de griep, wat is je punt?
pi_200209826
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zou zeggen kaart het aan bij het CBS waar mijn cijfers vandaan komen

Ps de ~2200 100plussers zijn het niet met je eens
Dit zijn de CBS cijfers :')
Vakman pur sang
  zondag 4 juli 2021 @ 22:57:57 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200209924
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat een act zeg hebben jullie. Verschrikkelijk.
De argumenten zijn op zie ik, dus het moet dan maar op de persoon?
Onikaan ni ov dovah
pi_200209943
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vaccin werkt dus niet?
Zoals al heel vaak gezegd is werkt het vaccin voor een groot deel. Je loopt veel minder risico om besmet te raken en als je besmet wordt wordt je minder ziek dan zonder vaccin. Maar ook gezonde gevaccineerde mensen kunnen nog in het ziekenhuis belanden vanwege covid. Dus je moet altijd op blijven passen om niet besmet te raken.
pi_200209955
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:51 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja mensen met een griepprik kunnen ook nog steeds ziek worden van de griep, wat is je punt?
Dat men hier vaak doet dat als je gevaccineerd bent je niks meer kan overkomen en je je aan geen enkele maatregel hoeft te houden. Deze premier bewijst dat dat onzin is.
pi_200209992
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals al heel vaak gezegd is werkt het vaccin voor een groot deel. Je loopt veel minder risico om besmet te raken en als je besmet wordt wordt je minder ziek dan zonder vaccin. Maar ook gezonde gevaccineerde mensen kunnen nog in het ziekenhuis belanden vanwege covid. Dus je moet altijd op blijven passen om niet besmet te raken.
Wat een kut verhaal, het werkt of het werkt niet.
Vakman pur sang
pi_200209999
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:')
pi_200210000
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De argumenten zijn op zie ik, dus het moet dan maar op de persoon?
Nah. Ik word aangevallen omdat ik niet onder de indruk ben van ongefundeerde angstporno van Koopmans, expert my ass.

En wordt me in de schoenen gelegd dat ik het oneens ben met Maarten Keulemans maar dat is helemaal niet waar.

Als je met de instelling loopt dat Koopmans altijd gelijk heeft dan hoef je zelf ook niet meer na te denken en zeg je eigenlijk dat je geen mening hebt. Prima. Maar doe dan niet uit de hoogte om mij terecht te wijzen dat ik het beter zou weten dan de experts.

Ik weet het niet beter maar ik vind de angstige verhalen fear porn.
pi_200210013
quote:

[..]

Dan werkt het. Maar niet voldoende.

Ik heb er nog niks van gehoord dat mensen opgenomen zouden worden na vaccinatie. Gewoon niks. Dus als een wereldleider daar dan wel last van heeft is dat tamelijk bijzonder.
pi_200210043
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat men hier vaak doet dat als je gevaccineerd bent je niks meer kan overkomen en je je aan geen enkele maatregel hoeft te houden. Deze premier bewijst dat dat onzin is.
Dit is een gebed zonder einde. Zie dat nou eens in. Als het vaccin niet afdoende zou werken is de vaccinatiestrategie kansloos. Eeuwig in halve lock down toestand gaan we niet aan beginnen. Er is nu helemaal niks bijzonders aan de hand. En als het wel zo is. Leuk, zijn we fucked en kunnen we daar ook niks tegen doen behalve totaal onderdrukken met de complete wereld tegelijkertijd.

Maar het is angstporno. Suggesties dat we in zo een staat leven zijn er niet.
pi_200210044
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan werkt het. Maar niet voldoende.

Dit dus.
Niet verwacht dat ik ludovico zou complimenteren met een post
pi_200210071
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoe kan je dit soort dingen zeggen joh, met hoeveel angst leef jij?
  zondag 4 juli 2021 @ 23:08:38 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200210080
quote:

[..]

De echte wereld is niet zo zwart-wit.
Onikaan ni ov dovah
pi_200210083
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit dus.
Niet verwacht dat ik ludovico zou complimenteren met een post
Tis pure semantiek hoor. Ik ben daar minder in geïnteresseerd... Ga alsjeblieft vooral dieper in op de onderliggende boodschap en minder op de woorden als je een interessante discussie wilt.
pi_200210086
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kan je dit soort dingen zeggen joh, met hoeveel angst leef jij?
ook als je gevaccineerd bent is het verstandig om gewoon in bepaalde situaties even dat kapje op te doen en zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden.
  zondag 4 juli 2021 @ 23:09:40 #294
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200210089
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nah. Ik word aangevallen omdat ik niet onder de indruk ben van ongefundeerde angstporno van Koopmans, expert my ass.

En wordt me in de schoenen gelegd dat ik het oneens ben met Maarten Keulemans maar dat is helemaal niet waar.

Als je met de instelling loopt dat Koopmans altijd gelijk heeft dan hoef je zelf ook niet meer na te denken en zeg je eigenlijk dat je geen mening hebt. Prima. Maar doe dan niet uit de hoogte om mij terecht te wijzen dat ik het beter zou weten dan de experts.

Ik weet het niet beter maar ik vind de angstige verhalen fear porn.
Ik denk dat je nu wat users door elkaar aan het halen bent...
Onikaan ni ov dovah
pi_200210096
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

ook als je gevaccineerd bent is het verstandig om gewoon in bepaalde situaties even dat kapje op te doen en zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden.
Nope.
pi_200210104
Ka
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu wat users door elkaar aan het halen bent...
Kan.
pi_200210112
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee want dan is er toch nooit meer een normale wereld.
Laat los die cijfers, laat gaan dat testen en accepteer wat meer 80+ doden.
Vakman pur sang
pi_200210147
quote:
Bettel moet 24 uur in het ziekenhuis blijven. Daar zal de Luxemburgse premier verschillende onderzoeken ondergaan. Details over zijn toestand ontbreken.

De 48-jarige Bettel ontving in mei zijn eerste coronaprik. Hij zou zijn tweede vaccinatie op 1 juli ontvangen.

Bettel zou, toen bekend werd dat hij besmet was geraakt met het coronavirus, milde symptomen van COVID-19 vertonen. De andere Europese leiders met wie hij de top bijwoonde zouden geen risico lopen op besmetting. Alle aanwezigen zouden mondmaskers hebben gedragen en afstand hebben gehouden van elkaar.
Zou me niks verbazen dat ze hem preventief onderzoeken.
Vakman pur sang
pi_200210167
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen dat ze hem preventief onderzoeken.
Je bedoeld als onderdeel van fearporn?
pi_200210330
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bedoeld als onderdeel van fearporn?
Nee. Preventief, als resultante van de fear porn.
pi_200210355
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee. Preventief, als resultante van de fear porn.
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat men bewust deze premier in het ziekenhuis opnam om te laten zien aan het volk dat een jonge gezonde en gevaccineerde persoon ook nog ernstig ziek van covid kan worden. Als tactiek om jonge gezonde burgers die maar 1 prik hebben gehad zo ver te krijgen dat ze een 2e spuit halen.

Gelukkig, want dat zou een heel rare gedachte zijn. :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')