abonnement Unibet Coolblue
pi_201889001
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:47 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Daar hebben we het al eerder over gehad. Nederlandse cijfers zijn vaak erg incompleet of lastig vindbaar. Ze zijn ook lastiger te vergelijken met andere landen. Zou je jouw bron misschien willen delen? Dan heb ik er in ieder geval weer één bron bij.
RIVM.
Die komt met cijfers.
Ik neem aan dat world o meter uitgaat van wat Nederland aanlevert. Mogelijk lopen ze achter
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201889039
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
RIVM.
Die komt met cijfers.
Ik neem aan dat world o meter uitgaat van wat Nederland aanlevert. Mogelijk lopen ze achter
Kansenjongere is inmiddels al met een link aangekomen die jouw cijfers bevestigen. Ik vind het nogmaals een bijzonder getal aangezien ik dacht dat 80+% de streef dekking was. Misschien heb ik me daarin vergist dus ik zal het morgen nog eens even goed uitzoeken. Nu eerst tijd voor een biertje :D
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201889253
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:15 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Daar gaat uiteraard ook mijn voorkeur naar uit. Het liefst bekijk ik de onderzoeken zelf. Maar als startpunt maakt het mij geen bal uit of het op een pagina als xandernieuws staat of dat het afkomstig is van het ANP. Wel groeit in zo'n geval de noodzaak om de bron er ook daadwerkelijk bij te vinden en te toetsen op juiste interpretatie, want daar gaat het op dat soort paginas nogal eens goed fout.
Sorry, maar als xandernieuws als bron wilt gebruiken voor betrouwbare informatie over Covid-19.... alles wat daar staat, moet je met een kilo zout nemen, eventueel 2 kilo.

Maar we gaan idd weer wat offtopic
pi_201889397
Bewust zou ik het niet noemen, ik zie de noodzaak er niet van in. Het is jammer dat het merendeel naar mijn idee wordt geordend op pro en anti vaxx hokjes (mede door de politiek en media).

Als ik de Google stats zie dan zie ik dat maar 67% volledig gevaccineerd is. Dat is dus twee op de drie inwoners.
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:31 schreef Bocaj het volgende:
Het dodental loopt ook nog maar steeds op in de USA na vaccinatie...

Doden: 733.834 (Per 23-10-2021)

https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#cases_totaldeaths
Ik ben een grote Trump criticus geweest omdat de dodenaantal per tonnen opliep maar goed eerlijk is eerlijk achteraf gezien is het wel een land dat 329 miljoen inwoners kent.
pi_201890315
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Sorry, maar als xandernieuws als bron wilt gebruiken voor betrouwbare informatie over Covid-19.... alles wat daar staat, moet je met een kilo zout nemen, eventueel 2 kilo.

Maar we gaan idd weer wat offtopic
Het was even het meest extreme voorbeeld dat er in me op kwam. Bij nader inzien ben ik daar al 15? jaar niet meer geweest (in ieder geval gevoelsmatig, geen idee of ze zo lang bestaan) .. een beetje het voortvloeisel van niburu geloof ik (als dat nog bestaat). De meest onbetrouwbare bron die ik tegenwoordig bezoek is denk ik GWP. En als ik daar wat bijzonders lees dan probeer ik er de bron van hun artikel bij te halen en kijk ik ook nog eens wat andere paginas er over te melden hebben. Soms zijn dat soort paginas wel handig omdat ze geen onderdeel uitmaken van het pakket dat uitsluitend één boodschap over wil brengen en de lezer vooral niet in verwarring wil brengen. Als hoofdbron zal ik ze nooit en te nimmer serieus nemen.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201892680
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:17 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Het was even het meest extreme voorbeeld dat er in me op kwam. Bij nader inzien ben ik daar al 15? jaar niet meer geweest (in ieder geval gevoelsmatig, geen idee of ze zo lang bestaan) .. een beetje het voortvloeisel van niburu geloof ik (als dat nog bestaat). De meest onbetrouwbare bron die ik tegenwoordig bezoek is denk ik GWP. En als ik daar wat bijzonders lees dan probeer ik er de bron van hun artikel bij te halen en kijk ik ook nog eens wat andere paginas er over te melden hebben. Soms zijn dat soort paginas wel handig omdat ze geen onderdeel uitmaken van het pakket dat uitsluitend één boodschap over wil brengen en de lezer vooral niet in verwarring wil brengen. Als hoofdbron zal ik ze nooit en te nimmer serieus nemen.
Sowieso niet bezoeken dergelijke sites.
Het legitimeert ze alleen maar, terwijl het absoluut geen goede bronnen zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201892804
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:19 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Kansenjongere is inmiddels al met een link aangekomen die jouw cijfers bevestigen. Ik vind het nogmaals een bijzonder getal aangezien ik dacht dat 80+% de streef dekking was. Misschien heb ik me daarin vergist dus ik zal het morgen nog eens even goed uitzoeken. Nu eerst tijd voor een biertje :D
Maakt verder niet uit, het ging om de VS, waar het aantal doden kennelijk nog steeds toeneemt.
Dat is niet zo vreemd als 1 op de 3 niet is gevaccineerd. Dan is er nog teveel ruimte voor ernstig zieken.
De VS kampt bovendien met meer obesitas en andere welvaartsziekten dan wij en het zorgstelsel is ook niet optimaal.
Dus daardoor kun je ook een grote stijging in het aantal overlijdens dan hier verwachten.
Plus dat sommige staten weinig maatregelen hebben genomen.
Staten als Florida hebben meer dan het dubbele aan overlijdens per miljoen inwoners tov Nederland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201894067
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sowieso niet bezoeken dergelijke sites.
Het legitimeert ze alleen maar, terwijl het absoluut geen goede bronnen zijn.
Och, daar denk ik anders over. Ik heb me als student prima vermaakt met de ufo praatjes van Niburu. En ik ben in de meeste gevallen ook prima in staat om beweringen te verifieren en tegenover andere insteken te plaatsen. Een groot probleem met de huidige media vind ik dat ze slechts één boodschap verkopen en nieuwtjes die daar niet in passen worden of verdraaid of niet geplaatst, dat geldt zowel voor alternatieve alsook traditionele en sociale media. Het zijn allemaal narratief pushers. Hetzelfde geldt voor factcheckers. Die verkopen ontzettend veel onzin (ook veel goeds hoor, maar ook veel bewuste onzin) Daar komt dan nog bij dat alternatieve media vaak een stuk minder kwalitatief is, en daar valt makkelijker doorheen te prikken dan als BBC of CNN weer eens met onzin komt, of iets nieuwswaardigs negeert.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201894072
quote:
16s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een zwangere vrouw die bewust risico gaat lopen :N :N :N :N

Deze figuren willen zichzelf niet vergelijken met de demonstrantenwappies maar ze denken toch echt hetzelfde _O- _O- _O-
Ze zegt dat ze al een infectie heeft gehad. Dan kan ik ergens wel begrijpen dat je geen vaccinatie neemt. In principe is die bescherming net zo goed danwel beter dan het vaccin.

Mijn vriendin heeft met 30 weken zwangerschap met corona in het ziekenhuis gelegen. In diezelfde week waren er in dat ziekenhuis twee zwangere vrouwen die met corona naar de IC moesten, in coma raakten en hun baby verloren. Je neemt wel het nodige risico door je niet te laten vaccineren als zwangere.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201894112
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maakt verder niet uit, het ging om de VS, waar het aantal doden kennelijk nog steeds toeneemt.
Dat is niet zo vreemd als 1 op de 3 niet is gevaccineerd. Dan is er nog teveel ruimte voor ernstig zieken.
De VS kampt bovendien met meer obesitas en andere welvaartsziekten dan wij en het zorgstelsel is ook niet optimaal.
Dus daardoor kun je ook een grote stijging in het aantal overlijdens dan hier verwachten.
Plus dat sommige staten weinig maatregelen hebben genomen.
Staten als Florida hebben meer dan het dubbele aan overlijdens per miljoen inwoners tov Nederland.
Het zou allemaal een rol kunnen spelen maar of je dat ook echt zo 1:1 kunt beschouwen..? Ik vraag het mij af..

Ik hanteer weer even https://ourworldindata.org/covid-vaccinations in de hoop dat in ieder geval hun verhoudingen wel kloppen (Als je een andere internationale vergelijkpagina kent waarvan de waarden beter aansluiten met wat hier nationaal wordt gerapporteerd dan graag!) in combinatie met https://www.worldometers.info/coronavirus/?

Dan zie je dat USA met 2,268 sterfgevallen per miljoen op de zestiende plaats staat wat sterfgevallen betreft. Hun vaccinatiegraad zou zo'n *64% zijn.
Gibraltar staat echter op de zevende plaats met 2,910 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *119% (al vanaf begin April was meer dan *100%(?) gevaccineerd.
Nederland staat op de 72ste plaats met 1,072 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *75%.
België echter, staat met de 21ste plaats vlak achter de USA met 2,217 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *74%. Je zou denken dat in ieder geval België en Nederland qua situatie vergelijkbaar moeten zijn en toch zijn er dus grote verschillen en lijkt de situatie in België meer op die van Amerika.

*deze getallen dus puur even verhoudingsgewijs bekijken aangezien voor Nederland in ieder geval de absolute waarde nogal verschilt.

Overigens heeft Nederland op dit moment een hele sterke stijging in het aantal cases.
Ik dacht dat Florida juist nogal wat succes boekte met hun aanpak. Dat is nu dus niet meer zo?
edit: Florida staat inderdaad erg hoog. https://usafacts.org/visu(...)covid-19-spread-map/

[ Bericht 2% gewijzigd door primumnonnocere op 25-10-2021 08:22:43 ]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201894330
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 06:32 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Och, daar denk ik anders over. Ik heb me als student prima vermaakt met de ufo praatjes van Niburu. En ik ben in de meeste gevallen ook prima in staat om beweringen te verifieren en tegenover andere insteken te plaatsen. Een groot probleem met de huidige media vind ik dat ze slechts één boodschap verkopen en nieuwtjes die daar niet in passen worden of verdraaid of niet geplaatst, dat geldt zowel voor alternatieve alsook traditionele en sociale media. Het zijn allemaal narratief pushers. Hetzelfde geldt voor factcheckers. Die verkopen ontzettend veel onzin (ook veel goeds hoor, maar ook veel bewuste onzin) Daar komt dan nog bij dat alternatieve media vaak een stuk minder kwalitatief is, en daar valt makkelijker doorheen te prikken dan als BBC of CNN weer eens met onzin komt, of iets nieuwswaardigs negeert.
Vermaakt ja.
Je zag Niburu dus als ontspanning, comic relief, niet als serieuze nieuwssite.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201894384
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:00 schreef primumnonnocere het volgende:


Ik hanteer weer even https://ourworldindata.org/covid-vaccinations in de hoop dat in ieder geval hun verhoudingen wel kloppen (Als je een andere internationale vergelijkpagina kent waarvan de waarden beter aansluiten met wat hier nationaal wordt gerapporteerd dan graag!) in combinatie met https://www.worldometers.info/coronavirus/?

Dan zie je dat USA met 2,268 sterfgevallen per miljoen op de zestiende plaats staat wat sterfgevallen betreft.
In totaal over de hele crisis, niet per dag of zo ..

quote:
Hun vaccinatiegraad zou zo'n *64% zijn.
Gibraltar staat echter op de zevende plaats met 2,910 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *119% (al vanaf begin April was meer dan *100%(?) gevaccineerd.
Dat is dan ook in totaal over de hele crisis, niet per dag,week, whatever...

Dus dan loopt je vergelijking mank.


quote:
Nederland staat op de 72ste plaats met 1,072 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *75%.
België echter, staat met de 21ste plaats vlak achter de USA met 2,217 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *74%. Je zou denken dat in ieder geval België en Nederland qua situatie vergelijkbaar moeten zijn en toch zijn er dus grote verschillen en lijkt de situatie in België meer op die van Amerika.

*deze getallen dus puur even verhoudingsgewijs bekijken aangezien voor Nederland in ieder geval de absolute waarde nogal verschilt.

Overigens heeft Nederland op dit moment een hele sterke stijging in het aantal cases.
Ik dacht dat Florida juist nogal wat succes boekte met hun aanpak. Dat is nu dus niet meer zo?
edit: Florida staat inderdaad erg hoog. https://usafacts.org/visu(...)covid-19-spread-map/
Florida heeft dan wellicht weer een relatief oude bevolking vanwege alle pensionados, en had afgelopen periode een vrij los beleid, ondanks dat het aantal cases vrij hoog was.
Dat zou kunnen verklaren waarom de cijfers hoger zijn.
Overigens niet de hoogste in de VS.


Anyway, die sterftecijfers per miljoen inwoners betreft het totaal aantal sterfgevallen per miljoen.
1,072 duizend per miljoen Nederlanders, dan kom je op dik 18.000 doden in Nederland.
Dat komt overeen met wat het RIVM rapporteert aan totaal aantal doden sinds het begin van de pandemie.
Het gros daarvan is uit 2020, toen er geen sprake was van een vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201894426
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
In totaal over de hele crisis, niet per dag of zo ..
Je hebt gelijk, tot die realisatie kwam ik ook zojuist toen ik de cijfers van Amerika bekeek. Cumulatief en recent levert nogal een verschillend beeld op. Helaas worden op die worldometers.info nauwelijks nieuwe sterfgevallen vermeld en is die pagina voor dat doel dus behoorlijk onbruikbaar. Ik zal vanavond eens op zoek gaan naar wat betere bronnen.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201896484
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:00 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Het zou allemaal een rol kunnen spelen maar of je dat ook echt zo 1:1 kunt beschouwen..? Ik vraag het mij af..

Ik hanteer weer even https://ourworldindata.org/covid-vaccinations in de hoop dat in ieder geval hun verhoudingen wel kloppen (Als je een andere internationale vergelijkpagina kent waarvan de waarden beter aansluiten met wat hier nationaal wordt gerapporteerd dan graag!) in combinatie met https://www.worldometers.info/coronavirus/?

Dan zie je dat USA met 2,268 sterfgevallen per miljoen op de zestiende plaats staat wat sterfgevallen betreft. Hun vaccinatiegraad zou zo'n *64% zijn.
Gibraltar staat echter op de zevende plaats met 2,910 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *119% (al vanaf begin April was meer dan *100%(?) gevaccineerd.
Het overgrote deel van de doden in Gibraltar viel tussen november en februari. Op 11 november de 1ste dode, op 27 februari waren het er 93. Nu staat het op 98. Oftewel, vrijwel alle doden zijn gevallen voor de vaccins effectief waren.

quote:
Nederland staat op de 72ste plaats met 1,072 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *75%.
België echter, staat met de 21ste plaats vlak achter de USA met 2,217 sterfgevallen per miljoen en met een vaccinatiegraad van *74%. Je zou denken dat in ieder geval België en Nederland qua situatie vergelijkbaar moeten zijn en toch zijn er dus grote verschillen en lijkt de situatie in België meer op die van Amerika.

*deze getallen dus puur even verhoudingsgewijs bekijken aangezien voor Nederland in ieder geval de absolute waarde nogal verschilt.
Belgie telt veel liberaler, en, hoogstwaarschijnlijk, correcter, aangezien Belgie veel minder onverklaarde oversterfte heeft, neem je dat mee, dan zitten NL en BEL veel dichter bij elkaar. Hoe correct de VS de doden telt verschilt waarschijnlijk van staat tot staat. Vooral uit Florida zijn er geregeld verhalen gekomen dat het flink aan de rapportages schortte.

Overigens heeft Nederland op dit moment een hele sterke stijging in het aantal cases.
Ik dacht dat Florida juist nogal wat succes boekte met hun aanpak. Dat is nu dus niet meer zo?
edit: Florida staat inderdaad erg hoog. https://usafacts.org/visu(...)covid-19-spread-map/
[/quote]

Het
pi_201899273
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het overgrote deel van de doden in Gibraltar viel tussen november en februari. Op 11 november de 1ste dode, op 27 februari waren het er 93. Nu staat het op 98. Oftewel, vrijwel alle doden zijn gevallen voor de vaccins effectief waren.
[..]
Belgie telt veel liberaler, en, hoogstwaarschijnlijk, correcter, aangezien Belgie veel minder onverklaarde oversterfte heeft, neem je dat mee, dan zitten NL en BEL veel dichter bij elkaar. Hoe correct de VS de doden telt verschilt waarschijnlijk van staat tot staat. Vooral uit Florida zijn er geregeld verhalen gekomen dat het flink aan de rapportages schortte.

Overigens heeft Nederland op dit moment een hele sterke stijging in het aantal cases.
Ik dacht dat Florida juist nogal wat succes boekte met hun aanpak. Dat is nu dus niet meer zo?
edit: Florida staat inderdaad erg hoog. https://usafacts.org/visu(...)covid-19-spread-map/
ik heb nog even geen super betrouwbare bronnen gevonden, maar een rode draad die ik inmiddels internationaal wel lijk te zien is dat na vaccinatie het aantal cases sterk stijgt terwijl het aantal opnames en de sterfgevallen sterk dalen. Van de ene kant gunstig, van de andere kant verontrustend. Vanaf Juni zou in Gibraltar 99% gevaccineerd zijn.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201899672
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:24 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
ik heb nog even geen super betrouwbare bronnen gevonden, maar een rode draad die ik inmiddels internationaal wel lijk te zien is dat na vaccinatie het aantal cases sterk stijgt terwijl het aantal opnames en de sterfgevallen sterk dalen. Van de ene kant gunstig, van de andere kant verontrustend. Vanaf Juni zou in Gibraltar 99% gevaccineerd zijn.
[ afbeelding ]
Hoezo verontrustend?
Een vaccinatie kan pas zijn ding doen als je blootgesteld wordt aan het virus, en je immuunsysteem kan pas het virus aanvallen als je besmet bent. Daarom is het niet zo gek dat er wel meer besmettingen worden vastgesteld, maar ook minder opnames en sterfgevallen.
Het had mooier geweest als het immuunsysteem het virus dusdanig vroeg aan kan pakken dat het ook vrijwel alle verspreiding in de kiem smoort. Mogelijk is dat te bereiken met vaccins afgeleverd via een neusspray, waardoor je immuunreactie al getriggerd wordt in je slijmvliezen. Daar is men mee bezig, maar dat heeft de hele testmolen nog niet doorlopen, dus het is nog niet duidelijk hoe goed dat werkt, en hoe veilig dat is. Het is ook veel lastiger om te meten hoe veel minder iemand besmettelijk is, dan hoe vaak mensen met een bepaalde behandeling (vaccin of niet) positief testen, in het ziekenhuis belanden of overlijden. Als je iemand vandaag test en de hoeveelheid life virus bepaalt, wilt dat nog niet zeggen dat diegenen niet meer of minder virus bij zich droeg gister of morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')