abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200141029
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap dat er risico's aan verbonden zitten, maar het is natuurlijk wel wat apart als de bestemming gewoon nog geel is. Dan mag je er met wat documenten gewoon naar toe. Als je vertrekt neem je het risico dat een land oranje kan worden. Maar er random uitgepakt te worden terwijl je alle benodigde documenten gewoon had is wel wat anders natuurlijk.
Ik bedoelde het niet negatief, overigens, ik denk dat momenteel gewoon enorm veel onzekerheid meekomt met reizen. Ik vind dat persoonlijk onprettig en een onrustig gevoel.
pi_200141036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:

Doe mij een plezier en zet gewoon een TR zodat wij kunnen ingrijpen als dat nodig is?
Het betreft een moderator, moet ik daar TR's voor gaan zetten?
Er zijn ook moderators die mijn threads volspammen met off topic geneuzel en persoonlijke aanvallen, zonder ook maar 1 inhoudelijke reactie, elke thread weer.
pi_200141048
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap dat er risico's aan verbonden zitten, maar het is natuurlijk wel wat apart als de bestemming gewoon nog geel is. Dan mag je er met wat documenten gewoon naar toe. Als je vertrekt neem je het risico dat een land oranje kan worden. Maar er random uitgepakt te worden terwijl je alle benodigde documenten gewoon had is wel wat anders natuurlijk.
Die jongeren die in een hotel werden gestopt waren Spaanse scholieren, die hebben natuurlijk vrij weinig van doen met het Nederlandse reisadvies voor Spanje. :P
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_200141052
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:37 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig doen ze hun best.
Laat @trein2000 het maar niet horen.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat het crisis is en dat dingen daardoor langer kunnen duren. WOB-verzoeken negeren of niet op reageren afdoen met "ja maar ze doen hun best" is wel wat droevig. Ach, we voegen het toe aan het boek "hoe run ik een land niet tijdens een pandemie".
pi_200141053
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Tieners kunnen vanaf vrijdag afspraak maken voor coronavaccinatie

Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.

Vrijdag kunnen als eersten de jongeren die in 2004 geboren zijn, een afspraak maken met de GGD. De dagen daarna zijn de 16- en 15-jarigen aan de beurt. En zo verder tot de hele groep 12- tot 18-jarigen, die een vaccinatie wil, aan de beurt is geweest.

De Gezondheidsraad adviseerde gisteren om gezonde kinderen tussen de 12 en 18 jaar oud die dat zelf willen, in te enten met Pfizer/BioNTech. Het vaccin is onlangs goedgekeurd voor kinderen vanaf 12 jaar.

Eerder was al besloten om kinderen uit deze leeftijdsgroep te vaccineren, die een medisch risico hadden. Nu is de conclusie dat ook het inenten van alle 12- tot en met 17-jarigen zinvol en verantwoord is.
Zeer goed plan ^O^

Nederland kan wel eens als winnaar uit de bus komen straks bij een eventuele vierde golf na de zomer.
pi_200141055
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet negatief, overigens, ik denk dat momenteel gewoon enorm veel onzekerheid meekomt met reizen. Ik vind dat persoonlijk onprettig en een onrustig gevoel.
Ik vatte het ook niet negatief op :) En verder eens hoor; die onzekerheid is echt ruk.

Blij dat we onze vakantie er op hebben zitten; volgende zal pas op z'n vroegst ergens in september zijn; hoe de situatie dan is zien we dan wel weer. Maar die onzekerheid voorafgaand aan de reis was vervelend ja. Al kozen we er zelf voor uiteraard.
pi_200141083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het betreft een moderator, moet ik daar TR's voor gaan zetten?
Er zijn ook moderators die mijn threads volspammen met off topic geneuzel en persoonlijke aanvallen, zonder ook maar 1 inhoudelijke reactie, elke thread weer.
Ja, moderatoren zijn gewoon users, we maken geen onderscheid in het beoordelen van posts.
pi_200141117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:40 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Die jongeren die in een hotel werden gestopt waren Spaanse scholieren, die hebben natuurlijk vrij weinig van doen met het Nederlandse reisadvies voor Spanje. :P
Oooh, dan had ik het verkeerd gelezen, ik dacht dat dat om de buitenlandse toeristen ging _O-
pi_200141163
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

Waar baseer je in hemelsnaam op dat gevaccineerden ons straks in een nieuwe lockdown zouden duwen? Dat staat haaks op alles wat je momenteel hoort..
Ik presenteer het niet als feit maar mogelijkheid.
De titers verkregen dmv een vaccin nemen af na verloop van tijd.
Wanneer je kijkt naar de UK, is een variant daar flink aan het huishouden, en de vaccinaties begonnen daar in december.
Het is nog altijd niet ondenkbaar (en daar is ook vrees voor) dat een deel van de gevaccineerden wellicht straks meer last gaan krijgen van een variant dan iemand die nooit gevaccineerd is, en het percentage gevaccineerden betreft daar ruim 85%.

Misschien loopt alles perfect, dat hoopt iedereen, maar de komende maanden zullen dat uitwijzen, tot die tijd denk ik dat gevaccineerden niet met beledigingen moeten gaan slingeren naar niet gevaccineerden.
pi_200141202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die 2e link stond er nog niet toen ik reageerde, dank je wel :)

Maar die tweede link staat dit:
[..]

Dat is volgens mij geen signaal dat het veel voorkomt, dat is een vraag om het te onderzoeken óf het veel voorkomt. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar dit vind ik geen bronnen die bevestigen dat het wel voorkomt, specifiek bij kinderen.
Nee het is een signaal dat het veel voorkomt. Meerdere jongeren hebben aan de bel getrokken hierom

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/long-covid

https://stories.nos.nl/ar(...)leven-met-long-covid

https://coronaplein.nu/ni(...)lgUmZihoC5k4QAvD_BwE

etc etc

toegegeven vooral n=1 bewijs en nog geen harde data, maar de signalen wereldwijd zijn verontrustend
pi_200141205
Iemand die trouwens weet hoe het zit met al die mensen die meegedaan hebben aan een trial? Hebben die inmiddels allemaal te horen gekregen in welke groep ze zaten en waar nodig alsnog het echte vaccin gehad? Ik herinner me dat daar een tijd terug veel discussie over was.

En is dan ook al enigszins bekend hoe het zit met hun huidige afweer aangezien sommigen al ruim een half jaar voor de grote bulk gevaccineerd zijn?
pi_200141246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee het is een signaal dat het veel voorkomt. Meerdere jongeren hebben aan de bel getrokken hierom

etc etc

toegegeven vooral n=1 bewijs en nog geen harde data, maar de signalen wereldwijd zijn verontrustend
Ik heb al eerder een link gepost naar een Noors onderzoek over long covid bij jongeren, dit is een onderzoek en geen n=1 verhaal, overigens. Wel een klein onderzoek.

https://arstechnica.com/s(...)ymptoms-study-finds/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 13:52:45 ]
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:52:56 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200141265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:35 schreef zoost het volgende:
Interessant voor iedereen.

[ twitter ]

Zie ook de naam van Marion Koopmans bij de eerste conf call.
Heb Marion al eerder genoemd icm fauci, ze kwam in die emails voor.
pi_200141286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

etc etc

Ik ben het met je eens dat de signalen erop wijzen dat het serieus kan zijn en dat er daarom onderzoek en ondersteuning nodig is. Dat is alleen wel anders dan dat jongeren (kinderen ging 't om) bovengemiddeld vaak long-covid hebben.

Over dat onderzoek van het Longfonds (dit lijkt de tweede te zijn nadat de eerste heel veel discussie op heeft geleverd):
quote:
Voor de peiling is tussen 24 maart en 5 april een online vragenlijst verspreid via coronalongplein.nl (inmiddels coronaplein.nu), het digitale patiëntenplatform voor mensen met langdurige klachten na corona. Longfonds werkt nauw samen met de Facebook-groep ‘Corona ervaringen en langdurige klachten’ die inmiddels meer dan 20.000 leden telt. Ook de coronapatiënten die zich hier hebben verzameld, konden de vragen invullen. Het gaat dus om een peiling onder mensen die zich zelf hebben aangemeld. In totaal hebben 1864 mensen de vragenlijst ingevuld. In de analyse is een onderscheid gemaakt tussen mensen uit de eerste golf (maart t/m augustus 2020) en mensen uit de tweede golf (september 2020 t/m januari 2021). Deze peiling is niet representatief voor alle mensen die corona hebben gehad.
Tuurlijk moet je die besmettingen waar mogelijk zien te voorkomen.
pi_200141306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de signalen erop wijzen dat het serieus kan zijn en dat er daarom onderzoek en ondersteuning nodig is. Dat is alleen wel anders dan dat jongeren (kinderen ging 't om) bovengemiddeld vaak long-covid hebben.

Over dat onderzoek van het Longfonds (dit lijkt de tweede te zijn nadat de eerste heel veel discussie op heeft geleverd):
[..]

Tuurlijk moet je die besmettingen waar mogelijk zien te voorkomen.
van Tijger nog een link naar onderzoek in Noorwegen

pi_200141341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef potjecreme het volgende:
Er waren er hier toch velen die in de schoenen van Hugo wilden staan. Hier is uw kans :P

[ twitter ]
Ja, volgend jaar is het gewoon weer carnaval! Je kunt ze maar vast hebben.
pi_200141400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

van Tijger nog een link naar onderzoek in Noorwegen

Ik heb 'm gezien inderdaad, maar ook die bron spreekt niet over jongeren/kinderen. Er spreekt een zorg uit het artikel in arstechnica, er wordt niet gezegd dat dat zo is.

Nogmaals, ik twijfel niet dat ze er zijn en vind dat ze de nodige steun moeten krijgen, maar het is geen feit dat jongeren bovengemiddeld vaak long-covid hebben. In elk geval niet op basis van deze bronnen.
pi_200141409
twitter
pi_200141413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:46 schreef Za het volgende:

[..]

Ik presenteer het niet als feit maar mogelijkheid.
De titers verkregen dmv een vaccin nemen af na verloop van tijd.
Wanneer je kijkt naar de UK, is een variant daar flink aan het huishouden, en de vaccinaties begonnen daar in december.

Je weet ook dat daar nog tientallen miljoenen mensen niet volledig zijn gevaccineerd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200141429
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan de IC een stijging van 1 hebben als er geen in- en uitstroom is?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:03:27 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_200141437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Heeft iemand op de IC zichzelf aseksueel voortgeplant 🤔
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200141439
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

instroom vanuit kliniek vermoed ik
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:03:37 #248
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200141442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je weet ook dat daar nog tientallen miljoenen mensen niet volledig zijn gevaccineerd?
Zoveel mogelijk mensen de eerste vaccinatie, dan hebben ze iig iets van weerstand, maar da's niet genoeg voor de Delta-mutatie.
(Un)masking for the greater good.
pi_200141450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laat @:trein2000 het maar niet horen.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat het crisis is en dat dingen daardoor langer kunnen duren. WOB-verzoeken negeren of niet op reageren afdoen met "ja maar ze doen hun best" is wel wat droevig. Ach, we voegen het toe aan het boek "hoe run ik een land niet tijdens een pandemie".
Alle begrip voor het “het is crisis” argument in maart vorig jaar. Nu niet meer. Maar goed, we schrijven hem bij op de lange lange lijst van dubieuze acties van Hugo de Jonge.
zie email 27 oktober
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:05:48 #250
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200141472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Heeft iemand op de IC zichzelf aseksueel voortgeplant 🤔
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

instroom vanuit kliniek vermoed ik
Daar ga ik inderdaad vanuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties