Geen probleem met een onlogisch beleid?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Alternatief voor de QR code/app is dat landen hun grenzen dichtgooien. Heb er geen enkel probleem mee.
Ik vind de ID plicht in Nederland vele malen enger
Jij durft! Kijk eens wie allemaal miljonair zijn geworden als gevolg van deze pandemie. Vooralsnog heeft Hugo veel vrienden gemaakt met de inkoop van de testcapaciteit. O ja, de leden van het OMT zijn er ook allemaal niet slechter van geworden. Laat staan Big Pharma.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De marketing van de anti-vaxxers is waanzinnig.
Verzin iets tegen corona, vraag er goed geld voor en zie maar waar het schip strand.
de gele 5 euro paraplu.... en die man die een flink bedrag vraagt om de Nederlandse overheid voor een 'tribunaal' te krijgen.
daarvoor moest een aardig bedragje worden opgehoest, iets van 139 euro?
als het uiteindelijk niet door zou gaan dan ben je het geld kwijt. ben even de link kwijt maar die post ik hier nog.
't gaat meer om de idioterie. anti-vaxxers noemen gevaccineerden schapen terwijl ze zelf bij 25 graden blauwe lucht met een paraplu gaan lopen, omdat er eentje mee begonnen is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Jij durft! Kijk eens wie allemaal miljonair zijn geworden als gevolg van deze pandemie. Vooralsnog heeft Hugo veel vrienden gemaakt met de inkoop van de testcapaciteit. O ja, de leden van het OMT zijn er ook allemaal niet slechter van geworden. Laat staan Big Pharma.
5 euro per paraplu.....pffffff
Je ontkomt er in een pandemie niet aan dat er iemand aan verdient, al is het maar het ziekenhuis dat patiënten opneemt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Jij durft! Kijk eens wie allemaal miljonair zijn geworden als gevolg van deze pandemie. Vooralsnog heeft Hugo veel vrienden gemaakt met de inkoop van de testcapaciteit. O ja, de leden van het OMT zijn er ook allemaal niet slechter van geworden. Laat staan Big Pharma.
5 euro per paraplu.....pffffff
Ja, ze maakt er zelf een loop van om de vraag te ontwijken en verwijt vervolgens de interviewer dat ze in een loop zit 😁quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
De mooiste anti-vaxxer blijft toch wel Eva van Zeeland.
ze noemt zichzelf Miss Natural en komt met allemaal vreemde middeltjes aanzetten.
ze is op een aantal wappie-kermissen te zien geweest in de Nederlandse vlag.
eerder had ze zwangere vrouwen een Blender ter waarde van 400 euro aangeboden als die zich niet lieten vaccineren. Dit opmerkelijke interview is toch wel geniaal:
[ twitter ]
Dat is simpel aan te tonen, welk deel van de bevolking zie je straks de meeste besmettingen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Geen probleem met een onlogisch beleid?
Ik ga straks naar Frankrijk, zou op de heenreis een negatieve test moeten kunnen laten zien, maar op de terugreis niet. Met vaccinatie kan ik besmettelijk zijn, maar hoef niet aan te tonen dat ik negatief ben.
Het is schijnveiligheid en we geven straks allemaal de niet-gevaccineerden (over een tijdje daaronder ook de kinderen) de schuld.
Klopt, maar we vallen straks allemaal weer in de valkuil van de getallen. Absoluut versus relatief, we vinden elk slachtoffer weer eentje te veel en accepteren geen leed meer.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is simpel aan te tonen, welk deel van de bevolking zie je straks de meeste besmettingen?
Als dat de niet gevaccineerden zijn, dan is het logisch dat er op wordt gewezen dat ze niet gevaccineerd zijn.
Ik vind het best goed nieuws dat er geen gevaccineerden in het ziekenhuis zouden liggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:09 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Klopt, maar we vallen straks allemaal weer in de valkuil van de getallen. Absoluut versus relatief, we vinden elk slachtoffer weer eentje te veel en accepteren geen leed meer.
Een daling van 100 slachtoffers naar 50 is nog steeds goed nieuws, ook al is het van 10 niet-gevaccineerden naar 50 niet-gevaccineerde slachtoffers een stijging van +500%. De MSM zullen moord en brand schreeuwen (ALLE SLACHTOFFERS IN HET ZIEKENHUIS ZIJN NIET GEVACCINEERD!!!), in absolute termen erg vervelend voor de mensen die het betreft, terwijl het relatief gezien geen reet voor stelt. In ieder geval niet genoeg om een wereld op te zadelen met nog meer vaccinatie-dwang. En dan gaat het nu niet om de getallen die ik gebruik, maar om de manier van het communiceren en het bestempelen van wat 'goed' en 'slecht' nieuws is.
Ik vind het niet onlogischquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Geen probleem met een onlogisch beleid?
kans op besmettelijk zijn met vaccinatie is vele male kleiner (30x uit mijn hoofd)quote:Ik ga straks naar Frankrijk, zou op de heenreis een negatieve test moeten kunnen laten zien, maar op de terugreis niet. Met vaccinatie kan ik besmettelijk zijn, maar hoef niet aan te tonen dat ik negatief ben.
Het is geen schijnveiligheid. Het is het mitigeren van risico's.quote:Het is schijnveiligheid en we geven straks allemaal de niet-gevaccineerden (over een tijdje daaronder ook de kinderen) de schuld.
Net zoals we niet kunnen aantonen dat besmettingen nu door evenement of maatregel A, B of C komen, kunnen we straks ook niet aantonen of besmettingen door wel- of niet gevaccineerden krijgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het best goed nieuws dat er geen gevaccineerden in het ziekenhuis zouden liggen.
De niet-gevaccineerden die daar wel terecht komen en wellicht voor langere tijd arbeidsongeschikt zijn, die mogen zich dan wel achter hun oren krabbelen.
Vervelender wordt het als door de niet-gevaccineerden het aantal besmettingen en opnames dermate toeneemt dat onze overheid, danwel andere landen, maatregelen gaan treffen...
Waarom accepteren we dan als land, of met de hele wereld niet dat, nu de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn, we op een prima werkbaar level zitten dat we kunnen stoppen met het totalitaire QR-code spelletje? De jongeren danwel niet-gevaccineerden zorgden sowieso al niet voor druk op de IC's en de zwakkeren zijn nu beschermd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik vind het niet onlogisch
[..]
kans op besmettelijk zijn met vaccinatie is vele male kleiner (30x uit mijn hoofd)
Het idee is ook niet om naar een nul risico samenleving te gaan. Dat is onmogelijk
en bij terugreizen moet je weldegelijk kunnen aantonen dat je negatief bent als je uit een oranje gebied komt. Tenzij gevaccineerd
[..]
Het is geen schijnveiligheid. Het is het mitigeren van risico's.
En als het jouw baby was ? Die varkens of je baby ?quote:Op maandag 28 juni 2021 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoe zou de wereld eruit hebben gezien als er nooit vaccins uitgevonden waren?
Ik denk een stuk groener, stuk mooier, fors meer dieren.
Maar nee de mens is een gestoord iets wat zichzelf op 1 zet, zelfs 100 varkens in een fikkende stal met een baby de varkens mogen wegfikken maar de baby moet gered worden...
Wat een niet-boeiende vraag. Elk individu zal altijd kiezen voor het eigen belang op dat front. Het is juist de vraag waar de scheidslijn ligt dat we gaan zeggen dat er best 1 persoon dood mag gaan voor het leven van 100 anderen. Nu doen we het andersom; laten we 100 mensen lijden voor het redden van 1 persoon.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En als het jouw baby was ? Die varkens of je baby ?
Ken er ook een, die is angstig om corona te krijgen en om zich te laten vaccineren; "je weet niet wat het op lange termijn doet".Dan heb je een probleem...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich heb ik wel respect voor de antivax beweging in hun effectieve marketing.
Voorheen was "autisme" hun mantra maar met Covid19 hebben ze een heel nieuw publiek aangeboord.
Hele groepen mensen zijn nu bang gemaakt voor "lange termijn effecten" die niet aangetoond zijn en ze geven daarnaast iedereen een uitweg (kutsmoesje) om niet te hoeven vaccineren.
Er zijn nu wereldwijd 1.806.000.000 mensen minimaal 1 maal gevaccineerd, ik vermoed dat ze het zo langzamerhand wel weten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
Bij deze.
Ik hoor het wel als ze eruit zijn welk vaccin voor welke leeftijd is, hoeveel prikken je nodig hebt, hoe lang het beschermt, welk vaccin geen vervelende bijwerkingen kan hebben, etc.
Nee joh, ze weten helemaal niets. Pas als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt en de hype en beetje is gaan liggen, dan weten ze op eens alles. En dan laten deze personen zich nog steeds niet vaccineren om weer een nieuw smoesje.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn nu wereldwijd 1.806.000.000 mensen minimaal 1 maal gevaccineerd, ik vermoed dat ze het zo langzamerhand wel weten.
Ik was vandaag nummer 1.806.000.001
Heb je een voorbeeld van een vaccin met meer bijwerkingen dan Corona? Helemaal prima dat jij je niet laat vaccineren hoor, maar net doen alsof egoďsme en/of dommigheid een weloverwogen keuze is krijg ik jeuk van.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
Bij deze.
Ik hoor het wel als ze eruit zijn welk vaccin voor welke leeftijd is, hoeveel prikken je nodig hebt, hoe lang het beschermt, welk vaccin geen vervelende bijwerkingen kan hebben, etc.
Als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt is het al het jaar 2025 of 2026. Als je naar de bevolkingsgroei in ontwikkelingslanden kijkjt, en het supertrage vaccinatietempo ziet in ontwikkelingslanden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee joh, ze weten helemaal niets. Pas als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt en de hype en beetje is gaan liggen, dan weten ze op eens alles. En dan laten deze personen zich nog steeds niet vaccineren om weer een nieuw smoesje.
Dus zodra het niks meer is dan een griepprik, dan laat je je prikken, maar als het keihard nodig is om een pandemie te bestrijden, dan niet. Als er op de lange termijn gevolgen waren, dan hadden we die inmiddels wel geweten, dus dat is gewoon een kutsmoes.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt is het al het jaar 2025 of 2026. Als je naar de bevolkingsgroei in ontwikkelingslanden kijkjt, en het supertrage vaccinatietempo ziet in ontwikkelingslanden.
Tegen die tijd bestaat het vaccin al dusdanig lang, dat zelfs ik me dan wel heb laten prikken
Mooi, dan is het dus alleen een probleem van de bestuurder (de niet-gevaccineerde) en hoeft de rest zich niet zo druk te maken. Kunnen we ook stoppen met de checks en bewijsjes toch?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:21 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Niet laten vaccineren is net zoiets als geen autogordels dragen
Vind jij minder dan een jaar lange termijn? Bij lange termijn denk ik aan een termijn van rond de 5 jaar, niet 1 jaar na ingebruikname van het vaccin.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus zodra het niks meer is dan een griepprik, dan laat je je prikken, maar als het keihard nodig is om een pandemie te bestrijden, dan niet. Als er op de lange termijn gevolgen waren, dan hadden we die inmiddels wel geweten, dus dat is gewoon een kutsmoes.
Duidelijk.
Lees je nou eens in. Met vaccins is de lange termijn een jaar. Als je na een jaar niks hebt, dan heb je na 5 jaar nog steeds niks. Het is biologisch onmogelijk om na een jaar alsnog klachten te ontwikkelen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind jij minder dan een jaar lange termijn? Bij lange termijn denk ik aan een termijn van rond de 5 jaar, niet 1 jaar na ingebruikname van het vaccin.
Trouwens het ding is zelfs minder dan een jaar oud.
Meneertje ongeduld
Wat verwacht je dat na meer dan een jaar nog zou kunnen gebeuren? Zo'n vaccin zet één of twee keer je immuunsysteem aan het werk, en daarna is de boel opgeruimd. Het is niet alsof je periodiek een medicijn neemt waardoor er vaak of langdurig op lichaamsprocessen wordt ingegrepen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind jij minder dan een jaar lange termijn? Bij lange termijn denk ik aan een termijn van rond de 5 jaar, niet 1 jaar na ingebruikname van het vaccin.
Trouwens het ding is zelfs minder dan een jaar oud.
Meneertje ongeduld
Heb het gelezen. Ik ben me ervan bewust dat er geen precedent is voor een ernstige langetermijnbijwerking van vaccins, en dat de vaccins state-of-the-art zijn, dat wil zeggen, het beste niveau dat volgens de huidige wetenschap mogelijk is. Toch acht ik de kans op onverwachte langetermijnbijwerkingen groter dan 0. En daar wil ik dus een vangnet voor zien, dat is iets wat de politiek moet regelen. Een vangnet in de vorm van aansprakelijkheid voor de producent ofwel de overheid, bij wet geregeld. Of een schadefonds. Beide blijven uit.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees je nou eens in. Met vaccins is de lange termijn een jaar. Als je na een jaar niks hebt, dan heb je na 5 jaar nog steeds niks. Het is biologisch onmogelijk om na een jaar alsnog klachten te ontwikkelen.
Ik zal je nogmaals dit linkje sturen, aangezien je duidelijk hebt verzaakt erop te klikken:
https://www.muhealth.org/(...)ng-term-side-effects
Feitelijk zeg je hier: de knapste koppen van de wereld hebben het fout, want ik vind zus en zo. Dat is precies hetzelfde als een aantal jaar geleden toen iemand autisme verzon als smoesje om niet te vaccineren. Het is een gegeven dat de lange termijn bij vaccinaties niet jaren is. Het is maanden. Zelfs als de wetenschap er compleet naast zit, dan is de kans dat er na een jaar pas complicaties optreden letterlijk nul. Je kan niet 11 maanden met antistoffen nog vrolijk rondlopen om in de twaalfde maand spontaan dood neer te vallen, dat is onmogelijk. En kap nou eens met huilen over aansprakelijkheid. Het is geen experimenteel vaccin waar je grote nadelen van kan ondervinden dat door je strot geduwd wordt, het is een hartstikke veilig vaccin waar al die onzin niet voor nodig is. Er is tot nu toe nog niemand dood neer gevallen van het vaccin of permanent invalide, dus we gaan er maar gewoon van uit dat er niks aan gelogen is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb het gelezen. Ik ben me ervan bewust dat er geen precedent is voor een ernstige langetermijnbijwerking van vaccins, en dat de vaccins state-of-the-art zijn, dat wil zeggen, het beste niveau dat volgens de huidige wetenschap mogelijk is. Toch acht ik de kans op onverwachte langetermijnbijwerkingen groter dan 0. En daar wil ik dus een vangnet voor zien, dat is iets wat de politiek moet regelen. Een vangnet in de vorm van aansprakelijkheid voor de producent ofwel de overheid, bij wet geregeld. Of een schadefonds. Beide blijven uit.
De producent heeft aan alle normen voldaan en de overheid heeft het vaccin aan alle normen getest. Overal blijkt uit dat er niks fout kan gaan, en ook na een jaar prikken blijkt dat er niks fout is gegaan. Dus heel die vraag van wie is aansprakelijk gaat absoluut nergens over en is niks meer dan een bullshit excuus. Je gaat de fabrikant van een stoeptegel ook niet aansprakelijk stellen als je eens over je eigen benen struikelt en je knie open haalt aan een stoeptegel.quote:Nogmaals, als je er op basis hiervan vanuit gaat dat de kans op een onverwachte langetermijnbijwerking echt daadwerkelijk 0 procent is, dan geeft het voor de producenten noch de overheid risico om hier aansprakelijkheid voor te regelen.
Vervang 'lange termijn gevolgen' door 'autisme' en dit had zo een argument van de antivaxxers brigade van 20 jaar terug kunnen zijn. Jij bent helemaal niet van plan om je ooit te laten vaccineren, je verzint gewoon een ander excuus over 5 jaar als onder alle antivaxxers weer een dusdanig grote uitbraak is dat iedereen moet bloeden voor al die mongolen. Iedereen die zich daadwerkelijk zorgen maakt over dit vaccin luistert naar alle kanten, jij negeert de wetenschap omdat je het beter weet. Je bevestigt hier aan de kant van de wappies te staan en niet aan de kant van de twijfelaars.quote:Verder: de huidige medische wetenschap weet simpelweg niet alles. Er zijn nog altijd zoveel aandoeningen waarvan men nauwelijks weet wat je eraan kan doen, of zelfs helemaal niet. Ik heb zelf ook zo'n aandoening. Ik krijg de beste medicijnen voor mijn aandoening die er zijn, en ik heb de beste operaties ervoor gekregen. Toch word ik nog altijd langzaam blind. Ondanks dat ik de beste behandeling krijg die momenteel medisch mogelijk is. Waarom? Omdat de wetenschap anno 2021 nog altijd niet 100 procent weet wat er precies achter mijn aandoening zit waardoor de oogzenuw zo wordt aangetast. Ik verlicht dit zelf d.m.v. het dagelijks gebruik van cannabis, wat zelfs bij wet in Nederland is geregistreerd als medicijn tegen mijn aandoening, toch weigeren artsen steevast om mij de officiele medische cannabis te geven want ' onvoldoende onderzocht' .
Dus ik denk dat je wel kan begrijpen dat de medische wetenschap weliswaar veel goeds heeft gebracht en veel zaken op kan lossen, maar nog lang niet alles. Daarom vind ik het echt niet onredelijk om een tijdje met dit nieuwe middel te wachten.
Wat zou jij eigenlijk het liefste willen? Wat als jij de dictator van Nederland was? Zou je me dan in het gevang werpen en met geweld dwingen om de prik te late nzetten? Zou je me op straat publiek executeren? Wat zou je doen?
Misschien hebben die het niet fout dat het vaccin veilig is, maar we kunnen dat onmogelijk met 100 procent zekerheid weten. Jij beweert hier nu dat de kans op langetermijnbijwerkingen na een jaar letterlijk 0 is. Dus waarom geen aansprakelijkheid daarvoor regelen dan? Dan neem ik die prik morgen hoor. Een aansprakelijkheid bij een risico van letterlijk 0%, zoals jij beweert, betekent ook een risico van 0 procent voor de producent. Er is geen enkel excuus om dat niet te geven.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Feitelijk zeg je hier: de knapste koppen van de wereld hebben het fout, want ik vind zus en zo. Dat is precies hetzelfde als een aantal jaar geleden toen iemand autisme verzon als smoesje om niet te vaccineren. Het is een gegeven dat de lange termijn bij vaccinaties niet jaren is. Het is maanden. Zelfs als de wetenschap er compleet naast zit, dan is de kans dat er na een jaar pas complicaties optreden letterlijk nul. Je kan niet 11 maanden met antistoffen nog vrolijk rondlopen om in de twaalfde maand spontaan dood neer te vallen, dat is onmogelijk. En kap nou eens met huilen over aansprakelijkheid. Het is geen experimenteel vaccin waar je grote nadelen van kan ondervinden dat door je strot geduwd wordt, het is een hartstikke veilig vaccin waar al die onzin niet voor nodig is. Er is tot nu toe nog niemand dood neer gevallen van het vaccin of permanent invalide, dus we gaan er maar gewoon van uit dat er niks aan gelogen is.
Het vaccin is nog geen jaar oud. Wanneer zijn ze ermee begonnen met zetten? Volgens mij pas in december.quote:[..]
De producent heeft aan alle normen voldaan en de overheid heeft het vaccin aan alle normen getest. Overal blijkt uit dat er niks fout kan gaan, en ook na een jaar prikken blijkt dat er niks fout is gegaan. Dus heel die vraag van wie is aansprakelijk gaat absoluut nergens over en is niks meer dan een bullshit excuus. Je gaat de fabrikant van een stoeptegel ook niet aansprakelijk stellen als je eens over je eigen benen struikelt en je knie open haalt aan een stoeptegel.
Ik negeer geen wetenschap. Sterker nog, ik lees veel abstracts in Nature en andere bronnen.quote:[..]
Vervang 'lange termijn gevolgen' door 'autisme' en dit had zo een argument van de antivaxxers brigade van 20 jaar terug kunnen zijn. Jij bent helemaal niet van plan om je ooit te laten vaccineren, je verzint gewoon een ander excuus over 5 jaar als onder alle antivaxxers weer een dusdanig grote uitbraak is dat iedereen moet bloeden voor al die mongolen. Iedereen die zich daadwerkelijk zorgen maakt over dit vaccin luistert naar alle kanten, jij negeert de wetenschap omdat je het beter weet. Je bevestigt hier aan de kant van de wappies te staan en niet aan de kant van de twijfelaars.
Kap nou eens godverdomme met janken over aansprakelijkheid. Daar gaat het jou gewoon niet om, je wil zo'n prik simpelweg niet en verzint de argumenten later wel. Die kans is NUL, dat is gewoon een gegeven en wordt ondersteund door letterlijk iedere knappe kop die betrokken is bij zo'n vaccin. Maar waag het niet om de aansprakelijkheidsvraag open te laten, dan hoeft het plots niet meer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:49 schreef sirdanilot het volgende:
Misschien hebben die het niet fout dat het vaccin veilig is, maar we kunnen dat onmogelijk met 100 procent zekerheid weten. Jij beweert hier nu dat de kans op langetermijnbijwerkingen na een jaar letterlijk 0 is. Dus waarom geen aansprakelijkheid daarvoor regelen dan? Dan neem ik die prik morgen hoor. Een aansprakelijkheid bij een risico van letterlijk 0%, zoals jij beweert, betekent ook een risico van 0 procent voor de producent. Er is geen enkel excuus om dat niet te geven.
Zonder aansprakelijkheid neem ik GEEN prik (tenzij door overmacht).
Ok dus leg mij uit waarom er van overheidswege geen aansprakelijkheidsfonds kan worden opgezet als de kans 0 is. Het kost immers 0 euro om dat te doen (plus wat overheadskosten), als het risico 0 is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap nou eens godverdomme met janken over aansprakelijkheid. Daar gaat het jou gewoon niet om, je wil zo'n prik simpelweg niet en verzint de argumenten later wel. Die kans is NUL, dat is gewoon een gegeven en wordt ondersteund door letterlijk iedere knappe kop die betrokken is bij zo'n vaccin. Maar waag het niet om de aansprakelijkheidsvraag open te vragen, dan hoeft het plots niet meer.
Er is inderdaad een relatief kleine kans dat het na een jaar alsnog fout gaat, maar 1. er is geen aansprakelijkheid voor het geval het wél fout gaat 2. ik acht de kans zelf alsnog een stuk groter dan '0'.quote:Als je je echt met een open blik verdiept had, dan had je zelf ook wel de conclusie getrokken dat de lange termijn bij vaccins niet een kwestie van jaren is, maar een kwestie van maanden. Ik kan zelfs met mijn vwo niveau biologie met de steun van enkele wetenschappelijke artikelen al de conclusie trekken dat het absoluut nergens op gebaseerd is. Kan je nu al uitsluiten dat er niets gaat gebeuren na een jaar? Nee, dat is onmogelijk. Maar je kan het wel voorspellen. Het is ook onmogelijk om te voorspellen dat we morgen op eens bezocht worden door aliens. En daar hoor je op een klein groepje mafkezen helemaal niemand over.
Bij de varkensgriep is zo'n fonds opgericht toen leek dat het vaccin een ernstige blijvende bijwerking had. Die bijwerking is nooit aangetoond en het vermoeden is dat de griep zelf daarvan de oorzaak was ( wel is vastgesteld dat varkensgriep die aandoening kan veroorzaken), desondanks is het fonds wel opgericht en is er uitgekeerd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok dus leg mij uit waarom er van overheidswege geen aansprakelijkheidsfonds kan worden opgezet als de kans 0 is. Het kost immers 0 euro om dat te doen (plus wat overheadskosten), als het risico 0 is.
Nee, want als je bijvoorbeeld narcolepsie kunt krijgen van Pfizer, dan ga je dat heus niet nemen, ook niet als je een ton krijgt als schadevergoeding. Dan kies je toch echt voor je gezondheid.quote:Hier hebben trouwens vooral de mensen die wél zijn gevaccineerd baat bij. Jij dus ook. En het kan mensen zoals ik over de streep trekken.
[..]
Autisme als bijwerking van vaccins is allang bewezen dat dat een broodje aap verhaal was. Zo werkt de wetenschap namelijk. Als je iets wil beweren dan wordt dat gepeerreviewd. Hoe de originele studie die een verband aantoonde tussen vaccins en autisme uberhaupt ooit door peer review heen is gekomen, vind ik ook verbazingwekkend. Maar het kan. inmiddels is dit van allerlei kanten al ontkracht.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Zo lang je letterlijk elk argument dat jouw complete argumentatie van tafel blaast gaat beantwoorden met 'er is geen aansprakelijkheid', gaat dit echt nergens heen
Je wil het gewoon niet, je argumenten zijn totale bullshit en je hebt een leuke stok verzonnen die nergens op slaat maar tegelijkertijd niet van tafel te vegen is. Net als het autisme argument trouwens. Je kan niet bewijzen dat er geen autisme optreedt precies 14 maanden na het vaccin.
Waarom zou die groter dan 0 zijn?quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb het gelezen. Ik ben me ervan bewust dat er geen precedent is voor een ernstige langetermijnbijwerking van vaccins, en dat de vaccins state-of-the-art zijn, dat wil zeggen, het beste niveau dat volgens de huidige wetenschap mogelijk is. Toch acht ik de kans op onverwachte langetermijnbijwerkingen groter dan 0.
Je sluit natuurlijk geen verzekering af voor iets waar 0% kans op is.quote:En daar wil ik dus een vangnet voor zien, dat is iets wat de politiek moet regelen. Een vangnet in de vorm van aansprakelijkheid voor de producent ofwel de overheid, bij wet geregeld. Of een schadefonds. Beide blijven uit.
Dat is vervelend. Niets is erger dan de uitzichtloosheid van een progressieve chronische aandoening.quote:Nogmaals, als je er op basis hiervan vanuit gaat dat de kans op een onverwachte langetermijnbijwerking echt daadwerkelijk 0 procent is, dan geeft het voor de producenten noch de overheid risico om hier aansprakelijkheid voor te regelen.
Verder: de huidige medische wetenschap weet simpelweg niet alles. Er zijn nog altijd zoveel aandoeningen waarvan men nauwelijks weet wat je eraan kan doen, of zelfs helemaal niet. Ik heb zelf ook zo'n aandoening. Ik krijg de beste medicijnen voor mijn aandoening die er zijn, en ik heb de beste operaties ervoor gekregen.
Is er een fonds dat aansprakelijkheid afdekt voor eventuele bijwerkingen van cannabis over 5 jaar?quote:Toch word ik nog altijd langzaam blind. Ondanks dat ik de beste behandeling krijg die momenteel medisch mogelijk is. Waarom? Omdat de wetenschap anno 2021 nog altijd niet 100 procent weet wat er precies achter mijn aandoening zit waardoor de oogzenuw zo wordt aangetast. Ik verlicht dit zelf d.m.v. het dagelijks gebruik van cannabis, wat zelfs bij wet in Nederland is geregistreerd als medicijn tegen mijn aandoening, toch weigeren artsen steevast om mij de officiele medische cannabis te geven want ' onvoldoende onderzocht' .
Bewijs maar eens dat ik niet over 14 maanden op eens te maken krijg met extreem autisme. Dat is precies hetzelfde. De wetenschap heeft al aangetoond dat je niet autistisch kan worden van vaccins, net zo goed als dat de wetenschap al heeft aangetoond dat er geen lange termijn (6+ maanden) bestaat bij vaccins. Toch is geen van beiden 100% uit te sluiten tot je daadwerkelijk 14 maanden verder bent. Maakt dat het autisme-argument op eens een terecht argument? Nee. Net zo min als dat het lange termijn argument terecht is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:51 schreef sirdanilot het volgende:
Autisme als bijwerking van vaccins is allang bewezen dat dat een broodje aap verhaal was.
Dan wil ik wel een wetenschappelijke bron zien die beweert dat de kans op langetermijnbijwerkingen echt 0 procent is. Dat zou nergens gepubliceerd worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat ik niet over 14 maanden op eens te maken krijg met extreem autisme. Dat is precies hetzelfde. De wetenschap heeft al aangetoond dat je niet autistisch kan worden van vaccins, net zo goed als dat de wetenschap al heeft aangetoond dat er geen lange termijn (6+ maanden) bestaat bij vaccins. Toch is geen van beiden 100% uit te sluiten tot je daadwerkelijk 14 maanden verder bent. Maakt dat het autisme-argument op eens een terecht argument? Nee. Net zo min als dat het lange termijn argument terecht is.
Nou dat soort producten zijn er natuurlijk zat geweest in de 20e eeuw, denk aan softenon, asbest etc.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou die groter dan 0 zijn?
Want je hebt het natuurlijk over een ernstige bijwerking met kans op blijvend letsel, waardoor je recht hebt op een schadevergoeding.
Waarom zou een product waar je nu eenmalig paar cc van ingespoten krijgt een dergelijk effect hebben?
Kun je een voorbeeld noemen we een ander product dat bij een eenmalige blootstelling 5 jaar later blijvend letsel kan veroorzaken en uitleggen waarom dat product te vergelijken is met dit vaccin?
En da's precies het probleem, de overheid geeft een vals signaal af dat vaccineren letterlijk 0 procent risico heeft. Ik ga niet mee met dat narratief dus ik wil me eigenlijk niet laten prikken voordat dit juridisch is geregeld, of voordat ik het vaccin zelf voldoende betrouwbaar acht en dat kan over 1 tot 5 jaar het geval zijn.quote:[..]
Je sluit natuurlijk geen verzekering af voor iets waar 0% kans op is.
Nog los van het signaal dat er van uitgaat als de overheid dergelijke voorzieningen treft.
Nee maar het risico dat ik blind word is zonder behandeling letterlijk 100 procent, en met behandeling is het risico... lager. Ik heb al last van vele bijwerkingen van mijn medicijnen maar die bijwerkingen zijn minder erg dan blind worden.quote:[..]
Dat is vervelend. Niets is erger dan de uitzichtloosheid van een progressieve chronische aandoening.
Maar ook hier geldt: die medicatie en operaties zijn niet zonder risico.
Toch kun je niemand aansprakelijk stellen als dat fout gaat, tenzij er sprake is van fout menselijk handelen.
[..]
Nee, ik kies er echter zelf voor om cannabis te gebruiken. Ik kies niet zelf om een nieuwe , onbekende vaccinatie te nemen.quote:Is er een fonds dat aansprakelijkheid afdekt voor eventuele bijwerkingen van cannabis over 5 jaar?
Die garantie krijg je nooit, al wacht je 100 jaar met vaccineren. Dat geldt overigens voor elk denkbaar vaccin of medicijn, dus je wappiegedrag is selectief.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
Dan wil ik wel een wetenschappelijke bron zien die beweert dat de kans op langetermijnbijwerkingen echt 0 procent is. Dat zou nergens gepubliceerd worden.
Ik daag je uit om 1 manier te bedenken waarop er na 5 maanden nog iets mis kan gaan. Zo'n angst voor de lange termijn moet toch ergens door gevoed worden. Ik weet dat dat puur door de manier waarop het vaccin werkt onmogelijk is, en dat enkel vergezochte complottheorieën dit kunnen verklaren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan wil ik wel een wetenschappelijke bron zien die beweert dat de kans op langetermijnbijwerkingen echt 0 procent is. Dat zou nergens gepubliceerd worden.
Uitleggen waarom de kans klein is, n.l. omdat er geen precedent is van vaccins die na 5 maanden nog bijwerkingen geven, dat kan natuurlijk wel. Maar dat is wat anders dan 0 procent risico.
Kwetsbaren kunnen nog steeds kapot gaan aan een variant als hun lichaam niet zo goed om is gegaan met het vaccin. Er zijn ook zat mensen met een kapot immuunsysteem die dat vaccin niet eens mogen hebben. Een grote uitbraak gaat dus nog steeds levens kosten. Hoe voorkom je een grote uitbraak? Iedereen vaccineren. Het is zo makkelijk allemaal. Niet alleen voorkom je dat je zelf een week doodziek op bed ligt (dat kan iedereen overkomen van jong tot oud), maar ook voorkom je dat je bijdraagt aan een uitbraak van het virus en alle levens die zo'n uitbraak eist.quote:Wat betreft autisme is het verband dat ooit in 1 studie was 'aangetoond' op valse gronden meerdere malen ontkracht. Ook weten we wat de oorzaak is van autisme, namelijk een complexe combinatie aan genen (er is niet één autismegen) . Het is dus een aangeboren aandoening en niet iets wat je later kan krijgen door een vaccin.
Ik denk dat december 2022 een goed moment is om weer een vaccinatie te gaan heroverwegen. Dan bestaat het vaccin inmiddels 2 jaar en is het overal permanent goedgekeurd.
Voor kwetsbaren adviseer ik nog altijd om je nu al zo snel mogelij kte laten vaccineren. Ik val niet in deze categorie.
Daarbij negeren ze voor het gemak maar even de langetermijn/chronische klachten die een besmetting kunnen opleveren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:19 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Die garantie krijg je nooit, al wacht je 100 jaar met vaccineren. Dat geldt overigens voor elk denkbaar vaccin of medicijn, dus je wappiegedrag is selectief.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
Toch acht ik de kans op onverwachte langetermijnbijwerkingen groter dan 0.
(...)
Een aansprakelijkheid bij een risico van letterlijk 0%, zoals jij beweert, betekent ook een risico van 0 procent voor de producent.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben het simpelweg oneens met de conclusie dat er 1. letterlijk 0% kans is op langetermijnbijwerkingen.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:03 schreef sirdanilot het volgende:
2. ik acht de kans zelf alsnog een stuk groter dan '0'.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:51 schreef sirdanilot het volgende:
Jouw argument is dat er 0 % kans is op langetermijnbijwerkingen van het vaccin. Ik ben het simpelweg niet met dat argument eens. Je kan ook geen wetenschappelijke bron vinden die zou durven beweren dat de kans op langetermijnbijwerkingen letterlijk 0 procent is, want geen wetenschapper zou dat durven beweren. Zoiets zou ook niet door een peer review heen komen.
Ook vind ik dat ongeacht de kans op langetermijnbijwerkingen, ook al is die 0 procent,
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
Dan wil ik wel een wetenschappelijke bron zien die beweert dat de kans op langetermijnbijwerkingen echt 0 procent is.
Als het echt zo fysiek onmogelijk is dat het vaccin langetermijngevolgen heeft dan zou de regering wel aansprakelijkheid hebben aangeboden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik daag je uit om 1 manier te bedenken waarop er na 5 maanden nog iets mis kan gaan. Zo'n angst voor de lange termijn moet toch ergens door gevoed worden. Ik weet dat dat puur door de manier waarop het vaccin werkt onmogelijk is, en dat enkel vergezochte complottheorieën dit kunnen verklaren.
mRNA valt uit zichzelf al uit elkaar binnen een hele korte tijd, je lichaam kan dat specifieke mRNA strengetje niet maken en na 2 weken is er dus al geen enkel restant van het vaccin te vinden. Alle eiwitten die met dat mRNA vaccin zijn gemaakt door je lichaam hebben ook niet het eeuwige leven, en zullen binnen een paar weken ook al afgebroken zijn. In het ergste geval is het mRNA vaccin doorgedrongen op een plek waar het niet thuis hoort en heeft het tegen alle verwachting in een ander soort cel gevonden om als fabriek te dienen. Dan zit je met die vreemde eiwitten op een plek waar ze niet horen en heb je een paar dagen na het vaccin even last.
Goed, nu we dus letterlijk alles hebben kunnen uitsluiten uit het vaccin zelf, blijven alleen de antistoffen nog over die het lichaam zelf nodig heeft om te begrijpen wat dat virus nou precies is. Die zullen na een paar dagen wel op hun max. zitten voor het weer rustig wordt afgebouwd tot een waarde hopelijk hoog genoeg om later met het virus te kunnen afrekenen. Daarna verandert er helemaal niets meer. Als die antistoffen je lichaam om zeep zouden helpen, zou je dat echt wel merken binnen een paar weken. In het ergste geval gaat het geleidelijk en merk je het na een maand of twee. In het allerergste geval heb je helemaal geen antistoffen meer na een paar maanden en beland je alsnog op de IC doordat die collega op werk een antivaxxer is en het virus mee naar werk heeft genomen.
Ja, ik weet dat er mensen zijn die zo ongelooflijk doodziek zijn, dat de coronavaccinatie geen immuunrespons oplevert. Ja, ik weet dat als ik die mensen ontmoet dat dat dan een groot risico is voor hen. Ja, ik voel ook mee met die mensen en dat ze nou niks kunnen doen.quote:[..]
Kwetsbaren kunnen nog steeds kapot gaan aan een variant als hun lichaam niet zo goed om is gegaan met het vaccin. Er zijn ook zat mensen met een kapot immuunsysteem die dat vaccin niet eens mogen hebben. Een grote uitbraak gaat dus nog steeds levens kosten. Hoe voorkom je een grote uitbraak? Iedereen vaccineren. Het is zo makkelijk allemaal. Niet alleen voorkom je dat je zelf een week doodziek op bed ligt (dat kan iedereen overkomen van jong tot oud), maar ook voorkom je dat je bijdraagt aan een uitbraak van het virus en alle levens die zo'n uitbraak eist.
Ik zal geen boosterprik nemen omdat ik zelf ook jong en gezond ben en dat niet nodig heb. Het vaccin werkt lang genoeg om te voorkomen dat iedereen tegelijk z'n bescherming verliest, waardoor het meer als de griepprik gaat dienen. Als straks blijkt (puur hypothetisch, want onwaarschijnlijk) dat de bescherming bij letterlijk iedereen naar 0 gaat binnen 2 jaar, dan zal ik nog wel weer zo'n prik nemen om te voorkomen dat we weer in een 2020 situatie komen. Zo werkt dat. Soms moet je verder denken dan jezelf.
Ik ga nooit ergens met de auto heen, want ik rijd geen auto.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:41 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het ook een beetje vals om steeds te stellen dat je 0% risico wil lopen.
Alles in het leven heeft een miniem risico. Als je ergens met de auto naartoe gaat, loop je ook een gezondheidsrisico.
Vooral als het dan ook nog eens over meerdere ritjes op de langere termijn gaat.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, het is niet zo dat je een vaccin voor de lol neemt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:38 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarbij negeren ze voor het gemak maar even de langetermijn/chronische klachten die een besmetting kunnen opleveren.
En dit is gewoon een aanname?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:44 schreef sirdanilot het volgende:
Ik durf zelfs wel te stellen dat het risico om een kind aan te rijden groter is dan het risico dat ik een superkwetsbaar persoon besmet met de corona. Dit omdat ik dergelijke superkwetsbare personen heel erg uit de weg ga. Ik loop met een grote boog om ouderen heen.
Je hebt nog steeds geen enkel argument gegeven waarom ik zélf aansprakelijk moet zijn voor de gevolgen van het nemen van het coronavaccin, en niet de overheid. Het enige wat je over dit punt hebt gezegd, is dat het risico op langetermijnbijwerkingen klein is. Jaaahaaaa dat weten we al. Het is een klein risico. Volgens jou 0, volgens mij gewoon een klein risico.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme weer dat gezeik over aansprakelijkheid
Ik zei net al dat dat paradepaardje uit de kast halen iedere keer als je argumenten van tafel geblazen worden kansloos is in deze discussie. Ik ga er dan ook niet meer op in, hopelijk krijg je nog een keer de deksel op je neus. Of nou ja, liever niet, want dan mogen de gevaccineerden vast ook weer bloeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |