Als je dit echt geloofd dan kan je toch beter meedoen of wil je in een apicalyptische wereld leven waarin 70% van de westerse beschaving is uitgeroeid?quote:Op maandag 28 juni 2021 22:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Voor traditionele vaccins geen, voor vaccines die je spike proteine laat aanmaken in je lichaam? Nobody knows, dat weet de hele fucking wereld niet wat dit gaat doen. Het is een experiment. En fijn als mensen er aan mee willen doen, prima echt. Ik niet i.i.g.
Als je gelooft dat een vaccin mogelijk bijwerkingen heeft voor een ziekte die niet zo significant meer is doe je toch juist niet mee? Wat een rare redenatie hanteer jij.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je dit echt geloofd dan kan je toch beter meedoen of wil je in een apicalyptische wereld leven waarin 70% van de westerse beschaving is uitgeroeid?
Ik bedoel het andersom. Die apicalyptische wereld komt door die zgn bijwerkingen volgens sommigen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:26 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Als je gelooft dat een vaccin mogelijk bijwerkingen heeft voor een ziekte die niet zo significant meer is doe je toch juist niet mee? Wat een rare redenatie hanteer jij.
En die apocalyptische wereld komt er niet, Corona heeft een te lage IFR daarvoor.
Blijf je nou iets recht praten wat krom is, omdat het prikkie al in je arm zit of wat?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
voorwaarden om gegevens te blijven delen en verder te onderzoeken op veiligheid bij groepen mensen die in eerste instantie nooit onderdeel uitmaken van tests zoals zwangeren en kinderen.. lijkt me geen ramp
[..]
voorwaarden zijn niks bijzonders
[..]
prima, maar doe dat dan op basis van feiten en niet op basis van "het is experimenteel" of " het is gentherapie" etc. Voor de groepen die meededen aan de trials is het gewoon veilig. En ondertussen is duidelijk dat dat ook voor zwangeren en kinderen geld t
[..]
Doe ik zeker, maar accepteer dan dat je een weerwoord krijgt
Ah ok, my bad.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik bedoel het andersom. Die apicalyptische wereld komt door die zgn bijwerkingen volgens sommigen.
Ik ent me niet in omdat ik er geen zin in heb.
Als je dat dus echt geloofd dan is dat juist een argument om je wel in te enten, tenzij je graag leeft in een apocalyptische wereld.quote:
Mijn grootste punt is waarom gezonde mensen zich als schaapjes laten vaccineren... Het kost tijd, energie, geld ivm reiskosten en een evt kort ziektebeeld daarna. En waarom? Om bijna niks... Anderen beschermen is een farce, want die kunnen zichzelf beschermen met hun eigen prik.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Blijf je nou iets recht praten wat krom is, omdat het prikkie al in je arm zit of wat?
Je vroeg om betrouwbare bronnen (die kreeg je), je dacht dat de vaccins 'gewoon goedgekeurd' waren (dat zijn ze niet) en je wilt je baseren op feiten (wat ik juist doe).
Weerwoord geven is prima, maar je kan er niet om heen dat we nog niet alles weten van de vaccins, dat Corona veel minder dodelijk is dan gedacht en dat we nu maatregelen in stand houden op basis van een paniekreactie in maart 2020, die bij 99% van de bevolking tussen de oren geramd zit door de vele MSM-verhalen.
Is ook logisch, mensen zijn simpele wezens. Als je ze vanaf dag 1 bij iets nieuws (zoals de uitbraak van een nieuw virus) volpropt met dezelfde signalen (massale sterfte, plotselinge dood, ernstig ziektebeeld, etc) dan is dát wat ze onthouden. Dat we inmiddels op dag 400-zoveel hele andere inzichten hebben die mondjesmaats doorsijpelen via officiële rapporten en onderzoeken, die bereikt de kudde niet. Daar moet je dan zelf naar op zoek gaan.
We passen dus een verouderde beoordeling toe op een nieuwe situatie. Logisch dat je een tweesplitsing krijgt. We varen inmiddels niet meer in de mist en we hoeven niet met 50% van de kennis 100% van de beslissingen te nemen. De overheid is nu selectief blind.
Mij hoef je niet te overtuigen pikquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn grootste punt is waarom gezonde mensen zich als schaapjes laten vaccineren... Het kost tijd, energie, geld ivm reiskosten en een evt kort ziektebeeld daarna. En waarom? Om bijna niks... Anderen beschermen is een farce, want die kunnen zichzelf beschermen met hun eigen prik.
Ik weet soms ook niet meer wie voor en tegen is.quote:
Het vaccin voorkomt niet 100% zeker een besmetting, daarnaast is er een grote groep die om wat voor reden dan ook zich niet laat vaccineren (waaronder wappies).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn grootste punt is waarom gezonde mensen zich als schaapjes laten vaccineren... Het kost tijd, energie, geld ivm reiskosten en een evt kort ziektebeeld daarna. En waarom? Om bijna niks... Anderen beschermen is een farce, want die kunnen zichzelf beschermen met hun eigen prik.
Ze moeten het zelf weten, maar ik doe het niet. Ik heb het niet nodig.
Het is gewoon goedgekeurd die voorwaarden gelden voor mensen waar het niet op getest is zoals ook in de gegeven link staat maar wat waarschijnlijk om redenen net weer niet BOLD is gemaaktquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Blijf je nou iets recht praten wat krom is, omdat het prikkie al in je arm zit of wat?
Je vroeg om betrouwbare bronnen (die kreeg je), je dacht dat de vaccins 'gewoon goedgekeurd' waren (dat zijn ze niet) en je wilt je baseren op feiten (wat ik juist doe).
In vet de voorwaarden. Stelt dus niks voor en is niet veel anders dan bij andere medicijnen of vaccins.quote:Voorwaarden van goedkeuring
Nog niet alle informatie uit de onderzoeken is compleet en bekend. Wel zijn er, op basis van de beschikbare informatie, voldoende aanwijzingen dat de positieve effecten van het vaccin opwegen tegen de risico’s. Daarom is COVID-19 Vaccin Moderna onder voorwaarden goedgekeurd. De fabrikant is verplicht de komende twee jaar aanvullende informatie in te dienen. Zo moet uit verder onderzoek blijken hoe lang het vaccin bescherming geeft, hoe goed het mensen met een minder goed werkend afweersysteem, kinderen en zwangere vrouwen beschermt en of het vaccin ook besmetting met het virus zonder symptomen voorkomt.
Minder dodelijk dan gedacht, behalve dan dat er zoveel mensen ziek worden dat het de hele zorg overspoelde en we met veel kunst en vliegwerk het bestel in stand hebben gehouden, maar wel met als gevolg een achterstand in allerlei andere zorg. Hoeveel doden zouden er gevallen zijn als we geen maatregelen hadden gehad en geen vaccins?quote:Weerwoord geven is prima, maar je kan er niet om heen dat we nog niet alles weten van de vaccins, dat Corona veel minder dodelijk is dan gedacht en dat we nu maatregelen in stand houden op basis van een paniekreactie in maart 2020, die bij 99% van de bevolking tussen de oren geramd zit door de vele MSM-verhalen.
Geen idee over welke paniekreacties je het hebt, behalve dan die op de nepverhalen van blckbx, weltschmerz etcquote:Is ook logisch, mensen zijn simpele wezens. Als je ze vanaf dag 1 bij iets nieuws (zoals de uitbraak van een nieuw virus) volpropt met dezelfde signalen (massale sterfte, plotselinge dood, ernstig ziektebeeld, etc) dan is dát wat ze onthouden. Dat we inmiddels op dag 400-zoveel hele andere inzichten hebben die mondjesmaats doorsijpelen via officiële rapporten en onderzoeken, die bereikt de kudde niet. Daar moet je dan zelf naar op zoek gaan.
We passen dus een verouderde beoordeling toe op een nieuwe situatie. Logisch dat je een tweesplitsing krijgt. We varen inmiddels niet meer in de mist en we hoeven niet met 50% van de kennis 100% van de beslissingen te nemen. De overheid is nu selectief blind.
slechts gedeeltelijk. Als je een slechte weerstand hebt zal een vaccin ook minder werken. Bovendien werken de vaccins in het beste geval 95%. Oftewel stel dat jij de vliegende covid hebt zonder er last van te hebben maar wel besmettelijk te zijn, dan is er dus een kans dat van alle 100 mensen waar je contact mee hebt je er 5 alsnog besmet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Laatste keer: als iets 'gewoon goedgekeurd' is, dan zijn er geen voorwaarden die een slag om de arm geven. Een normaal vaccin komt na een paar jaar de markt op, goedgekeurd en zonder voorwaarden als het alle fases heeft doorlopen. Feit blijft dat dat bij deze vaccins niet het geval is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is gewoon goedgekeurd die voorwaarden gelden voor mensen waar het niet op getest is
[..]
In vet de voorwaarden. Stelt dus niks voor en is niet veel anders dan bij andere medicijnen of vaccins.
[..]
Minder dodelijk dan gedacht, behalve dan dat er zoveel mensen ziek worden dat het de hele zorg overspoelde en we met veel kunst en vliegwerk het bestel in stand hebben gehouden, maar wel met als gevolg een achterstand in allerlei andere zorg. Hoeveel doden zouden er gevallen zijn als we geen maatregelen hadden gehad en geen vaccins?
[..]
Geen idee over welke paniekreacties je het hebt, behalve dan die op de nepverhalen van blckbx, weltschmerz etc
En, laten we eerlijk zijn, een grote meerderheid van de bevolking laat zich vaccineren om van het gezeik af te zijn. Geen centen meer uitgeven aan PCR tests voor vakanties. Als alle festivals, concerten en evenementen weer opstarten weet je zeker dat je ook zonder enige moeite weer binnen kan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:56 schreef devlinmr het volgende:
slechts gedeeltelijk. Als je een slechte weerstand hebt zal een vaccin ook minder werken. Bovendien werken de vaccins in het beste geval 95%. Oftewel stel dat jij de vliegende covid hebt zonder er last van te hebben maar wel besmettelijk te zijn, dan is er dus een kans dat van alle 100 mensen waar je contact mee hebt je er 5 alsnog besmet.
Zie hierboven dus. Maar alleen al door het woord 'schaapjes' te gebruiken verlies je alle credit en geloofwaardigheid van je post. Laten we eens ophouden met de twee uiterste stempels van 'wappies' en 'schapen'. Onnozele termen die alles zwart-wit schetsen - dooddoeners om een normale discussie te voeren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ben je een kind?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Laatste keer: als iets 'gewoon goedgekeurd' is, dan zijn er geen voorwaarden die een slag om de arm geven. Een normaal vaccin komt na een paar jaar de markt op, goedgekeurd en zonder voorwaarden als het alle fases heeft doorlopen. Feit blijft dat dat bij deze vaccins niet het geval is.
Ik ben geen kind, ik ben niet zwanger dus voor mij zijn de voowaarden nvt en de risico's op het krijgen van corona met wat voor gevolgen dan ook vele malen groter.quote:Dat jij die voorwaarden minder boeiend vind, is een interpretatie danwel mening. Ik vind dat je die voorwaarden moet afwegen tegen de risico's. Dat staat in jouw eigen quote ook, de voordelen wegen op tegen de risico's.
N=1 maar ik heb teveel jonge gezonde 30 igers die na een milde corona infectie nu al 6-7 maanden uit de running zijn. Studenten die hun studie moesten opgeven omdat ze geen concentratie meer hadden, werkende 30igers die nauwelijks meer dan 3 uur kunnen werken etc.quote:Feit is ook dat die risico's voor iedereen anders liggen. Een ouder persoon met overgewicht en COPD heeft een ander risico-profiel dan een jonge sportieve dertiger. De keuze om wel of geen experimenteel vaccin te nemen is dus ook voor iedereen anders, en voor de bejaarde vanzelfsprekender dan voor de dertiger.
Duitsland met 4x het aantal IC bedden had dezelfde maatregelen. Non argument dus dat het door bezuinigingen kwam. Mocht je dat toch nog steeds vinden... momenteel staan er 40K vacatures open in de zorg, waarschijnlijk oplopend tot 50k in 2030.quote:Verder begrijp je hopelijk dat de maatregelen een compensatie zijn van stelselmatige bezuinigingen in de zorg waardoor de IC-capaciteit het niet aan kon. Je bevestigd indirect precies mijn punt; de maatregelen (lockdowns, thuis werken, mondkapjes, de hele mik mak) horen bij een paniekreactie van maart 2020 (alles op slot omdat we niet weten hoe dodelijk het is), maar op de lange termijn (structurele IC capaciteit omhoog? alternatieve medicijnen of behandelingen?) ligt er geen plan. Iedereen een prik, van foetus tot fossiel. Dat is de enige oplossing. Oh, mét kekke QR-code.
Maar het verandert niets aan de situatie, vaccineren is op dit moment de uitweg.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Verder begrijp je hopelijk dat de maatregelen een compensatie zijn van stelselmatige bezuinigingen in de zorg waardoor de IC-capaciteit het niet aan kon. Je bevestigd indirect precies mijn punt; de maatregelen (lockdowns, thuis werken, mondkapjes, de hele mik mak) horen bij een paniekreactie van maart 2020 (alles op slot omdat we niet weten hoe dodelijk het is), maar op de lange termijn (structurele IC capaciteit omhoog? alternatieve medicijnen of behandelingen?) ligt er geen plan. Iedereen een prik, van foetus tot fossiel. Dat is de enige oplossing. Oh, mét kekke QR-code.
Die mensen waar jij het over hebt kunnen inderdaad gelukkig een vaccin nemen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De Delta variant is een bewijs dat vaccinatie helpt. Wat je echter wil is dat zo'n virus ongecontroleerd rondwaart. Mensen met verminderde weerstand zoals kankerpatiënten, mensen met een transplantatie, mensen met een nierziekte, COPD, etc etc kunnen wel allemaal gevaccineerd zijn maar lopen nog steeds veel risico.
Het siert mensen dus als ze zelfs als ze niet tot de risicogroep horen zich laten vaccineren
Lees zijn reactie eens goed.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:24 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Die mensen waar jij het over hebt kunnen inderdaad gelukkig een vaccin nemen.Probleem opgelost
4x zoveel IC's met een bevolking die 5x zo groot is. Duitsland heeft dus ook te weinig capaciteit voor hun bevolking.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben je een kind?
ben je zwanger?
Nee? dan is het voor jou gewoon goedgekeurd, maar is de fabrikant wel verplicht nog data aan te leveren mbt effectiviteit en duur van bescherming.
[..]
Ik ben geen kind, ik ben niet zwanger dus voor mij zijn de voowaarden nvt en de risico's op het krijgen van corona met wat voor gevolgen dan ook vele malen groter.
[..]
N=1 maar ik heb teveel jonge gezonde 30 igers die na een milde corona infectie nu al 6-7 maanden uit de running zijn. Studenten die hun studie moesten opgeven omdat ze geen concentratie meer hadden, werkende 30igers die nauwelijks meer dan 3 uur kunnen werken etc.
Dat nog even naast de wat ouderen (<60 jaar) die wellicht wat te zwaar waren maar zeker niet obese waarvan 1 overleden en 1 een affasie heeft overgehouden aan zijn bezoek aan de IC
[..]
Duitsland met 4x het aantal IC bedden had dezelfde maatregelen. Non argument dus dat het door bezuinigingen kwam. Mocht je dat toch nog steeds vinden... momenteel staan er 40K vacatures open in de zorg, waarschijnlijk oplopend tot 50k in 2030.
Alternatieve medicijnen worden nog steeds onderzocht en gevonden. Gemiddelde ziekhuistijd van een coronapatient is ook al danig lager geworden door betere behandelingen, dus ook daar zit je er naast.
feit blijft dat voorkomen (oftewel vaccineren) nog altijd beter is dan genezen.
De uitweg is het opheffen van de maatregelen door dezelfde mensen die ze verzonnen hebben. Je hebt je iets laten wijsmaken wat niet onderbouwd is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar het verandert niets aan de situatie, vaccineren is op dit moment de uitweg.
Als je komende winter weer alle vrijheid hebt, besef dan dat het niet gekomen is door jouw vaccinatiebereidheid.
Vooral jongeren zullen dat inderdaad als reden hebben. Geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:14 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
En, laten we eerlijk zijn, een grote meerderheid van de bevolking laat zich vaccineren om van het gezeik af te zijn. Geen centen meer uitgeven aan PCR tests voor vakanties. Als alle festivals, concerten en evenementen weer opstarten weet je zeker dat je ook zonder enige moeite weer binnen kan.
Ik zie de angst aan 2 kanten van het spectrum. Aan de ene kant inderdaad mensen die terecht of onterecht zich zorgen maken over corona, en aan de andere kant mensen die angst hebben voor eventuele lange termijn gevolgen van een vaccin.quote:Maar het valt me wel op dat enorm veel Fokkers toch in een 'angst' leven betreft Corona en zich echt voor hun eigen veiligheid laten vaccineren. Voor sommige zal dit zeker terecht zijn, denk aan mensen met een zwak immuunsysteem of dergelijken. Voor de gezonde mensen onder ons vraag ik me af hoe terecht dit angstbeeld is.
[..]
quote:Zie hierboven dus. Maar alleen al door het woord 'schaapjes' te gebruiken verlies je alle credit en geloofwaardigheid van je post. Laten we eens ophouden met de twee uiterste stempels van 'wappies' en 'schapen'. Onnozele termen die alles zwart-wit schetsen - dooddoeners om een normale discussie te voeren.
Nee, 4x meer bedden per hoofd van de bevolking.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
4x zoveel IC's met een bevolking die 5x zo groot is. Duitsland heeft dus ook te weinig capaciteit voor hun bevolking.
Nogmaals prima dat jij je prikkie al hebt. Wees gelukkig en voel je vrij.
Zucht.... hoe vaak moet nog herhaald worden datquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:24 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Die mensen waar jij het over hebt kunnen inderdaad gelukkig een vaccin nemen.Probleem opgelost
Nee, virussen kunnen niet resistent worden voor vaccins, zoals bacteriën bij antibiotica.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:27 schreef Kaizen_ het volgende:
Spoiler: Ook al is de gehele populatie vaccineerd, dit soort mutaties zullen blijven komen en COVID-mutaties zullen steeds resistenter worden tegen de status quo vaccines.
Spoiler... resistentie tegen vaccins bestaat niet. Het is geen antibiotica/bacterie verhaalquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:27 schreef Kaizen_ het volgende:
Spoiler: Ook al is de gehele populatie vaccineerd, dit soort mutaties zullen blijven komen en COVID-mutaties zullen steeds resistenter worden tegen de status quo vaccines.
Nee 4x zoveel IC capaciteit per hoofd van de bevolking. Had ik er wellicht bij moeten zetten, maar dacht dat je dat wel begreepquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
4x zoveel IC's met een bevolking die 5x zo groot is. Duitsland heeft dus ook te weinig capaciteit voor hun bevolking.
Nogmaals prima dat jij je prikkie al hebt. Wees gelukkig en voel je vrij.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, virussen kunnen niet resistent worden voor vaccins, zoals bacteriën bij antibiotica.
En als de hele populatie is gevaccineerd dooft het virus uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de middeleeuwen had men al door dat afstand houden en zieken isoleren werkt bij virusuitbraken. Waarom zou dat nu anders zijn? Vooral gezien het feit dat virussen van mens op mens overspringen en je dat dus verhinderd door afstand te houdenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:29 schreef Thrilled het volgende:
[..]
De uitweg is het opheffen van de maatregelen door dezelfde mensen die ze verzonnen hebben. Je hebt je iets laten wijsmaken wat niet onderbouwd is.
Waarschijnlijk wel, maar ik hou er inderdaad rekening mee dat er van de winter weer maatregelen zullen zijn. Ik sluit het iig niet uit. Zie ook de UK nuquote:Als je komende winter weer in lockdown zit, besef dan dat het niet gekomen is door de niet-gevaccineerden.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Sta jij ook bij Hugo op de loonlijst
Waarom is iemand op de loonlijst van Hugo als die iets post wat helemaal klopt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Geen idee, dat is het verwijt dat ik altijd krijgquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom is iemand op de loonlijst van Hugo als die iets post wat helemaal klopt?
Wear a mask OR GO TO JAILquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
En mondkapjes zijn ook niet echt iets nieuws, dat ze werken wisten we in 1918 ook al.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou nee, het is andersom. Voordat ik mij laat vaccineren, wil ik eerst weten of er langetermijneffecten zijn. Als het antwoord is: "Waarschijnlijk niet, maar we weten het niet" en in combinatie met het feit dat deze ziekte nauwelijks gevaarlijk is voor het grootste gedeelte van de bevolking en in combinatie dat er allemaal andere maatregelen zijn genomen die achteraf nauwelijks effect hadden (zie: avondklok) die ook aangeraden werden door de wetenschap en in combinatie dat de mRNA vaccins zich toch anders gedragen dan voorspelt doen mij besluiten om nog even af te wachten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich heb ik wel respect voor de antivax beweging in hun effectieve marketing.
Voorheen was "autisme" hun mantra maar met Covid19 hebben ze een heel nieuw publiek aangeboord.
Hele groepen mensen zijn nu bang gemaakt voor "lange termijn effecten" die niet aangetoond zijn en ze geven daarnaast iedereen een uitweg (kutsmoesje) om niet te hoeven vaccineren.
Ik snapte de logica en de acties ook wel hoor, in het begin van de uitbraak. Nu we echter weten dat besmetting niet/amper gebeurt via oppervlaktes of grote druppels, maar met name via aerosolen is het achterlijk om mondkapjes, handen wassen en alles ontsmetten als enige mantra te promoten. Dat bedoel ik met nu nog maatregelen in stand houden die achterhaald zijn. De bevolking is er echter vanaf dag 1 mee volgeduwd, dus dat is het enige wat men elkaar nu nog kan verwijten als we het niet doen. Lekker deugen en niet verder denken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
In de middeleeuwen had men al door dat afstand houden en zieken isoleren werkt bij virusuitbraken. Waarom zou dat nu anders zijn? Vooral gezien het feit dat virussen van mens op mens overspringen en je dat dus verhinderd door afstand te houden
[..]
Waarschijnlijk wel, maar ik hou er inderdaad rekening mee dat er van de winter weer maatregelen zullen zijn. Ik sluit het iig niet uit. Zie ook de UK nu
De marketing van de anti-vaxxers is waanzinnig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich heb ik wel respect voor de antivax beweging in hun effectieve marketing.
Voorheen was "autisme" hun mantra maar met Covid19 hebben ze een heel nieuw publiek aangeboord.
Hele groepen mensen zijn nu bang gemaakt voor "lange termijn effecten" die niet aangetoond zijn en ze geven daarnaast iedereen een uitweg (kutsmoesje) om niet te hoeven vaccineren.
Dat omschrijft precies hoe ik tegen antivaxxers en wappies aankijk op dit moment.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Oogkleppen op. Vasthouden aan een ingeslagen weg. Geen gezichtsverlies willen lijden. Het is één grote poppenkast.
Het is niet voornamelijk aerosolen, maar ook aerosolen. Afstand houden is nog steeds belangrijk, handen wassen is sowieso iets wat mensen vaker mogen doen. (weleens onderzoek gezien van het aantal urinesporen op pinda's in een cafe?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik snapte de logica en de acties ook wel hoor, in het begin van de uitbraak. Nu we echter weten dat besmetting niet/amper gebeurt via oppervlaktes of grote druppels, maar met name via aerosolen is het achterlijk om mondkapjes, handen wassen en alles ontsmetten als enige mantra te promoten. Dat bedoel ik met nu nog maatregelen in stand houden die achterhaald zijn. De bevolking is er echter vanaf dag 1 mee volgeduwd, dus dat is het enige wat men elkaar nu nog kan verwijten als we het niet doen. Lekker deugen en niet verder denken.
Dat valt onder de noemer voorkomen is beter dan. Je wil niet dat we straks zonder zitten mocht het toch nodig zijn. Mocht het toch weer gierend uit de klauwen lopen en blijkt de overheid te weinig vaccins te hebben, dan krijg je dat verwijt weer. Of het zin heeft is iets wat we dan pas kunnen beoordelen.quote:Dat gaat ook gebeuren voor COVID en vaccinaties. We hebben immers ook nog natuurlijke groepsimmuniteit na het doormaken van een infectie, maar we kijken alleen naar vaccineren. Dat een virus ook vanzelf weer uit kan doven (zie Mexicaanse griep) is geen overweging bij alvast miljoenen vaccins inkopen voor 2022/2023, want we moeten blijven prikken.
Volgens mij zijn op afstand houden (en mondkapje waar dat niet kan) en hygiene maatregelen alle maatregelen afgeschaft.quote:Oogkleppen op. Vasthouden aan een ingeslagen weg. Geen gezichtsverlies willen lijden. Het is één grote poppenkast.
vergeet de dennennaalde.nl thee niet.. 4.95euro per 100gr om de effecten van shedden te neutraliserenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De marketing van de anti-vaxxers is waanzinnig.
Verzin iets tegen corona, vraag er goed geld voor en zie maar waar het schip strand.
de gele 5 euro paraplu.... en die man die een flink bedrag vraagt om de Nederlandse overheid voor een 'tribunaal' te krijgen.
daarvoor moest een aardig bedragje worden opgehoest, iets van 139 euro?
als het uiteindelijk niet door zou gaan dan ben je het geld kwijt. ben even de link kwijt maar die post ik hier nog.
Oh jaquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
vergeet de dennennaalde.nl thee niet.. 4.95euro per 100gr
BPOC is ook zo'n leuke, Jensen, blckbx, weltschmerz noem maar op. Allemaal verdienmodel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja![]()
2 jaar terug stond er een petitie tegen 5G in BNW.
De eerste persoon die getekend had, boven aan de lijst, verkocht... kettingen, armbanden, "stralingsvrije routers" en andere onzin "tegen 5G straling".
Overigens begrijp ik nog niet helemaal hoe je "anti klimaat" kan zijn, tenzij je in de UK woont.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
BPOC is ook zo'n leuke, Jensen, blckbx, weltschmerz noem maar op. Allemaal verdienmodel.
Engel is nu al een carriere switch naar anti klimaat aan het maken.
Hahahaquote:Uit recent wetenschappelijk onderzoek is aangetoont dat het anti virus folie ook werkt tegen het COVID-19 coronavirus!
Heb 450 rollen besteld voor mijn PC.. het is fantastischquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een google zoekopdracht brengt mij tot een shop met folie tegen corona![]()
![]()
https://www.plakfoliewebshop.nl/anti-corona-virus-folie
Anti virus plakfolie Coversafe (59 cm) Zeer effectief tegen COVID-19!
[..]
Hahaha
Anti-klimaatmaatregelen bedoel ik natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overigens begrijp ik nog niet helemaal hoe je "anti klimaat" kan zijn, tenzij je in de UK woont.
Ja maar dat is toch de man die VAG op de knieeen heeft gekregenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeps, het ging zelfs om 800 euro!
Anti-vaxxers mogen even 800 euro overmaken aan een vage Duitse advocaat. Maar dan krijg je ook echt helemaal niets.
https://pointer.kro-ncrv.(...)aatregelen#gs.4j1ynm
De beste man heet Reinier Fuellmich. Cabaretier Jan Böhmermann heeft Fuellmich al uitgeroepen tot corona-ondernemer van het jaar.
Met de basis voorzorgsmaatregelen als advies zou ik nog kunnen leven. Ik schiet gewoon in de weerstandsmodus doordat het beleid te veel ingrijpt in de vrijheid van mensen. Daardoor word ik extra kritisch op wat ik 'zou moeten' volgens Hugo en wordt het een principe-kwestie.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is niet voornamelijk aerosolen, maar ook aerosolen. Afstand houden is nog steeds belangrijk, handen wassen is sowieso iets wat mensen vaker mogen doen. (weleens onderzoek gezien van het aantal urinesporen op pinda's in een cafe?)
[..]
Dat valt onder de noemer voorkomen is beter dan. Je wil niet dat we straks zonder zitten mocht het toch nodig zijn. Mocht het toch weer gierend uit de klauwen lopen en blijkt de overheid te weinig vaccins te hebben, dan krijg je dat verwijt weer. Of het zin heeft is iets wat we dan pas kunnen beoordelen.
[..]
Volgens mij zijn op afstand houden (en mondkapje waar dat niet kan) en hygiene maatregelen alle maatregelen afgeschaft.
Dat je een vaccinatie bewijs of negatieve test moet kunnen laten zien om ook dat afstand houden los te kunnen laten lijkt me voor nu iig nog prudent.
Alternatief voor de QR code/app is dat landen hun grenzen dichtgooien. Heb er geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:22 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Met de basis voorzorgsmaatregelen als advies zou ik nog kunnen leven. Ik schiet gewoon in de weerstandsmodus doordat het beleid te veel ingrijpt in de vrijheid van mensen. Daardoor word ik extra kritisch op wat ik 'zou moeten' volgens Hugo en wordt het een principe-kwestie.
Dat zou totaal anders zijn als de nadelen (ernstige ziekte of overlijden) dusdanig heftig zijn of een grotere kans van optreden hebben dan de nadelen van een nieuw vaccin. Het zou ook anders zijn als er geen QR-code / app verplicht gesteld werd voor het reizen, dan voelt het volledig als een eigen keuze om je wel of niet te vaccineren voor een ziekte waarvan je zelf mag bepalen of je het een bepaald risico waard vind of niet.
Misschien ben ik te libertair qua mindset.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |