Vaccins werken super goed! We moeten echt bang zijn dat de vaccins niet goed genoeg werken!quote:Op zondag 4 juli 2021 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja die tegenstrijdigheid in nieuwsberichten: delta variant verspreidt snel en is zeer besmettelijk!
Vaccin beschermt ook tegen delta variant!
Ja hmm
Religekkie dus.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik houd het wel op mijn natuurlijk vermogen om antistoffen op te bouwen voor de rest van mijn leven , god weet het beterlaat de rest maar experimenteren en hun natuur vernietigen omdat ze naar valse profeten luisteren en die vertrouwen . Eigen keuze
Nee hoor het is een feit dat je natuurlijk afweersysteem zo werkt , daar kan geen propaganda tegenop als je rationeel na blijft denken .quote:
Wil je echt discussiëren of 'vertrouw je wel op god'?quote:Op zondag 4 juli 2021 09:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee hoor het is een feit dat je natuurlijk afweersysteem zo werkt , daar kan geen propaganda tegenop als je rationeel na blijft denken .
Mijn afweersysteem is daar wel op berekend dus een experimentele vaccin voegt daar niks aan toe , immuun voor de rest van mijn leven of steeds een prikkie nemen (met als ergste bijwerking de dood ) , wat een moeilijke keuze hoor (NOT)quote:Op zondag 4 juli 2021 09:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, jouw afweersysteem is niet berekend op onbekende virussen waarmee het nog nooit in aanraking is geweest.
Daardoor zal je langer en ernstiger ziek worden als je voor het eerst met covid in aanraking komt.
Het vaccin is een eiwitspike dat doet alsof het een covidvirus is terwijl het slechts een onschuldig stukje eiwit is dat je niet ziek kan maken. Het traint op die manier je afweersysteem en helpt het voorbereidden voor wanneer het daadwerkelijk moet vechten tegen het coronavirus.
Als je dus vertrouwt op je immuunsysteem dan neem je het vaccin. En dat is, in tegenstelling tot jouw bewering, wel een feit.
Vreemd hoe mensen op de feiten vooruit willen lopen , bij elk experiment kan je pas achteraf zeggen nadat alle data is verwerkt met welk doel je iets neemt en wat de uitwerking is , niet tijdens het experiment of voor het experiment .quote:Op zondag 4 juli 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:
Mwoah, die kans van 0% om opgenomen te worden in het ziekenhuis kan je wel verlagen naar 0% natuurlijk.
Een significant verschil ga je het alleen niet kunnen noemen.
Ik vind het psychologische oorlogsvoering om mensen te dwingen te vaccineren, nu middels polarisatie van de rest van de samenleving... Dat is gewoon beleid gebaseerd op haat.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Vreemd hoe mensen op de feiten vooruit willen lopen , bij elk experiment kan je pas achteraf zeggen nadat alle data is verwerkt met welk doel je iets neemt en wat de uitwerking is , niet tijdens het experiment of voor het experiment .
Dezelfde zin als al die dingen van de afgelopen anderhalf jaar, zorgen dat al die mensen niet tegelijk naar het ziekenhuis moeten. Daar zijn we nu zo'n beetje wel, daarom zijn de maatregelen ook vrijwel afgeschaalt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan gaat het langzamer maar nog steeds iedereen zonder antistoffen zal het kunnen oplopen en risico lopen.
En wie antistoffen heeft loopt nauwelijks risico.
Dus je bent die 20% van de risicogroep die geen antistoffen heeft vertraagd aan het blootstellen van het virus.
Wat heeft die vertraging voor zin?
Vaccineren is geen schadelijke maatregel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niks mis met kijken hoe je de capaciteit van de IC nog flexibeler kan maken etc.
Ik heb er problemen mee als er zonder concrete gronden schadelijke maatregelen worden genomen, dat is je hopelijk nu toch wel duidelijk.
Staatsgekkie dus.quote:
Ah zwart wit denken daar ben je goed in.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, jij leeft in een compleet andere wereld, eentje waarin de vaccinaties enerzijds heilig zijn, maar anderzijds ineffectief, aangezien jij nog steeds gelooft dat het een realistisch scenario is dat de ziekenhuizen weer overspoelen.![]()
Wat is het nou? Werken die vaccins of zijn ze zinloos?
Geen indicatie is niet hetzelfde als zekerheid.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
80% is gevaccineerd en raakt niet meer ernstig ziek, er is geen enkele indicatie dat dit gaat veranderen.
Van Haga is dan ook gewoon keihard aan het liegen.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het psychologische oorlogsvoering om mensen te dwingen te vaccineren, nu middels polarisatie van de rest van de samenleving... Dat is gewoon beleid gebaseerd op haat.
En ik geloof wel dat Hugo zelf compleet geïndoctrineerd is en denkt dat die goed bezig is. Zie dat filmpje met van Haga dat die uit de slof springt bijv..
Als de voordelen evident zijn hoef je niemand te dwingen hè!
Dit virus is gewoon geen ebola.
Nogmaals... Misschien dat het dan eens doordringt... Een overheid kan geen risico's nemen met de levens van de bevolking en moet daarom voorzichtigheid betrachten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, praktisch niet, dus hoe wil je ook alweer zoveel mensen in het ziekenhuis jagen Devlin?.
Jup ofwel aanhangers van de bekende virologendictators.quote:
Ja die kut Renaissance ook.. beter hadden we gewoon dom onder het juk van de kerk gebleven.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup ofwel aanhangers van de bekende virologendictators.
Nee de afgelopen winter periode had het meer zin dan nu, immers, reele dreiging overstroming van ziekenhuizen.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dezelfde zin als al die dingen van de afgelopen anderhalf jaar, zorgen dat al die mensen niet tegelijk naar het ziekenhuis moeten. Daar zijn we nu zo'n beetje wel, daarom zijn de maatregelen ook vrijwel afgeschaalt.
De meelopers en die blind vertrouwen hebben gaan van een koude kermis thuiskomen en achteraf kunnen ze echt niet zeggen dat ze niet wisten wat een experiment inhield of wat het verschil is tussen een feit en wishfull thinking . Ze wisten het al die tijd maar besloten het te negeren want als iedereen in de sloot springt moet je ook springenquote:Op zondag 4 juli 2021 10:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het psychologische oorlogsvoering om mensen te dwingen te vaccineren, nu middels polarisatie van de rest van de samenleving... Dat is gewoon beleid gebaseerd op haat.
En ik geloof wel dat Hugo zelf compleet geïndoctrineerd is en denkt dat die goed bezig is. Zie dat filmpje met van Haga dat die uit de slof springt bijv..
Als de voordelen evident zijn hoef je niemand te dwingen hè!
Dit virus is gewoon geen ebola.
Hebben we al een winter met vaccinatie meegemaakt dan?quote:Op zondag 4 juli 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee de afgelopen winter periode had het meer zin dan nu, immers, reele dreiging overstroming van ziekenhuizen.
Die dreiging is er nu niet dus zinloos.
Welke suggesties bestaan er in de wereld dat vaccinaties niet werken?quote:Op zondag 4 juli 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
Hebben we al een winter met vaccinatie meegemaakt dan?
Zeker 0% hospitalisatierate na vaccinatie is iets wat je inderdaad een behoorlijke suggestie geeft op dat het wel klaar is met dit virus als er iets niet enorm gaat veranderen.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
Nee, dus jij baseert je mening op aannames en op huidige cijfers.
Dan is er ook een dreiging van een invasie van Aliëns die alle kinderen komt kidnappen.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
Dus jouw statement dat die dreiging er nu niet is kan correct zijn, maar is geenszins een feit.
Lijkt me niet handig als de overheid psychotische gedachtes gaat meewegen in het maken van beleid.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
Een overheid zal dus voorzichtigheid betrachten.
Nouja dat is het dus,quote:Op zondag 4 juli 2021 12:38 schreef Summers het volgende:
De meelopers en die blind vertrouwen hebben gaan van een koude kermis thuiskomen en achteraf kunnen ze echt niet zeggen dat ze niet wisten wat een experiment inhield of wat het verschil is tussen een feit en wishfull thinking . Ze wisten het al die tijd maar besloten het te negeren want als iedereen in de sloot springt moet je ook springen Ik heb altijd geleerd dat ik niet hoef te springen als ik bij mezelf blijf .
Ik heb nog wel vertrouwen in de cijfers an sich, de ruwe data, alleen ik heb geen vertrouwen in de selectiviteit m.b.t. het rapporteren van die cijfers, bewerken van die cijfers.. Selectiviteit in de onderzoeken die ermee worden gedaan om inzcht te verschaffen....quote:Op zondag 4 juli 2021 12:38 schreef Summers het volgende:
Ik denk dat Hugo en consorten juist een crisis hebben gecreeerd met hun experimentele vax op de helft van de bevolking , het gerucht gaat dat de deltavariant de slachtoffers van de vax zijn en dat zou me niks verbazen .
Aangezien de gevaccineerden van de daken schreeuwen dat ze zijn gevaccineerd zullen we straks allemaal precies weten wie in onze omgeving wegvalt en gevaccineerd is .
Naja er zijn gewoon meer mensen gevaccineerd dan niet, het zijn altijd de oudjes / mensen met zwak immuunsysteem die de sjaak zijn, die zullen toch flink gevaccineerd zijn, maar dat het daar desondanks raak kan zijn vind ik niet gek.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:38 schreef Summers het volgende:
het gerucht gaat dat de deltavariant de slachtoffers van de vax zijn en dat zou me niks verbazen .
Beetje kortzichtig gedacht zo. Laten we er nou voor zorgen dat die dreiging ook weg blijft, anders was al dat harde werken alsnog voor niets.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee de afgelopen winter periode had het meer zin dan nu, immers, reele dreiging overstroming van ziekenhuizen.
Die dreiging is er nu niet dus zinloos.
Ayayay......quote:Op zondag 4 juli 2021 13:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig gedacht zo. Laten we er nou voor zorgen dat die dreiging ook weg blijft, anders was al dat harde werken alsnog voor niets.
Nou, daar gaat 'ie nog maar eens. Een coronacriticus en een expert in discussie bij cafe Weltschmerz.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:03 schreef ludovico het volgende:
Ik blijf erbij dat de risico's voor niet risico groepen om en nabij de influenza liggen, als je mij wilt overtuigen van het tegendeel dan is dat helemaal niet zo moeilijk:
Heh, wat? Lol.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nou, daar gaat 'ie nog maar eens. Een coronacriticus en een expert in discussie bij cafe Weltschmerz.
De cijfers die je aanhaalt zijn een resultante van allerhande omstandigheden, zoals ook besproken in dat interview. De 0.23% was een wereldgemiddelde..quote:Op zondag 4 juli 2021 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daar word even of gepraat. De coronacriticus probeert vervolgens te verdedigen dat het 4x zo dodelijk is als de griep, maar de cijfers van het WHO komen uit op 7x zo dodelijk als de griep.
Kijk het alsjeblieft en geef dan je mening er over. Houd er rekening mee dat zelfs Ab Gietelink het er over eens is dat het 4x zo dodelijk is als de griep.
Met wetenschappelijke cijfers word het punt gemaakt dat covid 7x zo dodelijk is als de griep. Dat is precies waar jij om vroeg. Je hebt je cijfers en onderbouwing dus.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heh, wat? Lol.
Ik heb deze video zelf gepost in dit topic hè, maar Maaren Keulemans is gewoon journalist, wetenschapsjournalist, geen expert, wel behoorlijk ingelezen, en je maakt nu de aanname dat ik het niet enorm eens zou zijn met Keulemans, of hij niet met mij, of dat hij bepaalde zaken niet arbitrair zou vinden / meningen heeft over sommige maatregelen.
Je schiet de plank enorm mis.
Die 0.7% was berekend op welke manier? 20k oversterfte en.... 3 miljoen besmettingen? Kan ik nog redelijk mee leven hoor met die schatting, denk dat de methode van noteren van een "griep dode" en "corona dode" nog wel enigszins inconsisent is geweest. Als je onderliggend lijden van de equation afhaalt krijg je al hele andere risico's te zien.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met wetenschappelijke cijfers word het punt gemaakt dat covid 7x zo dodelijk is als de griep. Dat is precies waar jij om vroeg. Je hebt je cijfers en onderbouwing dus.
Je hebt het nu over wat je moet doen nu iedereen gevaccineerd is.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
De cijfers die je aanhaalt zijn een resultante van allerhande omstandigheden, zoals ook besproken in dat interview. De 0.23% was een wereldgemiddelde..
Daarnaast zijn de risico's in de 2e golf lager geworden.... We gaan uit van 0.1% sterftecijfer van Influenza, prima verder hoor, laten we dat aanhouden... De grote vraag is wat er nu gebeurt nu relatief veel 80+ers gevaccineerd zijn en nu praktisch alleen mensen met 0% risico op overlijden besmet raken.
Als 100% besmettingen in de risicoloze groep valt, daalt de IFR naar 0.0%.
Kijk dat stukje nu maar. Duurt ongeveer 5 minuten en daar onderbouwen ze al hun cijfers. Gietelink alleen wat simpeler en minder goed onderbouwt.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die 0.7% was berekend op welke manier? 20k oversterfte en.... 3 miljoen besmettingen?
Gemiddeld, onder de aannames dat de input data klopt en vergelijkbaar is.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over wat je moet doen nu iedereen gevaccineerd is.
Ik gaf je antwoord op de vraag of covid vergelijkbaar is met de griep. Het antwoord is dat covid 7x dodelijker is en veel meer schade aanricht vanwege de druk die het eist op de gezondheidszorg. Onvergelijkbaar dus.
Huh, je vergelijkt het nu net zelf, je zegt 7x dodelijker dan influenza. gemiddeld, over de complete tijdslijn van de pandemie gezien tot 3 miljoen geschatte besmettingen.quote:
Gietelink een andere bron en andere case dan Nederland, en andere omschrijving van IFR ook, op een ander moment van de crisis berekend.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kijk dat stukje nu maar. Duurt ongeveer 5 minuten en daar onderbouwen ze al hun cijfers. Gietelink alleen wat simpeler en minder goed onderbouwt.
Onvergelijkbaar in de zin dat covid en de griep absoluut niet op elkaar lijken. In cijfers zijn ze wel te vergelijken en dan is covid 7x dodelijker. En dat is mild ingeschat en zonder dat er rekening gehouden wordt met de druk die het aan de gezondheidszorg aanricht in een land.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Huh, je vergelijkt het nu net zelf, je zegt 7x dodelijker dan influenza. gemiddeld, over de complete tijdslijn van de pandemie gezien tot 3 miljoen geschatte besmettingen.
Zeker, want wij hebben covid veel serieuzer genomen als de griep. Bijna iedereen is gevaccineerd tegen covid terwijl bijna geen mensen jaarlijks een griepprik haalt. Dat is ook nergens voor nodig omdat de griep totaal niet te vergelijken is met covid.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:07 schreef ludovico het volgende:
Ik durf te wedden dat de IFR en IHR op dit moment vele malen lager zijn dan bij golf 1.
Wappieklappen is weer begonnen.quote:‘Vrijheidsdemonstranten’ zorgen voor onrust in Den Haag, politie deelt rake klappen uit
Op verschillende plekken in Den Haag zorgen ‘vrijheidsdemonstranten’ voor de nodige onrust. De politie is met veel agenten aanwezig om de actievoerders naar het Malieveld te brengen. Dit gaat niet zonder slag of stoot.
De groepen worden op last van de burgemeester naar het Malieveld gebracht, dat door de Haagse burgervader is aangewezen als locatie voor deze onaangekondigde demonstratie. ,,Door de ME is inmiddels opgetreden tegen een aantal mensen die zich niet aan aanwijzingen hielden”, laat de politie weten.
Twitteraar Bob van Keulen filmde hoe de politie de demonstranten tegenhield. Daarbij werden rake klappen uitgedeeld.
https://www.ad.nl/den-haa(...)lappen-uit~acbc535d/
Maar dat is -om geheel onduidelijke reden- totaal verschillend.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:
In 2019 lagen de ICs vol met influenza patiënten.
Argumentum ad absurdumquote:Op zondag 4 juli 2021 12:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan is er ook een dreiging van een invasie van Aliëns die alle kinderen komt kidnappen.
Een jaar lang?quote:Op zondag 4 juli 2021 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:
In 2019 lagen de ICs vol met influenza patiënten.
Weer een non argument.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig als de overheid psychotische gedachtes gaat meewegen in het maken van beleid.
En hoeveel lockdowns en avondklokken hadden we dat jaar vanwege de griep? Deden we er toen ook alles aan om iedereen gevaccineerd te krijgen tegen de griep? Hoeveel reguliere zorg moesten we afschalen vanwege de griep? enz enz enzquote:Op zondag 4 juli 2021 15:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een jaar lang?
Wat was de totale oversterfte dat jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |