Geen probleem met een onlogisch beleid?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Alternatief voor de QR code/app is dat landen hun grenzen dichtgooien. Heb er geen enkel probleem mee.
Ik vind de ID plicht in Nederland vele malen enger
Jij durft! Kijk eens wie allemaal miljonair zijn geworden als gevolg van deze pandemie. Vooralsnog heeft Hugo veel vrienden gemaakt met de inkoop van de testcapaciteit. O ja, de leden van het OMT zijn er ook allemaal niet slechter van geworden. Laat staan Big Pharma.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De marketing van de anti-vaxxers is waanzinnig.
Verzin iets tegen corona, vraag er goed geld voor en zie maar waar het schip strand.
de gele 5 euro paraplu.... en die man die een flink bedrag vraagt om de Nederlandse overheid voor een 'tribunaal' te krijgen.
daarvoor moest een aardig bedragje worden opgehoest, iets van 139 euro?
als het uiteindelijk niet door zou gaan dan ben je het geld kwijt. ben even de link kwijt maar die post ik hier nog.
't gaat meer om de idioterie. anti-vaxxers noemen gevaccineerden schapen terwijl ze zelf bij 25 graden blauwe lucht met een paraplu gaan lopen, omdat er eentje mee begonnen is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Jij durft! Kijk eens wie allemaal miljonair zijn geworden als gevolg van deze pandemie. Vooralsnog heeft Hugo veel vrienden gemaakt met de inkoop van de testcapaciteit. O ja, de leden van het OMT zijn er ook allemaal niet slechter van geworden. Laat staan Big Pharma.
5 euro per paraplu.....pffffff
Je ontkomt er in een pandemie niet aan dat er iemand aan verdient, al is het maar het ziekenhuis dat patiënten opneemt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Jij durft! Kijk eens wie allemaal miljonair zijn geworden als gevolg van deze pandemie. Vooralsnog heeft Hugo veel vrienden gemaakt met de inkoop van de testcapaciteit. O ja, de leden van het OMT zijn er ook allemaal niet slechter van geworden. Laat staan Big Pharma.
5 euro per paraplu.....pffffff
Ja, ze maakt er zelf een loop van om de vraag te ontwijken en verwijt vervolgens de interviewer dat ze in een loop zit 😁quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
De mooiste anti-vaxxer blijft toch wel Eva van Zeeland.
ze noemt zichzelf Miss Natural en komt met allemaal vreemde middeltjes aanzetten.
ze is op een aantal wappie-kermissen te zien geweest in de Nederlandse vlag.
eerder had ze zwangere vrouwen een Blender ter waarde van 400 euro aangeboden als die zich niet lieten vaccineren. Dit opmerkelijke interview is toch wel geniaal:
[ twitter ]
Dat is simpel aan te tonen, welk deel van de bevolking zie je straks de meeste besmettingen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Geen probleem met een onlogisch beleid?
Ik ga straks naar Frankrijk, zou op de heenreis een negatieve test moeten kunnen laten zien, maar op de terugreis niet. Met vaccinatie kan ik besmettelijk zijn, maar hoef niet aan te tonen dat ik negatief ben.
Het is schijnveiligheid en we geven straks allemaal de niet-gevaccineerden (over een tijdje daaronder ook de kinderen) de schuld.
Klopt, maar we vallen straks allemaal weer in de valkuil van de getallen. Absoluut versus relatief, we vinden elk slachtoffer weer eentje te veel en accepteren geen leed meer.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is simpel aan te tonen, welk deel van de bevolking zie je straks de meeste besmettingen?
Als dat de niet gevaccineerden zijn, dan is het logisch dat er op wordt gewezen dat ze niet gevaccineerd zijn.
Ik vind het best goed nieuws dat er geen gevaccineerden in het ziekenhuis zouden liggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:09 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Klopt, maar we vallen straks allemaal weer in de valkuil van de getallen. Absoluut versus relatief, we vinden elk slachtoffer weer eentje te veel en accepteren geen leed meer.
Een daling van 100 slachtoffers naar 50 is nog steeds goed nieuws, ook al is het van 10 niet-gevaccineerden naar 50 niet-gevaccineerde slachtoffers een stijging van +500%. De MSM zullen moord en brand schreeuwen (ALLE SLACHTOFFERS IN HET ZIEKENHUIS ZIJN NIET GEVACCINEERD!!!), in absolute termen erg vervelend voor de mensen die het betreft, terwijl het relatief gezien geen reet voor stelt. In ieder geval niet genoeg om een wereld op te zadelen met nog meer vaccinatie-dwang. En dan gaat het nu niet om de getallen die ik gebruik, maar om de manier van het communiceren en het bestempelen van wat 'goed' en 'slecht' nieuws is.
Ik vind het niet onlogischquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Geen probleem met een onlogisch beleid?
kans op besmettelijk zijn met vaccinatie is vele male kleiner (30x uit mijn hoofd)quote:Ik ga straks naar Frankrijk, zou op de heenreis een negatieve test moeten kunnen laten zien, maar op de terugreis niet. Met vaccinatie kan ik besmettelijk zijn, maar hoef niet aan te tonen dat ik negatief ben.
Het is geen schijnveiligheid. Het is het mitigeren van risico's.quote:Het is schijnveiligheid en we geven straks allemaal de niet-gevaccineerden (over een tijdje daaronder ook de kinderen) de schuld.
Net zoals we niet kunnen aantonen dat besmettingen nu door evenement of maatregel A, B of C komen, kunnen we straks ook niet aantonen of besmettingen door wel- of niet gevaccineerden krijgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het best goed nieuws dat er geen gevaccineerden in het ziekenhuis zouden liggen.
De niet-gevaccineerden die daar wel terecht komen en wellicht voor langere tijd arbeidsongeschikt zijn, die mogen zich dan wel achter hun oren krabbelen.
Vervelender wordt het als door de niet-gevaccineerden het aantal besmettingen en opnames dermate toeneemt dat onze overheid, danwel andere landen, maatregelen gaan treffen...
Waarom accepteren we dan als land, of met de hele wereld niet dat, nu de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn, we op een prima werkbaar level zitten dat we kunnen stoppen met het totalitaire QR-code spelletje? De jongeren danwel niet-gevaccineerden zorgden sowieso al niet voor druk op de IC's en de zwakkeren zijn nu beschermd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik vind het niet onlogisch
[..]
kans op besmettelijk zijn met vaccinatie is vele male kleiner (30x uit mijn hoofd)
Het idee is ook niet om naar een nul risico samenleving te gaan. Dat is onmogelijk
en bij terugreizen moet je weldegelijk kunnen aantonen dat je negatief bent als je uit een oranje gebied komt. Tenzij gevaccineerd
[..]
Het is geen schijnveiligheid. Het is het mitigeren van risico's.
En als het jouw baby was ? Die varkens of je baby ?quote:Op maandag 28 juni 2021 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoe zou de wereld eruit hebben gezien als er nooit vaccins uitgevonden waren?
Ik denk een stuk groener, stuk mooier, fors meer dieren.
Maar nee de mens is een gestoord iets wat zichzelf op 1 zet, zelfs 100 varkens in een fikkende stal met een baby de varkens mogen wegfikken maar de baby moet gered worden...
Wat een niet-boeiende vraag. Elk individu zal altijd kiezen voor het eigen belang op dat front. Het is juist de vraag waar de scheidslijn ligt dat we gaan zeggen dat er best 1 persoon dood mag gaan voor het leven van 100 anderen. Nu doen we het andersom; laten we 100 mensen lijden voor het redden van 1 persoon.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En als het jouw baby was ? Die varkens of je baby ?
Ken er ook een, die is angstig om corona te krijgen en om zich te laten vaccineren; "je weet niet wat het op lange termijn doet".Dan heb je een probleem...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich heb ik wel respect voor de antivax beweging in hun effectieve marketing.
Voorheen was "autisme" hun mantra maar met Covid19 hebben ze een heel nieuw publiek aangeboord.
Hele groepen mensen zijn nu bang gemaakt voor "lange termijn effecten" die niet aangetoond zijn en ze geven daarnaast iedereen een uitweg (kutsmoesje) om niet te hoeven vaccineren.
Er zijn nu wereldwijd 1.806.000.000 mensen minimaal 1 maal gevaccineerd, ik vermoed dat ze het zo langzamerhand wel weten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
Bij deze.
Ik hoor het wel als ze eruit zijn welk vaccin voor welke leeftijd is, hoeveel prikken je nodig hebt, hoe lang het beschermt, welk vaccin geen vervelende bijwerkingen kan hebben, etc.
Nee joh, ze weten helemaal niets. Pas als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt en de hype en beetje is gaan liggen, dan weten ze op eens alles. En dan laten deze personen zich nog steeds niet vaccineren om weer een nieuw smoesje.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn nu wereldwijd 1.806.000.000 mensen minimaal 1 maal gevaccineerd, ik vermoed dat ze het zo langzamerhand wel weten.
Ik was vandaag nummer 1.806.000.001
Heb je een voorbeeld van een vaccin met meer bijwerkingen dan Corona? Helemaal prima dat jij je niet laat vaccineren hoor, maar net doen alsof egoïsme en/of dommigheid een weloverwogen keuze is krijg ik jeuk van.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
Bij deze.
Ik hoor het wel als ze eruit zijn welk vaccin voor welke leeftijd is, hoeveel prikken je nodig hebt, hoe lang het beschermt, welk vaccin geen vervelende bijwerkingen kan hebben, etc.
Als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt is het al het jaar 2025 of 2026. Als je naar de bevolkingsgroei in ontwikkelingslanden kijkjt, en het supertrage vaccinatietempo ziet in ontwikkelingslanden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee joh, ze weten helemaal niets. Pas als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt en de hype en beetje is gaan liggen, dan weten ze op eens alles. En dan laten deze personen zich nog steeds niet vaccineren om weer een nieuw smoesje.
Dus zodra het niks meer is dan een griepprik, dan laat je je prikken, maar als het keihard nodig is om een pandemie te bestrijden, dan niet. Als er op de lange termijn gevolgen waren, dan hadden we die inmiddels wel geweten, dus dat is gewoon een kutsmoes.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als er bijna niemand meer gevaccineerd wordt is het al het jaar 2025 of 2026. Als je naar de bevolkingsgroei in ontwikkelingslanden kijkjt, en het supertrage vaccinatietempo ziet in ontwikkelingslanden.
Tegen die tijd bestaat het vaccin al dusdanig lang, dat zelfs ik me dan wel heb laten prikken
Mooi, dan is het dus alleen een probleem van de bestuurder (de niet-gevaccineerde) en hoeft de rest zich niet zo druk te maken. Kunnen we ook stoppen met de checks en bewijsjes toch?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:21 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Niet laten vaccineren is net zoiets als geen autogordels dragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |