SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn WE de nieuwe Belgen?quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:40 schreef franklop het volgende:
Pff heftig zeg...
Lekkere dagen voor de Nederlandse renners
Die vielen dan dood neer. De Light versie danquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zijn WE de nieuwe Belgen?
Kun je een mooi rondje uitzetten en een goed excuus om het asfalt op de Gortelseweg eens aan te pakken.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:50 schreef heywoodu het volgende:
Om er maar wat positievers in te brengen: Nunspeet, jawel!
https://www.omroepgelderl(...)n-2023-rond-nunspeet
Nou ja, eigenlijk iets buiten Nunspeet, maar dan nog. Lekker op de fiets naar het NK
Vreselijk slechte weg is dat ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Kun je een mooi rondje uitzetten en een goed excuus om het asfalt op de Gortelseweg eens aan te pakken.
quote:Afscheid van een koningskoppel: Michel Wuyts en José De Cauwer geven voor het laatst samen commentaar bij de Tour op Sporza
Pensioen. Het woord hangt als een donderwolk boven de 108ste Ronde van Frankrijk, die dit weekend begint. Commentator Michel Wuyts (64) moet vanaf 2022 rusten, moe of niet. José De Cauwer (71), die al 21 jaar van voorjaar tot nazomer dezelfde lucht inademt, staat erbij en kijkt ernaar. Een duo houdt op te bestaan. “Wat wij doen, is een gespecialiseerd vak. Al die ervaring: ik zou toch twee keer nadenken om daar afscheid van te nemen.”
“Já, ’t is Frans Verbeeck, de beste renner uit de streek. Já, ’t is weer gelukt, ’t is de Frans die nogmaals bloempjes plukt.” Maandagochtend, de businessseats van het voetbalstadion van Oud-Heverlee Leuven. Op de voorstelling van het boek Leuven wielerstad heeft Michel Wuyts zopas een liedje ten berde gebracht. Als Leuvenaar – Lovenjoel om precies te zijn – verzorgde Wuyts het voorwoord van het boek. Hij herhaalt de anekdote dat hij als kind een liedje zong voor Frans Verbeeck, een melkboer uit Wilsele die drie keer de Grote Prijs Jef Scherens in Leuven won. Twee tafels naast Wuyts zit José De Cauwer te grinniken. Wuyts spoelt door naar 2010, en schetst hoe De Cauwer in Leuven een volkstoeloop veroorzaakte door als commentator in bloot bovenlijf in zijn cabine te zitten. De Cauwer zet de puntjes op de i: “Het was die dag snikheet Michel. En de deur van die cabine moest dicht blijven. Wat moet ge dan, zonder airco?”
Een halfuur later buigen Wuyts en De Cauwer zich over een broodje en een glas water. Soberheid is het ordewoord, het woord pensioen valt meteen. Voor Wuyts is het van moeten: hij wordt in december 65. Voor De Cauwer ging de slagboom bij 65 niet naar beneden: hij is nooit vast in dienst geweest bij de VRT, hij is een dagloner. “Ik had het idee dat Michel nog een paar jaar kon voortdoen”, zegt De Cauwer. “De teneur was toch overal dat we met z’n allen langer moesten werken, minstens tot 67 jaar? Die pensioenen krijgen we anders nooit betaald.”
Frank Raes en Linda De Win moeten ook wijken. Het pensioendebat is opnieuw geopend.
Michel Wuyts: “Je vergeet Martine Tanghe. Zij wilde ook doorgaan.”
José De Cauwer: “Wat wij doen, is een gespecialiseerd vak. Al die ervaring: ik zou toch twee keer nadenken om daar afscheid van te nemen. Michel noemt Martine Tanghe, door allen geroemd om haar kennis, uitstraling en klasse. Die zetten ze aan de kant. Je had de indruk dat ze daarin meeging. Uit de wandelgangen blijkt dat het niet zo was. Martine wou doorwerken. Maar als dat het nieuwe beleid is, oké.”
Wuyts: “Ik heb de tijd gehad om er eens goed over na te denken. (pauzeert) Ik ben nog te jong om 64 te zijn. De passie waarmee ik dit vak beoefen, die zit niet alleen in dat achter de microfoon zitten en iets zinvols vertellen bij datgene wat de kijker thuis ziet. Die zit ook in de voorbereiding. Dat is geen passie meer, dat is een verslaving. Geen verslaving aan bekendheid, dat went. Wel een verslaving aan een ambacht waar je jaren aan hebt geschaafd, gepolierd, tot je op een moment komt waarvan je zegt: God, er is geen mooier vak. Als daar plots een knip in komt, moet je incasseren. Tegelijk moet je zeggen: Ik ben een tuimelaar, zo’n stuk speelgoed dat je voor een baby zet, dat altijd weer rechtop komt.”
Jullie moeten jullie laatste Tour samen opnieuw vanuit Brussel verslaan en niet ter plaatse, door de coronamaatregelen. Van romantiek is wellicht weinig sprake, vanachter Brussels plexiglas.
De Cauwer: “De kans is heel groot dat commentatoren voor de Tour nooit meer ter plaatse zullen gaan.”
Omdat de VRT de rekening heeft gemaakt: wat is de meerwaarde van commentatoren ter plaatse als het ook vanuit Brussel kan?
Wuyts: “Dat speelt een rol.”
Dat voedt de perceptie dat die meerwaarde er vooral voor de commentatoren is: terrasje, dinertje, hotelletje. Al valt dat mee, blijkbaar.
De Cauwer: “Als je weinig reist en een week zou doen wat wij in de Tour doen, dan ben je stikkapot. Zelfs in de auto verliezen we geen energie. Michel al zeker niet. Die blijft werken, zich voorbereiden. Ik begrijp dat niet, hoe die tijdens het rijden zo mooi kan schrijven. Die heeft zo’n vaste hand, die moet schilder worden, of voeger.”
Wuyts:(droog) “Goeie tip. Voor mijn reconversie.”
De Cauwer: “Ik kan ook schrijven in de auto. Maar dan kan ik het niet meer lezen. (grijnst) Thuis denken ze nog altijd dat naar de Tour gaan een vakantie is. Ik ga mijn vrouw toch eens moeten meenemen, liefst op zo’n dag dat alles moeilijk gaat. Dat ze dat voor eens en voor altijd snapt. Vorig weekend had je het Belgisch kampioenschap op de weg. Twee uur na de wedstrijd krijg ik telefoon van mensen die in de VIP-ruimte aan de aankomst zaten: Hé, De Cauwer, waar zit ge? Thuis, zei ik, bij mijn vader. De tijd dat Michel en ik na een koers naar de VIP gingen, dat is járen geleden.”
Jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie tijdens de Tour nooit een glas drinken?
De Cauwer: “Anders zou het helemaal triestig zijn.”
Wuyts: “José kan er veel beter tegen dan ik. (De Cauwer schudt het hoofd) Maar wanneer we dat tweede glas naar binnen gieten, trekken we de handrem al op. Ik heb het dan over een glaasje wijn, die zijn in Frankrijk piepklein. Drie centimeter vloeistof.”
Ooit met een zware kater een Tourrit becommentarieerd?
Wuyts: “Dat is bij mijn weten één keer gebeurd.”
José: “Berry, bedoel je?”
Wuyts:(knikt) “José en ik waren uitgenodigd in de streek van Berry, op het kasteel van Luc De Clerck (zoon van de bekende tapijtwever en miljardair Roger De Clerck, red.). Op 14 juli, nationale feestdag in Frankrijk, mochten we aanschuiven op het familiefeest. Fijne maaltijd, niet overladen. Maar de drank was wel overladen.”
De Cauwer: “Château Lynch-Bages. Ik zal het nooit vergeten.”
Wuyts: “Een van de betere Bordeaux wijnen die alleen geschonken werd in magnumflessen, in glazen waarin je een volle fles van 75 centiliter kon leeggieten. Er stond een glas voor mij en ik zag José De Cauwer door de spiegeling van dat glas vervijfvoudigd. Om halfeen ’s nachts heb ik de reflex gehad: Ow, Michel, niet doen, naar uw bed.”
De Cauwer: “Het was halfvier toen ik naar bed ging. Een bed zo hoog dat ik er amper in geraakte. Ik weet nog dat we langs de kelder moesten, drie diep. Dan liepen we langs een rij flessen: hier ligt de rum uit de zeventiende eeuw. (lacht) Machtig mooi, maar ik dacht: De Cauwer, dit is niet goed, dit is écht niet goed.”
Wuyts: “In die uitzending waren we, gezien de omstandigheden, verbluffend sterk. Maar de avond na de rit zijn we nog driehonderd kilometer abuis gereden. We moesten doorsteken naar een plek die bij het intikken van de gps negen mogelijkheden gaf.”
Gaan jullie eigenlijk buiten de koers met elkaar om?
Wuyts: “Dat zou geen goed idee zijn. We zijn zó al met mekaar getrouwd.”
De Cauwer: “Daar zou niets goeds van komen. Stap je als vrolijke vrienden naar een koers, dan word je nonchalant. Nu houden we elkaar scherp, je wil op elkaars niveau blijven, dat is een kwestie van prestige.”
Wuyts: “Let wel, José en ik zijn wel al samen van de grond geweest.”
De Cauwer: “Met een vliegtuig, bedoel je? Met een helikopter dan?”
Wuyts: “Met een luchtballon. José had dat georganiseerd. Ik heb wel tien jaar moeten zagen.”
De Cauwer: “De wind moet goed zitten, hè Michel.”
Wuyts: “Dat was een vlucht met Gaston Ballon (Gaston De Rudder, een van de meest ervaren ballonvaarders van het land, red.). Ik ben ook gedoopt als ballonvaarder, met een klets champagne in mijn nek. (denkt na) Honderd dagen per jaar leven José en ik samen. Mensen die in vriendschap leven: zien die elkaar honderd dagen per jaar? Wij wel.”
Ik ken gehuwden die niet eens aan honderd dagen komen. Hebben jullie vrouwen stilaan geen recht op wat meer Michel en José in huis?
De Cauwer: “Ik zit van mijn zestien in de koers, het heeft me sindsdien niet losgelaten, het zal dat ook nooit doen. Mijn vrouw heeft zich daarbij neergelegd. Stel dat ik vanaf morgen elke dag thuis was. Dan zou ik doen wat ik altijd doe als ik thuis ben: mijn vrouw vragen waarom ze het ene zus doet en het andere zo. Dan zegt zij: Maak dat je weg bent. In volle coronacrisis zat ik alle dagen thuis. Toen heb ik gezegd: Als dit pensioen is, awel santé.”
Wuyts: “Ik ben van oordeel dat mijn vrouw meer recht heeft op mijn aanwezigheid dan het geval was. Ik ga dat ook invullen, zeker weten, ik sta bij haar in het krijt. Zij studeert nu Italiaans. Ik mag dan haar oefeningen verbeteren, waarbij ze mij dwingt daar stevig over na te denken en stiekem ook wat opzoekingswerk te doen. Ik kan wel Italiaans spreken, maar schrijven: dat is wat anders. Ik kan zeggen chi se ne frega, Italiaans voor: wat kan mij dat bommen. Maar hoe schrijf je dat?”
Kan dat pensioen jullie eigenlijk iets bommen?
De Cauwer: “Misschien ga ik dan die volière bouwen die ik altijd al wilde hebben. Of zelf meer fietsen. Maar ik zit echt niet te wachten op de dag waarop ik kan zeggen: God, eindelijk is het gedaan.”
Wuyts: “Ik zit te wachten op de dag dat ik eens niet ambitieus ben om iets gedaan te krijgen. (pauzeert) Die dag is er nog altijd niet geweest. Ik heb ook respect voor mensen die zeggen dat het genoeg is geweest. Mijn vrouw heeft er 42 jaar opzitten in het onderwijs. Dat is een onderschatte job, zeker op de manier waarop zij het gedaan heeft. Dan voel je na al die jaren dat het mag stoppen. Ik voel dat niet. Het stopt bij de VRT, maar gelukkig kan ik terugvallen op de basics, de dingen die ik in de lagere school geleerd heb: praten, lezen, schrijven, declameren, zíngen. Ik heb nog gezongen in een koor, maar Helmut Lotti ga ik niet worden. Die piste mag ik schrappen. Maar uit al de rest gaat nog wel muziek komen, denk ik.”
Ik had nog één woord opgeschreven voor jullie: theater.
De Cauwer: “We hébben ooit samen iets gedaan in Nederland.”
Wuyts: “Utrecht.”
De Cauwer: “Ja. De dag voor de start van de Ronde van Frankrijk. Prachtige aula, dat publiek ging helemaal uit de bol, crazy.”
Wuyts: “José en ik hebben daar geïmproviseerd. Zóveel enthousiasme: het was bij wijze van spreken voldoende dat we onze mond opendeden en klank produceerden. Ik dacht dat de interesse voor koers in Nederland stopte onder de grote rivieren. Tot José en ik bij de start van de Eneco Tour in Bolsward stonden. Ik denk dat we daar veertig handtekeningen hebben uitgedeeld. Bolsward is Friesland, hè, het hoge noorden.”
De Cauwer: “Weet je wat het voordeel van Nederland is? Daar moet je maar één theatervoorstelling doen voor twee in België. (knipoogt) Vergoeding maal twee, hè. Hennie Kuiper (Nederlandse oud-renner, red.) heeft me dat al duizend keer gezegd: man, jij weet niet wat je laat liggen in Nederland.”
Wuyts: “Daar zit muziek in. Ik heb een tournee die al een jaar of tien loopt met Geert Vandenbon, een koerskenner en muziekmaker. Daar is al eerder de suggestie gedaan om José erbij te betrekken. Waarom niet? We kunnen in dialoog gaan, afwisselen met ernst en goeie muziek, dat kan de leute alleen maar vergroten.”
Leute zonder plexi dan: jullie zijn gevaccineerd.
De Cauwer: “Ik heb dinsdag mijn tweede prik gekregen.”
Wuyts: “Serieus? Heeft dat zò lang geduurd? Je hebt al een Astra gehad, dit was een Zeneca. Ik heb gehoord dat er iets nieuws is: je moet ook voor het koppelteken tussen de Astra en de Zeneca gaan, over een maand moet je wellicht om een derde prik.”
De Cauwer:(knipoogt) “Michel kan veel, maar één ding kan hij niet: komedie spelen. Af en toe probeert hij mij erin te luizen met een of andere joke. Dat zie ik direct, want dan begint zijn neus altijd wat weg te trekken. Dan zeg ik: Probeer nog eens opnieuw, Michel.”
Laat de NOS een aanbieding doen. Wuyts en Ducrot, ik zou het wel eens willen zien / horen.quote:
Nergens te zien.quote:
En nu?quote:
Goede post.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:33 schreef Mani89 het volgende:
Dit is hoe je een kampioenentrui maakt jongens 👌🏻🤛🏻
[ afbeelding ]
Hoeveel baco'tjes heb je al op Bob?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Goede post.
Even de grootste fan taggen @:mani89
quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Goede post.
Even de grootste fan taggen @:mani89
Zo kennen jullie me toch?quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Wel positief dat hij meteen aan Mani moet denken.
Alle schroom voorbijquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
'Provincie stopt betalingen voor binnenhalen Touretappe' - http://www.1limburg.nl/l/112888 #1Limburg
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
'Provincie stopt betalingen voor binnenhalen Touretappe' - http://www.1limburg.nl/l/112888 #1Limburg
Klinkt gewoon als smeergeld.quote:Volgens de krant kreeg Bennie Ceulen, oud-wielrenner en oud-journalist, jarenlang als Nederlandse vertegenwoordiger binnen het Franse bedrijf ASO (de organisator van onder meer de Tour de France) geld van de provincie Limburg om de ASO ertoe te bewegen in Limburg een Touretappe te organiseren.
In principe was het volgens mij vooral geld om hem als lobbyist in te huren. Daar zal vast een hotel of diner voor wat Fransozen uit zijn betaald maar smeergeld lijkt me net een andere categorie. Al weet je het maar nooit met Limburgers…quote:
Eerste profzege Aleotti aanstaande, hoop ik.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:59 schreef Mani89 het volgende:
De altijd vermakelijke Sibiu Toer is ook onderweg.
Zoidl zal het niet cadeau geven.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:15 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eerste profzege Aleotti aanstaande, hoop ik.
Proficiatquote:Op zondag 4 juli 2021 13:15 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eerste profzege Aleotti aanstaande, hoop ik.
Zo ongeveer alles wat mooi is aan de Asia Tour stond daar aan de start, een prestatie van formaat derhalve. Ik zie dat hij gister al 2de werd in een nóg lastigere koers. Deze mongool gaat op het lijstje van de hoop.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Kahramanmaraş Grand Prix Road Race is overigens gewonnen door de sympathieke Mongool Jambaljamts Sainbayar. Hij was ploeggenoot Metkel Eyob te snel af in de sprint. Veel tweede plaatsen voor mijn Eritreeërs vandaag.
Dat zal toch wel een direct gevolg zijn van zijn huisvesting en het vertrek van Bini? Lijkt me niet dat Mulu in de positie zit om nu een contract in te leveren of te laten afkopen.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.instagram.com/p/CQ2wwaIF5Sh/
Jeetje, Mulu ook al op weg naar de uitgang bij Delko zo te zien. Mag logeren bij de sympathieke Egoi Martinez, die hopelijk ook meteen een betere ploeg weet te vinden. @:showtimer
Zo’n jongen moet natuurlijk eerst even aarden en wennen aan het systeem.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Zijn beste uitslag sinds Louletano is een 93e plek op een dikke 20 minuten in Asturias, of een OTL. Hoe kan dat?
Hallo, we hebben het hier over een supertalent ja. Straks moeten we ons nog zorgen geen maken over een mogelijke niet-selectie voor de Volta. Zag dat er met naamgenoot Francisco Campos wel een nieuwe God is opgestaan bij W52 door te winnen in Anicolor. Die werd laatst ook al vierde in de Portugese wegwedstrijd in dienst van dat andere fenomeen, Jose Neves. En dan zitten Joni en Joewauw nog in de wachtkamer, jeetje.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zo’n jongen moet natuurlijk eerst even aarden en wennen aan het systeem.
Laat Roniel eerst maar eens een jaartje knechten voor Oyarzun. Maar laat ik die mongolenploeg van Louletano toch eens een advies geven, vlieg godverdomme Nicolas Tivani naar Europa.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hallo, we hebben het hier over een supertalent ja. Straks moeten we ons nog zorgen geen maken over een mogelijke niet-selectie voor de Volta. Zag dat er met naamgenoot Francisco Campos wel een nieuwe God is opgestaan bij W52 door te winnen in Anicolor. Die werd laatst ook al vierde in de Portugese wegwedstrijd in dienst van dat andere fenomeen, Jose Neves. En dan zitten Joni en Joewauw nog in de wachtkamer, jeetje.
Mocht je het juniorentopic niet lezen (dat zou slecht zijn); bij Bairrada en Bathco bij de junioren zitten nu drie gigantisch goede Portugezen: Antonio Morgado, Goncalo Tavares en Lucas Lopes. De scene gaat internationaal.
Nouja, hij woonde natuurlijk bij het Delkomannetje thuis, samen met Bini inderdaad. Maar het Delkomannetje heeft hem blijkbaar op straat gezet, denk je dan toch al snel. Ook pas twee koersen gereden dit jaar natuurlijk, die fietst dus volgend jaar ergens anders, als er überhaupt een ploeg is te vinden.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:17 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat zal toch wel een direct gevolg zijn van zijn huisvesting en het vertrek van Bini? Lijkt me niet dat Mulu in de positie zit om nu een contract in te leveren of te laten afkopen.
Oh, ik leefde in de veronderstelling dat ze inmiddels zonder oppas in hetzelfde dorp woonden. Geloof je dan nog in Delko 2022?quote:Op zondag 4 juli 2021 23:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nouja, hij woonde natuurlijk bij het Delkomannetje thuis, samen met Bini inderdaad. Maar het Delkomannetje heeft hem blijkbaar op straat gezet, denk je dan toch al snel. Ook pas twee koersen gereden dit jaar natuurlijk, die fietst dus volgend jaar ergens anders, als er überhaupt een ploeg is te vinden.
Het altijd betrouwbare Delkomannetje heeft tegen zijn renners gezegd dat de ploeg volgend jaar nog bestaat. En wie zijn wij om aan hem te twijfelen.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:14 schreef showtimer het volgende:
[..]
Oh, ik leefde in de veronderstelling dat ze inmiddels zonder oppas in hetzelfde dorp woonden. Geloof je dan nog in Delko 2022?
Jaar op jaar lopen te kutten met contracten en geld en dan steeds door blijven gaanquote:Op maandag 5 juli 2021 00:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het altijd betrouwbare Delkomannetje heeft tegen zijn renners gezegd dat de ploeg volgend jaar nog bestaat. En wie zijn wij om aan hem te twijfelen.
quote:Op maandag 5 juli 2021 23:23 schreef Mani89 het volgende:
Immanuel Stark (26) van Metaal Techniek heeft na In The Footsteps Of The Romans ook de Tour of Bulgaria gewonnen. Worden wij hier blij van? @:wimderon
[ afbeelding ]
Je kunt toch wel zien dat dit niet dezelfde personen zijn? Bovenste is Alan Banaszek.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat vinden jullie van de transformatie van Brozyna dan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tattoo's moeten verboden worden.
Hij werkte daar en moest die organisatie bewegen om de Tour naar Limburg te halen. Klinkt wat mij betreft gewoon als omkopen. Niet veel anders dan 'n hoge pief bij de Fifa te betalen om zijn stem te laten gelden voor Rusland of Qatar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In principe was het volgens mij vooral geld om hem als lobbyist in te huren. Daar zal vast een hotel of diner voor wat Fransozen uit zijn betaald maar smeergeld lijkt me net een andere categorie. Al weet je het maar nooit met Limburgers…
quote:Soudal verlaat eind 2022 Lotto na acht jaar sponsoring, maar zou vanaf 2023 mee in zee gaan met Quick-Step van Patrick Lefevere. Soudal zou vanaf dan ook mee hoofdsponsor worden. Tussen beide partijen zou een overeenkomst bestaan die stelt dat ze samen het nodige sponsorgeld bijeenbrengen, met een aandeel dat langs de kant van Quick-Step in de volgende jaren zal dalen, om evenredig te stijgen langs de kant van Soudal.
Het Kempische bedrijf Soudal, de grootste Europese producent van silliconen, PU-schuim en lijmen, kan met de sponsoring van Quick-Step verder de Franse markt veroveren, temeer omdat Patrick Lefevere precies in Frankrijk grote ambities heeft. Met Remco Evenepoel dingt hij naar een Tourzege, met wereldkampioen Julian Alaphilippe heeft het de Franse numero uno onder contract. Lefevere zegt dat hij maandag aanstaande zijn nieuwe hoofdsponsor voorstelt voor 2022, en het uiteraard niet Soudal zal zijn. Kan ook niet want dat bedrijf heeft nog een overeenkomst met Lotto tot eind volgend jaar.
Verwacht wordt dat wielersponsor Specialized een upgrading zal krijgen, maar Lefevere wil niet meer kwijt. Enkel dat het om een hoofdsponsor gaat die nu al op de trui staat, en het niet de Duitse winkelketen Lidl is. Eerder maakte Quick-Step al bekend dat kledijsponsor Vermarc vervangen wordt door het Italiaanse Castelli én Napoleon Games zijn inbreng zal verhogen. Lotto van zijn kant ziet Soudal na acht jaar verdwijnen, maar wanhoopt niet een nieuwe partner te zullen vinden.
De Loterij zelf sponsort de wielersport jaarlijks voor zo’n 21 miljoen euro, waarvan ruim zes miljoen euro naar de wielerploeg gaat. Lotto is al sinds 1985 in het peloton, doorgaans met een co-sponsor. Een sponsortransfer tussen Lotto en Quick-Step deed zich eerder al voor met het bedrijf Omega Pharma van Marc Coucke. Die was eerst twee jaar co-sponsor van Quick-Step onder de merknaam Davitamon, om dan zes jaar naar Lotto te trekken. In 2012 keerde Omega Pharma dan weer terug naar Quick-Step. De wielerplpoeg van Patrick Lefevere nam na drie jaar sponsoring afscheid van ramenproducent Deceuninck, maar in het wielermilieu gonst stevig het gerucht dat Deceuninck nog wel een plaats als sponsor aan het zoeken is op een andere trui. Bij Lotto is de ruimte nu vrij, en wordt gesteld dat men volop bezig met het zoeken naar nieuwe partners vanaf 2023.
In welke wielerzakken verdwijnt de overige 15 miljoen?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:06 schreef Koffieplanter het volgende:
De Loterij zelf sponsort de wielersport jaarlijks voor zo’n 21 miljoen euro, waarvan ruim zes miljoen euro naar de wielerploeg gaat.
Ik neem aan dat die bestemd is voor die duizenden koersen die ieder jaar in België worden verredenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In welke wielerzakken verdwijnt de overige 15 miljoen?
https://www.omroepflevola(...)inckbank-tour-bekendquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zal de BinckBank tour doorgaan? Normaal had men nu al het etappe schema bekend. Ik weet dat oa Lelystad en Dokkum etappeplaatsen waren voor dit jaar. Maar gezien coronavirus zou me niks verbazen als organisatie niet naar Nederland komt dit jaar
Dat klinkt wel logisch maar dan vind ik 15 miljoen nog veel.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die bestemd is voor die duizenden koersen die ieder jaar in België worden verreden
Sponsoren ook een damesteam en een beloftenploeg. En al die koersen inderdaad. Maar er zal ook wel een hoop "overhead" in zitten ja.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat klinkt wel logisch maar dan vind ik 15 miljoen nog veel.
Dat had ik inderdaad gevonden. en ook dat men rondom Dokkum in principe een etappe heeft.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
https://www.omroepflevola(...)inckbank-tour-bekend
Ging er vanuit dat die 6 miljoen ook wordt gebruikt voor beloften en vrouwen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sponsoren ook een damesteam en een beloftenploeg. En al die koersen inderdaad. Maar er zal ook wel een hoop "overhead" in zitten ja.
Dat ze het niet alleen steken in een profploeg vind ik prima. Jeugdrenners komen niet aanwaaien. Die moet je begeleiden en die moeten ook in eigen land koersen hebben.
Dan is het wel een karige bijdragen toch?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ging er vanuit dat die 6 miljoen ook wordt gebruikt voor beloften en vrouwen.
Weet niet precies wat nu de regels zijn in Nederland. Als het alternatief is her en der in NL wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, dan kun je het beter helemaal in België door laten gaan inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad gevonden. en ook dat men rondom Dokkum in principe een etappe heeft.
Alleen de officiele site van de BBT heeft nog 0 informatie voor 2021.
Zou me niks verbazen als straks weer alles op Belgisch grondgebied verreden gaat worden.
Het is dan ook geen geweldige ploeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is het wel een karige bijdragen toch?
Veel geld, maar als je er ook vrouwen en beloften van moet betalen, blijft er niet zo gek over...
Als festivals met 20.000 mensen kunnen dan moet een wielerkoers van A naar B toch ook kunnen? Levert minder "gevaar" op dan een rondje om de lokale dorpskroeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet precies wat nu de regels zijn in Nederland. Als het alternatief is her en der in NL wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, dan kun je het beter helemaal in België door laten gaan inderdaad.
Zie dat ze ook een keer in Hoogerheide finishen.
Is het ook niet. Maar het dient z'n doel. Belgische renners kunnen op het hoogste niveau koersen. Wie dan de stenen uit de straat rijdt, geraakt elders wel aan een contract.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is dan ook geen geweldige ploeg.
Beloften en vrouwen zullen niet zoveel kosten.
Vind ik ook. Publiek staat op de meeste plekken toch niet rijendik naar de Binckbank Tour te kijken. Het is ook vrijwel allemaal in de buitenlucht, behalve de jurywagen en de sponsortent misschien. Lijkt me minder "gevaarlijk" dan een avondje discodansen in Enschede om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als festivals met 20.000 mensen kunnen dan moet een wielerkoers van A naar B toch ook kunnen? Levert minder "gevaar" op dan een rondje om de lokale dorpskroeg.
Lotto Soudal Ladies is na het vertrek van Kopecky een zeer matige ploeg en sowieso geen Wold Tour.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar het dient z'n doel. Belgische renners kunnen op het hoogste niveau koersen. Wie dan de stenen uit de straat rijdt, geraakt elders wel aan een contract.
Beetje vrouwenploeg zal wel meer dan 'n miljoen per jaar kosten. En dan stijgt dat best wel snel met alle pogingen om het wat meer gelijk te gaan trekken met het mannenwielrennen.
Matige ploeg ben ik het mee eens, maar ben bang dat het meer kost dan enkele tonnen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lotto Soudal Ladies is na het vertrek van Kopecky een zeer matige ploeg en sowieso geen Wold Tour.
Budget zal eerder enkele tonnen zijn.
Een wat Belgischere ploeg dan Quick Step en past misschien ook wat beter bij wat QS erin wil steken. Lefevre moet toch het budget wel wat verhogen als 'ie zijn betere renners wil behouden.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom zou je als Deceuninck zijnde overstappen naar Lotto-Soudal?
Zal toch niet meer dan 350k - 450k zijn?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Matige ploeg ben ik het mee eens, maar ben bang dat het meer kost dan enkele tonnen.
Hoe dan ook is 6 miljoen sowieso niet heel veel geld in het hedendaagse wielrennen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zal toch niet meer dan 350k - 450k zijn?
Elke dag in de chasse patate.quote:
Eensquote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe dan ook is 6 miljoen sowieso niet heel veel geld in het hedendaagse wielrennen.
Uitgaande van wat nu bekend is, en via PCS kom ik op dit uitquote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet precies wat nu de regels zijn in Nederland. Als het alternatief is her en der in NL wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, dan kun je het beter helemaal in België door laten gaan inderdaad.
Zie dat ze ook een keer in Hoogerheide finishen.
Denk dat je daar zo aan zit eigenlijk tegenwoordig. Kan er op internet niks over vinden wat het budget is van die ploeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zal toch niet meer dan 350k - 450k zijn?
Gelukkig is Riemst niet zo heel ver. Denk ik dat wel even ga kijkenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Uitgaande van wat nu bekend is, en via PCS kom ik op dit uit
30-08 Etappe 1 Dokkum-Dokkum
31-08 Etappe 2 Lelystad-Lelystad (ITT) 12km
01-09 Etappe 3 ???-Hoogerheide
02-09 Etappe 4 Aalter-Ardooie
03-09 Etappe 5 Riemst-Bilzen
04-09 Etappe 6 ???-???
05-09 Etappe 7 ??? - Geraardsbergen
Verwacht dat etappe 6 een zaterdag een etappe door Ardennen is.
Zuid Limburg lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er die dag ook een toertocht is.
Los van corona, er is toch een berg gedoe en onduidelijkheid met de politieondersteuning?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zal de BinckBank tour doorgaan? Normaal had men nu al het etappe schema bekend. Ik weet dat oa Lelystad en Dokkum etappeplaatsen waren voor dit jaar. Maar gezien coronavirus zou me niks verbazen als organisatie niet naar Nederland komt dit jaar
Lokale burgemeesters zijn bevoegd volgens mij. Dan 'n rit uitzetten wordt lastig. Elke burgemeester moet er z'n plasje over doen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:52 schreef showtimer het volgende:
[..]
Los van corona, er is toch een berg gedoe en onduidelijkheid met de politieondersteuning?
Ik denk dat het makkelijker was toen ze redelijk onbedreigd de éénnagrootste Belgische ploeg waren. Dan krijg je redelijk goedkoop veel publiciteit.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat je daar zo aan zit eigenlijk tegenwoordig. Kan er op internet niks over vinden wat het budget is van die ploeg.
Als dat en die beloftenploeg nog van die 6 mio af moet, dan blijft er niet zo gek veel over voor Lotto-Soudal.
Maar goed, Lotto sponsort ook niet om de Tour te winnen of allerlei dure, buitenlandse toppers binnen te halen. Ze gaan voor de hele Belgische wielerpiramide en daar is deze ploeg het topje van. Jonge Belgische renners de kans geven om WT te rijden. Als ze echt goed worden, dan worden ze wel opgepikt door andere teams. En zo nu en dan halen ze eens 'n oude Belgische vedette, zoals bv. Gilbert.
Het is ook 'n soort van overheidsorganisatie. Denk niet dat ze het kunnen maken om er elk jaar tientallen miljoenen in te steken en dat dan vooral te steken in allerlei buitenlandse renners die hoge ogen moeten gaan gooien in de Tour en klassiekers. En ze hebben ook geen belangen in andere landen dan België. Wil je het nationale wielrennen ook echt 'n boost geven, dan moet je ook investeren in de onderkant. De Tour winnen is leuk, maar als de jeugdrennertjes die daardoor willen gaan wielrennen vervolgens in eigen land amper kunnen koersen, heb je er nog niks aan.
Hopelijk vinden ze een sponsor en kunnen ze aan de onderkant van de WT blijven doen waar ze voor bedoeld zijn: jonge, Belgische renners 'n kans geven.
Ja, door de jaren heen is het zeker lastiger geworden. Het wielrennen is ook internationaler geworden. Genoeg jonge talenten die meteen na de junioren of vroeg in de beloften al terecht komen bij een buitenlandse (beloften)ploeg. De tijden dat ploegen op het hoogste voornamelijk uit renners van één land bestonden zijn ook al even voorbij.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het makkelijker was toen ze redelijk onbedreigd de éénnagrootste Belgische ploeg waren. Dan krijg je redelijk goedkoop veel publiciteit.
Nu is er concurrentie van Wanty en Alpecin
Weet dat ze van elke gemeente waar de koers doorkomt een vergunning nodig is.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lokale burgemeesters zijn bevoegd volgens mij. Dan 'n rit uitzetten wordt lastig. Elke burgemeester moet er z'n plasje over doen.
Ik denk dat de lol daar aardig vanaf is, van het organiseren van zo'n rit in lijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Weet dat ze van elke gemeente waar de koers doorkomt een vergunning nodig is.
Dat was bv de reden dat de Amstel Gold Race dit jaar op een compact verreden wordt (er waren maar vergunningen nodig uit 3 gemeentes ipv een stuk of 8.
Zou graag eens ‘achter de schermen’ willen kijken hoe zoiets geregeld wordt.
Worden plaatsen zelf benaderd om een vertrek/aankomst te organiseren of benaderen gemeente de Golazo.
En dan? Gemeente gaat akkoord. Hoe wordt het parcours gemaakt?
Kijkt men vanuit een vertrek of een aankomstplaats welke kant men opgaat?
Lijkt me zelf wel een leuke (maar lastige) taak om dan een parcours uit te tekenen en vervolgens meermaals na te rijden.
Elke weg en obstakel moet minutieus genoteerd worden.
Je zit al met beperking dat je geen autosnelwegen in het parcours mag opnemen. en het liefste ook geen spoorwegovergangen.
Aangezien Nederland wereldkampioen vluchtheuvels is dat een hele uitdaging.
quote:Non può mancare ovviamente anche il commento del Team Manager Gianni Savio, che non nasconde la sua soddisfazione per un accordo internazionale di lunga dura, che permette di vivere con maggiore serenità anche il CicloMercato 2022, ma anche di pensare al WorldTour: “Siamo di fronte ad un’azienda giovane, in espansione, che intende estendere la conoscenza del proprio marchio a livello Internazionale. Sono lieto che abbia scelto la nostra squadra per farlo e ringrazio il Ceo Pablo Flores Peña per la fiducia accordata. Abbiamo siglato un accordo quadriennale, con un investimento graduale per un buon team Professional nel prossimo anno e successivamente aspirare al salto di categoria. Siamo pronti ad intensificare ancor di più l’attività internazionale per portare in giro per il mondo il nome del nostro nuovo sponsor”.
https://www.wielerflits.n(...)n-wilder-uit-elkaar/quote:Ilan van Wilder en Team DSM spreken momenteel over een ontbinding van het doorlopende contract tot eind 2022. Diverse bronnen hebben aan WielerFlits bevestigd dat het Belgische talent inmiddels in gesprek is met andere ploegen. Onder welke condities en wanneer beide partijen de verbintenis verbreken, is nog onduidelijk. Van Wilder zal voor Team DSM alvast niet meer in actie komen tijdens de Vuelta a España, die aanvankelijk wel op zijn programma stond.
WLR / Transfergeruchten en contractverlenging #55 De mallemolen v/h levenquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dr gaat weer een talent versneld weg bij DSM:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)n-wilder-uit-elkaar/
Mani gaat nu iets lelijks zeggen.quote:
Die heeft een brief van de UCI gekregen.quote:
quote:
https://www.hln.be/tour-d(...)an-de-hand~a6e8e9ff/quote:Net als Ilan Van Wilder zou ook Benoot ‘not amused’ zijn met de actuele gang van zaken bij DSM. En meer bepaald met het gebrek aan professionele behandeling van zijn blessures. Als die berichten over de discussie, die al een paar dagen zou aanslepen, kloppen kan dat het besluit van de renner om uit de Tour te stappen mogelijk hebben vergemakkelijkt.
Nee, dit kan niet.quote:
quote:De renners mogen weinig zelf beslissen, iets wat ook bij Kragh Andersen problemen oplevert: 'Hij wil zijn zadelhoogte al heel lang veranderen. Dat wil de ploegleiding niet, die vindt dat renners daar niet over gaan.'
Paar maanden geleden heeft SKA dit verhaal zelf ontkent in Ekstrabladet.quote:
Voor 95% makkelijk op te lossen door communicatie en meer inspraak van de renners.quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:00 schreef Mansjester het volgende:
Hier nog een artikel van het AD
Eng eng eng
https://www.ad.nl/tour-de(...)ede-groeit~a8c9eac5/
Kemna is de kwade genius, de brenger van demonen.quote:Het is niet het jaar van Team DSM. Die conclusie konden wel al na het voorjaar, na de Giro d’Italia en inmiddels ook halverwege de Tour de France maken. Vraag de gemiddelde wielerfan om het shirt van nieuwkomer Team DSM te omschrijven en er is een grote kans dat hij geen flauw benul heeft hoe het er uitziet. Het tekent hoe onzichtbaar de ploeg in het introductiejaar van de nieuwe hoofdsponsor is.
De manschappen van Iwan Spekenbrink staan op de 21ste plaats in de UCI-ranking. Alleen Intermarché-Wanty doet het als WorldTour-formatie slechter. In de zegestand staat Team DSM met slechts één overwinning van Cees Bol in Parijs-Nice op een schaamteloze 76ste plaats. Zelfs hun development-ploeg doet het beter. En in deze Tour zag de ploeg op de Mont Ventoux hun kopmannen Tiesj Benoot en Søren Kragh Andersen respectievelijk uit koers stappen met de naweeën van een valpartij en op één seconde van de tijdslimiet binnen komen.
Toch benadrukte de technische staf dit voorjaar in Dagblad De Limburger, in de regio waar het hoofdkantoor van multinational DSM staat, dat de ploeg heel tevreden is. “Ik snap dat de buitenwereld naar de uitslagen kijkt. Maar wij letten vooral op het groeiproces”, verklaart hoofdcoach Rudi Kemna. Het is volgens hem een kwestie van tijd voordat er goede resultaten komen. Het team toont immers al jarenlang aan dat hun werkwijze succesvol is.
En juist in die laatste uitspraak wringt de schoen. De leiding van de ploeg leeft in een cocon. Vrijwel iedereen in de wielersport heeft groot respect voor de organisatie die er is neergezet. Voor 90% procent doen ze alles goed, maar in die laatste 10% ontbreekt de flexibiliteit. De leiding lijkt niet het vermogen te hebben om kritisch naar zichzelf te kijken.
Groeiproces
In de topsport kun je niet jarenlang keer op keer je beste renners laten gaan. Als je in 2019 Tom Dumoulin ziet vertrekken en een jaar later laat je opnieuw cruciale mannen als Michael Matthews, Marc Hirschi, Wilco Kelderman en Sam Oomen vertrekken, dan weet je dat je zogenaamde groeiproces wreed wordt verstoord.
En ook dit dit seizoen is alweer duidelijk geworden dat de 25-jarige Jai Hindley, vorig jaar tweede in de Giro, de ploeg gaat verlaten omdat hij zich in de strakke protocollen gevangen voelt. Hindley wordt inmiddels gelinkt aan BORA hansgrohe. En ook Søren Kragh Andersen, vorig jaar goed voor twee ritzeges in de Tour de France, heeft dit seizoen in Parijs-Nice al een felle botsing met de teamleiding over zijn fietspositie gehad. Inmiddels is er vanuit zijn kader ook al bij een aantal andere teams geïnformeerd of er interesse is.
Deze week werd via WielerFlits bekend dat het Belgische talent Ilan van Wilder (21 jaar en in 2019 3e in de Tour de l’Avenir) ook zijn contact tot eind 2022 niet zal uitdienen na een fikse confrontatie met de teamleiding. Een van de onderdelen waar Van Wilder op botste was dat hij in tegenstelling tot andere renners geen tijdritfiets ter beschikking kreeg.
Vanuit de ploeg werd aangegeven dat bepaalde materialen momenteel slechts schaars geleverd kunnen worden. Zo moeten door de verandering van fietssponsor (Scott in plaats van Cervélo) er nu ook nieuwe wielen geleverd voor deze aerodynamische modellen worden (niet meer allemaal schijfremmen) geleverd worden. En ook hier stuit men op het containerprobleem om producten vanuit Azië in Europa te krijgen.
Structureel probleem
De problemen met vele renners stappelen zich momenteel dusdanig op dat je kunt spreken van een structureel probleem. Een rondgang rond de paddock in de Tour de France maakt duidelijk dat bij diverse ploegen meerdere DSM-renners die nog onder contract staan worden aangeboden. Hun renners klagen over geen begeleiding tijdens diverse nationale kampioenschappen (waaronder het NK), hoogtestages die voor eigen kosten zijn en er zijn zelfs renners die zelf de portemonnee moesten opentrekken om Tour-ritten te verkennen. Je zou je gaan afvragen of DSM daadwerkelijk het gewenste sponsorbedrag inbrengt?
Structureel zit er dus iets fout. De Wilder is de zoveelste renner die zijn contract vroegtijdig afbreekt. Eerder kochten Marcel Kittel, Warren Barguil, Edward Teuns, Tom Dumoulin, Michael Matthews en Marc Hirschi al hun contract af.
Al deze renners klagen over de rol van hoofdcoach Rudi Kemna. Hij blijkt totaal ontactvol en respectloos met de renners om te gaan en juist toppers laten zich niet zomaar door iemand in de hoek drukken. Teammanager Iwan Spekenbrink wordt al jaren door vele personen gewezen op de rol van Kemna, maar hij behoudt om onduidelijke redenen het volste vertrouwen in zijn rechterhand. Juist in deze Tour is Kemna de baas van de ploeg, omdat Spekenbrink door de gevolgen van een fietsongeluk noodgedwongen thuis moet revalideren.
Wake-up call
Het is te hopen dat de zwaar tegenvallende prestaties van Team DSM eindelijk eens een wake-up call zijn voor Spekenbrink. Dat er eindelijk eens het besef komt dat de leiding zelf ook mee moet gaan in het groeiproces van de ploeg. Dat talenten die zich ontwikkelen naar kampioenen het verdienen om ook als kampioenen behandeld te worden. Dat renners met jarenlange ervaring ook inzichten hebben ontwikkeld die een stem in het beleid verdienen. Het strenge regime vol regels en protocollen werkt misschien voor talenten die net de overstap maken, maar in de evolutie van een renner hoort ook de ruimte voor een eigen mening te zijn.
Met een sponsorovereenkomst voor onbepaalde tijd met DSM kun je wel denken dat je je eigen wil kunt blijven doorvoeren, maar je kunt beter acteren voordat een sponsor gaat ingrijpen…
Lammertink mag in elk geval weer naar huis: https://nos.nl/artikel/23(...)rtink-weer-naar-huisquote:Op donderdag 8 juli 2021 21:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Koen? En met Maurits?
quote:Rittenschema Benelux Tour 2021
Maandag 30 augustus: Surhuisterveen – Dokkum
Dinsdag 31 augustus: Lelystad (individuele tijdrit)
Woensdag 1 september: Essen – Hoogerheide
Donderdag 2 september: Aalter – Ardooie
Vrijdag 3 september: Riemst – Bilzen
Zaterdag 4 september: Ottignies-Louvain-la-Neuve – Houffalize
Zondag 5 september: Namen – Geraardsbergen
Die witte broek is geen gezicht.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:34 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Krijgen we bij Timo nu ook de wittebroekenhype?
Bij de oprichting van de Eneco Tour was de doelstelling om ook door Luxemburg te koersen. Dat is nooit gebeurd. Toen Binck bank het stokje overnam had men het ook over door Luxemburg te rijden. Ook dat gebeurde niet. Driemaal is scheepsrecht?!?quote:
De ambitie is om volgend jaar ook Luxemburg aan te doen. In Luxemburg kun je natuurlijk ook wel aardige ritjes uitzetten.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 17:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Bij de oprichting van de Eneco Tour was de doelstelling om ook door Luxemburg te koersen. Dat is nooit gebeurd. Toen Binck bank het stokje overnam had men het ook over door Luxemburg te rijden. Ook dat gebeurde niet. Driemaal is scheepsrecht?!?
Klopt. Maar zoals ik al schreef. Bij de oprichting van de Eneco Tour was ook de bedoeling om Luxemburg aan te doen. Toen BinckBank sponsor werd gaf men ook aan om etappe in/door Luxemburg te organiseren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
De ambitie is om volgend jaar ook Luxemburg aan te doen. In Luxemburg kun je natuurlijk ook wel aardige ritjes uitzetten.
Kijk nou naar deze prachtige top 3.quote:
Prachtig, die mongool wordt een grootheid. Budyak is het al. Naar de WT met die man.quote:Op zondag 11 juli 2021 18:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kijk nou naar deze prachtige top 3.
[ twitter ]
Ze moet gewoon harder trappen en minder mauwen!!!quote:
Naar verluidt wordt het Valverde, Herrada (????), Fraile en John en Gorka. Daarmee krijgt Castroviejo dus ook de vinger voor de tijdrit.quote:Op zondag 11 juli 2021 19:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Pello mag niet naar de OS.
Is Momparler weer eens dronken?
Dit kan niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 09:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Naar verluidt wordt het Valverde, Herrada (????), Fraile en John en Gorka. Daarmee krijgt Castroviejo dus ook de vinger voor de tijdrit.
bron: Limburger.nlquote:Organisatie Volta Limburg Classic roept wielerfans op niet naar start en finish in Eijsden te komen
Organisatie Volta Limburg Classic roept wielerfans op niet naar start en finish in Eijsden te komen
De toertocht (zaterdag) en de vrouwen- en mannenwedstrijd (zondag) van de Volta Limburg Classic gaan ondanks de nieuwe coronamaatregelen voor (sport)evenementen komend weekeinde door. Maar er gelden wel restricties.
De Diepstraat in Eijsden zal van tweehonderd meter vóór tot honderd meter ná de finish worden afgesloten voor publiek. De organisatie roept wielerfans op niet naar de start en de finish te komen om grote drukte te vermijden.
Terrassen
„Het betreffende deel is toegankelijk voor geaccrediteerden, bewoners en bezoekers van de terrassen die daar liggen”, aldus organisator Roy Packbier. „Daar kunnen mensen gewoon terecht. Als ze dan bij het hek willen gaan staan, moeten ze de anderhalve meter in acht nemen. Wij organiseren een wedstrijd op de openbare weg. Buiten de hekken geldt, zoals overal, de regel van anderhalve meter. Wij hoeven dat als organisatie niet te handhaven, maar we zetten wel gastvrouwen en -heren in om bezoekers erop te wijzen.”
Om te voorkomen dat het te druk wordt, zal de straat over een afstand van driehonderd meter worden afgezet. Packbier: „Op het moment dat alle plekken op de terrassen bezet zijn, mag niemand zonder accreditatie het betreffende deel in. Met het maximaal aantal aanwezigen dat is toegestaan zorgen we ervoor dat de anderhalve meter kan worden gewaarborgd. Aangezien de terrassen bij elkaar op een hoek liggen, is het vrij overzichtelijk en kun je dat goed in de gaten houden.”
Mondkapjes
Hoewel het dragen van mondkapjes niet meer verplicht is in Nederland, zal deze regel tijdens de koers wel gelden. „Dat heeft te maken met de UCI-richtlijnen”, aldus Packbier. „Die schrijven het dragen van mondkapjes nog steeds voor. Daar moeten wij ons aan houden.”
Op plekken langs het parcours waar het druk kan zijn, zoals op de beklimmingen, worden spotters ingezet om bezoekers erop te wijzen dat ze de anderhalve meter in acht moeten nemen. „Ook hier geldt dat het de verantwoordelijkheid van de toeschouwers is.”
Wanneer heeft ie z'n laatste eendagskoers gewonnen?quote:
quote:UCI verbiedt nieuw voedingsplan van Tourploegen uit vrees “te veel de Formule-1 kant op te gaan”
Verschillen in de wielersport zitten ’m steeds vaker in details. Jumbo-Visma is een van de ploegen die op gebied van voeding proberen voorsprong te nemen op de concurrentie. Sinds vorig jaar werkt de Nederlandse topploeg samen met het bedrijf Supersapiens om op dat gebied weer een nieuwe stap te zetten, maar de internationale wielrenunie UCI schoot dat idee vlak voor de Tour-start af.
Supersapiens heeft een plan ontwikkeld waarmee wordt gemeten hoe de bloedsuikerspiegel van een atleet zich verhoudt tijdens inspanningen. En hoe je de beste prestaties levert door op de juiste momenten energie tot je te nemen als je bloedsuikerspiegel daalt tijdens een koers. “We hebben vorig jaar al met die specialisten gewerkt, maar zitten nog in de testfase. Op dit moment zijn we nog aan het leren of het ons kan helpen, zonder dat we er nu al consequenties aan verbinden. Er is nog een lange weg te gaan, voordat we hier mogelijk mee gaan werken”, zegt Merijn Zeeman, sportief manager van Jumbo-Visma.
De Formule 1-kant
Overigens zijn onder andere Ineos Grenadiers en Qhubeka Assos met hetzelfde idee in de weer. Tijdens trainingen wordt er gekeken in hoeverre het kan helpen. De hoop was er om ook in deze Tour de France data te verzamelen die zeer waardevol hadden kunnen zijn. De UCI verbood het, omdat de bond niet wil dat de wielersport de Formule 1-kant op gaat, waarbij dit soort innovaties - in de ogen van de UCI - wellicht doorslaggevend worden.
“We hadden het graag in de Tour willen gebruiken”, vervolgt Zeeman. “Puur om data te vergaren, maar het mag nu alleen maar in trainingen. Het is afwachten wat de UCI daar in de toekomst over gaat beslissen.”
“Voeding is in ons team heel belangrijk. We werken daarin samen met Asker Jeukendrup en Martijn Redegeld, die op dat gebied geweldig zijn”, vervolgt Zeeman. „We proberen altijd een voorsprong op te bouwen ten opzichte van de rest. Als je het helemaal plat slaat, komt het er op neer dat het tijdens sporten essentieel is wanneer je eet en drinkt. Dat is voor ieder individu anders. Bij de een loopt de tank sneller leeg dan bij de ander. Zo is dat op hoogte ook weer verschillend, en er zijn heel veel antwoorden die we op dat gebied nog niet hebben. Maar als je precies voor elke renner kunt monitoren wanneer het tijd is om te eten, is dat een enorme sprong voorwaarts.”
In deze Tour mag er dus alleen worden gekeken naar andere cijfers, zoals de twee ritzeges die Jumbo met Wout van Aert en Sepp Kuss boekte. En dan is er nog Jonas Vingegaard, die derde staat in het algemeen klassement en deze plek tot en met zondag hoopt vast te houden.
De UCI verbood het nieuwe voedingsplan uit schrik dat de wielersport hiermee te veel de Formule-1 kant opgaat. De wielerbond denkt dat dergelijke innovaties ‘te doorslaggevend zouden kunnen zijn’.
Zeeman benadrukte hoezeer ze bij Jumbo-Visma bezig zijn met de timing van eten en drinken tijdens de koers. “Bij de ene renner loopt de tank al sneller leeg dan bij de andere. Dat is ook voor elke renner anders op het vlakke en bergop, maar dat is heel moeilijk te meten. We zitten met nog veel onbeantwoorde vragen. Als je precies voor elke renner kunt monitoren wanneer het tijd is om te eten, is dat een enorme sprong voorwaarts.”
Formule 1 is een non-argument in deze, inderdaad. Dan kun je alles wat (veel) geld kost wel verbieden. Van dure fietsen tot dure trainingskampen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Beregd het volgende:
UCI laat zich ook hier weer van hun belachelijkste kant zien. Op tijd je voeding krijgen is cruciaal in duursporten. Er zijn verschillende gevallen gekend van renners die te spaarzaam omgaan met voedsel. Dan kunnen dergelijke projecten alleen maar nuttig zijn.
Formule 1 als scheldwoord gebruiken mag zeker, graag zelfs. Maar innovatie afremmen, omdat het wel eens impact zou kunnen hebben, is een vreemd argument.
Nee slimmen, dat is een baanrenner die naar Tokyo gaat.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Michele Scartezzini zijn plekje hebben gekocht in de Settimana?
Die kende ik niet. Nu sta ik voor lulquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nee slimmen, dat is een baanrenner die naar Tokyo gaat.
Volta Limburg Classic in gevaar door wateroverlast - http://www.1limburg.nl/l/113319 #1Limburgquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de deelnemende teams de waterfietsen inmiddels uit het vet hebben gehaald?
Lijkt me sterk dat dit door kan gaan, of ze moeten er een soort triatlon van makenquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Volta Limburg Classic in gevaar door wateroverlast - http://www.1limburg.nl/l/113319 #1Limburg
Dramatisch inderdaad. Maar vanaf morgennamiddag zou het droog worden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik verwacht ook een streep door de Ronde van Wallonië.
Woensdag starten ze in Verviers. en donderdag in Plombieres (beide op een steenworp afstand van de Nederlandse grens)
Dit is de situatie in Verviers
https://www.vrt.be/vrtnws(...)elden-wateroverlast/
Dit was pas een oekrainse kampioenentrui.quote:
Jammer dat de drager geen mooie jongen was.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit was pas een oekrainse kampioenentrui.
[ afbeelding ]
Voor m'n gevoel is dit ieder jaar zoquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Marcoss het volgende:
Roglic ook bevestigd voor Vuelta, wordt leuk met ook Pogacar, Bernal, A Yates, Landa (hopelijk), Carapaz, Mas, Lopez
Valverde ook nog.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Marcoss het volgende:
Roglic ook bevestigd voor Vuelta, wordt leuk met ook Pogacar, Bernal, A Yates, Landa (hopelijk), Carapaz, Mas, Lopez
Of uiteindelijk toch niet aan de start staat.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor m'n gevoel is dit ieder jaar zo
Waarbij vervolgens de helft van die klassementsmannen vies tegenvalt
Allemaal kansloos, Evenepoel doet ook mee.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:33 schreef Marcoss het volgende:
Roglic ook bevestigd voor Vuelta, wordt leuk met ook Pogacar, Bernal, A Yates, Landa (hopelijk), Carapaz, Mas, Lopez
Neequote:Op donderdag 15 juli 2021 18:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
Allemaal kansloos, Evenepoel doet ook mee.
je hebt gelijk, gaat dus toch niet. Leuk voor de rest.quote:
Wallonië start pas op de 20e toch? Dan zal het water daar wel flink gezakt zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volta Limburg Classic afgelast vanwege hoogwater
Nurburgring zou dit weekend truckracen zijn, maar hebben ze afgelast vanwege hoogwater.
Niet direct op de nurburgring, maar wel in het gebied eromheen.
Ronde van Wallonie. gaat door ondanks het hoge water
Kononenko is wel een grootheid. Ik denk niet dat er veel aan te doen was.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dit lijkt me een stukje matig ploegenspel:
[ afbeelding ]
https://www.procyclingsta(...)x-develi/2021/result
Ik noteer een prachtige 12de plek voor de bijna 40-jarige net van een dopingschorsing teruggekeerde Carlos Oyarzun. Dat gaat nog wat worden in de Volta met Ronnie van Kampen.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Kondigt zich hier een onverwacht maar legendarisch duel aan voor de Volta? Het nieuwe fenomeen Jose Neves wint hier (lees: krijgt cadeau) op de Montejunto de slotrit van Torres Vedras voor Frederico Figuereido, de man met de knikkende knie. De rest, Joni en Joewauw incluis, werd schandalig weggreden. Alleen Jokin kwam nog in de buurt. Extra pijnlijk voor Euskatel, overigens, dat een voor Caja rijdende Bask hier derde wordt, terwijl Valenciaan Joan Bou de meubelen moet redden voor de heren in oranje.
Ik las Vuelta, maar dat is niet heel logisch.quote:
Had gehoopt dat hij kon winnenquote:
quote:
Die hebben wel de middelen om een enorme aidsploeg op te stellen daar.quote:
Niet in de top 10 in elk geval (bron: PCS).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens mij zit hij redelijk ver.
Einer gaat hem winnen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:05 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die hebben wel de middelen om een enorme aidsploeg op te stellen daar.
Ik begrijp niet waarom ze iedere keer met een nieuwe versie komen zonder de vorige af te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:04 schreef wimderon het volgende:
Firstcycling is er weer in geslaagd om de site nog weer onhandiger te maken.
Hij komt als 20e ofzo over de streep in dat filmpje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet in de top 10 in elk geval (bron: PCS).
Eerst kon je als je een renner aanklikte zien welke koers(en) hij ging rijden, waarbij je dan met één klik kon gaan naar de resultaten van de bewuste renner in de koers die je aanklikte. Nu kom je gewoon bij een startlijst van die koers uit als je bij het programma van een renner wat aanklikt. Om de resultaten uit het verleden te bekijken moet je nu naar het statistieken-tabje en dan in een ellenlange lijst zoeken naar de bewuste koers.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze iedere keer met een nieuwe versie komen zonder de vorige af te maken.
UAE 4,5 en 7quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:12 schreef Mani89 het volgende:
Gaviria 7de. Lol. Die mag na dit jaar nog 4 jaar rentenieren bij een Franse ploeg.
De mobiele weergave is fijner nu.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eerst kon je als je een renner aanklikte zien welke koers(en) hij ging rijden, waarbij je dan met één klik kon gaan naar de resultaten van de bewuste renner in de koers die je aanklikte. Nu kom je gewoon bij een startlijst van die koers uit als je bij het programma van een renner wat aanklikt. Om de resultaten uit het verleden te bekijken moet je nu naar het statistieken-tabje en dan in een ellenlange lijst zoeken naar de bewuste koers.
Ploegenklassement.quote:
Kristoff en Gaviria zijn allebei einde contract dus die sprinten gewoon voor eigen bv. Rui heeft dezelfde voornaam als Rui Costa dus die geeft ook nergens een fuck om.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:30 schreef wimderon het volgende:
Het valt niet uit te sluiten dat Nando perfect afgeleverd dreigde te worden, maar een paar bordjes te vroeg aanging.
Kristoff en z'n fitte lijf trekken naar Hilaire.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kristoff en Gaviria zijn allebei einde contract dus die sprinten gewoon voor eigen bv. Rui heeft dezelfde voornaam als Rui Costa dus die geeft ook nergens een fuck om.
Dan wil je toch binnen komen als sombuddy, en niet als sprintaantrekker van die verlopen potloodventer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kristoff en z'n fitte lijf trekken naar Hilaire.
Jammer maar bovenstaande klopt natuurlijk wel dus kan het wel begrijpen.quote:In recent years more and more World Tour teams have created their own development projects. We have seen the level of the development scene going up, not only in training, facilities, and structures but also in the number of chances for young riders to turn pro at a professional cycling team. It is worth investing in talent nowadays. The current World Tour teams’ development programs are matching our standards when it comes to development. We are proud to see that growth, and it allows us to think about the next step for the Racing Academy. We have made our footprint in the U23 ranks and we feel that our presence is less urgent than what it was back in 2015. Now, we feel the need to contribute to other areas of our beloved sport.
Niet helemaal, daar SEG zich nooit gefixeerd heeft op de toppers. Ze hadden een uitstekende niche door jongens van andere beloftenploegen binnen te halen die niet tot de top van de wereld gerekend worden of in de grote programma's zitten en met goede ontwikkelmethoden zodoende ook hen een kans te geven prof te worden. Dat is iets wat nu wegvalt en ik weet niet of de WorldTour al klaar is die tussenstap te zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jammer maar bovenstaande klopt natuurlijk wel dus kan het wel begrijpen.
Venco nieuwe hoofdsponsor volgend jaar?quote:
Mooi inderdaadquote:Op woensdag 21 juli 2021 17:38 schreef hhh38 het volgende:
Mooi voor hem
Groenewegen en Jakobsen die daags na elkaar voor het eerst weer winnen, bijzonder
Derde denk ik in de rode trui? Nee, dat is Capiot.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:40 schreef Mykonos het volgende:
[ twitter ]
Net voor Gaviria, Jumbo is nergens te zien.
Nu even niet KP.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Hoe lang voordat de eerste tweets verschijnen om likes te farmen, of, nog erger, bepaalde mensen die komen vertellen hoe geëmotioneerd zíj zijn met deze zege?
Waarom?quote:
Ik maak (terecht) beklag tegen typetjes als Jose Been, waarvan de volgende flut tweet over haar tranen alweer aanstaande is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij zit al te partypoopen voor het feest begonnen is!
Vind je het ook mooi voor Fabio?quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik maak (terecht) beklag tegen typetjes als Jose Been, waarvan de volgende flut tweet over haar tranen alweer aanstaande is.
Nee, ik walg van deze zege. Onterecht. Waar blijft de diskwalificatie?quote:
quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nee, ik walg van deze zege. Onterecht. Waar blijft de diskwalificatie?
Met ook nog David Dekker en Olav Kooij als opkomende talenten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Helemaal gemist, wat mooi!
WE gaan weer domineren
😲😲😲😲😲🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🤣🤣😂🤣😂😅😱😱😱😱 🔥 🔥🔥🔥🔥💪🏻💪🏻💪🏻quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Hoe lang voordat de eerste tweets verschijnen om likes te farmen, of, nog erger, bepaalde mensen die komen vertellen hoe geëmotioneerd zíj zijn met deze zege?
Hij probeert hier z'n tanden op te vangen, standaard reflex tegenwoordig?quote:
Eens, eens en nogmaals eens.quote:Op woensdag 21 juli 2021 18:05 schreef Remco het volgende:
Erg mooi dat ze weer op niveau zijn, zeer bijzonder dat ze een dag na elkaar winnen
Nog mooier dat we niet meer naar Danny en Cees hoeven te kijken.
Zijn motor zegt nu wel poef.quote:
Oddquote:Op donderdag 22 juli 2021 16:32 schreef Mani89 het volgende:
Jeetje Eiking, die heb ik al een paar jaar niet meer gezien.
Fairly Odd.quote:
Dit is toch Andries? Die is van de EO, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 22 juli 2021 16:44 schreef Mani89 het volgende:
Eurosport jongens zijn geschokt door het woord Fuck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |