Outlanderquote:Op zondag 27 juni 2021 11:13 schreef Leandra het volgende:
Ik doe vandaag helemaal niks... iemand nog een tip voor een leuke film of series?
Netflix en Videoland beschikbaar, dus kom maar op.
Kostuumdrama, romantiek en/of humor bij voorkeur, geen vecht- of oorlogfilms svp.
Lieffie, je bent niet dik en lelijk! Je bent een lief lekker ding met een geweldige uitstralingquote:Op zondag 27 juni 2021 00:56 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik lees altijd mee maar toch eens tijd om mee te schrijven..
Ik heb om jullie verhalen echt een traantje weg moeten pinken. Mooi hoe open jullie zijn.
Tja vrienden, door Corona ontdekt dat sommige vriendschappen maar heel oppervlakkig zijn en ik was eigenlijk wel teleurgesteld dat men zo weinig naar elkaar om keek. Ik heb wel een vriend, maar grotendeels van de tijd ben ik toch alleen (wonen niet samen) en dan kom je tot de conclusie dat een grote vriendengroep leuk is maar niet als je er alleen voor elkaar bent als het goed gaat. En wat niet hielp, de vriendengroep is een gedeelde groep met mijn ex-man en ik merkte toch dat dingen veranderen, soort partij kiezen zeg maar terwijl dat voor mij niet hoeft.
Maar door mijn ex-man heb ik wel nog een mooie vriendschap overgehouden aan een lieve fokster die ik dus via mijn ex heb leren kennen.
We lopen de deur niet plat, zien elkaar 2-3x per jaar maar weten wel dat we er voor elkaar kunnen zijn als het moet. Appen elkaar soms om te vragen hoe het gaat. Weet je soms weet je dat vriendschappen goed zitten.
Er is wel afgelopen jaar vanuit onverwachte hoek iemand een hele goede vriendin geworden, we kennen elkaar ook van fok en via een gezamenlijk groeps app. Jammer dat ze alleen niet in de buurt woont (UK).
Tja en kinderen… heel lang mee geschreven in het “als zwanger worden/blijven topic. Helaas is het niet gelukt. Maar heb inmiddels een stiefdochter van 12 en staat de deur wel op een kier. Dus wie weet wat de toekomst nog brengt.
Ik moet wel zeggen dat ik mij soms een falende vrouw vind, kan geen kinderen krijgen, ik merk dat ik soms toch moeilijk vind om contacten te onderhouden, gescheiden en mijn huidige relatie was zeker qua aanloop niet makkelijk door dingen die speelde uit verleden die ik dan op hem afreageerde
En ik lijk heel zeker maar ben het absoluut niet. In mijn relatie niet maar ook in vriendschappen niet, maar ik weet wel, zit het goed dan zit het goed.
Ik denk heel negatief over mezelf en vind mezelf vooral nooit goed genoeg. Wie wil mij nu. Ik vind mezelf voor lelijk en dik…
The Queens Gambit.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:13 schreef Leandra het volgende:
Ik doe vandaag helemaal niks... iemand nog een tip voor een leuke film of series?
Kostuumdrama, romantiek en/of humor bij voorkeur, geen vecht- of oorlogfilms svp.
Je zou zo te lezen the marvelous Mrs Marple waarderen, maar dat is prime.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:13 schreef Leandra het volgende:
Ok heel andere categorie maar wij vinden Dirk Gently heel… anders/leuk/apart. En anders mijn favo maar weet niet wat de beschikbaarheid is… Schitts Creek.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:13 schreef Leandra het volgende:
Leuk, Dirk Gently!quote:Op zondag 27 juni 2021 11:28 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ok heel andere categorie maar wij vinden Dirk Gently heel… anders/leuk/apart. En anders mijn favo maar weet niet wat de beschikbaarheid is… Schitts Creek.
Naar buiten!!!quote:Op zondag 27 juni 2021 11:29 schreef vencodark het volgende:
En dingen doen vandaag:
- gisteren mijn 1e vaccinatie gehad. Ik begon de dag doodop! En ik voel een beetje een warme gloed over me. Inmiddels voel ik me iets scherper worden.![]()
- was draait, was gevouwen/opgeborgen.
- kinderbedden verschoond.
Vaatwasser straks uitladen.
Daarna 2 opties:
- naar buiten met de kinderen maar dan moet ik mij er écht toe zetten.![]()
- werken aan het bordspel voor mijn ouders 40 jarig jubileum.
quote:Op zondag 27 juni 2021 11:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naar buiten!!!
Ik ging gisteren om 16:00 even naar de losloop, daar zat een kennis met haar honden, zijn we gaan lopen een eindje, daarna terug naar de losloop, nog een uur of zo zitten chillen terwijl de honden renden, toen ik naar huis wilde lopen kwam er een vriendin met haar hond, nog paar rondjes gedaan, toen we wilden gaan kwam er weer een leuk hondenvriendje, nog een paar rondjes gedaan, ik was om 19:30 binnen en moest toen nog gaan hollen voor de boodschappen![]()
Ik snap niet hoe mensen niet naar buiten kunnen gaan elke dag. Ik zou echt binnen drie dagen depressief zijn.
Jaaaa Babyyyy!quote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
Mijn plan voor vandaag: heeeeeel veel met mijn versgeperste baby knuffelen![]()
![]()
.
Gefeliciteeeeerd!quote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Oh gefeliciteerd!quote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Jongen. Echt de leukste. Ik wou op zich ook wel een keer een dochter maar ik wil de jongens die ik nu heb zeker niet ruilen.quote:
Gefeliciteerdquote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Gefeliciteerd met zoonlief Lemijnquote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Bij mij is het ook in sociale situaties, en iedereen ziet daardoor het introverte niet-zo'n-behoefte-aan-sociale-dingen meisje, terwijl ik eigenlijk een stuk extraverter ben dan nu aan me te zien is, en ik heb, als de angst niet mee zou spelen, dus wel degelijk heel erg behoefte aan sociale dingen. Het gaat gelukkig wel een stuk beter al, dus ik kan ook alweer een heleboel dingen wel die ik eerder niet kon doen.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:36 schreef Sola het volgende:
@:Lemijn gefeliciteerd![]()
@:BE Haha. Sterkte! Heel herkenbaar. Ik mis een zorg-gen vrees ik. Of de mijne wordt alleen geactiveerd door kinderen en als er echt iets is![]()
@:Vlindertje89 Wat verdrietig. Ik herken het van m'n dochter. Zij heeft een angststoornis sinds ze 2 is ofzo. Maar die uit zich in sociale situaties. Dus heel veel mensen kennen niet het leuke, grappige, inventieve meisje, maar alleen het angstige meisje. Ik hoop dat je het nog eens in een gesprek met je vrienden naar voren kan brengen.
Ik heb vanmorgen gewerkt en de rest van de middag is vrij. Wat een genot. Zoveel niks doen als ik wil.
Herkenbaar BEquote:Op zondag 27 juni 2021 14:22 schreef BE het volgende:
Nog even terugkomend op de 1-2-3-of meer vraag.
Ik was er vast van overtuigd dat het er twee zouden worden, ik raakte nog per ongeluk zwanger van nr drie en die had van mij mogen komen, maar manlief wilde het echt niet en dus hebben we die zwangerschap beëindigt.
Maar als je mij nu heel diep in mijn hart kijkt en ik zou het over mogen doen met de kennis van nu dan weet ik niet of ik er überhaupt aan begonnen was. Ik vind het soms echt zo zwaar en de verantwoordelijkheid zo enorm groot... wie ben ik nou eigenlijk om te denken dat ik een beetje normaal functionerende mensen voort kan brengen...
Bizar he, want het krijgen van kinderen was echt mijn allergrootste wens!En ik ben ook wel echt dolblij met ze hoor!
![]()
![]()
Ik herken mezelf hier zo in....quote:Op zondag 27 juni 2021 14:22 schreef BE het volgende:
Nog even terugkomend op de 1-2-3-of meer vraag.
Ik was er vast van overtuigd dat het er twee zouden worden, ik raakte nog per ongeluk zwanger van nr drie en die had van mij mogen komen, maar manlief wilde het echt niet en dus hebben we die zwangerschap beëindigt.
Maar als je mij nu heel diep in mijn hart kijkt en ik zou het over mogen doen met de kennis van nu dan weet ik niet of ik er überhaupt aan begonnen was. Ik vind het soms echt zo zwaar en de verantwoordelijkheid zo enorm groot... wie ben ik nou eigenlijk om te denken dat ik een beetje normaal functionerende mensen voort kan brengen...
Bizar he, want het krijgen van kinderen was echt mijn allergrootste wens!En ik ben ook wel echt dolblij met ze hoor!
![]()
![]()
Mijn geheime talent is om daar totaal maling aan te hebbenquote:Op zondag 27 juni 2021 12:29 schreef Clubsoda het volgende:
het is mijn geheime talent om altijd een zooi te maken van mijn kleding
Wij hebben er dus maar 1. En ik had heel graag wel een tweede gewild als ik zeker had kunnen weten dat ik niet weer tijdens de zwangerschap depressief zou worden en als schaap had gewild. Voor het eerste was geen garantie en schaap wilde echt maar 1 kind.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik herken mezelf hier zo in....![]()
En soms hebben we het wel eens over een 3e gehad. Maar logistiek bracht het zoveel issues met zich mee. Plus, 1x een huilbaby was al heel pittig. Dat de 2e ook een huilbaby zou worden, was ook weer pittig..
Nee het is goed zo.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Min of meer herkenbaar.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:36 schreef Sola het volgende:
@:Vlindertje89 Wat verdrietig. Ik herken het van m'n dochter. Zij heeft een angststoornis sinds ze 2 is ofzo. Maar die uit zich in sociale situaties. Dus heel veel mensen kennen niet het leuke, grappige, inventieve meisje, maar alleen het angstige meisje. Ik hoop dat je het nog eens in een gesprek met je vrienden naar voren kan brengen.
Die is inderdaad prachtig. Maar wel erg rauw en heftig.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Geen film maar de nieuwe comedy special van Bo Burnham (inside). Gemaakt tijdens de lockdown en staat op Netflix.
Woehoe!!! ❤ Gefeliciteerd!!! 💋quote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Gefeliciteeeerd!quote:Op zondag 27 juni 2021 12:24 schreef Lemijn het volgende:
![]()
.
Herkenbaar alleen ben ik nooit extraverter geweest waardoor het verschil minder groot is. Als je eigenlijk extravert bent en je door de angst introvert moet gedragen lijkt me dat nog veel moeilijker.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Na het lange (en voor mij best emotionele) verhaal dat ik donderdag typte over m'n angststoornis, heb ik daar 's nachts nog verder over liggen denken. Veel mensen weten ervan, ik ben er ook vrij open over, en altijd als ik het vertel zeggen mensen dat ze dat helemaal niet aan me merken. Ik had daar altijd een beetje een dubbel gevoel bij, maar kon er niet helemaal de vinger op leggen waarom ik dat niet gewoon fijn vond. Donderdag besefte ik me dat ineens: het confronteert me ermee dat iedereen denkt dat dit gewoon is wie ik ben.. Ik heb helemaal niemand meer die mij nog heeft gekend vóór mijn angststoornis. (op mijn ouders en broertje na dan, maar geen vrienden ofzo). Dat maakt het best heel eenzaam, want niemand ziet het enorme verschil tussen hoe ik was (en diep van binnen nog steeds ben) en hoe ik me nu gedraag door die angst, en het verdriet dat daarmee gepaard gaat. En dat is ook niet iets dat je zo even opbrengt in een gesprek. Maar het is best 'fijn' om dat eens te kunnen uiten![]()
Vandaag doe ik lekker weinig. Vanavond eten met ouders+broertje en vriendin, tijdens voetbalbeetje stom gepland. Ik dacht eigenlijk dat NL om 21u moest, naar helaas.
Nee gelukkig niet, maar er zijn wel momenten dat mijn lijf me in de steek laat. Van de week stuk gefietst, stapte af en zakte zo door mijn knie. Als ik op een bepaalde manier op de bank heb gezeten doet mijn knie zeer.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:44 schreef exode het volgende:
Vicky, ah nee, fybro is naar. Heb je er veel last van? Ik had in mijn massagepraktijk best veel fybro patienten altijd. Zij gaven aan dat het erg hielp om wat te verlichten.
Die van mij heeft het een weekje gehad. Ik heb gister een thuistest gedaan en die zegt niks.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:40 schreef BE het volgende:
@:Vicky de mijne had zijn eerste vaccinatie ruim een week geleden, zou nog kunnen... Morgen iig even testen hoewel de thuistest niks zegt.
Ze is nu bijna 11 en gaat steeds met kleine stapjes vooruit. Ik heb me heel veel zorgen gemaakt en ik zie nog steeds veel kwetsbaarheid. Maar ik zie ook een dapper en sterk kind. Dus ik heb erg geleerd om daarop te vertrouwen. Ik wil haar vooral niet het gevoel geven dat ze nu niet goed genoeg is omdat ze een angststoornis heeft, de focus ligt snel op alles wat haar niet lukt of waar ze bang voor is. Dus thuis zijn we voornamelijk bezig met dingen die goed gaan en die we leuk vinden (tussen haar huilen en boosheid door want de angst komt er thuis uit). En ik ben ook gewoon heel trots op haar.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij mij is het ook in sociale situaties, en iedereen ziet daardoor het introverte niet-zo'n-behoefte-aan-sociale-dingen meisje, terwijl ik eigenlijk een stuk extraverter ben dan nu aan me te zien is, en ik heb, als de angst niet mee zou spelen, dus wel degelijk heel erg behoefte aan sociale dingen. Het gaat gelukkig wel een stuk beter al, dus ik kan ook alweer een heleboel dingen wel die ik eerder niet kon doen.
Wat heftig lijkt het me ook voor jou als moeder, om je dochter zo te zien! Zie je wel vooruitgang over de tijd?
Ik weet dat mijn ouders er ook wel eens verdriet over hebben, want die gunnen me zo dat ik me weer echt mezelf ga voelen en alles kan doen wat ik zou willen. Hoe ervaar jij het als moeder?
Ook zijzelf niet, zo verdrietig. Ze was ook zo jong nog. Heb je hoop dat je ooit meer van het kind in je kind ziet?quote:Op zondag 27 juni 2021 14:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Min of meer herkenbaar.
Geen angststoornis hier maar wel angst. Sinds haar derde ongeveer. Vrijwel voortdurend. Niemand ziet dus het kind van voor die tijd meer, ook zijzelf niet. Heel raar om te weten dat er een kind in je kind zit, dat er niet uit kan.
Ja!quote:Op zondag 27 juni 2021 16:33 schreef Sola het volgende:
[..]
Ook zijzelf niet, zo verdrietig. Ze was ook zo jong nog. Heb je hoop dat je ooit meer van het kind in je kind ziet?
quote:Op maandag 28 juni 2021 11:48 schreef Nanukerst het volgende:
Bij mij op het werk (zorg) hebben we nu te maken met de gevolgen van covid: de helft (!!) van alle zorgteams is uitgevallen met een burnout.Mensen om die gaten op te vullen zijn er niet: alle uitzendkrachten zitten volledig volgeboekt omdat er zoveel zorgpersoneel ziek is. Voorlopig geen licht aan het eind van deze tunnel.
Dit ja, ik maak mij daar serieus wel zorgen over. De inhaalslag die we nu moeten maken met het bevolkingsonderzoek is al pittig, laat staan alle andere diagnostiek wat er nog bij gaat komen.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef exode het volgende:
Er is natuurlijk ook nog zorg in te halen overal Nanu. Ik hoop zo dat het rustig blijft, voor iedereen, de mensen in de zorg, maar ook voor onszelf uiteraard.
Ik steek echt mijn kop in het zand momenteel. Wil al die nare berichten nog even niet horen.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat heftig.Hopen voor hem dat het nu de goede kant op gaat.
Ik begin me ook enigszins zorgen te maken over de deltavariant. Als je ziet wat er in Engeland aan de hand is nu, dan vind ik dat toch wel weer spannend. Ik hoop dat het in ieder geval tot september rustig blijft qua besmettingen en ziekenhuisopnames, zodat ook het zorgpersoneel even op adem kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |