Die witte broek is geen gezicht.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:34 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Krijgen we bij Timo nu ook de wittebroekenhype?
Bij de oprichting van de Eneco Tour was de doelstelling om ook door Luxemburg te koersen. Dat is nooit gebeurd. Toen Binck bank het stokje overnam had men het ook over door Luxemburg te rijden. Ook dat gebeurde niet. Driemaal is scheepsrecht?!?quote:
De ambitie is om volgend jaar ook Luxemburg aan te doen. In Luxemburg kun je natuurlijk ook wel aardige ritjes uitzetten.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 17:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Bij de oprichting van de Eneco Tour was de doelstelling om ook door Luxemburg te koersen. Dat is nooit gebeurd. Toen Binck bank het stokje overnam had men het ook over door Luxemburg te rijden. Ook dat gebeurde niet. Driemaal is scheepsrecht?!?
Klopt. Maar zoals ik al schreef. Bij de oprichting van de Eneco Tour was ook de bedoeling om Luxemburg aan te doen. Toen BinckBank sponsor werd gaf men ook aan om etappe in/door Luxemburg te organiseren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
De ambitie is om volgend jaar ook Luxemburg aan te doen. In Luxemburg kun je natuurlijk ook wel aardige ritjes uitzetten.
Kijk nou naar deze prachtige top 3.quote:
Prachtig, die mongool wordt een grootheid. Budyak is het al. Naar de WT met die man.quote:Op zondag 11 juli 2021 18:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kijk nou naar deze prachtige top 3.
[ twitter ]
Ze moet gewoon harder trappen en minder mauwen!!!quote:
Naar verluidt wordt het Valverde, Herrada (????), Fraile en John en Gorka. Daarmee krijgt Castroviejo dus ook de vinger voor de tijdrit.quote:Op zondag 11 juli 2021 19:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Pello mag niet naar de OS.
Is Momparler weer eens dronken?
Dit kan niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 09:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Naar verluidt wordt het Valverde, Herrada (????), Fraile en John en Gorka. Daarmee krijgt Castroviejo dus ook de vinger voor de tijdrit.
bron: Limburger.nlquote:Organisatie Volta Limburg Classic roept wielerfans op niet naar start en finish in Eijsden te komen
Organisatie Volta Limburg Classic roept wielerfans op niet naar start en finish in Eijsden te komen
De toertocht (zaterdag) en de vrouwen- en mannenwedstrijd (zondag) van de Volta Limburg Classic gaan ondanks de nieuwe coronamaatregelen voor (sport)evenementen komend weekeinde door. Maar er gelden wel restricties.
De Diepstraat in Eijsden zal van tweehonderd meter vóór tot honderd meter ná de finish worden afgesloten voor publiek. De organisatie roept wielerfans op niet naar de start en de finish te komen om grote drukte te vermijden.
Terrassen
„Het betreffende deel is toegankelijk voor geaccrediteerden, bewoners en bezoekers van de terrassen die daar liggen”, aldus organisator Roy Packbier. „Daar kunnen mensen gewoon terecht. Als ze dan bij het hek willen gaan staan, moeten ze de anderhalve meter in acht nemen. Wij organiseren een wedstrijd op de openbare weg. Buiten de hekken geldt, zoals overal, de regel van anderhalve meter. Wij hoeven dat als organisatie niet te handhaven, maar we zetten wel gastvrouwen en -heren in om bezoekers erop te wijzen.”
Om te voorkomen dat het te druk wordt, zal de straat over een afstand van driehonderd meter worden afgezet. Packbier: „Op het moment dat alle plekken op de terrassen bezet zijn, mag niemand zonder accreditatie het betreffende deel in. Met het maximaal aantal aanwezigen dat is toegestaan zorgen we ervoor dat de anderhalve meter kan worden gewaarborgd. Aangezien de terrassen bij elkaar op een hoek liggen, is het vrij overzichtelijk en kun je dat goed in de gaten houden.”
Mondkapjes
Hoewel het dragen van mondkapjes niet meer verplicht is in Nederland, zal deze regel tijdens de koers wel gelden. „Dat heeft te maken met de UCI-richtlijnen”, aldus Packbier. „Die schrijven het dragen van mondkapjes nog steeds voor. Daar moeten wij ons aan houden.”
Op plekken langs het parcours waar het druk kan zijn, zoals op de beklimmingen, worden spotters ingezet om bezoekers erop te wijzen dat ze de anderhalve meter in acht moeten nemen. „Ook hier geldt dat het de verantwoordelijkheid van de toeschouwers is.”
Wanneer heeft ie z'n laatste eendagskoers gewonnen?quote:
quote:UCI verbiedt nieuw voedingsplan van Tourploegen uit vrees “te veel de Formule-1 kant op te gaan”
Verschillen in de wielersport zitten ’m steeds vaker in details. Jumbo-Visma is een van de ploegen die op gebied van voeding proberen voorsprong te nemen op de concurrentie. Sinds vorig jaar werkt de Nederlandse topploeg samen met het bedrijf Supersapiens om op dat gebied weer een nieuwe stap te zetten, maar de internationale wielrenunie UCI schoot dat idee vlak voor de Tour-start af.
Supersapiens heeft een plan ontwikkeld waarmee wordt gemeten hoe de bloedsuikerspiegel van een atleet zich verhoudt tijdens inspanningen. En hoe je de beste prestaties levert door op de juiste momenten energie tot je te nemen als je bloedsuikerspiegel daalt tijdens een koers. “We hebben vorig jaar al met die specialisten gewerkt, maar zitten nog in de testfase. Op dit moment zijn we nog aan het leren of het ons kan helpen, zonder dat we er nu al consequenties aan verbinden. Er is nog een lange weg te gaan, voordat we hier mogelijk mee gaan werken”, zegt Merijn Zeeman, sportief manager van Jumbo-Visma.
De Formule 1-kant
Overigens zijn onder andere Ineos Grenadiers en Qhubeka Assos met hetzelfde idee in de weer. Tijdens trainingen wordt er gekeken in hoeverre het kan helpen. De hoop was er om ook in deze Tour de France data te verzamelen die zeer waardevol hadden kunnen zijn. De UCI verbood het, omdat de bond niet wil dat de wielersport de Formule 1-kant op gaat, waarbij dit soort innovaties - in de ogen van de UCI - wellicht doorslaggevend worden.
“We hadden het graag in de Tour willen gebruiken”, vervolgt Zeeman. “Puur om data te vergaren, maar het mag nu alleen maar in trainingen. Het is afwachten wat de UCI daar in de toekomst over gaat beslissen.”
“Voeding is in ons team heel belangrijk. We werken daarin samen met Asker Jeukendrup en Martijn Redegeld, die op dat gebied geweldig zijn”, vervolgt Zeeman. „We proberen altijd een voorsprong op te bouwen ten opzichte van de rest. Als je het helemaal plat slaat, komt het er op neer dat het tijdens sporten essentieel is wanneer je eet en drinkt. Dat is voor ieder individu anders. Bij de een loopt de tank sneller leeg dan bij de ander. Zo is dat op hoogte ook weer verschillend, en er zijn heel veel antwoorden die we op dat gebied nog niet hebben. Maar als je precies voor elke renner kunt monitoren wanneer het tijd is om te eten, is dat een enorme sprong voorwaarts.”
In deze Tour mag er dus alleen worden gekeken naar andere cijfers, zoals de twee ritzeges die Jumbo met Wout van Aert en Sepp Kuss boekte. En dan is er nog Jonas Vingegaard, die derde staat in het algemeen klassement en deze plek tot en met zondag hoopt vast te houden.
De UCI verbood het nieuwe voedingsplan uit schrik dat de wielersport hiermee te veel de Formule-1 kant opgaat. De wielerbond denkt dat dergelijke innovaties ‘te doorslaggevend zouden kunnen zijn’.
Zeeman benadrukte hoezeer ze bij Jumbo-Visma bezig zijn met de timing van eten en drinken tijdens de koers. “Bij de ene renner loopt de tank al sneller leeg dan bij de andere. Dat is ook voor elke renner anders op het vlakke en bergop, maar dat is heel moeilijk te meten. We zitten met nog veel onbeantwoorde vragen. Als je precies voor elke renner kunt monitoren wanneer het tijd is om te eten, is dat een enorme sprong voorwaarts.”
Formule 1 is een non-argument in deze, inderdaad. Dan kun je alles wat (veel) geld kost wel verbieden. Van dure fietsen tot dure trainingskampen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Beregd het volgende:
UCI laat zich ook hier weer van hun belachelijkste kant zien. Op tijd je voeding krijgen is cruciaal in duursporten. Er zijn verschillende gevallen gekend van renners die te spaarzaam omgaan met voedsel. Dan kunnen dergelijke projecten alleen maar nuttig zijn.
Formule 1 als scheldwoord gebruiken mag zeker, graag zelfs. Maar innovatie afremmen, omdat het wel eens impact zou kunnen hebben, is een vreemd argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |