ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Voor mijn gevoel duurt een rit naar Apeldoorn ook vele male sneller met de sneltrein, ten opzichte van de stoptrein. De lange overstap in Zutphen en het eindeloze geboemel tussen Zutphen en Apeldoorn maakte dat een rit tussen Winterswijk en Apeldoorn voorheen veel langer duurde dan nu.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 28 juni 2021 07:45 schreef b2py het volgende: Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats?
Dat ligt aan jou.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Dat is wel de moeite waard zeg!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende: Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Die machinist is ook niet heel snugger om het te gaan filmen... Je weet dat het dan uit kan lekken
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 28-06-2021 17:08:11 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 28 juni 2021 16:20 schreef dennistd het volgende: Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie
Op maandag 28 juni 2021 16:20 schreef dennistd het volgende: Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie
Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende: Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Smartphones en overal internet maken wat dat betreft veel dingen kapot.
Nee, het is niet de bedoeling om elke wildvreemde 15 jarige op de bok te zetten en nee het is niet handig dit online te zetten. Maar wat had er kunnen gebeuren, daarvoor is er toch ATB
Omdat dat in Stuttgart ook zo'n succesverhaal was?
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Tsja. Volgens mij is het gewoon een totaal uit de hand gelopen, megalomaan project. Het overschrijdt alle tijdsplanningen en alle budgetten, vandaar dat het me zo verrast dat ze hetzelfde in Frankfurt nog eens willen proberen. Al neem ik aan (of mag ik hopen) dat ze het bestaande station min of meer intact laten en er alleen een spoorlijn onderdoor trekken. Beetje zoals Zürich zeg maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Op maandag 28 juni 2021 07:45 schreef b2py het volgende: Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats?
Ik meen me uit ProRail-jaarverslagen te herinneren dat er een substantiële verbetering was in recentere jaren. Ik ga het eens even opzoeken.
Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende: Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Yeah precies. Ik heb toen ik 18 was ook eens op de Maaslijn op de machinistenstoel achter de hendels van de Plan U mogen zitten en ik heb gestopt en ben vertrokken op een station tussen Venlo en Roermond. Daarna nam hij het weer over en ben ik met z'n aansluitende trein, voorin de 1600 met getrokken trein van Roermond naar Maastricht gegaan.
Winterswijk-Arnhem en Winterswijk-Apeldoorn zijn beide ongeveer 70 kilometer. Winterswijk-Arnhem is altijd 65 minuten, Winterswijk-Apeldoorn op werkdagen 65 minuten (met 12-13 minuten overstap in Zutphen) en in het weekend 47 minuten.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 28 juni 2021 20:47 schreef Goverman het volgende: nu op NPO2: Andere Tijden speciaal over de TEE uit de jaren 50. Mooie beelden! Vast wel terug te kijken.
Ik kijk nu, bedankt voor de tip! Baas met z'n Leica diaprojector trouwens
Op maandag 28 juni 2021 20:47 schreef Goverman het volgende: nu op NPO2: Andere Tijden speciaal over de TEE uit de jaren 50. Mooie beelden! Vast wel terug te kijken.
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Nouja de eindigende verbindingen in Stuttgart zullen dan wel doorgetrokken worden. En je hebt niet zo heel veel keus om de verbinding Frankfurt - Stuttgart - München significant te versnellen
Yeah precies. Ik heb toen ik 18 was ook eens op de Maaslijn op de machinistenstoel achter de hendels van de Plan U mogen zitten en ik heb gestopt en ben vertrokken op een station tussen Venlo en Roermond. Daarna nam hij het weer over en ben ik met z'n aansluitende trein, voorin de 1600 met getrokken trein van Roermond naar Maastricht gegaan.
Wat een dag was dat <3
Ja vroeger kon je in het noorden ook gewoon vragen of je even mee mocht op de bok van een Wadloper. Alleen in Sneek ff weg want daar was de stationschef vervelend. Maar ja, dat was allemaal in de vorige eeuw hè...
Wel stoer trouwens, een Plan U rijden. De kant van de motorwagen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ook het begin van deze eeuw nog wel. De eerste paar jaren dat ik van Zwolle naar Deventer forensde heb ik denk ik een kwart van alle ritten voorin gezeten. Dat was in de tijd dat de ic op zichzelf keerde en er maar 19 minuten over deed.
Weet iemand trouwens waarom het nodig was om in Hengelo meer dan de helft van de zitplaatsen op het perron te verwijderen zonder dat er een alternatief voor is gekomen? In Deventer is een van de twee verwarmde wachthokken enkele jaren geleden ook al gesloten...
Op dinsdag 29 juni 2021 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Weet iemand trouwens waarom het nodig was om in Hengelo meer dan de helft van de zitplaatsen op het perron te verwijderen zonder dat er een alternatief voor is gekomen? In Deventer is een van de twee verwarmde wachthokken enkele jaren geleden ook al gesloten...
https://nieuws.ns.nl/eval(...)beteringen-mogelijk/ ProRail en NS hebben een evaluatie gedaan van de winterse omstandigheden eerder dit jaar. ‘Systeem niet berekend op uitzonderlijk winterweer, zijn wel verbeteringen mogelijk’
Nog meer kamerbriefjes, onder andere over de voortgang van de ICNG (zoals al gezegd komt ie pas in 2022, reden is dus softwareproblemen) en de recente telefoniestoring bij ProRail.
Op sommige dingen heeft 'ie zeker gewoon een punt, maar hij doet op een zodanig drammerige manier (en altijd weer het grote boze NS erbij halen, zelfs als het er helemaal niks mee te maken heeft) dat het gewoon zeiken om het zeiken wordt. Als dat Flixtrain-bedrijf van 'm een keer een open access IC in gaat leggen in Nederland in plaats van dit gezeik, dan zal ik 'm daarin van harte steunen (heck, ik ben nog benieuwd ook hoe dat zou gaan), maar met dit onvolwassen gedrag mag hij van mij wegblijven.
Voor 10 September staat de eerste Müller-tours partytrein gepland. Een week later nog eentje. dat is een weekendje Egmond aan Zee voor duitse toeristen. De trein bestond voorheen uit acht rijtuigen en gaat van Münster naar Alkmaar.
Dinnertrain gaat in het eerste weekend van September al rijden. 3,4,5 september vanaf Haarlem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Drie dagen staatsbezoek waarvan 2 al kwijt aan in een trein zitten, ik snap het wel hoor
Dan maar eens afvragen hoe belangrijk dat bezoek is Overigens duurt die reis "maar" 6 uur, dus als ie met de eerste Pimpel gaat, is ie voor de middag in Berlin.
Ben je ook nog even naar het restaurant op het terrein van de SGB geweest?
Vanmorgen eventjes ja, op het terras wat gedronken voor we weer vertrokken. Gisteravond waren we pas om 21u bij de SGB, toen zat het restaurant al dicht. We zijn nog wel met de Plan U de lijn op geweest voor het echte safarigevoel (het gras stond nogal hoog...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wie Business Insider erfuhr, soll die Europa-Tochter von TMH an Flixtrain mehr als 60 Züge mit jeweils vier bis zehn Waggons liefern. Ein Geschäft, mit dem Flixtrain europaweit expandieren will.
Kwam toevallig dit artikel tegen in de Duitse media. FlixTrain wil blijkbaar in Europa verder uitbreiden door 60+ treinen van vier tot tien wagons lengte bij Transmashholding (Rusland) te kopen. Het lijkt er wel op dat er wat dubieus Russisch geld bij zit
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2021 15:12:49 ]
Dan maar eens afvragen hoe belangrijk dat bezoek is Overigens duurt die reis "maar" 6 uur, dus als ie met de eerste Pimpel gaat, is ie voor de middag in Berlin.
Las op Twitter nog een aandachtspuntje, rijtuigen van Wimlex mogen 160 terwijl die in DE 200 zou moeten kunnen.
Kwam toevallig dit artikel tegen in de Duitse media. FlixTrain wil blijkbaar in Europa verder uitbreiden door 60+ treinen van vier tot tien wagons lengte bij Transmashholding (Rusland) te kopen. Het lijkt er wel op dat er wat dubieus Russisch geld bij zit
Ja boeiend, er pensen ook landen toch ook vliegtuigen van Emirates en Qatar in Europa.
De begeleidingsrijtuigen zijn volgens mij niet toegelaten in Duitsland.
Daar was toch een oplossing voor? En anders vraag je aan de Duitsers of ze er gewoon een salonrijtuig en twee 1e klasse rijtuigen die 200 kan achter de pimpel zetten.
zeker. Deze kopbakken van het DD-AR worden door Strukton gebruikt als mobiel verblijf. Daarnaast gaan ze mogelijk accupakketten bevatten zodat de 1700-loc ook over bovenleidingloze stukken kan rijden.
Op maandag 5 juli 2021 23:04 schreef Peterselieman het volgende: zeker. Deze kopbakken van het DD-AR worden door Strukton gebruikt als mobiel verblijf. Daarnaast gaan ze mogelijk accupakketten bevatten zodat de 1700-loc ook over bovenleidingloze stukken kan rijden.
Dat Strukton twee DDAR-stuurstandrijtuigen gekocht had wist ik. Op deze foto is een DDM1 bak te zien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
In Oostenrijk is vanmorgen een treinstel op de Murtalbahn tegen de wortels van een vannacht omgevallen boom gereden. Hierdoor is de voorste bak ontspoord, omgevallen en in de rivier terecht gekomen. In de trein vielen 17 gewonden, van wie er 9 naar het ziekenhuis gebracht werden.
Op donderdag 8 juli 2021 12:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ze hebben geld voor de Maaslijn gevonden. Ben benieuwd of het bij die 96 miljoen blijft...
Op zaterdag 10 juli 2021 09:43 schreef b2py het volgende: En als je die leverancier 1 jaar terug had gevraagd dat het door dak zou gaan had ie ook nee gezegd
Het zal ook een stukje wensdenken zijn. Maar goed, als men voornemens is bepaalde hoogovens/walserijen weer op te starten doet het hopelijk iets aan de krapte.
Goed, genoeg off topic. Vanochtend naar Rheine gereden, NRW Ticket gekocht, zit nu in de RE7 richting Wuppertal. Even rondje Schwebebahn
Het zou op zich geen probleem moeten zijn mits ie daar onder ETCS rijdt. En als ie daar de juiste installatie voor heeft en is toegelaten, dan zou ie dat wel moeten (want het hoogste veiligheidsniveau).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja want bij de ETCS-test-stellen (SLT?) had ETCS voorrang als beiden aanwezig waren op een traject. Ik las in Rail Magazine dat dat nog weleens voor problemen zorgde.
Op zondag 11 juli 2021 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja want bij de ETCS-test-stellen (SLT?) had ETCS voorrang als beiden aanwezig waren op een traject. Ik las in Rail Magazine dat dat nog weleens voor problemen zorgde.
Het heeft wel eens vreemde gezichten opgeleverd omdat een stoptrein een IC inhaalde
Helaas is de aslast van een Vectron wat hoger dan die van een ICE 3. Volgens de netverklaring mag in Nederland materieel met een aslast boven de 20 t (dat zijn de meeste moderne e-locs waaronder de Vectron) nergens sneller rijden dan 140 km/h, met uitzondering van de HSL en Hanzelijn.
Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef dennistd het volgende: Geen idee wat de aslast van de Thalys is, maar ik kan me zo voorstellen dat die lager is dan een Vectron.
Alles heeft een lagere aslast dan de Vectron.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nou jah, hier heeft het onder andere te maken met de bodemkwaliteit. Vanwege een rapport van dit of vorig jaar krijg ik de indruk dat er op bijna het hele spoornet in NL een tijdelijke snelheidsrestrictie ligt. Klaasje heeft er ook al eens iets over gepost geloof ik.
Je hebt in ieder geval een aantal langdurige snelheidsbeperkingen zoals tussen Culemborg en Geldermalsen en tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen. Daarnaast heb je nu die beperkingen bij onbewaakte overwegen. Dus het tikt wel aan.
Op maandag 12 juli 2021 20:26 schreef Peterselieman het volgende: Je hebt in ieder geval een aantal langdurige snelheidsbeperkingen zoals tussen Culemborg en Geldermalsen en tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen. Daarnaast heb je nu die beperkingen bij onbewaakte overwegen. Dus het tikt wel aan.
Klopt, maar dat is niet helemaal waar ik het over heb. Even kijken of ik het gesprek erover kan terugvinden.
Ja ik word heel gelukkig van het rapport maar als dit één van de Paarse Kabinetten, Bakellende of Rutte was geweest dan gebeurt er niets mee en verzint men wel redenen om het onder de bank te schoffelen, net als dat al jaren gedaan wordt met berekeningen waar daadwerkelijk alle externaliteiten bij betrokken zijn, zoals de collectieve schade aan de volksgezondheid. En het probleem is nou juist dat we een van die kabinetten hebben. Nederland heeft het al 30 jaar over "linkse hobbies" terwijl er al 30 jaar een neoliberale, behoorlijk rechtse koers gevaren wordt. En de bezuinigingen van de Kabinetten Lubbers ervoor waren ook niet bepaald "linkse hobbies". Dat waren er ook 3 in 11 of 12 jaar? Fucking hell zeg.
Het zou mij niet verbazen als die gezondheidsschade zou gaan om enkele miljarden per jaar, en zoveel kan 't nooit gaan opleveren dus dan valt de vraag ook wel weg.
Net als dat item over energiebelastingen vandaag. Kan ik me echt kwaad om maken. De handen gaan me steeds meer jeuken om zelf in het politieke harnas te springen maar ik ben bang dat het grotendeels tegen windmolens vechten is en tegen het systeem.
Sorry voor de /rant maar het zat me na het lezen van een tweet van Elon Musk over een belangrijk en bewezen theorie uit de verkeerskunde, https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand dat het "slechts een theorie" gewoon gigantisch hoog. Stelletje droeftoeters aan de leiding.
Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend. Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af.
Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen. Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal. Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes.
Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer. Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?
Tevens nog een vraag: Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt. Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan. Wat is hier de reden van? Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk.
Op dinsdag 13 juli 2021 10:26 schreef Sjoerd102 het volgende: Tevens nog een vraag: Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt. Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan. Wat is hier de reden van? Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk.
Omdat je anders dan trein van 18.15 kan pakken. Dat is niet de bedoeling want de dal begint pas om 18.30
Op dinsdag 13 juli 2021 10:26 schreef Sjoerd102 het volgende: Tevens nog een vraag: Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt. Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan. Wat is hier de reden van? Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk.
Ik denk dat dit gedaan is om tijd te geven om naar het perron te lopen. Stations zijn soms groot, zoals Amsterdam Centraal. Maar ook als je Sloterdijk door moet ben je meerdere minuten aan het lopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
nogmaals: ik snap dat je 18:30u de trein moet pakken (en niet om 18:28u of 18:29u). We stappen echter niet in de trein, maar willen nog in winkel wat kopen. in 5minuten redden we het meestal niet om en iets te kopen, eventueel op te eten en in trein te stappen.
We zouden natuurlijk een trein later kunnen nemen, maar ivm met een ongunstige overstap zouden wij dan een uur later thuis zijn geweest.
Dan vraag je aan een personeelslid of ze je erdoor willen laten of je gaat aan de achterkant naast de ingang van één van die tunnels iets halen of bij de Ah2Go aan de Oosttunnel.
En dat doen ze als het goed is niet. Via de tunnel zonder poortjes naar de achterkant en daar bij de ah2go je eten en drinken halen is ook een optie. Julia’s heeft daar nog een locatie buiten de poortjes.
En dat doen ze als het goed is niet. Via de tunnel zonder poortjes naar de achterkant en daar bij de ah2go je eten en drinken halen is ook een optie. Julia’s heeft daar nog een locatie buiten de poortjes.
Dan check je in met je normale OV-chipkaart in plaats van zo'n papieren kaart, haal je je meuk en dan check je weer uit tot het 18:25 is. Tja.
Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende: Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend. Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af.
Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen. Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal. Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes.
Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer. Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?
Vaartsche Rijn ligt er vooral voor overstappers op de tram. Die hoeven dan niet de hal van Utrecht Centraal te doorkruisen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 13 juli 2021 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende: Station Koog Zaandijk - Station Koog aan de Zaan. De afstand tussen de perrons van deze stations is 838 meter.
Vaartsche Rijn ligt er vooral voor overstappers op de tram. Die hoeven dan niet de hal van Utrecht Centraal te doorkruisen.
En overstappers sprinters Arnhem <> Den Bosch was ooit bedacht toch? Weet niet of daar iets van terecht komt. En dan straks ook nog (IC-)station Lunetten...
Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende: Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?
Niettegenstaande buiten Nederland: tussen de perrons van de Duitse Intercitystations Norddeich en Norddeich Mole ligt letterlijk alleen een spoorwegovergang en een wissel.
Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende: Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend. Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af.
Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen. Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal. Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes.
Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer. Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?
Ze liggen dan wel niet aan dezelfde spoorlijn maar de kortste afstand tussen een ingang en uitgang van Gare du Nord en Gare de l’Est is circa 100-150m.
Komend weekend werkzaamheden tussen Alkmaar, Zaandam en Beverwijk. Er rijden stop- en snelbussen.
quote:
Zaterda 17 juli 04:00 t/m maandag 19 juli 02:00 Door werkzaamheden: tussen Beverwijk en Alkmaar rijden er bussen en tussen Zaandam en Alkmaar rijden er bussen.
In ieder geval zal er worden gewerkt aan station Castricum. werkzaamheden aan het perron. tussen Zaandijk en Koog aan de Zaan zal worden gewerkt aan de bovenleiding.
[ Bericht 9% gewijzigd door spectrumanalyser op 14-07-2021 16:10:31 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
BREDA (ANP) - Nederland krijgt weer een nieuwe nachttrein naar het buitenland. Onder de naam GreenCityTrip.nl rijdt vanaf 15 oktober tweemaal per week een slaaptrein naar diverse Europese steden.
Volgens GreenCityTrip.nl van reisorganisatie Flywise is de vraag naar een duurzaam alternatief voor vliegreizen groot. En corona heeft de interesse voor slaaptreinen verder aangewakkerd, aldus de onderneming. In Nederland kan je straks in de avond vertrekken vanuit Breda, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht of Arnhem. En de volgende ochtend kom je dan aan op bestemmingen als Praag, Wenen, Venetië, Innsbruck, Verona en Milaan. De reisorganisatie wil met pakketreizen met de trein de concurrentie aangaan met de luchtvaart.
De NS kwam in mei ook al met een nieuwe nachttrein. Die rijdt dagelijks van Amsterdam, via Utrecht en Arnhem naar München, Innsbruck en Wenen. Daarmee werd Nederland weer aangesloten op het Europese netwerk van nachttreinen, na een periode van meer dan vier jaar zonder reguliere internationale slaapverbindingen over het spoor. Mogelijk komt de NS later met meer nieuwe nachttreinen. Bij de aankomst van de eerste zogeheten Nightjet uit Oostenrijk werd gezegd dat het de ambitie is om later dit jaar ook een nachttrein tussen Nederland en Zürich in te stellen, maar of dit lukt is nog niet zeker.
Zolang ze pakketreisaanbieders zijn, is het geen trein van interesse maar dan is het net zoiets als de Sziget-trein. Wel leuk om te spotten maar daar reis je nooit mee.
Tenminste, ik doe niet aan pakketreizen. Ik hou van lego.
Op woensdag 14 juli 2021 16:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zolang ze pakketreisaanbieders zijn, is het geen trein van interesse maar dan is het net zoiets als de Sziget-trein. Wel leuk om te spotten maar daar reis je nooit mee.
Tenminste, ik doe niet aan pakketreizen. Ik hou van lego.
Ik ben ook niet van de pakketreizen, maar wie weet.
Eerst zien, dan geloven. Herinnert u zich die Thalys-concurrent nog van een bedrijf dat handtassen verkocht? Zou er ook gegarandeerd komen, nooit meer wat van gehoord
Dat GreenCityTrip.nl het heeft over treinen van 442 meter lang, terwijl de perrons hier in Breda niet langer dan 350 meter zijn, overtuigt me niet echt. Of ze moeten 2 treinen laten rijden, maar zo vertellen ze het niet.
Tja. Mee eens. Maar ik denk dat het ook niet uitgesloten is dat het ze wel lukt. In dit geval is de constructie gewoon vrij duidelijk; ze regelen bij genoeg animo dus treinen, waarvoor ze waarschijnlijk een raamcontract hebben met diverse operators (de EETCs, maar soms ook gewoon NMBS, DB of SBB) waar je treinen kan charteren. En materieel wat de grens over kan is niet bepaald meer een probleem.
Op donderdag 15 juli 2021 08:04 schreef Socios het volgende: Net als: hoe is het met de concretisering van de nachttrein Oostende - Brussel - Amsterdam - Praag van "European Sleeper"...?
Die staat inmiddels wel vrij concreet in de planning. Maar die waren er dan ook (net) op tijd bij om meegenomen te worden in de capaciteitsaanvraag voor 2022. Maar een nieuwe partij die *nu* zegt komende oktober te gaan rijden? Succes, het spoor zit toch echt vol en al helemaal in Breda en omstreken.
Er was vroeger een website waar de complete stroomvoorziening (.net? .nl?) van de spoorwegen in NL werd uitgelegd. Inclusief het hele 3KV net wat daar voor nodig is enzo. Was vrij boeiend en net als de website van de Feijenoordse Meesters met Notepad en heerlijke zelfvergaarde HTML2 kennis in elkaar gezet.
Ze liggen dan wel niet aan dezelfde spoorlijn maar de kortste afstand tussen een ingang en uitgang van Gare du Nord en Gare de l’Est is circa 100-150m.
Als we dan toch bezig zijn : Norddeich en Norddeich Mole
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er waren landen die een derde spoorstaaf gebruikte, zonder bovenleiding. Hoe zou dat dan werken als het water zo hoog komt.
In het zuidoosten van Engeland (en ook rond Liverpool bij Merseyrail) wordt veel gebruik gemaakt van energievoorziening via derde rail. Als de boel daar blank komt te staan kan dat leiden tot een hoop stoom.
Wanneer dat gebeurt wordt de spanning van het systeem gehaald, en gaan ze aan de slag om het water weg te pompen, de infrastructuur controleren, en waar nodig repareren. Wanneer het veilig kan, natuurlijk.
Maegrim en ik hebben in die omgeving wel eens in een hotel gezeten. Het hotel bestaat inmiddels niet meer maar als het niet verkocht was had het nu dus een hotel met zwembad geweest…
Op vrijdag 16 juli 2021 08:05 schreef derLudolf het volgende: Ahrweiler, das toch bij een van die bruinkool groeven? Dat zullen ook wel flinke meren zijn geworden dan
Op vrijdag 16 juli 2021 08:05 schreef derLudolf het volgende: Ahrweiler, das toch bij een van die bruinkool groeven? Dat zullen ook wel flinke meren zijn geworden dan
Nou nee dat ligt er wel een kilometer of 80 bij vandaan.
Komen er dan ook OV-chipkaartpalen in Bad Bentheim dan?
Dat is geen Blauwnet en aangezien het een Blauwnet-paaltje is ga ik er vanuit dat het een initiatief/samenwerking met hen is. Zou wel leuk zijn natuurlijk!
Ik snap überhaupt niet waarom er geen haast gemaakt wordt met de invoering van algemene NFC via mobieltjes. Veel veiliger en als je het direct op Apple/Google Pay laat afkoppelen heeft opeens iedereen met een smartphone een OVC. Dan heb je ook gelijk een sterk argument om "iets" met het buitenland te gaan afspreken.
Dat is geen Blauwnet en aangezien het een Blauwnet-paaltje is ga ik er vanuit dat het een initiatief/samenwerking met hen is. Zou wel leuk zijn natuurlijk!
Nou ja, Blauwnet = Provincie Overijssel/Drenthe. De enige reden dat er Blauwnet-paaltjes op De Eschmarke en Glanerbrug staan is omdat de lijn als (mede)opdrachtgever de Provincie Overijssel heeft. En laat die nou ook bijdragen aan de RB61 op het deel Bentheim-Hengelo. Op het deel tot Oldenzaal kun je immers ook gewoon met je OV-chipkaart in de Eurobahn reizen.
Helaas zijn ze er alleen nog niet mee bezig...
twitter
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, Blauwnet = Provincie Overijssel/Drenthe. De enige reden dat er Blauwnet-paaltjes op De Eschmarke en Glanerbrug staan is omdat de lijn als (mede)opdrachtgever de Provincie Overijssel heeft. En laat die nou ook bijdragen aan de RB61 op het deel Bentheim-Hengelo. Op het deel tot Oldenzaal kun je immers ook gewoon met je OV-chipkaart in de Eurobahn reizen.
Ja, dus m'n goed geïnformeerde gok klopt gewoon. Kan je wel ja maren, verandert niets aan de zaak
Enschede-Gronau is niets meer of minder Blauwnet dan Hengelo-Bentheim. In beide treinen kun je S&V van Keolis aantreffen en in beide treinen reis je binnen NL met de Blauwnet-paaltjes.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
- Strecke Köln - Düsseldorf - Essen - Dortmund ist mit Einschränkungen befahrbar - Abschnitt Köln - Wuppertal - Hagen - Dortmund ist derzeit nicht befahrbar
- zwischen Bad Schandau und Dečin (Tschechien) kommt es im internationalen Fernverkehr der Deutschen Bahn derzeit zu Beeinträchtigungen. Die Strecke wurde gesperrt.
En nog een hele lading Regionalverkehr:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat is alleen nog maar DB, treinen van andere vervoerders staan er niet bij.
Oh ja, en Geilenkirchen-Aachen ligt nog plat na de regen van een paar weken terug.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
vannacht was een slijptrein bezig tussen Alkmaar en Castricum. Sommige zeggen dat de vonken schade kunnen geven op auto's langs het spoor. Dit lijkt mij een sterk verhaal. Bij een versleten pantograaf komen er vonken op een hogere plek en daar lees ik nooit iets over.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De dienstregeling 2022 staat in Hafas en godzijdank blijven de reistijden en reismogelijkheden op Doetinchem-Nijmegen/Utrecht/Den Haag/Rotterdam gelijk, enkel de IC3100 (Nijmegen-Utrecht-Schiphol) is wat versneld en stopt niet meer tussen Ede en Utrecht.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
De eerste fout is er ook alweer in ontdekt: de stopper Enschede -> Zwolle zou 1x per uur niet meer in Heino stoppen. Klopt alleen niets van volgens een zeer betrouwbare bron
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De Duitse autoriteiten hebben het rapport gepubliceerd over het onderzoek naar de aanrijding tussen een trein en een op het spoor gevallen brugdeel, waarbij op 2 april 2020 de machinist om het leven kwam: https://www.eisenbahn-unf(...)=publicationFile&v=2
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 23 juli 2021 21:35 schreef Erno-BE het volgende: De dienstregeling 2022 staat in Hafas en godzijdank blijven de reistijden en reismogelijkheden op Doetinchem-Nijmegen/Utrecht/Den Haag/Rotterdam gelijk, enkel de IC3100 (Nijmegen-Utrecht-Schiphol) is wat versneld en stopt niet meer tussen Ede en Utrecht.
Die andere IC (richting Den Helder) stopt nog wel?
Is de wifi in Thalys en Franse TGV's stabiel genoeg om beetje te kunnen werken tegenwoordig?
En als ik ticket naar Turijn wil boeken wat is dan de goedkoopste boekingssite? Of nog tips & tricks om op te splitsen in losse boekingen mss, of boeken vanaf start-station of pas vanaf Rotterdam? Meen hier vroeger wel eens gelezen te hebben dat dat allemaal uit kan maken.
Is de wifi in Thalys en Franse TGV's stabiel genoeg om beetje te kunnen werken tegenwoordig?
En als ik ticket naar Turijn wil boeken wat is dan de goedkoopste boekingssite? Of nog tips & tricks om op te splitsen in losse boekingen mss, of boeken vanaf start-station of pas vanaf Rotterdam? Meen hier vroeger wel eens gelezen te hebben dat dat allemaal uit kan maken.
Het is een beetje trial and error om de goedkoopste tarieven er uit te krijgen. Bijvoorbeeld Bahn.de kan jou al wat op weg helpen.
Is de wifi in Thalys en Franse TGV's stabiel genoeg om beetje te kunnen werken tegenwoordig?
En als ik ticket naar Turijn wil boeken wat is dan de goedkoopste boekingssite? Of nog tips & tricks om op te splitsen in losse boekingen mss, of boeken vanaf start-station of pas vanaf Rotterdam? Meen hier vroeger wel eens gelezen te hebben dat dat allemaal uit kan maken.
Pre-corona met de Eurostar naar Londen geweest, daar wordt op de schermen aangegeven waar je geen goeie verbinding hebt, en die stukken zijn er wel ja. Maar als er dan een netwerkverbinding was, kon ik via VPN prima werken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 23 juli 2021 22:10 schreef dennistd het volgende: De eerste fout is er ook alweer in ontdekt: de stopper Enschede -> Zwolle zou 1x per uur niet meer in Heino stoppen. Klopt alleen niets van volgens een zeer betrouwbare bron
Zeker weer bedacht door iemand vanachter z'n bureau. Ze kunnen ook helemaal niks daar
Er komt een IC Arnhem-Rotterdam zo te zien. Die stopt in de Klomp.
Ik hoop wel dat op de borden van Utrecht, Ede en Arnhem “Leiden Centraal” als eindbestemming staat aangegeven en op de borden van Rotterdam, Delft en Den Haag HS “Amsterdam Bijlmer ArenA” als eindbestemming staat aangegeven.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik hoop wel dat op de borden van Utrecht, Ede en Arnhem “Leiden Centraal” als eindbestemming staat aangegeven en op de borden van Rotterdam, Delft en Den Haag HS “Amsterdam Bijlmer ArenA” als eindbestemming staat aangegeven.
kun je beter Schiphol op de borden zetten, op Bijlmer ArenA Leiden of Den Haag en vanaf Amsterdam Zuid Rotterdam weergeven.
Ik geloof dat dit soort dingen ook weer gaan gebeuren.
Ik hoop wel dat op de borden van Utrecht, Ede en Arnhem “Leiden Centraal” als eindbestemming staat aangegeven en op de borden van Rotterdam, Delft en Den Haag HS “Amsterdam Bijlmer ArenA” als eindbestemming staat aangegeven.
Hoezo dat nu weer?
Oh wacht, wordt het Arnhem-Utrecht-Schiphol-Rotterdam? Zo goed had ik nog niet gekeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
kun je beter Schiphol op de borden zetten, op Bijlmer ArenA Leiden of Den Haag en vanaf Amsterdam Zuid Rotterdam weergeven.
Ik geloof dat dit soort dingen ook weer gaan gebeuren.
Vanuit Ede en Arnhem is de IC3200 (Arnhem-Rotterdam) wel de snelste verbinding naar Leiden, vanuit Utrecht maakt de route via Schiphol of de route via Alphen niet veel uit. Vanuit Rotterdam is Amsterdam Zuid de meest logische eindbestemming en vanuit Bijlmer ArenA is Delft de meest logische eindbestemming om weer te geven. Ik had alleen geen rekening gehouden dat Bijlmer ArenA-Rotterdam het snelst via Gouda gaat.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Arnhem/Ede-Rotterdam is sneller en frequenter met een overstap in Utrecht en de route via Gouda.
Ja, dat weet ik. Ik had ff snel de vertrekstaat van Arnhem bekeken en het eindpunt Rotterdam zien staan, en toen ging ik er blind vanuit dat zo'n trein dan wel de meest logische route pakt, Stomme gedachte, in dit geval.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 26 juli 2021 22:17 schreef Erno-BE het volgende: Ik had alleen geen rekening gehouden dat Bijlmer ArenA-Rotterdam het snelst via Gouda gaat.
quote:
Op maandag 26 juli 2021 23:44 schreef Duvel het volgende: Ja dat is die kutstopper binnendoor. Voor een beetje comfort stap je over in Utrecht.
Zowel het snelst als het beste comfort: in 39 minuten via Schiphol Airport.
Flinke ravage na een aanrijding tussen een trein en een vrachtwagen tussen Stettin (PL) en Tantow (D). Wonder boven wonder alleen maar acht lichtgewonden
Hoe lang is dit nog te verkopen, ProRail meldt om 22:24 dat vanaf 23:00 geen treinen zullen rijden tussen Utrecht en Arnhem door een ziektemelding. Lekker zo kort van te voren
Op donderdag 29 juli 2021 22:51 schreef b2py het volgende: Hoe lang is dit nog te verkopen, ProRail meldt om 22:24 dat vanaf 23:00 geen treinen zullen rijden tussen Utrecht en Arnhem door een ziektemelding. Lekker zo kort van te voren
Op donderdag 29 juli 2021 22:51 schreef b2py het volgende: Hoe lang is dit nog te verkopen, ProRail meldt om 22:24 dat vanaf 23:00 geen treinen zullen rijden tussen Utrecht en Arnhem door een ziektemelding. Lekker zo kort van te voren
Op vrijdag 30 juli 2021 13:35 schreef Cherni het volgende: Van de andere kant is het wel gunstig voor werkzoekenden. Werk genoeg in het OV en bij Prorail
Tja, maar die zijn er dus amper. En de werkzoekenden die er zijn, zijn niet geschikt. Kun je een paar dingen doen: - Minder mensen nodig hebben (door slimmer werken / automatiseren) - Een hele leuke werkgever zijn (klinkt niet zo als ik dat artikel zo lees) - (veel) meer gaan betalen
In plaats van piepen dat je geen mensen kan vinden...
Tja, maar die zijn er dus amper. En de werkzoekenden die er zijn, zijn niet geschikt. Kun je een paar dingen doen: - Minder mensen nodig hebben (door slimmer werken / automatiseren) - Een hele leuke werkgever zijn (klinkt niet zo als ik dat artikel zo lees) - (veel) meer gaan betalen
In plaats van piepen dat je geen mensen kan vinden...
Iemand die klaagt over het salaris, is niet goed wijs. De werkdruk zal er zeker zijn. Maar een slechte cao daar zal geen geen sprake van zijn. Ik moet toegeven dat ik natuurlijk niet de cao ken van Prorail maar die lijkt mij niet slechter als die van NSr. Een Trdl heeft het ook steeds drukker mbt aanwijzingen. Ik krijg steeds vaker alarmoproepen en aanwijzingen VR en OVW(voorzichtig rijden en overweg). Bijsturing word ook steeds meer gecentraliseerd en geautomatiseerd. En of dat beter is betwijfel ik maar deskundigen zien daar schijnbaar een groot voordeel in(kosten).
Ik zeg ook niet dat iemand klaagt, maar als je meer mensen wil trekken, kun je meer betalen. Dan kiezen mensen eerder voor jou, dan voor een vergelijkbare functie in een ander bedrijf/sector.
Als ProRail al zo krap zit in het personeel en de vakantieperiode komt er aan dan kan dit gebeuren. Niemand kan zich ziek melden zonder dat de treinenloop in gevaar komt.
Tja, je kunt moeilijk van je personeel verlangen dat ze dit jaar de vakantie maar een jaartje overslaan, want dit werk moet doorgaan.
De sloop van het SGM materieel ligt wel 3 weken stil wegens vakantie. Dat is geen probleem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 30 juli 2021 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende: Als ProRail al zo krap zit in het personeel en de vakantieperiode komt er aan dan kan dit gebeuren. Niemand kan zich ziek melden zonder dat de treinenloop in gevaar komt.
Tja, je kunt moeilijk van je personeel verlangen dat ze dit jaar de vakantie maar een jaartje overslaan, want dit werk moet doorgaan.
De sloop van het SGM materieel ligt wel 3 weken stil wegens vakantie. Dat is geen probleem.
Je kunt natuurlijk altijd vragen of personeel de vakantie wil verplaatsen. Maar een cao laat dat amper toe. Ik weet niet hoe het bij Prorail zit. Maar bij NSr kan dat nauwelijks. Zeker niet zonder toestemming van een overlegorgaan zoals het POC. Dit heeft ermee te maken dat je al in december voor het daarop volgende jaar je verlof moet inschrijven. Dat gaat via lijsten met een volgorde.
Sta ik boven persoon X en vraag voor een blok in september verlof aan, en ik ben de laatste die nog in dat blok kan inschrijven en persoon X zou daar ook graag verlof willen hebben kan persoon X dat niet krijgen. Je kunt je voorstellen als ik dan mijn vakantie wil verplaatsen gaat dat problemen opleveren. Dat gaat dus niet zo gemakkelijk.
Bovendien mag je maar 160 uur verlof mee overnemen. Al de overige overuren word omgezet in loon. En de meeste personen willen liever tijd voor tijd. Maar dat is bij rijdend personeel het geval.
Het zou persoonlijk strafbaar moeten zijn voor de directie, als ze van personeel verlangen dat ze hun vakantie gaan verzetten omdat ze zelf hun bedrijfsvoering niet op orde hebben.
Je kunt natuurlijk altijd vragen of personeel de vakntie wil verplaatsen. Maar een cao laat dat amper toe. Ik weet niet hoe het bij Prorail zit. Maar bij NSr kan dat nauwelijks. Zker niet zonder toestemming van een overlegorgaan zoals het POC. Dit heeft ermee te maken dat je al in december voor het opdaarop volgende jaar je verlof moet inschrijven. Dat gaat via lijsten met een volgorde.
Sta ik boven persoon X en vraag voor een blok in september verlof aan, en ik ben de laatste die nog in dat blok kan inschrijven en persoon X zou daar ook graag verlof willen hebben kan persoon X dat niet krijgen. Je kunt je voorstellen als ik dan mijn vakantie wil verplaatsen gaat dat problemen opleveren. Dat gaat dus niet zo gemakkelijk.
Bovendien mag je maar 160 uur verlof mee overnemen. Al de overige overuren word omngezet in loon. En de meeste personen willen liever tijd voor tijd. Maar dat is bij rijdend personeel het geval.
Ik heb daar morele bezwaren bij, als personeel de vraag krijgt door te blijven werken. Als het personeel snoeihard door blijft buffelen dan kan de leiding mooi weer spelen en zeggen dat er niets aan de hand is.
Vakantie is niet alleen ter vermaak, elk mens heeft rust nodig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik heb daar morele bezwaren bij als personeel de vraag krijgt door te blijven werken. Als het personeel snoeihard door blijft buffelen dan kan de leiding mooi weer spelen en zeggen dat er niets aan de hand is.
Vakantie is niet alleen ter vermaak, elk mens heeft rust nodig.
Morele bezwaren heb ik niet. Alles in overleg zonder gevolgen. Maar goed, ik heb ook in de engineering gewerkt en daar was het normaal dat je de vankantie uitstelde als een project nog niet afgerond was. Daar stond dan wel een boorlijk bedrag tegenover met een compleet betaalde vakantie erbij. Man man dat waren nog eens tijden.
Maar bij een spoorbedrijf zal dat niet mogelijk zijn vanwege een cao. Overigens mocht je op een rustdag komen werken staat daar een hoge oproep voor. Dat is niet misselijk. Er is personeel die een 24 uur contract hebben maar profiteren van te weinig personeel en als het uitkomt komen werken. Dan nog maar te zwijgen over streepjesdagen. Als het gaat om de cao en loon hoor je mij niet klagen, maar dat is persoonlijk. Uiteraard word de werkdruk steeds hoger. ook steeds langere diensten. Ik bouw ongekend veel overuren op. Draai momenteel allemaal diensten van 8.49.
Ik heb meer problemen met de uitholling van het vak machinist. Daar klaag ik dan wel over.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 30-07-2021 14:45:40 ]
Op vrijdag 30 juli 2021 14:36 schreef Cherni het volgende: Morele bezwaren heb ik niet. Alles in overleg zonder gevolgen. Maar goed, ik heb ook in de engineering gewerkt en daar was het normaal dat je de vankantie uitstelde als een project nog niet afgerond was. Daar stond dan wel een boorlijk bedrag tegenover met een compleet betaalde vakantie erbij. Man man dat waren nog eens tijden.
Dan heb je mooie persoonlijke afspraken en op die basis heb ik ook al diverse vakanties verplaatst. Maar helaas werkt het op veel werkvloeren net iets anders.
Dan heb je mooie persoonlijke afspraken en op die basis heb ik ook al diverse vakanties verplaatst. Maar helaas werkt het op veel werkvloeren net iets anders.
Dat ben ik wel met je eens. Dat is het voor- of nadeel van een cao. Daar kies je voor. Ik wist toen ik machinist werd te maken zou krijgen met een cao. Dan heb je verder niets te kiezen. Dan is het aan vakbonden om er alles uit te halen. Sinds die tijd ben ik ook lid van een vakbond geworden.
Morele bezwaren heb ik niet. Alles in overleg zonder gevolgen. Maar goed, ik heb ook in de engineering gewerkt en daar was het normaal dat je de vankantie uitstelde als een project nog niet afgerond was. Daar stond dan wel een boorlijk bedrag tegenover met een compleet betaalde vakantie erbij. Man man dat waren nog eens tijden.
Maar bij een spoorbedrijf zal dat niet mogelijk zijn vanwege een cao. Overigens mocht je op een rustdag komen werken staat daat een hoge oproep voor. Dat is niet misselijk. Er is personeel die een 24 uur contract hebben maar profiteren van te weinig personeel en als het uitkomt komen werken. Dan nog maar te zwijgen over streepjesdagen. Als het gaat om de cao en loon hoor je mij niet klagen, maar dat is persoonlijk. Uiteraard word de werkdruk steeds hoger. ook steeds langere diensten. Ik bouw ongekend veel overuren op. Draai momenteel allemaal diensten van 8.49.
Ik heb meer problemen met de uitholling van het vak machinist. Daar klaag ik dan wel over.
In de ICT exact dezelfde problemen met personeel. Het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden is echter geen project.
En een mens is geen robot. Vakantie is er om tot rust te komen. Het laatste wat je wilt als werkgever is dat je mensen met een burn-out thuis hebt zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
En een mens is geen robot. Vakantie is er om tot rust te komen. Het laatste wat je wilt als werkgever is dat je mensen met een burn-out thuis hebt zitten.
Sodeju zeg wat een gedoe is dat bij functies met een "eigen omgeving".
In de ICT exact dezelfde problemen met personeel. Het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden is echter geen project.
En een mens is geen robot. Vakantie is er om tot rust te komen. Het laatste wat je wilt als werkgever is dat je mensen met een burn-out thuis hebt zitten.
Je moet een werkgever hebben die het personeel ook serieus neemt. Dat je open en eerlijk het gesprek kan voeren en aangeeft als het nu even niet gaat zonder een bepaalde drang van een manager. Daar voorkom je ook een burn-out mee. Helaas heeft dat te maken met een teammanager. Als die alleen naar de cijfers kijkt dan weet je het wel.
Uit eigen ervaring ook met lassers, werktuigbouwkundigen. Eigenlijk de algehele machinebouw wel.
In de horeca ook, in de bouw ook, niet uit eigen ervaring, wel uit "eerste hand"
Met werktuigbouw zit je altijd wel goed als het om werk gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat je met een opleiding wtb werkloos thuis zit. Tenzij je voor de verkeerde opleiding hebt gekozen. Maar een wtber moet instaat zijn om zich makkelijk te laten omscholen mocht dat het geval zijn .
Ik heb daar morele bezwaren bij, als personeel de vraag krijgt door te blijven werken. Als het personeel snoeihard door blijft buffelen dan kan de leiding mooi weer spelen en zeggen dat er niets aan de hand is.
Vakantie is niet alleen ter vermaak, elk mens heeft rust nodig.
Ik ken een OV-bedrijf dat momenteel het verzoek doet aan personeel om vrijwillig (een deel van) de vakantie in te leveren, waarvoor dan per ingeleverde dag 1,5 dag teruggegeven wordt. Anders valt er gewoon vervoer uit. Overigens is van druk geen sprake.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ken een OV-bedrijf dat momenteel het verzoek doet aan personeel om vrijwillig (een deel van) de vakantie in te leveren, waarvoor dan per ingeleverde dag 1,5 dag teruggegeven wordt. Anders valt er gewoon vervoer uit. Overigens is van druk geen sprake.
Kunnen die dagen wel opgenomen worden dan als er zo'n tekort is?
Op zondag 1 augustus 2021 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende: Station Heiloo krijgt ook een opknapbeurt. Verroeste dakpanelen zitten al een tijd met spanband vast. geen overbodige luxe.
De stations van Leeuwarden en Groningen al eens gezien? Kale bende daar, omdat de complete perronkappen weggehaald zijn
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ja, ik ook. Ook nooit onveilig gevoeld op Duisburg HBF, terwijl ik daar al veelvuldig moest overstappen tussen Fernverkehr en de trein van/naar Emmerich. Genoeg interessant materieel wat er langs komt als je een uur moet wachten. Alleen jammer dat de Stadtbahn vrij ver van het station af ligt.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Iemand die weet wat de dienstregeling is van de SEV-bus Hengelo - Bad Bentheim?
Ik heb morgen (in theorie) de stoptrein van Hengelo naar Bad Bentheim (laatste dagen lijkt het een drama te zijn met niet-toegelaten Flirts op die lijn) en dan de IC verder Duitsland in, maar weet niet of die SEV-bus aansluiting geeft op de IC Duitsland in. Het is ook de laatste IC naar Berlijn, dus ik heb weinig zin om die te missen.
Op maandag 2 augustus 2021 08:45 schreef boriq het volgende: Iemand die weet wat de dienstregeling is van de SEV-bus Hengelo - Bad Bentheim?
Ik heb morgen (in theorie) de stoptrein van Hengelo naar Bad Bentheim (laatste dagen lijkt het een drama te zijn met niet-toegelaten Flirts op die lijn) en dan de IC verder Duitsland in, maar weet niet of die SEV-bus aansluiting geeft op de IC Duitsland in. Het is ook de laatste IC naar Berlijn, dus ik heb weinig zin om die te missen.
Kun je geen bus eerder nemen?
Als ik voor morgen die reis in de NS reisplanner*gooi zie ik niets vanaf/via Bentheim en via bahn.de zie ik ook niets over SEV
ie je doorverwijst naar NS internationaal. Bahn.de kan je een reis van Slovenië naar Bulgarije mee plannen, maar voor NS is een ritje Amsterdam-Berlijn al lastig
Op maandag 2 augustus 2021 08:45 schreef boriq het volgende: Iemand die weet wat de dienstregeling is van de SEV-bus Hengelo - Bad Bentheim?
Ik heb morgen (in theorie) de stoptrein van Hengelo naar Bad Bentheim (laatste dagen lijkt het een drama te zijn met niet-toegelaten Flirts op die lijn) en dan de IC verder Duitsland in, maar weet niet of die SEV-bus aansluiting geeft op de IC Duitsland in. Het is ook de laatste IC naar Berlijn, dus ik heb weinig zin om die te missen.
Volgens mij zijn er wat Flirt3-stellen defect waardoor er WFB-Flirts ingezet moeten worden. Die kunnen uiteraard niet verder komen dan Bad Bentheim. Normaal is het zo dat de treinvervangende bus er een klein uurtje over doet om van Bad Bentheim, met stop in Oldenzaal naar Hengelo te komen. De treinvervangende bus vertrekt meestal rond het hele uur uit Hengelo.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 2 augustus 2021 08:45 schreef boriq het volgende: Iemand die weet wat de dienstregeling is van de SEV-bus Hengelo - Bad Bentheim?
Ik heb morgen (in theorie) de stoptrein van Hengelo naar Bad Bentheim (laatste dagen lijkt het een drama te zijn met niet-toegelaten Flirts op die lijn) en dan de IC verder Duitsland in, maar weet niet of die SEV-bus aansluiting geeft op de IC Duitsland in. Het is ook de laatste IC naar Berlijn, dus ik heb weinig zin om die te missen.
Meestal wordt er vertrokken uit Hengelo op of iets na de normale vertrektijd. Je haalt dus niet de overstap op de Eurobahn in Bentheim, maar de IC moet je normaliter wel kunnen halen lijkt me (bijna een uur immers om van Hengelo in Bentheim te komen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bedankt voor de reacties! Ik zag in oude documenten inderdaad vertrektijd rond het hele uur, maar bij recente werkzaamheden lag de vertrektijd rond het tijdstip van de trein. Ik hoop maar gewoon dat de slag die ik moet hebben niet uitvalt
Ja, ik ook. Ook nooit onveilig gevoeld op Duisburg HBF, terwijl ik daar al veelvuldig moest overstappen tussen Fernverkehr en de trein van/naar Emmerich. Genoeg interessant materieel wat er langs komt als je een uur moet wachten. Alleen jammer dat de Stadtbahn vrij ver van het station af ligt.
Ik kan de naam Duisburg niet horen zonder de doden en gewonden te herinneren.. ' 21 doden en ruim 650 gewonden' Door verdrukking bij een tunnel onder het spoor bij het station tijdens de laatste Loveparade..
In Tsjechië zijn twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Hierbij zijn twee passagiers om het leven gekomen. Tientallen inzittenden raakten gewond, zeven van hen zijn er ernstig aan toe.
Het treinongeluk gebeurde vanmorgen rond 08.00 uur in de buurt van de West-Tsjechische stad Domazlice. Volgens de Tsjechische spoorwegen kwam een internationale hogesnelheidstrein uit Duitsland in botsing met een lokale passagierstrein. Volgens de Tsjechische minister van Vervoer negeerde de hogesnelheidstrein een rood sein.
Onderzoek naar de oorzaak is niet meer nodig, ze weten het al.
Los van dat het onmogelijk is trouwens door tachtig beveiligingssystemen, maar okee.
Onderzoek naar de oorzaak is niet meer nodig, ze weten het al.
Los van dat het onmogelijk is trouwens door tachtig beveiligingssystemen, maar okee.
Sinds wanneer is de Alex München-Praag een hogesnelheidstrein eigenlijk?
En hoe zit het met de InterJet op Praag-Pilsen/Usti nad Labem-Cheb? Gaat de InterJet (Siemens Viaggio Comfort) vanaf half december rijden op Praag-Pilsen/Usti nad Labem-Cheb of blijven er op Praag-Pilsen/Usti nad Labem-Cheb klassieke getrokken CD-treinen rijden?
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Een paar dagen geleden heb ik een ritje gemaakt met de IC Berlijn van Hengelo naar Amsterdam. Deze kwam met +20 de grens over en bereikte Amsterdam uiteindelijk met +30. Daarvoor heb ik een GtbV-claim ingediend, die heeft NS echter afgewezen met als motivatie: "De vertraging is veroorzaakt door een andere vervoerder, misschien kun je je claim bij Deutsche Bahn indienen."
Volgens de GtbV-voorwaarden is er inderdaad geen reden voor uitkering van GtbV als de vertraging door een andere vervoerder is veroorzaakt. Dat lees ik echter als "Mijn Arriva-trein kwam met +10 binnen in Groningen, waardoor ik de IC naar Zwolle niet meer kon halen" en zo'n situatie is hier niet.
Op woensdag 4 augustus 2021 14:27 schreef James1988 het volgende:Dat lees ik echter als "Mijn Arriva-trein kwam met +10 binnen in Groningen, waardoor ik de IC naar Zwolle niet meer kon halen" en zo'n situatie is hier niet.
Ja, zo lees ik het ook. Die bepaling is alleen van toepassing als je en reis maakt met meerdere vervoerders. Hengelo-Amsterdam is alleen maar NS, je hebt als binnenlandse reiziger niets met DB te maken.
Op woensdag 4 augustus 2021 14:27 schreef James1988 het volgende: Een paar dagen geleden heb ik een ritje gemaakt met de IC Berlijn van Hengelo naar Amsterdam. Deze kwam met +20 de grens over en bereikte Amsterdam uiteindelijk met +30. Daarvoor heb ik een GtbV-claim ingediend, die heeft NS echter afgewezen met als motivatie: "De vertraging is veroorzaakt door een andere vervoerder, misschien kun je je claim bij Deutsche Bahn indienen."
Volgens de GtbV-voorwaarden is er inderdaad geen reden voor uitkering van GtbV als de vertraging door een andere vervoerder is veroorzaakt. Dat lees ik echter als "Mijn Arriva-trein kwam met +10 binnen in Groningen, waardoor ik de IC naar Zwolle niet meer kon halen" en zo'n situatie is hier niet.
Hoe zien jullie dat?
Denk dat NS de coulance die ze hadden met GtbV een beetje heeft ingedikt door coroon.
In other news, ik ben momenteel in Zagreb. Toch bijzonder hoe weinig treintjes er rijden naar dorpen/steden in het land en hoe zo’n grote stad kan draaien op wat trams. Heel bijzonder.
Ja, zo lees ik het ook. Die bepaling is alleen van toepassing als je en reis maakt met meerdere vervoerders. Hengelo-Amsterdam is alleen maar NS, je hebt als binnenlandse reiziger niets met DB te maken.
Op 9 juli ben ik naar Hengelo geweest, auto heen, trein & bus terug vanwege werkzaamheden rond Zwolle. In Zwolle worden we uit de bus gegooid met nergens een uitcheckpaal in zicht. Blauwnet doet behoorlijk anaal over niet ingecheckt in treinvervangende bussen, want met NS check ik nooit in voor busvervoer want geen controle en geen medewerker die het erg vindt.
In Zwolle ben ik dus door de poortjes gegaan want geen losse uitcheckpaal tegengekomen van Keolis onderweg van de bus naar de achteringang, door de tunnel en m'n fiets gepakt.
Dus: 20,- berekend ipv wat het normaal met 40% korting kost: Vergeten uitcheck doen. Rekenen ze vol tarief. En dan? Formuliertje invullen, voorzien van bewijs. Binnen tien minuten komt er een mailtje: "U heeft NS Flex, dit moet via NS, claim afgewezen." NS: "Nee, u heeft gewoon vergeten uit te checken." Ze zegt nu dat ze uit coulance het resterende bedrag gaat restitueren.
Zal straks de chat wel ff linken.
[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 06-08-2021 15:10:26 ]
Op 9 juli reden er geen treinen van en naar Zwolle sukkel. Ik checkte in in Hengelo en kon in Zwolle niet uitchecken omdat er geen uitcheckpaal stond omdat de buschauffeur besloot om verkeerd te rijden en de reizigers er op een bizarre plek uit te taffen.
edit: Ik zag dat er een geen in stond.
Jullie zijn ook lekker makkelijk eah, lezen alleen het godverdommese schitjwoord wat er abusievelijk staat. Ik had "geen trein want werkzaamheden" willen schrijven. Uit de fucking context kan je de rest toch wel halen joh. Roeptoeters. Ik hoef m'n 20 euro niet terug, ik wil gewoon reizen met korting in plaats van vol tarief.
Ik checkte in in Hengelo en kon in Zwolle niet uitchecken omdat er geen uitcheckpaal stond omdat de buschauffeur besloot om verkeerd te rijden en de reizigers er op een bizarre plek uit te taffen.
Altijd fijn die touringcarchauffeurs....
Bij de halte waar de bus wel had moeten stoppen stond gewoon een paal voor zover ik weet in elk geval. Heb je helaas niks aan alleen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op 9 juli reden er geen treinen van en naar Zwolle sukkel. Ik checkte in in Hengelo en kon in Zwolle niet uitchecken omdat er geen uitcheckpaal stond omdat de buschauffeur besloot om verkeerd te rijden en de reizigers er op een bizarre plek uit te taffen.
edit: Ik zag dat er een geen in stond.
Jullie zijn ook lekker makkelijk eah, lezen alleen het godverdommese schitjwoord wat er abusievelijk staat. Ik had "geen trein want werkzaamheden" willen schrijven. Uit de fucking context kan je de rest toch wel halen joh. Roeptoeters. Ik hoef m'n 20 euro niet terug, ik wil gewoon reizen met korting in plaats van vol tarief.
Ja sorry man, was lang verhaal. Wel kut voor je. Maja, is iets van Keolis toch?
Bij de halte waar de bus wel had moeten stoppen stond gewoon een paal voor zover ik weet in elk geval. Heb je helaas niks aan alleen
Ik vind het allemaal helemaal niet zo erg, ik snap alleen niet zo goed waarom ik daar op een vrijdagochtend van 9:15 tot 12:30 mee bezig moet zijn, aaneengesloten, ben terwijl ik voor de Xte keer in de rij stond nog met de hond gaan lopen. Het is dat het een principekwestie is, want m'n eigen tijd is me normaliter veel meer waard dan dit.
De oude vergane trein op de Dijksgracht, niet ver van Amsterdam Centraal station, was de Trans-Europe Express (TEE). vandaag is deze trein daar vandaan gehaald. er blijkt een groep enthousiastelingen een project gestart om het ding te restaureren. https://www.gofundme.com/f/aankoop-teetrein-fase-1
Sinds vanmorgen is er een seinstoring tussen Haarlem en Zandvoort aan Zee. Daardoor rijden er maximaal 2 treinen per uur van- en naar Zandvoort aan Zee. De verwachting is dat deze storing pas om 16:00 uur verholpen is. Dit voorspelt niet veel goeds voor de Dutch Grand Prix over een paar weken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 10 augustus 2021 14:57 schreef b2py het volgende: Waarom voorspelt dat niet veel goeds voor de grandprix over een paar weken?
Misschien heb ik het mis en is het slechts een incident. Deze seinstoring begon vanmorgen 9:33 en de verwachte eindtijd is zojuist opgeschoven naar 17:00 uur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Misschien heb ik het mis en is het slechts een incident. Deze seinstoring begon vanmorgen 9:33 en de verwachte eindtijd is zojuist opgeschoven naar 17:00 uur.
Omdat de monteur die ter plaatse kwam in eerste instantie het probleem niet kon vinden en na een karrevracht metingen tot de conclusie kwam dat er een specifieke kabel vervangen moest worden en die kabel werd pas om 14:00 op locatie verwacht.
Misschien heb ik het mis en is het slechts een incident. Deze seinstoring begon vanmorgen 9:33 en de verwachte eindtijd is zojuist opgeschoven naar 17:00 uur.
Misschien heb ik het mis en is het slechts een incident. Deze seinstoring begon vanmorgen 9:33 en de verwachte eindtijd is zojuist opgeschoven naar 17:00 uur.
Omdat er een half jaar geleden een storing was op traject Sloterdijk - Centraal betekent dat weinig goeds voor mijn volgende treinreis over een willekeurig aantal dagen, correct?
Omdat er een half jaar geleden een storing was op traject Sloterdijk - Centraal betekent dat weinig goeds voor mijn volgende treinreis over een willekeurig aantal dagen, correct?
achja. ik was in de verkeerde war. over dit lijntje gaan dadelijk 10 treinen per uur. er zal een sleeplok op Haarlem komen en een aannemer zal verhoogd standby staan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Seinstoringen kunnen soms erg vervelend zijn, met niet altijd meteen een duidelijke oorzaak.
Network Rail Wessex had een aantal weken geleden last van een erg vervelende seinstoring, meerdere secties werden ten onrechte als bezet gemeld (ook al waren ze vrij) en het vervangen van kabels hielp niet. Uiteindelijk bleek de oorzaak te liggen in een liggende koelunit in een kast langs het spoor, die kortsluiting veroorzaakte.
NR Wessex heeft daar toen deze uitleg over gegeven op Twitter:
Op dinsdag 10 augustus 2021 18:58 schreef James1988 het volgende: Seinstoringen kunnen soms erg vervelend zijn, met niet altijd meteen een duidelijke oorzaak.
Network Rail Wessex had een aantal weken geleden last van een erg vervelende seinstoring, meerdere secties werden ten onrechte als bezet gemeld (ook al waren ze vrij) en het vervangen van kabels hielp niet. Uiteindelijk bleek de oorzaak te liggen in een liggende koelunit in een kast langs het spoor, die kortsluiting veroorzaakte.
Net als in de IT en medische meuk; het zijn hypercomplexe systemen met oneindig veel componenten. Ik denk dat jij, maar Flessemans ook en ik ook uit ervaring kan spreken dat je soms 50 uur aan het zoeken bent naar een speld in zwembad met spelden. https://web.mit.edu/jemorris/humor/500-miles
Ooit had ik eens een probleem in onze emailsoftware, die bij geen enkele andere klant ter wereld voorkwam en door onze specifieke situatie kwamen er ruim 50 bugs naar boven in componenten die er niets mee te maken leken te hebben, maar de server ging ook plat als de client een bepaalde verzoeken stuurde die niet helemaal in orde waren. Iedere 3 minuten ging het mailsysteem plat en er was *niets* aan te doen behalve iedere dag een nieuwe nightly-build krijgen en die in productie flikkeren.... Na een week was het genoeg onder controle dat we het mailsysteem ieder kwartier ff konden herstarten, daar merkt de client niets van en duurt een seconde, verder best goeie software namelijk.
We hebben nu geleerd om in onze apparatuur, software en protocollen zo goed en zo kwaad als dat kan, al zoveel mogelijk foutopsporingstechnieken en correctiemechanismen in te bouwen. Zo kunnen we tegenwoordig bij een kabelbreuk, of 't nou een optische of elektrische verbinding is, in de apparatuur zelf meten waar een draadbreuk of knik zich ongeveer bevindt. Die techniek was echter compleet onbetaalbaar óf bestond niet (niet klein genoeg bijvoorbeeld) om in alle hardware te zetten die je produceert. Daarnaast brengt ook het compleet dubbel uitvoeren van in ieder geval je kritische technische infrastructuur (fysieke spoor uitgezonderd) een extra complexiteitslaag met zich mee en niet zomaar eentje; dit maakt naar mijn niet zo bescheiden mening het grote verschil. In de IT-wereld zijn de meeste dingen voor een beetje beheerder eigenlijk wel te doen. Daarom hebben op kleinere scholen de klassieke systeembeheerders het allemaal zo lang overleefd. Zo goed waren ze niet maar het is allemaal best te behappen.
Maar als je het gaat hebben over high-availability & load balancing clusters, alles in zogenaamde realtime, dan gaan in de IT-wereld dus de rekeningen ook hard oplopen en er zijn bedrijven die voor dit type databasebeheer alleen consultants hebben vanaf 300 euro per uur exclusief btw.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het naar mijn perceptie de afgelopen jaren best redelijk goed gaat met storingen. Werkzaamheden zijn onhandig en veel te veel maar ja, zonder wordt 't ook zo'n puinbak van en denk dat het eenvoudig te beargumenteren valt waarom dit eigenlijk de verantwoordelijkheid van de politiek is of zou moeten zijn.