Plus als er een immuun escape variant komt hoeft dat ook niet meteen te beteken dat je zware klachten krijgt. Het kan best zijn dat je immuunsysteem gedeeltes van het virus herkent en de infectie daardoor onder controle houd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, een beetje een dooddoener. Tegen de huidige varianten lijken de vaccins prima te beschermen, maar ja, je kunt nooit helemaal uitsluiten dat er alsnog varianten komen die resistent blijken tegen vaccins.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een bron hebt dat jongeren relatief vaak last hebben van long-covid?
De restricties zijn een negatieve PCR test op dit moment. Dus ja, de lokale bevolking is de bron van de besmettingen. Kan dus geen kwaad een test te doen bij de retourreis.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.
Dat is wel het risico wat je nu neemt. En dan moet je nog maar afwachten wat de situatie is als je naar huis gaat als de status van een land weer veranderd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal je maar gebeuren; betalen voor een test (die negatief blijkt) en bij aankomst moet je alsnog in quarantaine in een hotel gaan zitten; puur op random. Uitgaande van dat artikel althans.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
'Jongeren' is wel heel erg aan inflatie onderhevig ondertussenquote:Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
Het is wel een beetje de keuze tussen failliet gaan en maatregeltjes invoeren, ik kan me zo voorstellen dat dat eerste voorkómen dan toch prevaleert.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.
Ik heb gelezen hoe je in een andere thread mensen die zich niet laten vaccineren 'een hoop stront' en 'mongolen' noemt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is onmogelijk om 100% uit te sluiten dat één van de twee waar is, en juist daardoor kunnen die wappie ideeën zo makkelijk spreiden.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:21 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gelezen hoe je in een andere thread mensen die zich niet laten vaccineren 'een hoop stront' en 'mongolen' noemt.
Ik vind dat niet hetzelfde als gewoon vrij reageren op het feit dat iemand ervoor kiest zich niet te laten vaccineren.
Ik zie hier werkelijk niemand van de niet gevaccineerden zich op dergelijke wijze uitlaten over gevaccineerden.
Het respect komt in dat opzicht maar van 1 kant.
Bovenal, wanneer de titers beginnen af te nemen, en gevaccineerden blijken bovenmatig gevoelig voor varianten, dan zijn het de gevaccineerden die dmv een lockdown beschermd dienen te worden; degenen nu anderen voor hoop stront uitmaken.
Sorry? Waar heb IK dat gezegd? Geef dat even aan want volgens mij lieg je nu gewoon.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:21 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gelezen hoe je in een andere thread mensen die zich niet laten vaccineren 'een hoop stront' en 'mongolen' noemt.
Ik vind dat niet hetzelfde als gewoon vrij reageren op het feit dat iemand ervoor kiest zich niet te laten vaccineren.
Ik zie hier werkelijk niemand van de niet gevaccineerden zich op dergelijke wijze uitlaten over gevaccineerden.
Het respect komt in dat opzicht maar van 1 kant.
Bovenal, wanneer de titers beginnen af te nemen, en gevaccineerden blijken bovenmatig gevoelig voor varianten, dan zijn het de gevaccineerden die dmv een lockdown beschermd dienen te worden; degenen nu anderen voor hoop stront uitmaken.
Excuseer, dat was Nattekat.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
Sorry? Waar heb IK dat gezegd? Geef dat even aan want volgens mij lieg je nu gewoon.
Zie 2e link. Er wordt nu serieus onderzoek naar gedaan omdat wereldwijd de signalen binnenkomenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
'Jongeren' is wel heel erg aan inflatie onderhevig ondertussen
In je discussie ging het over kinderen, dat is niet waar deze bron over gaat.
Had jij dan niet gewoon een TR kunnen zetten?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, dat was Nattekat.
COR / Antistoffen bij 70% bd, eindelijk herd immunity in NL?
Die 2e link stond er nog niet toen ik reageerde, dank je welquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zie 2e link. Er wordt nu serieus onderzoek naar gedaan omdat wereldwijd de signalen binnenkomen
Dat is volgens mij geen signaal dat het veel voorkomt, dat is een vraag om het te onderzoeken óf het veel voorkomt. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar dit vind ik geen bronnen die bevestigen dat het wel voorkomt, specifiek bij kinderen.quote:Aanleiding voor het onderzoek is de (inter)nationale berichtgeving over lange termijn klachten bij kinderen (en volwassenen) die een coronavirus-infectie hebben doorgemaakt. Er is echter nog erg weinig bekend over hoe vaak dit precies voorkomt, welke klachten kinderen hebben, hoeveel belemmeringen er door die klachten zijn en welke hulp daarbij nodig is.
Het Outbreak Management team constateert in haar advies van 12 mei j.l. dat grote aantallen besmettingen – ook al betreffen deze vooral jongeren die niet snel in een ziekenhuis opgenomen worden – in een latere fase mogelijk kunnen leiden tot meer gevallen van langdurige klachten ten gevolge van doorgemaakte COVID-19. Het is dus belangrijk om een goed beeld van de situatie bij kinderen te krijgen, zeker daar deze groep momenteel niet in aanmerking komt voor een vaccinatie.
Nee, ik heb gewoon een beleefde reply gepost aldaar.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
Had jij dan niet gewoon een TR kunnen zetten?
Doe mij een plezier en zet gewoon een TR zodat wij kunnen ingrijpen als dat nodig is?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een beleefde reply gepost aldaar.
Waar baseer je in hemelsnaam op dat gevaccineerden ons straks in een nieuwe lockdown zouden duwen? Dat staat haaks op alles wat je momenteel hoort..quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, dat was Nattekat.
COR / Antistoffen bij 70% bd, eindelijk herd immunity in NL?
OK, vanavond bij EditieNL en elders uiteraard een item waar gevaccineerde jongeren vrij en onbevangen een pretpark of ander feestgedruis binnenhollen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Tieners kunnen vanaf vrijdag afspraak maken voor coronavaccinatie
Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
Vrijdag kunnen als eersten de jongeren die in 2004 geboren zijn, een afspraak maken met de GGD. De dagen daarna zijn de 16- en 15-jarigen aan de beurt. En zo verder tot de hele groep 12- tot 18-jarigen, die een vaccinatie wil, aan de beurt is geweest.
De Gezondheidsraad adviseerde gisteren om gezonde kinderen tussen de 12 en 18 jaar oud die dat zelf willen, in te enten met Pfizer/BioNTech. Het vaccin is onlangs goedgekeurd voor kinderen vanaf 12 jaar.
Eerder was al besloten om kinderen uit deze leeftijdsgroep te vaccineren, die een medisch risico hadden. Nu is de conclusie dat ook het inenten van alle 12- tot en met 17-jarigen zinvol en verantwoord is.
Ik snap dat er risico's aan verbonden zitten, maar het is natuurlijk wel wat apart als de bestemming gewoon nog geel is. Dan mag je er met wat documenten gewoon naar toe. Als je vertrekt neem je het risico dat een land oranje kan worden. Maar er random uitgepakt te worden terwijl je alle benodigde documenten gewoon had is wel wat anders natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel het risico wat je nu neemt. En dan moet je nog maar afwachten wat de situatie is als je naar huis gaat als de status van een land weer veranderd.
En ze kunnen waarschijnlijk enkele dagen later al terecht, wachttijd is minder dan een week momenteel. Over twee weken 12+ grotendeels de eerste prik gehad en een goed beeld van hoe de vaccinatiegraad uit gaat vallen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
Vrijdag kunnen als eersten de jongeren die in 2004 geboren zijn, een afspraak maken met de GGD. De dagen daarna zijn de 16- en 15-jarigen aan de beurt. En zo verder tot de hele groep 12- tot 18-jarigen, die een vaccinatie wil, aan de beurt is geweest.
De Gezondheidsraad adviseerde gisteren om gezonde kinderen tussen de 12 en 18 jaar oud die dat zelf willen, in te enten met Pfizer/BioNTech. Het vaccin is onlangs goedgekeurd voor kinderen vanaf 12 jaar.
Eerder was al besloten om kinderen uit deze leeftijdsgroep te vaccineren, die een medisch risico hadden. Nu is de conclusie dat ook het inenten van alle 12- tot en met 17-jarigen zinvol en verantwoord is.
Ik bedoelde het niet negatief, overigens, ik denk dat momenteel gewoon enorm veel onzekerheid meekomt met reizen. Ik vind dat persoonlijk onprettig en een onrustig gevoel.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat er risico's aan verbonden zitten, maar het is natuurlijk wel wat apart als de bestemming gewoon nog geel is. Dan mag je er met wat documenten gewoon naar toe. Als je vertrekt neem je het risico dat een land oranje kan worden. Maar er random uitgepakt te worden terwijl je alle benodigde documenten gewoon had is wel wat anders natuurlijk.
Het betreft een moderator, moet ik daar TR's voor gaan zetten?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
Doe mij een plezier en zet gewoon een TR zodat wij kunnen ingrijpen als dat nodig is?
Die jongeren die in een hotel werden gestopt waren Spaanse scholieren, die hebben natuurlijk vrij weinig van doen met het Nederlandse reisadvies voor Spanje.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat er risico's aan verbonden zitten, maar het is natuurlijk wel wat apart als de bestemming gewoon nog geel is. Dan mag je er met wat documenten gewoon naar toe. Als je vertrekt neem je het risico dat een land oranje kan worden. Maar er random uitgepakt te worden terwijl je alle benodigde documenten gewoon had is wel wat anders natuurlijk.
Laat @trein2000 het maar niet horen.quote:
Zeer goed planquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Ik vatte het ook niet negatief opquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet negatief, overigens, ik denk dat momenteel gewoon enorm veel onzekerheid meekomt met reizen. Ik vind dat persoonlijk onprettig en een onrustig gevoel.
Ja, moderatoren zijn gewoon users, we maken geen onderscheid in het beoordelen van posts.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft een moderator, moet ik daar TR's voor gaan zetten?
Er zijn ook moderators die mijn threads volspammen met off topic geneuzel en persoonlijke aanvallen, zonder ook maar 1 inhoudelijke reactie, elke thread weer.
Oooh, dan had ik het verkeerd gelezen, ik dacht dat dat om de buitenlandse toeristen gingquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die jongeren die in een hotel werden gestopt waren Spaanse scholieren, die hebben natuurlijk vrij weinig van doen met het Nederlandse reisadvies voor Spanje.
Ik presenteer het niet als feit maar mogelijkheid.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar baseer je in hemelsnaam op dat gevaccineerden ons straks in een nieuwe lockdown zouden duwen? Dat staat haaks op alles wat je momenteel hoort..
Nee het is een signaal dat het veel voorkomt. Meerdere jongeren hebben aan de bel getrokken hieromquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 2e link stond er nog niet toen ik reageerde, dank je wel
Maar die tweede link staat dit:
[..]
Dat is volgens mij geen signaal dat het veel voorkomt, dat is een vraag om het te onderzoeken óf het veel voorkomt. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar dit vind ik geen bronnen die bevestigen dat het wel voorkomt, specifiek bij kinderen.
Ik heb al eerder een link gepost naar een Noors onderzoek over long covid bij jongeren, dit is een onderzoek en geen n=1 verhaal, overigens. Wel een klein onderzoek.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee het is een signaal dat het veel voorkomt. Meerdere jongeren hebben aan de bel getrokken hierom
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/long-covid
https://stories.nos.nl/ar(...)leven-met-long-covid
https://coronaplein.nu/ni(...)lgUmZihoC5k4QAvD_BwE
etc etc
toegegeven vooral n=1 bewijs en nog geen harde data, maar de signalen wereldwijd zijn verontrustend
Heb Marion al eerder genoemd icm fauci, ze kwam in die emails voor.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:35 schreef zoost het volgende:
Interessant voor iedereen.
[ twitter ]
Zie ook de naam van Marion Koopmans bij de eerste conf call.
Ik ben het met je eens dat de signalen erop wijzen dat het serieus kan zijn en dat er daarom onderzoek en ondersteuning nodig is. Dat is alleen wel anders dan dat jongeren (kinderen ging 't om) bovengemiddeld vaak long-covid hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee het is een signaal dat het veel voorkomt. Meerdere jongeren hebben aan de bel getrokken hierom
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/long-covid
https://stories.nos.nl/ar(...)leven-met-long-covid
https://coronaplein.nu/ni(...)lgUmZihoC5k4QAvD_BwE
etc etc
toegegeven vooral n=1 bewijs en nog geen harde data, maar de signalen wereldwijd zijn verontrustend
Tuurlijk moet je die besmettingen waar mogelijk zien te voorkomen.quote:Voor de peiling is tussen 24 maart en 5 april een online vragenlijst verspreid via coronalongplein.nl (inmiddels coronaplein.nu), het digitale patiëntenplatform voor mensen met langdurige klachten na corona. Longfonds werkt nauw samen met de Facebook-groep ‘Corona ervaringen en langdurige klachten’ die inmiddels meer dan 20.000 leden telt. Ook de coronapatiënten die zich hier hebben verzameld, konden de vragen invullen. Het gaat dus om een peiling onder mensen die zich zelf hebben aangemeld. In totaal hebben 1864 mensen de vragenlijst ingevuld. In de analyse is een onderscheid gemaakt tussen mensen uit de eerste golf (maart t/m augustus 2020) en mensen uit de tweede golf (september 2020 t/m januari 2021). Deze peiling is niet representatief voor alle mensen die corona hebben gehad.
van Tijger nog een link naar onderzoek in Noorwegenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de signalen erop wijzen dat het serieus kan zijn en dat er daarom onderzoek en ondersteuning nodig is. Dat is alleen wel anders dan dat jongeren (kinderen ging 't om) bovengemiddeld vaak long-covid hebben.
Over dat onderzoek van het Longfonds (dit lijkt de tweede te zijn nadat de eerste heel veel discussie op heeft geleverd):
[..]
Tuurlijk moet je die besmettingen waar mogelijk zien te voorkomen.
Ja, volgend jaar is het gewoon weer carnaval! Je kunt ze maar vast hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef potjecreme het volgende:
Er waren er hier toch velen die in de schoenen van Hugo wilden staan. Hier is uw kans
[ twitter ]
Ik heb 'm gezien inderdaad, maar ook die bron spreekt niet over jongeren/kinderen. Er spreekt een zorg uit het artikel in arstechnica, er wordt niet gezegd dat dat zo is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
van Tijger nog een link naar onderzoek in Noorwegen
https://arstechnica.com/s(...)ymptoms-study-finds/
Je weet ook dat daar nog tientallen miljoenen mensen niet volledig zijn gevaccineerd?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:46 schreef Za het volgende:
[..]
Ik presenteer het niet als feit maar mogelijkheid.
De titers verkregen dmv een vaccin nemen af na verloop van tijd.
Wanneer je kijkt naar de UK, is een variant daar flink aan het huishouden, en de vaccinaties begonnen daar in december.
Hoe kan de IC een stijging van 1 hebben als er geen in- en uitstroom is?quote:
Heeft iemand op de IC zichzelf aseksueel voortgeplant 🤔quote:
instroom vanuit kliniek vermoed ikquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kan de IC een stijging van 1 hebben als er geen in- en uitstroom is?
Zoveel mogelijk mensen de eerste vaccinatie, dan hebben ze iig iets van weerstand, maar da's niet genoeg voor de Delta-mutatie.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je weet ook dat daar nog tientallen miljoenen mensen niet volledig zijn gevaccineerd?
Alle begrip voor het “het is crisis” argument in maart vorig jaar. Nu niet meer. Maar goed, we schrijven hem bij op de lange lange lijst van dubieuze acties van Hugo de Jonge.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat @:trein2000 het maar niet horen.
Ik denk dat iedereen begrijpt dat het crisis is en dat dingen daardoor langer kunnen duren. WOB-verzoeken negeren of niet op reageren afdoen met "ja maar ze doen hun best" is wel wat droevig. Ach, we voegen het toe aan het boek "hoe run ik een land niet tijdens een pandemie".
quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kan de IC een stijging van 1 hebben als er geen in- en uitstroom is?
quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Heeft iemand op de IC zichzelf aseksueel voortgeplant 🤔
Daar ga ik inderdaad vanuit.quote:
Wetende hoe lang de UK al bezig is met vaccineren is die 48% dus zeer laag, wij gaan daar zeer snel aan voorbij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk mensen de eerste vaccinatie, dan hebben ze iig iets van weerstand, maar da's niet genoeg voor de Delta-mutatie.
Met 12 weken tussen vaccinaties krijg je een dergelijke situatie, als er dan een variant komt die door de eerste heen kan breken heb je wel ineens een probleem.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk mensen de eerste vaccinatie, dan hebben ze iig iets van weerstand, maar da's niet genoeg voor de Delta-mutatie.
Ja, dat denk ik dus ook. Hopelijk op tijd, voordat Delta hier ook toe slaat en de zkh cijfers weer stijgen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wetende hoe lang de UK al bezig is met vaccineren is die 48% dus zeer laag, wij gaan daar zeer snel aan voorbij.
[ afbeelding ]
Binnenlands ook nog eens hè? Ik vind het wel heel vergaand hoor. Chinese praktijken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal je maar gebeuren; betalen voor een test (die negatief blijkt) en bij aankomst moet je alsnog in quarantaine in een hotel gaan zitten; puur op random. Uitgaande van dat artikel althans.
Inferieur valt wel mee. Het probleem is meer de tijd tussen vaccinaties met als bijkomend risico dat men simpelweg niet op komt dagen voor de tweede "Want het is nu toch voorbij?"quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
Gros in het VK heeft toch ook het inferieure AZ?
Die sneltests zijn toch antigeen? Daarmee zegt GGD toch eigenlijk geen testen voor toegang tests meer te doen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:07 schreef _serial_ het volgende:
Advies aan GGD's: Gebruik alleen nog PCR-tests om virus te volgen
Idd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met 12 weken tussen vaccinaties krijg je een dergelijke situatie, als er dan een variant komt die door de eerste heen kan breken heb je wel ineens een probleem.
Denk dat het bijna onvermijdelijk is dat we over 4-6 weken weer stijgende cijfers zullen gaan zien. Zolang het maar binnen de perken blijft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus ook. Hopelijk op tijd, voordat Delta hier ook toe slaat en de zkh cijfers weer stijgen.
Derde.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeer goed plan![]()
Nederland kan wel eens als winnaar uit de bus komen straks bij een eventuele vierde golf na de zomer.
Nee, we waren alleen in mei in Wales. De planning is om in Augustus even terug te gaan maar dat staat een beetje op losse schroeven nu.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:10 schreef Celestien het volgende:
[..]
Idd.
Zijn jullie nog in 't VK?
Maar ik geloof dat jullie intussen volledig gevaccineerd zijn, hè?
Geloof dat ze in hebben gezet op AZ. Maar er zal toch ook wel iets anders worden gebruikt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
Gros in het VK heeft toch ook het inferieure AZ?
Dat deed de GGD toch al niet.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die sneltests zijn toch antigeen? Daarmee zegt GGD toch eigenlijk geen testen voor toegang tests meer te doen?
Tegen die tijd is een heel groot deel, gelukkig, volledig gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat het bijna onvermijdelijk is dat we over 4-6 weken weer stijgende cijfers zullen gaan zien. Zolang het maar binnen de perken blijft.
Mijn voorbeeld was de UK, 85% van de volwassenen daar zijn geheel of gedeeltelijk gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Je weet ook dat daar nog tientallen miljoenen mensen niet volledig zijn gevaccineerd?
En door natuurlijke selectie help je het ontstaan van zo’n eerste prik ontwijkende mutatie zelfs een handje…quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met 12 weken tussen vaccinaties krijg je een dergelijke situatie, als er dan een variant komt die door de eerste heen kan breken heb je wel ineens een probleem.
Dat kan ik me voorstellen. Even afwachten hoe het zich ontwikkeld...quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, we waren alleen in mei in Wales. De planning is om in Augustus even terug te gaan maar dat staat een beetje op losse schroeven nu.
Valt tegen hoor. Ik als mid 30er ben pas half Augustus volledig beschermd (eind Juli 2e prik). Daar zit dus nog een flinke groep onder die als motor kan fungeren voor de opleving van de Delta variant.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Tegen die tijd is een heel groot deel, gelukkig, volledig gevaccineerd.
Slechts 48% geheel, dat maakt nogal een verschil.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld was de UK, 85% van de volwassenen daar zijn geheel of gedeeltelijk gevaccineerd.
Zou geen grote problemen hoeven te geven gezien de generaties boven je in ieder geval al wel volledig gevaccineerd zijn dan; dus ook al komt er dan een opleving; de ziekenhuizen zouden dan als het goed is niet in hetzelfde tempo mee gaan groeien. Die hebben immers nooit vol gelegen met 30/40-'ers.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt tegen hoor. Ik als mid 30er ben pas half Augustus volledig beschermd (eind Juli 2e prik). Daar zit dus nog een flinke groep onder die als motor kan fungeren voor de opleving van de Delta variant.
Als het goed is niet inderdaad. Ben vooral zeer benieuwd hoe de overheid gaat reageren op een toename in besmettingen an sich.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou geen grote problemen hoeven te geven gezien de generaties boven je in ieder geval al wel volledig gevaccineerd zijn dan; dus ook al komt er dan een opleving; de ziekenhuizen zouden dan als het goed is niet in hetzelfde tempo mee gaan groeien. Die hebben immers nooit vol gelegen met 40/40-'ers.
Ik lees dat ze bij klachten alleen nog PCR gaan gebruiken. Maar bij tests voor evenementen of reizen wel antigeen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die sneltests zijn toch antigeen? Daarmee zegt GGD toch eigenlijk geen testen voor toegang tests meer te doen?
Ik ook. Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat landen niet meer de drang voelen om regels aan te scherpen als ze het aantal besmettingen zien stijgen. Niet vanwege complotten, maar omdat ze het gewoon ''eng'' (gebrek aan een beter woord) vinden om niks te doen als ze het aantal besmettingen zien stijgen. Duurt wel even voordat de realisatie er echt gaat zijn dat het aantal besmettingen eigenlijk niet meer belangrijk is als de ziekenhuizen het prima aan kunnen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als het goed is niet inderdaad. Ben vooral zeer benieuwd hoe de overheid gaat reageren op een toename in besmettingen an sich.
Redelijk goed, enkel de besmettingen zijn toegenomen de afgelopen week/weken: van <50 gemiddeld naar ineens enkele honderden per dag nu.quote:
Beroerd verwoord. Wat ik tussen de regels door lees is dat we moeten stoppen met testen voor toegang. Volgen van het virus moeten we doen met PCR volgens GGDquote:
Niet zo gevaarlijk als niet vaccineren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is ook een gevaarlijke ontwikkeling.
Na 2e vaccinatie maar één week 'wachten', volgens het rivm, als ik me niet vergis. Ik krijg 'm zelf over twee weken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt tegen hoor. Ik als mid 30er ben pas half Augustus volledig beschermd (eind Juli 2e prik). Daar zit dus nog een flinke groep onder die als motor kan fungeren voor de opleving van de Delta variant.
Weet ik niet. Deze crisis is vooral een zorgcapaciteitscrisis. Zo dodelijk is covid nou ook weer niet.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet zo gevaarlijk als niet vaccineren.
Ja, in de brief van de GGD staat dat je één week na je tweede vaccinatie volledige bescherming hebt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:20 schreef Celestien het volgende:
[..]
Na 2e vaccinatie maar één week 'wachten', volgens het rivm, als ik me niet vergis. Ik krijg 'm zelf over twee weken.
Ja, je hebt een punt dat de 20-ers dan nog moeten. Moge het flink opschieten.
Ze het voorzorgsbeginsel nastreven. Dingen (na)laten die je wel had kunnen doen, is onacceptabel geworden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat landen niet meer de drang voelen om regels aan te scherpen als ze het aantal besmettingen zien stijgen. Niet vanwege complotten, maar omdat ze het gewoon ''eng'' (gebrek aan een beter woord) vinden om niks te doen als ze het aantal besmettingen zien stijgen. Duurt wel even voordat de realisatie er echt gaat zijn dat het aantal besmettingen eigenlijk niet meer belangrijk is als de ziekenhuizen het prima aan kunnen.
Oh dacht 2 weken, of heeft dat te maken met internationaal reizen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, in de brief van de GGD staat dat je één week na je tweede vaccinatie volledige bescherming hebt.
Website rivm ook. Maar ik hoor wel vaker over die 'twee weken'. Geldt wel voor Janssen. Misschien ook voor het reizen naar het buitenland.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, in de brief van de GGD staat dat je één week na je tweede vaccinatie volledige bescherming hebt.
Ja, dat staat mij ook bij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oh dacht 2 weken, of heeft dat te maken met internationaal reizen?
Het viel me op, daarom heb ik het onthouden. Deze pandemie is alles 'over twee weken', misschien daarom?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oh dacht 2 weken, of heeft dat te maken met internationaal reizen?
Zijn de komende twee weken cruciaal ja?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het viel me op, daarom heb ik het onthouden. Deze pandemie is alles 'over twee weken', misschien daarom?
Was die hele testmaatschappij over twee weekjes maar wegquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het viel me op, daarom heb ik het onthouden. Deze pandemie is alles 'over twee weken', misschien daarom?
Weigerboomers, blijft mooiquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:30 schreef _serial_ het volgende:
RIVM vaccinatie update van gisteren aangevuld met bevolkingsaantallen.
[ afbeelding ]
Helaas differentieert RIVM de rapporten niet op Janssen / Pfizer / etc
Het beste is dan toch om een korte harde lockdown te doen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn de komende twee weken cruciaal ja?
Naast beademingsapparatuur nu ook massale inkoop van lasapparaten!quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het beste is dan toch om een korte harde lockdown te doen?
Avondklokje erbij? Of thuisblijfgebod?quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het beste is dan toch om een korte harde lockdown te doen?
Dwingend thuiswerkadviesjequote:Op woensdag 30 juni 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Avondklokje erbij? Of thuisblijfgebod?
quote:Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer. Hij neemt een advies van de Gezondheidsraad over.
Vrijdag kunnen eerst de jongeren uit 2004 een afspraak maken met de GGD. De dagen erna kunnen de 16- en 15-jarigen telefonisch of via internet, met hun DigiD, een prikdatum vaststellen. En zo verder.
Het kabinet wil dat alle jongeren van 12 tot en met 17 jaar die dat willen, de mogelijkheid krijgen om zich te laten vaccineren. Dat levert hun directe gezondheidswinst op en kan een opleving van het virus in het najaar tegengaan, is de redenatie.
20.000 dooien in een jaar maakt het doodsoorzaak nummer 1 afgelopen jaarquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Weet ik niet. Deze crisis is vooral een zorgcapaciteitscrisis. Zo dodelijk is covid nou ook weer niet.
Volgens onofficiële tellingen zijn het er zelfs 30k inmiddels.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
20.000 dooien in een jaar maakt het doodsoorzaak nummer 1 afgelopen jaar
(ref: https://www.volksgezondhe(...)op-basis-van-sterfte )
Dat is significant dodelijker dan ergens niet binnenkomen zonder vaccinatiebewijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |